Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ok zal dan Emperor kiezen en minder eilanden. Denk dat het gewoon te simpel was so far. Sla ik King over.

Kan je trouwens een locatie op een map "locken" oid als er nieuwe units gebouwd zijn? De laatste pot moest ik even snel wat kanonnen bij bouwen en vaak 5 units per turn oid moeten commanden. Dus elke keer focus op nieuwe unit (doet pc) en dan scrollen naar plek waar ze heen moeten (wat bv 10 turns duurt). Vind het nogal tijdrovend en moet vast sneller kunnen?

En kan je voorkomen dat ik een vraag krijg als een unit een commando heeft gekregen waar hij 10 turns over doet en dan bv na 4 turns opeens erachter komt dat het einddoel bezet is en mij weer stoort met zo'n loze vraag? (hij is er immers pas over tig beurten en dan is die units wel weer weg...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand een idee of de nieuwe expansion pack de mogelijkheid zal bieden om religie uit te schakelen, zoals dit ook in sommige scenario's het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Religie gewoon negeren
2. G&K uitschakelen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij kan je religie gewoon uitschakelen in de advanced options tijdens het opzetten van een game. Als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Venice en The Shoshone nu officieel bekend gemaakt, en Polygon heeft een toffe feature over BNW :)

http://www.polygon.com/fe...making-of-brave-new-world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:16
Tennisbal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:08:
Ok zal dan Emperor kiezen en minder eilanden. Denk dat het gewoon te simpel was so far. Sla ik King over.
Ummm.. Van prince direct naar Emp? denk dat je dan afgeslacht wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Ik snap niet hoe jullie het redden op moeilijker dan prince. Ik heb dan al moeite met de happiness van mijn mensen en het geld wat ik binnenhark. Daarnaast hebben de andere civs dan 100+ happiness en blijkbaar ook geld over wat ik kan zien in de diplomacy; willen ze niet meer traden met mij. En als ik een beetje pech heb dan wordt mijn stad ingenomen door een enkele Barbarian Warrior. Hmmpfh :(

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Spockz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:45:
Ik snap niet hoe jullie het redden op moeilijker dan prince. Ik heb dan al moeite met de happiness van mijn mensen en het geld wat ik binnenhark. Daarnaast hebben de andere civs dan 100+ happiness en blijkbaar ook geld over wat ik kan zien in de diplomacy; willen ze niet meer traden met mij. En als ik een beetje pech heb dan wordt mijn stad ingenomen door een enkele Barbarian Warrior. Hmmpfh :(
Hoe is je beginstategie?

Het klinkt alsof je veel inzet op steden stichten en dat is eigenlijk iets waar je niet mee moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Delerium schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Hoe is je beginstategie?

Het klinkt alsof je veel inzet op steden stichten en dat is eigenlijk iets waar je niet mee moet beginnen.
Meestal 3-4 steden, groter dan dat is niet haalbaar. Als ik bij 1-2 blijf heb ik meestal gewoon niet de resources/luxury goods. Hoe zouden jullie het doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Damnit, op misschien 20 beurten na verloren van Washington (immortal, huge earth map). Ik was bezig met de UN, had meer dan genoeg city states aan mijn kant. Alleen had ik zo moeten rushen naar globalization (om de UN te kunnen bouwen) dat ik vervolgens erg langzaam met bouwen was (alleen een factory in de stad). Had nog wel een great engineer, maar dat was dus niet genoeg. Vervolgens won Washington met een science victory :(. Naja, morgen maar weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patch! :)

Ikzelf als voornamelijk een multiplayer-speler ben heel erg blij met de multiplayer-verbeteringen, vooral de hybrid mode, pitboss en custom maps :) (helaas geen mod-support).

[ Voor 97% gewijzigd door anandus op 02-07-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, ik had persoonlijk gehoopt dat de patch ook iets meer verbeteringen in de AI zou brengen. Hoewel het leuk is dat ze nu steden beter aanvallen zijn er nog veel meer problemen. Aangezien ik nooit mp speel heeft deze patch helaas weinig impact op mijn games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI moet wel verbeterd zijn, gezien ze de happiness-bonussen voor de AI verminderd hebben in BNW, moet dat ergens gecompenseerd worden, lijkt me?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-07-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik heb liever dat ze de AI slimmer maken op de hogere niveau's dan dat ze oneerlijke voordelen krijgen. Maar dat schijnt nogal lastig te zijn. Bij schaken doen ze het door de AI langer te laten denken over zijn zetten zoiets zou je hier ook wel kunnen doen wellicht maar ik denk dat je er daar niet mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Spockz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:08:
Ik heb liever dat ze de AI slimmer maken op de hogere niveau's dan dat ze oneerlijke voordelen krijgen. Maar dat schijnt nogal lastig te zijn. Bij schaken doen ze het door de AI langer te laten denken over zijn zetten zoiets zou je hier ook wel kunnen doen wellicht maar ik denk dat je er daar niet mee komt.
AI "slimmer" maken op hogere niveau's houdt tegelijkertijd in dat de AI dan "dommer" is op lagere niveau's, het is al lastig genoeg om een AI te maken die op een zelfde level als een menselijke speler kan denken dus dat wordt hem niet denk ik.

Zelf speel ik het liefst gewoon op Prince, dat is het "eerlijkst", als ik dan een moeilijkere game wil kies ik bijvoorbeeld gewoon tegenstanders als Rome en Duitsland op een pangea map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Spockz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:08:
Ze kunnen beter gewoon alle niveau's updaten, want op dit moment is de ai op alle niveau's lager dan dat van welke normale speler dan ook.
'Langer denken' maakt een AI overigens niet slimmer. De ai in civ heeft gewoon niet de 'kennis' om bepaalde keuzes te maken, dat zit er niet in geprogrammeerd (wat je bijv. regelmatig ziet is dat ze embarken om vervolgens door een boot die één hokje buiten zicht ligt vermoord te worden). Dit heeft ermee te maken dat de ai niet 'weet' dat dit een domme zet is.
Daarnaast 'plant' de ai niet. Als iets niet binnen zijn zicht in een beurt is zal hij het niet weten. Bouw maar eens een submarine. Als je naar een grote vloot gaat, één boot vermoord met je sub en zorgt dat je vervolgens zo ligt dat er geen enkele boot van de tegenstander naast je ligt zal hij de volgende beurt niet weten dat je er bent (al ligt er dus maar één hokje tussen en heb je net een boot van hem vermoord). Omdat de sub onzichtbaar is als hij niet naast een unit ligt ziet de ai hem niet, en hij heeft niet onthouden dat je hem net ermee hebt aangevallen: oftewel, hij gaat niet op zoek en laat je je gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe Q&A (nummer 5 alweer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe patch is uitgekomen! :)
(88Mb zonder BNW, 1Gb als je BNW wel hebt gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
anandus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:01:
Krijg hier iig gewoon de 88MB update. Lijkt me ook iets logischer aangezien hij pas 12 juli wordt gereleased hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lee245 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Krijg hier iig gewoon de 88MB update. Lijkt me ook iets logischer aangezien hij pas 12 juli wordt gereleased hier.
Nee, BNW is ook al gereleased, alleen nog niet speelbaar (maar je kan alvast door de files gaan, muziekjes luisteren enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
anandus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:47:
[...]
Nee, BNW is ook al gereleased, alleen nog niet speelbaar (maar je kan alvast door de files gaan, muziekjes luisteren enzo).
Hmm. Ik heb de files nog niet, maar goed. Als ik ze maar op 12 juli heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lee245 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:48:
[...]

Hmm. Ik heb de files nog niet, maar goed. Als ik ze maar op 12 juli heb. :)
Maar je hebt wel BNW al gekocht? Je zou ze moeten hebben dan, volgens mij (en de update zou 1Gb moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54
hij heeft bij mij ook flink lopen downloaden.. nam al aan dat BNW er tussen zou zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
De nieuwe patch schijnt ook wat nieuwe bugs te introduceren, onder andere deze. Nu heb ik dit altijd al (het duurt een paar sec. en dan is het weer normaal. Iemand enig idee of dit verschillend is met dit probleem?

Heb zelf de patch overigens nog niet gedownload. Schijnt soms saves te crashen en aangezien ik net in een erg lang potje zit...

Edit: wtf, ik had aangegeven 'do not automatically update' en wat doetie zodra ik hem start? Updaten. Nou maar hopen dat mijn saves nog werken... :X

[ Voor 33% gewijzigd door Orian op 02-07-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is werken saves nog (al zijn er berichten dat het niet altijd zo is).
Ik heb zo te zien geen problemen met mijn saves.

Bij mij werkt het trouwens merkbaar soepeler.
En so far ben ik zeer tevreden met de verbeteringen.

Edit:
Dat "do not automatically update" van Steam werkt voor geen meter, beter is om voor een update Steam op offline te gooien.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 02-07-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
nou, game is er niet op vooruitgegaan wat mij betreft. hoewel turns een stuk sneller gaan zijn er zo ontzettend veel bugs bijgekomen dat het niet leuk meer is.

Voor een lijstje met bugs die ik in 60 spelen min tegenkwam (in het engels omdat ik het origineel op een ander forumhad geplaatst:

- When a new turn starts it takes some time (i.e. after the 30 seconds mentioned above). It will still say 'next turn' even though everyone is finished (takes about 30-60 sec. to disappear)
- The CPU becomes much more active. Before it would only start my fan when ending a turn (i.e. when calculating what the AI would do), now it is on all the time (I have the feeling the pc is already the calcullating the AI while I'm doing my move, hence the decreased loading time)
- Bug in diplomacy: I was offered a renewall of open borders and when I agreed the game didn'tgo back to the map, rather it stayed at the diplomacy screen with the Inca's without any options. Hitting escape helped me get back to the map, but after 60 sec. the function 'back' appeared out of nowhere on the bottom of the screen (which normally appears in the diplomacy screen after accepting the agreement)
- Before you saw the AI move his units during the change of turn. now, it first calculates everything (very quickly), but the moving is done after these calculations (i.e. you don't see 'washingstons turn ' at the bottom anymore, it looks like it's you turn but he's still moving his units). Very irritating.
- The scoreboard is on top of the messages. This means with the scoreboard open you can't see what's happening (i.e. if a city state is taken over you can'tsee this because the scoreboard is over it, when you hover over the message with your mouse it won' display any popup). Because turns are so freaking fast now (which is good!) all messages appear at the same time. This means you don't get time to read them as soon as they appear.
- The scoreboard is now mainly grayed out. Before, my name was grey while the rest was easily readable, now it'sthe other way around: everyone's name is grey, besides mine.
- After only 5 turns I had a crash to desktop. not sure if this is related to the patch, as I have crashes about 2 times a day when playing (around every 2 hours). Might be coincidence. Happened during a change of turns. (happened twice already now, in 30 min. of playing!)
- Sometimes after a turn ends the 'moving world' that is your mouse doesn't change back into a normal cursor, but stays a world.
- A deal ended in which I provided fur for one time gold. AI wanted to renew this, which gave me two bugs: again, I couldn't leave the screen (the second time already), two: the message I got on the right (right before crashing) said that the deal had ended. However, I just renewed it. This wasn't the case before as far as I know.

Na wat langer gespeeld te hebben:
So, I found what the bug is: as soon as you discover a technology in a turn and an AI leader (possibly it has to do with multiple AI's in the same turn, but can't check that) the game crashes. It doesn't seem to know what should come first. As soon as I changed from ecology to another technology to research (which took more than 1 turn) it didn't crash. however, the next turn both only took one turn which ment that it still crashed because Ghandi wanted to talk to me. So, they basically screwed up all games in which other AI's are around or in which you research stuff. And let that be the point of civ: playing against the computer and researching stuff...

[ Voor 91% gewijzigd door Orian op 03-07-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Post je savegame en bug-uitleg hier, de dev team is er ook:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=499681

(Is het een oude save? Gebruik je mods?)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 03-07-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt, heb het er geplaatst. Ben benieuwd of ze iets doen en hoe snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Thanks. Heb het ook maar direct naar 2k games gemaild (kan geen mail van firaxis vinden). Dan komt het (hopelijk) aan en is de kans dat ze het negeren wat kleiner (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze houden de fora goed in de gaten, je saves komen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik hoop het maar :). Updates van civ zijn niet echt snel zover ik weet. Was toch ook al eerder een vreselijke patch waar ze weken over deden om hem te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 17:02
civworld facebook game is al overleden, onder andere door teveel exploits en bugs, ik mag hopen dat het met civ5 beter afloopt, heb de gold versie net voor BNW heel goedkoop kunnen kopen, mis alleen nog bnw nu dus maar vindt hem nog steeds erg labiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:01:
Ik heb de files ook al binnen inderdaad, heb gelijk maar even de nieuwe icons in BNW uit de gamefiles gevist en in een album gezet voor uwer kijkplezier:

http://imgur.com/a/hfx7W

(er zit per ongelijk 1 file bij van een G&K scenario, die met die gele sterren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
anandus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:55:
[...]

Maar je hebt wel BNW al gekocht? Je zou ze moeten hebben dan, volgens mij (en de update zou 1Gb moeten zijn)
Ja, ik heb BNW al zo'n 3 weken in bezit. Wel jammer van al die bugs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 15:27
Ik ging gisteravond weer eens een potje civ5 doen, ditmaal op Emperor. Maar ik kom ineens een zooi bugs tegen, echt vaag. Nooit eerder last van gehad ook.
- Ik heb bijv. 2 gems. 1 zou ik dus kunnen traden/giften. Nu komt AI1 vragen of hij die van mij mag hebben, ik in gulle bui zeg "Prima", daarna komt AI2 denk ik hetzelfde vragen. Alleen het proposal scherm blijft leeg, er valt dus niets te accepten.
- Wanneer ik een unit verlies in combat dan krijg ik 2x een unit lost icoontje rechtsonderin. 1x Dat hij verloren heeft in een dappere strijd en 1x voor dezelfde unit dat hij is overleden aan "atrition".
- Vanochtend liep ik echt vast, Alexander stelt voor om oorlogje te spelen met iemand. Ik heb er geen zin in, maar wanneer ik op ""sorry not interested...." klik gebeurd er niets. geen een knopje werkt meer! Ik kan klikken wat ik wil maar kom niet terug op de map.

maargoed, vanavond maar eens opnieuw beginnen kijken of het dan nog steeds gaar is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jep Firaxis dun goofed

[ Voor 4% gewijzigd door jmxd op 03-07-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd dat jullie bugs hebben. Ik heb sinds de patch een aantal uur gespeeld en nergens last van gehad.
Nou, wachten op de hotfix, zal snel wel komen als er inderdaad bugs in zitten :)

Al is dat van twee keer een icon als je unit doodgaat aan attrition geen bug, he, dat is altijd zo ;)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 03-07-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
anandus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:44:
Vreemd dat jullie bugs hebben. Ik heb sinds de patch een aantal uur gespeeld en nergens last van gehad.
Nou, wachten op de hotfix, zal snel wel komen als er inderdaad bugs in zitten :)

Al is dat van twee keer een icon als je unit doodgaat aan attrition geen bug, he, dat is altijd zo ;)
Wel als hij niet doodgaat aan de attrition, hij ging dood omdat hij verslagen is in battle. Units gaan dood aan attrition wanneer je ze niet kunt betalen. Niet als je 1000 cash hebt. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 03-07-2013 12:03 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Meekoh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:39:
Ik ging gisteravond weer eens een potje civ5 doen, ditmaal op Emperor. Maar ik kom ineens een zooi bugs tegen, echt vaag. Nooit eerder last van gehad ook.
- Ik heb bijv. 2 gems. 1 zou ik dus kunnen traden/giften. Nu komt AI1 vragen of hij die van mij mag hebben, ik in gulle bui zeg "Prima", daarna komt AI2 denk ik hetzelfde vragen. Alleen het proposal scherm blijft leeg, er valt dus niets te accepten.
- Wanneer ik een unit verlies in combat dan krijg ik 2x een unit lost icoontje rechtsonderin. 1x Dat hij verloren heeft in een dappere strijd en 1x voor dezelfde unit dat hij is overleden aan "atrition".
- Vanochtend liep ik echt vast, Alexander stelt voor om oorlogje te spelen met iemand. Ik heb er geen zin in, maar wanneer ik op ""sorry not interested...." klik gebeurd er niets. geen een knopje werkt meer! Ik kan klikken wat ik wil maar kom niet terug op de map.

maargoed, vanavond maar eens opnieuw beginnen kijken of het dan nog steeds gaar is.
Gaat dit om een save die je al voor de patch had gemaakt? Mijn bugs zitten allemaal in zo'n oude save. Ik hoop dat dat ook zo blijft, maar heb nog geen tijd gehad om echt goed een nieuwe potje te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Orian schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Gaat dit om een save die je al voor de patch had gemaakt? Mijn bugs zitten allemaal in zo'n oude save. Ik hoop dat dat ook zo blijft, maar heb nog geen tijd gehad om echt goed een nieuwe potje te beginnen...
Dat is dus een save van VOOR de patch, de patch kwam vanochtend pas uit.
Vandaar ook dat ik vanavond een nieuw potje ga starten.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Meekoh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:41:
[...]

Dat is dus een save van VOOR de patch, de patch kwam vanochtend pas uit.
Vandaar ook dat ik vanavond een nieuw potje ga starten.
Patch kwam bij mij gisteravond (23.00 ongeveer) al uit, vandaar mijn vraag ;). Maar ik hoop dat dit 'goed' nieuws is. Tot nu toe lijkt het erop dat alle bugs alleen gevonden worden in oude saves. Hoewel dit erg vervelend is (i.e. had al ik weet niet hoeveel tijd in deze save zitten) kan hopelijk een nieuw spel foutloos gespeeld worden. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:02:
[...]

Wel als hij niet doodgaat aan de attrition, hij ging dood omdat hij verslagen is in battle. Units gaan dood aan attrition wanneer je ze niet kunt betalen. Niet als je 1000 cash hebt. 8)7
Nee, attrition heeft niets met geld te maken.
En die dubbele melding ("killed by unit", "killed by attrition") zit er al sinds release in.
Maar hoe het precies werkt weet ik niet, het is volgens mij alleen als een gewonde unit van een barbaar verliest

Jullie hadden dus allebei de bugs in oude saves begrijp ik?
Probeer een nieuw potje, kijk of je daar dezelfde problemen ondervindt :)
Hoe meer info over mogelijke bugs hoe meer dat helpt bij het maken van een eventuele hotfix :)

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 03-07-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Er schijnt een (tijdelijke) oplossing te zijn voor de problemen dat oude save games crashen bij een diplomacy screen: zie de eerste post in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ik heb het ook zitten met een oude save. AI is boos omdat ik zijn steden converteer naar mijn religie en geeft me 2 keuzes (stoppen of mijn eigen zin blijven doen) maar geen van beide keuzes werken. Enige oplossing is het spel afsluiten.

Nieuw spel begonnen en nog geen problemen tegengekomen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maddjinn heeft een Beyond the Monument-aflevering waarin hij BNW speelt.
(Voor degenen die het niet kennen, Beyond the Monument is een soort Let's Play-serie, waarin ook vragen gesteld worden, strategieën bediscussieerd worden, etc.)

Deel 1
Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sinds de patch heb ik het idee dat de AI wel heel erg graag oorlog wil voeren.. nogal irritant, iemand anders die dit ervaart?
anandus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:09:
Maddjinn heeft een Beyond the Monument-aflevering waarin hij BNW speelt.
(Voor degenen die het niet kennen, Beyond the Monument is een soort Let's Play-serie, waarin ook vragen gesteld worden, strategieën bediscussieerd worden, etc.)

Deel 1
Deel 2
Kwam die video gisteren ook tegen maar vind die kerel veel te irritant om er langer dan 5 minuten naar te kijken

[ Voor 10% gewijzigd door jmxd op 04-07-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, ik heb niet zoveel problemen met Maddjinn. Ik leer ook vreselijk veel van hem (daar zijn de BtM's ook voorbedoeld).
Hij heeft overigens ook veel Let's Play's. Ook interessant om te kijken (indien de kerel je niet irriteert :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Orian schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:52:
Er schijnt een (tijdelijke) oplossing te zijn voor de problemen dat oude save games crashen bij een diplomacy screen: zie de eerste post in dit topic
Letsnow schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:06:
Ik heb het ook zitten met een oude save. AI is boos omdat ik zijn steden converteer naar mijn religie en geeft me 2 keuzes (stoppen of mijn eigen zin blijven doen) maar geen van beide keuzes werken. Enige oplossing is het spel afsluiten.

Nieuw spel begonnen en nog geen problemen tegengekomen tot nu toe.
Inmiddels wordt de patch die deze problemen oplost ook via steam aangeboden. Dit is dus een aanvulling op die van enkele dagen geleden. Patch is overigens maar 1,8 kb. Fixed als het goed is problemen met oude savegames, zowel in singleplayer (eeuwige wereldbol die draait, CPU die gigantisch hard moet werken en diplomacy crashes). Daarnaast worden hotseat games van voor de patch ook gefixed.

Heb inmiddels mijn game van voor de patch afgemaakt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik heb civ 5 zonder uitbreidingen....
Het valt mij op dat er weinig tot geen online games zijn die ik kan joinen.... welke expansions hebben de meeste?

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 04-07-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Squishie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:59:
Het valt mij op dat er weinig tot geen online games zijn die ik kan joinen.... welke expansions hebben de meeste?
Vrijwel iedereen heeft Gods & Kings. Maar ook dan is denk ik het aantal online games beperkt. Tot de laatste patch (eergisteren uitgekomen) was online met civ V altijd problematisch met disconnecties, elkaar niet online zien etc. Online schijnt het dus nogal dood te zijn (geen ervaring mee, speel zelf nooit online). Mogelijk wordt dat nu weer wat meer. Maar zonder Gods & Kings zal het zeker zeer beperkt zijn.

Als je even geduld hebt (paar dagen) kun je beter nog even wachten. Waarschijnlijk begint morgen (of volgende week donderdag) de steam summersale. Tijdens die sale komt civilization en de uitbreidingen vrijwel zeker in de aanbieding. Als je mazzel hebt kun je gods and kings, samen met alle andere DLC voor 2,50 euro oppikken (gold edition voor mensen die het origineel al hebben).

Wel komt er op 12 juli een tweede grote uitbreiding (Brave New World) uit. Waarschijnlijk wordt het zonder die dan weer erg leeg online. Die komt waarschijnlijk niet in de aanbieding vermoed ik.

Overigens is Gods and Kings ook zeker een aanrader voor de singleplayer. Game wordt veel uitgebreider en AI een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Orian op 04-07-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:59:
Qua expansion is er maar eentje uit: Gods & Kings.
Brave New World komt volgende week pas uit.

Maar volgens mij is het sowieso vaak redelijk leeg in de lobby (ik zie nu maar 3 open potjes staan, 1 DLC, 2 zonder DLC).
Maar de meeste mensen spreken private potjes af of spelen via de GMR (al denk ik dat die misschien minder gebruikt gaat worden nu de pitboss uit is).
Orian schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Tot de laatste patch (eergisteren uitgekomen) was online met civ V altijd problematisch met disconnecties, elkaar niet online zien etc. Online schijnt het dus nogal dood te zijn (geen ervaring mee, speel zelf nooit online).
Ik speel zo goed als alléén maar online, en heb er haast nooit problemen mee. Maar heb ook verhalen gehoord van mensen die wel problemen ervaren.

Het grote probleem met online potjes zit hem vooral in het feit dat er vaak mensen tussen zitten die halverwege een potje opeens ermee stoppen, wat zeer frustrerend is. Daarom zijn veel spelers private NQ-groepjes begonnen (NQ = no quitters).

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 04-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Het grote probleem met online potjes zit hem vooral in het feit dat er vaak mensen tussen zitten die halverwege een potje opeens ermee stoppen, wat zeer frustrerend is. Daarom zijn veel spelers private NQ-groepjes begonnen (NQ = no quitters).
Neemt dan de AI de beschaving dan niet over? 't lijkt me dat de meeste mensen stoppen op het moment dat ze inzien dat ze flink verloren hebben, op dat moment kan volgens mij de AI het wel overnemen terwijl de laatste restjes opgeruimd worden.

Zelf speel ik nooit online, enkel met vrienden rond dezelfde tafel, of tegen de AI :)

Echt een sterke speler ben ik ook niet though :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de AI neemt het dan over, maar tegen AI spelen is natuurlijk niet hetzelfde als tegen mensen spelen, en zeker in een multiplayer-potje is de AI vreselijk passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Jammer dat het zo inactief is online. Ik vind AI namelijk niets (ondanks dat ik niet zo ervaren ben).... tegen AI heb je altijd een grote disadvantage als je tegen hogere niveaus speelt (door meer resources income)....
[...]

Enig idee waar je die NQ groepen kan vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Squishie op 04-07-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
[...]

Qua expansion is er maar eentje uit: Gods & Kings.
Brave New World komt volgende week pas uit.
Volgens de GameMania mag ik hem vandaag al ophalen: Verwacht 5-7-2013
bron

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Meekoh schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:59:
[...]

Volgens de GameMania mag ik hem vandaag al ophalen: Verwacht 5-7-2013
bron
Zelfs als je hem vandaag al installeert zal hij 12/7 pas unlocken op steam zodat je hem ook kunt spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:55:
Enig idee waar je die NQ groepen kan vinden?
Je kan op het multiplayer subforum van civfanatics kijken, eventueel een topic aanmaken dat je een potje wil starten. Het is onduidelijk want vragen over mutliplayer en mensen die een potje willen spelen zitten door elkaar heen.
Op Steam zijn er ook zulke groepen (1. 2) (misschien wel meer, deze kwam ik toevallig tegen).
En op GMR staan er ook wat games.

En eventueel de gewone lobby, natuurlijk.

Ik kan bovenstaande allemaal niet, want ik speel altijd met een aantal vrienden.
Orian schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:02:
[...]

Zelfs als je hem vandaag al installeert zal hij 12/7 pas unlocken op steam zodat je hem ook kunt spelen ;)
Yups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Ook maar weer eens begonnen met een game. Ik ben maar 2 bugs tegen gekomen met de nieuwe patch:
  • De AI vroeg mij om iets dat ik niet had, want het aanbodscherm was leeg. Ik kon niet accepteren, alleen weigeren.
  • Elke keer als ik mijn turn kan beëindigen staat er geen "End turn", maar nog steeds "Please wait".
Ik speel trouwens met alle uitbreidingen (behalve BNW (nog niet)) en met de unofficial patch. :) Voor de rest een spannende pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de unoffical patch is nog niet up to date, vandaar die bugs.
Die zitten niet in Civ 5, maar in de unoffical patch ;)
De unofficial patch is ook even van de Steam Workshop gehaald tot-ie compatibel is met Civ 5

Dus je moet even kijken wat je wil: De bugs voor lief nemen of zonder de unofficial patch spelen.

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 06-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
anandus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:34:
Ja, de unoffical patch is nog niet up to date, vandaar die bugs.
Die zitten niet in Civ 5, maar in de unoffical patch ;)
De unofficial patch is ook even van de Steam Workshop gehaald tot-ie compatibel is met Civ 5

Dus je moet even kijken wat je wil: De bugs voor lief nemen of zonder de unofficial patch spelen.
Mét de patch doorspelen natuurlijk! :) Die extra toevoegingen hebben voor mij behoorlijk veel meerwaarde. Die paar kleine bugjes die ik tot nu toe ben tegen gekomen wegen niet zo zwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
Maar waar is deze patch dan nu te vinden als die niet in de workshop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Xepos schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:06:
Maar waar is deze patch dan nu te vinden als die niet in de workshop zit?
Hier.

Eindelijk weer eens een game uitgespeeld en gelijk gewonnen. Na 397 turns een victory door de space race te winnen. Het was op een standard sized 4 corner map. De AI had het veel te druk elkaar dwars te zitten, waardoor ik wonderbaarlijk buiten schot bleef, afgezien van een paar kleine aanvallen. Ik heb er precies 5 uur over gedaan. Wel vreemd dat ik geen achievement van Emperor level krijg op Steam, aangezien ik die nog niet had. Maar goed, ben wel tevreden. :)

Edit: Geen achievement, omdat ik de game speel met mods. Jammer hoor.. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Lee245 op 07-07-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Lee245 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:54:
[...]

Hier.

Eindelijk weer eens een game uitgespeeld en gelijk gewonnen. Na 397 turns een victory door de space race te winnen. Het was op een standard sized 4 corner map. De AI had het veel te druk elkaar dwars te zitten, waardoor ik wonderbaarlijk buiten schot bleef, afgezien van een paar kleine aanvallen. Ik heb er precies 5 uur over gedaan. Wel vreemd dat ik geen achievement van Emperor level krijg op Steam, aangezien ik die nog niet had. Maar goed, ben wel tevreden. :)

Ik was gisteren op Emperor nog in de pan gehakt. Ik begon al op een zwaar ongunstige locatie (resource technisch), waarbij Isabella en Atilla mijn buren waren :/
Nou eerst oorlog verklaard door atilla aan mij. Invasie afgeslagen en ik ben aan het opbouwen om hem eventjes terug te pakken. Komt Isabella met een huge leger aanzetten van de andere kant en verklaart de oorlog. Hele leger stond op de stoep van Atilla (die natuurlijk na een paar honderd jaar vechten nog steeds geen peace wil), dus die waren nooit op tijd weer terug om mijn cities te redden. ;w
Wellicht vanavond wat meer geluk. :9

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Meekoh schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:41:
[...]

Ik was gisteren op Emperor nog in de pan gehakt. Ik begon al op een zwaar ongunstige locatie (resource technisch), waarbij Isabella en Atilla mijn buren waren :/
Nou eerst oorlog verklaard door atilla aan mij. Invasie afgeslagen en ik ben aan het opbouwen om hem eventjes terug te pakken. Komt Isabella met een huge leger aanzetten van de andere kant en verklaart de oorlog. Hele leger stond op de stoep van Atilla (die natuurlijk na een paar honderd jaar vechten nog steeds geen peace wil), dus die waren nooit op tijd weer terug om mijn cities te redden. ;w
Wellicht vanavond wat meer geluk. :9
Dit was ook de eerste keer dat ik win op Emperor difficulty. Ik heb hiervoor al een aantal pogingen gedaan waarbij ik ook telkens aangevallen werd, vaak ook nadat we eerst een samenwerkingsverband afsloten. Meestal komt dit doordat ik vergeleken met de andere civs een heel klein leger heb, dan ben je sowieso de pineut, ongeacht je relatie tot de andere civ. Dit vind ik overigens wel een minpuntje aan het spel, aangezien het nu niet bepaald realistisch en leuk is dat je gegarandeerd aangevallen wordt als je leger zwak is. Sowieso werkt diplomacy amper... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De reviews rollen inmiddels binnen

Polygon, IGN, Kotaku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Klinkt goed! Denk echter wel dat ik nog even wacht met de aanschaf. Prijs is me nog wat te hoog, en met dit weer kom ik er toch niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Gaaf! Kan niet wachten om met Venice te beginnen :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Lee245 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:54:
[...]

Hier.

Ik heb het probleem dat lategame de AI niet tegen elkaar gaat vechten... en ze daardoor altijd op alle fronten mij eruit spelen....... noot ik speel tegen 12 AI's :).

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 09-07-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Squishie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:51:
[...]

Ik heb het probleem dat lategame de AI niet tegen elkaar gaat vechten... en ze daardoor altijd op alle fronten mij eruit spelen....... noot ik speel tegen 12 AI's :).
AI doet wel vaker rare dingen op Emperor. Gisteren had ik een deal met Alexander om Darius binnen 10 turns de oorlog te verklaren. Sta ik klaar bij de grens van Darius. Declared Alexander mij de oorlog, wat een maten naaier zeg :X

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Meekoh schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:55:
[...]

AI doet wel vaker rare dingen op Emperor. Gisteren had ik een deal met Alexander om Darius binnen 10 turns de oorlog te verklaren. Sta ik klaar bij de grens van Darius. Declared Alexander mij de oorlog, wat een maten naaier zeg :X
Het zijn net mensen :o :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoeveel steden hebben jullie gemiddeld?
Ik zit meestal tussen de 3-5"grote" en kaap er meestal nog 3 kleine erbij van andere spelers. Toch heb ik het idee dat het overnemen van die 3 andere steden eerder ballast dan noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Squishie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:51:
[...]

Daar heb ik meestal niet zo'n last van. Op het begin vallen ze mij wel eerder aan dan andere civ's, maar dat kan ook te maken hebben met mijn opbouw.
Squishie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:27:
Ik zit meestal tussen de 3-5"grote" en kaap er meestal nog 3 kleine erbij van andere spelers. Toch heb ik het idee dat het overnemen van die 3 andere steden eerder ballast dan noodzakelijk is.
Ik ga meestal voor een science victory, dus meestal 3/4 en heel soms 5/6 steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Lee245 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Daar heb ik meestal niet zo'n last van. Op het begin vallen ze mij wel eerder aan dan andere civ's, maar dat kan ook te maken hebben met mijn opbouw.

[...]

Ik ga meestal voor een science victory, dus meestal 3/4 en heel soms 5/6 steden.
Toch apart dat het hebben van veel steden eerder een nadeel is dan een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meekoh schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:55:
[...]

Yup, dat klinkt als Alexander :P
Squishie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:27:
Het varieert een beetje. Afhankelijk van mijn overwinningsdoel (culture, science, etc) en met wie ik speel.
Soms speel ik met 4 steden, soms 6 tot 8 en soms met zoveel mogelijk.

Maar even kijken hoe het in BNW gaat, daar is een penalty toegevoegd dat elke stad erbij de techs 5% duurder maakt (zelfde als nu met social policies is).

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 09-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Voor de mensen die BNW al hebben kunnen pre-loaden via Steam, even deze .dll downloaden en in
\Steam\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\Assets\DLC\Expansion2
mikken en dan kan je spelen! *O*

*dit is niet de bedoeling*

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 10-07-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Warez-linkjes zijn niet toegestaan op Tweakers (en ja, ook een dll-file lijkt mij daaronder vallen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-07-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:50:
offtopic:
Warez-linkjes zijn niet toegestaan op Tweakers (en ja, ook een dll-file lijkt mij daaronder vallen ;) )
Bij de term Warez gaan bij mij de nekharen al overeind staan. Echt zo'n oude lullen term. Dit is gewoon de .dll die de mensen die het spel al gekocht hebben vrijdag krijgen en de Amerikanen vandaag. Als je niet betaald hebt kan je er niks mee :+

[ Voor 3% gewijzigd door jmxd op 09-07-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Desalniettemin is het een gecopyright bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:17:
offtopic:
Desalniettemin is het een gecopyright bestand ;)
*dit al helemaal niet*

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 10-07-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Of je gedraagt je als een kleuter, dat kan ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Twylight schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:45:
Voor de mensen die BNW al hebben kunnen pre-loaden via Steam, even deze .dll downloaden en in
\Steam\SteamApps\common\Sid Meier's Civilization V\Assets\DLC\Expansion2
mikken en dan kan je spelen! *O*

*knip*
Meh. Heb BNW al een maand geleden gekocht, maar nog steeds geen preload. ;( Is er een manier om dit te forceren?

code:
1
steam://install/235580

Geeft 'invalid install path'.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 10-07-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Heb hem vandaag kunnen ophalen bij de Gamemania, ga toch ff de DLL proberen :P

edit: blijkt dat ik die DLL al heb? Maar hij doet het toch nog niet :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Meekoh op 09-07-2013 20:03 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Twylight schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:54:
[...]
Bij de term Warez gaan bij mij de nekharen al overeind staan. Echt zo'n oude lullen term. Dit is gewoon de .dll die de mensen die het spel al gekocht hebben vrijdag krijgen en de Amerikanen vandaag. Als je niet betaald hebt kan je er niks mee :+
Wat jij ook vindt; delen van bestanden waarop copyright rust doen we hier niet. Ook als het je niet per se in staat stelt een illegale kopie te draaien. En je op deze manier gedragen als je daarop aangesproken wordt waarderen we nog veel minder.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Wat ik nog steeds zo jammer vind is dat de AI erg agressief en vijandig is op de wat hogere moeilijkheidsgraad. Dat dwingt je al snel in eenzelfde richting qua strategie.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Soms moet je generals opofferen voor een hoger gelegen doel, in dit geval een open route houden langs mijn continent....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F3Liak1tvYEZ3goo4tR2cl4j/full.png

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:37:
Soms moet je generals opofferen voor een hoger gelegen doel, in dit geval een open route houden langs mijn continent....
[afbeelding]
Ik zit te veel op Reddit. Ik wou je een upvote geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
Voor wie net als ik Brave New World nog wil kopen voor hij vannacht uitkomt: ik heb 'm net gekocht voor € 17,32, dat was het goedkoopste dat ik op dit moment tegenkwam.

Gamefly.co.uk, 17,99 GBP. Vervolgens de kortingscode GFDJUL20UK gebruiken voor 20% korting.

Als je met Paypal betaalt, wordt het omgerekend in euro's € 17,32. Met creditcard misschien nog een paar cent goedkoper, die hebben meestal een betere wisselkoers dan Paypal.

Heb toevallig morgen een dagje vrij, dus ben heel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij Steam is Brave New World nu de komende 8 uur in de Flash Sale voor 20,09 euro. De komende week komt hij nog wel een paar keer langs voor die prijs.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Wat een naaistreek zeg! |:( Als je Pre-orderd kreeg je 10% korting. Koop je hem op de dag van release dan krijg je 33% korting. WTF. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Deem schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:46:
Wat een naaistreek zeg! |:( Als je Pre-orderd kreeg je 10% korting. Koop je hem op de dag van release dan krijg je 33% korting. WTF. :(
Alleen vanwege de Summer sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Maakt me niet uit waarom. Die gasten van Firaxis of 2K hebben hier toch bewust voor gekozen?
Ik vind het, op zijn zachts gezegd, niet echt je Pre-orders belonen... Dit is in ieder geval de laatste keer dat ik iets preorder van Firaxis of 2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54
Ik snap dat het vanwege de summer sale is maar ik voel me ergens ook wel een beetje benadeelt hierbij ja.. Heb ergens de neiging een ticket te openen en te zien wat ze er mee doen

Hij is overigens al sinds dinsdag in Amerika uit he? Dus tja voor hun valt de korting niet tegelijk met de release datum.. maar toch genaaid voor de rest van de wereld..

[ Voor 32% gewijzigd door Evil Cowman op 12-07-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Evil Cowman schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:44:
Ik snap dat het vanwege de summer sale is
Nee, dat snap ik eigenlijk niet. Firaxis en 2K kunnen toch zelf bepalen wat in de summersale zit en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Hoe lang zal het duren voordat deze uitbreiding 10 e oid kost? Geen zin om direct te kopen omdat ik het basisspel + uitbreiding 1 nog niet eens veel gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Magic schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:40:
Bij Steam is Brave New World nu de komende 8 uur in de Flash Sale voor 20,09 euro. De komende week komt hij nog wel een paar keer langs voor die prijs.
Bedankt voor de tip! Heb hem maar snel van op mijn werk gekocht. Had hem gisteren nog zien staan in de winkel aan 29 euro maar vond dat net iets teveel. Maar voor 20 euro kon ik hem vandaag niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat een lelijke actie van Steam zeg.. pre-purchase met 10% korting (en je kreeg er niks speciaals bij) en dan op release day ineens 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Twylight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:30:
Wat een lelijke actie van Steam zeg.. pre-purchase met 10% korting (en je kreeg er niks speciaals bij) en dan op release day ineens 33%
Let wel op! dit was een Community pick! Mensen konden stemmen waar ze korting op wilden.
En dat was Civ 5 geworden.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Meekoh schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Let wel op! dit was een Community pick! Mensen konden stemmen waar ze korting op wilden.
En dat was Civ 5 geworden.
Nope. Je kon niet kiezen voor games of DLC die niet eens verschenen waren op het moment van stemmen...

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste