Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:51

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:53:
Ik had voorheen een transparante status bar, heb wat zitten rommelen maar krijg het niet meer transparant, enig idee hoe ik dit terug kan krijgen??
Transparant? Met een apart theme dan of zo, of..?
Die van mij is gewoon grijs/zwart. Heb nog nooit een transparante gezien!
Wat zie je er doorheen dan? :P

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 23-05-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

als ik hem openschuifde was hij transparant en kon ik de icoontjes er doorheen zien, gewoon met rom 3.01, nou ja, zo spannend is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:17:
[...]

Ik kan iig in de menu's en de settings nergens iets vinden. Maar ik meen me te herinneren dat ik die setting wel een keer gezien heb in de stock-rom...

Maar bijvoorbeeld bij Manage Applications of de rest van het Applications menu is het niet te vinden.
Even dubbel triple-checken voor de zekerheid...

Nee, kan het echt niet vinden. :N
Normaal vind je het bij Setting -> Applications -> Manage Applications -> All (tabje) -> selecteer de camera app -> onder launch bij default kan je "Clear defaults" klikken!

Dat gezegd, ik heb het niet op de mini pro gechecked, maar op mn LG o2x.. Ga zo ff CM6 op de mini pro van mn vriendin zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:18:
[...]

Transparant? Met een apart theme dan of zo, of..?
Die van mij is gewoon grijs/zwart. Heb nog nooit een transparante gezien!
Wat zie je er doorheen dan? :P
Heb bij CyanogenMod settings een ander thema gekozen, bv STOCK_Blue en het transparante uitschuifbare statusbar is weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386499

Ik ben een soort van developer, als je vragen hebt, stel ze maar (liefst via PM).
Ik heb wel zelf 1 vraag:
zijn er nog mensen die problemen hebben met de hoofdtelefoon bij MiniCM 6 v3.03? (liefst antwoord via PM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Maar hoe kan dat dan?
Ik heb 2.5 ook als clean install gedaan.

Zelfs daarna nog een keer opnieuw 2.5 erop gezet, omdat ik 'm zelf vernaggelt had door te knoeien in de root-files.

Maar je weet niet of/waar je de defaults kunt wissen/editten?
Beginscherm>Menuknop>Instellingen>Toepassingen>zoek de camera die momenteel standaard wordt gebruikt>standaardwaarden wissen
Beginscherm>cameraknop>normaal vraagt hij nu welke je als camera wil gaan gebruiken*

*indien dit niet zo is:
zoek een app die gebruik maakt van de camera, wanneer de app de camera oproept is android verplicht je te vragen welke camera je wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AzzKickah schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:08:
Weet iemand hoe je die themes installeert?
Ook met xRecovery over de ROM heen installeren? Als custom ZIP zeg maar?

En weet iemand of er een manier is om de standaard Sony Ericsson wekker-app er weer in te krijgen?
Heb ik geprobeerd met Titanium Backup vanaf een andere X10 Mini Pro maar dan back-upped ie alleen de data van het Alarm. Niet de app zelf :(

Nog een punt: Doet Bluetooth het bij jullie? Hij zet BlueTooth wel aan, maar hij vind geen devices. In 2 verschillende apps niet. Dat gaat wel een deal-breaker zijn, als dat niet werkt.
bluetooth werkt enkel als wifi uit is
beetje vreemd dat je die wekker wilt... als je de app "klok" opent dan kan je ook een wekker instellen die exact hetzelfde kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 386499 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:33:
[...]

bluetooth werkt enkel als wifi uit is
beetje vreemd dat je die wekker wilt... als je de app "klok" opent dan kan je ook een wekker instellen die exact hetzelfde kan
Beetje vreemd? Ieder z'n voorkeur toch? Beetje vreemd dat jij dat vreemd vind.

Bij die SE-wekker-app kon je, als je de tijd ging instellen, het aantal uren en minuten kiezen door zo'n rij met nummers omhoog of omlaag te schuiven. Gewoon zo veeg-veeg-tik en je hebt de tijd.

Bij al die andere wekker-apps moet je de tijd intypen en dat vind ik kut.
Anoniem: 386499 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:31:
[...]

Beginscherm>Menuknop>Instellingen>Toepassingen>zoek de camera die momenteel standaard wordt gebruikt>standaardwaarden wissen
Beginscherm>cameraknop>normaal vraagt hij nu welke je als camera wil gaan gebruiken*

*indien dit niet zo is:
zoek een app die gebruik maakt van de camera, wanneer de app de camera oproept is android verplicht je te vragen welke camera je wilt gebruiken
Bij beiden is de 'clear defaults' knop grijs. Kan 'm dus niet aanklikken.

:(

Dan maar altijd via het menu naar de camera. Of een shortcut op m'n home-screen. Wel kut :(

[ Voor 34% gewijzigd door AzzKickah op 26-05-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Of ff een clean install van de rom doen, ja ik weet het, is ff wat werk, maar als je eerst met Mybackup Root een volledige backup maakt van apps en data, ben je heel snel weer in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd omdat die 2 afgezien van de kleur hetzelfde zijn.

je kan die camera app van Sony Ericsson gewoon verwijderen met OI bestandsbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 23:09
Hallo mensen,

Voor het eerst ben ik hier op het SE X10 mini (pro) forum. Dat is omdat ik problemen heb met mijn X10 mini pro.

Het zijn dezelfde problemen die AzzKickah ook heeft gehad. Wel je pincode in kunnen geven die wordt geaccepteerd, maar geen verbinding krijgen met het T-mobile netwerk. Nu las ik dat als je eenmalig schakeld tussen 2G en 3G dat het dan is opgelost.

Nu ben ik benieuwd of je daarna nog, of opnieuw problemen kreeg wanneer er een T-mobile SIM in het toestel werd gezet. Want het is me nu wel duidelijk dat het alleen in combinatie is met een T-mobile SIM en niet van een andere provider.

Ik ben benieuwd, ook ik zit inmiddels aan het 4e toestel dat vandaag wordt omgeruild. Als dit de oplossing is kan ik ook weer blij worden van het toestel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RBouwman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:55:
Hallo mensen,

Voor het eerst ben ik hier op het SE X10 mini (pro) forum. Dat is omdat ik problemen heb met mijn X10 mini pro.

Het zijn dezelfde problemen die AzzKickah ook heeft gehad. Wel je pincode in kunnen geven die wordt geaccepteerd, maar geen verbinding krijgen met het T-mobile netwerk. Nu las ik dat als je eenmalig schakeld tussen 2G en 3G dat het dan is opgelost.
Dat heeft bij mij toen idd wel het probleem met de data-verbinding opgelost. Maar niet het probleem dat de andere kant van de lijn mij niet kon horen.
Nu ben ik benieuwd of je daarna nog, of opnieuw problemen kreeg wanneer er een T-mobile SIM in het toestel werd gezet. Want het is me nu wel duidelijk dat het alleen in combinatie is met een T-mobile SIM en niet van een andere provider.

Ik ben benieuwd, ook ik zit inmiddels aan het 4e toestel dat vandaag wordt omgeruild. Als dit de oplossing is kan ik ook weer blij worden van het toestel.

Alvast bedankt!
4e toestel?! Wtf..

Ik heb 6x een andere SIM-kaart gekregen, wat elke keer niet hielp.
Op het laatst is het toestel omgeruild en heb ik daar ook weer een nieuwe SIM-kaart bijgekregen (micro-SIM) en sindsdien heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
AzzKickah schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Beetje vreemd? Ieder z'n voorkeur toch? Beetje vreemd dat jij dat vreemd vind.

Bij die SE-wekker-app kon je, als je de tijd ging instellen, het aantal uren en minuten kiezen door zo'n rij met nummers omhoog of omlaag te schuiven. Gewoon zo veeg-veeg-tik en je hebt de tijd.

Bij al die andere wekker-apps moet je de tijd intypen en dat vind ik kut.
Pcies de reden dat ik niet zo gauw over ging op Shaken not stirred maar inmiddels ben ik zo blij met het shaken om the snoozen en een willekeurig zijkant knopje om uit te schakelen.. bovendien stel ik maar 1 of 2x per week de tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouwman
  • Laatst online: 16-07 23:09
AzzKickah schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Dat heeft bij mij toen idd wel het probleem met de data-verbinding opgelost. Maar niet het probleem dat de andere kant van de lijn mij niet kon horen.

[...]

4e toestel?! Wtf..

Ik heb 6x een andere SIM-kaart gekregen, wat elke keer niet hielp.
Op het laatst is het toestel omgeruild en heb ik daar ook weer een nieuwe SIM-kaart bijgekregen (micro-SIM) en sindsdien heb ik geen problemen meer.
Ach ja, Ik ben gisteren nog eens in de winkel geweest waarbij ze mij een oudere type SIM hebben gegeven (hier zit een grotere chip op) en daar lijkt het toestel het mee te doen (derde dus nog). Het probleem waarvoor ik het toestel nog steeds moet ruilen is omdat het oorspeakertje niet werkt. De speaker voor de speakerfunctie doet het wel namelijk.

Ik ga over naar een ander merk. Ik gebruikte dit toestel toch al niet veel, maar heb het toen gekocht omdat het heel klein is en toch een toetsenbord heeft. Mijn vriendin was echt toe aan een nieuwe telefoon en omdat ik mijn X10 mini pro mag omruilen met het toestel van haar voorkeur heb ik voor die optie gekozen. Ookal is het probleem nu ogenschijnlijk opgelost.

Ik blijf een fan van SE, dit is het eerste toestel waar ik problemen mee heb gehad op dergelijke hoogte, maar het is apart dat het enkel met de T-mobile SIMkaarten problemen geeft. Daarom is het wel goed om op fora zoals deze (en T-mobile) dit verhaal te vertellen zodat anderen die ook problemen hebben ook hiermee hun voordeel kunnen doen.

In ieder geval nog bedankt AzzKickah voor je reactie. Ik hoor alleen straks niet geheel meer thuis op dit forum wanneer als het toestel is omgeruild :9 maar ik ben blij dat ik er wel met T-mobile uit ben gekomen. Dus na ontevredenheid toch weer positief over het bedrijf. Misschien tot een volgende keer met een andere SE waar we positieve discussies over kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 13:11
Bij het updaten van een SE X10 mini krijg ik in stap 2 de fout:
- bepaalde onderdelen van de update van de telefoonsoftware konden niet worden geinstalleerd of gestart.

Hierop gegoogled en zie dat meerdere mensen deze fout krijgen, helaas zonder oplossing.
Iemand die dit probleem ook heeft gehad en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
Iemand ervaring met het unlocken van een simlocked mini pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290042

Ik wil graag de mini pro kopen, na mijn bezoek aan een telecom winkel afgelopen zaterdag. Omdat ik een los toestel wil zonder simlock, adviseerde de verkoper mij de T mobile prepaid versie te kopen. Volgens hem is deze NIET gesimlocked.
Ik durfde de gok niet aan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op het forum van T-Mobile lees ik namens een moderator op 19-5-2011:

"Het is altijd mogelijk om zelf een simlockvrij toestel aan te schaffen en te gebruiken met je huidige abonnement. Hou er echter wel rekening mee dat wanneer je een PrePaid toestel koopt deze wel altijd een simlock heeft."

Bel anders even met T-Mobile, 06 - 2400 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zacht schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:19:
Op het forum van T-Mobile lees ik namens een moderator op 19-5-2011:

"Het is altijd mogelijk om zelf een simlockvrij toestel aan te schaffen en te gebruiken met je huidige abonnement. Hou er echter wel rekening mee dat wanneer je een PrePaid toestel koopt deze wel altijd een simlock heeft."

Bel anders even met T-Mobile, 06 - 2400 1200
Ja logisch dat ze dat zeggen. Ze subsidieren die toestellen niet voor andere abo's. Mijn X8 met T-Mobile prepaid was gewoon simlockvrij.

Ik denk niet dat hun telefoonnummer bedoelt is voor dat soort vragen.
Anoniem: 290042 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:01:
Ik wil graag de mini pro kopen, na mijn bezoek aan een telecom winkel afgelopen zaterdag. Omdat ik een los toestel wil zonder simlock, adviseerde de verkoper mij de T mobile prepaid versie te kopen. Volgens hem is deze NIET gesimlocked.
Ik durfde de gok niet aan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoezo durf je dat niet? Dan laat je toch gewoon de verkoper je sim er in stoppen?

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 05-06-2011 13:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 14:04
Prepaids van tmobile zijn altijd simlockvrij.

X8, X10, Galaxy Mini etc.

zelf getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Holy shit, ik heb weer last van random reboots dus wil ff updaten naar de nieuwste/meest stabiele/snelle ROM (heb nu een oude xda ROM) maar er zijn zoveel nieuwe ROMs bijgekomen!
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=727
Heeft iemand ervaringen met de verschillende types? Ik zie zelfs een met Flashlite support..

edit:
ok ik ga voor FroyoComb want "Cyanogen Froyo CM6-Latest (based on MiniCM)" heeft heleboel losse hotfixes waar ik geen tijd voor heb en Srom-2.2.1Froyo-v7 PRO is volgens mij nog niet door veel mensen getest..

edit2: absolute aanrader! Echt de moeite waard om even de boel te backuppen en deze rom erop te zetten. Lekker snel, geen irritante dikke balk tijdens het typen, percentage accu, 2g/3g, wifi, brightness etc schakelaars in je statusbalk, mooie HoneyComb skin, Android 2.2, 144MB vrij (en dan heb ik al 16 apps waaronder Angry birds geinstalleerd). Dual Touch is ook best grappig (pinch-to-zoom, getest bij fotos en Google Maps).

[ Voor 54% gewijzigd door Jazco2nd op 06-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290042

mregeling2005 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:31:
Prepaids van tmobile zijn altijd simlockvrij.

X8, X10, Galaxy Mini etc.

zelf getest
Helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de enorme performance verbeteringen die je met die staafdiagrammetjes wel eens ziet met custom firmware, zou ik ook wel een keer eentje willen proberen. Probleem is alleen.. welke? Ik hoor goede verhalen over miniCM van slade87 en hierboven over froyocomb.
Maar elke keer dat ik naar de nieuwe releases ervan kijk, lijkt het of de bugs zich opstapelen (wifi, bluetooth, fm radio, avi/mp3 playback, toetsenbordverlichting/indeling, etc etc. Dit terwijl er bij de meeste roms leuk bij staat dat er niks is dat niet werkt. Dat klinkt iets te rooskleurig als je het mij vraagt.

Desondanks wil ik het best eens proberen, maar heb weinig zin in gedoe met backups. Kan ik als ik via xrecovery een backup maak, deze weer terug zetten en direct weer door met hoe hij toen was? Maakt hij dan een backup van de volledige firmware en userdata? (dan wil ik het wel proberen, want dan zou het een kwestie zijn van update.zip flashen. uitproberen en indien niet positief backup terug zetten en je kan weer door. hooguit 30min werk?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan pak je een oudere? Als ik kijk naar mini CM 6 is die 100 procent stabiel voor mijn toestel (is een X8, maar de rom is afgeleid van de rom voor de X10 mini) CM 7 heeft nog bugs. Die laat ik nog even links liggen tot ze dat gefixed hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik draai MiniCM 3.0 van slade87 en alles werkt, als je het op de juiste manier in 1x goed doet.

Ikzelf zit nu met 2 camera-apps die conflicteren met elkaar maar dat komt doordat ik zelf ergens een foutje heb gemaakt. Verder werkt alles. Bluetooth, verlichting, Wi-Fi, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
inderdaad, alle functionaliteit werkt gewoon als je het goed doet en de juiste versie firmware op je telefoon hebt zitten. Bij een oudere ROM werkte video opnemen niet via Vignette, had daarvoor nog de meegeleverde Camera app nodig. Nu met Froyocomb 1.4 werkt video via Vignette ook gewoon.

Behalve dat alle functionaliteit werkt en dat het sneller is, krijg ik geen random reboots, die had ik wel met de Sony Ericsson software.

edit: met CM R2 ofzo, had ik ook paar keer per week random reboots. 1x op een nogal kut moment (wilde net opnemen).

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 07-06-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ohw ja.. dat moet ik wel toegeven.

Alles werkt wel, maar ik heb wel +/- elke 2 dagen dat ie een keer opnieuw opstart... Nou is dat an sich geen supergrote ramp, maar wel mooi kut mocht je net toevallig een noodgeval hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me er dan toch aan gewaagd. Nu draait miniCM v4.0 van slade87. Snelheidswinst is er inderdaad (van een score van 550 naar 650 gegaan).

Jammer vind ik wel dat ik alle apps weer moest downloaden. Op de een of andere manier snapte de android market niet dat ik nog steeds dezelfde telefoon heb en dat hij ze automatisch opnieuw mag downloaden. En toch nog weer een hoop instellen verder voordat het naar m'n zin is.

Voordeel is dan weer wel dat ik nog niet eens app2sd nodig heb, want hij heeft nog een whopping 155mb vrij na installatie van de belangrijkste apps. Ook handig is het batterij% dat wordt aangegeven. En dat de bluetooth switch e.d. ingebakken zitten. Geen aparte apps meer voor nodig. Kortom, toch wel toppie. Kijken of het een beetje wil wennen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
Ohw ja.. dat moet ik wel toegeven.

Alles werkt wel, maar ik heb wel +/- elke 2 dagen dat ie een keer opnieuw opstart... Nou is dat an sich geen supergrote ramp, maar wel mooi kut mocht je net toevallig een noodgeval hebben..
Zit er geen default overclock in je rom je rom? Ik heb nu met het warmere weer ook wat reboots gehad en de CPU wat langzamer gezet en nu is het goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Marzman schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Zit er geen default overclock in je rom je rom? Ik heb nu met het warmere weer ook wat reboots gehad en de CPU wat langzamer gezet en nu is het goed.
Ik dacht dat die er uit was gehaald vanaf 3.0..?

Maar ik lees hier nu dat 4.0 uit is?? Downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het knopje voor symbolen het niet doet op de pro met custom firmware? Hebben jullie dat ook of is er een fix voor? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

What the hell.. :?

Zit ADW Launcher niet meer bij 4.0 in?? Al m'n shit weg! :(
En waarom hebben ze de icoontjes in de statusbalk nou groen gemaakt? Ziet er jah niet uit man.

ff kijken of ik dat simpel kan fixen, anders is het heel snel weer 3.0

Of weet iemand hoe je de statusbar van 3.0 terugzet?
Ik kan niet posten op XDA, heb nog geen 10 posts... :? En als ik ergens wil posten dan mag het niet omdat ik geen 10 posts heb... 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door AzzKickah op 07-06-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik heb ook 4.0 erop gezet en ben weer terug gegaan naar 3.03.
Vind die aanpassingen in de statusbar ook niet mooi, ben ook niet weg van de lockscreen.
Zo zijn er nog een paar dingen die mij niet bevielen met 4.0.
Heb gewoon weer een clean install gedaan en 3.03 erop gezet.

ADW launcher zit er niet in nee, maar die kan je toch gewoon weer installeren en je settings restoren.
Ik gebruik Mybackup Root, om een complete backup van apps en data te maken, na installatie van een rom kan ik hiermee binnen enkele minuten weer een volledig geinstalleerde en werkende restore doen, zowel van apps als systemsettings. ADW launcher werkt dan ook zonder probs, je moet alleen de widgets opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:07:
Klopt het dat het knopje voor symbolen het niet doet op de pro met custom firmware? Hebben jullie dat ook of is er een fix voor? Tnx!
Doet het wel, je moet alleen Enable Overscrolling aanzetten, anders hangt deze, werkt overigens alleen met je fysieke toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch... ik heb enable overscrolling aan staan en het Sym knopje heeft bij mij hetzelfde effect als het blauwe knopje links onder. Daardoor kan ik dus alleen de voorgedrukte blauwe symbolen typen en bijvoorbeeld niet een underscore. Krijgen jullie wel een schermpje met overige symbolen te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik krijg gewoon netjes de symbolen te zien, ik zie trouwens dat jij versie 4.0 hebt draaien van Slade.
Ik draai weer versie 3.03 en daar werkt het gewoon, misschien dat er een bug in de 4.0 versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:07:
[...]

Doet het wel, je moet alleen Enable Overscrolling aanzetten, anders hangt deze, werkt overigens alleen met je fysieke toetsenbord
Bij Froyocomb kan je, door lang te drukken op het invoerveld (tijdens smsje ofzo) de invoermethode kiezen: Android of Default of Talkback. Bij Android zie je de taalbalk niet,werkt de blauwe knop goed maar de SYM knop niet. Bij Default werkt het precies zoals voorheen, met taalkbalk.
Talkback heb ik uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, dat is hem! (wel jammer van die grote balk die je dan weer eronder ziet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ben ik ook net achter gekomen, wilde het net doorgeven hier.
CM6 4.0 heeft wat mij betreft nog teveel bugs erin zitten, zodra deze gefixed zijn stap ik wel over, voorlopig blijf ik nog even bij 3.0.3
Hoe bevalt FroyoComb 1.401?, is deze een beetje bugvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:30:
Ben ik ook net achter gekomen, wilde het net doorgeven hier.
CM6 4.0 heeft wat mij betreft nog teveel bugs erin zitten, zodra deze gefixed zijn stap ik wel over, voorlopig blijf ik nog even bij 3.0.3
Hoe bevalt FroyoComb 1.401?, is deze een beetje bugvrij?
Hij gaat niet meer verder met 4.0. Hij focust zich nu op Gingerbread (als ik me niet vergis, staat wel in dat topic erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Klopt, maar hij heeft voor vandaag al nieuwe bug fixes aangekondigd.
Hij gaat niet verder dan 4.0, maar zorgt er wel voor dat deze bugvrij wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:35:
Klopt, maar hij heeft voor vandaag al nieuwe bug fixes aangekondigd.
Hij gaat niet verder dan 4.0, maar zorgt er wel voor dat deze bugvrij wordt ;)
OK.. dat is nice.
Kun jij posten in dat topic? Kun jij niet vragen of ie het vorige lock-screen er weer inbouwt? En die vieze groene icoontjes in de status-balk er weer uit haalt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

als je de eerste hotfix installeer, krijg je extra settings erbij, daar kan je een andere lockscreen kiezen, er zouden meerdere keuzes mogelijk moeten zijn, heb ze zelf niet bekeken.

Let wel op dat je dan ineens de overclock settings kwijt ben, dus zoek eerste eens door de settings of je iets kan vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door R2 op 08-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:47:
als je de eerste hotfix installeer, krijg je extra settings erbij, daar kan je een andere lockscreen kiezen, er zouden meerdere keuzes mogelijk moeten zijn, heb ze zelf niet bekeken.

Let wel op dat je dan ineens de overclock settings kwijt ben, dus zoek eerste eens door de settings of je iets kan vinden.
Ik heb alle settings al gehad :)
Maar die hotfix heb ik nog niet geinstalleerd. Ik zal eens ff kieken.

[EDIT]
OK, met die hotfix heb je inderdaad wat meer instellingen en kun je inderdaad uit verschillende lockscreens kiezen.
MAAR ik ben wel heel veel notification-geluidjes kwijt (zoals bijv. WahWah) dus dat vind ik kut :(

En nu die statusbar nog :P

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 08-06-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

kan je ook weer de oude 3.0 lockscreen kiezen??, er komen nog wat fixes aan vandaag, misschien dat die nog iets kunnen betekenen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:15:
kan je ook weer de oude 3.0 lockscreen kiezen??, er komen nog wat fixes aan vandaag, misschien dat die nog iets kunnen betekenen voor je.
Yep, ik heb het lock-screen van 3.0 weer 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vaag, hebben jullie het nog steeds over FroyoComb? Ik heb standaard blauwe icoontjes en dat lockscreen. Maar ik heb de hotfix op versie 4 (naar 4.01) nog niet geinstalleerd.

In zijn firstpost zit wel een zipje met alle geluiden, ringtones, notificaties die hij had verwijderd :)
Ik heb ook WahWah!

Draai het al deze hele week probleemloos, geen bugs, geen reboots. Snap de accu niet, die gaat echt langer mee. Grappig hoeveel invloed software kan hebben!

Hij zou trouwens wel gewoon 1.5 uitbrengen met nieuwe libs.

Toch raar dat Sony Ericsson nooit zijn rom zo bugvrij en energiezuinig heeft gekregen en ook dualtouch links liet liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Wie kan mij svp helpen?

Mijn mini pro blijft zich constant rebooten. na iedere reboot krijg ik de melding dat Roadsync de interne database niet kan openen. mijn telefoon geeft aan dat ik, als het probleem na reboot niet wordt verholpen, ik roadsync opnieuw moet installeren. Maar ik kan roadsync er niet eens afhalen! Ik kan op een of andere manier ook geen hardreset doen, want de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" staat niet bij de plek waar hij hoort te staan "instellingen voor sd-kaart en telefoongeheugen".

Weet iemand wat ik kan doen, en heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Jazco2nd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:50:
Vaag, hebben jullie het nog steeds over FroyoComb? Ik heb standaard blauwe icoontjes en dat lockscreen. Maar ik heb de hotfix op versie 4 (naar 4.01) nog niet geinstalleerd.

In zijn firstpost zit wel een zipje met alle geluiden, ringtones, notificaties die hij had verwijderd :)
Ik heb ook WahWah!

Draai het al deze hele week probleemloos, geen bugs, geen reboots. Snap de accu niet, die gaat echt langer mee. Grappig hoeveel invloed software kan hebben!

Hij zou trouwens wel gewoon 1.5 uitbrengen met nieuwe libs.

Toch raar dat Sony Ericsson nooit zijn rom zo bugvrij en energiezuinig heeft gekregen en ook dualtouch links liet liggen..
Nee, niet froyocomb maar de 4.01 versie van Slade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Bazza nl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:44:
Wie kan mij svp helpen?

Mijn mini pro blijft zich constant rebooten. na iedere reboot krijg ik de melding dat Roadsync de interne database niet kan openen. mijn telefoon geeft aan dat ik, als het probleem na reboot niet wordt verholpen, ik roadsync opnieuw moet installeren. Maar ik kan roadsync er niet eens afhalen! Ik kan op een of andere manier ook geen hardreset doen, want de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" staat niet bij de plek waar hij hoort te staan "instellingen voor sd-kaart en telefoongeheugen".

Weet iemand wat ik kan doen, en heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt?
Ben je zelf aan het rooten geweest?, verkeerde apps verwijderd?
Je kan met SEUS je telefoon ook weer terug krijg naar fabrieksinstelling als je geen andere opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:50:
Ik heb ook WahWah!
Ben ik nou zo blind of...? :)
Ik zie geen linkje naar sounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Ben ik nou zo blind of...? :)
Ik zie geen linkje naar sounds?
Moet je bij de FroyoComb 1.401 rom kijken, daar staat dat linkje.

Je kan die sounds ook uit je 3.0 rom halen, daar staan ze nog in..

[ Voor 12% gewijzigd door R2 op 09-06-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Grumbel, mijn gmail wachtwoord aangepast op een pc.
Echter hoe dit op mijn x10 mini te wijzigen? Via instellingen/accounts/ lukt dat niet. Opnieuw aanmelden geeft een verbindingsfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
raginus3 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:17:
Grumbel, mijn gmail wachtwoord aangepast op een pc.
Echter hoe dit op mijn x10 mini te wijzigen? Via instellingen/accounts/ lukt dat niet. Opnieuw aanmelden geeft een verbindingsfout
Kan je niet het account verwijderen via Accounts & Sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
R2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:33:
[...]

Ben je zelf aan het rooten geweest?, verkeerde apps verwijderd?
Je kan met SEUS je telefoon ook weer terug krijg naar fabrieksinstelling als je geen andere opties hebt.
Ik heb het op kunnen lossen met de pc companion. Ging wel erg lastig, omdat hij bleef rebooten kon hij bijna geen update maken. Maar ja, helaas nu wel alles opnieuw qua apps en instellingen moeten zoeken.

Een groot voordeel: Hij gaat weer supersnel, dit is echt DE oplossing voor traag lopende smartphones!

Edit: nee, heb geen custom rom er op zitten, gewoon origineel!

[ Voor 5% gewijzigd door Bazza nl op 11-06-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 15:05

xon

heb me eniiiggeeee spoed stukje werkende navigatie (niet google maps) nodig omdat ik die van mij perrr ongeluk heb weggegooid van mijn phone.

Iemand die mij kan helpen PM even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 18:02
Kan er iemand een leuke ROM aanbevelen voor de X10 Mini Pro van m'n moeder?
Belangrijkste eis is stabiliteit en een deftige interface / launcher, want de vanilla is wat bij betreft maar zwakjes. Verder moet ie wel NL vertaling hebben. :)

Zij heeft 'n AZERTY (België, he), maar ik had al een hardware tobo layout switcher gevonden, dus dat zal alvast geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Er zijn 2 roms, Froyocomb en Cyanogen Froyo based on MiniCM. Froyocomb is wat meer uitgekleed en de icoontjes wat meer getweakt verder ruwweg zelfde.

Froyocomb 1.4 is de meest stabiele rom die ik ooit heb geprobeerd en werkt perfect. Ik gebruik het icm Zeam launcher.

Van beide roms is versie 5 uitgekomen (1.5) die een aantal fixes bracht en snelheidsverbeteringen maar helaas ook enkele bugs in de interface.

Es er een nieuw topic geopend van beide makers van deze twee roms waarin de vervolgversies worden gepresenteerd (CyaNo R Evolution en CyanoComb). Kies welke je wil. Ze zijn echt heel goed, helemaal stabiel. Heb zelf net geupgrade van Froyocomb 1.4 naar CyanoComb (de opvolger) in slechts paar minuten. Geen reset ofzo nodig. Hoef zelfs geen backup van mn data terug te zetten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1132063

[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 22-06-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 19-07 15:05

xon

vandaag ook maar eens een custom rom erop gezet en bevalt me goed tot nu toe moet ik zeggen...heerlijk veel nieuwe dingen net of je een nieuwe telefoon hebt :)

de fijnste functie die ik al sinds ik mijn pro heb wil is dat je een gesprek kan beëindigen met een KNOPJE!! gewoon een knopje..en niet als een malloot je telefoon heen en weer schudden om hem weer aan te krijgen en dan met je vinger op het scherm weer uit te moeten drukken..

neennn..nu gewoon een functie waarbij je op de aan en uit knop drukt tijdens een gesprek en het gesprek wordt beëindigd..

aanrader...wel een hoop gezeur om het erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
xon schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:28:
vandaag ook maar eens een custom rom erop gezet en bevalt me goed tot nu toe moet ik zeggen...heerlijk veel nieuwe dingen net of je een nieuwe telefoon hebt :)

de fijnste functie die ik al sinds ik mijn pro heb wil is dat je een gesprek kan beëindigen met een KNOPJE!! gewoon een knopje..en niet als een malloot je telefoon heen en weer schudden om hem weer aan te krijgen en dan met je vinger op het scherm weer uit te moeten drukken..

neennn..nu gewoon een functie waarbij je op de aan en uit knop drukt tijdens een gesprek en het gesprek wordt beëindigd..

aanrader...wel een hoop gezeur om het erop te krijgen.
En hoe heb je juist xrecovery aan de praat gekregen?
Ik heb al een 3tal keer een nieuwe rom geflasht maar nu wil xrecovery plots niet meer openen wanneer ik op de terugknop ram tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan zijn dat ie er dan uitgehaald is, moet je deze bestanden even opnieuw plaaten, heb dit zelf al een keer ondervonden met een X8.

Weet iemand of je voor CyaNo Baseband M76XX-TSNCJOLYM-53404015 nodig hebt?
Ik wil voor iemand een custom rom op zijn mini pro zetten alleen hij heeft nog de oude baseband dus daardoor willen sommige roms niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Voor vrijwel alle roms heb je dat nodig. Gewoon kwestie van updaten via SEUS (Sony Ericsson Update Utility). Dan rooten en niet xRecovery erop want die is vervangen voor CWM recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Tip voor de fans van deze telefoon: bij de Belgische MediaMarkt (althans, in Oostende) staat de X10 Mini aan de onwaarschijnlijke prijs van € 99. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik heb hier een Xperia Mini Pro liggen, heb hem geroot gekregen, maar zaken als Xrecovery e.d. starten gewoon totaal niet op. :(
Wordt er een beetje sagrijnig van. Heb het hele internet afgespit (XDA-developers .e.d) maar tot nog toe werkt geen enkele tip of tool.

Het gaat om de U20i
Versie 2.1 update 1
Build 2.1.1.A.06
Kernel 2.6.29

Heeft iemand nog een geniale ingeving? Ik heb trouwens de bekende SuperOneClick-tool gebruikt om te rooten.

Edit. Flash Tool geprobeerd, werkt. Ik heb er een Xrecovery tool voor X8 opstaan, ROMS installeren lukt Cyanocomb, Froyocomb, maar beiden crashen nog voordat ze helemaal in het hoofdmenu aankomen. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Sigmund666 op 29-07-2011 20:40 ]

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
misschien installeer je een ROM die bedoeld is voor als je al een custom ROM erop had zitten.
De meeste nieuwe ROMs geven problemen als je niet update maar echt nog van de stock software komt...
Dat las ik althans ergens op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
Je kan deze is proberen.

Meeste mods installeren nu met CWM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1106146

Ik draai nu Froyobread. Werkt goed. Draait soepel.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estuera
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Estuera op 03-09-2011 17:00 . Reden: Laat maar, X10 exemplaar is DOA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik wil ook graag een custom ROM uitproberen. Kan ik ergens een soort stappenplan vinden hoe ik dat moet doen? Ik heb op XDA gezocht maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Welke ROMs zijn er nu en wat moet ik doen om er één te installeren?

Verwijderd

Goed nieuws: Cyanogenmod blog schrijft dat de eerstvolgende officiële release ook ondersteuning zal bieden voor de x10 mini en x10 mini pro. (en eigenlijk de volledige lineup van sony ericsson van de afgelopen tijd)

Momenteel draai ik GingerDX v15, androidversie 2.3.5 en daar heb ik wisselende ervaringen mee. Soms werkt het heel lekker en vlot, soms moet je minuten wachten voordat een app is gestart. Het lijkt een geheugenprobleem te zijn, waardoor sommige apps constant opnieuw opstarten. Zojuist een factory reset gedaan en nu hopen dat het daarmee is opgelost.

Ik hoop dat de officiële cyanogen v7.1 wel goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:20:
Goed nieuws: Cyanogenmod blog schrijft dat de eerstvolgende officiële release ook ondersteuning zal bieden voor de x10 mini en x10 mini pro. (en eigenlijk de volledige lineup van sony ericsson van de afgelopen tijd)

Momenteel draai ik GingerDX v15, androidversie 2.3.5 en daar heb ik wisselende ervaringen mee. Soms werkt het heel lekker en vlot, soms moet je minuten wachten voordat een app is gestart. Het lijkt een geheugenprobleem te zijn, waardoor sommige apps constant opnieuw opstarten. Zojuist een factory reset gedaan en nu hopen dat het daarmee is opgelost.

Ik hoop dat de officiële cyanogen v7.1 wel goed zal werken.
Ik heb ook GingerDX Pro gebruikt, v10 ofzo. Had ook wisselende ervaringen. Er zijn op dit moment 2 roms ver in ontwikkeling, GingerDX Pro, gebaseerd op GingerDX (voor de niet-pro) die weer is gebaseerd op HackDroid voor de X8.
En de tweede is MiniCM 7 Pro, gebaseerd op MiniCM voor de niet-pro.

Ik ben over naar MiniCM 7 Pro, zonder factory reset werkt deze al zonder de probleempjes die ik af en toe met GingerDX had. Even snel als GingerDX. Wel stabieler dus en ik heb ongeveer 30 MB meer ruimte over intern.

MiniCM 7 is volgens mij weer gebaseerd of onderdeel van FreeXperia, de projectgroep die delen van de sourcecode heeft gekregen van SonyEricsson.

edit: beide roms vind ik trouwens wel heel veel beter en sneller en stabieler dan de stock software!

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de batterij na +/- een jaar gebruik?

Ik heb mijn X10 mini inmiddels net iets meer dan een jaar, en de batterij gaat opeens heel hard achteruit. Vanaf het begin, en tot een paar maand geleden, kon ik soms wel 2 tot 3 dagen zonder op te laden. Ik zette hiervoor 's nachts wel de data verbinding uit, en ik gebruik de telefoon erg weinig voor internet functies. Gemiddeld gezien stuur ik een paar smsjes per dag en check ik een paar minuten facebook via de facebook app.
De afgelopen tijd doet de batterij het steeds slechter. Gister heb ik hem helemaal opgeladen (vanaf 0%). 12 uur later was de batterij nog maar 9% vol. Het enige dat ik in de tussentijd heb gedaan was een telefoontje van 1 minuut aannemen.
Volgens mij is de garantie op de telefoon 2 jaar, maar geld voor accessoires (waaronder de batterij) een garantie termijn van 1 jaar. Daar val ik dus net buiten. Heeft er iemand ervaring met het (zelf) vervangen van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
De mijne is nu ongeveer 1,5 jaar oud en ik heb nog geen last van verminderde batterijduur, gaat nog steeds gemiddeld 2 a 3 dagen mee. Soms gebeurt het ook wel dat hij heel snel leegloopt, misschien ligt dit aan een of andere app die nog draait. Bij mij staat WIFI en BT continue aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Christiano007

Ich bin der champion

Mijn accu was op een gegeven moment steeds op na een uurtje of 10 na het opladen. Kwam uiteindelijk door een mail-proggie wat steeds probeerde te connecten enz.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390334

Ik heb een klein vraagje...

Ik heb hier de xperia mini pro. En nu lees ik de reviews en heb ik op de filmpjes op internet gezien dat er een like button zit in de mp3 speler. Zodat je als een vet nummer hebt deze meteen op facebook kan plempen. Nu heb ik deze button niet. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen.

De software is up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376449

ik heb weer een nieuw probleem ondervonden:

als ik een sms verzend en ik schuif de slider direct erna toe dan valt mn foon volledig uit... 8)7

iemand dit ook al eens ondervonden?

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Weet iemand hoe ik Android 2.2 of hoger kan instaleren op een x10 mini pro ?

huidig draait er 2.1 op.

Waar haal ik die 2.2 (of hoger) vandaan?

DPC Chef-kok :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xanquezer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:36:
Weet iemand hoe ik Android 2.2 of hoger kan instaleren op een x10 mini pro ?

huidig draait er 2.1 op.

Waar haal ik die 2.2 (of hoger) vandaan?
Zoeken op XDA en dergelijke. Er zjin genoeg roms te vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als je niet teveel tijd kwijt wil zijn, moet je in dit forum:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=727

Scrollen naar het topic van "[ROM] MiniCM7Pro", van ontwikkelaar "paul-xxx".
Dit is een extreem stabiele ROM (stabieler dan de software van SonyEricsson zelf). Helemaal uitontwikkeld, wordt niet meer mee geexperimenteerd ofzo. Echt bug-free.

Daarnaast heb je dan gelijk Android 2.3.7 te pakken, dual-touch, lekker veel vrij intern geheugen etc.
Je kan SonyEricsson Home installeren (of zit er al op) als je toch nog de interface van SE wil behouden (met die hoekjes).

Als je echt helemaal de SonyEricsson stijl wil behouden, scroll dan in datzelfde forum verder naar een andere rom van dezelfde ontwikkelaar "[ROM] SonyStyle". De ontwikkelaar geeft echter zelf aan dat deze nog niet in het stadium van MiniCM7Pro zit, maar de meeste gebruikers vinden juist van wel.

Voor allebei moet je telefoon al geroot zijn, met CWM geinstalleerd zodat je roms zoals deze makkelijk kunt flashen. Hoe je moet rooten en cwm installeren kan je vast wel vinden in datzelfde forum. Is een eenmalige actie.
Terug naar het begin kan altijd door SEUS van Sony Ericsson te downloaden en je telefoon helemaal in de begin status te zetten. Niet aan te raden.. lekker deze ROM installeren en een backup maken (of in het begin kiezen om alles bij Google te backupen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb die cm7 geinstalleerd gekregen ma nu is mijn toetsenbord qwerty ipv azerty...is hier eigenlijk iets aan te doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 14-07 15:51
Anoniem: 376449 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:55:
ik heb die cm7 geinstalleerd gekregen ma nu is mijn toetsenbord qwerty ipv azerty...is hier eigenlijk iets aan te doen? 8)7
Even verder terugkijken en deze link kwam er in voor.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudi Vader schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:18:
[...]

Even verder terugkijken en deze link kwam er in voor.
had zelfs nog iets makkelijker gevonden...toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
the phonehouse heeft een palletactie: 69,- voor Hi prepaid x10 mini. nu zit ik er over te denken om deze te kopen en dan mijn tmobile sim met nog 2 jaar waard aan simonly abonnement tegoed in te stoppen.
enig idee of ik na het root-en en een nieuwe rom installereeen ook direct vande simlock af ben?

wat is overigens de laatste officiele firmware / android versie die SE heeft geleverd bij de x10 mini? kon ik zo snel niet terugvinden in deze 105+ pagina's. Vast bedankt vooor de support!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 14-07 15:51
erwin.heukels schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:05:
the phonehouse heeft een palletactie: 69,- voor Hi prepaid x10 mini. nu zit ik er over te denken om deze te kopen en dan mijn tmobile sim met nog 2 jaar waard aan simonly abonnement tegoed in te stoppen.
enig idee of ik na het root-en en een nieuwe rom installereeen ook direct vande simlock af ben?

wat is overigens de laatste officiele firmware / android versie die SE heeft geleverd bij de x10 mini? kon ik zo snel niet terugvinden in deze 105+ pagina's. Vast bedankt vooor de support!
Volgens mij heb ik de laatste versie er op staan:
Firmwarereversie: 2.1-update 1
Smalbandversie: M76XX-TSNCJOLYM-53404015
Kernel-versie: 2.6.29
Build-nummer:2.1.1.A.0.6

Maarre.... die versie van die Paul op XDA....... Wow......

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Beste xperia users.

Ik ben van plan om voor mijn vriendin een Xperia mini pro aan te schaffen, wat denken jullie? Beetje geschikt voor de vrouw?
Dacht in eerste instantie aan wp7 maar die zijn qua prijs al heel wat hoger, ik volg de xperia mini pro nu al een tijd en qua prijs/prestatie voldoet hij best goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434188

Hoi, dit is mijn eerste keer op een forum.
Ik heb dikke problemen met mijn X10 mini pro. Deze maand heb ik een factuur van 270 euro gehad omdat ik keiveel data zou gebruikt hebben op mijn gsm. Ik heb dan 2 weken geleden een nieuwe sim in mijn gsm gestoken en tot gisteren had ik daar geen problemen mee. toen ik 's avonds thuiskwam heb ik mijn saldo gecheckt en er stond nog 8.25 euro op. Midden in de nacht krijg ik plots 6 sms'jes die zeggen dat mijn saldo nog maar 3.14 euro is. hoe kan dit gebeuren als ik mijn gsm niet gebruikt heb sinds mijn laatste saldocheck toen ik thuiskwam?
Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
Ik zou zeggen, zet je data uit.. (instellingen>draadloos gedoe>dataverkeer vinkje uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 24-07 23:33

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Na een jaar lang de xperia x10 mini pro gebruikt te hebben en hem ook meerdere malen naar de reparatie service te hebben gestuurd (toestel werd warm, spontaan uitvallen, oplaad connector defect en zeer traag) is mijn xperia x10 mini pro vandaag in de prullenbak beland.
wat een k telefoon. :r

Nu zou je zeggen, het zal wel een maandagmorgen toestel zijn. Maar mijn vriendin heeft hetzelfde toestel en ook alleen maar problemen (laad niet op, speaker defect).

Helaas moet die er nog een jaartje mee doen. (abo)
Maar ik denk dat ik al een goed verjaardagscadeau voor haar weet.

Zo dat moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Vis hem er weer uit, DM en me en stuur hem naar me op, ik betaal de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 24-07 23:33

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Sorry, het betreft een zakelijk toestel en deze worden altijd vernietigd.

Maar geloof me dit foontje wil je ook echt niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 14:04
De Hi versie die bij the Phonehouse, Kijkshop en de Mediamarkt ligt voor 70€ is simlockvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Oh bedankt! Die wilde ik net gaan halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 15:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb ook een xperia x10 mini, maar lees alles over roms voor de pro, kan iemand mij een mooie non-pro noemen, of een tutorial linkje ofzo..

ik heb het toestel (zonder sim erin) aan de wifi gehangen, en kan ook al internettten erop, maar er staat nog de android 1.6 op, en als ik via settings willen laten zoeken naar een update zegt hij dat hij geen verbinding kan maken?! moet ik updaten met een sim erin, of zou dat niet mogen uitmaken?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van 1.6 naar 2.1 moet je via de computer doen. Dus: even usb kabeltje in je computer doen en updaten met sony ericsson software updater. daarmee heb je waarschijnlijk ook meteen de goede kernel.
Dan heb je de laatste versie, die je vervolgens moet rooten (superoneclick) en dan kan je CWM recovery installeren. Daarmee eerst even een backup maken van je huidige situatie en dan een rom proberen. succes.
zie bijvoorbeeld hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-07 21:01
Het is ff zoeken maar het is mij uiteindelijk gelukt via deze tutortial.
http://www.androidmemo.co...ni-pro-gingerbread-froyo/

Ik draai nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1201116 [ROM]MiniCM7Pro - V21

Heb er nu een dagje mee gespeeld en alles loopt goed en vlot. Ik mis wel dat de dialer niet naar me voicemail belt door lang op de 1 te drukken.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robkorv schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:06:
Het is ff zoeken maar het is mij uiteindelijk gelukt via deze tutortial.
http://www.androidmemo.co...ni-pro-gingerbread-froyo/

Ik draai nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1201116 [ROM]MiniCM7Pro - V21

Heb er nu een dagje mee gespeeld en alles loopt goed en vlot. Ik mis wel dat de dialer niet naar me voicemail belt door lang op de 1 te drukken.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
instellingen -> oproepinstellingen -> instellingen voor voicemail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-07 21:01
Anoniem: 376449 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:36:
[...]

instellingen -> oproepinstellingen -> instellingen voor voicemail
Gelukt, tnx voor de instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437796

Beste mensen,

ik heb sinds kort een sony xperia mini. ik ben zeer tevreden over het toestel, wat me wel stoort is all die apps die standaard geinstalleerd zijn. Ik weet dat ik ze enkel kan verwijderen als ik mijn telefoon root en een rom installeer. Ik heb er al veel over gelezen, maar aangezien ik technisch zo mee ben met deze technologie snap ik er dus niks van. Daarom mijn vraag: zou iemand het zien zitn om me wat duidelijke "mensentaal" uitleg te geven? :) Zou super zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Heeft iemand de x10 mini met hi prepaid gekocht? Is deze simlockvrij? In het verleden waren de meeste telefoons van hi simlock vrij, een enkele sony ericsson uitgezonderd, ik ben benieuwd hoe het bij deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 22:14

Barrycade

Through the...

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Ik kijk hoopvol uit naar een deftige ICS ROM, XDA is er al mee bezig!

De CM ROM is vooralsnog niet perfect, jammergenoeg!
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste