Hmm.. lastige vraag. Ik zo adviseren om 's een T/S te huren of lenen.Amrit schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:31:
Wat NeOTheMaTriXM zegt, juist voor macro heeft een tilt shift lens voordelen, dat komt in allerlei artikelen steeds weer naar voren.
De 24 mm tilt shift is vooral prettig met een 35mm camera lijkt mij, dan heb je echt groothoek.
Statief is welliswaar aan te raden maar lang niet altijd realistisch. Insecten bijvoorbeeld, zoals deze, http://www.flickr.com/pho...in/set-72157623022353691/ had ik 2 a 3 seconden om de plaat te maken. Als dat kleine spul opgewarmt is en rondvliegt heb je erg weinig tijd.Wat ik verder las is dat het gebruik van een statief altijd aangeraden wordt bij macro fotografie. De VR van de Nikon 105 VR is dan niet echt interessant, dan zou een 70mm Sigma ook een optie zijn, naar verluid een formidabele lens en scherp geprijst. Mischien dat anderen juist zweren bij VR in combi met macro. Op zich vind ik VR een fantastische feature.
Maar goed, allemaal mooie lenzen.
op een forum met een iphone, niet echt een combi
Persoonlijk, een tilt/shift macro kost, 1500 euro? Datzelfde geld koopt ook een 105mm vr of 150mm/180mm sigma of tamron en dan hou je geld over voor een R1C1 macro flitssysteem
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++