Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik al tijden op zoek ben naar een mooie en betaalbare plasma was in eerste instantie mijn oog gevallen op de LG 42PQ6000. De eigenaren van dit model lijken vrij enthousiast en hoewel ik overal lees dat de Panasonics beter zouden zijn, vind ik een 'pianolak' glimding met een enorme rand niet in de huiskamer passen.

Maar nu lijkt het erop dat LG echt iets moois heeft ontworpen, ik vond het strakke design van de PQ6000 al mooi (niet echt bezelless, maar met het glas ervoor leek het tenminste wat), maar gewoon een hele dunne bezel is eigenlijk nog mooier.

Volgens mij zijn de specs ook wat beter geworden (als ik het contrast ratio van de PJ350 vergelijk met de PQ6000 dan) maar is het 42 inch scherm nog steeds 1024x768, en geen 'echte' 720 resolutie.

Een Belgische retailer laat een prijs zien van 525 euro voor de PJ350, wat mij erg blij maakt, want dat vind ik een mooie prijs voor een redelijk scherm. Het zou mijn eerste flat screen worden en 90% van de content die ik kijk is gewoon SD, dan is een HD Ready plasma volgens mij het beste.

Iemand hier enig idee wanneer deze schermen leverbaar worden? Heeft iemand ze al in de systemen staan?

http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/615244.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat deze modellen vanaf april leverbaar worden, want dan komen ook de PK950 en de PK750 op de markt. De prijzen zijn echter nog onbekend, maar de specs zijn wel leuk. LG staat bekend om een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus ik verwacht niet dat je de hoofdprijs voor deze modellen hoeft te betalen. In de PK950 en PK750 zit echter een 3D processor ingebouwd, wat dus niet zo is bij de PK550 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
42 inch plasma van pana heeft ook 768 als verticale resolutie. Enkel 37 inch heeft 720 lijnen. Waarom is mij een raadsel, lijkt mij dat bij 720p toch wat kwaliteit verloren gaat dan . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik een paar keer heb gelezen is dat je met de native resolutie van 1024x768 een beetje moet uitkijken met het schalen van andere resoluties. Als je bijvoorbeeld een DVD zou opschalen naar 1080p moet de TV hem van die resolutie weer naar 720 (768) schalen.

Maar nu ik net zit te googlen kom ik dit verhaal tegen: http://hd1080i.blogspot.c...-resolution-problems.html

Ook de HD ready schermen van 1366x768/720 hebben niet de echte HD ready resolutie va 1280x720? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Volgens mij is de 1024*720 (en 768) resolutie geen probleem.
Je moet dan gewoon verticaal gezien om de 5 lijnen 1 weglaten om 1280X720 weer te kunnen geven (1280/256*)

1024*768 is om de 16 lijnen horizontaal gezien 1 weglaten (768/48*)

Dit levert weinig schade op aan het beeld. Als men met getallen gaat werken die niet mooi uitkomen wordt het pas een probleem lijkt me.

*Verschil tussen de 1280-1024 en 768-720

[ Voor 27% gewijzigd door gastje13 op 14-02-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:34
CI+? zegt 't hier da's dan een pre over de HD ready pana's imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Prijzen gevonden van de mooie LG50PK550, adviesprijs $1299.Denk dat ie dus voor zon 900 euro in de winkels staat in ....April..?
http://www.lge.com/us/tv-...televisions/plasma-tv.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top dat de US prijzen er nu zijn; de PJ350 kost rond de $650. Dat wordt denk ik rond de 500-550 euro inderdaad. Vanmiddag nog even bij Foka in Rotterdam wezen kijken, maar een full HD van Panasonc bakt niet veel van een SD signaal. Ze hadden National Geographic HD opstaan, maar dat was echt geen HD signaal. En daardoor prima te zien hoe de verschillende TV's ermee omgaan.

De LG's vielen mij 150% mee. Het zwart is misschien wat minder zwart, maar als een beeld eruit ziet alsof het continue door een Photoshop filter getrokken is vind ik het niet mooi. HD Ready schermen geven dan gewoon een beter beeld.

Even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Het topmodel, de PK950 is overigens wel erg voordelig geprijsd alweer in België:
http://www.fvdshop.be/50pk950-50-pk950-plasma-p-2830.html
1189 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 14:53

immetjes

HIER is BERN-E

Kijk hier eens dan:

http://www.bestekeus.nl/p...LG_50PK950-pId-68125.html

Gewoon in Nederland en voor €1092 + €8,- + €39,- = €1139,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

All,

Heeft iemand eigenlijk een idee waarom deze plasmas zo goedkoop zijn?

gr. Jerry

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:44

NvM

JerNL schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:19:
All,

Heeft iemand eigenlijk een idee waarom deze plasmas zo goedkoop zijn?

gr. Jerry
Doet het er toe? De recensies op het internet en de reacties van gebruikers zijn positief. Momenteel presteert de PK550 zelfs beter dan de PK750 omdat er een sharpness probleem optreedt bij de laatstgenoemde wat de PK550 niet heeft.

Zie hier de problemen met de PK750 (en een vergelijking met de PK550)
Review van de PK550 door een gebruiker op het avforum

Misschien interessant om te weten dat de PK350 behalve uiterlijk verschil en wat features hetzelfde paneel e.d. gebruikt als de PK550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Deze modellen staan al bij sommige MM's hoor. De PK550 sowieso dat ik weet. Het 750 en 950 model komt nog.

Dit vind ik ook een interessante, maar hij staat alleen op de franse site. De 42PK750. Tenminste een normale maat, want 50-inch op een grote zolderslaapkamer is een beetje veel van het goede.
http://www.lg.com/be_fr/t...ma-tv-42PK750-INFINIA.jsp

[ Voor 56% gewijzigd door rvd50 op 14-04-2010 02:16 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Nah weet ik niet.. het is natuurlijk wel interessant om te begrijpen waar dat prijsverschil in zit. 50inch full hd voor onder de 750 euro is natuurlijk best apart als je dat vergelijk met een willekeurige LED tv van LG die toch boven de 1000 zit.

is de duurzaamheid minder? is de technologie slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:11
LED is een veel nieuwere technologie, die duurder is om te maken (en populairder is, vraag & aanbod).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
De LG 50PK550 vandaag ik in de aanbieding bij BCC.

Twijfel twijfel.... ik heb absoluut geen referentie van LG ten opzichte van bijvoorbeeld Samsung of Panansonic.
Maar ik ben wel op zoek naar een 50 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 22:46
Hier ook een grote twijfel een LG 50PK550 of een Panasonic 50G20 aangezien de 46 niet lang niet leverbaar is.

Mooie aanbieding van BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Als het goed is zijn er tot nu toe drie reviews over de LG 50PK550 te vinden op internet (een van avsforum, een van een gebruiker op het avsforum en een van CNET) en die zijn allemaal erg verrast over de kwaliteit die de LG 50PK550 biedt.

Ik heb zelf de 50PK350 besteld omdat ik het lichtblauwe accent in de 50PK550 niet mooi vind. Verder gebruiken ze hetzelfde paneel, dus in beeldkwaliteit ga ik er niet op achteruit. Ik ga straks van een 37 inch LCD naar een 50 inch Plasma en ben erg benieuwd. Heb de televisie al in de winkels zien staan, maar dat zal toch een ander beeld weergeven dan als de televisie straks bij mij thuis staat. Zodra ik de televisie binnen heb zal ik foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben dus ook zo,n twijfel kont ;-) heb nu een pana 42pv70 en wil groter.
nu kwam ik van de week bij onze plaatselijke electro boer en wat stond daar een 50pk250!
ik was zeer verrast en mocht lekker wat om stoeien met de instelllingen.
over deze tv is weinig tot niks te vinden op het net, hij staat dan ook niet op de ned LG site, wel op de duitse.
natuurlijk kon ik alleen een bluray bekijken en dat zag er top uit!
deze tv mist de thx mode, geen bleutooth geen divxHD, 2x hdmi maar volgens mij is hij verder het zelfde als de 350 en 550.
qua prijs snap ik het niet, zie vaak online dat de 350 duurder is dan de 550 en de 250 kost hier het zelfde als de 550 ? hij heeft er maar 1 van en krijgt ook niet meer. des te meer ik zo twijfel.
als de thx mode niet veel extras bied ( nog niks over kunnen vinden) dan is de 250 ook een goede optie mits hij wat in prijs zakt omdat anders de 550 voor het zelfde geld ook aantrekkelijk is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

is er iemand die 3 redenen kan verzinnen waarom je dit niet zou moeten doen?

1. Heeft geen 3d?
2. reflectie op glasplaat?
3. niet geschikt om te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

JerNL schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:39:
is er iemand die 3 redenen kan verzinnen waarom je dit niet zou moeten doen?

1. Heeft geen 3d?
2. reflectie op glasplaat?
3. niet geschikt om te gamen?
Ik krijg niet erg de indruk uit jouw posts dat je moeite doet om dit eerst zelf uit te zoeken. Op het avsforum loopt dit topic die al jouw vragen over deze televisie kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

NvM schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:18:
[...]

Ik krijg niet erg de indruk uit jouw posts dat je moeite doet om dit eerst zelf uit te zoeken. Op het avsforum loopt dit topic die al jouw vragen over deze televisie kan beantwoorden.
Ik weet niet of dat het geval is, want ik heb de review wel gelezen, maar ik heb inderdaad niet de 10+ pagina's doorgenomen.. Verder lijkt het me makkelijk als je het toch versimpelt in een 3-tal hoofdpunten en ben benieuwd waar de mensen mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Om even inhoudelijk op jouw post te reageren:

3D
Ik denk dat 3D nog te jong is om als serieuze techniek te gebruiken. Als ik zie hoe marketinggeil filmbedrijven worden en deze techniek misbruiken om enkel extra te cashen zie ik de toekomst somber in. Alleen Avatar vond ik af en toe écht wat toevoegen. Daarnaast vind ik het gimmick gehalte met die brilletjes te hoog. Voor mij moet het zich nog bewijzen.

Reflectie op glasplaat
Het is evident dat een plasma meer reflecteert dan een LCD. Ook is het belangrijk om bij de aanschaf van een televisie hiermee rekening te houden. Toch reflecteert een plasma al minder dan een CRT destijds deed, en toen hoorde je men er weinig tot niets over.

Ongeschikt voor gamen
Een plasma heeft sowieso al een snellere responsetijd dan de gemiddelde LCD (toch?). Het wordt wel geadviseerd om de televisie eerst een flink aantal uren te laten maken alvorens je gaat gamen. Dit omdat IR (image retention) in het begin significant meer aanwezig is dan als de televisie 'ingespeeld' is, waardoor je met stilstaande HUD's vaak IR krijgt. Voor hardcore gamers is iedere vorm van vertraging tijdens het gamen funest, en dit heb je zowel met plasma als LCD televisies. Ik zelf merk er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zie ik dat bijv op wehkamp de 350 duurder is dan de 550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:08:
waarom zie ik dat bijv op wehkamp de 350 duurder is dan de 550?
Misschien omdat de vraag groter is dan het aanbod? En op genoeg andere websites zie je dat de 350 vaak goedkoper is (ook al scheelt het soms maar enkele euro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 550 sinds gisteren aan de muur te hangen. toppie;-)
hiervoor dus een 42pv70 pana die toch kan ik nu stellen heel mooi beeld had maar deze lg is ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik begrijp van mensen die de PK550 hebben dat ze hem bij de Mediamarkt hebben gehaald? De levertijd bij diverse webshops is 4-8 weken.

Kan iemand zeggen of ze dit toestel idd via Mediamarkt hebben verkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem inderdaad bij de mediamarkt weg, leeuwarden om precies te zijn.
ze hadden er maar 2 van.
heb verder heel friesland af gebeld, maar niemand had ze verder, en de gemiddelde levertijd was 1 a 2 week, een enkeling kon hem sneller leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er iemand hier die een pk550 heeft in een kamer met veel lichtval en die wellicht een foto van het beeld wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

StephaN900 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:48:
Is er iemand hier die een pk550 heeft in een kamer met veel lichtval en die wellicht een foto van het beeld wil maken?
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1235720&page=31

kijkt u hier eens ;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah bedankt, dat ziet er wel ok uit, wilde hem net bestellen staat hij niet meer op de site van wehkamp... misschien toch maar voor de samsung ps50c550 gaan

[ Voor 17% gewijzigd door StephaN900 op 24-04-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

StephaN900 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:17:
[...]

Ah bedankt, dat ziet er wel ok uit, wilde hem net bestellen staat hij niet meer op de site van wehkamp... misschien toch maar voor de samsung ps50c550 gaan
Omdat het een foto is, wordt de reflectie ook nog eens versterkt. Daarnaast is het natuurlijk per woonkamer verschillend. Hij heeft wel die schuifpui ter hoogte van ze tv. Niet echt tactisch zeg ik zelf. Maar goed, it's still your own choice. :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Hier staan wat filmpjes bij die de reflectie aardig tonen:
http://www.youtube.com/results?search_query=50pk550&aq=f

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem dus nu een paar dagen en was zeer enthousiast maar heb dit weekend ff lekker goed kijken en fiedellen met de menus.
Ik heb nu 2 problemen de eerste is dat af en toe het beeld blijft hangen, ik dacht mischien de orbiter maar die is uit.
maar mijn 2de probleem is erger namenlijk "green speckles" in donkere scenes zie je allemaal groene pixels dansen als een gek, nou zie je het niet van een afstand , zag het dus ook pas toen ik toevallig er met de neus op stond.
het is dus een bekend LG probleem maar weet nog niet wat ik er mee moet, iemand een idee? wordt het bellen , ligt geloof ik niet aan de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:23:
nou ik heb hem dus nu een paar dagen en was zeer enthousiast maar heb dit weekend ff lekker goed kijken en fiedellen met de menus.
Ik heb nu 2 problemen de eerste is dat af en toe het beeld blijft hangen, ik dacht mischien de orbiter maar die is uit.
maar mijn 2de probleem is erger namenlijk "green speckles" in donkere scenes zie je allemaal groene pixels dansen als een gek, nou zie je het niet van een afstand , zag het dus ook pas toen ik toevallig er met de neus op stond.
het is dus een bekend LG probleem maar weet nog niet wat ik er mee moet, iemand een idee? wordt het bellen , ligt geloof ik niet aan de instellingen
Volgens mij is dit gewoon een kwestie van de reparatieservice bellen en laten repareren of vervangen. Of contact opnemen met de winkel waar je de televisie hebt gekocht. Dit hoort in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dus al een beetje huiverig voor LG , ben altijd pana man geweest (had hiervoor een 42pv70) maar de reacties op deze tv waren zeer goed dus ik heb het erop gewaagt, maar heb nu het gevoel alsof ik toch beter had moeten luisteren naar mijn gevoel .
krijg het gevoel alsof ik nu steeds problemen blijf houden met deze tv en denk er dan ook aan om voor een ander merk te gaan.
alleen mijn budget laat het niet toe om voor een 50" pana te gaan, daarom was " is " deze tv ook zo'n mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:47:
Ik was dus al een beetje huiverig voor LG , ben altijd pana man geweest (had hiervoor een 42pv70) maar de reacties op deze tv waren zeer goed dus ik heb het erop gewaagt, maar heb nu het gevoel alsof ik toch beter had moeten luisteren naar mijn gevoel .
krijg het gevoel alsof ik nu steeds problemen blijf houden met deze tv en denk er dan ook aan om voor een ander merk te gaan.
alleen mijn budget laat het niet toe om voor een 50" pana te gaan, daarom was " is " deze tv ook zo'n mooie oplossing
Waarschijnlijk heb je gewoon een defecte televisie. Dat je niet verder kijkt dan je neus lang is en gelijk het merk in zijn geheel af serveert moet je zelf weten. Het 'groene pixel' probleem komt voor bij meerdere merken televisies en is onacceptabel. Neem dus contact op met de winkel waar je de televisie hebt gekocht en laat het repareren, of ruil je televisie in voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik serveer het merk niet gelijk af, maar toen ik mijn laatste pana kocht en ook wat research deed naar LG was het algemeen bekent dat LG niet uitblonk in he maken van goede plasmas. dus bij de aanschaf van een nieuwe tv hou je dat toch in je achterhoofd.
LG werd (wordt) nog steeds gezien als een low budget merk ,maar dat komt mij deze keer goed uit, omdat ze toch veel tv aanbieden voor een hele mooie prijs.
ik heb gewoon geen zin in veel gedonder met omruilen of repareren, op avforum staan alweer verhalen van jongens dia alweer hun 4de 550 hebben en nu weet ik wel dat dat uitzonderingen zijn maar het gaat om het gevoel dat ik nu heb bij deze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:03:
ik serveer het merk niet gelijk af, maar toen ik mijn laatste pana kocht en ook wat research deed naar LG was het algemeen bekent dat LG niet uitblonk in he maken van goede plasmas. dus bij de aanschaf van een nieuwe tv hou je dat toch in je achterhoofd.
LG werd (wordt) nog steeds gezien als een low budget merk ,maar dat komt mij deze keer goed uit, omdat ze toch veel tv aanbieden voor een hele mooie prijs.
ik heb gewoon geen zin in veel gedonder met omruilen of repareren, op avforum staan alweer verhalen van jongens dia alweer hun 4de 550 hebben en nu weet ik wel dat dat uitzonderingen zijn maar het gaat om het gevoel dat ik nu heb bij deze tv
Ik ben ook erg benieuwd of ik problemen ervaar met de LG 50PK350 die ik komende week binnenkrijg. Zoja, dan gaat hij 1 keer terug voor een nieuwe, en daarna ga ik kijken voor een alternatief.

Maar ik ga er meer vanuit dat er niets mis is met de televisie. Het is een gok, omdat LG met deze plasma's (gezien de reviews) een behoorlijke prestatie neerzet, en ik verder geen ervaring heb met het merk LG. Toch hebben de positieve reviews en het strakke uiterlijk van de televisie mij doen besluiten de televisie toch te bestellen.

De beeldkwaliteit zal nooit zo goed zijn als dat van een Panasonic, maar daar staat wel een zeer strak design tegenover, waar ik ook waarde aan hecht. Verder kom ik van een 37 inch Samsung LCD, dus ik geloof dat ik al snel tevreden ben met deze 50 inch plasma. En soms moet je niet constant blijven zoeken naar kleine dingetjes, maar tevreden zijn met het grotere geheel. Dat vergeet een tweaker nog weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de green speckles probleem opgelost ( niet echt opgelost) maar ik heb de isf calibratie dvd er even ingegooit en heb de scene afgespeeld om je zwart waardes goed te krijgen.
het is de bedoeling dat zijn shirt anders zwart is dat zijn jas dus ga je met je helderheid schuiven.
wil ik het goed hebben moet ik dus de helderheid omhoog gooien maar dan komen de green speckles eraan.,
gooi ik het weer naar beneden dan zie ik de speckles verdwijnen maar dan wordt het beeld te donker omdat de shirt en de jas dan even donker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
lijkt mij een workaround, maar niet een die acceptabel is. Had bij mijn huidige tv een sony lcd ook een soortgelijk probleem dat opgelost kon worden door het contrast lager te zetten, maar goed het bleef een defect model uiteindelijk hebben ze ook het paneel vervangen.

Maar goed ik wil de gok wel wagen, als hij tenminste ergens leverbaar zou zijn, zit er nu sterk aan te denken om ipv de pk550 een samsung 50c550 te kopen die is wel leverbaar, maar daar zijn de mensen niet zo enthausiast over.

En over het panasonic verhaal, die tv's zijn naast de behoorlijke meerprijs niet echt aan mij besteed met een design van 5 jaar geleden. Een 50" is toch een behoorlijke bakbeest samsung en lg weten dat nog een beetje te verbergen, bij pana is dat helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik inderdaad gewoon ff bel met LG morgen om toch te kijken wat ze hier aan doen.
wat je zegt het is een workaround en als een probleem er 1x is dan kan ik het ook niet loslaten en heb ik ook het gevoel dat ik met een stukkende tv zit opgescheept.
voor mij is deze tv echt de ideale oplossing, full HD 50" maar toch niet het gevoel hebben dat de hele muur een tv is hehehe.
LG doet dat heel mooi, strak design vooral als je hem te hangen hebt.
tja verder is het inderdaad geen pana, met voetbal heb ik dus het idee dat ie het toch niet zo goed aan kan,het lijkt als of de bal een trail heeft.
kleuren zijn zo afhankelijk de bron, bij National geografic had ik al een heel mooi plaatje maar gisteren met ik hou van holland was het echt bah!!! met dezelfde setting.
IR heb ik tot nu toe al een paar x gezien, had ik nooit last van met mn pana (42pv70) maar is ook vrij snel weer weg.
gamen ben ik voorzichtig mee, er wordt gepraat over input lag maar met forza3 en CD MW2 heb ik niks gemerkt.
instel mogelijkheden zijn echt heel veel, mischien wel te veel;-)
het menu werk goed en redelijk snel, wat ik trouwens wel raar vind is dat ik een knop op de AB heb (AD), wat niks doet en wat ookniet in de manual staat????of ik zie het over het hoofd.
gezien de prijs veel lager is dan een 50"pana moet ik dus eigelijk wel tevreden zijn met deze tv en mischien wat minder eisen stellen, maar de green speckles moeten worden opgelost anders erger ik me aan de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Net ook maar de pk550 besteld, zat nog te twijfelen, vooral vanwege de levertijd. Maar goed voor deze prijs toch maar voor de pk550 gegaan. Voor 200 meer kan je de pk750 kopen, maar het enige waar ik daar echt waarde aan hecht is het anti-glare filter, maar die schijnt niet echt denderend te zijn (en het uiteindelijke beeld volgens avsforum slechter dan de pk550).

Verwacht gewoon een goed groot beeld voor die prijs, maar goed kom van een 40 inch sony lcd 2007 model af dus dat moet wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Mijn LG 50PK350 is binnen! Straks foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2de 550 gisteren binnen gekregen, plaatje is toch al zeer goed.
heb wel wat schokkerig beeld af en toe maar mischien ligt dat aan de upc bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

En hier de foto's!

Afbeeldingslocatie: http://www.voordemens.nl/Tweakers.net/06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.voordemens.nl/Tweakers.net/07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.voordemens.nl/Tweakers.net/08.jpg

Tot nu toe geen enkele problemen met de televisie, geen buzzing en ook geen dode pixels. Ik heb momenteel de helderheid op 50 staan en het contrast op 55. Hoe hoog kan ik beide maximaal doen tijdens de eerste 100 uren van de break-in?

Als iemand nog ergens specifiek een foto van wil, dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
NvM schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:19:
En hier de foto's!
-knip-

Ziet er goed uit. Ik heb 3 vraagjes:

1: Waar heb je die TVmeubel vandaan en hoe duur was ie? Kun je er ook een 2de soortgelijke TV-meubel bovenop zetten!?

2: Ik zie dat je een 360 hebt. Hoe bevalt het gamen op de TV? Ziet het er goed uit, of problemen bij snelle movement!?

3; Hoe ziet SD-materiaal eruit op deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Yi-Long schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:40:
[...]

Ziet er goed uit. Ik heb 3 vraagjes:

1: Waar heb je die TVmeubel vandaan en hoe duur was ie? Kun je er ook een 2de soortgelijke TV-meubel bovenop zetten!?

2: Ik zie dat je een 360 hebt. Hoe bevalt het gamen op de TV? Ziet het er goed uit, of problemen bij snelle movement!?

3; Hoe ziet SD-materiaal eruit op deze TV?
1: De tv meubel is een Ikea LACK boekenkast op de grond gelegd, link!

2. Ik had hiervoor een 37 inch LCD en speel nogal veel Fifa. De motion resolution op deze plasma is een verademing vergeleken met de LCD. Verder merk ik sowieso weinig van lag bij gamen.

3. SD materiaal ziet er gemiddeld uit. Ik merk wel dat deze plasma het iets beter weergeeft dan de LCD, maar doordat het 50 inch is, wordt het natuurlijk wel uitvergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
NvM schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:39:
[...]

1: De tv meubel is een Ikea LACK boekenkast op de grond gelegd, link!

2. Ik had hiervoor een 37 inch LCD en speel nogal veel Fifa. De motion resolution op deze plasma is een verademing vergeleken met de LCD. Verder merk ik sowieso weinig van lag bij gamen.

3. SD materiaal ziet er gemiddeld uit. Ik merk wel dat deze plasma het iets beter weergeeft dan de LCD, maar doordat het 50 inch is, wordt het natuurlijk wel uitvergroot.
Thanks. :)
Die TV meubel mag maar 10 kilo maximaal dragen, zie ik op de Ikea website. Geen angst dat het in elkaar zakt, met alle gevolgen van dien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Yi-Long schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:05:
[...]

Thanks. :)
Die TV meubel mag maar 10 kilo maximaal dragen, zie ik op de Ikea website. Geen angst dat het in elkaar zakt, met alle gevolgen van dien?
Zoals je bij het meubel zit, zie je twee schotten tussen de onderste en bovenste plank zitten. De derde zit overdwars over de lengte van de voet van de televisie. Daar zit de center (die 'zweeft') aan gemonteerd. Dus de televisie heeft genoeg ondersteuning. Verder zie ik ook geen doorbuigen, wat je als eerste ziet als het te zwaar wordt. Dus vanuit mijn ervaring: ja het kan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
@NVM Ik zie dat je er losse speakers op aangesloten hebt, maar heb je toevallig ook de geluidskwaliteit van de build in speakers kunnen beluisteren? Zo ja hoe is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net mijn 50pk350 uitgepakt.

Wat mij direct opvalt: een ontzettende bak ruis, bij gebruik van de VGA ingang, en een delay van zo'n 200 tot 300ms in het geluid wat bij de VGA ingang erbij gemixt wordt.

De ruis is minder als de beeld instelling op levendig gezet word, maar dan vind ik de kleuren ook weer veel te overdreven.

Meer mensen met deze ervaring? jij, NvM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Laatst online: 30-07 16:36
Het is mischien al gezegd en ik meen het gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden, maar waren de 50pk350 en 50pk550 nou dezelfde tvs met dezelfde tech erin, op bluetooth en 1 hdmi aansluiting na of zat er verder nog verschil tussen? Want anders screw die bluetooth en hdmi aansluiting extra maar want ik wacht nu al een maand op m'n pk550 en wil ondertussen wel weer behoorlijk tv kijken, dan zou ik gewoon voor de pk350 gaan ook. Ik wil straks relax de CL finale lekker kijken op een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11:20
Hoe ervaren jullie de levertijd van de 550?

Overal waar ik informeer is dit ding uitverkocht en staat in bestelling met levertijden die in de weken lopen.

let op, bij elke webshop waar ik informeer is bovenstaande van toepassing. Hoe is de levertijd bij de bcc/saturn/mediamarkt's enzo?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
NvM schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:19:
En hier de foto's!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tot nu toe geen enkele problemen met de televisie, geen buzzing en ook geen dode pixels. Ik heb momenteel de helderheid op 50 staan en het contrast op 55. Hoe hoog kan ik beide maximaal doen tijdens de eerste 100 uren van de break-in?

Mooie foto's, NvM! En sowieso een hele nette setup! Zo zou ik het ook graag willen :) Ik heb de PK350 ook net besteld en ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen. En ben uiteraard ook geïnteresseerd in jouw ervaringen met de speakers en het geluid van de tv.

Ik zou eigenlijk voor de 42sl8500 gaan, maar heb het vrouwtje zover weten te krijgen :D
Ik upgrade trouwens van een 19 LCD...

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ik zal vandaag even reageren op alle vragen over ervaringen van mijn kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
NvM schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:29:
Ik zal vandaag even reageren op alle vragen over ervaringen van mijn kant!
Thanks! Heb je trouwens weleens een harde schijf aan de tv aangesloten om te zien of hij bestanden daarvan afspeelt?
Ik vraag me namelijk af of hij een harde schijf wel ziet. Een USB wel namelijk toch? Ook ben ik benieuwd naar welke videoformaten hij aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ik heb eindelijk wat tijd gevonden om mijn ervaringen te delen.

TV speakers
De speakers in de televisie doen wat ze moeten doen, niet meer niet minder. Vergeleken met mijn luidsprekers klinkt het blikkerig en schel, wat opzich logisch is. Mijn advies: er zo snel mogelijk externe luidsprekers op aansluiten.

@soulwack
Ik gebruik de VGA ingang niet, maar ik ga er vanuit dat wat jij ervaart niet normaal is. Misschien heeft het te maken met de lengte van de kabel die je gebruikt? VGA hoort in ieder geval geen ruis door te geven.

Ik heb de televisie met een optische kabel aangesloten op mijn reciever, en ervaar af en toe wel delay in het geluid. Dit verschilt per bron, en soms zelfs per televisiekanaal. Misschien ben ik er de ene keer gevoeliger voor dan de andere keer. Dit moet ik nog een keer nader bekijken.

@Serman
Behalve de technische verschillen die jij noemt, is er ook een klein verschil in het uiterlijk. De LG 50PK550 heeft een blauwe tint in het design, die de LG 50PK350 mist. Aangezien ik design belangrijk vind, is dit mede de reden dat ik voor de laatstgenoemde variant ben gegaan.

@iron_mike010
Ik heb de iMac aangesloten op de televisie, dus gebruik de televisie niet als mediaplayer. Ik kan dus helaas niets daarover zeggen. Tevens bedankt voor je compliment!

Verdere ervaringen
De televisie is inmiddels een week in bezit en ik ben dik tevreden. Alle kinderziektes die de televisie heeft zijn afwezig bij mijn model. Plasma en de beeldkwaliteit is een verademing, en dat terwijl hij nog aan het inspelen is. Er is wel IR zichtbaar, maar dit is niet storend, en schijnt naarmate het aantal kijkuren toeneemt af te nemen.

Als er nog vragen zijn over de televisie of mijn ervaringen dan wil ik deze met alle plezier beantwoorden. Ook als er nog specifiek ergens foto's van gemaakt moeten worden. Op het avsforum loopt een topic over de LG PK550/530 (en andere varianten). Hier staan veel settings, gebruikerservaringen en technische informatie over dit model in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

NvM schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:25:
Als er nog vragen zijn over de televisie of mijn ervaringen dan wil ik deze met alle plezier beantwoorden. Ook als er nog specifiek ergens foto's van gemaakt moeten worden. Op het avsforum loopt een topic over de LG PK550/530 (en andere varianten). Hier staan veel settings, gebruikerservaringen en technische informatie over dit model in.
Toevallig kunnen testen met CI+ Ziggo module? Hoe zichtbaar is die blauwe tint bij jou? Ik was laatst bij de BCC en kon die rand niet ontdekken, was gewoon effen zwart voor zover ik me herinner.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

rodian50 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Toevallig kunnen testen met CI+ Ziggo module? Hoe zichtbaar is die blauwe tint bij jou? Ik was laatst bij de BCC en kon die rand niet ontdekken, was gewoon effen zwart voor zover ik me herinner.
Nee, ik gebruik zelf Digitenne, ik kijk weinig televisie via de kabel, vaak alleen publieke zenders.

De minimale verschillen tussen het uiterlijk van de televisies:

LG 50PK550:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/LG-50PK550.jpg

LG 50PK350:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/LG-50PK350.jpg

Bij de LG 50PK550 zie je onderaan de rand een lichtblauw accent, wat de LG 50PK350 niet heeft. De 'grijze rand' die de LG 50PK350 heeft loopt overigens schuin af, en is minder aanwezig dan de afbeelding doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scholpat
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 17:14
kRiZzZiZ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:28:
Hoe ervaren jullie de levertijd van de 550?

Overal waar ik informeer is dit ding uitverkocht en staat in bestelling met levertijden die in de weken lopen.

let op, bij elke webshop waar ik informeer is bovenstaande van toepassing. Hoe is de levertijd bij de bcc/saturn/mediamarkt's enzo?
Belachelijk slecht.
Ik heb uiteindelijk besloten om een Samsung PS50C550 te kopen.
Deze heeft ook nog eens veel betere functies en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de reply NvM

Volgend vraagje! :D

Het kan niet aan mijn aandacht ontschieten dat het scherm 'inbrandt'. Overal waar witte vlakken of letters gestaan hebben (bijvoorbeeld het menu) blijven afdrukken achter op het beeld. Dit kan n paar minuten duren.

Lijkt me ongezond!? heb jij daar ook last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:15:
Thanx voor de reply NvM

Volgend vraagje! :D

Het kan niet aan mijn aandacht ontschieten dat het scherm 'inbrandt'. Overal waar witte vlakken of letters gestaan hebben (bijvoorbeeld het menu) blijven afdrukken achter op het beeld. Dit kan n paar minuten duren.

Lijkt me ongezond!? heb jij daar ook last van?
Dit heet 'Image retention' en daar heeft iedere plasma last van. Helaas de LG wat meer dan andere merken. Het is wel zo dat naarmate het aantal kijkuren vordert (een plasma is pas op zijn best na 100 'kijkuren'), dat de IR vrijwel niet meer waar te nemen is. Desondanks moet je je plasma nooit te lang op statische afbeeldingen laten staan (langer dan 60 minuten, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
ik val nog weleens in slaap voor de tv... stel na middernacht staat het beeld op een statisch beeld terwijl je op de bank ligt te maffen, en dat voor 2-3 uurtjes of meer, ben je dan de lul?

En trouwens nog heel erg bedankt voor je uitvoerige replies en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:33:
[...]

Dit heet 'Image retention' en daar heeft iedere plasma last van. Helaas de LG wat meer dan andere merken. Het is wel zo dat naarmate het aantal kijkuren vordert (een plasma is pas op zijn best na 100 'kijkuren'), dat de IR vrijwel niet meer waar te nemen is. Desondanks moet je je plasma nooit te lang op statische afbeeldingen laten staan (langer dan 60 minuten, bijvoorbeeld).
Heeft het 'knipperen' van het scherm hier ook mee te maken? Het is net alsof ik naar een PCmonitor uit 1998 aan het kijken ben, op zo'n 45Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Serman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:29:
ik val nog weleens in slaap voor de tv... stel na middernacht staat het beeld op een statisch beeld terwijl je op de bank ligt te maffen, en dat voor 2-3 uurtjes of meer, ben je dan de lul?

En trouwens nog heel erg bedankt voor je uitvoerige replies en hulp.
Het lijkt me niet wijs, zeker niet de eerste 100 gebruiksuren van de televisie. Mocht het toch voorkomen, ergens in de opties zitten 'color wash' en 'white wash' verstopt, die dan proberen deze vorm van inbranden te verhelpen (als het al inbrand na 2-3 uren, dat weet ik niet). Mocht het na het gebruiken van deze opties nog zichtbaar zijn, dan is de kans groot dat je met een ingebrand scherm zit.

Ook verschuift de LG elke 72 minuten een stilstaand beeld, maar of dit inbranden tegengaat weet ik niet. Er moet veel gebeuren wil je 3 uur lang een statisch beeld op de televisie tonen, vaak kickt er via een apparaat wel een screensaver in en kabeltelevisie heeft altijd wel bewegend beeld.

Probeer trouwens ook tijdens de 100 eerste uren als je kijkt, zwarte balken te vermijden. Dus alles op volledig 16:9 beeld bekijken. Een keer 30 minuten kan geen kwaad, maar als je een film kijkt van 3 uur met balken, dan kan er hevige IR ontstaan, of misschien wel inbranden. Het is gewoon zaak dat je een plasma de eerste uren zorgvuldig behandeld: dus zoveel mogelijk volledig beeld, en een lager contrast plus helder beeld.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende help. Mochten er onwaarheden in mijn verhaal staan beste Tweakers, please correct me if I'm wrong.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:57:
[...]

Heeft het 'knipperen' van het scherm hier ook mee te maken? Het is net alsof ik naar een PCmonitor uit 1998 aan het kijken ben, op zo'n 45Hz...
Voorheen had ik een LCD 50hz televisie, en ik merk inderdaad nu bij deze plasma ook op dat de televisie af en toe 'flikkert'. Dit merk ik alleen bij stilstaande afbeeldingen die hij vertoont, en het verschilt ook per afbeelding. Ook valt het me op als ik bijvoorbeeld mijn ogen van de iMac naar de plasma richt. Maar na 3-5 seconden gewenning, valt het geflikker mij niet meer op. Volgens komt het door de andere techniek dan LCD dat het geflikker opeens opvalt, maar hoe langer ik de plasma heb, hoe minder het mij nog opvalt. Ook niet als ik voorbij de televisie probeer te kijken (dan begon het bij CRT altijd te flikkeren).

[ Voor 21% gewijzigd door NvM op 10-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
NvM schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:25:
@iron_mike010
Ik heb de iMac aangesloten op de televisie, dus gebruik de televisie niet als mediaplayer. Ik kan dus helaas niets daarover zeggen. Tevens bedankt voor je compliment!
Thanks dude!
Heel mooi forum is dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 350 voor 399 bij de MM in A'dam deze week.
Speelt de 550 ook alle HD Mkv's af via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 50PK350 kan al retour fabriek...

Ik heb tijdens het gebruik van de Break-in DVD ontdekt dat er hier en daar een stuk of 4 'flikkerende' groene subpixels in het scherm zitten (vooral bij beelden waar veel rood in zit).

grmbls, t zit nog niet echt mee!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:44:
de 350 voor 399 bij de MM in A'dam deze week.
Speelt de 550 ook alle HD Mkv's af via USB?
399? eh? weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:12
412 bij plasma discounter. Dus die prijs kan best kloppen denk ik zo.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Serman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:32:
[...]

399? eh? weet je dat zeker?
de 42PJ350 niet de Pk350.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Is een levertijd van 2-3 weken normaal voor de 50PK550/350? Ik wil er graag één. Maar ik heb in het verleden ook eens een TV gekocht met een levertijd van 3 weken en dat werden er al gauw 6.

Weet iemand waar de TVs op voorraad zijn? Of heeft iemand ervaringen met levertijden van deze TVs?

Mvg,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Maarten

We mogen hier geen reclame maken, dus ook geen referenties opgeven (zover ik weet)

Wil je weten waar ik hem vandaan heb, mag je me mailen op xxxxx@xxxxx.nl

Edit: mail adres verwijderd :) (antispam maatregel)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ik weet niet of ik nu de grenzen van de policy van GoT op zoek, maar:

Op Kieskeurig.nl en de Tweakers.net pricewatch staat een net overzicht van webshops met daarbij de prijs incl. verzendkosten plus de beschikbaarheid van de LG 50PK350.

[ Voor 14% gewijzigd door NvM op 11-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de pricewatch natuurlijk ook! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thanks voor de reacties. Maar toch kunnen de webshops soms een beschikbaarheid opgeven, die niet overeenkomt met de praktijk. Daarom was ik benieuwd naar ervaringen met levertijden/voorraden :)

Misschien is dit offtopic; maar wat als de LG die ik bestel (bv PK550) niet bevalt, maw dat ik bij nader inzien teveel nadelen/of mankementen constateer. Volgens een webshop die ik heb benadert mag ik de TV retour sturen binnen 7 dagen. Iemand daar al ervaring mee? Wat zijn dan de verzendkosten als je zo'n doos retour wilt sturen :)?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

nijntje82 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:56:
Thanks voor de reacties. Maar toch kunnen de webshops soms een beschikbaarheid opgeven, die niet overeenkomt met de praktijk. Daarom was ik benieuwd naar ervaringen met levertijden/voorraden :)

Misschien is dit offtopic; maar wat als de LG die ik bestel (bv PK550) niet bevalt, maw dat ik bij nader inzien teveel nadelen/of mankementen constateer. Volgens een webshop die ik heb benadert mag ik de TV retour sturen binnen 7 dagen. Iemand daar al ervaring mee? Wat zijn dan de verzendkosten als je zo'n doos retour wilt sturen :)?

Greets
Daarom is het slim, voordat je bestelt, contact op te nemen met de webshop. Er wordt namelijk (uit ervaring) veel gelogen of creatief omgesprongen met de leverstatus. Als je direct contact opneemt, weet je beter waar je aan toe bent.

Ik verwacht dat de verzendkosten voor het terugzenden net zo duur zullen zijn als de webshop berekent. Dus vaak rond de 30-40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
NvM schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Daarom is het slim, voordat je bestelt, contact op te nemen met de webshop. Er wordt namelijk (uit ervaring) veel gelogen of creatief omgesprongen met de leverstatus. Als je direct contact opneemt, weet je beter waar je aan toe bent.

Ik verwacht dat de verzendkosten voor het terugzenden net zo duur zullen zijn als de webshop berekent. Dus vaak rond de 30-40 euro.
Ja levertijd is gewoon lang, ik heb hem besteld toen stond er een week levertijd, dat is weer verlengd met een week, maar nog steeds geen verzendbevestiging binnen.
Nou ja het heeft niet zoveel haast, denk dat elke winkel moeite heeft hem te leveren en ik ben ook niet van plan er 900 voor te betalen :).
Zat nog te twijfelen omdat ze de pk750 wel op voorraad hadden, maar goed hoor daar toch slechte verhalen over dus maar niet gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door StephaN900 op 12-05-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Als ik de LG 50PK350 een volledig effen beeld geef, kan ik als ik goed kijk waarnemen dat het scherm een licht kleurverschil heeft op sommige plekken. Dit valt mij alleen maar op bij effen beelden, die ik dan specifiek als achtergrond instel (tijdelijk). Zodra ik materiaal (SD, HD, maakt niet uit) kijk, is het niet meer waar te nemen. Ook niet als het scherm even helemaal wit of zwart is. Eigenlijk is dus het zeer moeilijk waarneembaar, en moet ik dus echt mijn best doen om het te 'probleem' te creëren.

Toch wil ik weten: is dit normaal voor een plasma? Een beetje als clouding bij LCD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote van hier

Mura = Luminence non-uniformity (flashlighting, clouding...etc)

Translation Mura = Blemish

Mura causes in LCD displays:

1 - non uniform tft thickness
2 - non uniform density of Liquid crystal material
3 - non uniform gap between substrates
4 - non uniform color of color filters
5 - non uniform lamp array
6 - non uniform optical filter
7 - warped light guide/diffuser

Note that OLEDs also suffer from this for different reasons.

Voor zover ik weet, komen de nummers 3, 6 en 7 ook voor in Plasma TV's. Dat zijn dus drie oorzaken waardoor Clouding bij Plasma's kan optreden.

Daarnaast kunnen er ook verschillen zichtbaar zijn door toleranties in de fosfor reacties van de subpixels.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Welke stappen ondernemen jullie eigenlijk tegen IR?

Ik neem aan de contrast en brightness een stuk naar beneden schroeven, geen zwarte balken bij 4:3 en niet te lang een kanaal kijken met een logo of iets dergelijks bovenin.

Maar verder is er iets? Hoe waarschijnlijk is IR nu bij deze TVs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste 150 uur deze Break-in DVD gebruiken, dan zul je voor 95% van het gevaar van inbranden afzijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:09:
De eerste 150 uur deze Break-in DVD gebruiken, dan zul je voor 95% van het gevaar van inbranden afzijn...
Ah yes, de break-in DVD. Ik neem echter wel aan dat ik de TV niet eerst 7 dagen lang aan moeten laten met deze DVD, maar dat ik tussendoor nog wel een filmpje kan kijken? Want de TV wordt (als het goed is) vandaag nog afgeleverd en dan wil ik hem toch wel kunnen uittesten met een Blu-Ray.

[ Voor 11% gewijzigd door Póg mo Thóin op 13-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekers kun je n filmpje kijken. gewoon snachts de break in draaien, en overdag gewoon uit, of normaal TV kijken.

Als je dit 2 weken zo doet, elke nacht, zit je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11:20
iron_mike010 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:18:
[...]

Ah yes, de break-in DVD. Ik neem echter wel aan dat ik de TV niet eerst 7 dagen lang aan moeten laten met deze DVD, maar dat ik tussendoor nog wel een filmpje kan kijken? Want de TV wordt (als het goed is) vandaag nog afgeleverd en dan wil ik hem toch wel kunnen uittesten met een Blu-Ray.
Ik zou wel oppassen met films waarbij zwarte balken boven en onder van toepassing zijn. Probeer deze de 1e 100 uur zeker te vermijden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:29:
zekers kun je n filmpje kijken. gewoon snachts de break in draaien, en overdag gewoon uit, of normaal TV kijken.

Als je dit 2 weken zo doet, elke nacht, zit je goed!
Okee dan! DVD is gebrand! Nu alleen nog wachten op de tv. Vandaag nog door de koerier verteld dat hij er vanmiddag zou zijn, maar it wasn't to be...

Ik was trouwens erg verbaasd over de file size van de DVD. Het was maar enkele MB.

@ hierboven, daar zal ik zeker op letten!

[ Voor 4% gewijzigd door Póg mo Thóin op 13-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, DVD is inderdaad heel klein.

Zijn maar een paar simpele afbeeldingen, met maar heel weinig data in de frames.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Vandaag me 50PK550 opgehaald bij de plasmadiscounter. Ze kregen 3 modellen binnen, allemaal binnen paar uur weer verkocht. Zal me bevindingen in de komende posten en wat foto's maken. Eerste indruk is in ieder geval goed. Ik zal ook wat instellingen testen van avs-forum qua beeldinstellingen. I'll keep you guys posted. :)

Zit nu te kijken via coax-kabel direct in de TV, vind het beeld zeer mooi voor analoge tv. Ik heb er een Humax-5000 decoder bijgekocht, maar moet morgen nog een Ziggo-kaartje halen.

[ Voor 22% gewijzigd door rvd50 op 13-05-2010 23:49 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Over de verkrijgbaarheid: heb de PK550 bij Bobshop besteld (status: op voorraad) en kreeg net een mail met de vraag of ze hem komende dinsdag kunnen afleveren. Blijkbaar wordt het toestel her en der toch weer leverbaar. Hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
50PK350 is gister middag ook binnengekomen hier. En ik moet zeggen dat het niet meeviel om die helemaal solo uit te pakken en op z´n plek te zetten!

Gelijk de blu-ray, iptv decoder, antenne en harde schijf gekoppeld. Geen problemen. Nou, behalve dat de harde schijf niet werd herkend en dus het niet deed. Misschien dat het iets met partities en formating heeft te maken. Sowieso deed de harde schijf al een tijd raar.

Anyway, verder perfect dus. Een hele vooruitgang van 19" naar 50"! :D Maar zoals algemeen bekend...het went heel snel! Dus nu maar sparen voor een 60" :) Alhoewel, misschien ben ik hier ook een paar jaar zoet mee.

Ik ben nog steeds verbaasd over prijs van dit ding. Ik heb er €799 voor betaald(ik zit in Spanje, daar zijn ze wat duurder), maar een vergelijkbaar LCD is toch wel gauw het dubbele!

Even snel een foto van het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/9178/img0382tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bericht gekregen dat mijn verwachte levertijd gewijzigd is van vorige week naar onbekend.... Nou ja denk dat ik maar annuleer en na de zomervakantie ga kijken naar een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Zoals beloofd een korte review over mijn 50PK550.
Thuis aangekomen de immense doos naar boven getild en uitgepakt. De verpakking is erg degelijk en de TV kwam onbeschadigd uit de doos. Installeren van de voet en het beeldscherm is een eitje en neemt een paar minuten in beslag. Eenmaal de TV aangesloten en via analoog even wat programma's bekeken. Het beeld voor een analoog signaal vind ik zeer degelijk op een 50" inch. Heb gelijk bij de aankoop een Humax IR-HD5000C bijgekocht voor digitaal beeld i.c.m Ziggo. Een dag later een Ziggo-smartcard gehaald en aangesloten via HDMI. Het beeld is een hele grote verbetering tegenover het analoge signaal, maar dat is niet verrassend. Zeer scherp beeld en met name de HD zenders springen eruit. Gelijk het contrast wat naar beneden gesteld, want dit wordt aanbevolen bij de eerste 100 branduren. Kleurweergave is zeer mooi en kan met veel instellingen naar eigen wens worden aangepast. Wel zag ik bij het uitzetten van de tv wat image retention van het Nederland 2 logo. Het menu van de PK550 heeft een ISM-modus, daarmee kan deze beelden 'wegwassen'. Elke keer voordat ik de tv uitzet, laat ik deze modus voor 2 minuten aanstaan.

Verder heb ik een Xbox 360 erop aangesloten via HDMI. Op dit punt scoort de plasma echt hoog, het beeld is echt een verademing. Me vader heeft beneden een Sony KDL-40W5500 en persoonlijk vind ik het kwaliteitsverschil erg groot. Geen merkbare inputlag, scherp beeld en in de game modus een zeer goede kleurweergave.

De USB-functie heb ik ook uitgetest. DVD's speelt ie prima af en hij pakt de ondertiteling er ook direct bij. Daarnaast ook een aantal BluRay's gedownload en getest(.mkv bestanden) Speelt deze prima af alleen ondersteunt de LG geen DTS audiosporen, deze moeten worden geconverteerd naar Dolby audiosporen. Ook de ondertiteling is wel aanwezig, maar de LG vind deze niet. Deze zijn namelijk niet ondersteunt, deze moeten in SRT extensie aanwezig zijn. Daarnaast is het beeld met BluRay echt geweldig. De kleurweergave en scherpte zijn de dingen die er direct uit springen. Nog even vergeleken met de Sony en de zwartwaardes van de plasma zijn vele malen beter.

De tv is erg plat en heeft een mooi design. Op internet wordt de tv afgebeeld met een blauwe rand aan de onderkant. De blauwe gloed is bijna niet zichtbaar. Doordat de tv erg plat is, is er ook weinig ruimte voor speakers. Welke de kwaliteit van het geluid niet ten goed komt. Het geluid van de tv is degelijk te noemen. Met name als je het volume opschroeft daalt de kwaliteit, het geluid wordt een beetje schel. Ik heb hier een 5.1 set staan met enkel een 3,5 mm jack ingang. Op de site van LG staat dat er een hoofdtelefoon uitgang opzit, maar deze is nergens te bekennen. Erg jammer, want nu is de enige digitale uitgang optisch. Ik moet nog een manier vinden hoe ik het geluid naar mijn set krijg via een jackplug. Iemand suggesties?

Het menu van LG is zeer goed. Laat zich makkelijk bedienen en alles is overzichtelijk. Ook de afstandsbediening is even wennen. Indeling vind ik zelf niet erg logisch, maar ik gebruik met name de afstandsbediening van mijn Humax.

Al met al ben ik zeer blij met mijn aankoop en in vergelijking met de Sony KDL-40W5500 is het een vooruitgang. Het is zeker een aanrader, een groot formaat tv voor een scherpe prijs. Als ik de een cijfer mag geven dan zou dit een 8,8 zijn. Hieronder nog wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/161aqzq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zhgjmv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hn9wjq.jpg

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. Suggesties m.b.t de audio uit hoor ik graag :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Waar heb je het contrast op staan? Ik heb zelf het contrast op 70 staan en de helderheid op 50. En waarom gebruik je de ISM-modus elke keer als je stopt met televisiekijken? Er moet heel wat gebeuren wil iets inbranden op de televisie, dan moet je de televisie zeker een paar uur op een stilstaand beeld laten. En dan nog...

Edit: Gezien je foto's: ik kan je wel adviseren de eerste 100 uur films zo min mogelijk met zwarte balken af te laten spelen. Dit om alle plasmacellen evenveel te laten 'verouderen' tijdens de inspeelperiode.

[ Voor 18% gewijzigd door NvM op 16-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

NvM schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:01:
[...]

Edit: Gezien je foto's: ik kan je wel adviseren de eerste 100 uur films zo min mogelijk met zwarte balken af te laten spelen. Dit om alle plasmacellen evenveel te laten 'verouderen' tijdens de inspeelperiode.
Dankjewel :) Die film was puur om te kijken hoe de LG met .mkv bestanden omgaat. Nog maar 1 BluRay gehad die was geconverteerd naar Dolby, maar daar miste de ondertitels en het is grotendeels Spaans gesproken.

Contrast staat bij mij ook rond de 60/70 meestal, maar toen ik hem aanzette voor het eerst stond 90/100. Verder zie ik toch wat IR van stilstaande logo's, ook na 15 minuten een uitzending bekijken. Vandaar de ISM mode na elke sessie. Just to be sure :)

Verder moet ik nog even de Bluetooth functie uittesten en die audio fixen.

[ Voor 17% gewijzigd door rvd50 op 16-05-2010 19:39 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
rodian50 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:52:
Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel. Suggesties m.b.t de audio uit hoor ik graag :)
De specificaties van LG zelf op hun site geven toch echt aan dat er weldegelijk hoofdtelefoon uitgang op zit.
ik krijg mijn pk350 morgen binnen maar ik heb ook een 3.5 ingang nodig. Dus hoop dat ie er wel gewoon op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodian50 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:52:
Zoals beloofd een korte review over mijn 50PK550.
...
Ik heb wel een verzoek, ik wil ook graag deze tv kopen i.v.m. een toekomstig huis. Echter moet ik hem nu ook kwijt kunnen onder een schuin dak. Zou je de afmetingen hier incl. de voet kunnen neerzetten?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:35:
[...]

Ik heb wel een verzoek, ik wil ook graag deze tv kopen i.v.m. een toekomstig huis. Echter moet ik hem nu ook kwijt kunnen onder een schuin dak. Zou je de afmetingen hier incl. de voet kunnen neerzetten?
Alvast bedankt!
AFMETINGEN & GEWICHT
Afmetingen inclusief voet (BxHxD)1171.4x786.2x309.7
Afmetingen exclusief voet (BxHxD)1171.4x728.3x55.3
Gewicht (Inclusief voet) 31.2
Gewicht (zonder voet) 28.5

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Serman schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:14:
[...]

De specificaties van LG zelf op hun site geven toch echt aan dat er weldegelijk hoofdtelefoon uitgang op zit.
ik krijg mijn pk350 morgen binnen maar ik heb ook een 3.5 ingang nodig. Dus hoop dat ie er wel gewoon op zit.
Ik zal je gelijk uit de droom helpen: de LG 50PK350 heeft alleen een digital optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodian50 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:52:nu is de enige digitale uitgang optisch. Ik moet nog een manier vinden hoe ik het geluid naar mijn set krijg via een jackplug. Iemand suggesties?
Koop een optisch naar coaxiaal converter, kost je ongeveer 15 euro zonder verzendkosten.

Maarre, kun je de audio niet rechtstreeks van je kabelontvanger gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 12:18 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste