Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Gelden leuke spelletjes enzo, en gewoon browsen, twitter en dat soort gedoe als zware apps. Want zit erg te twijfelen tussen de desire en de legend. Vind de legend wel heeeel erg mooi... de desire ook btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik zit te denken aan de Desire of N1 maar mag pas in juli verlengen. 1 van de 2 nemen of wachten op andere toestellen later dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Cheezborger schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:16:
Voor 50 euro meer heb je de Desire met FM en een snellere processor en groter scherm. Dat gaf voor mij wel de doorslag.
De Desire is inderdaad sneller, heeft een groter scherm en is niet heel veel duurder.

Maar de Legend is een stuk mooier (imo: http://www.youtube.com/watch?v=14MEt8VoU3s), steviger (http://www.youtube.com/watch?v=RswxERugxAc 3:45) en handzamer.

Voor allebij is wel wat te zeggen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-03-2010 20:31 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Eigenlijk zat ik meer in mijn gedachten een sony xperia x10 te nemen, maar ik hoor dat deze vaak traag reageert enzo. Ik wil graag een snelle telefoon.(liever dat ie iets minder kan, maar wel snel alles verder doet.)

Is de desire stuk beter als ik het vergelijk met de xperia x10 als men kijkt naar snelheid in het dagelijks gebruikt?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ewivis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:23:
Eigenlijk zat ik meer in mijn gedachten een sony xperia x10 te nemen, maar ik hoor dat deze vaak traag reageert enzo. Ik wil graag een snelle telefoon.(liever dat ie iets minder kan, maar wel snel alles verder doet.)

Is de desire stuk beter als ik het vergelijk met de xperia x10 als men kijkt naar snelheid in het dagelijks gebruikt?
Denk het wel. De oorzaak daarvoor is vooral softwarematig: Android 2.x is sneller dan 1.x en bovendien heeft HTC haar Sense interface geoptimaliseerd voor Android. Ik weet niet hoe dat met Rachel zit (de interface van de X10). De X10 draait sowieso nog 1.x

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
LB06 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:25:
[...]

Denk het wel. De oorzaak daarvoor is vooral softwarematig: Android 2.x is sneller dan 1.x en bovendien heeft HTC haar Sense interface geoptimaliseerd voor Android. Ik weet niet hoe dat met Rachel zit (de interface van de X10). De X10 draait sowieso nog 1.x
klopt en het is geloof ik nog niet duidelijk of die upgrade komt voor de x10. Relaxt is dat de desire dat wel al heeft! :) is het mogelijk om de software te installeren die op de desire geinstalleerd staat op de x10 te zetten?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ewivis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:36:
[...]

klopt en het is geloof ik nog niet duidelijk of die upgrade komt voor de x10. Relaxt is dat de desire dat wel al heeft! :) is het mogelijk om de software te installeren die op de desire geinstalleerd staat op de x10 te zetten?
SE heeft allang toegezegd dat die er wel komt. Wanneer is alleen de vraag, daar willen ze niets over kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:16:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=637063

Lees dat draadje eens goed door, en je zult zien zien dat alle problemen duidelijk softwarematig zijn en dus updateable, dus no worries.
Dit is toch wel een erg kritische en technische beoordeling. Zeer lezenswaardig overigens. Niet de standaard bla bla, maar een expert met goede meetapparatuur http://www.displaymate.com/Nexus_One_ShootOut.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
ennnnnnnn de eerste review! Weliswaar chinees, maar toch erg veel leuke foto's:

http://babelfish.yahoo.co...=zh_en&btnTrUrl=Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Zijn de ROMS voor de N1 en de Desire eigenlijk compatibel met elkaar, zoals dat bij de Magic en Dream? Aangezien er onlangs een Desire rom voor de N1 verschenen is op XDA?
Ik ben namelijk wel geinteresseerd in de Desire maar ik wil geen Sense

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Leuk, maar dat gaat over de N1. Is het al zeker dat de Desire last heeft van precies dezelfde verschijnselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er ook niet vlekkeloos uit..

http://www.youtube.com/watch?v=7rOgFX1-EwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
@bertjeknor
Je ziet duidelijk dat dit nog een software probleem is, dus hoogstwaarschijnlijk verholpen in de final version. Zit er een beetje het zelfde uit als dat ik met mijn ds 2 plekken indruk, de input registreert dan het midden van die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
k7of9 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:01:
Zijn de ROMS voor de N1 en de Desire eigenlijk compatibel met elkaar, zoals dat bij de Magic en Dream? Aangezien er onlangs een Desire rom voor de N1 verschenen is op XDA?
Ik ben namelijk wel geinteresseerd in de Desire maar ik wil geen Sense
Ik kan het me niet voorstellen, dat een ROM van de Desire zonder aanpassingen op de N1 draait (of andersom). De kans is zeer klein dat je ze letterlijk op allebei kan gebruiken.
Waarschijnlijk is het verschil echter zo klein dat slechts een paar kleine aanpassingen voldoende zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
erriccartman schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:40:
@bertjeknor
Je ziet duidelijk dat dit nog een software probleem is, dus hoogstwaarschijnlijk verholpen in de final version. Zit er een beetje het zelfde uit als dat ik met mijn ds 2 plekken indruk, de input registreert dan het midden van die 2.
Het probleem lijkt ook in de Nexus One te zitten ( http://www.neowin.net/new...-major-multitouch-problem )
Voor normaal gebruik lijkt het niet echt een probleem te zijn, het inzoomen lijkt gewoon te werken.
Toch hoop ik dat het een softwareprobleem is dat vlug opgelost is.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
erriccartman schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:40:
@bertjeknor
Ik denk dat dit wel final is, want de Nexus One heeft het ook. Overigens vraag ik me af hoeveel daarvan in dagelijks gebruik te merken is. Je doet toch niet zo gek veel bijzonders met multitouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
Oh, ok. Dan heb ik niets gezegd. Maar valt denk ik allemaal wel mee, ik bedoel. Ik denk dat ik multitouch alleen gebruik om te browsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Dat het nu pas bekend wordt (2maand na de release), zegt wel genoeg lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Enige wat je gebruikt is pinch to zoom. En dat werkt gewoon :) Zelfs met die zogenaamde problemen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Precies..ik bedoel, als je het wiskundig bekijkt, je zoomt in op het punt precies tussen je 2 vingers in, en laat dat punt nou net het snijpunt zijn van het lijnstuk tussen je 2 vingers en zijn spiegeling door de Y-as... --> X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Hier nog een aardig filmpje van het YouTube kanaal van de Consumentenbond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
Snake schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:18:
Enige wat je gebruikt is pinch to zoom. En dat werkt gewoon :) Zelfs met die zogenaamde problemen :)
Heleboel spellen gebruiken multi-touch bij het besturen. Het lijkt me wenselijk als je scherm dan reageert zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Luqq schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:21:
Precies..ik bedoel, als je het wiskundig bekijkt, je zoomt in op het punt precies tussen je 2 vingers in, en laat dat punt nou net het snijpunt zijn van het lijnstuk tussen je 2 vingers en zijn spiegeling door de Y-as... --> X
Sowieso moet het eenvoudig softwarematig op te lossen zijn als je er rekening mee houdt dat je vingers niet opeens van plek kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik vroeg me overigens nog af of er ooit een definitieve conclusie is geweest over het Voice Input punt, dit vind ik toch aardig belangrijk, in een eerdere handson/vergelijking met de nexus one werd het ontbreken van voice 2 text als minpunt van de Desire aangehaald, maar nu hoor ik weer hier en daar dat het wel beschikbaar is en zag ik o.a. een foto waar het mic logo'tje in het keyboard op staat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Toen hij op MWC stond, zag ik een microfoontje bij het toetsenbord..bij de filmpjes op CeBIT zie ik hem niet meer staan ;(

Daarnaast hoor ik dat voice recognition geen eigenschap van de nexus one is, maar van android 2.1.

[ Voor 29% gewijzigd door Luqq op 07-03-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Katseviool schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:50:
Hier nog een aardig filmpje van het YouTube kanaal van de Consumentenbond :)
Leuk filmpje, helemaal leuk om te zien dat die kerel zijn ogen niet van dat toestel af kan houden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Luqq schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:11:
Toen hij op MWC stond, zag ik een microfoontje bij het toetsenbord..bij de filmpjes op CeBIT zie ik hem niet meer staan ;(

Daarnaast hoor ik dat voice recognition geen eigenschap van de nexus one is, maar van android 2.1.
Misschien is het wel de oude toetsenbord die werd in plaats van de nieuwe toetsenbord die op MWC geïnstalleerd was. Als ik de filmpjes van CeBIT en MWC bekijkt dan is er een kleurverschil in de achtergrond van de toetsenbord.

Zoals je al zei: Voice recognition is een onderdeel van Android 2.1. Het lijkt mij sterk dat dit er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Tenshu schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Misschien is het wel de oude toetsenbord die werd in plaats van de nieuwe toetsenbord die op MWC geïnstalleerd was. Als ik de filmpjes van CeBIT en MWC bekijkt dan is er een kleurverschil in de achtergrond van de toetsenbord.

Zoals je al zei: Voice recognition is een onderdeel van Android 2.1. Het lijkt mij sterk dat dit er niet in zit.
Yep. Daarnaast las ik over de nexus one dat de N1 het eerste toestel is met voice recognition "out-of-the-box"..dus klinkt alsof dat of er ook inzit, of later installeerbaar is(wat zelfs op de iphone mogelijk is..)

Heb er trouwens even een mailtje over gestuurd naar matt van mattandtracy.co.uk, die heeft namelijk een Legend testversie tot zijn beschikking :) Lijkt me dat die namelijk vrijwel hetzelfde is qua software als de Desire..

[ Voor 14% gewijzigd door Luqq op 08-03-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er ook een gps antenne in?

jep, stond (nog) niet in de specs van pricewatch

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

Boy

www.byoscoop.nl

ja, maar lees effe in het vervolg de startpost of google eventjes...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Luqq schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:05:
[...]
Yep. Daarnaast las ik over de nexus one dat de N1 het eerste toestel is met voice recognition "out-of-the-box"..dus klinkt alsof dat of er ook inzit, of later installeerbaar is(wat zelfs op de iphone mogelijk is..)

Heb er trouwens even een mailtje over gestuurd naar matt van mattandtracy.co.uk, die heeft namelijk een Legend testversie tot zijn beschikking :) Lijkt me dat die namelijk vrijwel hetzelfde is qua software als de Desire..
Het zou raar zijn als dit er niet op staat, want ik gebruik het al op mijn G1 en zit er standaard in.

BTW text-to-speech moet je wel downloaden (in ieder geval op mijn G1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Tenshu schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:50:
[...]

Het zou raar zijn als dit er niet op staat, want ik gebruik het al op mijn G1 en zit er standaard in.

BTW text-to-speech moet je wel downloaden (in ieder geval op mijn G1).
Zoiets wou ik even horen :) hoop alleen dat hij dan ook in HTC's keyboard integreert, hoewel ik ook wel op XDA vertrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Luqq schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:14:
[...]

Zoiets wou ik even horen :) hoop alleen dat hij dan ook in HTC's keyboard integreert, hoewel ik ook wel op XDA vertrouw :)
Text naar speech is wel wat anders als speech naar tekst he ;)

Maar beide zit geloof ik bij android 2.1 alleen volgens mij wordt nederlands niet ondersteunt, geen idee of dit binnenkort alsnog komt?

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
De reviews van de Legend schieten ondertussen uit de grond, en alhoewel dit het Desire forum is geeft het een zeer goede indruk van de vernieuwde Sense interface van HTC. Om het verder kort te houden een quote uit de review van TechRadar over de Legend: "Apple should be scared". Geeft goede hoop voor de Desire die qua processorkracht, ram, en schermresolutie daar nog eens flink overheen gaat. Onder andere het vernieuwde HTC Sense on-screen keyboard wordt gekroond tot de beste op de markt van smartphones. Enjoy!

http://www.techradar.com/...d-675421/review?artc_pg=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nice. Een aantal kritiekpuntjes op de Legend zijn de knopjes, die -in vergelijking met het anderszins prima ontwerp- nogal plastic aanvoelen en dat de camera/flash niet echt om over naar huis te schrijven zijn.

Ik verwacht niet dat de de knopjes op de Desire beter zijn (puur afgaand op de foto's), maar het zal wellicht wat minder afsteken, omdat ik verwacht dat het design en de bouwkwaliteit van de Desire überhaupt minder zal worden geprezen dan die van de Legend.

Ik heb geen flauw idee hoe de camera van de Desire gaat zijn.. Ik verwacht er niet al te veel van, maar dat is puur een gut feeling. Iemand een idee? :)

Wat in ieder geval positief is, is dat het keyboard zo goed is. Het scherm van de Desire is groter dus het kan alleen maar beter worden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De camera zal wel gelijkwaardig zijn aan de Nexus One. Dus daar zou je eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
In deze review lees ik dat de batterij van de Legend na ongeveer na 8/9 uur op is na zwaar gebruik, wat me niet erg lang lijkt:
This meant from fully charged, we activated Bluetooth music playback, browsed the internet constantly, downloaded applications, streamed video, downloaded a 164MB file and played with Google Maps repeatedly to see how long the battery could hold out.

We also pushed the screen to full brightness with no time out, activated push email and set Twitter and Facebook to update as often as possible.

The HTC Legend managed to hold out for eight and a half hours before dying completely - which we suppose is average.

What is weird is that if you turn off the background apps - music, Bluetooth and so on - the HTC Legend still managed to drain completely in nine hours.
Als ik dan de batterijen van de Legend en de Desire vergelijk (1300 mAh vs 1400 mAh) lijkt mij toch dat de batterij van de Desire in een kortere tijd leeg zal zijn. Het scherm is immers groter, en er zit ook een snellere processor in.

Iemand die een idee heeft hoe lang de batterij van de Desire met "normaal" gebruik mee zou moeten gaan?

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Andere review schrijft ook iets over accu tijd van de Legend:
Respectable Battery Life

The Legend ran 36 hours before it died on me. Not too bad, considering I had an hour-long call plus about five shorter ones, sent and received around 20 text messages, and spent almost a whole day browsing the web, checking Twitter, and showing it off to my friends. After the horror of seeing my G1's battery deplete in half a day when I first bought it, the Legend's 1300mAh battery ran to my satisfaction.
Met andere woorden, normaal gebruik rond de 1,5 dag. Wat ik toch zeer netjes vind. Vergeet niet dat de test hierboven is gemaakt met scherm altijd aan op full brightness, en het scherm is volgens mij nog steeds de grootste stroomvreter in een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
tigid schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:23:
[...]

In deze review lees ik dat de batterij van de Legend na ongeveer na 8/9 uur op is na zwaar gebruik, wat me niet erg lang lijkt:

[...]

Als ik dan de batterijen van de Legend en de Desire vergelijk (1300 mAh vs 1400 mAh) lijkt mij toch dat de batterij van de Desire in een kortere tijd leeg zal zijn. Het scherm is immers groter, en er zit ook een snellere processor in.

Iemand die een idee heeft hoe lang de batterij van de Desire met "normaal" gebruik mee zou moeten gaan?
Ik reageer even vanuit N1-ervaring; de batterij is idd een hekel punt, bij veelvuldig gebruik (met name maps) trekt hij de batterij in een dag helemaal leeg. Moet ook wel zeggen dat ik veel Spotify luister, maar langer dan 1.5 dag zal hij het niet volhouden.

Het ligt overigens ook aan je instellingen/gebruik, zo checkt hij wel constant Twitter, bedrijfsmail en GMail. Na wat tweaken van deze instellingen zoals minder synchen na kantooruren houdt hij het ook wat langer vol.

Kan me dus voorstellen als je geen Twitter gebruikt dat dit ook baat heeft voor z'n accuduur.

[ Voor 17% gewijzigd door Katseviool op 09-03-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Ja maar kijk wat ze in die 9 uur gedaan hebben. Altijd BlueTooth aan, en constant dingen downloaden + video's streamen. Dat is echt het allerergste wat je ongeveer kunt doen op zo'n telefoon.

Mij valt die 8 a 9 uur eigenlijk nog alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
majoh schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:24:
Andere review schrijft ook iets over accu tijd van de Legend:

[...]

Met andere woorden, normaal gebruik rond de 1,5 dag. Wat ik toch zeer netjes vind. Vergeet niet dat de test hierboven is gemaakt met scherm altijd aan op full brightness, en het scherm is volgens mij nog steeds de grootste stroomvreter in een smartphone.
Denk niet dat je moet vergeten dat de Legend iets minder pixels te renderen heeft dan de Desire :) Dat heeft ook flink invloed op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben vooral benieuwd naar de speaker op de Desire, over de speaker op de N1 hoor ik niet zulke positieve verhalen. Iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Voor alle mensen die nog moeite hebben om te kiezen, hier een opsomming van alle verschillen tussen de Legend en de Desire. Als er nog opmerkingen en/of toevoegingen zijn, hoor ik 't graag.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd door het uiterlijk van de Legend en heb ik de extra CPU-kracht eigenlijk niet nodig. Als HTC de Legend goedkoper had gemaakt was 't voor mij heel makkelijk geweest, maar nu ben ik toch geneigd om voor die 30 euro extra toch voor de Desire te gaan. Decisions, decisions... :X

Legend:

+ Uiterlijk
+ Duurzame aluminium constructie
+ Lichter (126g < 135g)
+ Langere stand-by en gesprekstijd (440/8 > 340/6)
+ Binnenkort verkrijgbaar
- Verouderde MSM7727 chipset
- Minder RAM (384MB < 576MB)
- Kleiner scherm (3.2" < 3.7") met lagere resolutie (480x320 < 800x480)
- Geen Flash 10.1 en geen OpenGL ES 2.0 support
- Niet veel kleiner
- Gemiddeld slechts 30 euro goedkoper

Desire:

+ 1Ghz Snapdragon
+ Meer RAM (576MB > 384MB)
+ Groter scherm (3.7" > 3.2") met hogere resolutie (800x480 > 480x320)
+ Flash 10.1 en OpenGL ES 2.0 support
+ Scherpe prijs
- Uiterlijk
- Zwaarder (135g > 126g)
- Kortere stand-by en gesprekstijd (340/6 < 440/8)
- Nog een maandje wachten

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 09-03-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
De Desire ondersteunt OpenGL ES 2.0 en de Legend -volgens mij- niet, vanwege de oudere MSM7k chipset. Ik neigde voor dit nieuwsbericht eigenlijk steeds meer naar de Legend, vanwege de bouwkwaliteit, het uiterlijk en de handzaamheid, maar hierdoor kan de balans toch weer doorslaan. Ligt er natuurlijk een beetje aan waar het voor wordt gebruikt. Als het gaat om games interesseert het me geen drol, maar als er ook apps en misschien zelfs uiteindelijk misschien de gehele Android 3.0 gui in wordt geschreven is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
@l1m1t: Het zijn twee verschillende telefoons met twee verschillende doelgroepen en dus niet met elkaar te vergelijken. De uiterlijk ven elk toestel is altijd persoonlijk verbonden. Deze kan je naar mijn mening eruit halen, want voor iedereen kan het een plus of min punt zijn. In mijn ogen vindt ik de Legend niet al te mooi (dat komt mede door de achterkant, de zwart houders zijn gewoon lelijk). Waarom vindt je dat de release datum een plus- of een minpunt is? De datums van de release verschillen ongeveer een maand. Dat vindt ik niet zo veel en dan maar gewoon geduld hebben totdat de telefoon uitkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door Tenshu op 09-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Tenshu schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:46:
@l1m1t: Het zijn twee verschillende telefoons met twee verschillende doelgroepen en dus niet met elkaar te vergelijken. De uiterlijk ven elk toestel is altijd persoonlijk verbonden. Deze kan je naar mijn mening eruit halen, want voor iedereen kan het een plus of min punt zijn. In mijn ogen vindt ik de Legend niet al te mooi (dat komt mede door de achterkant, de zwart houders zijn gewoon lelijk). Waarom vindt je dat de release datum een plus- of een minpunt is? De datums van de release verschillen ongeveer een maand. Dat vindt ik niet zo veel en dan maar gewoon geduld hebben totdat de telefoon uitkomt.
Het klopt dat de Desire is gericht op een andere doelgroep dan de Legend. Ik vind alleen dat het prijsverschil veel te klein is; mensen die dus eerst de Legend op 't oog hadden kunnen dus worden verleid door het kleine prijsverschil met de Desire. Je krijgt voor ~30 euro extra toch een hoop waar voor je geld!

Uiterlijk is uiteraard persoonlijk, maar volgens de vele geluiden vanaf de MWC is toch duidelijk op te maken dat men over 't algemeen vrij positief is over 't uiterlijk van de Legend. Dit heeft vooral te maken met de materialen en de constructie (vrijwel geen naden!). Had de Desire, wat uiterlijk betreft, wat meer overeenkomsten met de Legend, dan had ik 't nu wel geweten... :/

De release-data heb ik bij deze doorgestreept... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tenshu schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:46:
Waarom vindt je dat de release datum een plus- of een minpunt is? De datums van de release verschillen ongeveer een maand. Dat vindt ik niet zo veel en dan maar gewoon geduld hebben totdat de telefoon uitkomt.
Mijn i780 is momenteel erg brak, ik kan geen maand meer wachten op een nieuwe telefoon. In mijn geval is dat dus weldegelijk ook een groot pluspunt... Jij hebt misschien veel geduld, iemand anders wil z'n hebbeding morgen al. Dat het voor jou een non-argument is, is een beetje kort door te bocht ;)

Overigens ben ik wel akkoord dat de achterkant van de Legend lelijk is, maar daarvoor laat ik hem niet liggen...

[ Voor 8% gewijzigd door Slonzo op 09-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
Volgensmij nog een ding

HTC Legend:

- Geen build in FM Transmitter

HTC Desire:

- Wel build in FM Transmitter

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Transmitter? :o Of ontvanger? Want de Legend heeft wel degelijk een ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Luqq schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:55:
Transmitter? :o Of ontvanger? Want de Legend heeft wel degelijk een ontvanger.
Ik denk wel dat die degelijk transmitter bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Cheezborger schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:43:
Volgensmij nog een ding

HTC Legend:

- Geen build in FM Transmitter

HTC Desire:

- Wel build in FM Transmitter

;)
Heb je daar een bron voor? Ik kan 't namelijk niet vinden op de officiele site van HTC. Zoals Luqq al zei, de Legend heeft ook een ontvanger voor FM Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ze hebben allebei een FM-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
MarcoC schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:46:
Ze hebben allebei een FM-ontvanger.
Hij heeft het over een transmitter. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de de desire dit had maar dat is al even geleden weet niet of het daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Dranica schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:25:
[...]

Hij heeft het over een transmitter. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de de desire dit had maar dat is al even geleden weet niet of het daadwerkelijk zo is.
zviw zit er een fmtransmitter-capable chip in. 99% zeker zul je die capaciteit niet kunnen gebruiken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Natuurlijk zit er geen FM-transmitter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
MarcoC schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:56:
Natuurlijk zit er geen FM-transmitter in.
Dat zou toch gekunnen hebben? Weet niet goed wat er zo "natuurlijk" aan is. Mijn vader zijn nokia heeft dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dranica schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:11:
[...]

Dat zou toch gekunnen hebben? Weet niet goed wat er zo "natuurlijk" aan is. Mijn vader zijn nokia heeft dat namelijk wel.
Omdat FM-transmitters lang niet overal legaal zijn. Waarom zo'n niche-feature inbouwen als dat alleen maar de verkoop van je telefoon tegen kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
De Nexus One heeft wel een FM transmitter, dus vraag me af waarom de Desire er geen zou hebben.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ritchie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:00:
De Nexus One heeft wel een FM transmitter, dus vraag me af waarom de Desire er geen zou hebben.
Hij werkt alleen niet, voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
MarcoC schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:46:
[...]
Omdat FM-transmitters lang niet overal legaal zijn. Waarom zo'n niche-feature inbouwen als dat alleen maar de verkoop van je telefoon tegen kunt gaan?
Er zijn wel degelijk telefoons die deze functie hebben. De nokia n86 is er een van. En deze werkt ook echt.

Dus om zomaar te zeggen dat deze functie er "natuurlijk" niet inzit vind ik een beetje kort door de bocht. Een beetje onderbouwing kan geen kwaad :P

[ Voor 22% gewijzigd door Dranica op 09-03-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Dranica schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:21:
[...]

Er zijn wel degelijk telefoons die deze functie hebben. De nokia n86 is er een van. En deze werkt ook echt.

Dus om zomaar te zeggen dat deze functie er "natuurlijk" niet inzit vind ik een beetje kort door de bocht. Een beetje onderbouwing kan geen kwaad :P
Nou ik weet ook zeker dat er geen FM transmitter in de Nexus one en HTC Desire zit, volgens mij bedoelen jullie gewoon een FM receiver...een FM ontvanger....ook wel radio geheten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
TheVMaster schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Nou ik weet ook zeker dat er geen FM transmitter in de Nexus one en HTC Desire zit, volgens mij bedoelen jullie gewoon een FM receiver...een FM ontvanger....ook wel radio geheten :+
Sommigen hier halen dat idd door elkaar, zo lijkt het. Maar er zijn wel degelijk telefoons die naast een FM receiver (wat niet zo bijzonder meer is, mijn SE W810i had dat 4 jaar geleden ook al), ook een FM transmitter in huis hebben. Op de Nokia van mn broer zit het ook, al weet ik zo uit mn hoofd niet meer welke hij heeft. Hij liet me een keer zien hoe hij er dan zijn eigen zender mee kan uitzenden en bijvoorbeeld afspelen op zijn autoradio, maar de kwaliteit was waardeloos. Het nut ervan ontgaat mij dus een beetje.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
TheVMaster schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Technisch gezien zit het erin. De chip die onder andere wifi en bluetooth verzorgt kan ook FM transmitten. Diezelfde chip zit overigens ook in de iPhone.
Om een onbekende reden wordt de functie alleen bij geen van deze apparaten gebruikt. Wellcht omdat het net een ander type chipje is dan de basisversie. Wellicht omdat ze het uitgeschakeld hebben ivm stroomverbruik van de chip. Allemaal speculatie. Alleen bij al deze apparaten komt telkens datzelfde chipje weer omhoog wardoor er verwarring ontstaat.
De n1 en desire zullen geen FM kunnen transmitten. ongeacht dat die chip erin zit.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Dat zou toch gekunnen hebben?
Los van de FM transmitter discussie; dit is natuurlijk de werkwoordsvervoeging van de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik heb de Desire in pre-order staan maar ik moet zeggen dat de Legend wel erg soepel draait. Ik heb een hoop YouTube filmpjes bekeken maar de Desire draait toch wel een stukje minder vlot. Lijkt wel met minder FPS. Nu had ik ergens gelezen/gehoord dat Sense op de Desire nog wat buggy en niet geoptimaliseerd was. Iemand dit nog meer gehoord? Hoop niet dat dit de final snelheid is, want dan krijg ik toch wel second thoughts....

Verder is de Desire een erg mooi apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Anteros schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:14:
Ik heb de Desire in pre-order staan maar ik moet zeggen dat de Legend wel erg soepel draait. Ik heb een hoop YouTube filmpjes bekeken maar de Desire draait toch wel een stukje minder vlot. Lijkt wel met minder FPS. Nu had ik ergens gelezen/gehoord dat Sense op de Desire nog wat buggy en niet geoptimaliseerd was. Iemand dit nog meer gehoord? Hoop niet dat dit de final snelheid is, want dan krijg ik toch wel second thoughts....

Verder is de Desire een erg mooi apparaat :)
De software die op de desire draaide was inderdaad verre van final :) De software die op de Legend draait is wel final, dus je kan er vanuit gaan dat de Desire alleen maar vlotter draait dan de Legend ;) Een van de 2 hoofdvoordelen (naast groter scherm) is namelijk de _VEEL_ snellere chipset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
Jannibal23 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Los van de FM transmitter discussie; dit is natuurlijk de werkwoordsvervoeging van de week :)
Excuseer mij voor mijn belgische spreektaal :P Ik studeer in nederland dit jaar en dit is niet de eerste keer dat mensen deze dingen opmerken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Maverick schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:50:
[...]
Technisch gezien zit het erin. De chip die onder andere wifi en bluetooth verzorgt kan ook FM transmitten. Diezelfde chip zit overigens ook in de iPhone.
Om een onbekende reden wordt de functie alleen bij geen van deze apparaten gebruikt. Wellcht omdat het net een ander type chipje is dan de basisversie. Wellicht omdat ze het uitgeschakeld hebben ivm stroomverbruik van de chip. Allemaal speculatie. Alleen bij al deze apparaten komt telkens datzelfde chipje weer omhoog wardoor er verwarring ontstaat.
De n1 en desire zullen geen FM kunnen transmitten. ongeacht dat die chip erin zit.
Ik denk dat de belangrijkste redenen dat de FM transmitter niet wordt gebruikt zijn:
- wettelijke beperkingen. Per land zul je dan een batch moeten maken waarin het eventueel aanstaat en met welke sterkte er uitgezonden mag worden. Er zijn van andere merken wel toestellen beschikbaar maar dat zijn er echt maar een paar. Allemaal weer extra gedoe in de distributie.
- stroomverbruik. Het consumeert aardig wat sap. Ik heb het zelf regelmatig gebruikt op mijn N86 en het doet een aardige aanslag.
- Of wellicht moeten er extra licentiekosten betaald worden als de fabrikanten bepaalde technieken van de chipset wil gebruiken.

Al met al geeft het ook best wel een tegenvallend resultaat. In Nederland wordt het gedoogd zolang de veldsterkte onder een bepaald nivo blijft. Dat is zo laag dat je soms moeite hebt om een vrije frequentie te vinden, vooral in de grensstreken waar frequentieruimte schaars is. Ik heb zelf zo'n SUV familieauto waar de FM antenne achterop de auto staat. Gezien de auto al wat groter van zichzelf is, heb ik al snel met ruis te maken. Ik moet mijn telefoon op de achterbank leggen om het een beetje redelijk door te krijgen.

Ik denk dat om die redenen veel fabrikranten er (nog) van afzien. Ze bouwen er ook geen FM antenne in om uit te zenden en dan kun je zelfs als ROM cooker niets meer beginnen. Het gebeurt wel vaker dat tweakers de hele chipset ontleden en op basis van de specificaties van een chipset al vanuit gaan dat het erin zit. Maar dat hoeft dus niet het geval te zijn, het is aan de fabrikant om die keuzes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
De Nokia n900 heeft een FM transmitter , zie onderstaande linkjes voor een demo:

http://www.youtube.com/watch?v=n99S8iMYKRY

http://www.youtube.com/watch?v=cKN6bc7OPZs&NR=1

nb.Ik wist niet dat de n97 ook een FM transmitter heeft , hier wordt er via een video handig gebruik van gemaakt:

http://www.youtube.com/wa...playnext_from=PL&index=57

[ Voor 57% gewijzigd door janzeeschuimers op 10-03-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Dranica schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:01:
[...]

Excuseer mij voor mijn belgische spreektaal :P Ik studeer in nederland dit jaar en dit is niet de eerste keer dat mensen deze dingen opmerken :D
Geeft niet, ik vond het een mooie vervoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
janzeeschuimers schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:51:
De Nokia n900 heeft een FM transmitter , zie onderstaande linkjes voor een demo:

http://www.youtube.com/watch?v=n99S8iMYKRY

http://www.youtube.com/watch?v=cKN6bc7OPZs&NR=1

nb.Ik wist niet dat de n97 ook een FM transmitter heeft , hier wordt er via een video handig gebruik van gemaakt:

http://www.youtube.com/wa...playnext_from=PL&index=57
I stand corrected :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Luqq schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:16:
[...]

De software die op de desire draaide was inderdaad verre van final :) De software die op de Legend draait is wel final, dus je kan er vanuit gaan dat de Desire alleen maar vlotter draait dan de Legend ;) Een van de 2 hoofdvoordelen (naast groter scherm) is namelijk de _VEEL_ snellere chipset. :)
En 1 groot nadeel wat veel mensen vergeten, is dat de Desire ook veel meer pixels te renderen heeft. Dan kan het apparaat zelf wel een snellere chipset hebben, de performance kan uiteindelijk heel vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

thanx, maar beide foto's doen het niet.

Je moet je eerst aanmelden.

edit: ze werken wel met deze link:

http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4422197388/
http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4421423507/

Ik ga toch voor de bruine versie

[ Voor 56% gewijzigd door trion75 op 10-03-2010 10:24 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-08 19:21
Op de foto ziet de rechter er niet eens echt bruin uit, eerder donkergrijs. De rechter vind ik alsnog een stuk mooier dan de linker, mijne wordt dus ook de bruine :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik vind de zilveren versie afschuwelijk :X
Exclusief of niet, zo mogen 'm houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Slonzo schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:30:
Ik vind de zilveren versie afschuwelijk :X
Exclusief of niet, zo mogen 'm houden...
Hmmm ja same here. Was eerst 99% zeker dat het een zilveren zou worden maar die achterkant trek ik (zo op basis van deze foto) echt geheel niet. Ziet er cheap uit. Misschien dat het in real life anders (beter) is maar inderdaad zal het ook hier de bruine/grijze versie gaan worden zo te zien :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ik vraag me af waarom ze het eigenlijk bruin noemen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutklimbie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08 19:44
Zijn dit foto's van de final hardware?

Deze twee toestellen hebben namelijk contactpunten aan de onderkant (a la Nexus One). Het zou leuk zijn als er een dock zou komen voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Beide zijn nog marketing samples, de final is iets ronder nog en de contactpuntjes aan de onderkant gaan eraf. Het doel van deze foto's is om de kleuren te kunnen beoordelen. Bruin is inderdaad ook niet echt bruin. Ik vind persoonlijk de zilverkleurige het mooist, al is de bruine ook niet mis. Ik zal in de middagpauze buiten nog wat foto's maken, ze zijn niet echt kleurecht vanwege het TL licht in de ruimte waarin we zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 10-03-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
ewoutklimbie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:26:
Deze twee toestellen hebben namelijk contactpunten aan de onderkant (a la Nexus One). Het zou leuk zijn als er een dock zou komen voor de Desire.
Tijdens de MWC heeft Marc Moons, Regional Manager HTC Benelux, toegegeven dat er 'n dock komt voor de Desire. Zie 't artikel op All About Phones, daar is onder andere het volgende te lezen.
Opvallend was dat we aan de onderkant van de telefoon een dock-aansluiting konden vinden voor een dock die HTC in een later stadium zal gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:38
Nu ik de echte foto's zie begin ik echt wel te twijfelen tussen bruin en zilver. De marketing foto's vond ik de zilveren versie op niets trekken maar nu ik echte foto's heb gezien...

Kijk uit naar de volgende foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt op internet zijn bij de ene foto de 4/3 keys onder aan de Desire (home,menu,back/search)
Bruin en bij weer andere foto`s Zilver, iemand enig idee welke kleur het nu echt is??

http://www.allaboutphones...3311302022/HTC-Desire.jpg
http://www.htc.com/upload...ery/HTC_Desire/large5.jpg

en dat rode randje bij de camera en de speaker blijft dit of is dit ook alleen op de sample modellen..

http://www.allaboutphones...3311573075/HTC-Desire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Ik vraag me af in hoeverre de kleuren op de foto's zelf kloppen. Want als je alleen al kijkt naar de achtergrond veranderd deze als je van boven naar onder kijkt al behoorlijk. Ook als ik wat kritisch kijk naar het "ijzer" rondom de camera dan lijkt het er ook niet op.
Maar ik ga vanmiddag weer een vragen of ze de zilveren nu wel kunnen bestellen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:27:
Als je kijkt op internet zijn bij de ene foto de 4/3 keys onder aan de Desire (home,menu,back/search)
Bruin en bij weer andere foto`s Zilver, iemand enig idee welke kleur het nu echt is??

http://www.allaboutphones...3311302022/HTC-Desire.jpg
http://www.htc.com/upload...ery/HTC_Desire/large5.jpg

en dat rode randje bij de camera en de speaker blijft dit of is dit ook alleen op de sample modellen..

http://www.allaboutphones...3311573075/HTC-Desire.jpg
Robert geeft volgens mij hier duidelijk aan dat de Desire die hij toont op de foto's nog marketing samples zijn. Op de MWC waren veel Desires met een rode rand en de contactpunten; dat zijn dus zeker niet de final samples. Ik denk dat het uiteindelijke product veel weg zal hebben (of precies hetzelfde, dat weet ik niet) van diegene die je ziet in de video hieronder. Hij heeft geen contactpunten, geen rode rand en de zilveren knopjes. Zie ik hier trouwens ook een soort rubberachtig material op de achterkant of is dat gewoon mooi plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zegt bij 0:30/ This body is all made of aluminium.

maar wat doet de accu cover dan?? lijkt me tog plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:55:
hij zegt bij 0:30/ This body is all made of aluminium.

maar wat doet de accu cover dan?? lijkt me tog plastic
De achterkant is van soft-touch plastic gemaakt, de rest van de body weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat robertwebbe hier antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Over die week 12 trouwens hé..zou dat niet de week kunnen zijn dat de reviewversies de deur uit gaan? :+ Ik gok over 2 week de reviewversies, over 3 de telefoons naar de UK, en daarna naar NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:26:
Over die week 12 trouwens hé..zou dat niet de week kunnen zijn dat de reviewversies de deur uit gaan? :+ Ik gok over 2 week de reviewversies, over 3 de telefoons naar de UK, en daarna naar NL..
Denk ook niet dat dit week 12 zal zijn, volgens mij had ik ergens gelezen dat deze pas rond half april bij Hi in de verkoop gaat, dus kan me niet voorstellen dat hij dan ergens anders al van week 12 leverbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_One
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Maverick schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:16:
http://www.desirehtc.com/ hier loopt een tellertje met tot de launch met je stad in de klok. Lijkt me dat die datum iig correct is.
Dit betekend dat ie volgens de teller op 1 april (1 april grap?) leverbaar is in mijn stad.
Zou het waar zijn?!? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Helaas heb ik vandaag niet meer foto's kunnen maken. De persoon die de toestellen bij zich had moest vlak voor de middagbreak weg...

Bij de weg, is er voor verwachte leveringstijd niet een apart topic?

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 10-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^Inderdaad, daar graag de levertijden houden, en niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Robert of iemand, kunnen jullie een vergelijking qua performance testen op de Desire en Legend.
Vind namelijk de legend een stuk mooier, maar de desire heeft weer betere specs...

Als het qua performance niet veel scheelt, ga ik voor de legend.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Qua performance zal het sowieso wel schelen denk ik. Misschien merk je het niet bij het dagelijks gebruik, maar Adobe maakt bijvoorbeeld geen Flash voor de Legend, omdat de processor te traag is. Dat zijn dan ook weer dingen om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Nu nog meer foto's van de zilveren versie van de Desire!

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/94474?dimensionid=a:2:%7Bi:0;i:300;i:1;i:300;%7D17&shopid=11Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/94475?dimensionid=a:2:%7Bi:0;i:300;i:1;i:300;%7D17&shopid=11

Bron: Smartphoneshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het rare is dat ik op mijn N96 op 2 manieren youtube video's kan bekijken.

Via Opera Mobile wordt realplayer gestart.
Maar met de ingebouwde Nokia Browser, krijg ik wel de normale youtube video scherm te zien, wat volgens mij gewoon flash is. Het hapert dan wel, maar dit is dan toch flash?

Waarom implementeren ze (HTC) dan niet zoiets?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel de Desire toch nog even een paar maanden uit in afwachting van meer nieuws over de op de scorpion gebaseerde HTC (codename: HTC Scorpion)..Heb al een Android phone though, dus geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Lijkt mij dat de Scorpion nog wel een jaar gaat duren. Er is nu 0,0 erover bekend. Alleen dat het een 1,56 Ghz processor heeft. En dat is nog een rumour...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:05:
Het rare is dat ik op mijn N96 op 2 manieren youtube video's kan bekijken.

Via Opera Mobile wordt realplayer gestart.
Maar met de ingebouwde Nokia Browser, krijg ik wel de normale youtube video scherm te zien, wat volgens mij gewoon flash is. Het hapert dan wel, maar dit is dan toch flash?

Waarom implementeren ze (HTC) dan niet zoiets?
Ik weet zelf niet precies hoe het zit, maar er zijn verschillende versies van Flash. Er was al eerder Flash mogelijk op telefoons, maar dat was een lite-versie, die lang niet alle functies had. De Flash 10.1-versie die nog uit gaat komen (en waarschijnlijk ook voor de Desire) heeft wel de volledige functionaliteit, afaik.

offtopic:
Die Scorpion is zeer vaag. Die verwacht ik persoonlijk pas over de nodige maanden, als ie uberhaubt al hier komt.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 10-03-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Maar dan is het raar dat ze de lite versie niet op de lichtere telefoons zetten met Android.
Enig wat ik gebruik van flash op mijn mobiel is youtube. Ik ga toch geen flash games erop spelen.
Hoewel je met full Flash support, waarschijnlijk zeer goedkope applicaties en games krijgt.
Het zal de hele app market veranderen. Want Flash is multi-platform, oftewel, devvers hoeven maar 1 ding te maken. En volgens mij, is de drempel qua ontwikkeling veel lager.

Huub Huub Barbatruc!

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en abonnementen graag hier en niet in dit topic.