Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een LG 50 pk350.
Toen ik heb kocht was ik mij er niet bewust van dat hij niet Ziggo gecertificeerd is.
Heb toen Digitenne aangesloten maar is zwaar bagger.

Nu lees ik hier dat je via een firmware update toch via ziggo zou kunnen kijken.
Heb wat rond gelezen hier en snap nu hoe ik de tv zal moeten instellen.

Mijn vraag nu alleen is; hoe krijg ik die firmware op mijn tv?
Zou iemand mij dat stap voor stap kunnen uitleggen; watvoor handelingen etc.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB stickie (1GB) gepakt,mag ook 2 GB zijn! even vers geformatteerd naar FAT32 firmware 3,26 erop gezet(pagina 18 link van grote smurf naar de firmware deze opslaan op de pc, hierna uitpakken en dit op je usb stick zetten).
toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen, tv uit en stick in de USB poort steken (links aan de zijkant van het toestel, dit kan per toestel verschillen). Hierna tv aanzetten, nu zal de nieuwe firmware 3.26. Update beginnen, als deze klaar is dan krijg je de melding klaar! Soms werkt dit niet, dan ligt dit aan je usb stick! een ander gebruiken! Dit klinkt onwaarschijnlijk, maar dit is echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn buurman wil zijn 50pk350 updaten en heb de nieuwe fw gedownload (3.26) en op de usb gezet.

Nu bleek dat deze gezien wordt maar niet gaat installen. ik kan film kijken en foto bekijken muziek luisteren en dan houdt het op.

wie o wie weet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie al wat ik fout heb gedaan, ik moest -- hebben ipc nederland.

Maar die update weet ik nog niet

Groet,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
Goede avond iedereen,

Ik heb sinds vandaag de 50pk350 mogen ontvangen als vervanging voor een 32" samsung 6 serie lcd. En wat is dit een verschil zeg, aller eerst in grote natuurlijk maar het beeld op HD kanalen is helemaal gek en dan staan de instelling nog met alles op 50. SD ziet er ook nog best goed uit, beter dan mijn oude samsung in ieder geval :P

Nu zie ik hier wat posts over updates. Wat voegt die update toe als ik vragen mag?

En als laatste vraag, het inspelen van de tv hier staat 50 tot 100 uur voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@bryan1988

Die update zorgt ervoor dat je de CAM-module van Ziggo kan gebruiken als je geen externe digitale ontvanger wenst te gebruiken. Verder kan ik eigenlijk niets ontdekken, alleen dacht ik dat ik bij 3.24 nog de energy saving modus kon aanpassen bij de cinema mode, maar die opties zijn nu grijs bij 3.26 of is dit bij jou ook al zo?

Ja, over het algemeen staat daar 100 uur voor.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:40
Laguna schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:38:
Ja, over het algemeen staat daar 100 uur voor.
Dat is natuurlijk gewoon een arbitraire en fictieve waarde, maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
Okay, duidelijk. Volgens mij kan ik inderdaad de energy saving aanpassen in cinema modus. Heb een upc hd decoder staan. Dus ik laat het lekker zo als het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

bryan1988 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 07:21:
Okay, duidelijk. Volgens mij kan ik inderdaad de energy saving aanpassen in cinema modus. Heb een upc hd decoder staan. Dus ik laat het lekker zo als het is.
Zou je kunnen controleren of dat daadwerkelijk zo is? Niet dat ik er iets mee opschiet, maar ben wel nieuwsgierig.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
Laguna schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:07:
[...]

Zou je kunnen controleren of dat daadwerkelijk zo is? Niet dat ik er iets mee opschiet, maar ben wel nieuwsgierig.
Zal vanmiddag ff kijken voor je als ik thuis ben. Nu nog heerlijk aan het werk :z

EDIT: Net even gekeken maar ik kan de energie modus voor alle standen aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door bryan1988 op 12-03-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik de tv kan updaten? ik heb hem gedownload maar als ik de usbstick in de tv doe dan geeft hij opties behalve update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

bryan1988 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:50:
[...]

Zal vanmiddag ff kijken voor je als ik thuis ben. Nu nog heerlijk aan het werk :z

EDIT: Net even gekeken maar ik kan de energie modus voor alle standen aanpassen.
Bedankt voor het nakijken. Hmm apart dan is dat dus om één of andere reden aangepast in de nieuwe firmware update. In de bioscoop modus kan ik bij 3.26 niet langer de energiemodus wijzigen, misschien is dit gedaan om het beeld op deze wijze zo natuurgetrouw te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 13-03-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie je 50 pk350 ingesteld staan om het beste digitale beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand aub nog een antwoord hoe je de tv moet updaten? gaat om de lg 50pk350

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 10:14
In het Samsung topic lees je veel klachten over het "zoemen" van de TV. Hiervoor worden ferriet kernen bijgeleverd maar leveren niet het gewenste resultaat.

Ik lees er hier niets over. Klopt het dat deze TV's geen zoem of buzz produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@jan.lohman

dwzantr heeft toch duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen, zo heb ik het ook gedaan en dat werkt gewoon. Je zal de fout dan toch bij jezelf moeten zoeken. Ik zou zeggen probeer nog eens exact al zijn stappen te volgen en zodra je bij de laatste stap bent dien je wel even te wachten want hij geeft niet direct aan dat er een firmware update is gevonden.

@JaMaaT

Bij de LG wordt ook een ferriet kern meegeleverd. Ik heb die zelf ook gebruikt bij de stekker die in het stopcontact zit, maar inderdaad bij de Samsung's lijkt het inderdaad vaak voor te komen. Bij mijn LG hoor ik in ieder geval niks en aangezien er maar 1x wat over geschreven is in dit topic, zal de zoem dus dermate minder tot niet aanwezig zijn in de LG's ten opzichte van de Samsung's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Laguna schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:33:

@JaMaaT

Bij de LG wordt ook een ferriet kern meegeleverd. Ik heb die zelf ook gebruikt bij de stekker die in het stopcontact zit, maar inderdaad bij de Samsung's lijkt het inderdaad vaak voor te komen. Bij mijn LG hoor ik in ieder geval niks en aangezien er maar 1x wat over geschreven is in dit topic, zal de zoem dus dermate minder tot niet aanwezig zijn in de LG's ten opzichte van de Samsung's.
Dag Laguna,

Bedankt voor je antwoord! Dan gaat dus zeker de voorkeur uit naar LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 13:26
Bij compleet witte beelden hoor je hem een klein beetje zoemen maar dat heeft elke plasma.
Ik heb zelf de 50PK250 en heb ook onder het normale tv kijken weleens horen zoemen maar was zo verholpen door de schroeven achterop even wat vaster te draaien. Wellicht dat het met vervoeren of na verloop van tijd wat losser komt te zitten.
Heb hem afgelopen mei gekocht en nog steeds erg tevreden over, alles doet het prima.
Ook tijdje geleden de firmware update gedraaid, zoals een paar pagina's geleden beschreven, ging in 1x goed alleen heb ik nog een losse decoder. Wat kost een cam module, kan je die zo los kopen - kaartje erin en het werkt? Aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel prima zo, doe alles al via 1 logitech afstandbediening dus daarvoor hoeft het ook niet.
Ik verbaas me er gewoon over dat die 250/350 serie zo goedkoop is, het beeld is uitstekend, hopelijk gaat die een paar jaar mee en dan kijken we weleens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Tadream schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:39:
Bij compleet witte beelden hoor je hem een klein beetje zoemen maar dat heeft elke plasma.
Ik heb zelf de 50PK250 en heb ook onder het normale tv kijken weleens horen zoemen maar was zo verholpen door de schroeven achterop even wat vaster te draaien. Wellicht dat het met vervoeren of na verloop van tijd wat losser komt te zitten.
Heb hem afgelopen mei gekocht en nog steeds erg tevreden over, alles doet het prima.
Ook tijdje geleden de firmware update gedraaid, zoals een paar pagina's geleden beschreven, ging in 1x goed alleen heb ik nog een losse decoder. Wat kost een cam module, kan je die zo los kopen - kaartje erin en het werkt? Aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel prima zo, doe alles al via 1 logitech afstandbediening dus daarvoor hoeft het ook niet.
Ik verbaas me er gewoon over dat die 250/350 serie zo goedkoop is, het beeld is uitstekend, hopelijk gaat die een paar jaar mee en dan kijken we weleens verder.
Er komen nieuwe modellen aan. Hopelijk ook in de plasma-lijn. Dan worden de huidige modellen hopelijk nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06
de 60" nog steeds rond de duizend :(
hopelijk dat ze snel dalen richting de 600-700 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
SonyEricsson schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:37:
de 60" nog steeds rond de duizend :(
hopelijk dat ze snel dalen richting de 600-700 :P
Als dat gebeurd laat ik de 50" links liggen en ga ik voor de 60 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Top service van LG! Ik had mijn 50pk350 ong een week, en merkte dat hij toch redelijk luid zoemde. Na een telefoontje gedaan te hebben naar LG, zijn ze binnen de week (na stukken besteld te hebben) langs geweest en alles is terug in orde. Ik hoor hem nog zoemen, maar nu stoort het niet meer tijdens het tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:03:
Zie pagina 18 van dit forum, link firm ware 3.26 van grote smurf.

Succes, het gaat je zeker lukken.
Vreemde is dat op mijn 50pk350 versie 3.28 staat maar met de Neotion CI+ module werkt verificatie niet.

Lijkt me sterk toch dat ik moet downgraden?

TV heb ik 2 week gelee aangeschaft, heb het toen als land niet op -- maar op Zweden gezet (daarna werkte het wel maar de laatste paar dagen krijg ik vaak gescrambled door me beeld heen)

de mensen van LG zeiden toen dat ik met de module moest terug gaan en als dat nog niet werkt men dan een monteur kon langs sturen.

Ben nu de optie met -- aan het proberen..

Dat werkt, module authenticeerd ook, maar zenderindeling :'( pffff alles door elkaar.....

Iemand oplossing om weer de gewone indeling ervan te krijgen? dus NL1 op 1, sport1 op 401 enzo voor Ziggo dan he...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 18:29 . Reden: update -- probeersel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 14:54

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Vreemde is dat op mijn 50pk350 versie 3.28 staat maar met de Neotion CI+ module werkt verificatie niet.
Interessant, ben benieuwd wat de verschillen zijn met de 3.26 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
@ Spyroman

Ik heb ook de pk350 met software versie 3.28, maar gebruik dan een Smit module met ziggo.
Helaas heb ik ook last van het feit dat soms scrambled in beeld komt te staan of onder het vakje met het zendernummer tijdens het zappen.

De zenders heb ik wel weten te sorteren en dat moet op de normale manier lukken als je het land op -- hebt ingesteld (wat ik dus ook heb). Gewoon via setup naar programma bewerking en dan kun je via de groene knop zenders sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 07:16
Zo ik zal ook maar even mijn ervaringen met mijn 60PK250 posten :)

Ik heb deze enorme tv afgelopen maandag gekocht. Echt een koopje, heb het showmodel meegenomen, dit was ook de laatste die ze hadden van dit type. Wel maak ik me een heel klein beetje zorgen over het aantal branduren, hoop niet dat de kwaliteit afgenomen is. Ik kan hier momenteel echter niks van merken. Beeld is super strak.

Ik heb mn tv aangesloten op mijn HTPC waarop XBMC draat en mijn Xbox360. Beide geven een super beeld! Ik heb de beeldstand Vivid (Levendig) aangepast voor beide apparaten (Dynamic Contrast en Color op low, noise reduction uit). Mijn XBMC schakelt automatisch naar 24Hz zodra ik HD films afspeel wat een enorm vloeiend beeld produceert!

Elke keer als ik mn woonkamer inloop denk ik weer: Wow dit is echt een big ass tv _/-\o_
Leuke is ook dat ik mn vorige 42" LCD nu in mn slaapkamer heb staan wat ook een redelijk belachelijkheids gehalte heeft hehe.

Vandaag ook maar de CAM module van Ziggo gehaald (Neotion) en tevens de software update naar 3.26 uitgevoert. Ik heb de stappen die hier in het topic beschreven zijn uitgevoerd en kan zonder problemen nu alle digitale kanalen bekijken! Dit geeft echt veel beter beeld dan de losse Panasonic decoder via Scart die ik voorheen hierop gebruikte. Ook de gratis HD kanalen werken prima!
Wellicht dat ik binnenkort nog het HDTV zenderpakket erbij bestel, ook ben ik me aan het verdiepen in het tv kijken via de pc zodat ik dan ook kan opnemen enzo, wordt nog een leuk knutsel projectje voor zover ik lees.

Gamen op dit scherm is ook subliem! Vooral de grote is ideaal voor 4player splitscreen, iedere speler heeft nu een 32" vlakje :D

Mijn scherm heeft natuurlijk al een tijdje demo gedraait in de winkel dus heb hem ook niet hoeven "intrainen".
Image retention is bij mij nauwelijks aanwezig, als ik echt moeite doe kan ik het soms ontdekken als ik een zwart scherm zie nadat er een tijdje een menu op heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Veel kijkplezier met je nieuwe TV.
Ik heb dan weliswaar de 50PK250 maar het is toch wel lekker om inderdaad een wat grotere tv te hebben (het went wel snel hoor).
De prijzen van de LG plasma's daar kunnen maar erg weinig tegenop, da's eigenlijk niet normaal.
Alles ziet er na een jaar (had hem ergens in mei gekocht) nog steeds top uit, geen enkel probleem mee gehad (knock on wood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke kijk afstand zitten jullie met een LG 60pk 250? Als je deze tv aan de muur hangt heb je dan problemen met aansluitingen ivm ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch voor de Lg 60PK250 gegaan, nu is mijn vraag wat zijn de do,s en dont,s bij deze tv i.v.m. met inbranden. Is het trouwens verstandig om die update van firmware te doen, ik heb geen Ziggo en weet niet wat er verder geupdated word, iemand die dit weet? Op welke hoogte hebben mensen een 60 inch tv ongeveer aan de muur hangen. Niet dat ik dat gelijk van plan ben, wil eerst een ander tv meubel, vind dit wel een mooi meubel
http://lcdmeubel.nl/denver iemand nog meer suggesties in de kleur zwart?

p.s. iemand trouwens goede (begin) instellingen voor de Lg 60PK250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al tijdje op zoek naar mijn toekomstige tv en denk toch dat ik voor een plasma wil gaan. nu viel mijn oog al een langere tijd op de 50pk350, vanwege de grootte van het scherm en het budget prijsje.. ik ben bij de mediamarkt gaan kijken naar het scherm maar daar draaien ze voor hun hele selectie volgens mij sd kwaliteit en kon dus niet goed zien hoe mooi het beeld was.
kan ik jullie naar jullie ervaringen met deze tv vragen? hoe vloeiend is het beeld, hoe scherp/crisp is het beeld, hoeveel last hebben jullie reflexie (ik heb nogal een lichte kamer), ik zal voornamelijk alleen downloadable content streamen en zit op zo 3,5-4m van mijn scherm af.

wat is het verschil tussen deze lg serie en de g20 serie van panasonic.. ik heb zelf behoorlijk het internet en tweakers afgeplozen naar deze vragen maar wil graag ook wat directe user ervaringen horen. ik ben namelijk toch wat gaan twijfelen nu ik al de uitverkoopjes voorbij zie komen van panasonics en samsungs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de lg60pk250 staan, WOW wat groot maar wel super hoor. Weet iemand een goede instelling voor deze tv om mee te beginnen om inbranden tegen te gaan? Kan je een film met beeldformaat 2:35.1 gewoon kijken bij een nieuwe tv of is dit niet aan te raden en kan je beter alleen beeldvullend matriaal afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:21:
Nou, ik heb de lg60pk250 staan, WOW wat groot maar wel super hoor. Weet iemand een goede instelling voor deze tv om mee te beginnen om inbranden tegen te gaan? Kan je een film met beeldformaat 2:35.1 gewoon kijken bij een nieuwe tv of is dit niet aan te raden en kan je beter alleen beeldvullend matriaal afspelen?
Ik heb helemaal niets gedaan tegen inbranden. Gewoon tv en Blu-rays kijken. (heb ook de 60pk250)
Nu 10 maanden verder nog steeds perfect beeldje!

[ Voor 5% gewijzigd door nexhil op 28-04-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
nexhil schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:30:
[...]

Ik heb helemaal niets gedaan tegen inbranden. Gewoon tv en Blu-rays kijken. (heb ook de 60pk250)
Nu 10 maanden verder nog steeds perfect beeldje!
Dit kan prima volgens mij. Alleen niet het contrast te hoog zetten (even googlen voor welke setting) en dan gaat het prima! Tenminste zo was het ook bij mij!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:21:
Weet iemand een goede instelling voor deze tv om mee te beginnen om inbranden tegen te gaan?
Retentie zal je altijd houden, hoe je hem ook "inspeelt". Inbranden zal wel meevallen, dat zie je tegenwoordig vrijwel nooit meer. Alleen wel uiteraard ageing als je veel naar 4:3 en/of 2.35:1 content kijkt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles nu op 50 staan en geeft geen verkeerd beeld, bij hoger contrast heb ik meer image retention.
Heb ook alle beeld verbeteraars enz uitgezet, dit levert een realistischer beeld op. Ook de energie zuinige stand staat uit omdat wit anders grijzig wordt. Wel digitale tv genomen omdat analoog er niet uiziet op z,on tv. Hd zenders is natuurlijk mooier maar vind ik niet zo heel belangrijk, omdat ik niet echt heel veel tv kijk. Bluray ziet er perfect uit, maar ook een upscaled dvd is erg mooi, mits je een goede kwaliteit dvd gebruikt. Geluid van de tv gebruik ik niet omdat alles via m,n receiver loopt. Enige wat storend kan zijn is de spiegeling van het scherm, vooral overdag of je moet de boel gaan verduisteren. Ben blij dat ik toch voor 60 inch en deze tv ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Iemand al ervaringen met de UPC Digitale CI+ Modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:09:
Nee werkt niet;(
hij voert geen autifencatie uit.
maar zodra ik de module uit de TV haal zegt die "Ci module verwijderd"
is mijn tv nu wel 100% lekker? ik heb nu firmware 3,26 (van dropbox stond een paar pagina,s terug)
is er een nieuwere firmware versie uit dan?

ik wil heeeeeeeel graag dat dit werkt dan kunnen we alle zenders ook mooi in een volgorde zetten want nederland 1 staat op 1 eredivisie live op 421 tot 424 en film 1 op 101 zou handig zijn als ik dit goed kan ordernen.
iemand nog een oplossing?

ik heb een LG 50pk350 met firmware 3,26
Is het probleem opgelost en zo ja hoe dan?

Heb momenteel hetzelfde probleem met mijn 60PK250.
Maanden heeft de CI+ module gewerkt en ineens zegt de tv dat hij niet aanwezig is?
Al meerdere keren geprobeerd alle stappen opnieuw te doorlopen, maar zonder resultaat.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de lg60pk250 aan de muur hangen? Hoe heb je dit met de kabels gedaan ivm ruimte achter de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:44:
Iemand de lg60pk250 aan de muur hangen? Hoe heb je dit met de kabels gedaan ivm ruimte achter de tv?
Ja hij hangt hier

Alles zit er gewoon in, HDMI, power geen probleem. Kan wel een foto maken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb nu enkele maanden mijn 50PK550 en sinds 2 weken de Ziggo CI+ module. Werkt als een trein. Standaard werkte de procedure zoals eerder beschreven zonder enige problemen. De TV werd nieuw in doos geleverd met FW 3.27. So far so good.

Echter wat vervelend is dat ik de TV-Gids niet kan gebruiken. Hij doet het wel maar de tijd van de TV loopt consequent 1 uur achter wat nogal vervelend is. Alles geprobeerd, zelfs terug naar Default instellingen, maar ik mag/kan de tijd niet goed zetten.

Iemand een idee?

Overigens grappig om te zien dat de TV die ik bij Mediamarkt gekocht heb voor € 635,00 nu weer boven de € 1.000,00 kost :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wim-Bart op 08-06-2011 00:19 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik vermoed dat ze hem uitfaseren voor de 3D line-up, die een stuk goedkoper is:
pricewatch: LG 50PZ250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

@FilmFreak197
Het is een beetje moeilijk te zien hoe de kabels er nu achter steken maar de TV leunt er iig niet op.
(60pk250)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/14jt5r5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/oqhj5i.jpg

Kabelgootje heb ik trouwens al gehaald, staat gepland voor het weekend :P

[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 08-06-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexhil schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:46:
@FilmFreak197
Het is een beetje moeilijk te zien hoe de kabels er nu achter steken maar de TV leunt er iig niet op.
(60pk250)

[[url="KNIP"]afbeelding[/url]]

[[url="KNIP"]afbeelding[/url]]

Kabelgootje heb ik trouwens al gehaald, staat gepland voor het weekend :P
Bedankt voor je reactie, ziet er netjes uit, al had ik zelf de tv in het midden boven de kast gehangen, maar dit zal je niet gedaan hebben zonder een reden denk ik ;) Welke Muurbeugel heb jij dan en op welke hoogte hangt de tv?

Zat eerst te denken om dit te gebruiken, zodat hij strakker tegen de muur komt, alleen vraag ik me af of dit niet tenkoste gaat van de beeldkwaliteit:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/VC-010G-hdmi-adapter-haaks-naar-beneden-g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/SCART-74-scart-adapter-180-graden-g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor je reactie, ziet er netjes uit, al had ik zelf de tv in het midden boven de kast gehangen, maar dit zal je niet gedaan hebben zonder een reden denk ik ;) Welke Muurbeugel heb jij dan en op welke hoogte hangt de tv?

Zat eerst te denken om dit te gebruiken, zodat hij strakker tegen de muur komt, alleen vraag ik me af of dit niet tenkoste gaat van de beeldkwaliteit:

[afbeelding]
[afbeelding]
Of ze doen het of ze doen het niet (zie ook de discussies maar op GoT over HDMI kabels van 5 of 100 euro)
met scart heb ik geen ervaring (ja wel ervaring met scart zelf, maar niet i.c.m. deze tv en/of muurbeugel)

Beugel:
Vogels EFW 6405 LCD/Plasma Muurbeugel Gefixeerd (42-70'')
http://www.vogels.com/web...CDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

Het fijne van deze beugel vind ik vooral dat hij makkelijk met te monteren is en de tv is er re-de-lijk makkelijk op en aan te hangen.

TV hing in het midden van de kast :D maar HTPC moest erbij en past helaas niet in de kast 8)7 (Allemaal luxe problemen :D )

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 08-06-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze LG60PK250 hebben we aan de muur opgehangen. De benodigde spullen zijn 1 x VOGEL,S A/V MEUBEL EFW8405 en 1 x adaptor EFA8820 A/V MEUBEL.Dit is om de juiste afstand tussen de muur en de plasma TV te krijgen zodat de HDMI kabel, scart kabel er van achter in kunnen. Dit is een zeer mooi en goed systeem om het toestel aan de muur op te hangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:27:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zelf ook zo'n adapter gebruikt anders leunde de TV toch op de HDMI kabel, waardoor het scherm schuin naar achter hing. Met de HDMI hoekadapter is dat nu opgelost, alleen kan ik mijn scart kabels niet meer gebruiken nu (anders hangt de tv weer schuin naar achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Ik heb zelf ook zo'n adapter gebruikt anders leunde de TV toch op de HDMI kabel, waardoor het scherm schuin naar achter hing. Met de HDMI hoekadapter is dat nu opgelost, alleen kan ik mijn scart kabels niet meer gebruiken nu (anders hangt de tv weer schuin naar achter).
Die onderste foto in m,n vorige post is met een adapter voor scart, die kan je toch gebruiken.
Ik ben zelf een beetje huiverig dat er toch kwaliteit verlies optreed door gebruik van adapters, daarom dacht ik aan deze beugel, dan heb je 4,5 cm ruimte achter de tv wat voeldoende is voor hdmi/scart en de prijs ook zeer schappelijk is: http://www.mediahomeservi...el-tot-en-met-64-inch.php

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Die onderste foto in m,n vorige post is met een adapter voor scart, die kan je toch gebruiken.
Ik ben zelf een beetje huiverig dat er toch kwaliteit verlies optreed door gebruik van adapters, daarom dacht ik aan deze beugel, dan heb je 4,5 cm ruimte achter de tv wat voeldoende is voor hdmi/scart en de prijs ook zeer schappelijk is: http://www.mediahomeservi...el-tot-en-met-64-inch.php

Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
Die scart adapter steekt net zoveel uit als een normale scart kabel, dus heeft weinig nut die te gebruiken.

Ik heb zelf geen last van kwaliteitsverlies alleen af en toe handshake issues, maar lijkt mij niet dat die te wijten zijn aan het gebruik van een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Volgens een site via google is de LG60PK250 zoals hieronder beschreven 3D? Is dit mogelijk? Kun je dit toestel een update geven zodat het toestel 3D aankan? of is de hardware toch echt anders?

LG60PK250: Prachtige plasma televisie voor dé ultieme bioscoopervaring Deze LG 60 .... Geschikt voor Full HD 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:57:
Vraagje: Volgens een site via google is de LG60PK250 zoals hieronder beschreven 3D? Is dit mogelijk? Kun je dit toestel een update geven zodat het toestel 3D aankan? of is de hardware toch echt anders?

LG60PK250: Prachtige plasma televisie voor dé ultieme bioscoopervaring Deze LG 60 .... Geschikt voor Full HD 3D.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat ook zo.

Specificaties worden sowieso belachelijk vaak verkeerd vermeld. Ga daarom altijd uit van de specificaties op de website van de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ben van plan om een CI+ module te kopen en zie een Neotion en Smit voor Ziggo.
Prijsverschil is nihil, de ene 51 en de andere 54 euro. Zag ergens dat iemand de Neotion werkend had met een PK250/550, is er nog verschil tussen die 2? Werkt de Smit ook in de 50PK250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Kon natuurlijk niet wachten op een antwoord en heb vanavond bij Mediamarkt een Smit versie gekocht.
Deze werkt prima met de 50PK250, moest wel een keer de smartcard herstellen (de gratis HD zenders gaven een E16-4 melding).
Ziet er prima uit, maar heb het idee dat alleen Ned1 echt goed scherp is, de andere HD zenders zijn wel scherper dan SD maar dat is het toch niet helemaal. De gemiddelde 720p serie/documentaire die ik weleens neerhaal ziet er in ieder geval een stuk scherper uit.
Lees op diverse forums (incl. die van Ziggo) dat het meer een ge-upscale van SD is dan echt HD, jammer.
Maar tjongejonge, alle zenders staan door elkaar, ben wel even zoet om het eea. weer enigszins in volgorde te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ci+ werkt nog niet op mn 50pk350
heb uiteindelijk dat k*t ding voor €220 nog kunnen verkopen op marktplaats en
heb een philips pfl5405h/12 gekocht.
Ci+ erin hij geeft authentificatie en meteen alle zenders!
soms moet je iets meer geld uitgeven maar dan heb je ook wat.
we kregen bij die 50pk350 zo,n dom kastje van ziggo en dan moet alles met 2 afstandsbedieningen.
daar werd ik echt schijt ziek van want ik was er altijd wel eentje kwijt :)

erg tevreden met mn nieuwe tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:31:
Had je wel de nieuwste firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:31:
Ci+ erin hij geeft authentificatie en meteen alle zenders!
soms moet je iets meer geld uitgeven maar dan heb je ook wat.
we kregen bij die 50pk350 zo,n dom kastje van ziggo en dan moet alles met 2 afstandsbedieningen.
daar werd ik echt schijt ziek van want ik was er altijd wel eentje kwijt :)

[/b]
Er komt hier echt nooit meer iets van Philips in mijn huis, en al helemaal geen TV van die koekenbakkers :D
Hoop voor je dat het apparaat het over 3 jaar nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Oh die CI+ ging zonder problemen eigenlijk, wellicht had je niet de laatste firmware (of in ieder geval vanaf 3.26).
Eeuwig zonde dat je hem voor euro 220 verkocht hebt en een (nota bene) Philips voor teruggekocht.
En die 2 afstandbedieningen, had even een Logitech Harmony gekocht, modellen beginnen al bij 20 euro geloof ik, ben je van alle afstandbedieningsperikelen af. Werkt super.
CI+, 1 afstandbediening en een goede en goedkope TV, wat wil je nog meer.
HD beelden zijn nog steeds erg wisselend, maar zag dat bij anderen ook, soms is het scherp maar soms komt het nauwelijks boven SD materiaal uit. (maar dat heeft niets met de TV te maken maar met Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriftwoodSan
  • Laatst online: 22-10-2015
I heb recentelijk een 50PK750 gekocht. Prima TV, maar de Alphacrypt wil maar niet werken.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang krijg?
Alphacrypt Classic 3.18 met Ziggo smartcard. De LG heeft firmware 3.22 (ik wil wel updaten, maar heb geen idee waar de firmware te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Tadream schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:23:
HD beelden zijn nog steeds erg wisselend, maar zag dat bij anderen ook, soms is het scherp maar soms komt het nauwelijks boven SD materiaal uit. (maar dat heeft niets met de TV te maken maar met Ziggo).
Dat de zender HD is betekent niet automatisch dat de bron van de opname HD is natuurlijk.

Ja voor 220 had ik graag nog een tweede TV erbij gewild _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ja, had leuk geweest voor op de slaapkamer, beetje overkill maar goed voor 220...
Klopt, dat de zender HD is wil natuurlijk niet zeggen dat alles daarop HD is.
Het wordt gelukkig steeds meer gemeengoed en vanaf 1 september komen er weer meer HD zenders bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriftwoodSan
Tadream schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:59:
Kon natuurlijk niet wachten op een antwoord en heb vanavond bij Mediamarkt een Smit versie gekocht.
Deze werkt prima met de 50PK250, moest wel een keer de smartcard herstellen (de gratis HD zenders gaven een E16-4 melding).
Ziet er prima uit, maar heb het idee dat alleen Ned1 echt goed scherp is, de andere HD zenders zijn wel scherper dan SD maar dat is het toch niet helemaal. De gemiddelde 720p serie/documentaire die ik weleens neerhaal ziet er in ieder geval een stuk scherper uit.
Lees op diverse forums (incl. die van Ziggo) dat het meer een ge-upscale van SD is dan echt HD, jammer.
Maar tjongejonge, alle zenders staan door elkaar, ben wel even zoet om het eea. weer enigszins in volgorde te zetten.
Hoe heb je de CI+ module aan de gang gekregen? Een PK250 heeft toch geen CI+ slot?
Ik heb een 50PK750 (SW3.22) waarop ik met geen mogelijkheid de Alphacrypt (3.18) aan de gang krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij krijg ik de software niet eens ge-update van mijn LG50PK550
Zet dit bestand op een usb stick: "SW v 3.26 PD01A.epk"
Maar er gebeurt niks.
vooralsnog is het dromen van CI+.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@LG user

Ik neem aan dat je de volgende werkwijze hebt aangehouden?
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:41:
Die firmware is erg makkelijk, firmware pakket (selfinstaller) -> usb stick -> tv naar fabrieksinstellingen -> tv uit -> usb stick in de zijkant -> tv aan -> druk op OK en voila. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:04

D_V

Heb je het epk bestand in een folder met de naam LG_DTV op de stick gezet, en niet los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

DriftwoodSan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:21:
I heb recentelijk een 50PK750 gekocht. Prima TV, maar de Alphacrypt wil maar niet werken.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de gang krijg?
Alphacrypt Classic 3.18 met Ziggo smartcard. De LG heeft firmware 3.22 (ik wil wel updaten, maar heb geen idee waar de firmware te halen).
Rechtsboven kun je zoeken in dit topic. Tik daar eens "firmware" in, en ga dan naar het tiende bericht.

• DriftwoodSan
knakworst schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:55:
[...]

Rechtsboven kun je zoeken in dit topic. Tik daar eens "firmware" in, en ga dan naar het tiende bericht.
Bij de 3.26 firmware staat niet duidelijk of de 750 ook ondersteund wordt. Er staat alleen tot de 6**.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LG user, de file moet in een folder staan genaamd lg_dtv anders ziet de tv hem niet.

Je kan de upgrade terugdraaien door op menu te drukken, dan op OPTIE staan, NIET EROP KLIKKEN en dan 7x het getal 9 in te drukken, hiermee wordt je upgrade ongedaan gemaakt.

Heb zelf ook de 3.26 erop gezet, werkt perfect, laatste landinstelling op zweden gezet zodat de zenders zoals op de decoder in volgorde staan, geen problemen met scrambled ofzo...

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja heb zelf een 50PK550 van 14 mnd oud.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:39
Linkje met firmware 3.28 n.a.v. Carpintero65's topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote Smurf schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:08:
Linkje met firmware 3.28 n.a.v. Carpintero65's topic.
Was een foutje van mij maar ik kon de topic niet meer verwijderen sorry hier voor , maar wat is nu het verschil in 3.26 en 3.28 ???? heb de tv zins vandaag 4-9-2011 ook naar 3.28 gezet zonder problemen .vandaag 5 sept 2011 ci plus module gehaal en vergeleken met mijn humax 5000 het beeld met humax is toch echt beter heb de kaart gelijk weer terug gebracht helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickstad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:14
is er iemand met een idee?

ik heb een 50pk550, maar ik denk dat het niet aan de tv ligt.

wat er gebeurd is dat de tv spontaan in het menu gaat, en er niet meer uitkomt.
Het is net of er iemand achter de bank met de afstandbediening van de tv zit te klooien, dus menu, harder zachter, etc. Nu is er al een nieuw exemplaar van de tv, de afstandbediening is vervangen, stroomkabel is vervangen, andere stopcontacten geprobeerd, niets helpt.

De laatste optie, maar ik weet niet of dat vergezocht is, is dat de buurman een 27mc bakje heeft met 2 antennes van 10 meter hoog, misschien dat het daar aan zou kunnen liggen? Heeft iemand daar wel eens iets van gehoord?

Verwijderd

Voor wie wat meer info wil betreffende de LG PK (plasma) series:

http://openlgtv.org.ru/wi...iki_index#Useful_Articles

Ook als je naar 3.28 wilt!

• DriftwoodSan
Mijn 50PK750 is inmiddels geupdate van 3.22 naar 3.28.
Ging eigenlijk nog sneller/makkelijker dan in de manual staat. USB erin -> TV aanzetten - OK klikken

Echter na de update, welke goed installeerd, wordt de smartcard niet geautoriseerd. Hij blijft hangen op 80%.
Er zit een nieuwe Ziggo smartcard in die werkt op mijn Samsung. De CI+ module is getest op een andere TV en werkt daar ook gewoon.

Verwijderd

DriftwoodSan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:24:
Mijn 50PK750 is inmiddels geupdate van 3.22 naar 3.28.
Ging eigenlijk nog sneller/makkelijker dan in de manual staat. USB erin -> TV aanzetten - OK klikken

Echter na de update, welke goed installeerd, wordt de smartcard niet geautoriseerd. Hij blijft hangen op 80%.
Er zit een nieuwe Ziggo smartcard in die werkt op mijn Samsung. De CI+ module is getest op een andere TV en werkt daar ook gewoon.
Heb je wel de TV eerst weer even in de "factory mode' opgestart?
Wellicht even "9" 7x indrukken. Zie:
http://openlgtv.org.ru/wi...dels_.28Saturn_6_based.29

Las ergens dat 3.26 beter werkt met de kaartlezer (CI+), maar kan het niet meer vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

iemand met de 3.28 FW (t.o de 3.26) die het onderstaande kan bevestigen?

improoved picture quality (more clear image, better colors, more sharp contours, less noise)
Misschien de mensen die de dansende groene pixels hebben/hadden?

[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 04-10-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik nu toch 3.28 op mijn 50pk550 heb geïnstalleerd, heb ik even een Smit converterslede geleend bij de buurman.
Ziggo kaartje uit de Humax gehaald en met de slede in het CI-slot. Fabrieksinstellingen geladen, landinstelling op " - -" , kabel geselecteerd en jawel automatisch worden alle DTV, radio en analoge zenders geladen.
Werkt dus prima.
Nadeel is wel dat door de "- -" instelling de zenders niet gegroepeerd zijn. Dat moet je dus zelf doen met de zender-editor en AB.

Overigens: voordat je een fabrieksreset doet éérst even je calibratiegegevens vastleggen op een papiertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexhil schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:54:
iemand met de 3.28 FW (t.o de 3.26) die het onderstaande kan bevestigen?

improoved picture quality (more clear image, better colors, more sharp contours, less noise)
Misschien de mensen die de dansende groene pixels hebben/hadden?
Slaat op de gewone antenne-input.
Geen verschil op DTV of video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06
60" is al een jaar ongewijzigd qua prijs :s
schiet niet echt op zo........1200 is nog boven mijn budget voor een tv
had eigenlijk verwacht dat hij onderhand rond de 800 zou kosten gezien de prijzen van een 50" model nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn pk550 -60 inc ook met de 3.28 nu al een week of 4 a 5 draaien zie niet echt verschil , maar let eens op ,doe je tv aan op witewas mode (savonds alle lampen uit) en kijk naar je plasma vanaf de voor kant ,loop langzaam naar de zijkant zodat je vanaf zijwaarts kijkt ik zie nu allemaal vertikale strepen ,dus het plasma is niet egaal van kleur ,wie heeft dit ook ,ik heb inmiddels 3 x een nieuwe gehad en 2x een vervangende plamsa binnewerk wie wie ziet dit fenomeen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:55:
heb mijn pk550 -60 inc ook met de 3.28 nu al een week of 4 a 5 draaien zie niet echt verschil , maar let eens op ,doe je tv aan op witewas mode (savonds alle lampen uit) en kijk naar je plasma vanaf de voor kant ,loop langzaam naar de zijkant zodat je vanaf zijwaarts kijkt ik zie nu allemaal vertikale strepen ,dus het plasma is niet egaal van kleur ,wie heeft dit ook ,ik heb inmiddels 3 x een nieuwe gehad en 2x een vervangende plamsa binnewerk wie wie ziet dit fenomeen ook
Geen verticale strepen, maar a.h.w. vuile vlekken op het (50") scherm. Overigens pas zichtbaar als je zeer dichtbij komt en met je ogen de 90˙ benaderd.
Ook nog even gekeken bij een kleinere CRT met wit signaal: daar doet zich iets dergelijks voor.
Sommige vlekken komen van het poetsen van het scherm, je ziet dit ook wanneer zonlicht er schuin opvalt.
Maar er komt zeker ook iets van het effect úit het scherm zelf.
Ik denk dat dit de onregelmatigheden zijn die ontstaan bij het printen van de diëlectrische laag en het positioneren daarachter van de plasma cellen. Tolerantie dus. In feite dezelfde tolerantie die de reden vormt voor een zekere voorspanning (licht in het donker) als je een zwart plasmascherm bekijkt in het pikkedonker.

Ik heb er verder niks mee ..... als je een kijkhoek aanhoudt van pakweg 170˚ (2x 85˚) zie je er niets van en zeker niet op normale kijkafstand. Laat staan bij video!
Iedere(productie)techniek heeft z'n limieten. Daarom kent de ruimtevaart kleine bijstuurraketjes en moet je de passing van de deur in je auto ook niet nameten met een µ-meter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:55:
Kun je er een foto van maken? Ben wel benieuwd namelijk.
Ik heb zelf het idee dat de 3.28 FW wat meer laat flikkeren, maargoed kan ook in mijn verbeelding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal kijken om een foto te maken
nexhil schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Kun je er een foto van maken? Ben wel benieuwd namelijk.
Ik heb zelf het idee dat de 3.28 FW wat meer laat flikkeren, maargoed kan ook in mijn verbeelding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

Geen verticale strepen, maar a.h.w. vuile vlekken op het (50") scherm. Overigens pas zichtbaar als je zeer dichtbij komt en met je ogen de 90˙ benaderd.
Ook nog even gekeken bij een kleinere CRT met wit signaal: daar doet zich iets dergelijks voor.
Sommige vlekken komen van het poetsen van het scherm, je ziet dit ook wanneer zonlicht er schuin opvalt.
Maar er komt zeker ook iets van het effect úit het scherm zelf.
Ik denk dat dit de onregelmatigheden zijn die ontstaan bij het printen van de diëlectrische laag en het positioneren daarachter van de plasma cellen. Tolerantie dus. In feite dezelfde tolerantie die de reden vormt voor een zekere voorspanning (licht in het donker) als je een zwart plasmascherm bekijkt in het pikkedonker.

Ik heb er verder niks mee ..... als je een kijkhoek aanhoudt van pakweg 170˚ (2x 85˚) zie je er niets van en zeker niet op normale kijkafstand. Laat staan bij video!
Iedere(productie)techniek heeft z'n limieten. Daarom kent de ruimtevaart kleine bijstuurraketjes en moet je de passing van de deur in je auto ook niet nameten met een µ-meter. >:)
tja ik koop wel een plasma die egaal diend te zijn , zal wel het goedkope product zijn wat lg maakt, het komt immers uit de lengte of de breedte ,verder een prima tv hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ..... je lijkt mij niet bekend met productielimieten?

Maarre, ik heb gisteravond even bij mijn zoon zijn 42" Kuro 8 bekeken (waarvoor hij een jaar of 4 geleden toch een smak geld voor neertelde!) en die heeft precies hetzelfde.
Schijnt dus in de techniek te zitten (breking glas/fosfor?), net zoals het feit dat je het ook kunt waarnemen bij een CRT.

Gezien je opmerking hoor ik graag waar de fabrikant(en) het dan bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexhil schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Ik heb zelf het idee dat de 3.28 FW wat meer laat flikkeren,
Integendeel!
Recentelijk (met 2800 uur op de teller) de calibratie van mijn 50pk550 nog eens nagelopen en het viel mij op dat de calibratie (20-punts) veel strakker te doen was dan toen ik 'm calibreerde bij 300 uur.
Hier speelt natuurlijk ook het effect dat het panel nu stabieler is. De 709-driehoek is nu zonder enige afwijking in te stellen! MLL is iets opgelopen (van 0,20 naar 0,22 cd/m2) maar daar merk ik niets van. In mijn (huis)kamer ligt de achtergrondverlichting binnen de limieten zoals aangegeven op de AVS-disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

Integendeel!
Recentelijk (met 2800 uur op de teller) de calibratie van mijn 50pk550 nog eens nagelopen en het viel mij op dat de calibratie (20-punts) veel strakker te doen was dan toen ik 'm calibreerde bij 300 uur.
Hier speelt natuurlijk ook het effect dat het panel nu stabieler is. De 709-driehoek is nu zonder enige afwijking in te stellen! MLL is iets opgelopen (van 0,20 naar 0,22 cd/m2) maar daar merk ik niets van. In mijn (huis)kamer ligt de achtergrondverlichting binnen de limieten zoals aangegeven op de AVS-disc.
Geeeeeeen idee wat er staat :> :D
Maar denk dat het aan mijn input ligt, heb namelijk met digi TV en Bluray geen problemen, maar heb recent ook de drivers van de HTPC geupdate, denk dat daar iets niet helemaal lekker gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door nexhil op 25-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nexhil schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

Maar denk dat het aan mijn input licht, heb nam,elijk met digi TV en Bluray geen problemen, maar heb recent ook de drivers van de HTPV geupdate, denk dat daar iets niet helemaal lekker gaat.
Ah ..... HTPV = HTPC denk ik.

Ik denk dat je de instellingen op de TV van BluRay moet gebruiken en dan de HTPC via HDMI(DVI) aansluiten.
Dan de kleurinstellingen en helderheid/contrast van de PC-driver(s) instellen met b.v. de testbeelden van de AVS-disc, die je dan gewoon als een file kunt afspelen in je HTPC. Er staan een heleboel testbeelden op AVS, maar je hebt er maar een paar nodig bij visueel (dus zonder meten/calibreren) inregelen.
Nadere info: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik heb een 50pk350 hangen in mijn slaapkamer. Elke dag weer feest i.c.m de AC Ryan.

Maar wat betreft de televisie uitzending is het een pain in the ass. De handleiding van deze forum gevolgd maar geen succes.De tv vindt geen dtv zenders. De autorisatie van de CAM lukt wel.

Weet iemand wat ik nu kan proberen???

versie 3.26
neotion CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:32:
Ben toch voor de Lg 60PK250 gegaan, nu is mijn vraag wat zijn de do,s en dont,s bij deze tv i.v.m. met inbranden. Is het trouwens verstandig om die update van firmware te doen, ik heb geen Ziggo en weet niet wat er verder geupdated word, iemand die dit weet? Op welke hoogte hebben mensen een 60 inch tv ongeveer aan de muur hangen. Niet dat ik dat gelijk van plan ben, wil eerst een ander tv meubel, vind dit wel een mooi meubel
http://lcdmeubel.nl/denver iemand nog meer suggesties in de kleur zwart?

p.s. iemand trouwens goede (begin) instellingen voor de Lg 60PK250?
Toevallig beschik ik over deze tv meubel. En gebruik hem met trots al een jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de echte 'kijk-fanaten' is dit ook een aanrader:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1372479

• nexhil

nexhil

BAM!

Ik krijg al last van mijn rug als ik eraan denk dat ding van de muur te halen :D

• Tadream
Gelukkig staat die bij mij gewoon op z'n voet en zag de tweaks ook al bij avsforum en zit er toch wel over na te denken om het eens te proberen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de zwartwaardes prima vind, zeker 's avonds met gedimd licht (overdag kijk ik toch geen tv) zie ik weinig tot klagen. Overdag met wat daglicht erbij wordt het iets lichtgrijzer.
Mocht ik wat hebben aangepast zal ik zeker m'n bevindingen hier neerzetten.
(en ben benieuwd naar anderen die dit gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik heb de tweaks gedaan en moet zeggen dat het ietsje donkerder lijkt maar wat me vooral opvalt is dat de detail beter lijkt. Vooral Discovery HD showcase en dat soort zenders lijken 'dieper'.
Misschien is het een placebo effect maar voor m'n gevoel is het iets beter geworden (heb een 50PK250 2010 model en die zijn al wat beter dan de 2011 modellen kwa zwartwaardes).
Het lastigste was nog de achterkant eraf halen, tig schroefjes en kijk uit met de randen, die zijn vlijmscherp (getuige een snee bij m'n pink nu :-)).
De 2 pots die het meeste deden waren de setup en de Vy. Heel goed op verschillende ingangen kijken of je geen 'pixel misfires' ziet. Ik heb het vooral met Toy Story getest, lekker felle kleurvlakken. Die misfires zijn te herkennen aan wat roodachtige pixels die je ziet als je op een cm of 30 van het scherm kijkt.
Goed ervoor zorgen dat dat weg is, anders moet je die achterkant er weer afhalen. :-)

(trouwens ook handig voor de /PXPV forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey, even een oud topic oprakelen, ik heb namelijk een 50PK250. Ik heb em nu 2 jaar (model mei 2010)

Ik stoor me sinds het begin al aan het spiegelen. Elke donkere scene zit ik mezelf aan te staren.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben dus mijn vraag is of er hier iemand is die er wat aan gedaan heeft.

Er zijn voorzetschermen en folies, maar dat is allemaal meer dan 100 euro en dat is het me niet waard.

Zelf zit ik te denken om te kijken of ik die glasplaat er niet gewoon voor weg kan halen, iemand daar nog ideen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Ik heb een ander probleem met de glasplaat. Ik heb namelijk 2 handafdrukken erop staan :s die ik er absoluut niet af krijg .

Ik zie ze ook als tv uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Die glasplaat schoonmaken schijnt niet zo ingewikkeld te zijn. Open schroeven en de inhoud eruit halen schijnt een redelijk eenvoudig klusje te zijn. Je kan dan makkelijk die plaat van binnen poetsen.

avsforums heeft er how-to's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
InflatableMouse schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:53:
Hey, even een oud topic oprakelen, ik heb namelijk een 50PK250. Ik heb em nu 2 jaar (model mei 2010)

Ik stoor me sinds het begin al aan het spiegelen. Elke donkere scene zit ik mezelf aan te staren.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben dus mijn vraag is of er hier iemand is die er wat aan gedaan heeft.

Er zijn voorzetschermen en folies, maar dat is allemaal meer dan 100 euro en dat is het me niet waard.

Zelf zit ik te denken om te kijken of ik die glasplaat er niet gewoon voor weg kan halen, iemand daar nog ideen over?
Je hebt er niks aan, maar heb hetzelfde toestel en hetzelfde probleem. Valt me de laatste tijd steeds meer op.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik zat hier naar te kijken:
http://www.thescreenprotector.com/

Kan er alleen bizar weinig over vinden. Als het half het effect heeft wat een ontspiegeld UV filter van een camera heeft als ik dat er voor houd dan is het het geld dubbel waard.

De anti glare versie voor 50" kost 165 euro of zo.

Bestellen kan bij smartfolie.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
InflatableMouse schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:07:
Ik zat hier naar te kijken:
http://www.thescreenprotector.com/

Kan er alleen bizar weinig over vinden. Als het half het effect heeft wat een ontspiegeld UV filter van een camera heeft als ik dat er voor houd dan is het het geld dubbel waard.

De anti glare versie voor 50" kost 165 euro of zo.

Bestellen kan bij smartfolie.nl.
Bestel je er 2 tegelijk, kost het je maar €124 gezien het feit dat je de tweede voor de helft van de prijs krijgt...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Want jij wilt er ook eentje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Lekker oud draadje wakker schudden :)

Ik heb het volgende (denk ik), wij hebben een LG 50PK550, maar het laatste jaar lijkt hij toch oud te worden. Wij kijken via Ziggo digitaal via het open DBC (dus geen decoder, kaart, etc). Maar het lijkt erop dat iedere x (3-6) maanden dat een aantal zenders (RTL4 voornamelijk) storing beginnen te krijgen.

De storing uit zich met decoding issues (rijtje blokjes hier en daar) en geluid dat dan even terugvalt voor een paar seconden maar vaak dan wel meerdere keren per minuut.

Het LIJKT erop dat een factory reset + opnieuw zenders laden (via hotel optie) het euvel dan weer fixed....

Enig idee?

en/of gewoon lekker een nieuwe kopen (aangezien dit beest toch meer stroom zuipt dan gedacht)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste