Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:40:
[...]
Het liefste zou ik afwachten op jou bevindingen, maar helaas is de actie beperkt geldig!
Dus ik denk dat ik het erop gok en probeer zo divers mogelijk te kijken in het begin!
Ik varieer ook zo veel mogelijk en heb (nog) geen last van echte image retention. En al helemaal niet van inbranden. Vanavond AZ kijken, dus morgen meer resultaat omtrent het eventuel inbranden van een scorebord. ;)

Dat lipsync probleem heb ik in ieder geval helemaal geen last van. Niet met de DVR van UPC (Thomson) en ook niet met de Playstation 3 (via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjoek schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 07:39:
[...]

..... Ik heb de break-in DVD inmiddels sinds gistermiddag draaien. Op naar de 150 uur... :|. Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een nadeel vindt en had niet gedacht dat tegenwoordig nog zulke acties nodig zouden zijn (niet echt meer van deze tijd). Daarnaast is het nutteloos stroomverbruik...

[sceptisch] Kan iemand hier ook uit eigen ervaring bevestigen dat het draaien van de break-in DVD daadwerkelijk image retention tegen gaat? [/sceptisch]
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:01:
[...]

Ik varieer ook zo veel mogelijk en heb (nog) geen last van echte image retention. En al helemaal niet van inbranden. Vanavond AZ kijken, dus morgen meer resultaat omtrent het eventuel inbranden van een scorebord. ;)

Dat lipsync probleem heb ik in ieder geval helemaal geen last van. Niet met de DVR van UPC (Thomson) en ook niet met de Playstation 3 (via HDMI).
En wat je bevindingen? Scorebordje in beeld?
Als je bij De Graafschap onderuit gaat met 2-1 is die image retention/inbranding helemaal knap waardeloos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Image retention was een heel klein beetje aanwezig. Toen ik vanochtend de tv aanzette zag ik heeel licht het scorebord. Na 1 minuut tv kijken was dit al weer weg. Ik check dit door even te zappen en dan zou je in het volledig zwarte beeld wat er verschijnt retention kunnen zien. Dat was niet meer het geval. Het blijft bij mij dus zeker niet hinderlijk hangen ofzo.

Ik heb tijdens de wedstrijd een paar keer gezapt naar de andere wedstrijden en even teletekst gekeken. En AZ heeft inderdaad knap waardeloos gespeeld, dus als er ook nog eens blijvende schade was geweest... :D

[ Voor 10% gewijzigd door Bootje op 28-10-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:18:
Image retention was een heel klein beetje aanwezig. Toen ik vanochtend de tv aanzette zag ik heeel licht het scorebord. Na 1 minuut tv kijken was dit al weer weg. Ik check dit door even te zappen en dan zou je in het volledig zwarte beeld wat er verschijnt retention kunnen zien. Dat was niet meer het geval. Het blijft bij mij dus zeker niet hinderlijk hangen ofzo.

Ik heb tijdens de wedstrijd een paar keer gezapt naar de andere wedstrijden en even teletekst gekeken. En AZ heeft inderdaad knap waardeloos gespeeld, dus als er ook nog eens blijvende schade was geweest... :D
Ik kan 1 scenario bedenken wanneer ik geen problemen zou hebben gehad met inbranding en dat was die 10-0 stand van psv - feyenoord.. kan ik niet vaak genoeg zien.. maar dat terzijde ;-)

Oke goed geregeld.. ik ga nu richting zaandam rijden en dat beest ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier berichten van angstige tweakers m.b.t. Image Retention/inbranden.

Mijn vraag aan hen; is dit jullie eerste Plasma televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:27:

Ja, dit is mijn eerste plasma televisie. Maar bij mij is het geen angst hoor, gewoon voorzorg. Het is namelijk zeker niet zo dat een plasma na één uur op dezelfde zender al inbrandt.

Ik denk dan altijd: "beter voorkomen dan genezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 23:30

Pjoek

Of niet...

Ja. Voor mij geldt ook; geen angst, maar wel voorzorgsmaatregelen nemen. Daarnaast had ik wel verwacht dat inbranden en image retention al tot het verleden zou behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een JA

Ik ben net terug van onze vrienden van Saturn in Zaandam en daar de LG 50PK350 aangeschaft. Daarnaast nog een HDMI kabel voor de PS3.. en nu maar even kijken hoe het allemaal gaat!
Eerste ervaring; wat een enorm ding..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de LG 50PK550 aan te schaffen. En daarbij een playstation 3 te kopen. Nu heb ik mij al aardig ingelezen, alleen vraag ik me af of de LG 50PK550 geschikt is om te gamen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met gamen op de LG 50PK550? Trekt de televisie dat een beetje?

Alvast bedankt! :)

Gr.
Zazoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:20:
Ik ben van plan om de LG 50PK550 aan te schaffen. En daarbij een playstation 3 te kopen. Nu heb ik mij al aardig ingelezen, alleen vraag ik me af of de LG 50PK550 geschikt is om te gamen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met gamen op de LG 50PK550? Trekt de televisie dat een beetje?

Alvast bedankt! :)

Gr.
Zazoo
Ik speel er Pro evolution soccer op en het is helemaal top!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ik heb dan weliswaar de 50PK250 en PS3 maar ik vermaak me zeer goed! :-)
Heb hem nu een maand of 4 en alles gaat prima hier, elke plasma heeft image retention, soms kijken de kids de hele middag cartoon network of nickelodeon (of weet ik wat je nog meer hebt van die kids dingen) en dan heb je het logo lichtjes in het beeld. Zodra je wat anders opzet ben je het kwijt. Zou me daar niet zo druk over maken.
Het vertragende geluid viel me wel op als ik m'n humax/ziggo (weliswaar de sd versie via scart) en het geluid van de LG zelf beluisterde. Vertraging was weg toen ik het via m'n HT set beluisterde. Maar dat had ik voorheen ook al dus lijkt me meer dat dit in de humax/ziggo combo zit.
Als je op zoek bent naar uitstekend beeld en je wilt ook graag nog wat overhouden dan kan ik je de LG zeer aanraden (ben nooit een LG fan geweest maar moet m'n standpunt toch iets bijstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@firevis
@Tadream

Dank voor jullie antwoord! I

k heb de LG 50PK350 gekocht. En ik ben super tevreden. Dit is ook mijn eerste LG, En net als Tadream ook nooit fan geweest van LG. Wat duurzaamheid betreft kan ik natuurlijk nog weinig zeggen. Het beeld is echt super. IR verdwijnt vrij snel, en vind ik tot nu toe niet storend. Ik heb er al een paar uurtjes Medal of Honor op zitten, en het gamed echt superb. Ik heb het geluid van mijn KPN digitenne op mijn versterker aangesloten, het geluid van de versterker loopt alleen niet synchroon met het geluid wat uit de televisie-boxen komt, als je de televisie-boxen uitschakelt is dat verder ook geen probleem voor mij. Verder moet ik dus een nieuwe versterker kopen -of een cinema setje- omdat er geen stereo out op zit (tulp stekker), volgens mij. Al met al ben ik super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Heb het geluid inderdaad ook uit van de TV, alles loopt over m'n HT set. Anders lijkt het net alsof je in een stadion zit met een behoorlijke echo.
Duurzaamheid is moeilijk nog te zeggen maar hoop er toch wel wat jaartjes mee te doen. Dat geeft ook meteen mijn 'niet-fan' gevoel van LG, voor zo'n prijs moet er ergens een concessie gedaan zijn (hij heeft maar 2 hdmi ingangen maar meer heb ik ook niet nodig) en op het beeld is niets op aan te merken dus zal het wellicht de duurzaamheid zijn? Ik weet het niet, ga er ook niet aan denken maar vooral lekker kijken.
Veel kijkplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
de 50pk350 voor 500 euro bij saturn venlo.

denk wel dat ik hem gaan halen.

alternatief is philips 42pfl3605 voor 400
hoef niet perse 50" maar de philips heeft maar 50hertz en qua beeldkwaliteit verwacht ik dat de lg gewoon beter is.

hij gaat vooral gebruikt worden voor ps3 (games en films) dus dat gaat wel goedkomen denk ik. van een oude sony (met bak nog) naar deze. spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
Ga ook eens kijken naar een Panasonic P42S20.

Ik heb nl ook naar die 50pk gekeken, maar de Pana is toch een stukke fraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 09-09 09:24
ja als ze die voor hetzelfde geld weg willen doen dan pak ik die denk ik. maar ben er bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De P42S20 heb je vanaf 550 euro geloof ik.

Ik wou eerst ook zo'n dikke 50" bak voor weinig, maar toen ik het verschil zag, had ik toch liever een Pana, zijn toch de plasma-masters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:35:
De P42S20 heb je vanaf 550 euro geloof ik.

Ik wou eerst ook zo'n dikke 50" bak voor weinig, maar toen ik het verschil zag, had ik toch liever een Pana, zijn toch de plasma-masters :)
Die p42s20 is natuurlijk wel "klein" in vergelijking met die 50" pomper van LG en heeft veel minder functies. 't Is maar net waar je waarde aan hecht.
Qua uiterlijk zijn de LG's veel strakker, die Panasonics hebben al 10 jaar hetzelfde uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Veel minder functies?

Het gaat mij uiteindelijk om het beeld dat zo'n ding produceert. En als je iets om het uiterlijk geeft, koop je ook deze LG niet ;)

• Bootje
Feit blijft dat er 8" verschil tussen de twee modellen zit. Als de grootte één van je primaire requirements is, dan is het prijsverschil tussen een LG en een Panasonic met dezelfde diagonaal natuurlijk groter.

Verwijderd

En dan krijg je er een mooi gestyled toestel met een smalle rand er "gratis" bij.. >:) (+usb mogelijkheid)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Nu online
Ik heb een probleem met het kijken via de usb. Tot een maand geleden kon ik mkv bestanden zonder probleem afspelen met ondertitels (srt). De laatste keren wanneer ik iets wou zien, liet ie helemaal geen ontertitel zien. Ik heb niks verschillends gedaan.

Iemand een oplossing voor dit probleem of iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik ga over een tijdje het huis uit. Deze 50PK250 lijkt me een mooi model voor het geld.

Echter heb ik wel de eis dat deze een werkende CI+ module heeft. Dat scheel weer 1 afstandsbiedining + 1 keer een kabel wegwerken in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JaMaaT schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:48:
Ik ga over een tijdje het huis uit. Deze 50PK250 lijkt me een mooi model voor het geld.

Echter heb ik wel de eis dat deze een werkende CI+ module heeft. Dat scheel weer 1 afstandsbiedining + 1 keer een kabel wegwerken in de muur.
Hij staat idd niet in de lijst van ziggo tv's!

Kijk ook hier is zijn er een paar met zown tv

productreview: LG 50PK250 review door rene037

[ Voor 17% gewijzigd door Aapie op 02-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Hallo! Ik heb 3 vraagjes:

Hoe zien jullie waar de LG 50" PK-lijn in de aanbieding is? Ik krijg nooit folders in mijn studentenhuisje. Op internet staat de PK350 het goedkoopst, maar als ik jullie prijzen hier soms zie bij de Saturn (geen idee waar dat zit :P) dan kan het dus nog een stukje goedkoper!

Zijn jullie tevreden over de TV, mbt het paneel (de groene "sparkles"; de zwartweergave) en de support? Welke raden jullie aan? Ik sluit mijn pc via HDMI aan, en heb verder geen apparaten, dus eentje met 4x HDMI is niet nodig.

Is de THX Movie mode een must-have, of is dit niet zo'n toevoeging?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Korte vraag:

Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik de lipsync met Nederland 1,2,3 goed kan instellen? Ik kan bij mijn Humax decoder wel audio vertraging instellen, maar dat versterkt juist het effect. Terwijl op veel fora dat als hulpmiddel wordt aangedragen.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Zonet beslist om toch maar voor de 50PK350 te gaan in plaats van de 50PK550 omdat hij blijkbaar hetzelfde paneel en dezelfde beeldkwaliteit heeft en enkel 2 HDMI poorten en een paar prefixed settings mist zoals THX settings etc.

Dit terwijl de 550 bij mij 690 euro kost en de PK350 via de pricewatch voor 577 verkrijgbaar is heb ik zonet een mailtje gestuurd naar de desbetreffende webshop, nu nog hopen dat hij naar België verzend ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Is er hier al iemand in het service menu geweest? (handig om bijvoorbeeld het aantal branduren te zien)

Ik krijg mijn 50PK350 volgende week, dus kan het nog niet testen maar als het goed is zou je op deze manier in het service menu moeten komen:
  • Press and hold the {VOL -} button on the remote.
  • Then press and hold the {MENU} button on the TV.
  • After the password screen comes up, press the following code: {0} {0} {0} {0}
  • The Service Menu will be displayed.
  • The hours used is shown after "UTT".
  • To exit, turn the power off.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11

D_V

joosthaarman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:50:
[...]

Hij staat idd niet in de lijst van ziggo tv's!

Kijk ook hier is zijn er een paar met zown tv

productreview: LG 50PK250 review door rene037
Ik heb zelf een 60PK250 en bij mij werkt ziggo dus wel via de ci+ cam. Ben het eigenlijk gaan proberen naar aanleiding van een aantal posts op dit forum:

http://www.htforum.nl/yab...167.msg1848490#msg1848490

Ik heb eerst de nieuwste firmware erop gezet (versie 3.25), daarna dit aangehouden:
TV terug zetten naar fabrieksinstellingen.
1ste keuze: Nederland selecteren.
2de keuze: -- selecteren.
Je kunt nu kiezen tussen antenne of kabel. Kies dus kabel.
Voer nu de netwerkfrequentie in (per regio verschillend)
Symbolrate is 6875
Modulatie kan blijven staan (qam64)
Voer netwerkID in (per regio verschillend)
De zenders worden nu gezocht. De tv vind nu ook de dvt zenders.
Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten
Zet na voltooiing de tv op standbye met de ab
Druk de CAM in de tv met ziggo logo van je af.
Zet de tv weer aan door op de standbyeknop te drukken op de ab
De tv gaat de authentificatie uitvoeren
Hierna de tv weer op standbye met ab
Plaats de smartkaart met de goudkleurige chip van je af in de cam.
Zet de tv weer aan met de standbyeknop op de ab
Het vreemde is echter dat het totnogtoe alleen lijkt te werken in het voormalige TV-home gebied. Ik zit zelf in postcode 5911 (Venlo), postcodegebied 5133 t/m 6598.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Laguna schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:19:
Is er hier al iemand in het service menu geweest? (handig om bijvoorbeeld het aantal branduren te zien)

Ik krijg mijn 50PK350 volgende week, dus kan het nog niet testen maar als het goed is zou je op deze manier in het service menu moeten komen:

[...]
En heb je hem nu? En is het gelukt in het service menu te komen? (branduren)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

dinkelover schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:00:
[...]
En heb je hem nu? En is het gelukt in het service menu te komen? (branduren)
Ik heb 'm inmiddels, maar lukt me niet om op die manier in het service menu te komen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht interessant om te vertellen.

Sinds vandaag heb ik mijn 50PK350 icm Ziggo CI+ module werkend!
Dit zou toepasbaar zijn op de volgende modellen:
**PJ*** / **PK2** **PK3** **PK5** **PK6**

mvg Hesqie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dit werkend gekregen?

Na meerdere updates van de firmware, resets en instellingen werkt mijn 50pk250 nog steeds niet met de CI+. LG geeft ook belachelijk korte reacties, wel verkopen als CI+ maar nul ondersteuning....

Het lijkt regioafhankelijk? Welke regiocode gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:33:
Wellicht interessant om te vertellen.

Sinds vandaag heb ik mijn 50PK350 icm Ziggo CI+ module werkend!
Dit zou toepasbaar zijn op de volgende modellen:
**PJ*** / **PK2** **PK3** **PK5** **PK6**

mvg Hesqie
Hoe heb je dit dan voor elkaar gekregen? Misschien ligt het aan de regio waar je woonachtig bent, want ik woon in Groningen en mij lukt het niet met een ziggo CI+ module i.c.m. mijn 50PK550...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon zelf in Maastricht en tot eergisteren 12-01-2011 had ik het zelfde probleem.
Op 11-01-2011 is er echter een nieuwe firmware uitgekomen met de volgende fixes:

This is the list of unresolved bugs in Saturn6 based 2010 plasma models (xxPJ/PK 250/350/550/650). Those were reported to LG support multiple times but no fix is available as of firmware 3.26:

1) Picture quality: skin tones are subject to excessive noise reduction, while the rest of the picture looks sharp, people's faces are often extremely soft without any details present

2) On all 42" plasma models, USB Photo viewing is broken. All images are stretched in horizontal direction by a factor of 1.333

3) TV does not remember some settings after power off. For example, teletext encoding always returns to western codepage when the country is set to "--". One must always re-set the menu language after each power on to get correct teletext.

4) Support for DVB tuners is not being updated. DVB-C is still only enabled for Finnland, Sweden and Switzerland, although other 2010 TV models support much wider range of countries. Even worse, in some countries also DVB-T is disabled although digital broadcasting is available.

EDIT: Previously reported CAM compatibility issues were resolved in 3.26.

Na de TV ge-update te hebben met FW3.26 en het volgen van onderstaande procedure:
TV terug zetten naar fabrieksinstellingen.
1ste keuze Nederland selecteren.
2de keuze -- selecteren.
Je kunt nu kiezen tussen antenne of kabel.
Kies nu kabel.
Voer nu de netwerkfrequentie in 356.000 (regio afhankelijk)
Symbolrate is 6875
Modulatie kan blijven staan
Voer netwerkID in 1111 (regio afhankelijk)
De zenders worden nu gezocht.
De tv vind nu ook de dvt zenders
Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten
Plaats de smartkaart met de goudkleurige chip van je af in de cam.
Zet de tv weer aan met de standbyeknop op de ab

Werkte bij mij de CI+ als een tiet!

De firmware komt van de Poolse of Russische LG website en ik kan hem wel doorsturen.

@beheerder: of mag dat hier gepost worden?

Alles uiteraard op eigen verantwoording!

Gr Hesqie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, precies dit geprobeerd alleen dan met SW 3.25 -> werkt dus niet bij mij. Ik krijg het idee na berichten op andere fora en mijn eigen ervaring dat sommige regio`s binnen Nederland wel werken en andere niet. Limburg werkt maar andere regio`s niet zo lijkt het, waar zit dit in? Verschil in codering per regio? :/

Is het mogelijk dat je die SW 3.26 op een fileshare zet? Niet geschoten is altijd mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39
Firmware 3.26

Als dit niet is toegestaan haal ik de link uiteraard weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! De 3.26 firmware krijgt de CI+ module aan de gang. Bedankt!

Wat ook belangrijk is voor mensen met dit probleem: steek de CI+ module eerst zonder de smartcard in de TV zoals hierboven staat beschreven. In de Ziggo handleiding staat dat de CI+ module met de smartcard erin tegelijkertijd geplaatst moeten worden in de TV, dit werkt niet! De module doorloopt alleen de 5 authenticatie stappen als eerst de CI+ module zonder de Ziggo smartcard in de tv gaat. :+

Na eerst tot en met firmware 3.25 vanaf 3.12 te hebben doorlopen dacht ik dat het niet meer zou gaan lukken. Maar toch! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

@jj1983 , ik neem aan dat je in een ander gebied woont dan het voormalige tv-home gebied? Andere netwerk-ID dan 1111 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je goed, 5555 als ID. Mijn verwachting is dat het nu overal in Nederland werkt naar aanleiding van forum berichten maar zeker weten doe je het nooit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
@D_V

Heb zojuist de firmware geupdate op mijn 50PK550 en bezig gegaan met de cam module van Smith en YESSSSSSSSSSSS het werkt.
Is wel even wennen aan de compleet andere zender volgorde dan die die ik al jaren gewend ben met mijn Humax decoder maar even een Favlijst gemaakt op de LG ( komt niet op volgorde te staan van invoeren maar in dezelfde volgorde dan van de oorspronkelijke lijst van de Cam maar ik plaats er toch alleen die zenders in waar ik geregeld naar kijk.

Al met al eindelijk de cam module aan de praat
By the way.ik woon in Tilburg

succes met z´n allen, en als je nog twijfelt over de nieuwe firmware, het werkt !!!!

greetzzzzzzzz

Boyhenkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Goed om te lezen dat de plasma's eindelijk ook werken met de cams.

Ik heb zelf nog niet geprobeert om een favorietenlijst te maken, had eigenlijk wel een beetje de hoop dat de volgorde aan te passen viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijkmin de race voor een Panasonic, maar als ik de topics lees, zijn de LG's een goede 2e.
Daarnaast is het ontwerp meer van deze tijd, en door de dunne rand is de werkelijk omvang van een 50" bijna net zo groot als een pana 42"

Ik kan alleen geen goede keuzebmaken tussen de pk550, 750 of 950 (en dan is er ook mog de 760, de laatst uitgevoerde en heeft volgens mij een verschil van dlna ten opzichte van een 750)

750 en 950 heeft oa. Thx,
En de 950 moet iets extra's hebben als een zwart filter

Toch zie ik dat de 550 vaak geroemd en gekozen wordt...

Mis ik wat in mijn opsomming (de pricewatch laten afgezien van de prijs,weinig verschillen zien..)
En gevoelsmatig zou ik voor de nwste kiezen de 760..

Grt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
De PK550 heeft ook de THXmode ( gewoon en helder) dwz bij gewone lichtomstandigheden en bij heldere ( zonnige) lichtomstandigheden.
Er zit geen DNLA mogelijkheden op maar als je niet perse aan het net gekoppeld hoeft te worden is de PK550 een beste keus ( ik was ook eerst voor een 950 maar door veel reviews gelezen te hebben kwam voor mij de 550 veeeeel beter uit de bus)

Vooral de prijs/kwaliteit verhouding gaf voor mij de doorslag (de Pana's zijn bijna 2 x zo duur en in beeld e.d. doet de 550 nauwelijks onder)

succes met je keuze

greetzzzz

Boyhenkie
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 07:54:
Ik was eigenlijkmin de race voor een Panasonic, maar als ik de topics lees, zijn de LG's een goede 2e.
Daarnaast is het ontwerp meer van deze tijd, en door de dunne rand is de werkelijk omvang van een 50" bijna net zo groot als een pana 42"

Ik kan alleen geen goede keuzebmaken tussen de pk550, 750 of 950 (en dan is er ook mog de 760, de laatst uitgevoerde en heeft volgens mij een verschil van dlna ten opzichte van een 750)

750 en 950 heeft oa. Thx,
En de 950 moet iets extra's hebben als een zwart filter

Toch zie ik dat de 550 vaak geroemd en gekozen wordt...

Mis ik wat in mijn opsomming (de pricewatch laten afgezien van de prijs,weinig verschillen zien..)
En gevoelsmatig zou ik voor de nwste kiezen de 760..

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks...mijn nwe tv komt te hangen aan een apple mac mini...dus dlna heb ik niet nodig...

was de 550 qua beeldbuis.snelheid etc ook beter dan 950..

wat was er wat er zo tegen viel aan de 950...?

geen Infinia en minder contrastratio...1:300000 (950 1:500000)

volgens mij ziet de 950 er wel strakker uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:18:
oke thanks...mijn nwe tv komt te hangen aan een apple mac mini...dus dlna heb ik niet nodig...

was de 550 qua beeldbuis.snelheid etc ook beter dan 950..

wat was er wat er zo tegen viel aan de 950...?

volgens mij ziet de 950 er wel strakker uit...
Dat zal ik ook wel willen weten, ben namelijk van plan de 950 te halen.
Heb van het weekend de 350 gezien maar die vond ik er overigens kwa design niet uitzien, de 550 ziet er volgens mij hetzelfde uit.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Zijn er andere voordelen aan deze firmware behalve de CAM support ? Ik heb nl. al een losse HDTV ontvanger en dus de CAM niet nodig ?

Wat zijn de risico's ? Ik kan niets vinden over het e.v.t. herstellen v/d firmware als ik 'm zou bricken...

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leven zit vol met risico`s :*) De beeldkwaliteit zou beter zijn, geheugenfuncties zijn verbeterd en de volledige CI+ ondersteuning is aanwezig bij 3.26.

Er is altijd een mogelijkheid dat het fout gaat echter zijn er meerdere mensen waarbij deze firmware goed werkt. Het is dus al getest 8)

Verder: de chipset van de pk/pj 250, 350 en 550 schijnt verder volledig identiek te zijn, de pk950 is de enige met fabriek af Ziggo ondersteuning en wijkt af van de rest ook qua uiterlijk.

En ja over uiterlijke smaak valt niet te twisten maar voor dit geld....530 Euro voor de 50pk250 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Aaargh!

Ik zit in dezelfde situatie en ben ook huiverig mijn LG te updaten, mede omdat ik die firmware niet kan vinden op de officiële sites van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Laguna schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:22:
@Aaargh!

Ik zit in dezelfde situatie en ben ook huiverig mijn LG te updaten, mede omdat ik die firmware niet kan vinden op de officiële sites van LG.
Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar de LG helpdesk om te vragen naar deze firmware update, als ik 'm officieel bij LG weg kan halen durf ik 't wel aan, maar ergens random een firmware v/h internet halen is me een beetje link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:19:
Het leven zit vol met risico`s :*) De beeldkwaliteit zou beter zijn, (...)
Op wat voor manier ? 't ding hang aan een externe decoder, staat op 1:1 pixel mapping en elke mogelijke image-processing functie die ik kon vinden staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die firmware komt hoogstwaarschijnlijk bij LG vandaan. Echter zal het niet snel gebeuren dat LG deze officieel vrijgeeft, je kan het vragen natuurlijk...

Werkelijk geen idee wat de verbetering exact is, het ging mij echt om de CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
De firmware komt uiteraard wel bij LG vandaan, maar niet via officiële kanalen. Nieuwere versies van de PJ/PK series worden geleverd met nieuwere firmware versies en op het forum lg-hack.info probeert men ze te verzamelen door de firmware van de tv's te "unpacken" en vervolgens te delen.
Dit door de slechte ondersteuning van LG, die zelf helemaal niets naar buiten brengt. In dat opzicht heeft Philips het beter geregeld, daar is de firmware prima beschikbaar via hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond een poging gedaan om de pk550/950 in real life te zien...helaas de beide r'damse winkels hebben alleen de pk250 staan, en die ziet er niet uit naast een Samsung led (6730)..overigens had dit scherm geen glazen plaat, wat tegenwoordig op de meeste tv's zit en dit zorgt toch voor een beter beeld omdat er o,o reflectie is..

Ik baalde er wel van, qua forums reacties ben ik overtuigd van een pk550 of 950 en dan ook lekker als 50inch, maar die Samsung spetterde echt!

Van het weekend maar eens reguliere winkels proberen, en als ze net zo tegen vallen als de 250, wordt het denk ik wel led van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:44:
Ik heb vanavond een poging gedaan om de pk550/950 in real life te zien...helaas de beide r'damse winkels hebben alleen de pk250 staan, en die ziet er niet uit naast een Samsung led (6730)..overigens had dit scherm geen glazen plaat, wat tegenwoordig op de meeste tv's zit en dit zorgt toch voor een beter beeld omdat er o,o reflectie is..
LED en LCD TV's zien er in de winkel altijd minder uit als plasma's, een plasma TV ziet er in de winkel over het algemeen vrij slecht uit vanwege de grote hoeveelheid licht.

Ik zou niet afgaan op wat je in de winkel ziet, het licht klopt niet en de toestellen staan totaal verkeerd afgesteld. Ga af op de testresultaten van professionele reviews (m.a.w. van mensen die 't ding hebben gemeten) en niet op wat je ogen je in de winkel zeggen. Je kan pas echt wat over het beeld zeggen als ie thuis staat en gecalibreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik ben me bewust van deze situaties, maar ik het scheelde toch niet veel of ik had ja gezegd tegen de Samsung(ik was ook met een maatje van me die Samsung freak is, dus die zei al, zie je nu wel)

Ik heb mijn hoop gevestigd op de 550 of 950 en hoop die van het weekend te zien, en hoop dat hij wel stukken beter is dan de 250...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. is bij jullie de LG website ook off-line...gisteren ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

nexhil

BAM!

Net mijn 60pk250 geupdate met de 3.26 fw en hij lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond opnieuw een poging gedaan...

nu bij de Saturn...die tot mijn verbazing meer had, dan dat ik dacht...

daar stond hij dan, de 950.
met naast hem 2 lcd's geen led..van LG, die kwamen er behoorlijk beter uit..qua kleur ging het wel, en ook de reflectie in een winkel vondt ik meevallen...
Er was een verkoper die nu eens een keer niet pro-LED was...en had een voorkeur voor plasma...hij wist er echt niet heel veel over te vertellen en wees mij op de panasonic g20...met daaronder een u20 ofzo..die zouden spec. voor saturn/mediamarkt zijn...een 400hz uitvoering, maar beduidend slechter qua contrast.

Even later ben ik weer terug gelopen naar de lg pk950 (ik snap niet dat deze keten (mediamarkt/saturn) deze niet aan prijzen...te weinig marge?

Vervolgens ben ik even in het menu gedoken...tja en daar stond de helderheid op 50%, dat zal toch wel de reden zijn dat wit meer grijs is..echter was de keuze als enige beveiligd, zodat ik het resultaat niet kon zien...

Helaas hadden ze geen pk550...maar wel een pk350, qua ontwerp iets minder, maar altijd nog mooier dan de panasonic (afgezien het logo..maar ik rij zelf ook skoda..het gaat om de prestaties) Deze stond wel in het middenpad...dus had meer last van reflectie, ook qua kleur en contrast was deze een stuk minder. De menu instellingen stonden wel beter...maar ik geloof dat de contrast of scherpte geblocked was op 70...
Ik denk niet dat deze tv er heel veel beter van zou worden..

Overigens stonden beide LG tv's in de levendig modus...ik weet niet of dat een redelijke instelling is voor dethuis, maar de andere instelling waren een stuk minder knallend...wit=grijs

Kortom, mijn zoektocht is nog niet ten einde...

De leds waren wel weer schitterend (en ook een lcd zonder led van 200hz kwam er goed uit)
maar ik denk dat ik gewoon hoofdpijn krijg, als ik heel de avond naar zo'n knallend scherm kijk..

Ik hoop toch binnenkort de 550 te zien, en hoop op dezelfde kwaliteit als de 950...zo niet, dan overweeg ik de pk950...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@wverveer

Dat wit grijs lijkt is tegenwoordig vaak zo bij plasma iig bij grote oppervlakken (bij kleine oppervlakken is wit wel echt wit), maar dit schijnt gedaan te zijn om stroom te besparen en is bij mijn weten niet uit te schakelen. Dit is volgens mij ook aanwezig in alle huidige plasma tv's.

De PK350 minder qua ontwerp dan de PK550? Wel een aparte uitspraak, ze zijn namelijk identiek op een lichtblauw lijntje na aan de onderkant van het scherm en dat vind ik juist minder tov de PK350. Tevens zijn de gebruikte panelen in de PK350 en PK550 gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde dat de 350 minder was qua uiterlijk in vergelijk met de 950...

50% helderheid is toch zeker ook geen goede instelling voor mooi wit?

Ik kom reviews tegen waar de 550 super gewaardeerd wordt...maar dat scoorde de 350 op zeker niet in de showroom, hij stond ook wel op de slechtste plek in de winkel, 3meter bij de eerst volgende tv vandaan...zodat vergelijken ook lastig was...ik denk dat hij ook meer last van reflectie had..

Op het moment neig ik naar de 950, alleen qua prijs zou ik liever voor de 550 gaan, terwijl de 550 in de reviews beter beoordeeld wordt dan de 950...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

knakworst

Get more sats!

Grote Smurf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:36:
Firmware 3.26

Als dit niet is toegestaan haal ik de link uiteraard weg...
Is deze ook geschikt voor de 50PK350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
knakworst schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:27:
[...]

Is deze ook geschikt voor de 50PK350?
Yep, de hele PJ/PK serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:31:
Ik bedoelde dat de 350 minder was qua uiterlijk in vergelijk met de 950...

50% helderheid is toch zeker ook geen goede instelling voor mooi wit?

Ik kom reviews tegen waar de 550 super gewaardeerd wordt...maar dat scoorde de 350 op zeker niet in de showroom, hij stond ook wel op de slechtste plek in de winkel, 3meter bij de eerst volgende tv vandaan...zodat vergelijken ook lastig was...ik denk dat hij ook meer last van reflectie had..

Op het moment neig ik naar de 950, alleen qua prijs zou ik liever voor de 550 gaan, terwijl de 550 in de reviews beter beoordeeld wordt dan de 950...
Dat was dan niet duidelijk in je verwoording.

Wat ik overigens impliceerde is dat je niet op zoek hoeft naar de 550 als je de 350 al gezien hebt aangezien die vrijwel identiek zijn (op 1 HDMI port en THX modus na). Reviews gebruik ik zelf altijd als leidraad, uiteindelijk maak je zelf de keuze op basis van persoonlijke voorkeur, dus als jij de 950 mooier/beter vindt dan zou ik gewoon voor die gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

nexhil

BAM!

Ik heb dan de 60pk250 nu sinds half Juli 2010.

De eerste ochtend toen ik beneden kwam nadat ik het apparaat gekocht gekocht had moest ik toch wel even slikken! Zo groot en die weerkaatsing van licht omg.

Nu een half jaar verder zeg ik nog minimaal 4x per week tegen mijn vriendin: ,,wat een scherpje he"
Echt ik ben ontzettend blij met de LG! (...en belangrijker zij inmiddels ook.)
Heb hiervoor 4 lcd's tot 42" gehad maar ze kunnen geen van allen tippen aan deze 60" plasma.

Ik betrap me erop dat ik af en toe gewoon even de Bluray van The Dark Knight erin doe en dan gewoon even alle vetten stukken uit de film kijk. Verrukkelijk! :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nexhil schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:21:

De eerste ochtend toen ik beneden kwam nadat ik het apparaat gekocht gekocht had moest ik toch wel even slikken! Zo groot en die weerkaatsing van licht omg.

Nu een half jaar verder zeg ik nog minimaal 4x per week tegen mijn vriendin: ,,wat een scherpje he"
Heb hiervoor 4 lcd's tot 42" gehad maar ze kunnen geen van allen tippen aan deze 60" plasma.

Ik betrap me erop dat ik af en toe gewoon even de Bluray van The Dark Knight erin doe en dan gewoon even alle vetten stukken uit de film kijk. Verrukkelijk! :9~ :9~ :9~ :9~
Hehe, hetzelfde doe ik ook! Alleen ik heb de 50"... p/q verhouding is gewoon top met deze televisie.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ben opzoek naar een nieuwe tv en ben aan het twijfelen tussen de LG 50PK550 of de Samsung PS50C550. Qua features en dergelijke lopen ze niet erg uiteen, de Samsung heeft nog DLNA (er gaat een Mac Mini op dus dat is voor mij overbodig). Via een hack kan de Samsung "cinema smooth" aan, daarentegen is de LG weer THX gecertificeerd. Wat raden jullie mij aan? De Samsung is op voorraad waar ik 'm wil halen, de LG niet, en waarschijnlijk ook niet op tijd meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

knakworst

Get more sats!

waarom niet een 50PK350? Op voorraad bij bijv plasma-discounter, en scheelt je 100 euro tov. de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Omdat ik een hele leuke korting kan krijgen bij MM (personeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Op dit forum: waarschijnlijk de LG.
Op het Samsung forum: waarschijnlijk de Samsung.
Zelfde vraag op het Panasonic forum: waarschijnlijk een Panasonic.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Brad Pitt schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Op dit forum: waarschijnlijk de LG.
Op het Samsung forum: waarschijnlijk de Samsung.
Zelfde vraag op het Panasonic forum: waarschijnlijk een Panasonic.
Dat weet ik. Ik neig zelf meer naar de LG vanwege het THX, maar ik weet niet of het zo'n mega optie is. De Samsung beviel mij in de winkel wat beter, maar ook dat vindt ik dan geen eerlijke vergelijking. Is de LG qua beeldkwaliteit echt beter dan een doorsnee plasma? De reviews spreken er echt wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:01
Zojuist mijn 50PK550 geupdrade naar 3.26, merk zelf eigenlijk geen verschil, hier en daar in b.v. het USB menu lijkt de gui een klein beetje anders (opgeschmukt)... Helaas geen DTS support toegevoegd, ooit laten vertellen dat ze dit via een upgrade gingen toevoegen (ook echt het enige minpunt/gemis naar mijn mening).

Zal wel een hoop aan de achterkant gebeurd zijn... Anyway was al een prima tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hier ook al sinds mei vorig jaar een 50pk250 en nog steeds super tevreden over.
Of je de THX modes van de 550 of hoger nodig hebt weet ik niet, je hebt het eea dan snel ingesteld maar ik vond het niet erg om wat te tweaken met de instellingen (en die zijn er genoeg!).
Als je meer HDMI ingangen nodig hebt dan zou je inderdaad voor de 550 of hoger moeten gaan maar anders zou ik echt geen voorbeeld kunnen bedenken waarom je niet de 250/350 zou kiezen.
Schermen zijn identiek en het in de winkel bekijken is uiteraard prima, maar het gaat pas tot z'n recht komen als die thuis staat en je je gaat verdiepen in de instellingen. Geloof me, het wit kan echt (fel) wit zijn en naast die (schreeuwerige) LCD's die daar in de winkels staan valt het hele plasma gebeuren 'naar achteren'.
Het enige wat de LG's hebben, ook al wordt dat minder na een langere inspeeltijd, is de image retention.
Als ik even een paar minuten m'n PS3 menu erop laat staan dan zie je het nog even, maar zodra je wat gaat kijken is het alweer weg. Hebben alle plasma's wel maar de LG's hebben dat wat meer.
Was nooit zo'n LG fan maar daar moet ik toch van terugkomen.
Is het nog een beetje te doen om die nieuwe firmware op de PK250 te krijgen? Heb een Logitech Harmony remote, wellicht kun je daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beeldkwaliteit is gewoon erg goed, volle kleuren en super scherp.

Die firmware is erg makkelijk, firmware pakket (selfinstaller) -> usb stick -> tv naar fabrieksinstellingen -> tv uit -> usb stick in de zijkant -> tv aan -> druk op OK en voila. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Na de succesvolle verhalen ook maar de stoute schoenen aangetrokken.
USB stickie (1GB) gepakt, voor de zekerheid even vers geformatteerd naar FAT32 en de LG_DTV erop gezet.
50PK250 teruggezet naar fabrieksinstellingen (m'n instellingen heb ik in een txt bestandje dus die kan ik zo weer erin zetten), tv uit en stick erin, aangezet en komt inderdaad met de melding: u heeft 3.17 en de nieuwe is 3.26. Update en klaar!
Wow, dat ging eenvoudig. Als ik al die info op de lg-hack site lees dan moest dat allemaal moeilijk met serieele kabels etc. maar een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de magic wand?

in buitenlandse forum lees ik wel dat deze er bij zit,, maar ik in nl forums kom ik weinig reacties tegen...of zit hij er in Nederland niet bij?

In de iphone app store staat ook een LG uplus..

dit ziet er uit als een afstandsbediening maar de gebruiksaanwijzing is in het japans...iemand hier ervaring mee?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, na navragen, blijkt dat er alleen een normale ab bij zit..
maar de magic wand of magic motion zit er niet bij...wellicht los te bestellen, toch jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Tadream schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:39:
Na de succesvolle verhalen ook maar de stoute schoenen aangetrokken.
USB stickie (1GB) gepakt, voor de zekerheid even vers geformatteerd naar FAT32 en de LG_DTV erop gezet.
50PK250 teruggezet naar fabrieksinstellingen (m'n instellingen heb ik in een txt bestandje dus die kan ik zo weer erin zetten), tv uit en stick erin, aangezet en komt inderdaad met de melding: u heeft 3.17 en de nieuwe is 3.26. Update en klaar!
Wow, dat ging eenvoudig. Als ik al die info op de lg-hack site lees dan moest dat allemaal moeilijk met serieele kabels etc. maar een kind kan de was doen.
Om Lg-hack is het meestal allemaal ingewikkeld omdat mensen daar niet lezen met gevolg kapote tv, daarom zie je daar ook veel over de seriele kant van die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

devil-strike schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:38:
[...]

Om Lg-hack is het meestal allemaal ingewikkeld omdat mensen daar niet lezen met gevolg kapote tv, daarom zie je daar ook veel over de seriele kant van die tv.
Ik had m'n cam module gehaald bij de maxwell en had het er een beetje over met die verkopers dat ik ging proberen om het ding aan de gang te krijgen met m'n tv, dat ik alleen even nog moest updaten naar de nieuwste firmware. Kreeg ik me daar toch een negatieve reacties om m'n oren... "da's toch veel te moeilijk om als consument te doen" ... "je kunt je tv er mee opblazen" ... "het is illegaal"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

nexhil schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:21:

mochten er nog twijfelaars meelezen, hier dezelfde ervaring. kijken blijft iedere keer weer een feest, kleuren, scherpte, maar ook het afhandelen van bewegende beelden en het heerlijke zachte natuurlijke plaatje wat ie weergeeft... jummie! O+
en idd de 42" toshiba lcd op de slaapkamer, of 46" samsung 8000 serie van een vriend kunnen er echt niet aan tippen. reflectie blijft een minpunt, maar weegt voor mij niet op tegen de voordelen, dan maar wat meer gordijnen. oh en 60" is een fijn formaat voor als je toch iedere keer weer verbaast wilt zijn over hoe belachelijk groot je tv wel niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich wel mooi..de zoveelste tevreden gebruiker van een pk250...ik neem aan dat de 750 of 950 zoiezo hetzelfde is of beter...

dus hopelijk binnenkort ook genieten van een LG plasma...hangt een beetje van de januari acties af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Eindelijk me Digital-to-analogue converter van DealExtreme binnen. Heb hier een 5.1 speakerset staan, maar nooit kunnen gebruiken vanwege het ontbreken van een optische uitgang. Via optische kabel naar het kastje en dan vanaf het kastje een verloopje naar een 3,5 mm jackplug. Werkt perfect en kwaliteit is goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediahomeservice.nl/upload/products/small/Digitaal%20analoog%20converter.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door rvd50 op 24-01-2011 11:51 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inspelen LG plasma pk950

Wat is de beste manier om deze te laten inspelen?

kan ik gewoon normaal tv kijken met de helderheid naar 50%
of kan ik hem in een bepaalde modus zetten (ergens las ik Cinema op het forum)
of is een break-in dvd een must....(ik heb er 1 gedownload, maar die flikkert de hele tijd....

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@wverveer

Gewoon normaal kijken (helderheid inderdaad op zo'n 50%) en verder de tv niet de hele dag op zenders met statische balken of logo's laten staan.

Toch de PK950 geworden dus ;) nog voor een mooie prijs gevonden?

[ Voor 34% gewijzigd door Laguna op 28-01-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
rodian50 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:50:
Eindelijk me Digital-to-analogue converter van DealExtreme binnen. Heb hier een 5.1 speakerset staan, maar nooit kunnen gebruiken vanwege het ontbreken van een optische uitgang. Via optische kabel naar het kastje en dan vanaf het kastje een verloopje naar een 3,5 mm jackplug. Werkt perfect en kwaliteit is goed :)

[afbeelding]
Hoe werk dit dan precies? Ik heb een oude Bose 2.1 set (en PK550) staan en zou die graag willen aansluiten. Maar ik vermoed dat dit niet werkt met Blurays. (DTS HD of DTS audio naar stereo downmixen) Kan dit kastje ook DTS aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Zo nou ik heb hier eindelijk de knoop doorgehakt door een deal die ik niet meer kon weigeren. Hier komt binnenkort een 60PK950 te staan die ik voor 1225 nieuw op de kop heb getikt. Ja als je er zoveel vanaf kan krijgen zonder een oude TV in te leveren dan wordt het natuurlijk moeilijk om hem te laten liggen :)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
@Hakker

€ 1.225 dat is nog goedkoper dan ik heb kunnen vinden. Goedkoopste is namelijk € 1.360.
Naar welke winkel moet ik gaan voor deze spotprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

BCC en dat was met extra korting van mijn bedrijf uit :) maar euhm die 1360 hebben ze ook bij BCC niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Hakker op 31-01-2011 17:26 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

iBurger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Hoe werk dit dan precies? Ik heb een oude Bose 2.1 set (en PK550) staan en zou die graag willen aansluiten. Maar ik vermoed dat dit niet werkt met Blurays. (DTS HD of DTS audio naar stereo downmixen) Kan dit kastje ook DTS aan?
De PK550 heeft een optische uitgang, dus hij stuurt via deze uitgang het geluid naar buiten. Dit is een digitaal signaal. Mijn speakerset is een 5.1 setje bedoeld voor de computer en heeft alleen een jackplug aansluiting.
Het kastje zet het signaal om van digitaal naar analoog. Dus het maakt in principe niet uit of het geluid van een bluray, dvd of een muziek van een telefoon die met bluetooth is aangesloten. Ik heb hier naast de plasma een Mede8er MEX-400 mini mediaplayer staan en speel blurays&dvd's zonder enige problemen af. Ik was zelfs versteld van het geluid wat er nog uit de set komt. Kwalitatief prima. _/-\o_

Normaal tv kijken gaat ook prima(via Humax-kastje). Alleen bij Nederland 1,2,3 gaat ie heel erg piepen/kraken/ruizen, dat komt denk ik omdat het HD-zenders zijn. Correct me if I'm wrong

http://www.dealextreme.co...log-audio-converter-44345

Dit is het apparaatje, voor het geld hoef je het niet te doen, want een speakersset met optische uitgang(of receiver) is een stuk prijziger en het geluid is prima. Dat zal dan helemaal het geval zijn met jou Bose set.
Je moet nog wel een opzetstuk halen voor de adapter, zodat ie hier op het elektriciteitsnet past en de juiste kabel voor de output (naar jackplug). :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die CI+ van ziggo op de pk250, pk350 of pk550? Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:25:
Zijn er al mensen die CI+ van ziggo op de pk250, pk350 of pk550? Werkt dit goed?
Ik heb de pk950 daar werkt het gewoon goed.

Wat betreft BCC (mijden als de pest) Ik heb ondertussen het vermoeden en ook geruchten gehoord van oa een andere retailer die ik zelf mijn hele leven ken dat het niet goed gaat met BCC. Zij hebben ook mijn Plasma uiteindelijk niet geleverd zij zeiden dat ze het niet konden doen. De winkel waar ik normaal mijn spullen koopt moest hem zelf ook bestellen maar ik had hem in 2 dagen in huis.

BCC komt gewoon hun leveringsafspraken niet na omdat ze mij een TV onder de inkoopsprijs moesten gaan leveren. LG zelf is ook al niet al te positief over BCC. Dus bij deze wees gewaarschuwd. Die kleine zaak waar ik mijn TV nu dus gekocht heeft heeft hem voor een schappelijke prijs voor mij besteld en is hij opgehangen en geinstalleerd. Jammer dat ze niet in de pricewatch staan maar Brenkman in Culemborg is toppie voor mij en dit bewijst het maar eens weer.

anyways nu maar eens over de TV... FUCKING hell wat heb ik plasma gemist. Gelijk kan je zien hoeveel mooier het wel niet is over LCD en LED. Kleuren zijn natuurlijker, het komt allemaal niet zo knalhard op je af. Geen ghosting meer.... nadelen... misschien stroom maar 1,5 meter beeld wat max 220 lust vind ik persoonlijk meevallen. Mijn 2 jaar oude Samsung 46" LCD trekt max 240 uit de muur.
Heb hier dus ook gewoon een Ziggo CI+ cam module inzitten en dat gaat zonder problemen de hele PK serie is zowieso CI+ gecertificeerd.

Nu even nog een beetje inspelen en daarna het beeld nog iets opkrikken met een calibratie. Het is goed om weer een plasma tv te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:33:

Vervolgens ben ik even in het menu gedoken...tja en daar stond de helderheid op 50%, dat zal toch wel de reden zijn dat wit meer grijs is..echter was de keuze als enige beveiligd, zodat ik het resultaat niet kon zien...
Brightness bepaald de zwartwaardes, contrast bepaald de witwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat er mensen zijn bij wie Ziggo werkt via CI+ op de 50pk250, zijn dat ook mensen die zich in Tilburg of omgeving bevinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

uhm de module werkt gewoon overal. gewoon de info volgen die erbij staat en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
@Hakker,
met de laatste firmware werkt het prima ;)
Ikzelf heb de 550

grtz Henkieboy
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

boyhenkie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:07:
@Hakker,
met de laatste firmware werkt het prima ;)
Ikzelf heb de 550

grtz Henkieboy

[...]
denk dat je Koeitje bedoelde ;) want ik heb er ook totaal geen problemen mee namelijk ;)

Anyways waar ik wel tegenaan loopt is het mogelijk om youtube video resolutie te veranderen? Bedoel beetje lullig om een 480p filmpje af te gaan spelen via je TV als hij ook in 1080p erop staat. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de resolutie verhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 50pk350 staat nu voor 569 bij de Scheer en Foppen..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:02:
De 50pk350 staat nu voor 569 bij de Scheer en Foppen..... :9~
Ik had 'm voor 577 bij de MM 2 maanden geleden, maar laatst was ie zelfs voor 499 bij Wehkamp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Ik had 'm voor 577 bij de MM 2 maanden geleden, maar laatst was ie zelfs voor 499 bij Wehkamp..
Verschil is dat je bij de S&F nog enige aftersales service kan verwachten....
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste