met Junction maak je een 'harde' link aan van een directory zoals je dat ook in linux/unix kunt doen.
een soort van snelkoppeling, maar de applicatie ziet het verschil niet als deze er naar kijkt
Je kunt dus je C:\program files\ccp\eve linken naar een directory
C:\program files\ccp\eve_clone1
C:\program files\ccp\eve_clone2
C:\program files\ccp\eve_clone3
Fysiek is er maar 1 bron, C:\program files\ccp\eve
als je clone 1 opstart dan zal de cache en settings er zo uit zien:
C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_clone1_tranquility
als je clone 2 opstart dan zal de cache en settings er zo uit zien:
C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_clone2_tranquility
Hierdoor worden de settings en cache apart opgeslagen.
ik heb voor caching performance het volgende:
Ik heb een ramdisk aangemaakt van 100mb
http://memory.dataram.com...services/software/ramdisk
die heet F:\
nu heb ik de C:\Users\whoami\AppData\Local\CCP\EVE\c_program_files_(x86)_ccp_eve_tranquility gelinked aan F:\ en schrijft en leest eve altijd naar F:\
de ramdisk heeft een latency van heeeeeel klein en een performance zo snel als je geheugen is en dus vele malen sneller dan een disk.
de ramdisk schrijft bij afsluiten van het os de inhoud van de ramdisk naar schijf en bij booten kopieert ie de inhoud van schijf naar de ramdisk.
Owja, over het opblazen van 1 core, dat is gelul. Een core krijgt het gewoon druk, maar zal zich nooit overbelasten dat hij hardwarematig stuk gaat. enkel de processen op die core zijn dan langer bezig met het wachten op de andere drukke processen.
[
Voor 46% gewijzigd door
bodhisatva op 04-03-2010 17:56
]