• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:51:
[...]

Ja zeg,
als jij op zo'n vervelende manier op mijn post gaat reageren kan ik dat niet onbeantwoord laten.
Misschien je eigen originele post nog even teruglezen? Ik zal je helpen:
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:27:
Als ik had geweten dat er een gedwongen koppelverkoop met Steam aan vast zat was ik er nooit aan begonnen. Ik had het ook wel chique gevonden als ik bv. op Tweakers had kunnen lezen wat er aan de aankoop van Civ 5 vast zat.
Ok, Steam dan maar... de accountnamen "godverdomme",""godverdegodver","tyfus","tering","kanker" waren helaas allemaal al bezet.
Daarna... het komt eigenlijk nooit voor dat ik een harde reset moet uitvoeren, maar Steam kreeg het voor elkaar!
De speelgoedwinkel gaf me uiteraard geen geld terug maar slechts een uitsluitend aan multimedia te besteden tegoed.
Het wachten is wat mij betreft nu nog op de H.H. Piraten die het goedwillende deel van de mensheid mogelijk aan een Steamvrije uitvoering van Civ 5 kunnen helpen.
Ik vind de reactie van Shabbaman best netjes.
Je bewering over de stabiliteit van Steam heb ik op mijn eigen computer al gelogenstraft zien worden. Op zoek naar een oplossing had de zoekmachine (helaas) geen enkel probleem met het uitspugen van pagina's over Civ5- en Steamgerelateerde problemen.
Niemand zegt dat er geen problemen zijn met Civ5 of met Steam, maar problemen zijn er om opgelost te worden. Met zeiken alleen los je geen problemen op.
Het meest zinnige wat ik daar gelezen heb: wat je eerst moet proberen is het introfilmpje van Civ5 uitzetten. Loopt de boel dan nog vast, dan is Steam de boosdoener. Wat kun je daar aan doen? Tja, Steam werkt nou eenmaal niet op bepaalde configuraties. Welke dan? Tja, niet echt te zeggen.
Misschien even je eigen configuratie delen zodat je geholpen kan worden? Als jij een oude PC hebt staan en je laatste game die je hebt gespeeld is Civ 2, dan kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat Steam niet meer wilt draaien. Specs? OS?
Het laconieke daarvan deed mij besluiten om terug naar de winkel te gaan en dus NIET rustig te gaan wachten tot het met een of andere patch goed gaat komen.
Dat is natuurlijk prima, wel zonde van jouw en onze tijd hier.
Verder, dat er op Tweakers al was geschreven dat Civ5 alleen met Steam werkt, ja dat dat zelfs op de voorpagina heeft gestaan betwijfel ik toch sterk. Ik lees Tweakers elke dag, vooral de onderwerpen die me interesseren, en er was bij mij zeker een alarmbelletje afgegaan als ik zoiets had gelezen.
Misschien voortaan toch ff wat beter opletten, het is dus op t.net geweest, het staat op de doos en het is in dit topic al te vaak behandeld.
Mijn hekel aan ongevraagd verplicht meegeinstalleerde rommel is nl. niet van de laatste 24 uur.
Wellicht wil jij jezelf tot niet-leugenaar verheffen d.m.v. het verstrekken van een URL? (deze zin is geinspireerd door de manier waarop jij mijn woorden behandelt)
Kan jij voor mij even onderbouwen waarom je Steam 'meegeinstalleerde rommel' vind? Persoonlijk vind ik Steam een prima pakket. Al is het alleen al om matchmaking en contact houden met anderen te stroomlijnen over de verschillende games heen.
Hoe dan ook, ik ben niet te beroerd om te betalen voor een stuk software, maar wie met Steam in zee gaat zal aan mij geen rooie rotcent meer verdienen.
Dat kan natuurlijk, maar dan vrees ik voor jou dat je PC gamende dagen geteld zijn ;) (dit is een grapje)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:50

Nikeo

Jawelles

Ik heb dit spel nog nooit gespeeld. Ben helemaal gek op Anno 1404 en 1701. Is dit dan ook iets voor mij?

Tot nu toe ben ik nog niet teleurgesteld geweest in de distributie van een spel via Steam, behalve dan dat ik het altijd wel cool vind staan als mijn bureau opgesierd wordt met een mooi nieuw doosje :) Het oog wil ook wat toch? Beetje patsen met een nieuw spel...

Steam is misschien niet het snelste platform, maar je bent altijd meteen van het gezeik af over updates en weet ik allemaal wel niet. Als jij toevallig een PC hebt die steam niet trekt vraag ik me af waar dat door komt.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik trek nu de demo binnen via Steam. Het werkt allemaal een beetje log, maar als het maar stabiel is en je automatisch van gezeik afbent dan vind ik het allemaal prima.

Wel ironisch dat je een populaire torrent met 3 MB/s binnentrekt, terwijl Steam een schamele 1.5 MB/s levert... :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je merkt het bij Steam heel erg als er een nieuw spel is uitgebracht of als het weekend is. Installeer ik doordeweeks op een laat tijdstip iets via Steam, dan haal ik netjes 6MB/s. Haalde ik zoals gistermiddag/avond een erg populair nieuw spel op, dan gaat het met 2MB/s.

Ach, als je het uiteindelijk maar hebt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
Vandaag om 14:49 besteld bij http://game.gamesplanet.c...vilization-V-2014-43.html

Het enige wat ik gehoord hebt is :
Thank you for ordering with http://game.gamesplanet.com.
We recommend that you keep this email as it contains useful information about your games and your order.
See you soon on http://game.gamesplanet.com
The GAME Digital UK Team
Order SummaryDate: 25/09/2010
Order ID: 1070550
Your order Status: Your order is being validated.
In order to fight fraud, our team is conducting further checks in order to validate your order with us. You will receive your activation key as soon as your order has passed our checks. These checks don't usually go past the time needed to download your game. If you have not had any confirmation from us in the next 12 hours, we recommend you contact customer support.
Heb ook al resend confirmation email gedaan maar dan krijg ik hetzelfde mailtje met die tekst.

Ik snap echt niet wat ze op fraude moeten controleren, ik betaal gewoon via paypal dus mn betaling is meteen bij hun. Kunnen ze toch ook gewoon meteen die key sturen lijkt me.....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mattie112 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:49:
Vandaag om 14:49 besteld bij http://game.gamesplanet.c...vilization-V-2014-43.html

[...]

Heb ook al resend confirmation email gedaan maar dan krijg ik hetzelfde mailtje met die tekst.

Ik snap echt niet wat ze op fraude moeten controleren, ik betaal gewoon via paypal dus mn betaling is meteen bij hun. Kunnen ze toch ook gewoon meteen die key sturen lijkt me.....
hier hetzelfde probleem wacht ook al bijna 6 uur... :-(

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:57
Sebedees schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:51:
Als ik de replys zo lees, heeft iedereen andere problemen.
Ik heb niet echt problemen, het spel draait soepel enzo, wachten op volgende turn duurt soms wat lang met 8 ai's. wat ik wel heb is dat mijn videokaarten voortdurend op 100% lopen. Lijkt me toch niet echt nodig voor een bordspel.
Ik heb 2 4870's. Ik heb 4 GB geheugen, waarvan ingame 3 in gebruik.
Ik vind het merkwaardig, en heb het verder nog nergens gezien.
Het draait natuurlijk wel allemaal in 3D. Bij Anno 1404 staat m'n HD5850 volgens mij harder te loeien. Staat VSync wel aan?
Nikeo schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:00:
Ik heb dit spel nog nooit gespeeld. Ben helemaal gek op Anno 1404 en 1701. Is dit dan ook iets voor mij?
Ik zou zeggen, download de demo (staat ook op Steam). :)

[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 25-09-2010 20:23 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hmpf.. Ze hebben een wijziging gemaakt in de Science Victory. Je moet ineens je parts naar je hoofdstad sturen. An sich een redelijk logische wijziging uit tactisch oogpunt, het geeft anderen immers de kans om nog wat te doen aan zo'n potentiele victory. Alleen een beetje jammer dat die onderdelen mn hoofdstad niet in willen :X

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Als ik de Time Victory condition uitzet en bij Additional Options ook Max Turns uit laat dan betekent dat dat ik voorbij de 500 turns/2050 AD kan spelen totdat er door iemand ook "echt" gewonnen wordt, correct? Ik vind het namelijk altijd een beetje jammer als een leuk potje opeens ophoudt zonder dat ik het gevoel heb dat er een echt einde geweest is.

• Mattie112
Héhé eindelijk mijn code ontvangen........

Ben erg benieuwd :D

• Matis
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ik heb vandaag HEERLIJK Civ5 gespeeld in DX9 modus :)

Maat van mij heeft het ook, maar we krijgen het niet aan de praat om via hamachi met elkaar een local-game te draaien.

Waarschijnlijk moeten we daarvoor nog het een en ander fixen, maar dat komt met de tijd wel. Ik ben al lang blij dat het onder DX9 modus wel lekker blijft werken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Matis op 25-09-2010 21:17 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
MueR schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:57:
Hmpf.. Ze hebben een wijziging gemaakt in de Science Victory. Je moet ineens je parts naar je hoofdstad sturen. An sich een redelijk logische wijziging uit tactisch oogpunt, het geeft anderen immers de kans om nog wat te doen aan zo'n potentiele victory. Alleen een beetje jammer dat die onderdelen mn hoofdstad niet in willen :X
dan heb je waarschijnlijk een andere unit in je hoofdstad geparkeerd. Even verplaatsen dus ;)

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Was het dat maar.. ze willen gewoon die stad niet in, krijg gewoon rode cirkeltjes :/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik ben wel benieuwd hoelang de endturn duurt bij de tweakers hier? Ik zit nu zo rond 1894 en de endturn duurt één minuut. Ik heb wel een huge world gedaan met 12 civs en (dus) 24 citystates.

Specs van mijn pc:
- C2D E6600 2,4Ghz dual core
- 4GB RAM waarvan 3,2 in gebruik (32-bits)
- ATi 4850
- intel SSD (daar staat civ ook op).

BTW, een goeie tweak die ik iedereen kan aanraden is om het introfilmpje uit te zetten, somehow moet ik altijd 30x op me tobo rammen voordat ie die skipped
Problems with the Civ 5 Intro Movie: Go To:

“My Documents\My Games\Sid Meiers Civilization 5\”

and open usersettings.ini in Notepad. About 15 lines down you will find “SkipIntroVideo = 0″. Make this value 1. This will skip the intro video and you will be directly entered to the game menu.

Read more: http://g4tv.com/thefeed/b...utions.html#ixzz10ZYdbZ4I
http://g4tv.com/thefeed/b...tches-some-solutions.html

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Thnx, bookmarked _/-\o_

Edit;
Civilization V “Out of Memory” Error Fix: Reducing your graphics to a lower setting may solve this problem. If it doesn't, and you feel comfortable messing with your computer, find this value in the config(ini) file, “HideOutOfVRamWarning” and set HideOutOfVRamWarning = 1 using notepad. This should remove the warning message.

Read more: http://g4tv.com/thefeed/b...utions.html#ixzz10ZaBZIey
Ik kan in mijn config.ini "D:\Documents\My Games\Sid Meier's Civilization 5" geen HideOutOfVRamWarning vinden in de settings :o

[ Voor 56% gewijzigd door Matis op 25-09-2010 21:54 ]

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

QinX

Shai-Hulud

Voor de mensen die willen weten hoe het met Eyefinity eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://qinx.org/images/CivilizationV/CivilizationV_5760x1200_01.jpg
Iemand die ook last heeft van het terrain dat niet goed laad?
Zie deze screenshot
Afbeeldingslocatie: http://qinx.org/images/CivilizationV/CivilizationV_5760x1200_02.jpg

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Man man, net een uurtjes of 8 gespeeld. Ik wil nog een potje, wat verslavend zeg. Helaas aan het einde van mijn potjes was ik zogenaamd defeated.. Had ze bijna ingemaakt, krijg je dat.. :/ :/

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14
Mattie112 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:49:

[...]

Er gebeuren daar rare dingen... Had om 16:00 besteld, en dezelfde bevestigingsmailtjes gehad als jij. Nu log ik daar weer in op m'n account (nog steeds geen mailtje gehad), en lees:
Sid Meier's Civilization V cancelled Visa / Visa Electron

Dat wordt dus wachten tot na 't weekend, en de klantenservice lastigvallen.

De demo heb ik gespeeld, maar met slechts 100 turns was ik daar toch wel snel op uitgekeken.

Verwijderd

MueR schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:29:
Was het dat maar.. ze willen gewoon die stad niet in, krijg gewoon rode cirkeltjes :/
zit er al iets (gegarisonned) in je stad?
ED: @ QinX: Jij...jij.....jij.... :X _/-\o_ 8) Errug mooi. NU eentje van F1 2010? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 22:10 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik had zelfs alle workers al uit de stad gehaald om te kijken of dat iets deed. Geen effect, ze kunnen de stad niet in.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:08:
[...]

zit er al iets (gegarisonned) in je stad?
ED: @ QinX: Jij...jij.....jij.... :X _/-\o_ 8) Errug mooi. NU eentje van F1 2010? :+
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen ;)
Wil sowieso eens gaan kijken om allerlei games op die reso te capturen. ondersteunt of niet.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

QinX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:12:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen ;)
Wil sowieso eens gaan kijken om allerlei games op die reso te capturen. ondersteunt of niet.
Krijg je bij kleine maps geen last van wrap-around?

Verwijderd

QinX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:57:

Zie deze screenshot
Dat heb ik ook inderdaad wel af en toe. Vooral als ik speel op DX10/DX11 setting dan heb ik dat erg vaak. Nu speel ik altijd op DX9 setting omdat dat sowieso soepeler loopt en dan heb ik vrijwel geen last meer van.

Waar kun je trouwens zien welke gebouwen je hebt gebouwd in een city?

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:13:
[...]

Krijg je bij kleine maps geen last van wrap-around?
Hmmm, zijn die zo klein dan? Eens even kijken :+
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:14:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad wel af en toe. Vooral als ik speel op DX10/DX11 setting dan heb ik dat erg vaak. Nu speel ik altijd op DX9 setting omdat dat sowieso soepeler loopt en dan heb ik vrijwel geen last meer van.

Waar kun je trouwens zien welke gebouwen je hebt gebouwd in een city?
Als je de de city opent dan zie je rechts de gebouwen staan, je kunt zo'n tab openklappen als het dichtgeklapt is.

[ Voor 18% gewijzigd door QinX op 25-09-2010 22:20 ]

Verwijderd

MueR schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:11:
Ik had zelfs alle workers al uit de stad gehaald om te kijken of dat iets deed. Geen effect, ze kunnen de stad niet in.
Wazig... uit de manual (zal je wel gechecked hebben, maar toch)

Space ship parts are constructed and move around the map like any other unit. Each requires
an advanced technology to construct. They are non-combat units and are automatically
destroyed if captured. Once a part has been constructed, order it to move to your
current capital. When it arrives you’ll be asked if you want to add it to your space ship.

U sure dat het je capital is?

QinX: Ik ben jaloers :p. Moet nog even wat geld opzij zetten eer het mijn beurt is ^_^

Ps. ik speel op niveau 4 en irriteer me echt mateloos aan barbarians (voornamelijk als je even een beurt de fog te dicht bij laat komen en er spawned direct weer een encampment...) Oei oei oei, en ze uitzetten is ook weer zo knullig ;(

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[afbeelding]
Zie deze screenshot
[afbeelding]
Ik heb dat meestal als ik een spel net geladen heb, dan moet ie de textures nog laden oid. Als ik eenmaal een paar minuutjes bezig ben dan heb ik er verder geen last meer van.

Ben al bijna 8 uur non-stop bezig om mijn rijk als griek te bouwen. Had het geluk dat ik maar met 3 vredelievende volken op 1 continent zat, in tegenstelling tot de rest, waar het een en al oorlog was :P Toen ik eenmaal het continent ontdekt had, waren ook daar nog maar 3 over, maar wel ernstig verzwakt door alle oorlog.

Het voordeel dat ze wel hadden, is dat ze daar gems, zilver en goud op het continent hadden, allemaal niet te vinden op mijn continent. omdat ze daar nogal wantrouwig waren (ik had een city-state aangevallen) was handelen niet echt een optie. Dus maar even een "George Bush"-je uitgehaald om de mineralen in eigen handen te krijgen. Nu willen ze allemaal mijn vriendje weer zijn. (zou het komen omdat ik de puntigste stokken heb? :P )

[ Voor 37% gewijzigd door Magic op 25-09-2010 22:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
Na de intro, welke prima loopt, krijg ik het hoofdmenu van civilization in beeld. Helaas worden de letters en woorden in het menu niet goed weergegeven, kan er niets van lezen zo. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik start het spel dan op in DX9 modus.

• Greebs

Greebs

inert

[afbeelding]
Zie deze screenshot
[afbeelding]
Prachtig om te zien :)

Even over je game zelf, difficulty 4 is Prince toch welke difficulty is dat? Hoe zijn je gold income en je happiness zo hoog met relatief veel grote steden en bijna enkel farms?

Edit: @ hieronder, je hebt gelijk, dat was een post van jou en niet van hem 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Greebs op 25-09-2010 23:00 ]

Verwijderd

Bomin schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:45:
[...]

Prachtig om te zien :)

Even over je game zelf, difficulty 4 is Prince toch? Hoe zijn je gold income en je happiness zo hoog met relatief veel grote steden en bijna enkel farms?
waar zie jij zijn diff level dan in de screens?

• QinX

QinX

Shai-Hulud

@ Bomin
Het is Settler difficulty :P. Ben niet zo'n micro speler met Civ 5, speel liever snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Heb net een potje op Prince gespeeld (4). Echt ongelofelijk makkelijk was het voor mij als America om iedereen te 'steamrollen' - de weerstand viel me eigenlijk een beetje tegen...

Nu was ik wel extreem snel, in ieder geval voor mijn doen, met het aanvallen van de AI.
Maar toch vond ik dat de laatste tegenstanders, wel iets meer hadden kunnen anticiperen op een invasie van mijn kant. Nadat ik in rap tempo 4 van de 6 had opgerold - niet alleen capital, maar ook meteen maar helemaal :P - en ik zelfs nog moest gaan zoeken naar 1 van de 2 overige AI, hadden ze wel iets meer moeten anticiperen op mijn vrij logische aanval. Was toch vrij duidelijk welke victory ik probeerde te halen...

Maar zowel Darius als Suleiman had maar 2 slecht verdedigde steden (4 units totaal hadden ze beide ongeveer - waarvan de meeste simpele archers :S ) in ca. 900 AD. Ik had een aantal Great Generals, Knights en Catapults - ze hadden totaal geen kans.

Misschien had ik uiteindelijk sowieso wel gewonnen - er was nog meer onderweg - maar echt verdedigen leek de AI niet te doen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik normaal gesproken in Civ altijd een enorme builder ben en bijvoorbeeld in Civ IV ook niet vaak gebruik maakte van tactieken als een Axeman-rush e.d.
Geen idee of dit in Civ IV dus ook even 'makkelijk was'.

Conclusies durf ik nog niet te trekken, want ik speelde 'slechts' 1 potje op Prince en ben dus eigenlijk ook geen ervaren warmonger, maar de vraag is wel of anderen ook zo makkelijk zonder enige echte weerstand een conquest victory claimen in Civ V?

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Ik snap het idee van die city states niet echt. Nu is het een beetje van: je gooit er een zut geld in en ze supplyen je met food/culture/whatever, maar ik heb geen quests gezien oid (behalve de conquest zut). Dat kwam wel voorbij in de previews.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dunbar schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:56:
Ik snap het idee van die city states niet echt. Nu is het een beetje van: je gooit er een zut geld in en ze supplyen je met food/culture/whatever, maar ik heb geen quests gezien oid (behalve de conquest zut). Dat kwam wel voorbij in de previews.
Ik heb er echt heel veel gezien. Ze willen soms dat je een andere city state aanvalt, soms willen ze contact met een onontdekte civ, dat je een resource connect, een wegverbinding naar je capital aanlegt, een bepaald wonder bouwt, een bepaald great person krijgt, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 26 september 2010 @ 03:19:
[...]
Ik heb er echt heel veel gezien. Ze willen soms dat je een andere city state aanvalt, soms willen ze contact met een onontdekte civ, dat je een resource connect, een wegverbinding naar je capital aanlegt, een bepaald wonder bouwt, een bepaald great person krijgt, etc.
ze verdedigt tegen barbarians (zodat je je eigen verdediging vergeet... maar idd, ik vindt ze voorlopig best tegenvallen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Ik begrijp het geklaag over de graphics niet zo. Dit spel moet het hebben van de gameplay en moet ook voor mensen met niet een high-end pc speelbaar zijn.

Zelf speel ik het op 1920x1200 met alles high en 8x MSAA en dan ziet het er gewoon heel behoorlijk uit. Alleen die leader filmpjes haperen soms een beetje en laden traag.

Ik mis alleen een klein beetje de diepgang. Ik mis sliders en andere geavanceerde instellingen. De City states vind ik wel een erg leuke toevoeging. Door veel allies te maken hou je de rest van de AI wel op afstand.

Al met al heb ik het "one more turn" gevoel wel weer te pakken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Beste gamemode: Huge, Marathon, Modern Era, Raging Barbarians. Het liefst op Pangaea, Hot en Arid, voor het post-apocalyptische gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:26
Net mijn eerste spelletje afgerond - Aztecs, Prince, Scientific Victory. Eerste indrukken:
  • Mijn pc voldoet maar net aan de minimumeisen (C2D e6300 1,74 ghz, HD4550), maar toch draaide het best aardig (uiteraard wel op vrij lage settings).
  • Hier en daar nog wat bugs: een van mijn jaguars die was gesloopt werd de volgende beurt nog wel weergegeven op zijn voormalige tile (maar kon niet meer geactiveerd worden) en één van de laatste techs (ik geloof nanotechnology) heeft een andere ingesproken tekst dan er op het scherm staat. Andere eigenaardigheden gooi ik voorlopig maar op mijn lage specs.
  • Ik vind de User Interface niet altijd even makkelijk. De lijst met build options in een stad is op mijn resolutie (laag, vanwege lage specs) behoorlijk lang tegen het eind van het spel, waardoor je eindeloos moet scrollen. Helaas onthoudt het spel wat het laatste is dat je hebt gebouwd in welke stad dan ook, en begint de lijst daar. Maar sommige steden bouwen vooral units, andere vooral gebouwen, dus dan moet ik steeds heen en weer scrollen. Als je een nieuwe tech uitvindt, heb ik liever dat hij me meteen een nieuwe laat kiezen, zonder dat ik eerst zelf op dat icoontje moet klikken. Hetzelfde bij production - waarom al die extra kliks? Het was bij Civ IV wel annoying dat je dat scherm altijd automatisch kreeg, zonder eerst nog even wat dingen te kunnen nakijken, maar dat had ook op een praktischer manier opgelost kunnen worden.
  • Economy is a bitch. Op het laatst moest ik een heel stel units disbanden, omdat ik ze niet meer kon betalen. Voortaan wat minder 'onnodige' gebouwen neerzetten...
  • Zeer onaangenaam (maar wel begrijpelijk) dat je een courthouse niet kunt rushen...
  • Veel, veel minder units dan in voorgaande spellen. Ik heb dus constant het gevoel dat ik niet voldoende units heb, terwijl dat in feite wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Anakha schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:02:
• Zeer onaangenaam (maar wel begrijpelijk) dat je een courthouse niet kunt rushen...Eh? Volgens mij kan je courthouses gewoon, net als andere gebouwen kopen, toch? (Ik weet het niet zeker, overigens, maar lijkt me vreemd dat dat niet zou kunnen).
• Veel, veel minder units dan in voorgaande spellen.
Dat valt toch wel mee?
Vergeet niet dat de andere Civ-spellen meerdere expansions hebben gekend en het daardoor minder lijkt.
Zeker met alle unique's erbij is er aardig wat. Al mag er altijd meer bij natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
anandus schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:07:
[...]
Eh? Volgens mij kan je courthouses gewoon, net als andere gebouwen kopen, toch? (Ik weet het niet zeker, overigens, maar lijkt me vreemd dat dat niet zou kunnen).
Mij is het niet gelukt (maar dat kan uiteraard aan mij liggen). Als het wel kan, is er veel minder reden om een stad puppet te maken, dus dat doet afbreuk aan die strategische keuze, lijkt mij.
[...]
Dat valt toch wel mee?
Vergeet niet dat de andere Civ-spellen meerdere expansions hebben gekend en het daardoor minder lijkt.
Zeker met alle unique's erbij is er aardig wat. Al mag er altijd meer bij natuurlijk :P
Ik bedoelde eigenlijk dat er veel minder units in je rijk rondhobbelen, niet dat er minder units zijn om uit te kiezen. :)
Ik heb 2 naburige civs (5 steden) om zeep geholpen met in totaal slechts 6 units. Dat was ook meteen alles wat ik had, en ik had geen modernere units dan zij. Het grootste deel van het spel had ik minder units (inclusief workers!) dan steden - in Civ IV zat ik meestal eerder op 2 units per stad of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
MueR schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:57:
Heb je misschien al 1 part in je hoofdstad? Als je ze er eenmaal hebt, moet je "add to spaceship" klikken om hem te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Je kan courthouses inderdaad niet rushen. Begrijpelijk maar dat maakt annexeren tegelijkertijd de mindere keuze. Puppets of razen is waarschijnlijk de beste keuze die je kan maken als het om steden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Als er een stad is die ik graag wil hebben qua gebiedsuitbreiding en/of resources dan annexeer ik deze, zet de focus op Production en bouw dan redelijk snel een Courthouse. De rest Raze ik allemaal, Puppets kosten me ook alleen maar onderhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Anakha schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:18:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk dat er veel minder units in je rijk rondhobbelen, niet dat er minder units zijn om uit te kiezen. :)
Ik heb 2 naburige civs (5 steden) om zeep geholpen met in totaal slechts 6 units. Dat was ook meteen alles wat ik had, en ik had geen modernere units dan zij. Het grootste deel van het spel had ik minder units (inclusief workers!) dan steden - in Civ IV zat ik meestal eerder op 2 units per stad of meer.
Je kan ook niet meer stacken. Dus als je net zoveel units zou hebben als in de voorgaande delen, dan zou het speelveld wel erg vol worden. (Toen had ik altijd stacks van 20+ tanks ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Wat ook erg vervelend is aan puppets is dat ze wel je resources gebruiken. Erg vervelend als je middenin een oorlog ineens geen aluminium tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Is er een mogelijkheid om met meerder leger tegelijk een stad aan te vallen, op het moment verlies ik nog veel te veel door leger voor leger aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Als civ newb vraag ik me af of het volgende normaal is, of dat de AI hier toch een foutje maakt.
Ik speel op chieftain level.

Egypte zit op mijn continent. Ik heb best een aantal militaire units gemaakt en besluit egypte aan te vallen. Ik begin met de eerste stad van de 4, en deze weet ik snel over te nemen. Vervolgens ga ik door na de volgende stad maar nog voor ik kan aanvallen bied egypte mij een peace treaty aan. Hij geeft me daar maar liefst 2 van zijn steden voor een hoop gold etc...

Ik snap dit niet zo goed aangezien ik op deze manier heel snel en makkelijk 2 steden extra heb en vervolgens na de peace treaty (10 turns), vrij makkelijk de laatste stad kan oprollen. Wat is hier de logica van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Game Error schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:29:
Is er een mogelijkheid om met meerder leger tegelijk een stad aan te vallen, op het moment verlies ik nog veel te veel door leger voor leger aan te vallen.
In princiepe kan je wel in 1 beurt met meerdere units een stad aanvallen, echter door 1UPT(1 unit per tile). Kan je niet meer een hele stack met units maken die dan gecombineerd aanvallen.

Ik moet zeggen dat ik dit echt een erg goede verbetering vind. Je moet nu echt nadenken over wat je doet welke units je waar zet (ranged, melee etc.., al snap ik soms de range berekening nog niet zo en maak ik fouten). je hebt niet meer 1 dikke stack waarmee je alles oprolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens, als je wel weer met stacks aan de slag wil, dan moet je de Legion-mod installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vind het ontbreken van de stacks wel fijn. Nu hebben ranged units echt zin. Ik speel nu met de Arabieren; Archer Camels ftw! Grappig als je die upgrade zijn ze eigenlijk ineens minder nuttig, omdat ze dan hun range ability verliezen. Nog wat Frigates erbij en je kunt iedere stad met geduld en één setje Musketeers al wel innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Retonator schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:57:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit echt een erg goede verbetering vind. Je moet nu echt nadenken over wat je doet welke units je waar zet (ranged, melee etc.., al snap ik soms de range berekening nog niet zo en maak ik fouten).
Ik vind het 1UPT ook zeker een verbetering, en heb ook al fouten gemaakt met de range. Was even vergeten dat ik al eens ergens had gelezen dat ook 'line of sight' uitmaakt voor ranged units. Dus ik had mijn front prachtig opgesteld, 2 catapults achter de voorhoede, verklaar de oorlog, en vervolgens blijken de catapults niet te kunnen aanvallen, omdat ze omringd worden door bos... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:23:
Overigens, als je wel weer met stacks aan de slag wil, dan moet je de Legion-mod installeren :)
Ik vind het wel wat hebben. Geen death-stacks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Anakha schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:50:
[...]

Ik vind het 1UPT ook zeker een verbetering, en heb ook al fouten gemaakt met de range. Was even vergeten dat ik al eens ergens had gelezen dat ook 'line of sight' uitmaakt voor ranged units. Dus ik had mijn front prachtig opgesteld, 2 catapults achter de voorhoede, verklaar de oorlog, en vervolgens blijken de catapults niet te kunnen aanvallen, omdat ze omringd worden door bos... :F
Inderdaad dit is het dus ;). Bedankt ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal LOS bepaald en wat precies LOS blocked. Ik heb al gezien dat als je over een hex-spine gaat met aan de ene kant forest en de andere kant een plain dat dit niet je LOS blocked. Wel gaaf krijg een beetje het ASL(advanced squad leader, voor de kenners ;)) gevoel.

Ik kan nergens in de civlopedia vinden hoe los precies werkt. Wel een kleine stukje dat het bestaat maar dus niet wat los blocked en wat juist voor extra los zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Horsemen zijn wel OP tegen de AI. Als je ze rushed kan je met een stuk of 3 a 4 elke buurman van de kaart vegen voordat ze de kans hebben om ook maar iets terug te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:05:
[...]

Ik vind het wel wat hebben. Geen death-stacks meer ;)
Oh, ik vind het ook heel fijn. Het maakt het spel wat minder hersenloos dan eerst (qua armybuilding, in ieder geval).
Sowieso vind ik de filosofie van Civ5 wel leuk dat je veel meer geforceerd wordt om te kiezen. Zowel qua units als gebouwen bouwen, maar ook welke strategie je volgt of waar je je steden bouwt (in plaats van gewoon 5 vakjes verder :+ ). Zelfs óf en waar je een weg bouwt in plaats van de standaard wegenspaghettispam.

Ben nu bijna klaar met mijn eerste echte van-begin-tot-eind potje. Heb er een zo'n 20 uur over gedaan :P
En dan was het alleen maar op Epic, niet eens Marathon. Huge kaart, dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 26-09-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Persoonlijk vind ik het ook leuk dat resources (ijzer en paarden bijvoorbeeld) ook tellen in aantal. Je kunt met 1 paarden-resource maar maximaal 4 paarden-units maken.
Op die manier moet je ook nog echt nadenken hoe je je leger wilt bouwen. Je kunt niet hersenloos allerlei paarden-units uit blijven poepen.

Vind ik veel leuker en daarmee ook realistischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Matis schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:49:
Persoonlijk vind ik het ook leuk dat resources (ijzer en paarden bijvoorbeeld) ook tellen in aantal. Je kunt met 1 paarden-resource maar maximaal 4 paarden-units maken.
Op die manier moet je ook nog echt nadenken hoe je je leger wilt bouwen. Je kunt niet hersenloos allerlei paarden-units uit blijven poepen.

Vind ik veel leuker en daarmee ook realistischer :)
True... bovendien zouden citystates dan onnodig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:16:
WTF, ik krijg zojuist het volgende mailtje:
[afbeelding]
8)7
Ik denk dat ik weet wat er aan de hand is.

[...]

Ik heb de game gekocht met het IP-adres van mijn workstation op het werk. Toen heb ik op mijn thuis-PC, welke natuurlijk een ander IP heeft dan mijn workstation, op nagenoeg dezelfde tijd, de download voor Steam aangezet.
Misschien is dat de reden waarom ik nu als fraudeur wordt aangekaart.
Ik kreeg vandaag een zelfde mailtje. Ik heb via de website net contact met ze opgenomen om te vragen wat er aan de hand is. Ik heb nog niet kunnen checken of het spel nog werkt via Steam. Bij hun eigen website is het iig uit het lijstje gekochte games verdwenen.

Ik heb op hetzelfde ip-adres de game gekocht als dat ik gedownload heb van Steam, dus dat kan het niet zijn.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En Matis, heb jij het kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Ben gezien bovenstaande verhalen een beetje huiverig om de serial in de UK shop aan te schaffen. iemand nog een tip voor een beetje redelijk geprijsde serial in NL?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
dirkjesdirk schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:46:
Ben gezien bovenstaande verhalen een beetje huiverig om de serial in de UK shop aan te schaffen. iemand nog een tip voor een beetje redelijk geprijsde serial in NL?
Freerecordshop online? ik betaalde 40 euro all in. Die paar euro is het gezeik niet waard zeg ik altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ben benieuwd hoevel duizenden er gebanned worden vanwege het gebruiken van die VPN truck...Maar wat ik zo lees mogen we niet heel erg blij zijn met de steam dictators die maar beslissen over JOUW aankoop. En ja, je koopt een licentie om te spelen, niet het spel zelf. Maar volgens mij ben je nog altijd onschuldig zonder dat het tegendeel wordt bewezen.. Helaas denken ze daar in de VS anders over.

En qua spelervaring.. heb er nu 2 van 500+ turns opzitten en ik begin het gevoel te krijgen dat ik het wel weer heb gezien. De AI is niet bestaand. Totaal en volslagen dom. Pluspunt zijn de 1 unit per stack en de hexagons.. Maar verder allemaal teveel van hetzelfde met nogmaals een totaal domme AI.

[ Voor 27% gewijzigd door Darth Malak op 26-09-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:12:
Maar volgens mij ben je nog altijd onschuldig zonder dat het tegendeel wordt bewezen.. Helaas denken ze daar in de VS anders over.
Niet als je een contract ondertekent waardoor je simpelweg geen aanspraak meer kunt maken op die rechten in relatie tot het product/dienst. Overigens vraag ik me sowieso af in hoeverre die 'rechten' compatible zijn tussen twee totaal verschillende landen. En we praten hier over een spelletjesdienst, niet over een massale boekverbranding of iets dergelijks ;)

Ik heb een VPN gebruikt om Civ twee keertjes even te kunnen spelen. Ik gebruik die VPN al jaren overigens, voor van alles en nog wat. Heb zo vaak zitten gamen via Steam terwijl ik vergeten was de VPN uit te zetten, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt. Ze hadden mij anders al wel honderd keer kunnen bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
TheHolyCow schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:31:
[...]

Ik kreeg vandaag een zelfde mailtje. Ik heb via de website net contact met ze opgenomen om te vragen wat er aan de hand is. Ik heb nog niet kunnen checken of het spel nog werkt via Steam. Bij hun eigen website is het iig uit het lijstje gekochte games verdwenen.

Ik heb op hetzelfde ip-adres de game gekocht als dat ik gedownload heb van Steam, dus dat kan het niet zijn.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En Matis, heb jij het kunnen oplossen?
Een vriend van me kreeg dat mailtje ook en hij zegt dat het spel nog prima werkt.
Voorzover ik weet heeft ie dus "gratis" civ 5 gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Download, alleen de serial dus :P
kenicky schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:00:
[...]

Freerecordshop online? ik betaalde 40 euro all in. Die paar euro is het gezeik niet waard zeg ik altijd ;)
Kan je daar direct een serial downloaden?

Sorry, ik speel net de demo en wil verder ;) :+

[ Voor 37% gewijzigd door dirkjesdirk op 26-09-2010 23:11 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er net pas achtergekomen dat razen inderdaad veel beter werkt, had nl vlak na elkaar 3 steden veroverd en m'n hippies zat ineens op -20. Dat zijn van die leuke verrassingen die een nieuwe fig game extra leuk maken

Heb nu 2 halve potjes erop zitten, de eerste gestopt omdat ik de difficulty per ongeluk op chieftan had staan, was wel erg makkelijk.
2e potje op prince gemerkt dat research veel te snel gaat voor mijn smaak, blijkt eenvoudig aan te passen te zijn via het gamespeed XML bestand, 3e potje loopt daardoor veel lekkerder. Dus nu doorspelen naar de eerste overwinning!
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:19:
[...]

Niet als je een contract ondertekent waardoor je simpelweg geen aanspraak meer kunt maken op die rechten in relatie tot het product/dienst. Overigens vraag ik me sowieso af in hoeverre die 'rechten' compatible zijn tussen twee totaal verschillende landen. En we praten hier over een spelletjesdienst, niet over een massale boekverbranding of iets dergelijks ;)
Een contract kan niet zomaar je wettelijke rechten wegnemen zelfs al heb ben je met de voorwaarden akkoord gegaan. Verder word deze game in nederland verkocht en dient de overeenkomst zich aan de nederlandse wetgeving te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Het probleem met de no-stacks dat ik deze avond bemerkt heb; Vroeger had je "geen zin" om nog verder een oorlog te voeren, maar ik zit nu af en toe met 10 units danig in de knel dat ik er nog even de Romeinen bijpak. Met groot succes overigens, maar het maakt het wel wat eentonig af en toe.

Eindelijk hebben de navy units ook zin. Ik heb een tiental destroyers en een paar battleships die continue het continent bombarderen waar ik nog maar 1 stad heb. Tegen de tijd dat de defenses van een stad tot het minimum zijn gereduceerd rij ik er even met mijn enige tankje op het hele continent doorheen :+

Je kunt dus eigenlijk wel stellen dat oorlogen makkelijker zijn geworden. Er zijn vrijwel geen verrassingen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 27-09-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
En in de oude civ4 kon je op zoveel manieren aan units komen. Whippen, kopen, draften. Hier ben je gewoon de lul als je geen army hebt en wordt aangevallen. In civ4 heb ik zoveel zieke comebacks gemaakt, dat zie ik met dit combatsysteem niet zo snel gebeuren. Zoals je zei, er zijn gewoon geen verassingen meer.

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dunbar schreef op maandag 27 september 2010 @ 01:09:
En in de oude civ4 kon je op zoveel manieren aan units komen. Whippen, kopen, draften. Hier ben je gewoon de lul als je geen army hebt en wordt aangevallen. In civ4 heb ik zoveel zieke comebacks gemaakt, dat zie ik met dit combatsysteem niet zo snel gebeuren. Zoals je zei, er zijn gewoon geen verassingen meer.
Je kunt nog steeds units kopen. Vrij goedkoop ook nog. Verder kun je je steden veel meer onverdedigd laten omdat ze zelf een ranged attack hebben. Dus ook overrompeld worden is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hopla, heb Civ5 ook maar gekocht via de site van Matis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:38
Lekker me eerste game gestart op zaterdag. Zit nu op turn 500 ongeveer met Marathon als gamespeed. Speel het op Prince en gaat lekker. Heb al een volk uitgemoord en ben zometeen van plan om Egypte aan te vallen.
Moet zeggen dat die Social Policys echt veel toevoegen aan het spel. Heerlijk! Wat ik ook fijn vind is dat er geen unit-stacking meer kan. Ik was altijd meer van het ontwikkelen van mijn steden i.p.v. een leger op te bouwen. Nu hoeft dat niet meer zo erg en kan je je focus gelijkmatig verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Unhappiness is echt wel kut, ik had een 2-tal steden veroverd en heel mijn economie lag plat. Het is wel makkelijk moet ik zeggen. Neem 5 knight units en je loopt gewoon los door de verdediging van je tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Bezig met mijn eerste pot, de wereld als map (huge). Puur toevallig, met maar een tegenstander en 3x city states op het continent. Twee city's states meteen in het begin geannexeerd, dus lekker op mijn continent.
Speel nog uit de gedachte van civ 4, dus al een paar foutjes gemaakt.

Onnodig opwaarderen van 2x eenheid, dus weg iron... ach mag de pret ook niet drukken. Beurt 200 dus nog wel even onderweg. Bij beurt 195 liep het spel vast en jawel... blue screen en pc uit.
Gelukkig net daarvoor nog gesaved, dus zo erg was het niet. Werd wel door civ 5 veroorzaakt, dus hopelijk komt het niet weer terug.

De gameplay is in orde, nog steeds wennen maar op zich speelt het soepel. De social policy's vindt ik ook een goede verbetering. Geen unit stacking moet ik erg aan wennen, maar maakt het ook leuker en uitdagender. In civ4 missionares uitzenden om geld te verdienen via geloof, tankjes kopen en aanvallen maar

Nu toch even anders, spel bevalt in ieder geval prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Een aantal dingen die mij opgevallen zijn:

- Waar is de ICBM gebleven?
- Volgens mij is de sterkte van units wel realistischer, was het in Civ4 nog mogelijk om met een pikeman een tank te beschadigen, nu doen ze bijna geen damage meer.
- Als je een kruisraket of nuke reallocate, dan blijft de waarde staan, vooral naar een onderzeeer is dat vreemd, aangezien de waarde op een verder lege tile staat. Bugje?
- Als het spel afgelopen is en je kiest one more turn, kun je je spaceship niet meer voltooien.
- Waarom kan je geen kaarten meer uitwisselen met je allies?
- Het embarken van losse units is geniaal.

Tot nu toe vind ik civ 5 de beste civ, ondanks een paar kleine minpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is er niet :)
Je kan wel missiles van nuclear subs bijv afschieten, maar er zit wel een maximale range aan nukes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Hmm, graphisch heb ik het nu gewoon op de dx10/11 engine aan het werk gekregen, dmv van de exe te hernoemen. Anders vertikte hij het om de goeie exe op te starten.
Zie trouwens niet super veel verschil in de verschillende exe's, ALS jezelf je nvidia instellingen op hoge kwaliteit forceerd voor dit spel.
Dx10/11 krijg ik alleen soms wat last van graphics die door elkaar worden gezet, dus niet helemaal super, zal wel komen, doordat ik dx10 kaart heb en niet 10.1.

Heb verschillende potjes gespeeld of gedeeltelijk gespeeld en ga deze week ook nog wat tijd inplannen om nog wat potjes te spelen.
Op dit moment is mn voorlopige algemene indruk van het spel totaal echter wel: Goh, wat saai.

Ik vind gewoon, dat er te weinig gebeurd en op 1 of andere manier, doordat het spel meer gestroomlijnd is, valt er ook minder zelf te doen.
Dat je nu per stad keuzes moet maken voor beste optimalisatie, tja de ene vind het leuk, ik vind het maar irritant.
Veel gebouwen geven zulke kleine bonusses, dat je je echt afvraagt, waarom ze die dingen in spel gestopt hebben.
Zelfde met diplomatie: goh optie: open borders, tja dat was in civ4 belangrijk, maar nu met de weinige steden en de ruimte die die steden inneemt, is het eigenlijk nauwelijks interessant om die optie nog te gebruiken, je kunt meestal toch wel doorreizen.
UI, heb je aan linkerkant optie om keuzes voor je poppetje te doen, er is zat ruimte om alle ikoontjes boven elkaar te doen, maar nee hoor, altijd degene, die ik wil hebben, zit in het drop-opzij menuutje.
Nu kun je produktie van een stad vertalen naar wealth of research. Echter als je geld tekort hebt, kun je het net zo goed op research zetten, want dan ben je netto gewoon beter uit. Heel maf systeem.
Range schieten is ook zo maf, soms mag je bepaald gebied niet bestoken, terwijl jezelf op heuveltje bijvoorbeeld staat en de betreffende hex niet. Kon er geen logica in ontdekken, terwijl het wel in de 2 range zat.

En zo is er nog een waslijst aan dingen, waarbij je je echt afvraagt: hadden ze dit nou echt niet even beter kunnen balanceren, of dingen die uit civ 4 overgenomen zijn, waarbij eigenlijk het nut in civ 5 nihil is.
Ik vermoed, dat ik nog paar potjes ga spelen deze week en dan eerst maar is wacht op een grote patch.
(eerlijk gezegd heb ik meer spelplezier gehad met mn ouwe master of orion II, die ik 2e weken terug ff via gamersgate had gekocht, originele cd had ik niet meer)

[ Voor 4% gewijzigd door bangkirai op 27-09-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Heb zelf wat last van ruis / artifacts rondom animaties meestal in de menu's op directx10. heb nog niet op 9 geprobeerd maar dat doe ik vanavond. Misschien ook even een driver update doen.

Voor wat het spel betreft. Naval units die een smal stuk continent kunnen bombarden zijn natuurlijk heel goed. Je kunt vanaf de andere kant van de wereld (zoals op de wereld kaart bij panama) units bestoken die door zo'n passage moeten als ze over land komen.

Verder lijken de city states een beetje grillig in karakter. Dan weer Ally, dan weer un Ally dan willen ze weer dit. Je zou zeggen direct op de anexatie toer gaan, maar ik weet niet hoe handig dat is. Een horserush klinkt ook wel aardig... Kan niet wachten totdat ik vanavond achter mijn PC zit :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
City states kun je ook gewoon op 0 zetten bij setup game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

Ben nog steeds met m'n eerste spel bezig (sinds zaterdag :+ ) en het bevalt eigenlijk prima.

Wat ik wel mis, is inderdaad het uitwisselen van maps. Ik heb nu net India maar vernietigd omdat ik wilde weten wat er onder de wolken zat (Ghandi wilde geen open borders, dan moet ie het zelf maar weten) 8)7

Wat betreft de ranged attacks: het blijkt dat je target wel in het zicht van een unit moet zijn. Met bijvoorbeeld artillery kun je drie tiles ver schieten, maar hij "ziet" geen drie tiles verderop. Op het moment dat ik een tank naast het doel zet kan mijn artillery wel de stad bestoken (en dan gooit de stad een paar stenen op mijn tank, dat overleeft ie wel :P )

Wel heb ik een rare vastloper: als ik een spel save naar de steam cloud, hangt het spel zichzelf op. Het menu-schermpoje (met opties als "return to game") blijft in beeld, maar ik kan nergens meer op klikken.
Als ik vervolgens de task manager opstart krijg ik meteen de melding dat CivV niet meer reageert en wordt afgesloten. Bij opnieuw opstarten (vanuit steam, dat wel blijf draaien) is mijn save-game wel gewoon beschikbaar, dus het uploaden is goed gegaan.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MorgothG schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:48:
Verder lijken de city states een beetje grillig in karakter. Dan weer Ally, dan weer un Ally dan willen ze weer dit.
Je kan toch prima aan het balkje zien hoe ze zich voelen? En je kan ook mouse-over doen om het aantal punten te zien en hoe snel het afneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-09-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:59:
[...]

Steam, dat is een van de tofste stukjes game- en community-binders die ik tot nu toe gezien heb. Wil je zeggen dat Gamespy beter is _O-
Even hier op reageren :+

Ik vind het namelijks ook niets dat er programma's mee worden geinstalleerd. Gamespy, Steam, zelfs bij Punkbuster gaat er een wenkbrauw omhoog. Daarnaast, Steam is ont-zet-tend LAN-onvriendelijk. Bij oudere of niet-steam spellen is het geen probleem om met zeven man legaal + één illegaal lekker te LANnen, maar dat kan je bij Steam vergeten. Ook vind ik het jammer dat je niet per spel de keuze krijgt een installatie locatie in te voeren (ben er een goed half uur mee bezig geweest bij Modern Warfare 2 (mijn eerste Steam spel) voordat ik door had dat 't dus gewoon niet kon...). Daarnaast ben ik van de oude stempel, ik wil graag iets in m'n klauwtjes hebben. Heb dus niet zo veel spellen via Steam aangeschaft (eigenlijk alleen maar Magic the Gathering).

Al met al genoeg reden om niet zo lyrisch over Steam te zijn. Ja, er zijn genoeg voordelen te noemen (het friends systeem is de laatste jaren flink onder de loep genomen) maar desondanks zijn er zeker wat verbeterpuntjes te noemen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snappie88 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:00:
[...]
Bij oudere of niet-steam spellen is het geen probleem om met zeven man legaal + één illegaal lekker te LANnen, maar dat kan je bij Steam vergeten.
Bij de meeste oude spellen ook, vaak had je nog verschillende keys nodig, bijv.

Gelukkig is LAN buiten Steam om als ik het goed begrepen heb. Zou ook wat zijn als je een internetverbinding zou meoten hebben voor een LAN :P
Nb. Ik heb nog geen Civ5-LAN gedaan, dus weet nog niet hoe het in z'n werk gaat.
Daarnaast ben ik van de oude stempel, ik wil graag iets in m'n klauwtjes hebben. Heb dus niet zo veel spellen via Steam aangeschaft
offtopic:
Same here, ik zet ook graag de dozen in de kast. Civ, Total War's, X3 Terran Conflict, Warhammer, die spellen heb ik allemaal in doos gekocht, ook al zijn ze ook via Steam te krijgen. Ook Fallout: New Vegas en Shogun: Total War heb ik in doos alvast besteld, ook al zijn ze net als Civ5 geSteamd.
Het staat gewoon veel leuker om een mooie rij spellen op de plank te hebben staan :)

Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik vaak ook spellen koop die ik al in doos heb als ze in Sale zijn (zolang ze dan minder dan 5 á 10 euro zijn).
Tja, dan heb ik de spellen dubbel, maar ik vind het leuk om in de kast te hebben én ik vind het vreselijk makkelijk om ze in Steam te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 27-09-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Snappie88 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:00:
[...]

Ook vind ik het jammer dat je niet per spel de keuze krijgt een installatie locatie in te voeren (ben er een goed half uur mee bezig geweest bij Modern Warfare 2 (mijn eerste Steam spel) voordat ik door had dat 't dus gewoon niet kon...).
Korte vraag hierover. Betekend dit dat steam zelf bepaald waar de games komen staan of heb je 1 master directory waar alle games onder komen?
Aangezien ik verschillende schijven heb en mijn games niet onder C:/program files staan wil ik dit wel graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

MorgothG schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:48:
Je zou zeggen direct op de anexatie toer gaan, maar ik weet niet hoe handig dat is.
De bonus die je krijgt als je een citystate als ally hebt is behoorlijk overpowered, je moet maar eens afwegen of het verliezen van die bonus wel opweegt tegen een extra stad (en bijbehorende kosten). Vooral de bonus van maritieme citystates wegen niet op tegen de kosten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:20:
[...]

Korte vraag hierover. Betekend dit dat steam zelf bepaald waar de games komen staan of heb je 1 master directory waar alle games onder komen?
Aangezien ik verschillende schijven heb en mijn games niet onder C:/program files staan wil ik dit wel graag weten.
Nope, 1 master directory (\Steam\steamapps).
Daar waar Steam geïnstalleerd is komen de spellen onder te staan.
Shabbaman schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:20:
[...]

De bonus die je krijgt als je een citystate als ally hebt is behoorlijk overpowered, je moet maar eens afwegen of het verliezen van die bonus wel opweegt tegen een extra stad (en bijbehorende kosten). Vooral de bonus van maritieme citystates wegen niet op tegen de kosten.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat generft gaat worden in een patch, maritieme steden geven zo'n bizar grote bonus (+5F in je capital en +3F in al je steden en alle resources die ze hebben). Per maritieme ally!

In mijn laatste potje had ik een aantal steden van 25+. Als ik hospitals had gebouwd waren ze nog groter geweest (ik zat ook op 30 of 40 happiness, dus kon nog wel wat growth hebben).
Ik zorgde voor geld, de city states voor het eten :P

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 27-09-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit:
Ah, crap, dubbelpost :$

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 27-09-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hier loopt de eerste game ook nog steeds (huge/epic/ancient).
Ben vertrokken met militaire domination in gedachten, maar heb gemerkt dat je in civ5 je cultuur geen aandacht geven geen goed idee is. De social policies zijn dermate sterk dat je die niet kunt missen.
Het groeien van de steden loopt bij mij moeizaam en ook de produktie is erg traag vergeleken civ4.
Gevolg is wel dat de focus meer op tactische zaken is komen te liggen ipv het zo snel mogelijk opvoeren van je stats.

Ik mis wel de grafieken om je tegenstanders goed in te kunnen schatten. Ook heb ik vaak verwarring over met wie ik van doen heb. Als ze de kleur meegenomen zouden hebben in alle communicaties over een civ zou het een stuk handiger zijn.
Hopelijk komen er nog wat performance fixes want het loopt allemaal bijzonder traag met een grote map.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Ik mis eigenlijk de optie om zelf een map te maken en daar dan op te starten. Een civ editor zoals er was bij Civ 2 of 3. Zou dit nog komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yarisken schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:01:
Ik mis eigenlijk de optie om zelf een map te maken en daar dan op te starten. Een civ editor zoals er was bij Civ 2 of 3. Zou dit nog komen ?
Ja, komt nog. Datum onbekend, alleen dat het "post-release" is.

Maar er zijn al wel een aantal maps mee gemaakt (met de beta-versie, I presume).
Zie bijvoorbeeld Dales Maps of the World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Is er een manier om er voor te zorgen dat workers die je op 'auto' zet, niet 4.000.000 tradeposts gaan bouwen, en je steden zonder voedsel komen te zitten daardoor? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Laatst online: 12-08-2024
Haha of dat je workers lekker embarked de hele wereld over trekken zonder escorte om ergens een stad te voorzien van een plantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Rudi schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:02:
Is er een manier om er voor te zorgen dat workers die je op 'auto' zet, niet 4.000.000 tradeposts gaan bouwen, en je steden zonder voedsel komen te zitten daardoor? :/
Ah, ik ben niet de enige die dat probleem heeft :') Ik ga m'n workers niet meer op auto zetten. Op het begin gaat het wel redelijk maar na een paar turns zag ik ineens dat al mn farms weg waren en er allemaal tradeposts stonden in de plaats :X

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Tradeposts>farms. 100% tradeposts is beter dan welke tactiek dan ook. Je komt aan je voedsel door vriendschap te kopen van de maritime city states en je koopt je units. Op civfanatics zag ik een topic met rekensommen die dit bevestigen. Het lijkt er wel op dat ze vergeten zijn de balans te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Na de demo te hebben gespeeld vind ik deze CV wel vet:D, vorige een paar keer gespeeld maar vond het niet echt heel geweldig.

Nu mijn vraag wat is het voordeel om deze bij steam te halen of in de winkel?
heb nooit steam gehad tot ik deze demo daar van daan moest halen.

En kun je net zoveel met de steam versie als met de dvd versie?
want anders ga ik die straks halen bij de MM ofzo... kan ik vanavond nog spelen:D
ik heb het over de normale versie trouwens.

(nieuwe verslaving na anno 1404)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Krijg net gewoon een Giant Death Robot gegift van een friendly militaristic city state :+ Lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gold is echt konings in deze game. Gewoon jezelf allied-kopen met alle city-states.
Units koop je wel (en krijg je van de military city-states)
Gebouwen koop je wel.
Met die Policy dat je 33% van de city-state research krijgt gaat zelfs dat lekker mee.

Ik wist op een bepaald moment gewoon niet meer wat ik nog moest kopen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Wat ook vervelend is aan die city states is dat ze units geven met resources die je niet hebt. Zo had ik geen aluminium meer, maar ik kreeg wel een gunship.

En ik me maar afvragen waarom een gunship zwaar werd toegetakeld door een archer.

Toen het nog een keer voorkwam zag ik de melding pas "all units that require this resource wil suffer heavy penalties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Brons schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:58:
Tradeposts>farms. 100% tradeposts is beter dan welke tactiek dan ook. Je komt aan je voedsel door vriendschap te kopen van de maritime city states en je koopt je units. Op civfanatics zag ik een topic met rekensommen die dit bevestigen. Het lijkt er wel op dat ze vergeten zijn de balans te testen.
Hm dat ze farms vervangen door tradeposts heb ik geen last van. Wel dat ze zomaar even de hele map oversteken (om vervolgens wat enemys tegen te komen) om weet ik het waar iets te bouwen.
Zou eigenlijk een optie "stay near friendly units" moeten zijn ofzo.

Verder vind ik het wel handig, hoef ik teminste niet elke turn 1000 workers opdrachten te geven.

edit:

weet trouwens niet of dit een verbetering/verslechtering was tov de vorige civ's. Dit is namelijk de eerste die ik speel O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Mattie112 op 27-09-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Horseman rush werkt erg goed moet ik zeggen. Misschien zelfs iets te goed...

Met in totaal 5 horseman en 1 chariot archer kan je inderdaad vrij makkelijk een stad aan. De units krijgen uiteraard wel wat schade, maar met een paar beurten healen staan ze alweer klaar voor de volgende stad. Dus eens kijken of ik dit hele continent AI vrij kan krijgen met deze units ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snappie88 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:49:
[...]

Ah, ik ben niet de enige die dat probleem heeft :') Ik ga m'n workers niet meer op auto zetten. Op het begin gaat het wel redelijk maar na een paar turns zag ik ineens dat al mn farms weg waren en er allemaal tradeposts stonden in de plaats :X
Je kan ook aanzetten dat ze oude improvements laten staan (al weet ik niet of dat in opties of in de ini-file was).

Maar zoals gezegd, zijn tradeposts veel handiger dan farms als er maritieme city states zijn.
thvers schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:02:
En kun je net zoveel met de steam versie als met de dvd versie?
Het is hetzelfde :)
Het verschil zit hem in de prijs (Steam is vaak duurder) en het wel-of-niet hebben van een doosje.
Magic schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:25:
Wat ook vervelend is aan die city states is dat ze units geven met resources die je niet hebt. Zo had ik geen aluminium meer, maar ik kreeg wel een gunship.
Je kan ze ook vragen of ze stoppen met giften. Of je kan ze terug-giften.

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 27-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 22:23
Na 1 1/2 pot.

Leukste tot nu toe: Ancient ruins: spearman wordt pikemen wordt rifleman wordt foreign legion(frankrijk) +-1600 AD renaissance era :P

Minst leuke tot nu toe: al 3 keer dat mijn wonder gebouwd wordt de turn voor ik hem zelf bouw. Zit je vol spanning te wachten op het pop-up scherm van je wonder, krijg je een kleine melding xxxxxx heeft lighthouse gebouwd... AAAAAAH!!

erutangiS

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste