Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:23

Compizfox

I use Arch, btw

Niet alles wat een beetje eng is, is meteen survival horror ;) Elementen zitten er misschien wel in ja. Maar het is niet het 'main' genre imho.

Maar los daarvan is het zeker een topper. Zit dan ook erg uit te kijken naar Metro: Last Light!

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:48
quote:
Asgaro schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:43:
[...]

Inderdaad, ik heb Metro 2033 ook redelijk laat gehaald. (vorig jaar, toen game al afgeprijsd was op Steam)
Was ook aangenaam verrast, omdat je niet echt veel shooter games met horror elementen meer tegenkomt, en daarnaast zijn de devs niet zo bekend dacht ik. :) Tegenwoordig springen de meeste shooter devs op de Modern Warfare kar wat ook wat saai wordt...

Over de discussie of het horror is: mja, ik zou het wel horror noemen. Zitten echt momenten in waar ik kippenvel heb. Nog niet zo extreem als bij Amnesia, maar game hoort zeker bij de toppers. :)
Ja inderdaad. Ik speel erg veel BF3 (nu iets minder, tot de uitbreiding :p) En het zogenaamde ''horror survival'' van L4D en dergelijke spreekt me niet echt aan. Metro 2033 met zijn horror elementen wel! :)

Ik vind niet dat je Amnesia met dit spel kan en moet gaan vergelijken. Beide zijn erg goede spellen, dat wel.
quote:
Compizfox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:51:
Niet alles wat een beetje eng is, is meteen survival horror ;) Elementen zitten er misschien wel in ja. Maar het is niet het 'main' genre imho.

Maar los daarvan is het zeker een topper. Zit dan ook erg uit te kijken naar Metro: Last Light!
Laten we het er maar op houden dat het een top ''Shooter'' is met een goed verhaal en aardig wat ''Survival Horrror'' elementen. :9 :o

Nog even over Last Light:
Ik vind het trouwens erg jammer dat hij pas uitkomt in 2013. Verder vond ik de short film ook erg goed.

iNFiNiTY- wijzigde deze reactie 04-06-2012 00:08 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben Portier
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-04 19:17
Ik heb deze game vandaag nog eens geïnstalleerd maar ik heb wat last van 'stuttering'. Ik heb al gezocht via Google en blijkbaar hebben redelijk wat mensen last van dit probleem. Maar ik kon nergens een oplossing vinden.

Tijdens het 'stutteren' heb ik een goede fps (altijd boven de 60, soms zelfs een 100+!). Ik draai de game in Very high met DX11. Ik heb alleen Tesselation aan en DOM uit. Ook als ik alles op low zet en b.v. DX9 draai helpt het niet en blijft het 'stutteren' doorgaan. Het is alleen als ik draai en b.v. naar een muur kijk. Dus het is zeker niet da t mijn pc de game niet kan draaien.

Ik hoop dat iemand voor mij een oplossing kan vinden? Of is dit nu eenmaal gewoon een slechte game engine?

Ik heb trouwens ook PhysX uitgeschakeld omdat dat niet goed werkt op een AMD GPU.

Mijn system specs.:

i5 2500k @ 3.3GHz
AMD HD 6950
8 GB RAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Heb je VSync uit? En de laatste drivers uiteraard?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben Portier
  • Laatst online: 22-04 19:17
quote:
Compizfox schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:12:
Heb je VSync uit? En de laatste drivers uiteraard?
Ja, die heb ik beiden uit staan. Het probleem is inmiddels al opgelost. Omdat ik al mijn DVD's kopieer naar een ISO-bestand (als back-up) mount ik deze via PowerISO om deze te kunnen installeren. En ik had deze nog niet ontkoppeld (ISO-bestand stond nog gemountop de virtuele drive) had ik last van 'stuttering'. Dit komt waarschijnlijk door een hoog CPU en RAM gebruik die het virtuele DVD-station nodig heeft.

Toch bedankt aan iedereen die me probeerden te helpen (1 persoon :p)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Goner

What can I do you for ?

alvast wat lekkermakertjes voor Last Light :

YouTube: Metro: Last Light

prachtige 'live action' filmpjes
kan alleen de 3e "survivors' nergens vinden, The Commander

Goner wijzigde deze reactie 01-12-2012 16:41 (14%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 17:20
Metro free from facebook

|2600k|Asus 290|

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:59

v8power67

Seat leon 1m 20vt 180pk!!

Hier nog een werkende key als het goed is :
I38H6-5K8R2-4ZILA
STEAM KEY
Meld effe als je hem gebruikt of als hij niet meer werkt :)

v8power67 wijzigde deze reactie 12-12-2012 13:08 (13%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• JediUberknaft
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-04 23:54

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Wat n pareltje van n spel is dit toch ! Ik had hem heel langs links gelaten omdat ern stuk was waar ik echt niet doorheen kwam. Uiteindelijk stukje walkthrough gekeken op youtube en verder gegaan. En my god wat n supervet spel !! Grafisch heel erg mooi, en wat n sfeertje ! Spannend, en je voelt de druk op je af en toe. Dat je achtervolgt word op gegeven moment in die library. Echt supervet !Ik heb m nog niet uitgespeeld (ben laat begonnen dus met dit spel). Maar kan nu al niet wachten op t nieuwe deel ! Soort STALKER, maar dan wat griezeliger en bijna alleen maar binnenlocaties. TOPSPEL ! _/-\o_

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:17
quote:
v8power67 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:29:
Hier nog een werkende key als het goed is :
I38H6-5K8R2-4ZILA
STEAM KEY
Meld effe als je hem gebruikt of als hij niet meer werkt :)
Werkt! Had het spel al op de Xbox maar kan 'm nu met (ietsje) betere graphics spelen :9

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
JediUberknaft schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:55:
omdat ern stuk was waar ik echt niet doorheen kwam.
Zomaar uit nieuwsgierigheid ; welk stuk ??
Ik had vreselijk veel problemen met de Library (op Ranger diff), zowel met maskers als de Librarians. Die krengen zijn niet om te krijgen en de staar-tactiek heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen.
Uiteindelijk toch maar weer op pad gegaan en dit keer die harpoen gepakt, dat werkte !! Doen meer schade dan kogels en je kunt je ammo weer oprapen !
Heb 'm 2 keer gespeeld nu ; leuke is dat je het spel op een volkomen andere manier kunt spelen ; bijv. in Frontline iedereen omleggen of juist zonder 1 kill er doorheen sluipen.
Heb nog maar 34 v/d 48 personal achievements, toch maar weer 's opppaken ;)

Goner wijzigde deze reactie 12-12-2012 09:53 (18%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• marineII7
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-05 23:06
Heeft iemand nog een code voor mij? Mijn facebook was gehackt :( en heb geen zij een nieuwe aan te maken maar de code zou ik wel graag willen :)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:17
quote:
marineII7 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:44:
Heeft iemand nog een code voor mij? Mijn facebook was gehackt :( en heb geen zij een nieuwe aan te maken maar de code zou ik wel graag willen :)
Probeer die hierboven, werkte bij mij net nog :)

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:15
Als ik naar Metro 2033 page wil, ga ik steeds naar fb.com/home?
quote:
Vrijdag schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:46:
[...]

Probeer die hierboven, werkte bij mij net nog :)
^dat is een eenmalige key :(

karimmm wijzigde deze reactie 12-12-2012 09:55 (62%)

• JediUberknaft

JediUberknaft

quote:
Goner schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:42:
[...]

Zomaar uit nieuwsgierigheid ; welk stuk ??
Ik had vreselijk veel problemen met de Library (op Ranger diff), zowel met maskers als de Librarians. Die krengen zijn niet om te krijgen en de staar-tactiek heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen.
Uiteindelijk toch maar weer op pad gegaan en dit keer die harpoen gepakt, dat werkte !! Doen meer schade dan kogels en je kunt je ammo weer oprapen !
Heb 'm 2 keer gespeeld nu ; leuke is dat je het spel op een volkomen andere manier kunt spelen ; bijv. in Frontline iedereen omleggen of juist zonder 1 kill er doorheen sluipen.
Heb nog maar 34 v/d 48 personal achievements, toch maar weer 's opppaken ;)
Library vond ik superspannend en zwetende handjes. Daar ben ik nu NET voorbij. Het stuk waar ik vastzat, was als je bij de trein tunnel begint. Ik had een trappetje omlaag telkens over het hoofd gezien waardoor ik niet verder kwam en afgeschoten werd. Je ziet dan telkens die schijnwerpers van je tegenstanders enzo. Begrijp je welk stuk ik bedoel ?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
JediUberknaft schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:56:
Het stuk waar ik vastzat, was als je bij de trein tunnel begint. Ik had een trappetje omlaag telkens over het hoofd gezien
Als je onder de trein hebt gehangen ?? Begin van Frontline ...
Dit is de walkthrough die ik gepakt hebt na anderhalf keer spelen, om te kijken of ik ergens iets gemist had, Frontline is zo groot :
http://guides.gamepressure.com/metro2033/guide.asp?ID=9369

• JediUberknaft

JediUberknaft

Er staat dan iemand oook soort van toespraak te houden ofzo. Het is een knap lastig stuk, omdat je je tegenstanders amper ziet in het pikkedonker. Maar na heel vaak dood te zijn gegaan (tot aan frustratie toe) heb ik het dan toch haald (verder zonder walkthrough). Daarna zitten er nog paar lastige stukkies in het spel, maar vooral heel intens en super spannend gewoon !!

• J0n
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 05-11-2013
Nog 1 key van facebook :)

IW6QL-VP37W-0CDPT

• marineII7
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-05 23:06
quote:
J0n schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:09:
Nog 1 key van facebook :)

IW6QL-VP37W-0CDPT
thank you O+

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
JediUberknaft schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:58:
Er staat dan iemand oook soort van toespraak te houden ofzo. Het is een knap lastig stuk, omdat je je tegenstanders amper ziet in het pikkedonker.
Yep, da's Frontline.
Stealth suite met night vision ... stil rondsluipen met messen en pneumatische wapens.

• JediUberknaft

JediUberknaft

hihi.. ik heb helemaal geen speciaal suite ofzo, nooit echt veel aan ge-upgrade ofzo. Ik kom er niet helemaal uit met dat geld enzo. Ik doe alles met redelijke normale suite en paar wapens. Maakt t wel challenging :9 .

Ook de reden dat ik soms inderdaad erg lastige stukken heb en veel (snel) doodga ...

JediUberknaft wijzigde deze reactie 12-12-2012 16:00 (18%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik vind die armors en wapens juist een essentieel onderdeel v/h spel (net als in STALKER).
Je past je uitrusting aan aan je strategie ... en night vision is makkelijk aan te komen, er hangt er zelfs eentje in die tunnel waar je onder de trein uit valt.

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:26
Best wel gek dat ze de game in de humble bundle stoppen waar je voor moet betalen en vervolgens gratis weggeven op facebook terwijl die actie nog loopt.

Maar goed, ik ben ook weer begonnen met Metro en het blijft een geweldige game! En draait hier als een zonnetje met de hoogste settings en 3D Vision aan :)

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

• JediUberknaft

JediUberknaft

Kicke !! Wat n oelewapper ben ik eigenlijk dan dat ik me daar niet zo verdiept in heb. Vind stalker namelijk ook helemaal te gek ! Maar t lukte me ook noot echt om genoeg kogels te hebben, of ik begrijp t systeem verkeerd. Als dat zo is namelijk ga ik me er meer in verdiepen en wil op n game wiki kijken ofzo, voor extra uitleg etc.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb me niet toegelegd om veel geld (military grade ammo) te verzamelen, maar wat ik vond, hield ik apart en gebruikte het niet als munitie. Beetje handelen met gevonden wapens leverde genoeg op om gewenste armor aan te schaffen ...
Krijg er weer zin in ... :+

http://metro2033.wikia.com/

Goner wijzigde deze reactie 12-12-2012 20:35 (5%)

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik ben volgens mij al best ver in het spel, maar zal m zeker nog een keer spelen. Ik ga sowieso die wiki goed doorlezen, thanks voor de link ! Staat in favorieten nu uiteraard.

• Pterad0n
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-03 23:29
Goedemorgen,

heeft iemand nog een (steam)key verkregen via Facebook,
die nog niet wordt gebruikt?

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-05 15:09

Strava profile - Steam profile

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hier ook weer nieuwe filmpjes, o.a. dl 3 van de Survivors ...

YouTube: Metro: Last Light

• Zanac-ex
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:16

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:18

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ik moet eerst nog maar eens 2033 uitspelen maar ik zit er wel serieus over na te denken om deze aan te gaan schaffen :)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Heb net Metro 2033 voor de tweede keer uitgespeeld, deze keer met de Enlightened ending :)

Iemand al Last Light gepreorderd? En waar?

• Boagriuz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 31-01 22:09
quote:
Compizfox schreef op maandag 29 april 2013 @ 01:29:
Heb net Metro 2033 voor de tweede keer uitgespeeld, deze keer met de Enlightened ending :)

Iemand al Last Light gepreorderd? En waar?
Heb mijn preorder (PC) lopen bij Directgame.nl, goedkoop en dag voor release verstuurd + gratis verzending.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:04
bij game-card.net voor 33 euro een steam key.
op steam zelf is ie 50 euro, 45 als je metro 2033 al hebt op steam.
kijk altijd op budgetgaming heb je altijd de goedkoopste aanbieder, let zelf wel op de score die de winkel krijgt van de kopers.
is altijd nog goed gegaan eingenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan PC upgrade nog even uitstellen, Last Light is zelfs spelen op m'n oude PC, minimum uiteraard :

Windows: XP (32-Bit), Vista, 7 or 8
CPU: 2.2 GHz Dual Core e.g. Intel Core 2 Duo
RAM: 2GB
Direct X: 9.0c
Graphics Card: DirectX 9, Shader Model 3 compliant e.g. NVIDIA GTS 250 (or AMD equivalent e.g. HD Radeon 4000 series) or higher

http://www.cinemablend.co...h-NVIDIA-Cards-54864.html

Ga 'm waarschijnlijk bij GameMania pr-orderen ; support your local game shop :+

Goner wijzigde deze reactie 03-05-2013 21:18 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Kan echt niet wachten op deze game, het eerste deel was gewoon zooo vet !! Best wel heel erg ondergewaardeerd imo, of in ieder geval niet zo bekend onder t grote publiek. Hoeft verder ook niet, maar ik heb echt vrienden moeten wijzen op deze fantastische game. Sfeer top, sounds, graphics top .. Echt vette game gewoon ! Dus kom maar op !!!! Absolute directe koper via steam strax _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Waarom via Steam? De boxed versie is goedkoper (kijk op budgetgaming.nl), en dan krijg je er (duh) een doosje bij.
Met een beetje geluk is ie gewoon te activeren op Steam, net als Metro 2033 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik ben ook vaker van de doosjes hoor, maar vind steam toch ook wel erg relaxed. Geen ruimte meer voor mijn gamedozuh :o ... Maar ik zal toch even checken .. goedkoper is ook wel weer iets ...

JediUberknaft wijzigde deze reactie 05-05-2013 21:04 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

In het ergste geval gooi je het doosje gewoon weg :P (zou ik jammer vinden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ik heb besteld bij Directgame aangezien dat de goedkoopste winkel was die 1 dag voor de release verstuurde (en de boxed edition, dus niet slechts een key) had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Pff, lekker geoptimaliseerd weer...

Dat wordt dus niet op high spelen als ik dat zo zie, 7 fps minimum met een HD6950... En dan heb ik nog niet eens een Intel 3770k maar een 2500k...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 14:32
Ik snap niet dat het spel zo veeleisend is. Het is grafisch niets speciaals. Als aliasing uitstaat moet het toch te doen zijn voor een 7850?

NoFearz wijzigde deze reactie 14-05-2013 09:04 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als die benchmark inderdaad voor Very High is moet ik met m'n 460 op medium toch redelijk kunnen spelen.
Heb al tijden geen nieuwe PC games meer gespeeld vanwege specs (en vooral omdat alles al een tijdje Windows 7 vereist)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
quote:
NoFearz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:00:
Ik snap niet dat het spel zo veeleisend is. Het is grafisch niets speciaals. Als aliasing uitstaat moet het toch te doen zijn voor een 7850?
Nu is een HD7850 ook niets speciaals ;) .
Dat Metro Metro grafisch niets speciaals is onzin, je had toendertijd alleen flinke HW nodig en een enkele HD7950/GTX670 is nu net zo snel als mijn oude Tri-Fire 5970+5850.
Je moest/moet alleen MSAA niet aanzetten en zeker geen aDOF activeren.

Ik vermoed dat die HD7850 het op 1080P Medium settings makkelijk trekt, het is alleen even wachten tot AMD de tijd krijgt om hun drivers te optimaliseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:10
Vaak staan er zulke idiote insteling aan als MSSA 8X wat 300% meer reken kracht nodig heeft maar vaak amper zichtbaar is.

De low end gfx hebben dan niet genoeg videogeheugen en droppen dus nog eens extra zwaar in performence

evilpin0 wijzigde deze reactie 14-05-2013 12:01 (30%)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Maar die chart hierboven is met AA uit. Dus dan vind ik het toch best wel zwaar, zeker als je er rekening mee houdt dat het geen Far Cry 3-graphics zijn of zo. Ja, het ziet er prima uit (beter dan de gemiddelde game), maar zo speciaal is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
AA en geheugen bandbreedte zegt niet alles.
Metro leunt zwaar op de GPU zelf (en zelfs op de CPU, dit wil je niet op een Dual core spelen).

Dunia engine word voor heel andere omgevingen gebruikt dan de 4A Engine.
Ziet de een er beter uit dan de andere? Meer een kwestie van persoonlijke smaak.

Feit is dat de 4A Engine heel wat beschikbare technologie gebruikt (Net zoals STALKERS X-Ray engine hiervoor) maar ik betwijfel of Dunia dezelfde omgeving kan weergeven of de 4A Engine FarCry3

Zoals ik eerder al zei kom je met een HD7850 op Medium waarschijnlijk een heel eind.
Ten tweede: Dit is een nVidia titel en ik geloof niet dat AMD de kans heeft gekregen om hun drivers te optimaliseren dus de performance zal met sprongen omhoog gaan na een nieuwe AMD driver release,

Kijk nu eens even naar de volgende link dan word het misschien iets duidelijker waarom "Very High" een Frame Rate moordenaar is.
En mocht dat teveel werk zijn kan je een blik werpen op het plaatje daaronder.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/metro-last-light-graphics-breakdown-and-performance-guide#last-light-quality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Zanac-ex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:34:
AA en geheugen bandbreedte zegt niet alles.
Metro leunt zwaar op de GPU zelf (en zelfs op de CPU, dit wil je niet op een Dual core spelen).
M.a.w.: Het spel is gewoon zwaar. ;)
quote:
Dunia engine word voor heel andere omgevingen gebruikt dan de 4A Engine.
Ziet de een er beter uit dan de andere? Meer een kwestie van persoonlijke smaak.

Feit is dat de 4A Engine heel wat beschikbare technologie gebruikt (Net zoals STALKERS X-Ray engine hiervoor) maar ik betwijfel of Dunia dezelfde omgeving kan weergeven of de 4A Engine FarCry3
Mijn doel was niet echt om het helemaal met Dunia te gaan vergelijken, maar meer om een voorbeeld te geven. Je kunt het net zo goed vergelijken met Frostbite of CryEngine 3.
Wat ik wilde aangeven is dat deze engines beter draaien, en qua graphics ten minste vergelijkbaar zijn.
quote:
Zoals ik eerder al zei kom je met een HD7850 op Medium waarschijnlijk een heel eind.
Ten tweede: Dit is een nVidia titel en ik geloof niet dat AMD de kans heeft gekregen om hun drivers te optimaliseren dus de performance zal met sprongen omhoog gaan na een nieuwe AMD driver release,
Laten we het hopen :)
quote:
Kijk nu eens even naar de volgende link dan word het misschien iets duidelijker waarom "Very High" een Frame Rate moordenaar is.
En mocht dat teveel werk zijn kan je een blik werpen op het plaatje daaronder.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/metro-last-light-graphics-breakdown-and-performance-guide#last-light-quality

[afbeelding]
Welke 'killer features' die voor die lagere framerate zorgen staan dan aan bij Very High en niet bij High? Ik kan het er nog niet echt duidelijk uit opmaken :)

Maar het wordt vast nog iets beter als we motion blur uitzetten :)

Compizfox wijzigde deze reactie 14-05-2013 17:43 (4%)

• Zanac-ex
quote:
[b][message=40239862,
Maar het wordt vast nog iets beter als we motion blur uitzetten :)
"Wicked phenomenon, yes? But, you know, it’s not any more "evil" than, say… fire. It all depends on your point of view. Try to get a better understanding of things before you make your judgement.

Oftewel we liggen op eigenlijk op dezelfde lijn, motion blur....

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In de States spelen ze 'm al ...
Er is al een flink bugs, problems and glitches topic : http://www.lastlightforum.com/forumdisplay.php?f=6

EDIT: krijg net bericht dat ik m'n M:LL kan ophalen bij Game Mania ... :? dacht dat wij de 17e pas aan de beurt waren ?

Goner wijzigde deze reactie 15-05-2013 15:25 (30%)

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:18

edward2

Schieten op de beesten

quote:
Goner schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:28:
In de States spelen ze 'm al ...
Er is al een flink bugs, problems and glitches topic : http://www.lastlightforum.com/forumdisplay.php?f=6

EDIT: krijg net bericht dat ik m'n M:LL kan ophalen bij Game Mania ... :? dacht dat wij de 17e pas aan de beurt waren ?
Je zal hem nog moet unlocken via steam?
Vrijdag vrij, dus datkomt mij iig goed uit. Wel balen dat je bij steam geen preload op een andere HD kan zetten.

Btw, de game niet zwaar? Alle toeters en bellen worden ondersteund, het is grafisch één van de meest complete games vwb het gebruik van features. 2048x2048 textures, tessalation, parallax+pom, volume belichting etc.

edward2 wijzigde deze reactie 15-05-2013 23:49 (5%)

Maximum IQ

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Mijn copy is vanmiddag ook verstuurd door Direct Game :)

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:11
Toch vind ik de graphics niet mega bijzonder Als ik het vergelijk met crysis 3 en toch heb je er een zware bak voor nodig. Tis weer slecht geoptimaliseerd zoals in metro 2033.

• 6pack15
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-05 03:22
quote:
jaaoie17 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:23:
Toch vind ik de graphics niet mega bijzonder Als ik het vergelijk met crysis 3 en toch heb je er een zware bak voor nodig. Tis weer slecht geoptimaliseerd zoals in metro 2033.
Er zijn dingen die strakker hadden gekund, maar als je op bijv de belichting let dan zie je dat dit wel echt super is.

Verandert niet het feit dat het gewoon zwaar brak loopt op mijn 7950. Ik heb hem maar op High gezet en een paar opties uit anders strompelt ie door de game heen. Beter even wachten op de nieuwe drivers.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:16

Bever!

Ondertitel

Jammer dat zo'n dev kiest voor een grafische kaarten fabrikant en totaal geen optimalisaties uitvoert voor amd..

Signature

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:23
Spel tot nu toe is goed te doen met een HD7970Ghz hier, alleen word ik gek van de flikkerende schaduwen.
De enige optie om dat tegen te gaan is om het spel in DX9 te gaan spelen maar dat wil ik niet.

Hopelijk komt AMD snel met een driver die de schaduwen fixt.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Zo, heb hem binnen. De key is te activeren op Steam, maar van Steam mag ik hem nog niet spelen omdat ie nog niet gereleased zou zijn... :(

EDIT: Oh wacht, het is een Steamworks-game. Dat betekent dat ik hem ook niet kan spelen door hem vanaf de DVD te installeren, want ook dat gaat via Steam...

Wanneer wordt ie geünlocked op Steam?

Lekkermakertje:

Compizfox wijzigde deze reactie 16-05-2013 18:03 (53%)

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:04
Vannacht om 12 uur is ie te spelen op steam.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-05 21:53

MrBubbles

Ik mis je

Nou ben wel erg benieuwd naar deze game want ik heb het vorige deel met enorm veel plezier gespeeld. Ik vond de sfeer echt fantastisch! Hoe kunnen mensen hem hier al spelen trouwens? Hij komt toch morgen pas uit? :)

I didn't ask for this, I was chosen.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Wie kan hem dan al spelen? :?

Hij komt trouwens vandaag uit, maar Steam is het daar schijnbaar niet mee eens.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
Compizfox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:57:
Wie kan hem dan al spelen? :?

Hij komt trouwens vandaag uit, maar Steam is het daar schijnbaar niet mee eens.
Paar posts hierboven is er volgens mij al iemand die hem speelt. Zal wel geluk hebben gehad met levering?

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ohja, ik lees het nu :)

Maar die van mij is ook al geleverd. (Was ook de bedoeling aangezien hij vandaag ook uit is gekomen)
Maar zoals je in mijn post kunt lezen kan ik hem nog niet spelen omdat Steam niet meewerkt.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Met de sfeer (daar speelde ik het eerste deel voornamelijk voor) zit het in ieder geval wel weer goed, de graphics zijn in ieder geval niet van Farcry 3 niveau. Maar dat is niet iets wat heel belangrijk is bij Metro vind ik zelf :)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Zijn dat PC screenshots? Op Very High?

TotalBiscuit was erg positief over de screenshots en noemde het de shooter met de beste graphics tot nu toe.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
Compizfox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:46:
Zijn dat PC screenshots? Op Very High?

TotalBiscuit was erg positief over de screenshots en noemde het de shooter met de beste graphics tot nu toe.
Ja wel op very high, maar er staan wel wat dingen uit volgens mij. Ik vind de graphics in ieder geval niet denderend, maar zoals ik al zei is de sfeer in deze game ook weer onovertroffen. _/-\o_

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-05 14:39
Net uitgespeeld trouwens (ranger mode), fantastisc spel ! veel beter dan vorige versie metro 2033.
En op vlak van performance vindt ik zeker vooruitgang tegenover vorige en tegelijkertijd betere grafisch weergave. Draait met i5 750 en MSI PE GTX 670.
Ik heb wel eens fouten gemerkt met schadow flickering en shaduw strepen maar is gelukkig zelden.

En let niet te veel op benchmark resultaten aangezien ze zeer zware scene gebruikt.

royalt123 wijzigde deze reactie 16-05-2013 22:42 (12%)

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
royalt123 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:41:
Net uitgespeeld trouwens (ranger mode), fantastisc spel ! veel beter dan vorige versie metro 2033.
En op vlak van performance vindt ik zeker vooruitgang tegenover vorige en tegelijkertijd betere grafisch weergave. Draait met i5 750 en MSI PE GTX 670.
Ik heb wel eens fouten gemerkt met schadow flickering en shaduw strepen maar is gelukkig zelden.

En let niet te veel op benchmark resultaten aangezien ze zeer zware scene gebruikt.
Hoe lang heb je er over gedaan om de game uit te spelen?

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Sfeer in de game is echt goed, alleen jammer dat de gezichtsanimaties om te janken zijn. Allemaal van die strakke barbie poppen, met een mondje dat af en toe wat beweegt... Maar dat mag de pret niet drukken.

Game draait verder gewoon steady @60fps (gtx690), alleen toch veel gestutter. Schijnen meer mensen last van te hebben, ook met titan sli etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
quote:
MrBubbles schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:48:
[...]

Hoe lang heb je er over gedaan om de game uit te spelen?
Ik heb er 2 dagen over gedaan, eventje ruwe berekening is rond +-10 uren (op ranger).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

En hoe? Ik kan nu pas spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
Unlocked!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Als het een beetje meezit (en het lekker blijft regenen hier :P ) hoop ik em vandaag uit te spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:26
Ik kan het niet spelen.
Ik speel met een nvidia surround setup, en daardoor kan ik de resolutie niet veranderen naar 1080p.
En als ik surround uitzet, kan dat wel. Maar dan heb ik gigantisch veel last van flikkerende lichten en schaduwen.

Maar weer wachten op een patch..*zucht*

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
MrBubbles schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:33:
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Als het een beetje meezit (en het lekker blijft regenen hier :P ) hoop ik em vandaag uit te spelen :)
Ik vind hem erg goed! Het scheelt echt enorm dat de FoV toch wel aan te passen bleek, want standaard is de verticale FoV 50 graden, wat overeenkomt met ongeveer 80 graden horizontaal. Dat is wel erg weinig en enorm vervelend spelen.

Ik heb hem nu op 70 graden verticaal gezet, stuk beter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

quote:
Avioto schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:59:
Ik kan het niet spelen.
Ik speel met een nvidia surround setup, en daardoor kan ik de resolutie niet veranderen naar 1080p.
En als ik surround uitzet, kan dat wel. Maar dan heb ik gigantisch veel last van flikkerende lichten en schaduwen.

Maar weer wachten op een patch..*zucht*
Ik heb inderdaad ook dat probleem met de schaduwen inderdaad. Maar ik vind de sfeer zo lekker dat ik daar voor nu maar even omheen probeer te kijken :)
quote:
Compizfox schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:03:
[...]

Ik vind hem erg goed! Het scheelt echt enorm dat de FoV toch wel aan te passen bleek, want standaard is de verticale FoV 50 graden, wat overeenkomt met ongeveer 80 graden horizontaal. Dat is wel erg weinig en enorm vervelend spelen.

Ik heb hem nu op 70 graden verticaal gezet, stuk beter!
En de sfeer en graphics? Ik heb zelf nog niks gedaan met de FoV, heb je daar misschien een screen van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
MrBubbles schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:15:
[...]
En de sfeer en graphics?
Geweldig, zoals het ook hoort met een Metro-game.
quote:
Ik heb zelf nog niks gedaan met de FoV, heb je daar misschien een screen van?
Ik weet niet of je daar heel veel aan hebt zonder vergelijkingsmateriaal, maar deze screenies zijn op 70 graden (vertical FoV):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royalt123
quote:
Release date is 14 mei in usa, nooit gehoord van vpn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-01 22:42
quote:
MrBubbles schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:39:
Met de sfeer (daar speelde ik het eerste deel voornamelijk voor) zit het in ieder geval wel weer goed, de graphics zijn in ieder geval niet van Farcry 3 niveau. Maar dat is niet iets wat heel belangrijk is bij Metro vind ik zelf :)
Ik vind deze game echt wel een stuk mooier ogen dan Far Cry 3. DIe ik overigens niet zo heel erg indrukwekkend vind.

Ben nu denk ik o p1/3de in de game en ben wel impressed door de immersion die het bied. Het verhaal, de actie, de omgevingen. Je zit er echt helemaal in. Hou ik wel van. Doet me ook erg denken aan meer oldskool PC shooters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:27
Inmiddels 3x gespeeld (1e x was ik op ongeveer 85% opnieuw moeten beginnen door een corrupted save file), 2e x met de "normal ending" en de 3e x dan ook met de "good ending" (3x ranger hardcore, opzich een spel wat ik echt niet met een UI zou willen spelen dus non-ranger zou ik nooit willen, al kwam ik er zo pas laat achter hoe je van ammo soort wisselt ;().
Surround naar 1200p ging zonder problemen, zelfs alle 3 de sessies kunnen streamen op hoge kwaliteit. Enige waar ik wel last van had, was dat ik na alt-tabben opeens artifacts kreeg, en ESC bracht me niet naar het menu... :/ Verder nog altijd hetzelfde probleem met de muis als de eerste Metro had, met 3 schermen is je muis snelheid verticaal niet gelijk aan horizontaal dus dat heb ik maar meteen uitgezet.

Spel zelf is leuk en verdient naar mijn mening een 8,5. Dit was hoger geweest als je zelf wat meer kon bepalen hoe je door een level loopt.

Verder nog moeten lachen om iets wat ik me nog kon herinneren van de eerste uit de serie, zie ook:
Vipeax in "[Multi] Metro 2033"

Origineel:

http://www.cgtextures.com...c6l4bng778egt5smju07g20m4

Deze skin komt er nog altijd in voor, vaak zelfs. :+

Vipeax wijzigde deze reactie 17-05-2013 17:40 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:26
Vandaag het spel geinstalleerd op een 3930K. 16 gig 2133 Platinum geheugen en 2x Titan die draaien op 1100-1150 Mhz.

Ik speel op 2650x1440. Fantastisch spel, fantastische graphics maar ook een zwaar spel. Mijn setup kan alles op de max met 2x SSAA, 3 of 4x vallen de frames terug naar 30-45 frames. op 2x 70-85 frames.

Denk dat je een 3e titan nodig hebt voor 3 of 4x SSAA op deze resolutie.

Ook op mijn laptop goed speelbaar (7970m) op high op 1920 zonder SSAA, soms SSAA 2x lukt net aan. Ongeveer 40-55 frames.

Zwaar spel dus maar zeker een aanrader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Maar ik vind het (net als in Metro 2033) wel schijtirritant dat je niet kunt quicksaven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beerkiller
  • Laatst online: 10:57
Ik speel deze game met een amd 6970 kaart alleen ik kom niet eens boven de 40 frames op medium.

Heeft iemand ook problemen met een amd kaart of is er iets bij me pc aan de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Welke CPU heb je? Wat zijn voor de rest je instellingen?

Op High (0x SSAA, Low Motion Blur, 16x AF, Medium Tesselation, VSync) heb ik zo'n 50-60 FPS.

Dat is met een 2500k @ 4.6 GHz en een HD6950 OC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-01 22:42
quote:
Beerkiller schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:59:
Ik speel deze game met een amd 6970 kaart alleen ik kom niet eens boven de 40 frames op medium.

Heeft iemand ook problemen met een amd kaart of is er iets bij me pc aan de hand.
De game werkt iets beter op de Nvidia kaarten, maar de 6970 is ruim 30% slomer dan een 7970 en die haalt misschien op high tussen de 45 en 60 frames. De game is erg zwaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:26
Ik heb hem al uitgespeeld! wat een fantastisch spel! met een echt goed einde :)

Speelde hem op een nvidia wat erg soepel liep. weet alleen die fps :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zit net boven de minimum specs. Speelt redelijk soepel op Normal in 1280x1024 ...ben toch niet zo van de eye-candy.

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 22:39
Ik ben zelf ook begonnen aan deze game (Metro 2033 ook uitgespeelt).
Geweldige sfeer weer en echt prachtige graphics. Veel dynamic lights wat ik zeker kan waarderen.
Ik houd het op bijna constant 60fps met alles op very high (ook physx) op motion blur en SSAA na.

i7 8700k @ 5GHz - GTX1080Ti - 1440p@144Hz Inventaris

• Beerkiller
quote:
Compizfox schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:38:
Welke CPU heb je? Wat zijn voor de rest je instellingen?

Op High (0x SSAA, Low Motion Blur, 16x AF, Medium Tesselation, VSync) heb ik zo'n 50-60 FPS.

Dat is met een 2500k @ 4.6 GHz en een HD6950 OC.
Core I7 2600K 3.nog iets GHz Nog mindere ingame settings als jij en dan loopt hij lkkr stoef. Niet te spelen.

Geen idee waar het aan kan liggen

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Probeer eens de Catalyst 13.5 beta drivers?

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik vind het weer een heeeerlijk spel !! Die sfeer is gewoon zo goed ! Lekkr in het donker met hard geluid aan spelen en je wordt er echt weer ingezogen. Fantastisch !! Dynamic lightning is ook iets waar je mij (op deze manier) erg blij mee maakt. Lekker spooky.

Hij loopt supervloeiend bij mij op 1920x1080, graphics op normal, 4xaa met fps van 50-120. Op mijn bescheiden pc-tje (amd athlon II 635 @ 3.3, 4GB ram en amd 6850)

Puur genieten deze game !! _/-\o_ _/-\o_

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-05 16:55
Wel jammer dat de game niet houd van een g19 keyboard, met de logitech software aan is het huilen met 30 fps, sluit je daarna de logitech gaming software uit en dan is er niks aan de hand .

| MSI Z270 Gaming M7 | Intel i7 7700K | 2x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 1080 Ti | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 840 256GB |

• Beerkiller
quote:
Compizfox schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:07:
Probeer eens de Catalyst 13.5 beta drivers?
Gedaan verhelpt helemaal niks

• timpie81
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:26
ik kan op mijn HD 7970m het spel gewoon op high spelen, physx uit, blur en ssa uit.

Misschien staat physx aan?

Ik gebruik nieuwste beta drivers.

1920x1080 op een BTO laptop

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar hoe zit het met die 'notes' die Artyom onderweg schrijft ? Je zou tab moeten gebruiken, maar dan krijg ik alleen m'n wapens, geen notes :?

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Houd je tab ingedrukt? als ik tab 1x aanklik krijg ik ze wel te zien

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
quote:
JediUberknaft schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:21:
Ik vind het weer een heeeerlijk spel !! Die sfeer is gewoon zo goed ! Lekkr in het donker met hard geluid aan spelen en je wordt er echt weer ingezogen. Fantastisch !! Dynamic lightning is ook iets waar je mij (op deze manier) erg blij mee maakt. Lekker spooky.

Hij loopt supervloeiend bij mij op 1920x1080, graphics op normal, 4xaa met fps van 50-120. Op mijn bescheiden pc-tje (amd athlon II 635 @ 3.3, 4GB ram en amd 6850)

Puur genieten deze game !! _/-\o_ _/-\o_
waarom zet je de AA niet uit en dan graphics hoger dat ziet er toch veel mooier uit (vooral textures ed).

Nukezone FTW

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Goner schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:42:
Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar hoe zit het met die 'notes' die Artyom onderweg schrijft ? Je zou tab moeten gebruiken, maar dan krijg ik alleen m'n wapens, geen notes :?
Esc --> Diary

• JediUberknaft

JediUberknaft

quote:
Powrskin schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:49:
[...]

waarom zet je de AA niet uit en dan graphics hoger dat ziet er toch veel mooier uit (vooral textures ed).
Gaat ik ook even checken dan inderdaad :P
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei P30 lite

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True