Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Wat is de indruk van bezitters van een LG 42PJ350 hier? Buiten dat deze goed geprijsd is vroeg ik me af of de kwaliteit van het beeld nog goed te doen is.
Ik twijfel namelijk tussen een hd ready LG of een sony bravia (KDL-40P3000). De Bravia engine wordt erg goed aangeschreven in de regel heb ik begrepen. Qua prijs schelen deze schermen niet zo veel vandaar mijn vraag over de LG.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:35:
Valt mij net op dat mijn scherm niet compleet vlak is. Lijkt net of er 1-2 hele lichte vervormingen inzitten. Je ziet de reflecties vervormen. Kunnen jullie ook eens op je scherm kijken net alsof je op zoek bent naar een lichte deuk in een auto of een ander glimmend oppervlak.

Ik heb een 50pk250.
Ook hier even op de pk250 gekeken. Voor het eerst dat het spiegelende oppervlak uitkomst bood.

Hier ook 1 vlak geheel. Kan niks ontdekken m.b.t vervormingen. Heb goed gekeken of de lijnen op het scherm ergens doord werden onderbroken maar zag niks.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:19:
[...]

Ook hier even op de pk250 gekeken. Voor het eerst dat het spiegelende oppervlak uitkomst bood.

Hier ook 1 vlak geheel. Kan niks ontdekken m.b.t vervormingen. Heb goed gekeken of de lijnen op het scherm ergens doord werden onderbroken maar zag niks.
Nou, hij wordt in ieder geval donderdag opgeruild. Lijkt echt net of het ding een tik heeft gehad. Maar dat moet wel bij de productie zijn gebeurd? Kan mij niet voorstellen dat een glasplaat zomaar die vorm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:13:
Wat is de indruk van bezitters van een LG 42PJ350 hier? Buiten dat deze goed geprijsd is vroeg ik me af of de kwaliteit van het beeld nog goed te doen is.
Ik twijfel namelijk tussen een hd ready LG of een sony bravia (KDL-40P3000). De Bravia engine wordt erg goed aangeschreven in de regel heb ik begrepen. Qua prijs schelen deze schermen niet zo veel vandaar mijn vraag over de LG.
Ik heb sinds zaterdag de LG 50PJ350. Ook een HD ready maar een maatje groter. 's-Avonds aangesloten en toevallig was er een aflevering van The fast and the furious. Prachtig beeld, ook in de snelle acties. Daarna kwam ook nog Tokyo Drift dus zeker 3 uur gekeken met het RTL logo bovenin. Totaal geen image retentie whatsoever. Ik heb m nu wel een paar nachten draaien met de break-in DVD en hang van de week mijn Xbox 360 eraan. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken. Een vergelijking met een Bravia kan ik niet maken maar kennissen van mij hebben een 46" Philips LCD en dat beeld vind ik een stuk minder mooi maar dat zal een kwestie van smaak zijn. De inkijkhoek van plasma is ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all - Allereerst bedankt voor alle input in dit topic.

Op basis hiervan en de input uit het HTforum heeft mij doen besluiten een LG 50PK250 aan te schaffen. Deze is nu sinds maandag in huis.....echter ben ik er (nog) niet zo blij als dat sommige van jullie zijn. Ik had hiervoor een Panasonic TH-42PX80, een 107cm HD ready toestel. Die gaf op zowel digitale TV, als HD-TV een prachtig beeld. Ook alle Blu-ray bestanden via mijn mediaspeler waren mooi.....

Met de LG lijkt het allemaal flets / kleurloos en ik mis scherpte. Nu heb ik al diverse instellingen van jullie overgenomen en uitgeprobeerd, maar dat is het allemaal net niet...Misschien was ik verwend met de Panasonic en moet ik mij neerleggen bij het feit dat een LG wat “minder” is….of zijn er tweakers die ook van Panasonic zijn overgestapt naar LG en het één en ander beduidend anders ervaren dan ik???

Wat mij verder is opgevallen en mogelijk is daardoor de werking van de TV niet goed, is dat ik in de zwarte balken en zwarte vlakken allemaal groene “dansende/flikkeren” pixels zie.

Bij het veranderen van TV-zender, wordt het beeld ff helemaal zwart (is verder geen storing of zo) om vervolgens over te springen naar de volgende zenders (UPC mediabox). Tijdens dit zwarte beeld zie je op het hele beeldscherm allerlei groene pixels dansen/flikkeren. Dit is waarneembaar als ik 0,5m voor de TV sta/zit en uiteraard is dit niet mijn gebruikelijke kijkafstand, maar toch acht ik het niet normaal dat deze pixels zo zichtbaar zijn.

Ik heb het probleem ook bij mijn mediaspeler, deze heeft als startpagina een zwart scherm met rode X (Xtreamer). Ook dan het is waarneembaar. Verder heb ik andere HDMI kabels gebruikt, verschillende beeldinstelling geprobeerd e.d. Kortom, ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Op internet lees ik wel verhalen van gebruikers met dezelfde problemen...een niet geheel onbekend probleem dus.

Is iemand van jullie ook bekend met dit probleem?

Ik heb inmiddels al contact gehad met LG, zij bevestigen dat dit niet goed is en sturen een monteur. Ik wacht nu op een telefoontje voor een afspraak aan huis…
Ik ben benieuwd of een reparatie / vervangen van het toestel mij net zo blij maakt als dat jullie allemaal zijn met dit toestel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ik kan op 1 vraag wellicht antwoord geven.

Ik heb ook een mediabox (Tele2) en als ik overschakel krijg ik ook heel even een zwart beeld voordat ik de TV zender zie. Geen dansende/groen oplichtende pixels hier hoor. Dit alles op ook een 50pk250

[ Voor 75% gewijzigd door krizzziz op 03-06-2010 15:05 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
@Sander75, ik had voor de 50pk250 de panasonic 37px80, zelfde als jij alleen de 37-incher..
Vind deze toch minstens net zo'n strak beeld hebben hoor, ja met sd wel iets minder maar dat is omdat het scherm gewoon veel groter is en nu fullhd waardoor je de slechte sd-kwaliteit sneller opvalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 03-06-2010 15:20 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:20:
@Sander75, ik had voor de 50pk250 de panasonic 37px80, zelfde als jij alleen de 37-incher..
Vind deze toch minstens net zo'n strak beeld hebben hoor, ja met sd wel iets minder maar dat is omdat het scherm gewoon veel groter is en nu fullhd waardoor je de slechte sd-kwaliteit sneller opvalt.
Oeff...dat geeft nog moed.. :) das trouwens een behoorlijke vergroting, van 37"naar 50"
Nee, zonder gekheid. Dat het beeld bij SD wat minder zou zijn, mede door de 50", had ik wel verwacht. Maar bij HD-TV (UPC) heb ik echt toch nog niet zo'n strak scherm als voorheen....en dan heb ik natuurlijk over de echte HD zenders, zoals Discovery, Eurosport e.d.

Maar wat vind jij dan van de kleuren? Kan je het net zo krijgen als op de panasonic???

Ik hoop dat ze snel bellen voor een reparatie-afspraak...ben nu toch echt wel benieuwd of het aan het toestel ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Over de groovy swingende groene pixels: deze verschijnen wanneer je de televisie hoger hebt ingesteld bij de helderheid dan 52. Switch maar eens tussen 51 en 52 en je ziet ze verdwijnen en verschijnen.

Ik heb zelf de helderheid op 46 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:40:
Over de groovy swingende groene pixels: deze verschijnen wanneer je de televisie hoger hebt ingesteld bij de helderheid dan 52. Switch maar eens tussen 51 en 52 en je ziet ze verdwijnen en verschijnen.

...hmm..dat ga ik vanavond eens bekijken. Dus jij kijgt bij verhoging van de helderheid ook van die groene pixels zichtbaar in zwarte delen van het scherm.....een toesteleigenschap? vreemd? Of zie ik het verkeerd...heb zoiets bij mijn vorige panasonic plasma nooit gezien.

Maar iig bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na calibratie geeft de LG bijna perfecte kleuren weer (gamma op 2.19, of 2.21 lees ik overal. Terwijl 2.2 perfect zou zijn) en het echte contrast ligt hoger dan bij de plasma's van Panasonic. Dus of je bent verkeerde instellingen op je Panasonic gewend, of je hebt 'm verkeerd ingesteld. Probeer eens 50/50 cinema modus kleur temp op warm? Scherpte ook helemaal terug draaien naar rond de 10.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:31:
[...]Maar wat vind jij dan van de kleuren? Kan je het net zo krijgen als op de panasonic???
Heb ze net zo neutraal gekregen zoals ik ze bij de Pana had, het enige wat ik bij de pk250 heb en niet bij de Pana is image retention, tot nu toe 1x gezien na een paar uur op de ps3, maar dat ging voor zover ik kan nagaan (heb tijd niet bijgehouden) weer redelijk snel weg.
En hij reflecteert een stuk meer wat ook al bekend was en bij mij geen issue van belang is.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:08:
Na calibratie geeft de LG bijna perfecte kleuren weer (gamma op 2.19, of 2.21 lees ik overal. Terwijl 2.2 perfect zou zijn) en het echte contrast ligt hoger dan bij de plasma's van Panasonic. Dus of je bent verkeerde instellingen op je Panasonic gewend, of je hebt 'm verkeerd ingesteld. Probeer eens 50/50 cinema modus kleur temp op warm? Scherpte ook helemaal terug draaien naar rond de 10.
Heb jij je televisie laten calibreren? Welke instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Nee....

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 04-06-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:40:

idd...jij hebt gelijk. Ik moet de helderheid terug draaien tot 42 om de groene pixels kwijt te raken....de tv staat in de standaard modus.
In hoeverre zal dit goed zijn? Je zou toch de helderheid moeten kunnen verhogen, zonder dat je allerlei wazige groene pixels in beeld krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:38:
[...]

idd...jij hebt gelijk. Ik moet de helderheid terug draaien tot 42 om de groene pixels kwijt te raken....de tv staat in de standaard modus.
In hoeverre zal dit goed zijn? Je zou toch de helderheid moeten kunnen verhogen, zonder dat je allerlei wazige groene pixels in beeld krijgt...
Ik bereik zelf de beste helderheid bij minder dan 52, vandaar dat ik hem dus op 46 heb staan. Bijkomend voordeel is dat ik dus dan geen groene pixels krijg. Wel heb ik energiebesparing en elke vorm daarvan uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:08:
tja...daar zeg je zo wat. Het zou idd goed kunnen dat ik de afgelopen 1,5jr naar de "verkeerde" beeld instellingen heb gekeken...maar het keek wel prettig... Dat van de gamma en contrast wist ik overigs niet (en ik had al zoveel informatie verzameld.. :) .)
Ik ga jouw voorstel eens proberen...iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:51:
[...]

Heb ze net zo neutraal gekregen zoals ik ze bij de Pana had, het enige wat ik bij de pk250 heb en niet bij de Pana is image retention, tot nu toe 1x gezien na een paar uur op de ps3, maar dat ging voor zover ik kan nagaan (heb tijd niet bijgehouden) weer redelijk snel weg.
En hij reflecteert een stuk meer wat ook al bekend was en bij mij geen issue van belang is.
Klopt...de reflectie is idd t.o.v. de Pana meer, maar dat stoort mij niet... :)
En wat betreft image retention, dat is nu enigste waar ik geen problemen mee heb... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt op m'n 50pk550 goed te gebruiken, heb geen xbox 360 of zo dus heb ik vooralsnog alleen de bovenste settings gebruikt.:
Guys--I went to the review at Flatpanelshd for the 950, and tried these settings

Profile: Expert 1
Contrast 80
Brightness 50
Sharpness 50
Colour: 50
Tint: 0
Dynamic contrast: Off
Noise Reduction Off
Gamma Medium
Black level Low
Film Mode On/Off
Colour gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Colour filter Off
Colour Temperature Warm
RGB
Method: 2 points
Pattern: Outer
• Red contrast: -4
• Green contrast: 1
• Blue contrast: 2
• Red brightness: -7
• Green brightness: 3
• Blue brightness: 3

-------------------------------------

Gaming: Xbox 360 HDMI 1080/60p
Picture mode: Expert
Contrast: 70
Brightness: 50
H sharpness: 55
V Sharpness: 55
color: 64
Tint G5

Expert Control
Dynamic Contrast: off
Noise Reduction: off
Gamma: Medium
Black level: low
Film mode: grayed out
Color standard: HD grayed out
Color Gamut: Standard
Edge Enhancer: off

White Balance: Medium

The rest of the color calibrations I of course have not touched.

Blu-Ray: Sony Blu-Ray HDMI 1080/24p
Picture mode: Cinema
Contrast: 80
Brightness: 50
H sharpness: 75
V Sharpness: 75
color: 55
Tint 0
Color temp: W30

Advanced Control
Dynamic Contrast: Low
Dynamic Color: High
Noise Reduction: off
Gamma: Medium
Black level: low
Film mode: Off grayed out
Color Gamut: Standard
Edge Enhancer: off

White Balance: Medium

I hope this helps. I found these settings so far to be the best. As far as Comcast cable I am constantly playing with the settings. My current setting for comcast cable is very similar to my gaming. I have my comcast cable hooked up with an HDMI and set at 1080i.

Cinema mode is usually the best calibrated setup from factory, but if you have also the THX modes, and I guess you should have 2 available in this new PK550
("THX Bright" for "day", and the other one for "night" viewing), they should be better then Cinema.
The thing I actually don't know (I asked around but got no answer until now) is if the THX profiles where calibrated from factory after some hours of break-in or not.
If the answer is yes (as I think), than you will get the best picture quality after some hours of use,
let say 100 hours or so.

BTW, when using Cinema mode, I suggest you to reduce a bit the Contrast.
Usually, on old LGs, its default value was 80 (range: 0-100).
If you usually watch at night, set it to 72-73, and use it for a few days to get a correct feedback.
Same thing for the Color setting: usually the default value is 50 (range: 0-100),
and I suggest you to reduce it to 45-46. Color and Contrast are working togheter..
when you decrease Contrast you should decrease a bit also the color saturation.
All the other factory settings are usually OK.

Remember that, in any case, with all plasmas you will get the best picture after at least 100 hours of use.
So be a bit patient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ik mis bij deze settings erg veel zwartdetail, vooral met de black settings op low: heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:35:
Ik mis bij deze settings erg veel zwartdetail, vooral met de black settings op low: heb jij daar geen last van?
Blacklevel low is bedoeld voor een pc bron, die 0-255 doet op de desktop. 100% zwart is dan een 0.
Blacklevel high is bedoeld voor videobronnen, dus een blu-ray, dvd en evt video afgespeeld op je pc als 16-235. (waarbij 16 dus zwart is en 235 het witst.).

disclaimer: kan dat ik het even door elkaar haal, wat wel zeker is is dat low/high te maken heeft met de input. Maar het is simpel te testen door een bron te pakken waarvan je precies weet wat hij output. Bij de consoles kan je geloof ik ook kiezen tussen deze instellingen, of iig bij de PS3 omdat die ook blu-rays kan afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:42:
[...]

Blacklevel low is bedoeld voor een pc bron, die 0-255 doet op de desktop. 100% zwart is dan een 0.
Blacklevel high is bedoeld voor videobronnen, dus een blu-ray, dvd en evt video afgespeeld op je pc als 16-235. (waarbij 16 dus zwart is en 235 het witst.).

disclaimer: kan dat ik het even door elkaar haal, wat wel zeker is is dat low/high te maken heeft met de input. Maar het is simpel te testen door een bron te pakken waarvan je precies weet wat hij output. Bij de consoles kan je geloof ik ook kiezen tussen deze instellingen, of iig bij de PS3 omdat die ook blu-rays kan afspelen.
Ik kan bij mijn popcorn kiezen tussen 0-255 of 16-235. Op één of andere manier is het plaatje op de LG erg mooi wanneer ik 0-255 op de popcorn kies en op de LG low. Maar dan gaat er wel degelijk wat detail verloren in het zwart. Misschien dat ik daarvoor brightness/constrast nog te laag heb (50/60) en moeten die omhoog voor meer detail..

Ik ben deze instelling verder niet tegen gekomen bij de xbox360.

Edit:
Volgens mij is LOW 16-235 en High 0-255.
Dus door mijn popcorn in te stellen op 0-255 en de LG op 16-235, is het zwarte allemaal wat zwarter en het witte allemaal wat witter. Toch geeft dit volgens mij wel het beste plaatje (sprak me meer aan), alleen met name bij zwart, de minste details.

Iemand hier verder ook gespeeld met deze opties? Dus input low of high en de TV low of high?

[ Voor 15% gewijzigd door nijntje82 op 06-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Ik heb nu ook de 50PK250. Is mn eerste plasma, redelijk tevreden. Alleen de spiegeling is wat meer dan ik verwacht had maar goed, went wel.
Image retention viel me wel behoorlijk op bij logo's van zenders, maar ik heb de ISM mode nu op orbiter gezet ipv normal, pixelshifting dus, en ik moet zeggen dat dat het effect praktisch wegneemt terwijl de verschuiving van het beeld hierdoor me niet opvalt vooralsnog. Wellicht een aanrader voor mensen die hier last van hebben.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb de 42pj350 en vind de zwartwaarden bij donkere scenes toch wel tegenvallen, zelfde soort zwart als met een beamer. Donkergrijs helaas (wat licht geeft).
Ik zal morgen eens een foto plaatsen als ik het enigszins kan vastleggen met de camera.
En de weerspiegeling is toch wel iets te veel, beetje irritant jezelf zien of je bezoek zien met donkere scenes (kijk met 2 lampjes met een laag wattage, dan gaat het wel 's avonds).

Afbeeldingslocatie: http://johndotorgslashblog.files.wordpress.com/2008/01/kurodeepblack600.jpg
Zo zwart als die rechter is zeker niet te koop of zijn de nieuwe panasonic's zo zwart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik kan bij mijn 50PK350 (mijn eerste plasma) heel goed zien dat, als ik mijn scherm echt helemaal uit heb staan, de eerste laag die komt na de glasplaat, niet geheel zwart is(eerder dus donkergrijs). Dit zorgt ervoor dat als alle pixels 'uit' zouden zijn, omdat ze bijvoorbeeld een zwart achtergrond horen weer te geven, het beeld dan dus eigenlijk donkergrijs is in plaats van diepzwart.
Nu stoor ik me er niet zo aan(want het is echt wel haast zwart), maar dit is vooral overdag met een verlichte kamer goed te zien. 's avonds wordt het beter.

Ik heb toch ook de dansende pixels, vooral de kleuren rood en groen in de vorm van pixels die aan het ronddansen zijn in vaak grijze (net niet zwarte) delen van het beeld.
Vanaf een meter of meter anderhalf is het ook niet meer te zien. Maar omdat ik deze tv op mijn slaapkamer heb staan naast mijn computerscherm, merkte ik die pixels op.
Ik heb het truckje van het verlagen van de brightness en contrast geprobeerd, maar het blijft te allen tijde zichtbaar. Ik heb er wel wat over gelezen op internet en in dit topic, maar kan echt nog geen conclusie geven over of het nou hoort of niet.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

FunkySmell schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:15:
Ik heb de 42pj350 en vind de zwartwaarden bij donkere scenes toch wel tegenvallen, zelfde soort zwart als met een beamer. Donkergrijs helaas (wat licht geeft).
Ik zal morgen eens een foto plaatsen als ik het enigszins kan vastleggen met de camera.
En de weerspiegeling is toch wel iets te veel, beetje irritant jezelf zien of je bezoek zien met donkere scenes (kijk met 2 lampjes met een laag wattage, dan gaat het wel 's avonds).

[afbeelding]
Zo zwart als die rechter is zeker niet te koop of zijn de nieuwe panasonic's zo zwart ?
Met alle respect, maar je plasma is een apparaat van rond de 400 euro. Zwart als een Kuro van 3000 euro kan je iig vergeten. Maar laat voor de zekerheid maar een fototje zien voordat ik wat rondblaat ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Met alle respect, maar je plasma is een apparaat van rond de 400 euro. Zwart als een Kuro van 3000 euro kan je iig vergeten. Maar laat voor de zekerheid maar een fototje zien voordat ik wat rondblaat ;)
Het is sowieso al beter dan alle LCD's onder de 800,- (of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Weet iemand of the 50pk250 en/of de 50pk550 1:1 pixel mapping ondersteunt op de HDMI inputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

LG en hun hele arsenaal aan HD tv's heeft meestal gewoon pixel mapping, al wordt dit niet meer gemeld. Bij mijn 50PK350 heet dat 'just scan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Weet iemand ook waarom mijn beeld bij elke ingang flikkert? (50PK350)
Op het moment dat ik schuin langs de tv kijk dan zie ik dat het beeld flikkert. Nu weet ik dat je dit bij 50hz kan krijgen(bij lcd niet bij plasma wel), maar deze tv heeft toch echt (theoretisch) 100hz verversingssnelheid en zelfs met 600hz subfield driving? Of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle plasma's flikkeren. Komt omdat een plasma zijn eigen lichtbron is en niet een lamp erachter net zoals een LCD.

Anyways, scherm met de deuk is weg. Nu een scherm met een hot subpixel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb deze televisie sinds kort, niet gekocht bij MM.

Hoeveel branduren moet de tv inwerken voordat ik een net langer dan 2 uur kan kijken.

Mijn ouders hebben dus nederland 1 gekeken 2 uurtjes en toen ik ging zappen zag ik dat het nederland 1 pictogram lichtelijk was ingebrand en dit wil ik natuurlijk niet!

Dus ik probeerde het weg te krijgen door een break in iso af te spelen na 1 uur kreeg ik het er niet uit heb ik via de televisie zelf Colour wash gebruikt en pas na anderhalf uur dus 2 en een half uur in totaal was het pictrogram er uit !

Dus is dat normaal en so ja na hoeveel uren kan ik gewoon normaal tv kijken zonder dat ik ingebrande pictogrammen krijg als ik de hele dag een zelfde net kijk dan zal het pictogram wel een week ingebrand blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik zit de aanschaf van de 42PJ350 te overwegen voor mijn HTPC, echter dit scherm heeft een resolutie van 1024x768 (XGA), hd ready is net iets hoger volgens mij.
Is de downscaling van dit scherm dusdanig goed dat dat geen probleem geeft of is een hogere (1280x720 of 1366x7768) resolutie wellicht toch beter i.c.m. een HTPC (om zo met een hogere resolutie af en toe te kunnen browsen b.v.)?

++edit toch maar de knoop doorgehakt en een PJ550 gehaald. Mooi schermpje :)
Er zit ook een CI interface op, heeft iemand hier ervaring mee i.c.m. digitenne?

Ik heb m net even aangesloten (met een conax cam module die ik ook voor mij pc gebruik) maar de scrambled kanalen blijven gecodeerd. Werkt deze CAM dan niet i.c.m. deze TV of is het nog een setting oid?

[ Voor 32% gewijzigd door marko77 op 11-06-2010 20:34 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Mijn lg50pk550 geeft af en toe, bij bv voetbal kijken oid dan veranderd het licht van donker naar lichter... Kleine lichtveranderingetjes... Is dit normaal, moet ik iets anders instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Dgibbons schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:48:
Mijn lg50pk550 geeft af en toe, bij bv voetbal kijken oid dan veranderd het licht van donker naar lichter... Kleine lichtveranderingetjes... Is dit normaal, moet ik iets anders instellen oid?
Dynamisch contrast uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Dgibbons schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:48:
Of en energy saving niet op "intelligent sensor" zetten. Als ik dat aan heb zie ik dit ook vaak..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hy guyz,
is het mogelijk om parental control in te schakelen bij het aanzetten?

dus zeg maar om een code vragen bij het aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

t3q

Say yes to teq

Sinds vrijdag hebben we de 50PK550 staan.

Wat een fantastich beeld. En voor dat geld echt veel value for money.

Met de 2 THX standen heb je goeie settings voor in principe alle soorten uitzendingen.

Wel ff wennen aan de glasplaat, deze spiegelt nogal als de tv uitstaat maar zodra je de tv weer inschakelt geniet je weer van mooi rustig, natuurlijk beeld.

Echt een aanrader!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

faisje schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:
Ik heb deze televisie sinds kort, niet gekocht bij MM.

Dus is dat normaal en so ja na hoeveel uren kan ik gewoon normaal tv kijken zonder dat ik ingebrande pictogrammen krijg als ik de hele dag een zelfde net kijk dan zal het pictogram wel een week ingebrand blijven ?
Dit is geen inbranden maar image retention.
Heel gek dat je er zoveel last van hebt.

Zelf heb ik al uren naar 1 zender gekeken en nog niet echt last van image retention gehad.
En bij de keren dat ik een logo wat zag nagloeien was het na 15 min weer weg.

Dus niet echt iets waar je je druk over hoeft te maken.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

anathema schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:55:
[...]

Of en energy saving niet op "intelligent sensor" zetten. Als ik dat aan heb zie ik dit ook vaak..
Klopt, die setting uitzetten zal het verhelpen.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nijntje82 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:44:
[...]

Ik kan bij mijn popcorn kiezen tussen 0-255 of 16-235. Op één of andere manier is het plaatje op de LG erg mooi wanneer ik 0-255 op de popcorn kies en op de LG low. Maar dan gaat er wel degelijk wat detail verloren in het zwart. Misschien dat ik daarvoor brightness/constrast nog te laag heb (50/60) en moeten die omhoog voor meer detail..

Ik ben deze instelling verder niet tegen gekomen bij de xbox360.

Edit:
Volgens mij is LOW 16-235 en High 0-255.
Dus door mijn popcorn in te stellen op 0-255 en de LG op 16-235, is het zwarte allemaal wat zwarter en het witte allemaal wat witter. Toch geeft dit volgens mij wel het beste plaatje (sprak me meer aan), alleen met name bij zwart, de minste details.

Iemand hier verder ook gespeeld met deze opties? Dus input low of high en de TV low of high?
Heb m'n tv nu ook weer, en denk inderdaad dat low 16-235 moet zijn en high 0-255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:24
Hoe erg is bij jullie de image retention op de PK550 en hoe was het verloop vanaf de aanschaf ongeveer?

Ik zit hier namelijk met een image retention van enkele uren nog en de tv heeft al 100 uur op 50-50-50 gedraait maar IR komt al vrij snel voor en blijft nog best lang hangen dus. Van die 100 uur is minstens de helft met een break-in dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ja jongens ook ik ben nu de trotse bezitter van de 50pk550. het was een queste maar het was het zoeken waard.
:d

probleem is nu echter dan ik geen analoge tv kan kijken (digitaal is in bestelling)
bij het instellen van de tv op het analoge upc signaal gaat het helemaal mis.
hij vind de kanalen wel, alleen zijn deze dus van hele slechte kwaliteit. er lopen diagonaal golven over het beeld en scrolt het beeld vertiaal over het scherm met een zwarte balk in het midden.

wie o wie heeft hier een oplossing voor. Op mijn oude beeldbuis was het sginaal wel goed en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:49:
Hoe erg is bij jullie de image retention op de PK550 en hoe was het verloop vanaf de aanschaf ongeveer?

Ik zit hier namelijk met een image retention van enkele uren nog en de tv heeft al 100 uur op 50-50-50 gedraait maar IR komt al vrij snel voor en blijft nog best lang hangen dus. Van die 100 uur is minstens de helft met een break-in dvd.
Heb zelf nog geen IR mogen waarnemen op mn PK550, maar heb wel (zeker voor de eerste 200u) Orbiter ingeschakeld (pixel shifting). Misschien dat het helpt, het stoort mij niet veel. Ik ben zelf ook benieuwd naar het verloop van IR bij plasma's in het algemeen. Misschien dat iemand daar wat over kan zeggen.

Ik heb energy saving uit, brightness op 51 en contrast op 60 tijdens het 'inspelen'. Dit geeft een goed beeld en weinig problemen. Uiteindelijk zal mijn contrast, na 200u, richting de 70 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:24
Bedankt voor de Orbiter tip, meteen even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ik zal als ik thuis ben ook die Orbiter functie is inschakelen.

Toch even een vraag, in de manual staat dat het beeld maximaal 2 minuten stil mag staan.
Na 90 minuten voetbal kijken heeft het score bord toch echt veel langer stil gestaan dan 2 minuten.

Ik doe na het voetbal kijken gewoon de tv uit en 's ochtend bij het ontbijt nieuws zie ik geen retentie meer.
En dit zonder Orbiter functie ingeschakeld.

Word het niet een beetje allemaal overdreven?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
t3q schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:45:
Ik zal als ik thuis ben ook die Orbiter functie is inschakelen.

Toch even een vraag, in de manual staat dat het beeld maximaal 2 minuten stil mag staan.
Na 90 minuten voetbal kijken heeft het score bord toch echt veel langer stil gestaan dan 2 minuten.

Ik doe na het voetbal kijken gewoon de tv uit en 's ochtend bij het ontbijt nieuws zie ik geen retentie meer.
En dit zonder Orbiter functie ingeschakeld.

Word het niet een beetje allemaal overdreven?
Ik zie het vooral bij dat felrode "nedeland 1" logo nog wel na een helft voetbal. Ook met orbiter aan zie je dan nog wel IR, ook wel logisch lijkt me..als dat logootje 2 pixels opschuift zijn nog steeds verreweg de meeste pixels voortdurend rood. Maar goed, ik heb TV nu dik 100 uur aangehad en hou er geen rekening meer mee. Er is vaak genoeg reclame waar dat logo weer even verdwijnt en met orbiter lijkt het wel iets te schelen want het logo is erg snel weer weg en blijft minder fel nagloeien.
Contrast nu op 70 staan, brightness op 50 gaat prima. Orbiter laat ik ook maar aan want het valt me absoluut niet op (dit met 50PK250 overigens)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb ineens een klein probleempje met mijn PK350 en het herkennen van een USB-stick. Ik had een film gewonload van bijna 5gb en dit paste uiteraard niet op mijn FAT32 USB. Dus heb ik heb even Mac OS journaled geformatteerd. Hier kon de tv (logischerwijs) niets mee. Dus teruggeformatteerd naar FAT32 en de film in tweeen gesplitst en weer in de tv pluggen, maar dan krijg ik weer de melding: Problem on the USB device. Please check USB.

Andere USB-sticks worden wel herkend dus het is een beetje jammer. Google kon me ook niet helpen helaas. Herkenbaar? Ideeen?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ik kon het nou in de manual niet zo snel vinden en via google ook niet. Misschien een stomme vraag maar hoe zet je de orbiter functie aan en heb ik deze ook op de pk250?

Sorry was te makkelijk voor woorden. Menu knop > Optie > IM LINK > Orbiter selecteren.

Wie heeft er Orbiter aanstaan en heeft het gevoel dat het werkt? Of is het meer baat het niet dan schaadt het niet.

[ Voor 40% gewijzigd door krizzziz op 16-06-2010 21:13 . Reden: Stomme vraag ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Zo krijg de mijne morgen lekker binnen. (50 pk550) in plaats van een Panasonic 42pz85 welke ik nu heb. :*) :*) Ik heb me laten vertellen (niet door een verkoper gelukkig) dat deze LG al stukken beter is als de pana, welke ook een goed toestel is. :) :) En op kk stond er een bericht dat de ci+ met ziggo ook gewoon goed werkt. Top

[ Voor 20% gewijzigd door BaseM op 16-06-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
kRiZzZiZ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:04:
Ik kon het nou in de manual niet zo snel vinden en via google ook niet. Misschien een stomme vraag maar hoe zet je de orbiter functie aan en heb ik deze ook op de pk250?

Sorry was te makkelijk voor woorden. Menu knop > Optie > IM LINK > Orbiter selecteren.

Wie heeft er Orbiter aanstaan en heeft het gevoel dat het werkt? Of is het meer baat het niet dan schaadt het niet.
Ik dus zoals 2 posts boven je staat, ook met de PK250 overigens, en ook mijn ervaring met in hoeverre het werkt.

Het valt me trouwens wel op dat dat nederland 1 logo met orbiter aan toch ook wel redelijk lang blijft hangen na een voetbalwedstrijd. Bij roodachtige kleuren op het scherm zie ik het rode logo daarin ook na een half uurtje nog wel licht aanwezig. Beetje jammer, es kijken hoe lang het duurt voordat het echt weg is.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een energiemeter tussen gehangen?
Ben benieuwd naar het verschil tussen medium en uit bij de thx 1 voorinstelling.
Weet dat je bij de thx voorinstellingen je de energie saving optie niet kunt gebruiken maar mijn eigen instellingen ontloopt de 1e thx voorinstelling niet veel.

Heb mijn energiemeter als kado weggegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Even een aanschaf vraag. Mijn interesse ging naar de 60PK550. Nu zag ik ook nog andere tv's die zo'n 300,- duurder waren. Namelijk de LG 60PK950, LG 60PS8000 en LG 60PG7000.
http://www.vergelijk.nl/c.../15368525/8493527/178365/

1. Loont het zich 300,- meer uit te geven voor de PK950 ipv de PK550? Beeldkwaliteit is het zelfde? Alleen meer aansluitingen?

2. Is de LG 60PG7000 gewoon ouder en slechter of is dit oude info van de site?

3. Het verschil tussen de LG 60PK950 en de LG 60PS8000 is:
LG 60PS8000 heeft geen DVB-C (MPEG4) de LG 60PK950 wel.
LG 60PS8000 heeft een contrastradio van 2.000.000 en de LG 60PK950 - 5.000.000
LG 60PS8000 heeft 2 scartaansluitingen en s-video, de LG 60PK950 heeft er 1 en geen s-video
LG 60PS8000 heeft geen DVI aansluiting, de LG 60PK950 wel.
LG 60PS8000 verbruikt 90 watt meer.
60PK950 heeft nog extra Ethernet, PC Streaming, Internetaansluiting, Mediaspeler en DLNA.

Dit zijn dingen waarvan ik niet echt kan inschatten wat ik er mee ga doen. Komt in combinatie met mediacenter en stereo. Waar ik niet helemaal duidelijk heb is dat de LG 60PS8000 6cm breder en 6cm hoger is. Betekent dit dan extra border/rand om het scherm?

Ga ik dus voor goedkoop met waarschijnlijk alle aansluitingen die ik nodig heb maar met 2.000.000 contrast minder (weet niet hoeveel dit verschilt?)? Of iets duurder met alles erop en eraan en maak ik dan de juiste keuze met de LG 60PK950?

(Is er kans dat deze nog in een aanbieding komen binnen 3 weken?) Excuses als het een te warrig verhaal is...

Weet iemand overigens of deze te bezichtigen is tussen Eindhoven en Maastricht?

[ Voor 2% gewijzigd door Solutio op 17-06-2010 12:42 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8000 en 7000 zijn 2009 modellen, die zijn niet de moeite waard. De meerprijs voor een PK950 in de 60" categorie is interessanter dan de de stap van de 50"-ers. Ik zou voor de 60" wel de PK950 pakken omdat die een anti reflective coating heeft (afaik) en wat betere zwart waardes (trueblack filter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
marko77 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:56:
...toch maar de knoop doorgehakt en een PJ550 gehaald. Mooi schermpje :)
Er zit ook een CI interface op, heeft iemand hier ervaring mee i.c.m. digitenne?

Ik heb m net even aangesloten (met een conax cam module die ik ook voor mij pc gebruik) maar de scrambled kanalen blijven gecodeerd. Werkt deze CAM dan niet i.c.m. deze TV of is het nog een setting oid?
Ik heb het nogmaals geprobeerd, wat blijkt nu, de cam wordt wel degelijk herkend en werkt ook. Echter het signaal is erg zwak. Allemaal zo rond de 10%. Sommige kanalen doen het dan simpelweg niet.

Wat ik niet begrijp is waarom mijn digitenne decoder (die naast de TV staat) met dezelfde antenne wel een goed signaal heeft (60+).

Heeft dit met signaal versterking te maken oid?

[ Voor 30% gewijzigd door marko77 op 17-06-2010 19:16 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
marko77 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:55:
Ik heb het nogmaals geprobeerd, wat blijkt nu, de cam wordt wel degelijk herkend en werkt ook. Echter het signaal is erg zwak. Allemaal zo rond de 10%. Sommige kanalen doen het dan simpelweg niet.

Wat ik niet begrijp is waarom mijn digitenne decoder (die naast de TV staat) met dezelfde antenne wel een goed signaal heeft (60+).

Heeft dit met signaal versterking te maken oid?
De standaard antenne voor Digitenne heeft een versterker ingebouwd. Deze versterker krijgt zijn energie (5 Volt) over de antennekabel aangevoerd uit de Digitenne Set-top-Box. Je kunt dan ook een LEDje zien branden op de antenne.

Je TV geeft geen 5 Volt af voor de antenne. Daarom zit er een zogenaamde power-inserter in het CAM pakket voor Digitenne. Zonder 5 Volt werkt de ingebouwde versterker van de antenne zelfs als een verzwakker.

Je kunt je Digitenne Set-top-Box als powerinserter gebruiken; verbind de RF-uitgang van de STB door met de RF-ingang van je TV. Zet de STB aan, controleer of het LEDje op de antenne brandt en kijk of de ontvangst met je TV nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woei!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 13:47
Zo krijg de mijne morgen lekker binnen. (50 pk550) in plaats van een Panasonic 42pz85 welke ik nu heb. :*) :*) Ik heb me laten vertellen (niet door een verkoper gelukkig) dat deze LG al stukken beter is als de pana, welke ook een goed toestel is. :) :) En op kk stond er een bericht dat de ci+ met ziggo ook gewoon goed werkt. Top
Ik heb een losse CI+ module gekocht voor mijn pk550 met mijn Ziggo smartcard, maar krijg nu
Error toestel certificaat ongeldig-verlopen-17 als de authenticatie loopt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:38
Na alle waarschijnlijkheid ga ik de pk550 kopen via internet. De inputlag waarvan op AVSforum wordt gesproken is voor mij wat ondergeschikter. Echter zoals hier al is besproken is er minimaal verschil tussen 250 en 550. Wat ik alleen niet begrijp van de THX modus is hoe dit nu werkt.

Is dit enkel een instelling in kleuren, contrast en dergelijke of echt een functioneel iets? Hierover was al de vraag of hiervoor al enkele 'inbrand' uren zijn gedraaid.

Blijkt dit laatste te zijn, dan is het voor mij een zekere toegevoegde waarde. (Heb niet graag een ingebrand scherm van 700 euro).

[ Voor 4% gewijzigd door J_star op 21-06-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Ik heb ongeveer 200 uur gebruikt om de tv 'warm te lopen'. dat wil zeggen 200uur contrast en helderheid niet boven 50%. Ik heb de 550 gekozen, omdat (1) 3 hdmi aansluitingen en (2) films via usb een de voor mij belangrijk zijn. het flikkeren van het beeld - dat logisch is gezien de zelfvoorzienende lichtbron van elke pixel - is wennen in vergelijking met een LCD scherm. Als het scherm als pc wordt gebruikt, dan is image retention aan de orde. Daarom is het scherm niet erg geschikt. Het beeld is daarentegen super kleurrijk. gamen is ook ideaal. ik speel encharted2 met heel veel plezier. Analoge TV kijken met 50inch is echte geen aanrader. ik heb daarom digitale HD tv van tele2 besteld. Ik ben erg benieuwd wat de kwaliteit is van ned1,2 en 3 in HD. Het spiegelende beeldscherm is irritant als je de tv niet goed plaatst, maar daar kan je rekening mee houden. Het geluid gaat via mijn receiver en komt niet uit mijn TV speakers. geluid via de TV speakers is niet voldoende, maar dat ik inherent aan iedere budget TV. Als je voor volle kleuren, gamen, geduld (ivm warm draaien plasme), grootte, contrast en een strak plat design gaat. Koop dan de pk250 of pk550. ga je voor een 50" pc scherm, spaar dan verder voor een LED of LCD. Plasma is dood, leve plasma! Iemand ervaringen met tele2 HDtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
bsquare schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:09:
Ik heb ongeveer 200 uur gebruikt om de tv 'warm te lopen'. dat wil zeggen 200uur contrast en helderheid niet boven 50%. Ik heb de 550 gekozen, omdat (1) 3 hdmi aansluitingen en (2) films via usb een de voor mij belangrijk zijn. het flikkeren van het beeld - dat logisch is gezien de zelfvoorzienende lichtbron van elke pixel - is wennen in vergelijking met een LCD scherm. Als het scherm als pc wordt gebruikt, dan is image retention aan de orde. Daarom is het scherm niet erg geschikt. Het beeld is daarentegen super kleurrijk. gamen is ook ideaal. ik speel encharted2 met heel veel plezier. Analoge TV kijken met 50inch is echte geen aanrader. ik heb daarom digitale HD tv van tele2 besteld. Ik ben erg benieuwd wat de kwaliteit is van ned1,2 en 3 in HD. Het spiegelende beeldscherm is irritant als je de tv niet goed plaatst, maar daar kan je rekening mee houden. Het geluid gaat via mijn receiver en komt niet uit mijn TV speakers. geluid via de TV speakers is niet voldoende, maar dat ik inherent aan iedere budget TV. Als je voor volle kleuren, gamen, geduld (ivm warm draaien plasme), grootte, contrast en een strak plat design gaat. Koop dan de pk250 of pk550. ga je voor een 50" pc scherm, spaar dan verder voor een LED of LCD. Plasma is dood, leve plasma! Iemand ervaringen met tele2 HDtv?
Yupz ik heb tele2 HDtv op de pk250 zitten. Let wel op dat Tele2 op dit moment "maar" 3 HD kanalen heeft, maar ik vind het beeld uitermate goed. Toch hoor ik een hoop tele2 gebruikers klagen over de aangeboden HD-Streams in vergelijking met de HD-Streams aangeboden door UPC/Ziggo. Ik zie hier nog even naar kijken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Laatst online: 20-09 15:17
voor de echte tweaker: http://lg-hack.info/

heb zelf nog niets van geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
hb1964 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:33:
[...]

De standaard antenne voor Digitenne heeft een versterker ingebouwd. Deze versterker krijgt zijn energie (5 Volt) over de antennekabel aangevoerd uit de Digitenne Set-top-Box. Je kunt dan ook een LEDje zien branden op de antenne.

Je TV geeft geen 5 Volt af voor de antenne. Daarom zit er een zogenaamde power-inserter in het CAM pakket voor Digitenne. Zonder 5 Volt werkt de ingebouwde versterker van de antenne zelfs als een verzwakker.

Je kunt je Digitenne Set-top-Box als powerinserter gebruiken; verbind de RF-uitgang van de STB door met de RF-ingang van je TV. Zet de STB aan, controleer of het LEDje op de antenne brandt en kijk of de ontvangst met je TV nu beter is.
Aha, dat verduidelijkt een hoop :). Is het dan technisch mogelijk om de STB als versterker én losse ontvanger te gebruiken? Dan kan ik namelijk de STB op een andere TV aansluiten.
Indien dat niet kan, zijn er bepaalde power-inserters die aangeraden worden voor digitenne of maakt dat niet zo veel uit?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Tele2 IPTV HD ziet er zeer goed uit op mijn PK550. jammer dat het HD aanbod beperkt is tot 3 zenders. Af en toe valt het geluid weg, maar het WK in HD met (picture mode -> sport) is echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een tip voor Image Retention.
Als je de white wash aanzet dan springt de tv
uit als het klaar is. Ik doe het nu standaard
voor ik naar bed ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:03:
Nog even een tip voor Image Retention.
Als je de white wash aanzet dan springt de tv
uit als het klaar is. Ik doe het nu standaard
voor ik naar bed ga.
Ik heb hem niet in laten spelen, heb contrast op iets boven de 80 staan en had in het begin wel wat last van image retention, maar nu na 50 uur oid niet meer en heb nooit white wash gebruikt? Zie ook de stand e.d. niet meer nadat ik een voetbalwedstrijd gekeken heb (wat ik toch voornamelijk gedaan heb), zijn mijn ogen zo slecht of verschilt het dan weer per tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Laatst online: 22-08-2021
marko77 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:02:
[...]

Aha, dat verduidelijkt een hoop :). Is het dan technisch mogelijk om de STB als versterker én losse ontvanger te gebruiken? Dan kan ik namelijk de STB op een andere TV aansluiten.
Indien dat niet kan, zijn er bepaalde power-inserters die aangeraden worden voor digitenne of maakt dat niet zo veel uit?
Zo'n power-inserter is een eenvoudig ding, het zet alleen maar 5 Volt op de coax. De weg van de minste weerstand is een compleet insteekmodule pakket voor € 50,=. Daar zit alles in; CAM, smartcard, antenne en een power-insterter. Er zijn ongetwijfeld ook webwinkels waar die dingen los verkocht worden.

De STB als power-inserter èn als ontvanger is een beetje omslachtig :).

[ Voor 4% gewijzigd door hb1964 op 28-06-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb hem niet in laten spelen, heb contrast op iets boven de 80 staan en had in het begin wel wat last van image retention, maar nu na 50 uur oid niet meer en heb nooit white wash gebruikt? Zie ook de stand e.d. niet meer nadat ik een voetbalwedstrijd gekeken heb (wat ik toch voornamelijk gedaan heb), zijn mijn ogen zo slecht of verschilt het dan weer per tv?
Na het TV kijken zie ik ook niets, maar ik zit nogal eens te Wii-en via dat scherm.
En dan zie ik het toch wel eens. Maar de whitewash lost het dan keurig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
hb1964 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:25:
[...]
Zo'n power-inserter is een eenvoudig ding, het zet alleen maar 5 Volt op de coax. De weg van de minste weerstand is een compleet insteekmodule pakket voor € 50,=. Daar zit alles in; CAM, smartcard, antenne en een power-insterter. Er zijn ongetwijfeld ook webwinkels waar die dingen los verkocht worden.
De STB als power-inserter èn als ontvanger is een beetje omslachtig :).
Klopt, echter mijn antenne staat op Zolder (beter bereik) en daar staat mijn tweede tv, de STB staat daar toch al, dus in die zijn gebruik ik m als doorluspunt voor de antenne beneden.
Ik moet zeggen dat het perfect werkt, de EPG e.d. van de TV zijn stukken beter dan de KPN STB info en opties.

@timeloop, waar zit die whitewash functie precies?

[ Voor 3% gewijzigd door marko77 op 29-06-2010 09:27 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:27:
[...]

@timeloop, waar zit die whitewash functie precies?
Menu - Optie - ISM methode - White wash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor welke moet ik gaan: 50PK250 of de 50PK550?
Ik heb namelijk al tijdje mijn oog op de pk550, maar vandaag zag ik een aanbieding van de Mediamarkt dat de pk250 voor €599 verkrijgbaar is. Dat scheelt ongeveer 100euro met de pk550.

Verschillen (volgens mij) zijn:
- minder HDMI poorten (vind ik niet erg, heb voorlopig nog maar 1 hdmi nodig)
- USB kan niet gebruikt worden (vind ik ook niet erg, HDX1000 doet dat ook)
- geen bluetooth (ook niet erg)
- geen THX modus (dat is misschien jammer...)
Zijn er nog meer verschillen? Betekend het missen van de THX modus dat het minder goed beeld geeft? Ik ben namelijk niet bekend met plasma en calibratie etc, dus een THX modus leek mij ideaal.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de pk250 kunnen de features die op de pk550 zitten unlocked worden, zoals de thx beeldinstellingen. Deze zijn echter wellicht niet voor niks uitgeschakeld; de pk250 kan bv over een tragere processor beschikken waardoor het beeld anders verwerkt wordt. Het panel kan ook verschillen,maar de meeste forums melden toch dat deze waarschijnlijk gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Zit ook te rond te kijken en wellicht is die 50pk250 ook wel wat.
Alle toeters en bellen hoeven van mij niet, heb een PS3 als media device. Spiegeling ben ik ook niet zo bang voor omdat we geen zon rechtstreeks in de huiskamer hebben schijnen, die hebben we in de keuken.
Het enige wat me een beetje tegenhoudt is of de beeldkwaliteit (denkende aan die draaiende pixels die je in 1 van de vorige berichten zag) wel echt goed is. En of hij een beetje duurzaam is (lastig te zeggen, hij is nog niet zo lang uit).
Waarom kan ik de 50pk250 trouwens niet vinden op de lg site (de nl site)? Voor zover ik kan zien begint die bij de pk350.
Zit me helemaal gek te checken met al die modellen en merken en wat nou de beste keus is (kwa prijs maar ook kwa beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ga denk ik maar eens in de winkel kijken of hij echt wat is :) Vooral het feit dat je een 50" voor weinig hebt staat mij wel aan.

@Tadream
Via de pricewatch van tweakers kom je wel op de lg site (http://www.lg.com/nl/tv-a.../LG-plasma-tv-50PK250.jsp).
Echter hier ontbreken de specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar een vergelijking tussen de pk250 en de pk550. De 550 geeft volgens reviews in ieder geval prachtig beeld en ik heb nog niet kunnen lezen dat dit model last heeft van dansende pixels zoals bij de pk250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Dan moet je echt beter zoeken. Er is in dit topic al genoeg besproken over de verschillen, en er wordt meerdere malen verwezen naar een topic op avsforum waar alles wat jij wederom oprakelt allang besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Het is dan wel een forum voor de PK550 en PJ350 maar moest toch even kwijt dat ik vanochtend de 50PK250 bij de Mediamarkt heb gehaald en het beeld geweldig vind!
Zelfs het SD materiaal van Ziggo en de oude Xbox ziet er prima uit. Zodra ik dee PS3 erop aansluit en b.v. Uncharted 2 speel of een HD film kijk is het om te smullen.
Ik was een beetje terughoudend voor LG maar dat is bij deze weggenomen. (even aankijken hoe hij het de komende dagen doet).
Ben van plan de break-in te doen (had de video_ts al gedownload) maar op m'n xbox loopt een screensaver met foto's die ik erop gezet heb (voornamelijk vakantiefoto's, veel licht etc). Is het ook een optie om die als break-in te gebruiken? De foto's veranderen om de 10 sec en ze bewegen enigszins. En anders de break-in.
Wat een verschil (zeker kwa grootte) met die 11 jaar oude 32inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij geen last van de dansende groene pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Als je echt met je neus op het scherm zit (zonde want dan zit er een vetvlek op) dan zie ik lichte groene pixels, maar dan zie je door het hele beeld allerlei pixel overgangen. Die zie ik op m'n vader z'n Panasonic P47G10 ook.
Zodra je er 30cm vanaf zit zie je dat niet meer.
Heb wat HD documentaires en HD films zitten kijken en ziet er echt haarscherp uit.
Zeker niet de dansende rode en groene pixels die ik ergens hier voorheen zag.
Degene die dat filmpje maakte, had die die dansende pixels meteen of kwam dit later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een energiemeter tussengehangen...(50PK550).
Zo'n Cresta ding.

Standby 5w (mogelijk eigenlijk te laag voor de Cresta om goed te kunnen meten).
THX movie mode 390w bij live buitensport uitzendingen met veel direct zonlicht.

De energiebespaarmodus halveert het verbruik ongeveer als die op maximaal staat ingesteld.
Het contrast staat dan wel zo laag dat de beeldkwaliteit ook niet meer te vergelijken is met de THX movie mode.

Vind het verschil in verbruik ronduit schrikbarend net zoals de degradatie in beeldkwaliteit.
Goed, het is natuurlijk sterk afhankelijk van de weergegeven content, bij een donkere horrorfilm zal die 390w zeker niet gehaald worden en mogelijk is die 390w ook enkele tientallen watts te hoog als gemiddelde maar het is dan ook alleen maar om een idee van het verbruik te geven.
Hier staat het scherm makkelijk 10 uur per dag aan en dan kan het toch wat zijn om rekening mee te houden.

Vind de THX mode echt super handig, altijd een betrouwbare fatsoenlijke setting voorhanden.
Wat dat betreft is het voor mij een goed aankoopargument.
Als de 250 inderdaad goed (en redelijk eenvoudig) "gehackt" kan worden zodat je die optie ook hebt dan zou ik de 100 euro lekker op zak houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die last had van dansende pixels kreeg dit na ongeveer 20 uur dacht ik, dus jij zou het al moeten merken. Maar er zijn dus gewoon gebruikers zonder dit probleem. Ik heb daarom maar ook de gok gewaagd en een 50pk250 gekocht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hij doet het nog steeds geweldig.
Hij heeft er zeker al meer dan 20 uur opzitten, incl. een dagje break-in.
Lees veel tegenstrijdige verhalen over de break-in dvd maar ik vandaag voor het eerst van 's ochtends tot een uur 5 laten draaien (werkte thuis dus kan het even in de gaten houden).
Het zou volgens vele niet echt nodig zijn, waarschijnlijk ook niet maar ik doe het toch.
Gisteren 2 MKV'tjes bekeken via de PS3 en is genieten.
Ben benieuwd naar jouw (en anderen) bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de pk250 donderdag geleverd, ben erg benieuwd. In het echt ziet het er in ieder geval heel mooi uit, wat een dunne frame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

nexhil

BAM!

Toevallig vorige week de 60PK250 (geen 50) gekocht.

Waar je voor moet oppassen is dat veel webwinkels omschrijven dat deze tv JPG via USB kan afspelen,
Maar de USB poort die erop zit is 'service only'

Na een eventuele hack kan het geloof ik wel.
Is er iemand die deze heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Nog niet, maar ik ga wel een poging wagen.
Tevens kan je met de zelfde hack ook de THX modes toegevoegd krijgen aan je menu die bv wel op de pk350 en pk550 zitten.

als het allemaal gelukt is ja of nee zal ik mijn bevindening hier wel posten.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:38
Ik kan mij voorstellen dat je voor de USB afspeel functie je 'garantie wil laten vervallen' echter voor THX, wat enkel instellingen zijn lijkt me wat onnodig. Is dit niet simpel standaard instelling die op iedere tv staan, dus een copy past verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Vos

AFCA

Kun je aan een PK350 nu ook een externe HD hangen via USB? Het verschil is naar mijn weten afspelen via USB en pc ingang.

Zit te kijken naar een PK250 of PK350...beetje afwegen of het de meerwaarde waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 13-07-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Heb de hack niet geprobeerd, doe ik misschien na de garantie (duurt nog even :-)).
Maar met een xbox en ps3 heb je daar ook niet echt de behoefte aan.
Heb niet mogen spelen met de thx instellingen op de andere toestellen maar heb niet het idee dat ik iets mis (met de 50pk250). De instellingen zijn bijzonder uitgebreid en je krijgt geheid de instellingen die je wilt/zoekt.
Heb onlangs de bluray van Avatar gezien en is geweldig beeld.
Ben nog wel een beetje aan het stoeien met instellingen (ligt meer aan mij - of het nou een PC of TV is, ben altijd aan het kijken of het anders/beter kan).
En wat went 50 inch snel...kom van 32 inch en wat een joekel, maar na paar dagen wen je daar snel aan en weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:28:
Kun je aan een PK350 nu ook een externe HD hangen via USB? Het verschil is naar mijn weten afspelen via USB en pc ingang.

Zit te kijken naar een PK250 of PK350...beetje afwegen of het de meerwaarde waard is.
Ik heb zelf de PK350 en heb vanaf USB wel films kunnen afspelen. Echter een externe harde schijf met voeding heb ik niet aan de praat kunnen krijgen.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Dat kan kloppen... Mijn schoonvader heeft een sony bravia van 42 inch, en die pakt via usb alleen schijven en sticks tot 16 gb. Daarboven herkenet hij ze niet helaas. Maar i.c.m. een WD HD Media Player en 2x 2 TB HDD is het genieten geblazen.

Ik wil deze TV ook! Zag de PK250 laatst staan, wat een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hoe is een normaal SD signaal (kabel tv) op de 50pk250? Is 50" daar niet te groot voor? Nog mensen die mij kunnen overtuigen voor de 250/350 te gaan? ;) Helaas geen grote winkels hier in de buurt waar ze te zien zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 14-07-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Vos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:37:
Hoe is een normaal SD signaal (kabel tv) op de 50pk250? Is 50" daar niet te groot voor? Nog mensen die mij kunnen overtuigen voor de 250/350 te gaan? ;) Helaas geen grote winkels hier in de buurt waar ze te zien zijn...
Je zit nog in Emmen toch? Budgethouse heeft die 50pk staan, wel de 950 tho'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

418O2 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Je zit nog in Emmen toch? Budgethouse heeft die 50pk staan, wel de 950 tho'.
Ja klopt. Zit er weinig verschil in die beiden dan qua beeldkwaliteit? Weet dat hij er qua uiterlijk iets anders uitziet...

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 15-07-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij heeft die wel hetzelfde paneel. Ik heb namelijk ook naar die TV zitten kijken, maar ben uiteindelijk toch maar voor een Panasonic plasma gegaan, na veel vergelijken toch beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik ben bang dat een 42 te klein is zodra die er eenmaal staat...al heb ik degene die jij gekocht hebt ook overwogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Ja klopt. Zit er weinig verschil in die beiden dan qua beeldkwaliteit? Weet dat hij er qua uiterlijk iets anders uitziet...
Niet heel veel, paneel is hetzelfde maar de 950 heeft nog een true black filter of iets dergelijks. Het zwart op de 950 is net wat dieper, maar voor de rest is hij eigenlijk hetzelfde qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:41

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik ben/was van plan om een 50pk550 te kopen. Nou ben ik gisteren naar de Mediamarkt geweest om het scherm eens in het echt te zien en daar hadden ze alleen de pk250 staan. Wat me op viel was dat het paneel erg grijs is vergeleken met andere plasma's. Nou weet ik dat de tv's daar niet bepaalt optimaal ingesteld staan en je dus ook niet goed kan vergelijken. Maar ook als je de tv uit zet zie je dat het ipv. zwart nogal grijs is.

Kan iemand mij vertellen of dat bij de pk550 ook het geval is?. En ben ik de enige die zich hieraan stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:44:
Ik ben bang dat een 42 te klein is zodra die er eenmaal staat...al heb ik degene die jij gekocht hebt ook overwogen...
Sja, je hebt meer oppervlakte en minder goed beeld voor hetzelfde geld (volgens mij).

Heb je een grote ruimte waarin je kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:54:
Ik ben/was van plan om een 50pk550 te kopen. Nou ben ik gisteren naar de Mediamarkt geweest om het scherm eens in het echt te zien en daar hadden ze alleen de pk250 staan. Wat me op viel was dat het paneel erg grijs is vergeleken met andere plasma's. Nou weet ik dat de tv's daar niet bepaalt optimaal ingesteld staan en je dus ook niet goed kan vergelijken. Maar ook als je de tv uit zet zie je dat het ipv. zwart nogal grijs is.

Kan iemand mij vertellen of dat bij de pk550 ook het geval is?. En ben ik de enige die zich hieraan stoort?
Heeft de 550 ook, de 250 is de 550 zonder de THX modus, 2 hdmi ipv 4 hdmi en zonder wat geneuzel zoals films vanaf usb sticks spelen. Een plasma is het meest geschikt voor een ruimte met gedimd licht, en daar valt het grijze minder op. Als je perfect zwart wilt moet je een LED met local dimming kopen, die is compleet zwart als hij uitstaat....maar in zwak licht zal het niet beter zijn dan de plasma (en 1000,- meer). Je kan ook de 950 halen, die heeft nog een extra filter waardoor het wat zwarter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:54:

Bij de BCC waar ik heen ging om een kijkje te nemen stond een erbarmelijk slecht afgestelde 550. (destijds de laatste die ook al verkocht was)...
Maak je niet druk, in de praktijk is het behoorlijk goed.
Wellicht dat ze deze schermen opzettelijk zo afstellen want het lijkt mij zo dat als ze een 50 of 60PK550 in THX Movie mode demonstreren ze wellicht geen andere tv van onder de 1300 euro of zo zouden verkopen.

Als ie uit is is ie erg grijs?

Hmm, stoor me d'r eigenlijk niet aan nee, weet eigenlijk ook niet goed in hoeverre me dat eerder eens was opgevallen.
Maar hij staat hier zo'n beetje altijd wel aan...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:33:
[...]

Heeft de 550 ook, de 250 is de 550 zonder de THX modus, 2 hdmi ipv 4 hdmi en zonder wat geneuzel zoals films vanaf usb sticks spelen.
De 550 heeft 3xHDMI, 2x scart en 1x YPbPr.
USB draait ook uitstekend films vanaf harddisc. Geen kwaliteitsverlies. Uiteraard doet USB ook JPEG en MP3.

Alleen PCMCIA (CI+) gebruik ik niet.

Het apparaat het een zwarte 'look', alleen als de zon erop schijnt zie je donkergrijs, zeg maar CRT-look. :O

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 19:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste