Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Meh, Civilization crasht bij mij nu ergens in d3d11.dll... Waarschijnlijk een videodriver probleem dat via Windows Update is binnen gekomen :-( Balen dat Intel geen drivers heeft voor de GPU in de Bay Trail Atoms... Iemand hier die goeie ideeën heeft voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed kijken wat er precies fout gaat en kijken of je de settings van de driver anders kan instellen zodat het probleem niet voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xudonax schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:19:
Meh, Civilization crasht bij mij nu ergens in d3d11.dll... Waarschijnlijk een videodriver probleem dat via Windows Update is binnen gekomen :-( Balen dat Intel geen drivers heeft voor de GPU in de Bay Trail Atoms... Iemand hier die goeie ideeën heeft voor een oplossing?
DX9 proberen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik speel het op een tablet, dus ik denk niet dat dat heel handig is aangezien ik dan de touch verlies volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je niet de driver update reverten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Nee, want ik kan de drivers nergens vinden. Ik heb een andere tip gevonden, en dat is Steam te laten controleren of de bestanden nog wel kloppen. Dat gedaan en Steam vind dat alles klopt. Ik heb in het Intel controlepaneel ook al alles teruggezet naar default waarden, maar ook dat mocht niet helpen. Standaard zet ik DEP voor alles aan, maar ook die heb ik weer uitgezet.

Nu ik er nog eens goed over nadenk, de problemen zijn begonnen nadat ik Brave New World heb geinstalleerd. Maar waarom zou een update van Civilization V ineens dit soort basic dingen slopen? Ik kan werkelijk geen turn meer doen zonder dat het crasht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BNW zou dat inderdaad niet moeten slopen.
Je kan, om het te uit te sluiten, BNW uitzetten.
Ga naar DLC en vink BNW uit. Kijk dan of het nog steeds gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik ben eigenwijs geweest en heb het geheel opnieuw geinstalleerd vanaf Steam, en ik ben nu ook ineens de corruptie in de logo's van 2K Games en Firaxis kwijt. Eens kijken wat dit gaat doen. Ik denk dat er wat bitjes omgevallen waren op de SD kaart waar het spel op staat. (Want tablet met 32GB opslag, waarvan nog 8GB vrij...)

EDIT: Ok, dat was het dus in ieder geval niet... Eens kijken wat er gebeurd als ik alle DLC uitvink dan. En de corruptie in het Firaxis logo is ook weer terug op de 2e keer starten van het spel :'(

EDIT2: Zonder enige DLC kan ik zonder problemen 25 beurten spelen in een nieuw game. Eens kijken wat er gebeurd als ik alles behalve BNW aanzet en mijn save laad.

EDIT3: En met alles behalve BNW falen mijn saves ook... Weird. Ik denk dat ik morgen eens even ga uitzoeken of ik die save games naar OS X kan overzetten, en dan eens kijken wat er daar gebeurd.

EDIT4: Okay, sinds mijn laatste edit speel ik onderhand al zeker 2 uur verder met deze save op een andere machine. Ik snap het niet meer...

[ Voor 55% gewijzigd door Xudonax op 15-03-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik heb dit gevonden: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=220250184 Een mod die intelligent de quick movement aan/uit zet zodat je schijnbaar voor alle zichtbare movement wel animaties ziet en alle niet zichtbare units niet geanimeerd worden, waardoor de turns een stuk sneller zouden moeten gaan.

Máár... ik krijg hem niet aan de praat. Ik zie ook de optie niet zoals getoond in de afbeelding. Iemand hier ervaring mee?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:24:
[...] Máár... ik krijg hem niet aan de praat. Ik zie ook de optie niet zoals getoond in de afbeelding. Iemand hier ervaring mee?
Je hebt em wel aangezet in de mods section en een custom game opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Xudonax schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:35:
Nee, want ik kan de drivers nergens vinden. Ik heb een andere tip gevonden, en dat is Steam te laten controleren of de bestanden nog wel kloppen. Dat gedaan en Steam vind dat alles klopt. Ik heb in het Intel controlepaneel ook al alles teruggezet naar default waarden, maar ook dat mocht niet helpen. Standaard zet ik DEP voor alles aan, maar ook die heb ik weer uitgezet.

Nu ik er nog eens goed over nadenk, de problemen zijn begonnen nadat ik Brave New World heb geinstalleerd. Maar waarom zou een update van Civilization V ineens dit soort basic dingen slopen? Ik kan werkelijk geen turn meer doen zonder dat het crasht...
System restore / Systeem herstel ??? De d3d11.dll zit niet in de Civ map dus rommelen met je game had niet nodig geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2014 19:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Caelorum schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Je hebt em wel aangezet in de mods section en een custom game opgestart?
Thanks, ik had wel een custom game gestart door op de mod te klikken, maar had niet gezien dat je hem moest aanvinken.

Het werkt wel goed die mod, ik kan voor alles quick turns aanzetten behalve voor mijn eigen units dus heb ik een combinatie van mooi en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
sdk1985 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:58:
[...]

System restore / Systeem herstel ??? De d3d11.dll zit niet in de Civ map dus rommelen met je game had niet nodig geweest.
Maar het vreemde is dat het wél goed loopt als ik het spel draai zonder alle mods. Ik verwacht dan ook niet dat er daadwerkelijk een probleem in die DLL zit, maar dat er ergens een aanroep verkeerde data krijgt en dat dat niet goed afgehandeld word oid...

En een system restore zit ik niet heel erg op te wachten aangezien ik dan weer een dag bezig ben om alles in het Engels te krijgen ipv in het Duits :P Ben wel bereid om het te doen, maar nu nog even niet.

EDIT: Heh, "grappig"... Het bestand d3d11.dll bestaat wel, maar sfc kan 'em niet verifieren. Dat is leuk... Tijd om te kijken of ik DirectX 11 opnieuw kan installeren vanuit de package die bij Civ5 meegeleverd is :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xudonax op 15-03-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xudonax schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:20:
[...]
Maar het vreemde is dat het wél goed loopt als ik het spel draai zonder alle mods. Ik verwacht dan ook niet dat er daadwerkelijk een probleem in die DLL zit, maar dat er ergens een aanroep verkeerde data krijgt en dat dat niet goed afgehandeld word oid...[...]
Zo'n expansion kan best het een en ander zodanig veranderen dat inderdaad Direct3D11 functies anders worden aangeroepen. Ik weet uit eigen ervaring dat de AMD en NVidia drivers zijn vrij robuust in het afhandelen van verkeerde dingen in openGL. Kan best zijn dat dit ook zo voor DX11 geld en dat intel er wat minder relaxed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Xudonax schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:20:
[...]

Maar het vreemde is dat het wél goed loopt als ik het spel draai zonder alle mods. Ik verwacht dan ook niet dat er daadwerkelijk een probleem in die DLL zit, maar dat er ergens een aanroep verkeerde data krijgt en dat dat niet goed afgehandeld word oid...

En een system restore zit ik niet heel erg op te wachten aangezien ik dan weer een dag bezig ben om alles in het Engels te krijgen ipv in het Duits :P Ben wel bereid om het te doen, maar nu nog even niet.

EDIT: Heh, "grappig"... Het bestand d3d11.dll bestaat wel, maar sfc kan 'em niet verifieren. Dat is leuk... Tijd om te kijken of ik DirectX 11 opnieuw kan installeren vanuit de package die bij Civ5 meegeleverd is :)
Omzetten van de windows taal is kwestie van een programmatje downloaden, op een knop drukken en 5 minuten wachten (In ieder geval op windows 7). Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Straks wil je weer Direct X 11 herinstalleren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Meh, dit is een bug in de Intel driver. En omdat het een SoC is, is Intel niet duidelijk over wat de laatste versie van de driver is. Laat stáán dat je de drivers gewoon kunt downloaden. Aan de hand van de versie + datum vermoed ik dat de drivers die Dell heeft het meest recent zijn, maar ook die hebben dit probleem :(

Jammer maar helaas dus voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Installeer dan een iets oudere versie zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Die zijn ook al niet beschikbaar. Ik heb een Lenovo versie die issues heeft, en een Toshiba en Dell versie met hetzelfde versienummer maar een andere datum. Als Intel de dingen nu gewoon beschikbaar maakte... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00
Ik will misschien Civilization V kopen samen met een vriend van mij. Civilization V is een leuke coop game toch? Maar welke versie kan ik dan het beste halen? Zit zelf te denken aan Civilization V Gold, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik ben best wel een Civilization fanboy, maar alle versies van Civilization 5 vóór Brave New World zijn saai, dus wat je ook koopt, koop die! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ik denk dat dat een prima keuze is. De laatste uitbreiding voegt veel leuke dingen toe, die mag je eigenlijk niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Peterrtt schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:11:
Ik will misschien Civilization V kopen samen met een vriend van mij. Civilization V is een leuke coop game toch? Maar welke versie kan ik dan het beste halen? Zit zelf te denken aan Civilization V Gold, wat denken jullie?
Gold is prima, Gods & Kings is nodig omdat in de base game de multiplayer ai erg tam is. Bij G&K is die een stuk beter. Brave new world voegt weer extra dingen toe*, maar niets onoverkomelijks. Zou lekker met G&K beginnen :).

Dus wat dat betreft ben ik het niet eens met de 2 opmerkingen hier boven. BNW zijn vooral kleine aanpassingen die de game verder compliceren. De eerste 300 uur kun je die best missen :+ .

*
Traderoutes
Archelogy (totaal niet boeiend)
World Council (stemmen over dingen als embargo)
Diplomat optie voor spies
Nieuwe talent tree
Ideology met bij behorende pressure (zijn er 3, elk eigen talents, heeft je buurman een andere dan worden je inwoners ongelukkig, tenzij jou culture overheerst)
Nieuwe culture victory via tourism (wat weer via great works loopt; muziek, schilderij of writing).
De ai researched wat sneller.

Dat was het eigenlijk wel. G&K had een grotere impact op de speelbaarheid van Civ V.

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 11-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ben ik niet met je eens. Traderoutes, de World Council zijn dingen die het spel veel meer feeling geven, waardoor je veel meer betrokken bent bij je eigen civ. Archeology is handig wanneer je een cultural victory wilt halen en vergroot de feeling, omdat je dus dingen kan opgraven die je in het verleden zelf hebt "achtergelaten". BNW is gewoon veel leuker om te spelen.

Vanilla Civ 5 en Gods & Kings zijn gewoon doods en saai en je hebt geen feeling met je civ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Meer feeling met je Civ, wut? :+

World Council is een noodgreep om City states viable te maken in de game. Elke city state geeft immers extra votes. Hierdoor ben je min of meer verplicht om tientallen city states op ally status te houden. In de base game en G&K kon je de game winnen terwijl je de city states volkomen negeerde.

De trade routes geven der mate veel goud dat de balance een beetje zoek is. Gold management (=kun je unit/gebouw/weg veroorloven zonder negatief te gaan) is verdwenen. Geld kan niet meer op. Het extra goud kun je echter linea recta overboeken naar de bankrekening van de city states...

*Vraag me ook af waarom die traderoutes nu persé via een ellenlange lijst moet*

De ai faalt helaas op dit aspect waardoor ik elke game uiteindelijk meer stemrechten heb dan alle andere civ's bij elkaar (op een huge map). Ik kan dus elke keer een policy naar keuze door het world congress drukken.

In theorie zijn de idiologies ook erg goed, maar in de praktijk houdt de ai geen rekening met jou idiology. Zo was ik zo aardig om Portugal te laten leven, ook al zat hij midden in mijn rijk (andere Civs over genomen). Vervolgens had ik al een turn of 50 een Idiology. Wat doet Portugal... een concurrerende idiology pakken. Resultaat: Hij heeft -22 happiness per turn omdat mijn culture power veel sterker is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7d2vBahKFmG5lM4htGa4PvGE/full.jpg
Groen is Brazil=maat van me=zelfde idiologie.

De Idiologies bevatten overigens vrijwel allemaal redelijk overpowered happiness boosts waardoor ook happiness management geen issue meer is. Ook al heb je 40 steden.

Een strategie game is goed op het moment dat diverse strategieën succesvol kunnen zijn. Bij BNW valt er toch het één en ander af. Gold en happiness worden veel makkelijker. Er komt wat micromanagement bij in de vorm van trade routes beschermen, dat is wel leuk.

BNW is verder niet slecht, de multiplayer ai is weer iets slimmer (gevechten nog altijd stupide, maar hij researched 2x sneller). Maar onmisbaar is het zeker niet. Er kan nog heel wat beter worden met patches.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 11-04-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=800661

omg omg omg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4op00Di.jpg

Civilization Beyond Earth. Release: Fall 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:24
Twylight schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:22:
Civilization Beyond Earth. Release: Fall 2014
:o

Dat ziet er érg veelbelovend uit! d:)b

Ben erg benieuwd in hoeverre men zich laat inspireren door Alpha Centauri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
sdk1985 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:58:
Meer feeling met je Civ, wut? :+
Nouja laat ik het zo zeggen:

IK VIND (mening!) CIV5 Brave New World de eerste van de CIV5's die niet saai is. Juist door al die toevoegingen die je opnoemt krijg IK echt het gevoel dat ik echt begaan ben met mijn civ. De toevoegingen grijpen voor mij allemaal in elkaar tot op het punt dat ik niet meer zomaar oorlog verklaar aan iemand zonder eerst even te kijken hoe mijn financiele situatie is wanneer er geen trade meer is met die tegenstander, dat ik pissig wordt als iemand mijn allied city state aanvalt en dan dus maar oorlog ga voeren met de aanvaller. Of dat ik echt opgelucht en blij ben als een actie van mij goed uitpakt.

Natuurlijk zijn er vast bugs en dingen die het allemaal nog veel leuker zouden maken, maar dat staat hier niet ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had het niet beter kunnen verwoorden :D

Al heeft het vervolg wel lang geduurd, als AC een persoon zou zijn, dan zou-ie al stemrecht hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ramon schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:50:
[...]
Nouja laat ik het zo zeggen:

IK VIND (mening!) CIV5 Brave New World de eerste van de CIV5's die niet saai is. Juist door al die toevoegingen die je opnoemt krijg IK echt het gevoel dat ik echt begaan ben met mijn civ. De toevoegingen grijpen voor mij allemaal in elkaar tot op het punt dat ik niet meer zomaar oorlog verklaar aan iemand zonder eerst even te kijken hoe mijn financiele situatie is wanneer er geen trade meer is met die tegenstander, dat ik pissig wordt als iemand mijn allied city state aanvalt en dan dus maar oorlog ga voeren met de aanvaller. Of dat ik echt opgelucht en blij ben als een actie van mij goed uitpakt.

Natuurlijk zijn er vast bugs en dingen die het allemaal nog veel leuker zouden maken, maar dat staat hier niet ter discussie.
Ik ben nog niet helemaal blij met BNW. qua gameplay. Het is wel een verbetering tov G&K dat altijd in zinloze oorlogen eindigde, maar BNW is veel lastiger uit te spelen.
1) Eindeloze oorlogen (domination) zijn extreem lastig omdat je hapiness bijna constant de boel bemoeilijkt. Ook is vanaf -10 unhappy je rijk instabiel en krijg je veel barbaren (of overlopende steden). Dat is eigenlijk mijn enige rem op het spel. En op hoge niveau's kan je dat lastig afdichten door bv een forbidden palace of Notre Dame te bouwen, de AI wil ze namelijk ook (al vaak zat wonderspammers gezien).
2) Culturele overwinningen zijn zeer lastig, juist vanwege de enkele wonderspammers die dus lastig in te lopen zijn met tourisme.
3) Religie kan lastig zijn, soms willen eigen religies maar niet goed verspreiden ook al was je de eerste en heb je de beste verspreidingsdingen genomen. De tegenstander kan schijnbaar gratis missionarissen maken.

Er zit wel meer balans in en vredige emperia kunnen tot het einde toe vredig blijven, alhoewel uiteindelijk juist het wereldcomgress vaak roet in het eten gooit. De tip om altijd een ander land als leider naar voren te schuiven doet het dan erg goed, dan hoef je zelf geen voorstellen te doen waar altijd wel iemand aanstoot tegen heeft.

BNW heeft voor mij net te weinig mogelijkheden voor flinke oorlogsvoering en dat remt mijn spelbeleving een beetje. Het is inderdaad een completer spel maar ik mis wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BNW heeft happiness juist een stuk makkelijker gemaakt dan voorheen is mijn ervaring juist, zeker in het latere spel loop je echt over van happiness.

Maar ik speel niet op een hoog niveau, jij speelt deity, toch?
(Ik speel emperor met uitstapjes naar immortal als ik een uitdaging wil, of soms king als ik het in het weekend doe met een biertje erbij en het niet te moeilijk wil maken :P )

Ben je een liberty-speler? Daar kom je vroeg-midden in het spel vaak even vast te zitten met happy. Tradition is dat wat minder.

Heb voor CivBE een topic aangemaakt:
[PC / Mac / Linux] Civilization: Beyond Earth

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 13-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ook emperor, en tradition is best een goede opener idd.

Misschien moet ik de 3de en 4de stad maar op productieprio zetten, dan worden ze niet snel groot. En Egypte of perzie vaker aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Probleem bij Civ V in het algemeen is dat je bij hogere difficulty jezelf alleen maar nadelen geeft, terwijl de AI er niet slimmer van wordt.

Is dat nu leuke gameplay?

Wat dat betreft kan ik dit blijven herhalen; Endless space is een betere 4K game omdat de ai daar op hoger niveau daadwerkelijk intelligenter wordt. Ik hoop dat de volgende Civ daar mee nadruk op legt (ze hebben in ieder geval webbed research al afgekeken :+ ).

Misschien zou ik Civ vaker met/tegen mensen moeten spelen. Tot nu toe blijft het eigenlijk altijd bij cooperatief spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

Epische trailer :D

FEATURES
• Seed the Adventure: Establish your cultural identity by choosing one of eight different expedition sponsors, each with its own leader and unique gameplay benefits. Assemble your spacecraft, cargo & colonists through a series of choices that directly seed the starting conditions when arriving at the new planet.

• Colonize an Alien World: Explore the dangers and benefits of a new planet filled with dangerous terrain, mystical resources, and hostile life forms unlike those of Earth. Build outposts, unearth ancient alien relics, tame new forms of life, develop flourishing cities and establish trade routes to create prosperity for your people.

• Technology Web: To reflect progress forward into an uncertain future, technology advancement occurs through a series of nonlinear choices that affect the development of mankind. The technology web is organized around three broad themes, each with a distinct victory condition.

• Quest System: Quests are injected with fiction about the planet, and help to guide you through a series of side-missions that will aid in resource collection, unit upgrades, and advancement through the game.

• Orbital Layer: Build and deploy advanced military, economic and scientific units that provide strategic offensive, defensive and support capabilities from orbit.

• Unit Customization: Unlock different upgrades through the tech web and customize your units to reflect your play style.

• Multiplayer: Up to 8 players can compete for dominance of a new alien world.

• Mod support: Robust mod support allows you to customize and extend your game experience.

[ Voor 102% gewijzigd door jmxd op 13-04-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Trailer zonder ingame beelden doet me niet zoveel behalve me argwanend maken. Als ik mooie CGI wil zien ga ik wel naar 1 of andere hollywood pulp film ;)

Overigens hoeveel expansies zouden er nog komen voor een nieuwe civ? Space is wel een beetje het laatste onderwerp.

En stiekem hoop ik gewoon dat het een vinger oefening voor Aplha Centauri 2 is. De beste Civ game ooit gemaakt al was het meer een spin off. Spel was zo goed uitgewerkt ook qua beschrijving van ideeën en fracties. Iets wat bij Civ 5 toch erg simpel is.

[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 13-04-2014 16:35 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dit is geen expansion voor Civilization V hoor, dit is gewoon een hele nieuwe game. Eigenlijk gewoon Alpha Centauri 2.

http://www.gamespot.com/a...o-the-stars/1100-6418906/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:15

Spockz

Live and Let Live

Over idealogies gesproken. Waarom kiest de AI altijd een andere ideaologie dan ik. Vaak ben ik al eeuwen de beste maatjes met een AI, kies ik een ideaologie en prompt kiest hij of kiezen zij een andere. Resultaat: zij kwaad, ik mijn vriendjes kwijt... Op die manier kan je eigenlijk nooit vrienden blijven.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt toch wel mee? Heb wel een paar potjes gehad waarbij mijn grote vrienden ook maar mijn ideologie kiezen. Volgens mij defaulten ze gewoon naar de ideologie van de sterkste tegenstander of anders whatever de random generator heeft bepaald dat de voorkeur moet zijn van die AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twylight schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:57:
Dit is geen expansion voor Civilization V hoor, dit is gewoon een hele nieuwe game.
offtopic:
Daarom is er een heel nieuw topic voor ;) Wel beetje opletten :P
sdk1985 schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:43:
Misschien zou ik Civ vaker met/tegen mensen moeten spelen. Tot nu toe blijft het eigenlijk altijd bij cooperatief spelen.
Ik speel Civ bijna altijd tegen mensen, een stuk leuker, vooral omdat het een stuk minder voorspelbaar is.

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 14-04-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
anandus schreef op maandag 14 april 2014 @ 02:03:
[...]
offtopic:
Daarom is er een heel nieuw topic voor ;) Wel beetje opletten :P

[...]

Ik speel Civ bijna altijd tegen mensen, een stuk leuker, vooral omdat het een stuk minder voorspelbaar is.
Hoelang duurt een gemiddelde game? (ik vindt civ 5 sowieso veel meer als een bordspel aanvoelen, het klinkt wat gek ik weet het. Maar voor multiplayer is het een stuk beter geschikt dan ooit).

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 14-04-2014 22:38 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:37:
[...]

Hoelang duurt een gemiddelde game? (ik vindt civ 5 sowieso veel meer als een bordspel aanvoelen, het klinkt wat gek ik weet het. Maar voor multiplayer is het een stuk beter geschikt dan ooit).
Het varieert enorm, hangt af van veel dingen. Ik speel vooral op LANs (do- of vr-avond, afhankelijk van vrij krijgen van werk, tot zo-avond).
Een game maken we dan zelden af. Niet eens omdat er eentje dusdanig voorloopt dat-ie niet meer in te halen is (dat is makkelijk te 'corrigeren' door een gezamelijke aanval :P ), maar meestal omdat er iemand dusdanig achter ligt of moe is dat hij geen zin meer heeft en uit solidarieteit kappen we dan met z'n allen. Ik denk dat het gemiddelde daarvan een uurtje of 12 á 15 is. Meestal zitten we dan zo ergens in industrial (verdacht vaak als iemand als eerste artillery heeft)
Al gebeurt het ook regelmatig dat het lang spannend blijft, zo'n potje duurt vaak wat langer, dat kan al snel in de 20, 30 uur lopen.

We spelen onderling vaak vreedzaam tot alle AI gesloopt is (vaak 1 AI per speler, meestal 5 á 6 human en dito AI), dan pakken we elkaar aan.

Als ik niet op een LAN speel, maar online, dan is het meestal meer iets van 2 of 3 human spelers, en dan is het een uurtje of 2 per avond voor een flink aantal avonden, zou niet weten hoelang dat duurt, maar die worden wel tot het einde gespeeld. Gaat wel een stuk vlotter dan een LAN, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Postius schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:37:
(ik vindt civ 5 sowieso veel meer als een bordspel aanvoelen, het klinkt wat gek ik weet het. Maar voor multiplayer is het een stuk beter geschikt dan ooit).
Het oorspronkelijke civ was ook een bordspel, dus je zou eigenlijk kunnen zeggen dat ze terug naar de bron zijn gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iooryz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:01:
[...]
Het oorspronkelijke civ was ook een bordspel, dus je zou eigenlijk kunnen zeggen dat ze terug naar de bron zijn gegaan ;)
Mja, dat bordspel is alleen als inspiratiebron gebruikt (en veel ook), maar het spel was zeker geen directe vertaling van dat bordspel. Voor wie het leuk vind de geschiedenis er over te lezen: http://www.gamasutra.com/...story_of_civilization.php
[...]
One of the most repeated and touted inspirations for Sid Meier's Civilization is the earlier Avalon Hill board game of the same name, designed by Francis Tresham for Hartland Trefoil in Britain. While Meier had no doubt heard of the game prior to 1990 through his connections with Bruce Shelley, he insists that the influence is not as strong as some claim. "I had not played that before I did Civilization," says Meier. "I played it later. I remember there were some cards and trading. It was more ancient; it didn't really come into any sort of modern or medieval times."

But connections, however thin, were there: Bruce Shelley had not only worked for Avalon Hill, the American publisher of Tresham's Civilization, but he created the American localization of Tresham's 1929 railroad game, a game which served as an admitted inspiration for Meier's earlier Railroad Tycoon.
It should come as no surprise, then, that Shelley was intimately familiar with Tresham's Civilization. "I had played it many times," recalls Shelley. "I believe Sid had a copy of the game and looked at the components. I owned the original board game, but don't recall if I brought it into the office."

Regardless of the actual influence Tresham's classic had on Meier, players familiar with Avalon Hill's Civilization commonly note the significant difference in approach between the two, making Meier's software creation uniquely his. Soren Johnson, lead designer of Civilization IV, weighed in with his opinion on the issue in an interview for Civilization Chronicles: "The board game [is] quite linear. The difference in Civilization is that it branches, and I think that’s what the board game didn’t have."

Still, MicroProse wasn't willing to take any chances with any similarities between the two games; the company licensed the title "Civilization" from Avalon Hill for a small sum, delaying any legal wrangling over the title or intellectual property for nearly a decade.

According to Meier, his Civilization actually started as a glorified version of a favorite childhood board game. "It was kind of like Risk brought to life on the computer," muses Meier. "That was the original idea. And then we added the technology and the whole sense of history to it." Meier was also a big fan of an early computer game called Empire, which combined Risk-like world domination with intricate city management. "At one point, [Meier] asked me to make a list of 10 things I would do to Empire to make it a better game," says Shelley. "That was some of his research on Civilization."
[...]
en dan op pagina 6 (dacht ik) van dat artikel in een interview:
[...]It's interesting because Tresham also created 1829, a railroad board game. We played the American version of it, 1830, before we did Railroad Tycoon. So there's definitely a connection in terms of the topics between board games and computer games. But the inspiration for Civilization was more SimCity, our railroad game, and Risk. Most kids play Risk when they're young, and the idea of conquering the world is pretty satisfying. [...]

[ Voor 79% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat (geschatte) cijfers over Civ5, uit dit artikel:
En gecopy-paste uit dit topic
- Civ5 has sold approximately 5.84 million copies
- 5.4 million of those purchases have resulted in at least 0.1 hours of playtime
- 743 million hours of Civ5 have been logged (not including offline mode, but including when the game is left up and isn't actually being played). This is 5th-highest of any Steam game.
- The median Civ5 owner has logged 29 hours of playtime
- The mean Civ5 owner has logged 127.3 hours of playtime
Hiermee is Civ5 na Skyrim het bestverkochte niet-Valvespel en Civ5 doet het ook goed in vergelijking met andere strategiespellen op Steam:
- Empire: Total War, 2.68 million
- Shogun 2 Total War, 2.04 million
- Napoleon: Total War, 1.60 million
- Rome 2 Total War, 1.23 million
- Age of Empires II HD, 1.17 million
Nb. De verkoopcijfers zijn exclusief de expansions, gezien die als DLC tellen.

Civ5 is na DOTA2, TF2 en 2 versies van Counterstrike het meestgespeelde spel in aantal uren.

... Dat zijn verrassende cijfers. Had wel in de miljoenen verwacht, maar dit is best hoog :o

En ik zit met richting de 1000 uur speeltijd wel wat boven het gemiddelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

anandus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:28:
En ik zit met richting de 1000 uur speeltijd wel wat boven het gemiddelde :+
Ach, en ik breng het gemiddelde weer naar beneden... Kom zo rond de 10 denk ik... Ik heb er gewoon te weinig tijd voor!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Met 5,48 miljoen kopiën zouden ze wel wat vaker mogen patchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken eigenlijk weinig grote titels die zoveel gepatcht zijn. Er zijn iets van 20 patches geweest? Redelijk regelmatig ook en zeker in het begin waren het er veel (maar dat was nodig ook).

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 24-04-2014 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Na 2012 is er nauwelijks nog iets gebeurd, terwijl de grote bugs nog in de game zitten (waaronder exploits). Ik kwam recent weer de trade exploit tegen (in BNW). Komt er op neer dat als je niet met vrienden speelt je online niet kan handelen, doe je dat wel dan riskeer je bij een trade alles te verliezen. Heb de pillage exploit die er in ieder geval in 2013 nog in zat nog niet getest.

Andere probleempunten zijn natuurlijk de ai... 80% zit met 0 gold en -x per turn halverwege je game, aanvallen kunnen ze nog steeds niet (ook elkaar niet, blijft altijd bij 1-2 steden).
So, basically, an A.I. makes a decision of what to do with the unit at the start of the unit's turn and doesn't change its mind if it sees something new after moving one tile. So if an enemy unit is our of range of an A.I. archer, the archer won't think to move one tile and then fire at the unit.
Trade ai is ook altijd erg twijfelachtig, in BNW geven ze nu gold per turn voor een resource. Ruilen van luxury zijn ze geen fan van, ook al hebben ze er 4. Ze hebben ook regelmatig het lef om voor één resource van jou minstens 5 resources+een berg geld te vragen.

Worker AI blijft ook problematisch, sinds een patch (vorig jaar ofzo) zijn ze wel iets beter in het vermijden van kamikaze ondernemingen. Echter in BNW zie ik nog regelmatig alle workers van een teamgenoot ineens 30 turns travelen om in mijn empire iets te verbeteren |:( .

De camera stuitert in grote maps ook nog lekker heen en weer (tenzij je dat helemaal uit zet).

Warmonger werkt eigenlijk belachelijk. Als een vijand jou de oorlog verklaart en jij een stad in neemt... dan ben jij een warmonger. Puur omdat warmonger alleen gebaseerd is op het aantal steden dat je captured. Zou veel beter gebaseerd kunnen zijn op de frequentie van het verklaren van oorlog, peace offers weigeren en raze city gebruik.

Ik heb Civilization 282 uur gespeeld, dus een slechte game is het niet. Maar sommige aspecten werken gewoon zo veel slechter dan in Civilization IV dat het schandalig is . Het meeste mis ik eigenlijk de ping map knop.

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 24-04-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
sdk1985 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:57:
Na 2012 is er nauwelijks nog iets gebeurd, terwijl de grote bugs nog in de game zitten (waaronder exploits). Ik kwam recent weer de trade exploit tegen (in BNW). Komt er op neer dat als je niet met vrienden speelt je online niet kan handelen, doe je dat wel dan riskeer je bij een trade alles te verliezen. Heb de pillage exploit die er in ieder geval in 2013 nog in zat nog niet getest.

Andere probleempunten zijn natuurlijk de ai... 80% zit met 0 gold en -x per turn halverwege je game, aanvallen kunnen ze nog steeds niet (ook elkaar niet, blijft altijd bij 1-2 steden).

[...]

Trade ai is ook altijd erg twijfelachtig, in BNW geven ze nu gold per turn voor een resource. Ruilen van luxury zijn ze geen fan van, ook al hebben ze er 4. Ze hebben ook regelmatig het lef om voor één resource van jou minstens 5 resources+een berg geld te vragen.
Research agreements slaan ook helemaal nergens op. Ik lig technologisch vaak ver voor op de AI en dan bieden ze een research agreement aan waarbij IK (terwijl ik dus een voorsprong heb) bij moet betalen of luxuries moet afgeven :F .
Worker AI blijft ook problematisch, sinds een patch (vorig jaar ofzo) zijn ze wel iets beter in het vermijden van kamikaze ondernemingen. Echter in BNW zie ik nog regelmatig alle workers van een teamgenoot ineens 30 turns travelen om in mijn empire iets te verbeteren |:( .

De camera stuitert in grote maps ook nog lekker heen en weer (tenzij je dat helemaal uit zet).

Warmonger werkt eigenlijk belachelijk. Als een vijand jou de oorlog verklaart en jij een stad in neemt... dan ben jij een warmonger. Puur omdat warmonger alleen gebaseerd is op het aantal steden dat je captured. Zou veel beter gebaseerd kunnen zijn op de frequentie van het verklaren van oorlog, peace offers weigeren en raze city gebruik.
Is dit misschien iets: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=192953436 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cubic X schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:38:
[...]
Research agreements slaan ook helemaal nergens op. Ik lig technologisch vaak ver voor op de AI en dan bieden ze een research agreement aan waarbij IK (terwijl ik dus een voorsprong heb) bij moet betalen of luxuries moet afgeven :F .
[...]
Is niet zo heel raar. Je loopt op dat gebied zo ver voor dat je wordt gezien als gevaarlijk en ze je dus eigenlijk niet willen helpen. Aan de andere kant lopen ze zelf zo ver achter op degene met de meeste research (jij bijv.) dat ze enorm graag een research agreement willen aangaan. Die twee dingen resulteren dus in een aanbieding dat jij extra moet bijdragen.
De logica snap ik op zich wel, al zal niemand dat echt aannemen tenzij ze heel graag nog verderop willen raken. Ik neem die aanbiedingen bijv. altijd aan, waardoor ik al snel een era of twee voor loop op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mod klinkt mooi, helaas staat de game ze niet online toe. Ongeveer 90% van mijn gametime in Civ V is cooperatief.

Ik krijg die research agreements eigenlijk zelden aangeboden :/ .

edit: Ik herriner met dat ik in de single player trade voorstellen kreeg, en in de multiplayer niet. Daar zal het verschil zitten. In de multiplayer moet jij het voorstel doen, alleen krijg je dan dus vaak belachelijke eisen terug.

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 26-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:26

Basszje

Reisvaap!]

Alle issues die ook ik heb met het spel hier mooi beschreven in de laatste paar posts :) . Als de AI net iets minder achtelijk zou zijn zou het prima te doen zijn. Maar nu moet je regelmatig in bochten wringen Met luxuries is het zaak om altijd je oude deal te vernieuwen, dat weigeren ze eigenlijk nooit en kan je dus het hele spel een vrijwel vaste set luxuries hebben.

Vraagje; Als je mods installeert kan je dan vervolgens geen archievements meer halen? Zoiets meen ik ergens gelezen te hebben namelijk.

Voorlopig heb ik weinig tijd om te spelen dus de schaarse uurtjes vermaak ik me prima zonder al te veel te ergeren.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Ik speel met een mod momenteel en ik krijg gewoon achievements. Al merk ik weinig van de mod(omdat het een map is die ik vervolgens niet kreeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dan wel een spel gestart via mods -> singleplayer het spel gestart en niet gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Iemand een idee waarom bij sommige city states mijn Resting influence op -20 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Warmongering penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Of in oorlog met hun ally?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Caelorum schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:36:
Heb je dan wel een spel gestart via mods -> singleplayer het spel gestart en niet gewoon zo?
Oh ja, maar het werd toch een random map. Wss mis ik een stap ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De juiste map type gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ja dat denk ik niet. Maar geen idee welke map type ik moet hebben. Stond niets tussen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sommigen hadden geen ally. Zou best warmongering penalty kunnen zijn, heb een capitol of 6 overgenomen.... Wordt in Civilization V toch vrijwel altijd de Domination victory :+ .

Kan ik dat ergens bevestigd zien?

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

We kunnen waarschijnlijk binnenkort Civ5 ook op Linux verwachten: http://www.reddit.com/r/l...just_added_to_sid_meiers/

Dat scheelt weer een paar keer rebooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"Binnenkort"

Ik geloof het pas als het is aangekondigd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, dat het in de Steamdb staat betekent nog niet dat het snel (of überhaupt!) komt.
Al is de kans groot, vanwege het feit dat CivBE eraankomt, natuurlijk.
En wat heeft het met rebooten te maken?

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 21-05-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je standaard linux draait, moet je toch rebooten om Civ 5 fatsoenlijk te spelen (als je niet met wine wilt kloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Oh, doelt-ie op een dual boot systeem? Dat was niet helemaal op te make uit z'n tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, een reboot van de PC (een echte dus) en niet die van de franchise :P

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 21-05-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
In het tijdperk van de quadcores en 8 gb ram voor 40 euro voegt linux eigenlijk niks meer toe :+ . Misschien leuk voor een servertje hier en daar, maar daar ga je geen CiV op spelen toch?

Daarnaast kun je altijd nog steam inhome streaming gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
1. Linux is gratis
2. Linux is open source
3. Linux is geen Windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

sdk1985 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:46:
In het tijdperk van de quadcores en 8 gb ram voor 40 euro voegt linux eigenlijk niks meer toe :+ . Misschien leuk voor een servertje hier en daar, maar daar ga je geen CiV op spelen toch?

Daarnaast kun je altijd nog steam inhome streaming gebruiken.
Alsof Linux alleen bedoelt is voor oude trage computers? Sterker nog GNOME 3 is zeker niet de lichtste grafische omgeving voor Linux ;) Verder vind ik vind het 1000000x beter werken dan Windows, maar goed dat is een andere discussie. Maar ik heb inderdaad nu dual boot voor nog wat spellen die ik af en toe wil spelen.

En SteamDB zegt inderdaad niet alles, maar als CivBE een Linux port krijgt, Civ5 dezelfde engine gebruikt, zie ik het wel positief in. Al zou het mij niets verbazen als een aantal game developers gezamelijk aankondigen met een Linux port te komen, tegelijk met een grote Steam machines aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Dat zou wel fijn zijn want dan hoef ik ook niet constant te rebooten. Tropico 5 komt ws ook (ooit) op Linux uit, dus dat betekent dat Windows al bijna de deur uit kan :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Zo, ein-de-lijk een victory science.
Zat er al tijden op te azen, maar ik won elke keer 'per ongeluk' met andere manieren zoals cultural, world leader, time etc. :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BLK3txEl.jpg

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sh4wn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:29:
[...]

Alsof Linux alleen bedoelt is voor oude trage computers? Sterker nog GNOME 3 is zeker niet de lichtste grafische omgeving voor Linux ;) Verder vind ik vind het 1000000x beter werken dan Windows, maar goed dat is een andere discussie. Maar ik heb inderdaad nu dual boot voor nog wat spellen die ik af en toe wil spelen.

En SteamDB zegt inderdaad niet alles, maar als CivBE een Linux port krijgt, Civ5 dezelfde engine gebruikt, zie ik het wel positief in. Al zou het mij niets verbazen als een aantal game developers gezamelijk aankondigen met een Linux port te komen, tegelijk met een grote Steam machines aankondiging.
Dat was wel altijd HET argument ;).

Een OS is tegenwoordig iets dat je niet moet merken. Ik gebruik steam, chrome, firefox, Photoshop, Premiere, Word, Excel, enz. Mijn interactie met windows is beperkt tot het weergeven van "pinned" software op mijn taakbalk en 21 meest gebruikte software onder de windows knop. De tijd dat je OS echt iets was om rekening mee te houden is gelukkig voorbij :+ . Zolang alles wat ik zou willen opstarten binnen 1-2 seconde is te vinden en vervolgens binnen 3 seconde opstart ben ik blij. Zou voor mezelf echt niet weten wat ik met een distro als Fedora zou winnen, terwijl de lijst met wat ik ga missen erg lang is.

*ontopic*
Gefeliciteerd met je achievement ;).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
sdk1985 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:19:
[...]

Dat was wel altijd HET argument ;).
Wellicht jouw argument. Het argument bestaat niet en wat jij als het argument ziet, is nooit mijn argument geweest.
Concurrentie in OS op de gamemarkt is goed. Het monopolie van Microsoft brokkelt af en dat is goed voor iedereen. Niet in de laatste plaats voor mensen die linux gebruiken en ook graag willen genieten van Civ. Ik juich het van harte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Zullen we ontopic blijven voordat dit uit de hand loopt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Zorian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:36:
Zo, ein-de-lijk een victory science.
Zat er al tijden op te azen, maar ik won elke keer 'per ongeluk' met andere manieren zoals cultural, world leader, time etc. :p

[afbeelding]

*O*
Gefeliciteerd. Ik heb eigenlijk iedere keer het zelfde probleem. Is er nog een speciale reden dat het nu wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

Kwastie

Awesomeness

Civilization V is nu beschikbaar op Linux! http://store.steampowered.com/sale/civilizationfranchise :*) :*)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zelfs alle oudere Civ's. Goed bezig bij Firaxis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twylight schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:07:
Zelfs alle oudere Civ's. Goed bezig bij Firaxis :)
Nee, alleen Civ 5 op Linux, Windows en Mac.
Civ 4 op windows en Mac, oudere Civs alleen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Yeaaaaaaaah!! Meteen maar Brave New World erbij gekocht! De developers zijn ook actief in deze reddit-thread: http://www.reddit.com/r/l...vilization_v_for_steamos/

Helaas nog een klein probleempje met DLC op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Dat is goed nieuws :) Steeds minder heen en weer switchen op de computer. Draait het ook goed, of zijn er kinderziektes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draait behoorlijk goed hier op Linux Mint 17 met AMD beta drivers. Op de hoogste settings ziet het er iets minder goed uit dan de DirectX11 versie, maar ok. Kan niet klagen.
Enige wat jammer is is dat als je alt-tabt naar programma's die ook de opengl gebruiken om te renderen zoals chromium en skype, dat deze grafische glitches krijgen. Chormium ververst bijv. nu bij elke letter die ik type, een deel van het scherm, maar dan echt helemaal geborked
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/Civ5_opengl_andere_programmas.png
Dat komt dus doordat Civ5 achter de window bezig is met renderen.

*edit*
Oh, en mocht je Aspyr willen steunen, dan zal je Civ5 opnieuw moeten kopen en binnen de eerste twee weken opstarten op linux. Ander krijgen ze geen geld en gaat het geld naar 2K games. Erg jammer eigenlijk. Ze zouden een donatiesite moeten openen voor iedereen die Civ5 al had gekocht, maar ze toch wil belonen voor de best wel goede port. Het spel zelf werkt namelijk uitstekend :)

*edit 2*
Ik speel dit trouwens op een i5 2500K met 8GB RAM (het spel gebruikt 1.8GB btw) en een HD5850. Alles op max @ 1920x1200. Ohja en OS is Linux Mint 17 met AMD 14.6 beta drivers.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basszje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:35:
Dat is goed nieuws :) Steeds minder heen en weer switchen op de computer. Draait het ook goed, of zijn er kinderziektes?
Reken op kinderziektes. Om iemand van Aspyr (het bedrijf dat de port verzorgt) te citeren van het Civfanatics-forum:
[...]
This release targets SteamOS on current gen hardware. Additionally, we're working towards supporting Ubuntu 14.04 as well as additional video cards in future updates.

Here’s where we need your help! To improve Civ V and future AAA games on SteamOS, we're looking for feedback. Tell us below what's working great or what's not working. If you're having any problems, please contact our support directly at http://support.aspyr.com/tickets/new
Dus ik denk dat ze nog wel issues verwachten en dat er ruimte voor verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sh4wn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:25:
Yeaaaaaaaah!! Meteen maar Brave New World erbij gekocht! De developers zijn ook actief in deze reddit-thread: http://www.reddit.com/r/l...vilization_v_for_steamos/

Helaas nog een klein probleempje met DLC op dit moment.
Jammer dat het 'DirectX9' is en geen DirectX11. D9 ziet er toch een stuk minder aantrekkelijk uit :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is helemaal geen D3D9, maar OpenGL. Het mist inderdaad wat van de D3D11 graphics, maar dat is niet omdat het niet kan. OpenGL kan precies hetzelfde als D3D11, qua grafische uitwerking in ieder geval.

Overigens zijn ze met workshop support nog bezig. Deze zal tegelijkertijd voor OSX en linux komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is momenteel een AMA aan de gang op reddit met een developer van Civ 5 Linux :)

Wat highlights:
Is the game likely to receive an update that will add DX10/DX11 graphical features on Linux?
Maybe.
Will the OpenCL support be ported over from OS X to improve performance?
That's more likely to happen than DX10/11 but still a very strong maybe.
In the least, what are the chances of future titles being on-par graphically with Windows?
Much higher these days than even a couple of years ago.
And where's the AA? I can stand a lot of things, but jagged edges are horrible.
That's an excellent question, I'll have to look.
BTW, I added XDG to the game (at least part of it) because of a comment you made elsewhere. Thanks!

[...]
Are you working on other games actually ?
Maybe. (<--- lijkt mij een bevestiging van iemand bij Aspyr die eigenlijk niet mag bevestigen :P)

[...]
Does Aspyr plan to upgrade the graphics API used to OpenGL4? So it can combat against Window's DX11 version.
(Yes, I'm a graphics freak at heart)

Maybe. We chose OpenGL 3 because of two reasons:
That's what was used on OSX.
More people can play the game.
Switching to OGL 4 would have meant that you wouldn't be playing the game right now and a lot of people on older (and in some cases, even current) hardware wouldn't be able to play when it did come out.

[...]
And last, why the system requirements (in steam store page) for Linux is many higher than from Windows? Its mistake or true? Or maybe is other reason.
Aspyr_Blair (ander persoon bij Aspyr) Dont worry too much about those preliminary system requirements. That hardware set is what we are ABSOLUTELY certain runs the game flawlessly, and it will be edited as we get feedback from the community and run our own sweeps. Shoot...we are reading that some folks are getting it to run on a chromebook O.O

[...]
Without breaking your NDAs or Firaxis' copyrights and whatnot, did you find anything interesting in the Civ5 codebase? Egregious swearing or funny jokes in the comments, snippets of appalling or clever code? Code from ancient Firaxis games from 10+ years ago that are still useful?
It was the cleanest and best laid out code I've seen in my entire 17 year career. I'll have to abstain from answering any more specifically. (bevestigd mijn vermoeden wel, de game engine is best ok :))
Te vinden hier -> http://www.reddit.com/r/l...n_civilization_5_steamos/

[ Voor 48% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ja mooie gasten daar bij Aspyr, ben nu al fan van ze. Ook leuk dat ze de interactie met de community opzoeken (zoals het hoort!)

Heb ondertussen een aantal uur gespeeld, en het draait als een zonnetje hier (Intel 4670K, nVidia GTX 760).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk overzicht van vragen + antwoorden: http://www.reddit.com/r/tabled/comments/27wuim/
1 vraag staat er niet bij, omdat die later werd gesteld: Cross-platform cloud saves komen er aan, en is nu handmatig ook te doen. Ze raden het alleen niet aan, omdat er lichte verschillen zijn momenteel in de verschillende versies. (vermoed Windows en OSX/Linux, want die laatste worden vrijwel gelijktijdig ontwikkeld)

*edit*
blijkbaar is een vrij eenvoudige manier om Mods werkend te krijgen, om alle filenames lowercase te maken. (en natuurlijk de mod-button enablen, zoals in de OSX client door regel 41 van MainMenu.lua uit te commentariëren).

*edit 2*
Lowercase maken is blijkbaar niet eens nodig (bij 1 specifieke mod wel overigens). De instructies zijn vrijwel gelijk aan die voor Mac OSX met de kleine wijziging dat de mods in ~/.local/share/Aspyr/MODS moeten worden gezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 13-06-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Na 3 dagen downloaden eindelijk ook binnen voor Linux. Hier draait het zo-zo moet ik eerlijk zeggen ( Intel I7 op Radeon HD 7500M/7600M ) en het is veel minder mooi. Probleem zal wel liggen aan de video drivers aangezien ik geen speciale drivers draai met de ubuntu default ( troep drivers van AMD crashten het systeem elke paar uur zelfs op desktop ) .

En top is van mening dat het spel 125% van de processor trekt :+ Ik kan in elk geval een kop koffie zetten bij de ventilator :P

[ Voor 16% gewijzigd door Basszje op 15-06-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de opensource drivers gebruikt moet je ervoor zorgen dat je kernel 3.15 gebruikt. Dan performt het allemaal stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Caelorum schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:01:
Als je de opensource drivers gebruikt moet je ervoor zorgen dat je kernel 3.15 gebruikt. Dan performt het allemaal stukken beter :)
Goede tip dank. Ik draai nog op 3.8 en Ubuntu 13.10 . Ben een beetje huiverig aangezien het ook mijn werkbak is en Ubuntu het vorige keer nodig vond om een de nieuwe versie van Apache mee te leveren wat er voor zorgde dat mijn lokale installaties niet meer werkten :X . Maar eens een weekend voor uittrekken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het allerbeste kan je nog steeds de AMD drivers zelf gebruiken. Is nogal een groot performance gat (http://www.phoronix.com/s...tem=amd_cat144_hd56&num=2).
Hier op Linux Mint 17 met de laatste updates en AMD 14.6 beta drivers (vanwege xorg ondersteuning nodig) werkt het allemaal wel perfect. Neem dus aan dat het op ubuntu 14.04 ook goed werkt met de laatste beta drivers. Was ook lang niet zo'n pijnlijke install als dat het een paar jaar (of zelfs maar een jaar) geleden was onder ubuntu en fedora.
Gelukkig komt er "binnenkort" 3.16 met nog een sloot aan verbeteringen die worden opgenomen: http://www.linuxsystems.i...i-awesome-beats-catalyst/

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Zo, ik ga binnenkort een weekendje Civ5 spelen met wat vrienden (en wat bier, en chips, BBQ aan, je weet wel :9 ). Plan was om met random rassen zonder AI's (wel City States) aan een potje te beginnen. Iemand nog tips wat betreft regelgeving, wat wel en wat niet te doen / dogen, et cetera? We hebben in principe twee dagen (zaterdag en zondag) maar willen natuurlijk wel een paar potjes doen!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan een nietaanvalsperiode afspreken, bijv niet aanvallen voor turn 100 of 200 ofzo.
Dan heb je weinig last van vroege rushes.

Je kan kijken of worker-stelen van een CS toegestaan is (sommige mensen zien het als 'cheaten').

En heel belangrijk is ook om af te spreken of restarts mogen voor als iemand een slechte start heeft. Wij doen altijd dat je in principe altijd een restart aan mag vragen, maar dat het voor turn 10 moet en dat het geverifieerd moet worden door een ander dat het inderdaad een slechte start is (dat iemand, meestal dichtstbijzittende even op het scherm kijkt).
Edit: Je kan onderling ook afspreken of dit Civs betreft (als iemand de Ottomanen of India is ofzo)

Maar verder kan ik niet echt iets bedenken.

Ook hier is er binnenkort een Civ-LAN, vrijdag over een week. Leuk, het is het betere werk :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 24-06-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Welke snelheid gaan jullie het spelen? Normaal of 'quick game' oid? En laat uiteraard even weten hoe het ging, daar ben ik nu wel benieuwd naar! Met hoeveel man ga je spelen? We gaan pas eind juli dus nog even wachten :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij doen altijd normal games. Meestal vrijdag eentje, zaterdag eentje, zondag eentje. Tenzij het een hele spannende is, dan gaan we er soms mee door de volgende dag. Het hangt er ook vanaf hoe ver we zijn gekomen, dat kan flink wisselen tot begin industrial tot einde van de tech tree. Oorlogen kosten nu eenmaal veel meer tijd dan pacifistische potjes.

We spelen met 4 tot 8 man, het varieert. Dit weekend zijn we met z'n zessen als ik het goed herinner.

Het gaat altijd wel goed, we doen tussen de twee en vier Civ-LANs per jaar en doen dat al een aardig tijdje, de eerste LAN was Civ3 :P
Is er iets specifieks dat je wil weten met "hoe het ging"?

en ik denk dat je eind juli bedoelt :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-06-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Vraagje, kheb de game vorig jaar in de steam sale gekocht en tijdens deze sale Brave New World gehaald. Ik kijk regelmatig naar wat youtubers die dit spelen en daar zie ik dat ze de tile grid altijd zien. Ze maar de witte omlijning van elke tile. Ook een icoontje die direct aangeeft welke resource de tile heeft zodat je er niet over hoeft te hoveren om te zien welke resource dat is. Echter ik kan in het menu geen opties vinden om dat aan te zetten. Zijn dit mods? en zo ja welke? :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen mods, gewoon opties die je kan aan- of uitzetten.
Klik maar op het bovenste icoontje links van de mini-map :)
(Het onderste icoontje is strategic view).

Je kan ook hotkeys gebruikt om het aan en uit te zetten.
'g' voor de grid, 'ctrl-r' voor de resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Vind Civ erg leuk, maar wat doe je tegen de gigantische lag als het een grote map is (8 players)? Duurt 5+ minuten om tussen de turns in alles te laden, maakt het gewoon onspeelbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Zebby op 29-06-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Zebby schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:39:
Vind Civ erg leuk, maar wat doe je tegen de gigantische lag als het een grote map is (8 players)? Duurt 5+ minuten om tussen de turns in alles te laden, maakt het gewoon onspeelbaar.
Mijn ervaring is dat dit ligt aan je PC en in mindere mate mods die je gebruikt. Op mijn core i7 heb ik op een large map met 12 spelers en 20 city-states wachttijden van 10 tot 30 seconden, terwijl hetzelfde spel (zelfde savegame) op mijn i5 een wachttijd heeft van 2 a 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Zebby schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:39:
Een snellere pc kopen dus ;)
En er zijn ook een paar opties (quick combat, auto-end-turn) die het wat sneller laten gaan.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste