Lees ook 'mindere' verhalen over 3rd party lenzen. Mij lijkt het ook logischer dat Nikon-Nikon beter werkt als Nikon-3rdparty, maargoed, hier heb ik dus helemaal geen ervaring mee.Orion84 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:24:
Er zijn wat opties bij Sigma en Tamron waar je in die prijsklasse een 70-300 kan kopen, maar kwalitatief zijn die minder dan de Nikon 55-200VR.
De 55-200 sluit natuurlijk goed aan op de 18-55 die we in bezit hebben. Vandaar dit die onze voorkeur heeft.NeOTheMaTriXM schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:26:
[...]
Je kan nog de AF-S 70-300mm overwegen, is wel wat duurder. Probeer ze gewoon eens allebei uit in de winkel en bepaal of het de extra geld waard isHet is natuurlijk ook de vraag hoevaak je verplan bent de lens te gebruiken, niet zo vaak, dan de 55-200.
Feit is gewoon dat ik er nog geen goed beeld van heb wat zo'n afstanden icm mm inhouden. Dit is ook voor elke situatie anders uiteraard. We willen net wat meer dan 55 kunnen, nu hebben we foto's van de dierentuin waarbij de omgeving meer opvalt dan het dierVerwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:26:
snel klaar... Haal de VR versie als je in dit budget wilt blijven.
Wil je meer geld uitgeven, ga dan denken over de 70-300 VR van Nikon.
Maar als beginner is de 55-200 inderdaad de eerste instap telelens. Voor het fotograferen van dieren, ook in een dierentuin, soms nog wat kort, maar het is een goede instap lens voor zijn geld.
Eventueel kun je eens kijken of je hem tweedehands van Marktplaats kunt halen, want er zijn natuurlijk genoeg mensen die de lens na een tijdje weer wegdoen, omdat ze toch wat meer geld uit willen gaan geven. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die wel voldoende hebben aan de 55-200.
(Maar als je naar Afrika op safari gaat, zou ik toch aan wat anders denken... )
Ben er inderdaad wel van bewust dat als je op safari gaat dat je dan niet met 200mm aan kan komen