Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

MrOleo schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:42:
Minst leuke tot nu toe: al 3 keer dat mijn wonder gebouwd wordt de turn voor ik hem zelf bouw. Zit je vol spanning te wachten op het pop-up scherm van je wonder, krijg je een kleine melding xxxxxx heeft lighthouse gebouwd... AAAAAAH!!
Als dat 10 keer gebeurt heb je een achievement! 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anandus schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:17:
Je kan ze ook vragen of ze stoppen met giften. Of je kan ze terug-giften.
Dat weet ik, ik heb alleen liever een unit die niet over de limiet heenkomt, de units zelf komen wel van pas namelijk :P

@Dido: die achievement had ik al voordat ik voor de eerste keer het jaar 0 meemaakte :P

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 27-09-2010 18:23 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmz, al 2 keer GFX issues. De ene keer was er een soort muur door een stuk van het speelveld; de tweede keer was behalve de ingame cursor niets meer zichtbaar. Nog wat debugging nodig me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Heb er hier (gelukkig) nog geen last vangehad!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Shadowhawk00 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:20:
[...]

Korte vraag hierover. BetekenT dit dat steam zelf bepaalT waar de games komen staan of heb je 1 master directory waar alle games onder komen?
Aangezien ik verschillende schijven heb en mijn games niet onder C:/program files staan wil ik dit wel graag weten.
Mijn games staan sinds jaar en dag op mijn D:\Steam. Verhuis gewoon de hele reutemeteut naar een andere schijf, voer steam.exe uit en Steam repareert zichzelf wel.

Twee dt-fouten in één zin. Foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
YellowOnline schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:34:
Hmz, al 2 keer GFX issues. De ene keer was er een soort muur door een stuk van het speelveld; de tweede keer was behalve de ingame cursor niets meer zichtbaar. Nog wat debugging nodig me dunkt.
Die muur was dat niet heel toevallig de Chinese muur? :P Is wel een leuk wonder trouwens.

Weet iemand trouwens of je die Maximale aantal turns uit kan zetten?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Ik heb nu een game gestart met de "time victory" uit staan, zit nu 1824 dus moet even wachten tot 2050 :)

Tot nu toe de wat zwakkere tegenstanders onder de voet lopen, maar er staan nog 5 hele grote civilizations om te veroverd worden :D

Ik merk ook dat het extreem lastig is om je bevolking happy te houden in het begin als je geen stad maakt die meteen ook een "happy resource" kan pakken, das een beetje jammer. Ook lijkt de AI wat dom te zijn met zee oorlog, aangezien ik de enige ben met fregatten om mijn landleger te ondersteunen..

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Gorion3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:04:
Ik heb nu een game gestart met de "time victory" uit staan, zit nu 1824 dus moet even wachten tot 2050 :)

Tot nu toe de wat zwakkere tegenstanders onder de voet lopen, maar er staan nog 5 hele grote civilizations om te veroverd worden :D

Ik merk ook dat het extreem lastig is om je bevolking happy te houden in het begin als je geen stad maakt die meteen ook een "happy resource" kan pakken, das een beetje jammer. Ook lijkt de AI wat dom te zijn met zee oorlog, aangezien ik de enige ben met fregatten om mijn landleger te ondersteunen..
In het begin zijn naar mijn idee die City States erg belangrijk om bevriend mee te raken. Ze leveren je resources waar je bevolking gelukkiger van wordt en ze kunnen ook een behoorlijke prop extra food leveren aan je steden waardoor je sneller groeit.

Veel fregatten van tegenstanders heb ik inderdaad ook nog niet gezien, maar diegene die ik heb gezien werden ook gebruikt om alle zee-tiles te blokkeren als ik in oorlog was. Ze lijken er dus toch wel iets mee te doen, wellicht dat ze op de hogere moeilijkheidsgraden daar beter mee om gaan.

Het niet kunnen traden van tech vind ik wel jammer, als ik in Civ IV echt aan het spelen was richting een tech victory koos ik er regelmatig voor om mezelf op de grote technologieën te focussen en de kleinere via de andere AI spelers te regelen.

Weet iemand trouwens al wat die hidden unit nou precies is? Ik had ergens gelezen dat er één verborgen unit in zit die je alleen kunt krijgen wanneer je een combinatie van acties opeenvolgend doet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Hoe moet ik me nu eigenlijk de andere game snelheden voorstellen? Duurt op Marathon bijv. echt alles langer en dat een Worker 35 turns is, of is qua productie etc. alles redelijk hetzelfde maar heb je alleen veel meer turns per era?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
XyritZz schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:12:
[...]

Weet iemand trouwens al wat die hidden unit nou precies is? Ik had ergens gelezen dat er één verborgen unit in zit die je alleen kunt krijgen wanneer je een combinatie van acties opeenvolgend doet.
Waar heb je dat gelezen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Bomin schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:17:
Hoe moet ik me nu eigenlijk de andere game snelheden voorstellen? Duurt op Marathon bijv. echt alles langer en dat een Worker 35 turns is, of is qua productie etc. alles redelijk hetzelfde maar heb je alleen veel meer turns per era?
Ja, research en het bouwen van zaken duurt allemaal veel langer. De tijd die verstrijkt tussen elke beurt is ook veel korter. Je het dus inderdaad meer beurten per era.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 29-08 11:46
Op Civfanatics een aantal topics voorbij zien komen. Heb de ontwikkeling van Civ 5 niet zo heel nauwlettend gevolgd, dus misschien heeft Firaxis de Giant Death Robot maar laat aangekondigd en was dat tijdens de ontwikkeling lange tijd een 'secret' unit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XyritZz schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:10:
[...]

Op Civfanatics een aantal topics voorbij zien komen. Heb de ontwikkeling van Civ 5 niet zo heel nauwlettend gevolgd, dus misschien heeft Firaxis de Giant Death Robot maar laat aangekondigd en was dat tijdens de ontwikkeling lange tijd een 'secret' unit.
Klopt. Een Giant Dooie Mus, dus :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb mijn eerste spel uitgespeeld. Military victory in 1932. Default settings, dus niet echt moeilijk nog. Het duurde een kleine 8 uur speeltijd. Ik kwam er echter pas op het laatste moment achter dat je eigenlijk alleen de capitals hoeft te veroveren om zo te winnen. Volgens mij moet dat in veel minder tijd ook te doen zijn.

Ik ben nog niet onverdeeld positief. Ik krijg langzaam de indruk dat het allemaal iets te makkelijk is. Dat embarken van units; super... maar het is veel te gemakkelijk. Je kunt met geduld en genoeg range units altijd en overal iedereen aanpakken. Goed, ik ben ook nog geen agressieve tegenstander tegen gekomen...

Wat overigens erg fijn is; als je een stel destroyers continue laat bombarderen dan krijgen ze op een gegeven moment zoveel XP dat je hun range met 1 tile kunt vergroten. Dan ben je uit het zicht van de artillerie van de stad.

Straks maar eens een potje starten op huge en een hogere moeilijkheidsgraad.

[ Voor 13% gewijzigd door 0rbit op 27-09-2010 21:37 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:41:
[...]

Mijn games staan sinds jaar en dag op mijn D:\Steam. Verhuis gewoon de hele reutemeteut naar een andere schijf, voer steam.exe uit en Steam repareert zichzelf wel.

Twee dt-fouten in één zin. Foei.
Je kan (als het goed is) ook het spel installeren, dan verhuizen en een symlink aanmaken in de steam directory. Dan heb je Steam onder je "program files" staan en de daadwerkelijke spellen op 1 (of meerdere) van de andere harde schijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Das inderdaad een goeie.
Maar ach gewoon 1 disk voor al je games houden en klaar :)

(hou sowieso graag mn C:/ zo 'clean' mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh niet te geloven, ik verlies net een potje omdat ik in 2050 nog 4 turns verwijderd was van het Utopia project. :/ Een volledige pot op epic (warlord) voor jan met de korte achternaam gespeeld.. Ik zag 't al aankomen in de laatste paar jaren maar ik kon er niets meer aan doen. Ik zat op +450 culture per turn op dat moment, had al zo'n 15 tot 20 great artists gehad. Verrek. Misschien dat 6 steden al te veel is voor een cultural victory.

De pot ervoor een redelijk eenvoudige space-race victory, ook op epic, deze met de standaard moeilijkheidsgraad (iets te simpel dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei, da's wel zuur, inderdaad.

Ik ben nu met de Arabieren bezig, manmanman, wat een geldmachine is dat zeg! De dubbele resources verkopen aan iedereen levert echt heel veel geld op.

Ik ben ook een "City State Defence League" begonnen, alle units die ik krijg van militaire city-states houd ik in een 'potje' en zodra er een city state wordt aangevallen dan gift ik alles uit het 'potje'
Wars bij proxy never have been this much fun :P

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Heerlijk. Hele avond bezig geweest met las Napoleon de wereld veroveren. Toen ik spawnde in het Tweestromenland moest ik plots aan Risk denken. En de manier om Risk te winnen: laat Eurazië voor wat het is en camp in Afrika of Papoea-Nieuw-Genuinea. Effectief, ik heb nu heel Afrika in m'n handen en kan rustig troepen opbouwen om snel Europa over te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:58:
Ahh niet te geloven, ik verlies net een potje omdat ik in 2050 nog 4 turns verwijderd was van het Utopia project. :/ Een volledige pot op epic (warlord) voor jan met de korte achternaam gespeeld.. Ik zag 't al aankomen in de laatste paar jaren maar ik kon er niets meer aan doen. Ik zat op +450 culture per turn op dat moment, had al zo'n 15 tot 20 great artists gehad. Verrek. Misschien dat 6 steden al te veel is voor een cultural victory.

De pot ervoor een redelijk eenvoudige space-race victory, ook op epic, deze met de standaard moeilijkheidsgraad (iets te simpel dus)
Als je Time Victory af zet dan ga je wel gewoon door na 2050 toch of niet?

Overigens vroeg ik me wel af wat er zo leuk is aan het spelen op Marathon. Dan zit je toch steeds juist veel langer te wachten omdat alles veel langer duurt? Ofwel het is een veel meer "next turn" achter elkaar geklik?

Ik lees ook op civfanatics maar daar is echt enorm veel kritiek op dit spel! Met name dat het een stuk simpeler zou zijn dan zijn voorgangers. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Het is idd simpeler dan andere Civs, maar ik denk dat dit voornamelijk door de slechte AI komt. De AI doet gewoon hele rare dingen, ook op de hogere moeilijkheidsgraden.

Dit lijkt me wel met een patch te fixen, dus hopelijk gebeurt dat ook nog.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hmm. gister vroegen de japanners me om de songhai aan te vallen. Omdat de japanners mijn ally waren en ik met de songhai toch al niet op beste voet leefde maar gedaan. 20 beurten later nog geen japanner te zien om mee te helpen.

Uiteindelijk wel gewonnen, en nu beschuldigen de japanners me van bloedvergieten :S

Ik denk dat ik de japanners vanavond maar terugpak... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Haha zoiets had ik ook, eerst vragen om ze af te maken en vervolgens (als mn units er bijna zijn) weer vrede sluiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
gloeiende gloeiende ik voel me af en toe echt besodemieterd door dit spel :) gisteren en eergisteren beide om een uurtje of 11 "nog een paar rondjes", om er vervolgens achter te komen dat het weer 2 uur is :X

Merk alleen nu wel dat het allemaal wel erg eenvoudig gaat als je eenmaal op stoom bent en een voorsprong hebt; als je artillerie en tanks kunt maken veeg je spelers in de vorige era in no time van tafel

Overigens; is het een goed idee om een hoop cash te hebben? Mijn idee was dat als ik dan aangevallen wordt, dat ik snel units daar in de buurt kan kopen zodat ze dus niet eerst half het koninkrijk door moeten reizen. Heb constant iets van 10k voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Wat vinden jullie van de Wonders?
Volgens mij zijn ze namelijk niet echt de moeite waard, er zijn maar een paar die wel goed zijn en global bonussen geven. Zoals Forbidden Palace, Pentagon en Ankor Wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Er zijn er tot nu toe 3 die ik echt nuttig heb gevonden.
- Forbidden Palace (helpt je volk happy te houden)
- Great Wall (Helpt het lastiger te maken voor tegenstanders om jou te invaden)
- Himeji Castle (Maakt je units 25% sterker.)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garma schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:19:
Overigens; is het een goed idee om een hoop cash te hebben? Mijn idee was dat als ik dan aangevallen wordt, dat ik snel units daar in de buurt kan kopen zodat ze dus niet eerst half het koninkrijk door moeten reizen. Heb constant iets van 10k voorradig.
Ik denk dat in Civ5 geld wel erg nuttig is. Aangezien de city states goede bonussen geven is het belangrijk om hier veel vrienden te maken. Je kunt ze makkelijker te vriend houden als je veel geld hebt. (door ze geld te geven)

Ik ben nu bezig met een spel met Griekenland, heeft als bonus dat de relaties met de city states langzamer afneemt. Verder heb ik nu de "piety" social branche unlocked waardoor mijn relaties met de city states nóg langzamer afnemen. Mijn afname rate is bij city state nog maar -0.37 per beurt. (normaal is dit 1?)

Op welk niveau speel je trouwens, omdat je 10k voorradig hebt? Ik kom nog niet eens aan de 1k. :P

Mijn doel in dit spel is een cultural victory.
Is iemand dat al gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mooie optie dat je tiles erbij kan kopen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

DaMayan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:44:
Volgens mij zijn ze namelijk niet echt de moeite waard, er zijn maar een paar die wel goed zijn en global bonussen geven. Zoals Forbidden Palace, Pentagon en Ankor Wat.
Een aantal wonders die ik graag heb:

Cristo Redendor: 33% korting op social policies.
Sydney Opera: gratis social policy
Sistine Chapel: 33% extra culture.
Chichen Itza: 50% langere golden age. Golden ages zijn awesome.

Natuurlijk is het Manhattan Project ook een favoriet :). Samen met de United Nations voor diplo victory.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:32:
Ik ben nu bezig met een spel met Griekenland, heeft als bonus dat de relaties met de city states langzamer afneemt. Verder heb ik nu de "piety" social branche unlocked waardoor mijn relaties met de city states nóg langzamer afnemen. Mijn afname rate is bij city state nog maar -0.37 per beurt. (normaal is dit 1?)
Probeer ook eens de Patronage branch, erg handig voor de city states. Vergeet trouwens niet dat je je social policies kan sparen. Je hoeft niet te kiezen zodra je genoeg culture hebt om te kiezen. Persoonlijk vind ik de eerste 3 social policies niet zo geweldig en ik beeline meestal naar Patronage.
Mijn doel in dit spel is een cultural victory.
Is iemand dat al gelukt?
Ja. Wat je moet doen is een klein aantal steden bouwen. Ik had er drie. Eentje voor wonder productie en 2 voor trading post spam. Je hoeft je geen zorgen te maken om eten want daar zorgen de CS wel voor. Als het goed is heb je redelijk wat geld door twee steden die volledige trading posts aan het bewerken zijn en kan je veel culture gebouwen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:Ja. Wat je moet doen is een klein aantal steden bouwen. Ik had er drie. Eentje voor wonder productie en 2 voor trading post spam. Je hoeft je geen zorgen te maken om eten want daar zorgen de CS wel voor. Als het goed is heb je redelijk wat geld door twee steden die volledige trading posts aan het bewerken zijn en kan je veel culture gebouwen kopen.
Zorg er dan ook gelijk voor dat je "Culture City States" als ally neemt die geven je nog wat culture per beurt. Stuk of 10 per city state ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:06:
[...]

Zorg er dan ook gelijk voor dat je "Culture City States" als ally neemt die geven je nog wat culture per beurt. Stuk of 10 per city state ofzo.
Ja klopt, ik heb nu 2 bevriende states (waarvan 1 ally) die allebei "cultural" zijn, heb nu rond de +25 aan cultural per beurt. (weet het niet exact, zit niet in het spel nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
DaMayan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:44:
Great Library, gratis technologie en als je dat goed timed kan je Civil Service als gratis technologie oppikken. Egypte + Marble is een bijna zekerheid dat je The Great Library als eerst af hebt.

Moest zelf nog een beetje de snelheid van bouwen indammen omdat ik anders Civil Service nog niet in mijn beschikbare technologielijst had staan.

Civil Serviceslingshot is een bijna zekere win, heb op Prince nu een behoorlijke voorsprong op de andere civ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Is het met die great wall zo dat je echt je tegenstanders buiten houdt??? mmmm dan is die zeker nuttig! Ik vind de conquest van citiestates namelijk echt te makkelijk. Je ramt die 2 of 3 units eraf en begint een leuke belegering. Muren zorgen ervoor dat die eerste fase langzaam gaat en geeft ranged units goed de kans om alvast wat voor werk te doen.. mmmm

Juist het ontdekken van het spel en de mogelijkheden vind ik erg leuk. Ook 3 maanden geleden nog civ4 gespeeld maar dat is toch minder leuk dan de hele ontdekkingstocht en weer steeds beter worden. Hier gaan nog heel wat uurtjes in :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
je houdt ze niet letterlijk buiten maar het kost 1 turn meer om je gebied in te komen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu in een vet harde oorlog met siam =/ zij zijn vet sterk :S maar toch houdt ik op dit moment wel stand in de oorlog maar denk ik dat door het niet bezitten van on shore olie velden het een gebed zonder eind gaat worden :(

heeft iemand tips om sneller te kunnen researchen? want steeds ~14 turns wachten is zo veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De Siam zijn inderdaad behoorlijk oorlogszuchtig. Ik werd ze gisteren behoorlijk beu, steeds mn City States aanvallen. Op een gegeven moment heb ik ze maar van de kaart geveegd, want die gasten waren echt irritant. Ik vind het wel jammer dat je een peace treaty niet mag breken overigens. Steeds als ze weer een peace treaty wilden, gingen ze twee beurten later weer een nieuwe CSS aanvallen :/

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
In mijn game was duitsland zwaar aggressief bezig. Inmiddels heel duitsland en rusland overgenomen, dus nu heb ik een eiland van een halve map waar ik me op uit kan leven. Nu nog een goed moment vinden om in 1 grote invasie de andere helft over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:24:
[...]
Ik lees ook op civfanatics maar daar is echt enorm veel kritiek op dit spel! Met name dat het een stuk simpeler zou zijn dan zijn voorgangers. Wat vinden jullie?
Op Civfanatics heb ik vooral de indruk dat een hoop mensen graag een derde expansion pack voor Civ4 had gezien. Dat gezegd hebbende is het een grote deja vu op Civfanatics, Civ4 kreeg eenzelfde onthaal. Dat was te kinderlijk, cartoonish, simpel, etc :P Iedereen bleef dan liever bij Civ3. Zeiden ze.

Zoals Darthdavy zegt zit het grote probleem in de slechte AI. Een ander probleem is dat er, imho, flinke balans-issues zijn (tile yields, bonus van city states, unique abilities, etc).

Ik vind het niet perse simpeler (al zijn er op zich wel minder variabelen), het is vooral anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Civ 4 vanilla had toch ook zaken die pas opgelost werden via patches of expansion packs. In Civ 4 kon je vrij makkelijk een chopvoordeel halen als je startte in een bosrijke omgeving. Door patches werd dat minder.

Vind overigens wel dat de balans in Civ 5 een beetje doorgeslagen is naar goud verdienen, met trading posts kan je bijna heel je Civ overeind houden. Farming zou zeker in het begin van het spel een grotere rol mogen spelen, daarna zou je met de introductie van Banking een overstap kunnen maken naar meer trading posts en voeding 'importeren' door invloed te kopen bij City States. Nu is trading posts spammen wat overpowered, ook al moet je nog wel op productie letten als je wonders wil bouwen, die kan je niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Heeft hier iemand ook maar ENIG idee hoe unit upkeep wordt berekend?

Speel momenteel op Prince difficulty.
Heb de volgende units:

6 Workers
1 Caraval
1 Great General
2 Chariot Archers
1 Bowman
3 Horseman
2 Scout
2 Swordsman

Dus samengevat:
7 non combat units
1 naval unit
10 land units

En mijn upkeep is momenteel 45 gold per turn.
Ingame help is waardeloos op dit punt, via google is ook niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik kon dit inderdaad ook niet echt vinden. in de manual staat enkel dat het afhankelijk is van je moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Een voor een disbanden en je weet het (wel saven ;) )
Het lijkt zo op 9x5, dus scouts, general en workers niet.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:38:
[...]
Op Civfanatics heb ik vooral de indruk dat een hoop mensen graag een derde expansion pack voor Civ4 had gezien. Dat gezegd hebbende is het een grote deja vu op Civfanatics, Civ4 kreeg eenzelfde onthaal. Dat was te kinderlijk, cartoonish, simpel, etc :P Iedereen bleef dan liever bij Civ3. Zeiden ze.

Zoals Darthdavy zegt zit het grote probleem in de slechte AI. Een ander probleem is dat er, imho, flinke balans-issues zijn (tile yields, bonus van city states, unique abilities, etc).

Ik vind het niet perse simpeler (al zijn er op zich wel minder variabelen), het is vooral anders.
jah idd. Moet eerlijk zeggen dat ik momenteel civ4 toch leuker en uitgebreider vind dan civ5, maargoed daar zit natuurlijk warlords en BTS bij. Ik denk, en daar mogen we denk ik wel van uitgaan, dat dit gewoon enkele balance en after release problemen zijn die uiteindelijk wel gepatched gaan worden.
Ik denk dat tegen de tijd dat de eerste expansie er is de meeste problemen en commentaren/kritieken wel weg zijn.

Maar voorlopig is de AI voor mij teleurstellend en ligt het spel wat meer aan de kant dan dat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
justmental schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:05:
Een voor een disbanden en je weet het (wel saven ;) )
Het lijkt zo op 9x5, dus scouts, general en workers niet.
Haha, ja dat ben ik nu dus ook aan het doen.
Erg leuke resultaten.

Mijn lijst hierboven is hetzelfde gebleven, alleen gaat opeens de upkeep van 45 naar 46 in 1 turn.

Ga ik disbanden dan krijg ik de volgende resultaten:
1x Bowman = 6g
2x chariot = 5g
2x scout = 4g
1x caraval = 0g (???)
2x swordsman = 6g
3x horseman = 10g
6 workers = 14g

Spannend ook om te zien dat het disbanden niet altijd je upkeep verlaagt, lijkt willekeurig te zijn.
Bij de horseman bijvoorbeeld, eerste disband veranderde er niks, de 2 erop volgende waren 5g per stuk.

Nog leuker wordt het volgende, ik opnieuw loaden en opnieuw kijken naar de upkeep door op een willekeurige manier te disbanden, dan is het resultaat opeens heel anders dan hierboven:
1x Bowman = 5g
2x chariot = 5g
2x scout = 4g
1x caraval = 5g
2x swordsman = 5g
3x horseman = 5g
6 workers = 17g

Ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Heeft het ook geen effect hoe ver de unit van je hoofdstad af is? Of misschien of hij fortified/niet is. of op je grondgebied is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Magic schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:29:
Heeft het ook geen effect hoe ver de unit van je hoofdstad af is? Of misschien of hij fortified/niet is. of op je grondgebied is of niet?
Nope, beide savegames geen units gemoved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Erg vreemd inderdaad. Enige wat er verder over te vinden is is: "there will eventually be an upkeep cost associated with large numbers of units – potentially limiting the size of your massive imperial army."

Dat lijkt er op te duiden dat het meer om unit count gaat, dan om de units zelf. misschien groeit de upkeep exponentieel met het aantal units.

op gamespot.com hebben ze de flaw ook gevonden:

http://www.gamespot.com/p...d=m-1-56497903&pid=938528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Dit gaat echt nergens over, doe nu disbanden in omgekeerde volgorde, weer totaal andere resultaten:

6 workers = 16g
3x horseman = 11g
2x swordsman = 5g
1x caraval = 0g
2x scout = 5g
2x chariot = 5g
1x Bowman = 4g

Er moet wel een aparte formule achter zitten en geen fixed upkeep amount per unit.
Ben benieuwd wat die formule is, want wil weten of ik op sommige momenten kan uitbreiden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG

MorgothG

deftones

misschien dat iemand met meer ervaring ook meer verdient? Ofwel units met meer XP zijn duurder in upkeep? Of in Happystates hebben ze minder upkeep nodig? Of in de buurt van een general hebben ze minder nodig? Het is ergens wel leuk dat niet alles duidelijk is. Anders is het een soort wiskundige optimalisatie terwijl het vooral een leuk spel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Refragmental schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:40:
Dit gaat echt nergens over, doe nu disbanden in omgekeerde volgorde, weer totaal andere resultaten:

6 workers = 16g
3x horseman = 11g
2x swordsman = 5g
1x caraval = 0g
2x scout = 5g
2x chariot = 5g
1x Bowman = 4g

Er moet wel een aparte formule achter zitten en geen fixed upkeep amount per unit.
Ben benieuwd wat die formule is, want wil weten of ik op sommige momenten kan uitbreiden of niet.
Iedere unit krijgt een upkeep aangewezen door het spel, alleen omdat je regeringsvorm , (gebouwen) etc invloed op kunnen hebben. Want van oorsprong zou 3x horseman nooit 11 gold kosten dat is namelijk een irrationeel getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een soortgelijk ding had ik gisteren, maar het disbanden van een Carveel leverde 20 goudstukken op (van de upkeep af).

Het spel is in principe anders en niet perse slechter, ik ben er echter niet over uit of dit een verbetering is tov Civ4. De transparantie van stedenbouw, inkomen en legers zijn wat minder geworden en ik mis religie. De stadstaten zijn een wezenlijke dominante bijdrage dat je stapelgek bent om die dingen aan te vallen. Great People zijn stukken minder krachter geworden dan in Civ4 en het essentiele wereldwonder dat je perse moet hebben ben ik nog niet tegengekomen...... maar ik heb ze nog niet veel kunnen bouwen.

Gisteren wel ontdekt dat de oorlogsvoeringdynamiek wat anders is geworden. Ik dacht hopeloos overrompeld te worden door de hoeveelheden troepen (stuk of 10) maar met stadsbeschietingen en vooral 2 goedopgestelde kanonnen was het gewoon prijsschieten. Slechts 1 riddermacht was in staat de kreupele tegenstanders op te rollen en door de schadevrij-upgrade was íe steeds opnieuw inzetbaar. in Civ4 had ik in soortgelijke omstandigheden 1 of 2 steden kunnen inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
MorgothG schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:
misschien dat iemand met meer ervaring ook meer verdient? Ofwel units met meer XP zijn duurder in upkeep? Of in Happystates hebben ze minder upkeep nodig? Of in de buurt van een general hebben ze minder nodig? Het is ergens wel leuk dat niet alles duidelijk is. Anders is het een soort wiskundige optimalisatie terwijl het vooral een leuk spel moet zijn.
Zoals ik eerder al aangaf, er verandert wezenlijk niks bij het achterhalen van de upkeep.
Iedere keer begin ik vanaf dezelfde savegame, ik move geen units ofzo.

Dat het niet duidelijk is vind ik juist niet leuk.
Dit soort dingen zijn juist strategisch heel erg belangrijk.

Stel ik heb 400 gold in mijn schatkist met een surplus van 5.
Ik zie ben in oorlog en merk dat ik met 1 extra unit net het verschil kan maken.
Als ik weet dat de upkeep van een unit 5 gold is, dan koop ik die unit voor 400 gold bijvoorbeeld. Dan heb ik geen gold in mijn schatkist en sta ik op +0 gold per turn. Niet de beste situatie, maar het kan het verschil maken.

Als ik niet weet wat de upkeep is moet ik maar hopen dat deze niet hoger dan 5 is, anders schiet ik mezelf in m'n voet. Want dan koop ik een unit voor 400 gold, blijkt de upkeep opeens met 10 gold omhoog te schieten. Dan is mijn schatkist leeg en sta ik op -5 gold per turn. Klotesituatie dus.

Ik heb daarom juist liever duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Heeft er iemand overigens ook last van flikkerende vierkanten?

Om de minuut ofzo zijn er wel 1 of meerdere flikkerende vierkanten in mijn beeld te zien. Stoort niet zo erg, na een paar keer in en uitzoomen verdwijnt het wel, maar ik heb het natuurlijk liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het nieuwe construction scherm stoort me wel een beetje trouwens. Bij Civ4 werden gebouwen met een prereq wel gewoon in de lijst getoond, maar greyed out met de melding "requires $x to be built" oid. Nu zit ik elke keer weer te gokken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Lulz... Steam fout.. je kunt het spel op dit moment niet spelen.. wtf... wie was er ook al weer zo blij met steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darth Malak schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:52:
Lulz... Steam fout.. je kunt het spel op dit moment niet spelen.. wtf... wie was er ook al weer zo blij met steam?
Ik ben wel blij met Steam :P
Maar hier kan ik het prima spelen :)

Kan je niet inloggen of wat? Dan offline-spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
De upkeep is per 2 units, en wordt hoger naarmate je meer units hebt, je krijgt dus inderdaad bij het disbanden dat de ene unit 0 oplevert en de andere 20, dan weer 0, dan iets als 19, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:52:
Ik meen me te herinneren dat je dit spel ook zonder internet verbinding moet kunnen spelen.
Dus of steam er nou uit ligt of niet, het zou moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb wel een patch binnen gekregen, misschien was ie net aan het patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:57:
Dat zou het inderdaad kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

1.0.0.20 - 26 MB
Released 9/27/2010

Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
Deal expiration fixes.
Fix for Puppet State production exploit.
Misc crash fixes.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Nou nog fixes voor de performance..... :F

Ik ben inmiddels gestopt met spelen want ik wordt GEK van die endturn laadtijden. Ik zit in 1905ad in een huge map met 12 civs en 22 city states. Endturn tijden zijn zo rond de 1 minuut. Ik ben meer aan het wachten dan gamen. Echt belachelijk. Ja dan kan ik wel een mini mapje gaan spelen met 3 tegenstandertjes maar wat is daar aan? Ook het laden van een savegame duurt ongeveer 3 minuten. |:(

Specs (nogmaals):
Windows 7 32-bits
Intel C2D E6600 2,4Ghz
4GB DDR2
ATi 4850
Intel SSD 160GB (met daarop civ 5 geinstalleerd)

Ook mijn laptop heeft issues (met civ 5 dan) en doet het ongeveer 10 sec sneller dan mijn desktop, dus rond de 50 sec per turn. :/

Specs laptop:
-Intel Core i5 540M
- 8GB DDR3 RAM
- nVidia 330M
- 192GB SSD.

Echt niemand anders die hier last van heeft? Of ben ik een uitzondering omdat ik een huge map met 12 civs speel? :s

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel een huge/epic met 18 civs en 28 city states en daar duurt het ook zo lang.
Ik vrees dat het Civ-eigen is, eigenlijk. Civ4/huge/18civs duurt ook lang.
(Ter illustratie: Ben bezig met mijn tweede potje en heb er nu zo'n 39 uur opzitten. Tja, was het wel gewend, geloof ik* :P )

Al zullen er vast nog wat optimalisaties gedaan worden in patches, ga ik vanuit. Van mij mag het ook vlotter, natuurlijk.

* Heb ik wel al een oudere cpu, Q8300 @ 3Ghz, dus daar zal het ook wel aan liggen

[ Voor 56% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ramon schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:19:
Nou nog fixes voor de performance..... :F

Ik ben inmiddels gestopt met spelen want ik wordt GEK van die endturn laadtijden. Ik zit in 1905ad in een huge map met 12 civs en 22 city states. Endturn tijden zijn zo rond de 1 minuut. Ik ben meer aan het wachten dan gamen. Echt belachelijk. Ja dan kan ik wel een mini mapje gaan spelen met 3 tegenstandertjes maar wat is daar aan? Ook het laden van een savegame duurt ongeveer 3 minuten. |:(

Specs (nogmaals):
Windows 7 32-bits
Intel C2D E6600 2,4Ghz
4GB DDR2
ATi 4850
Intel SSD 160GB (met daarop civ 5 geinstalleerd)

Ook mijn laptop heeft issues (met civ 5 dan) en doet het ongeveer 10 sec sneller dan mijn desktop, dus rond de 50 sec per turn. :/

Specs laptop:
-Intel Core i5 540M
- 8GB DDR3 RAM
- nVidia 330M
- 192GB SSD.

Echt niemand anders die hier last van heeft? Of ben ik een uitzondering omdat ik een huge map met 12 civs speel? :s
Je PC voldoet ook maar net aan de specs van Civ5, terwijl je laptop daar duidelijk bovenuit komt. Daarnaast heb ik met een i7 920, 6GB DDR3 en een 3870x2 op Win7 x64 ook een belachelijke slechte ervaring met DX10/DX11. De game klapt er dan om de haverklap (soms zelfs al bij het hoofdmenu) uit omdat hij te weinig geheugen heeft.
DX9 gaat wel goed, maar ook daar wordt er veelsteveel geheugen gebruikt voor zo'n relatief eenvoudige game.*

* In vergelijk tot Crysis, L4D2, HL2 incl. CM 10 etc.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Godver de godver!!
Krijg de hele tijd dezelfde melding dat een peace treaty is afgelopen.
Na 30 keer snap ik het wel!!!!

Ik ben momenteel bezig met een leuke huge/marathon map 9 civs en 20 citystates.
Lekker veel ruimte voor iedereen, en omdat het een marathon game is komen sommige dingen des te harder aan. Zoals een verkeerde keuze in tech of unit.
Maar ook.... Elizabeth liep toevallig met een settler langs 1 van mijn scouts. In deze fase van de game heeft iedereen nog slechts 1 stad. Ik dacht een goede tactische zet te doen door haar die settler afhandig te maken, zo'n ding kost in marathon iets van 50 turns om te maken. Settler dus aangevallen en gevangen genomen als worker. *O*
3 turns later wil Elizabeth peace en geeft mij in ruil daarvoor een berg goud enzo.

Goede deal dacht ik toch })

Alleen krijg ik nu dus volgens mij constant die melding van de peacetreaty vanwege die worker die eigenlijk van haar is... maar die wil ik niet teruggeven! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Hmmm... worker teruggeven kan blijkbaar niet eens, dus daar ligt het niet aan.
Begint nu wel erg vervelend te worden om iedere turn een melding te krijgen dat de peacetreaty verlopen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
ik zag vanmiddag iets vreemd over die end of turn. Ik zag in de task-manager (op tweede scherm, of na crash gewoon) dat Civ5 nooit meer dan 80% van mijn cpu gebruikt. Dus het lijkt dat hij zelfs bij de end of turn niet zo hard werkt als hij kan.

specs
intel C2D 2.8 Ghz
4GB DDR3
nvidia quadro 770M
windows 7 pro, 64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

MueR schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:57:
klopt inderdaad.. het was een patch die die aan het binnenslurpen was.... nvm dus 8)7

Trouwens meer mensen last ome een beetje een + in gold income te hourden met 6-8 steden? alles geoptimaliseerd met improvements e.d. maar het blijft vechten tegen de bierkaai... soms net in de plus maar vaak in de -...

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 28-09-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Grmblz, elke avond eindigt op GFX crashen.

Eerst krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7eKBnWAxSzaezA869ArPBjG/thumb.jpg

En kort daarna dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TXMLIuooa7v6XhlUhhx7FPly/thumb.jpg

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

jvroosmalen schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:15:
ik zag vanmiddag iets vreemd over die end of turn. Ik zag in de task-manager (op tweede scherm, of na crash gewoon) dat Civ5 nooit meer dan 80% van mijn cpu gebruikt. Dus het lijkt dat hij zelfs bij de end of turn niet zo hard werkt als hij kan.

specs
intel C2D 2.8 Ghz
4GB DDR3
nvidia quadro 770M
windows 7 pro, 64-bits
Kan vrij aardig kloppen.. de rest van je resources worden door je systeem ingepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:03:
Grmblz, elke avond eindigt op GFX crashen.

Eerst krijg ik dit:

[afbeelding]

En kort daarna dit:

[afbeelding]

:(
Oei, wat zijn de temps van je grafische kaart? Die eerste ziet er namelijk uit als een oververhitte kaart.
Darth Malak schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:03:
[...]
Trouwens meer mensen last ome een beetje een + in gold income te hourden met 6-8 steden? alles geoptimaliseerd met improvements e.d. maar het blijft vechten tegen de bierkaai... soms net in de plus maar vaak in de -...
Zo min mogelijk wegen. Only the bare essentials.
Zo min mogelijk gebouwen. Ook alleen de essentials.
Zo veel mogelijk extra luxuries verkopen.
Eventueel juiste techs en policies.

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:09:
[...]
Oei, wat zijn de temps van je grafische kaart? Die eerste ziet er namelijk uit als een oververhitte kaart.

[...]
Zo min mogelijk wegen. Only the bare essentials.
Zo min mogelijk gebouwen. Ook alleen de essentials.
Zo veel mogelijk extra luxuries verkopen.
Eventueel juiste techs en policies.
Dat zou wel kunnen natuurlijk: 105°C in een goed gekoelde kast (overklokte CPU aan 39°C), GT8800 op 1920x1080, DX11 en bijna alles op max :+ Na drie jaar begin ik eindelijk pas tegen de limieten te lopen lijkt het. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Standaard grootte map, moeilijkheid Prince.

In 1010 AD 5 ai's van mijn continent afgeschopt met 7 horsemen. En dan heb ik het nog rustig aan gedaan. Paar keer healen inplaats van promoten, en ik had er makkelijk veel sneller doorheen gekund. Overige ai's (nog 2 dus...) nog niet tegengekomen aangezien ik niet van mijn continent afkan met mijn huidige tech lvl.

Ik ben benieuwd hoe makkelijk/snel ik een domination victory voor elkaar kan krijgen. En het volgende potje toch echt op een niveau hoger spelen, want dit is gewoon echt te makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:13:
[...]

Dat zou wel kunnen natuurlijk: 105°C
Woeps :P

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1014602649.jpg
Okee, dit eitje wordt gebakken op de cpu, maar nog, het gaat om het idee ;)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

YellowOnline schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:13:
[...]

Dat zou wel kunnen natuurlijk: 105°C in een goed gekoelde kast (overklokte CPU aan 39°C), GT8800 op 1920x1080, DX11 en bijna alles op max :+ Na drie jaar begin ik eindelijk pas tegen de limieten te lopen lijkt het. :/
uhhd DX11 heeft niet zoveel zin op een DX9 kaart..... en 105 is echt te warm.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof ook dat er een topic is op het forum van 2K Games over oververhitte kaarten. Helaas ligt het forum plat. En dat van Civfanatics geeft ook foutmeldingen. Spitsuur, I guess. (laatste uurtjes Europa avondinternet, eerste uurtjes VS avondinternet en boem.)

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 28-09-2010 23:39 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Help!!!! schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:35:
[...]

uhhd DX11 heeft niet zoveel zin op een DX9 kaart..... en 105 is echt te warm.
Ik bedoelde DX10 trouwens (zat met 11 in m'n hoofd omdat er in het spel DX10/11 staat) - maar dat heeft die GT8800 toch wel. Het was net daarom dat ik die kaart indertijd kocht.

Ik lees net in de specs dat 105°C ook de maximum temperatuur is. Blijkbaar ben ik net aan een brandje of een shutdown of wat er ook gebeurt als een GFX oververhit ontsnapt :p In februari koop ik wel een nieuwe. Nu de moeite niet aangezien ik december en januari op reis ben.

[ Voor 31% gewijzigd door YellowOnline op 29-09-2010 00:02 ]

Oh, voor de liefhebbers: De SDK is uit :)
(Te vinden onder Tools in Steam)

Hier een zeer prille wiki en hier (PDF) een 'modder's guide' (ik geloof door een beta-tester geschreven).
Edit: Oh, en dit is blijkbaar nodig om de modbuddy te draaien: http://www.microsoft.com/...3E6BA83B7C&displaylang=en

Over mods gesproken, ik kwam net dit tegen:
Luxury Resource Display

Een beetje quick & dirty gemaakt, maar damn handig :)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/S1CoB.png

[ Voor 103% gewijzigd door anandus op 29-09-2010 00:58 ]

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Als je goed kijkt naar de modding-guide zie je ook waarom dat is. ModBuddy gebruikt namelijk de Visual Studio 2010 Shell als basis voor de ontwikkel tool.

Ik heb even snel de guide door gelezen en ben wel te spreken over de veranderingen. Vooral de modulariteit van de xml files is erg handig. Ook het feit dat de xml niet als game data wordt gebruikt maar als een intermediate format voor een sqllite db vind ik erg handig.

Ik ga vanavond eens kijken of ik op basis van de modding guide het voor elkaar krijg om een mod te maken die de city-names hide (Ik vond dit namelijk erg irritant en on overzichtelijk die grote labels in beeld)
Retonator schreef op woensdag 29 september 2010 @ 07:37:
[...]

Als je goed kijkt naar de modding-guide zie je ook waarom dat is. ModBuddy gebruikt namelijk de Visual Studio 2010 Shell als basis voor de ontwikkel tool.
Klopt, het is alleen jammer dat het niet vermeld werd of erbij geleverd was. Vandaar dat ik het erbij vermeld.

Het zijn zo te zien wel heel krachtige modding tools, een heuse IDE om mods te bouwen voor Civ5, stukken beter gedaan dan Civ4. En gezien de grootte van de modding community voor Civ kan er een hoop moois uitkomen :)
Ik heb even snel de guide door gelezen [...]
Ik moet ook zeggen dat het best een nette guide is met duidelijke voorbeelden enzo :)
Ik ga vanavond eens kijken of ik op basis van de modding guide het voor elkaar krijg om een mod te maken die de city-names hide (Ik vond dit namelijk erg irritant en on overzichtelijk die grote labels in beeld)
Interessant, keep us updated ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 29-09-2010 08:33 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

YellowOnline schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:00:
[...]

Ik bedoelde DX10 trouwens (zat met 11 in m'n hoofd omdat er in het spel DX10/11 staat) - maar dat heeft die GT8800 toch wel. Het was net daarom dat ik die kaart indertijd kocht.

Ik lees net in de specs dat 105°C ook de maximum temperatuur is. Blijkbaar ben ik net aan een brandje of een shutdown of wat er ook gebeurt als een GFX oververhit ontsnapt :p In februari koop ik wel een nieuwe. Nu de moeite niet aangezien ik december en januari op reis ben.
aha :)

Je zou de koeler nog even kunnen demonteren, stofzuigen en met verse koelpasta bevestigen. Wie weet krijg je de temps dan nog wat omlaag.

Je kunt evt. ook nog een programmatje installeren waarmee je de fansnelheid handmatig hoger zet tijdens het spelen van CIV 5.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 29-09-2010 10:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Hier trouwens het topic over verhitte videokaarten: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=88710
Zo te zien zijn ze er druk mee bezig.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb geen enkel problem op mijn Laptop. Ik heb gisteren de game de hele middag en avond laten draaien op 1920x1200 en alles op high en mijn GPU temp komt niet boven de 70 graden.

Geen crashes, niks. Enige is als je richting end game gaat op middel- tot grote maps, dat dan het laden tussen de turns behoorlijk lang duurt...

Verder echt een vette Civ!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Ericr
Egypte + Marble + Aristocracy is eigenlijk wat te overpowered voor het bouwen van wonders. Kan echt de wonders uitkiezen en binnen 10 beurten zijn de meeste wonders dan ook klaar.

Chichen Itza (omdat mijn bevriende stadsstaat er om bleef vragen en toch ook wel handig in golden ages)
Great Library (Civil Service (of andere technologie) gratis en gelijk een grote voorsprong op de rest)
The Great Wall (met eigenlijk maar 1 grote stad toch wel handig tegen de oorlogszuchtige buurlanden)
The Oracle (gratis 'social policy' kwam wel van pas)
Angkor Wat (beetje overbodig maar was maar 5 beurten)

Het is dat ik een oorlog moet voeren tegen Suleiman en ik in feite maar 1 grote en goed producerende stad heb anders waren de overige wonders ook zo gebouwd. De wonders dragen dan wel minder bij dan in vorige versies maar de balans voor het bouwen is nu wel wat doorgeslagen nu alleen marble en geen stone meer van belang is bij het bouwen.

Na de strijd maar even een nieuwe slingshot plannen met Oxford University.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Ik heb nu een tijdje gespeeld, zit rond het jaar 0 en 't gaat me voor 't gevoel erg makkelijk af, ligt ook aan 't moeilijkheidsniveau waarop ik speel denk ik, maar tot nu toe bevalt 't spel me goed :)

Ik heb alleen wel last van sommige tegels die niet goed weergegeven worden, meestal zijn 't 1 of 2 willekeurige tegels; Iemand een idee waar dat aan kan liggen? M'n pc is high-end, paar maanden oud, drivers up-to-date en ik speel met dx11

• Ericr
rik86 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:52:
Ik heb nu een tijdje gespeeld, zit rond het jaar 0 en 't gaat me voor 't gevoel erg makkelijk af, ligt ook aan 't moeilijkheidsniveau waarop ik speel denk ik, maar tot nu toe bevalt 't spel me goed :)
Welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Speel zelf Prince maar dat vind ik te gemakkelijk, was in vorige versies toch wel een uitdaging, als je tenminste een snelle speelstijl er op nahield. Ik speel meestal vrij snelle beurten zonder al teveel micro management en dan zou Prince toch wel wat moeilijker mogen zijn. Nu slingshot je een Civ zo ver voorbij qua technologie en kan je met vrij weinig steden toch een sterk imperium opbouwen. Vriendschapsband met een militairistische stadsstaat is wel handig, die 'gratis' troepen zijn alleen wat willekeurig. Een gratis scout is wat minder maar kan nog wel handig zijn om troepenverplaatsingen te melden in verder gelegen gebieden.

• TheHolyCow
  • Laatst online: 18-08 10:31
Nog even een update m.b.t. het annuleren van mijn order bij gamesplanet.

Nadat ik hun support afdeling gemaild had, binnen een dag antwoord. Ik zou geblacklist zijn door hun beveiligingssysteem waardoor mijn bestelling geannuleerd is en het geld terugbetaald. Ik had toen al mijn Steam-key ontvangen.

Na het opsturen van mijn n.a.w. gegevens ben ik gewhitelist en kon ik opnieuw Civ kopen. Ik wil toch voor deze game betalen, anders had ik hem wel via andere wegen verkregen, dus ik heb Civ nog een keer aangeschaft. Binnen een paar uur netjes, een nieuwe key in de mail.

Ondertussen werkt Civ met mijn oude key nog steeds prima, dus ik wacht wel even af of dat zo blijft. Mocht dat zo zijn, dan verkoop ik de nieuwe wel, of geef hem aan iemand weg.

Dus mensen bij wie dit ook gebeurd is, doe hier je voordeel mee :P

Edit: Start net steam op om Civ verder te gaan spelen, is hij uit m'n lijst met games verdwenen. Opstarten vanuit het startmenu leidt naar de Steam Store pagina. Blijkbaar hebben ze er toch iets aan gedaan. Ik weet niet op dat komt door mijn mails, of automatisch door het terugdraaien van de betaling. De nieuwe key net toegevoegd aan Steam, dat ging prima. Ik kon meteen weer spelen; opnieuw downloaden was niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door TheHolyCow op 29-09-2010 12:01 ]

• Mattie112
Nadat ik dat datzelfde bericht bij een vriend had gezien heb ik hem ook maar gekocht bij die shop.
ik kreeg GEEN geld terug/fraude.

bij mij duurde het echt een halve dag voordat ik mn key kreeg dus ze zallen me wel eerst gecontroleerd hebben.

Verder vind ik het sowieso vaag waarom je geblacklisted zou worden. Je betaald (met payal dus betaling is instant) dus ze hebben hun geld imo....

Zal het ff aan mn vriend vragen of hij hem nog kan spelen.

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
Ericr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:42:
Welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Speel zelf Prince maar dat vind ik te gemakkelijk, was in vorige versies toch wel een uitdaging, als je tenminste een snelle speelstijl er op nahield. Ik speel meestal vrij snelle beurten zonder al teveel micro management en dan zou Prince toch wel wat moeilijker mogen zijn. Nu slingshot je een Civ zo ver voorbij qua technologie en kan je met vrij weinig steden toch een sterk imperium opbouwen. Vriendschapsband met een militairistische stadsstaat is wel handig, die 'gratis' troepen zijn alleen wat willekeurig. Een gratis scout is wat minder maar kan nog wel handig zijn om troepenverplaatsingen te melden in verder gelegen gebieden.
Prince vond ik idd ook iets te gemakkelijk. Je verwacht toch wel wat tegenstand zelfs als je een casual gamer bent.
Je bent eigenlijk zonder veel moeite te doen altijd voorop in de tech-race, bij King moet je al beter gaan opletten om bij te blijven of zelfs vooruit te schieten.

• TheHolyCow
  • Laatst online: 18-08 10:31
Mijn huisgenoot kwam er net achter dat bij hem hetzelfde gebeurd was. Ik had met PayPal betaald, en krijg van hun een mailtje dat het geld was teruggestort. Alleen hij had met creditcard betaald, en kwam er pas net achter toen Civ uit z'n Steam lijst verdwenen was. Toen hij inlogde op de site van gamesplanet stond er idd 'cancelled' achter de order.

Beetje vaag dus waarom het gebeurd, en slecht dat ze zelf niet de klant op de hoogte brengen. Het was bij mij wel snel gefixt nadat ik een mailtje stuurde, dus het zal wel goed komen.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:01:
Hier trouwens het topic over verhitte videokaarten: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=88710
Zo te zien zijn ze er druk mee bezig.
Ik heb zonet een GTX460 1GB gekocht :+

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
TheHolyCow schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:55:
Mijn huisgenoot kwam er net achter dat bij hem hetzelfde gebeurd was. Ik had met PayPal betaald, en krijg van hun een mailtje dat het geld was teruggestort. Alleen hij had met creditcard betaald, en kwam er pas net achter toen Civ uit z'n Steam lijst verdwenen was. Toen hij inlogde op de site van gamesplanet stond er idd 'cancelled' achter de order.

Beetje vaag dus waarom het gebeurd, en slecht dat ze zelf niet de klant op de hoogte brengen. Het was bij mij wel snel gefixt nadat ik een mailtje stuurde, dus het zal wel goed komen.
Maar kan je dan niet meer offline spelen? er was toch een optie om te spelen zonder continue verbinding met steam waarbij je alleen moest activeren?
Shadowhawk00 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:32:
[...]

Maar kan je dan niet meer offline spelen? er was toch een optie om te spelen zonder continue verbinding met steam waarbij je alleen moest activeren?
Klopt, maar dan moet je spel er wel tussenstaan en niet tijdens een tussentijdse login weer weggehaald zijn ;)
Maar als-ie na de activatie verder alleen maar offline was geweest dan had-ie het inderdaad wel nog kunnen spelen. (Niet dat dat dan netjes geweest zou zijn as-ie niet alsnog het spel had gekocht, maar dat terzijde).

Overigens zijn die modtools en de worldbuilder echt superchill, zeg :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 29-09-2010 14:36 ]

• MorgothG

MorgothG

deftones

Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie? Ik ben nog op niveau eerste potje. maar waar begint het moeilijk te worden? (ja ligt aan iedereen maar voor de gemiddelde slimme tweaker bedoel ik dan :))

• Ericr
MorgothG schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:38:
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie? Ik ben nog op niveau eerste potje. maar waar begint het moeilijk te worden? (ja ligt aan iedereen maar voor de gemiddelde slimme tweaker bedoel ik dan :))
Nu Prince maar dat zal snel King of hoger worden. Prince is in tegenstelling tot Civ IV en eerder toch vrij makkelijk. Met 1 stad had ik al in no time een grote voorsprong op de andere Civ's. Slingshotten is op zich wel leuk omdat je in principe het classicaltijdperk zo goed als overslaat maar de balans slaat al snel door omdat je te sterke troepen voor je tegenstanders kan bouwen,

• ph4ge
  • Laatst online: 18:54
Ik heb Civ5 ook gehaald en geupdate, maar ik zit met een probleem. Als ik fullscreen instel in DX11 dan werkt het spel, gebruikt hij mn hele scherm, maar ik krijg alleen de linker bovenhoek te zien. Hoewel het lastig is te navigeren door de menu's maakt de resolutie niks uit. In windowed doet hij het wel, maar dan ik maar een lage resolutie draaien, terwijl ik natuurlijk graag op 1920x1200 wil draaien op mijn nieuwe schermpje. Ik heb een ATI 5870 en W7 met de meest recente drivers. DX9 kan ik wel fullscreen en hoge resolutie, maar dan kan ik bijv. geen AA instellen |:( Iemand enig idee?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Schakel eens een driver release terug. Ik heb twee van die 5870's en draai hem perfect.

ph4ge schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:11:
DX9 kan ik wel fullscreen en hoge resolutie, maar dan kan ik bijv. geen AA instellen
Niet de oplossing die je zoekt, maar ik *geloof* dat je in de ini-files AA in kan stellen, maarik weet niet zeker of het werkt.

Overigens is he 'by design' dat je die optie bij DX9 niet hebt, geloof ik. Waarom weet ik ook niet.

• ph4ge
  • Laatst online: 18:54
MueR schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:25:
Schakel eens een driver release terug. Ik heb twee van die 5870's en draai hem perfect.
Dat heeft geen effect. ;(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Meekoh
ph4ge schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:11:
Ik heb Civ5 ook gehaald en geupdate, maar ik zit met een probleem. Als ik fullscreen instel in DX11 dan werkt het spel, gebruikt hij mn hele scherm, maar ik krijg alleen de linker bovenhoek te zien. Hoewel het lastig is te navigeren door de menu's maakt de resolutie niks uit. In windowed doet hij het wel, maar dan ik maar een lage resolutie draaien, terwijl ik natuurlijk graag op 1920x1200 wil draaien op mijn nieuwe schermpje. Ik heb een ATI 5870 en W7 met de meest recente drivers. DX9 kan ik wel fullscreen en hoge resolutie, maar dan kan ik bijv. geen AA instellen |:( Iemand enig idee?
Heeft dat niet iets met overscan/underscan te maken in je Drivers?

Computer says no

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste