Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Als Selassie in 1954 een cultural victory gehaald van het weekend. Was wel humor, ik had in de klassieke oudheid nog wel een lange oorlog met buurvrouw Dido, maar na het afschieten van wat olifanten en wat pillagen kreeg ik ineens een heleboel luxuries bij het vredesverdrag cadeau :P ipv dat ze bij het eerste voorstel een stad wilde en bij het tweede een hele smak geld :/ .

Wat ik heel veel heb gedaan is intriges delen die ik bijelkaar gespioneerd had. Ik heb daar nog geen diplomatieke penalty op kunnen vinden.

Ik had eerst 3 steden, waarbij er tussen 2 een boel jungle zat. Ik heb expres dat junglegebied gepakt en laten staan icm sacred path waarbij ik culture voor die tegels kreeg. Heb daarbij world church, choral music, religious center en religious texts gekozen en ben als een malle gaan evangeliseren en ook cultural city states gezocht.

Wel lastig: na een deal gaat soms de happiness omlaag, moet ik nog iets beter zien te achterhalen hoe dat werkt om dat te voorkomen. Heb nu ook ontdekt dat je city states kunt betalen om dingen te gaan bewerken. Ik had zelf nl geen ijzer en Brussel had dat, maar kon het mij niet geven. Uiteindelijk heb ik toen een extra stad gesticht bij ijzer in de buurt, maar dat had dus niet gehoeven :P . Zo'n stad loopt ook enorm achter sowieso...

Op den duur kreeg ik vaak great artists en heb golden age naar golden age gehad. Heb toen ook enorm snel een leger kunnen bouwen om India plat te walsen, sowieso had m'n grootste stad geloof ik 39 en was de productie echt aso hoog als het moest :P tenzij er wonderen gebouwd moesten worden had ik de focus eigenlijk aldoor op food staan.

Ik liep echt aso hard in punten vooruit op de rest in dit potje, de moeilijkheidsgraad had best op king ipv prince gekund merkte ik :P . Was leuk :Y) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Klopt het dat de ai van "vanilla" nooit is gepatched? Startte pas een potje zonder iemand met gods and kings en na aardig wat turns hield de ai het bij 2 steden. Bovendien gingen ze elkaar te lijf terwijl er rondom hun steden nog minstens 12 steden te plaatsen waren.

Bij G&K zie ik de ai regelmatig helemaal losgaan en 15+ steden plaatsen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de multiplayer van Civ 5. Op het moment dat ik het spel met 3 mensen of meer speel, dan is er echt ongelofelijk veel lag van 20+ seconden. Bovendien crashed de game rond beurt 10, wat echt heel vreemd is. Met 2 spelers hebben we nergens last van.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en/of hoe het verholpen kan worden? Het ligt waarschijnlijk niet aan een individuele speler, omdat we verschillende host/speler combinaties hebben geprobeerd met 2/3 spelers.
sdk1985 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:19:
Klopt het dat de ai van "vanilla" nooit is gepatched? Startte pas een potje zonder iemand met gods and kings en na aardig wat turns hield de ai het bij 2 steden. Bovendien gingen ze elkaar te lijf terwijl er rondom hun steden nog minstens 12 steden te plaatsen waren.

Ik denk dat de AI inderdaad niet gepatched is. De AI is in ieder geval een stuk beter in G&K.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:19:

Ook voor vanilla is AI gepatcht, als ik het goed heb (maar voor vanilla volg ik het niet zo).
Maar was het misschien een MP-potje? Dan is de AI een stuk meer timide (MP moet je eigenlijk zonder AI spelen, AI is daar niet goed.)

Maar in G&K is AI inderdaad wat.. euh.. pro-actiever :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-02-2013 18:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Vraagje over Victory;

Heb 2 maal een melding gehad van een overwinning, elke keer de knop Just..1 turn ingedrukt. Nu ben ik op het moment dat er geen tegenstander meer is maar toch loop het door. Stop dit nog of zitten er nog ergens Barbarians verstopt bijvoorbeeld?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je al gewonnen hebt en je speelt daarna verder dan stopt het volgens mij niet meer (maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
teupje schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:04:
Vraagje over Victory;

Heb 2 maal een melding gehad van een overwinning, elke keer de knop Just..1 turn ingedrukt. Nu ben ik op het moment dat er geen tegenstander meer is maar toch loop het door. Stop dit nog of zitten er nog ergens Barbarians verstopt bijvoorbeeld?
Ik wist niet eens dat je een tweede keer dat scherm kon krijgen...
Als dat twee keer lukt, lijkt het mij dat (tenzij een AI dat al gedaan heeft) je ook voor de andere victories je dat een keer kan krijgen.

Verder, tsja, met Civ kan door blijven spelen zolang je wilt in principe. Maar op een gegeven moment is niet veel meer te doen lijkt mij...

A day not smiled is a day not lived!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Enige waar je een 2e victory scherm van kan krijgen is domination volgens mij. Alle andere victory conditions zijn niet meer te halen als je er al 1tje hebt gehad.

En ja, als je dan op one more turn klikt, dan kan je tot in het oneindige door blijven spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Dan zal ik Domination hebben gehad en nog eentje.

Er is inderdaad niet veel te doen meer nu behalve wat ontwikkelingen doorzetten enz.
Thanks, dan ga ik een nieuwe game starten op een niveautje hoger ;-)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
anandus schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:33:
[...]

Ook voor vanilla is AI gepatcht, als ik het goed heb (maar voor vanilla volg ik het niet zo).
Maar was het misschien een MP-potje? Dan is de AI een stuk meer timide (MP moet je eigenlijk zonder AI spelen, AI is daar niet goed.)

Maar in G&K is AI inderdaad wat.. euh.. pro-actiever :P
Yup ik speel de game eigenlijk uitsluitend "coop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:59:
Ik heb een probleem met de multiplayer van Civ 5. Op het moment dat ik het spel met 3 mensen of meer speel, dan is er echt ongelofelijk veel lag van 20+ seconden. Bovendien crashed de game rond beurt 10, wat echt heel vreemd is. Met 2 spelers hebben we nergens last van.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en/of hoe het verholpen kan worden? Het ligt waarschijnlijk niet aan een individuele speler, omdat we verschillende host/speler combinaties hebben geprobeerd met 2/3 spelers.
Even een kickje, als dat mag. Heeft iemand een idee? Ik heb hier op internet verder ook niets meer over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel vreemd, vooral dat crashen. Allemaal al geprobeerd om de bestanden te verifyen in Steam? Misschien is er een bestand bij iemand corrput geraakt?
En over die lag: Niemand van die groep is toevallig iets aan het downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:26
Ik heb net wel iets geniaals gehad. Situatie: ik speel als de Inca's en wil een domination victory. Alle tegenstanders gehad, maar er is eentje echt een stuk sterker dan ik: Hiawatha. Bij hem spioneren mislukte een keer (als in: betrapt) en ik had toen geen nieuwe poging gedaan omwille van de relatie in die fase van het spel. Het gevolg was wel dat m'n spionnen maar niet beter werden en tech jatten op den duur gewoon geen nut meer had. Hiawatha had op den duur echt een flinke tech lead op mij.

Ik heb sloten geld en kan een groot leger ondersteunen (autocracy O+ ), maar zit nog met artillery terwijl Hiawatha met rocket artillery schiet. Kan wel net mooi m'n great war infantry upgraden naar infantry. Verder ook een hele sloot geld. Ik dacht echter eerst dat ik het niet ging redden omdat de achterstand te groot was, artillery schiet tegen infantry geen deuk in een pakje boter :( .

Maar! Toen ik m'n savegame weer eens opende zag ik dat ik een heleboel ongebruikte faith points had liggen, heb daar iets van 4 great scientists voor gekocht die me ineens eventjes hielpen om raketten te kunnen maken, verder een heleboel units gekocht van het goud en ik ben nu fijn Irokezenland aan het razen :Y) .

Toch echt wel leuk hoe je telkens nieuwe nuances in zo'n spel kunt vinden, er zit serieus best veel strategisch denkwerk in :) . Speel nu trouwens op prince, wilde dit victory type eerst nog doen voor een level hoger te gaan.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Civ 5 Gold (vanilla+G&K+DLC) is uit.
Voor de mensen die nog vanilla hebben: Voor 10 euro kan je upgrade naar gold! :o
(schijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:01:
Civ 5 Gold (vanilla+G&K+DLC) is uit.
Voor de mensen die nog vanilla hebben: Voor 10 euro kan je upgrade naar gold! :o
(schijnt)
Vandaag nog een paar uur kun je voor slechts 2,50 de upgrade kopen naar gold.

Of als je helemaal nog geen Civ 5 hebt, is vandaag ook de dag om het aan te schaffen!
Civ 5 + GK + (alle) DLC's voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Hm, goeie tip die gold upgrade geeft vast wel voor 2.50 speelplezier :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Hoe kom ik bij die upgrade voor €2,50? Ik zie op steam alleen de gold edition voor €10.

Ah gevonden, in steam op de winkel pagina van civ v staat een linkje voor alleen de upgrade.

[ Voor 35% gewijzigd door _js_ op 04-03-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Beter kijken, staat gewoon op de Civ 5 product page (onderaan).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thanks! Heb hem nog snel even gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:26
Ik heb ook de gold edition gekocht, leek me een goede deal :)

Echter wel heel erg wennen dit, heb geen Civ meer gespeeld sinds Civ2. Nu vroeg ik me af, ligt het nu aan mij of is de diplomatie wel heel erg veranderd?

Bij Civ2 resulteerde eerste contact vaak al direct in vrede en nu blijf je neutral. Bevat diplomatie nu echt minder diepgang dan bij Civ2 het geval was? Ik heb niet erg lang gespeeld, maar dat vroeg ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is toch juist realistischer dat bij eerste contact je niet gelijk vrede hebt? (m.a.w. een goede band). Neutral is ook vrede, je kent elkaar alleen nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt er een patch uit. Een verdacht kleine patch (5 maanden na de vorige patch).
Bugs and Technical Issues
If you build defensive structures in your city, then save and reload, the hit-point bonus would disappear.
Hun Battering Ram promotion which allows it to only attack cities is now lost upon upgrade
Civ5 Touch - Fixes the oddness when rotating tablets
Graphical - Fixed issue with Rock of Gibraltar not showing up correctly.
Fixed the bug where the Maya AI didn't have to pick a different GP for each Baktun
Fixed an issue on a city flip/gift which would cause loss of city plots forever.
Fixed a bug where liberated CS would not show their vote correctly in the Victory Progress UI screen
Fixed graphics bugs when the game was restarted too many times in a row.
Shortcuts created through the launcher now function correctly.

Crashes/Freezes
Fixed a crash that happens when an AI loses its capital, but still has units, so is still alive.
Misschien in aanloop naar One World?
Over twee weken is de Pax, zou kunnen dat dan de uitbreiding aangekondigd zal worden?

[ Voor 71% gewijzigd door anandus op 13-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05-2024

A day not smiled is a day not lived!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
Yes, nu die gast weg is, kunnen ze er eindelijk een goede game van maken :D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woohoo, goed nieuws! :D
Ironisch genoeg lees ik het nu pas omdat ik vanaf donderdag op een Civ-LAN zat :P

Hier is de officiële pagina voor BNW

En hier is een uitgebreid interview met Ed Beach en Dennis Shirk op RPS waar BNW besproken wordt.

Het ziet er allemaal veelbelovend uit in ieder geval. Fijn dat ze het late spel wat energieker maken, te vaak zit je alleen maar 'next turn' te klikken en te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Pax East was een eerste demo te zien van BNW.
Helaas is de beeldkwaliteit niet zo goed en een hoop dingen worden niet aangestipt (archeologie, ideologieën, World Congress, etc.):

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Pff, weer een uitbreiding, en ik heb Gods and Kings nog maar nauwelijks gespeeld.... Goed nieuws dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even vermeldenswaardig, want dit is te grappig: ik speel met de huns, in beurt 2 pak ik een ruine met mijn warrior, die wordt gepromoveerd tot battering ram, en in beurt 25 heb ik daarmee twee steden ingenomen en dus ook twee civs op mijn continent weggespeeld.

Dit gaat een leuk potje worden. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:46

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:38:
Woohoo, goed nieuws! :D
Ironisch genoeg lees ik het nu pas omdat ik vanaf donderdag op een Civ-LAN zat :P

Hier is de officiële pagina voor BNW

En hier is een uitgebreid interview met Ed Beach en Dennis Shirk op RPS waar BNW besproken wordt.

Het ziet er allemaal veelbelovend uit in ieder geval. Fijn dat ze het late spel wat energieker maken, te vaak zit je alleen maar 'next turn' te klikken en te wachten.
Ik ben benieuwd hoe ideology uit gaat pakken, maar als ik het zo zie lijkt het eerder een bonus voor je als je toch al voor een cultural victory gaat. Dat werkt niet in multiplayer, maar tegen de AI succes gegarandeerd. Voor multiplayer lijkt het me wel een leuke mechanic.

Maar ik ben vooral benieuwd naar trade routes. Trade routes in civ werken meestal suf: kies een random stad, en genereer geld op basis van parameter x en y (afstand en omvang, bijvoorbeeld). In civ: ctp zat een heel ander systeem, en kon je trade routes ook zien op de kaart, en zelf verleggen. Dat voegt diepgang toe. Een systeem zoals in EU4 zit zou ik toejuichen, maar ik ben bang dat het weer niks gaat worden.

EDIT: lol, ik zit nu dat filmpje te bekijken, en het lijkt inderdaad zo te zijn zoals in CTP. Nice.

[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 10-04-2013 09:31 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt steeds meer info over BNW uit.

Naast nieuwe civs (zoals Polen, Assyrië, Brazilië, de Zulu en Portugal) worden ook de huidige civs omgegooid.

Frankrijk raakt z'n foreign legion kwijt en krijgt een unieke improvement, de chateau. Ook is de ability van Frankrijk veranderd (niet meer de extra culture meer. De nieuwe is: "Great work theming bonuses are doubled in their capital"). Waarschijnlijk zullen aardig wat andere civs ook getweakt zijn.

De foreign legion is nu een tenet van de Freedom-ideologie geworden, "volunteer army" 6 gratis foreign legions (voor iedereen dus).
Elke ideologie heeft 14 tenets, 7 tier-1, 4 tier-2 en 3 tier-3 tenets.
Autocracy heeft bijvoorbeeld kamikaze, je kan een vliegtuig opofferen voor damage. En Order heeft bijvoorbeeld iron curtain, gratis courthouse in elke stad.

Ideologies komen beschikbaar als je in de modern era komt of als je 3 fabrieken hebt.

Ook zijn er extra mogelijkheden voor multiplayer, zoals "hybrid" multiplayer. Iedereen speelt in dezelfde beurt, tenzij er gevochten wordt, dan is dat turn based (hier heb ik echt op gewacht _o_, geen clickfest meer!)

En de airport en airlifts komen terug.

Er zijn 18 World Congress Resolutions. Voor gold en luxuries kan je stemmen 'kopen' van andere civs/city states.

In BNW zitten veel onderdelen uit G&K, zoals religie, maar niet de civs uit G&K.

Dit alles en nog véél meer info, hier:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=490854
(wordt regelmatig geüpdated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

En pitboss... misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Nice! Ik ben nu pas voor het eerst (serieus) bezig met Gods & Kings, maar vooral trade-routes lijkt me erg vet :).

Hebben anderen trouwens ook het gevoel dat het verschil in moeilijkheid tussen sommige moeilijkheidsgraden erg hoog is? Zo is King geen probleem (kan ik bij wijze van spreken met twee vingers in mijn neus winnen), maar Emperor verlies ik altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is het mogelijk op Deity te winnen zonder te cheaten? Ik heb net voor het eerst eens Deity geprobeerd. Ik dacht "rustig beginnen: Duel en West vs. East zodat we elkaar niet onmiddellijk tegen het lijf lopen."

Turn 40: ik heb 300+ puntjes en ga net een 2e stad bouwen na elke beurt hordes barbarians af te slaan. Komt Bouddica aan land. "Hallo. Ik heb 1800 punten.".

WTF? De AI cheat gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Het is wel mogelijk om deity te winnen zonder vals te spelen (hoe zou je willen valsspelen dan?), maar de AI kan niet winnen op deity zonder vals te spelen ;) De AI speelt ook niet echt vals, maar de AI krijgt gewoon wat bonusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Vanaf King krijgt de AI inderdaad 'bonussen'. Op prince is iederee gelijk, en daaronder is de speler in het voordeel (op settler kan de AI zelfs niet aanvallen). Uitgezonderd op settler (waar de AI dus niet kan aanvallen) is de AI normaal gesproken 'even goed'. Beslissingen worden dus niet beter op hogere niveaus, maar hun voordelen worden groter.

Enige 4x game die ik ken die wel echt een slimmere AI op hogere niveaus krijgt is Galactic Civilizations II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Shabbaman schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:54:
Het is wel mogelijk om deity te winnen zonder vals te spelen (hoe zou je willen valsspelen dan?), maar de AI kan niet winnen op deity zonder vals te spelen ;) De AI speelt ook niet echt vals, maar de AI krijgt gewoon wat bonusjes.
Het is niet echt 'vals', maar je kan een game wel tweaken in je voordeel, bv. barbarians uitschakelen, een huge map nemen met eilandjes en slechts één AI zodat je lang uit zijn/haar vizier kunt blijven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Orian schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:07:
Vanaf King krijgt de AI inderdaad 'bonussen'. Op prince is iederee gelijk, en daaronder is de speler in het voordeel (op settler kan de AI zelfs niet aanvallen). Uitgezonderd op settler (waar de AI dus niet kan aanvallen) is de AI normaal gesproken 'even goed'. Beslissingen worden dus niet beter op hogere niveaus, maar hun voordelen worden groter.

Enige 4x game die ik ken die wel echt een slimmere AI op hogere niveaus krijgt is Galactic Civilizations II.
Maar die heeft dan weer geen multiplayer 8)7 .

Ik heb nu een aantal G&K games uitgespeeld en de ai is toch wat matig. Het lijkt erop dat er nooit iemand kan winnen. De ai verklaart elkaar wel oorlog en ze nemen hier en daar een stad in. Maar er wordt nooit iemand gedomineerd. Daarnaast blijven sommige civilizations in het begin steken (1 of 2 stende) om vervolgens veel te laat ineens 6 steden bij te plaatsen. Er zijn ook civilizations die het omdraaien. Zo begon darius heel erg snel met 6 steden om vervolgen 150 turns geen nieuwe steden te plaatsen (ook al is de ruimte er wel).

Diplomacy blijft ook frusterend.

Zullen we die luxury resource ruilen>
A Nee
B Ja voor 5000 goud, al je luxury resources, 5 horses, 5 iron, 5 aluminium, 5 coal en open borders.
8)7

Wil je vrienden worden:
Nee!

Wil je een ambassy?
Ja voor 35 goud!

Wat geef je voor mijn luxury resource
109 goud ook al heb ik -50 per turn en heb ik totaal 150

Enige luchtpuntje is dat je soms een stad kunt afdwingen in ruil voor vrede.

Blijft ook erg jammer dat je eigenlijk niet met combat animations in de multiplayer kunt spelen (dan wordt je helemaal gek van de verschuivende camera en de langzame vliegtuig animatie).

Infographics mis ik ook nog steeds. Zo stond ik nu vanaf turn 100 op elk vlak eerste, hoe weet je dan hoe groot het leger van je tegenstander is...

Ik speel eigenlijk altijd cooperatief dus mods zijn niet toegestaan. Ze zouden de game echter vele malen beter maken.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 16-04-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Met ^^

Die diplomatie slaat vaak nergens op. In mijn huidige spel heb ik met Napoleon (4400pt) iedereen uitgemoord behalve Dido (1600 pt) en Harun al-Rashid (300pt).

Nou ja, eigenlijk is Harun al weggeveegd - zodra ik wakker ben neem ik Dido onder handen - maar ik keer even terug naar het moment dat hij nog één stad had en een Peace Treaty vroeg.

<Yellow> Peace, OK, but then I want all of your gold and your marble.
<Harun> Your request is unacceptable.
<Yellow> Your empire is decimated to a single city and you have no army left. Furthermore: you're in the Renaissance Era and I'm in the Atomic Era. I've got 12 stealth bombers within range. Give me your marble and we'll make peace.
<Harun> You cannot be serious about your request.
<Yellow> ...
<Yellow> Just a small test: I offer you all of my cities, all of my resources, all of my luxuries, all of my money, open borders and 10 turns of peace. In exchange for your marble.
<Harun> Didn't I already say you have to make me a better offer?
<Yellow> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

YellowOnline schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:22:
[...]

Het is niet echt 'vals', maar je kan een game wel tweaken in je voordeel, bv. barbarians uitschakelen, een huge map nemen met eilandjes en slechts één AI zodat je lang uit zijn/haar vizier kunt blijven, etc.
Een grote map met 1 AI is niet bepaald in je voordeel, omdat de AI dan als een gek gaat uitbreiden. Je kan beter veel AI's nemen, dan hebben ze een beetje afleiding. Maar goed, als je een archipelago neemt dan heb je al haast gewonnen, aangezien de AI nooit een fatsoenlijke invasie uit kan voeren. Ga vervolgens voor een cultural victory, en de AI zal je nooit als een rivaal zien. Problem solved. Is dat valsspelen? Gaming the system, heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
[...]

Een grote map met 1 AI is niet bepaald in je voordeel, omdat de AI dan als een gek gaat uitbreiden. Je kan beter veel AI's nemen, dan hebben ze een beetje afleiding. Maar goed, als je een archipelago neemt dan heb je al haast gewonnen, aangezien de AI nooit een fatsoenlijke invasie uit kan voeren. Ga vervolgens voor een cultural victory, en de AI zal je nooit als een rivaal zien. Problem solved. Is dat valsspelen? Gaming the system, heet dat.
Hmm, ik heb wel het gevoel dat sinds Gods & Kings AIs iets slimmer zijn op het water (lees: niet meer met één bootje per keer komen). Wellicht dat dat toch wat pittiger is geworden?

Ben zelfs overigens een grote fan van archipelago, vind gevechten op water altijd veel vetter dan op het land, en daarnaast is het innemen van een stad een stuk makkelijker met behulp van boten in plaats van kanonnen imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Orian schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:56:
[...]

Hmm, ik heb wel het gevoel dat sinds Gods & Kings AIs iets slimmer zijn op het water (lees: niet meer met één bootje per keer komen). Wellicht dat dat toch wat pittiger is geworden?

Ben zelfs overigens een grote fan van archipelago, vind gevechten op water altijd veel vetter dan op het land, en daarnaast is het innemen van een stad een stuk makkelijker met behulp van boten in plaats van kanonnen imo :)
Ik win te vaak op dezelfde manier: platbombarderen vanop een veilige afstand en dan een destroyer er heen. Op land kan je natuurlijk ook platbombarderen, maar je units (tot je tanks hebt) kunnen de afstanden niet afleggen die een destroyer of zijn voorganger kunnen afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt als: tijd voor een niveautje hoger.

Ik speel voor de lol op Emperor met mijn eigen doelen (OCC, cultural bv) maar het gebeurt vaak zat dat er een tegenstander (of meerdere) gaan steamrollen. Het beeld van passieve AI's herken ik niet. (dat van dom trouwens wel).
Ook op het water, als je denkt dat ze het niet kunnen liggen er opeens 2 fregatten en een privateer voor je kuststad en ontdek je voor het eerst hoe effectief ze steden kunnen inpikken. Het gebeurt niet vaak maar de AI is niet zo passief meer.

Voor de uitdaging is er altijd nog immortal (en evt Deity voor de mensen die perfect foutloos spelen).

Overigens, om je potjes makkelijker te maken kan je beter raging barbarians nemen dan geen barbarians. Het geeft je enkele units de kans om te oefenen, verwoeste luxuries kan je na reparatie opnieuw verkopen en de (domme) tegenstanders hebben er meer last van.

[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 17-04-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik speel zelf juist altijd zonder barbarians. Vreselijke rotgozes die imo te random zijn en je start helemaal kunnen verpesten.

Daarnaast schakel ik ook altijd time victory uit. Anderen die dat ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Orian schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:56:
[...]

Het is meer dat met 1 UPT aanvallen op een klein eilandje gewoon lastiger is. Verdedigen is dus relatief makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 2 maandjes tot BNW uitkomt.

Er komen nu ook een aantal 'featurettes' uit, (zeer) korte filmpjes om de nieuwe aspecten te belichten.

De eerste kwam gisteren uit en die gaat over culture en tourism:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de tweede BNW-featurette is uit. Over policies & ideologies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
W33d filmpje = leuk gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Featurette 3: Trade Routes

Featurette 1
Featurette 2

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Eindelijk!

International trade is echt iets wat ik vanaf het begin al miste

Hopelijk zitten er in BNW ook weer wat performance optimalisaties

[ Voor 30% gewijzigd door jmxd op 30-05-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Dit weekend is de Civ5 franchise met 75% korting (exclusief Brave New World) te koop via Steam en dit weekend kun je gratis spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook is BNW in de pre-order gegaan bij Steam (bij diverse winkels was-ie al te bestellen).
Je krijgt nu een pre-order bonus van 10%.

Maar! Als je bij Greenmangaming bestelt, dan krijg je 10% korting en met de code GMG25-GDSAK-7FPWQ nóg eens 25%, dus dan kost BNW nog maar iets van 20 euro! :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 07-06-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, ik wacht denk ik wel even op de summer/wintersale. Ben eigenlijk pas net begonnen met gods and kings, dus kan nog wel even vooruit. Ik hoop vooral dat ze ook iets aan de performance, en dan met name de 'grijze vlakken' doen. Ik erger me daar nog steeds sterk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:39
SlaadjeBla schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:40:
Dit weekend is de Civ5 franchise met 75% korting (exclusief Brave New World) te koop via Steam en dit weekend kun je gratis spelen.
Ik was eingenlijk al gestopt met Civ V spelen. Toch maar voor 2,50 de gold upgrade gekocht, vond ik wel een aardig prijsje ;)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De laatste twee unconfirmed civ's voor Brave New World zijn ook uitgelekt. Venice en The Shoshone.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RkZ2RW9l.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BZ9JcjEl.jpg

Meer screenshots:
http://imgur.com/qPskXtw
http://imgur.com/ZRmdfhd
http://imgur.com/FOhZGR7
http://imgur.com/zRboK6T
http://imgur.com/rGFL3KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yups :)

Dus om het even samen te vatten, de nieuwe civs zijn:
• Assyrië
• Brazilië
• Indonesië
• Marokko
• Polen
• Portugal
• Shoshone
• Venetië
• Zulu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verdomme. Mooi op een continent met Elisabeth (speel zelf Korea). Beste vrienden met deze dame tot ik besluit om Alexander (die geen enkele band met Engeland had) van mijn continent te vegen. Die vond het namelijk nodig om een stad te stichten bij mijn enige ijzer-bron in de buurt. Stadje aangevallen en overgepakt en vervolgens de oceaan overgestoken om te voorkomen dat hij nog een keer zou komen.

Halverwege de oversteek valt die Engelse feeks mijn steden aan, aanval af kunnen slaan en vervolgens wil ze vrede stichten. Of ik even dik 200 gold wil betalen en 30 beurten lang 7 gold. Amehoelah! Ik maak d'r kapot!

En ik wilde nog zo voor een tech-overwinning gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hoppa! schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:44:
Verdomme. Mooi op een continent met Elisabeth (speel zelf Korea). Beste vrienden met deze dame tot ik besluit om Alexander (die geen enkele band met Engeland had) van mijn continent te vegen. Die vond het namelijk nodig om een stad te stichten bij mijn enige ijzer-bron in de buurt. Stadje aangevallen en overgepakt en vervolgens de oceaan overgestoken om te voorkomen dat hij nog een keer zou komen.

Halverwege de oversteek valt die Engelse feeks mijn steden aan, aanval af kunnen slaan en vervolgens wil ze vrede stichten. Of ik even dik 200 gold wil betalen en 30 beurten lang 7 gold. Amehoelah! Ik maak d'r kapot!

En ik wilde nog zo voor een tech-overwinning gaan :')
Ceasar zal d'r wel betaald hebben om oorlog aan te gaan met jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Twylight schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:50:
[...]
Ceasar zal d'r wel betaald hebben om oorlog aan te gaan met jou :P
Wel ellendig. Ik had aardig wat spaargeld, maar de oorlog aan twee kanten heeft me nogal wat units gekost. Uiteindelijk aan beide kanten een stad ingenomen en toen wilde iedereen ineens vrede. Voor zo lang als het duurt.....

Snel weer een leger op de been brengen en eerst maar eens Alex kapot maken. Die heeft de meeste resources (en het slechtste leger...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Welke niveau's spelen mensen hier? Ik ben een paar dagen geleden mijn eerste potje op immortal begonnen (daarvoor meestal op king/emperor) op een huge map. Heb zojuist de eerste aanval van de denen kunnen afslaan (400 BC), maar terugslaan zit er voorlopig niet in. Speel zelf overigens als de grieken en wil voor een UN overwinning gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Voor 11 e gold gekocht @steam. Is de pc versie grafisch veel beter? Speel nu mac maar mss toch naar windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:39
Orian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:55:
Welke niveau's spelen mensen hier? Ik ben een paar dagen geleden mijn eerste potje op immortal begonnen (daarvoor meestal op king/emperor) op een huge map. Heb zojuist de eerste aanval van de denen kunnen afslaan (400 BC), maar terugslaan zit er voorlopig niet in. Speel zelf overigens als de grieken en wil voor een UN overwinning gaan.
Ik ben nu sinds een paar potjes geswitched naar Emperor. Ik heb alleen nog geen 1 keer kunnen winnen, al kwam dat in 2 potjes doordat ik wat verkeerde keuzes had gemaakt. In het eerste potje op emperor difficulty had ik nog zo'n 5 turns nodig om een techno victory te behalen, maar een andere civ had al net een cultural overwinning.

De diplomatie in dit spel is trouwens wel een gigantische bron van ergenis. Als je niet je leger een beetje op peil houd wordt je echt zó vaak gebackstabbed. Je kan bijna nooit eens een fatsoenlijke relatie met iemand opbouwen.
Tennisbal schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 02:57:
Voor 11 e gold gekocht @steam. Is de pc versie grafisch veel beter? Speel nu mac maar mss toch naar windows...
In principe zijn ze grafisch gelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Lee245 op 13-06-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orian schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:55:
Mijn moeilijkheidsgraad is 'mens' :P
Ik speel dit spel nagenoeg alleen maar multiplayer met vrienden, wat het spel soms makkelijker en soms moeilijker maakt. Het scheelt vooral dat er niet zo vaak vroege DOW's zijn, zodat je eerst rustig kan bouwen.
Tennisbal schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 02:57:
In principe wel, maar ik geloof dat de PC-versie een stuk vlotter loopt dan de Mac-versie.
Lee245 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:17:
[...]
De diplomatie in dit spel is trouwens wel een gigantische bron van ergenis. Als je niet je leger een beetje op peil houd wordt je echt zó vaak gebackstabbed. Je kan bijna nooit eens een fatsoenlijke relatie met iemand opbouwen.
Gewoon je leger op peil houden ;)
Houd in demographics in de gaten hoe het staat met je leger.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 13-06-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

anandus schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:23:
Gewoon je leger op peil houden ;)
Houd in demographics in de gaten hoe het staat met je leger.
Ik hou soms mijn leger bewust klein en weinig modern. Als je de technologie maar op de plank hebt liggen.

Regelmatig word ik aangevallen omdat op papier ik slechts 6 boogschutters heb. Na de oorlogsverklaring upgrade ik deze naar crossbowman (vaak modernste unit van het moment) en kan de aanval moeiteloos afslaan (vijand geen leger meer) en mijn crossbowman lekker ervaring kunnen opdoen. En dan de tegenaanval, net zolang tot de vijandelijke hoofdstad in handen is.

Waarom zo? Geen diplo-hits en dus goede vriendjes met de rest, maar ondertussen wel het rijk voorzien van verschillende extra steden en vanaf dat moment een adequaat leger. Vaak zijn die extra steden net de scienceboost om de volgende ronde dit te herhalen (de advent van artillerie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lee245 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:17:
[...]

[...]

In principe zijn ze grafisch gelijk.
Ik kom er net achter de leadergraphics niet hoger dan medium kunnen en ik kan anti-alias niet instellen? En volgens mij doet de mac alleen directx 9 ipv 10/11?

Mis ik dan niet veel? Vooral directx 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind van niet, anderen vinden van wel.
Zelf zie ik niet heel veel verschil, maar anderen zweren dat het een wereld van verschil is.
Maar geen AA zou ik wel erg vinden eigenlijk :P

Maar probeer het even uit, anders? Dan kan je zelf zien wat je ervan vindt :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 13-06-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
anandus schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:01:
Ik vind van niet, anderen vinden van wel.
Zelf zie ik niet heel veel verschil, maar anderen zweren dat het een wereld van verschil is.
Maar geen AA zou ik wel erg vinden eigenlijk :P

Maar probeer het even uit, anders? Dan kan je zelf zien wat je ervan vindt :)
Net even getest in bootcamp, maar ik vind de windows versie er niet beter uit zien. Dus ik blijf lekker Mac spelen :) Wel relaxt dat steam, ff spel binnenhalen met 7.5 mb/s heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Tennisbal schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:04:
[...]

Net even getest in bootcamp, maar ik vind de windows versie er niet beter uit zien. Dus ik blijf lekker Mac spelen :) Wel relaxt dat steam, ff spel binnenhalen met 7.5 mb/s heerlijk
Nadeel aan de mac versie is (was?) wel voor sommigen dat je geen mods kunt gebruiken meen ik.
Merci :)

[ Voor 39% gewijzigd door Orian op 13-06-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Is er iets bekend over het lag/laad/turntime probleem in Civ V en of dat in de uitbreiding wordt aangepakt?

Als je nu met een flink aantal (AI) players op een huge map speelt krijg je na enige tijd lag of laadproblemen. Dat heeft ermee te maken dat je na enge tijd spelen steeds meer van de wereld verkend en zichtbaar maakt. Dus ook je vijanden en dat betekend dat je moet gaan wachten op hun buurt. Ook je vijanden en vrienden groeien en de turn-time per speler wordt steeds langer. Na een paar uur spelen dus donders slome bende!

Ik weet nog dat ik ging klokken hoe lang ik moest wachten totdat de vijanden/vrienden klaar waren en dat duurde op een gegeven moment 3,5 minuten. Dat was voor mij de reden om te stoppen met spelen. Heel internet afgestruind naar een mogelijk oplossing/fix maar helaas....

Wellicht dat ze in de uitbreiding een optie toevoegen die het mogelijk maakt de animaties o.i.d. over te slaan zodat Turns sneller gaan.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik heb zelf een iMac maar ik speel Civilization (en andere games) wel altijd via Bootcamp. DirectX is toch wel een stuk beter dan OpenGL. Ligt er ook aan wat voor Mac je hebt natuurlijk, die van mij is al wat ouder (2009) en heeft maar een 9400M met 256mb memory, dus dan haal ik graag alles er uit wat mogelijk is.

Als je een betere kaart in je Mac hebt zitten maakt het denk ik niet zo veel meer uit, Civilization is best goed geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
FloydRaalte schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:21:
Is er iets bekend over het lag/laad/turntime probleem in Civ V en of dat in de uitbreiding wordt aangepakt?

Als je nu met een flink aantal (AI) players op een huge map speelt krijg je na enige tijd lag of laadproblemen. Dat heeft ermee te maken dat je na enge tijd spelen steeds meer van de wereld verkend en zichtbaar maakt. Dus ook je vijanden en dat betekend dat je moet gaan wachten op hun buurt. Ook je vijanden en vrienden groeien en de turn-time per speler wordt steeds langer. Na een paar uur spelen dus donders slome bende!

Ik weet nog dat ik ging klokken hoe lang ik moest wachten totdat de vijanden/vrienden klaar waren en dat duurde op een gegeven moment 3,5 minuten. Dat was voor mij de reden om te stoppen met spelen. Heel internet afgestruind naar een mogelijk oplossing/fix maar helaas....

Wellicht dat ze in de uitbreiding een optie toevoegen die het mogelijk maakt de animaties o.i.d. over te slaan zodat Turns sneller gaan.
De oplossing voor dat probleem is quick-movement en quick-combat aan zetten in de instellingen. Als je dat niet doet gaat hij telkens een voor een van alle units de movement en combat doen, ook van units van de vijand en ook van units die nog in de fog of war zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Twylight schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:22:
Ik heb zelf een iMac maar ik speel Civilization (en andere games) wel altijd via Bootcamp. DirectX is toch wel een stuk beter dan OpenGL. Ligt er ook aan wat voor Mac je hebt natuurlijk, die van mij is al wat ouder (2009) en heeft maar een 9400M met 256mb memory, dus dan haal ik graag alles er uit wat mogelijk is.

Als je een betere kaart in je Mac hebt zitten maakt het denk ik niet zo veel meer uit, Civilization is best goed geoptimaliseerd.
Ik vind het al heel knap dat je het op een 9400 aan de praat kreeg. Ik had op mijn vorige laptop een radeon 2600, maar daar was het onspeelbaar door een te lage framerate.

Wat ik heb gehoord (maar nooit geprobeerd) is dat het sneller gaat als je bij het naar de volgende beurt gaan de 'simpele' versie (die 2d is) neemt. Hierop zouden animaties veel sneller gaan. Daarnaast helpt het mogelijk om de gevechten op 'fast' (en bewegen ook als dat mogelijk is?) te zetten. Volgens mij komt het grootste deel van de laadtijden niet door het 'denken' van de tegenstanders, maar eerder door het kijken naar hun zetten. Uiteraard moet er verder in de game wel meer berekend worden, aangezien ze meer units hebben.

Overigens speel ik nu voor het eerst een game op huge, dus kan je niet zeggen of ik het ook heb.

Edit: hierboven dus ook al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, strategy-view schijnt de turn-times flink te versnellen van wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Orian schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:25:
[...]

Ik vind het al heel knap dat je het op een 9400 aan de praat kreeg. Ik had op mijn vorige laptop een radeon 2600, maar daar was het onspeelbaar door een te lage framerate.
Draait nog best soepel hoor. Speel het wel op DirectX 9, met de meeste instellingen op low, geen schaduw etc maar het ziet er nog prima uit.

Hier een screenshot die ik toevallig gemaakt heb laatst

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YgRaZmR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Twylight schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:22:

Heb een hackintosh, 32 gb ram i3770 processor en 6850 radeon kaart erin. Werkt prima so far :) En heb de gold editie die ook mods heeft? Dus mss was dat voor de orignele mac versie het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Tennisbal schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Heb een hackintosh, 32 gb ram i3770 processor en 6850 radeon kaart erin. Werkt prima so far :) En heb de gold editie die ook mods heeft? Dus mss was dat voor de orignele mac versie het geval?
32gb ram? Waarom ik godsnaam? :D met die video kaart zal de performance niet zo veel uitmaken nee.

Ik heb gewoon de Steam versie inc alle dlc en gods and kings. Moet eerlijk zeggen dat ik Civilization eigenlijk nog nooit op OS X gebruikt heb maar mijn ervaring met andere games is dat ze onder Windows gewoon net iets lekkerder werken, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Twylight schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:43:
[...]

32gb ram? Waarom ik godsnaam? :D met die video kaart zal de performance niet zo veel uitmaken nee.

Ik heb gewoon de Steam versie inc alle dlc en gods and kings. Moet eerlijk zeggen dat ik Civilization eigenlijk nog nooit op OS X gebruikt heb maar mijn ervaring met andere games is dat ze onder Windows gewoon net iets lekkerder werken, dus vandaar.
32 ivm virtualisatie en ML eet ook veel merk ik :) Regelmatig dat ik 100 mb free heb oid :P

Mooi spel btw, maar heerlijk complex, vroeger civ 2 gespeeld en op de ps3 revolutions, maar die was wat eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Tennisbal schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:01:
[...]

32 ivm virtualisatie en ML eet ook veel merk ik :) Regelmatig dat ik 100 mb free heb oid :P

Mooi spel btw, maar heerlijk complex, vroeger civ 2 gespeeld en op de ps3 revolutions, maar die was wat eenvoudig.
Dat is gewoon omdat de rest dan passive is. Voor een VM is het handig maar er zijn maar weinig situaties waarbij je meer dan 8GB nodig hebt onder normale omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Twylight schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:09:
[...]
Dat is gewoon omdat de rest dan passive is. Voor een VM is het handig maar er zijn maar weinig situaties waarbij je meer dan 8GB nodig hebt onder normale omstandigheden
parallels bootcamp en nog wat vm tegelijk gaat aardig hard.

maar goed ontopic weer :)

Ik dacht slim te zijn en een stad naast marmer te bouwen en dan tegels te kopen. Blijkt ik wel 2 tegels in die richting te kunnen bouwen maar de marmer tegel (die nog 1 verder ligt) niet te kunnen kopen. Hoe kan dit? Moet ik eerst een rondje kopen en dan verder?

En de culture tegels die je gratis krijgt, kan je die ook zelf kiezen? (en dat hij dan automatisch die inneemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat je niet gewoon te ver van de marble (>3 tiles)?

En nee, tiles die je via culture krijgt kan je niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
anandus schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:32:
Zat je niet gewoon te ver van de marble (>3 tiles)?

En nee, tiles die je via culture krijgt kan je niet kiezen.
ok dus je mag maar max 3 tiles bijkopen? Ben nog nieuw met civ 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je mag meer tiles kopen, maar je mag maar tot 3 tiles ver kopen (de derde 'ring' zoals dat genoemd wordt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
anandus schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:35:
Nee, je mag meer tiles kopen, maar je mag maar tot 3 tiles ver kopen (de derde 'ring' zoals dat genoemd wordt) :)
dat bedoelde ik idd, verkeerd getikt hierboven :) Op zich wel logisch anders kan je heel veel kopen

en iemand nog een goede tutorial voor de research? Ik doe nu meestal maar wat en heb niet echt een doel. Waarschijnlijk leer ik het wel als ik langer speel, maar toch :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tennisbal op 14-06-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Tennisbal schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:42:
[...]

dat bedoelde ik idd, verkeerd getikt hierboven :) Op zich wel logisch anders kan je heel veel kopen

en iemand nog een goede tutorial voor de research? Ik doe nu meestal maar wat en heb niet echt een doel. Waarschijnlijk leer ik het wel als ik langer speel, maar toch :)
Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind. Gewoon kijken wat je op dat moment nodig hebt en wat het meest bijdraagt aan het type overwinning die je wilt behalen. Er zullen vast guides zijn, maar ik heb eerlijk gezegd weinig behoefte gehad om die te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lee245 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind. Gewoon kijken wat je op dat moment nodig hebt en wat het meest bijdraagt aan het type overwinning die je wilt behalen. Er zullen vast guides zijn, maar ik heb eerlijk gezegd weinig behoefte gehad om die te lezen.
kan best logisch denken maar een strategieguide oid is soms wel handig. Scheelt aardig wat uren kloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heb je hier iets aan? (al zou ik persoonlijk aanraden om het zelf te ontdekken)
Civ Guide op Civfanatics
Civ V Handbook for Despots & Dictators op 2K forums.
War Academy (subforum op Civfanatics)

En verder:
Strategy (subforum op Civfanatics)
Strategy (subforum op 2K forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
anandus schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:48:
Misschien heb je hier iets aan? (al zou ik persoonlijk aanraden om het zelf te ontdekken)
Civ Guide op Civfanatics
Civ V Handbook for Despots & Dictators op 2K forums.
War Academy (subforum op Civfanatics)

En verder:
Strategy (subforum op Civfanatics)
Strategy (subforum op 2K forums
Dank!

Zelf ontwikkelen is wel leuker idd, maar ook lastig soms. Erachter komen dat Tiles niet gekocht kunnen worden als je hele strategie daarop gebaseerd is enzo.

Rest wil ik wel uitvinden, maar tech is nu nog loos klikken en snel naar de catapuls-tech (was in civ revolution altijd wel sterk en ik houd van artillerie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:33
Zijn er al goede reviews van BNW?

Ik ga sowieso nog een jaartje wachten, tegen die tijd is ie dan fatsoenlijk gepatched en in balans :)

Vermaak me nog prima met G&K en zie de lol nog niet in van dat gesleep met kunstwerken in musea etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het duurt nog een paar weken tot BNW uitkomt, dus denk dat je nog effies moet wachten op reviews :)

Ikzelf kan overigens niet wachten tot het uit is, ben zo blij dat de tweede helft van het spel wat interessanter wordt, in plaats van next-next-next en dan uit pure verveling een oorlog starten enzo :P

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 19-06-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:40:
Het duurt nog een paar weken tot BNW uitkomt, dus denk dat je nog effies moet wachten op reviews :)

Ikzelf kan overigens niet wachten tot het uit is, ben zo blij dat de tweede helft van het spel wat interessanter wordt, in plaats van next-next-next en dan uit pure verveling een oorlog starten enzo :P
Ja, precies. 9 van de 10 keer maak ik een potje ook helemaal niet af omdat de endgame zo saai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Twylight schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:18:
[...]
Ja, precies. 9 van de 10 keer maak ik een potje ook helemaal niet af omdat de endgame zo saai is.
De vraag is of dat erg is. Ben net begonnen met het spel en heb er 2 afgebroken omdat het te simpel is. Nu wil ik er een uitspelen zodat ik ook het eindspel zie.

Kost toch al zoveel tijd dus afbreken vind ik niet heel erg.

edit: hmm begrijp nu de frustratie wel. Helft 2 duurt toch wel erg lang als al duidelijk is wie de winnaar is... Kan je niet auto fight modus instellen oid?

[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 21-06-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een vierde BNW Q&A gepost (mensen op forums mochten vragen stellen en daar werden enkele uit gekozen).

Dit zijn alle vier de Q&A's so far, even gecopy-paste, lekker makkelijk voor jullie ;)
The Civilization V: Brave New World Team Answers Your Questions

Q: What is the strength value of one of the unrevealed units?
A: 34. But it might change.

Q: Is one of the not yet revealed civs from Europe?
A: Do you mean Europe, the Eurasian landmass, or culturally European but located elsewhere? But seriously, the answer is yes. We have a European Civ coming still.

Q: What is the star thing on Biology we saw on the other live stream?
A: The star means that the tech allows you to establish an additional international trade route.

Q: What is the name of a Unique Ability found in the next civ you want to reveal?
A: Sorry, we can’t reveal that. However a snippet of the text string describing the Unique Ability can be shared. That is: ‘… for each International Trade Route with …’”

Q: In which era do the new Aesthetics and Exploration policy trees become available?
A: Aesthetics is a Classical Era SP. Exploration comes online in the Medieval Era.
The Civilization V: Brave New World Team Answers Your Questions Part 2

Q: Is Rationalism and Piety still exclusively mutual?
A: Not any more! Only Ideologies are exclusive.

Q: What is your favorite currently unrevealed Civ, and why.
A: It’s a Civ with such a unique play style that no civ ever before has ever been designed this way. It’s not just outside the box, it’s in an entirely separate hypercube.

Q: What improvements have been made to battle AI?
A: There are literally hundreds of tweaks that have been made since Civ V was first released, and we're continuing to work on the battle AI.

Q: What does the International Space Station Wonder do?
A: If you’re the primary contributor, you’ll earn Mission Control and the International Space Station Wonder, which appears in your capital. The ISS Wonder gives you +1 Production from Scientists, +1 Science from Engineers, and Great Scientists provide +33% more Science when used to discover a tech. If you have crew on board, you’ll receive a free Great Scientist. If you contributed parts, you’ll get a one-time research boost.

Q: If you pillage a Portuguese Feitoria, would that be an act of war?
A: Yes, since it’s owned by the Portuguese and not by the City-State where it’s situated. How would you feel if someone burned down your tile improvements?
The Civilization V: Brave New World Team Answers Your Questions Part 3

Q: Will there be any random events in BNW like in Civ4?
A: Not like in Civ 4 per se. For Civ V we choose instead to have the various systems in the game create events based on the world’s state rather than anything purely random. The city state system is the best example of this, but there are also events related to unhappiness, espionage, and World Congress. However we did put a simple random events system in to the Civil War scenario (implemented in the Lua scripting language), so any modders who want to add their own random events can see one method of adding random events to Civ V.

Q: At what level of discontent do cities start flipping to a rival civ?
A: When your happiness gets down to -20, then your Cities will start abandoning your empire.

Q: Those contentedness levels appear to reflect empire-wide discontent. How is the city to be flipped chosen?
A: If your people are this unhappy, they will have a Preferred Ideology they’d like to switch to. We look at all your cities to see how close they are to the capital cities of the civs following that Ideology (and how much pressure you are receiving from each of those civ’s cultures). Based on those factors we can pick the city that will flip (and which civ it will defect to).

Q: You can have a dominant culture from a different continent. Can you flip a city from far away or does it have to be adjacent?
A: It’s certainly possible, especially if the other civs exerting pressure are also distant.

Q: There will be World Wonders exclusive to Social Policies Trees?
A: Each Ideology system has a wonder that can be built associated with it – and once that Wonder is built, then no other Civ with that Ideology can build the Wonder! There is also one wonder tied to each of the non-Ideology social policy trees (such as Big Ben being unlocked by Commerce). We liked that addition because now that there are so many wonders in the game it spreads them out between the players a bit better.

Q: Any changes to the Espionage system?
A: Yes! You can assign a Spy to the capital of another Civ as a Diplomat. They won’t be able to steal technology, but if that Civ is a different Ideology, then your Diplomat will start spreading propaganda, increasing your Tourism bonus against that Civ. Also Diplomats can’t be targeted by other spies (Diplomatic immunity!) And one more thing … diplomats enable you to start negotiating deals to receive the support of some of that civ’s World Congress delegates.
The Civilization V: Brave New World Team Answers Your Questions Part 4

Q: Is France the only "old" Civ that has been revamped or are there changes to other Civs as well? If so, would you mind sharing or hinting at any of these changes?
A: No civ has been as dramatically revamped as France. But you’ll see (subtler) changes to India and Arabia to name a few. Also we are finding that some civs (Polynesia, Rome, Carthage) have been indirectly strengthened by the new systems in Brave New World.

Q: Are there any ideology specific wonders in the game?
A: Each Ideology has a Wonder associated with it. Once that Wonder is built, then no other Civ with that Ideology can build the Wonder!

Q: Are there going to be any non-Indonesian new luxuries? Or any new bonus resources?
A: No. The Luxury Resources (outside of Indonesia’s unique luxuries) are the same as Gods & Kings.

Q: Could you elaborate on Indonesia's ability?
A: The first three times Indonesia founds a city on a brand new continent(where it hasn’t yet founded a city) it gets two copies of a special resource: Nutmeg, Cloves, or Pepper. This resource cannot be razed or destroyed. Indonesia has the option to trade any of these resources it wishes.

Q: What does the Caravansary do, and would I be correct in assuming that the East India Company is its associated National Wonder?
A: The Caravansary is a Classical-era building that improves the range and Gold yield of land trade routes heading OUT of a city. The East India Company is a National Wonder (replacing the earlier National Treasury) that is associated with having Markets in every City. It’s effect is pretty much the reverse of the Caravansary, providing a boost to routes that connect INTO a city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Tennisbal schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:00:
[...]

De vraag is of dat erg is. Ben net begonnen met het spel en heb er 2 afgebroken omdat het te simpel is. Nu wil ik er een uitspelen zodat ik ook het eindspel zie.

Kost toch al zoveel tijd dus afbreken vind ik niet heel erg.

edit: hmm begrijp nu de frustratie wel. Helft 2 duurt toch wel erg lang als al duidelijk is wie de winnaar is... Kan je niet auto fight modus instellen oid?
Probeer dan eens de moeilijkheid wat hoger te zetten. Ik speel nu mijn eerste game op immortal en kan je zeggen dat ik nog nooit zo'n spannende game heb gehad. Ik sta 9e van de 11 (Denemarken is uitgeroeid). Hoewel het dus lijkt alsof ik geen kans maak heb ik wel 8 city state vrienden, 2 city states waar ik (hopelijk) binnenkort een coupe kan plegen en nog genoeg geld om er eentje bij te 'kopen'. Totaal dus bijna 11 city states. Nu haast aan het maken om de UN te kunnen bouwen en ik zou de minimale 12 stemmen krijgen. Echter, een aantal landen zijn volgens mij hard op weg naar een science en of/ cultural victory, dus het is echt een race tegen de klok. Zeer spannend :9~ .

Enige jammere is is dat mijn computer niet snel genoeg is om snel een beurt door te gaan. Duurt nu toch wel 2 min. per beurt (zelfs als ik de 2d map gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:47

De calculaties voor Civ worden grotendeels door de GPU uitgevoerd (niet alleen de grafische calculaties, maar dus ook de reguliere calculaties), niet door de CPU. Een middelmatige GPU zal dus eerder gaan laggen bij grote maps (veel calculaties) dan een high end GPU. Ook al zet je de grafische instellingen op laag o.i.d.

Zelf heb ik recent een GPU upgrade gedaan en het verschil was schrikbarend. Later in het spel ging ik van een goede 1 a 2 minuten per beurt terug naar 10-15 seconden wachttijd!

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 21-06-2013 23:17 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Panzer_V schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:15:
[...]

De calculaties voor Civ worden grotendeels door de GPU uitgevoerd (niet alleen de grafische calculaties, maar dus ook de reguliere calculaties), niet door de CPU. Een middelmatige GPU zal dus eerder gaan laggen bij grote maps (veel calculaties) dan een high end GPU. Ook al zet je de grafische instellingen op laag o.i.d.

Zelf heb ik recent een GPU upgrade gedaan en het verschil was schrikbarend. Later in het spel ging ik van een goede 1 a 2 minuten per beurt terug naar 10-15 seconden wachttijd!
Ik heb de Mac versie met een I3770 met een radeon 6850. Is dat een middelmatige GPU of highend? En speelt hoeveelheid ram nog een rol? Heb 32 gb. Moet genoeg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Orian schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:11:
[...]

Probeer dan eens de moeilijkheid wat hoger te zetten. Ik speel nu mijn eerste game op immortal en kan je zeggen dat ik nog nooit zo'n spannende game heb gehad. Ik sta 9e van de 11 (Denemarken is uitgeroeid). Hoewel het dus lijkt alsof ik geen kans maak heb ik wel 8 city state vrienden, 2 city states waar ik (hopelijk) binnenkort een coupe kan plegen en nog genoeg geld om er eentje bij te 'kopen'. Totaal dus bijna 11 city states. Nu haast aan het maken om de UN te kunnen bouwen en ik zou de minimale 12 stemmen krijgen. Echter, een aantal landen zijn volgens mij hard op weg naar een science en of/ cultural victory, dus het is echt een race tegen de klok. Zeer spannend :9~ .

Enige jammere is is dat mijn computer niet snel genoeg is om snel een beurt door te gaan. Duurt nu toch wel 2 min. per beurt (zelfs als ik de 2d map gebruik).
goed plan idd, was al gestopt met een lager niveau, maar prince stelt ook niks voor :) Dan maar een nieuwe starten en kijken hoe die verloopt. Leuk!

Welk niveau raad je aan? Prince slaat echt nergens op hoe simpel. King? Of gelijk nog hoger? (heb niet veel civ ervaring, tig jaar terug... nu 35 uur gespeeld oid)

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 22-06-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Tennisbal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:22:
[...]

Ik heb de Mac versie met een I3770 met een radeon 6850. Is dat een middelmatige GPU of highend? En speelt hoeveelheid ram nog een rol? Heb 32 gb. Moet genoeg zijn :P
Mid-range kaart. Heb zelf een 6870 icm PII X4 955, maar daarmee zit ik rond de 15 (schatting) per turn in 3D mode. Ik heb dan wel de move en fight animaties uit staan. Misschien dat het op de Mac allemaal wat minder geoptimaliseerd is ofzo. Overigens heeft 32GB RAM geen meerwaarde bij dit spel. Het spel heeft misschien max 2/3GB RAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Tennisbal schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:23:
[...]

goed plan idd, was al gestopt met een lager niveau, maar prince stelt ook niks voor :) Dan maar een nieuwe starten en kijken hoe die verloopt. Leuk!

Welk niveau raad je aan? Prince slaat echt nergens op hoe simpel. King? Of gelijk nog hoger? (heb niet veel civ ervaring, tig jaar terug... nu 35 uur gespeeld oid)
Ik zou eens emperor of immortal proberen. Mocht het je niet lukken ga je een stapje terug. Maar geef niet te snel op! Zoals ik al zei: ook al lijk ik er dramatisch slecht voor te staan maak ik nog steeds een kans op immortal. Al denk ik wel dat ik de volgende keer weer terug ga naar emperor, dan kan ik ook voor een ander soort overwinning gaan :+ .

Daarnaast hangt het ook van het soort map en de grootte af vind ik zelf. Hoe groter de map, hoe moeilijker. Hoe meer kleine eilanden, hoe makkelijker (i.e. pangea, earth en continents zijn veel moeilijker dan archipal). De AI is namelijk niet zo goed op het water (heb ik in ieder geval het idee).
Daarnaast heb ik horen zeggen dat de speelsnelheid veel uitmaakt, maar dit heb ik nooit geprobeerd (speel altijd standaard). De AI schijnt niet aangepast te zijn voor andere snelheden dan standaard, waardoor ze daar niet helemaal goed mee omgaan en dus minder goed zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Als ik een wat hogere moeilijkheidsgraad wil dan speel ik liever op een kleinere map met veel civs en dan tegen bijvoorbeeld duitsland en rome dan dat ik de AI op Diety ofzo zet. Dat is gewoon nep moeilijkheid, ipv slimmer spelen krijgt de AI gewoon allemaal onbenullige bonussen en speelt het dus gewoon vals
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste