Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij gebruiken de Legend en de Desire nu Flashe Lite 4.0. Deze is gebasseerd op Flash 9. En werkt al vele male beter dan Flash lite 3.0 die op Flash 7 gebasseerd was. Veel website werken immers niet meer met flash 7. Voor de Desire komt Flash 10 uit. Welke volledige flash 10 compatibiliteit heeft als het goed is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:30:
Volgens mij gebruiken de Legend en de Desire nu Flashe Lite 4.0. Deze is gebasseerd op Flash 9. En werkt al vele male beter dan Flash lite 3.0 die op Flash 7 gebasseerd was. Veel website werken immers niet meer met flash 7. Voor de Desire komt Flash 10 uit. Welke volledige flash 10 compatibiliteit heeft als het goed is.
Even een correctie.. De Legend kan hoogstens de laaste versie Flash Lite 3.1 draaien. Flash Lite 4 bestaat nog helemaal niet. Flash Lite 3.1 is gebaseerd op Flash Player 7 en niet op Flash Player 9. Ik denk dat de Legend dezelfde Flash Lite heeft als de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Tenshu schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:54:
[...]

Even een correctie.. De Legend kan hoogstens de laaste versie Flash Lite 3.1 draaien. Flash Lite 4 bestaat nog helemaal niet. Flash Lite 3.1 is gebaseerd op Flash Player 7 en niet op Flash Player 9. Ik denk dat de Legend dezelfde Flash Lite heeft als de Hero.
Ik dacht dat ik een van de filmpjes een medewerker hoorde zeggen dat de legend en de Desire een nieuwe versie van Flash lite hadden die gebaseerd is op Flash 9 en dat daarom de legend en de desire al beter websites konden weergeven dan de Hero. En dat de Desire later nog een update kan krijgen naar Flash 10.
Zal eens kijken of ik het filmpje nog kan vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:02:
[...]

Ik dacht dat ik een van de filmpjes een medewerker hoorde zeggen dat de legend en de Desire een nieuwe versie van Flash lite hadden die gebaseerd is op Flash 9 en dat daarom de legend en de desire al beter websites konden weergeven dan de Hero. En dat de Desire later nog een update kan krijgen naar Flash 10.
Even wat verder gezocht en kwam alleen dit tegen. Flash Lite 4 komt ergens dit jaar uit, maar ik kan er niet veel over vinden. Ik ga er dus tot nog toe er van uit dat de laatste versie erop staat. Op dit moment is het dus Flash Lite 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
het ziet er toch naar uit dat binnen enkele jaren html 5 de vervanger zal worden v flash. Flash is idd toch té zwaar voor mobiele toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja, enkele jaren. En als je ervan uit gaat hoeveel er in 1 jaar qua technologie al kan gebeuren...
daarnaast, html5 betekend niet dat Flash wordt vervangen. Flash wordt nu het meest gebruikt voor video en games. Steeds minder flash websites. Video kan door html5 worden vervangen, games niet.
Oftewel, je behoudt Flash. Snap de hele gedachte niet dat Flash door html5 ineens overbodig is...

En je moet bedenken, een flash video draait op mijn nokia met een beetje hapering. En daar zit geen top hardware in.

Adobe moet gewoon even bedenken waarvoor Flash op de mobiel wordt gebruikt.
95% is dat voor video. Als ze zich daarop richten...

[ Voor 87% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 19:44 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
DarkSide schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:02:
[...]

Legend heeft flash lite, en de Desire heeft out-of-the-box Flash 10.1. Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Legend vs Desire-discussie kan vanaf nu in Kiezen tussen een HTC Desire of Legend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Weet iemand waar de afkorting BNL voor staat.
Deze aanduiding staat ipv WWE of NLD (ik weet wel wat die 2 betekenen ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
BNL = België Nederland Luxemburg?
Oftewel, BeNeLux

[ Voor 48% gewijzigd door Ganymedus op 10-03-2010 21:54 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
klaasbram schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:50:
Weet iemand waar de afkorting BNL voor staat.
Deze aanduiding staat ipv WWE of NLD (ik weet wel wat die 2 betekenen ;) )
BelgieNederlandLuxemburg oftewel Benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:05:
Het rare is dat ik op mijn N96 op 2 manieren youtube video's kan bekijken.

Via Opera Mobile wordt realplayer gestart.
Maar met de ingebouwde Nokia Browser, krijg ik wel de normale youtube video scherm te zien, wat volgens mij gewoon flash is. Het hapert dan wel, maar dit is dan toch flash?

Waarom implementeren ze (HTC) dan niet zoiets?
Heb een custom rom (WM 6.5.1) op mijn HTC diamond, met de nieuwste IE explorer voor mobile erop, en die werkt ook gewoon met youtube filmpjes (vanaf de site niet in een aparte player) en die draaien best wel vlot.
Flash die nodig is voor youtube zou dus makkelijk moeten kunnen op de legend, want de legend is toch wel een stuk sneller dan mijn bijna 2 jaar oude Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar in bv Luxemburg spreken ze volgens mij al 3 talen (in ieder geval Duits en Frans) en het verschil in woorden tussen Belgisch en Nederlands is ook niet heel klein ;) Daarom vind ik het een beetje vreemd. Misschien betekend het dat je gewoon kunt kiezen wat voor taal je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ik heb laatst android op m'n touch pro gezet.

En met de 1e keer opstarten was hij engels en kon je de taal kiezen, daarna was hij gewoon nederlands, dus er zitten meerdere talen in zo'n rom. Dus het kan inderdaad heel goed kloppen :-)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
als je die keuze hebt lijkt het mij eerder een wwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 03-09 16:44
Ganymedus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:50:
als je die keuze hebt lijkt het mij eerder een wwe rom.
Ook bij WWE zit er vaak alleen engels in. De ene ROM is completer dan de andere, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

...

[ Voor 96% gewijzigd door robertwebbe op 11-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:40:
ja, enkele jaren. En als je ervan uit gaat hoeveel er in 1 jaar qua technologie al kan gebeuren...
daarnaast, html5 betekend niet dat Flash wordt vervangen. Flash wordt nu het meest gebruikt voor video en games. Steeds minder flash websites. Video kan door html5 worden vervangen, games niet.
Oftewel, je behoudt Flash. Snap de hele gedachte niet dat Flash door html5 ineens overbodig is...

En je moet bedenken, een flash video draait op mijn nokia met een beetje hapering. En daar zit geen top hardware in.

Adobe moet gewoon even bedenken waarvoor Flash op de mobiel wordt gebruikt.
95% is dat voor video. Als ze zich daarop richten...
Waarom zouden spellen niet door HTML5 kunnen worden vervangen? HTML5 heeft, naast de video-tag, ook de Canvas tag, die toelaat om gelijk wat te tekenen op een canvas in je browser. Er zijn al redelijk wat prototypes van spellen die op die manier werken*. Het enige wat ontbreekt is support voor geluid in die spellen (alhoewel, dat lukt misschien met de audio-tag).

*Voorbeeld van zo'n spel: http://html5games.net/game/classic-bricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
trion75 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:28:
Ik heb laatst android op m'n touch pro gezet.

En met de 1e keer opstarten was hij engels en kon je de taal kiezen, daarna was hij gewoon nederlands, dus er zitten meerdere talen in zo'n rom. Dus het kan inderdaad heel goed kloppen :-)
Als dat zo is en je veranderd de taal, kun je daarna nog weer terug (zonder hard reset)? Of is het verstandiger om eerst een complete back-up van de rom te maken zodat je later nog kunt kiezen of je toch met een andere taal wilt spelen.
Kiezen tussen NL en ENG vind ik zelf wel relaxt ;) en zou de status van "limited" wel wat meer bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Het lijkt erop dat de eerste review samples al zijn verstuurd. Ik heb namelijk een video gevonden van FonehomeUK die de Desire al thuis aan 't testen is! :o

[ Voor 17% gewijzigd door Limit-NL op 11-03-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 11-09 22:20
Ik heb het misschien over het hoofd gezien maar is de Desire op te laden aan de computer via de USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Was het opladen per usb niet laatst wettelijk bepaald in de EU? Dit vanwege het idioot grote aantallen adapters voor telefoons in huishoudens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
De HTC Desire is vanaf nu ook te bestellen op Hi.nl > Coming Soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 11-09 22:20
off: ik zie toch echt al 16 april staan bij Hi : http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Desire/THTDSIREbr.html

maar dat hoort thuis in het andere topic

On: Wanneer was dat dan met die wet? Mijn Nokia N82 heeft het bijv niet, en dacht de N97 ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l1m1t schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:41:
Het lijkt erop dat de eerste review samples al zijn verstuurd. Ik heb namelijk een video gevonden van FonehomeUK die de Desire al thuis aan 't testen is! :o

[video]
Leuk, maar wel een reclameplaatje.Vertelt helaas weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Het stak blijkbaar iets anders in elkaar.
http://www.elsevier.nl/we...le-telefoons.htm?rss=true

De grootste fabrikanten hebben een akkoord afgesloten voor een universele oplader, omdat ze door de europese commissie onder druk zijn gezet. Ik zie niet 1 2 3 per wanneer dat ingevoerd is. Maar van alle htc toestellen die ik de afgelopen tijd heb gezien, werden die via de usb poort opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17
JRKAP schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:47:
Ik heb het misschien over het hoofd gezien maar is de Desire op te laden aan de computer via de USB kabel?
Is wel aannemelijk, zover ik weet ondersteunen alle HTC telefoons dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:45
l1m1t schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:41:

[video]
Haha, er gaat iets met Sense niet helemaal goed in het filmpje. De klok blijft 'staan' terwijl ie naar andere homescreens toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:51
FabianNL schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Haha, er gaat iets met Sense niet helemaal goed in het filmpje. De klok blijft 'staan' terwijl ie naar andere homescreens toe gaat.
Komt omdat de gsm in de "widget plaats modus" staat. Vandaar ook het prullebakje onderin. Normaal gedrag dus.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

Boy

www.byoscoop.nl

FabianNL schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:19:
[...]

volgens mij niet...volgens mij kun je de homescreen's op deze manier verwijderen, onderaan staat 'remove' en dat heb je normaal als je een widget versleept. Ik denk dat dit dus die modus is om homescreens te verwijderen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Laatst online: 22-06 12:59
Jeroen04 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:51:
De HTC Desire is vanaf nu ook te bestellen op Hi.nl > Coming Soon
Tof! Hebben ze toch naar mijn feedback suggestie geluisterd om een comming soon kopje toe te voegen (stond bovenaan in het feedback topic, maar staat er nu niet meer tussen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

flappie27 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:39:
[...]

Tof! Hebben ze toch naar mijn feedback suggestie geluisterd om een comming soon kopje toe te voegen (stond bovenaan in het feedback topic, maar staat er nu niet meer tussen :) )
En volgens mij zit je in het verkeerde topic ; :+

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik word zo gek van de Hi-site. De prijs die ik voor een telefoon moet betalen verandert constant, en van die tabellen moet kortingen enzo klopt al helemaal niks. Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MarcoC schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:23:
Ik word zo gek van de Hi-site. De prijs die ik voor een telefoon moet betalen verandert constant, en van die tabellen moet kortingen enzo klopt al helemaal niks. Ongelofelijk.
Ik wil d'r ook zo snel mogelijk weg :) Vind het echt op ict gebied een stel prutsers, en ik irriteer me dr elke keer zo erg aan :+ die site alleen al..SEO based slaan de URI's sowieso al compleet nergens op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivoverhaegh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door ivoverhaegh op 11-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Luqq schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Ik wil d'r ook zo snel mogelijk weg :) Vind het echt op ict gebied een stel prutsers, en ik irriteer me dr elke keer zo erg aan :+ die site alleen al..SEO based slaan de URI's sowieso al compleet nergens op :+
offtopic:
Weet niet of het nog steeds zo is maar een paar jaar terug kon je sommige delen alleen maar bereiken met IE en met firefox werkte het gewoon niet. Niet half nee gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
klaasbram schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:49:
[...]

offtopic:
Weet niet of het nog steeds zo is maar een paar jaar terug kon je sommige delen alleen maar bereiken met IE en met firefox werkte het gewoon niet. Niet half nee gewoon niet
Dat is nog steeds zo. Met chrome kun je niet goed de verlening pagina's openen dan kloppen de prijzen niet. Maar laten we maar weer ontopic gaan.

Ik kreeg van een shop te horen dat de inhoud van de doos waarschijnlijk als volgt is:

In de HTC Desire doos zal het volgende zitten:
- Uiteraard het toestel
- Een USB kabel
- Headset
- Netstroom adapter (waar je de usb kabel in kan doen)
- Een MicroSD geheugenkaart. Grote hiervan is nog onbekend, dit zal 2 of 4 GB zijn.
- Handleidingen/Snelstartgids

Helaas geen hoesje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Geen hoesje, da's jammer. Ik had gehoopt dat er een hoesje in Touch Pro-stijl bij zou zitten. Telefoons zijn mij te kostbaar om ze zonder hoesje te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Upquark schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:02:
Geen hoesje, da's jammer. Ik had gehoopt dat er een hoesje in Touch Pro-stijl bij zou zitten. Telefoons zijn mij te kostbaar om ze zonder hoesje te vervoeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.ladyphoneshop.nl/images/product/88348/valenta-leather-pocket-06.jpg

Daar zou die in moeten passen de Valenta Pocket Deluxe loop No1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

Boy

www.byoscoop.nl

Upquark schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:02:
ik heb nog nooit hoesjes gehad om m'n telefoon...krasjes vallen altijd wel mee, gebeurt verder niets mee in m'n broekzak (moet je natuurlijk niet sleutels bij doen ;) )

ik heb nooit echt de meerwaarde gezien...mij lijkt het vervelend dat je 'm uit een hoesje moet halen om te gebruiken of alleen al om effe te kijken of je een bericht hebt of hoe laat het is...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
Boy schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:04:
[...]

ik heb nog nooit hoesjes gehad om m'n telefoon...krasjes vallen altijd wel mee, gebeurt verder niets mee in m'n broekzak (moet je natuurlijk niet sleutels bij doen ;) )

ik heb nooit echt de meerwaarde gezien...mij lijkt het vervelend dat je 'm uit een hoesje moet halen om te gebruiken of alleen al om effe te kijken of je een bericht hebt of hoe laat het is...
Je raakt er snel aan gewend! Meestal begin ik de eerste 4 maanden met een hoesje, waarna ik hem dan toch weg leg omdat dat toch net iets fijner is! Krasjes zijn na 4 maanden ook een stuk minder erg :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
een voordeel van een hoesje vind ik dat je hem ook in de auto even makkelijker ergens neerlegt want hij is gewoon goed beschermt. ook kan hij met een hoesje iets beter tegen een keer vallen ;-). Ik zou niet meer zonder kunnen en zeker met die handige pull lipjes is het heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:45
Op de T-Mobile site in Engeland staat nu ook nog eens duidelijk dat er een 4GB kaartje bijzit, evenals op Clove.co.uk. Denk dat 4GB nu wel zeker is dus.
Bronnen: http://www.clove.co.uk/vi...5F02D0184&Category=GROUP4
https://www.t-mobile.co.uk/shop/coming-soon/htc-desire/

Dit allemaal via XDA trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

een duitse hands on van de desire:

http://www.youtube.com/watch?v=9FDgjAeanTI

Na tijdje de telefoon van alle kanten te laten zien laat hij het os ook een beetje zien, Draait erg soepel ook met active wallpaper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
trion75 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:19:

Na tijdje de telefoon van alle kanten te laten zien laat hij het os ook een beetje zien, Draait erg soepel ook met active wallpaper aan.
Zie je wel, hij is gewoon snel. Leuk filmpje, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15
Luqq schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:41:
[...]

Zie je wel, hij is gewoon snel. Leuk filmpje, bedankt!
Nou, ik vind het wel meevallen. Niet zo snappy hoor. Frame rate is toch wel lager dan bij de Legend. Zover ik kan zien is deze Desire net zo snel als de versie op de beurzen. Echter kan dit natuurlijk nog veranderen als de firmware geoptimaliseerd wordt (debug mode uit bv). Maar tot op heden nog niet helemaal overtuigd (heb de Desire in pre-order staan btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan eigenlijk alleen een ietwat lage FPS bespeuren in het gedeelte waar er door de video's gescrolled wordt. Dat is alles. Valt mij alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
Valt me wel op dat hij minder snappy is dan de HD2. Dat had ik niet verwacht van een telefoon die op Android draait, helemaal niet van Andriod 2.1. Maar dat amoled-scherm hè, prachtig gewoon. De kleuren knallen echt van het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:59
Filmpje bekeken en ik vind 't allemaal lekker draaien hoor. Misschien iets vertraging tijdens het scrollen tussen die filmpjes/foto's, maar als dat alles is... :)

(Ik kan het dan ook verder niet vergelijken met eerder Android-toestellen, ik heb zelf een LG Viewty op 't moment, dus ALLES is een verbetering ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 14-09 17:10
toch wel een serieuze aderlating dat de desire geen aparte gpu bevat voor open gl, terwijl de milestone dat dan wel heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vandaag toch nog de mogelijkheid gehad om van de zilverkleurige twee foto's te maken in het daglicht:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4427484702/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4426721923/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hoe kom je daaraan man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

pina schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:20:
toch wel een serieuze aderlating dat de desire geen aparte gpu bevat voor open gl, terwijl de milestone dat dan wel heeft :(
http://forums.whirlpool.n...2846&r=22916666#r22916666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Volgens mij heeft de Desire een betere GPU dan de Milstone hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
  • Laatst online: 23-07 22:23
Rossi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:53:
Valt me wel op dat hij minder snappy is dan de HD2. Dat had ik niet verwacht van een telefoon die op Android draait, helemaal niet van Andriod 2.1. Maar dat amoled-scherm hè, prachtig gewoon. De kleuren knallen echt van het scherm!
Mijn HD2 (gewoon stock rom, 1.66 ofzo) is echt niet snappy! Eigenlijk nooit schokkerig/lag en ik verbaas me hier dan ook over de snelheid waarmee tussen die foto's/video's geskipt wordt :| Bij m'n HD2 zit daar echt minimale latency in, hier echt aanzienlijk, wat ik toch wel storend vind. Over het algemeen gaat het inderdaad wel gewoon vloeiend, dus in dat opzicht denk ik er nog steeds aan om m'n HD2 in te wisselen voor een Desire ^^

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Of de GPU van de Desire/Snapdragon (AMD Z430) sneller is dan van de milestone (PowerVR) weet ik niet, maar de Desire/Snapdragon heeft wel degelijk een aparte GPU voor Open GL,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik heb ook een HD2 gehad en ik vond deze toch vloeiend bewegen met het kiezen van de verschillende Sense tabs. Over het algemeen ging dit gewoon snel en soepel. Zeker met het bekijken van foto's enzo. Gewoon 60fps. Echter gebruikt de sense interface op de HD2 zover ik weet wel hw acceleratie.

Al met al beweegt de sense interface EN het windows start menu (windows 6.5) vloeiender op de HD2 dan op de Desire. Neemt niet weg dat de Desire rom nog niet final is en dus nog een snelheidswinst kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

trion75 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:19:

en part 2 van de hands on:

http://www.youtube.com/watch?v=5_rT9YzE-xg

toch vind ik het wel lekker lopen hoor en duidelijk veel beter dan op m'n touch pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 13-09 18:20
robertwebbe schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:29:
Ik heb vandaag toch nog de mogelijkheid gehad om van de zilverkleurige twee foto's te maken in het daglicht:
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4427484702/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4426721923/
Bedankt. Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke kleur ik nou mooier vind. Heeft deze nou dezelfde kleur als de legend? Beide zijn toch van aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

De Desire is niet van aluminium maar van kunststof. Ik heb ook nog even snel het toestel proberen te filmen en daarbij klop ik op het materiaal om te zien of het kunststof of metaal is: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4426732591/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik vind die zilveren editie op die foto's wel verdacht veel weghebben van lelijk grijs ;(. Ik had gehoopt dat de zilveren Desire nog enigszins op de Legend zou lijken, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
trion75 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:21:
[...]

toch vind ik het wel lekker lopen hoor en duidelijk veel beter dan op m'n touch pro.
Rond 7.25, klopt het dat er een soort vertaal prog op zit? (me duits is niet zo goed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

ja je kan tekst selecteren en deze meteen door google translate laten vertalen of ze kopieren of versturen of erop zoeken, wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
Mafk33s schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Mijn HD2 (gewoon stock rom, 1.66 ofzo) is echt niet snappy! Eigenlijk nooit schokkerig/lag en ik verbaas me hier dan ook over de snelheid waarmee tussen die foto's/video's geskipt wordt :| Bij m'n HD2 zit daar echt minimale latency in, hier echt aanzienlijk, wat ik toch wel storend vind. Over het algemeen gaat het inderdaad wel gewoon vloeiend, dus in dat opzicht denk ik er nog steeds aan om m'n HD2 in te wisselen voor een Desire ^^
wat wil je nou precies zeggen? Snappy is positief, snappy betekent dat de HD2 sneller reageert dan de desire, mijns inziens. En dat vind ik dus wel opvallend.
Anteros schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:11:
Ik heb ook een HD2 gehad en ik vond deze toch vloeiend bewegen met het kiezen van de verschillende Sense tabs. Over het algemeen ging dit gewoon snel en soepel. Zeker met het bekijken van foto's enzo. Gewoon 60fps. Echter gebruikt de sense interface op de HD2 zover ik weet wel hw acceleratie.

Al met al beweegt de sense interface EN het windows start menu (windows 6.5) vloeiender op de HD2 dan op de Desire. Neemt niet weg dat de Desire rom nog niet final is en dus nog een snelheidswinst kan behalen.
Nee dat is wel waar. Ben benieuwd of dat nog veel verschil maakt. Hoeveel kunnen ze optimaliseren in zo'n korte tijd? En kan de desire niet gebruik maken van hardware-acceleratie? Is dat iets wat Android niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 13-09 18:20
robertwebbe schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:53:
De Desire is niet van aluminium maar van kunststof. Ik heb ook nog even snel het toestel proberen te filmen en daarbij klop ik op het materiaal om te zien of het kunststof of metaal is: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4426732591/
O ik dacht dat ik tegen was gekomen dat de desire ook van aluminium was. Dit vind ik wel erg jammer. Ik wil ze in beide kleuren in mijn handen zien maar als het dus van kunststof is verwacht ik dat de zilveren versie niet zo mooi zal vinden. Als die in aluminium was geweest was de desire een stuk mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
Rossi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:
[...]

wat wil je nou precies zeggen? Snappy is positief, snappy betekent dat de HD2 sneller reageert dan de desire, mijns inziens. En dat vind ik dus wel opvallend.

[...]
Right. Mafk33s heeft een bijspijkercursus engels (of googelen) nodig :P Forgive me.

@ 2e hands on filmpje gaat het wel lekker allemaal. Nu ben ik wel weer verliefd <3

[ Voor 11% gewijzigd door Mafk33s op 12-03-2010 21:30 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Echt heel verrassend he, voor iemand die al jaren voor een telecombedrijf werkt :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Rossi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:

[...]

Nee dat is wel waar. Ben benieuwd of dat nog veel verschil maakt. Hoeveel kunnen ze optimaliseren in zo'n korte tijd? En kan de desire niet gebruik maken van hardware-acceleratie? Is dat iets wat Android niet ondersteund?
Vaak compilen ze de software in debug mode zodat ze makkelijk de software kunnen debuggen, loggen, enz. Als alle kronkels eruit zijn, dan zetten ze de compiler om en compileert de code naar een final versie. Deze is meestal een stuk(je) kleiner en sneller. Ik weet uiteraard niet of de Sense interface/android op de Desire in debug mode staat, maar ik hoop van wel :). Al moet ik zeggen dat part 2 er wel beter uit ziet...

Android an sich maakt geen gebruik van hw acceleratie. Alleen eventuele applicaties/spellen. iPhone doet dat bv wel en de sense interface op windows mobile ook. Ik hoop dat android uiteindelijk ook maximaal gebruik maakt van hw acceleratie.

Verder denk ik dat android 2.5/3.0 gebruik zal maken van een geoptimaliseerde Dalvik virtual machine. Deze zal dan een vorm van JIT-compilatie toepassen op applicaties, waardoor de boel een stuk sneller kan gaan draaien. Ik had gelezen dat een deel van deze code al in android 2.1 zit, maar deze is echter niet standaard geactiveerd. Maar persoonlijk denk ik dat we niet heel lang hoeven te wachten totdat er er vorm van JIT compilatie toegepast gaat worden in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26 maart word de Desire gereleased, heb ik van android.modaco.com, zal wel UK zijn maar het is dus rond die tijd wel te verwachten.
Ik denk dat dit wel dé opvolger van mijn Hero word. Omdat ik er toch wel veel mee doe.
Ik heb de HD2 gezien met de snapdragon processor en dat was magisch vloeiend gewoon.
Denk ook wel dat er aardig wat custom roms er voor komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
De Legend was als eerste in NL, de Desire wordt als eerste in de UK geleverd. Nergens anders op de wereld hebben ze nog legends, daarom was tweakers.net in het nieuws, omdat wij ineens allemaal Legends geleverd kregen.. :D 26 maart is inderdaad de datum dat hij naar de UK gaat, dus ik verwacht in de loop van komende week de eerste reviewsamples te zien opduiken..hoop weer eentje bij mattentracy.co.uk, erg leuke review hebben die ervan gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2022
Ik had eigenlijk een vraag je aan robertwebbe?
Erg mooie foto's trouwens, en een leuk filmpje.
Mijn complimenten!! _/-\o_ _/-\o_

Blijkbaar heb jij met dit toestel kunnen spelen?
Ben je ook in de positie om de Desire te testen?
Of heb je het ze beiden al weer in moeten leveren?

Anders had je dat test programma voor multitouch kunnen proberen? :?

En nog even iets voor de andere discussie partners hier in dit forum.
Ik snap niet hoe jullie hier zo makkelijk over dit multitouch probleem heen kunnen stappen.
Ik ben eigenlijk ook van plan om de Desire te kopen.
Maar toen ik zag dat die multitouch problemen had. Ik begin nu ernstig te twijfelen.
Wie koopt er nu een telefoon van meer als 400,- euro waar je niet eens een multitouch game op kunt spelen? :) :) :)

[ Voor 37% gewijzigd door Lime1 op 13-03-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Lime1 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:45:
Erg mooie foto's trouwens, en een leuk filmpje.
Mijn complimenten!! _/-\o_ _/-\o_

En nog even iets voor de andere discussie partners hier in dit forum.
Ik snap niet hoe jullie hier zo makkelijk over dit multitouch probleem heen kunnen stappen.
Ik ben eigenlijk ook van plan om de Desire te kopen.
Maar toen ik zag dat die multitouch problemen had. Ik begin nu ernstig te twijfelen.
Wie koopt er nu een telefoon van meer als 400,- euro waar je niet eens een multitouch game op kunt spelen? :) :) :)
Over dat multitouch..die bug is pas na 2 maand opgedoken nadat de nexus one uit was..en iedereen kan gewoon prima multitoch gebruiken. Dus het lijkt me niet alsof het in de praktijk erg merkbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Lime1 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:45:

De bruine was een marketing sample welke op een hele oude softwarerelease draaide, alles wat je dan test is niet representatief in vergelijking met de software van de productiemodellen.
De zilveren was een dummy, alleen de behuizing en het display zijn echt. Aan de binnenkant zit slechts wat vulmateriaal zodat hij op het juiste gewicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik vroeg me af of er ergens dat hoesje van de nexus one te koop is? Ik mag 16 april verlengen en ben er na 2 jaar achter dat een telefoon in mijn broekzak veel krassen oploopt... Die van de nexus vond ik er wel gaaf bij passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

trion75 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:21:
[...]

En deeltje 3:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-WaPiOUk8hM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafk33s
Wtf, zie ik nou een roze vlek tijdens het fotograferen of komt dat door de belichting en dergelijke? Laten we hopen op het laatste, anders krijgen we weer hetzelfde gezeur als met de HD2 :P

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog geen unboxing geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Luqq schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Over dat multitouch..die bug is pas na 2 maand opgedoken nadat de nexus one uit was..en iedereen kan gewoon prima multitoch gebruiken. Dus het lijkt me niet alsof het in de praktijk erg merkbaar is!
Multi-touch is nog niet zo lang toegevoegd aan Android, dus misschien zijn er gewoon nog niet zoveel applicaties die die multi-touch gebruiken. Dan is het nu misschien nog niet merkbaar, maar later, wanneer meerdere applicaties opduiken met multi-touch, misschien wel heel erg merkbaar (en niet fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mafk33s schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:08:
[...]

Wtf, zie ik nou een roze vlek tijdens het fotograferen of komt dat door de belichting en dergelijke? Laten we hopen op het laatste, anders krijgen we weer hetzelfde gezeur als met de HD2 :P
Viel me ook al op. Blijkbaar hebben ze bij HTC niks van de HD2 geleerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
QplQyer schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Multi-touch is nog niet zo lang toegevoegd aan Android, dus misschien zijn er gewoon nog niet zoveel applicaties die die multi-touch gebruiken. Dan is het nu misschien nog niet merkbaar, maar later, wanneer meerdere applicaties opduiken met multi-touch, misschien wel heel erg merkbaar (en niet fijn).
Het is geen bug. het is een hardware limitatie van HTC modellen. Toevalligerwijs is HTC juist de fabrikant die al meer dan een jaar multitouch inj zijn toestellen heeft. De limitatie zit namelijk ook in de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
robertwebbe schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:04:
[...]

De bruine was een marketing sample welke op een hele oude softwarerelease draaide, alles wat je dan test is niet representatief in vergelijking met de software van de productiemodellen.
De zilveren was een dummy, alleen de behuizing en het display zijn echt. Aan de binnenkant zit slechts wat vulmateriaal zodat hij op het juiste gewicht komt.
Oke dat is dan duidelijk, bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lime1
Maverick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:41:
[...]

Het is geen bug. het is een hardware limitatie van HTC modellen. Toevalligerwijs is HTC juist de fabrikant die al meer dan een jaar multitouch in zijn toestellen heeft. De limitatie zit namelijk ook in de Hero.
Maar als ze dit al bij de hero wisten dan hebben ze toch ruim de tijd gehad om dit voor een nieuw topmodel op te lossen zou je zo zeggen?
En zo al er ook al werd gezegd, er komen in het komende jaar alleen maar meer applicaties bij met multitouch.
Iemand die een game wil ontwikkelen om te verkopen in de android store, zal hier niet echt door aangespoord zijn denk ik zo?

Maar even wachten tot ie echt uit is denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Lime1 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:23:
[...]

Maar als ze dit al bij de hero wisten dan hebben ze toch ruim de tijd gehad om dit voor een nieuw topmodel op te lossen zou je zo zeggen?
En zo al er ook al werd gezegd, er komen in het komende jaar alleen maar meer applicaties bij met multitouch.
Iemand die een game wil ontwikkelen om te verkopen in de android store, zal hier niet echt door aangespoord zijn denk ik zo?

Maar even wachten tot ie echt uit is denk ik zo.
Der valt niets op te lossen. Er is vast een reden waarom ze toch weer voor deze tochscreens kiezen. Wellicht geld of energieverbruik. Weten wij veel. Er zijn zo goed als geen applicaties waarbij je iets merkt van deze beperking.
Je hoeft echt niet te wachten tot hij uit is, dit zal gewoon weer het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
Maverick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:28:
[...]

Der valt niets op te lossen. Er is vast een reden waarom ze toch weer voor deze tochscreens kiezen. Wellicht geld of energieverbruik. Weten wij veel. Er zijn zo goed als geen applicaties waarbij je iets merkt van deze beperking.
Je hoeft echt niet te wachten tot hij uit is, dit zal gewoon weer het geval zijn.
Ik snap niet dat jij hier vrede mee kunt hebben.
Feit is dat de multi-touch hardware- of softwarematig faalt. Jij, andere tweakers of ik zouden maar net een programma hebben die hierdoor zijn werkt niet kan doen.
Als je een product koopt ( 425 euro! ) wil je dat deze naar behoren functioneert , dus is het terecht dat mensen er ongerust over zijn en verwachten dat HTC er werk van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
yur400 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:14:
[...]

Ik snap niet dat jij hier vrede mee kunt hebben.
Feit is dat de multi-touch hardware- of softwarematig faalt. Jij, andere tweakers of ik zouden maar net een programma hebben die hierdoor zijn werkt niet kan doen.
Als je een product koopt ( 425 euro! ) wil je dat deze naar behoren functioneert , dus is het terecht dat mensen er ongerust over zijn en verwachten dat HTC er werk van maakt.
Feit is dat ik inmiddels 3/4-jaar een apparaat heb dat "faalt". En ik het nog nooit gemerkt heb tijdens het gebruik. Er zijn gewoon geen real world situaties waarbij dit probleem opspeelt.
Buiten dat, ik zou graag zien dat het scherm perfect is, maar dat is ie niet. Dan kan ik wel roepen dat er een fix moet komen, maar het is gewoon een feit dat die niet gaat verschijnen. Hoe hard je dat ook wilt.
Als je hier geen last van wilt hebben moet je geen Desire kopen maar een Milestone of een X10 (hoewel ik niet weet of deze niet toevallig van hetzelfde "euvel" last heeft. Gezien de relatie HTC - SE heb je best kans dat die dezelfde digitizer gebruiken in hun schermen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Maverick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:28:
[...]
(...) Dan kan ik wel roepen dat er een fix moet komen, maar het is gewoon een feit dat die niet gaat verschijnen. Hoe hard je dat ook wilt.
Is al 100% zeker dat er geen fix komt dan? Het oogt zo op het eerste gezicht softwarematig, en ik kan me zo geen voorstelling maken van hoe een touchscreen hardwarematig verkeerde inputcoordinaten doorkrijgt?! Maar, zelfs als het hardwarematig zou zijn, dan lijkt een softwarematige workaround (dus géén fix!) me goed mogelijk.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Ik dacht dat dat multitouch probleem alleen bij de Google phone voorkwam?

Never mind :')

[ Voor 36% gewijzigd door sphere op 13-03-2010 21:36 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Over welk multitouch probleem hebben we het hier nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Obiter dictum schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:13:
[...]

Is al 100% zeker dat er geen fix komt dan? Het oogt zo op het eerste gezicht softwarematig, en ik kan me zo geen voorstelling maken van hoe een touchscreen hardwarematig verkeerde inputcoordinaten doorkrijgt?! Maar, zelfs als het hardwarematig zou zijn, dan lijkt een softwarematige workaround (dus géén fix!) me goed mogelijk.
Ik blijf mezelf volgens mij herhalen. het is géén software limitatie.

Hier een quote van Dianne Hackborn (Android framework engineer):
this is how the touch screen hardware on
the Nexus One works (which is essentially the same screen as on the G1 and
myTouch). The Droid has a sensor from a different manufacturer, with
different behavior. Other phones will likewise have different sensors.

This has nothing to do with the Android platform. Please do not file bugs about it. Android is just reporting what the hardware is capable of reporting. There is no “normalization” for games or such, there is just the data the screen provides. (Though there is some special code in the current framework for cleaning up the data from the Droid screen; arguably this should be in the driver or firmware for it, since this is really screen and hardware specific kind of stuff. At any rate, it is not applicable to basic screen capabilities like here.)
De enige manier waarop dit weggaat is als HTC een ander scherm gaat gebruiken of als synaptics het scherm aanpast. Aangezien de enige manier om het te merken is door er met een vergrootglas naar te kijken zal dit niet gebeuren.
Het ClearPad 2000 scherm (dat in de G1, Mytoch, hero, n1, legend en desire zit) is gewoon niet in staat zulk soort geavanceerde bewegingen op een andere manier te registreren

Ben je nog steeds eigenwijs, dan heb je hier wat leesvoer: http://groups.google.com/...8fd9a2b8/70e9dd235d519955
Ganymedus schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:22:
Over welk multitouch probleem hebben we het hier nu?
Deze: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qzhUzq6bTPg]

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 13-03-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Dat is stom.... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
@Maverick
Ik weet niet wat jij allemaal op je devices wel of niet doet, maar in het laatste filmpje hoor je duidelijk vanaf 0:14
"I was talking with my friend Robert.....he was telling me he had a lot of issues with the Nexus One touchscreen. So he made an app here.."
Mensen merken dus daadwerkelijk dat de touchscreen niet lekker werkt. Vandaar dat dit naar boven komt drijven.
Dat het dus in jou apps geen problemen oplevert, betekent nog niet dat anderen er geen problemen mee kunnen krijgen.
Bovendien pakt t scherm de "invers" als je pinched. Dit is waarschijnlijk geen probleem als je je vingers meteen van je scherm afhaalt, maar er zullen ook situaties zijn waar je dat niet zult doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Voor pinch & zoom maakt het totaal niet uit, de afstand tussen de punten bepaalt het zoomniveau. Die afstand verandert niet als de aanraakpunten ineens "omklappen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik denk dat het voor de meeste applicaties niet uit maakt. Verder gebruik je multitouch niet zo heel vaak (althans ik), behalve misschien met spellen (en die speel ik niet). De HD2 heeft ook multitouch en waarschijnlijk ook dit probleem. Nooit last van gehad. Voor mij is het dus geen enkel probleem en ga er dus ook niet moeilijk over doen. Ik geloof ook meteen dat dit niet softwarematig op te lossen is. Het is gewoon een beperking van de digitizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien kunnen we beter een apart topic maken over het mulitouch gedeelte en of dit een probleem is? het gaat nu namelijk meer over mulitouch dan over de desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

waarom niet hier laten? het gaat over de multitouch van de desire namelijk.

En daarbij er is nu weinig te melden omdat niemand hem nog heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TWFpa2Vs schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:58:
Misschien kunnen we beter een apart topic maken over het mulitouch gedeelte en of dit een probleem is? het gaat nu namelijk meer over mulitouch dan over de desire.
Dat mag best, inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Maverick schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Ik blijf mezelf volgens mij herhalen. het is géén software limitatie.

Hier een quote van Dianne Hackborn (Android framework engineer):

[...]

De enige manier waarop dit weggaat is als HTC een ander scherm gaat gebruiken of als synaptics het scherm aanpast. Aangezien de enige manier om het te merken is door er met een vergrootglas naar te kijken zal dit niet gebeuren.
Het ClearPad 2000 scherm (dat in de G1, Mytoch, hero, n1, legend en desire zit) is gewoon niet in staat zulk soort geavanceerde bewegingen op een andere manier te registreren

Ben je nog steeds eigenwijs, dan heb je hier wat leesvoer: http://groups.google.com/...8fd9a2b8/70e9dd235d519955

[...]

Deze: [video]
Ik heb dit even getest op m'n Legend (zelfde app) en dat "inverse" gedoe komt inderdaad ook voor. Soms doet ie het goed, maar meestal niet. Overigens heb ik van dit probleem in de praktijk nog niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

toch vreemd dat hij het soms goed doe dan. Lijkt me als het een hardware iets is dat het altijd hetzelde is toch?

Dan hou ik toch weer de hoop dat het met een driver te fixen is.

Overigens denk ik dat ik er niet veel last van zal hebben, maar op z'n tijd een spelletje is ook wel leuk en dan moet hij het wel goed doen.

Maar heb geen zin om te wachten op een andere telefoon en de overige die nu op de markt zijn vind ik toch minder dan de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

trion75 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:49:
toch vreemd dat hij het soms goed doe dan. Lijkt me als het een hardware iets is dat het altijd hetzelde is toch?

Dan hou ik toch weer de hoop dat het met een driver te fixen is.
Ik zou er niet al te veel op hopen, volgens mij is al redelijk zeker vastgesteld dat het een hardware probleem is. Wat slimme software zou (in principe) het probleem kunnen verminderen, het lijkt erop dat de controle over de as waarin bewogen wordt (x of y) naar de andere vinger springt zodra de assen snijden. (je kan bijvoorbeeld prima multi touchen in overstaande hoeken, aangezien je dan geen assen snijdt)

[ Voor 7% gewijzigd door Elp op 14-03-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Lijkt me sterk dat je in dagelijks gebruik daar last van gaat krijgen, kan me niet echt voorstellen waar je tijdens het browsen 2 assen tegelijk pakt met multi touch.

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en abonnementen graag hier en niet in dit topic.