Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ben ik de enige die opeens last heeft van crashes? Steeds als ik een vijandige stad in neem crasht het spel. Krijg ik zo'n melding dat Civilization niet meer werkt en er gezocht wordt naar een oplossing die er vervolgens niet is.
Maakt niet uit welke stad. Ik speel dus wel in het jaar 2060 met een hudge map en ik heb iets van 100 militaire eenheden en ook iets van 70 steden.. Blijkbaar is dat allemaal te heftig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

KarlMarX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:16:
Ben ik de enige die opeens last heeft van crashes? Steeds als ik een vijandige stad in neem crasht het spel. Krijg ik zo'n melding dat Civilization niet meer werkt en er gezocht wordt naar een oplossing die er vervolgens niet is.
Maakt niet uit welke stad. Ik speel dus wel in het jaar 2060 met een hudge map en ik heb iets van 100 militaire eenheden en ook iets van 70 steden.. Blijkbaar is dat allemaal te heftig... :(
Nope, nog geen crashes gezien in 40 uur spelen. Enkel wat artifacts maar na vervangen GFX kaart zijn die er niet meer. Enige bugs die ik zie zijn queues die leeggemaakt worden en hier en daar een unit die automatisch in ZZZzzz²²²-modus terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:17:
Waarom is er geen optie om fog of war uit te schakelen?

Ik begin op verschrikkelijke kaarten en ik kom daar pas na lange tijd achter.

:(
Daar is inmiddels al een modje voor verkrijgbaar. Je kan 'm alleen niet meer uitschakelen om te zien wat je wel en niet ontdekt hebt. Lang niet alles is zonder fog zichtbaar.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Spoiler om fog of war uit te schakelen (en meteen het hele debugpanel int e schakelen:

spoiler:
[code]Edit config.ini
Change "DebugPanel = 0" to "DebugPanel = 1"
Then hit ` (tilde) in-game and select reveal all [/code]

* YellowOnline cheat al zeker 10 jaar lang niet meer. De fun is er te snel af als je cheat.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 02-10-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Potver... Net kon ik door een paar turns over te slaan, opeens wel zonder crashes een paar steden innemen, maar een paar turns later was het wel weer raak... Zou dit een ingebouwde manier van de makers zijn om te zorgen dat je niet te verslaafd kan worden?
Wat de lol gaat er nu wel snel van af. Tot vanmiddag kon ik gewoon niet stoppen met die spel, al een week lang, maar nu begint het te irriteren... vooral omdat het spel ook zo traag opstart en al die crashes zo wel veel tijd kosten.

Edit: De meest recente savegame start ook niet mee rop. Dan krijg ik tijdens het laden dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PTWROmczshCvpGXdbbez3GtQ/full.gif

Directx 9 ook geprobeerd, maar dat maakt geen verschil...

[ Voor 19% gewijzigd door KarlMarX op 02-10-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Aangezien er relatief weinig klachten over crashes zijn zou ik toch de PC eens checken :>

Terzijde: nogal stomme diplomatie soms. X is in oorlog met Y en ik vraag "hey X, zullen we Y oorlog verklaren". Antwoord: "da's niet interessant voor mij". Hoezo niet interessant? je bent al in oorlog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Tot vandaag/gisteren heb ik een week lang, meer dan 30 uur zonder problemen gespeeld. Dan zou mijn pc opeens problemen geven? Bovendien is het steeds op een vast punt en kan ik dat punt steeds reproduceren. dus geen random crashes.

Om dezelfde reden ben ik ooit met Empire total war gestopt. Ook die crashte steeds op eenzelfde punt ver in een campaign. Dan is de lol er snel af. Verder spelen is niet te doen en ik heb geen garantie dat het in een nieuw potje niet weer gaat gebeuren...

Maar wachten op een patch denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hier loopt de AI zich vast op. Hé hé.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nzKKRSnTbVVdaAT1oTlHDX9f/thumb.jpg

Door een geweldig rotatiesysteem kan ik alles doen zonder troepenverlies.

En als het echt nodig is heb ik nog een ver(r)assing:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W4MT1rBTiwNBYIamicnOPRvz/thumb.jpg

Eat that, Katarina (die 3 keer sterker is). })

[ Voor 48% gewijzigd door YellowOnline op 03-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel steden heb je in dat potje? En voor welke overwinning ga je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

8 steden. Een klein rijkje. Geen idee voor welke overwinning ik ga. Diplomatiek is 't gemakkelijkste, maar die heb ik al (voor m'n achievements). Aan de andere kant: 't is 2028 dus ik denk niet dat ik voor iets anders kan gaan. Punten is uitgesloten . Ik ben wel tweedes, maar de nummer één is drie keer groter dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

KarlMarX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:57:
Potver... Net kon ik door een paar turns over te slaan, opeens wel zonder crashes een paar steden innemen, maar een paar turns later was het wel weer raak... Zou dit een ingebouwde manier van de makers zijn om te zorgen dat je niet te verslaafd kan worden?
Wat de lol gaat er nu wel snel van af. Tot vanmiddag kon ik gewoon niet stoppen met die spel, al een week lang, maar nu begint het te irriteren... vooral omdat het spel ook zo traag opstart en al die crashes zo wel veel tijd kosten.

Edit: De meest recente savegame start ook niet mee rop. Dan krijg ik tijdens het laden dit:
[afbeelding]

Directx 9 ook geprobeerd, maar dat maakt geen verschil...
Die had ik vanavond ineens ook... Was wel een net nieuwe game waar ik voor het eerst 2 mods aangetrapt had... Maar goed, morgen mijn save van vanavond maar eens proberen, vrees met grote vrezen :|

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
Wat gaan er toch veel uren in dit spel zitten. Heb hiervoor alleen civ. revolutions gespeeld en het lijkt er best wel op alleen is deze wat uitgebreider.
Aan het begin viel ik heel de tijd city states aan, maar begin nu de voordelen te beseffen. Zal nooit meer een City state redden als ze aangevallen worden trouwens. Heb nu door dat je ze beter kan laten capturen en het dan terug winnen en aan de stad terug geven. Dan heb je minsten 150/60 en dus een stad die voor je door dik en dun gaat :)

Ff wat vragen voor de kenners.

Ik heb gemerkt dat wegen behoorlijk aan de prijs zijn, want volgens mij maak ik daar steeds verlies op (prince) , maar ik begrijp dat als een weg 1maal naar een andere stad loopt je er weer veel geld voor krijg ?
Zit er een maximale lengte aan om er geen verlies op te draaien ? en zijn wegen tussen je eigen steden ook trade routes ? (en dus geld waard )

En wat kan je het beste met een stad doen die je overwint ? Als je ze helemaal overneemt dan gaat de happiness er aan , maar als je ze als puppet laat fungeren krijg je dan ook meer ontevreden citizens ?
Laat ze weleens afbranden als er niet genoeg gronstoffen aanwezig zijn om er voordeel mee te doen, maar wat is nou het beste ?

Speel nu met de grieken en op prince is er echt geen hol aan om steden te veroveren...veel te makkelijk. Stuur er 4 units te paard op af en laat ze 1 voor 1 aanvallen. En het mooie aan die unit is dat hij na een aanval ook weer weg kan lopen buiten bereik van de stads verdediging. Dat gaat dus echt in notime.
Dat zal op hogere niveaus ook wel anders zijn ?

Wel een lekker spel hoor ...de uren vliegen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Beakzz schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 04:59:
En wat kan je het beste met een stad doen die je overwint ? Als je ze helemaal overneemt dan gaat de happiness er aan , maar als je ze als puppet laat fungeren krijg je dan ook meer ontevreden citizens ?
Laat ze weleens afbranden als er niet genoeg gronstoffen aanwezig zijn om er voordeel mee te doen, maar wat is nou het beste ?
Ik maak ze eerst puppets en dan als de rebellie over is doe ik ze één voor één annexen. Dan wacht ik tot het courthouse klaar is en is de unhappieness over en dan annex ik de volgende. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

djidee schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:35:
[...]

Die had ik vanavond ineens ook... Was wel een net nieuwe game waar ik voor het eerst 2 mods aangetrapt had... Maar goed, morgen mijn save van vanavond maar eens proberen, vrees met grote vrezen :|
De mods zijn de oorzaak, in mijn geval met zekerheid de remove giant death robot ding mod..

Dan maar zonder mods spelen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat wegen behoorlijk aan de prijs zijn, want volgens mij maak ik daar steeds verlies op (prince) , maar ik begrijp dat als een weg 1maal naar een andere stad loopt je er weer veel geld voor krijg ?
Zit er een maximale lengte aan om er geen verlies op te draaien ? en zijn wegen tussen je eigen steden ook trade routes ? (en dus geld waard )
Wegen tussen je eigen steden zijn ook trade routes. Als je bijv. met de arabieren speelt, kreeg je extra goudstuk voor elke trade route. Volgens mij gaat ook je productie omhoog, iig met railroads gaat je productie sowieso omhoog per stad.
Als je de stad 'annexed', dan krijg je 5 :( , maar als je dan een Courthouse bouwt, dan gaan de 5 :( weg.
Bij een puppet stad heb je weer minder boze gezichtjes, maar je kan dan geen dingen bouwen in die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:53
FloydRaalte schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:43:

Dan nog een laaste vraag. Ik zoek een hulpsite voor Civ V. Ik zou wel eens weten hoe andere players hun net gestichte Cities opbouwen.
Ik denk dat civfanatics.com wel een goed beginpunt is daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik heb net de tutorial gedaan, en dit is mijn eerste echter keer Civ, op welke moeilijkheidsgraad zal ik beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Game Error schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:09:
Ik heb net de tutorial gedaan, en dit is mijn eerste echter keer Civ, op welke moeilijkheidsgraad zal ik beginnen?
Begin dan maar bij het begin: Settler. Je bent geen mietje om daarmee te beginnen. Civilization is geen gemakkelijk spel. Voor je de hogere levels probeert moet je het op z'n minst onder de knie hebben. Ik denk sowieso niet dat veel mensen hier hoger dan Prince spelen (mezelf incluis na een potje op King).

PS. Check out http://segmentnext.com/20...zation-v-beginners-guide/

[ Voor 39% gewijzigd door YellowOnline op 03-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zat twee dagen terug met veel enthousiasme te spelen. Was al behoorlijk ver, begon heel de wereld te veroveren met men Giant Robot =]

Tot dat....jawel een crash! :@ Echt 2 3 uur gamen naar de maan, nu heb ik er opeens geen zin meer in :/

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 03-10-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
beyazz06 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:39:
Ik zat twee dagen terug met veel enthousiasme te spelen. Was al behoorlijk ver, begon heel de wereld te veroveren met men Giant Robot =]

Tot dat....jawel een crash! :@ Echt 2 3 uur gamen naar de maan, nu heb ik er opeens geen zin meer in :/

edit: typo
autosave :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Daarom doe ik geregeld quik save tussendoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
-
thnx voor de tip, had ik niet gezien =]

speel nu lkkr door =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Heeft iemand enig idee hoe je windowed mode zonder border kan draaien?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Cultural Victory met Gandhi op archipelago is wel relaxed. Heb al 10 wereldwonders in 1876 AD 12 wereldwonders :o

How to win a cultural victory:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3MJ3NFucEtf362z3drrBPuvh/thumb.jpg

:+

[ Voor 53% gewijzigd door YellowOnline op 03-10-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het is wel handig om de autosave op iedere turn te zetten, anders ben je nog veel kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Bij mij doet ie het opeens niet meer. " je kunt dit spel op dit moment niet spelen, probeer het later nog eens. " Zegt steam. Heb een dag of 5 niet gespeeld. Erg vreemd dit. Ik verlang opeens naar een spel zonder steam ertussen, grrrrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan is hij aan het updaten, gewoon een minuutje wachten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Aha ok, hij is automatisch een nieuwe update aan het binnenhalen dus? Las ergens dat er van de week al een update was nu je het zegt. Lekker vage foutmelding dan, en ik kan na een uur nog niet spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Heeft iemand de game al kunnen spelen met een lager systeem dan de minimale req??? (vooral Video kaart)

Het gaat vooral om mijn (waardeloze) grafische kaart, de Mobile 965 Express Family chip 358mb.

Wil deze graag spelen, maar moet waarsch eerst een nieuwe pc halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Je videokaart moet Shader model 3.0 ondersteunen. Doet jouw kaart dat niet, dan kan je Civ V niet eens opstarten.

Vind ik ook jammer, kan het nu niet draaien op mijn laptop. Dus voorlopig geen Civ V lanparty's voor mij, aangezien ik geen zin heb om voor een weekendje mijn desktop mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hij deed het bij mij weer na een integriteitscheck en een defrag. Er was dus iets " uit synch" na de update. Lekker gammel dat steam :)

Ik heb zelf een Dell 5150 uit 2005, maar 2 jaar terug heb ik er (vanwege de komst van Fallout 3) wat extra geheugen en een Asus EAH4670 videokaart in gehangen, moet zeggen dat Civ aardig draait. Alles staat op medium, geen hoge resolutie uiteraard, ben erg tevreden met de prestaties van het oude beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Heeft iemand nog wat suggesties om het spel smoother te laten lopen? Tot de Renaissance ging het allemaal wel, maar nu ik bezig ben met het manhattan project is het toch wel erg lang wachten tussen beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Game Error schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:16:
Heeft iemand nog wat suggesties om het spel smoother te laten lopen? Tot de Renaissance ging het allemaal wel, maar nu ik bezig ben met het manhattan project is het toch wel erg lang wachten tussen beurten.
roei een paar AI spelers uit?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

YellowOnline schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Begin dan maar bij het begin: Settler. Je bent geen mietje om daarmee te beginnen. Civilization is geen gemakkelijk spel. Voor je de hogere levels probeert moet je het op z'n minst onder de knie hebben. Ik denk sowieso niet dat veel mensen hier hoger dan Prince spelen (mezelf incluis na een potje op King).

PS. Check out http://segmentnext.com/20...zation-v-beginners-guide/
Mja, als je er helemaal niet mee bekend ben, begin laag. Ik speelde Empire/Deity lvs met CIV3 en ben met CIV 5 meteen op King's lvl begonnen. Het gaat me goed af, nog vrij makkelijk trouwens. Denk ik rap naar een nog hoger lvl ga, of ermee kap...(zie mijn eerdere bezwaren). Als je het idee doorhebt (city state te vriend houden, = gratis vecht unit elke 17 turns bijv, of extra food bij een maritieme city), verder helpen allied states je met je civ oorlogen, zeker in het begin reuze handig; Drie allied cities + mijn leger (4 units) = game over, england (of whatever).

Volg de hints van je advisors, verken veel, verover niet teveel, kost teveel happines en resources, zeker in het begin. Versla barbs/camps (verdien je experience en geld mee) , koop grond en maak allies. Dan word het een vrij simpel verhaal.
YellowOnline schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:32:
Cultural Victory met Gandhi op archipelago is wel relaxed. Heb al 10 wereldwonders in 1876 AD 12 wereldwonders :o

How to win a cultural victory:

[afbeelding]

:+
Hoop dat je ook lol gehad hebt, mij lijkt zo'n spelleke oer en oer saai. Zo win je ook AGE of Empires, met gemak; pak een eiland en laat d eai komen tot al zijn hout op is; daarna is het een fluitje van een cent, om zijn eiland te slopen. Leuk voor een keertje, maar nooit voor herhaling vatbaar. Nee geef mij maar gewoon conitenten, met een X aantal buren, waar je nooit weet wat je te wachten staat.

ps: nog zo'n saai dingetje:
Regelmatig komen er barb/bootjes en poppetjes in de buurt van je citys. Krijg je melding van, je gaar erheen en je gaat natuurlijk altijd dat bootje/unit bombarderen. Resultaat; 3,4,5 beurten diezelfde melding, daar die barb nooit weggaat, en 3,4 a5 keer bombard klikken totdat ook dat "gevaar" weer geweerd is. Repetatief, voorspelbaar en in mijn ogen spelbedervend. Maak die barbs gevaarlijk, of laat ze weg, laat desnoods de city zelf automatisch beginnen te schieten, want dat doe jij ook; altijd. Vervelend. Het is nu 360bc, heb 6 cities en drie pupper-cities, england en de indianen weggevaagt en india krijgt er nu, ism de duitsers, nu ook van langs. Heb al een city van ze, dat maakt 4 puppetstates (die ik later inlijf, als mijn happiness redelijk in deplus staat; werkt goed kan ik je zeggen)

India gaat dit niet lang volhouden, heeft nog drie cities. Mijn leger, ondertussen zo'n 8 units groot, icm met de duitsers + mijn drie bevriende city states; nee dat is een gewonnen slag. Daarna ff de duitsers "oprollen" en het continent is van Cleopatra. Maar goed, dit word denk ik de eerste en laatste CiV 5 campagne die ik ooit speel; het is me net ff te simpel en erger nog; het duurt veels en veels te lang allemaal. Het voelt aan als een schildpad die ff een marathon "rent" :F

[ Voor 46% gewijzigd door Madrox op 04-10-2010 07:53 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

AlphaWierie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:51:
Heeft iemand de game al kunnen spelen met een lager systeem dan de minimale req??? (vooral Video kaart)

Het gaat vooral om mijn (waardeloze) grafische kaart, de Mobile 965 Express Family chip 358mb.

Wil deze graag spelen, maar moet waarsch eerst een nieuwe pc halen..
Je zou natuurlijk de demo kunnen downloaden en het uitproberen...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Op zich een heel leuk spel om te spelen.

Alleen die paar bugs die het spel heeft maakt het soms irritant om te spelen.
6x eencrash of vastlopen van het spel, en zelfs 1x blue screen.
De pc kan het met gemak aan, daar ligt het niet aan. Zucht hopelijk wordt het binnenkort met een update gefixt
Eens gekeken naar de bekende bugs:

CONFIRMED Bugs
1.) Weird red terrain spots
2.) Crash upon loading savegame
3.) Clicking into Fog of war with unit selected might reveal occupied or impassable tiles
4.) Mod selection list is clipping
5.) [FIXED] 1.0.0.17 GPT deals set to 5 GPT, even when other values agreed.
6.) Tooltip time delay time rounded to nearest integer when moving slider in options menu
____6a.) Same issue affects other options sliders
7.) File Size bloats with save / load cycles
8.) [FIXED] 1.0.0.20 Puppet state production can be controlled via strategic view
9.) [FIXED] 1.0.0. 17 Peace negotiation bug - Enemy gives everything everytime
10.) Mouse top screen position not being updated with changing resolutions & moving to windowed mode.
11.) Mods prevent saves loading (Clock mod). Is this fixed?
12.) [BUG] Land boat: Boat is stuck when in city when it's razed AND ship in inland city
13.) Colon (: ) and other characters in save game title cause 0 byte save file.
14.) WIndows key + M doesn't minimize game in Windows 7, fullscreen mode.
15.) [FIXED] 1.0.0.20 No button to play mods available/Mod Installer does not check drive
____15a.) As above - Mods don't install when steam not on C drive. (Acknowledged by Dennis Shirk in thread above)
16.) "R" as a hotkey is used for both "show resources" on map, and for workers to "build roads".
17.) Oil on lakes inaccessible.
18.) Helicoper gunships can capture cities
19.) Research Beakers don't overflow.
20.) City State / Civ diplomacy can cause City-State to declare war on itself (results in crash)
21.) (same link as 20) Trying to load save file that uses DLC when you don't have it causes game crash - need error handling.
22.) Science column sorting by city name, not science output in Economic overview screen.
23.) Citizen Allocation Governor Anomalies
24.) Advanced Ballistics quote mismatched with voiceover quote
25.) Lord Elizabeth and Lord Catherine: Wrong titles
26.) International date line - path finding bugged, if you cross the date line
27.) Magellan Achievement doesn't trigger - deactivated via XML(?)
28.) wet Stonehenge (wonders on water)
29.) Extra move for swordsman causes graphics glitch - two units on one tile (or something!)
30.) Combat bonuses for friendly territory being applied in enemy territory
31.) [BUG] "Free thought" social policy, Trading posts only provide 1 science
32.) Clicking on unit in military adviser list doesn't bring-up the correct (clicked-on) unit.
33.) User is unable to click "promote" buttons. Might be related to screen resolution issues
34.) Several reports of crashes when trying to save: Thread 1 | Thread 2
35.) "Random" Map Type in "Advanced" set-up can't be chosen. Simply sticks with whatever was set in the "basic" setup, or most recently selected
36.) Resource counts not updating for expired trades and other Luxury Resource trade bugs.
37.) Problem when you have a interface menu up inter-turn and a Civ contacts you (diplo with no buttons, no ability to get out of it)
38.) Chichin Itza effect on golden ages being double-counted?
39.) Submarines visible to cities
40.) Catapults initiate a melee attack (instead of ranged) if not "set-up" first.
41.) Unit panel worker advice differs from on-plot / tooltip worker advice
42.) Deleting AI player in "Advanced setup" will also delete all victory conditions if time victory is turned-off.
43.) City State worker freed from barbs doesn't move.
44.) Open Borders not always being canceled when deal expires
45.) Oil resource textures not visible in DX11 version.
46.) Can't select unit garrisoned in city directly from the strategic view.
47.) [FIXED] 1.0.0.20 Research Agreements not expiring properly.
48.) AI accuses you of settling close, when you haven't. Related to them having just lost capital city?
49.) 2 great people on a single turn - does not increment counter properly
50.) Minutemen get no benefit from roads.
51.) Incorrect name in combat odds panel when attacking city
52.) Barb Unit fortification bonus cycles from 25% to 50% to 25% etc
53.) Reproduceable crash - moving helicopter.
54.) Number of turns to complete a project not calculated correctly when a city has a railroad production bonus
55.) Tile Improvement graphics prevent "revealed" resources from being see on map.
56.) Rebasing aircraft can create duplicate clickable icons
57.) Peace treaties and other diplomatic agreements not expiring (not sure why this wasn't logged in this list before)
58.) Square brackets [] in username impacts / prevents in-game chat
59.) Food in city center not being added to city (its starving!)
60.) Yield icons messed-up / missing when reloading a save,
61.) Nuking a tile <3 hexes away causes a crash
62.) [BUG] Impossible to see units' promotions, interface hides them
63.) City State & other diplomatic issues can reveal names of unmet civilizations.
64.) AI Doesn't defend well against naval attack
65.) Broken research pacts (by war declaration) gives you the tech anyway.
66.) Cities gained during peace treaties then puppeted can require you to select production for them, making an un-dismissible button
67.) River graphic not appearing on the map
68.) City State "broken" when starting game next to human player.
69.) [BUG] Gerat Wall apperently not working
70.) [Bug] Mounted Defense Bonus Against Ranged Attack
71.) Bug: Can see where units are placed in FOW
72.) Incompatible saves between Deluxe Babylon and normal version
73.) Puppet city building Apollo Program
74.) Machu Pichu destroyed when city captured.
75.) Uneven turn-number trades involving resources leave massive resource imbalance (and probably a bugged trade anyway) | Second thread
76.) [BUG] Siam bonus not working at all (with savegame)
77.) Brandenburg gates general not near the capital, but near wonder city
78.) Game crashes at 70th city
79.) [PATHFINDING] Civilian Units Route incorrectly around friendly units
80.) Crashes on turn 398 - Stuck savegame
81.) Can build catapults without iron working
82.) Built wonder narration affected by music volume slider
83.) Browse Mods > Online > Shows list then disappears
84.) pillaged resources still available
85.) Fighting over 30XP barb cap will add new great general points
86.) Minor BUg - Happiness calculation wrong - garrisoned units not included
87.) Need Civilopedia Update for Sydney Opera House to show that it can only be built in coastal cities
88.) Angkor Wat affects only the city in which it is built, not all cities
89.) Misc crashes
90.) Utopia Project being built by puppet city

En mogelijk nog eens 11 mogelijke bugs.....
Wat een waslijst voor een nieuw spel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baasandre schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:22:
De pc kan het met gemak aan, daar ligt het niet aan. Zucht hopelijk wordt het binnenkort met een update gefixt
Vast wel. In de eerste week hadden ze al 3 updates uit en er zullen nog flink wat volgen.

Al zijn ze nu vooral aan het bughunten naar dingen die crashes veroorzaken. Andere problemen (zoals een hoop uit de lijst) hebben een iets lagere prioriteit, maar zullen hoogstwaarschijnlijk ook aangepakt worden.

Overigens is deze lijst ook interessant. Gaat niet zozeer over bugs maar dingen die verbeterd kunnen worden.
Of het door updates of mods gefixt wordt dat moeten we nog zien, maar either way zullen die dingen aangepakt worden (een deel is al aangepakt door mods).

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 04-10-2010 09:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Gisteren geprobeerd met Bismarck een cultural victory te halen. Ik was redelijk op weg tot de Fransen het nodig vonden om oorlog te voeren. Resultaat; Heb nu aan een aantal landen de oorlog verklaard en verover de ene na de andere stad FFFFFUUUU :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Op welke moeilijkheidsgraag spelen jullie allemaal die met een agressieve AI te maken hebben?
Op Warlord valt hij me echt nooit aan. Wel al mijn allied City States, dus dan ben ik wel moreel verplicht de oorlog aan die AI te verklaren. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Wat mij overigens mateloos stoort is het volgende: Stel je hebt een aantal units op het gebied van je vijand hebt in het kader van "open borders" en stelt ze alvast goed op voor de aanval. Verklaar dan de oorlog en ze zijn weer op je buiten het grondgebied van de vijand...

Ik speel overigens op Prince

[ Voor 5% gewijzigd door 0rbit op 04-10-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Hallo hey! Das echt niet normaal zo'n lange lijst! Ik ben zelf gekapt met mijn 1ste game CivV. Waarom? Heel simpel, het was gewoon niet meer te doen! Ik speel een "earth" map met 16 tegenspelers en 12 CityStates. Ik heb nu heel africa en europa ingepalmt en zit nu aan de 30 tot 40 steden die onder mijn bewint staan. (meeste zijn puppets) Ik krijg nu zoveel last van :
  • Happeringen met wanneer ik units aanklik (freeze van 5 seconden)
  • Rood/wit terrein plekken (textureloos) die soms weer op textured springen
  • Grijze terrein plekken (waar de textures erg lang te tijd nemen om te laden)
  • Sprites van boats of andere units die in het scherm "gebrand" staan, wanneer je scrolt, scrollen de units mee
  • Een turn laden duurt 3 minuten (hoe verder je komt hoe langer de laadtijd)
  • Spontane crash naar windows (blij toen ik de autosave gevonden had zeg)
  • Intro van het spel kan ik niet overslaan, ik MOET dat klere-filmpje elke keer afkijken!
  • Hoe verder ik kom hoe langzamer/happerend alles gaat, lijkt wel een flipperkast
Kortom: opzouten met die handel. Ben opnieuw begonnen op een standaard map. Kijken of dat nog gaat.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Lijkt me dat je computer gewoon wat te oud is. Dat introfilmpje wordt gespeeld zolang hij nodig heeft om te laden. Op mijn core i5 kan ik nog voor ik de kop van die ouwe zie met een muisklik verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]FloydRaalte schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:31:
[...]
• Intro van het spel kan ik niet overslaan, ik MOET dat klere-filmpje elke keer afkijken! Of je zet het uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een config file aanpassen om het filmpje te skippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:00:
Je kan een config file aanpassen om het filmpje te skippen...
Yups, dat of het filmpje hernoemen. Either way heb je geen last meer vand at filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik wil niks zeggen maar er zijn 2 patches die de bugs fixen.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Nog niet alle bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:42
Mr_Atheist schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:29:
Wat mij overigens mateloos stoort is het volgende: Stel je hebt een aantal units op het gebied van je vijand hebt in het kader van "open borders" en stelt ze alvast goed op voor de aanval. Verklaar dan de oorlog en ze zijn weer op je buiten het grondgebied van de vijand...

Ik speel overigens op Prince
Dat is geen bug, dat was in Civ IV ook al zo.
En terecht lijkt me, het zou een enorme exploit zijn als je, voor een aanval, al je units al zijn rijk in kan marcheren en dat ze dan blijven staan bij een oorlogsverklaring. Dan heeft de verdediger 0,0 tijd om zich nog voor te bereiden op een aanval en zou de aanvaller een easy win hebben.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op earth normal en ik zit op Zuid-Amerika samen met India die veel sterker is, nu heb ik nog niet meteen zin om hem te gaan aanvallen, maar ik zit vast op mijn continent. Hoe en wanneer kan ik de oceaan oversteken.
Ik zit nu rond 1600 AD.

Eventueel kan ik India aanvallen, maar dan heb ik de hulp nodig van de city states, zijn die eigenlijk een goede hulp? En waneer helpen zij u? Ik sta nu friendly met 2 city states die in Noord Amerika liggen naast India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:52:
Ik zit op earth normal en ik zit op Zuid-Amerika samen met India die veel sterker is, nu heb ik nog niet meteen zin om hem te gaan aanvallen, maar ik zit vast op mijn continent. Hoe en wanneer kan ik de oceaan oversteken.
Ik zit nu rond 1600 AD.

Eventueel kan ik India aanvallen, maar dan heb ik de hulp nodig van de city states, zijn die eigenlijk een goede hulp? En waneer helpen zij u? Ik sta nu friendly met 2 city states die in Noord Amerika liggen naast India.
Transports over water zijn er niet meer. Je zal je units moeten laten "zwemmen". Embarken kan wanneer je optics hebt (alle units kunnen dan over Coast tiles zwemmen). Om de oceaan over te "zwemmen" heb je uit mijn hoofd Astronomy nodig (kan ook zijn dat het Navigation is, kan geen online Civelopedia vinden voor Civ V).

City states helpen bij je oorlog als ze Allied zijn (60 influence). Hoewel ik ze niet actief aan de oorlog deel zie nemen, ze vallen in mijn games alleen aan als de vijand toevallig in hun gebied zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
RocketKoen schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 04:48:
[...]

roei een paar AI spelers uit?
Confirmed! Heb in mijn map Huge op marathon nu een heel continent uitgeroeid. Zijn nog maar 4 andere naties over van de 20 :P
Turns gaan nu veeeeeeeeeel sneller.

Heb zelf alleen wel last gehad van een corrupte savegame. Dit was wel irritant. :/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
BSTNjitRam schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:48:
[...]

Dat is geen bug, dat was in Civ IV ook al zo.
En terecht lijkt me, het zou een enorme exploit zijn als je, voor een aanval, al je units al zijn rijk in kan marcheren en dat ze dan blijven staan bij een oorlogsverklaring. Dan heeft de verdediger 0,0 tijd om zich nog voor te bereiden op een aanval en zou de aanvaller een easy win hebben.
Ik heb het ook geen bug genoemd. Het is gewoon niet realistisch. Alsof mijn units even vriendelijk gevraagd worden om op te rotten.

Het zou veel leuker zijn als deze feature eruit gehaald zou worden; dan moet je JUIST rekening houden met een aanval, zelfs van je allies. Mochten hun legers dan te groot worden dan kun je alsnog besluiten ze eruit te knikkeren. Nu zit je altijd safe... ach, ze verdwijnen toch naar de rand.

Ik vind het verder niet erg hoor. Eerst even met een frigate op bezoek en laat dan de hordes maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mr_Atheist schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Ik heb het ook geen bug genoemd. Het is gewoon niet realistisch. Alsof mijn units even vriendelijk gevraagd worden om op te rotten.

Het zou veel leuker zijn als deze feature eruit gehaald zou worden; dan moet je JUIST rekening houden met een aanval, zelfs van je allies. Mochten hun legers dan te groot worden dan kun je alsnog besluiten ze eruit te knikkeren. Nu zit je altijd safe... ach, ze verdwijnen toch naar de rand.

Ik vind het verder niet erg hoor. Eerst even met een frigate op bezoek en laat dan de hordes maar komen.
Mee eens.. de AI moet 'open borders' ook veel meer serieus nemen en eventueel gaan klagen als je wel erg veel legers in zijn grondgebied hebt lopen en zeker bij zijn steden. Als een EU land allemaal legers gaat plaatsen rond de grote steden in Nederland gaan wij ook echt wel klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
maniak schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:59:
[...]

Mee eens.. de AI moet 'open borders' ook veel meer serieus nemen en eventueel gaan klagen als je wel erg veel legers in zijn grondgebied hebt lopen en zeker bij zijn steden. Als een EU land allemaal legers gaat plaatsen rond de grote steden in Nederland gaan wij ook echt wel klagen ;)
Wat onhandig natuurlijk als jouw ally een grondgebied heeft dat aansluit op het grondgebied van jouw tegenstander en je die tegenstander als eerste een kopje kleiner wil maken. Open borders is toch vooral handig als je vrije doorgang wilt hebben met je troepen of de boel wilt verkennen. Een ally aanvallen waarmee je een open bordersverdrag hebt kan je beter buiten de grenzen doen van zijn grondgebied, dat verzekert je een strategische opbouw van je troepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Transports over water zijn er niet meer. Je zal je units moeten laten "zwemmen". Embarken kan wanneer je optics hebt (alle units kunnen dan over Coast tiles zwemmen). Om de oceaan over te "zwemmen" heb je uit mijn hoofd Astronomy nodig (kan ook zijn dat het Navigation is, kan geen online Civelopedia vinden voor Civ V).

City states helpen bij je oorlog als ze Allied zijn (60 influence). Hoewel ik ze niet actief aan de oorlog deel zie nemen, ze vallen in mijn games alleen aan als de vijand toevallig in hun gebied zit.
Ah, ja dat zou wel kunnen kloppen, ik heb de Astronomy nog niet.
Het heeft mij ook lang geduurt vooralleer ik die coast tiles doorhad en het embarken.

En die City states ga ik nog wel wat geld geven zodat ik op allied kom, sta nu friendly.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Heeft iemand ook nog suggesties voor een goede mapgrootte om op te spelen? Ik ben begonnen met large, maar dat is toch wat groot, mijn pc heeft het bovendien moeilijk met 28AI. (18 cities en 10 landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
De AI vind ik de enige teleurstelling:

Een diplomatieke overwinning vind ik behoorlijk lastig. als je eenmaal een tegenstander aan je verkeerde kant hebt, dan is het bijna onmogelijk om nog weer op goede voet met ze te komen. (tips welkom!)

Ook de beledigingen zijn compleet uit de lucht geplukt, ik wordt regelmatig "beschuldigd" van het hebben van het kleinste leger, of ongecultureerd zijn, of weinig grondgebied hebben. Terwijl ik van alle 3 meer heb dan degene die me beschuldigd :?

Wat ook vreemd is: ik en alexander hebben onenigheid met de Japanners. Alexander verklaard de oorlog aan japan, en vraagt mij om mee te doen. Ik druk per ongeluk op nee. Ik open het diplomatieke scherm weer, ik vraag of alexander meedoet met de oorlog, weigert hij. Terwijl hij al in oorlog is! Ik ga vervolgens op eigen houtje de japanners ook aanvallen. Vind hij dat ik de zwakken pest! Logica ontgaat de AI aan alle kanten.

Ook is de AI van tegenstanders door alle potjes heen vrij gelijk: Queen elizabeth is een bitch van de bovenste plank. Hiawatha is een mietje. Askia is een powermonger, als hij op een ander continent zit, dan is hij vaak de enige die over is voordat ik daar ben.

Een ander voorval: Ik heb met Engeland onenigheid over 1 net gebouwd dorpje. Het dorpje pikt grondgebied van mijn hoofdstad (hij was 3 tegels ervanaf gebouwd). Ik plaats mijn leger rond het dorpje op mijn grondgebied. (het leger wat er stond was genoeg om de hele engelse beschaving te vernietigen, dat heb ik later ook gedaan, maar dat is een ander verhaal.) Ik eis het dorpje op, maar mooi dat ze het dorpje niet opgeeft, ik moet het maar komen halen.

Als zo'n leger aan je grens staat te wachten, dan geef je toch graag het dorpje op om maar geen mot te krijgen? Of zie ik dat nou verkeerd? Detail: nadat ik het dorpje ingenomen had, bood ze me een peace treaty aan, waarbij ik nog 3 andere dorpen kreeg.

Verder is het een geweldig spel. Gelukkig zijn er nog genoeg beschavingen om het allemaal spannend te houden. Maar ik hoop wel dat ze daar wat aan doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 04-10-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Magic schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:41:
De AI vind ik de enige teleurstelling:

Een diplomatieke overwinning vind ik behoorlijk lastig. als je eenmaal een tegenstander aan je verkeerde kant hebt, dan is het bijna onmogelijk om nog weer op goede voet met ze te komen. (tips welkom!)
Gewoon platgooien. Ik heb nog geen enkele map gevonden waar je niet genoeg city states hebt om een diplomatic victory te scoren. De andere civs zijn geen factor - die stemmen toch alleen maar op zichzelf, ongeacht of je goeie betrekkingen met ze hebt, of in oorlog tegen ze bent. Enige uitzondering daarop is als ze veroverd waren en jij één van hun steden bevrijdt. Je kan dus constant oorlog voeren met alle andere civs, maar zolang je ervoor zorgt dat city states niet veroverd worden en goeie vriendjes met jou zijn, kun je makkelijk een DV halen. Beter nog, als je een city state bevrijdt, dan zal die sowieso op jou stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ow, ik was in de veronderstelling dat alleen grote civs mochten stemmen, dat maakt het inderdaad lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu games met minder city-states... ik vind dat er standaard teveel zijn.
Ik hoop ook dat er een beter AI komt in één van de patches of als mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Hm net een bug tegengekomen.

Had een city van iemand overgenomen door te ruilen en dan kan je ook kiezen voor annex of puppet. Ik had op dat moment niet veen happynes dus ik koos voor puppet. MAAR het spel bleef maar zegge "Choose production" (maarja dat kon dus niet). Om verder te gaan moest ik dus eerst die city annexen en een production kiezen. Wel jammer:x

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 00:57
Mattie112 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:49:
Hm net een bug tegengekomen.

Had een city van iemand overgenomen door te ruilen en dan kan je ook kiezen voor annex of puppet. Ik had op dat moment niet veen happynes dus ik koos voor puppet. MAAR het spel bleef maar zegge "Choose production" (maarja dat kon dus niet). Om verder te gaan moest ik dus eerst die city annexen en een production kiezen. Wel jammer:x
Dit is een bekende bug.

Totdat ze de bug echt fixen, kun je iig een next turn forceren door op shift+enter te drukken. Na een aantal turns zijn de overgenomen steden wel bezig met productie en is het probleem weg.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik weet niet of het een bug is of by design, maar een Great Engineer kan je op alle wonders uitvoeren behalve het Utopia Project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ericr schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

Wat onhandig natuurlijk als jouw ally een grondgebied heeft dat aansluit op het grondgebied van jouw tegenstander en je die tegenstander als eerste een kopje kleiner wil maken. Open borders is toch vooral handig als je vrije doorgang wilt hebben met je troepen of de boel wilt verkennen. Een ally aanvallen waarmee je een open bordersverdrag hebt kan je beter buiten de grenzen doen van zijn grondgebied, dat verzekert je een strategische opbouw van je troepen.
Ja, maar he... het heet niet voor niets A.I. Als ik in oorlog ben met de buren dan moet zijn drempelwaarde om aanstoot aan grote troepenformaties te nemen lager liggen. Tenzij hij goed bevriend is met de buren. Ik noem maar wat... Maar zoals het nu is is het gewoon de meest luie oplossing. Hop; Reset; oorlog verklaard. Iedereen terug naar eigen grondgebied en laat het maar beginnen.

Het is mij overigens al een paar keer gebeurd dat een gealieerde zich afvroeg wat al mijn troepen in zijn land deden; Oh niks hoor, just passing through. Ze kunnen het dus wel bij Firaxis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Wou in mn huidige game een Science victory halen, op zich niet moeilijk, gezien mijn giga tech voorsprong. Maar klopt het dat alles in volgorde moet? dus na het Apollo project kan ik alleen SS cockpit bouwen? In andere steden kan ik niks, terwijl ik wel de techs heb.. In dit tempo duurt het een paar honderd beurten! En tis nu 1980. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Mja, ik vind het best wel debiel dat ze alle bewegingen van AI spelers stapje voor stapje tekenen, ook als deze onder de shroud/fow gebeuren.. het spel wordt er zga onspeelbaar door als de AI eenmaal een flink aantal steden/poppetjes heeft :|
En daarnaast word ik niet goed van de hoeveelheid keren dat het spel crasht bij het switchen tussen poppetjes, en hoe vaak er hier timeouts gebeuren voor ik een stad kan overnemen nadat ik m inneem, of nadat m'n vechtventjes klaar zijn en ik orders moet geven aan workers.

[ Voor 49% gewijzigd door foppe-jan op 04-10-2010 22:11 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Net een bugje tegengekomen, maar ik kan het niet reproduceren. Ik had een stad gekregen in ruil voor een peace treaty en "puppet" gemaakt. Vervolgens moest ik een productie kiezen voor deze stad voordat ik een beurt verder kon.

Toen ik hem geannexeerd had, en een productie gekozen had, kon ik weer verder. Ik ben deze niet tegengekomen in de "confirmed bug list", maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Ik heb de autosave geladen (was 1 beurt voordat ik hem kreeg gemaakt) heb dezelfde acties nog een keer uitgevoerd, maar nu ging het wel goed.

Iemand dit ook al eens tegengekomen?

edit: geupdate, ik kreeg hem voor een peace treaty nadat ik een andere stad innam.

@hieronder: thanks, lost de bug natuurlijk niet op, maar wel fijn dat je verder kunt ipv te annexeren, dat komt soms net niet uit.

edit2: ik zie dat mattie112 hem ook al tegengekomen was, ik was niet wakker gister :$

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 05-10-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Magic schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:14:
Net een bugje tegengekomen, maar ik kan het niet reproduceren. Ik had een stad ingenomen en "puppet" gemaakt. Vervolgens moest ik een productie kiezen voor deze stad voordat ik een beurt verder kon.

Toen ik hem geannexeerd had, en een productie gekozen had, kon ik weer verder. Ik ben deze niet tegengekomen in de "confirmed bug list", maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Ik heb de autosave geladen (was 1 beurt voordat ik hem innam gemaakt) heb dezelfde acties nog een keer uitgevoerd, maar nu ging het wel goed.

Iemand dit ook al eens tegengekomen?
Ja, gewoon een paar beurten beeindigen met shift-enter.

Edit: Nee, maar als je moet wachten op patches voor je verder wilt spelen kun je het spel maar beter een maandje of 2 in de kast leggen vrees ik..

[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 04-10-2010 22:22 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Het spel is prima speelbaar as-it-is :)

Alleen als ik een bugje tegenkom die nog niet bevestigd is dan heb ik altijd de kriebel om het te gaan melden, alleen wil ik dan wel iets concreets hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
josh-hill schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:38:
[...]

Dit is een bekende bug.

Totdat ze de bug echt fixen, kun je iig een next turn forceren door op shift+enter te drukken. Na een aantal turns zijn de overgenomen steden wel bezig met productie en is het probleem weg.
Ok, top die kende ik nog niet :)
_Anvil_ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:26:
Wou in mn huidige game een Science victory halen, op zich niet moeilijk, gezien mijn giga tech voorsprong. Maar klopt het dat alles in volgorde moet? dus na het Apollo project kan ik alleen SS cockpit bouwen? In andere steden kan ik niks, terwijl ik wel de techs heb.. In dit tempo duurt het een paar honderd beurten! En tis nu 1980. :(
Voor de andere 'onderdelen' moet je weer andere dingen researchen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Nee je kan alles tegelijk bouwen. Je ziet ze als het goed allemaal ook in de buildlist staan.
Je hebt ook meerdere boosters nodig en misschien nog iets anders. Maar met een aantal goede steden is het een makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Hopelijk komt er snel een patch uit waarbij ze de AI fixen

4e keer dat ik het speel en ik win net op Immortal 8)7 8)7

1e potje was Prince (verloren)
2e potje Space/Diplomatic win op prince met Arabia (spaceship was indezelfde beurt klaar als de UN-vote en ik had genoeg city-states aan mijn kant)
3e potje domination op prince (Early rush met Alexander, uiteindelijk de hele map maar gerushed :') :'))
4e potje domination op Immortal met Darius
Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/Immortal.jpg
In Civ4 speel ik meestal op Monarch/Emperor en op Emperor heb ik echt een goede start nodig anders ben ik al vrij snel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik moest ook eerst uitzoeken hoe het werkte. Uiteindelijk is het makkelijk als je weet wat je moet doen ;)
Als je onderdelen maakt voor het ruimteschip moet je deze verhuizen naar je hoofdstad. Als een onderdeel in je hoofdstad staat kan je op de assemble knop drukken en wordt dat deel toegevoegd aan je spaceship. Je kan in je victory overview zien welke onderdelen je mist check vervolgens even je science tree welke science je nog moet doen voor de laatste onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Ik ben vooral teleurgesteld door de ai. Op zich is 1upt wel een goeie stap geweest, maar de ai ziet hier totaal niet de gevolgen of tactische mogelijkheden. In mijn huidig game heb ik met 2 archers en 2 horseman egypte (3 steden) france (1 stad) en persia (3 steden) veroverd voor 500 ad. Ik embark deze units stuur die naar onbekend gebied voor de overige 3 ai's ... zijn die ook nog altijd met archers en warriors bewapend, en tis 1000 ad ondertussen ... dit is op prince level trouwens, maar de ai is hetzelfde. Als ik de units van de ai tot mijn beschikking had zou ik een counteraanval hebben kunnen doen ...
horsemen zijn trouwens veel te sterk. de persische immortals zijn +100% against mounted units, er waren 5 immortals toen ik aanviel en mijn beide horsemen leven nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Voor een tech victory moet je minimaal door tot je nanotech hebt - dat is de laatste tech voor future tech waar nog een SS part van afhankelijk is. Met alleen het Apollo Project kun je inderdaad niet alle delen bouwen, maar zónder Apollo Project staan de onderdelen überhaupt niet in de build list - zelfs als je alle techs al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Magic schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:38:
ow, ik was in de veronderstelling dat alleen grote civs mochten stemmen, dat maakt het inderdaad lekker makkelijk :)
Nope, elke actieve speler heeft een stem, of het nou een city state of een andere civ is. De stem van degene die de VN bouwt telt zelfs dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
ik had gister ook het ruimteschip gebouwd, alle onderdelen in mijn HS gezet maar er was nergens een knop die aangaf dat ik ze kon plaatsen...

alleen het eerte deel had die knop. Heb hier dus op geklikt en toen kwam er een mooie ruimteschip houder...
of moest ik pas op die knop drukken als ik alle onderdelen in mijn HS had? wat eigenlijk niet kan omdat er maar 1 unit per tegel staat...

wat natuurlijk ook kan zijn bedenk ik me nu is dat mijn spel officieel al afgelopen was, het eerste deel was net voor het einde klaar, de rest in de "just one more turn" periode....

Heb idg. wel die VN award gehaald, diplomatic award ofzoiets.. 7 van de 12 stemmen, koste alleen wat geld en 1speler en een stadsstaat die ik moest bevrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Hmm, misschien heb ik te vroeg gepiept. Ik heb net even (op mn werk) in de manual gespiekt, ik heb de techs verder nog niet voor de andere onderdelen geloof ik. Erg vervelend dat ik nu geen Science slider op 100 kan zetten!!

Het was sowieso verwarrend omdat ik de melding gemist had dat Apollo klaar was, opeens viel me op dat ik een SS cockpit kon bouwen namelijk. Geen Wonder splash voor projects?

Is het bij deze civ ook zo dat je in het laatste stuk naar 2050 AD 2 beurten per jaar hebt? Die heb ik namelijk hard nodig om het te redden. Ik heb ook geen alu, dus kan geen SS factory bouwen. Er is 2 keer alu op de hele kaart, in het gebied van mn grootste concurrent. Dit op een standard map. Alternatief is een diplo victory of even 2 hoofdsteden pakken waarik toch al legers naast heb staan (Wat is conquest victory toch makkelijk egworden in civ5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Anvil_ schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:45:
Hmm, misschien heb ik te vroeg gepiept. Ik heb net even (op mn werk) in de manual gespiekt, ik heb de techs verder nog niet voor de andere onderdelen geloof ik. Erg vervelend dat ik nu geen Science slider op 100 kan zetten!!
Maar je kan natuurlijk wel research bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
_Anvil_ schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:45:
..

Is het bij deze civ ook zo dat je in het laatste stuk naar 2050 AD 2 beurten per jaar hebt? ..
Op standaard snelheid heb je 500 turns om tot 2050 te komen. Laatste jaren zijn volgens mij wel "dubbele" turns, maar ik kijk gewoon altijd naar het turnnumber dan weet ik precies hoelang ik nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Gisteravond eens even de situatie gechecked op een huge map.

Had ondgeveer 20 steden welke allemaal zeer tevreden waren met mijn beleid.
Tot dat Elizabeth (B!tch) :( graag mijn gebied wilde. Een serie van 8 bowmen/crossbowmen gecombineerd met de stadsdefence houdt haar dan wel tot twee keer tegen. Toen was het even rustig en vervolgens had Elizabeth twee partners gevonden om mijn landjes te rapen.

In het hele verhaal is mij opgevallen dat de AI nooit direkt begint te schieten op een stad, ze begint pas aan te vallen als er 4 of 5 legers omheen staan met een groen krachtbalkje. Dus als je je concentreerd om haar legers tot half verslagen te beschadigen (geel of rood krachtbalkje) blijft ze troepen uitwisselen en schiet ze geen enkel maal op je steden. Catapults komen ook niet in stelling en blijven maar heen en weer rijden. Je units buiten de steden lopen wel gevaar.

Later nog even een cannon gebouwd. Valt mij direkt op dat zo gauw ik dat ding ergens positioneer alle legers direkt het gebied verlaten en buiten schootsafstand blijven! Daar slaagt de AI wel in de test. Kun je vast goed gebruiken om alle vijandige legers op 1 punt tot je land toe te laten als je geen water of bergen hebt. Ze sturen automatisch naar het gebied buiten schot. In die chokepoint tussen de kanonnen door plaats je dan een aantal units om de legers op te vangen. :9

Een andere rariteit in het spel is de aangekochte grond van een stad. Als je de stad verlies blijft de grond van jou. Ik had dus overal plekjes grond in vijandig grondgebied op het laatst.

Rond 350 turns was de map aardig volgebouwd. Waren wat partijen aan het oorlog voeren met elkaar en met mij. Toch kan ik niet delen in de smart van andere mensen dat het zo traag loopt. Ik hoef hooguit 30 seconden te wachten. Terwijl de computer zijn zetten doet kan ik rustig scrollen (althans iets schokkeriger) en meldingen wegklikken. Alles draait op DX 10/11,met hoog detail en op 1600x1280.

Systeem is een AMD Phenom X4 955, 4GB ram, ATI Radeon 5770 op een 64-bits Windows 7.
Alles legaal en geupdate met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij volledig aan met de notie dat de AI gewoon bar en bar slecht is als het op oorlog aankomt. Ik ben nu bijna aan het eind van een potje op Marathon, Large map, Prince. Ik had random planet type gekozen, daar was continents uitgekomen.

Met een totaal van 3 (!) units (en 1 general) kon ik op "mijn" continent eenvoudig alle tegenstanders overmeesteren (4 a 5 volken), toen ik begon waren dit swordsmen, kort na het begin longswordsmen. Met diezelfde 3 longswordsmen kon ik vervolgens oversteken naar het andere continent en doodleuk beginnen aan de overname aldaar.

Nu is er nog één beschaving over, het jaar is 1500 (erg veel tijd verloren gegaan doordat ik nog niet over oceans kon embarken) en ik heb net de longswordsmen (level 10 - 10 bonussen!) eindelijk geupgrade naar riflemen. De laatste beschaving hiermee overnemen gaat een eitje worden, net als het voorgaande.

Waar zit de moeilijkheid als je met 3 medieval units een complete (large) map kan domineren :s

edit: @hierboven; alhoewel het niet helemaal optimaal snel meer loopt met zo'n grote map ervaar ik ook niet dat het een minuut+ duurt voor de beurt klaar is. 15-30 sec lijkt er meer op. Ook alles op "high", 1680x1050 en een minder systeem (E8400, 4gb ddr2, 9800gtx+)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@BenVenNL
Met hoeveel AI tegenstanders speel je? En op welke moeilijkheidsgraad?

Op zich heb je een vergelijkbaar systeem als de mijne, alleen heb ik een i7 860 CPU en bij mij duurt het later in de game, vanaf turn 450 ofzo toch echt wel rond de minuut tussen de turns...
Nou draai ik ook alles hoog, maar wel op 1920x1200, maar dat zou voor de tijd tussen de turns toch niet uit mogen maken.

Edit:
Net weer geprobeerd om verder te gaan met mijn potje, maar het is echt hopeloos. Hij blijft vastlopen bij het innemen van steden en ook tijdens het verwerken van de AI turns. Terug gaan naar een recente save game kan ook niet, want die crashen al tijdens het laden (na een schone opstart van de game en reboot). Ik kan wel verder terug gaan in de tijd (meerdere turns), dan werkt het weer even tot ongeveer hetzelfde punt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit aan mijn pc ligt. Ik hoop echt heel snel op een patch. Het is me ook niet helemaal duidelijk waar ik dit probleem kan melden. Maar dit verziekt het spel behoorlijk en ik durf ook gene nieuw potje te starten...

[ Voor 47% gewijzigd door KarlMarX op 05-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bestaat de circumnavigation bonus niet meer? Ben de wereld rond gevaren, maar heb volgens mij geen bonus gekregen. Verder in de log ook niet gezien dat iemand anders hem heeft gekregen?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
glrfndl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:49:
Bestaat de circumnavigation bonus niet meer? Ben de wereld rond gevaren, maar heb volgens mij geen bonus gekregen. Verder in de log ook niet gezien dat iemand anders hem heeft gekregen?
Bestaat niet meer

Ben echt benieuwd wat je moet doen om op het laagste niveau te verliezen :') :')
Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab198/SteveBudin/deity.jpg
Morgen maar weer eens een potje CIV4 spelen, dat is een stuk lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door PirE op 05-10-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is wel een achievement voor... Ware het niet dat-ie bugged is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nou, ik bleek inderdaad nog 100+ beurten te hebben om mn Science Victory te halen. Kon alles inderdaad tegelijk bouwen (zelfs nog wat alu geregeld voor SS factories) en was binnen 30 beurtjes klaar :)

Op naar de volgende difficulty level, tot nu toe is het inderdaad redelijk easy allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Naast alle hectiek omtrent SCII, heb ik ook CIV5 aangeschaft om af en toe lekker TBS te spelen. CIV4 heb ik helemaal kapot gespeeld. Maar... ik mis het muziekje van CIV 4 :(

Verder weer top vd ontwerpers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Maduth schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:07:
Naast alle hectiek omtrent SCII, heb ik ook CIV5 aangeschaft om af en toe lekker TBS te spelen. CIV4 heb ik helemaal kapot gespeeld. Maar... ik mis het muziekje van CIV 4 :(

Verder weer top vd ontwerpers :+
Het CIV4 muziekje is gewoon een mp3 tje in de installatie map.
Kun je gewoon in een willekeurige media player afspelen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Meekoh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Het CIV4 muziekje is gewoon een mp3 tje in de installatie map.
Kun je gewoon in een willekeurige media player afspelen.
De intro muziek van Civ 4 was gewoon geweldig en past precies bij het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik denk dat ik Civ5 over een tijdje in de kast leg en wacht op de nodige uitbreidingen/updates. Is ook meteen een stuk eerlijker vergelijken met end-of-cycle product Civ4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

maniak schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:40:
[...]

De intro muziek van Civ 4 was gewoon geweldig en past precies bij het spel.
Ik ga zo ver dat ik het zelfs BRILJANT vond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hij ligt bij mij in de kast vanwege de performance en stabiliteit.
Ik heb goede hoop dat ze het nog wel gaan fixen, maar nu is het niet leuk om te spelen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik speel het spel al enkele dagen en op het niet kunnen zien/bouwen van het Sydney Opera House heb ik geen spannende bugs ontdekt. Het spel draait probleemloos en soepel.

Wel is de diepgang erg oppervlakkig, het grijpt mij nog niet zoals Civ1 tm 4. Maar goed, ik moet de moeilijkheidsgraad nog wat opvoeren (prince is idd ook best easy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Delerium schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:41:
Ik speel het spel al enkele dagen en op het niet kunnen zien/bouwen van het Sydney Opera House heb ik geen spannende bugs ontdekt. Het spel draait probleemloos en soepel.

Wel is de diepgang erg oppervlakkig, het grijpt mij nog niet zoals Civ1 tm 4. Maar goed, ik moet de moeilijkheidsgraad nog wat opvoeren (prince is idd ook best easy).
Het grotere probleem is dat de AI gewoon prut is. Ik speel nu op Deity, en het is nog steeds niet echt uitdagend (terwijl ik met voorgaande versies meestal op king het best lastig had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Delerium schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:41:

Je kan alleen de Sydney Opera House bouwen op een stad aan het water (net als Sydney). Dit staat nergens aangegeven, uiteraard, maar het is wel zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Stefan_D schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Je kan alleen de Sydney Opera House bouwen op een stad aan het water (net als Sydney). Dit staat nergens aangegeven, uiteraard, maar het is wel zo. :)
Klopt er is ook een ander wonder *weet ff niet meer uit mijn hoofd welke* die je alleen kan bouwen als je stad naast een berg ligt. Het wonder komt dan op de map ook op de berg te liggen. :)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Meekoh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

Klopt er is ook een ander wonder *weet ff niet meer uit mijn hoofd welke* die je alleen kan bouwen als je stad naast een berg ligt. Het wonder komt dan op de map ook op de berg te liggen. :)
dat is Machu Picchu.

The colossus en the great lighthouse moeten eveneens in een kuststad gebouwd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist eindelijk eens m'n potje op marathon & large map gewonnen. Kostte uiteindelijk op de kop af 750 turns, het jaar was 1600 ofzo. Domination victory. Op het laatst duurde de turns langer en langer, terwijl de tegenstander steeds minder en minder overhield. Maargoed, ik had dan ook 37 steden/puppets, dat zal ook niet helpen ;)

Maargoed, een beetje teleurstellend dat ik met 3 units (eigenlijk zelfs maar 2) iedereen in de pan kon hakken. Wel grappig hoor, op het eind met riflemen met 10 bonussen zonder pauze alles omverlopen, maar iets te simpel dus. Dit was op prince, maar zo te lezen wordt het niet veel moeilijker ongeacht de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Het valt me zojuist op dat je een (niet-nuclear) onderzeeër met een promotie kunt upgraden dat hij meer damage doet aan land-units. Is dit een bug of heeft het nog een nut?

Of gaat dit over embarked units?

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 06-10-2010 21:34 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste