Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 110.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
PHiXioN schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:50:
1.500 euro voor maar 13 kilo receiver vind ik wel weinig. Dan heb ik liever 18 kilo voor m'n geld. 8)7 :D

Klinkt gek, maar ik meen het nog ook. Gewicht zegt vaak wél wat.
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe versterker en kom uit bij Denon.
Gewicht zegt inderdaad een heleboel en het viel mij dan ook op dat de huidige receivers ook niet zo zwaar zijn.
Mijn huidige receiver is een NAD T752 die ik in 2003 of 2004 nieuw gekocht heb.
Nu begint deze nogal wat kuren te krijgen en ben dus toe aan een nieuwe.

Ik wil een receiver die HDMI 1.4 heeft en zag de 2311 die aan alles voldoet wat ik wil, behalve het gewicht.
Mijn huidige receiver weegt 17 kilo ongeveer en die 2311 weegt amper 11 kilo.
Het gewicht van mijn huidige receiver zit vooral in het gewicht van de trafo wat ook een van de balangrijkste onderdelen is om de benodigde stroom te kunnen leveren. Ik vroeg mij af of de trafo die in de 2311 zit wel voldoende kan zijn met een dergelijk gewicht.

De meeste versterkers die rond hetzelfde gewicht zitten als mijn huidige receiver kosten meer dan 2 keer zoveel als de toenmalige prijs van de T752 en dat vind ik toch wel te gek worden.
Een mogelijke andere oplossing uiteraard is om een losse 2e handse eindbak te kopen en deze aan de pre-outs te hangen.
De speakers waar ik mee speel zijn 4 ohm, dus een beetje power is niet overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
HoppyF schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:18:
[...]

Vreemd.
BCC is volgens Onkyo namelijk een officiële dealer in Nederland.
Je zou dan verwachten dat de gewone winkels ook Onkyo verkopen en dat je ze daar kunt beluisteren en dan vergelijken met Denon.

Verder is Hobo wel een leverancier van de merken Onkyo en Kef, dat staat namelijk op hun website...
Uiteraard hebben ze ook Denon in het assortiment.
Er zijn wel modellen die in de winkel staan maar sommige zijn inderdaad internet only modellen. Dit is gewoon puur om mee te concurreren op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

IngamerX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:39:
Ja dit is gewoonweg vervelend. Hoe is het mogelijk dat je audio niet kan beluisteren voor het kopen?

Al moest ik er voor betalen zou ik het nog doen.

Jammer dat er geen reviews op internet zijn, anders was mijn keuze misschien ook wat makkelijker geweest.
Mogelijke plekken waar je kunt luisteren in enkhuizen/hoorn:
Enkhuizen:
Selekt-Hifi

Hoorn:
Botman
EP:Beerepoot Tevens luisterruimte in winkelcentrum Bovenkarspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:27:
Ik ben nieuw hier en heb wel de zoek knop geprobeerd maar niks gevonden, maar het zou best kunnen dat mijn vragen al voorbij zijn gekomen alleen is dit topic zo groot...

Ik heb namelijk 2 problemen met mijn Denon avr 1910 versterker;
- Bij de Audessey set-up vraagt 'tie naar de left en right surround speakers, maar die heb ik niet want ik heb een 5.1 setje (KEF 3005) dus kan ik de set-up niet voltooien.
- Ik heb mijn PS3 via HDMI op de Denon aangesloten en werkt goed, alleen soms valt het beeld en geluid even helemaal weg alsof de Denon het signaal opnieuw moet pakken zeg maar.

Iemand hier ervaring met deze problemen?
Je kan je achterspeakers aansluiten op de surround uitgangen van de versterker in een 5.1 setup. Daarnaast kan je in het menu vantevoren aangeven welke speakers je wel en niet hebt. De surround uitgangen worden volgens mij in een 7.1 setup gebruikt als front height speakers, en in een 5.1 setup als surround (achter/zij) speakers.

Het beeld en geluid valt even helemaal weg op de 1910 als op een ander HDMI kanaal een apparaat aan/uit schakelt is mijn ervaring. Ook bijvoorbeeld als je een mediacenter hebt en het scherm gaat uit terwijl je net (in jouw geval) op de PS3 zit te spelen, dan schakelt het scherm even.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben laatst bij Hobo Den Bosch geweest en die gaf idd ook aan dat ze in ieder geval geen KEF meer verkopen. Om de reden dit eerder gegeven is: het is niet meer de kwaliteit die het was.

Onkyo weet ik niet, maar op de website van Hobo kom je geen onkyo receivers meer tegen.

maar alla ... wat mij betreft gaat het toch gewoon de 3311 met Monitor Audio RX8 worden ... volgens mij moet er ergens op dit forum wel iemand zijn die een vergelijkbare receiver heeft met deze speakers ... ben benieuwd naar de ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:31:
maar alla ... wat mij betreft gaat het toch gewoon de 3311 met Monitor Audio RX8 worden ... volgens mij moet er ergens op dit forum wel iemand zijn die een vergelijkbare receiver heeft met deze speakers ... ben benieuwd naar de ervaringen !
Ik heb zelf een 2808 en heb ook naar die speakers geluisterd. Heeeeeeeeeel lang geluisterd, en toen weeeeeeer geluisterd, daarna nog een paar keer terug geweest en uiteindelijk niet gedaan. Ik raad je aan om vaker dan een paar keer naar die speakers te luisteren omdat ze in het begin heel erg mooi 'helder' klinken, maar na een paar keer luisteren kan dat 'vermoeiend' worden en begint het naar 'schel' te neigen. Denon staat bekend om zijn warme klanken, ditzelfde geld voor B&W. Uiteindelijk ben ik dus ook voor B&W speakers gegaan en daar geniet ik nog dagelijks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
fisherman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:20:
[...]Ik vroeg mij af of de trafo die in de 2311 zit wel voldoende kan zijn met een dergelijk gewicht.

De speakers waar ik mee speel zijn 4 ohm, dus een beetje power is niet overbodig.
Iritante met 4 Ohm speakers is dat je receiver/versterker twee maal zo veel vermogen moet leveren. Op zich zou een versterker van meer dan zeg maar 500 euro daar geen problemen mee moeten hebben. Maar ik snap je probleem en punt. Op zich zit je met merken als Denon en Marantz wel goed als het gaat om vermogen: Marantz garandeerd zelfs 75% van het opgegeven vermogen te halen. En ervaring leert dat Denon ook wel genoeg vermogen levert. Zo doet mijn receiver 97 Watt en niet 115 Watt per kanaal bij een meerkanaals set-up bij 8 Ohm. Ja, het is minder dan opgegeven maar nog steeds meer dan genoeg. En lang niet zo erg als bijvoorbeeld een Onkyo die wel 35 Watt levert.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:13
Mensen, graag jullie mening gevraagd.

Onkyo 508 € 299,- of denon 1611 € 449?

Als ik voor de Denon ga kan ik alweer voor de Onkyo 608 gaan ook. Toch heb ik het idee dat Denon een hele goeie kwaliteit receiver is (beter dan Onkyo, zo ook de 1611 een betere kwaliteit dan de 608).

Het is voor op mijn slaapkamer i.c.m. de canton movie 120 mx.

Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Canton Movie 120 MX is niet echt een lastig aan te sturen setje. Wordt best veel samen gesteld met receivers als de Onkyo TX-SR308. Dus qua power of wat dan ook maakt het niets uit of je nu de Onkyo of de Denon pakt. Denon is in mijn ogen het betere merk: zelf ook betere ervaringen met Denon dan met Onkyo dus het is niet alleen dat ik het zeg omdat ik een Denon heb. Heb ook betere ervaringen met Sony dan met Onkyo, dus zou ook eerder een Sony aanraden om het zo maar te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik zit met een klein probleempje...

Ik heb een Denon 2310, werkt perfect. Alleen nu heb ik een 2e tv die ik er graag op aan zou willen sluiten. Maar aangezien deze receiver maar 1 hdmi out heeft vroeg ik mij af of het mogelijk is hier een splitter oid op aan te sluiten zodat ik toch beide tv's kan gebruiken. Weet iemand of dit mogelijk is, of ik kom ik dan op een (vele male duurder) 4310 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
AVR-3311 heeft ook twee maal HDMI en die is goedkoper dan de Denon AVR-4310, dus dat zou ook kunnen. Maar weet niet of receivers met twee maal HDMI Out ook over beide outputs tegelijk hetzelfde signaal kunnen sturen. Zou dat eerst eens uitzoeken alvorens je een (veel) duurdere receiver koopt.

Een HDMI Splitter heb je wel en kost maar iets van tien euro. Alleen hoor je daar geen goede verhalen over: signalen die niet goed aankomen of soms zelf helemaal niet aankomen. Beter koop je een Switch zodat je kan kiezen welke output je gebruikt, alleen kan je dan niet op beide tv's tegelijk beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
FeaR1986 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:43:
[...]

Iritante met 4 Ohm speakers is dat je receiver/versterker twee maal zo veel vermogen moet leveren. Op zich zou een versterker van meer dan zeg maar 500 euro daar geen problemen mee moeten hebben. Maar ik snap je probleem en punt. Op zich zit je met merken als Denon en Marantz wel goed als het gaat om vermogen: Marantz garandeerd zelfs 75% van het opgegeven vermogen te halen. En ervaring leert dat Denon ook wel genoeg vermogen levert. Zo doet mijn receiver 97 Watt en niet 115 Watt per kanaal bij een meerkanaals set-up bij 8 Ohm. Ja, het is minder dan opgegeven maar nog steeds meer dan genoeg. En lang niet zo erg als bijvoorbeeld een Onkyo die wel 35 Watt levert.
Weet je ook zo het soort trafo er in de modellen zitten? Ringkern of blok bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fisherman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:13:
[...]Weet je ook zo het soort trafo er in de modellen zitten? Ringkern of blok bedoel ik dan.
Naar mijn weten gebruikt Denon tot en met de AVR-4810 gewoon bloktrafo's, de ringkern komt pas vanaf de Denon AVC-A1HDA (die rond de 6000 euro zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
FeaR1986 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:59:
De Canton Movie 120 MX is niet echt een lastig aan te sturen setje. Wordt best veel samen gesteld met receivers als de Onkyo TX-SR308. Dus qua power of wat dan ook maakt het niets uit of je nu de Onkyo of de Denon pakt. Denon is in mijn ogen het betere merk: zelf ook betere ervaringen met Denon dan met Onkyo dus het is niet alleen dat ik het zeg omdat ik een Denon heb. Heb ook betere ervaringen met Sony dan met Onkyo, dus zou ook eerder een Sony aanraden om het zo maar te zeggen :)
Dus jij zou voor de € 150,- duurdere denon gaan?

Of bedoel je te zeggen dat je voor elke andere receiver in die prijsklasse zou gaan, behalve onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Wanneer komen de opvolgers van deze xx10 serie uit?
Begin januari is mijn huisje klaar, en dan wil ik een 1910 (of opvolger). Als er voor die tijd geen opvolger komt, dan wil ik hem waarschijnlijk nu al wel kopen, zodat ik er alvast een beetje van kan genieten.

Ik zie trouwens dat het 7.1 recievers zijn, is het dan gelijk nodig om ook 7 speakers aan te sluiten, of voldoet een 5.1 speakerset? (maw, zijn er meer mensen met ervaring met een 5.1 set op een 7.1 reciever?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
RonnieB82 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:14:
Wanneer komen de opvolgers van deze xx10 serie uit?
Begin januari is mijn huisje klaar, en dan wil ik een 1910 (of opvolger). Als er voor die tijd geen opvolger komt, dan wil ik hem waarschijnlijk nu al wel kopen, zodat ik er alvast een beetje van kan genieten.

Ik zie trouwens dat het 7.1 recievers zijn, is het dan gelijk nodig om ook 7 speakers aan te sluiten, of voldoet een 5.1 speakerset? (maw, zijn er meer mensen met ervaring met een 5.1 set op een 7.1 reciever?)
is al uit.
zie www.denon.de

en 5.1 volstaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:31:

zie hier.
review op hififorum is ook van mij.
Glenn77 in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."
-Leon- schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:02:
[...]

Ik heb zelf een 2808 en heb ook naar die speakers geluisterd. Heeeeeeeeeel lang geluisterd, en toen weeeeeeer geluisterd, daarna nog een paar keer terug geweest en uiteindelijk niet gedaan. Ik raad je aan om vaker dan een paar keer naar die speakers te luisteren omdat ze in het begin heel erg mooi 'helder' klinken, maar na een paar keer luisteren kan dat 'vermoeiend' worden en begint het naar 'schel' te neigen. Denon staat bekend om zijn warme klanken, ditzelfde geld voor B&W. Uiteindelijk ben ik dus ook voor B&W speakers gegaan en daar geniet ik nog dagelijks van ;)
Zo zie je maar dat gehoor (of smaak) echt persoonlijk is.
Ik vond de B&W's te warm / dof klinken.
Moet wel vermelden dat ik alle muziek neutraal (dus zonder audessey o.i.d.) beluister.
Juist de combinatie van Denon en B&W vind ik erg wollig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:15
fisherman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 07:20:
[...]

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe versterker en kom uit bij Denon.
Gewicht zegt inderdaad een heleboel en het viel mij dan ook op dat de huidige receivers ook niet zo zwaar zijn.
Mijn huidige receiver is een NAD T752 die ik in 2003 of 2004 nieuw gekocht heb.
Nu begint deze nogal wat kuren te krijgen en ben dus toe aan een nieuwe.

Ik wil een receiver die HDMI 1.4 heeft en zag de 2311 die aan alles voldoet wat ik wil, behalve het gewicht.
Mijn huidige receiver weegt 17 kilo ongeveer en die 2311 weegt amper 11 kilo.
Het gewicht van mijn huidige receiver zit vooral in het gewicht van de trafo wat ook een van de balangrijkste onderdelen is om de benodigde stroom te kunnen leveren. Ik vroeg mij af of de trafo die in de 2311 zit wel voldoende kan zijn met een dergelijk gewicht.

De meeste versterkers die rond hetzelfde gewicht zitten als mijn huidige receiver kosten meer dan 2 keer zoveel als de toenmalige prijs van de T752 en dat vind ik toch wel te gek worden.
Een mogelijke andere oplossing uiteraard is om een losse 2e handse eindbak te kopen en deze aan de pre-outs te hangen.
Gewicht zegt niet alles maar het is een goede indicatie van het versterkergedeelte.

Zo'n 2311 haalt max 600Watt uit het stopcontact. Reken op 70% efficiency minus 50Watt voor alle HDMI, DSP en weet-ik-wat-voor-chips en je houdt 370Watt over, da's 74Watt per kanaal in een 5.1 opstelling (bij benadering). Jouw oude T752 trekt maximaal 690Watt van het net, zeg ook hier 70% efficiency maar 25W voor de DSP etc. en je komt op ca. 92W per kanaal uit in een 5.1 setup (dit is ook in een review daadwerkelijk gemeten voordat de T752 ging clippen). Dan zit je met de Denon 3311 dichter in de buurt van wat je nu hebt.
edit:
Volgens deze review is de 3310 niet erg geschikt voor 4 Ohm speakers, of dat geldt voor de 3311 weet ik niet maar ik vermoed dat ze niet veel verschillen

En je andere vraag, alle Denons t/m 4810 hebben inderdaad blok/IE trafo's.

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 09-07-2010 17:41 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reactie !

Ik ben nu 1 keer geweest om te luisteren ... ik vond de RX8 lekker in balans, strak en subtiel (en erg mooi !). De focals bijvoorbeeld 'gooiden' de muziek de ruimte in ... B&W kwam op de 2e plek ...

Ik ga zeker nog 1 of 2 keer luisteren !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Zijn er wellicht mensen die ervaring hebben met de duitse amazon?

Ik las in dit topic dat receivers daar een stuk goedkoper zijn, en dat klopt. De 1611 is op amazon.de ruim 60 euro goedkoper.

Ik heb gelezen dat de bezorgkosten gratis zijn, klopt dat?

Hoe zit het met de garantie? Geldt gewoon de twee jaar fabrieksgarantie?

Kun je op de duitse amazon ook nog de nederlandse taal instellen? (gezien amazon.de meer belgen en nederlanders aan willen trekken).

Is de menu taal van zo'n receiver in te stellen in engels of nederlands?

Alvast bedankt voor de antwoorden :) :P

[ Voor 6% gewijzigd door IngamerX op 09-07-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zet dit even klein je post ... maar zou ik echt in de problemen komen met de RX8 (4 ohm) ....
dan zou ik dus wellicht voor de rx6 moeten gaan :?
Abbadon schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:24:
[...]

...
edit:
Volgens deze review is de 3310 niet erg geschikt voor 4 Ohm speakers, of dat geldt voor de 3311 weet ik niet maar ik vermoed dat ze niet veel verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
IngamerX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:46:
Zijn er wellicht mensen die ervaring hebben met de duitse amazon?

Ik las in dit topic dat receivers daar een stuk goedkoper zijn, en dat klopt. De 1611 is op amazon.de ruim 60 euro goedkoper.

Ik heb gelezen dat de bezorgkosten gratis zijn, klopt dat?

Hoe zit het met de garantie? Geldt gewoon de twee jaar fabrieksgarantie?

Kun je op de duitse amazon ook nog de nederlandse taal instellen? (gezien amazon.de meer belgen en nederlanders aan willen trekken).

Is de menu taal van zo'n receiver in te stellen in engels of nederlands?

Alvast bedankt voor de antwoorden :) :P
Gefeliciteerd met je verjaardag! :P

Je vergelijkt de Onkyo en Denon net zo ongeveer als ik dat doe.
Ik heb ook even naar de prijzen in het buitenland gekeken maar dat zegt niet alles.
Vaak komen daar wel verzendkosten bij omdat buitenland niet als "gratis" verzenden geldt.
Het prijsverschil wordt zodoende kleiner.

Garantie.
In principe heb je wel twee jaar garantie maar zul je eerst bij de shop waar de het artikel gekocht hebt moeten claimen. Dat is een stuk lastiger als de shop in het buitenland ligt.
Dit zou niet mijn voorkeur hebben, zeker niet bij een relatief duur apparaat als een receiver.
Bij de NL importeur aankloppen zal ook wel niet lukken als je in het buitenland gekocht hebt.

Verder ben ik het wel een aantal opmerkingen eens dat Denon toch net wat meer biedt dan Onkyo. Niet zozeer kwa opties en feautures maar meer op het gebied van kwaliteit en vermogen.

Ik betaal ook liever 300 euro dan 450 natuurlijk maar ik kies ook voor een goede geluidskwaliteit.
Daarbij komt dat luisteren toch wel nummer 1 moet zijn. Je moet de selectie die je hebt gemaakt altijd eerst beluisteren voordat je tot aanschaf over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:02:
Je zet dit even klein je post ... maar zou ik echt in de problemen komen met de RX8 (4 ohm) ....
dan zou ik dus wellicht voor de rx6 moeten gaan :?

[...]
ik heb dezelfde vraag gesteld aan de importeur.
de 3310 geeft geen problemen op 4 ohm.
bij gebruik van 4 ohm speakers blijft uiteraard de volledige garantie van kracht.
als jij mij ff mailt, wil ik je de email van de importeur wel doorsturen.

[ Voor 11% gewijzigd door vndk op 09-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn77 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:01:
[...]
als jij mij ff mailt, wil ik je de email van de importeur wel doorsturen.
wil ik wel doen, maar je wil geen direct messages :-)) ... mijn e-mailadres dat je kunt gebruiken ;) : denon@davesars.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
HoppyF schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:32:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag! :P

Je vergelijkt de Onkyo en Denon net zo ongeveer als ik dat doe. ........................................

Je moet de selectie die je hebt gemaakt altijd eerst beluisteren voordat je tot aanschaf over gaat.
Bedankt! vandaag twintiger geworden :P.

Luisteren wordt gewoon een probleem. Dan moet ik minimaal een uur in de auto zitten (min 2 uur heen en terug samen).

Denon weet ik zeker dat ik een goede aankoop doe. Die 1611 is goed betaalbaar bij Amazon en volgens een nieuwsbericht op tweakers van rond maart zijn de verzendkosten van amazon duitsland naar nederland gratis. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

En ja ik zit dan met de garantie, amazon duitsland daarover bellen is ook niet ideaal i.v.m. de duitse taal.

Maar dit lijjkt mij tot nu toe het beste. Amazon is betrouwbaar dus dat is wel gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

IngamerX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:07:
[...]

Bedankt! vandaag twintiger geworden :P.

Luisteren wordt gewoon een probleem. Dan moet ik minimaal een uur in de auto zitten (min 2 uur heen en terug samen).

Denon weet ik zeker dat ik een goede aankoop doe. Die 1611 is goed betaalbaar bij Amazon en volgens een nieuwsbericht op tweakers van rond maart zijn de verzendkosten van amazon duitsland naar nederland gratis. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is.

En ja ik zit dan met de garantie, amazon duitsland daarover bellen is ook niet ideaal i.v.m. de duitse taal.

Maar dit lijjkt mij tot nu toe het beste. Amazon is betrouwbaar dus dat is wel gunstig.
Had je deze post gezien dan? :)

Boboga in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."

Enkhuizen, Bovenkarspel en Hoorn.. Volgens mij heeft Beerepoot ook Onkyo staan, dus dan zou je in Hoorn en Bovenkarspel terecht kunnen.

Selekt-Hifi heeft dacht ik Denon en Yamaha staan(en vast nog wel wat meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:37:
[...]

wil ik wel doen, maar je wil geen direct messages :-)) ... mijn e-mailadres dat je kunt gebruiken ;) : denon@davesars.nl
lol. nooit op gelet eigenlijk :z

Maar je hebt mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Boboga schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:14:
[...]

Had je deze post gezien dan? :)

Boboga in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."

Enkhuizen, Bovenkarspel en Hoorn.. Volgens mij heeft Beerepoot ook Onkyo staan, dus dan zou je in Hoorn en Bovenkarspel terecht kunnen.

Selekt-Hifi heeft dacht ik Denon en Yamaha staan(en vast nog wel wat meer).
lol, ik google net selekt hifi en zag jouw post ertussen staan :P

Een kennis die gisteren op mijn verjaardag gaf ook aan dat ik bij selekt, beerepoot en botman kon kijken.

Mar thx 4 de info. Woon je hier in de buurt ofzo?

Ga zo eventjes een bezoekje brengen aan selekt.

Edit:

Ben bij selekt geweest, die verkoopt geen onkyo. Dus ep gebeld, en die heeft volgens hun pc wel beiden de onkyo 508 en denon 1611 (zei de medewerker). Ik kan ze daar ook gewoon beluisteren.

Alleen het is al laat, winkels gaan bijna dicht. Dus dat wordt maandag uit mijn werk eventjes luisteren.

Valt mij alles mee, ik dacht dat beerepoot alleen merken als lg, panasonic, philips e.d. verkocht.

[ Voor 27% gewijzigd door IngamerX op 10-07-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Kom ook uit de buurt ja :)

Ik keek er inderdaad ook van op bij BP, ze kunnen daar trouwens ook een het eea wel bestellen wat ze niet in de winkel hebben staan en willen ook nog wel eens flexibel in prijs zijn(moet je er uiteraard wel om vragen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Boboga schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:13:
Kom ook uit de buurt ja :)

Ik keek er inderdaad ook van op bij BP, ze kunnen daar trouwens ook een het eea wel bestellen wat ze niet in de winkel hebben staan en willen ook nog wel eens flexibel in prijs zijn(moet je er uiteraard wel om vragen ;))
Daar is geen twijfel over mogelijk. Uiteraard ga ik eerst bij ep eens kijken of ik het voor een fatsoenlijke prijs mee kan krijgen.

De adviesprijs van Denon is 400 euro. Daar zitten de winkels in Nederland eventjes bijna dik 50 euro boven. Dus voor 449 euro ga ik echt niet akkoord.

Mailtje gestuurd naar amazon. Nu hopen dat ze mijn een relevant antwoord geven (er wordt vaak om de vragen heen gepraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000

HenkS

Da_king alias HenkS

IngamerX schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Daar is geen twijfel over mogelijk. Uiteraard ga ik eerst bij ep eens kijken of ik het voor een fatsoenlijke prijs mee kan krijgen.

De adviesprijs van Denon is 400 euro. Daar zitten de winkels in Nederland eventjes bijna dik 50 euro boven. Dus voor 449 euro ga ik echt niet akkoord.

Mailtje gestuurd naar amazon. Nu hopen dat ze mijn een relevant antwoord geven (er wordt vaak om de vragen heen gepraat).
een vriend van mij heeft de 1611 besteld bij stassen.nl en had hem voor onder de 400,- incl verzendkosten in huis. exacte prijs weet ik ff niet meer (had gisteren al wat biertjes op toen we het erover hadden) maar ik zou zeggen, mail of bel stassen ff (ps niet naar prijs op site kijken, is vaak goedkoper als je ze mailt wat hun beste prijs is)

[ Voor 5% gewijzigd door HenkS op 12-07-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

joeyke87 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:26:
Ik zit met een klein probleempje...

Ik heb een Denon 2310, werkt perfect. Alleen nu heb ik een 2e tv die ik er graag op aan zou willen sluiten. Maar aangezien deze receiver maar 1 hdmi out heeft vroeg ik mij af of het mogelijk is hier een splitter oid op aan te sluiten zodat ik toch beide tv's kan gebruiken. Weet iemand of dit mogelijk is, of ik kom ik dan op een (vele male duurder) 4310 uit?
Ik zou voor een switch gaan, een repeater geeft soms problemen met DHCP.

Een aangezien jij het model hebt waar ik naar zit te kijken en mocht je in het bezit zijn van een stroommeter, kan je kijken wat de receiver aan stroom gebruikt als ie aan staat (maar niks doet), en als die muziek/films op normaal tot hard volume afspeelt?

Mijn Onkyo TX-SR875 gebruikt nogal veel, dus ben benieuwd of dat altijd zo is. Elke kWh telt op de rekening ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
HenkS schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:28:
[...]

een vriend van mij heeft de 1611 besteld bij stassen.nl en had hem voor onder de 400,- incl verzendkosten in huis. exacte prijs weet ik ff niet meer (had gisteren al wat biertjes op toen we het erover hadden) maar ik zou zeggen, mail of bel stassen ff (ps niet naar prijs op site kijken, is vaak goedkoper als je ze mailt wat hun beste prijs is)
Dat is netjes. Je maat heeft dus gewoon in een mail gevraagd wat ze er minimaal voor willen hebben? Misschien bel ik ze nog.

Voor nu is het weer wachten. Volgende week krijgt Beerepoot de receivers (onkyo 508 en denon 1611) binnen. Ze zijn besteld toen ik er naar vroeg.

Ik hoop dat ze bij beerepoot gewoon bereid zijn de receiver voor een leuke prijs mee te geven.

Toch heb ik na het vergelijken van de specs weer een wat minder gevoel bij de Denon gekregen. De Onkyo en Denon verbruiken beiden 450 watt en de Onkyo is 0,2 kg zwaarde dan de Denon.

Als verbruik en gewicht idd iets zeggen over een receiver dan doet de Onkyo waarschijnlijk niet onder aan de Denon.

De verkoper bij Beerepoot zei ook nog dat de 508 en 608 van Onkyo dezelfde geluidskwaliteit leveren, maar dat de 608 puur meer power heeft (en aansluitingen uiteraard). THX zegt volgens hem vrij weinig indien je niet ook gebruik maakt van THX gecertificeerde boxen.

Mij benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Het verschil in gewicht zegt echt weinig.
Net als het maximaal opgenomen vermogen. Die 450W is het maximaal vermogen dat uit het net opgenomen wordt dat wil dus niets zeggen over de vermogensafgifte aan je luidsprekers.
Het rendement van de versterkers is daarin een bepalende factor.

Daarbij zou Denon wel een beter kunnen scoren dan Onkyo omdat het gemeten vermogen van Onkyo aan de lage kant is.
Kortom, toch maar eerst gaan luisteren en proberen een goede deal te maken. Voordeel is dat je dan geen gezeik hebt met garantie en bij een lokale dealer makkelijker even kunt langslopen als er iets aan de hand is. Persoonlijk zou me dan wel een iets hogere prijs waard zijn. (geen tientallen Euro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IngamerX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:04:
[...]Toch heb ik na het vergelijken van de specs weer een wat minder gevoel bij de Denon gekregen. De Onkyo en Denon verbruiken beiden 450 watt en de Onkyo is 0,2 kg zwaarde dan de Denon.

Als verbruik en gewicht idd iets zeggen over een receiver dan doet de Onkyo waarschijnlijk niet onder aan de Denon.
Gewicht kan zeker iets zeggen over de voeding. Alleen met een gewicht van 200 gram meer zou ik er niet wakker van liggen. Van de Onkyo is gewoon bewezen dat ze inkakken, van Denon niet. Natuurlijk kakt de Denon ook wat in. In deze prijsklasse is er geen één receiver die vol zijn vermogen haalt. Alleen kakt de Denon "een paar" Watt in, de Onkyo kakt voor een derde of meer in.

Verder is de 450 Watt inderdaad de max die uit het stopcontact getrokken wordt. Maar in de receiver zelf zitten ook componenten die energie verbruiken. Dus die 450 Watt gaat niet eens allemaal naar de speakers. Circuitbord en alle chipjes moeten ook gevoed worden tenslotte :)
De verkoper bij Beerepoot zei ook nog dat de 508 en 608 van Onkyo dezelfde geluidskwaliteit leveren, maar dat de 608 puur meer power heeft (en aansluitingen uiteraard). THX zegt volgens hem vrij weinig indien je niet ook gebruik maakt van THX gecertificeerde boxen.
En THX gecertificeerde kabels, THX gecertificeerde bron als in DVD-speler, THX gecertificeerde bron als het DVD schijfje zelf, en ga zo maar verder.

THX zegt gewoon niets meer. Dat het leuk staat is een tweede. Maar sinds setjes als de Logitech Z-5500 THX-logo's hebben is de waarde er een beetje af. Idem met Onkyo en het inkakkende vermogen waar ze bekend om staan. THX wil alleen zeggen dat je op normaal niveau kan spelen. En normaal niveau is een Watt of 10 op zijn max, dus dan gaat dat met de 30 Watt van de Onkyo ook lukken. Dus dan mag die inderdaad een THX-logo dragen. Maar die AVR-1611 lukt bovenstaande ook, en zelfs zonder logo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HenkS schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:28:
[...]

Nav van je post heb ik ze ook gemaild. Voor 380 brengen ze het zelf langs in Den Haag om transportschade te voorkomen (ze vertrouwen de post niet ;)). Ik denk dat hier wel gebruik van ga maken.

[ Voor 0% gewijzigd door iscara op 13-07-2010 23:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
iscara schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Nav van je post heb ik ze ook gemaild. Voor 380 brengen ze het zelf langs in Den Haag om transportschade te voorkomen (ze vertrouwen de post niet ;)). Ik denk dat hier wel gebruik van ga maken.
Kijk, dan weet ik waar ik de receiver ga bestellen als ik deze wil kopen.

Eventjes een vraagje: wat heb je in de mail gezet? Hoeveel de denon 1611 kost? Of heb je er meer in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Even wat vraagjes voor de Denon liefhebbers:

Ik heb nu een 18 jaar oude Denon Set, waaronder een versterker (PMA-680) & losse tuner. (De CD speler en het Cassettedeck staan al een aantal jaar op de zolder.) Ik heb hier 2 B&W DM310 (8 Ohm) speakers aanhangen. Op zich speelt alles nog perfect, maar ik wil eigenlijk naar 5.1 (of 5.0) toe voor de echte film ervaring :P

Ik wil graag bij Denon blijven en ga zeker gebruik maken van netwerk mogelijkheden omdat ik mijn gehele muziek collectie inmiddels naar 320 kbps MP3 heb omgezet en alles op een NAS (synology) heb staan met DLNA optie. Nu speel ik nog alles via een mediaplayer (ACRyan) af, maar wil eigenlijk direct op de receiver gaan afspelen.

Kortom ik wil voor de 3310 gaan of voor de 3311 als deze leverbaar is. Dus dit is eigenlijk geen discussie. Wat voor mij wel de discussie is, zijn de speakers:

Ik wil voor de speakers max 1000 euri uitgeven.

Wat is jullie advies, een compleet nieuwe set speakers? Moet er altijd een subwoofer bij of kan het ook zonder? :? Als je 5 goede speakers met voldoende bas hebt, voegt die subwoofer dan nog veel toe?

Of deze speakers gewoon als front speakers laten staan en 2 nieuwe (of goede 2de hands) rear speakers en idem centre speaker? Ik voel hier meer voor omdat de B&W's nog geweldig klinken..... ;)

Kan je als ik voor die laatste optie ga, de receiver ook als 2.0 instellen met m'n oude speakers als ik eens een keer wil knallen? Wie kan mij op weg helpen?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dlmh schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Heb je misschien een suggestie van een switch voor 2x HDMI uit (en gaat HDMI 1.4 dan nog wel werken)? Ik ben aan het kijken naar een nieuwe versterker en gericht op de toekomst wil ik graag een versterker met 2x HDMI uit en HDMI 1.4. Prijsverschil vind ik echt wel erg groot vergeleken met de 1911. Als dat op een andere manier netjes is op te lossen vereenvoudigt dat de keuze.

Edit: ah, ebay staat er vol mee. http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m283&gbr=1

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 15-07-2010 23:03 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unne Offerse schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:12:

Wat is jullie advies, een compleet nieuwe set speakers? Moet er altijd een subwoofer bij of kan het ook zonder? :? Als je 5 goede speakers met voldoende bas hebt, voegt die subwoofer dan nog veel toe?

Of deze speakers gewoon als front speakers laten staan en 2 nieuwe (of goede 2de hands) rear speakers en idem centre speaker? Ik voel hier meer voor omdat de B&W's nog geweldig klinken..... ;)

Kan je als ik voor die laatste optie ga, de receiver ook als 2.0 instellen met m'n oude speakers als ik eens een keer wil knallen? Wie kan mij op weg helpen?
Zonder subwoofer spelen kan altijd. Als je speakers van zichzelf al genoeg laag hebben dan kan je er voor kiezen om geen subwoofer te nemen. Of je neemt er nu geen en als je het gaat missen dan neem je er later toch eentje. Dus die keuze ligt volledig bij jou. Persoonlijk vind ik een subwoofer altijd iets toe voegen, zeker omdat een subwoofer het laag heel anders brengt dan speakers dat doen. Bij speakers is het meestal een relatief kleine woofer en/of puur opgebouwde druk. Beetje subwoofer heeft toch al snel minimaal een 8" woofer die vrolijk loopt te klappen.

Idem of je je eigen speakers houdt of vijf volledig nieuwe neemt. Als je je oude houdt dan heb je al voordeel dat je maar drie nieuwe speakers hoeft te kopen en geen vijf. En je hoeft je oude speakers niet als front speakers te houden natuurlijk. Je kan je oude speakers ook opstellen als rear speakers. Als je je oude als fronts houd dan kan je wellicht nog een subwoofer er bij nemen, want rear speakers zijn over het algemeen bookshelfs en over het algemeen dus ook goedkoper dan vloerstaanders (welke meestal als front opgesteld worden). Zou alleen zeker wel bij B&W blijven in verband met de sound van de speakers, al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe 18 jaar oude B&W speakers klinken ten opzichte van de huidige lijn(en).

En elke receiver tegenwoordig kan je gewoon op een mode a la "stereo" zetten zodat deze alleen de front speakers gebruikt. Dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Thanks, hier kan ik wel wat mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 08:09
Hallo Denon 4310 bezitters,

Misschien is deze vraag/opmerking niet ontopic maar stel hem toch,

Na een update van de Denon blijft hij hangen op het display "Ether SBL 01 min, update check OK"
Deze update zou na 3 minuten klaar zijn maar na 25 minuten de receiver geresset.
Helaas functioneerd de receiver niet meer goed, wil niet meer verbinden op internet/schakeld niet meer van de ene naar de andere HDMI en nog meer vreemde zaken.
Ik heb geen melding in het display dat de update mislukt is en snap nu niet meer hoe ik hem weer op internet krijg om hem waarschijnlijk opnieuw te updaten.
Iemand een suggestie? Anders word het helaas een reparatie waar ik stevig van baal.
Na wat spuurwerk op het internet blijkt dit een wel bekend probleem te zijn en moet de receiver naar de importeur om de firmware te resetten.
Waardeloos dit update systeem, een goed werkende firmware op het net van Denon en via USB zelf uploaden zoals ik al jaren doe met mijn satelietontvanger zou een goede oplossing voor deze (veel voorkomende) hangende firmware updates
Iemand anders deze (hangende) update gedaan?

Stansat :?

[ Voor 55% gewijzigd door Stansat op 20-07-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Gisteren zijn de Canton Vento 880DC's en de Denon PMA-1510 binnengekomen (vanuit Duitsland). Deze heb ik nu aangesloten met Canare 4S8 kabels. Moet zeggen, klinkt echt geweldig! :). Bij goede kwaliteit muziek is het net alsof er live voor je gespeeld wordt ;).

Het enige probleempje wat ik nu alleen heb is dat er een ruis door de speakers komt op het moment dat ik de adapter van de laptop gebruik. (Wat volgens veel mensen op te lossen is door de laptop niet geaard te gebruiken?).

Pics volgen nog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Unne Offerse schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:12:

Tja adviezen zijn heel persoonlijk maar misschien heb je wat aan mijn mening: Die 310's heb ik ook gehad en daarop kun je een enorme sprong in kwaliteit gaan maken. Mijn voorstel is daarom om die 310 speakers naar achteren te verhuizen als rearspeakers.

Vervolgens heb je 2 nieuwe front speakers (en eventueel) een sub nodig. Een center zou ik NIET kopen met je budget omdat je enorm in kwaliteit gaat inleveren. Gewoon het center kanaal door je fronts laten doen i.p.v. uit een lullig en schriel centertje van 2 tot 3 honderd euro: Dan klinkt het veel beter over je fronts en kun je die 200 / 300 euro mooi extra in die fronts investeren. Als je bij B&W wilt blijven staat er een buitenkans op marktplaats momenteel: de Matrix 803. Echter zou ik daar niet meer dan 850,- euro voor betalen maar als je ze daarvoor kunt krijgen heb je een weergever staan die nieuwe speakers van 2000 / 3000 euro nog steeds met gemak wegspeelt. Daarnaast gaan ze erg ver door in het laag en zijn ze zeker ook in staat om je LFE kanaal zonder problemen weer te geven.

Als je die investering uitzet tegenover het nieuw aanschaffen van een Mordaunt Short setje bijvoorbeeld, ben je net zoveel kwijt en heb je nog geen 15% van de mogelijke performance in huis staan. Echter, dan is alles wel nieuw maar goed: Die B&W's spelen ook nog 10 jaar prima door.

Andere speaker merken waar ik persoonlijk een hoge dunk van heb zijn Focal, Dynaudio, Final en Monitor Audio, die kun je ook meenemen in je overweging :-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Goed verhaal, bedankt hiervoor, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je dus niet perse een centerspeaker nodig hebt???
Kun je met 4 speakers dan wel de juiste surround ervaring opdoen bij een goede film, m.a.w. mis je die center dan niet?
Herkent de 3311 (want die gaat het dus worden) 4 speakers en geeft deze dan toch voldoende surround weer?

Want als dit zo is, dan ga ik mee in jouw verhaal en kan ik beter beginnen met nog een goede set speakers als front (ik zal eens op marktplaats kijken) en misschien later nog eens voor een center en/of subwoofer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:37
Tja eh... ga eens wat sets beluisteren.

Ik kan prima zonder subwoofer, maar een centerspeaker zou ik dus echt nooit willen missen. Dan liever 3 speakers (fronts + center) en maar geen rears.

In theorie kun je natuurlijk best zonder, alleen moet je dan wel echt in de 'hotspot' gaan zitten om het idee te krijgen dat stemmen uit de televisie komen. Wil je wel eens gaan verzitten, of met meer mensen tegelijk kijken, is een center naar mijn mening onmisbaar.

Maargoed... verschillende mensen, verschillende wensen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 08:09
Jammer,Jammer,Jammer,

4 tot 6 weken ben ik mijn 4310 kwijt voor een rollback van de firmware.
Ik geef iedereen het advies geen firmware update via je Denon te doen of je moet 100% zeker zijn dat de file niet corrupt is.
Ik doe soms elke maand een rollback van firmware van mijn Vu Duo sateliet ontvanger via een te downloaden firmware en een USB stick.
Nu gaat de importeur van Denon dit voor me doen wat hoogstens een uur werk is.
Kost me dus in het ergste geval 6 weken verstoken zijn van mijn 4310.
En helaas ben ik niet de enige als je googled "Denon firmware" dan kom je vast op een paar forums (ook USA) waar mensen over corrupted firmware hebben voor de Denon.

Mijn vertrouwen in Denon heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik zal dan ook geen updare meer via de Denon doen als hij terug is.(en als hij goed werkt!)
Al diegene die voor een voordeeltje van 100 Euro bij aanschaf bijvoorbeeld in Duitsland zou ik nog eens willen wijzen op dit soort problemen die je kunt tegen komen en de Nederlandse importeur zal mogelijk geen reparatie accepteren bij aanschaf in Duitsland.

Jammer dat in dit forum er geen reaktie komt anders zouden we de koppen bij mekaar kunnen steken als er weer een nieuwe update komt voor de Denon 4310.
Waarschuwen bijvoorbeeld dat de firmware corrupt is of dat hij juist een aantal zaken juist verbeterd.

Groet,

Stansat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Xander schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:39:
Ik kan prima zonder subwoofer, maar een centerspeaker zou ik dus echt nooit willen missen. Dan liever 3 speakers (fronts + center) en maar geen rears.
Inderdaad. Met goeie fronts kan de sub beter achterwege gelaten worden. Met een meerkanaals opstelling komt 75/80% van je totale geluidsbeeld uit je centerspeaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Stansat schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:40:
En helaas ben ik niet de enige als je googled "Denon firmware" dan kom je vast op een paar forums (ook USA) waar mensen over corrupted firmware hebben voor de Denon.

Mijn vertrouwen in Denon heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ik zal dan ook geen updare meer via de Denon doen als hij terug is.(en als hij goed werkt!)
Al diegene die voor een voordeeltje van 100 Euro bij aanschaf bijvoorbeeld in Duitsland zou ik nog eens willen wijzen op dit soort problemen die je kunt tegen komen en de Nederlandse importeur zal mogelijk geen reparatie accepteren bij aanschaf in Duitsland.

Jammer dat in dit forum er geen reaktie komt anders zouden we de koppen bij mekaar kunnen steken als er weer een nieuwe update komt voor de Denon 4310.
Waarschuwen bijvoorbeeld dat de firmware corrupt is of dat hij juist een aantal zaken juist verbeterd.
De xx10 serie van Denon (en vooral de 3310) kent redelijk veel problemen met het netwerkdeel (en volgens zeggen ook HDMI)
Sinds maart dit jaar wordt de 3310 uitgeleverd met een nieuw type netwerkinterface.
Bouwjaar kun je bij de 3310 (en vermoedelijk ook bij andere modellen) herkennen aan het serienummer.
Het eerste getal is het jaar (9=2009, 0=2010) de volgende twee getallen geven de maand weer.

Vorig jaar kochten wij een 3310 voor een goede prijs in Nederland bij een officiele dealer.
Vanaf dag één zijn er problemen met xbmc en wil geluid alleen werken als multi channel in, DTS en dergelijke werkt totaal niet.
Vanaf een blu-ray werkt alles perfect dus het vermoeden is dat eea aan de htpc (drivers) ligt.
Een paar maanden geleden begeeft het netwerkgedeelte het en is de 3310 nog wel te pingen maar doet verder niets meer.
Bij overschakelen tussen bronnen loopt de receiver soms botweg vast.
Gebeld naar de importeur gezien het eea aan verhalen op internet maar die weten op dat moment nog van niets.
Bij controle blijkt echter wel dat ons serienummer niet bekend is in Nederland, men wil graag een kopie van de factuur hebben.
Telefoontje gepleegd naar de leverancier en die komt de receiver enkele dagen later ophalen.
Na het ophalen volgt een periode van in totaal 10 weken wachten en vele beloftes die niet nagekomen worden.
Na 8 weken wordt een nieuwe receiver beloofd, na 9 weken komt er een receiver die absoluut niet nieuw is, na 10 weken wordt deze omgeruild voor een splinternieuwe receiver in een doos die netjes voorzien is van stickers van de Nederlandse importeur.
Daar waar de vorige Denon een serienummer had dat begon met 906 begint de nieuwe met 004.
Één ding weet ik wel, de nieuwe Denon doet het stukken beter dan de vorige ooit gedaan heeft.
DTS vanuit de HTPC is plotseling geen enkel probleem meer, als de HTPC op pauze heeft gestaan gaat het geluid weer verder (bij de vorige moest de bron opnieuw gekozen worden of de receiver zelfs uit en aan gezet worden) en de webinterface is nog nooit zo snel geweest.

Één ding weet ik wel, als ik ooit nog een nieuwe Denon koop (of een ander merk) dan betaal ik gewoon meer en koop hier in de buurt.
Ik ga niet meer op jacht naar een lage prijs met als risico grijze import en een hoop gedonder bij reparatie.
Met een officieel Nederlands toestel kun je nog terugvallen op de importeur, bij grijze import ben je aan de goden overgeleverd.

PS
Een collega heeft sinds enkele maanden een 4310 en maakt gebruik van wifi.
Tijdens het updaten van het netwerkdeel liep deze ook volledig vast.
De volgende dag heeft hij een kabel tijdelijk neergelegd en gelukkig kon hij opnieuw de update uitvoeren en is uiteindelijk alles goed gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-07-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

ninjazx9r98 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:29:
[...]

Vanaf dag één zijn er problemen met xbmc en wil geluid alleen werken als multi channel in, DTS en dergelijke werkt totaal niet.
Vanaf een blu-ray werkt alles perfect dus het vermoeden is dat eea aan de htpc (drivers) ligt.
Dit komt vaak door een EDID bug die je met ATi, soms NVidia en met oudere Intel graphics kunt hebben. Je kunt hiervoor een patch/hack krijgen om dit probleem te verhelpen. De nieuwe Intel HD Graphics hebben hier geen last van...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
dlmh schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:28:
[...]

Dit komt vaak door een EDID bug die je met ATi, soms NVidia en met oudere Intel graphics kunt hebben. Je kunt hiervoor een patch/hack krijgen om dit probleem te verhelpen. De nieuwe Intel HD Graphics hebben hier geen last van...
Dit probleem was aanwezig met zowel een ATI 4350 als met onze huidige core i3 530.
Wat het uiteindelijk heeft opgelost is de nieuwe receiver die we nu hebben staan, de htpc is nul komma nul aan gewijzigd.
Lijkt me dus sterk dat eea te maken heeft met een EDID bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

Apoca

Array Technology Industry

Yeps de EDID bug zorgt ervoor dat je deze problemen hebt. Heb dit zelf ook aangepast door een EDID override op de HTPC, nu werkt alles perfect. Het is een samenspel tussen de HTPC / Receiver / LCD of Plasma welke ervoor zorgt dat de bug kan voorkomen. Op het AVS forum hebben ze der topics genoeg over :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Volgens mij praten we volledig langs elkaar heen.
Ik heb een HTPC ( eerst met een 4350 en later een core i3 ) die via een Denon 3310 aangesloten is op een TX-P50G10 van Panasonic.
Met de 3310 heb ik vreemde problemen met DTS (doet alleen multi channel in) en uiteindelijk gaat deze ter reparatie vanwege een defect netwerk.
Na 10 weken wachten ontvang ik een splinternieuwe Denon 3310, dus exact hetzelfde type maar nu één uit de nieuwe serie met een vernieuwde netwerkkaart.
De HTPC is hetzelfde, de plasma is dezelfde, de receiver is hetzelfde type maar is wel een nieuwe.
Met de nieuwe receiver zijn de DTS problemen als sneeuw voor de zon vertrokken.
Welke EDID bug ben ik dan volgens jullie tegenaan gelopen ?

Mijn DTS probleem is opgelost door een nieuwe receiver van hetzelfde type (met dezelfde firmware), niet door een patch/hack op de HTPC.

dlmh geeft daarnaast nog aan dat je er geen last van hebt met de nieuwe Intel HD graphics, is de core i3 niet nieuw dan ?

PS
Juist op het AVS forum wordt aangegeven dat een edid overide niet werkt met Intel.
http://72.9.159.100/avs-v...&p=18865180&postcount=844

[ Voor 9% gewijzigd door ninjazx9r98 op 22-07-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

ninjazx9r98 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:34:
Volgens mij praten we volledig langs elkaar heen.
Ik heb een HTPC ( eerst met een 4350 en later een core i3 ) die via een Denon 3310 aangesloten is op een TX-P50G10 van Panasonic.
Met de 3310 heb ik vreemde problemen met DTS (doet alleen multi channel in) en uiteindelijk gaat deze ter reparatie vanwege een defect netwerk.
Na 10 weken wachten ontvang ik een splinternieuwe Denon 3310, dus exact hetzelfde type maar nu één uit de nieuwe serie met een vernieuwde netwerkkaart.
De HTPC is hetzelfde, de plasma is dezelfde, de receiver is hetzelfde type maar is wel een nieuwe.
Met de nieuwe receiver zijn de DTS problemen als sneeuw voor de zon vertrokken.
Welke EDID bug ben ik dan volgens jullie tegenaan gelopen ?

Mijn DTS probleem is opgelost door een nieuwe receiver van hetzelfde type (met dezelfde firmware), niet door een patch/hack op de HTPC.

dlmh geeft daarnaast nog aan dat je er geen last van hebt met de nieuwe Intel HD graphics, is de core i3 niet nieuw dan ?

PS
Juist op het AVS forum wordt aangegeven dat een edid overide niet werkt met Intel.
http://72.9.159.100/avs-v...&p=18865180&postcount=844
Klopt, dat werkt niet. Maar het schijnt ook niet nodig te zijn... anyway, goed dat het dan voor jou opgelost is ;)

En om m'n eigen vraag te beantwoorden:
dlmh schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Een aangezien jij het model hebt waar ik naar zit te kijken en mocht je in het bezit zijn van een stroommeter, kan je kijken wat de receiver aan stroom gebruikt als ie aan staat (maar niks doet), en als die muziek/films op normaal tot hard volume afspeelt?

Mijn Onkyo TX-SR875 gebruikt nogal veel, dus ben benieuwd of dat altijd zo is. Elke kWh telt op de rekening ;)
Ik heb de AVR-2310 besteld en gister aangesloten: 61W als ie niks aan het doen is. Van het weekend testen met verschillend sources en volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:39
Een vraag. Ik heb een Denon AVR 2808 receiver, deze ondersteund o.a. Dolby TrueHD. Is het mogelijk TrueHD via een 5.1 opstelling te horen? of moet je hier 7.1 voor hebben?

Ik stream Video/Audio via HDMI van een XBMC MediaCenter naar mijn Denon versterker. Het matriaal wat ik stream heeft zeker een TrueHD spoor. Ligt het probleem nou bij me versterker of XBMC?

Iemand ervaring met deze setup? (Xbmc/Denon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Svennos1 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:37:
Een vraag. Ik heb een Denon AVR 2808 receiver, deze ondersteund o.a. Dolby TrueHD. Is het mogelijk TrueHD via een 5.1 opstelling te horen? of moet je hier 7.1 voor hebben?
Als je wilt kan je Dolby TrueHD ook afspelen met maar een 2.0 set-up. Dus 5.1 en geen 7.1 maakt niets uit. Plus dat er nog maar zeer weinig Blu-rays zijn met een echte 7.1 track, veelal is het een upscale/upmix van de 5.1 track. Al komt het wel meer en meer dat het echt 7.1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
FeaR1986 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:27:
[...]
Als je wilt kan je Dolby TrueHD ook afspelen met maar een 2.0 set-up. Dus 5.1 en geen 7.1 maakt niets uit. Plus dat er nog maar zeer weinig Blu-rays zijn met een echte 7.1 track, veelal is het een upscale/upmix van de 5.1 track. Al komt het wel meer en meer dat het echt 7.1 is.
Vooral de Asian Blu-ray's hebben goeie 7.1 HD tracks ;) (www.blu-asia.com)

Wat betreft TrueHD/DTS-HD en de Denon 2808: Volgens mij de 2808 de enige uit de 2008 serie met een hele slechte EDID. Ik moest een EDID override uitvoeren voordat ik het kon bitstreamen vanuit MediaPortal, dus denk dat je daar ook even naar moet kijken.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
-Leon- schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:37:
[...]

Wat betreft TrueHD/DTS-HD en de Denon 2808: Volgens mij de 2808 de enige uit de 2008 serie met een hele slechte EDID. Ik moest een EDID override uitvoeren voordat ik het kon bitstreamen vanuit MediaPortal, dus denk dat je daar ook even naar moet kijken.

Als ik het goed lees heeft de "slechte" EDID alleen invloed met ATI kaarten? Ik gebruik een Nvidia chipset wat allemaal onder Lunix draait (Xbmc Live 9.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
[...]

OK duidelijk, ik wil zo graag TrueHD zien oplichten op me versterker ;-) verder ben ik benieuwd als ik nou verschil hoor met een goede DTS track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een andere versterker twijfel tussen een Denon (710) of een MArantz (8003) ,kan iemand mij het verschil in klank/klankkleur tussen een Denon en een Marantz duidelijk maken .Welke klinkt het meest neutraal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar een andere versterker twijfel tussen een Denon (710) of een MArantz (8003) ,kan iemand mij het verschil in klank/klankkleur tussen een Denon en een Marantz duidelijk maken .Welke klinkt het meest neutraal ?
Persoonlijk vind ik Marantz altijd muzikaler klinken waar Denon meer de allemansvriend is met een neutrale klank. Maar de klank hangt voor het grootste deel toch van je speakers af en maar voor een zeer klein deel van de versterker. Dus je zal toch zelf moeten gaan luisteren naar welke versterker jij het beste vindt passen bij jou speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Tannoy arena 2.1 klinken erg goed maar neigen naar een warme klank ,mede door de acoustic van mn kamer,zoek daarom een neutraal klinkende versterker .

Zal eens naar de Denon gaan luisteren de 710 of de 1500 die ik voor een goede prijs 2e hands kan kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

-Leon- schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:44:
[...]

Inderdaad. Met goeie fronts kan de sub beter achterwege gelaten worden. Met een meerkanaals opstelling komt 75/80% van je totale geluidsbeeld uit je centerspeaker!
En dus is het aanschaffen van een centerspeakertje van een euro of 300,- met een frequentiebereik dat vrijwel niets meer doet onder de 100hz in mijn ogen olie dom. 2 goede kwaliteits-frontspeakers geven het centerkanaal dan op een veel hoger niveau weer en als het afstralingsgedrag van de speaker een beetje fatsoenlijk is, maakt het niet uit of je in het midden, links of rechts op de bank zit hoor.

Trouwens wel raar, dat de centerspeaker voor 80% bepalend is voor het geluidsbeeld en dit vrijwel altijd een veel minder goede, kleinere speaker is dan de fronts in de meeste surround sets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
-Leon- schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:37:
[...]

Vooral de Asian Blu-ray's hebben goeie 7.1 HD tracks ;) (www.blu-asia.com)

Bij mijn weten is dat Ati EDID probleem i.c.m. Denon niet meer van toepassing sinds een Catalyst versie die begin vd zomer uitgekomen is.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

M'n Denon 2310 staat lekker zwart te wezen in het kabinet, alleen nog even wachten op m'n B&W 685's om wat aan te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
GreenGras schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:59:
2 goede kwaliteits-frontspeakers geven het centerkanaal dan op een veel hoger niveau weer en als het afstralingsgedrag van de speaker een beetje fatsoenlijk is, maakt het niet uit of je in het midden, links of rechts op de bank zit hoor.
Je mist de plaatsing in het stereobeeld als je niet in het midden zit. Je hoort de dichtstbijzijnde speaker het hardst en geluid uit die speaker is eerder bij je oren dan die van de andere speaker. De stemmen lijken daardoor niet uit de tv te komen. Volgens mij lost geen fatsoenlijke speaker dat op. Ik kan me, maar ik ben geen expert, niet voorstellen hoe.

Met een centerspeaker lijken de stemmen wel uit de tv te komen. Maar ik vraag me wel af wat een extra center doet met het stereobeeld als je muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Sjaaky schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:32:
[...]
Met een centerspeaker lijken de stemmen wel uit de tv te komen. Maar ik vraag me wel af wat een extra center doet met het stereobeeld als je muziek luistert.
Als het goed is staat je center dan uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 22:19

reapher

Z POWER

Ik heb zojuist een denon 1910 aangeschaft. Ik heb echter een vaag probleem.

De zogenaamde automatische switch tussen pcm en dolby digital werkt niet goed.

Ik heb 2 apparaten aangesloten een xbox en een IRHD-5000C. Nu kwam ik er laatst al achter dat ik de xbox als laatste aan moet zetten om dolby digital te krijgen ander krijg ik alleen stereo. De versterker switcht niet automatisch.

Nu blijkt echter dat via de setup box (IRHD-5000C) hetzelfde probleem ontstaat. Echter dit is erger omdat bij het zappen tussen hd kanalen en normale kanalen hij geen geluid meer doorgeeft. Dus op de hd-kanaal krijg ik keurig digitaal geluid maar als ik dan naar een ander kanaal ga waar pcm moet kiezen gaat de versterker naar stereo en krijg ik geen geluid door. Als ik dan weer naar een hd kanaal ga komt er ook geen geluid door. Echter als ik via het menu de auto modus uit zet werkt het geluid weer.

Alles is aangesloten via hdmi kabels

Zou dit kunnen liggen aan mijn hdmi kabels? Of is de versterker gewoon kapot.

De versterker heeft de standaard fabrieks instellingen.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

reapher schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:37:
Nu blijkt echter dat via de setup box (IRHD-5000C) hetzelfde probleem ontstaat. Echter dit is erger omdat bij het zappen tussen hd kanalen en normale kanalen hij geen geluid meer doorgeeft. Dus op de hd-kanaal krijg ik keurig digitaal geluid maar als ik dan naar een ander kanaal ga waar pcm moet kiezen gaat de versterker naar stereo en krijg ik geen geluid door. Als ik dan weer naar een hd kanaal ga komt er ook geen geluid door. Echter als ik via het menu de auto modus uit zet werkt het geluid weer.
Ik weet niets van je andere problemen, maar ik heb dit ook. Het opnieuw selecteren van de source lost het probleem op. Heb het hier en daar gegoogled en het blijkt een bekend probleem te zijn (deze combinatie). Als oplossing werd hier gegeven om de digitale tuner ook met tulpstekkers aan te sluiten. Ik heb dit niet geprobeerd omdat ik wel een keer de source knop indruk als het probleem voordoet (kijk toch bijna geen tv).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

hmmm ok

Als ik het goed begrijp zal hij dan analoog via de tulip doen en digitaal via hdmi? Vraag me alleen af waarom hij dit doet.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

net even de boel aangesloten met de tulip, helaas na het switchen van digital audio naar analoog weer hetzelfde probleem. Is dit een fout van de denon versterker. Want ik vind dit niet acceptabel.

Dit zou betekenen dat ik altijd analoog moet luisteren!

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
@reapher:
Dat is een bekend Humax/1910 probleem (mijn Humax ir5050c heeft hetzelfde probleem). Je kunt het als volgt omzeilen:
Sluit naast de HDMI-kabel ook een optische kabel aan van de Humax naar de Denon 1910.
Koppel in het menu van de Denon onder 'Input Setup' , 'Assign', 'Input Assign' de gebruikte optische ingang (Digi) aan de betreffende HDMI-ingang.
Daarna onder menu 'Input Setup', 'Input Mode' de input mode (als hij op de humax staat) op Digital zetten.
Daarna gaat het geluid via de optische kabel en heb je (als het goed is) op alle zenders geluid (dat heb je sowieso wel, maar het geluid van de analoge zenders is HEEL zacht, zal wel een handshake probleem zijn).
Hopelijk heb je hier iets aan.

Edit: niet vergeten de input mode op Digital te zetten. Deze wordt wel eens aangepast als je iets wijzigt in je input assignment. Dan staat de input mode ineens weer op HDMI en heb je het probleem weer terug (dat had ik dus net ook toen ik even in het menu was geweest om voor je te kijken waar het ook alweer precies zat).

[ Voor 42% gewijzigd door Makster op 28-07-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe had ik gewoon 2 frontspeakers (Paradigm Monitor 7) aan mijn mijn AVR-2309 "hangen" dus was het vrij eenvoudig.
Ik heb 2 Paradigms Mini Monitor speakers besteld die moeten gaan fungeren als surround speakers.
Wat is hiervoor de beste setting ?
Het Zone 1 - en 2 verhaal in de handleiding is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Ook ben ik er nog niet helemaal uit of dit nu in een 5.1 of 7.1-opstelling moet gebeuren (7.1. is standaard en de meest gebruikelijke dacht ik)

Heeft iemand een advies voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:37
Zone 1 en 2 heb je helemaal niets mee te maken (tenzij je beide speakersets als frontspeaker, maar in een andere ruimte wilt gebruiken). En met 4 speakers heb je een 4.0 opstelling. Voor 5.1 of 7.1 heb je meer speakers nodig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Sinds een maandje heb ik de denon 1611 samen met de jamo s 608 alleen zit ik met een raar probleem.

het zit zo ik heb mijn computer via de Asus xonar hdav 1.3 deluxe( en dvi-hdmi van de ati 4870 )met hdmi aangesloten op de denon. Nu is het beeld heel wazig en de kleuren komen niet overeen bv dat rood heel rood is.

Als ik alles normaal aansluit zo als hdmi naar denon dan is het probleem ook maar als ik mijn tv via hdmi naar me computer doe dan is alles wel goed en scherp.

op google kan ik er niks over vinden iemand hier een idee waarom het zo wazig is en de kleuren niet kloppen via de denon 1611 ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Mijn 1909 uit de inkoopactie is terug naar Sound & Vision omdat deze constant in de protectie schoot :(

Ondertussen ben ik ook nog een beetje aan het kijken naar een vervanging omdat ik niet helemaal blij ben met de combinatie met mijn KEF KHT2005.2 set. Het geluid is wat vlak en niet echt dynamisch, maar ik kom er achter dat er weinig recievers zijn die op eenzelfde hoogte qua prijs/specs/kwaliteit staan als de Denon.

Vergelijking met ander merken(reviews / eigen mening):
Onkyo: erg overrated qua specs en hebben te lichte voedingen
NAD: stuk duurder maar gaan vaak en snel stuk. Ik heb wel een zwak voor NAD met het minimalistische design en geluidskwalitiet icm KEF.
Marantz: niet mijn ding...
Pioneer: geen ervaringen
Sony (str-dn1010): interessant en kwalitatief ook dik in orde, mogelijk icm met een PS3 als BR/mediaplayer en mijn Bravia TV een goede vervanger wegens het bedieningsgemak.. Ook geluid icm KEF schijnt OK te zijn.
Rotel/Arcam: helaas, dat laat het budget niet toe...

Functies die ik gebruik/wens te gebruiken zijn de multiroom verdeling warabij het tweede speaker kanaal als output gebruikt wordt voor een Logitech squeezebox duet input. Hierop zijn een paar Chario Syntar 100T towers aangesloten welke een goede combinatie zijn met deze Denon. Misschien iets te veel dynamiek in het laag, maar met een goede plaatsing van de speakers en goede MP3's is het geluidsbeeld evenwichig genoeg.

Zo ver de inleiding: Als ik de Denon houd, gaat de KEF set er waarschijnlijk uit om vervangen te worden door een nieuwe set speakers. De ruimte waarin deze set opgesteld staat is 3x3M, vloerstaanders zijn waarschijnlijk overkill, maar ik zit wel te denken aan full range monitors voor/achter een center en een sub. Wat is een betaalbare speakerset die een warm en vol geluid in stereo kan weergeven en lekker dynamisch is in een 5.1 oplossing. Vanwege het budget (450-600 euro) shop ik liever tweedehands, als iemand een suggestie heeft die goed past bij de Denon: graag!

Tweede vraag betreft meer een nice2have, voegt een ASD-51W (iphone/ipod dock) ook netwerk functionaliteit toe aan de 1909 zodat deze met de DeRemote app te bedienen is?

Kortom: het kriebelt, er moet iets vervangen worden, het mag niet te veel kosten, het moet beter en ook niet geheel onbelangrijk, vrouwlief moet er ook mee overweg kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

ransbal schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:47:
Zo ver de inleiding: Als ik de Denon houd, gaat de KEF set er waarschijnlijk uit om vervangen te worden door een nieuwe set speakers. De ruimte waarin deze set opgesteld staat is 3x3M, vloerstaanders zijn waarschijnlijk overkill, maar ik zit wel te denken aan full range monitors voor/achter een center en een sub. Wat is een betaalbare speakerset die een warm en vol geluid in stereo kan weergeven en lekker dynamisch is in een 5.1 oplossing. Vanwege het budget (450-600 euro) shop ik liever tweedehands, als iemand een suggestie heeft die goed past bij de Denon: graag!
Full range monitors en dan dus geen vloerstaanders? Volgens mij ga je dat nooit redden of bedoel je "gewone" bookshelf speakers ofzo (die dus niet full range zijn maar zonder sub al aardig presteren tot iets van 60Hz)? Dan is het helemaal niet zo'n gek idee eigenlijk. Hoe verder je speakers in het laag gaan, hoe meer je last gaat krijgen van staande basgolven (op 3m kan dat helaas bijna niet anders). Dus ik denk dat je met bookshelves een goede keuze maakt. Eigenlijk zou je ze moeten kunnen uitproberen voor een weekje ofzo, ik weet niet of je veel naar een bepaalde winkel gaat die dat voor je wil toelaten? Suc in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Stansat schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:34:
Hallo Denon 4310 bezitters,

Misschien is deze vraag/opmerking niet ontopic maar stel hem toch,

Na een update van de Denon blijft hij hangen op het display "Ether SBL 01 min, update check OK"
*knip*
Iemand anders deze (hangende) update gedaan?
Ik heb zojuist (bedraad) de update uitgevoerd. Geen problemen hier, al had ik wel mijn twijfels :')
Dus de update gestart en toen ben ik maar boodschappen gaan doen :+
Bij thuiskomst alles oke.

Bij mijn vorige receiver (3310) heb ik een keer meegemaakt dat de update bleef hangen. Vervolgens alles uitgezet en de update gelukkig de 2e keer wel compleet kunnen afronden.

Hopelijk heb je snel je receiver terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik ben echt zeer tevreden met mijn setup, die ik nu een weekje heb staan. Echter wil ik toch nog een kleine verbetering toevoegen. Wanneer ik het geluid via mijn onboard soundcard van de laptop afspeel hoor ik geruis wanneer de TV ook in het stopcontact zit (notabene in een stekkerblok dat nog uit staat!) Nu kan je dat bijvoorbeeld oplossen met zo'n groundloop breaker. Maar ik wil het toch wat anders oplossen. Sowieso hoor ik ook ruis door de speakers wanneer ik "idle" qua geluid ;)

Ik wil namelijk een extern geluidskaartje kopen om vervolgens dan weer een signaal naar de versterker te brengen. De afstand tussen laptop en versterker is zo'n 8meter.

Nu dacht ik aan:

Laptop -> USB dac (emu202?) -> RCA -> Denon PMA-1510

Laptop -> Xonar U1 (of iets anders) -> optical -> DAC -> versterker

Laptop -> Xonar U1 (of iets anders) -> versterker ;).

Ik zat toch te denken om voor de tweede optie te gaan, maar zoek dan wel een DAC met 2 optische inputs omdat mijn TV ook optical out heeft, en dat zou mooi meegenomen zijn. Ik vind het lastig zoeken naar (non USB) DAC's, dus heb niet echt een beeld van prijzen e.d.

Maar wat lijkt jullie een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
RedDragon schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:43:
Sinds een maandje heb ik de denon 1611 samen met de jamo s 608 alleen zit ik met een raar probleem.

het zit zo ik heb mijn computer via de Asus xonar hdav 1.3 deluxe( en dvi-hdmi van de ati 4870 )met hdmi aangesloten op de denon. Nu is het beeld heel wazig en de kleuren komen niet overeen bv dat rood heel rood is.

Als ik alles normaal aansluit zo als hdmi naar denon dan is het probleem ook maar als ik mijn tv via hdmi naar me computer doe dan is alles wel goed en scherp.

op google kan ik er niks over vinden iemand hier een idee waarom het zo wazig is en de kleuren niet kloppen via de denon 1611 ?
iemand een idee waarom het zo overbelicht en wazig is ?
even wat foto's gemaakt voor de duidelijkheid

Zonder de Denon
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img31/1959/img00007201007311515.th.jpg

Met de Denon
Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img19/7631/img00006201007311514.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door RedDragon op 05-08-2010 20:30 . Reden: Foto's ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

[...]

hoe doe je dat dan? ik heb een 2.1 setup op dit moment en wel eens benieuwd of dit inderdaad kan, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HenkS schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:23:
[...]

hoe doe je dat dan? ik heb een 2.1 setup op dit moment en wel eens benieuwd of dit inderdaad kan, maar hoe?
Op zich kan je gewoon DTS HD Master Audio naar de receiver streamen. De receiver zal dit ontvangen als 7.1 kanalen, maar als jij maar 2.1 kanalen hebt aangesloten zal de receiver dat outputten. Dus "hoe" is niet eens zo lastig: gewoon aansluiten op de normale manier en HD Audio afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:27:
[...]

Op zich kan je gewoon DTS HD Master Audio naar de receiver streamen. De receiver zal dit ontvangen als 7.1 kanalen, maar als jij maar 2.1 kanalen hebt aangesloten zal de receiver dat outputten. Dus "hoe" is niet eens zo lastig: gewoon aansluiten op de normale manier en HD Audio afspelen.
in feite zou dit dus ook al moeten werken als ik met mijn ps3 (via hdmi) een spel speel of is dit geen HD audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HenkS schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
in feite zou dit dus ook al moeten werken als ik met mijn ps3 (via hdmi) een spel speel of is dit geen HD audio?
Games hebben standaard Dolby Digital 5.1, sommige games hebben DTS en een handvol (Uncharted) heeft LPCM 7.1. Maar gewoon native DTS HD of Dolby TrueHD hebben games niet. Maar als jij je PS3 Fat instelt op LPCM of je PS3 Slim op bitstream en er een Blu-ray met HD Audio in doet dan moet het goed gaan. Moet de HDMI dus wel door de receiver gaan en je receiver moet het aankunnen, weet niet welke receiver je hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:24:
[...]

Games hebben standaard Dolby Digital 5.1, sommige games hebben DTS en een handvol (Uncharted) heeft LPCM 7.1. Maar gewoon native DTS HD of Dolby TrueHD hebben games niet. Maar als jij je PS3 Fat instelt op LPCM of je PS3 Slim op bitstream en er een Blu-ray met HD Audio in doet dan moet het goed gaan. Moet de HDMI dus wel door de receiver gaan en je receiver moet het aankunnen, weet niet welke receiver je hebt namelijk.
tnx, zal t eens proberen, heb een ps3 slim en denon avr 1910
is het dan sowieso het beste om de ps3 slim op bitstream in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HenkS schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
tnx, zal t eens proberen, heb een ps3 slim en denon avr 1910
is het dan sowieso het beste om de ps3 slim op bitstream in te stellen?
Ja, want de PS3 Slim kan alle audio via bitstream versturen en de AVR-1910 kan alles decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Ik heb zelf al een tijdje een 2310 en nu hebben m'n ouders er ook één. Alle AV apparatuur is op de 2310 aangesloten en vanaf de 2310 loopt er een HDMI kabel naar de TV. Zij hebben de wens om af en toe beeld te kijken van hun decoder maar te luisteren naar een ander apparaat, zoals CD speler.

Ik heb geprobeerd de bron te selecteren die we wilden beluisteren en dan via het menu naar de video instellingen te gaan en als bron 'Source' te wijzigen naar hetgeen we wilden bekijken, in de hoop dat het geluid zou blijven van het apparaat dat we op dat moment hoorden. Maar die instelling leek helemaal niets te doen.

Enig idee of het überhaupt mogelijk is om video weer te geven van de ene bron en dan te luisteren naar de andere bron? Als dat niet mogelijk is met de 2310, is er dan een mogelijkheid om dit met andere hardware voor elkaar te krijgen?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 08:54
Crusader schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:15:
Enig idee of het überhaupt mogelijk is om video weer te geven van de ene bron en dan te luisteren naar de andere bron?
Vroeger had je daar de V.Select knop voor waarmee je dus eerst je audio bron koos en daarna met de V.Select knop de video bron koos. Op de nieuwere modellen schijnt dat echter niet te werken met HDMI bronnen. Dit staat ook zo vermeld in Batpigs FADQ pagina (zoek even op V.Select) http://batpigworld.com/fadq.html

Zoals daar staat kan je -- als dat mogelijk is in jouw situatie -- in plaats van de decoder via HDMI deze via component en digitale audio aansluiten op de receiver. Dan kan je hem wel selecteren via de V.Select knop. Dat zou je dus eens kunnen proberen. Ik weet niet of de beeldkwaliteit hierdoor slechter wordt, volgens mij mag dat niet uitmaken, er even van uitgaande dat de decoder zijn HD signaal over component kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

RDC-O5- schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:37:
[...]

Vroeger had je daar de V.Select knop voor waarmee je dus eerst je audio bron koos en daarna met de V.Select knop de video bron koos. Op de nieuwere modellen schijnt dat echter niet te werken met HDMI bronnen. Dit staat ook zo vermeld in Batpigs FADQ pagina (zoek even op V.Select) http://batpigworld.com/fadq.html

Zoals daar staat kan je -- als dat mogelijk is in jouw situatie -- in plaats van de decoder via HDMI deze via component en digitale audio aansluiten op de receiver. Dan kan je hem wel selecteren via de V.Select knop. Dat zou je dus eens kunnen proberen. Ik weet niet of de beeldkwaliteit hierdoor slechter wordt, volgens mij mag dat niet uitmaken, er even van uitgaande dat de decoder zijn HD signaal over component kan versturen.
ik vind dit ook wel een gemis ja. als ik bezoek heb wil ik wel eens voetbal via digicoder aanzetten op de tv, maar dan radio muziekje op de achtergrond, dit kan nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

RDC-O5- schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:37:
[...]

Bedankt voor deze nuttige info! Ze willen soms muziek luisteren tijdens het kijken van een film, aan ondertiteling hebben ze dan genoeg :P
Dus beeldkwaliteit is niet van toepassing bij het luisteren van muziek. Ik ga die component-optie proberen.

Edit: heel fijn, bovenstaande werkt perfect! Toch aangeraden de firmware van de Denon te laten updaten, omdat ze nog in de garantieperiode zitten en al die nieuw aangeschafte apparatuur niet perfect samenwerkt.

Eén ding vraag ik me nog af: alle inputs zijn aangesloten op de Denon en de TV is op de HDMI monitor uitgang aangesloten. Waarom valt dan toch nog het geluid weg als de TV wordt uitgezet? Bij mij thuis valt ook het geluid heel even weg als de TV wordt uitgezet en gaat daarna toch weer verder. Snap er niks van...

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 08-08-2010 23:02 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Superfly04
  • Laatst online: 12-07-2024
Hoi,

ik heb een denon 1910 icm met een harman kardon hkts 16 setje gekocht. (ben geen audiofreak).
Deze hk subwoofer heeft een jack ingang die bij de handleiding omschreven wordt.
Zodra een triggersignaal tussen 3 en 30 V (AC of DC) wordt ontvangen, zal de versterker van de HKTS200SUB worden ingeschakeld.
Ook staat er:
De versterker van de HKTS200SUB wordt uitgeschakeld 15 tot 20
seconden nadat het triggersignaal wegvalt. Dat gebeurt ook wanneer de Power On
Mode 3 schakelaar op AUTO staat.
Ik vraag mij af:
- Als je een film zit te kijken is 15 seconden dan niet kort (soms kan het even stil zijn ?)
- Heeft de denon 1910 de mogelijkheid om een trigger kabel aan te sluiten ? (dan gaat het niet meer om een audiosignaal, maar om een stroomsignaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 23:19
Iemand de 3311 al gezien voor een leuke prijs (ze staan nu hier en daar te koop voor de adviesprijs van 1499,-)?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h40d schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:45:
Iemand de 3311 al gezien voor een leuke prijs (ze staan nu hier en daar te koop voor de adviesprijs van 1499,-)?
Tja, als je de grens over gaat bij Duitsland (en die afstand is niet te groot voor je), dan kun je het voor een mooi prijsje kopen. Schluderbacher, even mailtje sturen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:16:
[...]

Tja, als je de grens over gaat bij Duitsland (en die afstand is niet te groot voor je), dan kun je het voor een mooi prijsje kopen. Schluderbacher, even mailtje sturen en je weet het.
Dat kan ik je zo zeggen: 1098 voor de 3311. Ik ben hem stiekem aan het vergelijken met de nieuwe Pioneer VSX-LX53 (die kost 1079).

[ Voor 11% gewijzigd door giohardcore op 13-08-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
1098 voor de 3311 lijkt me een zeer goede prijs. Bij Stassen is ie voor 1349,- te koop, dus dat is best een verschil (heb ik wel een halve tank diesel voor over).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
h40d schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:17:
1098 voor de 3311 lijkt me een zeer goede prijs. Bij Stassen is ie voor 1349,- te koop, dus dat is best een verschil (heb ik wel een halve tank diesel voor over).
Is inderdaad een goede prijs. Toen ik bij Stassen vertelde wat de 3310 kostte bij Schluderbacher (995) zeiden ze ook al dat dat zeer scherp was en dat zij daar niet mee konden concurreren.

Die receiver heb ik nu wel duidelijk (de Denon of de Pioneer), maar nu die speakers nog...wordt het Heco, Phonar, Quadral, Canton, Focal, monitor Audio.... -zucht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Heb een e-mail gestuurd naar Schluderbacher om die prijs te bevestigen. Als de 3311 daar op voorraad is, ga ik hem volgende week halen. Ben benieuwd hoe dat zal klinken t.o.v. mijn oude Yamaha RXV-530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
h40d schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:19:
Heb een e-mail gestuurd naar Schluderbacher om die prijs te bevestigen. Als de 3311 daar op voorraad is, ga ik hem volgende week halen. Ben benieuwd hoe dat zal klinken t.o.v. mijn oude Yamaha RXV-530.
Als ik dan de week erna kom en ze zeggen daar dat ze net de laatste verkocht hebben he...dan kom ik je halen >:) . Maar ja, ik ben toch nog eerst 4 maanden bezig met de speakers ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
Ben ondertussen ook serieus naar de 1910 aan het kijken, Twee dingen vraag ik me daarbij af:
1. ik hoor niemand over het feit dat de xx10 over "slechts" over HDMI 1.3 beschikt. Is 1.4 niet een enorm plusunt, gezien de snelle opkomst van 3D-video en het feit dat een versterker een aantal jaartjes mee zal moeten? De xx11-serie heeft dit wel maar helaas geen extra HDMI-ingangen en zelfs minder andere.
2. voorlopig zal ik nog even met mijn oude sony surroundspeakers moeten doen. Deze hebben echter een nom. impedantie van 2,7 Ohm. Gaat dat een probleem opleveren icm de 1910?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Meh, de vraag is natuurlijk: Wil je wel gelijk overstappen naar 3D-video? Voor mij zal dit echt een techniek zijn die je bij mij niet zo snel zal zien. Ik zie ook niet de meerwaarde ervan thuis (bios is wel geinig). Het enige wat een pluspunt van 1.4 zou zijn, is de audio return. Maar om je druk je maken voor 3D-video.. Heb pas een mooie LED gehaald, die ga ik niet door de hype over een paar jaar vervangen..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.