De HTC Desire, toepasselijker hadden ze 'm niet kunnen noemen als je het mij vraagt. Wat een specs en wat een OS! Android 2.1 klinkt veelbelovend en eindelijk verlost van het resistive touchscreen van m'n Diamond. En AMOLED, wauw!
Met een goed gevoel las ik vandaag op de frontpage dat je bij Android nog steeds vrij bent om zelf apps te downloaden en te installeren, buiten de marketplace om. Het gesloten karakter van de iphone heeft mij er altijd van weerhouden een smartphone van Mac te kopen. En nu lijkt MS met zijn Windows Mobile 7 ietwat iphone-achtige neigingen te krijgen. Niet dat ik Windows nog overwoog nu Android zo snel volwassen is geworden. Was het OS meer dan zat en kocht alleen nog een WM-telefoon bij gebrek aan wat beters.
Het enige waar ik wel een beetje bang voor ben als HTC-ervaringsdeskundige is het (niet) uitkomen van updates/upgrades in de wat verdere toekomst. De hardware-eisen van Android zijn redelijk gestandaardiseerd dus ik hoop dat voor bijv de Desire ook nog Android 2.2 en hoger en zelfs Android 3 beschikbaar komt. Het ontbreken van die updates heb ik altijd als een gemis beschouwd bij smartphones. Natuurlijk is er XDA maar officiële updates zou ik toch wel fijn vinden. Een stukje erkenning van deze behoefte bij fabrikanten zou ook wel prettig zijn.
Ik gebruik Google Apps met m'n eigen domein dus syncen met Android zal wel prima verlopen. Ik gebruik nu door omstandigheden al een half jaar een 'dumbphone', een waterbestendige Nokia 3720 classic. Prima en mooi toestel, hapert nooit en de accu gaat een dag of 5 mee. Dat dagelijkse opladen zal straks dus wel weer even wennen zijn. Ik vraag me wel 's af waar die nieuwe generatie accu's blijft waardoor dit probleem zich niet meer hoeft voor te doen. En waardoor tig andere toepassingen zoals elektrische auto's en scooters ineens veel realistischer worden.
Een goeie 400 euro voor zo'n geweldige, nieuwe smartphone is een schijntje. De Diamond destijds was een stuk duurder. Laat maar komen die telefoon!
BastiaanN schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:35:
Ik vraag me af hoe het met carkits is geregeld. Ik heb momenteel een Alpine radio met geïntegreerde Parrot carkit in mijn auto zitten en waar ik met mijn huidige Nokia telkens tegen aan loop is dat wanneer deze is verbonden (via bluetooth) met de carkit dat echt alle audio hier naar toe gaat. Dus bijvoorbeeld ook de navigatie waardoor telkens mijn muziek afkapt.
Vraag me af hoe dit bij de Desire zit, zou natuurlijk super zijn als je dit kunt instellen.
Nokia is zo 'handig' om bij een bluetooth-verbinding alle ondersteunde services aan te zetten. Ondersteunt de carkit dus A2DP dan gaat alle audio in het systeem van de telefoon dus naar de radio en niet alleen bijv de microfoon. In Windows Mobile kun je instellen dat bijv alleen het headset-profiel gebruikt moet worden. Wel zo fijn als je het TomTom-geluid gewoon uit de telefoonspeaker wilt laten komen. Gevolg is dat bij een Nokia de autoradio naar de A2DP-input geschakeld moet worden voor het TomTom-geluid en dan heb je dus geen mp3 of FM van de autoradio zelf. Handige jongens daar bij Nokia...
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 16-03-2010 18:03
]