Stansat schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:40:
En helaas ben ik niet de enige als je googled "Denon firmware" dan kom je vast op een paar forums (ook USA) waar mensen over corrupted firmware hebben voor de Denon.
Mijn vertrouwen in Denon heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik zal dan ook geen updare meer via de Denon doen als hij terug is.(en als hij goed werkt!)
Al diegene die voor een voordeeltje van 100 Euro bij aanschaf bijvoorbeeld in Duitsland zou ik nog eens willen wijzen op dit soort problemen die je kunt tegen komen en de Nederlandse importeur zal mogelijk geen reparatie accepteren bij aanschaf in Duitsland.
Jammer dat in dit forum er geen reaktie komt anders zouden we de koppen bij mekaar kunnen steken als er weer een nieuwe update komt voor de Denon 4310.
Waarschuwen bijvoorbeeld dat de firmware corrupt is of dat hij juist een aantal zaken juist verbeterd.
De xx10 serie van Denon (en vooral de 3310) kent redelijk veel problemen met het netwerkdeel (en volgens zeggen ook HDMI)
Sinds maart dit jaar wordt de 3310 uitgeleverd met een nieuw type netwerkinterface.
Bouwjaar kun je bij de 3310 (en vermoedelijk ook bij andere modellen) herkennen aan het serienummer.
Het eerste getal is het jaar (9=2009, 0=2010) de volgende twee getallen geven de maand weer.
Vorig jaar kochten wij een 3310 voor een goede prijs in Nederland bij een officiele dealer.
Vanaf dag één zijn er problemen met xbmc en wil geluid alleen werken als multi channel in, DTS en dergelijke werkt totaal niet.
Vanaf een blu-ray werkt alles perfect dus het vermoeden is dat eea aan de htpc (drivers) ligt.
Een paar maanden geleden begeeft het netwerkgedeelte het en is de 3310 nog wel te pingen maar doet verder niets meer.
Bij overschakelen tussen bronnen loopt de receiver soms botweg vast.
Gebeld naar de importeur gezien het eea aan verhalen op internet maar die weten op dat moment nog van niets.
Bij controle blijkt echter wel dat ons serienummer niet bekend is in Nederland, men wil graag een kopie van de factuur hebben.
Telefoontje gepleegd naar de leverancier en die komt de receiver enkele dagen later ophalen.
Na het ophalen volgt een periode van in totaal 10 weken wachten en vele beloftes die niet nagekomen worden.
Na 8 weken wordt een nieuwe receiver beloofd, na 9 weken komt er een receiver die absoluut niet nieuw is, na 10 weken wordt deze omgeruild voor een splinternieuwe receiver in een doos die netjes voorzien is van stickers van de Nederlandse importeur.
Daar waar de vorige Denon een serienummer had dat begon met 906 begint de nieuwe met 004.
Één ding weet ik wel, de nieuwe Denon doet het stukken beter dan de vorige ooit gedaan heeft.
DTS vanuit de HTPC is plotseling geen enkel probleem meer, als de HTPC op pauze heeft gestaan gaat het geluid weer verder (bij de vorige moest de bron opnieuw gekozen worden of de receiver zelfs uit en aan gezet worden) en de webinterface is nog nooit zo snel geweest.
Één ding weet ik wel, als ik ooit nog een nieuwe Denon koop (of een ander merk) dan betaal ik gewoon meer en koop hier in de buurt.
Ik ga niet meer op jacht naar een lage prijs met als risico grijze import en een hoop gedonder bij reparatie.
Met een officieel Nederlands toestel kun je nog terugvallen op de importeur, bij grijze import ben je aan de goden overgeleverd.
PS
Een collega heeft sinds enkele maanden een 4310 en maakt gebruik van wifi.
Tijdens het updaten van het netwerkdeel liep deze ook volledig vast.
De volgende dag heeft hij een kabel tijdelijk neergelegd en gelukkig kon hij opnieuw de update uitvoeren en is uiteindelijk alles goed gegaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
ninjazx9r98 op 21-07-2010 19:31
]