Zijn de specificaties/systeemeisen al bekend?
" Qoute van bovenstaand filmpje, Formula 1 2011 will be out around the same date as this year. "
Ik ga eerst oefenen voordat ik me join bij de GFDA.
Ik ga eerst oefenen voordat ik me join bij de GFDA.
In Amerika komt hij de 21e al uitCousinBoneless schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:37:
[...]
Komt hij elders al eerder uit? Dacht dat Eiropese release gelijk was...
Dat is een heel goed idee! Ik haat ook dat gekloot.
GFDA: naam: BigTinyDragon Platform: pc.
GFDA: naam: BigTinyDragon Platform: pc.
[ Voor 14% gewijzigd door Roydriguez op 14-09-2010 11:31 ]
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Even DM-en om vervuiling van dit topic te voorkomen.Roydriguez schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:24:
Dat is een heel goed idee! Ik haat ook dat gekloot.
GFDA: naam:BigTinyDragon Platform:pc.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Voor de mensen die net pas zijn ingesprongen in de discussie
Ik heb zelf een groepje vrienden, eerlijke racers, en we gaan een eigen kampioenschap rijden en veel avonden even snel een lange race doen. He gaat om de PS3 versie. We hebben nog 4 posities open voor het kampioenschap en genoeg plaats voor de eerste "fun night". Deze vindt plaats het weekend na de lancering.
Als je hierin interesse hebt dan hoor ik het graag, we hebben ook een website met forum.
Ik heb zelf een groepje vrienden, eerlijke racers, en we gaan een eigen kampioenschap rijden en veel avonden even snel een lange race doen. He gaat om de PS3 versie. We hebben nog 4 posities open voor het kampioenschap en genoeg plaats voor de eerste "fun night". Deze vindt plaats het weekend na de lancering.
Als je hierin interesse hebt dan hoor ik het graag, we hebben ook een website met forum.
Startpost update met GFDA lijsten... Startpost zal straks grondig geupdate worden zodra de release van de game er is, en tevens toe aan een deeltje 2 dan.
Ja, ik wil wel! PSN: Call_Of_Marty.Robin Chung schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:32:
Voor de mensen die net pas zijn ingesprongen in de discussie
Heb lang F1C '99 - '02 (en de voorgangers + mods) gespeeld, GTR/GTR2, Grand Prix serie en GPL.
Nu al een aantal jaar niet (op de PS3 is er weinig) maar ik heb er nu weer zin in!
De Fart Smit?Fiorano schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:50:
I can't waith...
Vanmiddag maar even reserveren bij de FS....
Iemand ervaring met Yourgamezone.nl ?
Die sturen het spel op voor minder dan € 32.
op budgetgaming.nl veel positieve reviews
of heeft iemand nog gunstigere prijzen gezien?
Ik hoop dat ze met een update ook de De La Rosa voor Heidfeld kunnen vervangen na Monza...
Mag niet volgens de licentie. Ook geen Yamamoto volgens mijUnbreukable schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:12:
Ik hoop dat ze met een update ook de De La Rosa voor Heidfeld kunnen vervangen na Monza...
Oke, leuk! Ik zal je vanavond toevoegen op PSN. Mijn naam is: RobinNL.Unbreukable schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:49:
[...]
Ja, ik wil wel! PSN: Call_Of_Marty.
Heb lang F1C '99 - '02 (en de voorgangers + mods) gespeeld, GTR/GTR2, Grand Prix serie en GPL.
Nu al een aantal jaar niet (op de PS3 is er weinig) maar ik heb er nu weer zin in!
Ik stuur je zo een PM met meer info, dan wordt alles duidelijk.
Ja. Tenminste, deze site heeft ze.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:21:
Zijn de specificaties/systeemeisen al bekend?
Windows XP/Vista/7
DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.4GHz or Athlon X2
1GB RAM (2GB for Vista)
Graphics Card: GeForce 7800 / Radeon X1800 or above
DirectX Compatible Sound Card or motherboard audio
Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive
12.5 GB Hard Drive Space
Recommended ligt wel een stuk hoger:
Windows XP/Vista/7
DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.66GHz or Athlon X2 4200+
2GB RAM
Graphics Card: GeForce 9800 or ATI Radeon HD 4850 series
12.5 GB Hard Drive Space
Vind het wel nette eisen eigenlijk.
[ Voor 49% gewijzigd door Knul op 14-09-2010 12:47 . Reden: Verkeerd overgenomen. ]
Als ik die filmpjes van GT5 zo zag is het gewoon weer ouderwets achter het treintje aanrijden om er vervolgens 5 in te halen in 1 bocht. Niet echt spannend als je het mij vraagt. Desalniettemin worden ze beide gewoon aangeschaftShiver23 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:40:
[...]
Echt? Ik heb F1 2010 en GT5 op Gamescom gespeeld maar was behoorlijk teleurgesteld in hoe F1 2010 reed nadat ik GT5 gespeeld had.
Ik heb het idee dat ze de hele sfeer om de F1 goed neer weten te zetten, maar puur qua rijplezier vond ik het een grote stap terug.
PSN ID: Enzyme-NL
YESS!!Phusebox schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:17:
[...]
Mag niet volgens de licentie. Ook geen Yamamoto volgens mij
Hmm, valt mee.Knul schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:45:
[...]
Ja. Tenminste, deze site heeft ze.
Windows XP/Vista/7
DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.4GHz or Athlon X2
1GB RAM (2GB for Vista)
Graphics Card: GeForce 7800 / Radeon X1800 or above
12.5 GB Hard Drive Space
Recommended ligt wel een stuk hoger:
Windows XP/Vista/7
DirectX 9.0c
Intel Core 2 Duo @ 2.66GHz or Athlon X2 4200+
2GB RAM
Graphics Card: GeForce 9800 or ATI Radeon HD 4850 series
12.5 GB Hard Drive Space
Vind het wel nette eisen eigenlijk.
Ik denk dat ik de eerste ervaringen een beetje afwacht. Als de PC versie goed draait op mijn 8800GTS, houd ik het daarbij. Anders wordt het wellicht toch de PS3 versie, al denk ik dat ik daar toch spijt van ga krijgen.
ik heb hem ook maar gereserveerd als f1 fan kun je niet achterblijven..
ik hoop dat deze ind lekker gaat draaien op pc.
en dat het net zo groot gaat worden of groter als vroeger gp2.
ik ben wel benieuwd hoe ze het met de seizoenen gaan doen of er dan ook updates voor komen en de licenties blijven, zodat alles origineel is zoals op de tracks..
ik hoop dat deze ind lekker gaat draaien op pc.
en dat het net zo groot gaat worden of groter als vroeger gp2.
ik ben wel benieuwd hoe ze het met de seizoenen gaan doen of er dan ook updates voor komen en de licenties blijven, zodat alles origineel is zoals op de tracks..
PSN: McMillan0984
Ben meer benieuwd of en wanneer hij geedit (PC versie) kan gaan worden zoals in de (voor mij) goede tijdens van GP2, GP3 en GP4
.
Maar goed, ik ga voor de 360 versie.....tijd geleden al gepreordered bij Amazon.....misschien dus twee dagen later in huis, maar ja, dat overleef ik wel
.
Maar goed, ik ga voor de 360 versie.....tijd geleden al gepreordered bij Amazon.....misschien dus twee dagen later in huis, maar ja, dat overleef ik wel
krijg spontaan een
Kwijl. Netjes! Alleen valt me nog steeds op dat de wagens wel heel onnatuurlijk van links naar rechts over de baan bewegen. En die curbs in Singapore zijn niet hoog genoeg 
En shit, alleen maar creditcardaankopen bij Shopto.net
Denk dat het wellicht handig kan zijn om elkaar uit de brand te helpen daarmee, als iemand anders daar niet mee zit! DM staat aan.
En shit, alleen maar creditcardaankopen bij Shopto.net

Wilde je uit de brand helpen, maar je kan bij shopto.net maar 1 product per bestelling kiezen? Zie geen winkelmandje of aantallen.Jejking schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:43:
En shit, alleen maar creditcardaankopen bij Shopto.net![]()
![]()
Denk dat het wellicht handig kan zijn om elkaar uit de brand te helpen daarmee, als iemand anders daar niet mee zit! DM staat aan.
De auto's hebben het draaipunt in het midden van de wagen zitten. Komt inderdaad onnatuurlijk over (gelukkig merk je daar weinig van als je de juiste camerastandpunten gebruikt, haha). Het lijkt nu net alsof de auto's op een statief staan, waarbij het statief in het midden van de auto zit, en de auto op die manier laat balanceren. Dat bedoel je neem ik aan? Of?Jejking schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:43:
Kwijl. Netjes! Alleen valt me nog steeds op dat de wagens wel heel onnatuurlijk van links naar rechts over de baan bewegen. En die curbs in Singapore zijn niet hoog genoeg
![]()
Je kan ook pre orderen met pay pal geloof ikJejking schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:43:
![]()
Denk niet dat ik hem ga pre-orderen, ik haal hem wel 's morgensvroeg in de winkel. Kan niet wachten om hem te kunnen spelen en wetende dat hij in de winkel al ligt en ik op de postbode moet wachten lijkt me ondraaglijk.
Ze staan bij de kamer van koophandel geregistreerd. Heb het nummer even nagekeken op de site van KvK en ze bestaan daar. Dus het lijkt me een veilige en goedkope site!frankivo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:01:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
paar keer besteld. Geen klachten over, snelle nette leveringfrankivo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:01:
PSN ID: Enzyme-NL
Zow nog ff en dan is het zover, na van het weekend lewis vs bbc presentator en zijn broertje zien racen ben ik er zeker van dat ik me ga vermaken met deze game.
Gelijk maar een playseat Le Mans besteld aangezien ik eigenlijk toch alleen maar racegames speel en een stuurtje aan het bureau nu ook niet alles is
Zodra alles binnen is zal ik wel eens een foto van de nieuwe setup maken.
Zal de XBOX 360 versie gaan spelen dus mocht je me willen toevoegen me tag is oRONALDo
Momenteel nog ff met forza bezig maar ik neem aan dat ik vanaf volgende week niet veel anders als F1 2010 ga spelen
Gelijk maar een playseat Le Mans besteld aangezien ik eigenlijk toch alleen maar racegames speel en een stuurtje aan het bureau nu ook niet alles is
Zodra alles binnen is zal ik wel eens een foto van de nieuwe setup maken.
Zal de XBOX 360 versie gaan spelen dus mocht je me willen toevoegen me tag is oRONALDo
Momenteel nog ff met forza bezig maar ik neem aan dat ik vanaf volgende week niet veel anders als F1 2010 ga spelen
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Dat is al het probleem van Codemasters games sinds hun allereerste racegame. Dat gaat echt nooit meer goedkomenNik schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:16:
[...]
De auto's hebben het draaipunt in het midden van de wagen zitten. Komt inderdaad onnatuurlijk over (gelukkig merk je daar weinig van als je de juiste camerastandpunten gebruikt, haha). Het lijkt nu net alsof de auto's op een statief staan, waarbij het statief in het midden van de auto zit, en de auto op die manier laat balanceren. Dat bedoel je neem ik aan? Of?
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Dit is alleen het gevoel wat je krijgt bij chase cam? ik vind de cockpit cam vaak een stuk realistischer wel wat lastiger...Arfman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:06:
[...]
Dat is al het probleem van Codemasters games sinds hun allereerste racegame. Dat gaat echt nooit meer goedkomen
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
In Abu Dhabi eindigen we niet in het donker, het spel blijft bij zonsondergang. Net bevestigd door Steve Hood.
Hmm dat is wel een beetje een fail.Robin Chung schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:50:
In Abu Dhabi eindigen we niet in het donker, het spel blijft bij zonsondergang. Net bevestigd door Steve Hood.
Nee, dat is hoe CM hun physics programmeert, wat dus in elk spel in funky weggedrag resulteert.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:09:
[...]
Dit is alleen het gevoel wat je krijgt bij chase cam? ik vind de cockpit cam vaak een stuk realistischer wel wat lastiger...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
na:
we zullen zien
had vorige week nog niet verwacht dat ik pre-order zou doen
maar met die Ferrari game is het toch gaan kriebelen
en:EnzymeNL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:07:
[...]
paar keer besteld. Geen klachten over, snelle nette levering
daar maar besteldGynnad schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:06:
[...]
Ze staan bij de kamer van koophandel geregistreerd. Heb het nummer even nagekeken op de site van KvK en ze bestaan daar. Dus het lijkt me een veilige en goedkope site!
we zullen zien
had vorige week nog niet verwacht dat ik pre-order zou doen
maar met die Ferrari game is het toch gaan kriebelen
Ward191 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:33:
[...]
Je kan ook pre orderen met pay pal geloof ik
Hello Jejking,
In order to register with our website you must first register a card with us. Once done you may then login and pre order.
Regards,
Andy
ShopTo Support

Hmm weet niet wat hier zo geweldig aan is. Vind dit nog wel de minste video van alles wat we gezien hebben, zeker ook qua graphics.
De lucht ziet er, voor een stad als Singapore, wat onnatuurlijk donker uit bijvoorbeeld.
Dat klopt wel ja. Ik keek het even tussendoor op mijn werk op een klein venstertje en toen zag het er gewoon gaaf uit met die nacht en schemer beelden.
Toen ik het later die avond ook nog even thuis op mijn pc fullscreen keek werd mijn enthousiasme ietwat getemperd.
Toen ik het later die avond ook nog even thuis op mijn pc fullscreen keek werd mijn enthousiasme ietwat getemperd.
GoT Fair Drivers Association
PS3:
Jarnoootje (zowel op PS3 als hier)
Spelend met een Porsche stuur. Appart dat de fanatec stuurtjes wel bij de pc worden ondersteunt maar niet op de ps3 versie? neem toch aan dat als hij op de pc werkt hij ook op de ps3 gaat werken?
We zullen zien ... Hij is besteld ... nog 9 dagen:)
//edit:
eerst lezen dan vragen ... mijn fout! Fanatec wordt (gelukkig) wel ondersteunt! Nou dat wordt menig uur racen (als de vriendin weg is) en genieten van mijn stuurtje. Staat een beetje te verstoffen nu ik GT5P uitgespeeld heb
PS3:
Spelend met een Porsche stuur. Appart dat de fanatec stuurtjes wel bij de pc worden ondersteunt maar niet op de ps3 versie? neem toch aan dat als hij op de pc werkt hij ook op de ps3 gaat werken?
//edit:
eerst lezen dan vragen ... mijn fout! Fanatec wordt (gelukkig) wel ondersteunt! Nou dat wordt menig uur racen (als de vriendin weg is) en genieten van mijn stuurtje. Staat een beetje te verstoffen nu ik GT5P uitgespeeld heb
[ Voor 26% gewijzigd door Jarnoootje op 15-09-2010 14:19 . Reden: eeerste lezen/zoeken dan pas vragen (A) ]
Nog een aanbeveling kwa stuur? en is er ook een topic over @ tweakers? Zoek een leuke voor rond de 150 euroJarnoootje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:14:
GoT Fair Drivers Association
PS3:
//edit:
Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest om een stuurtje uit te zoeken. Zeker omdat ik eigenlijk alleen maar race games speel en dat op verschillende apparaten.souljah1h schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:45:
[...]
Nog een aanbeveling kwa stuur? en is er ook een topic over @ tweakers? Zoek een leuke voor rond de 150 euro
Zowel de Logitech (g25/g27) als de fanatec stuurtjes zijn echt top klasse stuurtjes die relatief betaalbaar zijn. De Fanatec Porsche sturen geven, maar dat is natuurlijk persoonlijk, iets meer het idee dat je met een echt stuur in je handen aan het rijden bent. De logitech behoud een beetje het speelgoed idee.

http://www.fanatec.de/web...7c5a13025dcd77871ddbba3fc
Dat stuur komt samen met pedalen en een shifter voor €160 exclusief verzendkosten jou kant op. Dat lijkt mij een goede deal maar in hoeverre deze gelijk staat met een Logitech G25 weet ik niet.
Zelf heb ik de Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition - EU en ik zou niets anders meer willen. Is wel een verdubbeling van je budget maar dan heb je een echt goed stuur met een set stalen bedalen die echt in de buurt komen van echte pedalen. Zelf in te stellen weerstanden en zelfs (mits games dit ondersteunen) ABS trillingen in je rem pedaal.
Weet niet waar je vandaan komt maar het stuurtje is natuurlijk altijd te testen
Ik zou ook wel voor het fanatec stuurtje willen gaan, maar ja 400 euro
no way dat ik dat er ooit aan uit kan geven, voor dat geld koop je tegenwoordig bijna een mid range 40 inch hd tv...
F1 2010 ondersteunt de G27 LED lampjes, en is met 270 euro een leuke optie denk ik.
Verwijderd
Weet iemand of er ook een stuur is dat ook echt lijkt op een F1 stuur?? Ik heb vroeger een Williams F1 stuur gehad,zag er al goed uit voor die tijd. Maar nu wil ik er eigenlijk een hebben voor mijn Playstation 3.
Dus voor de duidelijkheid, een echt lijkend F1 stuur voor de PS 3!!
Iemand???
Iemand???
Dat dacht ik eerst ook, ik had heb ook nog steeds een goed werkende G25 in de kast liggen.Phusebox schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:09:
Ik zou ook wel voor het fanatec stuurtje willen gaan, maar ja 400 eurono way dat ik dat er ooit aan uit kan geven, voor dat geld koop je tegenwoordig bijna een mid range 40 inch hd tv...
Die werkt helaas niet op mijn XBOX360.
Ik heb toen de Fanatec Turbo S gekocht
Daarna (omdat de logitech pedalen niet werkten) met korting de aluminium clubsport pedals aangeschat
Het is een investering voor jaren. Het is veel geld, maar het is het absoluut waard.
Ik ga er van uit dat mijn stuur en de pedalen langer mee gaan dan mijn 46" samsung.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik vrees dat er over 2 jaar een nieuwe xbox is, en ik niks meer aan mijn stuurtje heb. Had ik hem nu jaren geleden gekocht was het wat anders.Henkus schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:43:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, ik had heb ook nog steeds een goed werkende G25 in de kast liggen.
Die werkt helaas niet op mijn XBOX360.
Ik heb toen de Fanatec Turbo S gekocht![]()
![]()
, woorden schieten te kort.
Daarna (omdat de logitech pedalen niet werkten) met korting de aluminium clubsport pedals aangeschat![]()
![]()
, deze zijn mogelijk nog beter dan het stuur zelf.
Het is een investering voor jaren. Het is veel geld, maar het is het absoluut waard.
Ik ga er van uit dat mijn stuur en de pedalen langer mee gaan dan mijn 46" samsung.
Heb nog even een logotje gemaakt hehe:

Heb de startpost ook al wat geupdate; zodat ie straks klaar is voor deeltje 2... work in progress...
Bedankt voor het posten van wat stuurtjes
Heb ook nog een oude fanatec boven liggen, maar die werkt via 2 com / game poorten. Zitten helaas niet meer op mijn pc
drivers ben ik helaas ook kwijt
Lijkt me ook wel intressant, maar ik denk niet dat die er zijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:40:
Weet iemand of er ook een stuur is dat ook echt lijkt op een F1 stuur?? Ik heb vroeger een Williams F1 stuur gehad,zag er al goed uit voor die tijd. Maar nu wil ik er eigenlijk een hebben voor mijn Playstation 3.
Iemand???
Volgens mij gaat Playseat deze verkopen. En goede ondersteuning omdat het een omgebouwde G25/G27 is. Nog een bijkomend voordeel is dat alle knoppen individueel instelbaar zijn in F1 2010.
http://www.zideo.nl/index...layzideo=6b3469546e6c3975
Nope, dat is een modificatie van een ander merk.
Dat stuur komt volgens mij hiervandaan:
http://ecommerce.f1driving.it/
Check behuizing fans etc. En vershcillende stuurtjes
Dat stuur komt volgens mij hiervandaan:
http://ecommerce.f1driving.it/
Check behuizing fans etc. En vershcillende stuurtjes
[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 15-09-2010 23:39 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zo zijn er wel meer gemodificeerde G25/27 stuurtjes. Er is zelfs iemand die een Ferrari F1 replica gemaakt heeft, werkend en al (maar dan voor volgens mij rFactor). De PlaySeat is dan wel weer interessant. Ben ik net te vroeg geweest met mijn aankoopRobin Chung schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:51:
Volgens mij gaat Playseat deze verkopen. En goede ondersteuning omdat het een omgebouwde G25/G27 is. Nog een bijkomend voordeel is dat alle knoppen individueel instelbaar zijn in F1 2010.
Overigens ga ik mijn eigen F1 stuurtje / G27 mod maken. Ik zal er plaatjes van maken en en 1x posten als hij klaar is (anders kaap ik dit topic zo). Met een beetje geluk is hij volgende week af. Knopjes en switches zijn al besteld, nu nog het stuurtje uit PU schuim halen aan de slag met stinkende polyester en hars. Gaat nog wat worden zo!
Chonneox met zijn F1 stuur.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eoKGtxDqako]
[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 15-09-2010 23:45 ]
Ze gaan wel zoiets verkopen idd, aan 1400 euro.Robin Chung schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:51:
Ben trouwens toch aan het nadenken over een fanatec stuur, alleen mis je dus volgens mij een dpad, start en back knop? Wordt een beetje irritant menu's navigeren en onder het rijden aanpassingen te doen?
En een nieuwe video. Dpad onder op het stuur?
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 16-09-2010 07:28 ]
Ik wil me ook wel aanmelden voor de PC Versie =D Heb er echt zin in!
Gynnad is de naam
eigenlijk is alles top aan de game, baal alleen dat er geen safety car is. Zou toch wel een mooie toevoeging zijn aan het spel lijkt mij. Natuurlijk zou dit online niet te doen zijn, omdat iedereen dan zou gaan rammen, of inhalen onder safety car. Maar voor de offline modus zou het een goede optie zijn mij in ziens.
Gynnad is de naam
eigenlijk is alles top aan de game, baal alleen dat er geen safety car is. Zou toch wel een mooie toevoeging zijn aan het spel lijkt mij. Natuurlijk zou dit online niet te doen zijn, omdat iedereen dan zou gaan rammen, of inhalen onder safety car. Maar voor de offline modus zou het een goede optie zijn mij in ziens.
[ Voor 63% gewijzigd door Gynnad op 16-09-2010 08:05 ]
Hmm als ik zie hoeveel pc gamers er zijn, en eigenlijk geen 360 gamers, dan moet ik mijn keuze misschien toch herzien... gaat me alleen een nieuwe videokaart kosten, want mijn HD4650 zal dat niet trekken.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 16-09-2010 08:09 ]
Bij mijn fanatec stuurtje zit er wel degelijk een Dpad op. inderdaad de onderste twee 'knoppen' onder aan het stuur zijn een Dpad en een start/back knop.Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 06:59:
[...]
Ze gaan wel zoiets verkopen idd, aan 1400 euro.
Ben trouwens toch aan het nadenken over een fanatec stuur, alleen mis je dus volgens mij een dpad, start en back knop? Wordt een beetje irritant menu's navigeren en onder het rijden aanpassingen te doen?
[video]

Ik denk het wel, want ik heb een HD3650Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:09:
Hmm als ik zie hoeveel pc gamers er zijn, en eigenlijk geen 360 gamers, dan moet ik mijn keuze misschien toch herzien... gaat me alleen een nieuwe videokaart kosten, want mijn HD4650 zal dat niet trekken.
Kan je mij toevoegen aan het lijstje? Mijn steamnaam is HappyNiel
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 16-09-2010 08:16 ]
Hmm en werkt dat een beetje? Als je dus tijdens het racen met de d-pad aanpassingen moet doen? Lijkt me niet zo'n handig plaats, en het ziet er uit als iets wat vrij hard klikt, en je niet snel en soepel ff bijvoorbeeld rechts, omlaag, rechts drukt.Jarnoootje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:13:
[...]
Bij mijn fanatec stuurtje zit er wel degelijk een Dpad op. inderdaad de onderste twee 'knoppen' onder aan het stuur zijn een Dpad en een start/back knop.
[afbeelding]
Toevallig iemand in Limburg met zo'n Fanatec stuurtje? Wil het wel eens proberen namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 16-09-2010 08:25 ]
Ik wil ook graag meedoen met de competitie, ik doe mee op de PC onder de naam "Boneless"
.
Wordt top!
Wordt top!
Lees net op twitter dat de Nederlandse pers dit weekend waarschijnlijk aan de slag kan met de retail versie van F1 2010... nog even doorbijten en genieten (hopelijk) van de vele reviews en video's die nu gaan opduiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 16-09-2010 08:55 ]
Nu hopen dat deze uitlekt in het grijze circuitPhusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:52:
Lees net op twitter dat de Nederlandse pers dit weekend waarschijnlijk aan de slag kan met de retail versie van F1 2010... nog even doorbijten en genieten (hopelijk) van de vele reviews en video's die nu gaan opduiken.
Kan niet meer wachten tot ik mijn preorder binnenkrijg.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Tja het gebeurt altijd, maar ik hoop voor Codemasters dat het niet te snel komt, zodat er in ieder geval veel games verkocht gaan worden. Met alles wat ze voor deze game gedaan hebben verdienen ze hun "rewards" en uiteraard zorgt een goede verkoop ervoor dat er een F1 2011 en hopelijk nog meer komen. Misschien zelfs increase van budget zodat ze 2011 nog beter kunnen maken.Hari-Bo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:53:
[...]
Nu hopen dat deze uitlekt in het grijze circuit![]()
Kan niet meer wachten tot ik mijn preorder binnenkrijg.
Wel duur inderdaad, maar ik dacht dat je voor die prijs ook de F1 playseat erbij krijg. De stoel los kost rond de 900 euro, zo uit mijn hoofd. Playseat durft wel...Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 06:59:
[...]
Ze gaan wel zoiets verkopen idd, aan 1400 euro.
[video]

En bedankt voor de video! Die had ik nog niet gezien.
Nope je krijgt daarvoor niet de playseat erbij, dat is alleen het stuur. F1 stuur met playseat kost 2000 volgens mij.Robin Chung schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:05:
[...]
Wel duur inderdaad, maar ik dacht dat je voor die prijs ook de F1 playseat erbij krijg. De stoel los kost rond de 900 euro, zo uit mijn hoofd. Playseat durft wel...![]()
En bedankt voor de video! Die had ik nog niet gezien.
Of het snel komt of niet maakt volgens mij bijna niet uit, want al is iemand niet van plan te betalen voor een spel wacht deze persoon wel een week langer, omdat het spel dan 'gratis' te halen is.Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:58:
[...]
Tja het gebeurt altijd, maar ik hoop voor Codemasters dat het niet te snel komt, zodat er in ieder geval veel games verkocht gaan worden. Met alles wat ze voor deze game gedaan hebben verdienen ze hun "rewards" en uiteraard zorgt een goede verkoop ervoor dat er een F1 2011 en hopelijk nog meer komen. Misschien zelfs increase van budget zodat ze 2011 nog beter kunnen maken.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ja ok, kan zijn, weet niet hoe deze mensen denken eigenlijk. Maar goed, voordat we in een discussie over downloaden belanden zullen we er maar over ophouden.Hari-Bo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:13:
[...]
Of het snel komt of niet maakt volgens mij bijna niet uit, want al is iemand niet van plan te betalen voor een spel wacht deze persoon wel een week langer, omdat het spel dan 'gratis' te halen is.
Ik ga de game op minimaal 2 platformen kopen, misschien wel 3. Compenseert een beetje voor de downloaders.
Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:06:
[...]
Nope je krijgt daarvoor niet de playseat erbij, dat is alleen het stuur. F1 stuur met playseat kost 2000 volgens mij.
[ Voor 8% gewijzigd door Robin Chung op 16-09-2010 10:10 ]
De d-pad van dat stuur is vrij losjes. Ik heb het genoegen gehad om er een te testen en het voelt zo veel beter aan dan de G25. Heb er gelijk een besteld. Helaas zijn ze nu niet direct leverbaar.Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:23:
[...]
Hmm en werkt dat een beetje? Als je dus tijdens het racen met de d-pad aanpassingen moet doen? Lijkt me niet zo'n handig plaats, en het ziet er uit als iets wat vrij hard klikt, en je niet snel en soepel ff bijvoorbeeld rechts, omlaag, rechts drukt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Niet? Hmm dacht dat ze gewoon op voorraad waren.Phydomir schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:36:
[...]
De d-pad van dat stuur is vrij losjes. Ik heb het genoegen gehad om er een te testen en het voelt zo veel beter aan dan de G25. Heb er gelijk een besteld. Helaas zijn ze nu niet direct leverbaar.
Sluit ik mij geheel bij aanPhydomir schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:36:
[...]
De d-pad van dat stuur is vrij losjes. Ik heb het genoegen gehad om er een te testen en het voelt zo veel beter aan dan de G25. Heb er gelijk een besteld. Helaas zijn ze nu niet direct leverbaar.
//edit:
ze zijn inderdaag tot november en october niet meer leverbaar. Las op het forum van Fanatec 911wheel.com dat de orders dagelijk binnen stromen
[ Voor 22% gewijzigd door Jarnoootje op 16-09-2010 11:09 ]
Pff tot november? Nevermind dan. Beetje belachelijk dat ze op hun site doen alsof alles gewoon op voorraad is, dat irriteert mij al genoeg om daar gewoon niks te kopen.Jarnoootje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:02:
[...]
Sluit ik mij geheel bij aanik zou zeggen kopen of kijken of je hem ergens kunt testen ... Mijn GT3 RS staat in Hengelo en is uiteraard te testen
//edit:
ze zijn inderdaag tot november en october niet meer leverbaar. Las op het forum van Fanatec 911wheel.com dat de orders dagelijk binnen stromenMaar ik denk dat het echt een meerwaarde heeft om te wachten en deze te bestellen dan voor de logitech te gaan!
Dan moet je toch op hun site even goed kijken want het staat er gewoon netjes op hoorPhusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:14:
[...]
Pff tot november? Nevermind dan. Beetje belachelijk dat ze op hun site doen alsof alles gewoon op voorraad is, dat irriteert mij al genoeg om daar gewoon niks te kopen.
€225,- Porsche 911 Turbo S Wheel -Pure edition- EU
nu leverbaar
€179.95 Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU
shipped mid of September 2010
€159.95 Porsche 911 Carrera Wheel - EU
Shipping date: October 2010
Wat ik wel jammer vind is dat het fijnste stuurtje (Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel) niet x360 compatible is. De Turbo S is dat wel maar die RS versie voelt zo veel lekkerder aan.
Ik zou je wel adviseren om voor een combinatie met de Clubsport pedalen te gaan. Voor de load cell rem is super. Ook voelt het heel erg stevig aan.
Ik zou je wel adviseren om voor een combinatie met de Clubsport pedalen te gaan. Voor de load cell rem is super. Ook voelt het heel erg stevig aan.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Welke site is dat dan?Jarnoootje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:19:
[...]
Dan moet je toch op hun site even goed kijken want het staat er gewoon netjes op hoor
€225,- Porsche 911 Turbo S Wheel -Pure edition- EU
nu leverbaar
€179.95 Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU
shipped mid of September 2010
€159.95 Porsche 911 Carrera Wheel - EU
Shipping date: October 2010
Sluit ik mij bij aanPhydomir schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:36:
Wat ik wel jammer vind is dat het fijnste stuurtje (Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel) niet x360 compatible is. De Turbo S is dat wel maar die RS versie voelt zo veel lekkerder aan.
Lees net een preview:
Ouch... laten we hopen dat ie op easy stond (zelf zeggen ze van niet).
http://www.gamersdailynews.com/articlenav-2594-page-1.html...even though I am not using the fastest engine setup possible, I was still able to get around the track five seconds faster than the next racer.
Vreemd dat dit door niemand anders is opgemerkt. Kan het me nauwelijks voorstellen eerlijk gezegd,
zeker met alle hulpmiddelen uit en op elk ander niveau als easy.
EDIT:
Trouwens, dit wordt mijn eerste F1 game met stuur en pedalen (en dus handmatig schakelen). Hoe kun je het beste op een bocht aangaan met handmatig terugschakelen bij een F1, eerst remmen en dan schakelen of tegelijkertijd?
EDIT:
Trouwens, dit wordt mijn eerste F1 game met stuur en pedalen (en dus handmatig schakelen). Hoe kun je het beste op een bocht aangaan met handmatig terugschakelen bij een F1, eerst remmen en dan schakelen of tegelijkertijd?
[ Voor 41% gewijzigd door RDMA op 16-09-2010 13:39 ]
Onmogelijk lijkt me..Raimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:37:
Vreemd dat dit door niemand anders is opgemerkt. Kan het me nauwelijks voorstellen eerlijk gezegd,
Ja, het zal ook wel niet. Je ziet ook dat ze review copies beschikbaar stellen aan zowat iedere kleine site in de UK, met alle gevolgen van dien. Reviews geschreven als 14 jarig, geen verstand van F1 en spelend met een controller.Raimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:37:
Tegelijk, maar niet te snel. Je moet er voor zorgen dat bij het terug schakelen je steeds net onder de toerenbegrenzer komt. Zo rem je maximaal af op de motor. Echter als je dit een hele race doet, vindt de motor het niet leuk. Ik weet niet hoe dit in F1 2010 zit maar in de sims die ik heb gespeeld kan dat een mooie rookwolk uit de motor veroorzaken.Raimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:37:
EDIT:
Als je de bocht benaderd remmen en terug schakelen, zoals Phydomir al zei. Dan sturen en pas weer gas geven als je zeker weet dat je hem niet meer hoef los te laten.Raimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:37:
EDIT:
Na een tiental rondjes weet je precies waar de punten zijn en kan je, met wat geluk en doorzettingsvermogen, altijd de bochten goed en snel doorkomen.
Haha klinkt zo simpel...Robin Chung schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:54:
[...]
Als je de bocht benaderd remmen en terug schakelen, zoals Phydomir al zei. Dan sturen en pas weer gas geven als je zeker weet dat je hem niet meer hoef los te laten.
Na een tiental rondjes weet je precies waar de punten zijn en kan je, met wat geluk en doorzettingsvermogen, altijd de bochten goed en snel doorkomen.
Inderdaad haha, bedankt voor de tips! Zal nog wel een even duren voordat ik het echt onder de knie heb maar kan niet wachten!
Mijn eerste meters zullen een paar rondjes op Spa worden zonder tegenstanders.
Of Spa nu het makkelijkste is om mee te beginnen. Ik begin maar met Barcelona, beetje gemiddeld circuit.Raimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:58:
Inderdaad haha, bedankt voor de tips! Zal nog wel een even duren voordat ik het echt onder de knie heb maar kan niet wachten!
Achja Spa is mijn favo circuit dus die wil ik gewoon even zien, als dat te lastig blijkt na 10 min dan schakel ik wel overPhusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:04:
[...]
Of Spa nu het makkelijkste is om mee te beginnen. Ik begin maar met Barcelona, beetje gemiddeld circuit.
op een makkelijker circuit.
Spa is wel een circuit dat veel mensen (goed) kennen uit voorgaande games. Ik heb er tenminste vroeger (GP2/3/4 van Geoff Crammond) verreweg de meeste rondes gereden. Daarom zal ik, na een aantal jaar geen F1 games te hebben gehad, daar ook mijn eerste rondes rijden om wat feeling te krijgen. Wel wennen aan de nieuwe busstop chicane, die was in al die genoemde games nog als vroeger, links-rechts-rechts-links, in plaats van alleen nog maar rechts-links.Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:04:
[...]
Of Spa nu het makkelijkste is om mee te beginnen. Ik begin maar met Barcelona, beetje gemiddeld circuit.
Het zou inderdaad wel een heel groot gat zijn. Wat ik trouwens ook een beetje vreemd vind dat het een 'hands on' preview is en dat er dan plaatjes van seizoen 2009 bij staan...Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:15:
Lees net een preview:
[...]
http://www.gamersdailynews.com/articlenav-2594-page-1.html
Monza is ook zeer makkelijk die kan ik zo dromenRaimon89 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:09:
[...]
Achja Spa is mijn favo circuit dus die wil ik gewoon even zien, als dat te lastig blijkt na 10 min dan schakel ik wel over
op een makkelijker circuit.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het is echt door iemand van 14 jaar geschreven, zo schrijft hij ook dat het minder is dat je moet remmen voor de chicanes op monza? Het is echt zo'n NFS type dat constant het gas erop wil houden... kan ie beter Mario Kart gaan spelen.Unbreukable schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:16:
[...]
Het zou inderdaad wel een heel groot gat zijn. Wat ik trouwens ook een beetje vreemd vind dat het een 'hands on' preview is en dat er dan plaatjes van seizoen 2009 bij staan...
Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:22:
[...]
Het is echt door iemand van 14 jaar geschreven, zo schrijft hij ook dat het minder is dat je moet remmen voor de chicanes op monza? Het is echt zo'n NFS type dat constant het gas erop wil houden... kan ie beter Mario Kart gaan spelen.
Ik hoop nog altijd een zeer uitgebreide review hier op het forum te kunnen doen, maar daarvoor ben ik afhankelijk van Codemasters. Ben al sinds februari bezig om eventueel een review copy te bemachtigen, maar mocht dat niet lukken heeft een uitgebreide review weinig zin omdat iedereen dan de game aan het spelen is.
Dus ik hoop nog iets te horen van Codemasters of er een review copy beschikbaar is, ben er bang voor helaas.
Dus ik hoop nog iets te horen van Codemasters of er een review copy beschikbaar is, ben er bang voor helaas.
zeg! niks tegen Mario kart he
maar goed.. dat heeft dan ook weer niks met racegames te maken
maar goed.. dat heeft dan ook weer niks met racegames te maken
Ik dacht dat het door een Amerikaan was geschreven die alleen maar ovals gewend is.Phusebox schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:22:
[...]
Het is echt door iemand van 14 jaar geschreven, zo schrijft hij ook dat het minder is dat je moet remmen voor de chicanes op monza? Het is echt zo'n NFS type dat constant het gas erop wil houden... kan ie beter Mario Kart gaan spelen.
Heb me stuurtje eens onder het stof vandaan gehaald xD Geloof dat die al meer dan 10 jaar oud is. Kan alleen helemaal geen drivers vinden
Weet iemand welke type Fanatec dit is?

Dit topic is gesloten.