Ik heb nu de 50pk250 een aantal dagen in gebruik en ik ik ben zeer verbaasd over de kwaliteit van het beeld, met name voor deze prijs. Hiervoor had ik een 42px80 van Panasonic. In het begin was ik een beetje teleurgesteld in de LG, omdat de SD kwaliteit een stuk minder was dan op de pana. Maar bij een echte HD utizending of een bluray rip is het beeld echt prachtig. Zelfs met 720p bestanden is er veel meer detail te zien, zwart is werkelijk bijna echt zwart(bij de pana is het meer grijs), en het diepte in het beeld creëert bijna een 3d effect. Ik heb trouwens ook geen last van dansende pixels, die verschijnen enkel bij een zeer hoge brightness. Echt een aanrader!
Het is erg jammer dat de PK550 nog steeds zo slecht leverbaar is, had graag deze tv gekocht. Winkels zoals Mediamarkt of BCC hebben ze wel, maar dan vindt ik het de prijs niet meer waard € 850,- / 900,-
Hopelijk is het beter na de vakantie.
Hopelijk is het beter na de vakantie.
Verwijderd
Ik heb denk ik wel iets te vroeg gejuigd. Toch last van groene pixels bij een brightness hoger dan 54 en last van banding; line bleeding zowel horizontaal bij donkere vlakken als verticaal bij pans op lichtere achtergronden Voor de rest wel prachtig beeld!
Daar heb ik ook last van, echter zijn de groene pixels niet zichtbaar vanaf een afstand die groter is dan 1 meter. Dus dat is voor mij een non issue.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:27:
Ik heb denk ik wel iets te vroeg gejuigd. Toch last van groene pixels bij een brightness hoger dan 54 en last van banding; line bleeding zowel horizontaal bij donkere vlakken als verticaal bij pans op lichtere achtergronden Voor de rest wel prachtig beeld!
De line bleeding is wel zichtbaar vanaf de bank, maar gebeurd sporadisch en ik vind het niet heel erg storend. Ik neem er vooral genoegen mee omdat het zon verdomd goedkope TV was!
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Verwijderd
Heb je ook verticale line bleeding? Dus dat je verticale grijze strepen/balken ziet lopen bij een zijwaartse bewegende shot op lichte achtergronden, zoals een lucht? Ik denk er toch aan om de set voor deze reden om te wisselen voor het zelfde type. Het valt mij wel erg op, dus het lijkt mij dat er ook sets zijn zonder dit probleem.
Ja, maar heel sporadisch en alleen als er een kader in het scherm zit. Zoals dit voorbeeld: http://farm2.static.flick...32933525_c92077ea74_b.jpgVerwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:43:
Heb je ook verticale line bleeding? Dus dat je verticale grijze strepen/balken ziet lopen bij een zijwaartse bewegende shot op lichte achtergronden, zoals een lucht? Ik denk er toch aan om de set voor deze reden om te wisselen voor het zelfde type. Het valt mij wel erg op, dus het lijkt mij dat er ook sets zijn zonder dit probleem.
EDIT: Nu ik ineens nadenk... Horizontaal heb ik zeker weten gezien, echter verticaal ben ik niet 100 procent zeker van...
[ Voor 9% gewijzigd door Póg mo Thóin op 20-07-2010 15:11 ]
Verwijderd
Alle plasma's hebben line-bleeding. De enige die het amper hebben zijn de Kuro's. Oa. EU regelementen zorgen ervoor dat we line-bleeding hebben, in die regelementen staat namelijk een limiet van wat het verbruik van een tv/plasma mag zijn. En ja, in Windows valt het op, maar bij films zie je het amper. Als het je stoort zal je gewoon een paar honderd euro meer moeten uitgeven aan een local dimming LED lcd
.
Line-bleeding is alleen horizontaal, omdat de voeding van de pixels zo loopt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 15:28 ]
Verwijderd
Ook volgens iemand van de servicelijn zou dit niet horen, dus van de week komt iemand langs om het te bekijken. Bedankt voor je reactie!
Verwijderd
Bij mijn px80 heb ik het nog nooit gezien, maar bij de pk250 valt het bv bij MTV enorm op. Maar ik zie dus ook allemaal verticale grijze 'balken', die wel heel licht zijn, maar lichte achtergronden bij pannings toch erg verstoren. Dit had ik zeker weten niet bij de pana. Ik zal het melden wat de lg 'expert' er over te zeggen heeft. Wellicht ziet hij helemaal niks ha.
Hi ik heb hier een LG 50PK550 maar ik krijg op sommige kanalen de zwarte balken aan de zijkant niet weg?? (afleveringen die niet 1080 worden uitgezonden, krijg ik van die zwarte balken aan de zijkant)
de reclames zijn vaak wel vol scherm.
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen??
ik heb zelf al de instellingen gezet op vol beeld enz. maar de balken blijven
iemand hier ervaring mee?
update:
Ik sta op 16:9.
Ik neem aan dat hij op ''volledige breedte'' moet staan voor vol scherm? maar ik kan daar dus niet op klikken. dat word over geslagen bij de opties.
update:
Ik neem aan dat hij op ''volledige breedte'' moet staan voor vol scherm? maar ik kan daar dus niet op klikken. dat word over geslagen bij de opties.
[ Voor 23% gewijzigd door AlphaWierie op 20-07-2010 20:55 ]
Verwijderd
Welnee.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:27:
Alle plasma's hebben line-bleeding. De enige die het amper hebben zijn de Kuro's. Oa. EU regelementen zorgen ervoor dat we line-bleeding hebben, in die regelementen staat namelijk een limiet van wat het verbruik van een tv/plasma mag zijn. En ja, in Windows valt het op, maar bij films zie je het amper. Als het je stoort zal je gewoon een paar honderd euro meer moeten uitgeven aan een local dimming LED lcd.
Heeft geen f*ck te maken met EU reguleringen en ook niet met plasma of LCD.
Het is een kwestie van kwaliteit in de interne decoders/videosignaalversterkers in de TV/monitor.
Toch valt dat bij de meeste TV/monitors alleszins mee. Vaker zit de oorzaak in de kabel of bron die de gebruiker aansluit. Vooral bij analoog aansluiten wil het nogal eens fout gaan.
Overigens vertoond mijn 50pk550 het niet, dus wat mij betreft heeft LG het ding goed in elkaar gezet.
Verwijderd
Ik neem aan dat je HDMI als input gebruikt. Daarbij kun je het beeld niet vervormen cq. horizontaal oprekken en dus in de breedbekkikkermodus gaan. Dat lukt wel analoog via de ingebouwde kabeltuner.AlphaWierie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:42:
Hi ik heb hier een LG 50PK550 maar ik krijg op sommige kanalen de zwarte balken aan de zijkant niet weg?? (afleveringen die niet 1080 worden uitgezonden, krijg ik van die zwarte balken aan de zijkant)
update:
Wat je wel kunt in HDMI is cinemazoom gebruiken, bij een waarde 15 redt je het net met je ondertitels.
Overigens zit op veel aparte digitale kabeltuners wel de mogelijkheid om het beeld op te rekken, wellicht lukt dat ook bij jou.
Verwijderd
Da's geen line bleeding maar brom.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:43:
Probeer 's een randaardeaanluiting voor de TV of omdraaien van stekkers, ook van je randapparatuur.
Verwijderd
wow als jij daar geen enkele last van hebt, dan heb je wel een hele mooie tv:) Ik hoop dat ik ook een tv kan ontvangen zonder deze verschijnselen.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:08:
[...]
Welnee.![]()
Het is een kwestie van kwaliteit in de interne decoders/videosignaalversterkers in de TV/monitor.
Toch valt dat bij de meeste TV/monitors alleszins mee. Vaker zit de oorzaak in de kabel of bron die de gebruiker aansluit. Vooral bij analoog aansluiten wil het nogal eens fout gaan.
Overigens vertoond mijn 50pk550 het niet, dus wat mij betreft heeft LG het ding goed in elkaar gezet.
Verwijderd
Het heeft daar wel mee te maken, want een plasma kan maar een bepaalde hoeveelheid electriciteit op een horizontale lijn zetten. Een LCD heeft daar sowieso geen last van (CRTs weer wel). Zet je plasma maar eens op een half wit half zwart scherm en dan op een puur wit scherm, kijk eens wat er met het wit gebeurd (bedankt EU richtlijnen).Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:08:
[...]
Welnee.![]()
En jouw 550 heeft ook gewoon line-bleeding. Ik durf hier zelfs best wel een paar centen op in te zetten.
Ik gebruik idd HDMI.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:31:
[...]
Ik neem aan dat je HDMI als input gebruikt. Daarbij kun je het beeld niet vervormen cq. horizontaal oprekken en dus in de breedbekkikkermodus gaan. Dat lukt wel analoog via de ingebouwde kabeltuner.
Wat je wel kunt in HDMI is cinemazoom gebruiken, bij een waarde 15 redt je het net met je ondertitels.![]()
Overigens zit op veel aparte digitale kabeltuners wel de mogelijkheid om het beeld op te rekken, wellicht lukt dat ook bij jou.
als ik hem op bioscoopzoom zet heb ik nogsteeds te zwarte randen (hoe zet ik hem op waarde 15?)
Als digitale ''kasje'' heb ik de humax 5000
Verwijderd
Via 'ratio' naar bioscoopzoom, dan 'OK' en instellen maar.AlphaWierie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:20:
[...]
Ik gebruik idd HDMI.
als ik hem op bioscoopzoom zet heb ik nogsteeds te zwarte randen (hoe zet ik hem op waarde 15?)
Als digitale ''kasje'' heb ik de humax 5000
Ik heb een i5050, rechtsonder op de afstandsbediening zit een knopje 'wide'. Niet mooi, wel breed!

Verwijderd
'want een plasma kan maar een bepaalde hoeveelheid electriciteit op een horizontale lijn zetten' ??? Zeg 't 'sin technische taal, want dit begrijp ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:40:
[...]
Het heeft daar wel mee te maken, want een plasma kan maar een bepaalde hoeveelheid electriciteit op een horizontale lijn zetten. Een LCD heeft daar sowieso geen last van (CRTs weer wel). Zet je plasma maar eens op een half wit half zwart scherm en dan op een puur wit scherm, kijk eens wat er met het wit gebeurd (bedankt EU richtlijnen).
En jouw 550 heeft ook gewoon line-bleeding. Ik durf hier zelfs best wel een paar centen op in te zetten.
En wat een 'vol wit' scherm betreft, daar speelt weer iets anders ...... Daar heb je bij video geen last van; nee ook niet bij Ice Age, die schijf houdt zich keurig aan de video-normen.
Maar je mag komen kijken hoor!
Verwijderd
ik heb het trouwens getest op mijn pana px80 maar die heeft dus geen line bleeding, dus een plasma kan ook zonder. Ook al is die tv inmiddels uit 2008, waarin die richtlijnen wellicht nog niet gelden.
Verwijderd
Owk, ik ben eruit hoe het probleem heet; namelijk het 'dirty screen effect' waar pioneer plasma's voorheen voornamelijk last van hadden. Oorzaken liggen volgens sommige bij het AV-filter dat niet goed gemonteerd is. Bij een wit scherm van Windows die je een beetje beweegt zie je dat er strepen doorheen schijnen en die staan stil. Ook wordt het wit een beetje uit gesmeerd; het lijkt dus echt of er iets achter zit dat er doorheen komt. Vrijdag komt er iemand kijken. Maar als het echt een probleem is en niet standaard is bij deze set, dan is het echt een prachtige tv.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 22:09 ]
Verwijderd
Als mensen hier de ingebouwde calibratie gebruiken van de 50pk250/550, op welke brightness komen jullie dan uit? Ik zit op 47, en dat lijkt mij wel erg laag? Black-level staat op low.
Verwijderd
Bij de ingebouwde picture wizzard kom ik op een contrast waarde van 100, dat lijkt mij ook niet te kloppen. Ik de instellingen op expert 1 staan, met contrast op 65 en brightness op 51.
Verwijderd
M.n. het beeldje voor het inregelen van het contrast is inderdaad "far off".
Lijkt mij dat de boys daar het verkeerde plaatje geladen hebben.
Lijkt mij dat de boys daar het verkeerde plaatje geladen hebben.
Volgens mij heb ik de contrast ook op 80 en de brightness op 50 en nog wat kleine aanpassingen in expert1.
Kan zelf maar niet wennen aan het 'warm' kleur, heb hem altijd op medium staan en dan wat met de kleuren goochelen dat het toch wat warmer is.
Heb de 50pk250 nu bijna een maand en het lijkt wel alsof de kleuren warmer/echter worden. Wellicht doordat het ingespeeld raakt (of het is puur mijn inbeelding), maar beeld wordt echt mooier.
In het begin soms random pixel kleurtjes gehad, zomaar een willekeurige pixel die besloot geel of paars te blijven maar na een maand (en wat uren breakin te laten draaien) lijken ze te zijn verdwenen. Iemand enig idee wat zo'n verdwaalde pixel is en dat die na enige tijd gewoon weer goed is.
Zit nog steeds te genieten (voor dat geld!).
Kan zelf maar niet wennen aan het 'warm' kleur, heb hem altijd op medium staan en dan wat met de kleuren goochelen dat het toch wat warmer is.
Heb de 50pk250 nu bijna een maand en het lijkt wel alsof de kleuren warmer/echter worden. Wellicht doordat het ingespeeld raakt (of het is puur mijn inbeelding), maar beeld wordt echt mooier.
In het begin soms random pixel kleurtjes gehad, zomaar een willekeurige pixel die besloot geel of paars te blijven maar na een maand (en wat uren breakin te laten draaien) lijken ze te zijn verdwenen. Iemand enig idee wat zo'n verdwaalde pixel is en dat die na enige tijd gewoon weer goed is.
Zit nog steeds te genieten (voor dat geld!).
Verwijderd
De kleur 'warm' schijnt zeker de beste keuze te zijn voor een goede zwartweergave. Wat bij mij welk nodig was, was het rood contrast en brightness flink te verminderen(ronde de -15) bij het 2 punts isf systeem. Met die instellingen kan je sowieso precies de kleur krijgen die jij het mooiste vind, ook al staat het op warm.
Misschien moet ik hem inderdaad op warm zetten en daarvandaan aanpassen dat ik het mooi vind.
Zat laatst een documentaire te kijken over Antarctica en het sneeuw en ijs was gewoon geel/bruinig. Dat vond ik toch niet helemaal de bedoeling. Ben ook helemaal geen calibrator (ook al heb ik dat in een grijs (nee niet bruin) verleden wel gedaan en daar was de kleurenoverloop ook niet bruin - wel 6500k overigens).
Zit nog steeds te genieten van dat ding.
Zijn er eigenlijk updates voor deze modellen? (de 250/350 serie). Niet dat het nodig is, maar wellicht zitten er weer wat verbeteringen in.
Zat laatst een documentaire te kijken over Antarctica en het sneeuw en ijs was gewoon geel/bruinig. Dat vond ik toch niet helemaal de bedoeling. Ben ook helemaal geen calibrator (ook al heb ik dat in een grijs (nee niet bruin) verleden wel gedaan en daar was de kleurenoverloop ook niet bruin - wel 6500k overigens).
Zit nog steeds te genieten van dat ding.
Zijn er eigenlijk updates voor deze modellen? (de 250/350 serie). Niet dat het nodig is, maar wellicht zitten er weer wat verbeteringen in.
Verwijderd
Ik zou dat echt doen. Ik merkte al dat enkel de rode brightness en contrast te verlagen ik een bijna, voor mijn ogen, een perfect beeld kreeg.
Ik heb gelezen op een forum dat er een firmware update komt om de dansen groene pixels in het zwart op te lossen:)
Ik heb gelezen op een forum dat er een firmware update komt om de dansen groene pixels in het zwart op te lossen:)
Verwijderd
Zegt helemaal niks omtrent de zwart weergave. Daarvoor is goed inregelen van het grijsniveau bepalend.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:16:
De kleur 'warm' schijnt zeker de beste keuze te zijn voor een goede zwartweergave. Wat bij mij welk nodig was, was het rood contrast en brightness flink te verminderen(ronde de -15) bij het 2 punts isf systeem. Met die instellingen kan je sowieso precies de kleur krijgen die jij het mooiste vind, ook al staat het op warm.
Wat wel zo is, is dat LG bij 'warm' de drie kleuren op vrijwel gelijk niveau heeft en dus ook D65 het best benaderd kan worden.
Medium brengt groen een aantal procenten omhoog en cool daarbij ook nog blauw. Dat betekend dus dat (ISF) afregelen op D65 dan niet meer haalbaar is. Maar natuurlijk wel cooler als je dat prefereert.
Helderheid en contrast lopen lekker op 55 en 75 door de bank genomen. Maar het hangt helemaal af van het invoerapparaat, vooral met kabel- en satelliettuners moet je niet verbaasd zijn als helderheid en ook kleurintensiteit meer als tien stappen terug moet. Die dingen doen maar wat!
De meeste DVD/Blu-ray spelers zijn wel OK, maar er zit ook gruis tussen.
Als ze enthousiast doen over e.o.a. slimme videoprocessor gaat het meestal wel goed. Ze moeten dan n.l. goed inregelen anders werkt het zooitje niet.
Doe mij maar Oppo.
Zou iemand met een 50PK{5,7,9}50 een willen kijken op welke frequentie 24p materiaal wordt afgespeeld? Op de belgische website (niks te vinden op de Nederlandse?) staat namelijk dat de nieuwe plasma-reeks van LG beschikt over '24p real cinema (24p 5:5/2:2 pulldownstand)'. Op de US site staat weer '24p Real Cinema (3:3 Pulldown)'.
Op zich zijn er wel vaker verschillen tussen de US en de EU versie, dus dat is niet zo vreemd. Maar wat wordt er bedoeld met 5:5/2:2? Dat je kunt kiezen tussen 48Hz en 120Hz? Of dat er op 24p materiaal een 5:5 pulldown wordt toegepast naar 120Hz en dat 60Hz spul een 2:2 pulldown doet naar 120Hz? Of hoe moet ik dat interpreteren?
Kan iemand misschien even in de opties kijken naar 24p/real cinema en mij vertellen wat daar staat? Bvd!!
Op zich zijn er wel vaker verschillen tussen de US en de EU versie, dus dat is niet zo vreemd. Maar wat wordt er bedoeld met 5:5/2:2? Dat je kunt kiezen tussen 48Hz en 120Hz? Of dat er op 24p materiaal een 5:5 pulldown wordt toegepast naar 120Hz en dat 60Hz spul een 2:2 pulldown doet naar 120Hz? Of hoe moet ik dat interpreteren?
Kan iemand misschien even in de opties kijken naar 24p/real cinema en mij vertellen wat daar staat? Bvd!!
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Heb net m'n LG PK550 binnen maar kan hem nog terugsturen want zit nog binnen m'n bedenktijd. Ik vond dat ie erg slecht verpakt was en vraag me serieus af of ik niet een tweedehands model in bezit heb. Het viel me op dat de onderkant van de doos ontbreekt. Goed zichtbaar op de tweede foto, moet ik hier toch vraagtekens bij zetten. Is dit normaal?
Wat zouden jullie doen? Terug sturen en nieuwe vragen? Het is mijn grootste aankoop voor het jaar 2010... enigzins bezorgd hierover dus. Hij doet het overigens wel prima, echt fantastisch beeld met blurays.
Wat zouden jullie doen? Terug sturen en nieuwe vragen? Het is mijn grootste aankoop voor het jaar 2010... enigzins bezorgd hierover dus. Hij doet het overigens wel prima, echt fantastisch beeld met blurays.

De doos moet open zijn, dat is om het uitpakken te vergemakkelijken.iBurger schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:33:
Heb net m'n LG PK550 binnen maar kan hem nog terugsturen want zit nog binnen m'n bedenktijd. Ik vond dat ie erg slecht verpakt was en vraag me serieus af of ik niet een tweedehands model in bezit heb. Het viel me op dat de onderkant van de doos ontbreekt. Goed zichtbaar op de tweede foto, moet ik hier toch vraagtekens bij zetten. Is dit normaal?
[afbeelding] [afbeelding]
1. Strips losknippen
2. Bovenkant van de doos openmaken
3. Doos op tillen
Nu blijft je tv in het onderste kartonnen doosje staan...
Hey tweakers,
sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 50inch LG PK950.
Ik vroeg me af hoe ik kan zoeken naar een firmware/software update met deze TV?
Ik vind hierover niets terug in de menu's...
TV is aangesloten op het net via een LAN kabel.
sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een 50inch LG PK950.
Ik vroeg me af hoe ik kan zoeken naar een firmware/software update met deze TV?
Ik vind hierover niets terug in de menu's...
TV is aangesloten op het net via een LAN kabel.
Verwijderd
Bij mijn 50pk550 wordt 24p materiaal afgespeeld met 72 Hz. Dat gaat feilloos.LB06 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:11:
Zou iemand met een 50PK{5,7,9}50 een willen kijken op welke frequentie 24p materiaal wordt afgespeeld?
Het hangt natuurlijk wel af van je speler, die moet dat ook goed 'aanreiken'.
Ik gebruik een Oppo.
Dat is natuurlijk ietsjes overdreven, de Oppo zal het ook gewoon "aanreiken" op 24Hz. Of je nu een LG, Sony, Pioneer, Samsung of whatever speler gebruikt, het zal er gewoon met 24 beeldjes per seconde heen gaan. Wat de tv hier verder mee doet is dan weer een heel ander verhaal.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:07:
Het hangt natuurlijk wel af van je speler, die moet dat ook goed 'aanreiken'.
Ik gebruik een Oppo.
Tenzij je van judder houdt en de afspeler het bijvoorbeeld op 60Hz laat outputten.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Dat valt nogal tegen ...... heel wat spelers kunnen geen 24p uitgeven!Brad Pitt schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:34:
[...]
Dat is natuurlijk ietsjes overdreven, de Oppo zal het ook gewoon "aanreiken" op 24Hz. Of je nu een LG, Sony, Pioneer, Samsung of whatever speler gebruikt, het zal er gewoon met 24 beeldjes per seconde heen gaan. Wat de tv hier verder mee doet is dan weer een heel ander verhaal.
Tenzij je van judder houdt en de afspeler het bijvoorbeeld op 60Hz laat outputten.
En dan kun je nog zo'n mooie TV hebben, maar het blijft 'rückeln'.
Waarom dacht je dat Spears & Munsil zoveel aandacht aan dit aspect besteden?
Noem er eens drie dan. We hebben het gewoon over 1080p/24Hz hè. Kan me niet voorstellen dat er ook maar één speler is die dat niet output. Dat IS gewoon een Blu-ray spec.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:31:
Dat valt nogal tegen ...... heel wat spelers kunnen geen 24p uitgeven!
Zoveel aandacht wordt er totaal niet aan 24p gegeven met die disc hoor, integendeel. Er zijn natuurlijk wel legio tv's die een 24Hz-signaal zélf niet goed weergeven. Op 60Hz bijvoorbeeld. En dat is prima te testen met zo'n discje. Net als kleurtjes, contrast, ruisonderdrukking, etc. Maar 24p is echt geen speciaal iets, voor een speler.Waarom dacht je dat Spears & Munsil zoveel aandacht aan dit aspect besteden?
Verwijderd
Je hebt gelijk. Die spelers geven het ala zodanig wel uit, maar bakken er weinig van v.w.b. de omzetting naar 60 Hz, maar ook PAL komt vaak niet goed.Brad Pitt schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Noem er eens drie dan. We hebben het gewoon over 1080p/24Hz hè. Kan me niet voorstellen dat er ook maar één speler is die dat niet output. Dat IS gewoon een Blu-ray spec.
[...]
Zoveel aandacht wordt er totaal niet aan 24p gegeven met die disc hoor, integendeel. Er zijn natuurlijk wel legio tv's die een 24Hz-signaal zélf niet goed weergeven. Op 60Hz bijvoorbeeld. En dat is prima te testen met zo'n discje. Net als kleurtjes, contrast, ruisonderdrukking, etc. Maar 24p is echt geen speciaal iets, voor een speler.
S&M geeft vele voorbeelden omtrent 24p onder 'deinterlacing'. Kijk daarbij naar 'cadence details'.
Dat hoeft ook niet, aangezien de meeste tv's gewoon een 24p-signaal accepteren. De speler hoeft dan ook alleen maar een 24p-signaal uit te geven en alles is okay.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:29:
Je hebt gelijk. Die spelers geven het ala zodanig wel uit, maar bakken er weinig van v.w.b. de omzetting naar 60 Hz, maar ook PAL komt vaak niet goed.z
24p is een progressief signaal. De speler hoeft hier helemaal niets aan te deïnterlacen.S&M geeft vele voorbeelden omtrent 24p onder 'deinterlacing'. Kijk daarbij naar 'cadence details'.
Verwijderd
Ik ga dalijk de 60PK550 ophalen bij SPAM. Eindelijk een winkel gevonden waar die op voorraad is en ook nog voor een redelijk goeie prijs.
Hoop dat het niet te erg schrikken wordt als ik 'm vanmiddag in de huiskamer zet.
Hoop dat het niet te erg schrikken wordt als ik 'm vanmiddag in de huiskamer zet.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:12 ]
Dag 1: MIJN GOD waar ben ik aan begonnen!Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:17:
Dag 2: Hmmm, toch wel erggg vet kijken zo!
Dag 3: Mja, volgende wordt minimaal 70 inch!
Hallo,
al iets bekend over een firmware update voor o.a. dansende groene pixels? Is het uberhaupt mogelijk om zelf, binnende de garantie blijvend, de firmware te updaten?
Groeten,
Maarten
al iets bekend over een firmware update voor o.a. dansende groene pixels? Is het uberhaupt mogelijk om zelf, binnende de garantie blijvend, de firmware te updaten?
Groeten,
Maarten
Verwijderd
Brad Pitt schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:55:
[...]
Dag 1: MIJN GOD waar ben ik aan begonnen!
Dag 2: Hmmm, toch wel erggg vet kijken zo!
Dag 3: Mja, volgende wordt minimaal 70 inch!
@Pitt
Het went inderdaad vrij snel. Heb m'n 50 inch net een week in bezit. In het begin was ie echt f-ing huge. Nu denk ik, mwahh, is ook weer niet zo groot. (jammer eignlijk
)
Het went inderdaad vrij snel. Heb m'n 50 inch net een week in bezit. In het begin was ie echt f-ing huge. Nu denk ik, mwahh, is ook weer niet zo groot. (jammer eignlijk
Heb tijdens 2.35:1 films mega spijt dat ik geen 60 inch heb gekocht. Met 16:9 vind ik het wel weer erg okayiBurger schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:59:
@Pitt
Het went inderdaad vrij snel. Heb m'n 50 inch net een week in bezit. In het begin was ie echt f-ing huge. Nu denk ik, mwahh, is ook weer niet zo groot. (jammer eignlijk)
Iemand al geprobeerd om de THX en DivX mogelijkheden van de 50PK550 op een 50PK250 of 50PK350 te activeren in het servicemenu?
Benaderen servicemenu (extra opties)
1. Medion universele afstangbediening programmeren met apparaatcode 0119
2. EPG Knop indrukken
3. Password 0000 of 0413 (afhankelijk van firmware versie)
4. Onder Menu Tool Option3 EMF(JPEG,MP3) op 1 zetten
5. Onder Menu Tool Option4 THX op 1 zetten
6. Met de EPG toets het Servicemenu weer verlaten
Werk dit?
In het menu schijnt ook de optie voor Bluetooth te zitten? Werkt dit op een 50PK350?
Benaderen servicemenu (extra opties)
1. Medion universele afstangbediening programmeren met apparaatcode 0119
2. EPG Knop indrukken
3. Password 0000 of 0413 (afhankelijk van firmware versie)
4. Onder Menu Tool Option3 EMF(JPEG,MP3) op 1 zetten
5. Onder Menu Tool Option4 THX op 1 zetten
6. Met de EPG toets het Servicemenu weer verlaten
Werk dit?
In het menu schijnt ook de optie voor Bluetooth te zitten? Werkt dit op een 50PK350?
Verwijderd
Wees voorzichtig met die firmware.
Lees net op Duits forum over iemand die na firmware te veranderen(60PK250) toestel op geen enkele manier meer in kan schakelen.
Ik heb zelf ook de 60PK250.
Blij dat ik toch voor 60 in plaats van 50 Inch gekozen heb.
Ik Twijfelde vanwege scherpte niet HD materiaal.
Was bang dat het er op 60 inch veel beroerder dan op 50 Inch uit zou zien.
Kun je ook zien hoeveel uren toestel gespeeld heeft, of word het schatten met dit type toestel?
Lees net op Duits forum over iemand die na firmware te veranderen(60PK250) toestel op geen enkele manier meer in kan schakelen.
Ik heb zelf ook de 60PK250.
Blij dat ik toch voor 60 in plaats van 50 Inch gekozen heb.
Ik Twijfelde vanwege scherpte niet HD materiaal.
Was bang dat het er op 60 inch veel beroerder dan op 50 Inch uit zou zien.
Kun je ook zien hoeveel uren toestel gespeeld heeft, of word het schatten met dit type toestel?
Ik had ook voor een 60inch versie willen gaan ware het niet dat die 2x zo duur is als de 50 inch.
(599 bij mediamarkt). Vond het verschil te groot. Was die nou 200/300 euro duurder dan had ik de stap eerder gedaan. Maar klaag niet hoor met die 50 inch. :-)
Ik zou de gok niet wagen met die firmware. Je kunt zoveel afstellen kwa beeld dat je ongetwijfeld jouw beste instelling wel kan vinden.
Als je perse divx wilt afspelen (ik neem aan wel HD divx/xvid) dan zou ik eerder een media speler kopen, die zijn niet zo duur meer. (of een stap verder een PS3 of xbmc mediacenter).
(599 bij mediamarkt). Vond het verschil te groot. Was die nou 200/300 euro duurder dan had ik de stap eerder gedaan. Maar klaag niet hoor met die 50 inch. :-)
Ik zou de gok niet wagen met die firmware. Je kunt zoveel afstellen kwa beeld dat je ongetwijfeld jouw beste instelling wel kan vinden.
Als je perse divx wilt afspelen (ik neem aan wel HD divx/xvid) dan zou ik eerder een media speler kopen, die zijn niet zo duur meer. (of een stap verder een PS3 of xbmc mediacenter).
Ik heb de 60pk250, en heb er idd ook last van... grrrrnijntje82 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:25:
Hallo,
Groeten,
Maarten
Ik vraag me dus af of de 50PK350 van binnen technisch exact hetzelfde is als de 50PK550 waarbij slechts enkele opties (DivX, THX en bleutooth) zijn uitgeschakeld in het servicemenu (alleen beschikbaar voor monteurs).
Als het zo is dat de servicemenu "hack" (zie mijn vorige post) in een 50PK350 of 50PK250 echt werkt, dan mis je eigenlijk alleen maar een extra HDMI poort. Als je die dus niet nodig hebt kun je aardig wat geld besparen. Daarnaast is 50PK550 erg slecht leverbaar (heb 5 maanden gewacht en nu mn bestelling maar gewijzigd in de 50PK350).
Ik krijg deze week de 350 binnen. Ik ben erg benieuwd.
Mocht iemand deze hack al getest hebben dan hoor ik graag het resultaat.
P.S. Wees ook voorzichtig in servicemenu's... :-)
Als het zo is dat de servicemenu "hack" (zie mijn vorige post) in een 50PK350 of 50PK250 echt werkt, dan mis je eigenlijk alleen maar een extra HDMI poort. Als je die dus niet nodig hebt kun je aardig wat geld besparen. Daarnaast is 50PK550 erg slecht leverbaar (heb 5 maanden gewacht en nu mn bestelling maar gewijzigd in de 50PK350).
Ik krijg deze week de 350 binnen. Ik ben erg benieuwd.
Mocht iemand deze hack al getest hebben dan hoor ik graag het resultaat.
P.S. Wees ook voorzichtig in servicemenu's... :-)
[ Voor 3% gewijzigd door markvlie op 16-08-2010 11:50 ]
Aan de mensen met 60" tv's. Hoe ver zitten jullie van de tv af? Digitale tv? Pixels zichtbaar?
Ongeveer 3 meter (heb wel Bluray, UPC-HD en XBOX 360)Solutio schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:04:
Aan de mensen met 60" tv's. Hoe ver zitten jullie van de tv af? Digitale tv? Pixels zichtbaar?
Alles op SDTV na dan super strak
[ Voor 6% gewijzigd door nexhil op 31-08-2010 09:08 ]
Verwijderd
Exact 3 meter.
Hang ik in de bank achterover iets meer, zit ik naar voren iets minder.
Hier ook Bluray en UPC-HD
Kijk veel DVD met Oppo BDP83 ziet er goed uit.
SD via UPC vind ik acceptabel.
Ik kan geen pixels waarnemen.
Hang ik in de bank achterover iets meer, zit ik naar voren iets minder.
Hier ook Bluray en UPC-HD
Kijk veel DVD met Oppo BDP83 ziet er goed uit.
SD via UPC vind ik acceptabel.
Ik kan geen pixels waarnemen.
Verwijderd
Weet iemand hoe deze modellen van zender verwisselen met digitenne met interne kaart?
Heeft dit ook een vreselijke vertraging erin zitten zoals met de standaard ontvangers?
Ik baal er wel een klein beetje van dat de PK550 geen CI+ voor ziggo heeft, maar zit er over na te denken alsnog dit scherm te kopen en dan in combinatie met digitenne... Zoveel TV kijk ik ook weer niet en sluit toch me PC aan via HDMI waar ik over het algemeen gebruik van zal maken. Ik vertrouw die C550 schermen van samsung echt voor geen meter met al dat geklaag over een Buzz, lijkt me vreselijk!
Heeft dit ook een vreselijke vertraging erin zitten zoals met de standaard ontvangers?
Ik baal er wel een klein beetje van dat de PK550 geen CI+ voor ziggo heeft, maar zit er over na te denken alsnog dit scherm te kopen en dan in combinatie met digitenne... Zoveel TV kijk ik ook weer niet en sluit toch me PC aan via HDMI waar ik over het algemeen gebruik van zal maken. Ik vertrouw die C550 schermen van samsung echt voor geen meter met al dat geklaag over een Buzz, lijkt me vreselijk!
Verwijderd
Offtopic:
Als je toch al je pc gaat aansluiten dan kijk eens naar de E30-TC van Anysee.
Digitale Ziggo TV via een usb adapter, wissel van zender is < 1 seconde.
Heb zelf 2 van die dingen via een W7 pc aangesloten op de PK550, super beeld.
Als je toch al je pc gaat aansluiten dan kijk eens naar de E30-TC van Anysee.
Digitale Ziggo TV via een usb adapter, wissel van zender is < 1 seconde.
Heb zelf 2 van die dingen via een W7 pc aangesloten op de PK550, super beeld.
Hoi
Ik heb een vraagje, we hebben een 50PK550 besteld en komt woensdag binnen. Aangezien we nog steeds een CRT van een decennia oud thuis hebben en nooit met de instellingen gespeeld werd, heb ik totaal geen verstand van plasma technologie. Ik heb merendeels hier volledig gelezen (kan sommige dingen mss niet gezien hebben) en ik ben me bewust van de problemen zoals image retention en inbranding bij nieuwe plasma-tv's tot een bepaalde inspeeluur.
Daarom mijn volgende vraag:
Welke instellingen zouden we best gebruiken bij onze nieuwe aankoop. We kijken veel tv, vooral s'avonds uren aan een stuk. Mss de THX mode met contrast en helderheid op 50 en orbiter aan? Of mss een ander instelling.
Wie kan me helpen?
Ik heb een vraagje, we hebben een 50PK550 besteld en komt woensdag binnen. Aangezien we nog steeds een CRT van een decennia oud thuis hebben en nooit met de instellingen gespeeld werd, heb ik totaal geen verstand van plasma technologie. Ik heb merendeels hier volledig gelezen (kan sommige dingen mss niet gezien hebben) en ik ben me bewust van de problemen zoals image retention en inbranding bij nieuwe plasma-tv's tot een bepaalde inspeeluur.
Daarom mijn volgende vraag:
Welke instellingen zouden we best gebruiken bij onze nieuwe aankoop. We kijken veel tv, vooral s'avonds uren aan een stuk. Mss de THX mode met contrast en helderheid op 50 en orbiter aan? Of mss een ander instelling.
Wie kan me helpen?
Verwijderd
Gisteren naar MM geweest om te kijken naar een LCD tv van LG: LE5300 Deze viel me ontzettend tegen. Hij heeft een EISA award gewonnen voo beste budget tv, maar dat was niet te zien.
Toen zag ik ook de LG 50 PK350 en was meteen onder de indruk. Straks ga ik even terug voor een demonstratie met Blue-Ray.
Enige nadeel is dat tv niet officieel Ziggo CI+ gecertificeerd is. Verder heb ik LG nog een mail gestuurd met vraag omtrent 'break-in' en of dat nu echt nodig is bij modellen uit 2010.
Ik lees ook regelmatig dat mensen hun tv callibreren, maar is dat nou echt nodig?
Ga zometeen nog het AVforum lezen omtrent deze plasma tv.
Toen zag ik ook de LG 50 PK350 en was meteen onder de indruk. Straks ga ik even terug voor een demonstratie met Blue-Ray.
Enige nadeel is dat tv niet officieel Ziggo CI+ gecertificeerd is. Verder heb ik LG nog een mail gestuurd met vraag omtrent 'break-in' en of dat nu echt nodig is bij modellen uit 2010.
Ik lees ook regelmatig dat mensen hun tv callibreren, maar is dat nou echt nodig?
Ga zometeen nog het AVforum lezen omtrent deze plasma tv.
Verwijderd
Ik ben nu ook bezitter PK350,verschil met de 550 is Bluetooth,1 extra HDMI en THX,als ik gelijk heb? Is de THX functie nou belangrijk??, of maakt dit wezelijk verschil?
Zoals ik eerder heb gelezen is het probleem van geen hoofdtelefoon uitgang voor mij ook een zeer nadeel,(groot probleem). Ik wil al het geluid wat de tv binnenkomt, via 3.5mm plug uitsturen na boxen en sub en dit is niet te doen.Geluid van digitale ontvanger doe ik met extra scart blokje,met schakelaar op audio uit op de tweede scart ingang en weer verloopje met tulpjes na 3,mm.Dit gaat voor Mac-Mini met HDMI niet werken ,dit geluid wil ik ook via boxjes laten lopen.Krijg het niet voor elkaar.Grr waarom nou geen hoofdtelefoon uitgang.
Zoals ik eerder heb gelezen is het probleem van geen hoofdtelefoon uitgang voor mij ook een zeer nadeel,(groot probleem). Ik wil al het geluid wat de tv binnenkomt, via 3.5mm plug uitsturen na boxen en sub en dit is niet te doen.Geluid van digitale ontvanger doe ik met extra scart blokje,met schakelaar op audio uit op de tweede scart ingang en weer verloopje met tulpjes na 3,mm.Dit gaat voor Mac-Mini met HDMI niet werken ,dit geluid wil ik ook via boxjes laten lopen.Krijg het niet voor elkaar.Grr waarom nou geen hoofdtelefoon uitgang.
Verwijderd
Voor een paar tientjes meer heb je veel extra: 50pk550.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:58:
Grr waarom nou geen hoofdtelefoon uitgang.
Maar je kunt het oplossen door de digitaal audio (optisch) uitgang te benutten.
Aansluiten op een (HT)versterkertje met optische ingang dus.
Verwijderd
Heeft de 50PK550 wel een hoofdtelefoon uitgang?
En is de THX mode nou echt een must.
Of gewoon de 50pk350 goed instellen en bijna geen verschil,met THX?
Dank.
En is de THX mode nou echt een must.
Of gewoon de 50pk350 goed instellen en bijna geen verschil,met THX?
Dank.
De THX mode is echt geen must. Ik heb hier een PK550 (omdat ze bij ons hier geen 250 of 350 hadden) en we gebruiken de THX mode niet. Ik weet niet als er wel uberhaupt een verschil is. Gewoon een goede instelling vinden voor TV en Film en je hebt een geweldig tv
Over de hoofdtelefoon uitgang kan ik nu niks zeggen, moet het eerst gaan checken, maar wil je er nu zoveel meer aan uitgeven alleen voor dit?
Over de hoofdtelefoon uitgang kan ik nu niks zeggen, moet het eerst gaan checken, maar wil je er nu zoveel meer aan uitgeven alleen voor dit?
Verwijderd
Was benieuwd of de THX functie een grote meer waarde heeft,bij deze is me dat nu duidelijk.
Het geluid van Ziggo decorder heb ik nu UIT via scart blokje op de tweede scartuitgang waarin 2 tulpjes met verloop na 3.5mm plug zit, van de pc boxjes en dit werkt prima.
Nu nog geluid van de Mac -Mini wat binnenkomt op tv,er nog UIT zien uit te sturen na PC-boxjes.
Dit was voor beide apparaten opgelost als ik een hoofdtelefoon uitgang had gehad.
Dank voor reactie.
Het geluid van Ziggo decorder heb ik nu UIT via scart blokje op de tweede scartuitgang waarin 2 tulpjes met verloop na 3.5mm plug zit, van de pc boxjes en dit werkt prima.
Nu nog geluid van de Mac -Mini wat binnenkomt op tv,er nog UIT zien uit te sturen na PC-boxjes.
Dit was voor beide apparaten opgelost als ik een hoofdtelefoon uitgang had gehad.
Dank voor reactie.
hoi
heb nu LG50PK550
als ik mijn Xbox met HDMI aan sluit aan mijn TV en gebruik optical kabel voor geluid om van TV naar mijn versterker tegaan dan heb ik DD 5.1 geluid zo als het hoort maar als ik dit doen met mijn PS3 krijg ik maar 2.0 geluid ook al zet ik mijn PS3 zo dat hij 5.1 geluid via HDMI kabel moet stuuren toch krijg geen 5.1 geluid maar 2.0 geluid uit mijn TV mijn Xbox kan wel maar PS3 niet
maar sluit ik optical kabel aan voor geluid naar mijn versterker en beeld via HDMI kabel naar mijn TV dan heb ik wel 5.1 geluid
heb nu LG50PK550
als ik mijn Xbox met HDMI aan sluit aan mijn TV en gebruik optical kabel voor geluid om van TV naar mijn versterker tegaan dan heb ik DD 5.1 geluid zo als het hoort maar als ik dit doen met mijn PS3 krijg ik maar 2.0 geluid ook al zet ik mijn PS3 zo dat hij 5.1 geluid via HDMI kabel moet stuuren toch krijg geen 5.1 geluid maar 2.0 geluid uit mijn TV mijn Xbox kan wel maar PS3 niet
maar sluit ik optical kabel aan voor geluid naar mijn versterker en beeld via HDMI kabel naar mijn TV dan heb ik wel 5.1 geluid
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Verwijderd
Als ik versterker zou hebben,zou ik al het geluid rechtstreeks hier op aansluiten en niet eerst via tv laten lopen.
Dan is je probleem als ik het goed begrijp opgelost.Mijn ervaring met geluid invoer en uitvoer voor deze tv zijn in elk geval lastig.
Dan is je probleem als ik het goed begrijp opgelost.Mijn ervaring met geluid invoer en uitvoer voor deze tv zijn in elk geval lastig.
die manier doe ik normaal ook maar dacht ik doe op dezen manier dan hoef ik als ik van Xbox naar PS3 gaa kanaal op mijn versterker niet meer te verander nu moet ik die verander als ik van Xbox naar PS3 gaa of van PS3 naar Xbox gaa
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Verwijderd
Snap wat je bedoeld maar het is niet anders.Wat wel anders kan is jou Nederlands,dat van mij is ook niet alles maar jij spant wel de kroon.Zou de spelling controle maar gebruiken.(dit bedoel ik niet vervelend).
Succes.
Succes.
LG 50PK550 al bijna een week thuis en eerst was de 50" wow, wat heb ik hier gekocht en nu is het alsof het een 42" is 
Geweldig tv en de optie om mkv via usb af te spelen is geweldig. Ik kijk nu 720p materiaal via usb zonder enig probleem met een geweldig kwaliteit.
Topaankoop!
Geweldig tv en de optie om mkv via usb af te spelen is geweldig. Ik kijk nu 720p materiaal via usb zonder enig probleem met een geweldig kwaliteit.
Topaankoop!
Verwijderd
Mij valt de laatste tijd op,dat ik verticale beeldlijnen zie bij voetbal en b.v. een blauwe achtergrond of hele lichte achtergrond.Dit valt het meest op bij camera bewegingen na links en rechts.Heb dit zowel met digitale ontvanger als met de Mac-Mini (RGB en HDMI) geen verschil.Iemand een idee??
Verwijderd
Ik zie nu dat op pagina 13 dit Line-Bleeding word genoemd en hier waarschijnlijk niks aan te doen is.Heb alles al geprobeerd maar bij een blauwe lucht is het duidelijk zichtbaar of het beeld nou stil staat of niet.Als ik mijn computer in screen-saver op blauw zet ook.Het is niet strak egaal blauw.Heb een monster stekkerdoos geprobeerd en ook geen resultaat.Ik heb ook altijd wat met tv,s. Schijnbaar leg ik de lat hoger dan de fabrikant.Het is wel frustrerend.
Ik heb de tv niet, maar dit is meen ik gekoppeld aan de technologie. Corrigeer me als ik het fout heb; maar als een plasma tv een beeld projecteert dan komt een hele lijn onder stroom te staan. Waardoor alles 'oplicht' wat dus dat 'probleem' veroorzaakt.
Verder er bestaat geen perfecte tv, altijd hebben ze iets. Zwart weergave, reactietijd enz enz.
Verder er bestaat geen perfecte tv, altijd hebben ze iets. Zwart weergave, reactietijd enz enz.
Verwijderd
Zou kunnen dat je gelijk hebt.Ik ga dit bij de winkel nog eens even bekijken.Het is jammer want verder kwa beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken.Zie dat mijn nic-name deze pagina al weer behoorlijk in beslag neem,dus laat ik er maar over ophouden.Mocht ik nog breaking-news hebben over dit probleem post ik het nog.Verder iedereen, veel kijk plezier met deze tv.Dank.
Goddammit! Ik heb een dode/luie pixel smack bam in het midden van het scherm... Dus tenzij het een donkere scène betreft zie ik een groene pixel. Effe uitzoeken of garantie dat dekt...
Verwijderd
Je kan proberen om,via handmatig zenders zoeken tijdens het zoeken een gelijk ruisend beeld te krijgen en hem hier een kwartier of halfuur op laten staan.Misschien activeer je hem weer.Nooit geschoten altijd mis.Póg mo Thóin schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:27:
Goddammit! Ik heb een dode/luie pixel smack bam in het midden van het scherm... Dus tenzij het een donkere scène betreft zie ik een groene pixel. Effe uitzoeken of garantie dat dekt...
In principe valt het niet heel erg op. En ik heb ook het gevoel dat het alleen sporadisch is. Maarrr... dat komt vooral omdat ik films kijk die heel donker zijn etc dus dan zou het sowieso niet opvallenVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:51:
[...]
Je kan proberen om,via handmatig zenders zoeken tijdens het zoeken een gelijk ruisend beeld te krijgen en hem hier een kwartier of halfuur op laten staan.Misschien activeer je hem weer.Nooit geschoten altijd mis.

Verwijderd
In België worden de nieuwe 3D plasma's van LG reeds aangeboden:
50PX950 - ca. 1.600 euro
60PX950 - ca. 2.300 euro
Levertijd nog niet bekend overigens.
50PX950 - ca. 1.600 euro
60PX950 - ca. 2.300 euro
Levertijd nog niet bekend overigens.
Ik ben toch erg geïnteresseerd naar dit model, en was laatst in MM Eindhoven deze aan het bekijken. Daar heb ik wat demo's zitten kijken, echter die line bleading kon ik niet zien. Weet niet hoe erg het bij jou aanwezig is?Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:14:
Zou kunnen dat je gelijk hebt.Ik ga dit bij de winkel nog eens even bekijken.Het is jammer want verder kwa beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken.Zie dat mijn nic-name deze pagina al weer behoorlijk in beslag neem,dus laat ik er maar over ophouden.Mocht ik nog breaking-news hebben over dit probleem post ik het nog.Verder iedereen, veel kijk plezier met deze tv.Dank.
Verder viel mij op dat deze tv's erg flets lijken terwijl men juist zo te spreken is over kleur weergave? Nu neig ik erg naar LG8500 of Sony x500. Lastig lastig

Verwijderd
[quote]J_star schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:04:
[...]
Ik ben toch erg geïnteresseerd naar dit model, en was laatst in MM Eindhoven deze aan het bekijken. Daar heb ik wat demo's zitten kijken, echter die line bleading kon ik niet zien. Weet niet hoe erg het bij jou aanwezig is?
Verder viel mij op dat deze tv's erg flets lijken terwijl men juist zo te spreken is over kleur weergave? Nu neig ik erg naar LG8500 of Sony x500. Lastig lastig
[/quote
Op elke plasma is wel wat aan te merken,maar waar ik een beetje over val,zijn hele licht strepen die alleen opvallen bij een met name lichte achtergrond,op een vaste plek in beeld.Volgens mij zit dit in de tv,omdat ik met digitale ontvanger via scart en mac-mini hdmi dit op de zelfde plek heb.Na mijn mening heb ik storing van buiten af uitgesloten dus???
Nu ben ik ook niet de makkelijkste met tv,s en moet hier maar even aan wennen voor maar 700e.
Verder is het ontbreken van hoofdtelefoon uitgang en het niet synchroon lopen van geluid uit via scart een HEEL groot nadeel.Flets is deze tv zeker niet als je het goed instelt is de beeldkwaliteit zeer goed.Mooie kleuren,ook het zwart.Het synchroon lopen van geluid is een kwaaltje van LG en soms Samsung ook.Mijn beurs was niet groter dan 700e,maar als die van jou groter is komt Pioneer op nummer 1,dan Panasonic en Sony is ook niet verkeerd.Je betaald voor een Panasonic in de grote van 50 inch al snel een 1300e,maar dan heb je wel wat.Groene,gele ,paarse pixels en linebleeding,wat in mijn geval het volgens mij niet is zou ik me geen zorgen overmaken.
[...]
Ik ben toch erg geïnteresseerd naar dit model, en was laatst in MM Eindhoven deze aan het bekijken. Daar heb ik wat demo's zitten kijken, echter die line bleading kon ik niet zien. Weet niet hoe erg het bij jou aanwezig is?

[/quote
Op elke plasma is wel wat aan te merken,maar waar ik een beetje over val,zijn hele licht strepen die alleen opvallen bij een met name lichte achtergrond,op een vaste plek in beeld.Volgens mij zit dit in de tv,omdat ik met digitale ontvanger via scart en mac-mini hdmi dit op de zelfde plek heb.Na mijn mening heb ik storing van buiten af uitgesloten dus???
Nu ben ik ook niet de makkelijkste met tv,s en moet hier maar even aan wennen voor maar 700e.
Verder is het ontbreken van hoofdtelefoon uitgang en het niet synchroon lopen van geluid uit via scart een HEEL groot nadeel.Flets is deze tv zeker niet als je het goed instelt is de beeldkwaliteit zeer goed.Mooie kleuren,ook het zwart.Het synchroon lopen van geluid is een kwaaltje van LG en soms Samsung ook.Mijn beurs was niet groter dan 700e,maar als die van jou groter is komt Pioneer op nummer 1,dan Panasonic en Sony is ook niet verkeerd.Je betaald voor een Panasonic in de grote van 50 inch al snel een 1300e,maar dan heb je wel wat.Groene,gele ,paarse pixels en linebleeding,wat in mijn geval het volgens mij niet is zou ik me geen zorgen overmaken.
Verwijderd
Niet bij LG waargenomen .....Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:08:
Het synchroon lopen van geluid is een kwaaltje van LG en soms Samsung ook.
Overigens is dat gewoon een instelling in het servicemenu en gezien je nog garantie hebt ......
Als ik dat bij mij zie, dan is dat volgens mij eerder een probleem van mijn upc/cisco hdtv decoderVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:55:
[...]
Niet bij LG waargenomen .....
Overigens is dat gewoon een instelling in het servicemenu en gezien je nog garantie hebt ......
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid,het geluid wat de tv ingaat is geen probleem.Het geluid dat ik uitstuur via scart naar de pc boxjes zit een vertraging in.Het zou kunnen,dat het geluid UIT te synchroniseren(in te stellen valt) via service menu.Mij niet bekend.Probleem volgende week opgelost met Humax ontvanger met Lipsync.De vertraging heeft volgens mij te maken met beeldopbouw.Corrigeer me als ik ongelijk heb.
Kan je dan apart het geluid wat UITgestuurd word,regelen in service menu?
Kan je dan apart het geluid wat UITgestuurd word,regelen in service menu?
Verwijderd
Update.Volgens Lg valt er niks in service menu te regelen kwa synchroniseren, ook niet het geluid wat uitgestuurd word.Ik heb nu geluid uit via scart blokje,zou er via optisch uit geen vertraging ontstaan??.
Dan heb ik nog tegenstrijdige berichten over uit sturen optical,is het zo dat ALLES wat je op tv aansluit,word uitgestuurd via optical uit of alleen de digitale tv zenders en geen xbox of computer geluid??.
De volgende domper is dat lipsync op de Humax wel werkt, maar het per zender steeds moet worden ingesteld. K..
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en zou het op prijs stellen als iemand deze vragen kan beantwoorden.Dank.
Dan heb ik nog tegenstrijdige berichten over uit sturen optical,is het zo dat ALLES wat je op tv aansluit,word uitgestuurd via optical uit of alleen de digitale tv zenders en geen xbox of computer geluid??.
De volgende domper is dat lipsync op de Humax wel werkt, maar het per zender steeds moet worden ingesteld. K..
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en zou het op prijs stellen als iemand deze vragen kan beantwoorden.Dank.
Sinds gisteren eigenaar van de 50PK350. Uit de doos meteen de kleuren, helderheid, etc. ingesteld en aangesloten op mijn mediacenter. De beeldkwaliteit en algemene (prijs-)kwaliteit (verhouding) is echt super!
Het enige wat me opvalt is dat korte stilstaande beelden redelijk lang in het scherm blijven hangen. Als ik bijvoorbeeld een tijdje in het menu van MediaPortal heb lopen spelen en dan een film start, dan blijven lichte delen van het menu op de achtergrond als het ware hangen (image retention?). Ik heb ergens gelezen dat dit de eerste weken vrij normaal schijnt te zijn bij een plasma. Klopt dit?
Het enige wat me opvalt is dat korte stilstaande beelden redelijk lang in het scherm blijven hangen. Als ik bijvoorbeeld een tijdje in het menu van MediaPortal heb lopen spelen en dan een film start, dan blijven lichte delen van het menu op de achtergrond als het ware hangen (image retention?). Ik heb ergens gelezen dat dit de eerste weken vrij normaal schijnt te zijn bij een plasma. Klopt dit?
Ik ben sinds zaterdag eigenaar van ditzelfde model en ondervind ook hetzelfde. Inderdaad Image retention. Bij mij verdwijnt het in ieder geval na een tijdje ( < 1 uur). Ik ga in ieder geval de break-in-dvd downloaden en afspelen 's nachts todat ik de 200 branduren heb bereikt. Dit zou ook het inbranden tegen moeten gaan van hinderlijke logo's en HUD's e.d. Daarvoor moet je dit topic terug even lezen.Pjoek schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:47:
Sinds gisteren eigenaar van de 50PK350. Uit de doos meteen de kleuren, helderheid, etc. ingesteld en aangesloten op mijn mediacenter. De beeldkwaliteit en algemene (prijs-)kwaliteit (verhouding) is echt super!
DamnBootje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:37:
[...]
Ik ben sinds zaterdag eigenaar van ditzelfde model en ondervind ook hetzelfde. Inderdaad Image retention. Bij mij verdwijnt het in ieder geval na een tijdje ( < 1 uur). Ik ga in ieder geval de break-in-dvd downloaden en afspelen 's nachts todat ik de 200 branduren heb bereikt. Dit zou ook het inbranden tegen moeten gaan van hinderlijke logo's en HUD's e.d. Daarvoor moet je dit topic terug even lezen.

Het aanpassen van de instellingen kan helpen. Je kan evengoed de break-in-dvd nog wat uren laten draaien. Dan zal het wel wat verdwijnen. Het kan toch niet dat je tv nu al is ingebrand? Of heb je hem per ongeluk de hele nacht op rtl4 laten staan?Pjoek schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:02:
[...]
Damn... heb jij nog andere dingen geprobeerd om het weg te nemen of te verminderen, zoals het updaten van de software of aanpassen van instellingen?
Ik zap in het begin veel. Niet langer dan een uur dezelfde zender kijken. Af en toe een filmpje tussendoor en die break-in-dvd dus draaien.
Neuh, voor zover ik heb gezien is er nog niets ingebrand. Het enige wat we tot nu met de tv hebben gedaan is één film kijken met zwarte balken (en toen is me in de zwarte balken dus ook image retention opgevallen). Ik heb al gelezen dat het de eerste 100 uur wordt afgeraden films te kijken met zwarte balken, dus dat doen we maar even niet meer. Ik heb de break-in DVD inmiddels sinds gistermiddag draaien. Op naar de 150 uur...Bootje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:24:
[...]
Het aanpassen van de instellingen kan helpen. Je kan evengoed de break-in-dvd nog wat uren laten draaien. Dan zal het wel wat verdwijnen. Het kan toch niet dat je tv nu al is ingebrand? Of heb je hem per ongeluk de hele nacht op rtl4 laten staan?
Ik zap in het begin veel. Niet langer dan een uur dezelfde zender kijken. Af en toe een filmpje tussendoor en die break-in-dvd dus draaien.
[sceptisch] Kan iemand hier ook uit eigen ervaring bevestigen dat het draaien van de break-in DVD daadwerkelijk image retention tegen gaat? [/sceptisch]
[ Voor 14% gewijzigd door Pjoek op 27-10-2010 08:01 ]
Na (schatting) 200 branduren is de kans op inbranden minder bij een plasma. Daar is de break-in-dvd primair voor bedoeld. Het is niet perse noodzakelijk om te doen. En het kost je inderdaad stroom.Pjoek schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:39:
[...][sceptisch] Kan iemand hier ook uit eigen ervaring bevestigen dat het draaien van de break-in DVD daadwerkelijk image retention tegen gaat? [/sceptisch]
Wat ik zelf doe is gewoon veel variëren in het begin. Je kan heus wel een film kijken (doe ik ook), maar het is verstandig om af te wisselen en wellicht de beeldinstellingen anders te zetten zodat je geen zwarte balken hebt.
Ik heb bijvoorbeeld de 'Earth' blu-ray box en die is full screen. Verder natuurlijk geen logo's in beeld en heel veel kleur nuances en schakeringen. En ook leuk om weer eens te kijken. Die speel ik 's avonds wel eens af.
Maar vooral veel variëren. Dat is mijn motto in het begin.
Verwijderd
Ik zit ongelooflijk te twijfleen of ik nou op internet een 50pk550 moet kopen (Deze was volgens de jongen bij de satun niet meer leverbaar omdat er een stofje in zou zitten wat niet mocht volgens de EU)
Of dat ik een 50pk350 moet nemen (stuk goedkoper.. 532 bij saturn groningen nu..) Iemand dit weet of dit waar is of dat het gewoon onzin is?
Zijn er echt verschillen in beeldkwaliteit? Of zal het allemaal niet uitmaken. Ik heb op http://reviews.plasmatvbu...plasma-tv/lg-50pk550.html gelezen dat de pk550 de beste beeldkwaliteit in zijn klasse heeft.. Daarom zou ik hem toch best willen kopen.. Ik vraag me dan af of de pk350 net zo goed is en of ik daar dezelfde beeldinstellingen kan doen (zoals volgens de review) zodat ik een goed beeld krijg.
Ik heb het idee dat de LG een mooier beeld heeft dan de Samsung PC50C550 en ook dat de LG een dunnere omlijsting heeft. Daarom gaat mijn voorkeur naar de LG, ik zal functies als DLNA en USB play toch niet gebruiken (dan koop ik wel een Dune BD van het geld wat overblijft.)
Dan is eigenlijk de vraag in het kort
LG 50PK350 voor €532 vs LG 50PK550 voor 675 (als hij nog leverbaar is) vs Samsung PS50C550 voor 729, wat is de beste keuze?
Iemand ervaringen met deze TV's?
Of dat ik een 50pk350 moet nemen (stuk goedkoper.. 532 bij saturn groningen nu..) Iemand dit weet of dit waar is of dat het gewoon onzin is?
Zijn er echt verschillen in beeldkwaliteit? Of zal het allemaal niet uitmaken. Ik heb op http://reviews.plasmatvbu...plasma-tv/lg-50pk550.html gelezen dat de pk550 de beste beeldkwaliteit in zijn klasse heeft.. Daarom zou ik hem toch best willen kopen.. Ik vraag me dan af of de pk350 net zo goed is en of ik daar dezelfde beeldinstellingen kan doen (zoals volgens de review) zodat ik een goed beeld krijg.
Ik heb het idee dat de LG een mooier beeld heeft dan de Samsung PC50C550 en ook dat de LG een dunnere omlijsting heeft. Daarom gaat mijn voorkeur naar de LG, ik zal functies als DLNA en USB play toch niet gebruiken (dan koop ik wel een Dune BD van het geld wat overblijft.)
Dan is eigenlijk de vraag in het kort
LG 50PK350 voor €532 vs LG 50PK550 voor 675 (als hij nog leverbaar is) vs Samsung PS50C550 voor 729, wat is de beste keuze?
Iemand ervaringen met deze TV's?
Ik heb de 50PK350 en het beeld ingesteld volgens Plasmatvbuyingguide. Ik heb weliswaar 649 betaald maar het is een fantastische TV voor zijn geld. Voor 532 is het helemaal een koopje. Ik gebruik hem uitsluitend voor TV en HD-films, over gaming kan ik niets zeggen.
Verwijderd
Vindt het vervelend om te zeggen,want ik heb zelf de PK350,maar ik zou hem niet kopen.Hoe je het geluid ook uit de tv stuurt vertraging in het geluid blijft,dit licht aan de beeldopbouw van de tv.De coating op mijn tv geeft lichte verticale strepen.Geen hoofdtelefoon uitgang.Image retention is de tv ZEER gevoelig voor,ook na 200 uur.
Wees verstandig en koop een Panasonic,heb bijna de neiging om de LG op straat te zetten.
Wees verstandig en koop een Panasonic,heb bijna de neiging om de LG op straat te zetten.
Verwijderd
Geluidsvertraging maakt me niet uit want ik gebruik een surround set met lipsync. Over de rest ben ik wel verbaasd.. Panasonic doet niet mee aan de actie en is daarom minstens 25% duurder dan een vergelijkbare LG..Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:49:
Vindt het vervelend om te zeggen,want ik heb zelf de PK350,maar ik zou hem niet kopen.Hoe je het geluid ook uit de tv stuurt vertraging in het geluid blijft,dit licht aan de beeldopbouw van de tv.De coating op mijn tv geeft lichte verticale strepen.Geen hoofdtelefoon uitgang.Image retention is de tv ZEER gevoelig voor,ook na 200 uur.
Verwijderd
Hoop voor je dat je lipsync dan niet steeds per zender hoeft in te stellen,ik dacht neem een humax ontvanger met lipsync en klaar,nou niet dus moet dan per zender dit steeds instellen en je kan het ook niet opslaan per zender.Voor de rest zijn dit mijn ervaringen na anderhalve maand,elke plasma heeft wel last van deze punten(behalve geluid) maar de LG spant wel de kroon.En ja een goed panel van Panasonic licht bij de 900e.
Succes.
Succes.
Verwijderd
Hebben meer mensen deze ervaring?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:49:
Verwijderd
Ik sta ook op het punt de LG 50PK350 aan te schaffen.. De 530 euro is in mijn ogen een bijzonder aantrekkelijke prijs voor een 127 cm scherm plasma met een goede beeldkwaliteit..
Alleen het inbranden klinkt een beetje beangstigend. Voornamelijk zal ik voetbal kijken, waarbij dus een mooi scorebordje links bovenin staat en blijft staan gedurende 90 minuten.. Zal dit problemen op gaan leveren? Want ook na die 100/200 eerste uren blijft het zeuren met het inbranden?
Als ik continu moet gaan zappen of dvd's met bepaalde beelden erin moet knallen of ervoor te zorgen dat het scherm blijft leven, is het plezier er snel van af..
Daarentegen zit ik nu op een 6 JAAR!!! oud 66 cm scherm te kijken, dus een stap naar deze plasma staat me wel aan
..
Een alternatief is de SONY 40EX600 LED Televisie.. 40 inch / 102 cm .. voor 570 euro..
Wat zijn jullie gedachtes?
Alleen het inbranden klinkt een beetje beangstigend. Voornamelijk zal ik voetbal kijken, waarbij dus een mooi scorebordje links bovenin staat en blijft staan gedurende 90 minuten.. Zal dit problemen op gaan leveren? Want ook na die 100/200 eerste uren blijft het zeuren met het inbranden?
Als ik continu moet gaan zappen of dvd's met bepaalde beelden erin moet knallen of ervoor te zorgen dat het scherm blijft leven, is het plezier er snel van af..
Daarentegen zit ik nu op een 6 JAAR!!! oud 66 cm scherm te kijken, dus een stap naar deze plasma staat me wel aan
Een alternatief is de SONY 40EX600 LED Televisie.. 40 inch / 102 cm .. voor 570 euro..
Verwijderd
Ik wil nog even gaan onderhandelen over een PS50C550 van Samsung, omdat die 729 kost bij Scheer en Foppen.. Als ik dan kan regelen da tik hem voor 600 euro kan krijgen (~18% korting op 729) maar dat gaat vast niet lukkenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:06:
Ik sta ook op het punt de LG 50PK350 aan te schaffen.. De 530 euro is in mijn ogen een bijzonder aantrekkelijke prijs voor een 127 cm scherm plasma met een goede beeldkwaliteit..
Daarentegen zit ik nu op een 6 JAAR!!! oud 66 cm scherm te kijken, dus een stap naar deze plasma staat me wel aan..
Verwijderd
Als dat zou lukken zou het top zijn natuurlijk, maar dat moet in ieder geval toch bij Saturn lukken met deze kortingen van de week!.. of heb je hem liever niet daar vandaan?Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Ik wil nog even gaan onderhandelen over een PS50C550 van Samsung, omdat die 729 kost bij Scheer en Foppen.. Als ik dan kan regelen da tik hem voor 600 euro kan krijgen (~18% korting op 729) maar dat gaat vast niet lukken
Verwijderd
Nee bij de saturn is de standaardprijs van dat model 899 euro (t.o.v. 729 bij Scheer en foppen), dus dan zit je inclusief korting op 738 euro.. Daarom wil ik vragen of ze eerst de prijs omlaag (899 -> 729) kunnen doen en daarna korting kunnen gevenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:19:
[...]
Als dat zou lukken zou het top zijn natuurlijk, maar dat moet in ieder geval toch bij Saturn lukken met deze kortingen van de week!.. of heb je hem liever niet daar vandaan?
Verwijderd
Oke op die manier! Beetje onderhandelingstactiek erin gooien en voor 600 kan je hem meenemenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:31:
[...]
Nee bij de saturn is de standaardprijs van dat model 899 euro (t.o.v. 729 bij Scheer en foppen), dus dan zit je inclusief korting op 738 euro.. Daarom wil ik vragen of ze eerst de prijs omlaag (899 -> 729) kunnen doen en daarna korting kunnen gevenIn principe zou het moeten kunnen.
Ik weet niet wat te doen nu.. een 102 cm sony led, zonder inbranding en spul.. of een 127 cm lg plasme, wel inbrandingangst/maatregelen maar wel heerlijk groot..
Ik heb sinds een week de 50PK350 en ben er zeer tevreden mee. Ik heb de TV aangesloten op HDMI op een zelfgebouwde mediacenter (win7 x64). Dit geeft tot nu toe geen problemen en zeer goed beeld. Prijs-kwaliteit verhouding is voor mij uitstekend met de aanbieding van Saturn (532,-).Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:47:
[...]
Oke op die manier! Beetje onderhandelingstactiek erin gooien en voor 600 kan je hem meenemen![]()
Ik weet niet wat te doen nu.. een 102 cm sony led, zonder inbranding en spul.. of een 127 cm lg plasme, wel inbrandingangst/maatregelen maar wel heerlijk groot..
Ik kan (nog) niet meepraten over het geluidsvertraging verhaal, aangezien het geluid vanaf de mediacenter via een receiver loopt (en dat geeft geen problemen).
Enige waar ik dus, na aanschaf, achter ben gekomen is dat er lichte image retention optreed (zie eerder dit topic). Hiervoor draai ik nu iedere nacht tot ik 100-200 uur heb bereikt de zogeheten break-in DVD, wat inbranden en image retention tegen hoort te gaan. Uiteindelijke resultaten zal ik hier posten.
[ Voor 11% gewijzigd door Pjoek op 27-10-2010 16:08 ]
Verwijderd
Het liefste zou ik afwachten op jou bevindingen, maar helaas is de actie beperkt geldig!Pjoek schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:06:
[...]
Ik heb sinds een week de 50PK350 en ben er zeer tevreden mee. Ik heb de TV aangesloten op HDMI op een zelfgebouwde mediacenter (win7 x64). Dit geeft tot nu toe geen problemen en zeer goed beeld. Prijs-kwaliteit verhouding is voor mij uitstekend met de aanbieding van Saturn (532,-).
Ik kan (nog) niet meepraten over het geluidsvertraging verhaal, aangezien het geluid vanaf de mediacenter via een receiver loopt (en dat geeft geen problemen).
Enige waar ik dus, na aanschaf, achter ben gekomen is dat er lichte image retention optreed (zie eerder dit topic). Hiervoor draai ik nu iedere nacht tot ik 100-200 uur heb bereikt de zogeheten break-in DVD, wat inbranden en image retention tegen hoort te gaan. Uiteindelijke resultaten zal ik hier posten.
Dus ik denk dat ik het erop gok en probeer zo divers mogelijk te kijken in het begin!