Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:33:
[...]

Ik had inderdaad ook gekut met de contacten en bij m'n zusje d'r foon gaf ie een error bij 42% van het terugzetten van de Contacten.

Lekker geregeld dan van SE of zie ik dat verkeerd :? :?
Gewoon frickin' slecht.
Ik kreeg geen error maar was wel een hoop namen kwijt. Overigens vertrouw ik die online sync van SE ook niet. Als ik daarmee sync gaan er een hoop contacten niet mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhico schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:13:
Gisteren met succes de update geïnstalleerd en loopt heel vlot. Ik heb een mini pro en gebruik altijd mijn hardware keyboard. Slaag er niet meer in om het software keyboard volledig uit te schakelen (en de irritante bijhorende regel die steeds onderaan in beeld verschijnt: Nld a (die je taal en caps/kleine letters weergeeft). Heb al 10x "standaard input" uitgevinkt, maar als ik Launcher Pro herstart of ik herstart de telefoon dan wordt die terug geactiveerd. Iemand enig idee hoe ik dit permanent kan uitschakelen? Bleef uit in 1.6, lukt permanent uitschakelen in 2.1 niet meer?
Probeer dat eens bij instellingen.
Bij taal kan je dit aangeven, misschien dat hij dan wel jouw keuze blijft volgen.

Verder ben ik wel tevreden met de update.
Hij is vlotter en zeker ook de batterij gaat langer mee.
Internet is sneller, zie nu vaak de "H" staan ipv de "G"
Moet hem alleen nog rooten om die ellendige applicaties eraf te halen.
Met toepassingen gaat dat dus niet.
Ik gebruik voor back ups altijd Phone Explorer, werkt perfect en gebruik dit eigenlijk voor al mijn SE telefoons.
Ook de kalender werkt goed maar dat had ik ook al via google gedaan.

Tot zover vind ik het een hele vooruitgang aan dit toestel.
En ook whatsapp werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:24:
[...]

Via XDA forum flashtool downloaden en 1.6 NL firmware, zijn daar gewoon te vinden net als een handleiding hoe te downgraden. Werkt perferct, ik ben van Nordic 2.1 nu naar NL 2.1 :)
Tja, en daar ben ik dus geweest, handleiding gevolgd met het door mij beschreven resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:23:
[...]

Meltoon kan je instellen bij SMS, menu toets (met de 4 vierkantjes) en dan instellingen

Terugtoets dan ook de middelste knop om te unlocken is gewoon even wennen :)

Ik ben zeer happy met 2.1, alles werkt beter, sneller en accu gaat volgens mij langer mee.
Ok, thanks, Meldtoon gevonden en het gebruiken van de terugtoets zal inderdaad een gewenning zijn.

Blijft over Calwidget, na het herstarten van de telefoon blijft Calwidget nu staan op "Calwidget is preparing the background and loading data", met 1.6 geen last van gehad. En de versie Copilot die ik nu gebruikt geeft alleen maar strepen op het scherm, wil geen nieuwere versie Copilot installeren omdat deze problemen heeft met Multitik, elke toetsaanslag neemt hij helaas over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauncherPRO is er geen optie om de applicaties te hiden
Is er nog een andere launcher die jullie gebruiken?

Plus als iemand weet hoe ik de contacten tog weer naar voren kan halen uit mijn back-up van SE graag!
want hij loopt vast op 46%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 18:44
Hier staat de update 2.1 er nu ook op.

Ik krijg nu alleen 2x een melding dat er een sms binnen is. Eentje van handcent sms en eentje van de normale sms client. Hoe krijg ik dat weg? Wil alleen een melding van handcent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

SeatRider

Hips don't lie

Gebruik al een dag de 2.1, ben er eigenlijk heel blij mee. Voelt als een nieuwe telefoon, op 1 dingetje na.

Ik word helemaal tense van het feit dat ik 2 apps/snelkoppelingen nodig heb om te bellen, 1 voor als dialer/keuze gemiste oproepen, en 1 om uit contacts te selecteren. Wat ik zo handig vond aan mijn winmo toestellen was dat als ik 743 tikte, hij ook gelijk alle contacts toonde die met die letters begonnen, en ik zo heel makkelijk bij PIEter uitkwam.

Heeft er iemand een suggestie voor een betere dialer voor de X10 mini (pro)?

Edit: Dialer@bar en Dialer One gaan bij mij de beta in :)

Edit2: Dialer One wint. Doet werkelijk precies wat ik wil, en meer. Aanradertje, en gratis.

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 10-11-2010 15:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update erop,al me nummers gewoon via googleaccount er weer in,launher Pro erop gezet en natuurlijk whats app,alles werk perfect,alleen met me wifi problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:27:
LauncherPRO is er geen optie om de applicaties te hiden
Is er nog een andere launcher die jullie gebruiken?
Waarom niet, werkt perfect bij mij. Ik heb een aantal apps op mijn startscherm en ´hide´ de apps dan in Launcher Pro. Werkt echt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:23:
[...]

Ok, thanks, Meldtoon gevonden en het gebruiken van de terugtoets zal inderdaad een gewenning zijn.

Blijft over Calwidget, na het herstarten van de telefoon blijft Calwidget nu staan op "Calwidget is preparing the background and loading data", met 1.6 geen last van gehad. En de versie Copilot die ik nu gebruikt geeft alleen maar strepen op het scherm, wil geen nieuwere versie Copilot installeren omdat deze problemen heeft met Multitik, elke toetsaanslag neemt hij helaas over.
Het is geen oplossing maar je kan Buisiness Calender gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaeastwood schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:39:
Hier staat de update 2.1 er nu ook op.

Ik krijg nu alleen 2x een melding dat er een sms binnen is. Eentje van handcent sms en eentje van de normale sms client. Hoe krijg ik dat weg? Wil alleen een melding van handcent
Kom op mensen:
Naar SMS, linker knop (4 4-kantjes) dan instellingen en notificaties uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:11:
[...]

Het is geen oplossing maar je kan Buisiness Calender gebruiken
Het is bij de maker van CalWidget inmiddels bekend, er zijn meer mensen die hier last van hebben en hij is inmiddels druk bezig om het probleem uit te zoeken.
Blijft CoPilot over.
Ik zal de komende dagen eens kijken hoe 2.1 zich gedraagd op de mini Pro, thanx voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 17:12
Voor de mensen die nog zoeken naar 9292ov pro applicatie (kan hem zelf nog niet vinden in de market) heb ik de volgende url gevonden.

http://m.9292ov.nl/Android9292ov.apk

Applicatie lijkt te werken (start iig gewoon op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Kjepper schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:52:
Voor de mensen die nog zoeken naar 9292ov pro applicatie (kan hem zelf nog niet vinden in de market) heb ik de volgende url gevonden.

http://m.9292ov.nl/Android9292ov.apk

Applicatie lijkt te werken (start iig gewoon op).
thanks! :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:10:
[...]

Waarom niet, werkt perfect bij mij. Ik heb een aantal apps op mijn startscherm en ´hide´ de apps dan in Launcher Pro. Werkt echt prima
Gevonden sorry zag het niet staan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de SE is ook weer geroot met de nieuwe software 2.1
Titanium werkt ook weer en kon meteen bij mijn back up, apps die ik wilde gebruiken weer terug gezet.
Zitten ook een paar betaalde bij dus wel handig :)
Ben er nu helemaal tevreden mee.

Die buisinus calender is echt een aanrader.
Mooi overzichtelijk voor de mini en je kan afspraken bewerken en toevoegen.
Zit ook een widget bij waarbij je zo in je kalender komt.
Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb mijn mini pro zojuist ook geupdate naar 2.1. Nu heb ik een klein vraagje
Als ik mijn telefoon op toetsenblokkering zet en ik wil hem daarna er weer vanaf halen, dan moet ik vervolgens
1.eerst een balkje van links naar rechts slepen
2. het vergrendelingspatroon tekenen.

Is er een mogelijkheid om dat balkje uit te schakelen? Ik wil alleen het vergrendelingspatroon. Dat balkje had ik bij 1.6 nooit en zo kost het veel tijd om de telefoon te ontgrendelen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Eftalou op 10-11-2010 18:33 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Inmiddels 2 FC's gehad sinds 2.1 (1 dag dus pas), één keer met ADW en zojuist met Market. Al die tijd met 1.6 geen last van gehad, zo superstabiel is 2.1 dus niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

R2 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:21:
Inmiddels 2 FC's gehad sinds 2.1 (1 dag dus pas), één keer met ADW en zojuist met Market. Al die tijd met 1.6 geen last van gehad, zo superstabiel is 2.1 dus niet lijkt me.
ook last van gehad; hoefde maar een paar minuten wat te doen voor hij onstabiel werd en en random dat het
langzaam ging, sommige basic apps niet wouden werken (gmail)

SD kaart geformat, en toen werkte het weer prima; bleven nog blijkbaar oude troep achter van 1.6 waar hij niks mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:00

eisbaer

Zie signature

Als je het bovenste balkje naar beneden sleepte in 1.6 dan kon je daar direct schakelen tussen gprs en 3g. Die optie is er nu niet meer of valt dat nog op een of andere manier in te stellen?

Ik heb maar een 2g/3g widget geinstalleerd. Dat werkt ook.

[ Voor 14% gewijzigd door eisbaer op 11-11-2010 00:41 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 15:46
2.1 werkt sneller, batterij lijkt langer mee te gaan en internetten gaat een stuk sneller met hsdpa :)

Maar mn contacten heb ik niet meer teruggekregen, zwaar klote als je net terug bent van reizen en die contacten kwijt bent.

En nog een maar: unlocken kon voorheen door 2x op de linkerknop te drukken. Ging erg snel. Nu moet je de middelste knop indrukken EN een balkje op het scherm schuiven. Omslachtig! Dat soort achteruitgang is alweer de zoveelste tegenvaller voor mij dan van SE... maarja het zal wel meer op een iphone lijken ofzo.
SeatRider schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:55:Edit2: Dialer One wint. Doet werkelijk precies wat ik wil, en meer. Aanradertje, en gratis.
Thnx voor de tip! Maar dit was al zo bij 1.6 toch?

Heb geprobeerd de nieuwste Helix Launcher te installeren, 2.0.7. Helaas liep die steeds vast, zag er wel erg mooi uit en leuke opties. Nu de versie geinstalleerd die in Market staat, is identiek aan de versie die voor 1.6 beschikbaar was.

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 10-11-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand wifi problemen na de update??Ben ik echt de enigste?
Nu schijn je toch ook alles op je sd kaart te kunnen installeren,kan alleen niet vinden hoe ik dat kan aangeven voor ik iets erop wil zetten :/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 23:49 ]

• SanderWit
  • Niet online
Wacht hier trouwens nog steeds op update icm tmobile. Duurt lang! Nog ff en ik ga Noors leren.
Meer mensen met mij? :O

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:48:
niemand wifi problemen na de update??Ben ik echt de enigste?
Nu schijn je toch ook alles op je sd kaart te kunnen installeren,kan alleen niet vinden hoe ik dat kan aangeven voor ik iets erop wil zetten :/
Wifi is bij mij juist beter. Heel vaak (bijna altijd) viel de verbinding weg zodra het scherm uitging nadat ik wifi eenmaal had aangezet. Moest nog een keer wifi aan/uit zetten en dan bleef de verbinding wat langer open.
Nu is dat probleem er niet meer :)

Voor het verliezen van je telefoonboek heb ik een oplossing gelezen:
Download + installeer de Google Android SDK, daarmee moet je een soort virtuele Android telefoon kunnen emuleren waarmee je vervolgens het backup bestand kan uitpakken/lezen. Hopelijk kan je zo je contacten terugzien en op de 1 of andere manier exporteren naar een csv bestand ofzoiets.

Verwijderd

Bij mij was het juist perfect maar valt nu steeds uit,vaag hoor(wifi dus)En wat ben ik blij met appbrain,daar staat in me account alles wat er op me tellie stond,kan ik er zo weer opzetten,was dat vergeten te backuppen:) :X

verkeerde ww,gefixt hoor :9 O+ *O*

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 02:28 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jazco2nd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:38:
Thnx voor de tip! Maar dit was al zo bij 1.6 toch?
Jawel, maar had gehoopt dat ze dat verbeterd hadden met 2.1. Maar aan de Sony laag over Android is zo te zien echt niks veranderd.

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04
Heb ook geupdate naar 2.1, wat een verbetering :)
Werkt nog soepeler, scherm lijkt scherper, en alles werkt prima.

Heb 1 raar probleempje, in m'n telefoonboek laat hij alle contacten zien, dus ook de mail adressen. Als ik aanvink, alleen contacten met nummer laten zien, dan zie ik nog steeds mailadressen, iemand een idee wat dat kan zijn?

• R2

R2

Meer mensen die de gebruikershandleiding op de telefoon niet kunnen openen?, als ik deze aanklik, worden alle handleidingen van de SD card verwijderd, deze staan in de folder "Others\.emanual"

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:30
R2 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:11:
Meer mensen die de gebruikershandleiding op de telefoon niet kunnen openen?, als ik deze aanklik, worden alle handleidingen van de SD card verwijderd, deze staan in de folder "Others\.emanual"
Yes, hier ook..

Verwijderd

Kunnen wij nu ook facetime?

Verwijderd

B-Art schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:29:
Heb ook geupdate naar 2.1, wat een verbetering :)
Werkt nog soepeler, scherm lijkt scherper, en alles werkt prima.

Heb 1 raar probleempje, in m'n telefoonboek laat hij alle contacten zien, dus ook de mail adressen. Als ik aanvink, alleen contacten met nummer laten zien, dan zie ik nog steeds mailadressen, iemand een idee wat dat kan zijn?
Staan de e-mail adressen niet per ongeluk ingevuld bij de naam of anders fout ingevuld? Anders heb ik ook geen idee.

Je kan nog proberen bepaalde groepen even uit te zetten en kijken of dat wat verandert.

• B-Art
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:30:
[...]

Staan de e-mail adressen niet per ongeluk ingevuld bij de naam of anders fout ingevuld? Anders heb ik ook geen idee.

Je kan nog proberen bepaalde groepen even uit te zetten en kijken of dat wat verandert.
Dat eerste zou het moeten zijn dan, ga ik ff proberen, heb alle groepen al uitgevinkt, maar geen resultaat...

[EDIT] Helpt ook niet :/

[ Voor 3% gewijzigd door B-Art op 11-11-2010 13:18 ]

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb gisteravond mijn X10 mini (unbranded) geupdate naar 2.1.
(Bijna) alles werkt naar behoren, en eigenlijk merk ik niet eens zo heel veel verschil met 1.6. Het voelt wel ietsjes sneller, maar misschien is dat ook wel een placebo effect.
Ik heb alleen één irritatie punt: als ik door mijn widgets blader, en ik hou mijn vinger net eventjes te lang op dezelfde plek, opent mijn telefoon meteen het optie scherm, waar je de achtergrond of de widgets kan configureren. Als ik het mij goed herinner kon dat in 1.6 alleen via de optie-knop (linkerknop).
Het gebeurt mij regelmatig dat ik, terwijl ik door de widgets blader, ongewild het menu open om de achtergrond te veranderen, of de widgets te herschikken. Erg irritant is dat.
Hebben meer mensen hier last van? Ik zou dit erg graag uitschakelen (je kunt dit menu altijd nog bereiken via de linkerknop), maar volgens mij kan dat niet.

Verwijderd

Denk dat iedereen dit heeft.
Kan je verder, lijkt mij niets aan doen.
Rekening mee houden.

Verwijderd

Vreemd......als ik Wifi aanzet krijg ik een melding dat ie niet kan scannen en gaat vanzelf weer uit....?
Gebruik het niet veel maar moet toch kunnen werken lijkt mij.
Zou iemand hier een oplossing voor kunnen hebben of een idee wat dit voor een probleem kan zijn?

• BlueSS50
  • Nu online
Ik heb de nieuwe backup/restore app geinstalleerd en alles is automatisch overgezet naar 2.1 inclusief apps, berichten, instellingen en telefoonnummers. alleen de apps zijn weer gereset (moet met alle spellen weer opnieuw beginnen)

voor de rest geen negatieve zaken over 2.1!

Weet iemand echter hoe je op een (unbranden en niet geroot) x10 mini pro Flash kunt installeren?

• R2

R2

Bij backup and restore kan je aangeven dat je ook market apps kunt veiligstellen. Waar maak hij dan een backup van?, hij is in 2 tellen klaar en als ik dan de backup grote bekijk lijkt hij gewoon leeg te zijn. Slaat hij alleen op wat je geinstalleerd heb, of moet hij een complete backup van alle geinstalleerde apps maken.

• frankivo
R2 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:56:
Bij backup and restore kan je aangeven dat je ook market apps kunt veiligstellen. Waar maak hij dan een backup van?, hij is in 2 tellen klaar en als ik dan de backup grote bekijk lijkt hij gewoon leeg te zijn. Slaat hij alleen op wat je geinstalleerd heb, of moet hij een complete backup van alle geinstalleerde apps maken.
Bij restore ging hij alle apps 1-voor-1 bij langs.
Bij elke moest ik op OK klikken :(

iRacing Profiel

• R2

R2

Ja ok, prima, maar waar het mij omgaat, makt hij echt een backup van de geinstalleerde apps, of alleen een verwijzing naar deze app.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

R2 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:23:
Ja ok, prima, maar waar het mij omgaat, makt hij echt een backup van de geinstalleerde apps, of alleen een verwijzing naar deze app.
Dat laatste dus, bij het restoren presenteert hij je linkjes naar de store om ze opnieuw te downloaden/installeren. Je settings ben je daarmee kwijt. Ook krijg je apps die speciaal voor Donut (1.6) waren niet terug.

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Na een dagje 2.1 er op ben ik er wel tevreden over.

Ik heb de indruk dat de accu langer mee gaat maar dat kun je na een week waarschijnlijk beter beoordelen.
Het scherm aanzetten met de middelste knop ipv de linker, went snel.
Na de upgrade waren mijn vodafone gegevens weg en wilde ook niet downloaden. Ik heb ze handmatig ingevuld bij instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten
Whatsapp werkt nu. Dat was de belangrijkste reden voor mij om naar 2.1 over te willen.

Ik had vandaag één keer dat het netwerk niet meer gevonden werd. Na uit- en aanzetten werkte het weer. Dat heb ik nog nooit eerder gehad.
Oh ja, en bellen kan-ie nog steeds :)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Kjepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 17:12
R2 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:11:
Als ik de handleiding open, blijft ie bezig met openen en me telefoon word vreselijk traag totdat ik het proces handmatig heb gestopt.

Had vandaag ook dat tijdens het installeren van een app uit de market dat hij bleef hangen op installeren, kreeg het met geen mogelijkheid gestopt/verwijdert. Uiteindelijk maar fabriekstinstellingen herteld....

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Helaas ben ik niet erg te spreken over 2.1 - sure, extra apps erbij is wel leuk. Zoals launcher pro, Skype etc.
Echter waar ik gewoon van baal is dat m'n batterij leven -drastish- omlaag gegaan is, zelfs als ik alle account syncs en background syncs uitschakel. Ik ben van 100% naar 80% gegaan in pak en beet 30-45 minuten en dan heeft m'n telefoon 95% van die tijd gewoon idle op buro gelegen.

Word er gek van! En dat terwijl ik morgen juist op vakantie ga, denk dat ik beter m'n oude W980i maar alvast up to date kan brengen. Zucht. Accu is al 2x ge-power cycled nadat hij bij 20% uitkwam.

Enige apps die ik nieuw heb geinstaleerd t.o.z. 1.6: Angry birds, Dialer one, Launcher pro,Skype, Mercury
Geen live wallpaper maar een static wallpaper, Wi-Fi,GPS uit, account sync uit, background sync uit.

Lijkt me niet dat bijvoorbeeld launcher pro zoveel stroom zuipt.

[ Voor 23% gewijzigd door lithiumangel op 11-11-2010 22:57 ]

Verwijderd

lithiumangel schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:55:
Echter waar ik gewoon van baal is dat m'n batterij leven -drastish- omlaag gegaan is, zelfs als ik alle account syncs en background syncs uitschakel. Ik ben van 100% naar 80% gegaan in pak en beet 30-45 minuten en dan heeft m'n telefoon 95% van die tijd gewoon idle op buro gelegen.

Word er gek van! En dat terwijl ik morgen juist op vakantie ga, denk dat ik beter m'n oude W980i maar alvast up to date kan brengen. Zucht. Accu is al 2x ge-power cycled nadat hij bij 20% uitkwam.
Ik vind dat de accu minder snel leeg loopt. Vandaag bezig geweest met Bluetooth, wifi en van alles en nog wat en nog 46% over :) Met 1.6 moest die al lang weer aan de lader.
Kjepper schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:35:
[...]

Had vandaag ook dat tijdens het installeren van een app uit de market dat hij bleef hangen op installeren, kreeg het met geen mogelijkheid gestopt/verwijdert. Uiteindelijk maar fabriekstinstellingen herteld....
Heb ik ook gehad (BatterySnap) Alleen fabrieksinstellingen boden uitkomst :(
Gelukkig alles eerst ge-backuped.

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 14:25
Ik denk dat je verhoogde batterij verbruik mogelijk te wijten is aan skype- als je die open hebt staan. Ik heb die weer verwijderd toen ik zag hoeveel die verbruikte aan accu.

Ik ben heel tevreden met mijn 2.1 X10 mini pro; ook langere accu duur en het voelt allemaal net wat sneller aan (maar dat kan ook komen doordat de telefoon nu een stuk minder apps heeft dan ik met 1.6 had omdat ik besloten heb alleen erop te zetten wat ik zo af en toe echt gebruik). Verder wel één minpuntje wat een bug lijkt; als ik de "language bar" uitzet (die blauwe balk die tevoorschijn komt als je het toetsenbord gebruikt) met de menu optie Instellingen->Taal en toetsenbord->Standaardinvoerinstelling, blijft hij een tijdje uitgeschakeld maar na een poos staat die optie ineens weer aan en komt de language bar weer tevoorschijn... Hebben meer mensen dit?

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Douwetje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:22:
Ik denk dat je verhoogde batterij verbruik mogelijk te wijten is aan skype- als je die open hebt staan. Ik heb die weer verwijderd toen ik zag hoeveel die verbruikte aan accu.
Ik zal Skype enns eraf halen en kijken hoe het dan verder gaat. Mischien dat hij in de achtergrond actief blijft.
Douwetje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:22: Verder wel één minpuntje wat een bug lijkt; als ik de "language bar" uitzet (die blauwe balk die tevoorschijn komt als je het toetsenbord gebruikt) met de menu optie Instellingen->Taal en toetsenbord->Standaardinvoerinstelling, blijft hij een tijdje uitgeschakeld maar na een poos staat die optie ineens weer aan en komt de language bar weer tevoorschijn... Hebben meer mensen dit?
Dit probleem heb ik ook; eerder op de ochtend uitgezet, en eind van de middag kwam hij weer tevoorschijn.
Mischien dat sommige apps het oproepen ? (ik heb vandaag 3x verschillende twitter clients geprobered; jammer dat je bij tweetdeck niet kan instellen dat je niet ge-update wilt worden voor reguliere tweets. Word gek van die notifications dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,het schijnt dat je nu toch alles op je sd kaart kan installeren,maar waar geef ik dat aan,of moet dat met een aparte app?
Ik kijk net ff bij me geheugen maar heb nog maar 55,70mb beschikbaar op me telefoon,en 5 gig op me kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb sinds maandag 2.1 op mijn X10 Mini Pro draaien. Batterij duur is drastisch verminderd. Vroeger kwam ik gerust 2 dagen toe. Nu staat hij al op 50 % na 12 uur losgekoppeld te zijn. Enkel Angry Birds is een nieuwe app die ik vanaf de 2.1 update gebruik. Maar soit we zullen wel zien hoe het verder loopt.

Een bijkomend vraagje i.v.m. apps op de SD kaart installeren: kan dit vertraging opleveren. Sinds een dag of twee Angry Birds verplaatst naar de SD en nu hapert deze enorm (niet zo erg als ervoor). Ik heb appSaver hiervoor gebruikt.

Verder zeer tevreden over de 2.1 update.

[ Voor 3% gewijzigd door Mash85 op 12-11-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Ook heel tevreden over de 2.1 update. Telefoon werkt een stuk sneller en soepeler inplaats van trager waar ik bang voor was.
Enig wat mij verbaast is dat hij meestal niet meer van standby wil via de linker knop, maar dat ik eerst op de standby/uit knop moet drukken, en daarna op de linkerknop. Opzich geen ramp maar wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

wat zit iedereen nou te mopperen over de batterijduur.

Het grappige is dat iedereen een andere situatie heeft en het gewoon niet te vergelijken is met elkaar en dat dit wel gebeurd. De ene heeft 3G aanstaan hele dag en heeft hem in zijn zak zitten waardoor ie net weer iets tever van een paal verwijderd is en de telefoon continue op hoog vermogen aan het zenden is + continue allerlei foutcorrecties verstuurd. Je batterij gaat dan HEEL snel hoor.

Ook een applicatie meer of minder is al genoeg om de batterij te beinvloeden. Als je het echt zou willen meten had je de telefoon naar fabrieksinstellingen moeten brengen en hem op 1 plek moeten neerleggen en kijken hoe lang het duurt voordat ie leeg is.

Mijn ervaring is dat de batterij zeker wel iets langer meegaat. Toch, heb ik voor de zekerheid een (ook al is ie dat helemaal niet) 1900mah gold accu erin en heb ik altijd de andere accu in vakje in mijn jas. Zo kom ik nooit zonder als ik een keertje ECHT heel veel gebeld heb en geen lader bij de hand heb.

sja je kan klagen of er gewoon wat aan doen voor 5 dollar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van standby halen kan wel via de Home-toets ipv via linker toets.

Ben erg tevreden over de 2.1 update. Batterij leek in het begin harder te gaan, maar nu verbruikt ie in idle nauwelijks meer stroom, 2 procent voor een nacht. Met data aan heb ik aan het eind van de dag nog een procent of 40 over, en dat is hetzelfde als bij 1.6 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

ok. battery drain gevonden. Skype was het inderdaad. Ik was vergeten dat je gewoon in android een native app heeft dat laat zien wat/hoeveel procent stroom verbruikt. Skype stond op 41% (!) en dat terwijl hij gewoon idle aan stond (ingesigned op invisible, maar geen gesprekken of chats)

Daarnaast heb ik gewoon een tweede batterij; die van m'n W980i is precies hetzelfde als in de X10 mini pro, maar een grotere batterij zoals die 1800 mah (oid) "mugen" zou wel fijn zijn zodat je ook wat minder hoeft te letten op je stroom verbruik als met de standaard 950 mah batterij.

Nu ik heb gevonden wat die enorme battery drain veroorzaakte ben ik weer te spreken over de 2.1 update; dat was het enige wat me dwars zat.De bug met de language bar kan ik nog wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 15:36
Ik ben al een poosje de x10 Mini Pro aan het volgen
omdat ik opzoek ben naar een nieuwe telefoon
wil een klein telefoontje met android
nadeel van een klein telefoontje is
dat het scherm nog kleiner wordt als er een toetsenbord op vertoont moet worden
vadaar dat de pro mischien wel intresant is

toen nog even afgewacht op de update naar 2.1
nu lees ik weer dat de accu vervangen kan worden door een zwaarder model (welke zouden passen, of waar kan ik die halen?)

weten jullie mischien nog nadelen van de pro, of een rede om hem niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

AzzKickah

06-CENSORED

lithiumangel schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:
ok. battery drain gevonden. Skype was het inderdaad. Ik was vergeten dat je gewoon in android een native app heeft dat laat zien wat/hoeveel procent stroom verbruikt. Skype stond op 41% (!) en dat terwijl hij gewoon idle aan stond (ingesigned op invisible, maar geen gesprekken of chats)

Daarnaast heb ik gewoon een tweede batterij; die van m'n W980i is precies hetzelfde als in de X10 mini pro, maar een grotere batterij zoals die 1800 mah (oid) "mugen" zou wel fijn zijn zodat je ook wat minder hoeft te letten op je stroom verbruik als met de standaard 950 mah batterij.

Nu ik heb gevonden wat die enorme battery drain veroorzaakte ben ik weer te spreken over de 2.1 update; dat was het enige wat me dwars zat.De bug met de language bar kan ik nog wel mee leven.
Ook mijn batterij gaat merkbaar langer mee sinds de 2.1 update _/-\o_

Maarreh.. language bar bug? Wat heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zeer tevreden met de update,gisteren geroot,rollercoaster en die andere meuk verwijderd,live wallpaper erg leuk,maar slacht je accu.
Bluetooth werkt eindelijk ook zoals het hoort _/-\o_

En als ik hem via de usb oplaad,laad ie dus niet maar gaat verder leeg :? Dus maar aan het stekkertje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:08:

En als ik hem via de usb oplaad,laad ie dus niet maar gaat verder leeg :? Dus maar aan het stekkertje :9
Da's nie goed nie. Heb je 'm niet aan een HUB of zo zitten maar wel rechtstreeks op een USB-poort op de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

creon schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:54:
Ik ben al een poosje de x10 Mini Pro aan het volgen
omdat ik opzoek ben naar een nieuwe telefoon
wil een klein telefoontje met android
nadeel van een klein telefoontje is
dat het scherm nog kleiner wordt als er een toetsenbord op vertoont moet worden
vadaar dat de pro mischien wel intresant is

toen nog even afgewacht op de update naar 2.1
nu lees ik weer dat de accu vervangen kan worden door een zwaarder model (welke zouden passen, of waar kan ik die halen?)

weten jullie mischien nog nadelen van de pro, of een rede om hem niet te kopen?
Lees anders even het topic voor alle gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

X10 mini pro 2 dagen in bezit, maar zit met aantal prangende vragen die ik in google of dit topic niet of niet helemaal beantwoord zie:

-handleiding op toestel en sony site zijn summier; klopt het dat er nergens een soort PDF van is? op sony-site op toestel kiezen geen enkel docje te vinden

-update 2.1 erop gezet, maar lees over rooten - wat is het idee daarvan, dat je ongewenste meegeleverde zooi kunt verwijderen? of heeft het voordelen bij installeren van applicaties die je niet via store aanschaft?

-gps: activeren begint ie over datakosten. dit kan kennelijk via dataconnectie, maar gaat als je internet uitzet (bv buitenland) inderdaad zoals ik las hier een gps-bepaling via netwerkmasten? kan me wel iets bij IP-locatie vaststellen voorstellen, wat in die google locatorservice zit? ff handig om te weten voordat gps-locatie aan foto's over de grens toevoegen een duur geintje wordt

-toetsenbord is dat blauwe vierkantje linksonder niet echt in te drukken zoals andere toetsen - normaal of gewoon brakke toets?

-klopt 't dat met default appje 1 twitteracount is toe te voegen, voor meerdere aangewezen op andere appjes?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:08:
Ook zeer tevreden met de update,gisteren geroot,rollercoaster en die andere meuk verwijderd,live wallpaper erg leuk,maar slacht je accu.
Bluetooth werkt eindelijk ook zoals het hoort _/-\o_

Kan jij in het kort vertellen hoe je die apps verwijderd heb?, ik heb eens getest met universalandroot, daarna uit system/apps de apps verwijderd, maar dan blijft hij staan onder toepassingen, als je hem dan aanklikt krijg je de medling dat de app niet aanwezig is, ik wil hem daar uiteraard ook weghebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

talita schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:08
Als ik de telefoon aansluit via de USB kabel op de pc dan kreeg ik een menu met: Telefoon opladen / Telefoon bijwerken (maar mss werkt dat met 2.1 niet meer) Nog niet geprobeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
tweaktubbie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:
X10 mini pro 2 dagen in bezit, maar zit met aantal prangende vragen die ik in google of dit topic niet of niet helemaal beantwoord zie:

-toetsenbord is dat blauwe vierkantje linksonder niet echt in te drukken zoals andere toetsen - normaal of gewoon brakke toets?
Bij mij is de blauwe toets eenzelfde toets als de rest, dus gewoon indrukbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bizar.. Nog steeds geen update voor m'n unbranded X10 mini (non-pro).. Vraag me echt af wanneer ze mijn batch gaan updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
nl.mark schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:41:
Bizar.. Nog steeds geen update voor m'n unbranded X10 mini (non-pro).. Vraag me echt af wanneer ze mijn batch gaan updaten!
weet je wel zeker dat je een unbranded hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39
Inderdaad, voor mij ook nog geen update voor mijn unbranded pro (batch: 1237-9697 T-mobile-nl) . En volgens mij heb ik een unbranded versie omdat wanneer ik die menu back back menu optie langs ga er alleen "model: U20i" staat. Volgens mij kunenn we niks doen dan rustig afwachten. (ik wil niet gaan rooten en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
lmno31 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:06:
Inderdaad, voor mij ook nog geen update voor mijn unbranded pro (batch: 1237-9697 T-mobile-nl) . En volgens mij heb ik een unbranded versie omdat wanneer ik die menu back back menu optie langs ga er alleen "model: U20i" staat. Volgens mij kunenn we niks doen dan rustig afwachten. (ik wil niet gaan rooten en zo)
die heb ik ook.
is gewoon branded....
als je het deze week nog wilt zul je hem moeten unbranden dan heb je wel de update tot je beschikking.

t-mobile is nog bezig met testen...wat betekent dat het op zn vroegst eind volgende week beschikbaar gesteld kan worden voor jou.

het duurt gemiddeld een dag of 3/4 als ze klaar zijn met testen en het aan SE NL doorgeven die het dan weer aanbiedt aan google.
als zij het hebben goedgekeurd kan het worden upgeload op de servers en via hun servers beschikbaar gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 17:42
lmno31 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:06:
Volgens mij klopt die info niet geheel. Bij mij stond daar ook gewoon "U20i", maar als ik op de sticker achter de batterij naar de SI keek, dan kwam mijn SI overeen met Vodafone NL/Black uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=743800. Volgens mij moet je in dat speciale menu niet naar model info kijken, maar naar Software Info en dan kan je de Customization Version crossreferencen met die tabel van XDA om te kijken wat voor firmware je er op hebt staan.

(iig kreeg ik meteen een update nadat ik van via dat topic naar Customized NL/Black overschakelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Coocoocachoo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:36:
[...]

Volgens mij klopt die info niet geheel. Bij mij stond daar ook gewoon "U20i", maar als ik op de sticker achter de batterij naar de SI keek, dan kwam mijn SI overeen met Vodafone NL/Black uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=743800. Volgens mij moet je in dat speciale menu niet naar model info kijken, maar naar Software Info en dan kan je de Customization Version crossreferencen met die tabel van XDA om te kijken wat voor firmware je er op hebt staan.

(iig kreeg ik meteen een update nadat ik van via dat topic naar Customized NL/Black overschakelde)
inderdaad
gewoon branded...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:59:
[...]

Kan jij in het kort vertellen hoe je die apps verwijderd heb?, ik heb eens getest met universalandroot, daarna uit system/apps de apps verwijderd, maar dan blijft hij staan onder toepassingen, als je hem dan aanklikt krijg je de medling dat de app niet aanwezig is, ik wil hem daar uiteraard ook weghebben.
Ik heb alles via titanium verwijderd,staat niet meer bij mijn toepassingen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

R2 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:59:
[...]

Kan jij in het kort vertellen hoe je die apps verwijderd heb?
z4root en rootexplorer geinstalleerd. Vanuit rootexplorer in \system\apps dingen als edge verwijderd. Vervolgens bij instellingen - toepassingen ook nog een keer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de mijne ontvangen. Was 1.6
Onmiddellijk ge-update naar 2.1 mbv. companion.
Leuk hoor, ging probleemloos. :)

Alleen e-mail adres ingesteld op .xs4all.nl doet niets; Geen foutmelding, maar verzenden/ontvangen doet ook niets... ?
Iemand een gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

eisbaer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:32:
[...]

z4root en rootexplorer geinstalleerd. Vanuit rootexplorer in \system\apps dingen als edge verwijderd. Vervolgens bij instellingen - toepassingen ook nog een keer verwijderd.
Met z4root kan je alleen rooten, maar niet unrooten helaas.
Kon met 1.6 androot gebruiken, maar deze werkt niet meer op de 2.1 versie.

@Talita: Kan je met titanium ook rooten, of heb jij daar iets anders voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Z4root heb gebruikt en er dan titanium opzet(werkt alleen als ie dus is geroot )kan je daar alles verwijderen wat je wilt,met Z4root kan je ook weer op unroot klikken hoor.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834428

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ok cool, is inmiddels gelukt, maar ik heb nu bv CA Gold rush verwijderd, maar als ik nu bij toepassingen kijk, zie ik hem er nog gewoon tussen staan, hoe krijg je dat daar weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerst in titanium op delete en dan uninstal geklikt,toen was bij mij alles weg in toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Als de app nog in toepassingen rond hangt dan kon ik de app kiezen en vervolgens op verwijderen drukken

[ Voor 41% gewijzigd door eisbaer op 12-11-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:47:
ik heb eerst in titanium op delete en dan uninstal geklikt,toen was bij mij alles weg in toepassingen
net ook even geprobeerd...gewoon op uninstall en alles was weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ok, soms moet ik herstarten voordat ze verdwenen zijn, maar zag ze nu ook terug bij toepassingen, daar heb ik ze nu ook verwijderd.
Wat is allemaal veilig om te verwijderen zonder dat het de werking van de telefoon in gevaar brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet geen communicatie apps verwijderen zoals timescape of hyves.
Die zijn ingebakken en als je die verwijderd zou de kans groot zijn dat je niet eens meer kunt bellen.
Die zooi die erop staat zoals rollercoaster en roadsynch kan je probleemloos verwijderen.

Beste kun je alles verwijderen met Titanium.
Als je de apps eruit haalt met root explorer, haal je ze gewoon weg maar uninstall je de apps niet, zo blijven er sporen op je toestel.

Zelf heb ik nog steeds een vraag hangen.
Heb een geroot toestel en sinds de update doet mijn Wifi het niet meer.
Als ik Wifi aanzet wil ie gaan scannen maar krijg ik steeds de melding dat scannen niet mogelijk is en gaat Wifi weer uit.
Heb al van alles geprobeerd, zelfs het toestel weer naar fabrieksinstellingen gezet maar hij doet het niet.
Toen ik hem naar fabrieksinstellingen had gezet, zonder enige app daarbij gezet te hebben en ook nog niet geroot, deed Wifi het ook niet.
Ra Ra wat is dit?
Snap er geen barst van, wie wel?? Voor de update werkte dit wel.

Waar ik al achter ben gekomen is dat ik geen MAC adres meer heb........???
Hoe kan dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna werkt alles (nog), ik krijg alleen MMS (Vodafone) niet meer aan de praat. Kan wel MMS verzenden maar niet ontvangen. Klantenservice van Vodafone weet het ook niet (gaf ook de verkeerde instellingen door)
Volgens mij heb ik alles goed ingesteld en ja....ik heb al gezocht op het web. Het gekke is dat op mijn oude C905 de MMS wel goed werkt met dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Google Talk en bijbehorende zooi (2 services) vooral niet verwijderen...
Had ik gedaan en daarna kon ik niet meer downloaden vanuit Market. De downloads zijn wel actief maar er gebeurd niks. Gelukkig was ik niet de eerste die dit deed, Market gebruikt een service van Google Talk om in te loggen. In een forum vond ik 2 apk's, die geinstalleerd, nu doet Market het weer prima.
Blijkbaar heb ik toch iets van GTalk succesvol verwijderd want GTalk zelf doet het niet :)

Behalve de spelletjes en roadsync valt er eiglijk niet veel te verwijderen. Ik wilde Hyves verwijderen, zal wel onderdeel van Timescape zijn dus die laat ik gewoon met rust. Ook de calendar, die kan toch niet syncen ofzo dus ook nutteloos, maar je weet niet of andere apps ervan afhankelijk zijn.

Ik heb nu 3 Launchers getest:
Helix: (832KB) was ik tevreden over, poosje gebruikt
ADW: heeft meer mogelijkheden, is ook 3x zo groot in omvang, de extra mogelijkheden zijn niet echt noodzakelijk.

Zeam Launcher: dit kan precies hetzelfde wat Helix kan met wat meer mogelijkheden! Bovendien is het slechts 430 KB, sneller dan Helix, de dock kan je doorheen scrollen, als je instellingen veranderd geeft hij vanzelf aan datie gaat restarten (bij Helix moet je dat soms zelf doen). Ik vind het so far de beste launcher, snel, superlicht en gewoon lekker duidelijk. Ook zie je bij het scrollen door je homescreens met bolletjes hoeveel screens je hebt, dat miste ik bij Helix. En het switchen tussen schermen via de previews gaat via een coole animatie die Helix mist.
Voor een app van 430 kb best indrukwekkend.

http://zeam.org/
de screenshots op het XDA forum vind ik maar lelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

De update voor KPN/Hi/Telfort is er!

Tot nu toe bevalt het prima. De telefoon voelt inderdaad sneller, alles ziet er net wat mooier uit en ik heb nu keuze uit een stuk meer apps in de Market. Helaas was ook ik al mijn contacten kwijt, op dat punt werkt de Backup & Restore app gewoon voor geen meter. Je zou denken dat ze zoiets wel zouden testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Sinds ik de x10 mini pro heb stoort deze eigenlijk enorm op audioapparatuur, is dat normaal? Dus op de luidsprekers van m'n computer, m'n wekkerradio (ook als deze geen muziek afspeelt). Het is niet constant maar wel vaak en gewoon hinderlijk nu. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuinstoel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:59:
Sinds ik de x10 mini pro heb stoort deze eigenlijk enorm op audioapparatuur, is dat normaal? Dus op de luidsprekers van m'n computer, m'n wekkerradio (ook als deze geen muziek afspeelt). Het is niet constant maar wel vaak en gewoon hinderlijk nu. Is daar wat aan te doen?
Dan maakt de telefoon even verbinding met een GSM-zender en stoort het hoogfrequent de apparatuur. Als je gebruikt maakt van apps. die vaak automatisch verbinding maken (om te updaten) dan heb je idd vaker storing dan met een niet smartphone.
Als de zender ver van je huis afstaat dan maakt de zender in je gsm meer vermogen en dat kan storen.
Als je aan het bellen bent moet die eigenlijk continue storen, maar zo kun je wel de plaats bepalen waar de storing minder is of helemaal weg is. Vaak helpt het om de telefoon op een ander plek te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
zet het versturen van background data ofzoiets uit... als de the standaard widget gebruikt waarmee je wifi/bluetooth/gps kan uitzetten is het het 4e icoontje dacht ik..
Dat zal al schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:25:
Je moet geen communicatie apps verwijderen zoals timescape of hyves.
Die zijn ingebakken en als je die verwijderd zou de kans groot zijn dat je niet eens meer kunt bellen.
Die zooi die erop staat zoals rollercoaster en roadsynch kan je probleemloos verwijderen.
Timescape, hyves, Gold Rush, Roadsync, setup guide, playnow, user support, facebook, setup wizard en e-mail probleemloos verwijderd. Allemaal via Titanium Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:38:
[...]

Timescape, hyves, Gold Rush, Roadsync, setup guide, playnow, user support, facebook, setup wizard en e-mail probleemloos verwijderd. Allemaal via Titanium Backup
En je hebt verder geen problemen???
Bedoel, alles werkt?

Mag ik ook vragen op welke manier je deze apps. verwijderd hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Sinds gisteren een X10 mini pro en vandaag de hele dag al bezig met debranding, rooten, generic firmware en andere ellende. Uiteindelijk gelukt om de telefoon naar Generic UK te flashen en direct daarna heeft PC Companion deze voorzien van Android 2.1 :).

Mijn vorige telefoon was een p990i maar wat een verschil is dit zeg, snel, soepel en superveel mogelijkheden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:11:
[...]

En je hebt verder geen problemen???
Bedoel, alles werkt?

Mag ik ook vragen op welke manier je deze apps. verwijderd hebt?
Zie mijn post:
Geen enkel probleem. Verwijderd met, zoals gezegd, Titanium Backup. Telefoon eerst Rooten met Superoneclick en dan Titanium Backup erop zetten. Als je dan naar het tabblad backup en restore gaat kan je een van de applicaties aantikken en verwijderen. Levert geen enkel probleem op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds juli de x10 mini pro. De batterijduur is altijd slecht geweest. ik doe er ong. 11 uur mee. Ook als bluetooth, gps, wifi en internet uit staan, en er niet mee gebeld of ge-smst wordt (zoals 's nachts). Heb geen apps die veel verbruiken.
Onlangs bij vodafone-monteur in de winkel geweest, deze heeft een service-update gedaan, maar dit heeft niets geholpen. Nu zou ik hem op moeten sturen, maar hier zie ik nogal tegenop (3-4 weken weg).
De update voor 2.1 is er, maar op de een of andere manier lukt mij dit niet.(En het is mijn laatste hoop om de batterij-duur te verbeteren!) Ik blijf steken bij het punt dat de telefoon utgeschakeld moet worden, (heb op aanraden v sony support medewerker ook nog even de batterij eruit gehaald) en dan met de terug-toets ingedrukt houdend, de kabel weer in computer moet. Er gebeurd dan niets! Na ong. 2 minuten gaat de telefoon toch weer opstarten, en dit is niet de bedoeling.
Heeft iemand ook dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:38:
[...]

Ja als je heel Timescape verwijderd is het ook wel veilig om Hyves en alles van Facebook te verwijderen :)

Ik heb zojuist met Titanium Backup eerst een backup van Hyves en Playnow gemaakt, vervolgens uninstalled. Dit om te testen of Timescape en TrackID nog werken. Timescape doet het nog prima, TrackID gelukkig ook :)

Trouwens als je gewoon PC Companion en de userguide (die in heleboel talen beschikbaar op de SD staat) verwijderd bespaar je een paar honderd MB ruimte. User support zelf is alleen een app om de userguide bestanden in te zien en kost vrijwel geen ruimte.

Ben benieuwd wat er in jouw geval gebeurd als je een andere SIM in je telefoon stopt. Normaalgesproken wordt automatisch (nog voor je de SE gui ziet) de Setup Wizard getoond. Ben benieuwd wat voor foutmelding je dan krijgt.

Je hebt "e-mail" verwijderd, dat is dus niet de Gmail app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:49:
ik heb sinds juli de x10 mini pro. De batterijduur is altijd slecht geweest. ik doe er ong. 11 uur mee. Ook als bluetooth, gps, wifi en internet uit staan, en er niet mee gebeld of ge-smst wordt (zoals 's nachts). Heb geen apps die veel verbruiken.
Onlangs bij vodafone-monteur in de winkel geweest, deze heeft een service-update gedaan, maar dit heeft niets geholpen. Nu zou ik hem op moeten sturen, maar hier zie ik nogal tegenop (3-4 weken weg).
De update voor 2.1 is er, maar op de een of andere manier lukt mij dit niet.(En het is mijn laatste hoop om de batterij-duur te verbeteren!) Ik blijf steken bij het punt dat de telefoon utgeschakeld moet worden, (heb op aanraden v sony support medewerker ook nog even de batterij eruit gehaald) en dan met de terug-toets ingedrukt houdend, de kabel weer in computer moet. Er gebeurd dan niets! Na ong. 2 minuten gaat de telefoon toch weer opstarten, en dit is niet de bedoeling.
Heeft iemand ook dit probleem ?
Dat heb ik ook gehad, komt doordat de driver die je nodig hebt (dat is niet dezelfde driver die je nodig hebt als je de telefoon gewoon erin plugt, terwijl hij aanstaat) niet is geinstalleerd op je pc.

De oplossing was vrij simpel, kweenie of ik het nog precies weet:
- verwijder PC Companion van je pc (SE Update kan blijven, maar sluit het af)
- sluit nu de telefoon aan op je pc terwijl USB debugging op je telefoon is ingeschakeld
- nu krijg je op het scherm van je telefoon de optie om PC Companion te installeren, doe dat.
- als dat voltooid is, is de juiste driver geinstalleerd. Nu zou PC Companion zichzelf eerst moeten updaten voordat je de 2.1 update kan ontvangen, maar bij mij ging PC Companion zichzelf niet updaten dus...
- sluit PC companion en update naar 2.1 met SE Update (dus telefoon uit, knopje ingedrukt houden etc).

Nu moet dat wel goedgaan doordat de HSUSB driver is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:12:
Je hebt "e-mail" verwijderd, dat is dus niet de Gmail app?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:49:
Ik heb precies hetzelfde gehad met een kleine nuance.
Op mijn werk was was hij ook binnen 10 uur leeg, maar ik kwam wel het weekend door zonder opladen en nog 20% batterij spanning over.
Dat kon dus maar aan 1 ding liggen: Slechte netwerk verbinding.
Het blijkt dat de mini pro niet zo goed om kan gaan met slecht 3G bereik. Dan staat hij blijkbaar de hele dag te flipperen tussen 2G en 3G en dat vreet batterijspanning.

Ik heb de app 2G/3G switch geinstalleerd (gratis) uit de app market en zolang ik geen 3G nodig heb zit ik gewoon lekker op 2G (GSM).

Op zich is 2G een stuk trager met de dataconnectie, maar dat maakt me niet zo veel uit als ik het toch niet gebruik. Email notificaties en PingChat e.d. werken nog steeds prima en als ik het nodig heb dan schakel ik even 3G aan via de 2G/3G switch widget.

Sindsdien gaat mijn batterij bijna 4 dagen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:13
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met een kleine nuance.
Op mijn werk was was hij ook binnen 10 uur leeg, maar ik kwam wel het weekend door zonder opladen en nog 20% batterij spanning over.
Dat kon dus maar aan 1 ding liggen: Slechte netwerk verbinding.
Het blijkt dat de mini pro niet zo goed om kan gaan met slecht 3G bereik. Dan staat hij blijkbaar de hele dag te flipperen tussen 2G en 3G en dat vreet batterijspanning.

Ik heb de app 2G/3G switch geinstalleerd (gratis) uit de app market en zolang ik geen 3G nodig heb zit ik gewoon lekker op 2G (GSM).

Op zich is 2G een stuk trager met de dataconnectie, maar dat maakt me niet zo veel uit als ik het toch niet gebruik. Email notificaties en PingChat e.d. werken nog steeds prima en als ik het nodig heb dan schakel ik even 3G aan via de 2G/3G switch widget.

Sindsdien gaat mijn batterij bijna 4 dagen mee!
Oke dat is wel een enorm verschil, ik had al zo'n vermoeden eigenlijk. Ik was onlangs in het buitenland en daar was eigenlijk nergens 3G en toen ging de accu inderdaad veel langer mee. Ik ga het ook eens uitproberen met deze app.

Ik heb overigens afgelopen week mijn unbrandend mini-pro probleemloos geupdate naar 2.1. Met uitzondering van het geval dat mijn contactenlijst afgekort is. Achternamen staan er soms maar half op, maar dit komt waarschijnlijk doordat ik contacten op mijn SIM heb/had staan en dat deze niet genoeg karaters oid kan bevatten. Het is dus even een kwestie van aanvullen, maar verder ben ik erg tevreden over 2.1 Interface is prima, ik gebruik hem nu ook weer ipv Helix die ik op 1.6 draaide. Hij voelt wel iets trager aan, maar tegelijkertijd ook sneller. Tussen de homescreens switchen gaat iets minder soepel, apps lanceren daarentegen des te beter. Angry Brids draait nu wel opeens crap...iemand daar ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Het probleem met Angry Birds heb ik ook, soms stottert het, soms loopt hij helemaal vast.. @ Android 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Hm, sorry. dat ging niet goed.

[ Voor 77% gewijzigd door rscheper op 15-11-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:59:
[...]

Oke dat is wel een enorm verschil, ik had al zo'n vermoeden eigenlijk. Ik was onlangs in het buitenland en daar was eigenlijk nergens 3G en toen ging de accu inderdaad veel langer mee. Ik ga het ook eens uitproberen met deze app.
Overigens is de 2G/3G switch app niet meer dan een interne snelkoppeling om makkelijk bij de "Netwerkmodus" instelling te komen.

Daar heb je (bij mij in ieder geval) de keuze tussen

- Alleen WCDMA
- Alleen GSM
- Voorkeur voor GSM/WCDMA

Ik heb hem nu op "Alleen GSM" staan en als ik 3G nodig heb, dan zet ik hem op "Alleen WCDMA".
Ik heb het nog niet geprobeerd om hem op mijn werk de hele dag op "Alleen WCDMA" te zetten.
Volgens de specificaties van SE (standby tijden 2G t.o.v. 3G) zou het in theorie nog beter moeten gaan, maar ik ben bang dat ik dan niet altijd bereikbaar ben.

edit:
Nu weet ik het wel. Even 10 minuten op Alleen WCDMA gezet en meteen 5% batterijspanning kwijt, terwijl hij met "Alleen GSM" 1, of 2% per uur kwijtraakt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Ik krijg op het moment niets geinstalleerd via de market.
Hebben meer mensen hier last van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

rscheper schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:09:
Het probleem met Angry Birds heb ik ook, soms stottert het, soms loopt hij helemaal vast.. @ Android 2.1
knik..ik ook..even herstarten lost het probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kjepper schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:35:
[...]

Ik heb dat ook al een paar keer voorgehad.

Indien de market blijft hangen op installeren, is er een betere oplossing dan fabrieksinstellingen herstellen wat Kjepper voorstelt.

Sluit market af, ga naar instellingen, toepassingen, toepassingen beheren, linkertoets, filter, alles, zoek market in de lijst, klik, selecteer updates verwijderen en cache wissen.
Even herstarten, en dan is probleem in principe opgelost.

Angry birds: werkt perfect hier mits een truukje: gebruik de oude versie AngryBirds_1.3.5.apk en zet wifi en dataverkeer uit.

vraagjes:

1. als ik naar de actieve applicaties ga (ik gebruik systempanellite), stel ik vast dat de instellingengids telkens wordt opgestart (9.2 Mb). Iemand al geprobeerd die te verwijderen?

2. ik zou bij de ingebouwde kalender een exchangekalender willen toevoegen. dit lukt mij niet. Momenteel gebruik ik roadsync (gratis te updaten naar versie 2.5 via de market door de applicatie te downloaden - niet de key) om de exchangekalender (en mails en contacten) te checken, maar de agenda geraakt niet gekoppeld aan de agenda van de Xperia, zoals het bij de contacten wel werkt.

3. Ik heb het probleem dat na de update alle gegevens van mijn contacten tweemaal staan vermeld; ik heb al alles geprobeerd, van het uitzetten van synchronisatie van gmail en andere accounts, tot het restoren van de contacten van de backup, maar alle gegevens blijven er dubbel instaan (mail, telefoon, adres). Iemand hetzelfde probleem? Ik stel trouwens vast dat ik bij de weer te geven contacten de timescape plug in tweemaal zie staan in de lijst. Misschien heeft het daar iets mee te maken. Hoeveel keer staat die timescape plug in er bij jullie in?

thanx!
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste