MorgothG schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:
misschien dat iemand met meer ervaring ook meer verdient? Ofwel units met meer XP zijn duurder in upkeep? Of in Happystates hebben ze minder upkeep nodig? Of in de buurt van een general hebben ze minder nodig? Het is ergens wel leuk dat niet alles duidelijk is. Anders is het een soort wiskundige optimalisatie terwijl het vooral een leuk spel moet zijn.
Zoals ik eerder al aangaf, er verandert wezenlijk niks bij het achterhalen van de upkeep.
Iedere keer begin ik vanaf dezelfde savegame, ik move geen units ofzo.
Dat het niet duidelijk is vind ik juist niet leuk.
Dit soort dingen zijn juist strategisch heel erg belangrijk.
Stel ik heb 400 gold in mijn schatkist met een surplus van 5.
Ik zie ben in oorlog en merk dat ik met 1 extra unit net het verschil kan maken.
Als ik weet dat de upkeep van een unit 5 gold is, dan koop ik die unit voor 400 gold bijvoorbeeld. Dan heb ik geen gold in mijn schatkist en sta ik op +0 gold per turn. Niet de beste situatie, maar het kan het verschil maken.
Als ik niet weet wat de upkeep is moet ik maar hopen dat deze niet hoger dan 5 is, anders schiet ik mezelf in m'n voet. Want dan koop ik een unit voor 400 gold, blijkt de upkeep opeens met 10 gold omhoog te schieten. Dan is mijn schatkist leeg en sta ik op -5 gold per turn. Klotesituatie dus.
Ik heb daarom juist liever duidelijkheid.