My Backup Root lijkt me ideaal. Titanium Backup... zie ik meer als een tool om puur apk's te backuppen en apps te verwijderen...
Maar wat me nog niet duidelijk is: als je met My Backup Root een backup van bijvoorbeeld Angry Birds maakt, behoud je dan ook je voortgang in het spel? Kan hier niet zo gauw iets over terugvinden.
AzzKickah schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:47:
Ik wou dus net AdFree eens proberen.
Alles lijkt goed te gaan met de installatie en zo.
Dan moet je de host-file aanpassen. Dat heb ik gedaan, dan start ik m'n telefoon opnieuw op en dan heb ik opeens totaal geen bereik meer.. Paar keer opnieuw opgestart, hielp niet.
Dus heb ik in AdFree de originele host-file teruggezet, telefoon weer opnieuw opgestart en ik heb weer bereik en kan weer bellen.
Da's toch gek

Wie heeft dat nog meer met AdFree op z'n Mini Pro?
Is je telefoon wel geroot?
En pas jij handmatig (of via ES Explorer oid) je hosts file aan?
Want na de installatie van Adfree is er toch gewoon een "download & Install Hosts" knop die alles voor je doet. Je hoeft zelf niks te doen.
Misschien gebruik je een bel app die afhankelijk is van zn ads om goed te functioneren, ipv de standaard bel app?
Ik heb AdFree net weer even gestart (doe ik eigenlijk alleen als ik weer een banner tegenkom, pas 1x gebeurd sinds ik het heb geinstalleerd). Kreeg een melding dat er een nieuwe hosts file is. Dus die Download&Install knop gedrukt en klaar.
Kan verder nog steeds alles doen.
edit: wel is het handig om te weten dat een heel grote hosts file (wat je hebt met adfree) eigenlijk helemaal niet verstandig is. Bij elke nieuwe serverrequest moet het systeem de hele hostsfile langs gaan (ofzoiets)... Volgens mij is het inmiddels een bestand van 600kb ipv 1 kb. Kan je internet vertragen (time outs, heb ik af en toe ook last van).
Deze methode werd vroeger ook gebruikt voor de desktop maar was om dezelfde reden niet ideaal. Adblock Plus met een EasyList+EasyPrivacy subscription is veel efficienter. Zoiets zou ook voor Android uit moeten komen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Jazco2nd op 22-04-2011 00:44
]