| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
De CE versie ligt al tijden in de kast, hoogtens 3 uurtjes gespeeld, toch maar weer aan beginnen.superwashandje schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:03:
honden/zwijnen: zie stalker, mensen: zie stalker, mutants: zie stalker
Maare.. wat is Metro 2033 een vette game zeg, gelukkig niet alleen maar KNALLEN KNALLEN RENNEN KNALLEN
Zit nu in dat level Khan dacht ik, gaaf level maar wel pittig.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Probeer het eens op een ander scherm. Ik had er in het begin ook last van en heb mijn scherm aangepast van 70 naar 60 mhz en nu loopt hij goed.falling_down schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:55:
Ik was onder de indruk van de graphics, op very high met DX11, 16xAF en alles enabled ziet het er erg mooi uit. Helaas krijg ik enorme koppijn bij het spelen van deze game...erg jammer. Ik heb dat vaker gehad, oa SoF2 en HL2 maakte me ook ziek. Nu kan ik dus maar 10 minuten per dag spelen... =/
Ik dacht eerst dat het aan het aantal FPS lag omdat ik vsync uit had staan in het begin, maar zelfs met netjes 60fps stabiel komt het terug.
Heb ik, maar had zon content file weggegooid want dat zou crashes veroorzaken... Die van de subs dus

[ Voor 21% gewijzigd door Gnermo op 22-03-2010 21:12 ]

http://www.legionhardware..._performance_guide,1.html
[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 23-03-2010 11:05 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Revolver werkt beter dan schotgun bij die krengenGnermo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:
spoiler:Jezus, hoe kom je langs die Librarians zonder ze te schieten? Er stond dat je ze 'aan moest kijken' en 'rustig naar achter moest lopen' als hij zich bedreigd voelde, maar dat kutding wil niet stoppen met me achtervolgen. Dan maar leegpompen? (De eerste Librarian trouwens)
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Later kom je ze in het donker tegen als je ze dan wakker maakt moet je met je zaklamp in hun ogen kijken dan lopen ze weg.Gnermo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:
spoiler:Jezus, hoe kom je langs die Librarians zonder ze te schieten? Er stond dat je ze 'aan moest kijken' en 'rustig naar achter moest lopen' als hij zich bedreigd voelde, maar dat kutding wil niet stoppen met me achtervolgen. Dan maar leegpompen? (De eerste Librarian trouwens)
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Wel jammer vind ik dat ik geen Russisch kan, want het Engels (spreektaal) is echt verneukt.
[ Voor 50% gewijzigd door ikt op 24-03-2010 20:25 ]
Ik heb ze eigenlijk allemaal gewoon afgemaaktXenomorphh schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:44:
[...]
Later kom je ze in het donker tegen als je ze dan wakker maakt moet je met je zaklamp in hun ogen kijken dan lopen ze weg.
Gnermo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:
Voor het tweede deel (je weet vanzelf wanneer dit begint) kan je grotendeels sneaken. Al wordt je dan betrapt door een librarian, blijf ze dan aankijken. Ze lopen dan vanzelf weg. Maak ook geen slapende librarians wakker.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Edit: Toch maar op medium, Dx 9 gezet. Nu 40 - 60 FPS en nog steeds erg sfeervol.
[ Voor 9% gewijzigd door WeZet op 26-03-2010 17:42 ]
Ik kakte in m'n broek tijdens dat stuk, jezus.The Zep Man schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 01:42:
[...]
spoiler:Voor het eerste deel: ren en kijk niet om. Ga niet schieten.
Voor het tweede deel (je weet vanzelf wanneer dit begint) kan je grotendeels sneaken. Al wordt je dan betrapt door een librarian, blijf ze dan aankijken. Ze lopen dan vanzelf weg. Maak ook geen slapende librarians wakker.

En dat 'in de ogen schijnen' werkte ook niet helemaal lekker, soms werkte het wel en soms helemaal niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Gnermo op 26-03-2010 20:46 ]
Ik heb een Radeon HD 3870X2 kaart, die ondersteunt Directx 10.1.
Maar ik kan bij de settings van het spel geen Directx kiezen, blijft staan op 9.
Had ik daar niet moeten kunnen switchen tussen 9 en 10?
AA kan ik ook niet wijzigen.
[edit]
Gelukt! Service Pack 2 (Vista 64 bit) geinstalleerd. Daarna nogmaals DirectX en Direct3D11. Opnieuw opstarten, en daar was opeens DX10 als mogelijkheid!
[ Voor 24% gewijzigd door Syntagma op 28-03-2010 21:25 ]
schaarsheid van de munitie is te doen, alleen is het een beetje jammer dat je per vijand een hele clip nodig hebt om hem neer te halen. (en ik heb toch een redelijk goede aim)
game ziet er trouwens prachtig uit, alles op z'n hoogst in 1920x1200 op een GTX285 (en goed speelbaar).
Uuhm ... je noemt het een bagger game, maar toch zoveel positieve dingen noemen ..Horizons schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:49:
Ik vind het echt een bagger game
Ik ben ook altijd wel iemand die het k*t vind als de controls slecht zijn (maar vind dat bij metro toch heel erg meevallen), maar als een game erg goed is doe ik daar wel wat mee moeite voor. Of het moet echt niet te doen zijn. Maar nogmaals, dat vind ik erg meevallen bij Metro 2033.
Sfeer verhaal en vooral het geluid, gewoonweg Subliem
Snel een origineel copy bestellen. Deze is zijn geld dubbel en dwars waard.
@Horizons, ik weet niet hoor maar ik vond de controls niet zo lastig. want ik was er best snel aan gewend geraakt
Ik kan niet spelen op 1920x1200 op very high en alles max ( geen AA )
Dan krijg ik frames van 20 a 25 max.
Terwijl ik een hd5870 en 6gb ram aan boord heb ( i920, 4ghz )
nieuwste drivers.
Als ik daarintegen battefield bc2 of AvP3 speel loopt alles heerlijk op max en qua graphics doen deze 3 games niet voor elkaar onder in mijn optiek.
Misschien ligt het aan mij maar hebben meer mensen performance problemen of is het gewoon een zwaar spel?
Controls vallen wel mee als je het gewend bent. Niet alles is CS of COD.Horizons schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:49:
Ik vind het echt een bagger game, sfeer is geweldig en de verhaallijn is ook wel tof maar wat een slechte controls.
schaarsheid van de munitie is te doen, alleen is het een beetje jammer dat je per vijand een hele clip nodig hebt om hem neer te halen. (en ik heb toch een redelijk goede aim)
game ziet er trouwens prachtig uit, alles op z'n hoogst in 1920x1200 op een GTX285 (en goed speelbaar).
En ik heb inderdaad ook moeite met het dood krijgen van mijn vijanden. Vooral monsters zijn moeilijk te killen. En daarbij komt ook nog dat ze geen ammo laten vallen. Maar volgens mij moet je bij die monsters ook niet schieten. Eerst rustig de omgeving bekijken en dan keihard rennen. Maar inderdaad, een halve clip om iemand (persoon) op de grond te krijgen is nogal veel van het goede.
Helemaal geen problemen zelf, behalve de stomme save: Ik spawnde zonder luchtfilters in de library met een librarian voor je neus. Niet echt ideaal, gelukkig had ik wel snel door dat het lijk dat die aan het opeten was een paar luchtfilters bevatte.
De controls zijn goed uitgewerkt en alles is makkelijk te bedienen. Vooral de constante druk om alles te verkennen en zuinig te zijn met je wapens vind ik goed uitgewerkt. Zit nu in chapter 6 en heb al sinds chapter 2 geen ammo probleem gekend. Voor mij sinds lange tijd weer een leuke singleplayer shooter na alle teleurstellingen die ik heb gespeeld.
kon eerst het spel draaien op high @ 1920x1080 maar met physx kaartje kan ik vrijwel altijd very high aan, op uitzonderlijke momenten daar gelaten
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dit is de eerste game die mijn GTX285 totaal op de knieen krijgt, zelfs al op 1680*1050. Very high met DX10 en aniso aan, AA uit. Ik denk zo´n 20-25 fps. Sommige stukken zelfs onder de 10 denk ik. Voor het mooie moet AA ook aan natuurlijk, maar dat is echt niet te doen.
Vraag me af hoe mensen dit met een 9800GT of 4850 ofzo draaien.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Mijn 5870 trekt het ook niet op 1920x1080 op very high, misschien heeft het dan toch te maken met de physx.Verderf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:53:
Gisteren een 8800 GTS naast mijn ati 5870 gezet voor de physx, maar damn - dat maakt toch wel een behoorlijk groot verschil in performance
kon eerst het spel draaien op high @ 1920x1080 maar met physx kaartje kan ik vrijwel altijd very high aan, op uitzonderlijke momenten daar gelaten
Maar als ik dan naar de city maps kijk vind ik het echt er ronduit belabberd uitzien, lijkt net of ze alles gefocussed hebben op de licht effecten en smoke achtige gangetje, dat ziet er wel erg mooi uit.
Nu ergens nog een green monstertje vinden voor de physx
een zakmes?Anoniem: 327004 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:28:
Zijn er eigelijk cheats?Mijn kogels zijn op.
Zoek gewoon even op "metro 2033 trainer" vind je vast genoeg.Anoniem: 327004 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:28:
Zijn er eigelijk cheats?Mijn kogels zijn op.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
kan zijn dat dit gewoon komt omdat ik teveel aan call of duty of andere shooters ben gewend.
Nu weer naar just cause 2
Wat nog veel minder op de moderne shooters lijkt met z'n auto-aimHorizons schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:55:
Laat ik het dan zo stellen dat de storyline, sfeer en de graphics niet genoeg waren om het spel verder te spelen met de controls.
kan zijn dat dit gewoon komt omdat ik teveel aan call of duty of andere shooters ben gewend.

Anoniem: 186078
Ammo tekort was er totaal niet, bij mensen stealth toepassen en looten zorgde een overschot van 700 kogels aan het einde.
Russisch is ge-wel-dig in het spel, de helft van de tijd zit je gekreukeld van het lachen, mits je de taal kan begrijpen. Engelse vertaling is ver van accuraat, wat de grappen niet ten goede komt.
Mindere dingen waren de gigantische damage bugs. Als de hond-rat-bigass ding opstaat om te "bidden"kun je er een nuke op gooien, maar hij gaat niet dood. Hetzelfde voor mensen welke net een kogel kregen en even gekreukeld zitten = ze gaan niet dood.
Ik ben zelf niet zo van de monsters .. maar toch is het wel leuk te spelen. Het gekloot is altijd het herladen als er 4 beesten om je heen staan. Ben toch al meerdere keren dood gegaan moet ik zeggen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
De sfeer en de graphics zijn goed. Het schieten werkt helaas niet zo heel lekker...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Echt helemaal mee eens...en ja, ook ik weer aan JC2.Horizons schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:55:
Laat ik het dan zo stellen dat de storyline, sfeer en de graphics niet genoeg waren om het spel verder te spelen met de controls.
Duits
Russisch
Engels
Ik heb het in het Russisch staan, klinkt leuk, alleen mis je heel veel (ben nu net bovengronds gekomen) gesprekken van anderen. Ik hoop de instelling weer terug te kunnen zetten naar het engels.
Mijn systeem specs zijn:
intel core i5 750 ( artic freezer 7 pro rev.2 cooler er op)
6gb ddr3 ram
500gb hdd
8800gt G92 varriant.
600watt ocz stealthxstream

[ Voor 9% gewijzigd door taeke18 op 01-04-2010 16:31 ]
Alleen jammer dat het voor geen meter draait...
DX9 very high gaat prima. En dat ziet er ook mooi uit.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Je moet directx geupdate hebben evenal physx, volgens mij ook nog een distributable library maar dat weet ik niet zeker.taeke18 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:29:
Hey ik heb problemen met metro 2033, bij bootup kom ik niet verder dan het eerste logo dan vliegt het er uit.
Mijn systeem specs zijn:
intel core i5 750 ( artic freezer 7 pro rev.2 cooler er op)
6gb ddr3 ram
500gb hdd
8800gt G92 varriant.
600watt ocz stealthxstream
[afbeelding]
Ik had dit probleem namelijk ook en na alles up te daten werkt het wel
dit bij mij dus NIET!biggydeen2 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:51:
[...]
Je moet directx geupdate hebben evenal physx, volgens mij ook nog een distributable library maar dat weet ik niet zeker.
Ik had dit probleem namelijk ook en na alles up te daten werkt het wel
Toch heeft hij het goed met wat hij zegt. Waarschijnlijk dat er bij jou toch ergens iets niet goed zit. Ik heb precies het zelfde gehad. Na alles qua drivers geupdate te hebben deed ie het wel.
Hoe zit het met je videodrivers dan ?
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2010 23:39 ]
Voor kleine problemen kun je makkelijk terecht in de grote topics maar nu gaat het alleen maar hierover
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Anoniem: 353758
eens. Ik speel dan zelf dx11 veryhigh AAAA16xAF en heb mooiere games gezien.
Verder hadden ze er miets minder tesselaton in moeten doen en minder vansie vage smoke lighting momenten, hier door klapt de performance in.
Anoniem: 186078
Ik mag niet klagen over de preformance, Ooit stalker gespeeld? Ik scheet 7 kleuren stront wanneer 4870+4870x2 van me maat die shit nog niet op max soepel kon draaien. Dat gaat over 2de stalker met 1.04 update *voor mods niet verder gepatched*.Anoniem: 353758 schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:22:
Ik heb het ook gepeeld maar wat ik lees, over de mooite gfx wat er is, daar ben ik het niet mee
eens. Ik speel dan zelf dx11 veryhigh AAAA16xAF en heb mooiere games gezien.
Verder hadden ze er miets minder tesselaton in moeten doen en minder vansie vage smoke lighting momenten, hier door klapt de performance in.
Deze gaat op 4870x2 op max dx10 en i7 op 3.5ghz super!
Ik ben dus net opgehaald met die auto en in die basis, ben de naam alweer vergeten. Daar krijg je dus een wapen aangeboden maar ik weet niet welke beter is. Ik heb nu die VSV met silencer van Black Station en kan hem omwisselen voor een ander daar. Aangezien je hem zo te zien niet kan proberen durf ik hem niet zo te pakken en verder te gaan. Die met die silencer is wel een prettig wapen.
Dat vat ik niet helemaal want een goed spel hoort toch ook maar één groot topic te hebben? Of had je liever een game gehad dat barstens vol bugs zat of inlogproblemen had?GeneralNL schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:24:
Ik speel het ook. Geweldig spel! Wat ik alleen niet snap is waarom dit spel niet veel populairder is. Hier op tweakers ook, slechts één serieus topic... In mijn ogen verdient deze game toch veel beter...
Nee dat niet, ik had zeg maar meer verwacht dat er al een hele reeks aan topics zou zijn. Meerdere delen dus.psychoclown schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:19:
[...]
Dat vat ik niet helemaal want een goed spel hoort toch ook maar één groot topic te hebben? Of had je liever een game gehad dat barstens vol bugs zat of inlogproblemen had?
Komt omdat er geen MP bij is jammer genoeg had t graag gezien.GeneralNL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:05:
[...]
Nee dat niet, ik had zeg maar meer verwacht dat er al een hele reeks aan topics zou zijn. Meerdere delen dus.
Persoonlijk vind ik metro 2033 echt een top game, de sfeer, graphics en het verhaal is geweldig.Alleen vond ik het spel wel wat aan de korte kant en had ik graag wat nog wat meer dingen uit het boek willen zien.
Voor meer info over de alternatieve einde zie hier
Stealth suit aangeschaft?Xeon_vl schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:58:
Schitterend spel! Ik vind het redelijk uitdagend. Ben niet zo'n slechte shooter speler (wel voornamelijk MP) maar ik heb eigenlijk echt moeite in dit spel. Voornamelijk omdat ik niet iedereen kan neermaaien zonder veel kogels te wasten. Verder ben ik nu net bij de nazi's (ben opnieuw moeten beginnen omdat ik geen filters meer had) en ik geraak er echt niet langs gesneaked, die wachters hebben mij altijd te pakken.
Anoniem: 340973
sarcasme of kan dat echt, en zo ja waar dan.
Loop nu net richting de library om D6 te zoeken.
Verder erg leuk spel, fantastische graphics.
nee, well night vision. voorbij de rooie ben ik wel redelijk snel geraakt.
Anoniem: 340973 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:06:
[...]
sarcasme of kan dat echt, en zo ja waar dan.
Loop nu net richting de library om D6 te zoeken.
Verder erg leuk spel, fantastische graphics.
En Polis kun je dat ding omwisselen als je wilt.
[ Voor 19% gewijzigd door ikt op 18-04-2010 21:39 ]
Trouwens hebben meer mensen er last van dat als je de filter van je gasmask vervangt er eigenlijk weinig gebeurt, hij blijft hijgen en de timer staat aan de rand van het rode stuk.
Je ziet ook heel veel posters hangen.kronolith schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:10:
Whaha grappig detail: als je na de armory in dat "luggage hole" moet kruipen, ligt daar het boek Metro 2033 xD
Anoniem: 152832
Anoniem: 327004
misschien in metro 2034?Xenomorphh schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:14:
[...]
Komt omdat er geen MP bij is jammer genoeg had t graag gezien.
btw: Voo iedereen die Russisch kan lezen (ik kan het
http://www.m-e-t-r-o.boom.ru/
Hoe kun je eigenlijk zien of je dat stealth suit hebt? Ik heb het spel aan het begin van chapter 4 een tijdje aan de kant gelegd omdat ik gek werd van dat level frontline (bij de nazi's dus). Heb nu eigenlijk geen idee of ik dat stealth suit heb. Het is eigenlijk mn eer te na om op easy te zetten, maar misschien niet onverstandig in dit level...
anathema
Anoniem: 152832
Helaas kan ik dat nietAnoniem: 327004 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:28:
[...]
misschien in metro 2034?
btw: Voo iedereen die Russisch kan lezen (ik kan het), hier kun je het boek lezen:
http://www.m-e-t-r-o.boom.ru/
Hoop dat de NL versie binnenkort uitkomt dan heb ik eindelijk een goede reden om te lezen
In het user.cfg bestand (in C:\Users\<naam>\AppData\Local\4A Games\Metro 2033\) dit veranderen:
1
| r_vsync off |
Naar:
1
| r_vsync on |
De theorie is dat met VSync aan de 3D Vision toestanden in het spel niet werken en je dus extra FPS krijgt. Ik heb het zelf geprobeerd en het leverde idd een redelijke performance boost op. Ik kan nu op very high spelen op DX10 1680x1050 @ 30 FPS+. Dit met een HD 4870 512MB en Phenom II x4 955
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Anoniem: 299068
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 299068 op 11-05-2010 22:35 ]
Daarbij moet ik toegeven dat ik voor het eerst toch wel met een soort van rillingen/kippenvel gevoel zat te gamen.....
Eyefinity liep ook nog heerlijk, als in zat er goed ingebouwd (weliswaar maar op normal kunnen spelen, anders dropte de fps meteen naar 40, maar wel lekker +80 FPS met een 5850 en Eyefinity is me de graphics kwaliteit-drop zeker wel waard bij een shooter).
Zeker geen spijt dat ik het bijna de hele dag gespeeld heb (overigens was de hoogste moeilijkheidsgraad niet moeilijk genoeg).
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 15-05-2010 03:27 ]
Mag idd wel iets moeilijker, als je gewend bent om shooters te spelen dan is hard hier echt een eitjePaprika schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:26:
Zeker geen spijt dat ik het bijna de hele dag gespeeld heb (overigens was de hoogste moeilijkheidsgraad niet moeilijk genoeg).
Op het einde zat ik zo goed als zonder ammo. In black station heb redelijk veel mensen neergelegd met de VSV, en op die huge beesten in de library heb ik mijn shotgun leeggeknald en daarna vind je amper nog iets van shotgun ammo. Voorts vond ik het pistool echt een pak handiger tegen die beesten, gezien je dan netjes op de kop kon richten en dan waren ze na pakweg 20 hits in de kop wel dood.
Ook heb ik ontdekt dat alle wapens die ik onderweg kocht (VSV met silencer en scope en khalash 2012 met scope) ik een paar levels later gratis tegenkwam. Of ik ze dan maar niet had moeten kopen, geen idee, ik vond de VSV bij de nazi's wel nuttig (als je voor de frag all optie gaat toch). De pijltjes en bolletjes heb ik nergens voor gebruikt, geen idee wat die doen eigenlijk.
Hier en daar zijn er toch eigenaardigheden, zo was ik op weg naar D6 ineens al mijn granaten kwijt voor een of andere vreemde reden. En de filter count maakte soms ook rare sprongen op en neer.
Pijltjes zijn voor een raar soort wapen. Vergelijkbaar met een magnum, maar dan groter uitgebouwd (i.p.v. kogels moeten die volledige pijlen erin). Vind je ergens bij de nazi's. Heb je overigens heel weinig ammo van, maar wel meestal 1 shot en dood. Silent ook.Xeon_vl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:01:
De pijltjes en bolletjes heb ik nergens voor gebruikt, geen idee wat die doen eigenlijk.
Bolletjes zijn voor in de pneumatische geweren. Die zijn best goed, stil en toch vrij krachtig.
Wat een enorm gaaf spel, in het begin vond ik het niet zo veel aan, maar een level of wat later zat ik er compleet in
Moet wel eerlijk zijn dat ik me zowat bescheet in de bibliotheek met die zwarte kaal geschoren gorilla's..
Engerds zijn eerlijk gezegd net wat te sterk, kost me iets van 3 magazijnen met een AK, allemachtig..
Mooiste stuk vind ik dat je tussen dat gevecht tussen de roden en de nazi's door moet sluipen, het sluipen en schieten op soldaten bevalt me veel beter dan monsters schieten die je altijd weten te vinden
De buiten omgevingen vind ik eerlijk gezegd niet erg bijzonder, ziet er slordig uit en is een erg klein gebied waarin je rondloopt, tunnels zijn veel meer sfeervol en enger
Dikke 9 wat Metro van mij krijgt, ben wel benieuwd naar de Dlc die zou er binnenkort aan moeten komen.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
ja crysis was ook vet .maar een heleboel andere spellen zoals blur ,split second , alpha protocol zijn gewoon kwalitatief gezien vergeleken met metro slecht. dus speel ik hem maar een 2e keer uit.
Ziet er trouwens echt ongelofelijk uit, Crysis kan hier in sommige opzichten (effecten) wat van leren (voor Crysis 2
Ik vind het grafisch nogal tegen vallen. Versta me niet verkeerd, de grafics zijn erg goed. Maar ik vind dat de grafische pracht niet in verhouding staat tot de systeem eisen.Thomasthomas schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:28:
Wauw fantastisch spel, ben nu bij het stukje bij "lost catacombs", dat die vriend van je een deur open aan het maken is, maar dat er opeens een "dark one" in de buurt komt.
Ziet er trouwens echt ongelofelijk uit, Crysis kan hier in sommige opzichten (effecten) wat van leren (voor Crysis 2)
Ik heb een Q9550, 8GB, HD5770 CFX en kan niet in DX 11 op high spelen (1680x1050). Binnen wel, maar eens in open lucht...
Dan heb je het ook wel gelijk over DX11. De eerste DX10 kaarten draaiden DX10 spellen ook brak. DX11 kaarten zijn er nu ook pas net en draaien DX11 spellen dus slecht.Tweaker36 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:32:
[...]
Ik vind het grafisch nogal tegen vallen. Versta me niet verkeerd, de grafics zijn erg goed. Maar ik vind dat de grafische pracht niet in verhouding staat tot de systeem eisen.
Ik heb een Q9550, 8GB, HD5770 CFX en kan niet in DX 11 op high spelen (1680x1050). Binnen wel, maar eens in open lucht...
DX10 loopt bij mij met Q6600 @ 3.5GHz en 5850 prima. Dan ziet het er ook echt prachtig uit.
Dat DX11 slecht loopt heeft erg weinig met het spel te maken.
Verder vind ik het een mooi en sfeervol spel.
Maar ik zou hem niet nog een keer spelen.
It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.
Daarna kan je dat enorme beest afmaken door met een kraan dingen voor de nucleaire reactor omhoog te trekken, ben de technische details alweer vergeten. Voor de 2e keer uitgespeeld, met alternatief einde, blijft een supervet spel.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ben nu net klaar met het killen van een aantal librarians, moet dat D6 ding nog vinden.. Erg mooi, en echt heel leuk spel.
Sebazzz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:11:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik het 'goede einde' krijg,iemand een idee?
Leuk spel tot zover, alleen lastig met die filters.
De graphics zijn goed te noemen (DX11 met een 5770 @ E6600)
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Voor meer info over de alternatieve einde zie hierSebazzz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:11:
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik het 'goede einde' krijg,iemand een idee?
[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 20-06-2010 16:19 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
nieuws: THQ kondigt 3d-game Metro 2034 aan
http://store.steampowered.com/app/43110/
Heb 'm daar net 5 minuten voor het einde gekochtGames schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:50:
Metro 2033 is nu op steam te koop met 50% korting, je heb nog 21 uur om te kopen met die korting.
http://store.steampowered.com/app/43110/
Als je van donkere gangetjes en soms schrikeffecten houdBlue-Tiger schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:34:
[...]
Heb 'm daar net 5 minuten voor het einde gekochtSamen met JC2 dus ik heb nog veel te doen deze vakantie... Hopen dat metro bevalt.
Artyom wordt bijna opgehangen in een fascisten station, hij wordt vrienden met de communisten
Heb het ook gelezen. Er zitten nog meer wendingen in (hij ontmoet een oude grappige vent bijvoorbeeld), en het einde is ook iets anders dan het spel.Anoniem: 340973 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:19:
Grappig, ben bezig in het boek, maar er klopt echt helemaal niks van. Alleen de namen van personen komen overeen, en het probleem van de The Dark Ones, maar verder klopt er helemaal niks van.
Artyom wordt bijna opgehangen in een fascisten station, hij wordt vrienden met de communisten
Wel leuk dat niet het hele boek verraden is... wel raar dat het stuk met de oude man er niet in zit, daar zit namelijk een hevig vuurgevecht in dat wel leuk zou zijn in het spel. Dat opgehangen worden etc. zit er uiteraard niet in omdat je dat stuk niet echt kan spelen.
Goed boek
Nu maar wachten op Metro 2034 (vertaling en game)
Da's inderdaad wel raar.Games schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:40:
Ja er is wel een duitse en spaanse vertaling van metro 2034 maar geen engelse.
Wel jammer dat ik het boek later dan de game heb gelezen, aangezien je je dan zelf niet echt veel meer kan verbeelden bij het boek....
The Ranger Pack adds new weapons, new achievements and the deadly ‘Ranger Mode’ game rules. In standard Ranger Mode, ammo is dramatically reduced and all weapons cause more damage. Your foes are deadlier than ever – but so are you!
‘Ranger Hardcore’ adds an additional challenge as the HUD is totally removed, creating the most immersive Metro 2033 experience yet. Rise to the challenge with two new weapons – the Heavy Automatic Shotgun, and the Volt Driver, Miller’s signature gun. New achievements and 250 gamerscore points are also up for grabs.
To get this pack you will need to update the PC version of the game on Steam, or download via the Xbox LIVE Marketplace on Xbox 360. The Ranger Pack is priced at 240 Microsoft Points.
http://www.metro2033game.com/en/news/11533
Een hint voor mensen die het willen spelen: zet de taal in 't Russisch en zet engelse subs op, dat geeft het nog wat meer sfeer
Goede tip, de sfeer in de tunnels kwam al goed overeen met het boek, maar die voiceactors in het engels... (is dat de skaaaaai?)pieterdebie schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:20:
Ik ben blij dat ik Metro eens gespeeld heb maar om het nu nog eens te spelen niet direct eigenlijk, de vernieuwingen aan The Ranger Pack lijken mij ook maar minimaal.
Een hint voor mensen die het willen spelen: zet de taal in 't Russisch en zet engelse subs op, dat geeft het nog wat meer sfeer

Speelt iemand anders hier ook op 3D? Ik begrijp dat het wat minder FPS gooit, maar als ik 30 FPS haal op max settings, en 15 op medium + 3D is het huilie met d'n pet op.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.