Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
TheHolyCow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:54:
Ik heb hem uiteindelijk gisteravond toch maar gekocht.

Na wat zoeken een UK shop gevonden waar ik via PayPal of CC in ponden kon kopen. Hij is daar in de aanbieding voor GBP 29,99 ofwel ≈ 35,3 Euro (iets meer dan 36 met de wisselkoers die PayPal hanteerd).

Om tien over twaalf lag de activatie code in de mail, net in Steam geactiveerd en het lijkt allemaal te werken.
dat klinkt goed! Thanks for the tip, besteld :P

edit: en meteen key in mail, sneller kon het niet haha.. volgens mij weet ik wat ik vandaag en dit weekend ga doen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Remco20 op 24-09-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat zoeken een UK shop gevonden waar ik via PayPal of CC in ponden kon kopen. Hij is daar in de aanbieding voor GBP 29,99 ofwel ≈ 35,3 Euro (iets meer dan 36 met de wisselkoers die PayPal hanteerd).

Om tien over twaalf lag de activatie code in de mail, net in Steam geactiveerd en het lijkt allemaal te werken.
Mooie tip indeed :)

Voor de mensen die geen CC hebben kan je bijvoorbeeld heel makkelijk 3V Visa gebruiken (Gebruik ik altijd. Geld overmaken via iDeal, je krijgt gelijk een CC nummer en kan gelijk ermee online kopen :) ).

Meanwhile ben ik al vanaf half 7 bezig. Het is heerlijk spelen, wel even wennen (tja, je hebt toch je Civ4-gewoontes die je af moet leren ;) ). Ziet er leuk uit, al moet ik even uitvogelen hoe ik de zoom beter kan maken, vind het nu nog een beetje te ver weg.
Muziek is echt geweldig, kaart is ook tof, stuk leuker dan kaarten op de oude grids, maar vooralsnog even wennen, want het is duidelijk anders allemaal.
Mod browser is ook tof. Gelijk de 'remove GDR'-mod en de Clock-mod geïnstalleerd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Game Error schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:22:
[...]
Ik heb die bon ook, iemand ervaring ermee? levertijd staan op 2 a 3 dagen?
Ik had het dus gisteren besteld bij Wehkamp en het is inmiddels verzonden... Dus hopelijk komt het nog vandaag of uiterlijk morgen. Dan was het me wel waard voor die 34,40. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38
Moet nog wachten tot me hardcopy binnen komt.. En al deze berichten helpen mij niet echt mee om de tijd door te komen totdat de postbode het pakketje heeft gebracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoflower
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 10:03
(Helaas) gewoon aan het werk vandaag. Kan hem vanmiddag ophalen. Dus vanaf vanavond 2 weken onbereikbaar....

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Ben nu de demo opnieuw aan het downloaden via Steam.

De laatste keer crashte de demo telkens als ik Directx 10/11 (recommanded) koos (heb 2 ATI 3870X2 in CF en Vista SP2)
Directx 9 startte wel op, maar aan de rechterkant van het scherm was het beeld voor ongeveer 30% grijs. De interface was wel te zien, de map niet.

Heb mijn drivers geüpdatet van 10.6 naar 10.9, misschien dat het helpt. Maar als de demo niet goed werkt vraag ik me af of het met het reguliere spel wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20
Leuk, dacht ik snel Civilization 5 te kunnen gaan spelen door in Steam alvast 'pre-load' te doen. Steam ging toen het spel downloaden en installeren. Moet Steam nu de game files 'decrypten' wat ongeveer net zo lang duurt als het hele pre-loaden... En Steam gaf nog wel aan dat je beter kon pre-loaden want dan kon je het op het moment van release gelijk spelen! Een duidelijke nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johan12 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:53:
Leuk, dacht ik snel Civilization 5 te kunnen gaan spelen door in Steam alvast 'pre-load' te doen. Steam ging toen het spel downloaden en installeren. Moet Steam nu de game files 'decrypten' wat ongeveer net zo lang duurt als het hele pre-loaden... En Steam gaf nog wel aan dat je beter kon pre-loaden want dan kon je het op het moment van release gelijk spelen! Een duidelijke nee dus...
Ik geloof dat-ie daarna ook nog eens gaat defragmenteren ;)

Overigens duurde het bij mij niet zo lang als het leek :) Tien minuutjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mooie hires screenshots, nu het speelbaar schijnt te zijn? Jullie hebben al een royale 8 uur kunnen spelen, dan moet je toch al wel iets indrukwekkends neergezet hebben toch? ;)
Nee, ik heb em zelf niet, ga em voorlopig ook niet aanschaffen, bij gebrek aan fatsoenlijke compruter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Volgens mij is iedereen te druk met spelen

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ik heb hem net uit kunnen zetten, pfff. Verslavend weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 20-08 08:11
Gisteren de CE van CIV V gehaald, alleen nog geen tijd gehad om het te gaan spelen.
Van het weekend zal dat wel het geval zijn. :P

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Ik vind hem best leuk, alleen heel apart.
Het is gewoon wennen, had ik ook toen ik van Civ II naar Civ IV ging (Civ III heb ik maar heel even gespeeld).

De beelden mochten van mij wel wat mooier, vind vooral de rivieren een achteruitgang in vergelijking met Civ IV (als ze de rivieren van Anno 1404 hadden meegenomen was ik helemaal blij geweest).
En de UI, ik weet niet of hij mij bevalt. Gewoon gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAAAAAA! Chauffeur is onderweg met mij CE ^^
Wordt dus niet meer programmeren vandaag! :D

Overigens zijn mij de rivieren niet eens opgevallen. Vind de interface zelf eigenlijk wel een achteruitgang. Het is iets te "mooi" gemaakt voor mij. Hoop dan ook dat er een leuke interface mod of iets komt zodat je toch wat meer informatie in 1 keer kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31

Net hetzelfde gedaan :) Bedankt voor de tip. Werkt super snel, steam is nu ciV aan het binnen hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hier idem:
24.09.2010:
Chauffeur is onderweg _/-\o_ *O*

Voor zekerheid vriendin al even gebeld of ze thuis was....
Dat was ze....

Tegenvraag: Hoezo?
Gewoon :> :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb gisteravond Civ5 boxed gekocht, maar nadat ik de code ingevoerd heb, zei hij dat ik hem nog niet mocht installeren :P

Ik heb hem al wel vast laten preloaden, ik dacht dan staat ie er vast op :)

Maar hoe kan ik hem vanmiddag het snelst spelen, laten decrypten, of cache verwijderen en van CD installeren? :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 'Digital Deluxe' versie gekocht bij Steam, waar het volgende bij zou moeten zitten:

- Bonus Babylon Civilization with leader "Nebuchadnezzar II"
- Behind the Scenes at Firaxis with Civ V video feature
- Game Soundtrack

Ik kan het alleen nergens vinden, iemand enig idee waar Steam de soundtrack e.d. neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:10:
Maar hoe kan ik hem vanmiddag het snelst spelen, laten decrypten, of cache verwijderen en van CD installeren? :)
Kweenie. Bij mij decryptte hij best snel.

En gezien we van johan12 niets meer vernomen hebben sinds vanochtend kunnen we concluderen dat dit
johan12 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:53:
En Steam gaf nog wel aan dat je beter kon pre-loaden want dan kon je het op het moment van release gelijk spelen! Een duidelijke nee dus...
Een duidelijk ja is :+ Vermoed ik :)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:22:
Ik heb de 'Digital Deluxe' versie gekocht bij Steam, waar het volgende bij zou moeten zitten:

- Bonus Babylon Civilization with leader "Nebuchadnezzar II"
- Behind the Scenes at Firaxis with Civ V video feature
- Game Soundtrack

Ik kan het alleen nergens vinden, iemand enig idee waar Steam de soundtrack e.d. neerzet?
De soundtrack en Behind The Scenes is te vinden in de Civ-map :)
(\Steam\steamapps\common\sid meier's civilization v\Assets\DLC\DLC_Deluxe)

Babylon hoort gewoon als Civ selecteerbaar te zijn (en is behoorlijk goed, imho :) )

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:23:

[...]
De soundtrack en Behind The Scenes is te vinden in de Civ-map :)
(\Steam\steamapps\common\sid meier's civilization v\Assets\DLC\DLC_Deluxe)

Babylon hoort gewoon als Civ selecteerbaar te zijn (en is behoorlijk goed, imho :) )
Bedankt! Daar staan ze inderdaad :) Zou geen kwaad kunnen als Steam daar even een knopje voor neerzet in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:10:
Volgens mij is iedereen te druk met spelen
Ik moet gewoon nog tot vanavond wachten :( :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20
anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:23:
[...]
Kweenie. Bij mij decryptte hij best snel.

En gezien we van johan12 niets meer vernomen hebben sinds vanochtend kunnen we concluderen dat dit

[...]
Een duidelijk ja is :+ Vermoed ik :)
Ik was gewoon even geirriteerd. Ik zette mijn pc aan, nadat ik lekker vroeg was gaan slapen zodat ik de hele dag kan spelen, komt ie aan met het decrypten. Was ik gewoon even niet blij mee en dat moest ik even ventileren 8) .

Nu ben ik lekker bezig met de arabieren, ik moet zeggen het is weer even wennen na Civ4. Maar ik zal hier later op de dag mijn uitgebreide ervaringen van deze game posten. Nu weer lekker verder mijn rijk opbouwen. O ja alvast: City states? Ik weet nog niet helemaal wat ik ermee aanmoet en of ik dit een pluspunt vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
City states vond ik ook een hele rare toevoeging toen ik er voor het eerst van hoorde. Aan de andere kant, als het niets is, komt er vast een mod die ze uitschakeld :P

Ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die CE komt in een best wel mooie doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Magic schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:04:
City states vond ik ook een hele rare toevoeging toen ik er voor het eerst van hoorde. Aan de andere kant, als het niets is, komt er vast een mod die ze uitschakeld :P

Ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan spelen :)
Een mod?

Bij advanced setup kun je de citystate slider gewoon naar 0 zetten :)
Geen mod voor nodig dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft hem zojuist gekocht met de tip van TheHolyCow in "[PC] Civilization V" _O_ 36 euro nogwat volgens PayPal.
* Matis kan niet wachten :9~
Vanavond meteen via Steam activeren :*)
quote: Bevestigingsmailtje van Gamesplanet
Your game is protected as follows:
You can activate your game 5 times.
If your require more activations or download attempts, please contact customer support.
Wat bedoelen ze daar precies mee?

[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 24-09-2010 12:22 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:21:
Geen flauw idee, misschien heb je er 5 gekocht? :P

Of je kan de key 5 keer bij Gamesplanet opvragen? Zoiets?

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Laatst online: 12-09 10:46
Caelorum schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:09:
Die CE komt in een best wel mooie doos :D
Vind ik nou ook ja, ik heb m hier staan.
Alleen gisteren dus artwork boek doorgelezen.
Spelen doe ik vandaag/morgen misschien.
Heb straks om 15:00 een belangrijke afspraak en er moet ook boodschappen gedaan worden, no more food :9
anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:21:
Mod browser is ook tof. Gelijk de 'remove GDR'-mod en de Clock-mod geïnstalleerd.
MODs ?
Hoe, wat, waar? Leuk?
eens kijken, al weet ik niet exact waar en wat doen deze 2 mods dan precies?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon in je Main Menu? :P 'MODS' heet het :+
eens kijken, al weet ik niet exact waar en wat doen deze 2 mods dan precies?
De 'clock' zorgt voor een klok in de balk bovenin (oh, zo handig!) en de 'remove GDR'-mod haalt de Giant Death Robot uit het spel (vind ik wat fijner/realistischer).

Verder is er niet zoveel, wat voorbeeld mods (extra city state, bijv), een mod die 'Legion' heet (welke onder andere de 1UPT weghaalt, als je dat leuker vindt) en een Civ, de Celten met Boudica. Overigens zit bij die mod ook de optie om maar 1 poppetje per unit te laten zien in plaats van een heel groepje, denk dat sommigen dat ook wel fijn vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:52:
Gewoon in je Main Menu? :P 'MODS' heet het :+
Dat snap ik, zo ver kon ik zelf al wel denken...
Maar moet je de MODs dan ergens vandaan halen?
anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:52:
De 'clock' zorgt voor een klok in de balk bovenin (oh, zo handig!) en de 'remove GDR'-mod haalt de Giant Death Robot uit het spel (vind ik wat fijner/realistischer).

Verder is er niet zoveel, wat voorbeeld mods (extra city state, bijv), een mod die 'Legion' heet (welke onder andere de 1UPT weghaalt, als je dat leuker vindt) en een Civ, de Celten met Boudica. Overigens zit bij die mod ook de optie om maar 1 poppetje per unit te laten zien in plaats van een heel groepje, denk dat sommigen dat ook wel fijn vinden :)
Aha thanks!
maar wat is de Giant Death Robot dan precies? (forgive my ignorance)

K ga dan eerst vanmiddag na afspraak en boodschappen eens mij aan installeren wagen :)
K wilde t wel al eerder doen, maar know thyself, ik ken mezelf O-)
Dus dan beter eventjes wachten hahaha!

[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 24-09-2010 12:59 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mindwarper schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:56:
Dat is de nieuwe super unit die je kunt bouwen in de modern era. Vereist een hoop hamertjes en flink wat uranium, maar als je 'm eenmaal hebt is ie vrij lastig te stoppen tenzij je tegenstander een gazillion units heeft :)

Zie ook de handleiding trouwens...
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:21:
Je kunt games bij Gamesplanet maximaal 5 keer downloaden, en als ze zelf de game hebben beveiligd via SecuROM maximaal 5 keer activeren. Dit is dan ook de reden dat ik in principe Gamesplanet vaak alleen misgebruik om (goedkoper) aan keys te komen voor online games c.q. Steam games want dan heb je die restricties niet ;)

[ Voor 34% gewijzigd door mindcrash op 24-09-2010 13:06 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindwarper schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:56:
[...]

Dat snap ik, zo ver kon ik zelf al wel denken...
Maar moet je de MODs dan ergens vandaan halen?
Nee, je kan gewoon vanuit het spel door de mods heenbrowsen en installeren enzo, heel simpel :)
Dat is de sterkste landunit di je kan bouwen, zit helemaal aan het einde van de tech tree. Een soort Mech-achtig ding.

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:W6dyR_uI9XAmGM:http://img683.imageshack.us/img683/9406/robot4t.jpg&t=1

Mij een beetje té futuristisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Kun je als je mods geactiveerd hebt wel achievements halen?

Anders zou iemand bijvoorbeeld een mod "instant victory" kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

mindcrash schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:01:
Je kunt games bij Gamesplanet maximaal 5 keer downloaden, en als ze zelf de game hebben beveiligd via SecuROM maximaal 5 keer activeren. Dit is dan ook de reden dat ik in principe Gamesplanet vaak alleen misgebruik om (goedkoper) aan keys te komen voor online games c.q. Steam games want dan heb je die restricties niet ;)
Ah, precies mijn idee. Ik wil ook alleen een key, de rest laat ik Steam wel uitzoeken :+ Ik was al een beetje bang, dat je de game maar 5 keer kon downloaden (via Steam oid), gelukkig is dit dus niet het geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:09:
Kun je als je mods geactiveerd hebt wel achievements halen?

Anders zou iemand bijvoorbeeld een mod "instant victory" kunnen maken.
Nee, ik geloof van niet. Je moet ook een potje starten via de mod browser als je mods wil gebruiken, niet via de gewoonlijk single player hupsemeflups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Mijn bestelde schijfje is ook net binnen. Nu bezig met installatie. Maar spelen gaat pas vanacht worden, aangezien ik eerst nog moet opruimen, dan iemand helpen verhuizen, en dan heb ik gasten...

Ah well, nog genoeg tijd in de toekomst om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Civ5 staat in de download van Steam.
Ik kan niet wachten totdat het eindelijk zover is :D Mochten mensen mij toe willen voegen op Steam, mijn accountnaam is: http://steamcommunity.com/id/toaomatis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

http://twitpic.com/2rg54r *O*

Nu rap installeren.. Artbook is mooi, poppetjes is euh, tsjah :?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

djidee schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:48:
http://twitpic.com/2rg54r *O*

Nu rap installeren.. Artbook is mooi, poppetjes is euh, tsjah :?
Waarom op zijn kop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Quick N' Dirty, moet die game snel spelen toch :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch werkelijk waar ongelooflijk: Koop je een keer een spel wil hij niet installeren. Hij zegt: "Steam installer is missing"

Wat moet ik hier nou weer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:31:
Het is toch werkelijk waar ongelooflijk: Koop je een keer een spel wil hij niet installeren. Hij zegt: "Steam installer is missing"

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je de steam installer moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:35:
[...]

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je de steam installer moet installeren.
Wat een kutsysteem dan. Hij is nu steam aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Vaag... ben net de greeks aan het afmaken, zo'n 450 turns gedaan... heb ik ineens verloren zonder enige vermelding waarom.. En de button om toch verder te gaan is disabled.. 8)7

Erug jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:37:
[...]

Wat een kutsysteem dan. Hij is nu steam aan het installeren.
Ja, moest steam ook ff van de site af plukken
Daarna uninstall (steam op c) omdat hij civ5 dan bij steam in een map dondert...
Steam op mn games schijf gezet, en toen verder geinstalleerd....

Vond het donatie ding wel grappig, had ik nog niet eerder gezien
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1oVg4oMsNjlvOrV6f08PGabQ/full.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:31:

Vreemd, hij zou de Steam installer automatisch moeten pakken?
Niet per ongeluk de verkeerde exe aangeklikt ofzo?
djidee schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:44:
[...]

Ja, moest steam ook ff van de site af plukken
Oh, da's wel suf, inderdaad.
Meestal zit Steam er gewoon bij op de disc.
Darth Malak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:40:
Vaag... ben net de greeks aan het afmaken, zo'n 450 turns gedaan... heb ik ineens verloren zonder enige vermelding waarom.. En de button om toch verder te gaan is disabled.. 8)7

Erug jammer...
Niet toevallig "max turns" aangevinkt? (Al zou-ie dan op 500 turns moeten stoppen, geloof ik?)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik vind het op dit moment een spel, wat lekker speelt.

Maar grafisch vind ik het gewoon gigantisch tegenvallen, terwijl alles op high staat.
De tiles zijn gewoon oerlelijk uitgevoerd.
Spelwereld komt echt over als een of ander bordkartonnen plaat, waar de inkt van uitgelopen is en waar veel inkt door UV-licht langzamerhand is weggewist en dat je hierop de poppetjes en resources wel in full detail hebt staan.
Het is gewoon veel te wazig uitgevoerd, lijkt net op google earth, waarbij je de laatste zoom levels ook niet hebt.

Beetje jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door bangkirai op 24-09-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45

Thnx werkte perfect en een stuk goedkoper dan Steam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb mijn Collectors Edition binnen! Vanavond zodra ik uit mijn werk ben "just one more turn"

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand al opgevangen wanneer ModBuddy en World Builder voor Civ V gereleased gaan worden trouwens?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcrash schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:45:
Heeft iemand al opgevangen wanneer ModBuddy en World Builder voor Civ V gereleased gaan worden trouwens?
Nope, da's nog onduidelijk.
"Na de release" is het enige wat we weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat een k*tspel. Wanneer ik de game start via Steam, dan kies ik (natuurlijk) voor de niet-DirectX 9 variant. Heb immers Win7 en een DX10.1-kaart.
Het introfilmpje stopt spontaan als ik de man in de Tipi zie zitten. Wanneer ik een SP-game start en dan Play Game kies, krijg ik het laadscherm, maar dat springt halverwege op zwart. De game start niet en mijn PC heeft geen resources meer nodig (zie ik via mijn G15-schermpje). Echter gebeurt er helemaal niets. Alt+ctrl+del werkt niet. Een harde reset is de enige mogelijkheid om de PC weer (opnieuw) tot leven te brengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:42:
Wat een k*tspel. Wanneer ik de game start via Steam, dan kies ik (natuurlijk) voor de niet-DirectX 9 variant. Heb immers Win7 en een DX10.1-kaart.
Het introfilmpje stopt spontaan als ik de man in de Tipi zie zitten. Wanneer ik een SP-game start en dan Play Game kies, krijg ik het laadscherm, maar dat springt halverwege op zwart. De game start niet en mijn PC heeft geen resources meer nodig (zie ik via mijn G15-schermpje). Echter gebeurt er helemaal niets. Alt+ctrl+del werkt niet. Een harde reset is de enige mogelijkheid om de PC weer (opnieuw) tot leven te brengen :/
Denk dat dat meer aan je PC ligt dan aan het spel ;) Draait hier perfect namelijk win 7 en DX10.1 kaart.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk om even je videodrivers te updaten, scheelt altijd een hoop gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Meekoh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:10:
Denk dat dat meer aan je PC ligt dan aan het spel ;) Draait hier perfect namelijk win 7 en DX10.1 kaart.
Mja mijn spekkies zijn: Win7 x64 Business, i7 920, 6GB geheugen, Ati 3870x2 (laatste drivers) en een SSDtje van Intel.
Daaraan zal het hoogstwaarschijnlijk allemaal niet liggen.
Overigens doet de game het op DX9 wel *prima*. Het ziet er waardeloos uit, maar daar kan ik inkomen ;)

Edit; Ik denk dat ik de reden van de crashes heb gevonden :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sZxR13oDshXOPmf2qMfeWf7Q/thumb.png
Nu nog op zoek naar de oorzaak... Hebben jullie ook zo'n last van het riante geheugengebruik van Civ5?

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 24-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:15:
[...]
Overigens doet de game het op DX9 wel *prima*. Het ziet er waardeloos uit, maar daar kan ik inkomen ;)
DX11 ziet er maar heel klein beetje beter uit, minimaal zichtbaar geloof ik. Een schaduwtje op een berg, zoiets :+

Oh, en AA kan je niet aan zetten in DX9, maar door wat te rommelen in een ini-bestand kan je dat omzeilen (maar pin me er niet op vast).
Nu nog op zoek naar de oorzaak... Hebben jullie ook zo'n last van het riante geheugengebruik van Civ5?
Hier gebruikt Civ5 500Mb bij opstarten, 1200Mb bij een kaart van 150 turns.

Is het niet zo dat als je DX11 op een DX10-kaart draait er een hele boel door de computer zelf (dus buiten de videokaart om) gerenderd wordt? (Wilde gok, hoor, meen zoiets gehoord te hebben :P )
Misschien dat het daaraan ligt? Ik weet het anders ook niet.
Al zou het ook gewoon iets compleet anders kunnen zijn hoor :) Mocht je erachter komen, dan ben ik wel nieuwsgierig wat het nou was.

Anders zou ik gewoon DX9 draaien als ik jou was :) Je mist toch weinig qua graphics, volgens mij.

Edit:

DX9:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LDDO545wGIc11Ssh3e53imTc/full.jpg

DX11:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ez3bPNDFIBLjCsnStCkk3BP/full.jpg

Behalve AA en iets betere textures van de grond zie ik nauwelijks verschil. En op het eerste gezicht zie je het sowieso niet.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:43:
Hier gebruikt Civ5 500Mb bij opstarten, 1200Mb bij een kaart van 150 turns.
Vreemd, hier gebruikt de applicatie bijna 4!!! GB aan werkgeheugen alvorens hij eruit klapt.
Is het niet zo dat als je DX11 op een DX10-kaart draait er een hele boel door de computer zelf (dus buiten de videokaart om) gerenderd wordt? (Wilde gok, hoor, meen zoiets gehoord te hebben :P )
Misschien dat het daaraan ligt? Ik weet het anders ook niet.
Al zou het ook gewoon iets compleet anders kunnen zijn hoor :) Mocht je erachter komen, dan ben ik wel nieuwsgierig wat het nou was.
Dat zou kunnen, maar ik mag hopen dat (indien je kiest voor niet-DX9) de game ziet wat voor DX-versie je GPU ondersteunt.
Anders zou ik gewoon DX9 draaien als ik jou was :) Je mist toch weinig qua graphics, volgens mij.
Dat zou natuurlijk kunnen, al voelt het natuurlijk als nederlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:55:
[...]
Dat zou natuurlijk kunnen, al voelt het natuurlijk als nederlaag ;)
Begrijpelijk ;)
Als ik je op weg zou kunnen helpen deed ik dat graag, maar ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Dit is 1 van de weinige spelen, waar ik beetje snel vermoeid van raak.
Krijg steeds het gevoel, dat mn ogen zich proberen aan te passen om de wazige tiles scherper te zien, maar ja dat wil natuurlijk niet, dus die blijven maar proberen zich aan te passen.

Ik hoop, dat er snel iemand met een graphische mod voor de tiles komt, want vind het zwaar knudde(ja ik speel op hoogste settings)

Toch net door ff eigen nvidia profile aan te maken, wat gerommeld met gamma settings(alleen is het windows dan net wat te donker allemaal, ini file bekeken en wat aangepast, ziet het er toch net iets minder wazig uit.
Helaas niet al te veel opties beschikbaar in de ini files.

[ Voor 26% gewijzigd door bangkirai op 24-09-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geloof onmiddelijk dat de gameplay heel erg goed is bij dit spel.
De graphics vd tiles zijn, obv bovenstaande pics, imho echter niet wat je verwacht ultimo 2010.

Ga binnenkort de demo ns proberen om te kijken of het wat is voor me. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21

Hoe snel kregen jullie de activatie code binnen? Ben nog al ongeduldig..........

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RunaR schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:28:
[...]

Hoe snel kregen jullie de activatie code binnen? Ben nog al ongeduldig..........
Per mail, direct, na het afronden van de PayPal betaling. Mail was nog eerder binnen dan dat ik van de PayPal-pagina af was.

Mailtje kwam bij mij van support.game@metaboli.co.uk; misschien ff je junk-box checken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 24-09-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:29:
[...]

Per mail, direct, na het afronden van de PayPal betaling. Mail was nog eerder binnen dan dat ik van de PayPal-pagina af was.

Mailtje kwam bij mij van support.game@metaboli.co.uk; misschien ff je junk-box checken ;)
Ik zit al een uur te wachten. De order staat volgens de order confirmation mail op: Your order is being validated
Junk box is leeg. Ik zal eens gaan mailen.

En hij is binnen gedruppeld.....dat was een lang uur, nu nog een lange nacht ;)
De code was achter gehouden voor een extra controle slag of zo. Verslavings Risco bepaling???

[ Voor 14% gewijzigd door RunaR op 24-09-2010 19:49 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nee, dat hoeft niet. Je kan via de site van gamesplanet de bevestigingsmail opnieuw laten sturen.

https://game.gamesplanet.com/secure/account.html rechts staat: "Resend confirmation email"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Help!!!! schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:22:
Geloof onmiddelijk dat de gameplay heel erg goed is bij dit spel.
De graphics vd tiles zijn, obv bovenstaande pics, imho echter niet wat je verwacht ultimo 2010.

Ga binnenkort de demo ns proberen om te kijken of het wat is voor me. :)
Normaal zoom je ook niet zo bizar ver in in dit spel. Dan ziet het er goed uit van een afstandje.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het internet wordt overspoeld door mensen die klagen over excessief geheugengebruik en zelfs turns die 2 minuten duren om te laden.
Er wordt praktisch door iedereen aangeraden om op DX9 te spelen ipv DX10 of DX11, vooral omdat het qua grafische praal weinig tot niets uithaalt. Daarnaast valt het in DX9 nog wel mee met het geheugengebruik.

Zelfs systemen met 6GB (zoals ik) of zelfs meer (8 of 12 GB) worden uit de game geschopt door "insufficient resources" 8)7

Beetje jammer dit, dan maar op DX9 :'(

Edit; zojuist (eigenwijs) toch nog maar een keer geprobeerd de game te laden met DX10. Zelfs bij het laden van een standaard map in single player klapt de game er al uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 24-09-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:43:
[...]

Normaal zoom je ook niet zo bizar ver in in dit spel. Dan ziet het er goed uit van een afstandje.
Inderdaad... Ik zoom echt nooit in, altijd een stuk of tien steden in beeld. Ziet er prima uit, had ook echt niet meer verwacht. Het is per slot van rekening een strategisch bordspel...

Al met al een erg vet spel :) Na tien uur spelen mijn eerste potje afgerond op de huge Earth map, ernstig verslavend dit! Stuk meer actie in deel vijf, politiek is nu wat minder belangrijk (anders) dat is dan wel weer jammer. Ben ook erg benieuwd naar de toekomstige mods!
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:57:

Zelfs systemen met 6GB (zoals ik) of zelfs meer (8 of 12 GB) worden uit de game geschopt door "insufficient resources" 8)7
Hier geen problemen, heb volgende systeem: Win7 Prof x64, i7 930, 12GB Ram en een ATI Radeon 5850. Spel heeft in tien uur spelen nooit meer dan 2GB ram verbruikt, totale systeem is niet boven de 4GB uitgekomen. Heb ondertussen op tweede scherm ook nog een browser open gehad, zonder problemen kunnen browsen terwijl Civ5 draaide... Maar neem aan dat er binnenkort wel een patch komt als het zoveel problemen oplevert! Speelde overigens op een huge map met 20 andere AI civs. EDIT: In DirecX 11 modus btw.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik had geweten dat er een gedwongen koppelverkoop met Steam aan vast zat was ik er nooit aan begonnen. Ik had het ook wel chique gevonden als ik bv. op Tweakers had kunnen lezen wat er aan de aankoop van Civ 5 vast zat.
Ok, Steam dan maar... de accountnamen ..knip.. waren helaas allemaal al bezet.
Daarna... het komt eigenlijk nooit voor dat ik een harde reset moet uitvoeren, maar Steam kreeg het voor elkaar!
De speelgoedwinkel gaf me uiteraard geen geld terug maar slechts een uitsluitend aan multimedia te besteden tegoed.
Het wachten is wat mij betreft nu nog op de H.H. Piraten die het goedwillende deel van de mensheid mogelijk aan een Steamvrije uitvoering van Civ 5 kunnen helpen.

Dat soort taalgebruik is ongewenst.

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 25-09-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heb ik al gezien.

Edit: hier MM Deventer 45 euro. Hmz, misschien toch maar online kopen...

[ Voor 69% gewijzigd door dragon2 op 24-09-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:27:
Als ik had geweten dat er een gedwongen koppelverkoop met Steam aan vast zat was ik er nooit aan begonnen. Ik had het ook wel chique gevonden als ik bv. op Tweakers had kunnen lezen wat er aan de aankoop van Civ 5 vast zat.
Het staat op de doos en op de website van de fabrikant (http://www.2kgames.com/civ5/support/#steam) dus je had er makkelijk achter kunnen komen :)

Net overigens een spel gespeeld, Cultural Victory ^^, en alles ging toch verbazingwekkend goed. Pas in het einddeel van het spel begon het wat schokkerig te worden, maar dat snap ik ook wel na +-5 uur lang te staan pompen...
Heb het gespeeld op een E7500, 3GB RAM en een HD5850.

Was overigens wel gaar, had ik 5 van die civ dingen vol kon ik dat Utopian Project niet afmaken, maar moest ik 35 beurten wachten op de Highest Score victory, om vervolgens te worden meegedeeld dat ik een Cultural victory had :S

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 24-09-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Gisteren de Demo gedownload maar het valt me bar tegen. Slechte graphics en de menu structuur is ook niet je van het. En die rivieren zijn inderdaad niet om aan te zien. Simpele blaauwe streep zonder enig effect. Die plaatste van de adviseurs lijken wel uit de jaren 90 te komen! Volgens mij is dit typisch zo een spel waarbij er snel gecashed wordt zonder veel inspanningen. Zwaar teleurstellende game voor zo een goede voorgeschiedenis. Voor mij geen Civ 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik snap er echt helemaal niets meer van, ik zit nu in het hoofdmenu van Civ5 DX11. En ik heb al 5,7 GB gebruikt van de 6 die ik in totaal heb.
Er wordt dus 5,7 GB geclaimed, terwijl er van het fysieke geheugen maar 3,3 GB in gebruik is. Iets claimt dus nog 2,4GB. Misschien is het de DX11 die teveel vraagt van mijn DX10.1-kaartje, maar ik kan me niet voorstellen dat niet-DX11 gebruikers de game onmogelijk op DX10 of DX11 kunnen spelen.

* Matis iz confuzed :'(

Wanneer ik de applicatie afsluit, gaat mijn geheugen- en fysieke geheugengebruik beide weer naar 1,8 GB. Wat overigens normaal is voor Win7 bij mij idle.

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 24-09-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matis schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:07:
Ik snap er echt helemaal niets meer van
Bizar hoor.
Ik vraag me af waar het aan ligt. Mermory-lek, slechte rendercode, driverprobleem, who knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:27:
Ok, Steam dan maar... de accountnamen "godverdomme",""godverdegodver","tyfus","tering","kanker" waren helaas allemaal al bezet.
Daarna... het komt eigenlijk nooit voor dat ik een harde reset moet uitvoeren, maar Steam kreeg het voor elkaar!
De speelgoedwinkel gaf me uiteraard geen geld terug maar slechts een uitsluitend aan multimedia te besteden tegoed.
Het wachten is wat mij betreft nu nog op de H.H. Piraten die het goedwillende deel van de mensheid mogelijk aan een Steamvrije uitvoering van Civ 5 kunnen helpen.
Het is in dit topic (en overigens zelfs op de voorpagina) zo vaak genoemd dat als je er overheen gelezen hebt je waarschijnlijk de afgelopen 6 jaar niet op dit forum geweest bent. Ik vind het ook wel knap dat je door Steam je computer laat crashen. Je moet echt moeite doen om iemand te vinden die dat met Steam voor elkaar krijgt. Toppertje!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtspel, draait al een uurtje of 7 nonstop, niks geen crashes in dx10/11 mode. en dat allemaal op een lowly AMD X2, geforce 315, 4 Gb, Win7. Geen stotter, niks. En gameplay is weer superveslavend.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

4x AA, alles verder op high en DX11... Geen enkel probleem mee gehad, terwijl het spel nu best fors geworden is (van 16.00 tot middernacht aan 1 stuk doorgespeeld muv even pannekoeken eten)....

En zo high-end is mijn systeem niet, alles behalve eigenlijk..
C2D E8400 / 4gb ram / Sapphire HD4850 512mb GDDR3 en geen SSD's en dat soort meuk...

Toch iets met drivers (vidkaart/moederbord) of specifieke kaarten dan? Valt me vooral op dat het i7 systemen zijn met een sloot geheugen (ook op de andere fora)

Oh ja, spel zelf:
Verslavend... Wel moeite met het niet stacken en zowieso veel minder units dan wat ik gewend was uit Civ5, heb het idee ook dat je langzamer op gang komt (uitbreiden empire) dan in Civ4.

Stadsstaten zijn een welkome aanvulling, zeker die food boost nu een aantal allied zijn is erg welkom aangezien ik voornamelijk in de woestijn/jungle neergezet ben... Kost een hoop centen, maar dan heb je ook wat... En zelf een stuk minder zorgen ;)

Geen transportscheepjes is ook even wennen, zat al te zoeken, oh, ze zijn het zelf... :+

[ Voor 35% gewijzigd door djidee op 25-09-2010 00:25 ]

"Mekker, blaat"

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
heb net ook m'n eerste potje afgerond. 12 uurtjes mee bezig geweest en zo een 440 turns ofzo! Had bijna een space race victory maar het werd toch uiteindelijk een conquest victory. Met als toetje 2 nukes op Athene :Y) Die AI zat te me iets te veel te treiteren in het begin haha })

1 keer merkte ik dat het zwaar begon te schokken dus toen even de boel opnieuw opgestart. Toen kon ik prima doorgaan. Okay, het ging niet echt super vloeiend meer maar m'n turns duurde maar iets van 5 seconden ofzo hooguit. Specs: e8400 (3ghz), 2x 4870 in crossfire, 4 gig ram, win7 64 bit, alles op max settings 1920x1200 in dx10/11 mode

Geweldig spel!

[ Voor 3% gewijzigd door Remco20 op 25-09-2010 00:45 ]

• bangkirai
Voor de mensen die zeggen, dat ze in dx10/dx11 spelen, waarom noem je dat dx10 eigenlijk erbij?
Want je kunt wel op de gewone civ 5 start klikken, als je kaart geen dx11 ondersteunt, maar wel dx10, switched hij wel naar de dx9 exe over, zelfs als je die keuze niet had aangeklikt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
bangkirai schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:54:
Voor de mensen die zeggen, dat ze in dx10/dx11 spelen, waarom noem je dat dx10 eigenlijk erbij?
Want je kunt wel op de gewone civ 5 start klikken, als je kaart geen dx11 ondersteunt, maar wel dx10, switched hij wel naar de dx9 exe over, zelfs als je die keuze niet had aangeklikt.
Als je in Steam kiest voor de gewone optie (de niet-dx9 optie dus) krijg je daarna nog een keuze met DX9 of DX10/11 (zo staat het er letterlijk). En als je dan voor DX10/11 kiest dan start ie (bij mij iig) CivilizationV_DX11.exe op.....

Vandaar dat mensen DX10/11 zeggen, lijkt me.

Ik heb een DirectX 10 kaart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik haal met mijn PC net de minimum requirements - iets snellere processor, maar 'net genoeg' videokaart en RAM - en ik moet zeggen dat het spel bij mij best wel goed draait. Ik draai het spel wel logischerwijs op DirectX 9.

Toegegeven, ik speel alles vrijwel op low, alleen de resolutie ietsjes hoger gezet. En ik heb nog geen huge map geprobeerd - misschien is dat wel te veel van het goede nog...

En ik ben misschien wel het 1 en ander gewend, want ik heb eigenlijk nooit het beste van het beste qua PC, en heb bijvoorbeeld Civ IV ook best lang op een toendertijd al verouderde desktop gespeeld. Ik vind ook eventjes wachten op een turn, met name in de endgame, niet zo'n ramp. Hoewel het ook dan bij een standaard map bijv. maar max 10 seconden duurt of zo (tenzij er flink gemat wordt natuurlijk).

Heb net mijn eerste victory met gemak gehaald met Arabia. Hun Bazaar (ipv Market) waarmee je van elke lux. resource die je hebt een extra krijgt (en dus kan traden) is trouwens behoorlijk handig. Door gebrek aan horses heb ik de Camel Archer (ipv Knight) nog niet echt getest.

Ook had ik het idee dat hun UA, +?? gold per trade route naar de capital, best wel flink wat geld in het laatje bracht. Ik heb eigenlijk de laatste helft vh spel met ca. 100+ gold per turn gedraaid. Flink wat gebouwen gekocht, city states omgekocht etc. Zo'n hoeveelheid goud (in Golden Ages een stuk meer surplus BTW) geeft je behoorlijk wat flexibiliteit.

Speelde trouwens op Warlord - Civ IV vaak op Monarch - en het lijkt me tijd om de difficulty redelijk flink op te schroeven. Toen ik Modern Armors had in de endgame, bereikten mijn Concurrenten net de de Industrial Age :P

Ook nog een andere pot met Rome gespeeld, probeerde ook toen cultural. Leek me wel handig omdat elk gebouw dat in Rome staat, goedkoper wordt in andere steden. Dus ook elke temple, museum etc.
Daar maakte ik alleen de fout om veel te veel steden te bouwen en te annexeren - wilde ook knokken met m'n legions en ballistas.
Toen werd de cultural victory vrijwel onmogelijk - policies worden met veel steden per stuk gewoonweg veel te duur.

Butt-kicking! For goodness!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
anandus schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:16:
[...]
Bizar hoor.
Ik vraag me af waar het aan ligt. Mermory-lek, slechte rendercode, driverprobleem, who knows?
Ik gok dat zijn hardware combinatie en software voor deze bizarre fout zorgt, zal wel erg obscuur zijn, anders was er wel veel over te vinden op het Civ forum.

Ik vermoed dat je eens je Win7 compleet moet updaten met de windowspatches e.d.
Daarnaast helpt het ook om de nieuwste (niet beta) drivers voor je hardware to downloaden.
Daarin zijn je videokaart en mogelijk geluidskaart het belangrijkste, maar vergeet ook niet te kijken voor drivers voor je moederbord als het probleem nog steeds niet opgelost is.

Verwijderd

Garion schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 02:32:
Ik haal met mijn PC net de minimum requirements - iets snellere processor, maar 'net genoeg' videokaart en RAM - en ik moet zeggen dat het spel bij mij best wel goed draait. Ik draai het spel wel logischerwijs op DirectX 9.

Toegegeven, ik speel alles vrijwel op low, alleen de resolutie ietsjes hoger gezet. En ik heb nog geen huge map geprobeerd - misschien is dat wel te veel van het goede nog...

--- knip --
Zou je je complete specs willen posten? Ik heb het spel namelijk ook gekocht maar nu speel ik het op mijn laptop, in het weekend ben ik meestal thuis en "moet" ik het doen met een tragere computer die ook maar net de minimum specs haalt. Ben dus benieuwd of ik het thuis ook goed kan draaien. :)

Ik las trouwens op civfanatics dat veel mensen Civ5 tegen vinden vallen. Ze vinden het te simpel geworden en ook de AI schijnt niet goed te zijn?

Ik heb het spel gisteren al wel ontvangen maar wegens studiedrukte nog niet echt kunnen spelen. :( Dus iemand die meer weet over al die klachten? Wat vinden jullie? En met name die slechte AI.. dat lijkt me wel jammer als dat echt zo is.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Refragmental schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 03:50:
Ik gok dat zijn hardware combinatie en software voor deze bizarre fout zorgt, zal wel erg obscuur zijn, anders was er wel veel over te vinden op het Civ forum.

Ik vermoed dat je eens je Win7 compleet moet updaten met de windowspatches e.d.
Daarnaast helpt het ook om de nieuwste (niet beta) drivers voor je hardware to downloaden.
Daarin zijn je videokaart en mogelijk geluidskaart het belangrijkste, maar vergeet ook niet te kijken voor drivers voor je moederbord als het probleem nog steeds niet opgelost is.
Er is genoeg over te vinden hoor ;)
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1442260
http://forums.2kgames.com/forums/forumdisplay.php?f=86
En op GameSpot staan nog veel meer problemen.

Mijn PC is up2date zowel qua drivers als qua hardware ;) Gezien de omvang van het probleem, lijkt het toch in het spel te zitten dan in de hard- en software van mijn PC.

WTF, ik krijg zojuist het volgende mailtje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cWfCCKihgK9xMeaWKSwZfMXD/thumb.png
8)7
Ik denk dat ik weet wat er aan de hand is.
So how many times can I download my game?
Simply put – unlimited. Though really, if we see 20 downloads the same day from a bunch of different IPs, then we’ll think that that copy of the game has found its way into a frauder’s hands and block the downloads until we are contacted by the person who bought the game.
Ik heb de game gekocht met het IP-adres van mijn workstation op het werk. Toen heb ik op mijn thuis-PC, welke natuurlijk een ander IP heeft dan mijn workstation, op nagenoeg dezelfde tijd, de download voor Steam aangezet.
Misschien is dat de reden waarom ik nu als fraudeur wordt aangekaart.

[ Voor 32% gewijzigd door Matis op 25-09-2010 09:30 ]

• Garion
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 07:35:
[...]

Zou je je complete specs willen posten? Ik heb het spel namelijk ook gekocht maar nu speel ik het op mijn laptop, in het weekend ben ik meestal thuis en "moet" ik het doen met een tragere computer die ook maar net de minimum specs haalt. Ben dus benieuwd of ik het thuis ook goed kan draaien. :)

Ik las trouwens op civfanatics dat veel mensen Civ5 tegen vinden vallen. Ze vinden het te simpel geworden en ook de AI schijnt niet goed te zijn?
Ja natuurlijk, komt ie:

AMD Athlon Dual Core 2,51 GHz
2 Gig RAM
ATI Radeon HD 2600 XT (geloof dat dat de minimum kaart is)

Speel het op Windows XP.

Kan nog niet heel veel zeggen over de AI (na 2 potjes). Ik vind het tot nu toe nog prima - lees civfanatics ook zeer regelmatig en begrijp wat je bedoelt.

Ben ook bijvoorbeeld in mij Arabia playthrough bijna het hele spel vriendjes geweest met Gandhi (hoe kan het ook anders met hem ;) ). Hij heeft me 1 keer aangevallen, omdat ik had beloofd geen land op te kopen bij zijn steden en dat daarna vrolijk wel deed. Na die korte oorlog weer gewoon verder met m gaan traden en uiteindelijk leidde dat weer tot pacts of cooperation en research pacts (net als vroegah).

Bleek trouwens dat in die laatste tiles die ik tussen onze steden opkocht nog olie en uranium zat, dus achteraf zeker een goede zet!

Verwijderd

Garion schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:00:
[...]

Ja natuurlijk, komt ie:

AMD Athlon Dual Core 2,51 GHz
2 Gig RAM
ATI Radeon HD 2600 XT (geloof dat dat de minimum kaart is)

Speel het op Windows XP.

--knip--
Bedankt! Dat is bijna exact wat ik heb, alleen is mijn processor een AMD Dual Core 5600+ dus volgens mij ietsjes sneller?

Op welke resolutie speel je trouwens? En verder alles op low dan?
Ik speel trouwens wel op windows 7... zal dat veel vertragen?

• Garion
Moet er nu trouwens vandoor, maar nog even snel een reply dan (te laat ben ik denk ik toch al...)

Ik speel 1400 bij 900 (uit mijn hoofd). De rest zo goed als alles op low - geloof dat ik leaderheads oid op medium heb staan.
Klinkt misschien stom maar ik kan het nu even niet meer checken..

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:54
Als ik de replys zo lees, heeft iedereen andere problemen.
Ik heb niet echt problemen, het spel draait soepel enzo, wachten op volgende turn duurt soms wat lang met 8 ai's. wat ik wel heb is dat mijn videokaarten voortdurend op 100% lopen. Lijkt me toch niet echt nodig voor een bordspel.
Ik heb 2 4870's. Ik heb 4 GB geheugen, waarvan ingame 3 in gebruik.
Ik vind het merkwaardig, en heb het verder nog nergens gezien.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
KarlMarX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:30:
[...]

Ik had het dus gisteren besteld bij Wehkamp en het is inmiddels verzonden... Dus hopelijk komt het nog vandaag of uiterlijk morgen. Dan was het me wel waard voor die 34,40. :D
Update: Het is zojuist bezorgd! *O*
Wel iets later dan bij de meeste andere winkels, maar voor 34,40 mag ik niet klagen, bovendien had ik nog wat Wehkamp waardebonnen, waardoor het me effectief maar 3,70 heeft gekost. ;)

Tot over een week of twee! :w

P.s. Ik ben blij met een hard-copy. Ik heb nu een mooie DVD, met een mooi hoesje, een mooi overdoosje en een zeer uitgebreide tech-tree. En dat allemaal ook nog eens een stuk goedkoper dan als je de onzichtbare/ontastbare versie van Steam neemt... :X

[ Voor 18% gewijzigd door KarlMarX op 25-09-2010 11:08 ]

• mindwarper
KarlMarX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:01:
P.s. Ik ben blij met een hard-copy. Ik heb nu een mooie DVD, met een mooi hoesje, een mooi overdoosje en een zeer uitgebreide tech-tree. En dat allemaal ook nog eens een stuk goedkoper dan als je de onzichtbare/ontastbare versie van Steam neemt... :X
Precies een van de hoofdredenen waarom ik altijd een hard-copy wil...
Je verwoordt het exact zoals ik het zou willen omschrijven: er zit altijd het nuttige bij een hard-copy ;)

Zo dan ga ik mij nu maart eens wagen aan een spelletje, haha! ;)
"Wait just one more turn!" :)

[ Voor 27% gewijzigd door mindwarper op 25-09-2010 11:17 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Zo, vanochtend de wekker gezet, om lekker verder te gaan met het potje....

Rusland maakte een domme move, namelijk een stadstaat die ik allied en zou beschermen aanvallen, dat had ik liever niet, dus de oorlog verklaard, komen alle andere city states ook mee als allied (stuk of 7) en vervolgens Japan ook :D
2 Steden vrij snel kunnen inpakken, tussendoor een peace afgewezen, vervolgens wil je weer peace, en direct nog 2 steden erbij, kom maar dan... Binnen 15 turns is ze 2/3de van haar power kwijt, alleen omdat ze een stadstaat wou overpakken :>

"Mekker, blaat"

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Leuk spel, maar van de performance snap ik weinig. Gisteren begonnen met een map, alles werkte vloeiend. Vandaag maar met een nieuw spel begonnen, en vanaf de start (maar 2 units in beeld) haal ik ongeveer 5fps terwijl mijn cpu voor 20% gebruikt wordt en het spel 700MB gebruikt van de 4GB. Heb verder niks veranderd, behalve dat ik mijn pc opnieuw opgestart heb.

Dit overigens in combinatie met een HD5770 videokaart die zwaar overkill zou moeten zijn voor dit spel :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• bangkirai
Ramon schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:40:
[...]

Als je in Steam kiest voor de gewone optie (de niet-dx9 optie dus) krijg je daarna nog een keuze met DX9 of DX10/11 (zo staat het er letterlijk). En als je dan voor DX10/11 kiest dan start ie (bij mij iig) CivilizationV_DX11.exe op.....

Vandaar dat mensen DX10/11 zeggen, lijkt me.

Ik heb een DirectX 10 kaart.
DX10 kaart heb ik en vista, maar krijg alleen de keuze: civ 5 (niks) of civ 5 (dx9), zie dat hele dx10/11 niet.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

bangkirai schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:04:
DX10 kaart heb ik en vista, maar krijg alleen de keuze: civ 5 (niks) of civ 5 (dx9), zie dat hele dx10/11 niet.
Dan moet je kiezen voor Civ5 (niks). Als het goed is krijg je daarna nog een schermpje van Civ 5 zelve, waarin je wederom de keuze moet maken voor Civ 5 DX10/DX11 of Civ5 DX9

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Tot nu toe heb ik er 9 uur aan een stuk opzitten van mijn game gisteravond :$ Geen performance problemen, Standard map size, DX11, 8x MSAA, alles High. Civ5 is nooit boven de 1,3 GB geheugengebruik geweest.

Het lijkt er helaas wel op dat ik deze game ga verliezen :-( Niet omdat ik in de pan gehakt wordt, maar omdat ik zelf te veel tegelijk probeer te doen denk ik. Veel social policies, veel wonders, veel steden etc. etc. Heb wel 2 leuke oorlogen gehad, maar nu zit ik dus tegen het einde van het spel en ik heb er pas net 1 carrier uit kunnen persen..

Moet wel zeggen dat ik in het begin een paar fouten heb gemaakt die me heeeel veel turns hebben gekocht, eerste settler kwijt geraakt, twee workers etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Greebs op 25-09-2010 13:15 ]

• bangkirai
Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:12:
[...]

Dan moet je kiezen voor Civ5 (niks). Als het goed is krijg je daarna nog een schermpje van Civ 5 zelve, waarin je wederom de keuze moet maken voor Civ 5 DX10/DX11 of Civ5 DX9
Nee dus, dan start spel gewoon gelijk en volgens taakbeheer heeft hij dan gewoon doodleuk de dx9 opgestart.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

bangkirai schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:08:
Nee dus, dan start spel gewoon gelijk en volgens taakbeheer heeft hij dan gewoon doodleuk de dx9 opgestart.
En als je met de verkenner naar de map van Civ5 gaat. Kun je dan wel de DX11 execute starten?

Edit; Ik lees ook dat je Vista gebruikt. Nu weet ik niet precies hoe het zit, maar DX11 kan sws niet op Vista draaien. Misschien dat je daarom de optie DX10/DX11 niet krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 25-09-2010 14:24 ]

• bangkirai
Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:22:
[...]

En als je met de verkenner naar de map van Civ5 gaat. Kun je dan wel de DX11 execute starten?

Edit; Ik lees ook dat je Vista gebruikt. Nu weet ik niet precies hoe het zit, maar DX11 kan sws niet op Vista draaien. Misschien dat je daarom de optie DX10/DX11 niet krijgt.
Weet niet hoe je erbij komt, dat dx11 niet op vista kan draaien, want dat is gewoon geinstalleerd via windows update hoor. DXdiag geeft ook gewoon aan, dat er op deze pc dx11 staat.

Zelfs als ik de dx11 civ 5 exe opstart via verkenner, dan krijg je dus even een steam windowtje en daarna wordt gewoon weer doodleuk in taakbeheer de Sid Meier's Civilization V (DX9) afgebeeld.

FF update: dan doen we het maar de ouderwetse manier: gewoon kopie maken van originele civilizationV exe, kopietje maken van de dx11 en die hernoemen naar civilizationV en hoppa, game start op en in taakbeheer staat daarna Sid Meiers CivilizationV (dx11).
Ach ja, mn kaart is dx10 en niet dx10.1, ff zien hoe ver dit werkt, tot nu toe werkt het.

[ Voor 32% gewijzigd door bangkirai op 25-09-2010 14:55 ]

Verwijderd

Shabbaman schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:22:
[...]
Het is in dit topic (en overigens zelfs op de voorpagina) zo vaak genoemd dat als je er overheen gelezen hebt je waarschijnlijk de afgelopen 6 jaar niet op dit forum geweest bent. Ik vind het ook wel knap dat je door Steam je computer laat crashen. Je moet echt moeite doen om iemand te vinden die dat met Steam voor elkaar krijgt. Toppertje!
Ja zeg,
als jij op zo'n vervelende manier op mijn post gaat reageren kan ik dat niet onbeantwoord laten.
Je bewering over de stabiliteit van Steam heb ik op mijn eigen computer al gelogenstraft zien worden. Op zoek naar een oplossing had de zoekmachine (helaas) geen enkel probleem met het uitspugen van pagina's over Civ5- en Steamgerelateerde problemen.
Het meest zinnige wat ik daar gelezen heb: wat je eerst moet proberen is het introfilmpje van Civ5 uitzetten. Loopt de boel dan nog vast, dan is Steam de boosdoener. Wat kun je daar aan doen? Tja, Steam werkt nou eenmaal niet op bepaalde configuraties. Welke dan? Tja, niet echt te zeggen.
Het laconieke daarvan deed mij besluiten om terug naar de winkel te gaan en dus NIET rustig te gaan wachten tot het met een of andere patch goed gaat komen.

Verder, dat er op Tweakers al was geschreven dat Civ5 alleen met Steam werkt, ja dat dat zelfs op de voorpagina heeft gestaan betwijfel ik toch sterk. Ik lees Tweakers elke dag, vooral de onderwerpen die me interesseren, en er was bij mij zeker een alarmbelletje afgegaan als ik zoiets had gelezen.
Mijn hekel aan ongevraagd verplicht meegeinstalleerde rommel is nl. niet van de laatste 24 uur.
Wellicht wil jij jezelf tot niet-leugenaar verheffen d.m.v. het verstrekken van een URL? (deze zin is geinspireerd door de manier waarop jij mijn woorden behandelt)

Hoe dan ook, ik ben niet te beroerd om te betalen voor een stuk software, maar wie met Steam in zee gaat zal aan mij geen rooie rotcent meer verdienen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:51:
Wellicht wil jij jezelf tot niet-leugenaar verheffen d.m.v. het verstrekken van een URL? (deze zin is geinspireerd door de manier waarop jij mijn woorden behandelt)
nieuws: Firaxis maakt systeemeisen Civilization V bekend
Firaxis gebruikt Steam om het spel tegen kopiëren te beschermen, wat betekent dat er tijdens de installatie verbinding met het internet moet zijn. Firaxis houdt bij Civ V vast aan de turn-based gameplay van de serie, al zal het speelveld dit keer bestaan uit zeshoekige tegels. Verder bevat het spel een nieuw vechtsysteem en meer diplomatieke opties. Het doel van het spel is nog steeds hetzelfde: de gamer moet de machtigste persoon op aarde worden. Civ V verschijnt op 24 september en komt alleen uit voor de pc.
;w
Hoe dan ook, ik ben niet te beroerd om te betalen voor een stuk software, maar wie met Steam in zee gaat zal aan mij geen rooie rotcent meer verdienen.
Steam, dat is een van de tofste stukjes game- en community-binders die ik tot nu toe gezien heb. Wil je zeggen dat Gamespy beter is _O-

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
[quote]Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:59:
[...]
.......

Je kan er maar druk mee zijn.... :O

Ondertussen spel eens opgestart op europa en dan 12 tegenstanders en 24 cic states, kwam ik toch even tijdelijk een bug tegen... denk ik... zag ik ineens mijn scout, nadat hij bewogen had (links op de kaart) en ik naar rechts op de kaart ging, in het water staan... rechts op de kaart.
Als ik het weer tegenkom maak ik er een screenshot van

Ondertussen behoorlijk verslavend.. _/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste