Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb van de week mijn mini pro ge-update maar nu werkt het led lampje niet meer als ik een sms heb ontvangen |:(
Ik gebruik handcent sms ......heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcoappels schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:42:
Ik heb 'm 's nachts altijd de hele nacht aan de lader hangen, dus dat kan het niet zijn.
Ik had de optie 'Voorkeur GSM/UMTS' aanstaan, heb het nu gewijzigd naar 'Alleen GSM'. Ga eens kijken of dat scheelt.
ik zou em es "formatteren" ...dus een volledige nieuwe versie erop zetten...dat helpt echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:08:
Hallo Allemaal,

Ik heb van de week mijn mini pro ge-update maar nu werkt het led lampje niet meer als ik een sms heb ontvangen |:(
Ik gebruik handcent sms ......heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn
Instellingen van Handcent nalopen en notifications aanzetten.

Kom op jongens, hoe moeilijk kan het allemaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:45:
[...]

ik zou em es "formatteren" ...dus een volledige nieuwe versie erop zetten...dat helpt echt...
Wat bedoel je met "formatteren'? De firmware opnieuw installeren? Dat heb ik gisteren al gedaan. Sinds ie op alleen GSM staat is het batterijvreten trouwens ver over. Blijkbaar is UMTS dus de boosdoener. Maar ja, dat wil je toch eigenlijk wel aan hebben staan met een smartphone. En blijkbaar killt Juicedefender dit dus ook niet echt lekker als je telefoon inactief is (zoals 's nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
UMTS is inderdaad de grootste energie gebruiker, vandaar de tip van het programmaatje 6 posts terug om automatisch te schakelen tussen 2g (gsm) en 3g (umts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Douwetje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:49:
UMTS is inderdaad de grootste energie gebruiker, vandaar de tip van het programmaatje 6 posts terug om automatisch te schakelen tussen 2g (gsm) en 3g (umts).
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar ik heb JuiceDefender erop staan en die doet dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik doe het liever handmatig. Heb switches in de notificatiebalk (wifi, 2g only-3g only, brightness en screen orientation).
Wil niet datie automatisch naar 3G gaat iedere keer dat ik ff naar de klok kijk, smsje lees, een nummer wil bellen of gebeld wordt. Zeker niet als ik wifi verbinding heb (of zou moeten hebben).

3G zet ik alleen aan als ik geen wifi heb en denk 3g te gaan gebruiken komende uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Kun je me misschien vertellen hoe ik die switchen in de notificatiebalk kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dat kan of handmatig door de tweak te installeren die op xda staat uitgelegd (dat ging bij mij nooit zo lekker).
Of gewoon de laatste stabiele software van xda installeren. Dan heb je Android 2.2, een sneller toestel, switches naar keuze in je notificatiebalk, ondersteuning voor wifi 11n. En met de laatste versie zelfs dualtouch.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059361

Rooten, met MyBackup Root een backup maken van je gegevens en evt apps, dan ervoor zorgen dat je de laatste SonyEricsson software hebt (met Sony Ericsson Update Software checken of je de laatste versie versie hebt). Als je dat niet hebt, installeren en vervolgens rooten (dat is simpel), xRecovery installeren en daarmee de ROM installeren. Kan in een half uurtje gebeurd zijn.

Ik ben er wel blij mee. Timescape mis ik niet meer. De stock phone en messaging app ook niet. GoSMS Pro (gratis) werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
OK, dank!
Geroot heb ik 'm al, heb alleen nog geen alternatieve rom geïnstalleerd omdat ik geen idee heb wat een goede is. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
marcoappels schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:42:
[...]

Dat heb ik inderdaad gelezen, maar ik heb JuiceDefender erop staan en die doet dat toch ook?
Juicedefender doet dat niet, dit programmaatje zet de 3g verbinding uit en elke 15 minuten even aan om alle mail binnen te halen en whatsapjes en whatever. Het grootste deel van de tijd staat je internet verbinding dus uit. Hij zet de 3g verbinding uiteraard wel open als je het scherm aanzet...

De 2g/3g switch zet de verbinding automatisch op 2g als het scherm uit staat en weer terug op 3g als ie aanstaat, root is hiervoor wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Opvolgers nu officieel aangekondigd voor Q3. Beide met Android 2.3, een 3.0 inch scherm (ipv 2.55) met hogere resolutie (dat mocht ook wel zeg) en 30% meer accu (1200mah) en 720p camera. Een Frontcam en 2 extra pijltjes op het keyboard voor de Pro. De UI van SonyEricsson ziet er veel beter uit dan de huidige... die heb had ik ook direct vervangen voor Zeam (gratis via market).

Had gehoopt op dunnere versies, de helft of 1/3e eraf. Mooi niet dus.

http://www.engadget.com/2...ni-and-mini-pro-hands-on/
foto's en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
De Mini Pro :D. 3" + toetsenbordje form factor, Gingerbread, multitouch, 5MP & 720P.... Voor mij de 'echte' opvolger in Nederland voor de X1 (de nooit uitgebrachte X2 telt niet ;)). Het is maar dat deze telefoon pas in Q3 uitkomt, anders krijg ik spijt dat ik onlangs een Galaxy S heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb trouwens gisteren weer eens een updatebericht ontvangen. Wat me opvalt:

-De google voice search is geactiveerd
-Office suite is geïnstalleerd (was da?)

Verder m.i. geen noemenswaardige veranderingen.

Ik hoop stiekem dat de huidige mini lijn ook 2.3 krijgt als de nieuwe generatie mini's uitgebracht worden. Hetzelfde gebeurde met de x10-->Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Vandaag reclamefolder Mediamarkt België in de bus gekregen : de X10 mini zwart à 129€.
Een no-brainer, of toch laten liggen?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BoyzNDaHood schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:24:
De Mini Pro :D. 3" + toetsenbordje form factor, Gingerbread, multitouch, 5MP & 720P.... Voor mij de 'echte' opvolger in Nederland voor de X1 (de nooit uitgebrachte X2 telt niet ;)). Het is maar dat deze telefoon pas in Q3 uitkomt, anders krijg ik spijt dat ik onlangs een Galaxy S heb gekocht.
Dat lijkt me ook wel wat. Ik heb nu een X8, die heeft ook een 3" scherm en dat is groot genoeg en toch ook klein genoeg. Typen is soms wel lastig omdat niet elke app meedraait met de telefoon en dan is het scherm eigenlijk weer net te klein, maar met het uitschuifbare toetsenbordje van de pro is dat perfect (en als het hetzelfde werkt als op mijn S740 destijds met wimo forceer je met het uitschuiven toch het kantelen van een app). En hij heeft een betere camera (dat heeft de huidige mini pro ook al) en Android 2.3 met frontcam lijkt me ook relaxt. Ik denk dat Skype dan ook wel hun software update voor die cam (gebruik het nu ook regelmatig voor voice op mijn mobiel en dat werkt perfect, video lijkt me ook wel tof).

Het moet alleen niet heel veel duurder gaan worden dan de huidige X10 Mini Pro, al zal die bij introductie ook wat duurder zijn geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 07-05-2011 04:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb in mijn X10 mini een paar favoriete telefoonnummers ingesteld.
Daar koppel je dan een foto van je contactpersoon aan.
Alleen koppelt hij dus nu ongevraagd een facbookprofielfoto in het geval die persoon uiteraard een facebook account heeft.
Nu kan ik dus die contactpersoon bewerken en daar een eigen foto aan koppelen.
In de gegevens zie je deze foto dus.
Maar onder de favorieten verdomd ie het om die facebook fotootjes te lozen.
Zo ben je dus volkomen afhankelijk wat die persoon als profielfoto heeft ingesteld.
Is dit op te lossen?
Overigens schrok ik me ook te pletter toen ik een facebook update (app) uitvoerde en hij ongevraagd ineens vriendschapsverzoeken naar al mijn contacts begon te versturen.
Kon het nog net op een of andere manier stoppen.
Sorry hoor maar dit gaat me toch echt veel te ver, facebook begint me zolangzamerhand dus best wel te irriteren met dit soort "goedbedoelde" bemoeienis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Jazco2nd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:10:
Dat kan of handmatig door de tweak te installeren die op xda staat uitgelegd (dat ging bij mij nooit zo lekker).
Enig idee waar ik dit kan vinden, heb me suf gezocht op xda maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MatMich schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:47:
Ik heb in mijn X10 mini een paar favoriete telefoonnummers ingesteld.
Daar koppel je dan een foto van je contactpersoon aan.
Alleen koppelt hij dus nu ongevraagd een facbookprofielfoto in het geval die persoon uiteraard een facebook account heeft.
Nu kan ik dus die contactpersoon bewerken en daar een eigen foto aan koppelen.
In de gegevens zie je deze foto dus.
Maar onder de favorieten verdomd ie het om die facebook fotootjes te lozen.
Zo ben je dus volkomen afhankelijk wat die persoon als profielfoto heeft ingesteld.
Is dit op te lossen?
Overigens schrok ik me ook te pletter toen ik een facebook update (app) uitvoerde en hij ongevraagd ineens vriendschapsverzoeken naar al mijn contacts begon te versturen.
Kon het nog net op een of andere manier stoppen.
Sorry hoor maar dit gaat me toch echt veel te ver, facebook begint me zolangzamerhand dus best wel te irriteren met dit soort "goedbedoelde" bemoeienis.
Bij het instellen van een Facebook account wordt gevraagd of hij contacten moet synchroniseren. Dit kun je weer uitzetten in de instellingen van de facebook app of in het Accounts & Synchronisatie menu in de gewone instellingen.

Gewoon iets beter opletten voor je op 'ok' of 'volgende' klikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zocht het ook even kon het niet vinden. Als je telefoon toch al geroot is zou ik gewoon de laatste ROM installeren. Dan hoef je niet te rommelen met het aanpassen van teksten in systeembestanden (want dat is al voor je gedaan). Er zijn nu 2 ROMs beschikbaar hier:
[ROM] Cyanogen Froyo CM6-Latest (based on MiniCM/CM6v2) - v2.0 + DualTouch en [ROM] Cyanogen Froyo - CM6 latest sources (Version 2.1) fast and stable + Dual Touch.
(de CM7 rom is Android 2.3 maar de camera werkt nog niet helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ok, ik zal me er eens in verdiepen, heb nog niet eerder een custom rom geinstalleerd.
Werkt overigens alles zoals het vanuit de fabriek werkt met die custom rom?, of zijn er nog issues waar ik tegen aan kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Glitch schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Bij het instellen van een Facebook account wordt gevraagd of hij contacten moet synchroniseren. Dit kun je weer uitzetten in de instellingen van de facebook app of in het Accounts & Synchronisatie menu in de gewone instellingen.

Gewoon iets beter opletten voor je op 'ok' of 'volgende' klikt :)
Ook al geprobeerd maar uitzetten doet niets.
Het is helaas alleen maar mogelijk als je het account compleet verwijderd.
Alleen dan kan je weer een eigen foto aan een favoriet koppelen
Uiteraard heb ik dit gedaan want ik wens niet "gedicteerd" te worden door Facebook.
Dan maar geen facebook op mijn telefoon.
Het lijkt een minor probleem maar ik vind het toch echt de spuigaten uitlopen dat Facebook voor mij uitmaakt welke foto van een contact aan mijn favorieten wordt gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Ik heb nu timeout3g erop gezet. Zet automatisch na x minuten 3g uit. Nu kan ik bij nomaal gebruik zeker 2 dagen met de batterij doen. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MatMich schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:49:
[...]

Ook al geprobeerd maar uitzetten doet niets.
Het is helaas alleen maar mogelijk als je het account compleet verwijderd.
Alleen dan kan je weer een eigen foto aan een favoriet koppelen
Uiteraard heb ik dit gedaan want ik wens niet "gedicteerd" te worden door Facebook.
Dan maar geen facebook op mijn telefoon.
Het lijkt een minor probleem maar ik vind het toch echt de spuigaten uitlopen dat Facebook voor mij uitmaakt welke foto van een contact aan mijn favorieten wordt gekoppeld.
Je doet toch iets niet goed, want ik gebruik ook gewoon volop Facebook op mijn telefoon maar ik krijg absoluut geen Facebook-foto's in m'n contacten. Daar stel ik zelf m'n eigen foto'tjes op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AzzKickah schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:08:
[...]

Je doet toch iets niet goed, want ik gebruik ook gewoon volop Facebook op mijn telefoon maar ik krijg absoluut geen Facebook-foto's in m'n contacten. Daar stel ik zelf m'n eigen foto'tjes op in.
Misschien Sync je het account niet. Je kan het op dezelfde manier syncen als Hyves, Gmail, Skype enz.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:43:
Ik zocht het ook even kon het niet vinden. Als je telefoon toch al geroot is zou ik gewoon de laatste ROM installeren. Dan hoef je niet te rommelen met het aanpassen van teksten in systeembestanden (want dat is al voor je gedaan). Er zijn nu 2 ROMs beschikbaar hier:
[ROM] Cyanogen Froyo CM6-Latest (based on MiniCM/CM6v2) - v2.0 + DualTouch en [ROM] Cyanogen Froyo - CM6 latest sources (Version 2.1) fast and stable + Dual Touch.
(de CM7 rom is Android 2.3 maar de camera werkt nog niet helemaal).
wat is dat eigenlijk allemaal met die rom? wat is dit en waarom dit installere? kan je hier meer mee?
ik ga ervan uit dat je alles dan weer kwijt bent (instellingen en apps...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Marzman schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:24:
[...]

Misschien Sync je het account niet. Je kan het op dezelfde manier syncen als Hyves, Gmail, Skype enz.
Het gebeurt natuurlijk als je het account synced, dat is logisch
Het vervelende is alleen dat als ik het niet sync ik toch die fotootjes niet kan veranderen.
Als ik dus een foto verander zie ik dat wel bij het desbetreffende contact veranderd, maar het fotootje bij favorieten blijft die facebookprofielfoto wat ik ook uit zet of verander.
Alleen als ik dus het facebookaccount verwijder kan ik weer een eigen foto bij mijn favorieten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wijs je dan niet het facebook-profiel van diegene toe aan die favo-knop? In plaats van het 'gewone' contact bedoel ik dan?
Als dat uberhaupt mogelijk is.

Ik snap niet zo goed wat je _exact_ bedoeld, denk ik.
Waar stel jij favorieten in dan? Want dat gebruik ik ook niet, maar kan altijd ff kijken wat dat bij mij doet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
AzzKickah schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:59:
Wijs je dan niet het facebook-profiel van diegene toe aan die favo-knop? In plaats van het 'gewone' contact bedoel ik dan?
Als dat uberhaupt mogelijk is.

Ik snap niet zo goed wat je _exact_ bedoeld, denk ik.
Waar stel jij favorieten in dan? Want dat gebruik ik ook niet, maar kan altijd ff kijken wat dat bij mij doet natuurlijk.
Op de X10 stel je favorieten in door op het telefoonsymbool rechtsonderin te klikken en vervolgens onder de ster op het + symbool te klikken.
Je selecteerd vervolgens iemand uit je contacten en via bewerken wijs je daar een foto aan toe of als daar al een foto aanhangt wordt die weergegeven.
Op het moment dat ik automatisch een Facebook account sync vervangt de profielfoto van facebook jouw zelf gekozen foto.
Op het moment dat je de contactpersoon bewerkt en er je eigen foto weer aan toewijst zie je dus een heel klein fotootje weer bij die contactpersoon.
Maar de grotere foto waar je op moet klikken om die persoon te bellen veranderd niet mee, dat blijft dus die facebook profiel foto.
En die verdwijnt dus alleen maar als ik het facebook account op mijn telefoon verwijder,
Sorry maar duidelijker kan ik het niet uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit al eens langsgekomen, maar even over die batterij; het loont echt de moeite om eens de boel de formatteren zeg!

Ik had een paar dagen terug een "virus" binnengekregen doordat ik perongeluk op een advertentie klikte in een gratis app. Dit programma trachtte mij te abonneren op een dure sms dienst en was moeilijk te verwijderen. Daarom besloot ik maar een full system wipe inclusief sd format te doen middels xrecovery. En wat schetst mijn verbazing? De telefoon houdt het nu 2 dagen vol in plaats van de 20 uur daarvoor! Ik draai (nog) de firmware van Sony zonder enig task killer. Verder heb ik 3g, net als voor de format, wel uitstaan.

Blijkbaar wordt de telefoon standaard geleverd met onzichtbare, energieverspillende processen ofzo, want ik heb dezelfde applicaties (behalve de bewuste met de advertentie) na de format weer geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MatMich schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 01:22:
[...]

Op de X10 stel je favorieten in door op het telefoonsymbool rechtsonderin
Telefoonsymbool? Rechtsonderin? :?
te klikken en vervolgens onder de ster
Ster?
op het + symbool
+ symbool?
te klikken.
Ik zie geen van al die dingen..? Maar mijn home-screen zal anders ingedeeld zijn dan die van jou.
Maar als ik naar de ingebouwde dialer ga, zie ik geen sterretjes..

Ben bang dat ik je niet kan helpen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de ingebouwde dialler, maar in je contacten, het tweede tabblad. Daar kun je op een vierkantje drukken met een witte + erin. Dan kun je een contactpersoon selecteren die je als favoriet wilt toevoegen.

Ik ben trouwens zelf wel benieuwd hoe anderen tot 2 dagen aan standbytijd komen. Ik red het vaak maar netaan 12 uur en dan knippert het rode lampje al dat hij bijna uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:
Niet de ingebouwde dialler, maar in je contacten, het tweede tabblad. Daar kun je op een vierkantje drukken met een witte + erin. Dan kun je een contactpersoon selecteren die je als favoriet wilt toevoegen.

Ik ben trouwens zelf wel benieuwd hoe anderen tot 2 dagen aan standbytijd komen. Ik red het vaak maar netaan 12 uur en dan knippert het rode lampje al dat hij bijna uit gaat.
3G is echt een batterijvreter. Sinds ik timeout3g geïnstalleerd heb, gaat mijn batterij 2x zo lang mee. Stel 'm zo in dat ie na 1 minnut inactieviteit 3g uitzet. Helpt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:

Dat werkt inderdaad.

Ik denk dat jij gewoon opnieuw moet beginnen, from scratch.
Weet niet of het een optie is maar gooi je telefoon anders terug naar fabriekinstellingen zodat alles weg is, en stel dan je telefoon opnieuw in zonder die Facebook-sync aan te zetten.

Als je dan nieuwe favo's gaat maken gaat het wel goed. Als ik nu namelijk een favo maak dan pakt ie gewoon het plaatje wat ik of al in had gesteld bij het gewone contact of ik kan er 1 kiezen uit m'n album.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
AzzKickah schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Telefoonsymbool? Rechtsonderin? :?

[...]

Ster?
[...]

+ symbool?
[...]

Ik zie geen van al die dingen..? Maar mijn home-screen zal anders ingedeeld zijn dan die van jou.
Maar als ik naar de ingebouwde dialer ga, zie ik geen sterretjes..

Ben bang dat ik je niet kan helpen dan.
Dit is anders het gewone fabriek af homescreen.
Hoelastig is het woord telefoon symbool?
Dit is het symbool wat er uit ziet als een telefoon 8)7 8)7
Hoe wil je anders iemand opbellen? door op de rooksignaal pictogrammen te drukken? :+
Ik vind het lief dat je wil helpen maar volgens mij heb je geen idee waar het over gaat
Terwijl dit toch echt de meest basale basis instellingen zijn hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door MatMich op 12-05-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
AzzKickah schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Dat werkt inderdaad.

Ik denk dat jij gewoon opnieuw moet beginnen, from scratch.
Weet niet of het een optie is maar gooi je telefoon anders terug naar fabriekinstellingen zodat alles weg is, en stel dan je telefoon opnieuw in zonder die Facebook-sync aan te zetten.

Als je dan nieuwe favo's gaat maken gaat het wel goed. Als ik nu namelijk een favo maak dan pakt ie gewoon het plaatje wat ik of al in had gesteld bij het gewone contact of ik kan er 1 kiezen uit m'n album.

Succes.
Denk inderdaad dat dat de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MatMich schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 01:44:
[...]

Dit is anders het gewone fabriek af homescreen.
Hoelastig is het woord telefoon symbool?
Dit is het symbool wat er uit ziet als een telefoon 8)7 8)7
Hoe wil je anders iemand opbellen? door op de rooksignaal pictogrammen te drukken? :+
Ik vind het lief dat je wil helpen maar volgens mij heb je geen idee waar het over gaat
Terwijl dit toch echt de meest basale basis instellingen zijn hoor.
Moehahaha meen je dit nou serieus? :D

Succes ermee, prutser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
AzzKickah schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Moehahaha meen je dit nou serieus? :D

Succes ermee, prutser.
Even voor de mods hier.
Vreemd dat als ik iemand voor prutser uitmaak ik binnen 10 minuten een waarschuwing aan mijn broek heb en een publiekelijke terechtwijzing terwijl dus anderen schijnbaar iedereen ongestraft voor rotte vis mogen uitmaken.

[ Voor 33% gewijzigd door MatMich op 13-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu, net als een paar andere in dit topic, deze rom;

Wat een verbetering zeg! De telefoon is veel sneller en ondersteunt nu dual touch. In en uit zoomen op de "iphone manier" en natuurlijk android 2.2.

Maar het grootste pluspunt is toch wel de batterij. Toen ik afgelopen nacht naar bed ging, stond de batterij op 97 %. Toen ik 8 uur later weer opstond, was de batterij maar gedaald tot 91%. Normaal kostte het mij een halve batterij.

Jammer genoeg gebruikt de telefoon in gebruikstoestand wel nog heel veel power, maar het feit dat ie in standby nu zo zuinig is, zorgt er voor dat je het evengoed wel een dag of twee volhoudt. Anders kan je altijd nog de niet overgeclockte versie installeren. Die zal waarschijnlijk een stuk zuiniger zijn.

Echt heel veel respect voor de jongens die deze rom mogelijk hebben gemaakt! Daar kunnen ze bij SE nog wat van leren..

Edit; Deze rom is wel alleen mogelijk op de Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:50:

Wat een verbetering zeg! De telefoon is veel sneller en ondersteunt nu dual touch. In en uit zoomen op de "iphone manier" en natuurlijk android 2.2.

Maar het grootste pluspunt is toch wel de batterij. Toen ik afgelopen nacht naar bed ging, stond de batterij op 97 %. Toen ik 8 uur later weer opstond, was de batterij maar gedaald tot 91%. Normaal kostte het mij een halve batterij.

Jammer genoeg gebruikt de telefoon in gebruikstoestand wel nog heel veel power, maar het feit dat ie in standby nu zo zuinig is, zorgt er voor dat je het evengoed wel een dag of twee volhoudt. Anders kan je altijd nog de niet overgeclockte versie installeren. Die zal waarschijnlijk een stuk zuiniger zijn.

Echt heel veel respect voor de jongens die deze rom mogelijk hebben gemaakt! Daar kunnen ze bij SE nog wat van leren..

Grappig want dat is exact hetzelfde batterij verbruik en verbruikspatroon wat ik heb op mijn Mini standaard fabrieks af.
Denk dus dat het niets met roms van doen heeft maar meer met services die langzamerhand erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Grappig want dat is exact hetzelfde batterij verbruik en verbruikspatroon wat ik heb op mijn Mini standaard fabrieks af.
Denk dus dat het niets met roms van doen heeft maar meer met services die langzamerhand erbij komen.
Ok, dat zou kunnen. Echter heb ik vanaf het moment dat ik hem kocht, al een slechte batterijduur. Ik weet altijd precies welke programma's op mijn telefoon staan en had alle energiesluppers als 3g enz uitstaan. Ik merkte al dat de batterijduur beter werd na een complete system wipe, maar ondervind nu nog betere prestaties met deze rom. Ik lees meerdere berichten op het internet dat de batterijduur sterk kan verschillen per gebruiker. Misschien een bug in de originele firmware bij sommige gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
MatMich schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:18:
[...]

Met de nieuwste versies van de ROMs is de batterijduur wel degelijk beter dan de stock. Ik heb nog exact dezelfde apps (simpelweg backup van data en apps teruggezet namelijk) nu op de achtergrond draaien maar hoef mijn accu niet meer elke dag op te laden. Sterker nog, ik gebruik nu meer Google Maps, waarbij GPS dus actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik ofwel 98 pagina's met posts kan doorlezen ofwel hier een vraagje kan stellen kies ik voor het laatste.

Ik heb mijn mini pro geroot om enkele voorgeïnstalleerde apps te verwijderen, ik deed dat gewoon om opslagruimte vrij te maken.
Ondertussen heb ik mijn batterij al meerdere keren volledig leeg laten lopen en dan in 1x terug opgeladen. Dat deed ik om de batterijduur te verlengen.
Beide tweaks hebben gewerkt maar nu heb ik heel soms last van random reboot.

Maar nu mis ik toch nog enkele functionaliteiten van Froyo zoals apps naar sd, wifi tethering enz.

Op mijn pc heb ik PC Companion en Update Service.

Is het veilig en raadzaam om ergens een custom rom te zoeken met froyo en die te installeren? Welke zou ik installeren? Hoe installeer ik die? Bevat die ROM nog bugs of kan ik zonder zorgen van mijn telefoon gebruik maken? Kan ik mijn telefoon daarna nog steeds naar de toestand brengen zoals hij van de fabriek kwam? Hij is nog maar enkele maanden oud dus heb ik er nog lang garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Een random reboot heb ik soms ook, 1x in de X aantal weken. Ik heb me er overheen gezet, al is het wel f*ckin balen als je er pas een (paar) uur later achter komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke versie of ROM heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:50:

Hey Ersten,

ik kan niet ontdekken hoe ik je een direct berichtje kon sturen dus dan maar hier in het topic :)
Ik heb in die thread op XDA gekeken die jij aangeeft maar het is mij niet duidelijk hoe ik die ROM nu moet installeren. Tig links en hotfixes.. Maar waar is de ROM zelf?

Kun jij me een duwtje in de juiste richting geven? :) Ik moet alleen ff weten waar en hoe te beginnen denk ik.

Zou zeer gewaardeerd worden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:56:
[...]

Hey Ersten,

ik kan niet ontdekken hoe ik je een direct berichtje kon sturen dus dan maar hier in het topic :)
Ik heb in die thread op XDA gekeken die jij aangeeft maar het is mij niet duidelijk hoe ik die ROM nu moet installeren. Tig links en hotfixes.. Maar waar is de ROM zelf?

Kun jij me een duwtje in de juiste richting geven? :) Ik moet alleen ff weten waar en hoe te beginnen denk ik.

Zou zeer gewaardeerd worden! _/-\o_
Tuurlijk,

Ik neem aan dat je de telefoon geroot hebt en xrecovery geïnstalleerd hebt?

Zo te zien is er al weer het één en ander veranderd rond de mod, want ik loop binnen een week al weer achter :)

Nu staat versie 2.5 online. De link staat bovenaan als: MiniCM v2.5. Deze downloaden en installeren via xrecovery. Daarna de hotfix die boven de MiniCm link staat installeren op de dezelfde manier via xrecovery. Optioneel is er nog een fix over een te grote unlock bar, maar daar kan ik niets over zeggen, want ik heb 2.5 dus nog niet geprobeerd.

Al die links daaronder zijn oude links, waar je niet naar hoeft te kijken.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Top, bedankt voor je tips! d:)b
Maar... het wil me godsgloeiende niet lukken :(

- Ik heb xRecovery Installer APK gedownload van XDA en geinstalleerd op m'n foon. Toen kreeg ik eerst 3 rode rondjes, dat de installatie niet gelukt was.
- Toen heb ik BusyBox geinstalleerd en daarna xRecovery Installer opnieuw gerund. Toen kreeg ik wel 3 groene vinkjes.

Dus toen heb ik de accu uit m'n foon gehaald, er weer in, telefoon aan en bij het SE-logo als een bezetene op de back-toets lopen rammen. Maar ik kom _niet_ in die xRecovery console.
Dus nog een paar keer geprobeerd, geen resultaat.

Toen heb ik opnieuw xRecovery Installer gedraaid. Weer 3 rode rondjes. Busybox opnieuw geinstalleerd, weer 3 groene vinkjes. Telefoon weer uit, aan, rammen op back-toets, niks.

Dat heb ik nu 6x gedaan.
Is xRecovery weer van je telefoon weg als ie opnieuw is opgestart? Omdat ik opnieuw Busybox moet doen en dan weer xR-Installer om 3 groene vinkjes te krijgen?

ZIe ik iets over het hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ersten, bevat die rom nog bugs? Kan je na het installeren nog de apps gebruiken voor bellen, smsen en contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ Azzkickah, was je toestel wel succesvol geroot?
Op XDA kan je nu een apk downloaden om xrecovery simpel te installeren, maar dat is nog niet door veel mensen getest. Kan je dus het beste nog de oude methode gebruiken. Hier lees je hoe je moet rooten en hoe je vervolgens xrecovery installeert, dit is de beste methode:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=950324

Bij problemen altijd via SEUS de laatste stock firmware erop zetten en dan met dit topic beginnen voor rooten + xrecovery.

Vervolgens kan je de rom simpel installeren. (zip kopieren naar je sd kaart en via xrecovery installeren.

Als alles goed werkt, kan je de hotfixes installeren.

Ik gebruik nog een versie van de xda ROM die nu bijna anderhalve maand oud is en die is al bugvrij en stabieler dan stock (ik kreeg af en toe random reboots).. dus deze nieuwste versie zal prima zijn.

Ik wacht nog ff een maandje ofzo met updaten.. voorlopig prima zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 17-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:46:
@ Azzkickah, was je toestel wel succesvol geroot?
Op XDA kan je nu een apk downloaden om xrecovery simpel te installeren, maar dat is nog niet door veel mensen getest. Kan je dus het beste nog de oude methode gebruiken. Hier lees je hoe je moet rooten en hoe je vervolgens xrecovery installeert, dit is de beste methode:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=950324

Bij problemen altijd via SEUS de laatste stock firmware erop zetten en dan met dit topic beginnen voor rooten + xrecovery.
Yep, m'n toestel is geroot. Geeft Busybox ook netjes aan en in de xR-Installer krijg ik ook een melding dat ie root-access heeft verkregen.

Anders morgen idd de telefoon maar even helemaal terug naar stock doen en dan opnieuw beginnen. Heb ik vanavond geen zin meer in ;)

Thanx voor je feedback d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een avondje tweaken, maar dan heb je ook wat!
Ik heb de automatic installer gebruikt om xrecovery en jit te installeren. Beide gingen perfect. Heb van tevoren wel even het .sh bestand bekeken en daar kon ik geen schokkende wijzigingen in vinden die niet in de andere guides staan voor het installeren van xrecovery en jit. Scheelt een hoop typewerk in elk geval.
Toen had ik natuurlijk de smaak te pakken en heb ik multitouch gefixt door zelf even een .sh bestandje te schrijven en de update.zip met xrecovery te installeren. Geweldig.

Hoewel ik nu nog wel de stock firmware heb (met aanpassingen) kan het zijn dat ik binnenkort toch die MUIU ga proberen. Heb er veel positiefs over gelezen. Wat ik me wel afvraag is watvoor voordeel het nog gaat bieden bovenop wat ik nu al heb draaien. Dankzij jit is hij namelijk al een stuk sneller. En ik heb multitouch. Wat biedt MUIU dan nog meer? oke, android 2.2, maar wat vinden jullie daar zoveel beter nog weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste vraagje: kan ik altijd terug naar fabriekssoftware met seus nadat ik een custom rom geïnstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Heb inmiddels heel wat doorgelezen en opgeslagen en ben nu bijna zover dat ik ook een custom rom wil gaan installeren.
Het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is, of ik ook weer op een redelijk eenvoudige manier terug kan naar een stock rom. Ik heb nu de laatste versie stock op mijn mini pro staan, kan je daar bijvoorbeeld een backup van maken en die eenvoudig restoren, of is er ergens op het net een stock rom te vinden?
Ik vind het altijd wel prettig terug te kunnen naar stock als zo'n custom rom niet zou bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Met SEUS kan je altijd weer terug naar de stock firmware. dat kan ik ook aanraden voordat je begint (nadat je een backup met Mybackup root heb gemaakt) ibij mij ging het ook niet goed, moest eerst via SEUS terug en daarna de nieuwste rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kom maar niet in die xRecovery console! :(

Ik heb m'n telefoon terug naar stock gezet met SEUS.
Daarna een lege SD-kaart erin gedaan.
Toen geroot met SuperOneClick.
Toen Busybox geinstalleerd (lukte niet via installer, dus via Titanium Backup gedaan).
Toen xRecovery Installer gedaan, ik kreeg in 1x de 3 groene vinkjes.

Tot zover liep alles gesmeerd. Maar als ik nu de telefoon reboot en op de back-toets ga lopen rammen, start ie gewoon door zoals ie altijd doet :?

Ik heb het nu al weer 3x geprobeerd.

Wat ook vreemd is, is dat als ik Busybox 1.18.4 installeer via de Busybox-Installer (met 1.19 krijg ik een force close) en ik herstart de telefoon en kijk weer in Busybox, geeft ie aan dat 1.15.3 is geinstalleerd...

Wat gaat hier nou fout? Hulp is welkom!

[EDIT]
Maakt niet uit wat ik doe met Busybox, na een reboot staat ie weer op v1.15.3
Maar als ik na een reboot de xR-Installer weer run krijg ik weer 3 rode rondjes. Ik moet na elke reboot Busybox weer installeren anders krijg ik de 3 groene vinkjes niet, ook al geeft Busybox dus telkens aan dat het wel geinstalleerd is (1.15.3.)

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 18-05-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Misschien moet je de xrecovery executable maken via een terminal. Ik heb ook zo'n akkefietje gehad.
Ik heb het via een adb shell gedaan, maar moet mss ook via een terminal kunnen. Dit waren mijn commando's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
./adblinux shell
su
mount -t rfs -o remount,rw /dev/block/stl9 /system
chmod 755 busybox
chmod 755 chargemon
chmod 755 xrecovery.tar
exit

(./adblinux wijzigen in de voor jou goede variant :) )

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik heb de automatic installer gebruikt die Geejeej hierboven aangaf.
Werkelijk zonder problemen xrecovery en Jit geinstalleerd.
Ik zou zeggen, probeer deze auto-installer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:10:
Ik heb de automatic installer gebruikt die Geejeej hierboven aangaf.
Werkelijk zonder problemen xrecovery en Jit geinstalleerd.
Ik zou zeggen, probeer deze auto-installer eens.
Het is un-freaking-believable :o

Dat werkte gewoon kats in 1x! :D
Hoe kan ik daar overheen gekeken hebben... |:(

OK dan!! Volgende stap in het custom ROM proces! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het is gelukt.
Ik draai nu de Cyanogen ROM met Android 2.2 en Multi-Touch 8)

Kick-ass. En nu pimpen die hap.

Iedereen super bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:51:
Het is gelukt.
Ik draai nu de Cyanogen ROM met Android 2.2 en Multi-Touch 8)

Kick-ass. En nu pimpen die hap.

Iedereen super bedankt voor de hulp _/-\o_
Beter, wellicht ga ik binnenkort ook een custom rom installeren, welke heb jij precies genomen?, en kan jij aangeven als je ergens problemen mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Beter, wellicht ga ik binnenkort ook een custom rom installeren, welke heb jij precies genomen?, en kan jij aangeven als je ergens problemen mee hebt?
Ik heb deze, de v2.5: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059361

Yep, zal ik doen d:)b
Werkt tot nu toe probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik had trouwens voordat ik naar de custom ROM ging Link2SD geinstalleerd en bijna alle apps op SD gezet, omdat mijn telefoongeheugen vol zat.

Nu heb ik in de custom ROM al mijn apps weer geinstalleerd en nog niks op SD gezet, en nu heb ik gewoon nog 180MB(!) vrij op het telefoongeheugen. *O*

Nu hoef ik Link2SD niet eens te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Cool, dus die custom rom neemt veel minder telefoon geheugen in beslag dan de stock rom, heeeeel veel minder.

Is die download link trouwens versie 2.52 of 2.5?

[ Voor 19% gewijzigd door R2 op 18-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Weet iemand hoe je die themes installeert?
Ook met xRecovery over de ROM heen installeren? Als custom ZIP zeg maar?

En weet iemand of er een manier is om de standaard Sony Ericsson wekker-app er weer in te krijgen?
Heb ik geprobeerd met Titanium Backup vanaf een andere X10 Mini Pro maar dan back-upped ie alleen de data van het Alarm. Niet de app zelf :(

Nog een punt: Doet Bluetooth het bij jullie? Hij zet BlueTooth wel aan, maar hij vind geen devices. In 2 verschillende apps niet. Dat gaat wel een deal-breaker zijn, als dat niet werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 19-05-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ook via xrecovery idd custom zip dacht ik. Kijk wel uit, de theme moet geschikt zijn voor de ROM die je hebt geinstalleerd. Of je moet even op xda vragen of iemand het thema dat je graag wil geschikt kan maken...

met Mybackup root kan je apps+data goed backuppen, maar kweenie of dat ook met de wekker app gebeurd.. anyways er zijn een hoop andere wekkers in de market.

Bluetooth doet het bij mij wel.. maar ik heb een oudere rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan:
-alles teruggezet met seus
-root met superoneclick
-busybox installer - geïnstalleerd in system/bin
-xrecovery geïnstalleerd via de automatic installer
-de zip van slade MiniCM v2.5 geïnstalleerd (custom zip van sd card)

nu blijft mijn telefoon bij de 1ste keer opstarten bij dat logo van android waar een lichtblauwe straal ronddraait, de animatie beweegt niet meer, wat moet ik doen???

edit: dalvik cache wipe en factory reset gedaan, werkt nu
VOLGEND PROBLEEM: mijn keyboard staat blijkbaar in qwerty, hoe fix ik dat (azerty)?

edit: ook gevonden, nu enkel nog CM naar het NL krijgen..

verder: FANTASTISCHE ROM

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:05:
VOLGEND PROBLEEM: mijn keyboard staat blijkbaar in qwerty, hoe fix ik dat (azerty)?
edit: ook gevonden, nu enkel nog CM naar het NL krijgen..
Hoe heb je het toetsenbord terug op azerty gekregen?
Ik zit met hetzelfde probleem maar de laatste keer dat ik het probeerde aan te passen zorgde ervoor dat het toestel niet meer voorbij de witte sony-ericson letters geraakte.
(Via SEUS terug kunnen herstellen uiteraard)

om CM in het Nederlands te krijgen moet eens kijken bij Settings dan language and keyboards (of iets in die strekking).

Ik zelf gebruik de FroyoComb Rom.
Alles werkt erop, vrij snel en nog niks van problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe zit het met de GPS bij die custom ROM, werkt dat nog naar behoren?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Uhoh.. Ik heb zo'n theme geprobeerd maar ik vind 'm mega-lelijk, dus ik wil terug naar de standaard theme van die ROM.

Maar de link van 'Original MiniCM Theme' in dat topic geeft je een framework-res.apk
Hoe installeer je die? Als ik 'm rename naar .zip en in xRecovery gooi werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Zal ik dan toch maar even wachten met een custom rom?, het lijkt erop dat ze geen allen geheel probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:38:
Zal ik dan toch maar even wachten met een custom rom?, het lijkt erop dat ze geen allen geheel probleemloos werken.
Oh jawel, hij werkte perfect. Bluetooth deed het na een paar keer proberen ook gewoon.
Maar ik heb zitten kutten en nou start ie niet meer op :')
Dus.. opnieuw die ROM erop flashen dan maar en allll m'n instellingen opnieuw doen, apps installeren, etc... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 20-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:49:
[...]

Oh jawel, hij werkte perfect. Bluetooth deed het na een paar keer proberen ook gewoon.
Maar ik heb zitten kutten en nou start ie niet meer op :')
Dus.. opnieuw die ROM erop flashen dan maar en allll m'n instellingen opnieuw doen, apps installeren, etc... :'(
Ik hoop voor je dat je nog niet klaar bent, want versie 3.0 is inmiddels uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Nadat mijn Mini Pro in maart gestolen is, zit ik er nu aan te denken om een nieuwe te gaan halen. Nu zag ik vandaag bij de phonehouse een tmobile prepaid toestel, voor 140 euro. Stonden nergens merkjes of iets op. Mijn vraag: Is het waarschijnlijk dat er een simlock op zit, weet iemand dit? En is dit (via een rootapp oid) te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:04:
[...]
Hoe heb je het toetsenbord terug op azerty gekregen?
Het staat hier mooi uitgelegd :)
Zowel voor jouw ROM als de mijne, uit de lijst kies je Azerty (French)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=982341

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

XPowerStef schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:07:
Nadat mijn Mini Pro in maart gestolen is, zit ik er nu aan te denken om een nieuwe te gaan halen. Nu zag ik vandaag bij de phonehouse een tmobile prepaid toestel, voor 140 euro. Stonden nergens merkjes of iets op. Mijn vraag: Is het waarschijnlijk dat er een simlock op zit, weet iemand dit? En is dit (via een rootapp oid) te unlocken?
Ik zou nog even wachten tot het nieuwe model uitkomt, Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
R2 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:43:
[...]

Ik zou nog even wachten tot het nieuwe model uitkomt, Q3.
ja ;) als dat een beetje betaalbaar wordt, denk ik dat ik me ga laten verleiden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XPowerStef schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:07:
Ik denk het niet, ik heb een T-Mobile X8 waar geen merkjes op stonden en die was simlockvrij. Maar ik zou denk ik ook op de nieuwe wachten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:30:
[...]

Shit :D Ik ben inderdaad net klaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Nah, de nieuwe, duurt nog tot q3, en als ik deze dan voor 140 euro heb... De nieuwe had als adviesprijs ongeveer €270, dat is toch weer bijna t dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ok, heb me er ook aan gewaagd en versie 3.01 geinstalleerd, alles lijkt normaal te werken, ga de komende dagen flink testen maar vooralsnog ziet alles er goed uit en werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Moet je bij elke rom update een totale wipe doen? Of veranderd er niet zoveel in updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Total wipe hoeft niet met elke rom update, maar dat geven ze netjes aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hebben jullie ook met die ROM dat Album telkens vastloopt als je een foto selecteerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:30:
[...]

Ik heb 3.0 er gewoon overheen gezet, en al m'n settings en apps zijn er nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XPowerStef schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:16:
Nah, de nieuwe, duurt nog tot q3, en als ik deze dan voor 140 euro heb... De nieuwe had als adviesprijs ongeveer €270, dat is toch weer bijna t dubbele
140 euro voor een pro is idd een leuke prijs, dan had ik destijds denk ik ook geen X8 gekocht. Ik mis het fysieke toetsenbordje eigenlijk wel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:22:
Hebben jullie ook met die ROM dat Album telkens vastloopt als je een foto selecteerd? :(
Als je Galerij bedoelt, nee, geen last van, heb trouwens helemaal nergens last van met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Als je Galerij bedoelt, nee, geen last van, heb trouwens helemaal nergens last van met deze versie.
Neenee, de Gallery doet het wel idd. Maar Album loopt telkens vast.

De camera doet soms ook een beetje moeilijk. Als je de camera opstart met het camera-knopje op de zijkant, pakt ie de ene keer de ene camera-app, en de andere keer de andere. Is geen default voor in te stellen of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Album als in Muziek bedoel je, die loopt ook niet vast bij mij, en met de camera heb ik ook geen probleem maar ik heb dan ook alleen de default camera app erop staan, heb jij er meerdere dan?, ik mis alleen het geluidje als je een foto maakt, verder loopt hij goed.

[ Voor 19% gewijzigd door R2 op 23-05-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:06:
Album als in Muziek bedoel je, die loopt ook niet vast bij mij, en met de camera heb ik ook geen probleem maar ik heb dan ook alleen de default camera app erop staan, heb jij er meerdere dan?, ik mis alleen het geluidje als je een foto maakt, verder loopt hij goed.
Nee, Album van foto's.
Gewoon in je menu waar al je apps staan, heb je ook een app genaamd Album. Hij laat wel alle thumbnails zien maar als je een foto aanklikt loopt ie vast.

En ja, ik heb 2x Camera in m'n menu staan, allebei met een ander icoontje. Jij niet dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik heb geen Album, alleen galerij, en ik heb maar 1 camera app erop staan. komt dit misschien omdat jij hetm over versie 2.5 heb gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Nee, Album van foto's.
Gewoon in je menu waar al je apps staan, heb je ook een app genaamd Album. Hij laat wel alle thumbnails zien maar als je een foto aanklikt loopt ie vast.

En ja, ik heb 2x Camera in m'n menu staan, allebei met een ander icoontje. Jij niet dan? :?
Album app crasht is een bekende bug, zie het ontwikkel draadje van deze ROM (zoek op "Album"). Zonder Album werkt de Sony Ericsson camera niet vandaar dat hij meegeleverd is. Gebruik voor foto's kijken "Galerij". Verder kun je een default camera kiezen door dit aan te vinken als je de keuze krijgt welke camera app hij moet opstarten, of de app te verwijderen die je niet wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Iemand ervaring met dit product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:27:
Ik heb geen Album, alleen galerij, en ik heb maar 1 camera app erop staan. komt dit misschien omdat jij hetm over versie 2.5 heb gezet?
Nee, was ook al in 2.5 zo :)
Douwetje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Album app crasht is een bekende bug, zie het ontwikkel draadje van deze ROM (zoek op "Album"). Zonder Album werkt de Sony Ericsson camera niet vandaar dat hij meegeleverd is. Gebruik voor foto's kijken "Galerij". Verder kun je een default camera kiezen door dit aan te vinken als je de keuze krijgt welke camera app hij moet opstarten, of de app te verwijderen die je niet wil gebruiken.
Dat schermpje om de default te kiezen krijg ik dus niet als ik de camera-knop inhou. Hij gaat dan naar de 'gewone' camera-app, daar maak ik een foto mee, dan crasht ie. En dan gaat ie naar de 'nieuwe' camera-app, die perfect werkt en gelinkt is aan Gallery.

Waar kan ik de defaults veranderen/wissen? Kan ik nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:08:
[...]

Nee, was ook al in 2.5 zo :)

[...
Dat bedoel ik, jij had in 2.5 ook al 2 camera-apps en album, daarom heb jij ze nu waarschijnlijk ook met 3.01 omdat jij deze over 2.5 heen heb gezet.
Ik heb een clean install gedaan, daarom heb ik denk ik maar 1 camera-app en geen album meer, de originele SE camera-app kan nu als hotfix erop gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:46:
[...]

Dat bedoel ik, jij had in 2.5 ook al 2 camera-apps en album, daarom heb jij ze nu waarschijnlijk ook met 3.01 omdat jij deze over 2.5 heen heb gezet.
Ik heb een clean install gedaan, daarom heb ik denk ik maar 1 camera-app en geen album meer, de originele SE camera-app kan nu als hotfix erop gezet worden.
Maar hoe kan dat dan?
Ik heb 2.5 ook als clean install gedaan.

Zelfs daarna nog een keer opnieuw 2.5 erop gezet, omdat ik 'm zelf vernaggelt had door te knoeien in de root-files.

Maar je weet niet of/waar je de defaults kunt wissen/editten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Waarschijnlijk zat in de 2.5 rom nog wel die 2 camera-apps en hebben ze die er in 3.01 uitgehaald, daarom heb ik ze niet en jij wel.

Ik heb geen idee waar je default in kan stellen voor de camera-app, zal is kijken of ik iets op XDA kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:52:
Waarschijnlijk zat in de 2.5 rom nog wel die 2 camera-apps en hebben ze die er in 3.01 uitgehaald, daarom heb ik ze niet en jij wel.

Ik heb geen idee waar je default in kan stellen voor de camera-app, zal is kijken of ik iets op XDA kan vinden
Ik kan iig in de menu's en de settings nergens iets vinden. Maar ik meen me te herinneren dat ik die setting wel een keer gezien heb in de stock-rom...

Maar bijvoorbeeld bij Manage Applications of de rest van het Applications menu is het niet te vinden.
Even dubbel triple-checken voor de zekerheid...

Nee, kan het echt niet vinden. :N

Ik heb nu trouwens ook die hotfix voor de WLAN geinstalleerd, maar daar zit een 'gehackte Market' bij in? Wat houdt dat in? Ik kan geen niet-gratis apps downloaden bijv. :P
R2 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:48:
Die gehackte Market zorgt ervoor dat er niet naar regio's gekeken wordt, dus software die normaal alleen in de USA wordt uitgegeven kan je nu ook downloaden.
Oh! Nice!

[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 23-05-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Die gehackte Market zorgt ervoor dat er niet naar regio's gekeken wordt, dus software die normaal alleen in de USA wordt uitgegeven kan je nu ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik had voorheen een transparante status bar, heb wat zitten rommelen maar krijg het niet meer transparant, enig idee hoe ik dit terug kan krijgen??
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste