[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 105.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 614 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:40:
[...]

En word je lekker gemaakt met hele dunne randen ;)
Ja een iPad Simulator hoef je toch niet te "vast te houden" dus heb je ook geen dikke randen nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zeer interessante discussie

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
iPad Session at Macworld 2010

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Haha lekker knullig met die nep iPad's. Toch lullig als Apple niet naar je "MacExpo" wil komen.
Ga hem morgen ff helemaal kijken. 1uur08 is me nu te lang.

Anoniem: 614

Ik heb het uur uitgezeten en het was een interessant neutraal verhaal. Bedankt voor de link.

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Anoniem: 614 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:17:
[...]

Ik heb het uur uitgezeten en het was een interessant neutraal verhaal. Bedankt voor de link.
Inderdaad, je moet er even voor gaan zitten, maar het is zeker interessant om te bekijken.
Wie gaat er Appeltje-R doen op de Apple.com site vandaag?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 23:09
Je bedoeld voor het eventueel kunnen pre-orderen van iPad's vandaag?

• Tooooony
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:18:
Wie gaat er Appeltje-R doen op de Apple.com site vandaag?
Refreshen bedoel je? Wat heeft dat voor zin? Je kunt `m waarschijnlijk toch niet orderen op .com?
Je zult toch wel moeten wachten op .nl?

Ik geef overigens wel toe dat het wachten me moeilijk af gaat...... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tooooony op 25-02-2010 12:00 . Reden: Toevoeging ]

Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:59:
[...]

Refreshen bedoel je? Wat heeft dat voor zin? Je kunt `m waarschijnlijk toch niet orderen op .com?
Je zult toch wel moeten wachten op .nl?

Ik geef overigens wel toe dat het wachten me moeilijk af gaat...... :+
Ja de launch is over de wereld gelijk. Pre-orderen op de USAstore geeft hopelijk een verwachte datum.

Dus vandaar 

• Tooooony
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Ja de launch is over de wereld gelijk. Pre-orderen op de USAstore geeft hopelijk een verwachte datum.

Dus vandaar 
Waar komt dat gerucht eigenlijk vandaan?
Ik heb op zowel .com als .nl "notify me" aangevraagd.
Ik neem aan dat als er ge-pre-ordered kan worden, je daar een bericht van krijgt?

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik zit de hele dag al te refreshen. Ik moet er op de dag van de release gewoon één hebben. :P



• Tooooony
Emile schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:33:
Ik zit de hele dag al te refreshen. Ik moet er op de dag van de release gewoon één hebben. :P
kook kook kook kook kook kook..... 8)7 8)7
Heb jij ervaring met preorderen bij Apple?
Ik wil niet dat iedereen er mee rondloopt als de mijne nog ergens in een magazijn van DHL ligt te wachten op verzending....

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:31:
[...]

Waar komt dat gerucht eigenlijk vandaan?
Steve Jobs. Die zei tijdens de keynote dat het een internationale launch is.

Maar dat van vandaag pre-orderen is gewoon een gerucht van een 'insider'
Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:
[...]

kook kook kook kook kook kook..... 8)7 8)7
Heb jij ervaring met preorderen bij Apple?
Ik wil niet dat iedereen er mee rondloopt als de mijne nog ergens in een magazijn van DHL ligt te wachten op verzending....
Dat vraag ik me ook af, en kan er niet veel over vinden. Schijnbaar worden pre-orders op de dag van de launch bij je deur afgeleverd.
Maar ik kan geen verificatie vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door kmf op 25-02-2010 12:46 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

kmf schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:44:
Dat vraag ik me ook af, en kan er niet veel over vinden. Schijnbaar worden pre-orders op de dag van de launch bij je deur afgeleverd.
Maar ik kan geen verificatie vinden.
Dat was een aantal jaar geleden met mijn intel iMac wel het geval. Op de dag van de officiële launch stond upc 's avonds voor de deur.

Dus zodra de iPad te preorderen is bestel ik em.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:31:
[...]Ik neem aan dat als er ge-pre-ordered kan worden, je daar een bericht van krijgt?
Kijk er niet gek van op als dat een paar uur (of dagen) later het geval is. Is bij wel meer dingen in de Apple store geweest.
WFG schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:09:
[...]
Dus zodra de iPad te preorderen is bestel ik em.
Haha hier nog een.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 25-02-2010 13:16 ]

• Tooooony
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:15:
[...]

Kijk er niet gek van op als dat een paar uur (of dagen) later het geval is. Is bij wel meer dingen in de Apple store geweest.

[...]

Haha hier nog een.
Bedankt jullie! Jullie hebben ervoor gezorgd dat ik nu apple.com èn apple.nl open heb staan en zèèr regelmatig refresh... :(

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:52:
[...]

Bedankt jullie! Jullie hebben ervoor gezorgd dat ik nu apple.com èn apple.nl open heb staan en zèèr regelmatig refresh... :(
Tis pas zo'n 8:30 in US Central nu... De pre-order zal volgens de geruchten pas na de stockholders meeting gebeuren.

kmf schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:29:
[...]

Tis pas zo'n 8:30 in US Central nu... De pre-order zal volgens de geruchten pas na de stockholders meeting gebeuren.
En hoelaat gaat dat gebeuren? Heb geen uitnodiging ontvangen dit keer 8)7 .

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 17:49
Vannacht nog even het filmpje gekeken, hoewel het interessant was, is het toch echt by 'Apple fanbois, for Apple fanbois'. Een aantal aannames en uitspraken hadden het caliber 'Appel rulez the world!'.

Ik vind de Ipad (samen met een Iphone) interessant als vervanging voor mijn 2,5 jaar oude HTC X7500, aangezien HTC voorlopig niet met een vervanger komt en de Iphone van m'n broertje toch heel wat soepeler werkt dan de Windows Mobile devices die ik tot nog toe heb gezien, is een Iphone/Ipad combinatie erg interessant.

De Ipad heeft een hoop potentie, maar ik ga hem toch echt niet aanschaffen totdat er een aantal degelijk reviews zijn geweest en ik het apparaat in mijn handen heb gehad. €500 is niet super veel geld, maar toch net teveel voor een product dat toch niet bevalt in gebruik. Hoewel Apple mooi spul maakt is de kwaliteit niet altijd gegarandeerd, bv. goede ervaringen met Ipod mini maar slechte ervaringen met Apple monitoren.

Verder ben ik geïnteresseerd in de 3G varianten en ben zeer benieuwd hoe die voorzien gaan worden van abbos en of dat in samenwerking gaat met je al bestaande Iphone abbo of dat je daar een apart abbo voor moet aanschaffen. Wellicht is het zo simpel als een dual sim aanvragen.

Nog erg veel onduidelijk over de bookstore/bookreader, maar ik heb al een app gevonden voor mij doeleinden meer dan voldoende functionaliteit heeft: www.iphonebookshelf.com

Anoniem: 106714

Cergorach schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:47:
Nog erg veel onduidelijk over de bookstore/bookreader, maar ik heb al een app gevonden voor mij doeleinden meer dan voldoende functionaliteit heeft: www.iphonebookshelf.com
Geloof mij maar dat er nog genoeg readers komen. Voor de iPhone zijn al een aantal goeie readers te verkrijgen en ik ga ervan uit dat Apple standaard aan boord met een reader zal komen.
Ik vind ook eerlijk gezegd dat er nog weinig bekend is over het apparaat en al het nieuws erom heen.
Hoe meer nieuws hoe beter zeg ik maar :9~

• Tooooony
Anoniem: 106714 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:08:
[...]

Geloof mij maar dat er nog genoeg readers komen. Voor de iPhone zijn al een aantal goeie readers te verkrijgen en ik ga ervan uit dat Apple standaard aan boord met een reader zal komen.
Ik vind ook eerlijk gezegd dat er nog weinig bekend is over het apparaat en al het nieuws erom heen.
Hoe meer nieuws hoe beter zeg ik maar :9~
Dit staat op de site van Apple;

Accessibility

iPad comes with a screen reader, support for playback of closed-captioned content, and other innovative universal access features — right out of the box. There’s no additional software to buy or install. These features make iPad easier to use for people who have a vision impairment, are deaf or hard of hearing, or have a physical or learning disability.

Er zou dus iets van een reader in moeten zitten?

Ik zie nu dat dat meer iets is voor slechtzienden en dergelijke

[ Voor 3% gewijzigd door Tooooony op 25-02-2010 16:15 . Reden: Voutje ]

Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Er zou dus iets van een reader in moeten zitten?
Ik ga er van uit dat een koper van een boek uit de bookstore deze moet kunnen lezen zonder 3th party software te hoeven aanschaffen.

• kmf
  • Niet online
Cergorach schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:47:
Vannacht nog even het filmpje gekeken, hoewel het interessant was, is het toch echt by 'Apple fanbois, for Apple fanbois'. Een aantal aannames en uitspraken hadden het caliber 'Appel rulez the world!'.
Ik vond het vrij neutraal en doordacht eerlijk gezegd. Die vent van engadget had wel negatieve dingen te zeggen (de bezel bv) die dan met duidelijke en realistische argumenten wordt uitgelegd of het idd zo'n probleem is (je moet het ergens vastpakken, is structureel sterker, als je het gebruik dan zie je het niet meer net zoals de margins van een boek, etc).

Er is ook unaniem wat negatief gereageerd op het besloten karakter van de appshop etc.

Anyway, persoonlijk vind ik dit nog het hoogste niveau wat betreft (tegen)argumenten.

• Cergorach
kmf schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:38:
Ik vond het vrij neutraal en doordacht eerlijk gezegd. Die vent van engadget had wel negatieve dingen te zeggen (de bezel bv) die dan met duidelijke en realistische argumenten wordt uitgelegd of het idd zo'n probleem is (je moet het ergens vastpakken, is structureel sterker, als je het gebruik dan zie je het niet meer net zoals de margins van een boek, etc).

Er is ook unaniem wat negatief gereageerd op het besloten karakter van de appshop etc.

Anyway, persoonlijk vind ik dit nog het hoogste niveau wat betreft (tegen)argumenten.
Het waren allemaal Iphone gebruikers en zeker de meest rechtse van het zootje was duidelijk pro Ithing. De indruk werd bij mij gewekt dat 'iedereen wel een Iphone' had, ik geloof dat er in totaal iets van 60 miljoen Iphones zijn verkocht en hebben ~18% van de SmartPhone markt in handen. Maar er zijn iets van 3miljard telefoontjes/gebruikers op de wereld en dan heb je nog maar iets van 2% van de markt in handen. Het was natuurlijk de MacExpo, maar als consument

Wat ik jammer vond was dat iedereen zijn eigen standpunt had en er was weinig begrip voor andere standpunten (door de personen zelf). Dat maakt mooie televisie, maar erg onredelijk imho.

Dat er negatieve gedachtes zijn over de app shop is niet meer dan logisch, voor ontwikkelaars is het echt een crime! Het gesloten karakter van de app store begrijp ik, hoewel ik er niet blij mee ben, begrijp ik wel goed waarom het gesloten is. Het is alleen jammer dat de meeste IT nerds dat niet (willen) begrijpen.

De meeste Ithing/computer gebruikers zijn technische idiots als puntje bij paaltje komt => als er iets niet werkt bij een klant is het of meer werk voor Apple of Apple geeft geen ondersteuning op wat de klant heeft uitgehaald met zijn Ithing => een Ithing werkt niet door de klant zijn schuld zal eerder Apple de schuld geven dan zelf toegeven dat hij wellicht iets heeft geïnstalleerd wat niet helemaal 100% werkt. Er is naar mijn mening een goede reden waarom het 'jailbreaking' heet, dat heeft een voldoende negatieve klank zodat de meeste klanten weten dat ze iets met een Ithing hebben gedaan wat Apple niet ondersteund, je zal ze dan ook minder snel horen klagen over een Apple als hun Jailbroken Ithing het niet meer (goed) doet. Het is naar mijn mening een gevalletje kosten/baten bij Apple, ze hebben er dus voor gekozen om de support kosten laag te houden en zo weinig mogelijk negativiteit over de kwaliteit van de Ithing. Nu hebben ze natuurlijk wel negativiteit over de geslotenheid van de appstore en een hoop ontwikkelaars die niet blij zijn, maar dat is een relatief kleine groep, aka. de IT nerds. Ik ben er niet heel blij mee, je kan het altijd relatief makkelijk jailbreken, maar persoonlijk ga ik er niet heel moeilijk mee doen. Voornaamste reden is dat het werkt en mijn ervaring met WM devices is dat deze nog wel eens rare dingen doen, op de achtergrond lopen er bv. processen vast waardoor ik geen telefoon/SMS meer binnen krijg. Ik verwacht dat dergelijke situaties (hopelijk) een stuk minder vaak voorkomen op een Iphone.
@hierboven.

Heel leuk verhaal hoor wat je hebt getikt maar is ithing de iPad/iPhone? Mocht dat zo zijn dan snap ik de laatste zin niet helemaal. Het Iphone os heeft zich toch inmiddels wel bewezen als "Stabiel" platform?

Mocht je het niet kennen of je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zit je hier wel een beetje verkeerd en hoor je misschien meer thuis in het iPhone ervaringen topic. Daar wordt dat allenmaal wat beter uitgelegd.

Edit: 30miljoen units verschepen (volgens mij zijn we al veel verder) in bijna 3jaar is best wel uniek toch. Zeker als je ziet dat het gaat om 1product met 2 updates.

Edit: Ooh shit ik zei "we" dat valt ook altijd zwaar bij NonApple gebruikers 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 25-02-2010 19:45 ]

Donstil schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:43:

Edit: Ooh shit ik zei "we" dat valt ook altijd zwaar bij NonApple gebruikers 8)7
jij fanboy :P

• Cergorach
Donstil schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:43:
@hierboven.

Heel leuk verhaal hoor wat je hebt getikt maar is ithing de iPad/iPhone? Mocht dat zo zijn dan snap ik de laatste zin niet helemaal. Het Iphone os heeft zich toch inmiddels wel bewezen als "Stabiel" platform?

Mocht je het niet kennen of je hebt er nog nooit mee gewerkt dan zit je hier wel een beetje verkeerd en hoor je misschien meer thuis in het iPhone ervaringen topic. Daar wordt dat allenmaal wat beter uitgelegd.

Edit: 30miljoen units verschepen (volgens mij zijn we al veel verder) in bijna 3jaar is best wel uniek toch. Zeker als je ziet dat het gaat om 1product met 2 updates.

iThing => iPhone/iPpod Touch en nu de iPad (niet mijn iDee btw ;-)

'stabiel' platform? Zo wordt Windows Mobile ook omschreven, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat niet geheel waar is (of geheel niet ;-). Maar is iPhone OS stabiel omdat het zo gesloten is of omdat het gewoon een 'stabiel' OS is? Ik heb er nog niet lang genoeg mee gewerkt om daar een oordeel over te geven. Reden dat ik in de laatste zin iPhone gebruik is omdat dit het enige apparaat is dat telefoneert van de drie.

Verder heet dit topic '[iPad] Ervaringen & Discussie', aangezien niemand er nog ervaring mee heeft (het is nog niet uit), zal het wel een discussie blijven. Maar is dat alleen weggelegd voor iPhone gebruikers? Of alleen voor mensen die alles wat Apple maakt blind pre-orderen 8)7

Volgens wat statistieken zaten 'we' in okt 09 op 57 miljoen verkochte iPhones (alle generaties), dan zitten 'we' nu ronde de 60 miljoen, ik weet niet waar je 30 miljoen vandaan haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.

Ooh ik had 30 gelezen. Vond het al weinig idd.

Of het OS stabiel is door zijn gesloten opbouw maakt eigenlijk niet zoveel uit het blijf stabiel toch?
Ik heb liever een gesloten os (op mobile apparaten) met een appstore dan een open os zonder.
Het valt me wel op dat de open/gesloten discussie voornamelijk wordt gevoerd door mensen zonder ervaring met iPhone OS. Alsof je het mist met al die apps tot je beschikking.

Raar ook dat je als Apple fanaat gelijk in het "die kopen alles toch blind" hoekje wordt geplaatst. Je mag een product kendelijk niet intressant vinden omdat het Appletje erop staat. Mensen pre-orderen toch ook film/muziek/games/boeken/auto's en zelf windows Mobile devices (hoewel ik me dat niet echt kan voorstellen). Maar nee het is van Apple dus dan zullen we het wel blind kopen.

Kruip eens achter je windows/linux mobieltje vandaan en kijk de wereld in, zodra je een weekje met een iPhone loopt weet je dat je al die tijd uit je nek hebt lopen lullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 26-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Cergorach schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:15:
[...]

Het waren allemaal Iphone gebruikers.
Dat lijkt me toch wel een minimale vereiste, willen ze met correcte argumenten komen.

Als ze nooit langdurig met een iPhone hebben gewerkt, kunnen ze niks zeggen over de voor en nadelen van een iPhone. En dus kunnen ze dat ook niet doorredeneren naar de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cergorach schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:21:
[...]

Verder heet dit topic '[iPad] Ervaringen & Discussie', aangezien niemand er nog ervaring mee heeft (het is nog niet uit), zal het wel een discussie blijven. Maar is dat alleen weggelegd voor iPhone gebruikers? Of alleen voor mensen die alles wat Apple maakt blind pre-orderen 8)7
Iedereen is welkom in de discussie, maar negatieve onterechte en belachelijke reacties dragen niets zinnigs bij. Dit is bij jou overigens niet het geval hoor. Meer de eerste 30 pagina's in deeltje 1. Een discussie voeren is altijd leuk. Andermans standpunt verbreedt je horizon zeg ik maar.

De iPad zal vergelijkbaar worden als de iPhone, qua snelheid en performance. Daar zorgt Apple wel voor. Dus fanatieke gebruikers van de iPhone weten al wat ze te wachten staat. De iPad heeft als voordeel dat de beleving van het apparaat alleen beter is dan een iPhone.

Ik heb al laatste een HTC MDA Vario 2 gehad en liep om de haverklap vast. Met een pennetje naar het startmenu. klein scherm. De overstap naar de iPhone was enorm. Ik gebruik mn phone intensief voor mail, muziek, maar ook internet,games en div. applicaties. Ik beschouw het als een mini computer en niet als telefoon.
Het grootste voordeel van de iPhone is toch wel een mega community die zorgen voor tweaks en hacks _/-\o_ er is dagelijks zoveel nieuws en content dat het apparaat erg interessant blijft.
De Iphoneclub verdiend ook veel respect met hun nieuwtjes en super forum. Mensen die elkaar daar helpen..

Ditzelfde gebeurd bij de iPad. Diverse ontwikkelaars werken aan spellen en programma's en elke dag is weer een genot om te kijken wat er nu weer allemaal uit is. Veel mensen vinden dit fantastisch en zijn daarom geen fanboy (zoals altijd genoemd door fans van MS) maar vinden het heerlijk om alles uit te proberen.

De opkomst van Android is ook wel te verklaren. Werkt volgens hetzelfde principe. Veel nieuws..grote community en nu kunnen alle apple haters ook een touchscreen halen en genieten van dezelfde leuke apps en games. In principe zijn het nu dus ook fanboys, want ik zit wel eens op die forums en ook alles is geweldig.

Windows mobile heb ik dan weer helemaal niks mee. Weinig (goede) content en vastlopen om de haverklap. Wordt weinig voor ontwikkeld en ik vrees dat ze de boot gaan missen. Hoewel winmob 7 dan wel weer aardig schijnt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 106714 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:18:
[...]

De iPad zal vergelijkbaar worden als de iPhone, qua snelheid en performance. Daar zorgt Apple wel voor. Dus fanatieke gebruikers van de iPhone weten al wat ze te wachten staat. De iPad heeft als voordeel dat de beleving van het apparaat alleen beter is dan een iPhone.
Nou de iPad is wel een stuk sneller in het OS als de iPhone 3gs zover ik had begrepen. Kijk de hands-ons maar eens op Youtube. Ding vliegt bijna. (Daarom is Multitasking ook niet echt een gemis)

Ik denk ook dat Android wel wat kan worden, als "we" als iPhone gebruikers bang moeten zijn voor een OS dan zal het zeker android zijn. Hoewel Android wel een beetje last heeft van het Windows kwaaltje (moet draaien op onwijs veel hardware en heeft daardoor meer problemen en een andere beleving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:30:
[...]

Ik denk ook dat Android wel wat kan worden, als "we" als iPhone gebruikers bang moeten zijn voor een OS dan zal het zeker android zijn. Hoewel Android wel een beetje last heeft van het Windows kwaaltje (moet draaien op onwijs veel hardware en heeft daardoor meer problemen en een andere beleving)
Het enige voordeel wat Android heeft is dat een hoop telco's zich hebben aangesloten bij het project om Apple een halt toe te roepen, tenminste zo zie ik het. Apple heeft een enorme voorsprong en het heeft geen zin voor SE,HTC,LG o.i.d. om een eigen systeem te ontwikkelen, waarom dan niet het gratis systeem van google.

Ik heb een Android toestel in mn handen gehad, mee gespeeld, maar had lang het gevoel niet wat ik bij iPhone OS had. Maar dat is weer persoonlijk.
Ik denk dat er nu flinke concurrentie is, wat voor ons klanten alleen maar goed is. Zolang ontwikkelaars blijven doorprogrammeren, wij af en toe wat kopen (wat Android gebruikers minder doen) blijft het interessant om voor de iThings (net geleerd..) te programmeren.

Ik ben ook heel benieuwd hoe Google al die verschillende types toestellen gaat voorzien van software..groot scherm, klein scherm, verschillende resoluties, d-pad,touchscreen,fysieke knoppen.
Er is al veel onvrede van early adapters dat het toestel van hen niet meer in aanmerking komt voor nieuwe software versies.. slecht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tussen alle spamberichten op twitter door kwam ik deze tegen.

http://www.cnngo.com/expl...e-ipad-travel-apps-633566

Hoewel ik vind dat een iphone in dit geval geschikter zal zijn (op de magazines na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met nog minder dan 30 dagen te gaan had ik toch gehoopt om wat meer te zien van de software/apps/games op de iPad.
Hier een filmpje met wat EA games .. http://www.youtube.com/watch?v=cCJBEDeDhWs
Niet echt heel spannend, maar ik had hem nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Anoniem: 106714 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:15:
Met nog minder dan 30 dagen te gaan had ik toch gehoopt om wat meer te zien van de software/apps/games op de iPad.
Hier een filmpje met wat EA games .. http://www.youtube.com/watch?v=cCJBEDeDhWs
Niet echt heel spannend, maar ik had hem nog niet eerder gezien.
Valt me niet heel erg mee moet ik zeggen.... Ik ben niet zo van de games maar het lijkt toch niet allemaal heel vlekkeloos te gaan.
Tetris bijv. gaat toch niet erg soepel of lijkt dat maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:50
Dat zijn allemaal iPhone games volgens mij?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt idd meer op iPhone games via de "2x" modus dan echte iPad games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:42:
Lijkt idd meer op iPhone games via de "2x" modus dan echte iPad games.
Het zijn inderdaad de standaard iPhone games in iPad modus. Ik ben benieuwd of er nog bekende shooters (first person) op worden uitgebracht. Liefst met multiplayer modus.
Een draadloze controller zou ook wel fijn zijn.

Er schijnt voor de iPhone binnenkort ook een controller case uit te komen. Ik vind dat onscreen besturen toch niet helemaal optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven ik denk niet dat de insteek van de iPad is om er draadloze controlers op aan te sluiten en dan online te gamen.

Daar lijkt een Xbox of PlayStation me meer geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 106714 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:51:
[...]

Ik vind dat onscreen besturen toch niet helemaal optimaal.
idd, vooral vervelend vind ik bij de iPhone dat je op die manier snel met je hand voor het speakertje zit, waardoor het geluid wegvalt (je gaat het ding daardoor ook wat krampachtiger vastpakken). Hoop dat bij de iPad de speaker op een betere plaats zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipad/gallery/images/hardware-04-20100127.jpg
Zie je die 3 roosters uiterst rechts ? De speakers. Ze zitten dus enkel tegen je hand als je hem 90° kloksgewijs gedraaid houd van de normale rechtopstaande positie. Hou je hem rechtop, dan hou je de zijkanten vast, hou je hem 90° tegen de klok in, dan kom je er ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:00:
[afbeelding]
Zie je die 3 roosters uiterst rechts ? De speakers. Ze zitten dus enkel tegen je hand als je hem 90° kloksgewijs gedraaid houd van de normale rechtopstaande positie. Hou je hem rechtop, dan hou je de zijkanten vast, hou je hem 90° tegen de klok in, dan kom je er ook niet aan.
die speakers bij de iPhone zitten idd in de weg. Volgens mij is dat bij de iPad wel iets beter.

Laat nu maar komen dat apparaat. Ben het wachten nu wle zat. Hij zei toch "binnen" 60 dagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Er is weer een ouderwetse windows/apple battle gaande : nieuws: 'Apple iPad heeft singlecore Cortex A8-processor'

Sommige argumenten die de fanboys van windows gebruiken, schrikken me best een beetje af.
Met name foto`s, muziek en video uploaden op de Ipad.
Omdat er natuurlijk niet al te veel verbindingsmogelijkheden opzitten, zoals USB en zo, kan ik me voorstellen dat dit best lastig gaat zijn.

Ik wil de Ipad als alternatief gaan gebruiken voor mijn notebook van m`n werk.
Erger nog, ik vrees dat m`n vrouw zal `m veel in gaan zetten voor marktplaats.nl en dat soort dingen.

Ik heb totaal geen ervaring met Apple, wie kan me geruststellen?

[ Voor 27% gewijzigd door Tooooony op 01-03-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:25:
Er is weer een ouderwetse windows/apple battle gaande : nieuws: 'Apple iPad heeft singlecore Cortex A8-processor'

Sommige argumenten die de fanboys van windows gebruiken, schrikken me best een beetje af.
Met name foto`s, muziek en video uploaden op de Ipad.
Omdat er natuurlijk niet al te veel verbindingsmogelijkheden opzitten, zoals USB en zo, kan ik me voorstellen dat dit best lastig gaat zijn.

Ik wil de Ipad als alternatief gaan gebruiken voor mijn notebook van m`n werk.
Erger nog, ik vrees dat m`n vrouw zal `m veel in gaan zetten voor marktplaats.nl en dat soort dingen.

Ik heb totaal geen ervaring met Apple, wie kan me geruststellen?
Je hebt thuis geen PC?
Stel jezelf eens de volgende vraag: "Waar wil ik al mijn foto's, muziek, video bewaard hebben en bewerkt krijgen?"

a) op een mobiel apparaat van 64GB.
b) op een PC met xxxTB HDD xxx-core CPU xxxxGB RAM xxxMonitoren.

Zelfs al zal je nu een iPad kopen, ik weet zeker dat je niet je eigen PC weg zal geven. Al je foto's, documenten, video's wil je toch op je PC houden en bewerken.
En jouw PC heeft vast wel alle codecs en aansluitingen van de wereld om jouw data te verwerken.

Daarna is het slechts een handeling om hetgene wat jij wilt zien of laten zien, te laten syncen met itunes.
Of wireless naar je ipad te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Dat is ook een beetje het punt. M`n desktop is zo goed als overleden (na een jaar of 8) en staat op een koude ongezellige zolder.
Al m`n foto`s en muziek staan op een externe schijf en op m`n NAS.
Totnutoe archiveerde ik dat met de laptop vd zaak, maar daar wil ik een beetje vanaf.
Ik snap ook wel dat de Ipad niet alles kan vervangen, maar hèèl erg veeleisend zijn we niet.
Een beetje internetten, foto`s, boekie etc. is voldoende.
Maar dan moet het allemaal wel makkelijk bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
"We have ... heard that the upcoming iPad launch may be somewhat limited as a manufacturing bottleneck has impacted production of Apple's newest device," Misek writes. "An unspecified production problem at the iPad's manufacturer, Hon Hai Precision, will likely limit the launch region to the US and the number of units available to roughly 300K in the month of March, far lower than the company's initial estimate of 1,000K units. The delay in production ramp will likely impact Apple's April unit estimate of 800K as well. It is also possible that, given the limited number of units available in March, the launch will be delayed for a month."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tooooony schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:41:
Dat is ook een beetje het punt. M`n desktop is zo goed als overleden (na een jaar of 8) en staat op een koude ongezellige zolder.
Al m`n foto`s en muziek staan op een externe schijf en op m`n NAS.
Totnutoe archiveerde ik dat met de laptop vd zaak, maar daar wil ik een beetje vanaf.
Ik snap ook wel dat de Ipad niet alles kan vervangen, maar hèèl erg veeleisend zijn we niet.
Een beetje internetten, foto`s, boekie etc. is voldoende.
Maar dan moet het allemaal wel makkelijk bereikbaar zijn.
Nou, als je de ipad als een desktop of laptopvervanger ziet, dan ben je fout bezig. Want dat is ie niet. Een iPad is bedoeld om te consumeren, niet om te produceren en bewaren.
Sterker nog, waarschijnlijk start ie de eerste keer niet eens op als je niet eerst via itunes de nieuwste firmware hebt geactiveerd/geregistreerd. Net als de iphone.

Je kan dan beter een 16GB ipad nemen en een goedkope pc van 200-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
matthijst schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:48:
"We have ... heard that the upcoming iPad launch may be somewhat limited as a manufacturing bottleneck has impacted production of Apple's newest device," Misek writes. "An unspecified production problem at the iPad's manufacturer, Hon Hai Precision, will likely limit the launch region to the US and the number of units available to roughly 300K in the month of March, far lower than the company's initial estimate of 1,000K units. The delay in production ramp will likely impact Apple's April unit estimate of 800K as well. It is also possible that, given the limited number of units available in March, the launch will be delayed for a month."
Waar wordt dit onheuglijke nieuws gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Heb je de reactie`s eronder ook gezien? Haha
Vooral deze is wel grappig;

An unspecified production problem'

put the camera in...

take the camera out...

put the camera in...

take the camera out...

aah fuggit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tooooony schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:57:
[...]

Waar wordt dit onheuglijke nieuws gemeld?
deze "bron" voorspelde oa ook dat de ipad islate zou gaan heten. Op os4.0 zou draaien en dat de iPhone dan ook naar os4.0 zou gaan. Erg betrouwbaar is hij de laatste maanden dus niet gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:20:
[...]

deze "bron" voorspelde oa ook dat de ipad islate zou gaan heten. Op os4.0 zou draaien en dat de iPhone dan ook naar os4.0 zou gaan. Erg betrouwbaar is hij de laatste maanden dus niet gebleken.
Heel irritant deze bronnen!! Onbetrouwbare roddels de wereld in helpen en zo weer je minute of fame meepakken. Ik heb liever wat minder nauwkeurige berichten, dan elke dag de wildste verhalen waar geen reet van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple ontkracht het gerucht alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nou nee, Apple zegt alleen dat het eind maart beschikbaar zal zijn. Maar er wordt niet gezegd HOEVEEL stuks.
http://www.wired.com/gadgetlab/2010/03/analyst-ipad/

Zelfs al zullen er maar 100 stuks beschikbaar zijn, dan zijn ze nog steeds beschikbaar.

(ik vind het wel opvallen, dat ELK bericht over de iPad, er mensen zijn die met "argumenten" komen waarom zij het niet zullen kopen. De iPad lijkt in dat opzicht wel de Prius)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha deze is toch wel het vermelden waard.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/7/U/240042/original/691404701.jpg

[ Voor 112% gewijzigd door Donstil op 02-03-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Haha :) Maar een klein detail: de iPhone werd in 2007 geïntroduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vermoed dat het volgende apparaat een nieuwe iPod wordt die tussen de iPod Touch en iPad in gaat zitten. Want tussen 3,5" en 10" is er een te grote gap en in die markt zit nu eenmaal nog veel geld. Een groter apparaat dan de iPad is niet nuttig want groter is zeker niet beter voor dit type apparaat. Iets wat veel mensen niet snapte 2 jaar geleden toen de explosie van >17" desktop replacement "laptops" er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Phuncz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:24:
Ik vermoed dat het volgende apparaat een nieuwe iPod wordt die tussen de iPod Touch en iPad in gaat zitten. Want tussen 3,5" en 10" is er een te grote gap en in die markt zit nu eenmaal nog veel geld. Een groter apparaat dan de iPad is niet nuttig want groter is zeker niet beter voor dit type apparaat. Iets wat veel mensen niet snapte 2 jaar geleden toen de explosie van >17" desktop replacement "laptops" er was.
Ik denk dat 6-7" apparaten, het misschien net niet zijn. De 10" nu vertienvoudigd de mogelijke content voor de iPad (A4-documenten, magazines, websites op 1024x768).

7" en je zit met een apparaat welke al die formaten net niet goed kan tonen (in te kleine letters) En tevens moeten devvers NOG een resolutie onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie eigenlijk zelf geen apparaat tussen de ipad en de ipodTouch.
Denk dat de iPad juist 10" is omdat hier website's goed op passen. Een kleiner scherm laat je weer zoemen op sites n dan is het nut geheel weg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik voorspel de komende jaren ook geen apparaat tussen de iphone en ipad. Apple heeft nu een aantal apparaten in hun assortiment die ze de komende jaren kunnen door ontwikkelen.

Veel belangrijker is niet de hardware meer, maar toch echt de software en diensten die ze aanbieden.
Een goeie SDK, verkoopmodel Itunes en afspraken met de entertainment industrie zijn minstens net zo belangrijk als hun goed afgewerkte producten die ze verkopen.

Ik zou wel eens een dagje willen meelopen in het ontwikkel lab van Apple om te kijken waar ze allemaal mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als er iets nieuws moet komen (en dan kan dat ook van andere fabrikanten komen), dan zal er wel plaats zijn voor plattere/lichtere pads. Eventueel met een ander/beter scherm.

Apple zal waarschijnlijk nooit foldable dingen maken, dus dualscreen zal niet zo zeer komen. (dezignwijs niet echt mooi, en in gebruik ook wat minder)

Trouwens: waarom er IPS wordt gebruikt: http://www.technicstoday....ips-technology-for-ipads/

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 02-03-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Heb je ooit een DS/DSLite/DSi gezien? Hmm.. Erg handig in gebruik en zien er ook nog eens mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
90710 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:57:
Heb je ooit een DS/DSLite/DSi gezien? Hmm.. Erg handig in gebruik en zien er ook nog eens mooi uit.
Over smaak valt te twisten, maarre... de DS/DSlite/DSi is een baksteen ingeklapt.
En stel dat de ipad dualscreen was. Dan kan je dus niet echt lekker horizontaal/verticaal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je in gods naam dual screen willen op een iPad?
Dat is toch onwijs onhandig op de bank.
kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:56:
dan zal er wel plaats zijn voor plattere/lichtere pads. Eventueel met een ander/beter scherm.
Als ik de hands-on reviews moet geloven is de iPad al enorm dun en is het scherm geweldig.
Zie de komende jaren daar geen verrandering in komen(van apple zelf dan) net zoals ze dat al 3 generaties doen met de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:38:
Waarom zou je in gods naam dual screen willen op een iPad?
Dat is toch onwijs onhandig op de bank.
dat zeg ik toch ook "dus dualscreen zal niet zo zeer komen."
Als ik de hands-on reviews moet geloven is de iPad al enorm dun en is het scherm geweldig.
Het scherm zelf zal waarschijnlijk wel IPS blijven, of amoled moet betaalbaar/goed werken.
Maar qua dikte en gewicht kan er natuurlijk nog heel wat af. 600gram is immers nog steeds 30x zwaarder dan een a4tje van 20gram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:44:
[...]

dat zeg ik toch ook "dus dualscreen zal niet zo zeer komen."

[...]
ik bedoelde meer in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 07:17
90710 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:57:
Smaken verschillen dan kennelijk. Ik heb nog nooit een mooi nintendo product gezien. Grote naden tussen de verschillende tuinstoel plastic onderdelen en ga zo maar door. Troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:27:
[...]

Smaken verschillen dan kennelijk. Ik heb nog nooit een mooi nintendo product gezien. Grote naden tussen de verschillende tuinstoel plastic onderdelen en ga zo maar door. Troep :)
Offtopic modus
ik heb ook eens even nagedacht maar kan me ook geen mooi gebouwd Nintendo product voor de geest halen. Hoewel als lego plastic je ding is dan zit je wel goed :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik zat wat fotos te bekijken en het ziet er naar uit dat de rand van de ipad slechts 7mm breed lijkt te zijn. Is het misschien fysiek niet mogelijk om er een cardreader in te bouwen daardoor? Volgens mij moet dat toch minimaal 10mm breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@KMF Breed of dik ?
Denk dat een Cardreader het design behoorlijk zal verkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk niet dat het mogelijk zou zijn. Een SD cardreader is nog steeds een 3mm dik, 40mm lang en 30mm breed. Om het ergens in de behuizing te integreren zou het toestel in het geheel dikker maken vermoed ik, of er zou een bult in de behuizing zitten. Ik zal het niet missen, er zijn zoveel manieren om je foto's, muziek en video op je iPad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:14:
@KMF Breed of dik ?
Denk dat een Cardreader het design behoorlijk zal verkrachten.
Dik dan.
Maar idd, een SD-card reader zal niet goed voor het design zijn, daarom. Ik heb op m'n netbook ook een card reader. Daar zit al een jaar een nep-kaartje in om stof buiten te houden. Ik maak er dus geen gebruik van.
Enkel tijdens vakanties, maar dan zal ik dan ook een netbook meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:50:
[...]
Dik dan.
Maar idd, een SD-card reader zal niet goed voor het design zijn, daarom. Ik heb op m'n netbook ook een card reader. Daar zit al een jaar een nep-kaartje in om stof buiten te houden. Ik maak er dus geen gebruik van.
Enkel tijdens vakanties, maar dan zal ik dan ook een netbook meenemen.
Ik denk dat Apple het zichzelf erg makkelijk maakt door geen cardreaders in te bouwen, geen SD card slot, geen HDMI uitgang e.d.
Daardoor hoeft er met de software geen rekening gehouden te worden en bepaalde compatibiliteits problemen spelen dan niet meer (externe software via SD card moet ingelezen worden, HDMI settings moeten goed staan). Hoe eenvoudiger je product, hoe minder er kapot kan, hoe zuiniger en minder klachten.
Ik mis persoonlijk geen enkele extra toevoeging omdat ik het apparaat alleen wil gebruiken voor wat films kijken, emailen en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 106714 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:02:
[...]

Ik denk dat Apple het zichzelf erg makkelijk maakt door geen cardreaders in te bouwen, geen SD card slot, geen HDMI uitgang e.d.
Daardoor hoeft er met de software geen rekening gehouden te worden en bepaalde compatibiliteits problemen spelen dan niet meer (externe software via SD card moet ingelezen worden, HDMI settings moeten goed staan). Hoe eenvoudiger je product, hoe minder er kapot kan, hoe zuiniger en minder klachten.
Ik mis persoonlijk geen enkele extra toevoeging omdat ik het apparaat alleen wil gebruiken voor wat films kijken, emailen en internet.
Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Want ze hebben WEL een externe kaartlezer, en dus bevat het wel software om img-bestanden binnen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 07:17
De sd gleuf op mijn iMac is 3mm. Daar omheen zit natuurlijk ook nog wat maar denk dat het wel in 7mm zou passen. Er is toch een accesoire dat sd cards via de dock connector mogelijk maakt dus een software probleem zal het ook wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10 maart in Nederland? Er alvast meespelen bij de Apple stores?
http://www.9to5mac.com/node/14664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 106714 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:45:
10 maart in Nederland? Er alvast meespelen bij de Apple stores?
http://www.9to5mac.com/node/14664
Zoals ik het lees krijgen alleen de medewerkers even een training. Niet dat ze het mogen tonen aan het publiek.

Trouwens... volgens apple.nl is m'n dichtsbijzijnde apple store zo'n hoekje binnen de mediamarkt.... is dat dan een officiele apple store waar ik de ipad kan halen?

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 03-03-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:59:
[...]

Zoals ik het lees krijgen alleen de medewerkers even een training. Niet dat ze het mogen tonen aan het publiek.

Trouwens... volgens apple.nl is m'n dichtsbijzijnde apple store zo'n hoekje binnen de mediamarkt.... is dat dan een officiele apple store waar ik de ipad kan halen?
Ik vrees dat we ze niet even mogen zien. Strenge regels altijd.
Hij komt ongetwijfeld in de mediamarkt, maar weet niet of ze die al vanaf dag 1 gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Wil je hem echt OP de release hebben dan zou ik hem in de Online store bestellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf heb ik ook een training opstaan in eind maart met een "beloofde" levertermijn van dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:09:
Zelf heb ik ook een training opstaan in eind maart met een "beloofde" levertermijn van dezelfde periode.
Werk jij bij een Apple reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:00:
[...]

Wil je hem echt OP de release hebben dan zou ik hem in de Online store bestellen als ik jou was.
aannemende dat hun koeriersdiensten hun werk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:57:
[...]

aannemende dat hun koeriersdiensten hun werk doen...
gaat via ups dus dat zit wel goed. Heb ook wel eens meegemaakt dat me pakket al drie dagen in nederland lag. Bleef daar in het sorteercentrum liggen tot hij een paar dagen later op de release INEENS werd afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Trouwens... volgens apple.nl is m'n dichtsbijzijnde apple store zo'n hoekje binnen de mediamarkt.... is dat dan een officiele apple store waar ik de ipad kan halen?
Er zijn in Nederland geen echte Apple stores (dus van Apple zelf). Alleen maar third-party resellers (ook wel Apple Centres genaamd).

In Amerika zijn er honderden, in Europa eigenlijk alleen in Engeland een aantal, daarbuiten hebben de grote landen er een paar in de hoofdsteden. Zie hier het overzicht. Jammer dat ze de moeite niet hebben genomen om er zelfs maar in Amsterdam eentje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe gaat dat met het betalen bij een pre-order? Gelijk betalen..ideal,creditcard, Achteraf ..onder rembours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 106714 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:30:
Hoe gaat dat met het betalen bij een pre-order? Gelijk betalen..ideal,creditcard, Achteraf ..onder rembours?
Bij de Apple store moet het altijd met creditcard, die doen geen iDeal of rembours. Volgens mij wordt het bedrag pas bij verzending afgeschreven maar dat weet ik niet 100% zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dames en heren, de eerste dealextreme ipad accesoire is aangekomen

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_33740_1.jpg

Voor minder dan 6 euro inclusief verzending ben je de gelukkige eigenaar van de eerste Protective Silicone Case for Apple 9.7" Touch Screen Macbook (Black)

Het wachten is op de eerste knockoff-dock en cover/case. Scheelt zo tientallen euro's :)

Edit: en de flamers hebben WEER een plek gevonden om hun gal te spuiten. Echt.. als ze zo weinig interesses hebben, waarom vinden ze dan alle nieuwe dingen over de ipad om hun gal te spuiten? Ik neem m'n woorden terug. De iPad heeft het nog zwaarder dan de Prius.

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 03-03-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:50
GekkePrutser schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Bij de Apple store moet het altijd met creditcard, die doen geen iDeal of rembours. Volgens mij wordt het bedrag pas bij verzending afgeschreven maar dat weet ik niet 100% zeker.
De Nederlandse Apple store (store.apple.com/nl) voor consumenten ondersteund wel overmaken per bank. Enkel zonder iDeal, dus je moet het zelf overmaken. Voor bedrijven moet het wel weer verplicht met een creditcard.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Als het echt klopt dat ze Vrijdag 26 maart te koop gaan zijn, zal ik dan wel eentje orderen op de website van apple zelf. Zou me verbazen of ze hier in België in de Switch stores al iPads zullen hebben op de release dag (nog al gehad met andere producten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 106714 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:28:
[...]

Werk jij bij een Apple reseller?
Yep. Als ik nuttige/openbare informatie heb zal ik het ook meedelen, maar dat is dan voor België. Nu is het meestal hetzelfde voor Nederland want zover ik weet wordt Apple op Benelux niveau geregeld qua voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 07:34
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door JasonEarl op 03-03-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Ik hoop dat de iPad toch wel beter is met hun touchscreen. Ik heb grote handen dus het is f*cking moeilijk om te typen met een iPhone. Ik heb eigenlijk een hekel aan de iPhone omdat ik het gewoon zo klein is en niet normaal kan typen.

En een iPhone is zo supertraag. Denk dat die iPad wel iets goed kan zijn. De meeste mensen hebben al een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:20:
[...]

gaat via ups dus dat zit wel goed. Heb ook wel eens meegemaakt dat me pakket al drie dagen in nederland lag. Bleef daar in het sorteercentrum liggen tot hij een paar dagen later op de release INEENS werd afgeleverd.
Dat kan kloppen. UPS heeft een service om de uitleverdatum vast te leggen.
Helaas kan UPS nooit aangeven WANNEER ze het pakket afleveren. Kan dus voorkomen dat het laat in de middag is, of de volgende dag :|
Anoniem: 208019 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:41:
Ik hoop dat de iPad toch wel beter is met hun touchscreen. Ik heb grote handen dus het is f*cking moeilijk om te typen met een iPhone. Ik heb eigenlijk een hekel aan de iPhone omdat ik het gewoon zo klein is en niet normaal kan typen.

En een iPhone is zo supertraag. Denk dat die iPad wel iets goed kan zijn. De meeste mensen hebben al een telefoon.
Ik heb ook grote haden, maar typen gaat vrij goed. Je moet wel wennen, en de toetsenbord moet ook aan jou wennen.
Maar dat je de iPhone traag vind en de touchscreen slecht, dan vraag ik me af of je standaard niet wat hoog is.... Ik ken in ieder geval geen soepeler werkende touchscreen en telefoon

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 03-03-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:50:
Maar dat je de iPhone traag vind en de touchscreen slecht, dan vraag ik me af of je standaard niet wat hoog is.... Ik ken in ieder geval geen soepeler werkende touchscreen en telefoon
Nee, precies :D Als je een iPhone traag vindt dan denk ik dat je gewoon een laptop moet nemen ipv een smartphone :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En dan liefst nog eentje met een snelle SSD en max specs, de iPhone is naast de HD2 zowat de snelst reagerende smartphone op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
De eerste website die flash heeft gedumpt vanwege de iPhone (iPad) is er:
http://www.tuaw.com/2010/...r-lack-of-iphone-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 208019 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:41:
Je hebt nog nooit langdurig met een 3gs gewerkt waarschijnlijk. De 3gs is een van de snelste "smart"phones ter wereld. Dat was hij op release in 2009 en is hij vandaag de dag nogsteeds.

Kijk verder dan de mhz specificatie een iPhone draait op 600mhz een stuk sneller dan een andere mobiel op 1000mhz.

EDIT: Grote handen heb ik ook en ken het probleem van typen helemaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 04-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog nooit een trage iPhone meegemaakt.. nog geen zandlopertje of blauw scherm gezien.
Of deze melding.. (not responding) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mijn iPhone 2G moet ik regelmatig (eens na 2-3 weken) rebooten want hij wordt merkelijk trager, blijkbaar ergens een geheugenlek. Maar mijn toestel is gejailbreaked, dus dat verklaart het één en ander misschien.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 04-03-2010 17:08 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399545//">~~~[iPad] Importeren</a>.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>