Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 110.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hm, hebben jullie nog een mening over mijn bericht iets hier boven?

Wat is trouwens het verschil tussen de PMA-1510 en de 710? Ik kan maar weinig vinden over de verschillen, zo ook bij deze Stassen links. En toch is de 1510 zo'n 500 euro duurder? Of zie ik iets over het hoofd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sponge op 04-06-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
PMA-1510 is een heel andere klasse/serie dan de PMA-710. Zie je niet alleen terug in het gewicht van de PMA-1510 die bijna 2,5 maal zo zwaar is als de PMA-710. Gewicht zit onder andere in de beter voeding van de PMA-1510 die ook meer vermogen levert. Zie je onder andere terug in de data onder het vermogen onder 4 Ohm, 1 kHz met 0.7% THD: de PMA-1510 haalt daar de 140 Watt waar de PMA-710 daar net de 85 Watt haalt. Komt ook door de onafhankelijk voeding voor de voor- en eindversterker gedeelten. Verder kan je de PMA-1510 bi-ampen wat met de PMA-710 volgens de specificaties niet kan. Verder zal je aan de achterkant net wat meer aansluitingen vinden die ook net wat beter zijn afgewerkt. Als dat de PMA-1510 vergulde connectoren heeft en de PMA-710 niet. In de PMA-1510 zijn ook veel dingen/kennis gebruikt uit de nog hogere PMA-2010. Denk hierbij aan waarbij de transformatoren zo zijn opgesteld dat er zo min mogelijk magnetische straling lekt is overgenomen en een 27mm motor-aangedreven volumeregeling.

Dus er zijn zeker wel verschillen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ah, dankje wel Fear1986! Ik had het verschil in gewicht ook duidelijk gezien; maar kon nou niet precies qua specs de verschillen vinden. Ik denk dat de PMA-1510 dan misschien iets teveel van het goede is voor de eerder genoemde Canton Vento 880DC. Of denk je dat de extra 'juice' toch wel welkom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:31:
Ik ben helaas nog helemaal niet thuis op het HIFI front, dus bij voorbaat mijn excuses voor mijn onwetendheid.

Op dit moment krijg ik mijn audio en videosignaal via glasvezel binnen. Dit loopt eerst naar mijn settopbox (Amino 130M) en vervolgens naar mijn tv (Samsung LE40B650). Ik wil nu graag mijn radio signaal ook via de Amino 130 M (1 HDMI & 1 SPDIF uitgang) naar de receiver laten lopen. Mijn huidige receiver is nodig aan vervanging toe. Mijn oog is gevallen op de Denon 1911 (In Duitsland uiteraard).

Mijn vraag is concreet, kan ik het signaal van de settopbox naar de receiver versturen via HDMI, daar vervolgens gebruik maken van het HDMI signaal voor de radio en via HDMI out ook het signaal doorsturen naar de tv? Blijft het met het geluid bij tv uitzendingen dan synchroon lopen met het beeld?

Alvast bedankt voor het antwoord!
wat me niet helemaal duidelijk is, wil je dat het geluid ook naar de tv gaat? zo stel je de vraag namelijk.

maar laat ik het zo zeggen, hdmi vanuit je setupbox naar de denon en deze zorgt dat het geluid via de denon gaat en het beeld vanuit de denon via hdmi naar je tv

en ja dat loopt synchroon, en anders kun je dit ook aanpassen met lypsync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sponge schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:27:
Ah, dankje wel Fear1986! Ik had het verschil in gewicht ook duidelijk gezien; maar kon nou niet precies qua specs de verschillen vinden. Ik denk dat de PMA-1510 dan misschien iets teveel van het goede is voor de eerder genoemde Canton Vento 880DC. Of denk je dat de extra 'juice' toch wel welkom is?
Mmm lastig. Met de PMA-1510 zit je zeker goed, daar zal geen twijfel over bestaan. Ook omdat velen de "regel" aanhouden prijs speaker == prijs versterker. Dus dan zit je wel in dezelfde klasse. Met de PMA-1510 heb je wel veel meer ademruimte dan met de PMA-710. Zeker omdat de Canton's "maar" een gevoeligheid hebben die onder de 88 dB ligt. Denk dat het met de PMA-710 wel moet lukken overigens, maar je speelt meer op zekerheid met de andere. Jammer dat er geen tussenmodel als de PMA-1010 is, dan was de keuze sneller gemaakt :P

Durf je niet voor 100% zeker te zeggen dat die PMA-710 het gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik ben een totale noob op audio gebied. Dus vergeef me als ik rare dingen zeg :)
Ik heb thuis een LG home cinema set van het type LH-RH760IA. Nu begint dit ding steeds meer kuren te vertonen en wil ik een andere receiver kopen. Denon is mij al door meerdere mensen aanbevolen.
Bijkomend issue is dat mijn subwoofer een LG aansluiting heeft dat waarschijnlijk van LG zelf is. Ronde stekker met boven 2 pinnen, midden 4 pinnen, onder 3 pinnen. Waarschijnlijk moet ik naast een receiver ook een nieuwe subwoofer kopen. De huidige boxen zijn van die hoge palen, en die wil ik wel graag houden. De kabeltjes zijn gewoon de metalen draadjes die ik in deze situatie achterin de subwoofer heb vast gedraaid aan de aansluitingen.
Ik weet niet echt wat ik moet vragen aan specificaties, maar als de receiver de zelfde specificaties heeft als dit ding van LG vind ik het al snel goed. ( DTS, Dolby Digital ).
Kan iemand mij een receiver aanraden? Ik weet ook niet echt hoe sterk de receiver mag zijn.
Stroomverbruik van dit LG setje is 40 W volgens een site met specificaties en het RMS vermogen is 100 W.
Alvast bedankt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:56:
[...]

wat me niet helemaal duidelijk is, wil je dat het geluid ook naar de tv gaat? zo stel je de vraag namelijk.

maar laat ik het zo zeggen, hdmi vanuit je setupbox naar de denon en deze zorgt dat het geluid via de denon gaat en het beeld vanuit de denon via hdmi naar je tv

en ja dat loopt synchroon, en anders kun je dit ook aanpassen met lypsync :)
De vraag was misschien wat onduidelijk gesteld. Mijn vraag was eigenlijk of ik ook het digitale radio signaal eruit kan filteren op de receiver, zodat ik geen coax hoef door te trekken (net nieuwe vloer en die wil ik heel houden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Wil dit graag met jullie delen. Heb de Sonos Zp90 via AC out (voeding) aangesloten op mijn Denon 2809. Audio analoog top kabeltje naar Denon. Boven staat zonebridge van Sonos. Trek alles nu wireless van mij harde schijf en ook nog alle internet radio in de wereld. Bedien het allemaal met mijn IPhone. Ben erg onder de indruk van dit alles. Vooral als je FLAC afspeelt. Wat een kwaliteit. Mijn luidsprekers zijn KEF XQ 30. Top speaker die er ook nog erg mooi uitziet. CD/BR via Oppo. BDP83. Sonos een echte aanrader als het in je budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook een voorstander van het Sonos systeem. Vrijdag nog een aantal Bundles bij iemand thuis geïnstalleerd en het leuke is gewoon dat je een heel huis kan voorzien van een muzieksysteem wat via een fraaie wifi remote/iPhone bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:23:
[...]

De vraag was misschien wat onduidelijk gesteld. Mijn vraag was eigenlijk of ik ook het digitale radio signaal eruit kan filteren op de receiver, zodat ik geen coax hoef door te trekken (net nieuwe vloer en die wil ik heel houden ;))
De Denon haalt geluid eruit ja en stuurt beeld door

in feite prik je al je hdmi apparaten in de denon en heb je 1 hdmi out naar je tv. dus ja dit kan
ik hoop dat t zo duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

FeaR1986 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:40:
[...]

Mmm lastig. Met de PMA-1510 zit je zeker goed, daar zal geen twijfel over bestaan. Ook omdat velen de "regel" aanhouden prijs speaker == prijs versterker. Dus dan zit je wel in dezelfde klasse. Met de PMA-1510 heb je wel veel meer ademruimte dan met de PMA-710. Zeker omdat de Canton's "maar" een gevoeligheid hebben die onder de 88 dB ligt. Denk dat het met de PMA-710 wel moet lukken overigens, maar je speelt meer op zekerheid met de andere. Jammer dat er geen tussenmodel als de PMA-1010 is, dan was de keuze sneller gemaakt :P

Durf je niet voor 100% zeker te zeggen dat die PMA-710 het gaat trekken...
Hm, ben er ook nog steeds niet helemaal uit; deze twee versterkers verschillen me net iets teveel qua prijs namelijk. Weet je toevallig nog een ander (Denon) alternatief? Volgens mij is er niet zo heel veel keuze op Stereo receiver gebied vrees ik :/. Misschien dan toch nog maar even naar andere merken kijken. Zijn er nog speculaties of er nieuwe modellen op de markt komen, dit jaar ? (Zoals die "1010"? :P ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Ik heb voornemens een Denon AVR-1911 aan te schaffen en mijn vraag is eigenljik of deze wel sterk genoeg is om een paar kefs IQ90 aan te sturen ?
Ook zat ik te denken aan de Marantz SR5004 maar de Denon lijkt mij meer mogelijkheden te hebben.
In eerste instantie gebruik ik alleen maar stereo, later eventueel aangevuld met een sub.
Het idee is dan om ze eventueel te bi-ampen voor meer power.
Graag jullie inbreng ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Brabso schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:49:
Ik heb voornemens een Denon AVR-1911 aan te schaffen en mijn vraag is eigenljik of deze wel sterk genoeg is om een paar kefs IQ90 aan te sturen ?
Die Kefs zijn enorm gevoelig en 8 ohm.. De versterker hoeft dus niet heel veel vermogen te leveren. Dus ja, die is sterk zat :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ok, bedankt voor je info.
Kan ik eventueel later ook een eindversterker op de Denon 1911 aansluiten, tenminste weten jullie of die mogelijkheid er is ? Mocht ik toch iets meer power willen hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:49:
Ook zat ik te denken aan de Marantz SR5004 maar de Denon lijkt mij meer mogelijkheden te hebben.
In eerste instantie gebruik ik alleen maar stereo, later eventueel aangevuld met een sub.
Het idee is dan om ze eventueel te bi-ampen voor meer power.
Graag jullie inbreng ... _/-\o_
Ik zou die Marantz kopen als ik jou was.
Veel muzikaler en in surround ook veel beter dan die Denon.
De Marantz heeft ook plenty mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Tsja de een zweert bij denon en de ander bij marantz, het zijn beide natuurlijk niet de hoogste klasses en volgens mij zit hier niet heel veel verschil in.
Nog graag een mening van jullie.
De Kef IQ90 2dehands of voor hetzelfde geld de monitor audio r270hd nieuw ...?
De monitor audios daar koop ik dan met de tijd nog een sub voor.
Toch is de kef volgens mij toch wel een standje hoger dan de mon.audio maar heb hier zelf niet zoveel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor Audio, hoort in dezelfde categorie en beluisteren is de boodschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hm, toch nog even zitten te kijken naar Denon opties. Ik zie dat de DRA-710 (dus niet de PMA), 2x 80w heeft op 8 Ohm (ipv (specs). De PMA heeft daar 2x 50watt. Er zal vast wel iets kwaliteit verschil zijn, alhoewel dat in dit topic niet echt naar voren komt...

Het enige alternatief wat ik nog gevonden is de Cambridge Azur 650A/650C, alleen is het imo jammer dat die CD player geen USB support heeft voor externe devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 15:49
Kent iemand misschien het volgende probleem? Ik heb mijn playstation 3 met HDMI aangesloten via mijn denon 1910 naar mijn tv (Samsung C6700). Het beeld is helemaal goed tot ik in het ps3 menu het spel wat er op dat moment in zit selecteer. Mijn beeld valt dan weg en komt na een paar seconde terug. Dit blijft zich herhalen.

Als ik op start druk start het spel wel en is me beeld verder ook prima. Het valt niet meer weg. Wanneer ik uit het spel terug ga naar het ps3 menu werkt het wel goed. Weet iemand wat dit is? :|

Ik heb geprobeerd te zoeken naar eerdere posts, omdat ik dacht het al een keer te hebben gelezen. Ik kan het alleen niet vinden en misschien heb ik mij vergist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vragen betreffende de 2310 hoop dat iemand er antwoord op heeft??

Mij valt het als ik een muziekdvd op heb staan die voorzien is dts-hd master audio geluid dat ik zo aan me volumeknop moet hangen oftewel best wel harder moet zetten of hoort dit zo??
Misschien een instelling niet goed staan??
Alles is trouwens aangesloten via de hdmi.

Ook zie wel eens als er een dvd afgespeelt gaat worden in de display van de 2310 staan dial norm offset -4 db, wat houdt dit in en moet ik dan wat veranderen??

Zijn er ook zoiets van ideale of beste instellingen voor de 2310??
Wat betreft deze laatste vraag mag dit ook via een PB beantwoord worden, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Ik heb een vraag omtrent mijn Denon 1908. Heeft iemand enig idee waar dit stuk plastic op de foto voor dient en waarom het erop zit? Kan ik het er zomaar afhalen? Dan staat mijn DVD-speler tenminste weer recht.

[url="http://static.tz.nl/f/g/34505_4fe7bc32.jpg" class="lightview"]Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/content/34505_4fe7bc32.jpg[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Dat had iemand hier al een keer uitgelegd, namelijk dat hij erop zit ivm hitte :) Minder gauw je vingertjes verbranden }:O

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 16:49
Goede avond mede Denon gebruikers.

Ik heb hier de Denon 1910 staan en daarop de JBL northridge serie aangesloten (4xE80, E-nogwat center) en nou kan ik de reciever tot vol. 82 door draaien maar na een tijdje wordt de reciever vrij warm en gaat ie in protect al op vol. 70. Aangezien hij al in een lager volume op protect gaat dan wat ie maximaal aan moet kunnen lijkt me dit door de warmte in de reciever te komen. Mijn idee is dan om er 1 of 2 coolers op de bovenkant te monteren of de bovenkant eraf halen en ze binnen in te doen.

Maar de vraag dus zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad of ligt het misschien toch ergens anders aan?

M.v.g. Bryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

bryan1988 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:07:
Goede avond mede Denon gebruikers.

Ik heb hier de Denon 1910 staan en daarop de JBL northridge serie aangesloten (4xE80, E-nogwat center) en nou kan ik de reciever tot vol. 82 door draaien maar na een tijdje wordt de reciever vrij warm en gaat ie in protect al op vol. 70. Aangezien hij al in een lager volume op protect gaat dan wat ie maximaal aan moet kunnen lijkt me dit door de warmte in de reciever te komen. Mijn idee is dan om er 1 of 2 coolers op de bovenkant te monteren of de bovenkant eraf halen en ze binnen in te doen.

Maar de vraag dus zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad of ligt het misschien toch ergens anders aan?

M.v.g. Bryan
ik heb de mijne vaak tussen 70-80 staan als ik ff lekker wil genieten... heb ook een 1910 en die wordt niet eens echt warm, kan er makkelijk mijn hand op leggen

heb je er apparatuur dicht op staan, afgesloten kast ofzo? hoe is ie opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
FikkieHo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:29:
Dat had iemand hier al een keer uitgelegd, namelijk dat hij erop zit ivm hitte :) Minder gauw je vingertjes verbranden }:O
Net of zo'n plasticje helpt... Maar goed, ik kan het er dus afhalen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
HenkS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:38:
[...]

ik heb de mijne vaak tussen 70-80 staan als ik ff lekker wil genieten... heb ook een 1910 en die wordt niet eens echt warm, kan er makkelijk mijn hand op leggen

heb je er apparatuur dicht op staan, afgesloten kast ofzo? hoe is ie opgesteld?
Nee, hij staat open op het meubel.. als ik mn hard erboven houd na een half uurtje hard gestaan te hebben komt er behoorlijk wat hitte van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

bryan1988 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:30:
[...]

Nee, hij staat open op het meubel.. als ik mn hard erboven houd na een half uurtje hard gestaan te hebben komt er behoorlijk wat hitte van af
zal t vanavond ook s proberen, al heb ik van t weekend saving private ryan gekeken en stond ie ook 70+ (moest even mijn nieuwe sub testen) en ik was zwaar onder de indruk (nu nog haha damn..) maar werd volgens mij niet zo heet, al voel ik niet zo vaak aan mijn receiver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Bryan, check even of zone 2 ook aanstaat. Dat kan de warmte verklaren. Dan staat de 2e versterker ook aan terwijl er niet op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Hallo ik zit met een dilemma.

Ik zou heel graag mijn home cinema willen upgraden (nu een standaard Sony 5.1 setje).
Na veel gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een Denon 1910 icm bijvoorbeel de Focal Chorus 8** serie. Eerst 2 fronts en daarna doorsparen voor de gehele 5.1 setup.
Het probleem is dat ik er bij de vrouw geen vloerstaanders in krijg in het huis waar we nu in vertoeven. :/
Door uitbreiding van mijn home cinema met mediaplayer en (toekomstige) squeezebox zit ik toch erg om aansluitingen verlegen, dus die nieuwe reciever moet er toch wel komen.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is deze reciever te kopen en hier het oude Sony 5.1 setje (4 Ohm) op aan te sluiten in afwachting tot het moment dat we verhuist zijn en ik de vrouw heb kunnen overtuigen van het belang van deze Focals (of iets soortgelijks).

Mocht het niet mogelijk zijn mijn oude melkpakjes hierop aan te sluiten dan vraag ik mij af wat wijsheid is. Dan maar een compleet 5.1 setje aanschaffen (KEF eitjes, Focal domes etc) om hier later nog 2 staanders aan toe te voegen? Of toch maar 2 boekenplankformaatjes kopen en die later als rears gebruiken?
Ik vind het niet erg veel te lezen en me er in te verdiepen, maar ik ben nu even mijn richting kwijt ;) Ik hoop dat jullie mij even de goede richting op kunnen schoppen :z

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Neurd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:24:
Hallo ik zit met een dilemma.

Ik zou heel graag mijn home cinema willen upgraden (nu een standaard Sony 5.1 setje).
Na veel gelezen te hebben gaat mijn voorkeur uit naar een Denon 1910 icm bijvoorbeel de Focal Chorus 8** serie. Eerst 2 fronts en daarna doorsparen voor de gehele 5.1 setup.
Het probleem is dat ik er bij de vrouw geen vloerstaanders in krijg in het huis waar we nu in vertoeven. :/
Door uitbreiding van mijn home cinema met mediaplayer en (toekomstige) squeezebox zit ik toch erg om aansluitingen verlegen, dus die nieuwe reciever moet er toch wel komen.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is deze reciever te kopen en hier het oude Sony 5.1 setje (4 Ohm) op aan te sluiten in afwachting tot het moment dat we verhuist zijn en ik de vrouw heb kunnen overtuigen van het belang van deze Focals (of iets soortgelijks).

Mocht het niet mogelijk zijn mijn oude melkpakjes hierop aan te sluiten dan vraag ik mij af wat wijsheid is. Dan maar een compleet 5.1 setje aanschaffen (KEF eitjes, Focal domes etc) om hier later nog 2 staanders aan toe te voegen? Of toch maar 2 boekenplankformaatjes kopen en die later als rears gebruiken?
Ik vind het niet erg veel te lezen en me er in te verdiepen, maar ik ben nu even mijn richting kwijt ;) Ik hoop dat jullie mij even de goede richting op kunnen schoppen :z
persoonlijk (dus echt persoonlijk) heb ik ook met dit dilemma gezeten. Overigens vind ik zelf grote staanders ook niet mooi (en in mijn nieuwe huis zouden deze ook niet meer naast het dressoir passen) dus ik ben ook een hele tijd opzoek gegaan naar een andere oplossing.

ik heb nu gekozen voor een 2.1 setup met een denon 1910 die ik later nog makkelijk kan uitbreiden naar 5.1

ik heb nu 2x B&W m1 gekozen als front speakers met een gemini II subwoofer. En ik vind dit echt helemaal top. De B&W m1 vind ik kwalitatief echt helemaal geweldig en de sub heeft echt een hele goede bas. En als ik er 5.1 van ga maken dan neem ik gewoon 5x de b&w m1 boxen.

Voor dergelijk kleine boxen vind ik het echt geweldig geluid (gisteren en eergisteren heb ik Gladiator en Saving private ryan gekeken om eens goed te testen en in te stellen) en op een gegeven moment was ik aan de bank aan het voelen of deze niet aan het bewegen was (was niet zo) maar geeft aan hoe ik door het geluid in de film werd gezogen toen de bommen in Saving private ryan ontplofte.

Maar goed, waarvoor wil je het gebruiken, het is geen set om je met muziek helemaal weg te blazen als je ver van de set af staat, dit zal veel minder ruimtelijk zijn dan met grote zuilen. Maar met films is het top, en met muziek ook als je in de buurt van je set bent. (ik merk namelijk als ik naar de keuken loop (open keuken wel 7 meter lopen) dat het geluid volume al snel afneemt met deze kleinere boxen en dit had ik met grotere speakers minder.. maar goed, dat boeit mij niet, maar misschien jou wel?

edit: overigens kun je de gemini sub in elke kleur laten maken die je maar wilt, ik heb hem in mat wit en ziet gewoon super strak uit (vriendin ook weer blij :9 ) als je links/adres nodig hebt of meer info laat maar weten

[ Voor 3% gewijzigd door HenkS op 09-06-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij op dit moment niet even zozeer om welk merk speakers, maar meer om wat voor soort setup handig is.
Het feit is dat ik een nieuwe reciever, lees Denon, nodig heb voor de gestaag groeiende apparatuur.
1) kan ik die aansluiten op mijn standaard Sony home cinema setje, omdat vloerstaanders er komende 3 jaar in dit huis niet inzitten?
2) kan ik beter daarbij een compleet 5.1 setje kopen en daar over 3 jaar 2 vloerstaanders aan toevoegen als 7.1 of zullen die never nooit gaan passen bij zo'n compleet setje (zoals de Focal dome).
3) kan ik beter 2 boekenplankjes kopen en die over 3 jaar als rears gebruiken als vloerstaanders wel een optie worden?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Neurd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:13:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij op dit moment niet even zozeer om welk merk speakers, maar meer om wat voor soort setup handig is.
Het feit is dat ik een nieuwe reciever, lees Denon, nodig heb voor de gestaag groeiende apparatuur.
1) kan ik die aansluiten op mijn standaard Sony home cinema setje, omdat vloerstaanders er komende 3 jaar in dit huis niet inzitten?
2) kan ik beter daarbij een compleet 5.1 setje kopen en daar over 3 jaar 2 vloerstaanders aan toevoegen als 7.1 of zullen die never nooit gaan passen bij zo'n compleet setje (zoals de Focal dome).
3) kan ik beter 2 boekenplankjes kopen en die over 3 jaar als rears gebruiken als vloerstaanders wel een optie worden?
alle 3 de opties kunnen ja, denk dat meer de afweging is, hoeveel wil je nu en hoeveel wil je straks investeren. wil je nu 5.1, straks ook 5.1 of 7.1

alles kan, is echt wat je wilt investeren.
Ik maak wel uit je punten op dat je nu wel meteen 5.1 wilt klopt dat?

je hebt nu 5.1 set qua boxen, die kun je gebruiken alleen dan geniet je lang niet zo van je set als dat je kwalitatief beter spul hebt (neem aan dat je een redelijk standaard 5.1 sony setje hebt?)

Dus zou je nu de denon kunnen kopen met 5.1 set en later 2 vloerstaanders en dan 7.1 van maken of 2 boxjes van de 5.1 set weg doen en dan 5.1 met 2 vloerstaanders.

het is dus of je huidige 5.1 houden of goed investeren en nieuwe 5.1 kopen (dan is B&w m1 ook een goede optie overigens) is wel redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan1988
automaiti schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:07:
Bryan, check even of zone 2 ook aanstaat. Dat kan de warmte verklaren. Dan staat de 2e versterker ook aan terwijl er niet op aangesloten is.
Die stond dus blijkbaar weer eens aan, eens kijken wat voor verschil dit gaat maken anders gaat er toch echt een cooler in op of in de buurt komen.

Edit: net even een half uurtje op vol volume gehad, vind em nog steeds vrij warm worden maar in ieder geval niet in protect gegaan dus hopen dat et zo blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door bryan1988 op 09-06-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 13-09 21:02
Is er al een Denon receiver op de markt of komt er een Denon receiver op de markt die HDMI 1.4 ondersteund? Wellicht toch mee te nemen in een overweging om een receiver te kopen die jaren mee kan?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

virtualJac schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:29:
Is er al een Denon receiver op de markt of komt er een Denon receiver op de markt die HDMI 1.4 ondersteund? Wellicht toch mee te nemen in een overweging om een receiver te kopen die jaren mee kan?
de nieuwe lijn die uitkomt ja, dus 1911, 1611 etc

tada staat er zelfs meteen bij :
http://www.avland.co.uk/aasp/denon/1020/avr1911/avr1911.asp

[ Voor 11% gewijzigd door HenkS op 10-06-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Mijn Denon AVR 2809 heeft ineens problemen. De component in/uitgang doet helemaal niets meer. Via menu kan je de ingang kiezen maar geen enkele instelling werkt. Heeft iemand wellicht ervaring hiermee of heeft iemand een tip?
Gr. Heino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Reactie van de audio winkel :). De DRA700 heeft volgens hun ook niet genoeg vermogen om de speakers (Canton Vento 880DC, zie boven) tot hun recht te laten komen.

Komt inderdaad dus uit op de Cambridge Azur 650A en 650CD combinatie, of alleen de Denon PMA1510. Die Cambridge heeft alleen geen USB aansluiting :(. Ik gok dat de PMA1510 icm de Denon DCD710 300-400 euro duurder zal zijn. Lastige keuze :(.

Verder zit ik ook al een tijdje rond te kijken naar een middel om geluid vanaf mijn laptop naar de versterker te transmitten. Ik kan vele noname dingetjes vinden, maar wat gebruikt de hedendaagse tweaker wanneer kabels gesmeden door elfjes in maanlicht niet praktisch is? (;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Na veel dit topic te volgen ben ik er van overtuigd geraakt dat ik een denon wil en heb gister dus ook een avr 1910 voor 499 (prima voor voor in NL ?) opgehaald.
Ik heb wat handleidingen door zitten lezen en dergelijke en er rest mij op dit moment 1 vraag.

Er wordt gesproken over zone 2 setup maar ik zie ook speaker a en b.
Als ik front speaker b bijvoorbeeld in mijn tuin zou zetten en ik kies speakers a+b, dan heb ik toch heel die zone 2 niet nodig ?
Er wordt namelijk gesproken over de optie om de analoge output te gebruiken om een andere versterker op aan te sluiten OF je surround back speakers te misbruiken voor zone 2... maar dit is dan toch een derde optie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Superfly04 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:54:
Na veel dit topic te volgen ben ik er van overtuigd geraakt dat ik een denon wil en heb gister dus ook een avr 1910 voor 499 (prima voor voor in NL ?) opgehaald.
Ik heb wat handleidingen door zitten lezen en dergelijke en er rest mij op dit moment 1 vraag.

Er wordt gesproken over zone 2 setup maar ik zie ook speaker a en b.
Als ik front speaker b bijvoorbeeld in mijn tuin zou zetten en ik kies speakers a+b, dan heb ik toch heel die zone 2 niet nodig ?
Er wordt namelijk gesproken over de optie om de analoge output te gebruiken om een andere versterker op aan te sluiten OF je surround back speakers te misbruiken voor zone 2... maar dit is dan toch een derde optie ??
volgens mij klopt het wat je zegt. speaker a+b is iets anders dan zone 2. en als jij speaker b in de tuin kunt zetten heb je zone 2 niet nodig.

maar het idee hierachter (is volgens mij) dat mensen speakers niet graag gaan of niet kunnen verzetten (groot of ze hangen op, of draden liggen onder de vloer/plint) en daarvoor zou je zone 2 dan kunnen gebruiken, om speakers die je af en toe s aansluit om elders te zetten. (althans zo zou ik het gebruiken). maar als jij je speakers (b) kunt verzetten heb je zone 2 niet nodig nee.

en zone 2 wordt inderdaad gesproken over andere versterker, maar dat is inderdaad NOG een optie, want zone 2 kun je volgens mij ook voor een paar extra boxen gebruiken, ook zonder versterker ertussen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
maar het idee hierachter (is volgens mij) dat mensen speakers niet graag gaan of niet kunnen verzetten (groot of ze hangen op, of draden liggen onder de vloer/plint) en daarvoor zou je zone 2 dan kunnen gebruiken, om speakers die je af en toe s aansluit om elders te zetten. (althans zo zou ik het gebruiken). maar als jij je speakers (b) kunt verzetten heb je zone 2 niet nodig nee.
Waarom zou je het moeten verzetten ? Is het niet zo dat je b.v. je 7.1 setup in de woonkamer hebt staan en 2 speakers in de tuin (watervast ofzo ) hebt staan, en je dan vervolgens kan kiezen om de b wel of niet aan te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Je kunt in zone 1 en zone 2 een andere bron afspelen, dat lukt je met speaker A en B niet...

(Het is wel aan wat beperkingen gebonden bij de instapmodellen als de 1910 (maar ook nog de 2310), volgens mij kun je bijvoorbeeld geen digitale bronnen spelen naar zone 2.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

HenkS schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:20:
[...]
want zone 2 kun je volgens mij ook voor een paar extra boxen gebruiken, ook zonder versterker ertussen ofzo.
Klopt.
Xander schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:30:
Je kunt in zone 1 en zone 2 een andere bron afspelen, dat lukt je met speaker A en B niet...

(Het is wel aan wat beperkingen gebonden bij de instapmodellen als de 1910 (maar ook nog de 2310), volgens mij kun je bijvoorbeeld geen digitale bronnen spelen naar zone 2.)
Is ook correct, staat in de handleiding. Het is niet mogelijk om de digitale audiosignalen die binnenkomen via HDMI, COAXIAL of OPTICAL-aansluitingen in ZONE2 weer te geven."

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
ik denk dat het mij duidelijk is, nu is er toch nog een 2e vraag naar boven gekomen.
Ik heb 7.1 eigenlijk nooit overwogen vanwege de reden dat het mij overkill leek in de soort woonkamer die ik heb. Nu zie ik dat er meer mogelijkheden zijn als ik dacht en wil ik het toch overwegen.
Ik wil graag jullie ervaring mening over wat jullie hier de beste setup zouden vinden:
- 5.1
- 6.1 surround back speaker
- 7.1 front speakers high
- 7.1 surround back speakers

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/98/huiskamer.jpg

Hier is
- blauw de bank
- groen de tv,
- rood een kastdeur (kan dus niets aan ophangen behalve helemaal rechts in de hoek
- bruin de speakers zoals ik het bij een 5.1 setup zou doen. (speakers zouden eventueel direct links en recht van de tv kunnen).

Heeft in dit geval een setup met meer speakers echt meerwaarde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

Superfly04 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:21:
Heeft in dit geval een setup met meer speakers echt meerwaarde ?
De audiofiel zal waarschijnlijk 'ja' zeggen >:) maar ik zie het voordeel op dit moment sowieso nog niet van 7.1. Er zijn maar weinig films die 7.1 ondersteunen, dus wordt het 7.1 geluid gemaakt door je receiver. Mijn voorkeur zou (als je tekening ook een beetje in verhouding is) 'gewoon' 5.1 zijn.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe groot die ruimte is en wat je budget is, maar over het algemeen zeg ik altijd: investeer liever in een goede 5.1 set. Omdat er te weinig 7.1 materiaal is, dus wordt het meestal maar een beetje omgezet naar 7.1 wat lang niet zo geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Ja de ruimte is inderdaad redelijk naar verhouding getekend.
Ik denk dat ik dan toch voor een goede 5.1 set ga, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Sandyman538 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:37:
[...]

De audiofiel zal waarschijnlijk 'ja' zeggen >:) maar ik zie het voordeel op dit moment sowieso nog niet van 7.1. Er zijn maar weinig films die 7.1 ondersteunen, dus wordt het 7.1 geluid gemaakt door je receiver. Mijn voorkeur zou (als je tekening ook een beetje in verhouding is) 'gewoon' 5.1 zijn.
De audiofiel zal waarschijnlijk 'stereo' zeggen...

Ik zou ook voor een 5.1 opstelling kiezen, om de bovengenoemde redenen, weinig ondersteuning en liever betere 5.1 dan slechtere 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doekie19 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:47:
Beste heren en dames.

Ik heb nu 2 weken een Denon avr-2310 staan (veel beter dan mijn oude Pioneer) maar ik wil, met de tijd, een paar andere speakers. Ik heb nu een JBL setje 5.1 inclusief subwoofer en wil dit vervangen voor een Mirage 5.1 set de OS3 sat system inclusief de subwoofer.

Heeft iemand ervaring met deze speakers of beter nog met deze combinatie?
Ha doekie,
ik heb zo'n combinatie; ik weet niet of het nog relevant voor je is maar toch ff gepost;

Op de luidsprekersboxen Mirage 2x OS-3FS, 1x OS3-Center, 4x OS3-SAT en de Subwoofer Omni M8 is aangesloten een Denon 3808A, DVD-2500BT, appleTV en mac-mini mediacenter.
Deze set gebruiken we voor beeld bij onze Full HD beamer. De reden voor deze set van speakers is gewoon;
omdat ik verschillende beluisterd heb, en de spreiding, de natuurlijke klank, en de accuratesse waarmee Mirage het geluidsbeeld neerzet is gewoon on overtrefbaar.
Voorheen had ik in deze omgeving staan de bekende infinity surround set (brrr), daarna de overbekende Klipsch home cinemaset 7+1 (was er goed, maar ontzettend pompeus) ... en toen voor mijn stereo set (Cambridge audio) in aanraking gekomen met het merk Mirage. Ik heb hier de Mirage FRX-9 staan gewoon waanzinnig goed! (althans vind ik) en na lang beraad is de Klipsch ook omgeruild voor de Omnisat serie, wel heel veel geluisterd en vergeleken en toen pas bemerkte ik hoe een Dolby surround kan klinken!

Ik hoop dat ik je warm gemaakt heb voor het merk Mirage ... Look en Listen in Geldermalsen! De mirage speakers kan je kopen in Zaltbommel en ik kreeg er 10% vanaf.

groetjes Max
max@mackenzie.cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig
net voor het weekend even gechecked of op de duitse website al iets meer te melden was over de 2311 / 3311 en wat schetst mijn verbazing : info over de nieuwe 2311 ... ik dacht eindelijk ... dan zal de 3311 ook wel komen.
10 minuten later ... niets meer te vinden over de 2311 ...

maar wel in cache :-) .... en na aanpassing van de adresbalk id ... ook de 3311 :-)

http://www.denon.de/site/...dex.php?p=techdat&Pid=458

http://www.denon.de/site/...dex.php?p=techdat&Pid=457

en hopen dat de 3311 snel naar nederland komt !

groet,
Dave

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 20:28 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Geinig. Het lijstje achter "Vergleichen mit" toont nog de oude modellen, ideaal om zo het oude model met de nieuwe te vergelijken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:27:
Grappig
net voor het weekend even gechecked of op de duitse website al iets meer te melden was over de 2311 / 3311 en wat schetst mijn verbazing : info over de nieuwe 2311 ... ik dacht eindelijk ... dan zal de 3311 ook wel komen.
10 minuten later ... niets meer te vinden over de 2311 ...
Op de Engelse versie staan ze wel online:

3311: http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=457

2311: http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Ga de 2311 ook met belangstelling volgen, met name straks de reviews van deskundigen. Wordt misschien de opvolger voor mijn Yamaha receiver die alweer zo'n 9 jaar oud is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 06:59

Wirehub

Blaat

ik had de 3311 op de amerikaanse website al gezien dus had een mailtje gestuurd naar Denon NL

antwoord :

In Europa zal de AVR 3311 waarschijnlijk aan het einde of na de zomer leverbaar gaan worden. Een exacte datum is nog niet bekend, de verwachting is september.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze staan er weer op :-)
augustus in Duitsland, is dat dan maandje later in Nederland ?!

prijs van de 3311 lijkt niet gelijk aan die van de 3310 ... was volgens mij bij de 1611 en de 1911 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat de denon avr-1611 in duitsland (technikdirekt) 389 kost
en in nederland bij andere aanbierders 450 euro.
Het is natuurlijk een beetje eng om er één daar te bestellen, je wil natuurlijk niet dat
duitse taaltje op je scherm en osd. :|
Of is kan je dat veranderen iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Lijkt me sterk dat het duitse teksten op je Denon verschijnen.. Hier hebben immers velen een duitse Denon met engels tekst gewoon :)

En in Duitsland is het sowieso goedkoper, dus daar hoef je niet bang voor te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sterker nog: die Duitse Denon is wellicht eerst in Nederland geweest voordat hij naar Duitsland ging. In Eindhoven ligt namelijk het magazijn waar veel van Denon binnen komt. Mijn Denon komt ook uit Duitsland, maar er zat ook een sticker op dat deze een dag eerder dus in Eindhoven binnen is gekomen. Verder is het "Duitse" model dan dus ook gelijk aan het model wat je in Nederland koopt. Zit gewoon een volledige Nederlandse manual bij en OSD en benamingen op receiver en remote zijn gewoon Engels zoals gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je 'm in Duitsland koopt, hoe zit het dan met ... 'als er iets aan de hand is'... ?
Ik gegreep bij een 'specialist' in Den Bosch dat het dan lastig kan zijn om één ander geregeld te krijgen.

groet,
Dave

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:21:
Hoe kan het dat de denon avr-1611 in duitsland (technikdirekt) 389 kost
en in nederland bij andere aanbierders 450 euro.
Het is natuurlijk een beetje eng om er één daar te bestellen, je wil natuurlijk niet dat
duitse taaltje op je scherm en osd. :|
Of is kan je dat veranderen iemand ervaring??
Volgens mij is het verschil helemaal niet zo groot.
Bij het bedrijf wat je noemt kost deze in Duitsland 403, komt er nog 22 euro verzendkosten bij.
In Nederland kost dit model 449 inclusief verzendkosten.
Ga je voor 24 euro zoveel moeite doen?
Je zit ook met garantie claims. Bij problemen moet je eerst de verkoper/winkel/webshop aanspreken.
Dat is als je in het buitenland koopt toch een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Verschilt natuurlijk per bedrijf.. Als je goed zoekt dan kom je echt wel veel goedkoper uit.. En bij de meeste bedrijven doen ze niet moeilijk met garantie claims. Bij Saturn is het gewoon inleveren en wachten tot er een nieuwe/vervanging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 20-06 09:59
Ik ben van plan een Panasonic G20 plasma aan te schaffen, en wil daarbij een goed 5.1 setje. Over de speakers ben ik nog niet uit (zoektocht naar een tv duurde al lang genoeg). Aangezien ik nu al weet dat ik nooit voor een 7.1 opstelling zal gaan, lijkt een 7.1 receiver mij overkill. Een 5.1 receiver zou dus beter moeten zijn; wat denken jullie hiervan? Hij staat nl niet in de TS, AVR 1611:

Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/images/1793_1272721401.jpg

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het is een instapmodelletje, afhankelijk van de speakers die je gaat uitzoeken zou ik zeggen "geef liever wat meer uit".

Mensen kopen de duurdere modellen doorgaans niet vanwege de 7.1 functionaliteit, ze voegen meer dan dat toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Bovendien kan je ook kiezen geen 7.1 aan te sluiten maar de extra aansluitingen te gebruiken voor bi-amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Naar mijn mening klinken receivers vanaf zo'n 400 euro allemaal prima en betaal je eigenlijk enkel meer voor extra functionaliteit. Ik zie heel veel mensen met n erg dure receiver en dan flutspeakers eraan. Ik zie het liever andersom.. goede speakers (die doen veel meer met je geluid dan n dure receiver) en n simpele receiver.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
FatalError schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:37:
Naar mijn mening klinken receivers vanaf zo'n 400 euro allemaal prima en betaal je eigenlijk enkel meer voor extra functionaliteit. Ik zie heel veel mensen met n erg dure receiver en dan flutspeakers eraan. Ik zie het liever andersom.. goede speakers (die doen veel meer met je geluid dan n dure receiver) en n simpele receiver.
Vooropgesteld; ik ben een leek op dit gebied. Maar na een avondje wat gelezen te hebben hierover heb ik dus ook dat gevoel; vandaar dat ik denk dat ik beter voor de 'goedkopere' 5.1 versie kan gaan, en het prijsverschil (toch zo'n €150,- voor extra speaker uitgangen die ik nooit zal gebruiken) stoppen in betere speakers. Verder is deze 5.1 namelijk identiek aan de 7.1, op SD --> HD sampeling na, maar ik ben er nog niet over uit of ik dat ga missen, ik kijk namelijk geen dvd's maar uitsluiten HD (waarbij het goed kan zijn dat ik nu dus volledig de plank mis sla en niet heb begrepen wat dat verschil dus nu echt betekend).

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Laatst online: 14-09 22:13
Jullie geven aan dat je beter goeie luidsprekers kan kopen dan een dure receiver.

Toch zit ik te twijfelen. Ik heb de canton movie 120 mx surround set, nu heb ik een receiver nodig. Ik zit te twijfelen tussen de onkyo 508, denon 1610 en denon 1611.

De onkyo 508 biedt alle functies die je kunt wensen voor een spotprijsje. De denon 1610 heeft heel wat minder functionaliteiten, maar heeft wel MultEQ. De 508 heeft "slechts" 2EQ van Audyssey. Ook schijnt de Denon een wat "warmer" geluid te geven.

De 1611 is ruim 100 euro duurder dan de 1610 en zelf 150 euro duurder dan de 508. Is het die meerprijs waard? Of is de 508 mooi zat en zal het verschil in geluid klein zijn vergeleken met de 1610/1611?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

IngamerX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:44:
Jullie geven aan dat je beter goeie luidsprekers kan kopen dan een dure receiver.

Toch zit ik te twijfelen. Ik heb de canton movie 120 mx surround set, nu heb ik een receiver nodig. Ik zit te twijfelen tussen de onkyo 508, denon 1610 en denon 1611.

De onkyo 508 biedt alle functies die je kunt wensen voor een spotprijsje. De denon 1610 heeft heel wat minder functionaliteiten, maar heeft wel MultEQ. De 508 heeft "slechts" 2EQ van Audyssey. Ook schijnt de Denon een wat "warmer" geluid te geven.

De 1611 is ruim 100 euro duurder dan de 1610 en zelf 150 euro duurder dan de 508. Is het die meerprijs waard? Of is de 508 mooi zat en zal het verschil in geluid klein zijn vergeleken met de 1610/1611?
er is er altijd wel 1 duurder, het is meer de vraag wat je wilt dat deze receiver kan.

de 1611 heeft meer mogelijkheden dan de 1610, is dus duurder, maar ga je dit ook gebruiken?
ik neem aan dat ik niet hoef op te sommen wat de 1611 meer kan dan de 1610. (bv 3D, hdmi 1.4....) maar wat zoek je? wat voor boxen ga je erop aansluiten? (ivm vermogen van de 1610/1611) etc...

heb je meer info van wat je verwacht?
en verder kun je niet echt vragen stellen over 'warmer' geluid, dat is een kwestie van zelf gaan luisteren, want dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
De receiver is voor op mijn slaapkamer in combinatie met dus de canton movie 120 mx (100 watt per speaker).

Ik ga aansluiten: xbox 360, pc, tv (82 cm LCD) en wellicht een mediaplayer.

De Onkyo 508 heeft alle features die je op dit moment zo willen hebben: DTS HD, ARC, 4x HDMI in, on screen display, automatic calibration en 3d ready.

De Denon 1610 heeft helaas slechts 3x HDMI in wat betekend dat ik indien ik nog een mediaplayer koop één HDMI in te kort kom en geen ARC.

De 1611 heeft alles wat de Onkyo 508 heeft en Multi EQ i.p.v. 2EQ. Verder lees ik veel over het feit dat Onkyo's vaak erg warm worden en Denon dus een betere sound heeft (warmer en Multi EQ). Maar is dat in jullie ervaring de 150 euro meer waard ten opzichte van de Onkyo 508? Is Denon de receiver die de betere sound doorvoert?

Onkyo TX SR-508: € 299,-
Denon AVR-1610: € 356,-
Denon AVR-1611: € 449,-

[ Voor 6% gewijzigd door IngamerX op 29-06-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
IngamerX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:58:
De receiver is voor op mijn slaapkamer in combinatie met dus de canton movie 120 mx (100 watt per speaker).

Ik ga aansluiten: xbox 360, pc, tv (82 cm LCD) en wellicht een mediaplayer.

De Onkyo 508 heeft alle features die je op dit moment zo willen hebben: DTS HD, ARC, 4x HDMI in, on screen display, automatic calibration en 3d ready.

De Denon 1610 heeft helaas slechts 3x HDMI in wat betekend dat ik indien ik nog een mediaplayer koop één HDMI in te kort kom en geen ARC.

De 1611 heeft alles wat de Onkyo 508 heeft en Multi EQ i.p.v. 2EQ. Verder lees ik veel over het feit dat Onkyo's vaak erg warm worden en Denon dus een betere sound heeft (warmer en Multi EQ). Maar is dat in jullie ervaring de 150 euro meer waard ten opzichte van de Onkyo 508? Is Denon de receiver die de betere sound doorvoert?

Onkyo TX SR-508: € 299,-
Denon AVR-1610: € 356,-
Denon AVR-1611: € 449,-
Er zijn meer verschillen tussen de Onkyo en de Denon (SR508 vs 1611).
Het opgegeven vermogen van de Onkyo is misleidend, dit staat ook in het topic Onkyo waar ik vragen over het geleverde vermogen heb gesteld.
Komt er op neer dat de Onkyo ongeveer 30-35W per kanaal levert.
De Denon komt volgens mij op het dubbele uit. De spec's van Denon zelf geven aan minimaal 75W per kanaal (gemeten over het gehele frequentiebereik, dus niet met 1 kHz en 8 ohm impedantie). Onkyo geeft het vermogen per 1 kHz met een enkel kanaal.
Laat er nu bij Denon nog een marge inzitten, je komt dan echter toch hoger uit.
Daarmee wil ik niet zeggen dat "harder" en meer volume ook beter is, helemaal niet, maar een goed dynamisch vermogen kan nooit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ik ga van de week eventjes naar de BCC. De Onkyo 508 en Denon 1611 worden daar beiden verkocht. De Denon gewoon voor 449 euro en de onkyo 314, 15 euro duurder dan via een webshop. Maar dat vind ik acceptabel, bovendien zit de winkel dan lekker dichtbij mocht er iets wezen.

Moet eventjes kijken wanneer ik ga. Dan post ik mijn ervaring ook.

Laat ik in ieder geval dit vragen: mocht de Denon iets beter klinken dan de Onkyo 508, zouden jullie dat de € 150 meerprijs voor een receiver waard vinden?

[ Voor 20% gewijzigd door IngamerX op 29-06-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Je kan altijd nog proberen die 15,- euro extra er terplekke nog af te praten. Verwijs ze naar hun webshop. Volgens mij kan je in de webshop gekochte artikelen zelfs in de winkel afhalen (of dat moet afgeschaft zijn). Anders gewoon bij wijze van spreken terplekke online bestellen en dan afhalen ;) Via de webshop kan je ook nog een klein beetje extra korting krijgen via sites als shopkorting.nl min of meer zonder dat BCC er weet van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
IngamerX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:21:
Ik ga van de week eventjes naar de BCC. De Onkyo 508 en Denon 1611 worden daar beiden verkocht. De Denon gewoon voor 449 euro en de onkyo 314, 15 euro duurder dan via een webshop. Maar dat vind ik acceptabel, bovendien zit de winkel dan lekker dichtbij mocht er iets wezen.

Moet eventjes kijken wanneer ik ga. Dan post ik mijn ervaring ook.

Laat ik in ieder geval dit vragen: mocht de Denon iets beter klinken dan de Onkyo 508, zouden jullie dat de € 150 meerprijs voor een receiver waard vinden?
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn.
Alleen op spec's en "looks" vergelijken is leuk maar op zich maar een deel van de selectie.
Het gaat tenslotte om het geluid wat uit een receiver komt. Gebruiksgemak, bediening e.d. spelen ook mee.
Let ook op het volume. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook uitmaakt hoe "ver" je de volumeknop moet opendraaien.
Een 1:1 vergelijking met een zelfde soort aangesloten luidsprekers zou het beste zijn.
Een winkel met luisterruimte heeft dan toch de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Volgens mij heeft elke BCC winkel een luister ruimte.

Ik zit alleen te twijfelen of ik dan ook echt 150 euro meer zal neer flappen alleen voor een iets betere sound.

Maar goed zal het dan wel merken. Misschien zitten er meer dingen op waar ik geen weet van heb.

@ucsdcom:
Met webshop bedoelde ik de goedkoopste webshop op kieskeurig. BCC vraagt gewoon 314 euro, in de webshop en de winkel :P.

[ Voor 20% gewijzigd door IngamerX op 29-06-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illidan schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:42:
[...]
Verder is deze 5.1 namelijk identiek aan de 7.1, op SD --> HD sampeling na, maar ik ben er nog niet over uit of ik dat ga missen, ik kijk namelijk geen dvd's maar uitsluiten HD (waarbij het goed kan zijn dat ik nu dus volledig de plank mis sla en niet heb begrepen wat dat verschil dus nu echt betekend).
Ik ben zelf sinds enkele weken in het bezit van de Denon 1611 en de Panasonic G20. De Denon geeft SD signalen door via HDMI naar de TV, zonder sampling/scaling inderdaad. Echter bleek uit verschillende tests dat de G20 dit heel goed zelf kan. Jij hebt die functie, net als ik, niet nodig in de Denon 1611 ;)

Ik gebruik de Denon in combinatie met de Energy RC Micro 5.1 set en 2 zuilluidsprekers van Koda (niet lachen :x). Ik gebruik dus alleen de subwoofer, center en surround speakers van de Energy: de speakers van Koda geven toch net dat beetje extra bij gewoon stereo muziek luisteren. Ik heb nog niet de MultiEQ calibratie met microfoon gedaan, dat komt zodra alles staat en hangt zoals het moet (net verhuisd).

Ik had de Denon 1610 online besteld, echter kreeg ik per abuis de 1611 thuis bezorgd: blijkbaar was de 1610 niet meer leverbaar. Ik had gekozen voor de 1610 vanwege de uitgebreidere aansluitmogelijkheden, en ik het de meerprijs van 100 euro niet waard vond voor HDMI 1.4 support en 1 HDMI aansluiting extra. Maar 349 euro voor de Denon 1611 is natuurlijk goed te doen ;)

Tot nu toe ben ik erg tevreden, er komt een helder, ruim geluid uit, met diepe bass en mooie hoge tonen. Er valt genoeg in te stellen bij de Denon, ik moet me nog flink verdiepen in de handleiding. Maar in eerste instantie kan je al snel genieten van je home cinema set: even de speaker setup handmatig instellen en je kan los. Ik stream films vanaf mijn pc via HDMI met bitstreaming van DTS(HD)/TrueHD, werkt perfect. Je merkt ook daadwerkelijk verschil in kwaliteit tussen normaal DTS en de HD varianten, maar dat kan ook tussen de oren zitten 8)

Het enige negatieve wat me tot nu opvalt, is dat het volume vrij ver open moet om er flink wat geluid uit te krijgen: dat kan echter ook aan mijn woonkamer liggen want die is vrij groot met 30m^2.

PS: de Denon 1611 heeft een pre-out voor 7.1: hier kan je dus een losse (eind-)versterker aan hangen om 2 extra speakers aan te sturen. Het aanbod in 7.1 is echter beperkt, en je woonsituatie moet maar net ruimte bieden voor die 2 extra speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:06:
[...]

Ik ben zelf sinds enkele weken in het bezit van de Denon 1611 en de Panasonic G20. De Denon geeft SD signalen door via HDMI naar de TV, zonder sampling/scaling inderdaad. Echter bleek uit verschillende tests dat de G20 dit heel goed zelf kan. Jij hebt die functie, net als ik, niet nodig in de Denon 1611 ;)
Ok, duidelijk! Er is nóg een verschil tussen de 1911 en de 1611: output per channel: 125w tegen 110w.

Als ik deze speakers zou aanschaffen, is dat verschil in w nog spannend? Ik ben van plan hier een 5.1 setje van te maken met de Q Acoustics 2000Ci als center, de 2050 als front, de 2010 of 2020 als rear en de 2070Si als sub. Die fronts klinken in de Media Markt echt geweldig, zeker in vergelijking met de veel duurdere Canton cd 300 en de Kef iQ70. (De MM verkoper was duidelijk in zijn mening, die 1911 was 'veel beter')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Illidan schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:04:
[...]Ok, duidelijk! Er is nóg een verschil tussen de 1911 en de 1611: output per channel: 125w tegen 110w.

Als ik deze speakers zou aanschaffen, is dat verschil in w nog spannend? Ik ben van plan hier een 5.1 setje van te maken met de Q Acoustics 2000Ci als center, de 2050 als front, de 2010 of 2020 als rear en de 2070Si als sub. Die fronts klinken in de Media Markt echt geweldig, zeker in vergelijking met de veel duurdere Canton cd 300 en de Kef iQ70. (De MM verkoper was duidelijk in zijn mening, die 1911 was 'veel beter')
Let wel dat die 110 en 125 Watt gemeten is bij 6 Ohm. Veel speakers hebben een nominale impedantie van 8 Ohm en daarmee ook een iets lager vermogen wat dan geleverd wordt. Dat gaat bij deze speakers dus al niet op aangezien de nominale impedantie op zes Ohm ligt. Dus in theorie zou je al wat meer vermogen moeten hebben, al is vermogen niet zaligmakend natuurlijk. Tel hierbij op dat de speakers een gevoeligheid hebben van 92 dB (is niet gek veel, maar wel gevoelig te noemen) en een geadviseerd vermogen van minstens 25 Watt lijkt de AVR-1611 niet te kort te komen. En al zou de AVR-1611 nog minder vermogen leveren dan zou het nog geen probleem zijn. Vermogen is best wel overrated als je "gewone" speakers hebt. Ik zou naar andere punten kijken of je de AVR-1611 of AVR-1911 moet nemen, maar zeker niet op het vermogen. En natuurlijk zegt de verkoper van de Mediamarkt dat de AVR-1911 beter is, die is ook duurder en ketens als Mediamarkt zijn meer op verkoop gericht dan op eerlijk advies. Plus dat ik veelal de kennis van dergelijk personeel ook zwaar in twijfel trek.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 01-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Het geluid zal bij iedere receiver hard genoeg kunnen. Het gaat denk ik echt puur om de kwaliteit.

De 1611 en 1911 zullen weinig verschillen qua verwerking van het geluid. Dus kun je het beste kijken naar de opties die beide receivers bieden en op basis daarvan concluderen welke receiver het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Allright, al met al is de 1911 de meerprijs niet waard. Zoveel is nu wel duidelijk, de 1611 is wat mij betreft de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier en heb wel de zoek knop geprobeerd maar niks gevonden, maar het zou best kunnen dat mijn vragen al voorbij zijn gekomen alleen is dit topic zo groot...

Ik heb namelijk 2 problemen met mijn Denon avr 1910 versterker;
- Bij de Audessey set-up vraagt 'tie naar de left en right surround speakers, maar die heb ik niet want ik heb een 5.1 setje (KEF 3005) dus kan ik de set-up niet voltooien.
- Ik heb mijn PS3 via HDMI op de Denon aangesloten en werkt goed, alleen soms valt het beeld en geluid even helemaal weg alsof de Denon het signaal opnieuw moet pakken zeg maar.

Iemand hier ervaring met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:27:
Ik ben nieuw hier en heb wel de zoek knop geprobeerd maar niks gevonden, maar het zou best kunnen dat mijn vragen al voorbij zijn gekomen alleen is dit topic zo groot...

Ik heb namelijk 2 problemen met mijn Denon avr 1910 versterker;
- Bij de Audessey set-up vraagt 'tie naar de left en right surround speakers, maar die heb ik niet want ik heb een 5.1 setje (KEF 3005) dus kan ik de set-up niet voltooien.
Dan heb je waarschijnlijk de achter speakers op back-surround aangesloten i.p.v. op de surround uitgangen.
Back-surround is voor 6.1 of 7.1 opstelling.
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:27:
- Ik heb mijn PS3 via HDMI op de Denon aangesloten en werkt goed, alleen soms valt het beeld en geluid even helemaal weg alsof de Denon het signaal opnieuw moet pakken zeg maar.

Iemand hier ervaring met deze problemen?
Controleer even de instellingen van de HDMI ingang op de receiver en de HDMI instellingen op de PS3.
Miischien komt er iets niet overeen met beide instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Ik ben op dit moment in het bezit van een Onkyo TX-SR875. Kon deze zeer goedkoop krijgen bij de RAF en de meerpijs voor de Denon 3808CI was op dat moment niet gerechtvaardigd (799,00 EUR tegen 1399,00 EUR).

Echter heb ik nu wat meer te besteden en was toen al wat meer gecharmeerd van het geluid van de Denon, en ook zeker het uiterlijk.

Tevens gebruikt mijn Onkyo ongeveer 125W terwijl deze nog niks aan het doen is (natuurlijk niet in stand-by). Als ik de speakers goed open draai dan stijgt dit "slechts" naar 135-140W. De receiver wordt ook bloedje heet als alleen maar aanstaat, maar dit is een bekend euvel van dit model, en vele andere modellen van Onkyo.

Kan iemand voor de gein een meting doen van het stroomgebruik van bijv. een 2808, 3808, 3810, of zelfs 3811 (deze laatste heb ik op het oog). Dit terwijl deze aanstaat, maar niks doet, en als deze muziek/film op normaal niveau afspeelt.

Edit:

De receiver zit op dit moment aangesloten op:

- 2x JBL E100 (125W)
- 2x JBL E30 (70W)
- 1x JBL EC35 (90W)

Met name de E100's zijn behoorlijke heftige speakers, vandaar dat ik oorspronkelijk voor de Onkyo ben gegaan. Ik heb echter het idee dat ik amper gebruik maak van al dat vermogensgeweld van de receiver. De AVR-3811 lijkt me daarom meer dan voldoende, maar als een lager model ook voldoende vermogen kan leveren, vind ik dat prima. Het grote voordeel van de 3811 is dan weer wel dat deze 2x HDMI out heeft.... verder is alleen m'n Wii nog met analoge kabels aangesloten, dus upscaling e.d. vind ik totaal niet belangrijk.

[ Voor 25% gewijzigd door dlmh op 06-07-2010 12:23 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:16:
Kan iemand voor de gein een meting doen van het stroomgebruik van bijv. een 2808, 3808, 3810, of zelfs 3811 (deze laatste heb ik op het oog). Dit terwijl deze aanstaat, maar niks doet, en als deze muziek/film op normaal niveau afspeelt.
Denon AVR-3811 bestaat niet. De AVR-3808A en de AVR-2809 zijn de laatste modellen uit de x8xx-serie. Denon heeft nu alleen nog maar de AVR-2311, AVR-3311 en de AVR-4311. Dus de stappen tussen de series zijn wat groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

FeaR1986 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Denon AVR-3811 bestaat niet. De AVR-3808A en de AVR-2809 zijn de laatste modellen uit de x8xx-serie. Denon heeft nu alleen nog maar de AVR-2311, AVR-3311 en de AVR-4311. Dus de stappen tussen de series zijn wat groter geworden.
Ik bedoelde inderdaad de AVR-3311... :)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Een en ander gelezen op internationale fora. Ga hoogstwaarschijnlijk voor de AVR-3311 (pas eind augustus of september in Nederland leverbaar). Ben benieuwd voor welke prijs deze zal worden aangeboden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

h40d schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:28:
Een en ander gelezen op internationale fora. Ga hoogstwaarschijnlijk voor de AVR-3311 (pas eind augustus of september in Nederland leverbaar). Ben benieuwd voor welke prijs deze zal worden aangeboden.
Vind het wel naar dat deze $1099 kost bij Denon US, en in Europa moet dit weer 1399,00 EUR zijn. Een 1:1 prijsstelling is eigenlijk al belachelijk, zelfs met de huidige koers. Hopelijk is ie in Duitsland goedkoper te krijgen, maar veel lager dan 1249,00 EUR zal het niet worden, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag Stassen gesproken ... die verwachten de 2311 en 3311 binnen nu en 2 weken (ze zijn waarschijnlijk al in depots in Nederland). De prijs moet nog bepaald worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:23:
vandaag Stassen gesproken ... die verwachten de 2311 en 3311 binnen nu en 2 weken (ze zijn waarschijnlijk al in depots in Nederland). De prijs moet nog bepaald worden ...
Als de prijs nog bepaald moet worden, waarom staat deze dan al minstens sinds vanmorgen op hun website ?
http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/denon-avr-3311
EUR 1499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
1.500 euro voor maar 13 kilo receiver vind ik wel weinig. Dan heb ik liever 18 kilo voor m'n geld. 8)7 :D

Klinkt gek, maar ik meen het nog ook. Gewicht zegt vaak wél wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:36:
[...]

Als de prijs nog bepaald moet worden, waarom staat deze dan al minstens sinds vanmorgen op hun website ?
http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/denon-avr-3311
EUR 1499,-
ey grappig, vanaf vanochtend al zei je ... heb ik dan ook niet gezien :-) (anders had ik niet gebeld). Is de prijs niet een beetje stevig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Stevige prijs ja. Ga eens kijken of ik binnenkort in Duitsland een 3311 kan scoren. Hoor het ook graag van jullie als je een mooie aanbieding hebt gezien.

edit: bij een Duitse webshop gezien voor € 1246,51 (en afhalen mogelijk en dicht bij Nederland). Er staat wel bij dat hij pas leverbaar is in augustus.

[ Voor 33% gewijzigd door hansvk op 07-07-2010 20:25 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h40d schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:18:
Stevige prijs ja. Ga eens kijken of ik binnenkort in Duitsland een 3311 kan scoren. Hoor het ook graag van jullie als je een mooie aanbieding hebt gezien. ...
wat is voor jou de reden om voor de 3311 te kiezen i.p.v. bijv. de 2311 ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ik kies de 3311 boven de 2311 voornamelijk vanwege de netwerk mogelijkheden. Ander mogelijk voordeel in de toekomst zijn de 2 hdmi-uitgangen en Audyssey DSX. Ook vind ik het front van de 3311 mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
h40d schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:01:
Ik kies de 3311 boven de 2311 voornamelijk vanwege de netwerk mogelijkheden. Ander mogelijk voordeel in de toekomst zijn de 2 hdmi-uitgangen en Audyssey DSX. Ook vind ik het front van de 3311 mooier.
Als het jou om deze features gaat en niet de 3D mogelijkheid, zou ik de AVR-4310 ook in overweging nemen.
Adviesprijs is wel veel hoger, maar met de nieuwe modellen op komst moet dat gat redelijk te dichten zijn.....

Daarnaast komt de 4310 uit Japan en de lagere types uit China.
Ik heb zelf eerst de 3310 gehad en nu de 4310.
Deze is toch op meerdere punten netter afgewerkt en er is gebruik gemaakt van andere componenten.
+ een zeer hanidge leerfunctie op de a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Heb vandaag eindelij de bcc gebeld om te vragen of ik in Hoorn de onkyo tx-sr508 en denon 1611 kon beluisteren. Helaas verkoopt bcc de onkyo alleen via de webshop en is deze niet te beluisteren in de winkel.
Zegt dat iets over die receiver?

Dit maakt de keuze alleen maar moeilijker.

Heeft iemand anders misschien nog suggesties voor winkels waar ik naar receivers kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hobo ?! of mogen hier geen namen genoemd worden ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Geen idee, maar bedankt voor de tip. Er zit er één in purmerend, dus dat is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:57:
hobo ?! of mogen hier geen namen genoemd worden ... ?
Hobo doet voor zover ik weet niet meer aan Onkyo. Ook niet meer aan KEF trouwens. Reden die mij verteld is was dat beide merken niet meer waren wat ze geweest zijn en niet meer op hun plaats zouden zijn in de keten/markt van Hobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Glenn77 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:26:
[...]
Als het jou om deze features gaat en niet de 3D mogelijkheid, zou ik de AVR-4310 ook in overweging nemen.
Adviesprijs is wel veel hoger, maar met de nieuwe modellen op komst moet dat gat redelijk te dichten zijn.....

Daarnaast komt de 4310 uit Japan en de lagere types uit China.
Ik heb zelf eerst de 3310 gehad en nu de 4310.
Deze is toch op meerdere punten netter afgewerkt en er is gebruik gemaakt van andere componenten.
+ een zeer hanidge leerfunctie op de a.b.
Ik wil wel future proof zijn dus heb sowieso hdmi 1.4 als vereiste.

[ Voor 58% gewijzigd door hansvk op 08-07-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
IngamerX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:45:
Heb vandaag eindelij de bcc gebeld om te vragen of ik in Hoorn de onkyo tx-sr508 en denon 1611 kon beluisteren. Helaas verkoopt bcc de onkyo alleen via de webshop en is deze niet te beluisteren in de winkel.
Zegt dat iets over die receiver?

Dit maakt de keuze alleen maar moeilijker.

Heeft iemand anders misschien nog suggesties voor winkels waar ik naar receivers kan luisteren?
Vreemd.
BCC is volgens Onkyo namelijk een officiële dealer in Nederland.
Je zou dan verwachten dat de gewone winkels ook Onkyo verkopen en dat je ze daar kunt beluisteren en dan vergelijken met Denon.

Verder is Hobo wel een leverancier van de merken Onkyo en Kef, dat staat namelijk op hun website...
Uiteraard hebben ze ook Denon in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ja dit is gewoonweg vervelend. Hoe is het mogelijk dat je audio niet kan beluisteren voor het kopen?

Al moest ik er voor betalen zou ik het nog doen.

Jammer dat er geen reviews op internet zijn, anders was mijn keuze misschien ook wat makkelijker geweest.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.