Die settings worden bij mij gewoon genegeerd. Moet wel zeggen dat ik alweer 3 weken niet heb kunnen spelen dus wellicht dat het al gefixed is.Shadowhawk00 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:07:
[...]
Je kan dit wel door naar je userpreferences file te gaan in mydocuments/civ ( en nog wat ) en daar skipintro op 1 te zetten. Dit is het ongeveer je moet even zien waar die file precies staat en of het echt skipintro is maar het is iets wat daarop lijkt.
Ja dit is met een legale versie. En het is een stuk beter zo moet ik zeggen, nu alleen die crashes nog af en toe.
"SkipIntroVideo" heet het 
Ik weet niet of dat 'gefixt' is, gezien ik het niet voorbij heb zien komen in de changelogs (en ook niet van dat probleem gehoord heb).
En hij moet op 1 staan, ipv 0
Je zal het vast wel goed gedaan hebben, amar zeg het toch even ten overvloede
Wow, wtf?
De lead designer van Civ5 vertrekt? Da's vast niet goed Of misschien juist wel als je heel cynisch bent
nieuws: Civ V-ontwikkelaar Jon Shafer verlaat Firaxis Games
Wat vreemd?Caelorum schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:12:
[...]
Die settings worden bij mij gewoon genegeerd. Moet wel zeggen dat ik alweer 3 weken niet heb kunnen spelen dus wellicht dat het al gefixed is.
Ik weet niet of dat 'gefixt' is, gezien ik het niet voorbij heb zien komen in de changelogs (en ook niet van dat probleem gehoord heb).
En hij moet op 1 staan, ipv 0
Wow, wtf?
De lead designer van Civ5 vertrekt? Da's vast niet goed Of misschien juist wel als je heel cynisch bent

nieuws: Civ V-ontwikkelaar Jon Shafer verlaat Firaxis Games
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 22-12-2010 11:42 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Is er een mogelijkheid om de Mac versie goedkoop of zelfs gratis te krijgen als je de PC versie gekocht hebt? Ik heb de PC versie bij de release gekocht en speel die onder Windows op mijn MacBook maar ik zou liever gewoon native blijven, scheelt booten.
Ja dus
De kans wordt steeds groter dat ik mijn PC helemaal uit het huishouden ga verwijderen...
Earlier today Aspyr released the Mac version of Civ V and to the excitement of all of us Mac owners who already bought the PC version, the game is available free on the Mac side! Simply log into Steam for Mac and download/install onto your Mac computer.
If you experience any problems, you may find others with the same issues in the Civ5 Macintosh Forum, but please make sure you also contact Aspyr Support
To my fellow Mac users, let the installing begin!
De kans wordt steeds groter dat ik mijn PC helemaal uit het huishouden ga verwijderen...
[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-12-2010 11:18 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
offtopic:
Overigens is dat bij Civ4 ook het geval
Verwijderd
Dat je de Mac version gratis bij de windows versie krijgt?anandus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:37:
offtopic:
Ik heb Civ 4 met alle expansions in de winkel gekocht voor windows. Maar ik heb geen Mac version erbij gekregen volgens mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 20:06 ]
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:03:
[...]
Dat je de Mac version gratis bij de windows versie krijgt?
Ik heb Civ 4 met alle expansions in de winkel gekocht. Dus niks met steam of iets dergelijks. Kun je dan alsnog een Mac versie krijgen?
offtopic:
Oh, dat niet, volgens mij.
Bij de Steam-versie krijg je de Mac-versie er gratis bij.
Overigens, om lekker offtopic te blijven
, is de Civ4-collectie (Sid Meier's Civilization® IV, Civilization IV®: Warlords, Civilization IV: Beyond the Sword, Sid Meier's Civilization IV: Colonization) nu €6,24 op Steam.
Oh, dat niet, volgens mij.
Bij de Steam-versie krijg je de Mac-versie er gratis bij.
Overigens, om lekker offtopic te blijven
Helaas zie ik dat de save games niet uitwisselbaar zijn vooralsnog; dus geen spel op de PC starten en verder spelen op de Mac... jammer. Hopelijk komt dat nog.
Je zou kunnen proberen of je savegames via de de Steam cloud kunt uitwisselen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Hebben ze dat al geimplementeert dan? Laatste wat ik had gehoord is dat ze het hadden aangekondigd maar de patch ervan is nog niet vrijgegeven. Ik let verder niet veel op de Mac dingen.Shabbaman schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:49:
Je zou kunnen proberen of je savegames via de de Steam cloud kunt uitwisselen.
Nee, dat is niet mogelijk omdat het een issue met filenamen betreft, dus het is zowel via de Cloud als locaal een issue. Ik weet niet of de Steam Cloud uberhaupt al werkt voor de Mac, bij release was dit niet zo. Zal het vanavond checken.
anandus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:07:
[...]
offtopic:
Overigens, om lekker offtopic te blijven, is de Civ4-collectie (Sid Meier's Civilization® IV, Civilization IV®: Warlords, Civilization IV: Beyond the Sword, Sid Meier's Civilization IV: Colonization) nu €6,24 op Steam.
offtopic:
Civ5 is 20 Engelse ponden, inclusief PayPal-fee 24 Euro; zoek iemand uit Engeland en laat die persoon de game giften.
Civ5 is 20 Engelse ponden, inclusief PayPal-fee 24 Euro; zoek iemand uit Engeland en laat die persoon de game giften.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dit begint echt irritant te worden, spel crashed elke 10 beurten ofzo voornamelijk als ik probeer te scrollen. Lijkt erop dat het gewoon een gigantische memory leak heeft 
Verder wel leuke uitdaging loop achter op tech en size ( eigenlijk op alles ) dus aanvallen is minder handig enige optie is science victory en nu maar hopen dat ze mij niet binnen vallen.
Verder wel leuke uitdaging loop achter op tech en size ( eigenlijk op alles ) dus aanvallen is minder handig enige optie is science victory en nu maar hopen dat ze mij niet binnen vallen.
Ja, dat ie onder de eisen zat zag ik toen ik 'm kocht. Maar ik dacht ach de demo doet het, dirX 9 ondersteunt ie, dus laten we het maar aanschaffen. De warmte schijnt het probleem niet te zijn (idle 50 graden, max 70, bij crash 65). De computer wordt overigens regelmatig netjes gezogen. Wel heb ik op een aantal andere forums gelezen dat ATI vorig jaar de ondersteuning voor mijn kaart heeft gestopt (na 3 jaar al!, klagen we wel eens over microsoft... sigh).anandus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:28:
[...]
Die videokaart is inderdaad onder de minimumeisen (voor Ati's minimaal 2600XT). Je hebt geluk dat-ie überhaupt draait
CPU zit ook een beetje op het randje van de minimumeisen, trouwens, maar dat is minder erg als je geduld hebt![]()
Maar zoals hierboven gezegd, check even hoe het met de hitte zit (even opmeten tijdens een potje met bijv speedfan oid).
En zoals hierboven wordt gezegd, een gestofzuigde koelers/computer is altijd goed.
Dat zou een reden kunnen zijn dat mijn drivers niet helemaal gaan werken. Nu maar op voor een 6850 als ie leverbaar is. En eind van het jaar een ander moederboard met cpu (want ik heb weinig geduld...).
IK heb hier die crashes ook. Het maakt het spel onspeelbaarShadowhawk00 schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:40:
Dit begint echt irritant te worden, spel crashed elke 10 beurten ofzo voornamelijk als ik probeer te scrollen. Lijkt erop dat het gewoon een gigantische memory leak heeft

Hier is wel een goeie samenvatting te vinden van wat er mis is met Civ5..
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd
Tsja. Geef mij elke spel en ik kan zo'n zelfde verhaal schrijven. Misschien wat minder lang als dit verhaal over Civ V, maar het komt er eigenlijk op neer dat in dit verhaal elk punt in Civ V wordt uitgelicht en in negatief daglicht wordt gesteld. Elke game concept heeft ook negatieve gevolgen/eigenschappen, maar het gaat om de balans. Deze balans is in Civ V vaak slecht op orde, dat is duidelijk, maar of het daarmee het spel verneukt: ik zeg van niet.foppe-jan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:42:
Hier is wel een goeie samenvatting te vinden van wat er mis is met Civ5..
De review pakt anders wel de kern van de problemen aan. Het is er niet 1, het zijn er meer. En het gaat wel op zo'n manier erop in dat het eigenlijk ook weinig voorspelbaar is dat een nieuwe patch of uitbreiding het spel gaat redden. De dynamiek werkt daarvoor te weinig mee.
Mij viel wel trouwens in dat commentaar op dat de zware nadelige punten eigenlijk juist voor Civ4 niet tellen. Alsof Civ4 gewoon het hoogtepunt is waarna het weer naar beneden gaat.
Mij viel wel trouwens in dat commentaar op dat de zware nadelige punten eigenlijk juist voor Civ4 niet tellen. Alsof Civ4 gewoon het hoogtepunt is waarna het weer naar beneden gaat.
Sulla was dan ook een van de alpha- en betatesters voor Civ4 (en om een of andere reden deed-ie niet mee voor Civ5), dus misschien is het wat subjectief (Ik heb het zelf niet gelezen).Delerium schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:16:
Trip
Ik heb gemerkt dat het alleen voorkomt bij mij bij huge maps dus misschien kan het spel gewoon de hoeveelheid geheugen niet aan ofzo. Nou ja maps groter dan standaard niet spelen helpt bij mij wel maar het is toch jammer.vinpower schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:23:
[...]
IK heb hier die crashes ook. Het maakt het spel onspeelbaar
Hij suggereert in zijn review dat hij zefl ook niet weet waarom men er bij Firaxis voor heeft gekozen om de testers van civ4 niet te vragen voor civ5.anandus schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:25:
[...]
Sulla was dan ook een van de alpha- en betatesters voor Civ4 (en om een of andere reden deed-ie niet mee voor Civ5), dus misschien is het wat subjectief (Ik heb het zelf niet gelezen).
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Hartstikke bedankt voor de tip. Speel altijd met Huge mappen. Ben nu een game begonnen met standaard dat scheelt inderdaad mbt. de crashes.Shadowhawk00 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:07:
[...]
Ik heb gemerkt dat het alleen voorkomt bij mij bij huge maps dus misschien kan het spel gewoon de hoeveelheid geheugen niet aan ofzo. Nou ja maps groter dan standaard niet spelen helpt bij mij wel maar het is toch jammer.
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat hij niet gelijk heeft. Ik vind het verhaal alleen (ook) voor een groot deel opsomming van veel punten die je negatief kunt maken (als je dat wilt), maar niet altijd negatief zijn. Ik denk inderdaad dat de kern van de problemen niet door een patch/DLC/uitbreiding verholpen gaan worden. Vooral de militaire strategie van de AI is erg slecht. Het kan niet heel moeilijk zijn te programmeren dat een aanval doorgezet moet worden en niet na het verlies van 1 of 2 units door het lopen in een (steeds dezelfde) fuik gestaakt moet worden. Vooral de (tactische) unit movement van de AI is erg slecht.Delerium schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:16:
De review pakt anders wel de kern van de problemen aan. Het is er niet 1, het zijn er meer. En het gaat wel op zo'n manier erop in dat het eigenlijk ook weinig voorspelbaar is dat een nieuwe patch of uitbreiding het spel gaat redden. De dynamiek werkt daarvoor te weinig mee.
Dat de AI zo z'n zwakheden heeft vind ik niet eens het ergste. Op intelligentie hoor je het spel toch ook te winnen.
Wat mij vooral stoort is de instabiliteit, de onbalans en de storende fouten in automation.
Stuur je 2 units tussen een bergrug door en eentje keert spontaan om als de ander tussen de bergen staat omdat de weg geblokkeerd is, ook al moet hij nog 5 turns voordat hij bij de bergen is.
Of je hebt net tanks geresearched midden in een oorlog en je workers zijn met z'n allen een weg naar een city state ver weg aan het maken terwijl je aluminium er onontgonnen bij ligt, En als je dan kijkt hoe ze met z'n allen kostbare turns aan het verspillen zijn met het om elkaar heen draaien vanwege de 1UPT dan slaat de teleurstelling pas echt toe.
Diplomacy was nooit mijn sterkste kant in civ, maar zoals het nu werkt kan ik er helemaal niks mee. Een diplomatic victory is daarintegen weer heel eenvoudig omdat je de relatie met city states zonder diplomacy koopt of verdient.
CivIV begon ook heel slecht, maar die heb ik uiteindelijk vaak en met veel plezier gespeeld. Voor CivV weet ik nog niet of dit wel afdoende gefixed gaat worden.
Wat mij vooral stoort is de instabiliteit, de onbalans en de storende fouten in automation.
Stuur je 2 units tussen een bergrug door en eentje keert spontaan om als de ander tussen de bergen staat omdat de weg geblokkeerd is, ook al moet hij nog 5 turns voordat hij bij de bergen is.
Of je hebt net tanks geresearched midden in een oorlog en je workers zijn met z'n allen een weg naar een city state ver weg aan het maken terwijl je aluminium er onontgonnen bij ligt, En als je dan kijkt hoe ze met z'n allen kostbare turns aan het verspillen zijn met het om elkaar heen draaien vanwege de 1UPT dan slaat de teleurstelling pas echt toe.
Diplomacy was nooit mijn sterkste kant in civ, maar zoals het nu werkt kan ik er helemaal niks mee. Een diplomatic victory is daarintegen weer heel eenvoudig omdat je de relatie met city states zonder diplomacy koopt of verdient.
CivIV begon ook heel slecht, maar die heb ik uiteindelijk vaak en met veel plezier gespeeld. Voor CivV weet ik nog niet of dit wel afdoende gefixed gaat worden.
Who is John Galt?
Aan crash verhaal paar posts hierboven, wees blij dat je kan spelen, ik heb sinds release 14 uur gespeeld, toen kwam de eerste patch sindsdien doet de game het dus niet meer, geen reactie van Steam/Uitgever/Ontwikkelaars... op forum advies gekregen om Windows 7 opnieuw te installeren? Beetje standaard butje oplossing aangezien Civ5 de enige applicatie is met problemen.
Ach, Anno 1404 houd mij ook goed bezig.
Klinkt meer als luiheid... het is maar goed dat je geen spellen als total war speelt want dan zou je helemaal gek worden met het positioneren van unitsjustmental schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:51:

En automated workers... tja dan hebben ze een eigen willetje he? Als je ze wilt sturen moet je dat toch echt uitzetten...
Verder wilde ik ook even melden dat ik één keer een crash heb gehad in multiplayer maar dat was voor alle patches (win7 64bit)... daarna iig niet meer....
[ Voor 7% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-01-2011 08:49 ]
User Error -- Please Replace User
Verwijderd
Civ V doet het ook niet met de nieuwste patch?roodbwoy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:
Aan crash verhaal paar posts hierboven, wees blij dat je kan spelen, ik heb sinds release 14 uur gespeeld, toen kwam de eerste patch sindsdien doet de game het dus niet meer, geen reactie van Steam/Uitgever/Ontwikkelaars... op forum advies gekregen om Windows 7 opnieuw te installeren? Beetje standaard butje oplossing aangezien Civ5 de enige applicatie is met problemen.
Eigenlijk komt het er dus op neer dat het allergrootste minpunt de path finding is. Ze hebben het niet voor elkaar gekregen dat de game zelf een logisch pad vindt in het hexagonale veld. Deze basisfout zorgt voor een groot deel van de problemen van de (non-kracht) van de (tactiek van) de AI. Over de path finding voor je eigen units: stuur nooit een heel leger op "automatische piloot" een eind verderop en gebruik geen automatische workers. Dat werkt dus gewoon niet
Nog een erg storend voorbeeld hiervan is dat je bijv. geen worker/settler met een militaire unit erop automatische eenzelfde pad kunt laten bewandelen. Ik heb zelfs gehad dat een pad van 2 beurten voor de ene unit een ander pad gaf dan voor de andere unit, terwijl het begin en het eind voor allebei precies hetzelfde was en ze ook geen verschillende eigenschappen voor movement kenden. Leuk als je langs een barbarian loopt en je zo door de tekortkoming van het spel je (kostbare) settler kwijt raakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:33 ]
Grappig, dat is nou precies de reden waarom ik geen TW meer speel. Helemaal gek word ik van die stadsbelegeringenIkke_Niels schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:47:
[...]
Klinkt meer als luiheid... het is maar goed dat je geen spellen als total war speelt want dan zou je helemaal gek worden met het positioneren van units
kan deze game ook online tegen mekaar? kan het niet vinden..
automation fanboy
Ja, er is een multiplayer optie via steam. Naar wat ik zo al op verschillende fora lees is deze wel erg buggy. Het is blijkbaar nog niet echt speelbaar te zijn. Kijk ook eens op de forums van 2kgames.Punkbuster schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:55:
kan deze game ook online tegen mekaar? kan het niet vinden..
Heb dit spel nog niet gespeeld, (wel Civ 1,2,3,4), maar als ik dit topic een beetje doorscroll is Civ V eigenlijk een complete ramp. Dit baseer ik op weinig positieve reacties en veel gezeur wat betreft performance en crashes. Klopt dit? Wat is er wel positief aan deze versie in vergelijking met civ4 bijvoorbeeld...
BF1: Don-Panio
Mensen met problemen lijken altijd een vocale meerderheid te vormen, maar dat betekent niet dat ze dat ook zijn. Persoonlijk heb ik nooit last gehad van crashes. Grotere mappen vragen wel erg veel van je processor, maar dat gold voor vorige versies van Civilization ook.Preddie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:20:
veel gezeur wat betreft performance en crashes.
Het is maar wat je er van maakt. Ik vind het positief dat oorlogen niet meer gaat over de omvang van je Stack of Doom, maar deze implementatie van 1 upt is helaas ook niet al te best. Verder is het spel nogal simpel omdat het enkel gaat over de hoeveelheid goud die je hebt. Los daarvan kan je aan de Steamstats zien dat maar weinig mensen het op het hoogste niveau hebben uitgespeeld, dus ik vraag me af of die vele klachten wel gegrond zijn. Maar goed, ik heb het idee dat het spel nog steeds in de betatestfase zit. Ik zou het pas kopen als je het voor 20 euro of minder kan vinden, meer is het op dit moment niet waard.Preddie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:20:
Wat is er wel positief aan deze versie in vergelijking met civ4 bijvoorbeeld...
Vraagje voor de spelers.
De achievement barbary pirates zit een beetje tegen, als ik schepen de grond in kelder krijg ik er nooit een schip bij en met 50% zou dat toch regelmatig het geval moeten zijn. Weet iemand toevallig hoe dit moet of heb ik gewoon pech gehad ?
De achievement barbary pirates zit een beetje tegen, als ik schepen de grond in kelder krijg ik er nooit een schip bij en met 50% zou dat toch regelmatig het geval moeten zijn. Weet iemand toevallig hoe dit moet of heb ik gewoon pech gehad ?
Heb je de files geverified? Misschien dat die patch niet helemaal lekker gedownload of geïnstalleerd is?roodbwoy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:
Het is nogal moeilijk uit de descriptie af te leiden, maar het is niet de bedoeling dat je de schepen de grond in keldert en dan verwacht dat ze vanuit de grond, plots full health aan jou zijde gaan staan :-)Shadowhawk00 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:53:
Vraagje voor de spelers.
Al wat je moet doen is je schip verplaatsen tot een tile naast het barbaarse schip. Dan wordt de 50% genomen en *poef* komt het schip aan jou zijde of niet.
Thanks, dat scheelt wel wat hoewel het bij de "germans" wel zo werkt dat de barbarians die je niet afgemept hebt bij jou komen.BlackLips schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:07:
[...]
Het is nogal moeilijk uit de descriptie af te leiden, maar het is niet de bedoeling dat je de schepen de grond in keldert en dan verwacht dat ze vanuit de grond, plots full health aan jou zijde gaan staan :-)
Al wat je moet doen is je schip verplaatsen tot een tile naast het barbaarse schip. Dan wordt de 50% genomen en *poef* komt het schip aan jou zijde of niet.
Die 50% lijkt genomen te zijn per bootje btw want als je meerdere bootjes langs 1 barbarian legt zou je altijd converten en dat gebeurt niet.
Nadat de prijs maandenlang op 37 euro of meer heeft gestaan, is deze opeens gezakt naar 27 euro.
Echter op dit moment allen bij de Wehkamp.
het vreemde is dat het een PRE-ORDER is en er staat RELEASEDATUM: 11 MAART 2011.
Heeft Wehkamp iets gemist? Of komt er een expansionpack uit ofzo?
Link: http://www.wehkamp.nl/ent...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL
Edit: het staat hier ook: http://www.nlstore.nl/gam...ilization-v/5026555055857
Zie ook http://www.budgetgaming.n...lization/console-all.html
Echter op dit moment allen bij de Wehkamp.
het vreemde is dat het een PRE-ORDER is en er staat RELEASEDATUM: 11 MAART 2011.
Heeft Wehkamp iets gemist? Of komt er een expansionpack uit ofzo?
Link: http://www.wehkamp.nl/ent...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL
Edit: het staat hier ook: http://www.nlstore.nl/gam...ilization-v/5026555055857
Zie ook http://www.budgetgaming.n...lization/console-all.html
[ Voor 16% gewijzigd door dirkjesdirk op 12-02-2011 17:34 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Ik snap er geen biet van. Ook bij de mycom staat ie nu in de pre-order. http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick
Op het net is echter niets over een nieuwe versie te vinden. Wat nou pre-order.
Op het net is echter niets over een nieuwe versie te vinden. Wat nou pre-order.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-02-2011 21:57 ]
Fascinating...
Is het niet gewoon een nieuwe versie inc DLC?
Edit: Ik zie dat bij jouw mycom link gewoon ook bijstaat "morgen in huis".
Verwarrend, maar zal geen uitbreiding zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door Shao Kahn op 16-02-2011 15:31 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ik hoop dat een van de Mac, of Windows gebruikers, mij verder kan helpen. Via Steam kun je nu voor €50 CIV V kopen waarbij je de game direct onder Windows en OSX kunt gebruiken. Uiteraard is de game in de winkel veel goedkoper te krijgen en ik zag bij de support dat je retail serials kunt activeren binnen Steam.
Mijn vraag is nu, kan ik met de retail serial van de Windows versie een "Steamplay" unlocken?
Mijn vraag is nu, kan ik met de retail serial van de Windows versie een "Steamplay" unlocken?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'Steamplay', maar Steamworks is een onderdeel van Civ5, Steam is dus nodig, ongeacht of het een Steam- of retailversie isronwiel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:16:
Ik hoop dat een van de Mac, of Windows gebruikers, mij verder kan helpen. Via Steam kun je nu voor €50 CIV V kopen waarbij je de game direct onder Windows en OSX kunt gebruiken. Uiteraard is de game in de winkel veel goedkoper te krijgen en ik zag bij de support dat je retail serials kunt activeren binnen Steam.
Steamplay:
.
Nadeel is alleen dat de game via Steam €50 kost. Nu is het bij CIV 5 zo dat je de retail keycode in Steam kan invullen waarna deze voor altijd via Steam kan worden gedownload. Ik vroeg me dus af of ik de Windows versie kan kopen voor €25, de keycode invul via Steam en dan de game herdownload met Mac support. De mac versie kost namelijk ook nog erg veelSteam Play allows you to purchase your games once and play anywhere. Whether you have puchased your Steam Play enabled game on a Mac or PC, you will be able to play on the other platform free of charge.
[ Voor 52% gewijzigd door Ronwiel op 16-02-2011 19:09 ]
Inderdaad wat vreemd, ook aan het zoeken geweest op internet en kan ook nergens iets vinden.Shao Kahn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:26:
Fascinating...
Wat strange... misschien mochten ze de game eerst niet aanbieden ? ( contracten enzv.)
Andere reden kan ik echt niet bedenken
Qua ervaring kan ik hooguit opmerken dat het voor mij wel werkte.ronwiel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:06:
Nadeel is alleen dat de game via Steam €50 kost. Nu is het bij CIV 5 zo dat je de retail keycode in Steam kan invullen waarna deze voor altijd via Steam kan worden gedownload. Ik vroeg me dus af of ik de Windows versie kan kopen voor €25, de keycode invul via Steam en dan de game herdownload met Mac support. De mac versie kost namelijk ook nog erg veel.
Ik heb de retail versie en die werkt op zowel mijn laptop als game PC.ronwiel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:16:
Zolang je steam op beide computers hebt staan moet die het gewoon doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Same here. Mijn broer had dezelfde ervaring dus lijkt me dat het gewoon gaat werken (een retail versie)
Top bedankt voor de reacties, maar zijn jullie ervaringen windows retail -> windows steam of ook windows retail -> mac steam
.
Ik lees hier: http://forums.macrumors.c...?p=11611951&postcount=181 dat iemand inderdaad een retail versie op zijn pc speelde en deze vervolgens op zijn mac kon downloaden. Problem solved!!!
Ik lees hier: http://forums.macrumors.c...?p=11611951&postcount=181 dat iemand inderdaad een retail versie op zijn pc speelde en deze vervolgens op zijn mac kon downloaden. Problem solved!!!
[ Voor 45% gewijzigd door Ronwiel op 16-02-2011 22:59 ]
Nieuwe patch coming up.
Ben benieuwd
Damn, da's een hoop. Extra gebouwtje, DLC in multiplayer (eindelijk!) en verder alle game-data in de blender gegooidENGINE
Significant turn time improvements.
Invisible Rivers now display correctly. This caused many issues because the player could not see some rivers, like fresh water showing up in strange places, unit movement suddenly shortened, etc.. Basically, there were certain rivers that did not display where forks occurred, etc.
USER INTERFACE
Add combat summary when a city bombards a unit
Add a new diplomatic status "Denouncing" that displays on the turn that an AI civ is denouncing the player
Embarked units no longer look like they have 500 strength
User warned if about to declare war on a city state that is under protection of a major power
GAMEPLAY
Taper off benefit of excess food when building settlers
City-States now recognize when a road is connected for their road-connection quest.
Golden Ages now provide +20% production per city rather than +1 hammer per tile
STRATEGIC AI
Prevent AI from building too many AA units
Don't allow CSs to build Manhattan Project
AI calculation of enemy military might are tweaked based on size of enemy gold reserve
AI calculation of enemy power now takes into account promotions
DIPLOMATIC AI
Avoid cascades of denunciations against a single player. AI now uses its own current friendliness level with a given power to determine how much weight to place on a denunciation against that power.
Denunciations expire after 50 turns
Declarations of Friendship expire after 50 turns
MODDING
Added support for policies that provide culture from kills
Added support for policies that provide extra culture from cultural improvements
Added support for policies that provide extra embarked movement
Added support for policies that provide free Great People
Online Panel now displays TOTAL downloads for a mod and not just the downloads for that specific version.
When you click on a mod in the online browser, you may now use a dropdown to select a previous version.
Added Line Control for modders to use when creating graphs, etc.
MULTIPLAYER
Can now use DLC civilizations in multiplayer
Added Ring, Skirmish and Ancient Lake maps to MP.
BUG FIXES
Clear up cases where diplomatic status could show as "Friendly" even after that AI power has denounced the player.
Fix situations where AI demeanor and verbiage didn't match friendliness level shown in diplomatic status string.
Additional bug fixes and tweaks.
BALANCE CHANGES
Game Rules
Cities must now have three or more tiles in between them (1 more tile than before), unless separated by a sea/coast tile.
Cities now only get 1 free production and 0 free gold (1 less in both cases)
Trade routes get bonus gold based on population of capital; formula changed a bit so minimal gold received for hooking up very small cities
Bonus production from excess food (used when building settlers) tapers off if excess is 3 or more.
Allied maritime city states provide 3 food per turn to the capital, not 4
Balance pass on production and maintenance costs throughout the game.
Buildings
Aqueduct added (entirely new building). 40% of Food is carried over after a new Citizen is born.
Palace boosted to 3 gold and 3 production
Granary gives bonus 1 food for Wheat/Banana Deer; cost reduced
Market and Bazaar provide 2 gold (as well as +25%)
Workshop provides 2 production (bonus reduced to +15% but affects ALL production); cost increased
Windmill now has a +15% production modifier (for buildings only) and provides 2 production
Stable gives bonus 1 production for Sheep/Cattle/Horse and can be built with Sheep or Cattle; cost reduced
Lighthouse gives bonus 1 food for Fish; cost reduced
Ironworks dropped to 8 production (but earlier in tech tree now)
Factory requires Workshop; add 3 production but boost now just 25%; has 1 more specialist slot (now 2)
Nuclear and Solar Plants now require Factory but increase to production is now 35% and provide 4 production themselves; these two now mutually exclusive
Hospital adds 5 food (but no longer retains food), requires Aqueduct
Forge adds +1 production to each source of Iron
Reduced Armory maintenance to 2 gold
Reduced Colosseum happiness to 3, and reduced maintenance to 2 gold
Reduced Theatre happiness to 4
Reduced Monastery maintenance to 0 gold
Reduced Garden maintenance to 1 gold
Reduced Observatory maintenance to 0 gold
Reduced Opera House culture to 4, and reduced maintenance to 2 gold
Removed the Great Person Point from Public School
Specialist Adjustments
Temple -1 Artist
Mud Pyramid Mosque -1 Artist
Opera House +1 Artist
Bank -1 Merchant
Satraps Court -1 Merchant
Stock Exchange +1 Merchant
Observatory -1 Scientist
University +1 Scientist
Garden -1 Artist
Laboratory -1 Scientist
Public School +1 Scientist
Improvements/Routes
Production bonus from Railroads reduced to 25%
Removed 1 extra gold from Mine on Gems, Gold, Silver, Marble.
Fishing Boats give 1 food, not gold.
Fishing Boats give 1 gold with Compass.
Camps on Deer give production instead of food .
Remove 1 extra food from Sugar plantations.
Trading Post gold reduced from 2 to 1 (increases back to 2 when hit Economics).
Trading Post & Camp gold increases by 1 with Economics.
Lumbermill production increases by 1 with Scientific Theory (moved up from Steam Power).
Mine & Quarry production increases by 1 with Chemistry.
Plantation & Pasture food increases by 1 with Fertilizer.
Well & Offshore Platform boosted to 3 production (from 1).
Academy increased to 6 Science.
Landmark increased to 6 Culture.
Manufactory increased to 4 Production.
Policies
Tradition: Culture border expansion discount in cities placed on Tradition branch opener. Discount increases over the course of the game. Also grants +3 Culture in the capital.
Aristocracy: Wonder bonus reduced by 5% to 20%.
Legalism: Provides a free Culture building in your first 4 cities.
Oligarchy: Garrisoned units cost no maintenance, and cities with a garrison gain +100% ranged combat strength.
Landed Elite: +15% Growth, and +2 Food per city.
Monarchy: +1 Gold and -1 Unhappiness for every 2 Citizens in your capital.
Liberty: +1 culture per turn in every city.
Collective Rule: Settler production increased by 50%, and a free Settler appears near the capital.
Citizenship: Worker construction rate increased by 25%, and a free Worker appears near the capital.
Representation: Each city you found will increase the Culture cost of Policies by 33% less than normal. Also starts a Golden Age.
Order: Reduce Order production bonus to 15%.
Meritocracy: +0.5 Happiness for each city connected to the capital, and a free Great Person of your choice appears near the capital.
Resources
Fish reduced to 1 food (but can be boosted back to 2 with Lighthouse)
Marble boosts wonder production by 20%, down from 25%
Technologies
Scaled up tech costs throughout the game (slight change for early eras; close to double for Modern)
Move Lumbermills up to Construction
Move Bridge Building back to Engineering
Move Ironworks to Machinery
Units
Workboat cost increased
Settler cost increased by 25%
Wonders
Colossus no longer goes obsolete
Angkor Wat now provides a 25% discount for the costs (both culture and gold) to gain plots empire-wide.
Civ Unique Bonuses
Reduce Chu-ko-nu from 10 to 9 ranged strength
Doubled culture from kills for Aztecs
Krepost now provides a 25% discount for the costs (both culture and gold) to gain plots in the city.
Paper Maker only provides 2 gold but no longer requires any building maintenance
Map Generation Changes
Increased Oil quantity per resource.
Minimum Uranium is now 2.
Cut Deer Appearance in Arctic regions.
Adjusted Sheep placement so it is more spread out.
Decreased Wheat appearance in Plains.
Increases Cow appearance overall, including adding up to 2 Cow tiles to heavy grass start positions.
Ben benieuwd
Ik had me zelf verkeken op het feit dat o.a. Mycom Civ 5 nog niet leveren voor de nieuwe lage prijs. Echter wil ik iedereen er op wijzen dat Civ 5 dit weekend de Steam deal is!!! Civ 5 is €30 en Civ 4 Complete €8
.
Yups, een goede deal. Net even op budgetgaming gekeken, bij Wehkamp is-ie ietsje goedkoper, €29,45 (ietsjeronwiel schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:14:
Ik had me zelf verkeken op het feit dat o.a. Mycom Civ 5 nog niet leveren voor de nieuwe lage prijs. Echter wil ik iedereen er op wijzen dat Civ 5 dit weekend de Steam deal is!!! Civ 5 is €30 en Civ 4 Complete €8.
En bij Play.com is-ie 22 pond, geen flauw idee hoeveel euro dat is en of er kosten bijkomen.
Dus op zich is het inderdaad een okee deal bij Steam
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-02-2011 09:22 ]
Bij Play.com kun je rechtsboven op de EU-vlag klikken, dan krijg je de euro-prijs inclusief verzendkosten. Meestal is die euro-prijs hoger dan simpelweg de pond-prijs omrekenen, omdat ze de hogere verzendkosten alvast meerekenen.anandus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:20:
[...]
En bij Play.com is-ie 22 pond, geen flauw idee hoeveel euro dat is en of er kosten bijkomen.
Happyness wordt wel een heel stuk moeilijker met veel gebouwen die minder genereren. Ik heb nu tijdens mijn blitskrieg altijd al dat mijn happyness van 50 naar -9 valt in enkele beurten maar nu wordt het nog veel erger.anandus schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:50:
Nieuwe patch coming up.
[...]
Damn, da's een hoop. Extra gebouwtje, DLC in multiplayer (eindelijk!) en verder alle game-data in de blender gegooid
Ben benieuwd
Meestal val ik pas echt aan als ik artilery heb ( level 10 mobile artilery is trouwens heel leuk om te hebben ) en dan wals ik eigenlijk overal overheen.
Ja, dat viel me ook op, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:00:
[...]
Happyness wordt wel een heel stuk moeilijker met veel gebouwen die minder genereren.
Ook ben ik benieuwd hoe de veranderde plotwaardes uit gaan pakken, vooral voor het beginspel.
Ik ben ook benieuwd hoe de veranderde policies uitpakken, heel erg interessant.
Anakha schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:23:
[...]
Bij Play.com kun je rechtsboven op de EU-vlag klikken, dan krijg je de euro-prijs inclusief verzendkosten. Meestal is die euro-prijs hoger dan simpelweg de pond-prijs omrekenen, omdat ze de hogere verzendkosten alvast meerekenen.
offtopic:
Hey, da's handig! Dank voor de tip!
Hey, da's handig! Dank voor de tip!
[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 18-02-2011 10:07 ]
Vandaag op steam in de aanbieding Civ IV voor 6 euro nogwat, en Civ V voor €30,-
Verkeerd gekekenanandus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:20:
[...]
Dus op zich is het inderdaad een okee deal bij SteamEn ook is Civ4 Complete voor €6,25 een superdeal (hoe kom jij aan €8?)
Is de DLC voor €7 ook interessant of zijn dit alleen maps packs? Heb zelf nog nooit serieus een civ game gespeeld dus weet niet hoeveel dit toevoegt?
De 'Cradle of Civilization'-DLC zijn alleen maar maps, niet de moeite waard, je kan gratis prima maps krijgen, zelfs van dezelfde gebieden.ronwiel schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:23:
[...]
Is de DLC voor €7 ook interessant of zijn dit alleen maps packs? Heb zelf nog nooit serieus een civ game gespeeld dus weet niet hoeveel dit toevoegt?
2 DLC die misschien interessant zijn, maar imho het geld niet waard, is de Babylon-civilization (€3,49) en de Double Civilization-pack met Spanje en Inca (4,99).
Die DLC gaan nergens heen, dus ik zou eerst gewoon het spel spelen met de civs die erbij zitten en dan eventueel later nadenken over die extra civs, misschien als ze on sale zijn.
Edit: Dat pack van €7,99 zijn een aantal maps. Niet de moeite, imho.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-02-2011 10:28 ]
Ja, en de digital deluxe voor maar 33 euro. Die laatste heb ik gekocht. Ik wilde graag de extra gamemuziek en dan hoef ik niet die dure collectors edition te kopen. Ik neem tenminste aan dat het om dezelfde extra audio tracks gaat.Lt. Marx schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:09:
Vandaag op steam in de aanbieding Civ IV voor 6 euro nogwat, en Civ V voor €30,-
Weet iemand dat toevallig?
Heeft iemand ervaring met de wonders achievement? Die waarbij je alle world wonders moet maken over al je games want volgens mij is deze broken. Ik had gisteren een potjes gedaan waarbij ik echt elk wereldwonder zelf gemaakt had ( ja ik wilde die achievement scoren ) en nog kreeg ik hem niet.
Ik heb de Deluxe en je krijgt de soundtrack er inderdaad bij, allerlei liedjes uit het spel, 34 in totaal.dirkjesdirk schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:34:
[...]
Ja, en de digital deluxe voor maar 33 euro. Die laatste heb ik gekocht. Ik wilde graag de extra gamemuziek en dan hoef ik niet die dure collectors edition te kopen. Ik neem tenminste aan dat het om dezelfde extra audio tracks gaat.
Weet iemand dat toevallig?
Je zou wat meer puppets moeten maken in plaats van steden veroveren.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:00:
Ik heb nu tijdens mijn blitskrieg altijd al dat mijn happyness van 50 naar -9 valt in enkele beurten
Ik maak alleen maar puppets eigenlijk heel af en toe pak ik een grote stad die ik annex en er meteen een courthouse indonder om happyness omhoog te gaan.Shabbaman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:56:
[...]
Je zou wat meer puppets moeten maken in plaats van steden veroveren.
Maar goed 20 steden veroveren in 50 beurten is natuurlijk vrij grof. Maar dat is level 10 missle artilery ook
Nee dat heet een lesje lerenShadowhawk00 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:35:
[...]
Maar dat is level 10 missle artilery ook

Vrijdag komt er een nieuwe DLC-civ uit: Polynesië.
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 28-02-2011 23:59 ]
Allen jammer van de advisors eigenlijk. Je moet vrede maken want de oorlog gaat niet goed, huh ik heb 5 steden ingenomen en geen unit verloren wat nou niet goed
Soms denk ik wel eens dat die advisor corrupt is en omgekocht door de tegenpartij.
Verwijderd
Ik heb ze uit gezet, niet echt nodig.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:46:
[...]
Allen jammer van de advisors eigenlijk. Je moet vrede maken want de oorlog gaat niet goed, huh ik heb 5 steden ingenomen en geen unit verloren wat nou niet goed![]()
Soms denk ik wel eens dat die advisor corrupt is en omgekocht door de tegenpartij.
De patch is uit. Ik ben benieuwd 
(Vooral qua snelheid/stabiliteit)
Edit:
Hmm.. Hij is inderdaad vlotter!
De kleine veranderingetjes zijn wel even wennen, dat wel.
(Vooral qua snelheid/stabiliteit)
Edit:
Hmm.. Hij is inderdaad vlotter!
De kleine veranderingetjes zijn wel even wennen, dat wel.
[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 01-03-2011 21:30 ]
Ik was net nog snel een game gestart met Chinese om nog een laatste keer te genieten van die Paper Maker goudmijnen
.
Nu maar ff offline proberen verder te gaan.
Edit: hmm nog ff patchnotes gelezen, dacht dat die goldbonus generfd was maar valt mee, specialist slot is removed.
Nu maar ff offline proberen verder te gaan.
Edit: hmm nog ff patchnotes gelezen, dacht dat die goldbonus generfd was maar valt mee, specialist slot is removed.
[ Voor 26% gewijzigd door Shao Kahn op 02-03-2011 08:42 ]
Precies ik maak daar ook geen gebruik van.
Ben een dictator, alleen heerschappij !!
Vroeger of later... ik val aan.

Van het weekend weer eens opstarten, en kijken of er na de update veel verschil is.
Ben benieuwd
Heeft iemand al een idee wanneer ze het waardeloze gedoe met het saven in de multiplayer gaan oplossen?
Volgens de forums van 2k is er simpelweg nog geen ETA voor een multiplayer patch. En dat zou wel eens samen kunnen hangen met de vacature voor een multiplayer programmeur die ze al een behoorlijk lange tijd open hebben.Ikke_Niels schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:42:
Heeft iemand al een idee wanneer ze het waardeloze gedoe met het saven in de multiplayer gaan oplossen?
A day not smiled is a day not lived!!
Ik speel Civ V alleen in singleplayer maar ik heb begrepen dat je alleen gebruik kan maken van autosaves en niet zelf kan saven.
1) Is dat erg? Autosaves voldoen toch ook?
2) als autosaves op een gegeven moment overschreven worden zou je dan wellicht een autosave op ander locatie kunnen opslaan en indien gewenst terug in de autosave-folder gooien en laden?
Granted, beetje veel gedoe maar is een workaround lijkt me.
Maar goed het is duidelijk dat multiplyer nauwelijks aandacht gehad heeft bij firaxis, zeker als ze maanden nadat spel uitgebracht is eens een multiplayer programmer gaan huren om het op te lossen
2) als autosaves op een gegeven moment overschreven worden zou je dan wellicht een autosave op ander locatie kunnen opslaan en indien gewenst terug in de autosave-folder gooien en laden?
Maar goed het is duidelijk dat multiplyer nauwelijks aandacht gehad heeft bij firaxis, zeker als ze maanden nadat spel uitgebracht is eens een multiplayer programmer gaan huren om het op te lossen
Je kunt wel saven. Ik speel het al tijden niet meer, maar er is gewoon een save-game optie. Ik sloeg vaak bijna elke beurt wel op.Shao Kahn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:29:
Ik speel Civ V alleen in singleplayer maar ik heb begrepen dat je alleen gebruik kan maken van autosaves en niet zelf kan saven.
Dit dus.
Ik denk dat hij op multiplayer doelt.
Gezien de opties heeft MP inderdaad niet veel aandacht gehad. Er zit slechts 1 variant in en die werkt op z'n zachtst gezegd niet zo goed.Shao Kahn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:29:
Dat ze nu pas gaan zoeken naar een programmeur is echter niet waar. Die vacature is vlak na de release op de website gekomen als ik het me goed herinner, misschien zelfs wel al voor de release. Sowieso na het "massa"-ontslag van de zomer voor de release.
Beetje jammer dat het ze nog niet gelukt is om een goede programmeur te vinden, dat dan weer wel
Uit pure noodzaak ben ik maar weer Civ4 Multiplayer gaan spelen. Voor SP zit ik wel op Civ5
A day not smiled is a day not lived!!
Klopt deze houtje-touwtje oplossing werkt wel, maar toch vind ik het persoonlijk wel een beetje een nalatig dat het niet gefixed wordt.Shao Kahn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:29:
En naar mate het langer duurt ga ik er steeds minder vanuit dat het gefixed wordt, ofwel pas in Civ 6... wat op zijn zachts gezegd natuurlijk wel erg vreemd is.
Maar zoals we allen weten is Civ 5 niet het enige spel met dit soort problemen die nooit gefixed worden...
Desondanks speel ik wel de multiplayer en ben ik er zeer over te spreken... maar je zou geen Nederlander zijn als je niks te zaniken had
[ Voor 5% gewijzigd door Ikke_Niels op 23-03-2011 15:42 ]
Same heredonald23 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:37:
[...]
Uit pure noodzaak ben ik maar weer Civ4 Multiplayer gaan spelen. Voor SP zit ik wel op Civ5
Zou graag een keer een (stabiel) civ5-MP-potje willen spelen. Laatste keer dat we het probeerden (het weekend voor de laatste patch) was het een ramp, wegvallende connecties, etc.
Maar ik heb hoop en ga ervanuit dat het binnen een jaar wel redelijk speelbaar zal worden door patches.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 23-03-2011 16:40 ]
Vermoedelijk komt er weer een DLC.
Als je benedenaan kijkt bij de achievements dan zie je nieuwe achievements, nog zonder naam.
De vorige keren dat dit gebeurde kwam er een DLC aan.
Ben benieuwd wat het dit keer zal zijn
Als je benedenaan kijkt bij de achievements dan zie je nieuwe achievements, nog zonder naam.
De vorige keren dat dit gebeurde kwam er een DLC aan.
Ben benieuwd wat het dit keer zal zijn
Korea.
Dat is het gerucht omdat er bij de laatste patch Koreaanse localization zat.
Maar meer dan dat is het ook niet, een gerucht.
De vorige DLC zat ook in die regio (Polynesië), dus je hebt ook kans dat het juist iets anders is, er zijn nog zat grote Civs die nog niet in het spel voorkomen.
Al zou ik geen bezwaar hebben tegen Korea
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 07-04-2011 13:35 ]
Het staat hier. Jouw koreaans is vast niet beter dan de mijne, maar als je de bovenste link in de kolom linksonder klikt dan zie je dat het daar staat. Niet dat koreaans in dat stuk ineens duidelijker is, maar omdat het voor koreanen zelf blijkbaar ook niet duidelijk is staat er in europese tekens (Korea Civilization) DLC (Downloadable Content).
Oh, inderdaad.Shabbaman schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:55:
Het staat hier. Jouw koreaans is vast niet beter dan de mijne, maar als je de bovenste link in de kolom linksonder klikt dan zie je dat het daar staat. Niet dat koreaans in dat stuk ineens duidelijker is, maar omdat het voor koreanen zelf blijkbaar ook niet duidelijk is staat er in europese tekens (Korea Civilization) DLC (Downloadable Content).
Dat was mij niet bekend in ieder geval, dank
Overigens staan er weer wat patches op de plank.
Blijkbaar komt de volgende patch in twee delen. Hier is de bugfixlijst van het eerste deel van de komende patch:
AI
•Economic AI: Tweaks to improve the number of workers built.
•Diplo AI: Correct minor error in calculation by AI to decide if it wants to join a coop war.
•City Strategy AI: Fix flavor broadcast to cities just after they are founded. Player level adjustments since start of game weren't being copied over to the new city.
•Operational AI: If AI sees that WarState is Calm (i.e. no one has troops near enemy lands), still consider launching an attack if overall military strengths are at least even.
•Operational AI: Enhancements to more sensibly pick city from which to launch a naval invasion.
•Operational AI: Slightly relax requirements for naval invasion to be on target (to get them onshore and attacking sooner).
•Operational/Tactical AI: Fix to movement/deployment for naval invasion forces.
•Operational/Tactical AI: Improved weighting and selection of muster and target cities for city attack operations.
•Tactical AI: Early game AI tweak to allow occasional sneak attack.
•Tactical AI: Improvements in civilian and embarked units targeting.
•Tactical AI: Units with defensive embarkation had a combat strength when embarked and were being considered for tactical moves (like making ranged attacks) that they weren't actually eligible for.
•Tactical AI: Improved the logic of how units are chosen for tactical moves so embarked units can now drop into place on land as flanking units, bombard units, etc.
•Tactical AI: Changes to more effectively use Great Generals offensively.
•Tactical AI: Citadels now project danger.
•Tactical AI: Units defending citadels are high priority targets; AI will prioritize trying to take these spaces.
•Tactical AI: AI will now pillage undefended citadels.
•Tactical AI: Be wary when approaching an enemy city; don't close on it if enemy clearly has superiority.
GRAPHICS
•Fixed an issue that was not allowing the Americas building set to display properly.
•If a 3D leaderhead scene cannot be created, fallback to 2D.
GAMEPLAY
•Units: Stealth Bombers can now get promotions.
•Units: Add “Fortify until Healed” option for aircraft. Before, they only healed when inactive, which could cause confusion for the player.
•Units: Prevent units with the "No Melee" promotion from capturing cities (archers, catapults, etc.).
•Units: Air units must be in a city to upgrade, and no sneaky "I'm on a carrier in the city" either.
•Units: Fixed a problem that was allowing units to upgrade in territories that were not their own.
•Terrain Improvements: Allow Moai to be built over top of resources.
•Terrain Improvements: Correct an issue that resulted in double resources if you founded a city on top of an improved resource plot.
•Yields: Fix a load order problem where the lake bonus is not applied to a farm after loading an existing save.
•City Management: When selling a building, ensure that all citizens are properly removed.
•City Management: When assigning a specialist to a building, make sure we don't accidentally assign more citizens than we have available.
•City Management: Fix for an issue that was causing workers to go missing when population went down.
•City Management: After the citizen is removed from working, adjust the unassigned worker count before subtracting from the total population. There were rare situations that could cause the worker to disappear.
•Culture: Keep the current culture level of the city after it is captured. The culture production will go to 0, but the culture level must remain the same or else a large city will be able to acquire tiles at the same rate as a smaller city.
UI
•Pre-Game: The tooltips for unique items in the Loading screen no longer show up until AFTER loading has finished, preventing potential “stuck” UI.
•Pre-Game: Prevented escape key from being used to corrupt starting parameters while starting a tutorial game.
•Pre-Game: Multi-player maps added to Single-player as well.
•Pre-Game: Fixed a rounding issue in the options menu so that values are always integer based for the tooltip delay.
•Pre-Game: Using ":" in a save filename is no longer considered valid since Windows does not allow this. Players could potentially use this character in a save name without knowing that the file was not created when they exited the dialog.
•Notifications: Fix notifications that arise after a city is liberated so they show the name properly.
•Notifications: Extra DOF expiration notifications removed.
•Notifications: Notifications for denouncement or friendship are only displayed if the active player has met one of the teams.
•Tool-tips: Tooltips for worker/workboat build recommendations now build dynamically by looking at tile yields for these improvements: camp, pasture, farm, mine, trading post, fishing boats, custom house and manufactory.
•Tool-tip: Plot Mouse Over text for Natural Wonders will now display the culture yield as if it was in your borders and being worked, similar to how other yields are displayed.
•Mod Browser: Mod Browser panels now reset their scroll value when a new mod is selected.
•New Addition: Resource Panel integrated into upper-left Info Panel UI.
•New Addition: Specialist slots in buildings are now shown in the info tooltip for both the tech tree, production popup, and Civilopedia.
•Combat Preview: "Bonus VS Cities" is now renamed to "Penalty VS Cities" when it's < 0.
•Combat Preview: Fix bonus display issue when bombarding an enemy unit (if enemy had bonuses that required “friendly” territory, it would show up in the preview even though they were obviously in enemy territory).
•Combat Preview: Show Oligarchy Garrisoned Unit bonus for city ranged attacks.
•City Screen: City Growth meter within the City screen now displays the correct amount.
•City Screen: Fix the display of the current research progress UI, which made research estimates appear to be incorrect.
•In-Game: Fix the display of the movement cost for units that can embark.
•In-Game: Fixed a rounding issue in the military overview (actually, a lack of rounding issue).
•In-Game: Properly hide the Aircraft selection UI if hidden from view (fog of war, etc.).
•In-Game: City State's "Quest" icon is now hidden if that City State is at war with your team.
•In Game: City banner now displays different tooltip for puppet cities that are not owned by the player.
•In Game: Top Panel now differentiates between unhappiness from regular population and unhappiness from specialists.
•In-Game: Selecting a unit in the military overview will now select that unit, selecting it twice will now move the camera to it.
•Victory: Fix UI display of Diplomatic Victory votes (it was displaying votes from dead Civs/City States).
•Victory: UN Voting and Results screens now have better support for team games.
•Multiplayer: Human players no longer show an approachability type since that was meant for AI.
•Multiplayer: Multiplayer diplomacy w/ teams no longer has overlapping text.
•Diplomacy: There's now a confirmation dialog when you publicly denounce a civ.
•Diplomacy: Player cannot publicly denounce a civ multiple times in the same turn.
•Unit Panel: Fixed an erroneous display of a needed upgrade resource if the needed resource quantity was 0 and you are running a deficit on that resource (negative return value).
•Production: In UI for national wonders that have a prereq building, don't list each individual city that needs the building if the prereq doesn't have to be in EVERY city in the empire. Instead just continue to show the count.
•Production: City connected by railroad production bonus now correctly displays across all UI.
DIPLO
•Don't allow research agreements if one party has finished the tech tree.
•Correct opinion code so we can get outcomes of friendly or allied.
•Fix the AI's deal adjustment so that it doesn't accidentally treat your luxury items as strategic items. This essentially prevented the AI from ever countering the deal with a request for a strategic resource from the other player. It just re-submitted the counter offer, requesting more luxury items, which the player could not see. If accepted, the player would realize too late that all their luxury resources were gone.
WORLD BUILDER
•Map Resize: Added controls for adding and removing rows of hexes from the top, build, left, or right of a map.
•Added default “map size” drop-down so that players can set the default number of Civs that they want to play on a map.
•Fix permanent war setting in the WB so that it reflects properly in the game.
MODDING
•Support for disabling the Happiness system.
•Support for disabling the Science/Research system.
•Support for disabling Social Policy acquisition.
•Support for disabling the Tutorial system.
•Properly initialize citizens and trade routes when loading for a scenario with a preexisting empire.
•Correct a problem with the awarding of contacts with minor civs in games created from WB scenarios.
•Add "CityCanConstruct" Lua hook.
•Exposed LoadString to Lua scripts.
ACHIEVEMENTS
•Fixed issue for Lancer that was stopping the Model of a Modern Major-General achievement from firing.
•Fixed issue with building type comparison that was keeping the Tomb Raider achievement from firing.
•Fixed issue that was keeping the Barbary Coast achievement from firing.
•Fixed issue with the Flying Fortress achievement that would cause it to fire when the action was performed by an AI player.
•Fixed issue with the God is Great achievement that would cause it to fire when the action was performed by an AI player.
SCENARIOS
•Mongol: Disable all victory conditions except domination.
•Disable tutorial across all Scenarios.
CRASH
•Additional nil checking to prevent possible Lua crashes due to invalid data in the HoF database.
•Tighten up decal culling to reduce the number of decals rendered per cell (Scroll crash).
•Fix to "Moai on the edge of the map" crash.
•Prevent CvDiplomacyAI :: DoUpdateEstimateOtherPlayerMilitary Threats from doing a divide by 0 (caused by a city having more damage than hit points).
•Added in additional protections against using invalid player IDs that were causing crashes in community provided saves.
•Fix bad cast of PlayerType to TeamType (and resulting crash).
•Fix random map selection in multiplayer, which could cause a crash.
Tipje:
Civ 5 is in de aanbieding op steam (30 euro), en ook alle DLC (-40%).
Civ 5 is in de aanbieding op steam (30 euro), en ook alle DLC (-40%).
Is het spel de moeite?
Mischien niet het juiste topic...ivm grote hoeveelheden liefhebbers. Maar ik speel civ al die ahrd sinds Civ 2. De beste civs waren ook Civ 3 en Call to power(voor mij dan he). Beste uit de reeks vond ik Alpha Centauri. Maar ik vond de laatste civs echt hard berg afwaards gaan. Wat zeg maar call of duty tegenwoordig is voor shooters(zo massa mogelijk publiek aanspreken door zo ver mogelijk te simplificeren) is ook bij Civ gebeurd. Ik had stiekem de hoop dat deze civ wat meer hardcore zou zijn maar ik volg verschillende topics al en het lijkt tegen te vallen.
Is het de moeite waard of is het echt te dom voor woorden geworden(had ik bij de vorige al veel last van). Is de AI nog steeds verschrikkelijk slecht? En moeilijkheidsgraad maakt de AI niet beter hij krijgt alleen meer voordeel?
Want al bij al want ik tot nu toe gezien en gelezen heb van de titel komt het niet echt boven een matig niveau uit. Als je het vergelijkt met de betere civ's blijft er zelfs weinig van over? Maar goed zitten hier die hard civvers? En hoe ervaren die het spel?
Mischien niet het juiste topic...ivm grote hoeveelheden liefhebbers. Maar ik speel civ al die ahrd sinds Civ 2. De beste civs waren ook Civ 3 en Call to power(voor mij dan he). Beste uit de reeks vond ik Alpha Centauri. Maar ik vond de laatste civs echt hard berg afwaards gaan. Wat zeg maar call of duty tegenwoordig is voor shooters(zo massa mogelijk publiek aanspreken door zo ver mogelijk te simplificeren) is ook bij Civ gebeurd. Ik had stiekem de hoop dat deze civ wat meer hardcore zou zijn maar ik volg verschillende topics al en het lijkt tegen te vallen.
Is het de moeite waard of is het echt te dom voor woorden geworden(had ik bij de vorige al veel last van). Is de AI nog steeds verschrikkelijk slecht? En moeilijkheidsgraad maakt de AI niet beter hij krijgt alleen meer voordeel?
Want al bij al want ik tot nu toe gezien en gelezen heb van de titel komt het niet echt boven een matig niveau uit. Als je het vergelijkt met de betere civ's blijft er zelfs weinig van over? Maar goed zitten hier die hard civvers? En hoe ervaren die het spel?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Het spel is wel en niet de moeite.
Het is niet Civ 4½ waar een hoop mensen op gehoopt hadden, maar wat dat betreft behoorlijk versimpeld.
Als spel zijnde, qua gameplay vind ik het een prima spel, speel heerlijk weg en ik heb er weer heerlijk het gevoel van 'just one more turn'.
Maar het is wel wat ondieper geworden vergeleken met Civ 4.
Wat dat betreft als je meer hardcore Civ wil dan kan je beter bij Civ4 (of wat je favoriete Civ ook is) blijven
Edit:
Oh, en de AI is nog steeds slecht, inderdaad
Het is niet Civ 4½ waar een hoop mensen op gehoopt hadden, maar wat dat betreft behoorlijk versimpeld.
Als spel zijnde, qua gameplay vind ik het een prima spel, speel heerlijk weg en ik heb er weer heerlijk het gevoel van 'just one more turn'.
Maar het is wel wat ondieper geworden vergeleken met Civ 4.
Wat dat betreft als je meer hardcore Civ wil dan kan je beter bij Civ4 (of wat je favoriete Civ ook is) blijven
Edit:
Oh, en de AI is nog steeds slecht, inderdaad

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 15-04-2011 15:00 ]
Ik vond Civ5 een beetje tegenvallen, hij is inderdaad erg versimpeld en minder diep.
Back to Civ4!
Back to Civ4!
There is no real life, there is just AFK.
Och, heb ze allemaal met plezier gespeeld, ook 5. Het ziet er prachtig uit en het one unit per hex gedoe werkt erg leuk i.m.h.o.
Ben momenteel bezig met MOO2 (ja, schande dat ik er nu pas aan begin, ik weet het) wellicht een apart topic waard.
Ben momenteel bezig met MOO2 (ja, schande dat ik er nu pas aan begin, ik weet het) wellicht een apart topic waard.
En wat dat betreft is het wel erg jammer dat multiplayer nog steeds niet geweldig werkt. Overigens verbaas ik me wel over de klachten over de moeilijkheid van civ5 (waar ik me overigens wel in kan vinden) terwijl maar zo'n beperkt aantal spelers het spel ook daadwerkelijk op immortal of deity uitgespeeld heeft.
En het is bekend welke DLC eraankomt. Niet Korea, maar de Denen:
Gaaf. Ik vind de Denen een welkome toevoeging!
Ik kan helaas de afgelopen tijd weinig tijd steken in Civ5. Vriendin, samenwonen, nieuwe baan en heerlijk weer. Binnenkort toch maar weer even een avondje vrijplannen!
Ik kan helaas de afgelopen tijd weinig tijd steken in Civ5. Vriendin, samenwonen, nieuwe baan en heerlijk weer. Binnenkort toch maar weer even een avondje vrijplannen!
Inderdaad.Mi6 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:19:
Gaaf. Ik vind de Denen een welkome toevoeging!
Allebei de DLC zijn nét uitgekomen, €3,49 per stuk of €5,99 voor allebei.
Heb ze net gekocht, nu even 77Mb downloaden en dan een potje met de Denen spelen. Of misschien het scenario spelen. Ik weet het nog niet
2k heeft aangekondigd Hotseat multiplayer in de aankomende patch te verwerken. Hier was erg veel vraag naar. De patch komt eind juni / begin juli uit, meer info over de patch komt later.
Bron: http://forums.2kgames.com...e-much-requested-addition
vet! Daar zat ik nou echt op te wachtenInze schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:31:
2k heeft aangekondigd Hotseat multiplayer in de aankomende patch te verwerken. Hier was erg veel vraag naar. De patch komt eind juni / begin juli uit, meer info over de patch komt later.
Computer says no
Dat werd ook wel echt tijd, al heb ik natuurlijk ook geen idee hoeveel tijd hier in gaat zitten om hotseat te maken (implementeren). Speelde bijna nooit civ 4 singleplayer, bijna altijd hotseat.
* anandus zit nog even te wachten op de Pitboss.
Zal multiplayer een stuk beter maken
Ik zal hotseat zelf niet gebruiken (zou niet weten met wie
), maar hotseat is natuurlijk ook handig om zelf te oefenen met bepaalde strategiën en dergelijke
Zal multiplayer een stuk beter maken
Ik zal hotseat zelf niet gebruiken (zou niet weten met wie
Verwijderd
Wel mooi dat er zo'n toevoeging komt op het online gedeelte van CIV5. Had zelf trouwens ook de nodige connection problemen tijdens het spelen over de LAN. Wel aardig dat als je eenmaal gedisconnected bent, de pc het overneemt van de speler. Log je dan weer in komt je weer terug in je spel
.
Ik heb me in deze thread al enkele keren kritisch uitgelaten over CiV, en iedere keer na weer een patch toch even gekeken of het inmiddels wel het 'one...more...turn...'-gevoel wist te geven. Na de laatste patch is dat eindelijk het geval. Heb daarom nu ook wat geëxperimenteerd met dingen die ik elders gelezen heb, en wil graag de i.m.o. belangrijkste tips daarvan hier even delen:
- Begin pas met een tweede stad als je een National College in je hoofdstad hebt. Probeer voldoende geld te hebben om direct een library te kopen zodra je writing uitvindt, en begin daarna met het bouwen van de National College.
- Om voldoende geld te hebben om die library te kopen: verkoop al je happiness resources en je open borders zodra je kunt aan anderen, en blijf dat het hele spel doen. Zeker in het begin heb je die happiness resources zelf nog niet nodig.
- Als je gaat voor een klein rijk met grote steden, begin dan met de policies Tradition - Legalism - Landed Elite. Die eerste twee zorgen er voor dat alle volgende policies sneller komen, en de laatste geeft een flinke boost aan growth.
- Als je gaat voor een groot rijk, begin dan met de policies Liberty - Citizenship - Meritocracy. Die laatste geeft je een Great Person die je zelf mag kiezen. Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor een Great Engineer en proberen het zo te timen dat je net een belangrijk wonder kunt bouwen, maar afhankelijk van de spelsituatie kun je ook allerlei andere kanten op.
Ter info: Civ 4 met alle expansions for 6 euro op steam atm.
http://store.steampowered.com/app/3900/
Pssst.. Verkeerde topicmaniak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:57:
Ter info: Civ 4 met alle expansions for 6 euro op steam atm.
En om meer ontopic te zijn:
Welke mods gebruiken jullie eigenlijk?
Uiteraard gebruik ik Civwillard en Infoaddict (zou niet meer zonder kunnen denk ik
Ik gebruik met regelmaat TBC (Thal's Balanced - Combined) en ik experimenteer ook af en toe met Cultural Diffusion, omdat ik dat toch wel een fijn systeem vindt wat ik mis in Civ 5.
Verder probeer ik links en rechts wat dingetjes, zoals City State Diplomacy Mod, Treegrowth, R.E.D. modpack, Garrison Training, Liberation Boost, Emigration, Not Another City States Mod, City States UU.
Maar ik ben nog wat aan het experimenteren.
Maar zou graag ook jullie ervaringen horen
[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 10-06-2011 08:13 ]
Ik heb het spel toch maar gekocht. Nadat Civ3 een beetje tegenviel en Civ4 gewoon volledig ruk was was ik nogal sceptisch over Civ5. Dus, "extended demo" gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens vanaf 22:30 tot 0:30 "nou, nog één beurtje dan, en dan ga ik slapen" gezeten en het spel maar besteld voor het echie.
Ik vind 'm top. Zitten uiteraard wel wat minpuntjes in (WTF doet die GDR in het spel!
), maar goed, dat is met alle games zo. Merk wel dat ik een niveautje moeilijker moet gaan spelen. En dat Archipelago niet echt leuk is aangezien de AI ook alleen maar op Enter zit te drukken bij wijze van spreken. Het 1 unit per tile-concept vind ik geniaal trouwens, het dwingt je tot tactischer plaatsen van je units. Al begreep ik dat de AI daar nog niet goed mee kan omgaan.
Nou ja, komend weekend goed de tijd om verder te klooien. Eens een potje op Warlord/Huge/Marathon/Continents proberen (waarschijnlijk te makkelijk
) en daarna eens gaan kijken naar die Thal's Balanced mod.
Ik vind 'm top. Zitten uiteraard wel wat minpuntjes in (WTF doet die GDR in het spel!
Nou ja, komend weekend goed de tijd om verder te klooien. Eens een potje op Warlord/Huge/Marathon/Continents proberen (waarschijnlijk te makkelijk
Perfectworld is trouwens een geweldig map-script, grote aanrader 
Edit:
Zo te zien komt dit eraan in een van de komende patches, met een beetje mazzel al in de patch die over twee weken komt
Edit:
Zo te zien komt dit eraan in een van de komende patches, met een beetje mazzel al in de patch die over twee weken komt

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 12-06-2011 11:37 ]