De winkelier (dus niet het servicecentrum) is verplicht om jou een deugdelijk product te verkopen. Doet ie dat niet, dan is ie verplicht jou zonder ernstige overlast van een oplossing te voorzien (reparatie of vervanging, keuze is aan de winkelier tenzij reparatie herhaaldelijk niks oplevert). Echter verwacht ik niet dat het moeten missen van een lens onder ernstige overlast zal vallen, daarbij moet je eerder denken aan reparaties aan wasmachines en dergelijke, zaken die je niet zomaar kan missen in het leven.
Voor zover ik weet zit een leenobjectief niet inbegrepen in de fabrieksgarantie van Nikon, dus het servicecentrum heeft wat dat betreft ook geen verplichtingen.
Ergo: je bent overgeleverd aan de coulance van de winkel of evt. Nikon als de winkel niet mee wil werken. Aangezien je het ding pas drie weken hebt zou ik eens contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, of ze hem niet gewoon om willen ruilen voor een nieuwe.
Voor zover ik weet zit een leenobjectief niet inbegrepen in de fabrieksgarantie van Nikon, dus het servicecentrum heeft wat dat betreft ook geen verplichtingen.
Ergo: je bent overgeleverd aan de coulance van de winkel of evt. Nikon als de winkel niet mee wil werken. Aangezien je het ding pas drie weken hebt zou ik eens contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt, of ze hem niet gewoon om willen ruilen voor een nieuwe.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2010 16:21 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr