Ja, ik. Ook die advisors, die waren hilarisch. Geweldig. Waar is de humor gebleven ? Het word alleen maar saaier.
Mooier, ja veel mooier. Maar, omg; wat droog. Droog en saai, traag en oervervelend simpel.
Zo speel ik graag op epische mappen, op marathon speed. Ben je de hele avond zoet, om er achter te komen dat je na een dikke vier uur spelen, vier stadjes hebt, drie workes, vier vechtunits en er eigenlijk, bijzonder weinig is gebeurt, behalve het neersabelen van vele barbs, veels te makkelijk btw; je verliest, zeker met ranged units, vrijwel NOOIT. OMG, is this it ? Het grote epische spel, waar je een rijk uit de grond mag stampen, met bloed, zweet en tranen. Te zwaard en te paard ? Welnee.
(tussen haakjes, de gameplay is vooral traag, ik heb tot nu toe weinig klachten op het wachten op de "next turn")
De jaren vliegen gezapig voorbij, je reageert op de ballonnetjes, die telkens naar beneden dwarrelen, nooit kritiek btw, al lijkt het soms zo; maar je "all-in exclusive stads artillery" ruimt netjes al dat gespuis op, het duurt alleen even maar het mag je stadje niet deren. Dan maar Engeland de oorlog verklaren, of die City state inpalmen ? Mjah, met twee archer en 1 warrior unit zeker. De gedachte om hiermee op oorlogspad te gaan vind ik ridicuul; en al zou het kunnen; het boeit me totaal niet.
De graphics zijn oke, de deuntjes zijn ook te verteren, de interface is ook aardig. Maar de gameplay, het micromanagment, het combat systeem; nee, het kan mij niet bekoren. Het spel mist tempo. Tegen de tijd dat het misschien "loskomt" , ben je al lamgeslagen van verveling.
Wat ik ook mis, zijn de wonder fimpjes. Altijd lekker om te zien, na het zwoegen om er een tje te bouwen; kon je ff achterover leunen en genieten van je 'prestatie". Ook dat hebben ze vervangen door saaie presentaties vind ik.
[
Voor 11% gewijzigd door
Madrox op 02-10-2010 09:38
]