Als de steden dicht bij je hoofdstad liggen wel, anders wordt je wegennetwerk ook een last.Shabbaman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:00:
[...]
Ik heb toch het idee dat een extra trade route de extra building upkeep ruimschoots compenseert.
Klopt, maar over het algemeen heb ik er nog niet echt veel last van gehad. True, ik heb een huge world map openstaan die tegen de 70-city limiet aan loopt, en ik heb al eens wat civs moeten nuken om een vasthangend vredesakkoord vlot te trekken, maar hij is (op die city limit na dan) nog niet één keer vastgelopen. Wat dat betreft vallen "alle bugs en crashes" dus wel weer mee, de meesten daarvan zijn er wel, maar je hebt er lang niet altijd last van.KarlMarX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:51:
Ik snap niet hoe iedereen hier vrolijk door kan spelen met alle bugs en crashes.![]()
Ik wacht toch mooi met verder spelen op de komende grote patch waarin heel veel bugs en crashes verholpen zouden moeten zijn...
misschien een domme vraag; maar ik heb Civ op dag 1 aangeschaft, een enkele keer gespeeld, en vervolgens nooit meer naar om gekeken. Ik wil hem wel verkopen maar ik vraag me af hoe het zit met de serial? Kan iemand anders het spel dan wel spelen met behoud van volledige functionaliteit?
Voor de duidelijkhied ik heb de game in een winkel aangeschaft, en dien te spelen middels steam.
Voor de duidelijkhied ik heb de game in een winkel aangeschaft, en dien te spelen middels steam.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Dat kan niet, tenzij je 'm je steamaccount kado geeft.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
en je kan hem niet verwijderen uit je steam lijst met spellen?
btje bizar dat je infeite een tatoeage aanschaft, zonder daar om gevraagd te hebben. If you catch my drift.
edit: daar moet ik aan toevoegen dat ik het wel snap vanuit de uitgever gezien, maargoed is er echt geen andere mogelijkheid?
btje bizar dat je infeite een tatoeage aanschaft, zonder daar om gevraagd te hebben. If you catch my drift.
edit: daar moet ik aan toevoegen dat ik het wel snap vanuit de uitgever gezien, maargoed is er echt geen andere mogelijkheid?
[ Voor 27% gewijzigd door BiLo op 14-10-2010 14:45 ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Er is vast wel een mogelijkheid, maar aangezien ik niet in de situatie zit heb ik me er ook niet zo in verdiept. Ik denk alleen wel dat het allemaal wat minder legale mogelijkheden zijn die de marktwaarde van jouw legale versie tot het nulpunt doen dalen.
Toen speelde ik Egypt, maar ik speel nooit 2 maal dezelfde civ. Voor culture vic is Egypt echt de beste, met Marble in je buurt kun je niet verliezen (tenzijn de AI je veroverd).Garma schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:44:
thanks anvil ga het vanavond eens een rondje proberen
PS en wat voo rras speel je? Ik speel tot nu toe Ghandi vanwege het voordeel van kleine grote steden. overweeg nu om greece of france te proberen
France heeft pas serieus voordeel van die 2 culture per stad bonus als ze veel steden hebben uiteraard. En dat wil je niet bij een culture victory poging.
Ik ben nu met mijn 4e pot bezig (ok, ik speel al dagen alleen maar Europa Universalis, maar toch) en heb welgeteld 2 crashes gehad. Ow en 1 keertje die bug met de bouw keuze bij een puppet state. Lang leve de autosave (ctrl-enter wist ik toen niet).En ik speel games altijd in hun geheel uit, dus deze 3 voorvallen staan tegenover tig uur spelen. Dit alles op een lichtelijk opgevoerde Dell uit 2005.KarlMarX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:51:
Ik snap niet hoe iedereen hier vrolijk door kan spelen met alle bugs en crashes.![]()
Ik wacht toch mooi met verder spelen op de komende grote patch waarin heel veel bugs en crashes verholpen zouden moeten zijn...
Tja, ik hou van grote maps met veel civs, ook speel ik gewoon door na 2050. Dus dan krijg je zeer veel City's en dan crasht het spel. Je hardware maakt daarbij echt niet uit.
Wellicht zou ik wel verder kunnen spelen met een nieuw potje met een kleine kaart en weinig civs en netjes stoppen in 2050, maar dat wil ik allemaal niet...
Wellicht zou ik wel verder kunnen spelen met een nieuw potje met een kleine kaart en weinig civs en netjes stoppen in 2050, maar dat wil ik allemaal niet...
Bij het installeren ben je akkoord gegaan met de voorwaarden en "beperkingen" van Steam. Ze wijgeren pertinent geld terug te geven. Je kan echter wel met heeeel veeeeel moeite de game uit je lijst verwijdert krijgen, maar de key kan simpelweg niet opnieuw worden gebruikt.DylanE schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:27:
misschien een domme vraag; maar ik heb Civ op dag 1 aangeschaft, een enkele keer gespeeld, en vervolgens nooit meer naar om gekeken. Ik wil hem wel verkopen maar ik vraag me af hoe het zit met de serial? Kan iemand anders het spel dan wel spelen met behoud van volledige functionaliteit?
*edit* Ik heb volgens mij wel heel veel geluk ^^ na een potje of 6-7 heb ik nog geen enkele crash ervaren en maar 1 bug (die GDR tegen de catapult)
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 14-10-2010 18:02 ]
hm, komen er snel fixes aan? Want dit is geen doen zo:s
Als ik Civ 5 in steam voor mac aanklik, dan zegt hij niet meer dat het spel niet beschikbaar is voor mijn platform. Kan hem nog niet installeren though. ben benieuwd of die samen met de 1e patch uitkomt
[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 14-10-2010 20:24 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Bij mij is het ook tegen bugs aangelopen. Beurtwissels van 5 minuten (op een i5-750) en dus nu de production-knop van een puppet state (kan het spel niet meer afronden) maken het onmogelijk.
Nou ja, ff afwachten tot de patch er is, deze bugs stonden bovenaan.
PS, die massa Lowbowman waren om 1 of andere reden allergisch voor artillerie.
nou toch weer wat geks (die AI blijft me verbazen)
Japan had ruzie met een citystate die allied was met mij (dus ik moet per se meekijken met zn gevechten). Dus japan bouwt allemaal crossbowmannetjes die die stad aanvallen, maar ze krijgen die stad natuurlijk nooit plat (want dan moet je een melee unit hebben) maar dat had de AI dus blijkbaar niet door. Dus wat gebeurd er; japan staat met drie units die stad te bombarderen en de citystate bombardeerd vrolijk terug. Het kost de stad net zoveel tijd om 1 unit te slopen als dat het japan kost om er 1 bij te maken - ergo, infinite loop.
Superirritant dus want je moet veel langer wachten per beurt
Japan had ruzie met een citystate die allied was met mij (dus ik moet per se meekijken met zn gevechten). Dus japan bouwt allemaal crossbowmannetjes die die stad aanvallen, maar ze krijgen die stad natuurlijk nooit plat (want dan moet je een melee unit hebben) maar dat had de AI dus blijkbaar niet door. Dus wat gebeurd er; japan staat met drie units die stad te bombarderen en de citystate bombardeerd vrolijk terug. Het kost de stad net zoveel tijd om 1 unit te slopen als dat het japan kost om er 1 bij te maken - ergo, infinite loop.
Die lag spikes liggen aan je workers.. als je verder wilt spelen zou ik gewoon alle workers die je niet meer nodig hebt deleten.. (Ik betwijfel dat ze dat al in deze patch gefixt gaan hebben)Delerium schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:30:
Bij mij is het ook tegen bugs aangelopen. Beurtwissels van 5 minuten (op een i5-750) en dus nu de production-knop van een puppet state (kan het spel niet meer afronden) maken het onmogelijk.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Dus je hebt wat melee units gegeven aan de city state zodat die bowman eraan kunnen en je city state een extra stad erbij kon nemen uiteindelijk?Garma schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:35:
nou toch weer wat geks (die AI blijft me verbazen)
goed idee kan ik wel eens proberenCaelorum schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:59:
[...]
Dus je hebt wat melee units gegeven aan de city state zodat die bowman eraan kunnen en je city state een extra stad erbij kon nemen uiteindelijk?
Update van 2K Games:
Hier is de hele post met ook de lijst van dingen die in de patch zijn inbegrepen:
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438
Also, many people have been asking for an ETA on when this patch will be released. I said I'd do what I can to get some sort of ETA and now I have it for you. However! I am about to do something I don't normally like to do: Give an ETA. Big emphasis on the E. So what I am about to tell you is the current estimation of when it will be available. This patch is not done with testing at the current time, and most everyone in software development has experienced the dreaded last minute showstopper bug that forces a delay. This could happen! So, with all of that in mind:
The patch will be available as early as next week.

Hier is de hele post met ook de lijst van dingen die in de patch zijn inbegrepen:
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438
ik heb al een game gehad waar budapest 3 steden had, omdat capitals nooit gerazed worden ...
Is de game een boel makkelijker als Civ IV? Op prince win ik echt met gemak op wat voor manier dan ook.
Warfare is zeker makkelijker. Heb al meerdere potjes gehad waarbij ik de map kon wegvagen met een paar knights en 2 catapults.
Warfare is zeker makkelijker. Heb al meerdere potjes gehad waarbij ik de map kon wegvagen met een paar knights en 2 catapults.
Verwijderd
Ik heb om een of andere reden zelf nog geen enkele keer een crash gehadKarlMarX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:51:
Natuurlijk wel een hoop bugs, maar de belangrijkste bugs (permanente peace enz) zijn al aangepakt door mod-makers, vooral de unofficial patch mod haalt een hoop bugs die de officiele patch ook zal gaan oplossen.
Een paar balance-mods erbij en het speelt een stuk leuker.
Verwijderd
Ik heb nu 4potjes gespeeld en 2daarvan was er 1rijk(1x siam 1x de indiaantjes) die echt world domination deed
beiden zaten ze op een ander gedeelte en hadden daar iedereen uitgeroeid ze hadden een army die 10x zo groot was en in de zelfde age en dan ontiegelijk veel punten, en dat is dan op chieftan.
Daarna ging ik maar iedereen snel overnemen en toen was ik in 100ad al klaar xD (met 5warriors en 4 archers)
beiden zaten ze op een ander gedeelte en hadden daar iedereen uitgeroeid ze hadden een army die 10x zo groot was en in de zelfde age en dan ontiegelijk veel punten, en dat is dan op chieftan.
Daarna ging ik maar iedereen snel overnemen en toen was ik in 100ad al klaar xD (met 5warriors en 4 archers)
Kun je niet shift-enter gebruiken om de volgende beurt te forceren?Delerium schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:30:
ik dacht: laat ik braaf doen en het spel gewoon origineel kopen. Via play besteld 3 weken geleden en je raad het al: nooit gekregen
zucht gaat toch nog even duren voordat ik mij kan mengen in alle verhalen hier!
Je kan natuurlijk wel de demo gewoon spelen he...
Units zijn meer waard (want: veel hogere upkeep) in dit spel. Dus een paar knights en twee cats is al een enorm leger.Lt. Marx schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:19:
Is de game een boel makkelijker als Civ IV? Op prince win ik echt met gemak op wat voor manier dan ook.
Mja hoe wou je het anders doen? Lijkt me namelijk vrijwel onmogelijk om een illigaal verkregen civ5 te patchen, tenzij de release groepen patches gaan uitbrengen (en dat lijkt me niet)..xxxMaverick schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:36:
ik dacht: laat ik braaf doen en het spel gewoon origineel kopen. Via play besteld 3 weken geleden en je raad het al: nooit gekregen
Je kan natuurlijk ook nog altijd je bestelling intrekken en het ergens anders halen ^^
Verwijderd
Volgens mij gaat er ook wel iets mis bij play.com met de Civ 5 bestellingen... Ik ken ook al iemand die bij play.com heeft besteld en het spel nog steeds niet heeft. Inmiddels is het geannuleerd en zal hij binnenkort zijn geld terug ontvangen... Volgens mij kun jij beter hetzelfde doen..xxxMaverick schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:36:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:01:
[...]
Volgens mij gaat er ook wel iets mis bij play.com met de Civ 5 bestellingen... Ik ken ook al iemand die bij play.com heeft besteld en het spel nog steeds niet heeft. Inmiddels is het geannuleerd en zal hij binnenkort zijn geld terug ontvangen... Volgens mij kun jij beter hetzelfde doen..
offtopic:
Of aangeven dat je 't nog niet ontvangen hebt. Na een bepaalde tijd (x aantal weken) dan sturen ze een nieuwe op. Zo heb ik ooit 2x crysis warhead uiteindelijk gehad voor de prijs van 1
Of aangeven dat je 't nog niet ontvangen hebt. Na een bepaalde tijd (x aantal weken) dan sturen ze een nieuwe op. Zo heb ik ooit 2x crysis warhead uiteindelijk gehad voor de prijs van 1
ik zie het staan. Volgens de site heb ik maandag recht van spreken en mag ik dan geld terugvragen, ik wacht dus nog 3 dagenGurneyhck schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:00:
[...]
offtopic:
Wel vreemd dat dit niet goed gaat....toch die postbodes weer ? :-)
verdorie
Weer verloren terwijl ik cultural probeerde; netjes gedaan wat eerder gezegd werd:
- 3 steden
- Allies maken met citystates (vanaf 2000 had ik 8 cultural allies)
- wonder-hunt (had meeste wonders)
weer echt op een paar jaar: Had alle policies behalve 1 en een engineer klaarstaan om dat laatste wonder te bouwen.
Had niet zo'n ideale positie: In een soort strookje land (had dus enorm veel zee, maar het scheelde ook oorlogvoeren) Tech ging magertjes, ging zo snel mogelijk voor industrial era en daardoor moest ik er een hele zooi laten liggen. die moest ik later wel weer in halen.Misschien was dat niet zo handig?
- 3 steden
- Allies maken met citystates (vanaf 2000 had ik 8 cultural allies)
- wonder-hunt (had meeste wonders)
weer echt op een paar jaar: Had alle policies behalve 1 en een engineer klaarstaan om dat laatste wonder te bouwen.
Had niet zo'n ideale positie: In een soort strookje land (had dus enorm veel zee, maar het scheelde ook oorlogvoeren) Tech ging magertjes, ging zo snel mogelijk voor industrial era en daardoor moest ik er een hele zooi laten liggen. die moest ik later wel weer in halen.Misschien was dat niet zo handig?
[ Voor 22% gewijzigd door Garma op 16-10-2010 12:43 ]
die utopia project kun je zowiezo niet met een engineer of met gold rushen.
heh.. Ging net voor de domination?? victory, zou mijn eerste keer worden, maar uiteindelijk toch maar via de UN gehaald. Uiteindelijk was het toch makkelijker om alle niet-league city states 2000 goud te geven (Had 16K+ gespaard) dan om met mijn 2 Modern Armors en 5 (lvl 6) Bombers nog 3 capitals in te nemen.
Op het laast waren er overigens nog 9 city-states over en 4 gewone states, en iedereen liep elkaar af te slachten met infantry etc ^^
Op het laast waren er overigens nog 9 city-states over en 4 gewone states, en iedereen liep elkaar af te slachten met infantry etc ^^
Verwijderd
Zijn jullie bekend met "de" technology bug? Heb nu al een 2e game waarbij de research niet verder gaat. In de cirkel staat wel netjes hoeveel verder je de volgende beurt zou moeten zijn met het uitvinden van de technologie, maar als je een beurt verder gaat, gaat de blauwe balk in de cirkel niet verder
Einde game dus

Ik had ook een leuke.. Rusland was bezig de hele wereld over te nemen maar bleef vrienden met me. Ik wilde toch voor een science victory gaan dus vond ik het allemaal best totdat mijn land ook een leuke toevoeging zou zijn.
Doordat ik al druk was met science liep ik al een stuk vooruit. Ik kwam met arties en riflemen en hij nog met zwaarden enzo. Ik druk zijn steden over te nemen totdat ik dacht, laat ik deze stad terug geven.. vond hem wel een toffe peer (die civ was al weggevaagd). Dezelfde beurt dat ik de stad terug gaf zei ie tegen me dat ik mijn troepen terug moest trekken van Rusland anders zou hij me wel even aanvallen.. WTF?! Ik heb net je complete civ gered en dit is wat ik krijg? Beetje stom...
Tevens werd ik halverwege de aanvallen door de 2 overgebleven civs (de anderen waren al overgenomen door Rusland) dat ik moest stoppen om zwakke civ's aan te vallen... eehmm... Rusland begon niet ik!
Doordat ik al druk was met science liep ik al een stuk vooruit. Ik kwam met arties en riflemen en hij nog met zwaarden enzo. Ik druk zijn steden over te nemen totdat ik dacht, laat ik deze stad terug geven.. vond hem wel een toffe peer (die civ was al weggevaagd). Dezelfde beurt dat ik de stad terug gaf zei ie tegen me dat ik mijn troepen terug moest trekken van Rusland anders zou hij me wel even aanvallen.. WTF?! Ik heb net je complete civ gered en dit is wat ik krijg? Beetje stom...
Tevens werd ik halverwege de aanvallen door de 2 overgebleven civs (de anderen waren al overgenomen door Rusland) dat ik moest stoppen om zwakke civ's aan te vallen... eehmm... Rusland begon niet ik!
Ja, over diplomatie zijn enorm veel klachten.maniak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:14:
Ik had ook een leuke.. Rusland was bezig de hele wereld over te nemen maar bleef vrienden met me. Ik wilde toch voor een science victory gaan dus vond ik het allemaal best totdat mijn land ook een leuke toevoeging zou zijn.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
USA en Engeland zo snel mogelijk klem gezet op een hoekje van het eiland met 2 steden, zodat ik de rest rustig kon cultiveren...
Dat werd me niet in dank afgenomen, dus al vrij snel spanden beide samen en vielen ze me aan... De steden hebben stand kunnen houden (lang leve archers en defense van de steden zelf, en gelukkig net op tijd horsemen klaar om er doorheen te raggen) en daarna keerde de rust terug....
Al snel daarna (beetje druk zetten, maar nog geen siege om hun steden snel te pakken) van beide een peaceoffer, met een sloot geld en luxery goods... Dat heeft mij bijzonder goed geholpen in de vaart der volkeren...
Nu zijn ze elkaar aan het lastigvallen en aanvallen, bouw en ontwikkel ik rustig verder en koloniseer langzaam de wereld, ruim de barbaren op (goed voor de skills van de units en als german ook voor aantallen units en je bank) en koop de city states om/op. Alleen Rusland kan me militair nog bij benen, daar moet ik voor oppassen, Frankrijk heb ik even geen hoogte van, en India/VS/Engeland doen er niet echt meer toe nu.
Dat werd me niet in dank afgenomen, dus al vrij snel spanden beide samen en vielen ze me aan... De steden hebben stand kunnen houden (lang leve archers en defense van de steden zelf, en gelukkig net op tijd horsemen klaar om er doorheen te raggen) en daarna keerde de rust terug....
Al snel daarna (beetje druk zetten, maar nog geen siege om hun steden snel te pakken) van beide een peaceoffer, met een sloot geld en luxery goods... Dat heeft mij bijzonder goed geholpen in de vaart der volkeren...
Nu zijn ze elkaar aan het lastigvallen en aanvallen, bouw en ontwikkel ik rustig verder en koloniseer langzaam de wereld, ruim de barbaren op (goed voor de skills van de units en als german ook voor aantallen units en je bank) en koop de city states om/op. Alleen Rusland kan me militair nog bij benen, daar moet ik voor oppassen, Frankrijk heb ik even geen hoogte van, en India/VS/Engeland doen er niet echt meer toe nu.
"Mekker, blaat"
Heeft iemand al wat ervaring met multiplay? gezien de cpu voor de meeste nog al wat te wensen overlaat.
Ik heb een rondje gedaan met mn vader.. ging goed alleen wel omslachtig. Ik maakte een private game aan en mijn pa moest via shift-tab en de steam interface op join clicken..erg vreemd..Bornhald schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:37:
Heeft iemand al wat ervaring met multiplay? gezien de cpu voor de meeste nog al wat te wensen overlaat.
Het spelen opzich ging goed.. alleen geen animaties wat wel jammer is. En als je samen een team bent deel je alle science en dat geeft wel een oneerlijke edge. Maakt het toch iets minder leuk om samen te spelen tegen een AI. Verder verliep het spel lekker snel en heb ik weinig problemen ondervonden.
Het opslaan van de multi-player is wel weer vreemd. Je kan niet opslaan via het menu maar je kan wel met SHIFT-S (of was het CTRL-S) de game opslaan. Ik moet alleen nog uitvinden hoe ik een opgeslagen spel kan hervatten. Iemand een idee?
Dat deden wij sowieso in FreeCiv en Civ 4 altijd door continue science te traden. Het is onlogisch om als je als team werkt dat niet te doen. Als tegen de AI spelen dan te makkelijk wordt kun je beter gewoon de AI moeilijkheidsgraad omhoog schroeven.maniak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:43:
En als je samen een team bent deel je alle science en dat geeft wel een oneerlijke edge.
https://niels.nu
Mja.. maar volgens mij kan je in Civ 5 geen techs meer delen met andere civs.Hydra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:26:
[...]
Dat deden wij sowieso in FreeCiv en Civ 4 altijd door continue science te traden. Het is onlogisch om als je als team werkt dat niet te doen. Als tegen de AI spelen dan te makkelijk wordt kun je beter gewoon de AI moeilijkheidsgraad omhoog schroeven.
Je kan alleen (als non-team members) een research agreement met elkaar sluiten. Aan het einde daarvan krijgen beide partijen een science terug. (Tenzij er oorlog komt tussen de partijen.)
Wat wij met multiplayer doen is de AI's ook in teams zetten, dan hebben ze ook het voordeel van samen techen. Helaas werken ze nog niet altijd even goed samen... Een coordinated attack (zoals LtMarx en ik laatst deden) zie ik de AI nog niet zo snel doen.
Wat wij met multiplayer doen is de AI's ook in teams zetten, dan hebben ze ook het voordeel van samen techen. Helaas werken ze nog niet altijd even goed samen... Een coordinated attack (zoals LtMarx en ik laatst deden) zie ik de AI nog niet zo snel doen.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Het is wel leuk om met veel tegenstander op een klein gebied te spelen. Als er lange afstanden tussen zitten dan word het een beetje vervelend om te komen.
Verwijderd
Hoe kan je in de world builder je eigen start locatie bepalen? Ik kan wel een start location aangeven, maar daar staat dan bij "random player" en daarna kom ik als ik die world gebruik steeds op dezelfde (niet gewenste) start location
Dat was volgens mij een bug.Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:33:
Hoe kan je in de world builder je eigen start locatie bepalen? Ik kan wel een start location aangeven, maar daar staat dan bij "random player" en daarna kom ik als ik die world gebruik steeds op dezelfde (niet gewenste) start location
Computer says no
@ locutus
Ik had eerder in dit topic gelezen dat je dat op dit moment gewoon niet kan doen.
Ik had eerder in dit topic gelezen dat je dat op dit moment gewoon niet kan doen.
Eeuwige dankbaarheid van de AI is ook niet echt eeuwig. Geef ik George Washhington een van Hiawatha ingenomen stadje terug omdat ik die zooi niet wil razen of in bezit wil houden, 2 beurten nadat ik de melding kreeg dat hij me eeuwig dankbaar zou kunnen zijn verklaart die pipo mij de oorlog. Altijd slim als je nog maar 1 stad hebt en Hiawatha je reeds van de aardbodem hebt geveegd. Heb dat dus nog maar eens gedaan, waardoor ik nu bij de andere AI-tegenstanders ook de grote boeman ben geworden. Wil ze nog wel horen piepen als ik hun steden ook de fik in heb gestoken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ericr op 19-10-2010 09:53 ]
DLC voor Civ V:
$5 is echt belachelijk inderdaad mijns inziens. Ze zouden die gratis moeten geven aan alle spelers vanwege de vele bugs!
Commentaar:As a tribute to fans, Firaxis is offering a free Mongols Civilization and Scenario Pack as well as the Babylonian Civ for purchase on Oct. 26th.
Bron: http://www.escapistmagazi...-Khan-with-Free-Civ-V-DLCWhile I'm as excited as the next guy to hear about more Civ V content, I'm a little confused as to the pricing of this DLC. I mean, it's awesome to get some free DLC with the Mongol pack, but why in the name of Sid Meier does exactly one civilization cost five bucks? That just doesn't make sense. Perhaps Firaxis is just experimenting to test the DLC waters, but I hope they get a more sensible price structure. Each new Civ should only be a $1, while scenarios or more content can be a bit higher.
What do you guys think? Am I taking crazy pills? Will those of you who didn't nab the Digital Deluxe Edition buy access to one civ for $5?
$5 is echt belachelijk inderdaad mijns inziens. Ze zouden die gratis moeten geven aan alle spelers vanwege de vele bugs!
Verwijderd
Wat ik me dan echt begin af te vragen: waarom is Civ 5 te/zo vroeg uitgekomen? Zeker als je weet dat de vorige delen veel netter afgewerkt uitgekomen zijn dan dit deel.
Heb het even nagekeken en het is weer van Firaxis en 2K Games. Alleen de designer is anders (Jon Shafer i.p.v.Soren Johnson t.o.v. deel IV). Zou het bij het nieuwe design zoveel moeite gekost hebben alle bugs eruit te halen dat ze dat maar niet gedaan hebben?
Heb het even nagekeken en het is weer van Firaxis en 2K Games. Alleen de designer is anders (Jon Shafer i.p.v.Soren Johnson t.o.v. deel IV). Zou het bij het nieuwe design zoveel moeite gekost hebben alle bugs eruit te halen dat ze dat maar niet gedaan hebben?
Ik denk dat ze ook het een en ander aan hun world-gen. scripts hebben moeten doen, en deze niet meer konden kopieren van civ 3 en 4. AI is ook best wel anders ten opzichte van civ 3 en 4. Artwork is ook behoorlijk anders.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:56:
Wat ik me dan echt begin af te vragen: waarom is Civ 5 te/zo vroeg uitgekomen? Zeker als je weet dat de vorige delen veel netter afgewerkt uitgekomen zijn dan dit deel.
Lijkt mij een gevalletje van budget raakte er doorheen en dan maar vrij geven, bugs fixen we later wel.
Civ 4 had overigens ook wel wat bugs in het begin ^^
Start locations (en scenarios) werken alleen als je in 'mod' modus speelt.Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:33:
Romantisering van het verleden. Civ4 werkte misschien wel, maar was verschrikkelijk unbalanced. Maar ook civ4 was bij heel veel mensen instabiel of zelfs helemaal niet op te starten. Unpatched vanilla civ3 was in alle opzichten een drama.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:56:
Zeker als je weet dat de vorige delen veel netter afgewerkt uitgekomen zijn dan dit deel.
Ja maar balance is maar 1 onderdeel van een dergelijk spel. Civ IV was unpatched vanilla veel completer qua features. Nu missen er ook gewoon rare dingen zoals:
* save knop bij mplayer
* custom maps/scenarios in mplayer
* general bugginess van AI
* boel grafische bugs
* slecht uitgewerkte game concepten (satellites revealed niet de hele map)
* etc. etc.
* De afwerking en stabiliteit van deze Civ is volgens mij wel een dieptepunt voor de Civ reeks. Gelukkig hebben ze altijd laten zien dat ze trouw blijven patchen voor een langere tijd. Daar ga ik dan nu ook maar van uit.
* save knop bij mplayer
* custom maps/scenarios in mplayer
* general bugginess van AI
* boel grafische bugs
* etc. etc.
* De afwerking en stabiliteit van deze Civ is volgens mij wel een dieptepunt voor de Civ reeks. Gelukkig hebben ze altijd laten zien dat ze trouw blijven patchen voor een langere tijd. Daar ga ik dan nu ook maar van uit.
Vind het vooral jammer bepaalde concepten zoals religie, spies, whipping, pollution er uit zijn gehaald zonder dat er een echte vervanger voor is teruggekomen.
1 unit per tile is wel beter dan de oude stack of doom en de social policies zijn ook beter uitgewerkt dan de oude civics maar Civ V als geheel doet wat uitgekleed aan. Zal via een expansion pack wel weer verbeterd worden mag ik hopen, maar dat is nog zeker een half jaar wachten en misschien wel langer.
1 unit per tile is wel beter dan de oude stack of doom en de social policies zijn ook beter uitgewerkt dan de oude civics maar Civ V als geheel doet wat uitgekleed aan. Zal via een expansion pack wel weer verbeterd worden mag ik hopen, maar dat is nog zeker een half jaar wachten en misschien wel langer.
Dit is de trend die je bij heel veel spellen ziet helaasEricr schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:03:
Vind het vooral jammer bepaalde concepten zoals religie, spies, whipping, pollution er uit zijn gehaald zonder dat er een echte vervanger voor is teruggekomen.
Die zie ik vaker voorbij komen. Dat zal dus in vorige Civs wel zo geweest zijn - maar laten we eerlijk zijn, als ik een GPS satteliet of een communicatiesatteliet lanceer, zie ik ook niet ineens wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. Bovendien, je hebt dan alleen de technologie ontwikkeld, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook echt iets gelanceerd hebt. Dus wat dat betreft is het wel realistisch.Lt. Marx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
...
...
Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je dan een spy sattelite zou kunnen bouwen, hetzij als unit, maar ik denk eerder als "wonder", vergelijkbaar met het Manhattan project of het Apollo project, waarmee je dan wél in één klap de kaart zichtbaar hebt.
Eerder als national project. Er zijn wel meerdere civs in het echt die die dingen hebbenSeal64 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:13:
[...]Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je dan een spy sattelite zou kunnen bouwen, hetzij als unit, maar ik denk eerder als "wonder", vergelijkbaar met het Manhattan project of het Apollo project, waarmee je dan wél in één klap de kaart zichtbaar hebt.
Het gebruik maken van een technologie is het 'ontwikkelen' van een technologie hè? Proofs of concept werken in de praktijk nooit zonder ergens nog veel meer aan te sleutelen. Maar goed, het punt was niet dat er dan geen fog meer was, maar dat er geen Terra Incognita meer is op de kaart.Seal64 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:13:
[...]
Die zie ik vaker voorbij komen. Dat zal dus in vorige Civs wel zo geweest zijn - maar laten we eerlijk zijn, als ik een GPS satteliet of een communicatiesatteliet lanceer, zie ik ook niet ineens wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. Bovendien, je hebt dan alleen de technologie ontwikkeld, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook echt iets gelanceerd hebt. Dus wat dat betreft is het wel realistisch.
Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je dan een spy sattelite zou kunnen bouwen, hetzij als unit, maar ik denk eerder als "wonder", vergelijkbaar met het Manhattan project of het Apollo project, waarmee je dan wél in één klap de kaart zichtbaar hebt.
Die $5 is alleen voor de Babylonians toch? De Mongols/Scenario zijn voor zover ik kan lezen gewoon free, dus ik zie het probleem niet. De Babylonians waren al verkijgbaar in met special edition (ook $5 extra). Het lijkt mij dat ze de Babylonian civ speelbaar willen gaan maken in multiplayer en daarom iedereen een manier gaan geven om de civ te verkrijgen.Lt. Marx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:55:
DLC voor Civ V:
[...]
Bron: http://www.escapistmagazi...-Khan-with-Free-Civ-V-DLC
Even om mezelf een beetje tegen te spreken: interessant artikel over de release van Civ IV en het opvolgende patchgedrag:
http://apolyton.net/conte...-about-the-future-of-Civ5
Does this game work out off the box for you? No! a stunning 47.33% of the responders answered! MP is nearly unplayable someone claimed! Are we talking about Civilization V? No! These are comments about Civ4!
Denk maar eens na over hoe speelbaar MP was toen civ3 uitkwam...Lt. Marx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
* save knop bij mplayer
Haha! $5 voor 1 civ.RaCio schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:26:
[...]
Die $5 is alleen voor de Babylonians toch? De Mongols/Scenario zijn voor zover ik kan lezen gewoon free, dus ik zie het probleem niet. De Babylonians waren al verkijgbaar in met special edition (ook $5 extra). Het lijkt mij dat ze de Babylonian civ speelbaar willen gaan maken in multiplayer en daarom iedereen een manier gaan geven om de civ te verkrijgen.
Steek die maar in je reet zou ik haast willen zeggen.
Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt? Eerst een spel leveren dat niet af is, en dan mensen willen laten betalen voor spul dat er waarschijnlijk eerst toch al in zat.
Verwijderd
Voor die prijs heb ik civ IV compleet gehaald (voornamelijk omdat Civ IV out of the box ook mager was). Voor Civ 0.V zou ik op dit moment zelfs dat bedrag niet neerleggen na de demo en alle ervaringen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 20:41 ]
Overigens is het E3,49 voor ons.Refragmental schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:52:
[...]
Haha! $5 voor 1 civ.
Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt? Eerst een spel leveren dat niet af is, en dan mensen willen laten betalen voor spul dat er waarschijnlijk eerst toch al in zat.
Ik lees dit topic al een paar weken, en speel CivV vanaf het afgelopen weekend (helaas geplaagd door chronisch tijdgebrek). Dat betekent dus dat ik de vanilla/unpatched CivV nooit gezien heb, Steam vroeg me niet eens of ik hem wilde updaten bij installatie. En van alle bugs en crashes waar spelers hier en elders over klagen heb ik er eigenlijk geen een gezien (moet alleen nog steeds even die intro movie uitschakelen, jemig wat is dat irritant dat je telkens de eerste 20s moet bekijken en dan pas op esc kan drukken).Lt. Marx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:50:
Even om mezelf een beetje tegen te spreken: interessant artikel over de release van Civ IV en het opvolgende patchgedrag:
Misschien is het wishful thinking, maar ik denk dat we bij CivV een actiever Firaxis kunnen verwachten. Ten eerste speelt het feit dat dit een Steam-exclusive is, dus Firaxis hoeft zich minder zorgen te maken over de distributie van patches en kan zich een wat meer agile process permitteren. (Al betekent dit wel een groter risico dat een patch nieuwe bugs introduceert die dan weer verholpen moeten worden.) Ten tweede zie je ze, waarschijnlijk onder druk van 2K (*kuch*mafia2*kuch*), de DLC-weg belopen. En ook al is er genoeg verontwaardiging over de prijsstelling (zie laatste paar posts), toch zal het wat omzet genereren, hopelijk genoeg om de "suits" bij de uitgever blij te houden en de geldkraan bij de ontwikkelaar niet dicht te draaien.
Tot slot nog even een quote uit de comments van TFA: "I think the core mechanics of Civ V show more promise than any Civ since SMAC" -- een mooi geval van "het glas is half vol": in plaats van klagen dat het spel niet af is, kan je blij zijn dat er nog zoveel rek in het concept zit.
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Het is de helft van wat het kostte bij de deluxe-editionRefragmental schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:52:
[...]
Haha! $5 voor 1 civ.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is mooi dat je optimistisch wil zijn, maar bij mij crasht het spel elke paar uur, en als ik onvoorzichtig ben (door bijv. tegelijk een film te kijken tijdens de end-of-turn) dan crasht het spel elke 20mins, mede dankzij de wonderlijke autofocus. Ook crasht het als je units dankzij de pathfinding door barbarian/enemy units heenlopen (pathfinding kijkt maar een paar stappen vooruit bij het berekenen waar je mag lopen), en als je dus >8 vakjes ofzo loopt gaat dat ook fout. Daarnaast kosten de berekeningen @end of turn exponentieel meer tijd naar mate je meer workers en meer area hebt, omdat hij elke beurt weer opnieuw berekent waar je welke improvements kunt bouwen, en dit doet voor elke worker. Natuurlijk is het een 'veelbelovend' spel, maar dat betekent niet dat ik firaxis in de toekomst nog graag zal steunen als ze met 2k samen willen blijven werken.netvor schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:17:
[...]
Ik lees dit topic al een paar weken, en speel CivV vanaf het afgelopen weekend (helaas geplaagd door chronisch tijdgebrek). Dat betekent dus dat ik de vanilla/unpatched CivV nooit gezien heb, Steam vroeg me niet eens of ik hem wilde updaten bij installatie. En van alle bugs en crashes waar spelers hier en elders over klagen heb ik er eigenlijk geen een gezien (moet alleen nog steeds even die intro movie uitschakelen, jemig wat is dat irritant dat je telkens de eerste 20s moet bekijken en dan pas op esc kan drukken).
Misschien is het wishful thinking, maar ik denk dat we bij CivV een actiever Firaxis kunnen verwachten. Ten eerste speelt het feit dat dit een Steam-exclusive is, dus Firaxis hoeft zich minder zorgen te maken over de distributie van patches en kan zich een wat meer agile process permitteren. (Al betekent dit wel een groter risico dat een patch nieuwe bugs introduceert die dan weer verholpen moeten worden.) Ten tweede zie je ze, waarschijnlijk onder druk van 2K (*kuch*mafia2*kuch*), de DLC-weg belopen. En ook al is er genoeg verontwaardiging over de prijsstelling (zie laatste paar posts), toch zal het wat omzet genereren, hopelijk genoeg om de "suits" bij de uitgever blij te houden en de geldkraan bij de ontwikkelaar niet dicht te draaien.
Tot slot nog even een quote uit de comments van TFA: "I think the core mechanics of Civ V show more promise than any Civ since SMAC" -- een mooi geval van "het glas is half vol": in plaats van klagen dat het spel niet af is, kan je blij zijn dat er nog zoveel rek in het concept zit.
Het spel is duidelijk niet af; maar je kunt tenminste in 90% van de gevallen je spel afmaken. De kern lijkt me inderdaad beter. Hexagons, weg met de unit stacks. Nu de bugs er nog uit, de balance verbeteren en de AI opnieuw schrijven en er staat een goed spel. Dan komt er zeer waarschijnlijk een stel uitbreidingen zoals die er ook voor Civ 4 waren. Die uitbreidingen zorgen dan hopelijk voor langdurig spelplezier.
Ik ben inmiddels zo gewend aan de hexagons dat ik eigenlijk liever geen oude versies van Civ meer speel
Ik ben inmiddels zo gewend aan de hexagons dat ik eigenlijk liever geen oude versies van Civ meer speel
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ik vond Civ 4 wel veel meer sfeer kennen, waarschijnlijk door de muziek de filmpjes en de stem. Tevens vind ik religie er gewoon erbij horen, mis dat toch wel in Civ 5.
Wees blij dat jullie kunnen spelen 
Ik heb er sinds release 16 uur in zitten, game crashte regelmatig maar was speelbaar, na de 1e patch kan ik niet eens een game starten, bij loaden al een CTD, heb al een melding bij 2Kgames neergelegd maar uiteraard en helaas nog geen antwoord, voortaan ga ik wel eerst een game torrenten, kijken of het WERKT voordat ik wat koop...
Ik heb er sinds release 16 uur in zitten, game crashte regelmatig maar was speelbaar, na de 1e patch kan ik niet eens een game starten, bij loaden al een CTD, heb al een melding bij 2Kgames neergelegd maar uiteraard en helaas nog geen antwoord, voortaan ga ik wel eerst een game torrenten, kijken of het WERKT voordat ik wat koop...
Alleen was religie dan ook weer vrij unbalanced omdat je als grondlegger er een aardige melkkoe kon van maken. Maar dat is nu weer terug door City states voor een gedeelte terug, bij handig gebruik van die city states bespaar je een hoop op wetenschap, cultuur en het vergaren van luxe goederen. Momenteel dragen 4 van mijn allies al minimaal 20% bij aan mijn totale opbrengsten per beurt. Extra luxe goederen, extra cultuur, extra voedsel, extra wetenschap en extra troepen en als je een guerrilla oorlog steunt ook nog eens verzwakking van je AI-tegenstanders zonder dat je zelf vuile handen krijgt.maniak schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:09:
Ik vond Civ 4 wel veel meer sfeer kennen, waarschijnlijk door de muziek de filmpjes en de stem. Tevens vind ik religie er gewoon erbij horen, mis dat toch wel in Civ 5.
Zoals bij civ 5, een flyer van 232 pagina'sShadowhawk00 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:11:
[...]
Vroeger had je nog een handleiding bij je spel die niet veel onder deed voor een bijbel tegenwoordig is het niet veel meer dan een flier.
erutangiS
Ik was laatst bij iemand die dat ook had. Mijn oplossing was om de gehele map (Sid Meier's Civilization 5) met userdata in "C:\Users\{username}\Documents\My Games" weg te gooien.roodbwoy schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:41:
Wees blij dat jullie kunnen spelen
Kon vervolgens het spel 1 keer opstarten waarbijd ie het deed en daarna moest het weer opnieuw.
Lijkt erop dat een bestand corrupt raakt bij sommige installaties en vervolgens het spel cracht wanneer die wordt ingeladen/geparsed.
Savegames moet je dan overigens op steam cloud opstaan aangezien die anders ook weg zijn
Also een check op spelbestanden in steam checkt die folder dus niet, dus die methode zal niet werken als je eenzelfde probleem hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 20-10-2010 15:27 ]
ohjoh, thanks voor de tip, ik ga het eens proberen!Caelorum schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
[...]
Ik was laatst bij iemand die dat ook had. Mijn oplossing was om de gehele map (Sid Meier's Civilization 5) met userdata in "C:\Users\{username}\Documents\My Games" weg te gooien.
Kon vervolgens het spel 1 keer opstarten waarbijd ie het deed en daarna moest het weer opnieuw.
Lijkt erop dat een bestand corrupt raakt bij sommige installaties en vervolgens het spel cracht wanneer die wordt ingeladen/geparsed.
Savegames moet je dan overigens op steam cloud opstaan aangezien die anders ook weg zijn
Also een check op spelbestanden in steam checkt die folder dus niet, dus die methode zal niet werken als je eenzelfde probleem hebt.
Verwijderd
Zijn er al mensen die MODs gebruiken? Zoja, welke? en bevallen ze?
Ga straks een potje proberen om een zo lang mogelijke golden age te creeren
.
Ga straks een potje proberen om een zo lang mogelijke golden age te creeren
Nou ja, ik heb er al 1 van dik 50 beurten gehad. De golden-age extentie-wonder gecombineerd met een normale golden-age, een Taj-Mahal en nog 2 great people. Het nadeel was alleen dat toen het over was ik opeens rood bleek te gaan staan.
helaasCaelorum schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
[...]
Ik was laatst bij iemand die dat ook had. Mijn oplossing was om de gehele map (Sid Meier's Civilization 5) met userdata in "C:\Users\{username}\Documents\My Games" weg te gooien.
Jammer..
Mja, heb ik iig een "domme" fix voor een probleem gepost
en voor dat geef ik jou een troffee!Caelorum schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:54:
[...]
Jammer..
Mja, heb ik iig een "domme" fix voor een probleem gepost
maargoed, even wachten op wat 2KGames te melden heeft, ik post hun antwoord hier ook wel voor mensen die eventueel hetzelfde probleem ervaren.
Zelfde verhaal hier, en voor mij dan ook de laatste keer dat ik bij Play.com besteld heb. Heb m'n geld teruggevraagd, en besteld bij MediaOffer. Een dag later had ik 'm in huis.xxxMaverick schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:36:
ik dacht: laat ik braaf doen en het spel gewoon origineel kopen. Via play besteld 3 weken geleden en je raad het al: nooit gekregen.
Ik weet niet wat er de laatste tijd bij Play.com aan de hand is. Ze waren altijd erg snel (mijn ervaring), maar tegenwoordig regent het klachten.
over verhalen bij play.com
idd ook wel eens gehad dat ik hem niet kreeg (left 4 dead), vervolgens online formulier ingevuld, weer niks gekregen, en toen een derde keer gedaan.
nog geen week later had ik 2 exemplaren in de brievenbus liggen. Dus wat mij betreft is play.com nog best ok. Enige vervelende is dat je dus het hele openingsgebeuren dus mist, het voordeel daaraan is wel dat wanneer jij dan eindelijk kan spelen, je ook meteen de meest broodnodige patches hebt.
Maar sindsdien bestel ik meestal direct 2 drive via verschillende providers, zoals steam, direct2drive, impulse etc. De cd zelf kan mij tbh gestolen worden.
idd ook wel eens gehad dat ik hem niet kreeg (left 4 dead), vervolgens online formulier ingevuld, weer niks gekregen, en toen een derde keer gedaan.
nog geen week later had ik 2 exemplaren in de brievenbus liggen. Dus wat mij betreft is play.com nog best ok. Enige vervelende is dat je dus het hele openingsgebeuren dus mist, het voordeel daaraan is wel dat wanneer jij dan eindelijk kan spelen, je ook meteen de meest broodnodige patches hebt.
Maar sindsdien bestel ik meestal direct 2 drive via verschillende providers, zoals steam, direct2drive, impulse etc. De cd zelf kan mij tbh gestolen worden.
Verwijderd
Is je inkomen nou puur afhankelijk van het "bewerken" van tiles en trade routes (en eventueel nog deals met andere spelers)? Dat betekent dat je eigenlijk alleen een groot leger kunt bouwen/onderhouden als je ook een groot aantal steden hebt (met veel economisch bewerkte tiles), toch?
Ja.. Mijn ervaring is dat ik zo ongeveer 5-6 units per stad kan hebben. Meer kan wel maar dan moet je wel veel economische maatregelen gaan nemen en de unit upkeepetc.Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:44:
Is je inkomen nou puur afhankelijk van het "bewerken" van tiles en trade routes (en eventueel nog deals met andere spelers)? Dat betekent dat je eigenlijk alleen een groot leger kunt bouwen/onderhouden als je ook een groot aantal steden hebt (met veel economisch bewerkte tiles), toch?
Overigens kreeg ik het gevoel dat de unit upkeep erg schommelt. Lijkt er wel op alsof ze de afstand tot de diuchtsbijzijnde stad, of de unit op eigen grondgebied is en op wat voor soort tile de unit staat mee laten wegen in de uiteindelijke upkeep.
Gisteren maar eens voor een cultural victory gegaan. Op het eind had ik zo'n 280 culture/turn, de laatste policies kostten niet meer dan zo'n 2200 culture. Mijn enige stad was zover uitgebreid dat verdere uitbreiding niet meer gebeurde (er is kennelijk een limiet op x tiles afstand van de stad). Voor science was ik heel erg afhankelijk van great scientists (snel naar de volgende era's toe met techs die me normaliter 40 beurten zouden kosten - dat verhoogt ook je city-state bonussen.)
Mijn "leger" bestond uit mijn oorspronkelijke warrior die uiteindelijk tot infantry geupdate was.
Het hele spel heb ik met niemand oorlog gevoerd.
En dan win je met een belabberde score... nee, dan is een domination victory uitdagender
Mijn "leger" bestond uit mijn oorspronkelijke warrior die uiteindelijk tot infantry geupdate was.
En dan win je met een belabberde score... nee, dan is een domination victory uitdagender
Eerste potje vrij snel gewonnen (domination victory) op chieftain level. Nieuw potje gestart op Prince-level. En da's een stuk moeilijker. Niet zozeer vanwege de tegenstand van de anderen, maar helaas vanwege de crashes die optreden. Eerste potje geen enkele last. En nu alleen maar problemen; ik kom geen enkele stap verder. En een nieuw potje starten helpt niet. Ook alleen maar freezes. Bah.
Verwijderd
Hoeveel steden had je trouwens? En met welke Civ heb je gespeeld? En heb je ook veel wonders gebouwd?Dido schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:52:
Gisteren maar eens voor een cultural victory gegaan. Op het eind had ik zo'n 280 culture/turn, de laatste policies kostten niet meer dan zo'n 2200 culture. Mijn enige stad was zover uitgebreid dat verdere uitbreiding niet meer gebeurde (er is kennelijk een limiet op x tiles afstand van de stad). Voor science was ik heel erg afhankelijk van great scientists (snel naar de volgende era's toe met techs die me normaliter 40 beurten zouden kosten - dat verhoogt ook je city-state bonussen.)
Ik concentreer me ook nog steeds op een cultural victory, maar ik ben bang om te veel steden te maken omdat dan de policies duurder worden. Ik heb nu maar 4 steden.
Ooow, als ik het nu goed lees, je had maar één stad?
Als je voor een cultural victory gaat wordt zo min mogelijk wel aangeraden ja
Ik heb hem gehaald met 2 steden en dat was best kantje boord nog
Mja.. zoals ik al eerder zei in dit topic: Met meerdere steden kan je vest nog wel een cultural victory halen. 10+ steden is nog wel te doen als je de verlokkingen van iedereen amar gewoon ff uitroeien kan weerstaan. Punt is dat hoe meer steden je hebt, hoe meer gefocused je meot zijn op cultural vlak. Je moet dan echt met goud gaan rondsmijten om ervoor te zorgen dat alle steden tot de max zijn gebouwd met cultural gebouwen etc. en dat alle cultural city-states een ally zijn van je.
Het kan best, je hebt alleen in iedere stad een wereldwonder nodig. Dat is misschien wat lastiger te realiseren. Stonehenge bouwen en great engineers farmen bijvoorbeeld.
Ik heb nu een game (prince/Huge map, Egypt) en met 6 steden ben ik naar de cultural victory op weg, maar deze is wel kantje boord (2048).
Ik denk dat een deel van de truc toch bestaat uit max 3/4 steden en dan wel op de oorlogstoer gaan, maar dan alleen puppets maken. Aan de andere kant is er middels cultuur toch eigenlijk niet veel aan en is oorlogsvoeren veel leuker.
* Delerium doet nu namelijk cultuur omdat de Russen opeens 3 keer zo sterk-modern zijn.
Ik denk dat een deel van de truc toch bestaat uit max 3/4 steden en dan wel op de oorlogstoer gaan, maar dan alleen puppets maken. Aan de andere kant is er middels cultuur toch eigenlijk niet veel aan en is oorlogsvoeren veel leuker.
* Delerium doet nu namelijk cultuur omdat de Russen opeens 3 keer zo sterk-modern zijn.
Ziet er goed uitSid Meier's Civilization® V Update Released
Product Update - Valve
Updates to Sid Meier's Civilization® V have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:
UI
* Fix for production prompt that sometimes appears with newly created puppet states that could stop the player from being able to end the turn.
* Aircraft banner corrections - now when you rebase an aircraft, the number will move with it.
* Resource icons now come up with Ctrl-R again, instead of sharing the same button with Build Roads.
* Selecting a great general will no longer cause yield icons to appear.
* Added option to disable auto-unit cycling.
* Fix for full-screen game when running dual monitors. Previously, the curser could scroll off the "open" side, and not be able to scroll the map in that direction.
* Misc additional fixes to mouse controls, and other interface issues.
* Rounded out financial information in the Economic Overview screen.
Details now provided on the amount of gold provided by each city, the cost of buildings in each city, etc.
* Auto-populate save menu with save file name
* Allow selection of other cities by hex from within the city screen
* Added detailed trade route info to Economic Overview screen
* Added new tab to the Economic Overview Screen: "Resources & Happiness."
* Added option to activate the mp score list in single player (for "always up" score similar to Civ IV.)
* The Annex/Puppet/Raze popup now indicates how much extra Unhappiness will be assumed with each action.
* If there are less than 5 buildings still needed to construct a National Wonder, the production popup tool-tip now lists which cities lack them.
* Added Yield & Culture tool-tip info to the production popup.
* Tweak information on the Global Politics tab in the Diplomacy Overview screen.
MODDING
* Category list now displays correctly
* "Installed" panel now displays ALL versions of a mod but prevents the user from enabling multiple versions.
GAMEPLAY
* Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don't change what you decide was best for a plot).
* Workers - Fixed bug where number of turns to complete were incorrect in build action button tool-tip.
* Economy - Fixed bug where players could disband a single unit, and not see the economic return until disbanding 1 more.
* Economy - Increased city wealth setting to 25%
* Economy - Multiple fixes to the way trade-routes are tabulated and recognized.
* Economy - Can now sell Buildings in a city (to help lower maintenance for obsolete buildings later in the game).
* Trade - Found and corrected a Trade problem that could cause your Resource inventory to multiply.
* City States - Fixed a bug where you could not gift aircraft to city states.
* Military - Medic promotion now only provides healing bonus for adjacent units.
* Military - Fix for Minuteman movement.
* Military - Correct promotions for "archer-like" units (horse archers, chariots).
* Military - Embarked units will no longer slow enemy land units
* Military - Improved unit cycling logic. Camera will jump around much less.
* Balance - Engineers +1 hammer
* Balance - Disbanding units now provides only 10% of their production cost in gold.
* Request - Enable "one more turn" button if you lose, but are still alive.
AI
* Military - Better handling of unit need (navy vs land, etc.).
* Military - AI will tend to build ships to deal with blockaded cities more often
* Military - Corrected an issue hampering movement of AI armies, especially when in close proximity to enemy forces
* Diplomacy - AI will be more reluctant to offer or accept open border agreements with more powerful opponents.
* Diplomacy - Fix for never ending deals (peace, research agreements, etc).
* City - City specialization and city focus improvements.
* City - Cities that are Avoiding Growth will not grow while that option is selected
* Workers - Priority of trading posts reduced, and rebalanced priorities on other improvements
* Workers - Improved the path-finding mechanic when building route-to roads improved, including a large performance increase when evaluating road-pathing.
* City - Make sure Puppets don't construct buildings that require Resources.
* City - Add a Puppet city strategy that turns off training buildings and emphasizes gold.
* Military - Defensive tactical AI update. When you are at war and threatening an enemy city, the AI will better utilize the garrison, as well as the surrounding terrain in defense of the target city.
MULTIPLAYER
* Exploit - Fix for gifting unit exploit
* Chat - Color-coding, sound alerts, etc., added for in-game chat system, including a larger window.
* Deals - Additional deal validation put in place to verify deals before they are committed
MISC
* Research treaties that end because you declare war will no longer grant the free tech
* Save/Load - Fix for corrupted saves being experienced by some players in late-game.
* Map - Huge map crash-during-load fix that were reported on some specific systems.
* Map - Terrain caching fix that could cause problems for certain video cards (the "glowing red orbs" seen on the map are an indicator of this).
* Map - Fix for the low res terrain that appears the first time the game is run (terrain tiles would not load in anything but low-res the first time you play on some computer configurations)
* Strategic View - Crash fix for units rendering in background.
* Strategic View - Fix for selecting units either standing on a city plot, or garrisoned in the city plot.
* Eyefinity - Better handling of leader scenes when using Eyefinity displays.
* Tutorials - Many tutorial tweaks and adjustments.
* Multiple crash fixes.
* Taller than wide map crash fix.
Wat is het versienummer na de patch?
Ik zie bij mijn opties namelijk wel de mogelijkheid staan dat Workers bestaande improvements met rust laten, wat zou betekenen dat ik de patch al heb. Ik heb hem echter nooit zien binnenkomen en kan in Steam ook nergens iets vinden over gedownloadde patches.
Mijn versienummer is nu 1.0.0.62
Iemand die kan bevestigen dat ik de patch dan al heb?
Ik zie bij mijn opties namelijk wel de mogelijkheid staan dat Workers bestaande improvements met rust laten, wat zou betekenen dat ik de patch al heb. Ik heb hem echter nooit zien binnenkomen en kan in Steam ook nergens iets vinden over gedownloadde patches.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
De mijne is voor zover ik weet nog 20 of 21 en ik heb vandaag nog niet gekeken. Lijkt er dus wel op.BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:29:
Wat is het versienummer na de patch?
Inderdaad, 1 enkele stad. Ik speelde met Egypte, en heb me drie slagen in de rondte gebouwd wat wonders betreftVerwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:03:
Hoeveel steden had je trouwens? En met welke Civ heb je gespeeld? En heb je ook veel wonders gebouwd?
Ik concentreer me ook nog steeds op een cultural victory, maar ik ben bang om te veel steden te maken omdat dan de policies duurder worden. Ik heb nu maar 4 steden.
Ooow, als ik het nu goed lees, je had maar één stad?
De nieuwe patch werkt geweldig!
Ik kan eindelijk verder spelen na ruim 2 weken. De 70 steden bug is opgelost.
Ik kan eindelijk verder spelen na ruim 2 weken. De 70 steden bug is opgelost.

Ik heb verschillende civs gespeeld... alleen civ 2 kan mij bekoren...
gisteren ff civ5 duistere kant van de internet getrokken, ff kijken of het was is... want ik heb te veel 50-60 euro spellen gekocht en 3 dagen later in de prullenbak gegooid...
maar euh... na te hebben gespeeld op niveau emperor... vind ik hem tegenvallen... alleen de 6 hoekige tegels bevalt mij wel
Vragen over of om hulp bij illegale zaken is op tweakers niet toegestaan.
gisteren ff civ5 duistere kant van de internet getrokken, ff kijken of het was is... want ik heb te veel 50-60 euro spellen gekocht en 3 dagen later in de prullenbak gegooid...
maar euh... na te hebben gespeeld op niveau emperor... vind ik hem tegenvallen... alleen de 6 hoekige tegels bevalt mij wel
Vragen over of om hulp bij illegale zaken is op tweakers niet toegestaan.
[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 24-10-2010 13:51 ]
Een ding wat me nog wel flink irriteert is dat de aiplane animations vele te lang duren. Ik gebruik veel bombers en dan wacht je echt een ongeluk. Je kan pas verder met aanvallen als de bomber weer helemaal terug is. Bij een Stealthbomber met een enorme range duurt dat dus echt heel lang en dat dan 8x achter elkaar of zo is echt heel vervelend.
Mja je kan wel al een andere tile aanvallen met een unit welke niet op de tile van de bomber staat. Dan gaat die eerste bomber gewoon door met een extra vertraging, maar met meerdere bombers tegelijkertijd aanvallen scheelt dan weer tijd ^^KarlMarX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:13:
Een ding wat me nog wel flink irriteert is dat de aiplane animations vele te lang duren. Ik gebruik veel bombers en dan wacht je echt een ongeluk. Je kan pas verder met aanvallen als de bomber weer helemaal terug is. Bij een Stealthbomber met een enorme range duurt dat dus echt heel lang en dat dan 8x achter elkaar of zo is echt heel vervelend.
Je kan natuurlijk ook gewoon de combat animations uitzetten bij het starten van een spel
Ja, maar de overige animaties vind ik wel leuk en iets toevoegen...
Ik kan me herinneren van Civ4 dat je daar de bomber pas net voor het doel zag opduiken en weer snel zag verdwijnen...
Ik kan me herinneren van Civ4 dat je daar de bomber pas net voor het doel zag opduiken en weer snel zag verdwijnen...
De nieuwe patch speelt wle lekker. De tijd tussen de turns is merkbaar korter en alles lijkt net iets soepeler te gaan.
Ook de AI lijkt iets beter en bouwt nu de juiste units om mijn units te counteren.
Invasie van een nieuw continent in volle gang:

Jammer dat je niet verder kan uitzoomen. Het is nog veel groter dan dit.
Met 20 stealth bombers is de lange animatie per bomber wel heel irritant. Aanvallen duurt zo een eeuwigheid...
Ook de AI lijkt iets beter en bouwt nu de juiste units om mijn units te counteren.
Invasie van een nieuw continent in volle gang:

Jammer dat je niet verder kan uitzoomen. Het is nog veel groter dan dit.
Met 20 stealth bombers is de lange animatie per bomber wel heel irritant. Aanvallen duurt zo een eeuwigheid...
Patch zorgt er ook voor dat puppets niet alleen maar rotzooi bouwen, mijn puppets bouwen nu vooral eerst waardevolle gebouwen die science,food, gold of culture opleveren. Waarschijnlijk zal op den duur over worden gegaan op mindere gebouwen maar gelukkig is het bouwen van waardeloze gebouwen zo goed als over.
Ook handig dat je kan zien welk tiles bewerkt worden door je puppets, scheelt weer tijd voor je workers.
AI is nog wel vrij brak in het counteren van je troepen, had voor de geboorte van Jezus al zo'n beetje mijn hele continent platgewalst.
Ook handig dat je kan zien welk tiles bewerkt worden door je puppets, scheelt weer tijd voor je workers.
AI is nog wel vrij brak in het counteren van je troepen, had voor de geboorte van Jezus al zo'n beetje mijn hele continent platgewalst.