Acties:
  • 0 Henk 'm!
djidee schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:31:
Oh, wat kriebelt het naar het zien van die filmpjes en een uurtje lezen op de fansites enzo... Maar eens kijken wat ik nog aan vrije dagen heb :+ >:)
Ik heb ook het weekend na de 23e helemaal gevrijwaard van welke afspraak dan ook. Mijn vriendin gaat 2 dagen de hort op, dus ik heb het rijk voor mezelf (en Civ) alleen :+
Op Civfanatics loopt zelfs een topic met de strekking van "Wie heeft er ook vakantiedagen opgenomen?" :P

Oh, en maandag is er een 2 uur durende livestream van gameplay.
Weet ik niet of ik echt 2 uur wil kijken naar iemand anders die gaat spelen, maarja.

Ik merk trouwens wel bij het zien van al die screenshots en filmpjes dat ik toch een behoefte heb voor meer informatie, meer inzicht in de werking, economie, etc.
Maar misschien zit dat in popups verstopt ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 10-09-2010 09:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:58:
Ik merk trouwens wel bij het zien van al die screenshots en filmpjes dat ik toch een behoefte heb voor meer informatie, meer inzicht in de werking, economie, etc.
Maar misschien zit dat in popups verstopt ofzo.
Volgens mij voornamelijk mouse overs. Tenminste.... In het filmpje wat je postte zag je dat wanneer er een mouse over over de resources aan de bovenkant was dat er meer informatie beschikbaar was.

Enneh, waar is die life stream dan? aangezien dat veel info over het spel an sich geeft (en daar ik ook let's play youtubes kijk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Naar aanleiding van die walkthrough video toch maar gepreordered, zitten veel meer verbeteringen in dan dat ik gedacht had. Nu is het wel zo dat ik bij deze shop eerst probeerde te betalen met creditcard, dan moet je op een gegeven moment je CVC code invullen, maar je kan ook een reden geven bijv. "Wil CVC code niet geven", maar dan kreeg ik telkens een foutmelding in de trant van "selecteer een reden voor niet geven van CVC". Toen teruggegaan en toch maar via iDeal betaald. Nu staat echter op de elektronische factuur 2 keer het spel en ook een totaalbedrag a 2 keer het spel, en met de mededeling dat het bedrag voldaan is, maar ik heb toch echt maar voor 1 spel overgemaakt via iDeal (en kan me niet voorstellen dat mijn CC gecharged is).

We zullen het zien :) Anders zal ik het 2e exemplaar tzt hier goedkoop aanbieden aan een liefhebber.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Bomin schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:12:
Naar aanleiding van die walkthrough video toch maar gepreordered, zitten veel meer verbeteringen in dan dat ik gedacht had. Nu is het wel zo dat ik bij deze shop eerst probeerde te betalen met creditcard, dan moet je op een gegeven moment je CVC code invullen, maar je kan ook een reden geven bijv. "Wil CVC code niet geven", maar dan kreeg ik telkens een foutmelding in de trant van "selecteer een reden voor niet geven van CVC". Toen teruggegaan en toch maar via iDeal betaald. Nu staat echter op de elektronische factuur 2 keer het spel en ook een totaalbedrag a 2 keer het spel, en met de mededeling dat het bedrag voldaan is, maar ik heb toch echt maar voor 1 spel overgemaakt via iDeal (en kan me niet voorstellen dat mijn CC gecharged is).

We zullen het zien :) Anders zal ik het 2e exemplaar tzt hier goedkoop aanbieden aan een liefhebber.
of je mailt even om er 1 te annuleren? 8)7

• Greebs

Greebs

inert

Toch een mooie gok om te kijken of ze me er daadwerkelijk twee voor de prijs van één gaan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
[b]

Ik houd me aanbevolen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shao Kahn op 13-09-2010 08:26 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Potverdikke! Ik had dat filmpje niet moeten kijken, nu gaat het heeeel lang duren tot de 23ste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Vriendelijke reminder: Over 1 minuut begint de 2 uur durende gameplay livestream @ http://www.ustream.tv/2kgameslive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

Zo, ik heb 't gepreload. Niet dat je daar wat mee kan, maar goed. Ik zie ook dat er 120 achievements zijn.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomin schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:59:
Vriendelijke reminder: Over 1 minuut begint de 2 uur durende gameplay livestream @ http://www.ustream.tv/2kgameslive
dank voor de reminder. dat was 2 hours well spend :p...
Echt bummer dat we nog een week of anderhalf moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:19:
[...]

dank voor de reminder. dat was 2 hours well spend :p...
Echt bummer dat we nog een week of anderhalf moeten wachten :(
Voor degene die het gemist hebben (zoals ik). Na wat zoeken op het civfanatics forum heb ik de opnames gevonden :).

Deel 1 en deel 2.

Ik ben benieuwd of het wat is.

[ Voor 47% gewijzigd door TheHolyCow op 14-09-2010 11:19 ]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
ziet er heerlijk uit, nog meer dingen voor veel te weinig tijd! :)

• Tjmen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Die stukken gameplay hebben ervoor gezorgd dat ik 'm ook maar even heb besteld net. Ziet er supergoed.

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ben normaal nooit zo van 't preorderen/meteen halen op release day - ik wacht vaak net lang genoeg tot een titel 'midprice' wordt - maar ik twijfel nu stiekem toch een beetje of ik dat niet gewoon moet doen. Heb ik 'm sowieso voor 't weekend (lijkt me dan toch) in huis.

En qua game uren haal ik 't er toch wel uit, mocht ik 'te veel' betalen. Net als bij spellen als eerder Civ IV, Football Manager, FiFa en the Orange Box. Daar heb ik ook altijd/betaal ik ook vaak full price voor.

Heb vanmiddag/avond met een goed bord pasta (home specialty :Y) ) de gameplay footage van ca. 2 uur gekeken. En ik had al wel zin in deze game, maar nu lijken 7 dagen wachten nog wel echt lang....

Ik speel Civ al sinds deeltje 1 (echt veel vanaf deel 2) en het lijkt erop dat ze met name met de combat (wat nog behoorlijk weinig was veranderd sinds deel 2) de serie weer naar een hoger niveau kunnen brengen. City States zijn zeker ook een interessant concept, maar daar 'is the jury still out on'. Dat moet ik eerst echt in de praktijk zien....

Ga nu maar 'om de tijd te dooiuh' (en omdat slapen nog niet echt gaat werken of zo) Civ IV opstarten. Uiteraard met de Philosophical/Cultural Pericles en zijn manse Odeons en Phalanxes + extra Great People Madness Pro _/-\o_

Butt-kicking! For goodness!

Verwijderd

thanks anadus voor de tip van mediaoffer. Heb hem daar zojuist ge pre-orderd. Nu maar wachten, en hopen dat ze hem snel opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPFarm.Ville()
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-08 17:04
Ik denk dat ik hem vanavond ook maar even ga Preloaden :P. Denk dat dit echt een gaaf spel gaat worden. Zal er alleen weinig tijd voor hebben, want moet ook nog LoL spelen, pfff (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:42
ergens midden in de nacht vandaag een 30 min demonstratie van gamespot van de modern era warfare. Dit word om 4:00PM PST gehouden weet alleen zo niet de precieze tijd.

link naar informatie pagina: http://www.gamespot.com/s...cks&tag=picks%3Btitle%3B2

Link waar je de video kan zien zodra ze gaan streamen: http://www.gamespot.com/s...ng_civilization_v20100917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Bedankt voor de heads-up, zeker interessant om even te kijken :)

4:00 PST is bij ons 1:00 's nachts (zaterdagochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 18:14
Van al die filmpjes en andere voorpret, is het geduld aardig opgeraakt. Nu nog een week wachten, oei oei. :P

Ben wat grieperig dus een spel als dit zou wel van pas komen (kan niet veel anders). "Van ellende" maar weer SMAC uit de doos gehaald. Zou mooi zijn als daar ook weer eens een nieuwe versie van uitkomt. :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
geschiedenis van Civ op arstechnica http://arstechnica.com/ga...20-years-of-wonders.ars/2 :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

GameMania kan nu (waarschijnlijk dankzij de collega's in België) ook de Collector's Edition van Civ V leveren.

Zal BOL.com leuk vinden, aangezien dat exclusiviteitscontract met 2K Games ook waarschijnlijk niet geheel gratis zal zijn...

(Maar goed, mocht ie inmiddels bij BOL.com uitverkocht zijn en je toch een CE willen hebben; dan weet je nu waar je deze eventueel nog op zou kunnen pikken ;) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

sanity check: Civ 5 komt enkele dagen voor de release op een niet nader te noemen torrent site. Zou je hem downloaden ookal heb je hem gepreordered? ;)

Ik faal de check iig :+

Ps. de game manual staat online: http://www.civilization5.com/#/community/feature_manual

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 15:06 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:04:
sanity check: Civ 5 komt enkele dagen voor de release op een niet nader te noemen torrent site. Zou je hem downloaden ookal heb je hem gepreordered? ;)

Ik faal de check iig :+
Hoe graag ik hem ook zou willen spelen, ik doe niet aan illegaal downloaden, dus mij zal je niet op een torrentgebeuren vinden (hell, ik zou niet eens weten hoe :P ).
Die paar daagjes tot de demo (dinsdag) en het spel zelf (vrijdag*) overleef ik wel :) Effe doorbijten ;)
Ja, de game manual heb ik ook al aardig doorgebladerd :) Very nice :Y

Ondertussen stromen de reviews aan alle kant binnen.
Maar vooral voor de wat luiere Tweaker: Gametrailers Video Review :)

* Hoop ik

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

mindcrash schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:09:
GameMania kan nu (waarschijnlijk dankzij de collega's in België) ook de Collector's Edition van Civ V leveren.

Zal BOL.com leuk vinden, aangezien dat exclusiviteitscontract met 2K Games ook waarschijnlijk niet geheel gratis zal zijn...

(Maar goed, mocht ie inmiddels bij BOL.com uitverkocht zijn en je toch een CE willen hebben; dan weet je nu waar je deze eventueel nog op zou kunnen pikken ;) )
Bestel hem vanavond daar, straks nog mn verjaardag vieren en verwacht daar nog weer wat bonnen. Vind 80,- een hoop geld, maar met die bonnen, ach, he. Hij moet hoe dan ook komen.. Voorfilmpjes _/-\o_ Nu de manual aan het doorspitten :> .. Al vallen me daar wel wat dingen op (minder mogelijkheden om soort 'wereld' te bepalen namelijk: Continents, Pangaea en Archipalago.. Dat waren er veel meer)

"Mekker, blaat"

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

djidee schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:38:
Bestel hem vanavond daar, straks nog mn verjaardag vieren en verwacht daar nog weer wat bonnen. Vind 80,- een hoop geld, maar met die bonnen, ach, he. Hij moet hoe dan ook komen.. Voorfilmpjes _/-\o_ Nu de manual aan het doorspitten :> .. Al vallen me daar wel wat dingen op (minder mogelijkheden om soort 'wereld' te bepalen namelijk: Continents, Pangaea en Archipalago.. Dat waren er veel meer)
Nouja, consider it to be een leuk cadeautje voor jezelf voor je verjaardag ;)

Ik als Civ freak heb helemaal iets leuks gedaan én de digitale SE besteld (vooral vanwege de Babyloniërs en het extra Map pakket; en 100% zeker kunnen zijn dat ik op 'Civ V' day als ik thuis kom uit m'n werk gelijk kan beginnen) én de CE voor het artbook, beeldjes, Steam backup op DVD en de soundtrack :p

Ik denk trouwens dat de maps later wel wat uitgebreid gaan worden aangezien er weer gigantisch veel support voor mods in de game engine is gebakken (en daarnaast denk ik nog steeds dat Firaxis/2K expres een hoop features weg heeft gelaten om dat later via DLC weer toe te voegen).

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 18-09-2010 16:42 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

mindcrash schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:38:
[...]
(en daarnaast denk ik nog steeds dat Firaxis/2K expres een hoop features weg heeft gelaten om dat later via DLC weer toe te voegen).
Dat denk ik ook, er missen sowieso nog een hoop 'standaard' civs (Spanje, Mongolië, etc).
Een Civ zonder Isabella en Ghengis is geen Civ :/

Wat ik wel hoop is dat er ook nog wat (natural) wonderen bijkomen, ik vind het wel een beetje magertjes (al is het voor mij eigenlijk nooit genoeg O-) ).
Al vrees ik dat dat niet het geval zal zijn, wonderen zouden nogal balansbrekend zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 18-09-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Nou ja, met Religion weg, is toch wel het speerpunt van Isabella verdwenen...

Daar kon je altijd op wachten, Isabella die oorlogen start omdat jij anders denkend bent :9 Zowieso presteert die het altijd om als eerst al die religies uit te vinden. Aan het eind van een spel (of voordat ik erover heen ga) heeft ze altijd zeker de helft van de holy cities in haar empire

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

djidee schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:38:
[...]

Volgens mij zag ik in dat eerste deel van die playthrough dat er een heel veel type werelden had (east vs west/north vs south/ en nog veel meer (kon je instellen in advanced))

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38
Pff, na lang wachten eindelijk weer een nieuwe Civ met mooi graphics. Ik hoop, maar denk niet dat het zo wordt, dat managment net zo wordt als bij Civilization: Call to Power. Naar mijn mening een van de betere civs.
Heb de game al gepreorderd en denk dat de rest van mijn leven uit een pc, civ en pizza's bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yamAUchi schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:05:
[...]

Volgens mij zag ik in dat eerste deel van die playthrough dat er een heel veel type werelden had (east vs west/north vs south/ en nog veel meer (kon je instellen in advanced))
Ja, klopt en je hebt ook nog four corners.

Wacht, zal even een screenshot van de map-folder maken.
Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lGe87uRMVbboHZoJ8v8Yu1vT/full.jpg
Dahal schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:24:
Ik hoop, maar denk niet dat het zo wordt, dat managment net zo wordt als bij Civilization: Call to Power.
Wat bedoel je hier precies mee? :)

Overigens, hebben jullie al enig idee waarmee jullie je eerste potje gaan spelen? :)
Ikzelf zit aan Rusland te denken, vooral vanwege de Krepost en de unique ability.

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 19-09-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Wat ik mij nog kan herinneren van Call to Power was dat je per stad andere tax rate kon instellen, per stad kon je de economie instellen om het zo maar te zeggen. Durf dit ook weer niet met zekerheid te zeggen, omdat het best lang geleden is toen ik dat voor het laatst heb gespeeld :).

Wat ik altijd leuk vind aan Civs was de research tree, economie en politics. Ik hield mij nooit heel erg bezig met me leger. Wat ik het nadeel van Civ IV vond waren de religies. De religies kwamen allemaal in een andere periode. Bijvoorbeeld Buddisme en Hindoeisme is er al best snel. Aan het einde van het spel, bij mij tenminste is iedereen dat nog steeds, terwijl in de echte wereld Islam en Christendom toch ook groot zijn. Dit vond ik erg jammer aan het spel, maar gaf natuurlijk ook weer een extra uitdaging :).

Kijk link voor screens, dat bedoelde ik met betere managment over een stad:
http://www.gamespot.com/p.../0/3/?tag=imagenav%3Bnext

[ Voor 9% gewijzigd door Dahal op 19-09-2010 14:40 . Reden: Screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dahal schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:38:
Wat ik mij nog kan herinneren van Call to Power was dat je per stad andere tax rate kon instellen, per stad kon je de economie instellen om het zo maar te zeggen. Durf dit ook weer niet met zekerheid te zeggen, omdat het best lang geleden is toen ik dat voor het laatst heb gespeeld :).

Wat ik altijd leuk vind aan Civs was de research tree, economie en politics. Ik hield mij nooit heel erg bezig met me leger. Wat ik het nadeel van Civ IV vond waren de religies. De religies kwamen allemaal in een andere periode. Bijvoorbeeld Buddisme en Hindoeisme is er al best snel. Aan het einde van het spel, bij mij tenminste is iedereen dat nog steeds, terwijl in de echte wereld Islam en Christendom toch ook groot zijn. Dit vond ik erg jammer aan het spel, maar gaf natuurlijk ook weer een extra uitdaging :).

Kijk link voor screens, dat bedoelde ik met betere managment over een stad:
http://www.gamespot.com/p.../0/3/?tag=imagenav%3Bnext
Ah, zo.

Nee, volgens mij is er nóg minder management, wat dat betreft. Je hebt, geloof ik, niet eens meer sliders voor je research enzo (wat je in Civ4 nog wel had).

Religies zijn eruit, in plaats daarvan (en in plaats van de civics) heb je 'social policies'.
Begrijp precies wat je bedoelt wat religie en tijd betreft. Zo vaak dat driekwart van de wereld Boeddhist is en maar één stadje ergens Islamitisch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Wel jammer dat er minder management aan je wordt overgelaten. Natuurlijk verlagen ze de instap voor andere spelers daarmee wel erg, maar voor wat meer oudere spelers is dit natuurlijk jammer.. Ook jammer dat de sliders weg zijn. Ik zie het dinsdag allemaal wel (hopelijk) en anders woensdag wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Dat die religies niet helemaal correct zijn wat betreft hun grootte is natuurlijk gewoon vrij correct. Als de speler Christendom "uitvindt" dan is het aan hem om dit te verspreiden. Doet vrijwel niemand natuurlijk, omdat de voordelen nou ook niet echt groot waren.

Of je kunt ook zeggen; We leven zelf in een potje CIV dat gewoon ook maar een mogelijkheid is tussen alle mogelijkheden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Atheist schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:21:
Dat die religies niet helemaal correct zijn wat betreft hun grootte is natuurlijk gewoon vrij correct. Als de speler Christendom "uitvindt" dan is het aan hem om dit te verspreiden. Doet vrijwel niemand natuurlijk, omdat de voordelen nou ook niet echt groot waren.

Of je kunt ook zeggen; We leven zelf in een potje CIV dat gewoon ook maar een mogelijkheid is tussen alle mogelijkheden.
You invented Philosophy
:+

Oh, en alle filmpjes van de Civ-leiders staan online:
http://www.civilization5.com/#/civilizations-all/

Leuk, versta er niet veel van, maar leuk :P

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-09-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand al iets meer over de demo gehoord? (en dan met name wanneer deze bij ons op Steam te vinden zal zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Wereldwijd 21 september 10:00 AM EST (16:00 in Nederland).

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=87277

[ Voor 33% gewijzigd door Greebs op 20-09-2010 23:41 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Dahal schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:38:
Wat ik het nadeel van Civ IV vond waren de religies. De religies kwamen allemaal in een andere periode. Bijvoorbeeld Buddisme en Hindoeisme is er al best snel. Aan het einde van het spel, bij mij tenminste is iedereen dat nog steeds, terwijl in de echte wereld Islam en Christendom toch ook groot zijn. Dit vond ik erg jammer aan het spel, maar gaf natuurlijk ook weer een extra uitdaging :).
Vinkje aanzetten met choose religion bij de gamesetup, zorgen dat je de eerste bent met een tech die normaal tot een found religion leidt, en dan Christendom kiezen en vervolgens met harde hand verspreiden (alleen die verrotte Isabella elke keer op je pad :o )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nogal jammer dat dit spel hier "pas" op vrijdag geunlocked kan worden op steam, terwijl ze in de USA al vandaag kunnen spelen.

Normaal komen games hier toch ook op de dinsdag/woesndag uit? Weet iemand waarom wij pas 3 dagen later mogen spelen?

Gelukkig kirjgen we de demo wel al vandaag, heb ik toch iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Toch maar is eerder weg gaan vandaag van het werk. Hopelijk is de demo beetje uitgebreid! Hoe is de demo samengesteld van deze game? Kan je maar een bepaald aantal turns doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tien pagina's vol, en maar twee in-game filmpjes en nul screenshots. Geeft dat iets aan over de grafische kwaliteit van dit spel, of hoe zit dat? oh, het wordt vandaag pas gereleased, never mind :$

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De demo is op een small sized map, 150 turns op standard snelheid en tech is gelimiteerd tot medieval age. Hij komt als het goed is over 5 uurtjes uit op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Heb ook voor de verandering het spel besteld, ligt als het goed is vrijdag op de deurmat.
Kan wel wachten dat het spel in prijs is gezakt... ach die 10 of 20 euro betaald zich wel terug in het speelplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, en op zich vind ik 35 euro voor een nieuw spel best goedkoop. Je ziet niet vaak dat nieuwe games zo goedkoop zijn op de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:56:
Ik vind het nogal jammer dat dit spel hier "pas" op vrijdag geunlocked kan worden op steam, terwijl ze in de USA al vandaag kunnen spelen.

Normaal komen games hier toch ook op de dinsdag/woesndag uit? Weet iemand waarom wij pas 3 dagen later mogen spelen?

Gelukkig kirjgen we de demo wel al vandaag, heb ik toch iets te doen.
Wat is dit nou weer voor onzin??

Dus vandaag is de algehele release voor iedereen in de VS?
Maar de mensen buiten de VS die op steam eigenlijk al alles hebben wat nodig is om het spel te spelen... die moeten maar wachten tot vrijdag?

Echt waar, welke debiele manager verzint nou zoiets? 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Zojuist van het officiele forum:
Civilization Unlock Times

No matter where you buy your copy of Civilization V, you won't be able to play until the game unlocks in your region. Here are the unlock times that we know of:

North America:

September 21 @ 10am EDT (New York, Toronto, Fake Virginia, Miami)
September 21 @ 9am CDT (Chicago)
September 21 @ 8am MDT (Denver)
September 21 @ 7am PDT (California, Washington)
September 21 @ 11am ADT (Nova Scotia) [fixed: Thanks Canucker]

Worldwide: September 24 @ 00:00 UTC

Rio de Janeiro, Brazil : September 23 @ 21:00
Buenos Aires, Argentina : September 23 @ 21:00
Reykjavik, Iceland : 00:00
London, UK : 00:00
Berlin, Germany : 02:00
Johannesburg, South Africa : 02:00
Jerusalem, Israel : 02:00
Warsaw, Poland : 02:00
Rome, Italy : 02:00
Helsinki, Finland : 03:00
Moscow, Russian Federation : 03:00
Cairo, Egypt : 03:00
Tehran, Iran : 03:30
Mumbai, India : 05:30
Beijing, China : 08:00
Perth, Australia : 08:00
Tokyo, Japan : 09:00
Sydney, Australia : 10:00

For those who ordered through a digital distributor, this is the time when you will be able to activate the game on Steam. The same restriction applied to retail copies, no matter when they are bought or delivered. For more specific descriptions, see the vendor specific sections below.
Echt werkelijk, waarom wil je je klanten op zo'n manier naaien? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Refragmental schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:43:
Echt waar, welke debiele manager verzint nou zoiets? 8)7 :F
Dezelfde die zich zometeen stomverbaasd afvraagt waarom het spel heel binnenkort een paar duizend keer illegaal wordt gedownload in Europa en Azië... (Ik heb zo'n stom vermoeden dat na release in de US Civ V vrij vlot ontdaan zal worden van de Steamworks DRM namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
mindcrash schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:57:
[...]

Dezelfde die zich zometeen stomverbaasd afvraagt waarom het spel heel binnenkort een paar duizend keer illegaal wordt gedownload in Europa en Azië... (Ik heb zo'n stom vermoeden dat na release in de US Civ V vrij vlot ontdaan zal worden van de Steamworks DRM namelijk)
Precies.
Dit werkt het downloaden alleen maar in de hand. Zouden ze dat niet zelf kunnen bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:34
Refragmental schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:52:
Echt werkelijk, waarom wil je je klanten op zo'n manier naaien? :N
Spellen worden traditioneel op vrijdagen uitgebracht in Europa, en op dinsdagen in de VS. Offline winkels hebben hun hele distributie hierop afgestemd, dus die willen hier geen verandering in. Digitale releases volgen daarom dit patroon omdat 'gewone' winkels anders minder verkopen. En aangezien de offline winkels nog altijd het gros van de spellenverkoop voor hun rekening nemen durven uitgevers hier niet tegenin te gaan, uit vrees dat winkels anders weigeren het spel te verkopen, wat weer de verkoop van zo'n spel flink zal drukken.

Het is dus deels traditie, en deels machtsstrijd tussen digitale en fysieke verkoop. Als over pakweg vijf jaar de meerderheid van de spellen via digitale winkels verkocht wordt zal dit wel afgeschaft worden.

[ Voor 7% gewijzigd door GreatDictator op 21-09-2010 15:12 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Het zal de winkels een rotzorg zijn wanneer een spel uitkomt bovendien zijn er ook uitgevers die gewoon het spel uitbrengen wanneer ze dat uitkomt ( blizzard ), dit is gewoon weer een vervelende manager die wat te veel gedronken heeft en vind dat US belangrijker is en dus eerder het spel moet hebben.

Ach ja dan zoeken we wel een download van het spel als ze het zo graag niet willen verkopen dan niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Hij haalt bij mij de demo nu binnen via Steam. In de lijst met demo's staat hij nog niet, maar via IE en dit linkje (steam://install/65900) startte de install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
TheHolyCow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:06:
Hij haalt bij mij de demo nu binnen via Steam. In de lijst met demo's staat hij nog niet, maar via IE en dit linkje (steam://install/65900) startte de install.
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hartelijk dank!

Het Civfanatics-forum ligt lekker op z'n gat, trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
anandus schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:14:
[...]
Hartelijk dank!

Het Civfanatics-forum ligt lekker op z'n gat, trouwens :P
Het 2kgames forum heeft het ook moeilijk. Gelukkig las ik die tip voor het echt traag werd :P

Nou ja, klaar met downloaden. Ik ben spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheHolyCow schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:17:
[...]

Het 2kgames forum heeft het ook moeilijk. Gelukkig las ik die tip voor het echt traag werd :P

Nou ja, klaar met downloaden. Ik ben spelen :9~
Hier duurt het nog wel even ;(

Welke Civs kan je spelen? (dat was nog onduidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
anandus schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:18:
[...]
Hier duurt het nog wel even ;(

Welke Civs kan je spelen? (dat was nog onduidelijk)
Je hebt een random leader. Ik speel nu als de grieken. Je kunt alleen de moeilijkheid instellen.

En je kunt zo te zien saven en loaden... Dat is erg fijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Is er ook een andere locatie dan steam voor de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fortfort schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:27:
Is er ook een andere locatie dan steam voor de demo?
Neen (zou ook een beetje vreemd zijn, niet?)

Edit:
Info van Babylon is ook bekend:
quote: PACrivellaro
Heya folks. As promised, here's information for you on the Babylon civ:

Babylon
Nebuchadnezzar II

Earn free great scientist when you discover writing. Earn great scientists at double normal rate.

UU: Bowman
UB: Walls of Babylon

(logging in now to civilopedia their details).
Muren als UB, geen Zuggirat
Ik denk wel dat je hieruit kan concluderen dat Sumerië een DLC-civ wordt met Ziggurat als UB?

[ Voor 65% gewijzigd door anandus op 21-09-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Incomplete installation error :(

Nog maar eens opnieuw proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:45:
Hmmm... Incomplete installation error :(

Nog maar eens opnieuw proberen dan
Zelfde probleem hier

Steam - Coolbone
1 - 0
:F
Edit:
Er is hier precies een oplossing voor : http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=87501
Zelf nog niet geprobeerd. Ik ben gewoon terug beginnen te downloaden 8)7
Edit2:
Steam starten als admin heeft hier de truck gedaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
En mijn eerste potje uitgespeeld. Ging wel redelijk snel, volgens mij stopte het omdat de Duisters de 'Medieval Period' gehaald hadden.

De demo is te kort om er lekker in op te gaan, ik begon net op gang te komen. Vrijdag dan maar met de volle versie aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
wat een bummer die 100 turn limit :(

ik had gehoopt op 50 turns extra vanwege de post hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Op eigen risico: http://gamesync.net/2009/...borderlands-on-steam-now/

Werkt ook voor Civ V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

blueice85 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:37:
wat een bummer die 100 turn limit :(

ik had gehoopt op 50 turns extra vanwege de post hier:
Ja, ik zat vrolijk te spelen, beetje kijken hoeveel turns ik nog had en wat ik ging doen, houdt het bij 100 turns al op :( Nog niet echt alles goed kunnen beoordelen dus etc., maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe boven verwachting goed vind, en het ziet er beter uit dan van screenshots en filmpjes. Begon al wel te merken dat de turns bij de 100 mark al wat langer begonnen te duren, en ik heb toch geen zuinige processor.

Blij dat ik het volledige spel heb gepreordered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:03
Weet iemand of je in multiplayer ook coop kan doen? Met iets van een shared victory of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ook net even mijn eerste potje gespeeld tot turn 100. Heb met de Grieken gespeeld, al zijn Ramses en Darius ook wel interessant.
Heb er toch nog 2 uur over gedaan :P 3 steden, aardig wat tech (alle ancient, meeste classic en theology) en wat wondertjes (stonehenge, great library en oracle).

Maar het is inderdaad nét iets te kort om er goed in te komen. En ik wil een grotere kaart :P

Maar alles is wel even wennen zeg. En ze hebben de spatie als end turn eruit gehaald. Zeer irritant :/ (merk ook dat ik het steeds doe, uit automatisme. Maar misschien is het ergens in te stellen).
Bomin schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:23:
[...]
Begon al wel te merken dat de turns bij de 100 mark al wat langer begonnen te duren, en ik heb toch geen zuinige processor.
Same here. Nouja, een end turn is nog steeds een kwestie van secondes, maar ik ben heel benieuwd hoe het op een grotere kaart en in een wat verder gespeeld potje gaat zijn...
Blij dat ik het volledige spel heb gepreordered :)
QFT :Y

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 21-09-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Daspeed schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:56:
Weet iemand of je in multiplayer ook coop kan doen? Met iets van een shared victory of zo?
coop sowieso, ik neem aan dat je multiplayer dezelfde al dan niet meer alliantie-opties hebt dan in SP. shared victory geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daspeed schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:56:
Tuurlijk is er coop :), en zodra we samen de hele map hebben steamroll ik gewoon je main production cities.. ;)

THERE CAN ONLY BE ONE >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjmen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Net ook even de demo opgestart en heel gek, maar er waren opeens 2 uur uit m'n avond verdwenen. Ik heb genoeg gezien om nu al blij te zijn met m'n aankoop, nu alleen nog even wachten op vrijdag. Dan gaat 't pas echt beginnen!

• Ramon
civ 5 wordt nu het meest gespeeld op steam :D

http://store.steampowered.com/stats/

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tjmen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:09:
Net ook even de demo opgestart en heel gek, maar er waren opeens 2 uur uit m'n avond verdwenen. Ik heb genoeg gezien om nu al blij te zijn met m'n aankoop, nu alleen nog even wachten op vrijdag. Dan gaat 't pas echt beginnen!
Misschien moet er een waarschuwing op de verpakking en bij het opstarten.

Playing this game can cause serious sleep deprivation :)

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
dat van die end-turn is zooooo lastig he

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het begint bij mij ook weer te jeuken. Gisteren een hele avond Alpha Centauri gespeeld. Zodra mijn premium voor NF afloopt ga ik Civ 5 maar eens aanschaffen. Helaas vind ik in mijn omgeving alleen Duitse versies. Dan maar via Steam de demo spelen en dan kopen als het me bevalt.

Ik hoop dat Civ 5 niet de kinderziektes heeft als Civ 4 destijds; dat spel was maanden vrijwel onspeelbaar voor veel mensen. Het liep veel vast en het hielp dan niet om je save weer op te halen; op hetzelfde punt liep het dan weer vast.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Stop nu met schrijven. heb al te veel spelen liggen,. maar iedereen is zo enthousiast over CIV V en de andere delen waren ook zo cool.
En in combinatie met steam, waar het zo makkelijk is om iets aan te schaffen (ook al betaal je meer dan dat je een CDtje haalt in de winkel!!)
Must resist.

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een VPN naar de VS voor websites zoals Hulu e.d. , kwam nu mooi van pas :) Even uitloggen van Steam, verbinding maken met de VPN, en weer inloggen. Kon meteen Civ 5 opstarten :)
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:43:
Ik heb al een tijdje een VPN naar de VS voor websites zoals Hulu e.d. , kwam nu mooi van pas :) Even uitloggen van Steam, verbinding maken met de VPN, en weer inloggen. Kon meteen Civ 5 opstarten :)
Kijk je wel uit dat Steam er niet achter komt? Anders kan je je account kwijtraken (niet vanwege proxygebruik, maar omdat ze dan een vermoeden krijgen dat je account-shared met iemand in de VS).

Overigens zijn er al een aantal mods (niet dat ik het kan spelen nu):
* Legions, verwijdert de 1UPT (heel interessant!)
* Queen of the Iceni, Celtic Civ
* Dales Maps of The World, maps van werelddelen.

• Garion
Ik heb gisteren de demo ook maar 'even' gespeeld - uiteindelijk 3 keer ;), met elke mogelijke leader 1 keer. Geloof wel dat t een blijvertje gaat worden, zeker omdat mijn niet echt mega-moderne pc het nog redelijk trok.

De starting location van Ramses is trouwens belachelijk goed in de demo (altijd hetzelfde). Misschien vanavond proberen daar eens een 'perfect' run op te doen.

Je moet wat tot vrijdag.... :(

Garion schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:22:
Ik heb gisteren de demo ook maar 'even' gespeeld - uiteindelijk 3 keer ;), met elke mogelijke leader 1 keer. Geloof wel dat t een blijvertje gaat worden, zeker omdat mijn niet echt mega-moderne pc het nog redelijk trok.

De starting location van Ramses is trouwens belachelijk goed in de demo (altijd hetzelfde). Misschien vanavond proberen daar eens een 'perfect' run op te doen.

Je moet wat tot vrijdag.... :(
Het is wel jammer dat de demo telkens dezelfde kaart is :-(

• Garion
anandus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:28:
[...]
Het is wel jammer dat de demo telkens dezelfde kaart is :-(
Helemaal mee eens, een deel van de fun van de 'early game' is het exploren. Op telkens de zelfde map is dat niet echt spannend...

Ach, het is dan ook maar een demo (wel een flinke qua bestandsgrootte) en tot vrijdag kan ik me er wel mee vermaken.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

anandus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:48:
Overigens zijn er al een aantal mods (niet dat ik het kan spelen nu):
* Legions, verwijdert de 1UPT (heel interessant!)
* Queen of the Iceni, Celtic Civ
* Dales Maps of The World, maps van werelddelen.
Die links mogen wat mij betreft zo in de TS :) Thanks!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Oh, helemaal gemist dat er een demo was (uhm, uhm, nee, kan even geen goed excuus verzinnen). Vanavond gelijk maar eens die demo downloaden en kijken hoe het speelt.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

ik houd het serieus niet meer uit, wilde de demo niet gaan spelen en pas het volledige spel (pre order via steam) spelen maar denk dat ik vanavond de demo er al op heb... en heb al zo weinig tijd...

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• baasandre
4th schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:35:
ik houd het serieus niet meer uit, wilde de demo niet gaan spelen en pas het volledige spel (pre order via steam) spelen maar denk dat ik vanavond de demo er al op heb... en heb al zo weinig tijd...
Heb je zometeen helemaal geen tijd meer..... 100 turns ben je inderdaad zo'n twee uur mee bezig
De eerste keer nog wat langer, alles bekijken etc... geen moment verveeld ermee :P

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:36
DarkKnight schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:19:
Oh, helemaal gemist dat er een demo was (uhm, uhm, nee, kan even geen goed excuus verzinnen). Vanavond gelijk maar eens die demo downloaden en kijken hoe het speelt.
Demo kun je al wel downloaden maar nog niet spelen zag ik vanmorgen. Vanaf de 24ste kun je de demo in NL spelen :(

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
HugoStiglitz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:28:
[...]

Demo kun je al wel downloaden maar nog niet spelen zag ik vanmorgen. Vanaf de 24ste kun je de demo in NL spelen :(
Dan ben je de enige want ik kan de demo spelen, zonder VPN of ander gedoe.

Op steam kost CIV5 50euro!! Via pricewatch zag ik al 37 euro staan. Scheelt mooi weer 13 euro.
Ow ow ow wat speelt dit weer lekker. Ga hem toch maar halen maar zoveel andere dingen te doen. WoW betatest, Oblivion (blijft leuk) Starcraft 2. En nog iets met werken...

[ Voor 23% gewijzigd door Loev op 22-09-2010 14:38 ]

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29
Net ook even de demo gespeeld, en binnen 15 minuten had ik last van "one, more, turn..." :D Ik ben direct fan geworden van de nieuwe lay-out, en dan nog met name de meldingen aan de rechter kant. Nu nog eens kijken of ik mijn vriendin zo gek kan krijgen om aan multiplayer te gaan doen ;)

• josh-hill
Nou, wat een verschil.

Eerst de Perzen gespeeld en dat ging op zich nog wel redelijk (had ik het idee) al moest ik nog wel wennen. De tijd was zo om.

Toen de Grieken, wat pech met Barbaren, en dat ging nergens over.

Uiteindelijk de Egyptenaren en jeetje wat een verschil. Ging als een gek, flink leger kunnen bouwen, aantal steden gebouwd, een stad ingenomen en een ander gekregen (de Grieken werden bang :P).

Op wat bugjes na is het iig fun. Jammer dat ik niet heb gepre-ordered by Media Offer, nu zijn ze uitverkocht en gaat de prijs omhoog. Dan toch maar de DE op Steam. :)

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:35:
[...]

Dan ben je de enige want ik kan de demo spelen, zonder VPN of ander gedoe.

Op steam kost CIV5 50euro!! Via pricewatch zag ik al 37 euro staan. Scheelt mooi weer 13 euro.
Ow ow ow wat speelt dit weer lekker. Ga hem toch maar halen maar zoveel andere dingen te doen. WoW betatest, Oblivion (blijft leuk) Starcraft 2. En nog iets met werken...
http://game.gamesplanet.c...vilization-V-2014-43.html
30GBP hier voor een digital download, zal omgerekend ook rond de 37 euro zijn. Zal vanavond wel even kijken of ik hem daar wel kan bestellen. Bij direct2drive is hij helemaal goedkoop en daar krijg je DLC 1 en Babylon erbij maar die is niet beschikbaar voor Nederlanders :( :(.
60 euro voor de DE op steam vind ik gewoon teveel.

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Iemand al iets gelezen over dual screen support of wordt het gewoon scherm minimalisere en over 2 beeldschermen slepen?

Had wel graag map op ene scherm en info/intel etc op rechter.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hij lag daarnet bij de Saturn Antwerpen (bij de MM was hij al uitverkocht). Dus ik meteen gekocht, zit hem nu te installeren en krijg de melding dat de game nog niet installed kan worden omdat hij vrijdag pas unlocked!

Je gaat me nu toch niet serieus vertellen dat ik tot vrijdagnacht 0:00 moet gaan zitten wachten om Civ 5 te kunnen spelen?

Verwijderd

Ace schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:53:
Hij lag daarnet bij de Saturn Antwerpen (bij de MM was hij al uitverkocht). Dus ik meteen gekocht, zit hem nu te installeren en krijg de melding dat de game nog niet installed kan worden omdat hij vrijdag pas unlocked!

Je gaat me nu toch niet serieus vertellen dat ik tot vrijdagnacht 0:00 moet gaan zitten wachten om Civ 5 te kunnen spelen?
Nee hoor, je moet waarschijnlijk nog langer wachten ;)

In de US ging hij pas om 10 uur 's ochtends actief.

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:36
Ace schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:53:

Leuk he dat steam :), je kunt hem dagen van de voren kopen...installeren.... Maar niet spelen, leipe steam |:( 8)7

De demo welkt wel lees ik net, dus tot die tijd... Succes..

• baasandre
Jups, kijk maar eens op civfantaics forum, of bij 2k staat het ook beschreven

As stated before: Retail copies of the game are still subject to the region activation time. If you manage to get a hold of a copy early, expect that it will not activate and let you play. In some cases (Eastern US, Nova Scotia on the 21st, many others on the 24th) it may be possible to legitimately buy the game and get it installed before the unlock time. Be patient. You won't have to wait more than a few hours (I hope), and you can relax knowing that everyone else (in your region) is waiting with you.

Uk om 00.00
Berlin om 02.00

dus......

[ Voor 80% gewijzigd door baasandre op 22-09-2010 16:16 . Reden: aanvulling ]

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Omwegje gevonden via VPN :)

• baasandre
Lucky you! ! Ik krijg hem vrijdag pas, dus de demo voorlopig voor mij.
Grappig om te lezen dat de eerste negatieve ervaringen al gepost worden. Lol, die ik ontdek vanzelf wel, als ik ze al zo ervaar. :9
HugoStiglitz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:05:
[...]

Leuk he dat steam :), je kunt hem dagen van de voren kopen...installeren.... Maar niet spelen, leipe steam |:( 8)7

De demo welkt wel lees ik net, dus tot die tijd... Succes..
Dat is niet de schuld van Steam, maar van Saturn. Het spel hoort vrijdag pas in de winkel te liggen.

Verwijderd

you..you..you }) :( |:(

Ik wil ook ;)

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Hier een trail account aanmaken en dan even deze guide volgen.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kan iemand mij uitleggen wat de belachelijke reden is dat de hele wereld op dit moment al civ 5 aan het spelen is en NL pas over 3 dagen aan de beurt is?

Als ik dat geweten had had ik de game nooit aangeschaft.. en hetzelfde geldt voor het belachelijk steam.
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste