Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 110.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
FikkieHo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:33:
Meh, de vraag is natuurlijk: Wil je wel gelijk overstappen naar 3D-video? Voor mij zal dit echt een techniek zijn die je bij mij niet zo snel zal zien. Ik zie ook niet de meerwaarde ervan thuis (bios is wel geinig). Het enige wat een pluspunt van 1.4 zou zijn, is de audio return. Maar om je druk je maken voor 3D-video.. Heb pas een mooie LED gehaald, die ga ik niet door de hype over een paar jaar vervangen..
Ja, dat zal inderdaad de vraag zijn. Maar van de andere kant heb ik al wel vaker spijt gehad dat ik niet ooit wat extra betaald heb waardoor ik er uiteindelijk veel langer mee kon doen. Maar wees gerust, ik maak me niet zo druk hoor ;-)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
Swinnio schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:28:
Ben ondertussen ook serieus naar de 1910 aan het kijken, Twee dingen vraag ik me daarbij af:
1. ik hoor niemand over het feit dat de xx10 over "slechts" over HDMI 1.3 beschikt. Is 1.4 niet een enorm plusunt, gezien de snelle opkomst van 3D-video en het feit dat een versterker een aantal jaartjes mee zal moeten? De xx11-serie heeft dit wel maar helaas geen extra HDMI-ingangen en zelfs minder andere.
Ik ben gestopt met me druk over nieuwe ontwikkelingen die net te koop zijn danwel op het punt staan om gelanceerd te worden.
De reden daarvoor is dat ik van mening ben dat het vandaag de dag allemaal te snel gaat, als je bij wilt blijven ben je zo'n beetje verplicht om iedere twee a drie jaar alles te vervangen en daar pas ik voor.
HDMI 1.4 is 'net' nieuw en er wordt alweer volop gesproken over HDBaseT als opvolger van HDMI.
Daarnaast zie ik weinig tot geen toegevoegde waarde in 3D voor in de huiskamer op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

3310 gehaald bij MM voor € 900,-- icm Monitor Audio RX6, RX1 en RXC.

Lekker setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Falcon2107 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:57:

Lekker setje!
Nette prijs, voor dat soort bedragen ben je in Duitsland ook niet veel goedkoper uit :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Vandaag de 3311 gekocht bij Schluderbacher. Morgen eens op mijn gemakje aansluiten en afstellen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

FeaR1986 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

Nette prijs, voor dat soort bedragen ben je in Duitsland ook niet veel goedkoper uit :)
Inderdaad! En voor de Monitor Audio ook nog eens 100 euro gescoord!

Wel moet ik zeggen, nu ik wat muziek geluisterd heb en een aantal goede films met goede muziek (Hans Zimmer), is een subwoofer toch wel aan te raden. je mist net ff die punch en toch bevat veel muziek geluid tussen de 20 en 45 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb Schluderbacher een mailtje gestuurd om te vragen wat de 1911 bij hun kost, maar nog geen antwoord. Iemand enig idee wat hun prijs is?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 2 weken geleden de 1911 bij de Hobo (Apeldoorn) gekocht voor €539. Geen idee of ze daar in Duitsland nog ver onder kunnen zitten? In principe vroegen ze er bij de Hobo ook €599 voor, na even onderhandelen toch €60 af weten te krijgen.
I.v.m. ruimtegebrek 2 kleine speakers erbij gehaald. 2x monitor audio r90hd voor €180 per stuk. Deze werden in eerst instantie voor €200 aangeboden. Kortom al met al overal 10% korting op gekregen, en de dealer in de buurt zitten. Dit is mijn eerste basisset en er zal op korte termijn nog een subwoofer bij komen. In de wat verdere toekomst zullen er grote frontspeakers bij komen en verdwijnen de "kleintjes" naar achteren. Al moet ik toegeven dat er ook supergeluid uit de r90hd komt!

Nog suggesties voor een leuke sub die een beetje binnen mijn prijsklasse (zie bovenstaande uitgaven) zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
De adviesprijs in Duitsland voor de 1911 is €499, dus ik neem aan dat ze daar nog wel iets onder kunnen gaan zitten. Heb mijn 1910 begin dit jaar voor €440 o.i.d. in Duitsland gehaald bij de Mediamarkt, adviesprijs Duitsland was daarvan toen ook €499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Ik ben gestopt met me druk over nieuwe ontwikkelingen die net te koop zijn danwel op het punt staan om gelanceerd te worden.
De reden daarvoor is dat ik van mening ben dat het vandaag de dag allemaal te snel gaat, als je bij wilt blijven ben je zo'n beetje verplicht om iedere twee a drie jaar alles te vervangen en daar pas ik voor.
HDMI 1.4 is 'net' nieuw en er wordt alweer volop gesproken over HDBaseT als opvolger van HDMI.
Daarnaast zie ik weinig tot geen toegevoegde waarde in 3D voor in de huiskamer op dit moment.
Dat is anders wel de instelling van veel tweakers ;)

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over deze vraag?
Swinnio schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:28:
Ben ondertussen ook serieus naar de 1910 aan het kijken, Twee dingen vraag ik me daarbij af:
...
2. voorlopig zal ik nog even met mijn oude sony surroundspeakers moeten doen. Deze hebben echter een nom. impedantie van 2,7 Ohm. Gaat dat een probleem opleveren icm de 1910?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
h40d schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:46:
Vandaag de 3311 gekocht bij Schluderbacher. Morgen eens op mijn gemakje aansluiten en afstellen.
En, hoe bevalt ie? Had je de prijs gekregen die ik je gezegd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
giohardcore schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:01:
[...]

En, hoe bevalt ie? Had je de prijs gekregen die ik je gezegd had?
Ja, voor 1098,- gekocht. Vandaag de Audyssey Auto Setup uitgevoerd en getest. Ben zeer onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden.
Ze hebben er nog op voorraad ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hansvk op 16-08-2010 19:40 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h40d schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:39:
[...]

...
Ze hebben er nog op voorraad ;)
Zwart of zilver !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Als het goed is zowel zwart als zilver. Werkt ook iemand die goed Nederlands spreekt, dus je kunt gerust bellen als je het Duits niet een beetje beheerst.

Net even mijn Beyerdynamic DT 770 geprobeerd op de Denon AVR-3311 en zoals verwacht perfect geluid.

[ Voor 25% gewijzigd door hansvk op 16-08-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:10:
Ik heb ongeveer 2 weken geleden de 1911 bij de Hobo (Apeldoorn) gekocht voor €539. Geen idee of ze daar in Duitsland nog ver onder kunnen zitten? In principe vroegen ze er bij de Hobo ook €599 voor, na even onderhandelen toch €60 af weten te krijgen.
I.v.m. ruimtegebrek 2 kleine speakers erbij gehaald. 2x monitor audio r90hd voor €180 per stuk. Deze werden in eerst instantie voor €200 aangeboden. Kortom al met al overal 10% korting op gekregen, en de dealer in de buurt zitten. Dit is mijn eerste basisset en er zal op korte termijn nog een subwoofer bij komen. In de wat verdere toekomst zullen er grote frontspeakers bij komen en verdwijnen de "kleintjes" naar achteren. Al moet ik toegeven dat er ook supergeluid uit de r90hd komt!

Nog suggesties voor een leuke sub die een beetje binnen mijn prijsklasse (zie bovenstaande uitgaven) zit?
Hobo A'doorn; Leuke zaak idd. Is ook mijn adres voor gadgets.

Subwoofer; Kijk eens naar een REL Quake II, 2e hands te vinden rond de 250 - 300 euro.
Kleine gesloten kast, lekkere bass _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Glenn77 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Hobo A'doorn; Leuke zaak idd. Is ook mijn adres voor gadgets.

Subwoofer; Kijk eens naar een REL Quake II, 2e hands te vinden rond de 250 - 300 euro.
Kleine gesloten kast, lekkere bass _/-\o_
Inderdaad erg goede subs de oudere REL subs zoals de quake en auqke 2. De nieuwere zijn overigens ook vaak goed zoals de grotere van de ST serie.
Van alle andere nieuwe series van REL zou ik ver uit de buurt blijven en zeker iets anders daarvoor in de plaats kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 08:54
Ik heb een Denon AVR-1910 en op het front heb je dus een 'speaker' select knop waarmee je tussen B, A+B, A kan switchen. Nu zit daarvoor op de afstandbediening geen knop meer zoals de oude AVR's wel hadden.

Zo te zien kan je wel via een Harmony bijvoorbeeld oude IR codes voor speaker select programmeren, vroeg me dus alleen af of de AVR-1910 deze ook echt herkent of gewoon negeert.

Iemand dit al eens geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door RDC-O5- op 17-08-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:10:

gister de 1911 weten te scoren bij MM Deventer voor 499 :). Ik heb een tijdje de 1910 op het oog maar toen ik de aanbieding van de 1911 in de folder zag hoefde ik niet lang na te denken. Nu nog een leuk 5.1 setje erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
RDC-O5- schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:16:
Ik heb een Denon AVR-1910 en op het front heb je dus een 'speaker' select knop waarmee je tussen B, A+B, A kan switchen. Nu zit daarvoor op de afstandbediening geen knop meer zoals de oude AVR's wel hadden.

Zo te zien kan je wel via een Harmony bijvoorbeeld oude IR codes voor speaker select programmeren, vroeg me dus alleen af of de AVR-1910 deze ook echt herkent of gewoon negeert.

Iemand dit al eens geprobeerd?
Met een universele afstandbediening van Denon (die bij een AVR3805 zat) werkt de A/B switch ook op een Denon 1908, terwijl de originele afstandbediening die functie niet heeft. Dus ik denk dat het zo goed als zeker zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 08:54
gambr0 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Met een universele afstandbediening van Denon (die bij een AVR3805 zat) werkt de A/B switch ook op een Denon 1908, terwijl de originele afstandbediening die functie niet heeft. Dus ik denk dat het zo goed als zeker zal werken.
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb zojuist zelf even een Harmony geprobeerd en inderdaad, het werkt gewoon met de 'oude' IR code. Ben ik erg blij mee. Bij deze dus bevestigd dat het ook nog werkt bij een avr-1910.

Je zou toch denken dat ze bij Denon met al die knoppen op de afstandbediening voor en achter toch nog wel 1 extra knopje erop hadden kunnen zetten...maar ja, zo'n Harmony is toch wel erg handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bestelling gedaan .... AVR 3311 Premium Silver ... tegen eerder genoemde prijs :-)
eind van de maand binnen als het goed is !!

• hansvk
Goede keuze PeaCeS ;)

Ik had deze week een keer een "vastloper". Was even de net-functionaliteit aan het uitproberen en internet radiostations aan het beluisteren. Bij het browsen tussen de diverse stations, reageerde opeens de 3311 niet meer op de afstandsbediening. Het afspelen van het radiostation bleef gewoon doorgaan. Toen geprobeerd de 3311 uit en aan te zetten met de Power knop maar ook geen reactie. Ook harde of zachter zetten met de Master Volumeknop of andere knopjes, het werkte allemaal niet meer :? Uiteindelijk stekker eruit getrokken en even later weer terug gestoken. Toen kon ik de receiver weer gewoon aanzetten en functioneerde deze weer zoals het moet :)

Verwijderd

h40d schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 07:59:
Goede keuze PeaCeS ;)

Ik had deze week een keer een "vastloper".

Uiteindelijk stekker eruit getrokken en even later weer terug gestoken. Toen kon ik de receiver weer gewoon aanzetten en functioneerde deze weer zoals het moet :)
Ik heb dit laatst ook een keer gehad met de 1911. Was gewoon ergens mee bezig in het menu (weet zo gauw niet meer waar of wat), en opeens reageerde die nergens meer op. Ook stekker eruit gehaald, opnieuw erin en niks meer aan de hand.
Was wel even schrikken aangezien ik hem toen pas net had. Tot heden (3/4 weken later) geen problemen meer mee gehad. Wel heb ik hem toen voor de zekerheid maar even gereset...

Verwijderd

Is het eigenlijk ook mogelijk om met de afstansbediening van denon (1911) de digitenne ontvanger van KPN te bedienen? Heb wel even zitten kijken maar zie het nergens in de lijst(en) staan.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de Denon AVR-2311 nu wel of geen ethernet connectie mogelijkheden bezit.
Volgens kieskeurig niet: http://www.kieskeurig.nl/...311/specificaties/908658/
Volgens Stassen wel: http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/denon-avr-2311

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:33:
Kan iemand mij vertellen of de Denon AVR-2311 nu wel of geen ethernet connectie mogelijkheden bezit.
Volgens kieskeurig niet: http://www.kieskeurig.nl/...311/specificaties/908658/
Volgens Stassen wel: http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/denon-avr-2311
Nee, heeft ie niet.

If it ain't broken, tweak it!

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik zie dat mensen hebben gekocht bij schluderbacher in Duitsland. Ikzelf wil een denon receiver kopen i.c.m. kef 3005se speakers. Nu zie ik op de site bij schluderbacher dat de speakers heel veel goedkoper zijn dan hier in nederland. Dus de prijs voor een receiver zal ook wel veel schelen. Maar nu komt mijn vraag: hoe zit het met garantie. 2,5 uur rijden en dan thuiskomen en er blijkt van alles mis met 1 van de produkten wordt je ook niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Het zal vast geen probleem zijn om e.e.a. even ter plaatse te controleren. Dat zou ik bij dergelijke afstanden in ieder geval wel proberen te regelen.

[ Voor 58% gewijzigd door Goochelaar op 20-08-2010 00:07 . Reden: quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
In ieder geval even goed navragen bij Schluderbacher wat te doen als je iets RMA wilt doen. Op de receiver daar heb ik 2+1 jaar garantie gekregen, net zoals dat in Ned geldt. Bij Stassen beweerde de verkoper dat dit in Duitsland niet zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Garantie op spullen uit een ander land wordt pas lastig op het moment dat je aanspraak wilt/moet maken op de garantie.
Zolang de boel goed werkt is er tenslotte helemaal niets aan de hand en heb je snel in verhouding veel geld uitgespaard.
Met dat idee kocht ik verleden jaar een 3310 (notabene in Nederland) die achteraf inderdaad grijze import bleek te zijn (dat vermoeden bestond al gezien de prijs).
Toen het netwerkdeel overleed begon het gedonder pas, binnen een week was de receiver opgehaald door de leverancier maar daarna duurde het een kleine drie maanden om weer een (splinternieuwe) receiver te krijgen.
(geen flauw idee waar mijn receiver gebleven is)
Dit alles heeft zoveel ergernis opgeleverd dat ik achteraf gezien liever een officiele Nederlandse had gekocht voor de normale prijs.
Ik heb tenminste het idee dat ik bij een officiele ook nog terecht had gekund bij Look en Listen als het allemaal zo moeizaam gaat en nu was ik voor mijn gevoel aan de goden overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen specifieke ervaringen met Schluderbacher i.c.m. garantie ?
Schluderbacher staat netjes als geautoriseerde verkoper in de lijst bij Denon.
Garantie gewoon 2 jaar (en 1 jaar extra na registratie voor herstel)

edit: bovenstaande vraag is misschien niet zo interessant ...

andere vraag:
Ik heb het geluk dat ik alles nog moet gaan aanschaffen ...
de 3311 is inmiddels besteld ...monitor audio RX8 zullen er ook komen ... verder zal ik mijn AV ervaring als een 'groeibriljant' gaan laten groeien :) , dus iedere keer een onderdeeltje erbij ... betere tv, betere dvd speler, betere ... vul maar aan (tips altijd welkom)

wat zijn de tips m.b.t. dvd/blue ray spelers i.c.m. Denon ?
gewoon ook een Denon aanschaffen ????

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:08:
de 3311 is inmiddels besteld ...monitor audio RX8 zullen er ook komen ...
Nice !!
Bijna hetzelfde hier.
De RX8-en zullen je veel plezier geven in zowel stereo als meerkanaals :9
wat zijn de tips m.b.t. dvd/blue ray spelers i.c.m. Denon ?
gewoon ook een Denon aanschaffen ????
Leuke betaalbare optie; PS3
Andere leuke optie; Oppo bdp-83se _/-\o_

De Denon bluray's schjnen nogal traag te reageren / laden.
Misschien dat dit verbetert na firmware updates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 12:35
Een vriend van me heeft sinds kort het probleem dat uit zijn linker voorkanaal (front left) een redelijk harde ruis komt, het kanaal ongeveer 8 dB zachter is dan de rest en bij wegvallen en terugkomen van signaal (door switchen tussen bronnen bijv.) er een luide plop te horen is. Het vreemde is dat het geluid verder goed is, hetzij zachter en met een constante, volume-onafhankelijke ruis. Hij heeft al de processor gereset en ook de stroom er voor langere tijd afgehaald. Niks heeft tot nog toe geholpen. Ook analoge ingangen op Pure Direct hebben dit probleem. Het lijkt dus echt puur in dit ene voor- of eindversterker kanaal te zitten. Weet iemand wat hieraan te doen is en wat de oorzaak is? De garantie is helaas al verlopen, maar vanwege eventuele coulance van de importeur haalt hij hem nog liever niet uit elkaar. Zowel Denon als Penhold hebben nog niet gereageerd op berichten.
Het gaat hier om een Denon AVR-3808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Zojuist gaf m'n 4310 aan, dat er een firmware update beschikbaar was.
Deze update heb ik uitgevoerd.
Downloaden duurde 2 a 3 minuten, updaten ongeveer 10 minuten.
Gelukkig geheel probleemloos.

Nu heb ik gezocht wat de update inhoudt, maar de changelog op denon.eu geeft de laatste wijziging aan van 23-04-10 ???
De voorlaatste update heb ik eind juli uitgevoerd.

Wie weet waar de laatste changelog te bekijken valt ?

[ Voor 6% gewijzigd door vndk op 28-08-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Ik heb hier een 2308 staan maar wil misschien een keer upgraden naar een nieuwer model, hoeveel zou een 2308 nog waard zijn ??

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb een vraagje over me 3808. Want sinds kort is me htpc volledig vervangen door een laptop en heb ik dus ook maar 1 digitale audio/ video uitgang in de vorm van een displayport. Nu heb ik daarvoor een verloop naar HDMI dus dat gedeelte is in orde.

Maar nu komt het dat als ik het geheel via me Denon aansluit me monitor erg over belicht beeld weer geeft en de het lijkt als of de resolutie niet helemaal lekker is. Dezelfde kabel rechtstreeks op me TV geeft beter beeld. En het resolutie gedeelte ziet er ook beter uit (tekst is gewoon scherper).

Nu vroeg ik me dus af of dat door YccBB of RGB instellingen in de Denon kan komen. :?

Verder een 2 vraag, ik luister graag radio maar wanneer ik dit doe kan ik dus, zover ik weet, geen hdmi aansluiting beeld door laten sturen naar me tv. (beeld van me laptop).Of is er een instelling die ik over het hoofd zie waarbij je een soort pass-trough poort creëer :?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stansat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 08:09
Hallo 4310 mede genieters,

Na een fout in de update via de receiver (blijven hangen) is de ethernet module vervangen door de importeur.
Totale wachttijd reparatie 5 weken!
Helaas was de firmware rollback niet voldoende om de haperingen die ik had in de internet kanalen op te lossen en dus met angst in mijn schoenen een update uit gevoerd "9 minuten" en zowaar is de hapering voor 95% verdwenen.
De importeur gaf overigens de klant de schuld door te beweren dat het meestal aan de router instellingen ligt na mijn update crash voor de reparatie.
Een klein beetje kort door de bocht, maar ja dat kan je verwachten.
Ook het UPC probleem wat ik had in combinatie met Cisco HD box van UPC die regelmatig niet door mijn Samsung LCD (via Denon) niet herkend werd is wederom door UPC klantenservice afgedaan als een probleem van de Denon.
Denon zegt daar weer op dat (inmiddels verholpen door update 6 maanden geleden!) UPC zonodig een copy beveiliging meestuurt met het signaal waardoor je een HDCP handshake probleem hebt.
En zo zie je als klant wordt je lekker van de een naar de ander gestuurd.

Ik ben in ieder geval blij dat alles weer naar behoren functioneert en ik weer kan genieten.
Mensen die voor 100 Euro hun Denon in Duitsland betellen wees gewaarschuwd "ook een Denon gaat wel eens defect" en moet je naar de importeur!

groet, Stansat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik zit met een probleem :(

Heb een denon 2808 receiver en heb een ipod dock 2e hands aangeschaft de asd-3w
Alles staat volgens de handleiding goed ingesteld, krijg ook beeld te zien, maar geluid uit de speakers komt er niet. Wat doe ik fout?

Mis ik een instelling? Ipod dock is assigned en volumes staan overal open.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Bokkoman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:18:
Een vriend van me heeft sinds kort het probleem dat uit zijn linker voorkanaal (front left) een redelijk harde ruis komt, het kanaal ongeveer 8 dB zachter is dan de rest en bij wegvallen en terugkomen van signaal (door switchen tussen bronnen bijv.) er een luide plop te horen is. Het vreemde is dat het geluid verder goed is, hetzij zachter en met een constante, volume-onafhankelijke ruis. Hij heeft al de processor gereset en ook de stroom er voor langere tijd afgehaald. Niks heeft tot nog toe geholpen. Ook analoge ingangen op Pure Direct hebben dit probleem. Het lijkt dus echt puur in dit ene voor- of eindversterker kanaal te zitten. Weet iemand wat hieraan te doen is en wat de oorzaak is? De garantie is helaas al verlopen, maar vanwege eventuele coulance van de importeur haalt hij hem nog liever niet uit elkaar. Zowel Denon als Penhold hebben nog niet gereageerd op berichten.
Het gaat hier om een Denon AVR-3808.
Niemand die hier iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
mac1987 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:05:
[...]

Niemand die hier iets mee kan?
Ja stuur maar op. :9
Voordat je hem weggooid ;)

Geef er wel honderd euro voor desnoods :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Unique op 01-09-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Lol :P

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik wil graag de AVR 3310 Black aanschaffen. Het liefste de 3311 die dit jaar nog uitkomt, maar deze is met 1499,- echt te duur voor mij. De 3310 kost in NL rond de 1100 euro voor de zwarte versie. De zilveren heb ik gezien voor 999, maar ik wil juist van het zilver af. Dus dat is geen optie. M'n receiver budget is max 1000,-

Bij Simply Electronics (UK) staat ie voor 899,- euro. Een koopje dus. http://www.simplyelectron...?pid=8781&setcurrency=eur

Wat kan ik bij de UK versie verwachten behalve een andere stekker? Voltage komt nagenoeg overheen dacht ik. Dus een verloopstekker zou al kunnen werken? In functies kon ik zo snel niet echt veel verschillen ontdekken.

-edit- ik had de verkeerde search terms gebruikt in dit topic voor meer info en zag dat iemand de 3310 bij de MM voor 900 had gescoord. Ik ga daar dus eerst even kijken. :)

Lekker setje!

[ Voor 16% gewijzigd door KneppaH op 02-09-2010 12:42 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
KneppaH schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:39:
Wat kan ik bij de UK versie verwachten behalve een andere stekker? Voltage komt nagenoeg overheen dacht ik. Dus een verloopstekker zou al kunnen werken? In functies kon ik zo snel niet echt veel verschillen ontdekken.
Ik meen me te herinneren dat Denon speciaal voor de UK aangepaste versies met een "warmer" "britser" geluid levert. Geen idee of dat nog steeds zo is.

Daarnaast moet je even opletten of je een 3310 of een 3310-CI krijgt, daar zitten volgens mij nog wat verschillen tussen (geen idee wat precies, bij de 2310 vs 2310-CI mis je bij de laatste de pre-outs).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• hansvk
KneppaH schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:39:
Ik wil graag de AVR 3310 Black aanschaffen. Het liefste de 3311 die dit jaar nog uitkomt, maar deze is met 1499,- echt te duur voor mij. De 3310 kost in NL rond de 1100 euro voor de zwarte versie. De zilveren heb ik gezien voor 999, maar ik wil juist van het zilver af. Dus dat is geen optie. M'n receiver budget is max 1000,-
[...]
Is Hifi Schluderbacher in Duitsland een optie voor je? Daar kun je de 3311 kopen voor 1098,- en misschien nog wel goedkoper (en een 3310 voor veel minder dan 1000 euro denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De 3310 gaat niet door, de nieuwe TV is duurder uitgevallen dan gehoopt. Dus het wordt misschien een lager model Denon receiver met 3D support. Wss de 1911 of hoger, afhankelijk wat het budget nog toelaat. de 3311 kost 1499,- en is te duur helaas. De 3310 ondersteunt geen 3D dus die valt dan sowieso al af.

De tv is de Samsung PS50C7700 - 50" 5 Series plasma TV - breedscherm - 1080p - 600 Hz - Full HD - black met 3D ondersteuning en brilletje :p

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

KneppaH schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:15:
de 3311 kost 1499,- en is te duur helaas.
Misschien ook even de posts die voor je in een topic staan goed doorlezen, aangezien je nu al 2x met het verhaal bent gekomen dat de 3311 1500 euro kost terwijl anderen posten dat je hem voor rond de 1100 kunt krijgen.
h40d schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:58:
[...]

Is Hifi Schluderbacher in Duitsland een optie voor je? Daar kun je de 3311 kopen voor 1098,-

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Sandyman538 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:20:
[...]

Misschien ook even de posts die voor je in een topic staan goed doorlezen, aangezien je nu al 2x met het verhaal bent gekomen dat de 3311 1500 euro kost terwijl anderen posten dat je hem voor rond de 1100 kunt krijgen.

[...]
In Duitsland ja....
En nu bij een officiele dealer in Nederland voor 1100 ?
Het is tenslotte niet zo vanzelfsprekend dat iedereen bereid is om in het buitenland een receiver te scoren.
Zoals eerder in dit topic aangegeven heb ik vorig jaar zelf een 3310 voor een goede prijs kunnen scoren in Nederland (bij een officiele dealer zelfs) en achteraf bleek deze grijze import te zijn (wat de lage prijs verklaard).
Op zich niet zo'n probleem tot het beruchte netwerkprobleem de kop opstak en ik een kleine drie maanden zonder receiver zat en na een hoop gedoe met bellen/mailen en valse beloftes uiteindelijk een nieuwe 3310 heb gekregen (inclusief stickers op de doos die aangeven dat dit wel een officieel Nederlands exemplaar is)
Achteraf gezien had ik liever meer geld uitgegeven, had me een hoop ergenis en narigheid gescheeld.

Mocht er overigens ooit een upgrade uitkomen voor een receiver (zoals de DSX upgrade bij de 3310) kun je deze niet zondermeer in Nederland aanschaffen bij een receiver uit een ander land.
Bij het bestelproces moet het serienummer doorgegeven worden en als deze onbekend is omdat er sprake is van grijze import krijg je de vraag of je een fout hebt gemaakt in het serienummer en als dat niet zo is of je wilt melden waar de receiver vandaan komt en de aankoopnota wil overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:00:
[...]

In Duitsland ja....
En nu bij een officiele dealer in Nederland voor 1100 ?
Het is tenslotte niet zo vanzelfsprekend dat iedereen bereid is om in het buitenland een receiver te scoren.
Het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat mensen spullen willen importeren (al ben je Hollander :P ). Maar post dan iets als reactie in de trant van, hij is voor 1100 te koop in het buitenland maar ik wil hem per se in NL halen en daarom is hij mij te duur want dan kost hij 1500 euro. Nu lijkt het alsof er gewoon over posts heen wordt gelezen van behulpzame forumgenoten waar je een zelfde product goedkoper kan krijgen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Als je de TS ook hebt gelezen, zou je weten dat NL gewoon duur is :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36
Ik heb nu al een tijdje de DENON AVR-1910 met Harman Kardon HKTS-11 Surround set.

Gisteren was ik bij mijn neefje die had een Onkyo receiver, echter naar mijn mening met beter geluid. (zelfde speakerset).

Nu wil ik mijn settings aanpassen, ik heb namelijk (wel zonder statief) met die Setup-Mic de receiver ingesteld en maak gebruik van de Dyn-EQ.

Hoe hebben jullie alles ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Denk er ook aan dat de akoestiek van de ruimte heel veel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DaYwaLkUr schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:12:
Ik heb nu al een tijdje de DENON AVR-1910 met Harman Kardon HKTS-11 Surround set.

Gisteren was ik bij mijn neefje die had een Onkyo receiver, echter naar mijn mening met beter geluid. (zelfde speakerset).
Welke Onkyo had je neefje bij? Want in dit segment klinken alle receiver gewoon gelijk. Of er moet opzettelijk iets aan gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
FeaR1986 schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:49:
[...]

Welke Onkyo had je neefje bij? Want in dit segment klinken alle receiver gewoon gelijk. Of er moet opzettelijk iets aan gedaan zijn.
Inderdaad. Ik denk dat de kamerakoestiek hier verantwoordelijk is voor het verschil. Deze heeft een veel grotere invloed op het geluid dan veel mensen denken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3311 binnen :-) ... nu de rest nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Is het al iemand gelukt om onder Windows7 muziek naar de Denon 3311 te streamen? Dit zou moeten kunnen, maar het lukt niet bij mij. De Denon is wel herkend onder Win7 en geïnstalleerd, maar als ik probeer via "Afspelen naar" de Denon te kiezen dan krijg ik na een tijdje de boodschap dat het niet lukt. De Denon zelf bedienen via een webinterface gaat wel perfect....

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36
FeaR1986 schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:49:
[...]

De Onkyo TX-SR607 hij heeft zegt maar wel een "open" woonkamer, terwijl die bij meer "gesloten" is.

Zou dus best een akkoestiek kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:00:
3311 binnen :-) ... nu de rest nog ...
*O*
Unne Offerse schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:17:
Is het al iemand gelukt om onder Windows7 muziek naar de Denon 3311 te streamen? Dit zou moeten kunnen, maar het lukt niet bij mij. De Denon is wel herkend onder Win7 en geïnstalleerd, maar als ik probeer via "Afspelen naar" de Denon te kiezen dan krijg ik na een tijdje de boodschap dat het niet lukt. De Denon zelf bedienen via een webinterface gaat wel perfect....
Volgens mij kun je een speciale 'driver' downloaden vanaf Microsoft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Vandaag een 3311 besteld bij schluderbacher, €1150 + €25 transport. Hoop hem voor het weekend te hebben.
Is een vervanging voor mijn onkyo 705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Glenn77 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:03:
[...]

Volgens mij kun je een speciale 'driver' downloaden vanaf Microsoft ?
Ja die driver heb ik al, de 3311 is keurig herkend en zichtbaar om naar te streamen, alleen hij doet 't niet.... :(

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
klaasbram schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:02:
Ik heb een vraagje over me 3808. Want sinds kort is me htpc volledig vervangen door een laptop en heb ik dus ook maar 1 digitale audio/ video uitgang in de vorm van een displayport. Nu heb ik daarvoor een verloop naar HDMI dus dat gedeelte is in orde.

Maar nu komt het dat als ik het geheel via me Denon aansluit me monitor erg over belicht beeld weer geeft en de het lijkt als of de resolutie niet helemaal lekker is. Dezelfde kabel rechtstreeks op me TV geeft beter beeld. En het resolutie gedeelte ziet er ook beter uit (tekst is gewoon scherper).

Nu vroeg ik me dus af of dat door YccBB of RGB instellingen in de Denon kan komen. :?
YCbCr en RGB zijn gewoon kleurprofielen. De 3808 kan YCbCr naar RGB omzetten en vice versa. Lijkt me sterk dat deze conversie een overbelicht beeld geeft. Voor de zekerheid zou ik de Denon (bij computer gebruik) op RGB zetten. Verder kun je ook eens kijken naar de RGB range je hebt "normal" en "enhanced" geloof ik. Gewoon even schakelen tussen deze twee om te zien of het verschil maakt.

Verder staat in de handleiding van de Denon dat niet iedere computerresolutie goed doorgegeven wordt. Ideaal staat de laptop ingesteld op de native resolutie van de televisie (meestal 1920x1080p/60Hz met CEA timings: 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync)
Verder een 2 vraag, ik luister graag radio maar wanneer ik dit doe kan ik dus, zover ik weet, geen hdmi aansluiting beeld door laten sturen naar me tv. (beeld van me laptop).Of is er een instelling die ik over het hoofd zie waarbij je een soort pass-trough poort creëer :?
Ja, er is een soort passthrough. Bij iedere input source kun je een video source instellen. Voor de Radio input source zet je dan bijv. HDP als video source en bij de HDP input source assign je de HDMI ingang waar je laptop op zit aan HDP.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

h40d schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:58:
[...]

Is Hifi Schluderbacher in Duitsland een optie voor je? Daar kun je de 3311 kopen voor 1098,- en misschien nog wel goedkoper (en een 3310 voor veel minder dan 1000 euro denk ik).
Ik kan daar geen prijzen zien voor dat model, heb je contact met ze gehad? Verder kan ik geen enkele webshop in NL of Duitsland vinden waar de prijs lager is dan 1399,-

[ Voor 11% gewijzigd door KneppaH op 08-09-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybercoala
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en mijn oog is gevallen op de Denon 1610.
Echter ik vroeg mij af wat het grote verschil is met de 1910? 7.1 hoeft van mij niet.
Ik wil mijn:
xbox360
BR-speler
Media-PC
er via HDMI aanhangen, waarbij het belangrijk is dat de receiver dus beeld + geluid kan verwerken.
De 1610 kan dus volgens mij goed toch? Toch lees ik meer over de 1910, waarom is dat precies?

Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Ik hoor net dat mijn Denon 1911 binnen is (ook besteld bij Hifi Schluderbacher voor 450 incl verzenden)
Deze gaat aangesloten worden op
HTPC (AMD based)
Tele2 HD ontvanger
Wii spelcomputer

en stuurt aan
4X KEF 3001 satelliet
1X KEF 9000 (center)
1X KEF PSW 3500
Zodra alles aangesloten/ingesteld is geef ik een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneppaH schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:57:
[...]

Ik kan daar geen prijzen zien voor dat model, heb je contact met ze gehad? Verder kan ik geen enkele webshop in NL of Duitsland vinden waar de prijs lager is dan 1399,-
Ik heb vorige week daar de 3311 voor 1098 gekocht !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBoDeN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 15:54
KneppaH schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:57:
[...]

kijk ook eens op http://www.elektrowelt24.de/shop/
deze zijn nog iets voordeliger dan schulderbacher

ik heb hier onderstaande set gekocht
denon AVR 3311 (€ 1050)
Canton speakers
Canton Chrono SL (schwarz)
590 (paar)
530 (paar)
555 center
AS 225 Subwoofer

gehele set kwam op € 3600 adviesprijs in NL € 5800 !!
via schulderbacher kwam het op € 3900

beide bedrijven reageren goed en snel op e-mail vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Okay klinkt goed. Zal dan maar eens gaan mailen.

-edit- en gemaild :) ben benieuwd

-edit 2- Ik heb een aanbod gekregen van 1100,- waar ik mee akkoord ben gegaan. :) Nu nog even vragen wat de verzendkosten zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door KneppaH op 09-09-2010 19:40 ]

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Sandyman538 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:20:
[...]

[...]
Ik zie anders nergens prijzen staan op de duitse webshops. En waar ze wel met prijs stonden was de prijs 1399,- Logisch dus dat ik verwachtte dat dat zo'n beetje de laagste prijzen waren. Maar goed, heb al gemaild en hoop dat ze hem mij voor rond de 1100 willen verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door KneppaH op 09-09-2010 15:21 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

grimson

domeingrommer

Aangezien wij op vakantie waren in Duitsland hebben wij de AVR-3311 voor €1140 bij Schluderbacher opgehaald in Willich.
Er zit o.a. ook een NL handleiding bij dus waarschijnlijk is dit gewoon het model wat ook in NL geleverd zal worden.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• FeaR
grimson schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:59:
Aangezien wij op vakantie waren in Duitsland hebben wij de AVR-3311 voor €1140 bij Schluderbacher opgehaald in Willich.
Er zit o.a. ook een NL handleiding bij dus waarschijnlijk is dit gewoon het model wat ook in NL geleverd zal worden.
Voor de zoveelste keer:
Duitse model is gelijk aan het Nederlandse. Sterker nog: Denon levert negen van de tien keer eerst uit naar Eindhoven en van daar wordt het weer verder verscheept. Enige land waar ze andere modellen hebben was in de UK, althans dat was met de xx10-modellen nog wel. Weet niet of dat met de xx110-modellen nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
En de USA heeft ook een afwijkend model (behalve dan de 110 V ipv 230 V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd in het bezit van de Denon 3311 maar heb de volgende "problemen";

Mijn setup;
Panasonic TX-P50VT20
Panasonic DMP-BDT300 (Blu-Ray)
Eminent 7080 Mediaspeler
Logitech Harmony 900 Afstandsbediening

Probleem 1.
Zodra de mediaspeler is aangesloten op een HDMI van de Denon kan ik geen geluid krijgen van de TV naar de Denon.
Een 3D Blu-Ray kan ook niet weergegeven worden, de TV zegt dan dat de TV niet 3D ondersteunend is......
koppel ik de HDMI los van de mediaspeler werkt alles weer wel :X .

Probleem 2.
Bij het luisteren van internet radio op een en hetzelfde station valt na circa 1,5 uur het geluid uit. De Denon springt dan namelijk van zich zelf om naar ingang V-AUX.

Ik heb contact gehad met de verkoper en deze vermoed dat probleem nr.1 aan de mediaspeler ligt maar probleem nr. 2 aan de Denon. Deze zal dan ook opgestuurd moeten worden om nagekeken te worden...

Nu ben ik heel nieuwsgierig of bezitters van de 3311 misschien wel dezelfde "problemen" ondervinden.
Misschien dat iemand de moeite zou willen nemen te testen of ook hun internet radio naar V-AUX springt?

Uiteraard zit ik niet te wachten de Denon voor reparatie kwijt te zijn ook daar ik net blij ben dat alles een beetje draait. (aardig lang bezig geweest met het vinden van de juiste geluidsinstellingen....)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik weet niet wat voor ingang V-AUX is en wat je hier voor apparaat aan hebt hangen, maar heeft dit mogelijk te maken met een HDMI-CEC? Dat je versterker een signaal hierop binnenkrijgt om naar die input te schakelen?

Ik gok ook maar wat.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:47:
Ik weet niet wat voor ingang V-AUX is en wat je hier voor apparaat aan hebt hangen, maar heeft dit mogelijk te maken met een HDMI-CEC? Dat je versterker een signaal hierop binnenkrijgt om naar die input te schakelen?

Ik gok ook maar wat.
Aan de V-AUX hangt geen apparaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:44:

Uiteraard zit ik niet te wachten de Denon voor reparatie kwijt te zijn ook daar ik net blij ben dat alles een beetje draait. (aardig lang bezig geweest met het vinden van de juiste geluidsinstellingen....)

Alvast bedankt!
De 3311 ff benaderen via je netwerk, dan kun je een backup maken van alle instellingen !

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:44:
...

Probleem 1.
Zodra de mediaspeler is aangesloten op een HDMI van de Denon kan ik geen geluid krijgen van de TV naar de Denon.
Een 3D Blu-Ray kan ook niet weergegeven worden, de TV zegt dan dat de TV niet 3D ondersteunend is......
koppel ik de HDMI los van de mediaspeler werkt alles weer wel :X .

...
Heb je de hdmi uitgangen wel goed toegewezen in de setup van de 3311? Ik heb ook een EM7080 en geeft bij mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt er zone 2 en/of 3 en met welk doel !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:19:
Wie gebruikt er zone 2 en/of 3 en met welk doel !?
Het doel van een extra zone is een set speakers aansluiten die zich in een andere ruimte bevinden als de zone1-speakers. Bijvoorbeeld twee speakers in de keuken of twee speakers in je werkkamer. Zones zijn los van elkaar in te stellen en gelijktijdig te gebruiken (voor geluid dan).

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:49:
[...]
Het doel van een extra zone is een set speakers aansluiten die zich in een andere ruimte bevinden als de zone1-speakers. Bijvoorbeeld twee speakers in de keuken of twee speakers in je werkkamer. Zones zijn los van elkaar in te stellen en gelijktijdig te gebruiken (voor geluid dan).
Dank voor je uitleg. Dit is me duidelijk. Ik ben met name benieuwd of mensen het ook echt gebruiken.
Speakers in je toilet :-), versterker in een andere ruimte aansturen ? praktijkvoorbeelden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

De 3311 is binnen :) voor 1100 euro :D

Alles werkt, alles ingesteld. Netwerk werkt, update gehad. En maakt van dubieuze kwaliteit mp3's echt iets moois. Ik dacht dat ik tot gister mooi geluid had, maar dit is ff level up. :)
Was iedere euro dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneppaH schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:40:
De 3311 is binnen :) Ik dacht dat ik tot gister mooi geluid had, maar dit is ff level up. :)
nice !
welke speakers !?

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Dat is een goeie :p
Ik heb met alle merken wel ervaring. En op zich klinken er veel erg goed gewoon tegenwoordig. Op dit moment ben ik aan het uitkijken naar de Mission MX series die dit jaar nog moeten uitkomen. Kwa looks erg mooie speakers, ben benieuwd hoe ze klinken. Vind trouwens de Jamo s608 ook erg goed klinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioaffair.co.uk/images/uploads/MSMX5.jpg

Heb er op dit moment even van alles aan hangen. Even kijken welke lekker klinken en welke minder op deze versterker. Normaal is een versterker neutraal, maar hier zitten zoveel foefjes op, die het geluid beinvloeden dat speakers totaal anders kunnen gaan klinken.

Een vraagje verder nog, misschien dat iemand anders hier ook al tegenaan is gelopen. Internetradio werkt perfect, maar mijn favoriete radiostation staat er niet tussen. Ik heb verder nergens iets kunnen vinden waar ik gewoon de url van de stream kan ingeven. Bij m'n roku soundbridge gaat dat wel gewoon.
Zou erg zonde zijn als dit gewoon totaal niet mogelijk is. Nu moet ik altijd m'n pc aan hebben staan om die zender door te sturen. Het gaat om de zender Bassdrive (worldwide drum&bass station)

[ Voor 54% gewijzigd door KneppaH op 11-09-2010 14:09 ]

Verwijderd

Glenn77 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:35:
[...]

De 3311 ff benaderen via je netwerk, dan kun je een backup maken van alle instellingen !

Succes.
Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat dat kon.......kun je nagaan.... :O
Jammerlijke is alleen nog dat ik niet kan saven hij zegt;

Save Not Complete

Please retry again .

Verwijderd

h40d schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:10:
[...]

Heb je de hdmi uitgangen wel goed toegewezen in de setup van de 3311? Ik heb ook een EM7080 en geeft bij mij geen probleem.
Uhhhh, geloof het wel maar kun je mij opweg helpen wat je precies bedoelt?
Je gebruikt zelf ook de 7080 in combi met de 3311?

Bedankt!

• hansvk
KneppaH schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:40:
De 3311 is binnen :) voor 1100 euro :D

Alles werkt, alles ingesteld. Netwerk werkt, update gehad. En maakt van dubieuze kwaliteit mp3's echt iets moois. Ik dacht dat ik tot gister mooi geluid had, maar dit is ff level up. :)
Neem aan dat je de Audyssey setup ook hebt gedaan. Ik heb eerst een paar dagen "handmatig" met de 3311 geluisterd en toen klonk het al heel goed, maar na de Audyssey setup was het nog stukken beter.

• hansvk
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:45:
[...]

Uhhhh, geloof het wel maar kun je mij opweg helpen wat je precies bedoelt?
Je gebruikt zelf ook de 7080 in combi met de 3311?

Bedankt!
Menu -> Input Setup -> Input Assign en dan even kijken of je de goede hdmi ingangen hebt toegewezen. Zelf heb ik mij UPC kastje op hdmi 3 (SAT/CBL) en de EM7080 op hdmi4 (DVR). Verder staan Digital en Comp bij beiden op "None" (beeld en geluid gaan via hdmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

h40d schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:24:
[...]

Neem aan dat je de Audyssey setup ook hebt gedaan. Ik heb eerst een paar dagen "handmatig" met de 3311 geluisterd en toen klonk het al heel goed, maar na de Audyssey setup was het nog stukken beter.
De eerste zoveel uur luisteren zonder die calibratie. Klonk al best okay. Ik wilde dat achterwege laten tot de nieuwe speakers overal definitief aan de muren zouden hangen. Maar voor de lol de test toch maar uitgevoerd. De afstanden die hij meette, klopten behoorlijk aardig. Alleen de Subwoofer niet. Die stond 4 meter van de microfoon vandaan en hij dacht dat het 8 meter waren. Maar volgens de handleiding moet je ook 6 tot 8 testen uitvoeren ofzo. Ik had er maar 2 gedaan.

Na die test kun je ook dynamic EQ gebruiken en da's wel nice. Dynamic volume heb ik uitstaan. Misschien wel handig voor de harde reclames tijdens tv kijken. Voor films wil ik juist veel dynamiek, dus dan gaan al die foefjes zoiezo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13
dynamic volume staat volgens mij bij iedereen uit :P Behalve de mensen die misschien in de late uurtjes de buren niet willen storen..

Hoewel je daarvoor ook de midnight functie hebt :)

[ Voor 16% gewijzigd door FikkieHo op 12-09-2010 12:03 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

grimson

domeingrommer

DTS via HDMI;

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een WDTVlive (Beta 1.03.38_V) in combinatie met een AVR-3311 (of een andere DTS receiver)?
Vooalsnog lukt het alleen om via HDMI DD tracks te decoden en geen DTS tracks. Uiteraard gaat het wel als ik de WDTVLive instel op 'STEREO' (downmixed) maar niet via DIGITAL (passthru).

Met andere woorden de receiver krijgt wel DD bitstream voorgeschoteld via HDMI maar geen DTS bitstream.

Het werkt (weer) ...
Wat mij opvalt is dat de AVR-3311 soms letterlijk uit/aan gezet moet worden om HDMI instellingen te activeren.

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 14-09-2010 19:47 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h40d schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:30:
[...]

Menu -> Input Setup -> Input Assign en dan even kijken of je de goede hdmi ingangen hebt toegewezen. Zelf heb ik mij UPC kastje op hdmi 3 (SAT/CBL) en de EM7080 op hdmi4 (DVR). Verder staan Digital en Comp bij beiden op "None" (beeld en geluid gaan via hdmi).
Ik heb hem zoals bovenstaand nu ingesteld maar helaas.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
FikkieHo schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:02:
dynamic volume staat volgens mij bij iedereen uit :P Behalve de mensen die misschien in de late uurtjes de buren niet willen storen..

Hoewel je daarvoor ook de midnight functie hebt :)
midnight-functie? Volgens mij heb ik die nog nooit geprobeerd. :P

Audyssey gebruik ik wel.

MultiEQ: Staat altijd op Audyssey Flat.
DynEQ: Staat aan bij films/tv-kijken, uit voor muziek
DynVol: Gebruik ik bij film/tv-kijken 's avonds laat.
KneppaH schreef op zondag 12 september 2010 @ 02:13:
[...]

De eerste zoveel uur luisteren zonder die calibratie. Klonk al best okay. Ik wilde dat achterwege laten tot de nieuwe speakers overal definitief aan de muren zouden hangen. Maar voor de lol de test toch maar uitgevoerd. De afstanden die hij meette, klopten behoorlijk aardig. Alleen de Subwoofer niet. Die stond 4 meter van de microfoon vandaan en hij dacht dat het 8 meter waren.
Dat van de subwoofer klopt waarschijnlijk gewoon!
Nearly every powered subwoofer has built-in lowpass filters and some have built-in signal processing. These components add electrical delay to the signal in addition to the acoustical delay due to the distance of the sub from the listening position. MultEQ measures the total signal delay and compensates so that the signal from the subwoofer arrives at the same time as the signals from the other speakers.

[ Voor 48% gewijzigd door Xander op 12-09-2010 17:36 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Dat van de subwoofer klopt waarschijnlijk gewoon!

quote: http://ask.audyssey.com/e...6-long-subwoofer-distance
Nearly every powered subwoofer has built-in lowpass filters and some have built-in signal processing. These components add electrical delay to the signal in addition to the acoustical delay due to the distance of the sub from the listening position. MultEQ measures the total signal delay and compensates so that the signal from the subwoofer arrives at the same time as the signals from the other speakers.
Da's wel nice dan. Dus nu wordt de sub strakker afgesteld in principe. Verschil in milliseconden is waarschijnlijk zo weinig dat het niet merkbaar is.

Er zat 4m verschil tussen meting en werkelijke afstand.

snelheid geluid is 343m/sec
1 m is dan 0,0029 sec
4 m is dan 0,0117 sec

11ms verschil is erg moeilijk te horen bij sub-bassen onder de 80Hz denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al enige tijd een Denon 1911 en bevalt allemaal prima. Mijn (oude) lcd tv (LG 26LC51) is aangesloten via hdmi, echter de ARC functie zit nog niet op deze tv. Ook beschikt de tv niet over een digitale optische uitgang, waardoor het geluid van de tv gewoon via de welbekende rode en witte tulpstekkers naar de Denon gaat.
Deze heb ik in de sat/cbl ingeplugt en op zich werkt dit wel, het is alleen wel wat onhandig. Ik wil namelijk de denon afstandsbediening gebruiken voor het bedienen van de tv. Het vervelende hierbij is dat ik door op de TV knop te drukken zowel de denon als de tv kan inschakelen. Alleen voor het geluid moet ik weer op de sat/cbl knop drukken, maar hierdoor valt de bediening voor de tv weer weg!!!

In de manual geeft ie voor audio vanaf de tv alleen de mogelijkheden ARC via hdmi of digitaal optisch. Is er een oplossing voor mijn (kleine) probleem? Ik kijk overigens nog gewoon tv via de kabel, heb even digitenne geprobeert maar dat beviel me niet...
Ook een Harmony afstandsbediening is een optie, alleen in principe kan ik met de denon afstandsbediening zowel dvd als tv bedienen. Op den duur zal zowel tv al speler vervangen worden, ik zoek echter een mogelijke oplossing voor de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
Ik wil een keuze gaan maken tussen de 1911 en de 2311. Ik twijfel of de extra features van de 2311 de meerprijs tov de 1911 rechtvaardigen.
Heeft iemand ze kunnen vergelijken of misschien een mening over het verschil tussen de eerdere modellen 1910 en 2310?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:01:
Heb al enige tijd een Denon 1911 en bevalt allemaal prima. Mijn (oude) lcd tv (LG 26LC51) is aangesloten via hdmi, echter de ARC functie zit nog niet op deze tv. Ook beschikt de tv niet over een digitale optische uitgang, waardoor het geluid van de tv gewoon via de welbekende rode en witte tulpstekkers naar de Denon gaat.
Deze heb ik in de sat/cbl ingeplugt en op zich werkt dit wel, het is alleen wel wat onhandig. Ik wil namelijk de denon afstandsbediening gebruiken voor het bedienen van de tv. Het vervelende hierbij is dat ik door op de TV knop te drukken zowel de denon als de tv kan inschakelen. Alleen voor het geluid moet ik weer op de sat/cbl knop drukken, maar hierdoor valt de bediening voor de tv weer weg!!!

In de manual geeft ie voor audio vanaf de tv alleen de mogelijkheden ARC via hdmi of digitaal optisch. Is er een oplossing voor mijn (kleine) probleem? Ik kijk overigens nog gewoon tv via de kabel, heb even digitenne geprobeert maar dat beviel me niet...
Ook een Harmony afstandsbediening is een optie, alleen in principe kan ik met de denon afstandsbediening zowel dvd als tv bedienen. Op den duur zal zowel tv al speler vervangen worden, ik zoek echter een mogelijke oplossing voor de korte termijn.
Kan je hem niet als quick select instellen? Misschien dat hij dan wel goed werkt :)

No signature required.

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:30:
[...]

Kan je hem niet als quick select instellen? Misschien dat hij dan wel goed werkt :)
En verrek, dat werkt ook nog :P. Had me nog niet echt bezig gehouden met de quick select buttons, maar zo wil het inderdaad wel. Dank u!

• botech
  • Laatst online: 22:55
Hebben de Denon receivers veel last van handshake problemen met de PS3 ? Ik ben namelijk van plan om m'n Onkyo 606 te vervangen omdat ik hiermee redelijk wat handshake problemen heb maar ik twijfel nog tussen een Denon (3310) of een Sony str-da2400es/3500es.

• FeaR
botech schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:11:
Hebben de Denon receivers veel last van handshake problemen met de PS3 ? Ik ben namelijk van plan om m'n Onkyo 606 te vervangen omdat ik hiermee redelijk wat handshake problemen heb maar ik twijfel nog tussen een Denon (3310) of een Sony str-da2400es/3500es.
Denon heeft sinds de xx09-modellen al geen problemen met handshake tussen de receiver en de PS3. Was ook één van de redenen waarom ik voor Denon ben gegaan. Maar mooie upgrade van een Onkyo TX-SR606 naar een AVR-3310 :)

• botech
  • Laatst online: 22:55
FeaR1986 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:27:
[...]

Denon heeft sinds de xx09-modellen al geen problemen met handshake tussen de receiver en de PS3. Was ook één van de redenen waarom ik voor Denon ben gegaan. Maar mooie upgrade van een Onkyo TX-SR606 naar een AVR-3310 :)
Niet de goedkoopste upgrade welliswaar 8) Ik lees ook altijd dat Denon een wat "koeler" geluid heeft en Onkyo warmer. Ik ben nu dat Onkyo geluid gewend, is dit een groot verschil? Of is dit iets dat alleen te horen is bij muziek, en minder bij films en games op PS3? Zal toch het meest voor films en gamen gebruikt worden. En als het al voor muziek zal zijn dan is het meestal nog een DVD/Blu-ray.

En nu even off topic: Zou de Sony str-da2400ES geen mooie upgrade zijn t.o.v. de 606? Heb nl ook een Bravia TV. Of toch beter de 3310?

• vndk
botech schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:49:
[...]

Niet de goedkoopste upgrade welliswaar 8) Ik lees ook altijd dat Denon een wat "koeler" geluid heeft en Onkyo warmer. Ik ben nu dat Onkyo geluid gewend, is dit een groot verschil? Of is dit iets dat alleen te horen is bij muziek, en minder bij films en games op PS3? Zal toch het meest voor films en gamen gebruikt worden. En als het al voor muziek zal zijn dan is het meestal nog een DVD/Blu-ray.
Ik denk dat het verschil (afhankelijk van je speakers) alleen duidelijk hoorbaar is met muziek.
Games en films lijken mij geen goede referentiepunten.
En nu even off topic: Zou de Sony str-da2400ES geen mooie upgrade zijn t.o.v. de 606? Heb nl ook een Bravia TV. Of toch beter de 3310?
Ik ben zeker een Sony fan en stond vorig jaar enigszins voor hetzelfde dilemma qua Sony / Denon.
De toplijn Sony receivers kun je volgens mij niet echt vergelijken met de Denon's, als de muzikale beleving (stereo) je ook wat waard is.

Maar zoals altijd; Ga zelf luisteren! Wat jou het prettigst klinkt is het belangrijkst.

[ Voor 4% gewijzigd door vndk op 16-09-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
ari3 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:22:
[...]
YCbCr en RGB zijn gewoon kleurprofielen. De 3808 kan YCbCr naar RGB omzetten en vice versa. Lijkt me sterk dat deze conversie een overbelicht beeld geeft. Voor de zekerheid zou ik de Denon (bij computer gebruik) op RGB zetten. Verder kun je ook eens kijken naar de RGB range je hebt "normal" en "enhanced" geloof ik. Gewoon even schakelen tussen deze twee om te zien of het verschil maakt.

Verder staat in de handleiding van de Denon dat niet iedere computerresolutie goed doorgegeven wordt. Ideaal staat de laptop ingesteld op de native resolutie van de televisie (meestal 1920x1080p/60Hz met CEA timings: 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync)

[...]
Ja, er is een soort passthrough. Bij iedere input source kun je een video source instellen. Voor de Radio input source zet je dan bijv. HDP als video source en bij de HDP input source assign je de HDMI ingang waar je laptop op zit aan HDP.
Ik ga de instelling dan nog maar eens langs lopen. Staat me alleen iets bij dat ik bij de radio/tuner niet een optie voor beeld invoer heb. Wel of de scherm output aan moet etc maar ja ik ga het van het weekend nog een keer nakijken.

edit:
De videobron select optie is aanwezig in de Tuner input alleen als ik deze wijzig van Source naar input PC (eigen label) dan is hij heel ff bezig op de achtergrond (muziek valt heel kort weg) maar als ik dan het menu uit ga dan blijf ik beeld houden van me tuner (station/ rds info)

Kleuren zijn met het aanpassen van RGB bereik wel beter geworden. Stond op uitgebreid en nu terug naar normaal. (optie RGB had ik blijkbaar al gekozen)
In de status informatie gaat nu het beeld er net zo uit als het erin komt.
En nu heb ik dus via me TV het kleurbereik wel naar wens kunnen bijstellen.

Alleen pc beeld input bij tuner audio werkt dan niet maar ja daar zijn 2 oplossingen voor. 1 een HDMI splitter of 2 gewoon via Nederland.fm webradio luisteren ;)

[ Voor 23% gewijzigd door The-Source op 17-09-2010 22:17 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.