• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Het is vervelend dat we 3 dagen langer moeten wachten dan Noord-Amerika (dus niet de hele wereld), maar is dat voor jou echt een reden om een spel vervolgens niet aan te schaffen?

Maakt het spel of de beleving er toch niet minder op lijkt me..

Verwijderd

Ace schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:50:
[...]

Hier een trail account aanmaken en dan even deze guide volgen.
een fysiekje besteld helaasch, dus dat is gewoon netjes wachten op de post 8)7

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Coll. edition besteld via bol.com. hoopte hem zaterdag te krijgen. Had nog een kadootje voor neefje besteld, is die zaterdag pas op voorraad, had ik net mn hele weekend vrij gehouden ;( Komt nu maandag of dinsdag pas denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door djidee op 22-09-2010 21:58 ]

"Mekker, blaat"

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
djidee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:58:
Coll. edition besteld via bol.com. hoopte hem zaterdag te krijgen. Had nog een kadootje voor neefje besteld, is die zaterdag pas op voorraad, had ik net mn hele weekend vrij gehouden ;( Komt nu maandag of dinsdag pas denk ik
cancelen en op steam bestellen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Iemand enig idee waarom die sys req zo hoog zijn. Het ziet er prima uit hoor, maar het is toch een bordspel en geen 3d game. De demo draait ronduit slecht op mijn c2d T9300 met 8600GT. Gezien de GFX lijkt mij dat helemaal niet nodig.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Ramon
  • Nu online
dirkjesdirk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:25:
Iemand enig idee waarom die sys req zo hoog zijn. Het ziet er prima uit hoor, maar het is toch een bordspel en geen 3d game. De demo draait ronduit slecht op mijn c2d T9300 met 8600GT. Gezien de GFX lijkt mij dat helemaal niet nodig.
Denk je niet dat je met die lage specs ook slechtere graphics te zien krijgt? Bij mij zien de graphics er echt subliem uit namelijk. C2D E6600, 4GB RAM, ATi 4850....

Daarnaast weet ik niet hoe geavanceerd ze de AI hebben gemaakt, maar het moet ook niet gebeuren dat je later in het spel (met veel eenheden per civ) 10 minuten op je beurt zit te wachten omdat de AI te druk is met nadenken op je Pentium 3 ;)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ramon schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:05:
[...]

cancelen en op steam bestellen?
Krijg je op steam ook dat artbook en poppetjes en dergelijke? :9

"Mekker, blaat"

• Ramon
  • Nu online
djidee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:02:
[...]

Krijg je op steam ook dat artbook en poppetjes en dergelijke? :9
Nee, maar dan kan je wel vrijdag lekker spelen.............

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Voor de Mensen die Civ willen kopen ,maar niet de haast hebben van de echte fans : Voor ongeveer 32,70 inclusief verzenden bij www.zavvi.com. Weekje zal het wel duren voor je hem hebt , maar als je net als ik niet zeker weet dat je er veel tijd voor gaat hebben een mooie deal ;)

edit : pondje verzendkosten vergeten :o

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 22-09-2010 23:37 ]

Darth Malak schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:32:
Kan iemand mij uitleggen wat de belachelijke reden is dat de hele wereld op dit moment al civ 5 aan het spelen is en NL pas over 3 dagen aan de beurt is?
Als je het topic had gelezen dan had je geweten waarom N-Amerika eerder is:
GreatDictator in "[PC] Civilization V"

PS. De patch en worldbuilder komen overigens vrijdag pas, dus je zou ook kunnen stellen dat N-Amerika de laatste beta test doet :P
Ace schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:50:
[...]

Hier een trail account aanmaken en dan even deze guide volgen.
Nb. Op eigen risico. Wel zo netjes om dat erbij te vermelden :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 00:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 00:10:
[...]
Als je het topic had gelezen dan had je geweten waarom N-Amerika eerder is:
GreatDictator in "[PC] Civilization V"

PS. De patch en worldbuilder komen overigens vrijdag pas, dus je zou ook kunnen stellen dat N-Amerika de laatste beta test doet :P

[...]
Nb. Op eigen risico. Wel zo netjes om dat erbij te vermelden :)
Op eigen risico? Wat kan er gebeuren? Je account gelockt op basis waarvan? Die 3 dagen dat iemand inlogt vanuit de VS via een vpn om aan te tonen dat het gehele business model nergens op slaat?

Misschien op voorhand al bij Steam aangeven dat je via een vpn gebruik gaat maken van Civ5? Hebben zij dan wettelijk een poot om op te staan? Staat in de EULA dat je geen gebruik mag maken van een vpn (die toevallig in de VS ligt)?

Het is gewoon een compleet krom business model wat ze hebben verzonnen voor Civ5.
Ik pre-order juist via steam om geen gezeik te hebben met retails. Ik heb dan ook geen zak te maken met retail releases. Nu heb ik dat gezeik blijkbaar wel, dus waarom in het vervolg nog digitaal kopen? Tis even duur als in de winkel minus een mooi doosje, dvd, boekje en allerlei andere mogelijke extra's.

• Refragmental
Oh, en 1 tip voor de mensen die deze vpn truc gaan toepassen.
Blijf deze vpn truc dan ook gebruiken tot aan de EU release, ga niet de hele tijd wisselen tussen vpn en je echte connectie.

Op die manier heeft steam al helemaal geen poot om op te staan, je was toevallig een paar dagen op vakantie in de VS.
En er verbied je niemand om je download region anders in te stellen, het doel daarvan namelijk is voor steam om snellere download mirrors voor jou te gebruiken binnen de door jou aangegeven regio. En aangezien je 'toevallig' op vakantie bent in de VS wilde je de mirrors daar gebruiken omdat je anders bang was dat het te langzaam zou gaan.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Zo, gisteravond ook 'even' de demo geprobeerd, was al snel vier uur bezig :9

Overigens is dit mijn eerste Civ, op aanraden van vrienden die deel vier continue aan het spelen zijn als ik ook op Teamspeak zit. Wel even wennen als je van het RTS genre af komt, maar zeker wel vermakelijk. Deze gaat dus volgende week aangeschaft worden zodat ik wat te doen heb tijdens mij nachtdiensten :Y

Surfin' paradise!

Refragmental schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:26:
[...]

Op eigen risico? Wat kan er gebeuren? Je account gelockt op basis waarvan? Die 3 dagen dat iemand inlogt vanuit de VS via een vpn om aan te tonen dat het gehele business model nergens op slaat?

Misschien op voorhand al bij Steam aangeven dat je via een vpn gebruik gaat maken van Civ5? Hebben zij dan wettelijk een poot om op te staan? Staat in de EULA dat je geen gebruik mag maken van een vpn (die toevallig in de VS ligt)?
In de EULA staat wel dat account-sharing verboden is en dat ze zomaar zonder pardon bij vermoeden van account-sharing je account mogen bannen.

Als je switcht van een IP naar Nederland naar een IP in de VS en daar zit maar 10 minuten tussen, bijvoorbeeld, dan kunnen ze een redelijke verdenking hebben dat je je account deelt met iemand in de VS, wat niet mag.

Maar als je ervoor zorgt dat er gewoon minimaal 6 uur zit tussen je 'Europese inlog' en je 'Amerikaanse inlog', dan kunnen ze zo'n vermoeden minder goed hard maken, natuurlijk, omdat je net zo goed heen en weer gevlogen kan zijn, maar als er maar weinig tijd tussen zit, zeker als het meer dan eens gebeurt dan kunnen ze natuurlijk, terecht, wel een vermoeden van account-sharing hebben.

Hoe dan ook blijven zulke trucjes op eigen verantwoordelijkheid. Just saying :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 08:01 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Een vriend van mij heeft ook een US-VPN server gebruikt ten tijden van Left For Dead 2 om eerder te kunnen spelen.
Hij is zijn steam-account nu kwijt. Is geblokkeerd (met alle spellen erop, gelukkig alleen LFD1 & LFD2).

Dus dit wordt soms wel gedaan
Gelukkig duurt het nog maar een dagje voor we kunnen spelen :)
Effe doorbijten :P

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ach ik snap niet waarom mensen zo stuiteren om die paar dagen.
Je hebt nog tijd zat om het te spelen ná de release.

Tot die tijd vermaak je je nog lekker met Civ 4, of starcraft 2 :)

User Error -- Please Replace User

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Ikke_Niels schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:47:
Ach ik snap niet waarom mensen zo stuiteren om die paar dagen.
Je hebt nog tijd zat om het te spelen ná de release.

Tot die tijd vermaak je je nog lekker met Civ 4, of starcraft 2 :)
Mij maakt het ook niet zoveel uit. Vandaag heb ik vrij, ga ik druk bezig voor school, zodat ik morgen (ben ik ook vrij) full-time Civ V kan spelen O-)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Als ik het goed begrijp, unlockt Steam hem voor ons vanavond om middernacht toch? NIET morgenavond om middernacht.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

DarthDavy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:16:
Als ik het goed begrijp, unlockt Steam hem voor ons vanavond om middernacht toch? NIET morgenavond om middernacht.
Volgens mij vannacht om 1 uur (of om 2 uur):
North America:

September 21 @ 10am EDT (New York, Toronto, Fake Virginia, Miami)
September 21 @ 9am CDT (Chicago)
September 21 @ 8am MDT (Denver)
September 21 @ 7am PDT (California, Washington)
September 21 @ 11am ADT (Nova Scotia) [fixed: Thanks Canucker]

Worldwide: September 24 @ 00:00 UTC

Rio de Janeiro, Brazil : September 23 @ 21:00
Buenos Aires, Argentina : September 23 @ 21:00
Reykjavik, Iceland : 00:00
London, UK : 00:00
Berlin, Germany : 02:00
Johannesburg, South Africa : 02:00
Jerusalem, Israel : 02:00
Warsaw, Poland : 02:00
Rome, Italy : 02:00
Helsinki, Finland : 03:00
Moscow, Russian Federation : 03:00
Cairo, Egypt : 03:00
Tehran, Iran : 03:30
Mumbai, India : 05:30
Beijing, China : 08:00
Perth, Australia : 08:00
Tokyo, Japan : 09:00
Sydney, Australia : 10:00
Ik weet niet of er tijdverschil is tussen ons en Berlijn?

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Mediaoffer geeft aan uitverkocht :'( Kan daar dus niet meer bestellen.
Ik zie bij steeds meer games overigens dat add-ons alleen nog maar via bijvoorbeeld Steam of een andere digitale provider te verkrijgen zijn (bijvoorbeeld Paradox). Misschien moet ik dan toch ook maar eens aan de download, maar liever heb ik gewoon lekker hardcopy. Zeker als de prijs ook nog eens fors lager is.

HJHiaatje

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Probleem is tegenwoordig wel dat je zelfs met een hardcopy nog steeds afhankelijk bent van dat #$%#$% Steam om te kunnen spelen.
Ik had een keer een conflict over de aankoop van een spel via steam. Toen blokkeerde ze mijn hele account en kon ik ook geen hardcopy spellen van jaren ervoor meer spelen.
Ze hebben je helemaal in de tang en je kan er niks tegen doen....

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:18:
[...]

[...]
Niet. Dus 02:00. Overigens staat er op de Steamstore op het uur nauwkeurig wanneer je mag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Snappie88 op 23-09-2010 11:47 ]

Surfin' paradise!

• Greebs

Greebs

inert

anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:18:
[...]

[...]
Nee, geen tijdsverschil, voor ons is het 02:00 vannacht aannemende dat die release tijd van 00:00 UTC klopt (de tijd voor Londen in die post klopt bijv. niet).

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09
Refragmental schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:26:
[...]

Het is gewoon een compleet krom business model wat ze hebben verzonnen voor Civ5.
Ik pre-order juist via steam om geen gezeik te hebben met retails. Ik heb dan ook geen zak te maken met retail releases. Nu heb ik dat gezeik blijkbaar wel, dus waarom in het vervolg nog digitaal kopen? Tis even duur als in de winkel minus een mooi doosje, dvd, boekje en allerlei andere mogelijke extra's.
Het is redelijk standaard dat de release date verschilt per regio hoor, niet alleen bij Civ5.

En voor Civ5 heeft het geen zin om naar de winkel te lopen om eerder te kunnen spelen natuurlijk.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Snappie88 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:46:
[...]
Overigens staat er op de Steamstore op het uur nauwkeurig wanneer je mag ;)
Dat las ik op het Civfanatics-forum ook, maar bij mij staat gewoon de 24e?
Genre: Strategy
Release Date: 24 Sep 2010
Of kijk ik verkeerd?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KarlMarX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:30:
Probleem is tegenwoordig wel dat je zelfs met een hardcopy nog steeds afhankelijk bent van dat #$%#$% Steam om te kunnen spelen.
Ik had een keer een conflict over de aankoop van een spel via steam. Toen blokkeerde ze mijn hele account en kon ik ook geen hardcopy spellen van jaren ervoor meer spelen.
Ze hebben je helemaal in de tang en je kan er niks tegen doen....
Moet je ook niet geld terugvorderen, er staat echt met koeienletters in dat je geld niet terug mag vorderen of wat dan ook. Steam werkt perfect, face it.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09
Phyxion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:49:
[...]

Moet je ook niet geld terugvorderen, er staat echt met koeienletters in dat je geld niet terug mag vorderen of wat dan ook. Steam werkt perfect, face it.
Dat is wel weer het nadeel van digitale releases, vind ik.

Als er iets mee is, kun je het niet 'terug sturen' of 'ruilen'. Idem met mp3s vs cds/platen. Als je de nummers uiteindelijk niks vindt, kun je ze niet weer weggeven of verkopen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Greebs

Greebs

inert

anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:49:
[...]
Dat las ik op het Civfanatics-forum ook, maar bij mij staat gewoon de 24e?

[...]

Of kijk ik verkeerd?
Bij mij vanuit Steam op de Civ V product page:

Available: 24 September 2010
This game will unlock in approximately 14 hours
Bomin schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:56:
[...]

Bij mij vanuit Steam op de Civ V product page:

Available: 24 September 2010
This game will unlock in approximately 14 hours
Oh, nu zie ik het ook. Ik zat telkens rechts te zoeken, maar het stond gewoon recht voor mijn neus in dat groene vlak 8)7

Nog 13 uurtjes wachten dus :)

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Dat niet geld terug vorderen mogen ze dan wel opschrijven maar je hebt altijd nog rechten als consument.
Bedrijven gokken er altijd op dat niemand er werk van maakt. Net zoals dat de EULA best wel eens onderuit gehaald kan worden in nederland. En dan kan de server wel in de US zitten maar als ze hier zaken doen vallen ze ook onder NL recht.

Ach ik ben nog druk met SC2 anders had ik wel gezocht naar een pirated versie omdat ze het hier niet willen verkopen nu. Nu wacht ik rustig tot het spel in de aanbiedingbak ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 23-09-2010 12:15 ]

• KarlMarX
Ze kunnen toch niet een hele lading games van je afpakken, die je niet eens via hun gekocht hebt alleen omdat je een conflict over één game hebt?

Dus als ik een conflict over een wasmachine met een winkel heb, dan hebben ze ook het recht om al mijn wit/bruingoed uit mijn huis te halen of onbruikbaar te maken, ook al heb ik het niet eens bij dat bedrijf gekocht? 7(8)7

Het ging over Empire total war. dat spel was na drie maanden nog steeds onspeelbaar, dus wilde ik mijn geld terug. Toen blokkeerde ze doodleuk mijn account en dus spellen die ik jaren ervoor in de winkel had gekocht, zoals hafllife 2, die je opeens verplicht bent via steam te spelen. :r

Ik zie niet in hoe zoiets is goed te praten. Het maakt mij huiverig ooit nog voor een spel te betalen waarbij steam noodzakelijk is... Ik heb nu voor Civilization een uitzondering gemaakt, omdat ik nou eemaal een enorme fan bent. Maar ze jagen je zo wel de illegale kant op, dat kunnen ze tenminste niet van je afpakken. ;)
KarlMarX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:21:
Ze kunnen toch niet een hele lading games van je afpakken, die je niet eens via hun gekocht hebt alleen omdat je een conflict over één game hebt?
Je koopt ook geen games, maar je hebt een soort huur-licentie :)
[...] zoals hafllife 2, die je opeens verplicht bent via steam te spelen.
Een hoop spellen zijn alleen maar via Steam te spelen, zoals Total War al een tijdje doet (en zal doen), Civ, Fallout:New Vegas, etc.
Maar ze jagen je zo wel de illegale kant op
Mjah, en juist door die piraterij zijn bedrijven onder andere genoodzaakt om DRM zoals Steam te implementeren.

... Maar dit gaat allemaal een beetje richting offtopic, er zullen ongetwijfeld topics hier op Tweakers zijn over het wel-en-wee van Steam.
Dit topic gaat first and foremost over Civ5, dus laten we het daar maar bij houden voor het ontspoort :P

Nog 12½ uur :+

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 12:41 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Shadowhawk00 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:14:
[...]

Dat niet geld terug vorderen mogen ze dan wel opschrijven maar je hebt altijd nog rechten als consument.
Bedrijven gokken er altijd op dat niemand er werk van maakt. Net zoals dat de EULA best wel eens onderuit gehaald kan worden in nederland. En dan kan de server wel in de US zitten maar als ze hier zaken doen vallen ze ook onder NL recht.

Ach ik ben nog druk met SC2 anders had ik wel gezocht naar een pirated versie omdat ze het hier niet willen verkopen nu. Nu wacht ik rustig tot het spel in de aanbiedingbak ligt.

Dus als ik een conflict over een wasmachine met een winkel heb, dan hebben ze ook het recht om al mijn wit/bruingoed uit mijn huis te halen of onbruikbaar te maken, ook al heb ik het niet eens bij dat bedrijf gekocht? 7(8)7

Het ging over Empire total war. dat spel was na drie maanden nog steeds onspeelbaar, dus wilde ik mijn geld terug. Toen blokkeerde ze doodleuk mijn account en dus spellen die ik jaren ervoor in de winkel had gekocht, zoals hafllife 2, die je opeens verplicht bent via steam te spelen. :r

Ik zie niet in hoe zoiets is goed te praten. Het maakt mij huiverig ooit nog voor een spel te betalen waarbij steam noodzakelijk is... Ik heb nu voor Civilization een uitzondering gemaakt, omdat ik nou eemaal een enorme fan bent. Maar ze jagen je zo wel de illegale kant op, dat kunnen ze tenminste niet van je afpakken. ;)
In een normale winkel heb je precies hetzelfde, alleen ongeopende artikelen mag je retour doen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb hem net opgehaald bij de saturn zaandam, daar ligt hij dus ook gewoon in het schap.
Spelen kom ik toch ws. morgenavond pas aan toe, maar vandaag is het lekker weer ;)

Who is John Galt?

• Refragmental
anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:35:
[...]
Mjah, en juist door die piraterij zijn bedrijven onder andere genoodzaakt om DRM zoals Steam te implementeren.
Genoodzaakt?

Ken je Stardock? Die publiceren enkel drm vrije spellen, en dat werkt ook heel goed. Zij behandelen hun klanten tenminste niet als criminelen :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
[...]

Dat Steam perfect werkt is natuurlijk onzin! Steam is gemaakt door mensen, Steam wordt onderhouden door mensen en dus zitten er fouten in Steam. Zoals bijvoorbeeld laatst nog:
Steam weert per ongeluk 12.000 spelers van Modern Warfare 2

En dat waren er dus 12.000, en als ze nu enkel een foutje maken met jouw account? dan is de kans een stuk kleiner dat ze het gaan uitzoeken.... waarom denk je dat hun woord final is en dat je niet de reden te horen krijgt als je account gebanned/blocked wordt?

• SandaX
  • Laatst online: 19:37

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Civ 5 is verkrijgbaar bij Mediamarkt Enschede voor € 34,99. Zojuist in mijn pauze even opgepikt.

Verwijderd

SandaX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:16:
Civ 5 is verkrijgbaar bij Mediamarkt Enschede voor € 34,99. Zojuist in mijn pauze even opgepikt.
Maar kan je die dan al spelen? Denk het niet toch?

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:42:
[...]

Maar kan je die dan al spelen? Denk het niet toch?
Nee, dat kan je nog niet. Maar je zou m wel al kunnen pre-loaden in Steam. Scheelt toch weer eventuele speeltijd vanaf 02:00 vanavond (als je dat van plan was). Want dan pas kan je hem activeren in de "Berlijn-tijdzone".
Omdat ik zelf een sentimentele fan ben van fysieke games - wil m vasthouden of zo - ga ik denk ik vanavond ook nog even langs de Media Markt (of een andere store) denk.

En dan de avond nog doorkomen :(....

Heb er nu zo'n zin in dat elk speel een beet mweh is waarschijnlijk, zelfs Civ IV. Dan wordt het een televisie-avondje denk: DWDD, Expeditie Robinson en het errug foute Oh Oh Cherso (als de rest van de bank dat trekt tenminste...).

[ Voor 46% gewijzigd door Garion op 23-09-2010 14:02 ]

Butt-kicking! For goodness!

• KarlMarX
Ik speel nog liever Civ 1 dan dat ik die troep moet kijken. :F

Ik heb het bij Wehkamp besteld met een 7,50 waardebon die in de nieuwsbrief van afgelopen week zat. Hierdoor zijn zij wel het voordeligst. (38,25+2,95-7,50=34,40). Ik ben alleen bang dat zij niet morgen al gaan leveren...

Heeft iemand ervaring met het kopen van games bij Wehkamp? Anders toch maar even de demo spelen of zo...
Kan je een demo save game straks met de volledige versie verder spelen?
KarlMarX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:08:
Heeft iemand ervaring met het kopen van games bij Wehkamp? Anders toch maar even de demo spelen of zo...
Ik weet het niet, egienlijk. Je kan in ieder geval wel saven.
Interessant vraag :)

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13

Ik heb het bij Wehkamp besteld met een 7,50 waardebon die in de nieuwsbrief van afgelopen week zat. Hierdoor zijn zij wel het voordeligst. (38,25+2,95-7,50=34,40). Ik ben alleen bang dat zij niet morgen al gaan leveren...

Ik heb die bon ook, iemand ervaring ermee? levertijd staan op 2 a 3 dagen?

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Heb net bij Game Mania hier in Leiden de Collector's Edition van Civ V gehaald... :)
eens ff kijken nu wat er allemaal bij zit en alvast ff installeren op me PC :)

Spelen doe ik morgenvroeg/middag waarschijnlijk denk ik of misschien toch maar gelijk haha :P
edit:

lees net bij system requirements, dat je idd Steam nodig hebt bij 1st install :(
eerst ff zien dan pas geloven... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door mindwarper op 23-09-2010 16:16 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

mindwarper schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:12:
Heb net bij Game Mania hier in Leiden de Collector's Edition van Civ V gehaald... :)
eens ff kijken nu wat er allemaal bij zit en alvast ff installeren op me PC :)
Oeh, pics? :)
Spelen doe ik morgenvroeg/middag waarschijnlijk denk ik of misschien toch maar gelijk haha :P
Gelijk gaat niet lukken, hij unlockt pas over 9 uurtjes ;)
(Officieel is-ie pas morgen te koop namelijk, maar Game Mania breekt wel vaker de release date-regels weet ik uit ervaring :) )

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 16:17 ]

• mindwarper
hb geen goede camera, erm eigenlijk helemaal geen...
dus pics wil ik wel maken, maar wordt lastig, sorry!

Idd ik last het achter op de doos overige vereisten: steam-authenticatie...
Maar betekent dat ik deze Civ V maar op 1 PC installeren mag? Of heb ik dat nu verkeerd geïnterpreteerd?
Overigens me = not bekend met Steam...

Ik heb er geen moeite mee met Game Mania hahaha LOL als dat zou kloppen wat je schrijft... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door mindwarper op 23-09-2010 16:21 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

mindwarper schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:19:
hb geen goede camera, erm eigenlijk helemaal geen...
dus pics wil ik wel maken, maar wordt lastig, sorry!
Oh, jammer, ik was wel benieuwd :)
Idd ik last het achter op de doos overige vereisten: steam-authenticatie...
Maar betekent dat ik deze Civ V maar op 1 PC installeren mag
Overigens me = not bekend met Steam...
Nee, het betekent dat je spel aan je Steam-account gekoppeld is.
Je kan het spel op zoveel computers (via Steam) installeren als je wilt, maar je kan maar een keer tegelijk ingelogd zijn op je Steam-account.
Ik heb er geen moeite mee met Game Mania hahaha LOL als dat zou kloppen wat je schrijft... O-)
Ik heb er ook weleens een spelletje paar dagen voor release gehaald. Stoute Game Mania :P

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
offtopic alert:
Eigenlijk geef ik je helemaal gelijk! Denk dat ik "o o Cherso" oversla en gewoon een potje FiFa start of anders eens sinds erg lange tijd Team Fortress 2. Ik vind expeditie Robinson trouwens best wel aardig, maar ik haat die reclames altijd zo. Normaal kijk ik daarom (bijna) elk tv-programma via internet op een relaxed tijdstip (voor mij dan) terug.

iets meer on topic:
Maar mijn zielige ik heeft de demo al zo vaak gespeeld dat hij echt elke keer weer aan ciV denkt als hij een vergelijkbaar spel speelt. En dan start ik elke keer de demo weer op om vervolgens het potje niet af te maken. Inmiddels is het wel een beetje 'been there, done that' op telkens dezelfde map met maar 100 turns...

Gelukkig zag ik dat er ook nog bekervoetbal wordt uitgezonden om 22:00 of zo. Dus we gaan het wel redden.

CiV is inmiddels in huis, zodadelijk stoom maar eens opstarten en de zooi preloaden.

Zit trouwens geen manual bij, maar wel een poster met de techtree, promotions, social policy tree en andere referenties. Das dan weer een aangename verassing, want ik verwachtte alleen de cd.

[ Voor 18% gewijzigd door Garion op 23-09-2010 17:14 ]

Butt-kicking! For goodness!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ben er trouwens achter gekomen, dat je als nl-er absoluut geen keus hebt, waar je het als digital download wilt bestellen.

Direct2drive blokkeert NL ip adressen op hun verschillende sites, zodat je het niet kunt kopen.
Paar andere services hebben hem ook niet in aanbod.
Dus blijft alleen steam over.

Ik blijf het gigantisch maf vinden, dat we in europa regels hebben, waarbij we gewoon bij de buren van alles mogen kopen, maar dat de software industrie vind, dat dit niet voor hun geld en waarbij ze dus maar doodleuk ip ranges blokkeren.
(tuurlijk met trucks kun je het wel aanpassen, maar als je je settings dan weer op normaal zet, heb je kans, dat het spel zichzelf blokkeert)

"This product is available for purchase in the United States, Canada, Mexico, France, Spain, Germany, Denmark, Greenland, Faroe Islands, Finland, Åland Island, Iceland, Norway, Sweden, and the United Kingdom."

Dit bedoel ik dus, we hebben in EU vrij verkeer van goederen en diensten, dus dan vind ik het gewoon abnormaal, dat sommige eu inwoners het wel mogen kopen en anderen niet.

[ Voor 32% gewijzigd door bangkirai op 23-09-2010 17:34 ]

Ik vind het ook heel raar en jammer dat we niet bij D2D kunnen bestellen. Ik vraag me af wat daar de reden voor is. Is er in NL een andere distributeur ofzo? Heeft het iets met regelgeving te maken?

• mindwarper
IK heb dus net uit mijn collector's edition box even artwork boek door gebladerd en gelezen :)
Daar wordt uitgelegd welke beschavingen er zijn, wat unieke eigenschap, unieke gebouw en unieke unit per beschaving is.

Verder komt er ook aan bod over het terrein en welk detail ze erin hebben kunnen stoppen dankzij de zeshoekige tiles...
Tesnslotte nog wat pics over enkele wonderen die er zijn... (Cristo Redentor bijvoorbeeld).

En dan de credits als allerlaatste in het artwork boek.

Verder nog in de doos (naast het spel zelf uiteraard).
DVD's met promo materiaal kijk en luister ik later wel eens:
- 2 discs met soundtrack
- 1 disc met behind the scenes

en dan nog metalen figuurtjes zitten erbij...

[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 23-09-2010 17:29 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:24:
Ik vind het ook heel raar en jammer dat we niet bij D2D kunnen bestellen. Ik vraag me af wat daar de reden voor is. Is er in NL een andere distributeur ofzo? Heeft het iets met regelgeving te maken?
Ja, maar das dus het maffe, je koopt als consument bij een centraal punt in.
Dus wat hebben wij te maken met regeltjes en contracten die de uitgever met distributeurs afspreken.
Je wordt gewoon belemmerd in je consumenten rechten.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
ik was net bij de mediamarkt en alkmaar en daar verkopen ze hem niet. de prijs ook nog fors hoger 49,99. heel apart weer.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:53
Lol, ik heb Civ 5 (gewone editie) net gekocht bij een andere Media Markt voor 45 euri. Lag nog niet in de schappen, maar de jongen die ik het vroeg ging hem voor me halen na een kort gesprek. Ze weten dat je hem toch pas de volgende dag kan spelen, dus kan weinig kwaad he...

Wel erg jammer dat de papieren manual ontbreekt, nu heb je alleen een mooie doos in de kast en inderdaad die uitvouwbare tech tree. En de DVD bespaart wat download tijd, dat dan weer wel. Kan eigenlijk geen rationele reden bedenken waarom ik hem niet op Steam kocht, ik heb er wel wat oude games gekocht al namelijk..

• KarlMarX
Een reden kan zijn dat het inderdaad wel leuk is om iets in je handen te hebben. Bovendien is een "echte" versie vaak een stuk goedkoper... Dat is toch een behoorlijk rationele reden voor een gemiddelde Hollander. ;)

Verwijderd

Ik wacht gewoon nog even af. Er is best veel veranderd zoals: geen religie, geen spionage, te weinig civilizations, ander gevecht systeem, onduidelijkheid over DLC's.

Daarnaast heb ik enige tijd geleden de complete Civ IV voor een bodemprijs gehaald. Dus ik kan daar nog wel even mee vooruit. Tegen de tijd dat Civ V een volledig spel is, kijk ik wel weer verder.

Verwijderd

Ik vind het sowieso raar dat een spel via steam net zo duur (of in dit geval duurder) moet zijn dan de versie in de winkels.

Geeft mij nou weinig vertrouwen in digitale distributie. In ieder geval niet over waar het financiële voordeel heengaat :)

• _Anvil_
humm... activatie key is gelukt, maar daarna toch " kan niet installeren omdat het spel niet uitgebracht is blablabla..

huh? installeren zou toch al moeten kunnen? ik draai gewoon setup van de dvd...

En is het nu 0:00 of 2:00, de lancering hier in NL?

• _Anvil_
Op steam staat civ5 nu netjes op mn spellenlijst, maar de enige op die daar is heet " voorloaden" . Dus het preloaden dat je ook al kunt als je hem online koopt? Waarom heb ik dan net een dvd in de winkel gehaald?? Als het domme ding hem toch gaat downloaden? @#$$#@$@#!!

Wat een ellende dit :)

• Greebs

Greebs

inert

Het schijnt dat je ergens Download from DVD kan kiezen.
_Anvil_ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:14:
Waarom heb ik dan net een dvd in de winkel gehaald?
Omdat het leuk staat in de kast? Daarom heb ik een retail :)
(En het is goedkoper meestal :P )

• _Anvil_
Denk dat ik het spel gewoon in mn handen wou hebben ja, en ik kan hem nu in de kast zetten op een rij met de andere Civ DVD's :)

Maar goed, hoe kun je downloaden van dvd? en weet iemand nu hoe het met die tijden zit? 5 pm op de 23e, pacific time staat op steam...

• Greebs

Greebs

inert

Wat betreft de tijd zou ik even de laatste 2 pagina's van deze thread doorlezen en/of in Steam zelf kijken.

Download from DVD weet ik zelf ook niet, ik zag alleen ergens staan dat het een mogelijkheid was nadat iemand hetzelfde commentaar had als jij (alsnog moeten downloaden ook al heb je een DVD). De Steam Help/FAQ kan je vast op weg helpen.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

djidee schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:58:
Uw bestelling met bestelnummer *** is verzonden

Toch eerder *O*

Erg benieuwd naar het pakket, en het artbook ook, wat ik hier lees, stemt me al tevreden :Y

"Mekker, blaat"

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:02:
Ik wacht gewoon nog even af. Er is best veel veranderd zoals: geen religie, geen spionage, te weinig civilizations, ander gevecht systeem, onduidelijkheid over DLC's.

Daarnaast heb ik enige tijd geleden de complete Civ IV voor een bodemprijs gehaald. Dus ik kan daar nog wel even mee vooruit. Tegen de tijd dat Civ V een volledig spel is, kijk ik wel weer verder.
Die veranderingen vind ik juist wel goed, ze durven ten minste het spel te vernieuwen in plaats van dat het een Civ IV met grafische update is geworden.

In de demo vond ik het gevechtsysteem in ieder geval wel leuk, het vechten wordt wat meer een uitdaging. Spionage zie ik graag nog eens terugkeren want zeker nu je geen stacks of doom meer kunt gebruiken om een stad te vernietigen is spionage het ideale middel om je tegenstander wat te verzwakken voordat je een aanval plaatst :).

Mijn pre-order bij Bol.com is in ieder geval verzonden, dus dat wordt morgenavond installeren en even kort spelen en zaterdag de wekker zetten om mijn hele ochtend eraan te besteden!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

_Anvil_ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:33:
en weet iemand nu hoe het met die tijden zit? 5 pm op de 23e, pacific time staat op steam...
2 uur vannacht als ik het goed heb. 00:00 UTC.
Ik gok dat dat ongeveer 5pm pacific time is? :P

• Matis
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

MUST NOT ORDER :p

Als ik die game nu bestel, dan komt het niet meer goed met mijn nachtrust de komende dagen. Daarnaast vind ik 50 euro via Steam vind ik momenteel véél te duur :o

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Matis schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:54:
Daarnaast vind ik 50 euro via Steam vind ik momenteel véél te duur :o
Hier is-ie €35,99 in ieder geval.

Voor de liefhebbers, Hier de link naar budgetgaming, makkelijk in de gaten houden hoe duur het waar is :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 21:00 ]

• Matis
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Ik kan ook PW-en, maar ik vind van die internetwinkeltjes altijd een beetje dubieus. Feitelijk wil ik alleen een serial voor weinig geld, en dan via Steam kan binnenhengelen :D
Daarnaast vind ik 36 euro nog steeds veel geld voor slapeloze nachten :+

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 23-09-2010 21:01 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kun je de "echte" versie op een paar pc's installeren, zoals bv c&c ra 3?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hem net ook opgehaald, ik zag hem toevallig al liggen. Nu baal ik dat hij pas over 5 uur te spelen is :(

Toch maar wachten tot morgen na het werk dan. (of zal ik de baas nog even bellen dat ik morgen een snipperdagje neem :P )

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Matis schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:00:
[...]
Daarnaast vind ik 36 euro nog steeds veel geld voor slapeloze nachten :+
Eigenlijk moet Firaxis jou betalen wegens gederfde inkomsten :P
dragon2 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:00:
Kun je de "echte" versie op een paar pc's installeren, zoals bv c&c ra 3?
Wat is de 'echte' versie? Bestaat er ook een nepversie dan? :P

Maar je kan het op zoveel computers installeren als je wilt (via Steam), maar je kan maar op 1 plek ingelogd zijn :)

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Yes hij is binnen !!! Dinsdag besteld bij Dynabyte, vandaag per post binnen gekregen, nu zullen de uren wel weer ongemerkt weg tikken..... ;) :)

• jjwa
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Wow, als ik dat had geweten was ik er vandaag ook heen gefietst! Maar MM is normaal aardig duur in nieuwe spellen, en op Steam is hij €50... Kan je bevestigen dat je echt € 34,99 hebt betaald, en dat dat geen typo is van € 54,99 ofzo? :D.

• _Anvil_
Bekend probleem met downloaden vanaf steam ipv install vanaf disc gevonden: https://support.steampowe...le.php?ref=5357-FSQM-0382

Schijnbaar een bug in de UI van steam. Vraag me af of mijn probleem (ik krijg de melding al voordat ik kan installeren of downloaden) hieraan gerelateerd is...

GF zit nu aan de PC, dus ik zal het morgenochtend wel zien (vrije dag gelukkig, van werk in elk geval..)
_Anvil_ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:54:
Bekend probleem met downloaden vanaf steam ipv install vanaf disc gevonden: https://support.steampowe...le.php?ref=5357-FSQM-0382
Ah, goed gevonden :)
Anderen zullen daar ook wel baat bij hebben denk ik.

• Refragmental
Nog 3 uurtjes, dan mogen we!

Verwijderd

nog 2 uur en 47 minuten....

maareh, even serieus, wie gaat er bikkelen vancht voor civ?
ik iig niet, morgen weer veel te druk. Maar daarna... WEEKEND >:) >:) >:)
Ik ook niet, zo naar bed, morgen vroeg op. Maar het hele weekend staat in het kader van Civ :9

Laten de die-hards een berichtje hier achter hoe het was en hoe onwennig het speelt enzo? ;)

Verwijderd

Als ik de demo start, krijg ik de keuze : Directx 9 of Directx 10/11.

Ik draai windows 7, en net gekeken, dat is directx 11. Maar als ik de demo met DX 11 start, dan crashed ie.

Met 9 start hij wel gewoon.

Is dat bij meerdere mensen toevallig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:24:
Als ik de demo start, krijg ik de keuze : Directx 9 of Directx 10/11.

Ik draai windows 7, en net gekeken, dat is directx 11. Maar als ik de demo met DX 11 start, dan crashed ie.

Met 9 start hij wel gewoon.

Is dat bij meerdere mensen toevallig?
Heb je een video kaart die 11 ondersteunt?

Verwijderd

Hm, geen idee eigenlijk. Hoe kan ik dat zien? Ik heb een Radeon X1900 XTX
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:36:
Hm, geen idee eigenlijk. Hoe kan ik dat zien? Ik heb een Radeon X1900 XTX
Die ondersteunt geen DX11 geloof ik.
Zou ik even op de specs-pagina van de kaart kunnen terugvinden (maar het is laat en ik ben lui :P )

Edit:
Zie hier: Wikipedia: Comparison of AMD graphics processing units
De kaart ondersteunt maximaal DirectX9.0c

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 23:40 ]

Verwijderd

Ik heb de volledige game al gespeeld (VPN), in zowel DirectX 9 als 11 modus met een ATI Radeon 5850. En er zit nagenoeg geen verschil in, je mist dus niks in 9 modus :)

Oja, de game is gigantisch verslavend! Heb er al 7 uur aan verloren O-)

Verwijderd

ahh, thanks ;)

Hm, jammer dat ie dat niet ondersteund. Zijn er veel voordelen bij DX 11 ?

Had net even alles op High gezet, en 1280x1024, geen AA (kan ik niet eens instellen :? ), dat draaide opzich goed. Maar was niet echt onder de indruk.. misschien toch tijd voor een nieuwe video kaart. Wat draaien jullie voor resolutie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 23:49 ]

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:46:
Had net even alles op High gezet, en 1280x1024, geen AA (kan ik niet eens instellen :? ), dat draaide opzich goed. Maar was niet echt onder de indruk.. misschien toch tijd voor een nieuwe video kaart. Wat draaien jullie voor resolutie?
Het is geen spel om 'onder de indruk' van te zijn, grafisch gezien, natuurlijk ;)
Het is niet (veel) mooier dan Civ4 bijv.

(Ik draai overigens 1440x900, dus ongeveer net zoveel pixels als jij :) )

Edit:
Overigens is hier een topic over DX9 vs DX11: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=381048

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 23-09-2010 23:53 ]

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:52:
[...]
Het is geen spel om 'onder de indruk' van te zijn, grafisch gezien, natuurlijk ;)
Klopt, is ook zeker niet het belangrijkste, maar wel fijn als het ff nét zo mooi draait als in de gameplay videos die ik laatst zag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:46:
Tsja onder de indruk, dat is altijd subjectief natuurlijk (nieuwe videokaart gaat je in ieder geval niet helpen als je op high hebt gekeken en hoe het er uit zou zien met AA kun je meestal wel inschatten) :) Zelf vind ik het er erg mooi uitzien, en het is ook een beetje de gehele grafische stijl natuurlijk die je of wel of niet bevalt. Alleen de graphics voor de rivieren vind ik tegenvallen. Speel zelf op 1920*1200, maar vanwaar de vraag?

Edit: Actually na de vergelijking van DX9 vs. DX11 die anandus heeft gepost zie ik dat DX11 toch meer verandert qua graphics dan ik had gedacht, dus kan een nieuwe videokaart wel een kleine verbetering brengen :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Greebs op 24-09-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:13:
[...]

nog 2 uur en 47 minuten....

maareh, even serieus, wie gaat er bikkelen vancht voor civ?
ik iig niet, morgen weer veel te druk. Maar daarna... WEEKEND >:) >:) >:)
Hoe kom je hierbij? Volgens mij om 01.00 uur precies mag je gaan spelen. Want er zit nu 1 uur verschil tussen londen en hier. Steam geeft ook 1 uur aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij rond Steam naar beneden af. Dus als het 1 uur en 59 minuten is, dan zegt-ie doodleuk 'approx 1 hour'. *Geloof ik*.
Om 2 uur onze tijd komt-ie uit: http://www.wolframalpha.com/input/?i=September+24+00:00+UTC
Bomin schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:07:
[...]
Alleen de graphics voor de rivieren vind ik tegenvallen.
Same here. Waarom zijn die rivieren zo?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Toch maar gekocht op Steam :).

Maar ehhh... op de store page is bij mij de countdown weg, maar in mijn games library staat hij nog steeds als unreleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jjwa schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:06:
Toch maar gekocht op Steam :).

Maar ehhh... op de store page is bij mij de countdown weg, maar in mijn games library staat hij nog steeds als unreleased?
Ja, de timer stond blijkbaar verkeerd gok ik (een uur te vroeg blijkbaar, iets met zomertijd enzo :P ).

Hij unlockt om 2 uur (althans, volgens het lijstje)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-09-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Argh! Wat een krengen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Britten is het helemaal lullig, die hadden in het lijstje ook gewoon 00:00 uur staan.. Maar dat was dus GMT, terwijl het nu British Summer Time is, GMT+1 :o
Zijn een hoop mensen aan de andere kant van de Noordzee best teleurgesteld, nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
de britten moeten niet zeuren, die hebben hem via steam voor iets minder dan 36 euro :P
ik twijfel nog of ik hem haal, in ieder geval niet via steam want die gasten ga ik niet spekken haha :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hij is gereleased!

Veel plezier mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Aargh, dat was dus weer iets te vaak "nog even dit proberen", plus dat het de laatste keer dat ik op de klok keek half 3 was .. sigh =)

Potje met de babyloniers begonnen om 2 uur, volgens mij probeer ik de science win te halen, maar ondertussen ook al de irritante arabieren afgemaakt (beetje steden maken op de plekken waar ik dat wilde!), dus kan op zich ook nog wel die kant op. Tot nu toe valt het niets tegen!

Maar het is laat/vroeg dus ik ben naar bed, veel plezier dit weekend all ;)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Zo, ik was zo verstandig niet tot 2u te wachten, dus ik ben vanmorgen maar begonnen (werd toevallig om 5.30u al wakker, dus tja :)

Installatie ging netjes vanaf DVD en was in 5 minuten rond. Gelukkig. Graphics vind ik ook niet echt heel bijzonder, maar default stond alles redelijk laag bij mij. Zal zo de resolutie eens hoger zetten, alle tekst en de HUD lijkt nu te groot. Ik moet zeggen dat ik de look & feel verder erg mooi vind.

Game begonnen op chieftain met de grieken, de krachtige early UU's leken me wel wat voor een goede start. Wel opvallend veel buren naast me op deze small map. Kan verder nog weinig zeggen van de moeilijkheidsgraad of andere elementen. Ik ben verder een redelijk ervaren civ speler, meestal eindig ik een editie van civ met spelen op rond de 5e moeilijkheidsgraad, daarboven winnen begint te veel op werken te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

bangkirai schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:22:
Ben er trouwens achter gekomen, dat je als nl-er absoluut geen keus hebt, waar je het als digital download wilt bestellen.

Direct2drive blokkeert NL ip adressen op hun verschillende sites, zodat je het niet kunt kopen.
Paar andere services hebben hem ook niet in aanbod.
Dus blijft alleen steam over.

Ik blijf het gigantisch maf vinden, dat we in europa regels hebben, waarbij we gewoon bij de buren van alles mogen kopen, maar dat de software industrie vind, dat dit niet voor hun geld en waarbij ze dus maar doodleuk ip ranges blokkeren.
(tuurlijk met trucks kun je het wel aanpassen, maar als je je settings dan weer op normaal zet, heb je kans, dat het spel zichzelf blokkeert)

"This product is available for purchase in the United States, Canada, Mexico, France, Spain, Germany, Denmark, Greenland, Faroe Islands, Finland, Åland Island, Iceland, Norway, Sweden, and the United Kingdom."

Dit bedoel ik dus, we hebben in EU vrij verkeer van goederen en diensten, dus dan vind ik het gewoon abnormaal, dat sommige eu inwoners het wel mogen kopen en anderen niet.
Je hebt gelijk. Volgens het Schengen akkoord mag dit dus niet en is dit illegaal. Voor de Europese rechtbank van koophandel zal je dus waarschijnlijk je gelijk halen, maar jah... wie gaat er daar aan beginnen voor computerspelletjes.

Het valt me ook op dat het voornamelijk de Benelux is die in die zaken genaaid wordt (zo ook heel veel op het PlayStation Network). Ik vraag me af hoe dat komt?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik heb hem uiteindelijk gisteravond toch maar gekocht.

Na wat zoeken een UK shop gevonden waar ik via PayPal of CC in ponden kon kopen. Hij is daar in de aanbieding voor GBP 29,99 ofwel ≈ 35,3 Euro (iets meer dan 36 met de wisselkoers die PayPal hanteerd).

Om tien over twaalf lag de activatie code in de mail, net in Steam geactiveerd en het lijkt allemaal te werken.
Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste