Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Inmiddels staan de opvolgers van de Xperia lijn op de Nederlandse site:
http://www.sonyericsson.c.../mobilephones?cc=gb&lc=en

De Xperia Pro met keyboard heeft een 3.7" scherm. Groot!! Jammer. Iets groter dan het huidige 2.55" scherm had gemogen, 3" of 3.2" hooguit. Maar dit is erg groot.

De Xperia Neo (zonder keyboard, ook 3.7") vind ik zo op de foto net iets strakker uitzien dan de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het tril signaal veel te zwak(als hij in mijn broek zit voel ik vrijwel niets)....heeft iemand toevallig iets gevonden waarmee je dit(veel)harder kunt zetten?

Tip:...was al lang op zoek naar optie om fotos naar mijn pc te sturen.....Sweet home via market....super handig....kopieert al je fotos filmpjes naar shared folder op je pc zodra je wifi aan zet(of door manual aan te klikken)....werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:18:
Vind het tril signaal veel te zwak(als hij in mijn broek zit voel ik vrijwel niets)....heeft iemand toevallig iets gevonden waarmee je dit(veel)harder kunt zetten?
Eens. Voor mij is dit ook een probleem. Heel vaak voel ik de telefoon niet afgaan, waardoor ik veel gesprekken mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik heb een probleem met het updaten van mijn X10MP. Ik heb 'm geroot, en gisteren heb ik de fabrieksinstellingen hersteld omdat opeens bepaalde functies niet meer werkten en de batterij steeds snel leeg ging. Nu werkt echter de updatefunctie niet meer. PC Companion blijft hangen bij stap 2, wat ik ook probeer. Herkent iemand dit probleem en wat is er aan te doen?

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/javrolijk/update.jpg

Edit: Gelukt via SEUS.

[ Voor 3% gewijzigd door Thanatos op 20-03-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:13:
Inmiddels staan de opvolgers van de Xperia lijn op de Nederlandse site:
http://www.sonyericsson.c.../mobilephones?cc=gb&lc=en

De Xperia Pro met keyboard heeft een 3.7" scherm. Groot!! Jammer. Iets groter dan het huidige 2.55" scherm had gemogen, 3" of 3.2" hooguit. Maar dit is erg groot.

De Xperia Neo (zonder keyboard, ook 3.7") vind ik zo op de foto net iets strakker uitzien dan de Pro.
De X8 is met 3" inderdaad ook nog een stuk kleiner. Ik denk niet dat het de opvolger van de mini pro is. De is wel de nieuwe lijn idd, maar misschien komen er later nog mini's bij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een x10 mini pro.
Met versie 2.1-update1,
buildnummer 2.1.1.A.0.6

Wat is de beste (en veiligste) manier om mijn telefoon te rooten? Ik zoek al een tijde, maar weet niet wat nou de goede is...

Ik wil mijn mobiel geroot hebben voor de app: Barnacle.
Daarmee kan je je mobiel gebruiken als een wifi hotspot waardoor ik via mijn Mobiel internet (3g) op mijn Ipod touch internet verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wist niet dat het met 2.1 ook kon, ik dacht dat je 2.2 nodig had voor wifi-tether :) Werkt prima in ieder geval, net even getest.

Ik heb geroot met dit script: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913136

Werkt ook gewoon voor 2.1.1.A.0.6. Als je Xrecovery niet wil gewoon stoppen nadat hij geroot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:52:
Ik heb een x10 mini pro.
Met versie 2.1-update1,
buildnummer 2.1.1.A.0.6

Wat is de beste (en veiligste) manier om mijn telefoon te rooten? Ik zoek al een tijde, maar weet niet wat nou de goede is...

Ik wil mijn mobiel geroot hebben voor de app: Barnacle.
Daarmee kan je je mobiel gebruiken als een wifi hotspot waardoor ik via mijn Mobiel internet (3g) op mijn Ipod touch internet verbinding heb.
SuperOneClick werkt voor mij perfect. Zie Youtube filmpje voor instructies. Makkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, ik ga het vanavond uit proberen, moet nu trainen. Ik zal het even zeggen als het gelukt is ;)

EDIT

Yeah gelukt! Thanx allemaal :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Hey mensen,

mijn X10 Mini Pro zeurt sinds zondag over een update die beschikbaar is.
Maar die wil ik niet installeren (geen idee wat voor update het is :? ) maar hoe krijg ik die melding weg?!

Hij blijft maar in m'n statusbar staan. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet meer laten zoeken op updates, in mijn X8 staat dat bij Instellingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de één op de andere dag gaat mijn batterij binnen een paar uur van 100% naar 0%. Ik heb geen dingen veranderd, en mijn bel/sms/surfgedrag is beperkt. Iemand enig idee hoe dit kan? Klinkt niet al te best...
Het opladen doet 'ie daarna ook spersnel :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 06:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Batterij schiet soms na opladen binen kwartier van 100->75%. Opladen gaat normaal tot 50%, soms daarna in minuut eens op 100%. Heel af en toe gaat ie ontladen, maar gaat dan niet vanzelf weer opladen als ie leeg is.

Toestel hangt af en toe na laatste update, of reset zich bij sommige applicaties. Of merk na opstarten traagheid en je dan per ongeluk twee keer iets veegt op je scherm, pats verwijdering, of pats in hoekje geland waardoor ander icoontje weg is.

GPS fix blijft soms hangen op vorige locatie, moet je echt gps uit en aan doen. Nee, het is er niet beter op geworden, en in 5 maanden dat ik 'm heb moet ie soms al 2x ipv 1x per dag aan de lader (wifi, bt, internet, sync uit!)

Irritantste is dat roottool niet werkt bij deze versie, wilde wat meegeleverd spul kwijt. Blijft ook bij sync uitzetten continue van alles starten wat ik niet gebruik.

Lastige is na zo'n callcentertelefoontje dat je een bandje na het gesprek krijgt waarbij je een getal moet drukken om niet meer gebeld te worden - dat lukt niet verdorie, ben ik niet van die gasten van Nuon af. Wat moet je met het toetsenbordje exact drukken om getallen mee te kunnen geven?!

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Marzman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:52:
Niet meer laten zoeken op updates, in mijn X8 staat dat bij Instellingen.
Ik kan het niet vinden :(

Bij m'n instellingen kan ik wel naar About Phone en dan Software Update, maar dan begint ie meteen met installeren zeg maar. Je kunt daar verder niks instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Juicedefender (gewoon op default) zorgt ervoor dat ik niet altijd direct push mail ofwhatsapp berichten krijg. Vertraging van 15min/half uur soms. Heb het toch maar weer verwijderd... gewoon elke avond opladen en anders valt hij tussen 2u en 3u snacht uit (om half 8 sochtends gaatie van de lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
tweaktubbie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:50:
Batterij schiet soms na opladen binen kwartier van 100->75%. Opladen gaat normaal tot 50%, soms daarna in minuut eens op 100%. Heel af en toe gaat ie ontladen, maar gaat dan niet vanzelf weer opladen als ie leeg is.

Toestel hangt af en toe na laatste update, of reset zich bij sommige applicaties. Of merk na opstarten traagheid en je dan per ongeluk twee keer iets veegt op je scherm, pats verwijdering, of pats in hoekje geland waardoor ander icoontje weg is.

GPS fix blijft soms hangen op vorige locatie, moet je echt gps uit en aan doen. Nee, het is er niet beter op geworden, en in 5 maanden dat ik 'm heb moet ie soms al 2x ipv 1x per dag aan de lader (wifi, bt, internet, sync uit!)

Irritantste is dat roottool niet werkt bij deze versie, wilde wat meegeleverd spul kwijt. Blijft ook bij sync uitzetten continue van alles starten wat ik niet gebruik.

Lastige is na zo'n callcentertelefoontje dat je een bandje na het gesprek krijgt waarbij je een getal moet drukken om niet meer gebeld te worden - dat lukt niet verdorie, ben ik niet van die gasten van Nuon af. Wat moet je met het toetsenbordje exact drukken om getallen mee te kunnen geven?!
Ik heb besloten geen enkele updates meer te installeren als ik niet weet wat de update is. Aangezien SE dat niet bekent maakt ga ik het toch ook niet doen? Errug slordig. Jammer hoor (Sony) Ericsson was ik echt een fan van. Gewoon superintuitief en goede kwaliteit. Maar dit is zo C-merk achtig. Net zoals de updates van je Realtek audiochip in je pc.

Rooten kan meestal na een poosje wachten, gewoon volgende week ofzo ff op xda developers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de batterij snel leegloopt en dat zal vast al vaak besproken zijn in dit topic, maar weet iemand of er goede 3th party batterijen zijn die het misschien langer volhouden? Ik heb alles, behalve 3g, uitstaan en de mini pro houdt het ongeveer 15 uur vol. Kortom, een dagje weg zonder oplaadpunt zit er niet in met dit ding. Verder een leuke telefoon, maar om hem nou in de categorie mobiel te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:15:
Ik weet dat de batterij snel leegloopt en dat zal vast al vaak besproken zijn in dit topic, maar weet iemand of er goede 3th party batterijen zijn die het misschien langer volhouden? Ik heb alles, behalve 3g, uitstaan en de mini pro houdt het ongeveer 15 uur vol. Kortom, een dagje weg zonder oplaadpunt zit er niet in met dit ding. Verder een leuke telefoon, maar om hem nou in de categorie mobiel te stoppen..
Dat over die batterijen is al eens voorbij gekomen in dit topic en iemand had er ook een besteld en die kon er 3 uurtjes langer mee of zo.

Maw: niet de moeite/het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Ik heb besloten geen enkele updates meer te installeren als ik niet weet wat de update is. Aangezien SE dat niet bekent maakt ga ik het toch ook niet doen? Errug slordig. Jammer hoor (Sony) Ericsson was ik echt een fan van. Gewoon superintuitief en goede kwaliteit. Maar dit is zo C-merk achtig. Net zoals de updates van je Realtek audiochip in je pc.

Rooten kan meestal na een poosje wachten, gewoon volgende week ofzo ff op xda developers zoeken.
En hoe zet jij dan die irritante melding dat er een update beschikbaar is uit?
Ik heb nu constant dat icoontje in m'n statusbar bovenin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:22:
[...]

Dat over die batterijen is al eens voorbij gekomen in dit topic en iemand had er ook een besteld en die kon er 3 uurtjes langer mee of zo.

Maw: niet de moeite/het geld waard.
Ok, dankje.

Jammer. Dan moet ik er mee leren leven of een tweede batterij kopen die ik bij me draag als backup. Niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

Ik heb nog nooit een melding of icoontje gehad voor een update :)
Niks aangepast ofzo. Wel geroot om enkele onzin apps te verwijderen.

Ik heb de mijne online via een gsm shop besteld icm met verlenging. Het was dus gewoon een los toestel, niet van Telfort ofzo, niet gebrand niks. Misschien is dat het verschil?

EDIT: net ff handmatig op "update now" geklikt in het menuutje en zie idd een icoon en melding. Gelijk verwijderd. Ben benieuwd of ik nu ook iedere keer een melding ga krijgen.
Ik zag trouwens dat er een vinkje stond bij automatisch checken op updates. Ik heb er nooit iets van gemerkt dus laat dat vinkje gewoon staan maar mss kan jij het gewoon uitvinken en ben je er vanaf.

[ Voor 24% gewijzigd door Jazco2nd op 23-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
tweaktubbie schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:50:[...]

[...]
Ik weet niet wat je met roottool bedoeld, maar ook de laatste SE update kan je gewoon rooten als je even op XDA zoekt. (Volgens mij heb ik het met SuperOneClick gedaan.)
[...]

Op de knop [Wissen] klikken?

Ik heb nu xCyanogenPro - Floyo - v3.4 draaien en ben daar wel heel tevreden mee. Heb wel een aantal van de apps daarvan er dan afgegooid. Ik mis alleen TrackID, die daar niet op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
In dat topic staan wel veel berichten over random reboots en andere dingen die niet werken.. Ook 1 iemand die schrijft ".. As soon ass more bugs are fixed in gingerbread ill install it for daily use.." " 8)7 Ik kan het mis hebben maar die rom is toch niet op Gingerbread gebaseerd? Dus die weet al helemaal niet waar hij het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootchee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08-2015
Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:11:
In dat topic staan wel veel berichten over random reboots en andere dingen die niet werken.. Ook 1 iemand die schrijft ".. As soon ass more bugs are fixed in gingerbread ill install it for daily use.." " 8)7 Ik kan het mis hebben maar die rom is toch niet op Gingerbread gebaseerd? Dus die weet al helemaal niet waar hij het over heeft.
Nou, ik denk dat jij hem niet goed begrijpt. Deze rom (Floyo 3.4) is op Froyo gebaseerd, maar er is ook een andere rom beschikbaar dat op Gingerbread gebaseerd is. Tot Gingerbread beter draait blijft die persoon, zoals vele andere (inclusief mezelf ;) ), de froyo rom draaien.

In het topic staan inderdaad veel berichten over force close, random reboots etc, maar dat gaat over eerdere versies van deze rom. Vanaf rom 3.2 werkt eigenlijk alles en is de rom steeds stabieler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:51:
[...]

EDIT: net ff handmatig op "update now" geklikt in het menuutje en zie idd een icoon en melding. Gelijk verwijderd. Ben benieuwd of ik nu ook iedere keer een melding ga krijgen.
Ik zag trouwens dat er een vinkje stond bij automatisch checken op updates. Ik heb er nooit iets van gemerkt dus laat dat vinkje gewoon staan maar mss kan jij het gewoon uitvinken en ben je er vanaf.
Waar?? Die setting kan ik niet ontdekken! :(
Please tell me :)
Coocoocachoo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:00:

[...]

Op de knop [Wissen] klikken?
Nee ja heeeehe :F Dat knopje zit er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
AzzKickah schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:04:
[...]

Waar?? Die setting kan ik niet ontdekken! :(
Please tell me :)

[...]

Nee ja heeeehe :F Dat knopje zit er dus niet.
Uhm, als ik de statusbalk naar beneden trek, staat bij mij bovenaan eerst altijd NL Telfort en in de rechterhoek een grijze knop "Clear". Daarmee wis ik die melding.

En via Settings> About Phone (onderste optie) > Software Update kom je in het menu met 3 mogelijkheden:
Update now (zo kreeg ik voor het eerst de melding)
Auto Search (hetgene jij wil uitzetten)
Network

Ik heb de mijne op Engels staan...
Via deze simulator kan je trouwens door de menus klikken tot Software Update:
http://www.sonyericsson.c...riax10minipro?cc=il&lc=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Uhm, als ik de statusbalk naar beneden trek, staat bij mij bovenaan eerst altijd NL Telfort en in de rechterhoek een grijze knop "Clear". Daarmee wis ik die melding.

En via Settings> About Phone (onderste optie) > Software Update kom je in het menu met 3 mogelijkheden:
Update now (zo kreeg ik voor het eerst de melding)
Auto Search (hetgene jij wil uitzetten)
Network

Ik heb de mijne op Engels staan...
Via deze simulator kan je trouwens door de menus klikken tot Software Update:
http://www.sonyericsson.c...riax10minipro?cc=il&lc=en

Als ik de statusbalk naar beneden trek, heb ik ook altijd het knopje 'Clear' maar bij de update-melding krijg ik dat knopje niet. (Ik heb 'm ook in het Engels).

En via Settings --> About Phone --> Software Update krijg ik direct de melding 'Hallo er is een nieuwe update beschikbaar!' En kan ik alleen op OK drukken.

Dus geen opties daar voor mij

OK... ongelooflijk dit weer. Ik heb op OK gedrukt. Ik dacht nou gaat ie meteen updaten, maar hij ging terug naar het menu. Heb ik nogmaals op Software Update gedrukt en nu krijg ik inderdaad die 3 opties die jij aangeeft.

Zucht....

Thanks Jazco2nd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ur welcome. Wel interessant deze verschillen tussen hetzelfde toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:19:
ur welcome. Wel interessant deze verschillen tussen hetzelfde toestel!
Ik denk eerlijk gezegd dat jij je vergist wat betreft dat 'Clear'-knopje bij een melding van een update. :)
Bij al het andere krijg je idd dat knopje, maar niet bij een melding dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Even better, dat knopje had ik idd alleen omdat er ook andere meldingen waren. Als ik nu opnieuw handmatig de check doe, verschijnt de melding. Maar zodra ik de statusbar naar beneden schuif, zie ik geen clear knop maar verschijnt de melding vanzelf...

Interessant nieuws! De X10 krijgt een update naar Gingerbread! (Android 2.2). Zouden wij hier ook nog iets van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:48:
Even better, dat knopje had ik idd alleen omdat er ook andere meldingen waren. Als ik nu opnieuw handmatig de check doe, verschijnt de melding. Maar zodra ik de statusbar naar beneden schuif, zie ik geen clear knop maar verschijnt de melding vanzelf...

Interessant nieuws! De X10 krijgt een update naar Gingerbread! (Android 2.2). Zouden wij hier ook nog iets van merken?
Sterker nog!!! 2.3 !! :D

http://www.engadget.com/2...er-makes-us-rub-our-eyes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Volgens die site kunnen de Mini (Pro) bezitters het vergeten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

SeatRider schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:16:
[...]

Volgens die site kunnen de Mini (Pro) bezitters het vergeten.
Ik lees het net inderdaad.... :(
Grrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
AzzKickah schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Ik lees het net inderdaad.... :(
Grrrr :(
jah dat was al bekend. Maar maybe wordt het nu makkelijker voor de xda geeks om een rom/port naar de Minis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
Jazco2nd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:36:
[...]

jah dat was al bekend. Maar maybe wordt het nu makkelijker voor de xda geeks om een rom/port naar de Minis te maken.
Er is toch al een GB versie voor de mini op XDA ? Wellicht nog niet perfect, maar wat ik er zo van gezien heb zijn ze redelijk op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugc2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik draai nu die gigglebread rom van XDA op mijn mini pro en hij werkt echt al redelijk vlotjes.
Sowieso dat die gigglebread sneller op punt zal staan dan de X10 gebruikers hun officiële update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een vraagje dat voorkomt uit extreme ergernis:
wanneer ik een afspraak heb of wanneer iemand jarig is, krijg ik een seintje van mijn telefoon. Erg handig, maar ik zie geen enkele mogelijkheid deze melding weg te halen. Er is geen "dismiss" of "ok" knop. Het enige wat ik kan doen in in de taskbar "wissen" zeggen, waarna de melding direct, wederom met een geluid, terugkomt. Heeft iemand enig idee hoe ik de meldingen weghaal? De afspraak verwijderen is te rigoreus (melding jaar erop weg) en te omslachtig. Andere Android toestellen hebben gewoon een "ok" knop.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
ugc2 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:54:
Ik draai nu die gigglebread rom van XDA op mijn mini pro en hij werkt echt al redelijk vlotjes.
Sowieso dat die gigglebread sneller op punt zal staan dan de X10 gebruikers hun officiële update krijgen.
Ik draai em ook (V5). Opzich super, maar m'n camera werkt niet, en de led geeft de verkeerde kleuren. Ik had standaard ook geen theme (zwarte achtergrond).
Standaard apps zijn een gigantische verbetering ten opzichte van de SE-meuk. Met nadruk op de agenda app en de album-app. Je wist niet wat je miste.
wcduck schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:41:
Een vraagje dat voorkomt uit extreme ergernis:
wanneer ik een afspraak heb of wanneer iemand jarig is, krijg ik een seintje van mijn telefoon. Erg handig, maar ik zie geen enkele mogelijkheid deze melding weg te halen. Er is geen "dismiss" of "ok" knop. Het enige wat ik kan doen in in de taskbar "wissen" zeggen, waarna de melding direct, wederom met een geluid, terugkomt. Heeft iemand enig idee hoe ik de meldingen weghaal? De afspraak verwijderen is te rigoreus (melding jaar erop weg) en te omslachtig. Andere Android toestellen hebben gewoon een "ok" knop.
Importeer je van Google calendar? Dan kun je het best herinneringen standaard uitzetten voor de agenda's die je gebruikt. En anders moet je hetzelfde doen voor elke item dat je invoert apart. Ik kon ook geen andere mogelijheid vinden en zie dit als groot gebrek. De huidige Google versie van de kalender is vele malen beter dan de voorgeinstalleerde van SE, en biedt deze optie wel. Maar je kunt die helaas niet installeren zolang je telefoon niet geroot is.

[ Voor 47% gewijzigd door dbstew op 26-03-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
ugc2 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:54:
Ik zit te denken om deze als 2e telefoon te nemen. Erg handzaam formaat.
Ik ben alleen echt niet te spreken over de Sony apps (mail) en wil dus GB erop.
Hoe bevalt dit in de praktijk? stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?
Hoe bevalt het toetsenbord, niet te klein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agenda funktie is helemaal van slag....blijft maar herinneringen geven...op1 gebeurtenis wel keer of 10 terwijl hij gewoon op 1 dag vantevoren staat.....tevens geeft hij steeds icootje in statusbalk met 30 erin.....nomraal stond hier dus de datum dat de gebeurtenis was maar nu dus constant de 30e.....nog iemand die hier last van heeft en wat is een goed alternatief(app)

Verder nog steeds op zoek naar iets(app?) dat vibratie harder kan laten gaan voel hem echt niet als hij in broekzak zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
rinkel schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:35:
[...]

Ik zit te denken om deze als 2e telefoon te nemen. Erg handzaam formaat.
Ik ben alleen echt niet te spreken over de Sony apps (mail) en wil dus GB erop.
Hoe bevalt dit in de praktijk? stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?
Hoe bevalt het toetsenbord, niet te klein ?
Welke apps bedoel je precies? Ik dacht dat Sony alleen de Timescape app erop had gezet. Sony heeft toch helemaal geen mail app? Dat is de Google native imap/pop3 app die je volgens mij bedoeld of de native Gmail app. De eerste is sowieso waardeloos, K-9 is een beter alternatief.
Ik vind Timescape wel leuk en de Album app vind ik ook erg mooi om foto's te bekijken (zoomen/scrollen door foto's werkt beter dan alle andere apps die ik heb geprobeerd). Het duurt alleen lang voordat alle thumbs zijn geladen.

En over het toetsenbord, ik vind dat er geen enkel andere telefoon op de markt is met een beter toetsenbord. Dat is echt het enorm sterke punt van deze telefoon. Heb nu een gloednieuwe BlackBerry van mijn werk, Waardeloos!! Echt zo verschrikkelijk! Sowieso vele malen kleiner dan deze telefoon. Gebruik de Mini Pro daarom dus ook zakelijk. Heb medelijden met alle Blackberry gebruikers!

Als Gigglebread ook gewoon de FM radio en camera gaat ondersteunen ga ik het misschien proberen maar alleen omdat ik de Pro nu soms een beetje traag vind. Puur voor de snelheid dus. Voor Gingerbread zelf hoef ik het niet te doen, kan alles al wat ik wil en zelfs meer. Zeam + wat widgets ziet er prima uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Jazco2nd op 26-03-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:05:
Zijn er meer mensen die last hebben met de default wekker. Ik heb nu al 2 maal gehad dat hij helemaal niet af ging, terwijl hij echt aan staat. En ook al 2 of 3 maal dat hij "Vastloopt" op het moment dat je snooze doet. Op het moment dat je snooze doet word er een deel van de klok wit gemaakt, maar daarna loopt de tijd daar niet meer door, en gaat de wekker dus ook niet af na de snooze periode. Ik kan de wekker nog wel gewoon afsluiten, dus het is niet alsof de applicatie helemaal is vastgelopen, alleen lijkt hij de tijd niet meer correct bij te houden.
Bij mij is de snoozefnctie van de ene op andere dag ineens verdwenen :'( Opnieuw opstarten haalt niks uit.

Snap er niks van, ik heb de instellingen niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dbstew schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:13:
[...]

Ik draai em ook (V5). Opzich super, maar m'n camera werkt niet, en de led geeft de verkeerde kleuren. Ik had standaard ook geen theme (zwarte achtergrond).
Standaard apps zijn een gigantische verbetering ten opzichte van de SE-meuk. Met nadruk op de agenda app en de album-app. Je wist niet wat je miste.

[...]

Importeer je van Google calendar? Dan kun je het best herinneringen standaard uitzetten voor de agenda's die je gebruikt. En anders moet je hetzelfde doen voor elke item dat je invoert apart. Ik kon ook geen andere mogelijheid vinden en zie dit als groot gebrek. De huidige Google versie van de kalender is vele malen beter dan de voorgeinstalleerde van SE, en biedt deze optie wel. Maar je kunt die helaas niet installeren zolang je telefoon niet geroot is.
Bedankt! Ik moet daar dan toch maar eens naar gaan kijken (rooten). Dit is gewoon volkomen onlogisch en onbruikbaar op deze manier.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:54:
[...]

Bij mij is de snoozefnctie van de ene op andere dag ineens verdwenen :'( Opnieuw opstarten haalt niks uit.

Snap er niks van, ik heb de instellingen niet veranderd.
De standaardwekker is dramatisch. Ik heb ook al een aantal keer gehad dat hij na de snooze wel opnieuw afging, maar dan zonder geluid. Een bekend probleem las ik op het XDA forum. Bovendien gaat hij steeds later af als je meerdere keren snoozed o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:42:
Agenda funktie is helemaal van slag....blijft maar herinneringen geven...op1 gebeurtenis wel keer of 10 terwijl hij gewoon op 1 dag vantevoren staat.....tevens geeft hij steeds icootje in statusbalk met 30 erin.....nomraal stond hier dus de datum dat de gebeurtenis was maar nu dus constant de 30e.....nog iemand die hier last van heeft en wat is een goed alternatief(app)

Verder nog steeds op zoek naar iets(app?) dat vibratie harder kan laten gaan voel hem echt niet als hij in broekzak zit
Ik heb hier ook plotseling last van! Krijg constant herinneringen van het huidige event, al wis ik de melding, 30sec later is het er weer incl geluidje, terwijl ik nieteens een reminder heb ingesteld voor deze events!
Ook het icoontje met 30 is erbij.

Ik heb de update niet geinstalleerd. Wat ik wel heb gedaan:
- Android Agenda Widget sinds kort weer geinstalleerd (deed poosje zonder)
- Bij Sync nu Autosync aangezet maar alleen voor Gmail -> Calendar, alle andere accounts uitgevinkt (eerst had ik autosync geheel uit, maar nu ik de agenda werkelijk gebruik wil ik mijn events ook in Yahoo Calendar zien en die synced met Gmail Calendar via de app CalDav Sync)

Lijkt me niet dat hierdoor het gedrag van events zomaar verandert. Toch heb ik het idee dat er nu constant 2x per minuut ofzo gesynced wordt en dat dat de ongewenste melding triggert.

Ik heb mijn telefoon geroot, maar kan geen Google Calendar app in de market vinden (heb bijv wel AdFree en Titanium Backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Ik heb het idee dat je altijd even op de melding moet klikken zodat je de popup met het event ziet, daarna zeurt ie naemlijk niet meer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:42:
[...]

Ik heb hier ook plotseling last van! Krijg constant herinneringen van het huidige event, al wis ik de melding, 30sec later is het er weer incl geluidje, terwijl ik nieteens een reminder heb ingesteld voor deze events!
Ook het icoontje met 30 is erbij.

Ik heb de update niet geinstalleerd. Wat ik wel heb gedaan:
- Android Agenda Widget sinds kort weer geinstalleerd (deed poosje zonder)
- Bij Sync nu Autosync aangezet maar alleen voor Gmail -> Calendar, alle andere accounts uitgevinkt (eerst had ik autosync geheel uit, maar nu ik de agenda werkelijk gebruik wil ik mijn events ook in Yahoo Calendar zien en die synced met Gmail Calendar via de app CalDav Sync)

Lijkt me niet dat hierdoor het gedrag van events zomaar verandert. Toch heb ik het idee dat er nu constant 2x per minuut ofzo gesynced wordt en dat dat de ongewenste melding triggert.

Ik heb mijn telefoon geroot, maar kan geen Google Calendar app in de market vinden (heb bijv wel AdFree en Titanium Backup).
Ik had bij Google Agenda instellingen "een popup 10 min voor elke afspraak" ingesteld. Het Bleef niet bij 1 popup ; ik kreeg elke 10 minuten een melding op mijn phone van dezelfde afspraak met het icoontje 30 in de statusbalk. Als ik de afspraak had gewist hield het op.

Ik heb nu alleen de melding: “Email 10 minuten voor elke afspraak” ingesteld en dat werk prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 23:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
Is er nou al iets bekend over die Android 2.3.3 voor de X10, ik heb nog nergens iets kunnen vinden of de Mini Pro en Mini die update ook krijgen. Je zou zeggen van wel, zelfde features en bijna dezelfde specs...maar Sony kennende zal het antwoord wel nee zijn...

Iemand info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

StraightOn.NL schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:18:
Is er nou al iets bekend over die Android 2.3.3 voor de X10, ik heb nog nergens iets kunnen vinden of de Mini Pro en Mini die update ook krijgen. Je zou zeggen van wel, zelfde features en bijna dezelfde specs...maar Sony kennende zal het antwoord wel nee zijn...

Iemand info?
Zie frontpage en de daar genoemde link naar het SE-blog.

nieuws: Sony Ericsson Xperia X10 krijgt update naar Android 2.3.3
En direct naar de SE Blog: http://blogs.sonyericsson...e-on-xperia%E2%84%A2-x10/

Dus helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
littlejoannes schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Zie frontpage en de daar genoemde link naar het SE-blog.

nieuws: Sony Ericsson Xperia X10 krijgt update naar Android 2.3.3
En direct naar de SE Blog: http://blogs.sonyericsson...e-on-xperia%E2%84%A2-x10/

Dus helaas pindakaas.
Ah thanks!

Dat is inderdaad pindakaas, wel vreemd eigenlijk. De mini-pro en mini zijn volgens mij in grotere getallen verkocht dan de X10 zelf...
Will you upgrade the XperiaTM X10 mini, mini pro and XperiaTM X8 to 2.3?

No, we have no such plans. We have had to prioritize our resources and have therefore focused on delivering the upgrade to XperiaTM X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Ik had bij Gmail bij instellingen "een popup 10 min voor elke afspraak" ingesteld. Het Bleef niet bij 1 popup ; ik kreeg elke 10 minuten een melding op mijn phone van dezelfde afspraak met het icoontje 30 in de statusbalk. Als ik de afspraak had gewist hield het op.

Ik heb nu alleen de melding: “Email 10 minuten voor elke afspraak” ingesteld en dat werk prima.
ahaha ik gebruik ook sinds kort gmail(ipv k9)en idd sinds die tijd is mijn agenda van slag...vreemd
Maar begrijp niet exact hoe jij het opgelost....als ik in gmail naar instellingen ga kan ik alleen aangeven op ik een medling wil krijgen van binnenkomende email....verder niets van 10 minuten ofzo?

Heb dus ook sinds kort google syncronisatie aanstaan voor email(contacten en agenda niet)....zou het door dit synchroniseren kunnen komen dat agenda van slag is.

Weer hele vreemde bug wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:10:
[...]

ahaha ik gebruik ook sinds kort gmail(ipv k9)en idd sinds die tijd is mijn agenda van slag...vreemd
Maar begrijp niet exact hoe jij het opgelost....als ik in gmail naar instellingen ga kan ik alleen aangeven op ik een medling wil krijgen van binnenkomende email....verder niets van 10 minuten ofzo?

Heb dus ook sinds kort google syncronisatie aanstaan voor email(contacten en agenda niet)....zou het door dit synchroniseren kunnen komen dat agenda van slag is.

Weer hele vreemde bug wat mij betreft
Ja sorry, die instelling staat bij Google Agenda niet bij Gmail }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Will you upgrade the XperiaTM X10 mini, mini pro and XperiaTM X8 to 2.3?

No, we have no such plans. We have had to prioritize our resources and have therefore focused on delivering the upgrade to XperiaTM X10.
Bleh, had je maar de 250 euro duurdere x10 moeten kopen zonder toetsenboord~ -.-

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro krijgt waarschijnlijk een opvolger. De nieuwe telefoon lijkt iets groter te zijn dan de huidige X10 Mini Pro, die het moet doen met een 2,6 inch-beeldscherm,De X10 Mini 2 draait waarschijnlijk op Android 2.3, heeft een 1 GHz-processor, een 3,0 inch-scherm, twee camera’s en een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord. Dus ben ik benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:37:
De Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro krijgt waarschijnlijk een opvolger. De nieuwe telefoon lijkt iets groter te zijn dan de huidige X10 Mini Pro, die het moet doen met een 2,6 inch-beeldscherm,De X10 Mini 2 draait waarschijnlijk op Android 2.3, heeft een 1 GHz-processor, een 3,0 inch-scherm, twee camera’s en een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord. Dus ben ik benieuwd
Hoe kom je aan deze info? Ik vind het rare info. Het schermpje van de Minis is nu 2.55 inch. Dus dat is nagenoeg gelijk. Ik betwijfel het. Zou ook gek zijn dat de Mini Pro 2 kleiner wordt dan de Mini 2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Nogal oude koeien, die geruchten gaan al sinds eind december: http://www.androidworld.n...mini-pro-opvolger-gelekt/

Of heb je een nieuwere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hier wel een recenter artikel van 15 maart. Hier staat niks nieuws in, een beetje dom artikel want de foto is voor mij wel nieuw en toont voor het eerst sinds lange tijd een volledig witte Sony Ericsson!

http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/14141

Maar het schermformaat van 3 inch werd al eerder over gespeculeerd dus niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Glitch schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:20:
Nogal oude koeien, die geruchten gaan al sinds eind december: http://www.androidworld.n...mini-pro-opvolger-gelekt/

Of heb je een nieuwere bron?
Tis gewoon de Xperia Pro: http://www.sonyericsson.c...ew/xperia-pro?cc=nl&lc=nl

Staat gewoon op de Officiële SE website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een progje bestaat waarbij je routes van internet (.GPX bijv) kan inladen in je mini pro om deze vervolgens te kunnen rijden op motor,fiets etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Tis gewoon de Xperia Pro: http://www.sonyericsson.c...ew/xperia-pro?cc=nl&lc=nl

Staat gewoon op de Officiële SE website.
hmzz nu je t zegt lijkt wel op elkaar alleen de xperia pro heeft druk knopjes en op de site http://www.mobilephone.co...sson-xperia-x10-mini-pro2 lijkt wel touch te zijn.

maar denk niet dat er veel verschil tussen zou zijn behalve nieuwere software en een 2de camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Vraagje. Hoe voorkom je dat albumart wordt weergegeven in je foto-album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanatos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:46:
Oee dat probleem heb ik ook gehad! Om die reden zocht ik een alternatieve fotoviewer op de Market (kwam uit bij JustPictures).

Maar ik vond het ook irritant en slordig dat album art plaatjes gewoon los rondzwierven in mijn Music map (ook thuis op de pc). Dus ik heb uiteindelijk alle JPG bestanden in Music gewist. Op de pc via Album Art Downloader besteed ik nu af en toe een half uurtje om flink wat albums van embedded album art te voorzien (het plaatje wordt dan in de tag gezet).

Bijkomend voordeel is dat de best wel mooie Album app nu alleen mijn foto's laat zien.
JustPictures is ok maar niet zo mooi en handig met in/uitzoomen en pannen als Album. Wel weer een gemis dat je niet gewoon 1 map kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Thanatos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:46:
Met kladblok een bestand aanmaken waarvan de naam '.nomedia' is (geen extensie) en deze in de folder zetten waar je de foto's/plaatjes niet van gezien wil hebben. Zoek maar op '.nomedia' op google of tweakers voor meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

App2sd werkt dus niet op onze Mini Pro.
Apps2ext kan ik nergens vinden als APK of wat.

Is er voor ons telefoontje geen enkele manier om apps op de SD-kaart te installeren?
Mijn telefoon-geheugen is vol en ik kan toch echt niks meer verwijderen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
APP2SD werkt wel, zie een oude post van mij waarbij ik het geïnstalleerd heb na een update naar firmware 2.1.1.A.0.6:
Douwetje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:57:
[...]

Yes, helaas wel. Ik heb het volgende recept aangehouden om bij een versie 2.1.1.A.0.6 uit te komen met APP2SD (startpunt: 2.0.2.A.0.24 met root en APP2SD). Was bij mekaar 1 uur werk:
1. full backup met (aangeschafte) Titanium Backup
2. Updaten van de telefoon met PC companion van SE
3. De werkwijze in dit draadje gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=951274, om te rooten en om APP2SD weer te installeren
4. Titanium backup terug installeren vanuit de markt en backup volledig terugzetten (als je betaald hebt, kan dit in 1x klikken)
-klaar-

(Noot: ik heb ook JIT uitgeprobeerd maar merkte regelmatig dat het systeem vastliep en opnieuw startte, dus die heb ik weer verwijderd)
- ow en tip: trek de sd kaart niet uit de telefoon als deze aanstaat als je APPS2SD hebt geïnstalleerd, uit ervaring... -

[ Voor 5% gewijzigd door Douwetje op 01-04-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt niemand hier eigenlijk link2sd? iets ingewikkelder dan app2sd (extra partitie op sd maken) maar eigenlijk is daarmee elk programma wel te linken naar je sd. Werkt bij mij perfect in elk geval. android 2.1 moet wel gereboot worden na het aanmaken van de link, maar daarna werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn interne geheugen vol was O-)
Heb het ff gecheckt, zo'n 50MB vrij. Net wel Angry Birds Rio geinstalleerd van dik 12MB dus zal wel hard omlaag gaan.

Hoe zit dat eigenlijk, 1x in de zoveel tijd start ik ES File Explorer en scroll ik een beetje door de file list en mapjes. Hier en daar kom ik mappen en bestanden van apps tegen die ik even had uitgeprobeerd en weer verwijderd. Soms zelfs complete .APKs. Al die rommel wis ik dan (soort handmatige Ccleaner).

Maar bewaart Android altijd het gedownloade APK bestand na installeren (= uitpakken naar juiste locatie?). In het geval van Rio heb je dus 12 MB APK en dan nog de ruimte die de install in beslag neemt (>12MB) in totaal dus minstens 24 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:16:
gebruikt niemand hier eigenlijk link2sd? iets ingewikkelder dan app2sd (extra partitie op sd maken) maar eigenlijk is daarmee elk programma wel te linken naar je sd. Werkt bij mij perfect in elk geval. android 2.1 moet wel gereboot worden na het aanmaken van de link, maar daarna werkt het perfect.
Aan het downloaden. Ga ik proberen!

[EDIT]
Damn, dat partitioneren van een SD-kaartje is niet ff 1-2-3 gefixt :(
Ben nu apart een laptop met ingebouwde SDHC-reader aan het imagen met Windows XP zodat ik Partition Magic 8 kan gebruiken :P

[ Voor 18% gewijzigd door AzzKickah op 05-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:04:
[...]

Aan het downloaden. Ga ik proberen!

[EDIT]
Damn, dat partitioneren van een SD-kaartje is niet ff 1-2-3 gefixt :(
Ben nu apart een laptop met ingebouwde SDHC-reader aan het imagen met Windows XP zodat ik Partition Magic 8 kan gebruiken :P
Klopt. Ik had een sd kaartlezer in mn laptop en dan met gparted (onder linux) was het ook nog even goed kijken (lees: het lukte niet in 1x :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Oh met GParted wil wel ja?!

Damn, die had ik naast me liggen in de map maar ik dacht nehh dat zal wel niet lukken ivm sd-card-reader drivers meuk. 8)7

Ga ik het morgen opnieuw proberen, maar dan met GParted d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteindelijk lukte het. aanvankelijk slikte gparted niet het maken van 2 partities op een sd kaart. Na de gehele partitietabel 10x verwijderd te hebben bleek er ergens in die menuutjes bovenaan een optie te zijn voor het aanmaken van een nieuwe partitietabel. Toen lukte het ineens wel om 2 partities te hebben. Ik heb er geloof ik eentje ext2 en eentje fat ofzo.

Voordeel van link2sd is dat je zelf kan bepalen welke apps naar sd gaan. Ik heb dus eigenlijk altijd genoeg geheugen op de telefoon en een hoop apps op sd staan. Qua snelheid merk ik geen verschil.

Heb ergens gelezen dat als je 2 partities op een sd hebt, je sd kapot kan gaan als naar beide partities tegelijk data geschreven moet worden. Geen idee of het waar is. Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het werkt als een tiet! :D

Van het downloaden van GParted totdat ik de eerste app op de SD zette zat denk ik 20 minuutjes :)
Echt top. Meteen Angry Birds en Angry Birds Seasons naar SD geramd. Heb nu al weer 65MB vrij in m'n telefoongeheugen. d:)b

Top, thanx voor je input! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

De bootloader is officieel gekraakt voor de x10 iig, owain is ondertussen ook bezig met de mini: http://forum.xda-develope...p?p=12582808#post12582808

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wie heeft ook met enige regelmaat dat mailtjes blijven hangen in de Outbox, en als je dan je vinger inhoudt op dat mailtje om 'm te verwijderen krijg je een Force Close :?

Redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een mini pro overgenomen welke Vodafone branded.
Tot nu toe uit zich dat alleen in wat onverwijderbare apps en bij mailinstellingen alleen de mogelijkheid een Vodafone mail adres in te vullen.

Is er een methode om dit te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dennisdn schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:11:
Ik heb een mini pro overgenomen welke Vodafone branded.
Tot nu toe uit zich dat alleen in wat onverwijderbare apps en bij mailinstellingen alleen de mogelijkheid een Vodafone mail adres in te vullen.

Is er een methode om dit te verwijderen?
rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Heeft iemand geprobeerd om een nieuwe ROM te installeren om er achter te komen dat het touchscreen het niet meer doet in die nieuwe ROM? Doe ik iets doms fout? Of mis ik een stapje? Ik heb een mini pro met de laatste officiele SE update als basis, geroot en het installeren van de ROM zelf gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
Welke rom probeer je ? Ik draai de [ROM] xCyanogenPro - Floyo - v3.6, en deze werkt perfect op mijn X10 mini pro. Paar kleine bugjes, maar geschikt voor dagelijks gebruik.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961783 (url waar de rom te vinden is op XDA)

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zie dat die ROM nu alle features heeft die de stock software ook heeft, mooi. Inclusief de random reboots helaas. (Die heb ik nu ook).

Maar wat is dan eigenlijk het voordeel van deze custom rom? Er staat bijv niet bij vermeld welke versie van Android dit dan is en waarom deze rom gemaakt is, wat is nu werkelijk het nut?
Dat soort info mis ik bij de meeste xda roms..

Want je kan wel eeuwig bezig blijven nieuwste van het nieuwste op je telefoon tezetten.. maar het nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gisteren zou mijn telefoon omgeruild worden aan de deur vanwege alle problemen ermee.

Maar alles zat natuurlijk teveel mee. De nieuwe SIM-kaart was op tijd in de bus, ik kreeg netjes een sms van T-Mobile dat de omruil-kerel er tussen half 2 en half 4 zou zijn, die was er ook waarempel daadwerkelijk strak om half 2...

Dus had ie de verkeerde telefoon bij zich. Een Mini en dus niet de Mini Pro.
Dus ik bellen naar T-Mobile, is ie ook nog eens niet op voorraad.

Zucht :) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
Jazco2nd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 02:23:
Ik zie dat die ROM nu alle features heeft die de stock software ook heeft, mooi. Inclusief de random reboots helaas. (Die heb ik nu ook).

Maar wat is dan eigenlijk het voordeel van deze custom rom? Er staat bijv niet bij vermeld welke versie van Android dit dan is en waarom deze rom gemaakt is, wat is nu werkelijk het nut?
Dat soort info mis ik bij de meeste xda roms..

Want je kan wel eeuwig bezig blijven nieuwste van het nieuwste op je telefoon tezetten.. maar het nut...
CM6 dus android 2.2. Voordelen zijn, dat deze rom veel sneller is. Random reboots heb ik nog zeer weinig gehad. En voor mij gewoon dat het leuk is zon ROM te draaien ipv de stock rom. Je blijft een tweaker, altijd wat te spelen.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Volgens mij heb ik twee custom roms met 2.2 gebruikt (waaronder Cyanogen, volgens mij 3.6) maar na het rebooten met de nieuwe rom reageerde het toetsenbord niet (stock 2.1 firmware, unbranded mini pro). Maar jij hebt dus nooit problemen gehad met die firmware? Ik ben tot nu toe ook niemand anders tegengekomen met deze ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
Nee draait perfect. Je moet wel even zorgen dat je de nieuwste 2.1 upgrade heb. En dan xrecovery er op en flashen volgens procede. Werkt als een dolle nu V4 CM6. Zelfde link. Geen problemen hier met keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
OK ik wil ook over op deze ROM.
Zie wel 2 problemen:

- ik wil mijn huidige smsjes, laatstgebelde lijst, telefoonboek etc etc niet kwijt.
- ik wil de voortgang in Angry Birds Rio en de highscore in Flight Control Lite eiglijk ook niet kwijt.

Met Backup & Restore kan ik het eerste backuppen, maar ik heb geen enkele garantie dat de Backup & Restore waar in dat topic naar wordt verwezen (aparte install) compatible is met de backup files die ik heb gemaakt.

Apps kan je backuppen met diezelfde tool maar enige wat die doet is een lijsje maken van de geinstalleerde apps en deze bij restoren weer downloaden. Ben dus alle instellingen en voortgang kwijt...

Is dat de prijs die je betaald om over te stappen op een (nieuwe) ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
SMS Backup en Titanium Backup.

Telefoonboek heb je uiteraard gesynced met je Gmail account :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
En anders my backup Root, ook goeie tool. GO Sms is goede sms tool. Heeft ook een backup functie geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik wou dus net AdFree eens proberen.
Alles lijkt goed te gaan met de installatie en zo.

Dan moet je de host-file aanpassen. Dat heb ik gedaan, dan start ik m'n telefoon opnieuw op en dan heb ik opeens totaal geen bereik meer.. Paar keer opnieuw opgestart, hielp niet.

Dus heb ik in AdFree de originele host-file teruggezet, telefoon weer opnieuw opgestart en ik heb weer bereik en kan weer bellen.

Da's toch gek :? Wie heeft dat nog meer met AdFree op z'n Mini Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
NiTrO-EXILE- schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:31:
En anders my backup Root, ook goeie tool. GO Sms is goede sms tool. Heeft ook een backup functie geïntegreerd.
My Backup Root lijkt me ideaal. Titanium Backup... zie ik meer als een tool om puur apk's te backuppen en apps te verwijderen...

Maar wat me nog niet duidelijk is: als je met My Backup Root een backup van bijvoorbeeld Angry Birds maakt, behoud je dan ook je voortgang in het spel? Kan hier niet zo gauw iets over terugvinden.
AzzKickah schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:47:
Ik wou dus net AdFree eens proberen.
Alles lijkt goed te gaan met de installatie en zo.

Dan moet je de host-file aanpassen. Dat heb ik gedaan, dan start ik m'n telefoon opnieuw op en dan heb ik opeens totaal geen bereik meer.. Paar keer opnieuw opgestart, hielp niet.

Dus heb ik in AdFree de originele host-file teruggezet, telefoon weer opnieuw opgestart en ik heb weer bereik en kan weer bellen.

Da's toch gek :? Wie heeft dat nog meer met AdFree op z'n Mini Pro?
Is je telefoon wel geroot?

En pas jij handmatig (of via ES Explorer oid) je hosts file aan?
Want na de installatie van Adfree is er toch gewoon een "download & Install Hosts" knop die alles voor je doet. Je hoeft zelf niks te doen.

Misschien gebruik je een bel app die afhankelijk is van zn ads om goed te functioneren, ipv de standaard bel app?

Ik heb AdFree net weer even gestart (doe ik eigenlijk alleen als ik weer een banner tegenkom, pas 1x gebeurd sinds ik het heb geinstalleerd). Kreeg een melding dat er een nieuwe hosts file is. Dus die Download&Install knop gedrukt en klaar.
Kan verder nog steeds alles doen.
edit: wel is het handig om te weten dat een heel grote hosts file (wat je hebt met adfree) eigenlijk helemaal niet verstandig is. Bij elke nieuwe serverrequest moet het systeem de hele hostsfile langs gaan (ofzoiets)... Volgens mij is het inmiddels een bestand van 600kb ipv 1 kb. Kan je internet vertragen (time outs, heb ik af en toe ook last van).
Deze methode werd vroeger ook gebruikt voor de desktop maar was om dezelfde reden niet ideaal. Adblock Plus met een EasyList+EasyPrivacy subscription is veel efficienter. Zoiets zou ook voor Android uit moeten komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 22-04-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
NiTrO-EXILE- schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:47:
Nee draait perfect. Je moet wel even zorgen dat je de nieuwste 2.1 upgrade heb. En dan xrecovery er op en flashen volgens procede. Werkt als een dolle nu V4 CM6. Zelfde link. Geen problemen hier met keyboard.
Wat ontbreekt:
- Timescape (de Arc versie is oerlelijk, tekst overlapt, plaatjes ontbreken of zijn slecht zichtbaar. Mijn eigen status neemt 1/3 van het scherm in en slechts paar letters zijn te zien door te grote font)
- TrackID
- FM Radio (zit er wel bij maar werkt niet, direct force close)

De ingebouwde dialer en messaging vind ik lelijk. En handcent heb ik nooit mooier gevonden dan de stock...
De digitale clock widget heeft nu een wit spiegel effect, nutteloos nu verbergt het meer van mijn wallpaper.

De dialer: als je iemand belt is de afbeelding kleiner, de bovenste 3 knoppen lopen scheef en gaan beetje over het mobiele nr. De blauwe stock dialer was toch veel strakker en netter.

De snelheid en de nieuwe notification bar met ingebouwde switches is echt superhandig. Als ik dit op 2.1 kan krijgen ga ik graag weer terug.

Jammer, je krijgt de indruk dat het heel compleet is maar na een dagje gebruiken ga je toch dingen missen die je gewend was te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 23-04-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik gebruik al enige tijd SE X10 mini pro en het lukt me nog steeds niet goed om mijn toestel helemaal goed gesynchroniseerd te krijgen met mijn Macbook (Address Book en ICal). Aanvankelijk gebruikte ik Missing Sync, maar dat werkte niet goed: contactpersonen in het Chinees werden niet over en weer gesynchroniseerd en Missing Sync synchroniseerde ICal kalender naar zijn eigen programma en niet naar de standaard Agenda van het toestel. Vandaar dat ik laatst ben overgestapt naar SyncMate (Free versie) en daarbij gaan de contactpersonen eindelijk wel goed, maar mijn ICal events willen nog niet helemaal goed gaan. Op het eerste gezicht lijken ze netjes overgezet te zijn (ik kan na synchronisatie gewoon netjes de verjaardagen zien), maar als ik een dag later kijk, zie ik in het maand overzicht wel tekens van events (wit onderstreepte dag) maar bij het openen van de dag is daar niets te vinden. Heeft iemand hier ook last van en, zo ja, is hier ook een oplossing? Ik gebruik de laatste update van SE voor de telefoon.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Jazco2nd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:28:
[...]

Wat ontbreekt:
- Timescape (de Arc versie is oerlelijk, tekst overlapt, plaatjes ontbreken of zijn slecht zichtbaar. Mijn eigen status neemt 1/3 van het scherm in en slechts paar letters zijn te zien door te grote font)
- TrackID
- FM Radio (zit er wel bij maar werkt niet, direct force close)
Timescape mis ik idd ook wel, maar ipv trackID kan je SoundHound gebruiken, die gebruik ik nu ook en ben ik heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik heb de x10 mini nu een kleine week en moet nog erg wennen. Het is voor mij de eerste touchscreen gsm, en ik heb er vaak ruzie mee. Ik heb al diverse toetsenborden geprobeerd (qwerty etc) maar word daar niet veel blijer van.

Wat ik graag wil weten:
- Kun je telefoonnummers onder de 2 t/m 9 buttons krijgen (sneltoetsen)?
- Als ik bepaalde contacten als Favoriet aanmerk, dan zie ik onder Favorieten alleen maar de afbeelding van de persoon, niet de naam. Omdat ik geen foto's bij contacten heb, heeft elke persoon dezelfde afbeelding en weet ik dus niet meer wie het is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"een beeld zegt meer dan 1000 woorden"
Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om van al mijn favoriete contacten een foto te (gaan) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcoappels schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:53:
Wat ik graag wil weten:
- Kun je telefoonnummers onder de 2 t/m 9 buttons krijgen (sneltoetsen)?
- Als ik bepaalde contacten als Favoriet aanmerk, dan zie ik onder Favorieten alleen maar de afbeelding van de persoon, niet de naam. Omdat ik geen foto's bij contacten heb, heeft elke persoon dezelfde afbeelding en weet ik dus niet meer wie het is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met "Dailer One" kun je sneltoetsen instellen (en nog veel meer)
Foto's kun je instellen bij contacten, ik heb een mapje speciaal aangemaakt waar mijn belfoto's instaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ook in de originele dialer kan je 1-9 instellen hoor... heb die helaas niet meer dus kan niet uitleggen hoe.

Zit nu op de custom rom van de link hierboven, versie Final (CM6, Android 2.2). Deze is nog stabieler dan de firmware van Sony Ericsson zelf! (had weleens een random reboot). Een wereld van verschil tov versie 4.

Alleen is de accu nog sneller leeg.

@Coocoocachoo
Soundhound is een leuk alternatief nu TrackID niet in 2.2 zit. Wel beetje raar om TrackID te missen.. gebruik het al 5 jaar ofzo (ouwe K530i).
Ben alleen niet zo van de kleine letters maarja kan niet alles hebben. Heb nu Go SMS Pro (gratis) geinstalleerd omdat ik de sms app in 2.2 rom lelijker vind dan de stock met Go sms pro komt beetje in de buurt met een blauwe theme.

De dialer tja, DialerOne vond ik niet veel beter (heb het eerder een poosje gebruikt maar ging daarna weer terug naar de stock dialer en die mis ik nu). Heb al die extra opties ook niet nodig..

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 26-04-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Dank voor de tip voor Dialer One! Veel fijner dan de standaard dialer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Inmiddels heb ik kwa batterijduur goede ervaringen met het volgende programmaatje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739530

Deze zorgt ervoor dat de data verbinding na x minuten, automatisch naar 2g schakelt ipv 3g, wat de accu spaart in gebieden waar de 3g verbinding niet 100% is. Als ik het scherm weer aanzet, gaat hij weer automatisch naar 3g. Spaart net niet zoveel stroom als juicedefender maar wel continue online zodat e-mails e.d. direct binnenkomen. Met gewoon gebruik van de telefoon incl uurtje mp3tjes luisteren via bluetooth, gaat ie nu 24 uur mee op Froyo :)

Root vereist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Ik word echt helemaal gek van het batterijgeslurp van dit irritante apparaat. Ik heb JuiceDefender al geinstalleerd, maar het lukt me niet om 'm 24 uur zonder lader aan de praat te houden.
Vanmorgen van de lader afgehaald, 2 uur later staat ie alweer op 80%, waarbij alleen 2x gebeld. Ik heb bluetooth, gps etc allemaal uitstaan, scherm op bijna minimale helderheid. Alleen 3G staat aan.
Iemand nog tips (anders dan in de sloot flikkeren en een ander toestel kopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

marcoappels schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:05:
Ik word echt helemaal gek van het batterijgeslurp van dit irritante apparaat. Ik heb JuiceDefender al geinstalleerd, maar het lukt me niet om 'm 24 uur zonder lader aan de praat te houden.
Mij ook niet.
Vanmorgen van de lader afgehaald, 2 uur later staat ie alweer op 80%, waarbij alleen 2x gebeld. Ik heb bluetooth, gps etc allemaal uitstaan, scherm op bijna minimale helderheid. Alleen 3G staat aan.
Iemand nog tips (anders dan in de sloot flikkeren en een ander toestel kopen)?
's Nachts data-verkeer uitzetten. Dus niet alleen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Ik heb 'm 's nachts altijd de hele nacht aan de lader hangen, dus dat kan het niet zijn.
Ik had de optie 'Voorkeur GSM/UMTS' aanstaan, heb het nu gewijzigd naar 'Alleen GSM'. Ga eens kijken of dat scheelt.
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste