Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik kon Brave New World helemaal niet vinden op steam, totdat ik er via Google naar ging zoeken en op de Steam site terecht kwam en van daaruit met een linkje in de Steam-app zelf op de goede pagina kwam. Beetje vreemd...

Maar ik heb hem nu ook voor 20 euro, eens kijken of Civ 5 hiermee weer leuk wordt :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Gods&Kings kost nu maar €2.50 als je kiest voor de gold edition upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
Haha Brave new world is in de korting gegaan op de launch dag.

En dankzij de regio instellingen heb ik het voor €7 kunnen halen bij de russen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xepos schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:58:
Ik voel me best genaaid, 10% is de pre-orderkorting, 33% korting op de eerste dag 8)7

Enfin, Ook al was het wat duurder, BNW is wel helemaal de moeite waard. Het is flink wennen, maar ik vind het wel heel leuk zo. Ook de nieuwe civs zijn heel erg leuk :D

Is het bij jullie trouwens ook zo dat Polen onwijs sterk is? Heb nu 3 halve potjes gespeeld, maar de Polen staan telkens (bijna) aan de top. En toch lijken ze me niet megasterk gezien hun UA/UU/UB.
Ramon schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:41:
Ik kon Brave New World helemaal niet vinden op steam
Hij staat bij Civ5 onder de DLC, misschien dat je het daarom niet kon vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 12-07-2013 18:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Meekoh schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Let wel op! dit was een Community pick! Mensen konden stemmen waar ze korting op wilden.
En dat was Civ 5 geworden.
Hoe dan ook is het natuurlijk nog steeds de keuze van de uitgever om de game mee te laten draaien in de summersale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Xepos schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:58:

En dankzij de regio instellingen heb ik het voor €7 kunnen halen bij de russen
Bedoel je steam regio naar rusland zetten oid en dan kopen? Kan je hem dan gewoon legaal weer in nl regio zetten en spelen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nice, heb gelijk de gold edition gescoord voor een tientje. BnW helaas 20 euro maar alles bij elkaar 30 euro is niet slecht.

Ben benieuwd.

Zijn trouwens de Steam servers overbelast, want ik download tussen de 0 en 40 KB/s.. :F

[ Voor 25% gewijzigd door Arsenius op 12-07-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Tennisbal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:44:
[...]

Bedoel je steam regio naar rusland zetten oid en dan kopen? Kan je hem dan gewoon legaal weer in nl regio zetten en spelen dus?
Nee via een Rus kopen. Wat jij probeert te doen is tegen de algemene voorwaarden van steam.

Ik heb nog wel eentje over die je mag overnemen tegen kostprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Xepos op 12-07-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Xepos schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:53:
[...]

Nee via een Rus kopen. Wat jij probeert te doen is tegen de algemene voorwaarden van steam.

Ik heb nog wel eentje over die je mag overnemen tegen kostprijs.
Vroeg het me af, probeer niks :) maar dan kan je hem toch nooit activeren? Nou ja nevermind is offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Tennisbal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:55:
[...]

Vroeg het me af, probeer niks :) maar dan kan je hem toch nooit activeren? Nou ja nevermind is offtopic
Je krijgt een gift van de Rus die je kan activeren.
Maar inderdaad we zijn off-topic bezig.

Inmiddels al gestart met een potje maar helaas nog niet zo ver gekomen dat ik echt veel verschil zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

RaCio schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:
Gods&Kings kost nu maar €2.50 als je kiest voor de gold edition upgrade :)
Deze heb ik idd meegepakt :P!

Vreemd dat de losse uitbreiding voor 10 euro te koop staat. Maar een upgrade naar gold edition (en dus ook de andere DLC's erbij was maar 2,50 :P)!

edit: ik vind BnW te duur op dit moment... ik koop hem wel als hij nog meer in de aanbieding is :)!

[ Voor 11% gewijzigd door Squishie op 13-07-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, toch nog een compensatie. Iedereen die gepreoprered heeft krijgt CiV IV als gift. Je kan de game ook weer weggeven. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DanielWW2 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 03:47:
Ah, toch nog een compensatie. Iedereen die gepreoprered heeft krijgt CiV IV als gift. Je kan de game ook weer weggeven. ;)
Ik heb nog niks :o waar heb je deze info vandaan?

edit:
een Steam restart hielp :+

Ik moet eerlijk zeggen, aan de ene kant is het goed dat ze toch iets van compensatie geven maar aan de andere kant, mensen die zo'n expansion pre-orderen zijn toch wel een redelijke fan van Civilization en ik gok dat zo'n 80% Civilization IV dan ook al lang heeft.. maar goed

[ Voor 36% gewijzigd door jmxd op 13-07-2013 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig is het dan ook een gift :) Nu nog iemand op de planeet zoeken die Civ4 nog niet heeft :P
Er is vast in de Amazone een stam of in Tibet een of andere kluizenaar die dat spel nog niet heeft :P

Op zich wel heel erg netjes gedaan dat ze tenminste iets doen :)
Al had ik liever €6,90 gehad dan Civ4 :+, maar ja gegeven paard enzo :)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 13-07-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
anandus schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:44:
Gelukkig is het dan ook een gift :) Nu nog iemand op de planeet zoeken die Civ4 nog niet heeft :P
Er is vast in de Amazone een stam of in Tibet een of andere kluizenaar die dat spel nog niet heeft :P

Op zich wel heel erg netjes gedaan dat ze tenminste iets doen :)
Al had ik liever €6,90 gehad dan Civ4 :+, maar ja gegeven paard enzo :)
hehe ze bestaan ook in NL :) heb Civ 4 nooit gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mijn vader heeft geen civ 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
* BeefHazard heeft geen civ4 maar laatst wel civ5 gekocht
eventjes anandus quoten uit de HK:
toch wel gelezen :P (omdat ik beefie tof vind)
:> :> :>

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik wil vanavond even Civ 5 gold met een vriend spelen, hij heeft alleen mac versie dus moet wss gold steam key kopen, iemand een link waar deze het goedkoopst gekocht kan worden?

Kan nergens die goedkope keys vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Je kan het beste even wachten tot hij weer op de steamsale voorbij komt. Gezien het aantal verkopen zal de korting sowieso de laatste dag herhaald worden. Maar het kan ook heel goed dat hij nog een keer langs komt als flash sale, daily deal of community's choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
RaCio schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:51:
Je kan het beste even wachten tot hij weer op de steamsale voorbij komt. Gezien het aantal verkopen zal de korting sowieso de laatste dag herhaald worden. Maar het kan ook heel goed dat hij nog een keer langs komt als flash sale, daily deal of community's choice.
Maar we willen vanavond spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het in Brave New World al mogelijk om bij zelf opgezette games religie uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Tennisbal schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Je zou kunnen proberen om te ruilen met iemand die een extra copy heeft gekocht. Bijvoorbeeld via de steamgameswap reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Tennisbal schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:52:
[...]

PC kan tijdelijk niet tegen Mac spelen omdat Mac een patch achterloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Je vriend kan het beste in Windows booten en dan de Windows-versie spelen (als-ie het op Steam heeft gekocht heeft-ie ook de Windows-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Hoe is de performance van BNW bij jullie?
Eerste potje op large map is omstreeks 1000AD bijna niet meer speelbaar :/
Ik moet ook de laatste unit weer aanklikken voor ik een turn kan enden, dat was toen ook in het begin van civ 5 toen hij ook zo slecht liep.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bij mij is de performance juist enorm verbeterd sinds BNW (eigenlijk sinds de patch een week eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik ben er al achter, het was de catalyst performance driver voor de 7790.
De gewone driver doet het wel goed.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ok, Brave New World is cool. Een hele tijd vond ik Civ 5 erg saai. Maar nu met alle toevoegingen, trade routes, world congress, intrigue en meer maken het een erg leuk spel nu.

Enige wat ik jammer vind is dat er nog niets gedaan is aan de endturn laadtijden. Die zijn met 6 civs en 12 city states al 20 seconden op mijn quad-core i5. In Civ 4 speelde ik altijd met 18 civs, ik ben bang dat het dan in civ 5 gewoon weer minutenwerk gaat worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het een kwestie van seconden (large map, 9 civs, 20 CS).
Ik heb wel 5Gb aan geheugen, misschien is dat het? (Al vermoed ik dat je met een i5 ook wel zoiets zal hebben :P )
En verder een Intel Core 2 Quad@2.5Ghz, nVidia GTX460 met 1Gb

Mijn ervaring is dat het sinds die patch van 2 weken geleden juist nóg vlotter draait.

Of misschien heb je een Ati? Draai je ook die 'performance' driver misschien?

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 14-07-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb een ATi 7850 met (voor zover ik weet) standaard catalyst drivers en 16GB geheugen. Maar het is wel prima speelbaar. Het is alleen als je op next turn hebt geklikt dat het dan 20 seconden duurt voordat de volgende beurt begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
Ramon schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:14:
Ik heb een ATi 7850 met (voor zover ik weet) standaard catalyst drivers en 16GB geheugen. Maar het is wel prima speelbaar. Het is alleen als je op next turn hebt geklikt dat het dan 20 seconden duurt voordat de volgende beurt begint.
Misschien wat animaties uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Twylight schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:10:
[...]

PC kan tijdelijk niet tegen Mac spelen omdat Mac een patch achterloopt
Is dat met BNW ook zo? Ik kon meteen BNW spelen op de mac, loopt die dan nu meteen al achter?

Bij mij duurt het soms ook wel aardig een paar seconden, maar alleen in de end-game als een civ een boel units heeft. Quick-moves aan zetten helpt trouwens ook ontzettend. (2600k @ 4-4.8Ghz; 24GB RAM; HD7950)

[ Voor 3% gewijzigd door Spockz op 14-07-2013 13:32 . Reden: Specs erbij ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb net een paar uur met een vriend gespeeld via Steam, toen gingen we even eten en nu krijgen we beiden "error joining multiplayer session". Heeft iemand ergens een tip waar dat aan kan liggen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spockz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Is dat met BNW ook zo? Ik kon meteen BNW spelen op de mac, loopt die dan nu meteen al achter?
Nou, hij is in ieder geval niet helemaal hetzelfde, iron is bijvoorbeeld pas met iron working beschikbaar in plaats van bronze working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
Spockz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Bij mij duurt het soms ook wel aardig een paar seconden, maar alleen in de end-game als een civ een boel units heeft. Quick-moves aan zetten helpt trouwens ook ontzettend. (2600k @ 4-4.8Ghz; 24GB RAM; HD7950)
Ik heb zit in endgame met een random game, echter de randomizer heeft een large map gepakt waardoor alles erg lang duurt.
- i5 2500 / 16GB ram / SSD / HD6770M 512MB

Ik lees overigens op meerdere forums dat dit voornamelijk komt door een brakke mac port :(
Heb overigens wel bootcamp als de windows versie idd merkbaar sneller is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik heb een iMac maar speel ook altijd via Bootcamp. DirectX is in zijn algemeenheid gewoon veel en veel beter dan OpenGL. Ik heb ook maar een 9400M met 256mb dus dan is alle extra performance meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Twylight schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:35:
Ik heb een iMac maar speel ook altijd via Bootcamp. DirectX is in zijn algemeenheid gewoon veel en veel beter dan OpenGL. Ik heb ook maar een 9400M met 256mb dus dan is alle extra performance meegenomen
Ik zit momenteel nog in dezelfde game. Waiting for turns was 50 seconden bij de laatste zet :x

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan helpen om naar strategic view te gaan voor je op end turn klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
anandus schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:18:
Het kan helpen om naar strategic view te gaan voor je op end turn klikt.
Het was voornamelijk ivm de vergelijking met de windows client. Als er inderdaad een merkbaar verschil is dan is een reden om de windows client te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op Windows is het ook gewoon traag. Maargoed, genoeg daarover :p

Ik moet zeggen dat ik als fanatieke civ speler (sinds civ 1) bij Brave New World pas eindelijk de feeling ermee weer heb. Civ 5 "plain" vond ik zielloos, ik had geen enkele feeling met mijn civ of mijn tegenstanders. City-states waren er alleen om veroverd te worden en verder zag ik geen enkel nut ervan!

Maar nu met Brave New World; ik was lekker aan het spelen, zie ik ineens dat een van de civs een city-state aan het aanvallen is. "Oh leuk, eindelijk oorlog", dacht ik nog. Een paar beurten later allemaal alerts: no more aluminum, no more dit, no more dat! City-state was dus ingenomen. Ik: "Godverdomme!" en een flash attack uitgevoerd om de city-state te bevrijden. Grappige was ook dat de andere civs deze civ blijkbaar ook zat waren (hij had ook al met marokko oorlog gevoerd, toen had ik hem betaald om te stoppen) en een paar beurten later was het iedereen tegen hem :D en heb ik nog één stad van hem kunnen inpikken.

Ik vind ook de spionage erg goed gedaan. Dat je hints krijgt dat andere civs een sneak attack aan het plannen zijn bijvoorbeeld. De handel werkt ook goed als manier om geld te krijgen en een beetje religie te verspreiden.

Eindelijk is Civ 5 een mooi spel! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 15-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
Veel minder agressief. Ik heb de afgelopen dagen een spelletje gewonnen zonder één oorlog. Dat was eerder hooguit mogelijk als je op een afgelegen eiland zat en een enorm leger had, maar nu zat ik landlocked ingebouwd tussen Persia, Assyria, Brazil en Arabia - grotendeels civs die niet bekend staan om hun vredelievende speelstijl. In het begin van het spel had ik bovendien een veel kleiner leger dan die anderen, vroeger een rechtstreekse uitnodiging tot invasie. Dit keer: niets.

Hoewel het mijn builder-speelstijl wel in de kaart speelt, moet ik zeggen dat het misschien een beetje overdreven vredig is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Laatst online: 19-03 00:34
ik krijg anders constant te maken met nog een isabella en bismarck die 3x zo graag oorlog voeren als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, het is niet perse minder agressief, die instellingen zijn ongewijzigd, maar er is wel minder oorlog.
Dit komt omdat er nu meer te bouwen is en de AI minder snel een leger opbouwt.
Je merkt dat ook omdat je later in het spel wel weer wat vaker oorlog krijgt, het zit hem vooral in het begin van het spel.

Ik vind het op zich wel fijn, ik vond Civ5 altijd veel te veel oorlog hebben, dat was toch een van de grote problemen met Civ5. Het was soms eerder Panzer General dan Civ :P

Maar je kan anders wel de XML'etjes aanpassen om de agressie op te voeren, maar ik geloof wel dat er een patch aan zal komen waar dit wat beter getweakt wordt, want het is een veelgehoorde klacht.
Al hoop ik dat het niet weer zoals eerst wordt :/

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 20-07-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:23
Op het moment dat je significant sterker bent dan de rest, willen ze anders nog maar al te graag oorlog met je :) Ik speel nu veel als Assyria en probeer zoveel mogelijk steden te veroveren in het begin om gebruik te maken van mijn UA. Bevalt goed, maar wordt lastig als je oorlog hebt met 8 naties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ja hier ook, ze denken altijd dat ik een of andere super Hitler ben omdat ik net 1 stad meer heb dan hun en ik zo veel mogelijk de confrontatie uit de weg ga...

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mac is trouwens weer up to date met Windows, dus die kunnen weer tegen elkaar multiplayer spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Iemand ook het probleem dat nadat je een tijdje speelt het allemaal heel traag wordt? Niet alleen het laden, maar ook het door de map heen scrollen en naar volgende units gaan. Als ik dan even uit het spel ga, Civ V opnieuw opstart dan gaat het weer zeg een 15tal beurten goed, maar al snel wordt het weer heel traag.

Heb net ondertussen even gelogd, maar CPU wordt maar slechts iets van 20% continue gebruikt en mijn interne geheugen (8gb) zit maar voor 1,5gb vol. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wat een vette game is dit zeg! In de Steam sale de gold edition gekocht en nu kan ik nooit meer wachten op de weekenden (ik speel alleen in het weekend). Ik heb al een potje met Nederland gespeeld (verloren, werd uitgemoord) en ben vorig weekend opnieuw begonnen met Nederland op de archipelago map. Ik speel niet echt tactisch (geen idee wat per beschaving de beste set is, etc.) maar speel gewoon relaxed. Beetje een stad en leger opbouwen en zover mogelijk proberen te komen.

Wel super diep allemaal, maar super vet _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:23
@Cubic X
Als Nederland kun je je het beste focussen op handel en diplomatiek. Hiervoor heb je de polder en de ability om 2 happiness te krijgen als je je laatste kopie van een luxury ruilt. Als je dit goed doet heb je heel veel geld, waar je bijvoorbeeld city states mee tot ally kunt maken. Het is natuurlijk nooit verkeerd om een leger te hebben ter verdediging en zelfs als je vredig speelt kun je af en toe wel een stadje innemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enjoy ;)

Ikzelf ga donderdag t/m zondag weer een Civ-LANnetje doen (doe ik 2 á 3 maal per jaar), ook altijd great fun.
Dat wordt veel spelen, weinig slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Morgoth schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:45:
Iemand ook het probleem dat nadat je een tijdje speelt het allemaal heel traag wordt? Niet alleen het laden, maar ook het door de map heen scrollen en naar volgende units gaan. Als ik dan even uit het spel ga, Civ V opnieuw opstart dan gaat het weer zeg een 15tal beurten goed, maar al snel wordt het weer heel traag.

Heb net ondertussen even gelogd, maar CPU wordt maar slechts iets van 20% continue gebruikt en mijn interne geheugen (8gb) zit maar voor 1,5gb vol. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik zit nu in 1910 en hij crashed hier elke keer. Constant auto saves en save games geladen maar na 1-5 beurten crashed hij gewoon weer. Erg jammer. Heb al wel gewonnen maar wil gewoon uitspelen

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer tijdens de turn times strategic view te gebruiken, dat schijnt soms te helpen.
(Dus strategic view aan->end turn en als-ie klaar is weer gewone view)

En check temps, sommige kaarten willen nogal heet worden onder Civ.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 23-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zijn er manieren om het aantal spies en het aantal trade-routes positief te beïnvloeden?

Wel cool, in mijn huidige potje kreeg ik het advies om een spy als counter espionage in mijn capital te zetten, omdat ik qua tech nogal voorloop op de rest. Een paar turns later had mijn spy een andere spy gedood omdat ie tech wou stelen! Toen heb ik die civ maar vergeven... omdat toch zijn spy dood was! Als het anders was afgelopen was het ws. oorlog geweest, en gebeurt het nog eens, dan wordt het óók oorlog! :p

[ Voor 70% gewijzigd door Ramon op 24-07-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
anandus schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:04:
Probeer tijdens de turn times strategic view te gebruiken, dat schijnt soms te helpen.
(Dus strategic view aan->end turn en als-ie klaar is weer gewone view)
Ga ik eens proberen
En check temps, sommige kaarten willen nogal heet worden onder Civ.
Mja met dit weer wordt het al snel warm :) Maar het is elke keer op hetzelfde punt dus dit zal het probleem niet zijn. Heb ook al alle settings echt drastisch verlaagd. Speel normaal met alles op max (windforce 7950) maar ook dat hielp niet.

Misschien vanavond maar een nieuwe starten met eilandjes. Kan je in het begin lekker doorwerken zonder oorlogen enzo en daarna een superieure vloot maken :) En wellicht de moeilijkheidsgraad wat omhoog :) Speelde nu op Warlord maar dat was wel erg easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon, spies weet ik niet Engeland krijgt er een extra. En qua trade routes zijn er techs en wonders die trade routes geven (8 van techs, 2 van wonders (Petra en Collosus), dus 10 in totaal).
En Venetië het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Ramon schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 06:55:
Zijn er manieren om het aantal spies en het aantal trade-routes positief te beïnvloeden?
Vanaf de Renaissance era krijg je elke nieuwe era een spy. Ook kan je de National Intelligence Agency (wonder) bouwen die o.a. een extra spy geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja, inderdaad, daar krijg je ook een extra spy van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nou ik vind het toch vrij lastig om een gezonde economie en happy grootmacht te worden. Speel nu op level 4 (prince??) en het lukt me maar niet om buiten de golden ages een gezonde cashflow te hebben. Heb elke keer alle cash buildings (market, bank, mint etc) en volgens mij heel veel trading posts maar cash blijft continue negatief. Grootste uitgave is army (ben bismarck dus krijg veel barbarins) maar zo erg giga leger heb ik nu ook weer niet vind ik. Zal rond de 12-14 army units liggen denk ik. Is ongeveer 170 army, 100 buildings en 40 tile improvements. Toch maar wat leger ditchen denk ik :(

Verder blijf ik bijna continue unhappy. Heb alle gebouwtjes die je happy maken en kies ook veel policies/religion die happy maken etc maar blijf maar unhappy. Nu al 2x gehad dat ik -20 zat en er riots uitbraken.

Misschien wel handig om te vermelden is dat ik echt alleen tegen 1 computer speel, zitten beide op een los continent. Geen state cities. Dus traden etc gaat vrij lastig :)

Verder ben ik een stuk groter al dan hij is (heb iets van 9 of 10 steden tegen de 4-5 van hem) maar zie hem toch regelmatig een wonder finishen voor mij en een behoorlijk leger hebben en wel helemaal happy zijn. Lijkt er ergens op alsof hij wel bonussen krijgt en ik niet. Wellicht door de difficulty level.

Maar goed, ik hou het nog wel even vol. Van elke keer leer je weer meer. Wellicht dat ik voor de volgende keer de difficulty 1 lager zet maar wel met meer tegenstanders en veel city states voor traden etc. Het lastige vind ik dan dat er altijd wel een andere speler bezig is met wonders dus dat wordt dan wel lastig. Al hoef je natuurlijk niet alle wonders te maken want bepaalde zijn niet echt bijzonder goed (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
t zoveel steden en niet kunnen traden vraag je er ook om. Ik speel vaak maar met 2/3 steden en voordat ik de steden bouw kijk ik eerst goed of er voldoende luxury resources zijn om de unhappiness van de bevolking een beetje te compenseren.

Je army is ook vrij groot als je toch allebei op een apart eiland zit en weinig last van elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thewizard2006 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:16:
[...] Verder ben ik een stuk groter al dan hij is (heb iets van 9 of 10 steden tegen de 4-5 van hem) maar zie hem toch regelmatig een wonder finishen voor mij en een behoorlijk leger hebben en wel helemaal happy zijn. Lijkt er ergens op alsof hij wel bonussen krijgt en ik niet. Wellicht door de difficulty level. [...]
Bij extreme unhappiness gaat de productiviteit toch achteruit? Dat zou iig wel verklaren waarom je tegenstander de wonders uitpoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
Misschien moet je het net als Lee245 eens proberen met max 2-3 steden? En alleen steden toevoegen die minstens 1 luxury resource kunnen claimen. Dat moet behoorlijk schelen in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
Je hebt teveel steden, teveel gebouwen en teveel leger. Ga efficiënter spelen:
  • je zit alleen op een continent. De AI is niet best in invasies over zee, dus een kleine moderne troepenmacht (7 units ofzo - 3x melee, 2x ranged en 2x artillerie) is voldoende. Die parkeer je centraal op je continent, zodat je ze snel in alle uithoeken van je rijk kunt krijgen via je wegennetwerk. Op de meest logische route voor een mogelijke invasie parkeer je een bootje, zodat je daar een line of sight hebt voor een early warning van de invasie. Meer units alleen doen als je de tradition-policy hebt dat units die in steden staan geen upkeep kosten (en zeker als je ook de policy hebt dat units in steden voor happiness zorgen)
  • specialiseer je steden. Je hoeft niet in iedere stad een barracks, walls, workshop etc. te hebben. Je kiest een paar steden uit die groot moeten worden, daar gaan trade routes met voedsel naar toe (want je hebt toch geen externe trade routes, gaf je aan), daar bouw je granaries, aquaducts, etc. Eén stad met veel productie wordt je unit-bouwer. Dat is de enige stad met barracks, armory etc. De stad met het meeste productie wordt je wonder-bouwer, daar stuur je met trade routes productie uit andere steden naar toe. Dat is de enige stad met bijvoorbeeld een windmill.
  • in vervolg op het vorige punt: bouw alleen gebouwen als ze nuttig zijn. Een stable in een stad met maar 1 of 2 horse/sheep/cattle die niet je unitbouwer-stad is, is het niet waard. Datzelfde geldt voor veel van die andere gebouwen die je alleen kunt bouwen als je een bepaalde resource in de buurt hebt (forge, bijvoorbeeld). Ieder gebouw kost onderhoud en een investering om te bouwen - alleen doen als het zichzelf dubbel en dwars terugbetaalt.
  • afhankelijk van de manier waarop je wilt winnen, zijn 3 tot 6 steden over het algemeen meer dan zat. Jij hebt er 9 of 10, dat is in de meeste gevallen gewoon teveel.
  • happiness-problemen komen vaak vooral door de omvang van je bevolking. Als je ziet dat je rijk unhappy begint te worden, stop dan de groei van je steden tot je het weer onder controle hebt. Geen nieuwe citizens geboren laten worden terwijl de rest al ontevreden is. Kun je de steden ondertussen meer laten focussen op bijvoorbeeld productie, geld of specialists. Als je steden unhappy zijn dan groeien ze toch al trager, dus iedere food die je 'teveel' produceert in die stad, heeft toch al amper zin. Kun je je beter op andere zaken richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Bedankt voor de tips. Heb gelijk een deel van mijn leger delete, ben wat zorgvuldiger gebouwtjes gaan kiezen en op een gegeven moment keerde het tij zich. Ondanks dat ik geld tekort kwam en elke keer unhappy was nog redelijk makkelijk gewonnen though.
Heb een paar filmpjes op youtube gekeken van een speler die het een en ander uitlegt. Manmanman wat mis ik nog een hoop :P Maarja, zo vaak speel ik het ook niet dus opzich niet vreemd. Maar je kan echt zoveel meer dan ik wist :)

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 29-07-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Het is wel héél makkelijk om een diplomatic victory te scoren eigenlijk. Dit was op de tweede moeilijkheidsgraad... Veel steden (met havens) bouwen zodat je veel inkomsten hebt, veel goede trade routes (over zee, verdient meer), religie een beetje verspreiden..... op gegeven moment kreeg ik per turn 600 gold binnen en had ik 40.000 in kas. Daar dan 20.000 van uitgegeven om met alle city states allies te worden en dan kan je alles doordrukken in de World Congress of de United Nations, ook het kiezen van een World Leader is dan zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
With all due respect, maar op de 2e moeilijkheidsgraad (chieftain dacht ik?) is elke victory heel makkelijk te scoren (Hell, meestal kun je gewoon kiezen welke je neemt, aangezien je op het einde binnen een paar beurten elke victory zou kunnen krijgen). Prince is de standaard moelijkheidsgraad, en die vind ik in sommige gevallen nog redelijk uitdagend (afhankelijk van de startpositie).

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 29-07-2013 08:44 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Anakha schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:35:
[...]
• afhankelijk van de manier waarop je wilt winnen, zijn 3 tot 6 steden over het algemeen meer dan zat. Jij hebt er 9 of 10, dat is in de meeste gevallen gewoon teveel.Dat hangt er vanaf, zeker met de huidige cultural victory is het devies toch een beetje "meer is beter" geworden, vind ik. (Meer steden is meer toerisme)
Cultural victory was toch dé reden om klein te blijven.
Op een standard map zit ik nu toch al snel aan de 10 steden.

Zeker nu het zo makkelijk is geworden om aan je happiness te komen, het is met BNW bijna onmogelijk geworden om unhappy te raken lijkt wel.
Ik vraag me af of ze dat er nog uit patchen of niet (er zit sinds BNW namelijk wel een nieuwe achievement bij "Soma Tablets for Everyone" (get 100 happiness), dus ik vermoed dat het by design is :-( )

Je hebt wel sinds BNW een tech penalty van 5% (3% op large) per nieuwe stad, maar de extra science uit een stad is vele malen meer.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 29-07-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Magic schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:42:
With all due respect, maar op de 2e moeilijkheidsgraad (chieftain dacht ik?) is elke victory heel makkelijk te scoren (Hell, meestal kun je gewoon kiezen welke je neemt, aangezien je op het einde binnen een paar beurten elke victory zou kunnen krijgen). Prince is de standaard moelijkheidsgraad, en die vind ik in sommige gevallen nog redelijk uitdagend (afhankelijk van de startpositie).
Dit. Vanaf 'Prince' wordt het uitdagend, maar ook dan kun je soms een startpositie hebben waarin het doodeenvoudig is om te winnen. Ik speelde laatst een random-map op 'Prince'. Kwam op één continent met Austria en nog voor ik zin had om andere continenten te ontdekken heb ik Austria aangevallen. Na de tweede stad (capital) was het spel over. Bleek er gewoon verder niets te zijn buiten ons continent. Volgens mij was kindje Jezus nog nauwelijks geboren of ik had mijn victory al binnen.

Aan de andere kant, ik speel nu ook 'Prince' met die Hawaiaan (kan even niet op zijn naam komen) op een map met louter kleine eilandjes (en 8 civs) en krijg het maar moeilijk voor elkaar om bij de 3 grootste volken te horen. Ik lig qua military voor op de rest, maar steden innemen wil niet lukken en dat is toch echt de enige manier om mijn rijk wat uit te breiden.

Moraal van het verhaal: voor beginnende spelers is 'Prince' eigenlijk de leukste stand om te leren. Alles daaronder is gewoon te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hawaiaan is Kammy :)
(Kamehameha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Weet iemand trouwens een leuke (en goede) youtube caster die CIV V speelt? Heb een playtrough gezien van quill18 maar die vind ik wat traag en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maddjinn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
zal hem vanavond eens opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsjeblieft :)
Hij doet ook wat andere spelletjes, maar het meeste is Civ. Altijd deity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik speel meestal Prince op een large Pangaea zonder city states met max (12?) AI's. Da's vaak uitdagend genoeg om dat iedereen tegen elkaar schemed en er vaak AI's ontstaan die het halve continent onderwerpt.

Zit nu op een map in de atomic area waarin iedereen een handjevol steden heeft en er een soort impasse is ontstaan. Korea is mij vooruit in tech en culture, maar op de meeste gebieden ben ik gelukkig zelf superieur. Probeer een tourist victory te halen. Of straks gewoon de map onderwerpen, al gaat dat best pittig worden omdat iedereen bijna dezelfde units als ik heeft inmiddels.

Had dit keer voor Egypte gekozen en 1 superwonderstad gemaakt met tig wonders.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Dit weekend een spelletje gewonnen via cultural victory. 2 kleine vraagjes:

Gezien de tourism output aan het einde van het spel is het interessanter om tourism creation wat links te laten liggen en meer in science te investeren om sneller de internet tech te bereiken?
De tegenstanders vonden het gelijk een slechte zaak dat zij mijn cultuur hadden overgenomen, heeft dit al voor oorlogen gezorgd of is het gewoon een standaard tekstje om te zeggen dat weer een tegenstander onder jouw influence valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Magic schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:42:
Ook met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tijd niet gespeeld, maar laatst toch weer 's Civ 5 aangeslingerd. Aangezien ik dit soort games eigenlijk vooral speel omdat ik het leuk vind om iets op te bouwen, speel ik normaal op een vrij lage moeilijkheidsgraad. Alleen, op den duur gaat het toch wel opvallen dat je nul tegenstand krijgt, dus van de week een game gestart op prince (jaja, nog steeds te makkelijk voor veel personen. :+ ).

Goed. Ik krijg nu een stuk meer weerstand en de AI is tenminste niet zo passief. Alleen, toen ik Engeland aanviel (ze hadden een mooie stad met Aluminium en een Natural Wonder) werd mijn modernere leger compleet afgeslacht door de stad en de longbowmen. Vervolgens heb ik die oorlog te lang doorgezet, waardoor ik continu units moest blijven bouwen in m'n twee steden. Met als gevolg dat ik daardoor niet de nieuwste gebouwen kon bouwen en mijn leiding in de techrace kwijtraakte. Leerzaam potje. :)

Wel weer mooi om voor te bereiden voor een oorlog tegen je oostburen, om vervolgens aangevallen te worden door een fors leger van de westburen en die in een paar jaar finaal te slopen. Dat heb ik een tijd gemist in potjes Civilization. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Weer eens een potje uitgespeeld met een nogal verassende wending op het einde.

Ik was van plan om een science of military victory te boeken maar ben geeindigd met een diplomatic victory.
Alles ging goed tot Suleiman besloot om mij aan te vallen, om een of andere reden maak ik er altijd een punt van dat als iemand mij aanvalt ik ten minste 1 van zijn steden moet inpakken als wraak. Dus oorlogje uitgevochten, ondertussen zijn de andere civs al wat minder vriendelijk tegen mij en mijn ally Venice.

Dan komen de ideologies in het spel. Ik mag als eerste kiezen maar de andere kiezen later allemaal een andere ideologie waardoor ik nogal wat unhappiness krijg. Oplossing is simpel in mijn ogen, ik val de civ met de meeste culture/tourism aan zodat ik op dat vlak weer wat te boven kom en de unhappiness daalt. Ondertussen is die civ toch mijn ally in de pan aan het hakken dus kan ik wel een handje helpen. Nu wat ik raar vindt is dat de AI steeds de steden van Venice gaat aanvallen en inpalmen terwijl hij zijn eigen grote steden bijna onbewaakt laat. Ik neem dus zijn grote steden (en nogal wat great works) in terwijl hij wat zit te vechten voor puppet steden van Venice (en uiteindelijk haalt hij ook Venice binnen maar is hij zijn eigen hoofdstad kwijt).

Het lijkt dus af te steven op een military dominantie met nog maar 1 andere civ met zijn eigen hoofdstad. En dan komt het onverwachte. Venice die nog maar 1 stadje heeft heeft 3 van de 4 overblijvende city states als ally en zal de diplomatic victory halen (16/14 votes via host, 3 city states en world religion/ideology). Ondertussen heb ik toch mijn ideology moeten aanpassen want met de world ideology niet dezelfde als de mijne kreeg ik 45 unhappiness wat niet meer houdbaar was.

Oplossing om een diplomatic loss af te wenden? Venice aanvallen en uitschakelen of city states omkopen/aanvallen. Nu blijkt aan te vallen en puppetten geen goede keuze te zijn aangezien het aantal benodigde votes dan ook met 2 zakt. Bleef enkel de optie city states omkopen over of Venice uitroeien. Ik heb maar voor de eerste optie gekozen aangezien ik mijn long term ally toch geen mes in de rug wou steken. (Alhoewel het omkopen van zijn city states ook niet echt vriendelijk is).

Hebben nog mensen gemerkt dat je met Venice moet oppassen omdat het aantal benodigde votes voor diplo win zakt telkens hij een city state inlijft en dat hij dan nog eens een ijzersterke reputatie heeft met de city states? Ik moest voor meer dan 100 influence punten kopen om hem te overklassen. Dit kon enkel door 10 beurten voor de world congress world leader vote al mijn steden op wealth production te zetten.

Uiteindelijk dus toch het spel gewonnen maar totaal niet in de richting die ik dacht te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Letsnow op 13-08-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik vind BNW sowieso veel moeilijker. Waar ik vroeger nagenoeg 9 van de 10 spelletjes won win ik nu 5/10 spelletjes :( (op King).

Andere Civs overtuigen om op mij te stemmen via trade is me nog niet gelukt. Enkel City States omkopen voor een diplomatic victory lukt.

Overigens duurt een spelletje met alle diplomatie nu (en het puzzelen van artifacts en art voor die culture bonusses) echt wel ontzettend lang, zelfs op Normal (8 uur of zo voor een standaard map?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Ik heb nog maar 4 potjes gespeeld op BNW en enkel het eerste verloren. Ik speel ook op king of emperor afhankelijk van mijn mood.

Het is inderdaad zo dat een spel best lang duurt. Ik zal wel aan 8 uur zitten op een map voor 6 spelers waar ik met 5 speel. Ik heb graag wat meer ruimte maar mijn pc kan de vele civs niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik heb Civ 5 Gold, vind 't echt een briljant spel. Eerste potje verloor ik meteen maar nu zit ik sinds gisteren in een pot met oceanen etc. Ik heb een eiland voor mezelf, handige uitvalsbasis. Dan wordt het opeens wel makkelijk, want als je eenmaal een stad veroverd hebt, hoewel dat vaak ook nog best een klus is, kun je gewoon vrede sluiten en een flinke smak geld/resources afdwingen >:)
10 turns later heb je je leger weer fatsoenlijk op de been en kun je door voor de volgende stad :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Iemand enig idee wat ik moet kopen om alles-in-één te kopen?

D.w.z.: Civ V, G&K, BNW + alle civilizations uit de DLCs.

De overige DLC, dus scenario's, maakt me niet veel uit, maar mag er natuurlijk ook bij zitten.

Is er al ergens iets van een alles-in-één pakket te koop? Of moet ik dan echt losse pakketten op Steam aanschaffen (Gold edition + BNW? Is dat alles?)?

Ook heb ik begrepen dat BNW wel alle spelmechanismen van G&K bevat, maar weer niet alle civilizations. Dit vind ik echt heel raar, aangezien ik de civs het gaafst van allemaal vind (daarom wil ik die ook allemaal). En ik vraag me dus ook af of Civ V + G&K + BNW + DLC civs gezamenlijk werkt.

Dan nog een vraag: is er ergens een betrouwbaar platform waar ik de benodigde aankopen legaal kan doen, maar voor een wat vriendelijkere prijs dan van Steam zelf? Een game key site dus, ofzo.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
erikieperikie schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:39:
Iemand enig idee wat ik moet kopen om alles-in-één te kopen?

D.w.z.: Civ V, G&K, BNW + alle civilizations uit de DLCs.

De overige DLC, dus scenario's, maakt me niet veel uit, maar mag er natuurlijk ook bij zitten.

Is er al ergens iets van een alles-in-één pakket te koop? Of moet ik dan echt losse pakketten op Steam aanschaffen (Gold edition + BNW? Is dat alles?)?

Ook heb ik begrepen dat BNW wel alle spelmechanismen van G&K bevat, maar weer niet alle civilizations. Dit vind ik echt heel raar, aangezien ik de civs het gaafst van allemaal vind (daarom wil ik die ook allemaal). En ik vraag me dus ook af of Civ V + G&K + BNW + DLC civs gezamenlijk werkt.

Dan nog een vraag: is er ergens een betrouwbaar platform waar ik de benodigde aankopen legaal kan doen, maar voor een wat vriendelijkere prijs dan van Steam zelf? Een game key site dus, ofzo.

Bedankt!
Op greenmangaming.com is het hele pakket nu in de aanbieding voor 25 Euro ofzo. Gold + BNW bevat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Heeft iemand zin om een keer co-op online te doen? Ik wordt de heletijd uit alle lobby's gekicked als ik een keer wil spelen :(

[ Voor 92% gewijzigd door Bjorn89 op 09-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bjorn89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:09:
Heeft iemand zin om een keer co-op online te doen? Ik wordt de heletijd uit alle lobby's gekicked als ik een keer wil spelen :(
Sure.

Heb het al een tijdje niet gespeeld maar heb wel zin in weer eens een potje. M'n Steam staat hier beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Lee245 schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:55:
[...]

Op greenmangaming.com is het hele pakket nu in de aanbieding voor 25 Euro ofzo. Gold + BNW bevat alles.
Zeer goeie deal!

Met de volgende code krijg je ook nog eens 20% extra korting op alle digitale download games, zoals Steam en Origin games: GMG20-8MUTY-M21VN

Het kostte me welgeteld: €19,04 voor alles wat er op het moment te krijgen is aan Civ V! :) Topdeal. Bovendien werden de Steam keys onmiddellijk in mijn mailbox bezorgd, meteen aan het downloaden dus.

You made my day (ondanks de regen, extra reden om een potje te spelen).
Bjorn89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:09:
Ik heb begrepen dat multiplayer games nogal wat tijd kunnen kosten, maar ik wil as. zondagmiddag wel een co-op doen hoor! PM me als het jou dan ook uit komt.

[ Voor 31% gewijzigd door erikieperikie op 10-09-2013 11:00 ]

• sdk1985
  • Laatst online: 00:04
Weet iemand of de verbeterde AI van TBW ook is doorgevoerd in GK?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee dat lijkt me niet, het is niet echt een patch maar een uitbreiding.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Jammer, volgens mij heb ik die deal op Greenmangaming gemist, zie nu alleen het pack staan voor 70 euro.

Ik heb Civ V al, gekocht @ release maar al lang niet gespeeld maar lijkt me wel leuk om weer een keer te doen met de expansions erbij. Maar ja 2 x 20 tot 30 euro is me een beetje te gortig.

Hopen dat er weer een keer een goede deal op Steam komt ofzo en dat ik het dan ook door heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Tomcat84 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:23:
Jammer, volgens mij heb ik die deal op Greenmangaming gemist, zie nu alleen het pack staan voor 70 euro.

Ik heb Civ V al, gekocht @ release maar al lang niet gespeeld maar lijkt me wel leuk om weer een keer te doen met de expansions erbij. Maar ja 2 x 20 tot 30 euro is me een beetje te gortig.

Hopen dat er weer een keer een goede deal op Steam komt ofzo en dat ik het dan ook door heb haha
Komt sowieso elke sale wel een keer voorbij op.steam en ook wel eens tussendoor. Als je nog even geduld hebt tot de autumn sale dan kan je sowieso wel voor een goede prijs het pakket oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Maar wat voor prijs kunnen we dan verwachten?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 22:31
Dat is gokken natuurlijk, maar de vorige keer was hij -10%. Dat was nog voordat hij uit was of vlak erna, dus het is niet gek dat er niet gestunt werd.
Ik verwacht -40% en hoop op -50%.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 16-09-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Bananenplant schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:22:
Maar wat voor prijs kunnen we dan verwachten?
Sowieso de gold upgrade voor 2,50. BNW misschien max -33%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-03-2022
Tomcat84 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:23:

2kgames sale bij gamefly
http://digital.gamefly.co...kuk091613#!/promotion/427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fizher
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 19:30
Lijkt me ook wel leuk om een keer multiplayer te doen, tot nu toe alleen tegen ai gespeeld. Mochten mensen hier een online game willen starten, stuur maar een dm of kijk hier http://steamcommunity.com/id/fisherz

(In het bezit van Civ5+G&K+BnW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Hoe kan ik in vredesnaam weg an de UK versie van gamefly. Ik heb geen Britse credit card. Wel een Amerikaanse, maar ik kan maar niet weg komen van de UK site. Lekker handig. Ook als ik mn NL card zou willen gebruiken zie ik niet in hoe. Kan alleen maar United Kingdom staan en kan het niet veranderen.

?!

• Derpeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-03-2022
Kan je niet gewoon paypal gebruiken?

• Letsnow
Lee245 schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:44:
[...]

Sowieso de gold upgrade voor 2,50. BNW misschien max -33%.
Een gold upgrade voor 2,5 wil ik wel :) Maar ik heb nog nooit upgrades gezien, enkel de gold edition rond de 30 euro.
Op deze pagina zie je de gold upgrade: http://store.steampowered.com/app/8930/

• Letsnow
Bedankt man! Eigenlijk is 10 euro ook niet echt veel. Heb deze week mijn nieuwe laptop binnen en zal eindelijk met meer dan 4 civs kunnen spelen :)
Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste