Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 110.222 views

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:05
Glenn77 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:38:
[...]

Ik ben zeker een Sony fan en stond vorig jaar enigszins voor hetzelfde dilemma qua Sony / Denon.
De toplijn Sony receivers kun je volgens mij niet echt vergelijken met de Denon's, als de muzikale beleving (stereo) je ook wat waard is.

Maar zoals altijd; Ga zelf luisteren! Wat jou het prettigst klinkt is het belangrijkst.
Denk dat het beslist is en dat het geen Sony zal worden maar een Denon 8) Gisteren in een plaatselijke winkel eens gaan luisteren. Het was wel een 2310 model, geen 3310. Maar die 2310 klonk ook zeer goed, was een Blu-ray van King Kong. Heb wel geen muziek beluisterd, maar zoals ik eerder al heb gezegd, hij zal toch meestal gebruikt worden voor games en films.
De speakers in de winkel waren B& W 684's. Nu heb ik al surrounds en een center van B&W (oudere 600 reeks) en was ik van plan om m'n (Philips) fronts eind van dit jaar te vervangen door B&W 685's. Maar na gisteren het verschil te hebben gehoord tussen de 684 en 685 denk ik toch dat het de 684's zullen worden.
Denk dat ik eind van de week 's een ritje naar Willich zal maken. :*) Enige keuze die ik nu nog moet maken is 3310 (als die er nog zal zijn) of de 2311. Moeilijk, moeilijk. 8)7

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Als je van plan bent om 3D films te gaan kijken, dus ook een 3D TV bezit zou ik voor de ..11 serie gaan.
Ik hecht geen waarde aan 3D, dus zou ik altijd kiezen voor de 3310 t.o.v. de 2311.

Let op met je speakers! De klank van Denon i.c.m. B&W wordt over het algemeen ervaren als 'warm / wollig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Glenn77 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:17:

Let op met je speakers! De klank van Denon i.c.m. B&W wordt over het algemeen ervaren als 'warm / wollig'
Ik ging in eerste instantie ook voor de B&W 684 icm Denon 3311, maar na het luisteren van deze speakers waarbij ik ze met 9 andere speakers heb vergeleken kwamen ze er slecht en dof uit. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Phonar speakers en ik moet zeggen dat ik er iedere dag opnieuw door verrast wordt, zo'n helder en mooi warm geluid!!!! :9

De 3311 is echt geweldig, dus ga daar voor, zeker als je media via het LAN (NAS) kunt aanbieden. :P

Succes met je keuze.............

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn denon AVR-1911 ontvangen. Mij totem speakers aangesloten, was heel benieuwd naar het geluid. Helaas, geen leven in te krijgen, Hoe ik ook drukte op de powerknop, alles bleef zwart. Voedingskabels zijn ok. Nog iemand met dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Unne Offerse schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:18:
[...]
Ik ging in eerste instantie ook voor de B&W 684 icm Denon 3311, maar na het luisteren van deze speakers waarbij ik ze met 9 andere speakers heb vergeleken kwamen ze er slecht en dof uit. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Phonar speakers en ik moet zeggen dat ik er iedere dag opnieuw door verrast wordt, zo'n helder en mooi warm geluid!!!! :9
Ik heb al surrounds en een center van B&W, de (oudere) 600 reeks, daarom dat ik voor de 684's zou gaan.
Ze zeggen toch altijd dat je best alles van het zelfde merk/reeks pakt, zodat al je speakers de zelfde klank hebben.?
Nu heb ik natuurlijk een aantal jaren ook met andere fronts gewerkt (Philips) , omdat het budget toen niet groot genoeg was om alles in 1 keer te kopen en de vervanging ervan heeft wat langer geduurd dan gepland 8)
Welke Phonar's heb je? zouden die eventueel ook samen gaan met m'n B&W surrounds/center?
De 3311 is echt geweldig, dus ga daar voor, zeker als je media via het LAN (NAS) kunt aanbieden. :P

De 3311 is buiten budget :'( Daarom dat ik voor de 2310 zal gaan als ik de 3310 niet meer zal vinden voor +/- 900 euro, want dat is toch echt het maximum budget voor m'n receiver.
Glenn77 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:17:
Als je van plan bent om 3D films te gaan kijken, dus ook een 3D TV bezit zou ik voor de ..11 serie gaan.
Ik hecht geen waarde aan 3D, dus zou ik altijd kiezen voor de 3310 t.o.v. de 2311.

3D zegt me ook niks, dus daar doe ik het niet voor. De reden dat ik eventueel de 2311 zou nemen staat hierboven ;) Als ik de dan toch voor de 23xx ga dan kan ik zowel de nieuwste kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:21:
Ik heb gisteren mijn denon AVR-1911 ontvangen. Mij totem speakers aangesloten, was heel benieuwd naar het geluid. Helaas, geen leven in te krijgen, Hoe ik ook drukte op de powerknop, alles bleef zwart. Voedingskabels zijn ok. Nog iemand met dergelijke ervaring?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt het kleine powerknopje ook ingedrukt? Naast de aan/standby knop zit er namelijk ook een echte aan/uit knop op.
Als je speaker verkeerd hebt aangesloten, of ze maken sluiting oid, moet het rode lampje gaan knipperen, dus ik verwacht niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
botech schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:52:
[...]
Ze zeggen toch altijd dat je best alles van het zelfde merk/reeks pakt, zodat al je speakers de zelfde klank hebben.?
Nu heb ik natuurlijk een aantal jaren ook met andere fronts gewerkt (Philips) , omdat het budget toen niet groot genoeg was om alles in 1 keer te kopen en de vervanging ervan heeft wat langer geduurd dan gepland 8)
Welke Phonar's heb je? zouden die eventueel ook samen gaan met m'n B&W surrounds/center?
[...]
Ik redeneerde precies hetzelfde als jij nu doet. Ik ben onlangs overgestapt naar surround. Hiervoor had ik een Denon Amp met B&W DM310 speakers, beiden 18 jaar oud. Toch klonken die B&W's nog goed en wilde ik ze niet wegdoen.

Ik was dus van plan om die oude B&W's als rears in te zetten en dan 2 nieuwe 684 als front + bijbehorende center.
Voorlopig zonder sub, ik had links en rechts op fora gelezen dat die niet echt nodig was als je goede fronts had.

Met die instelling ging ik naar Stassen in Venlo om te gaan luisteren..... :9
Daar vertelden ze me dat goede fronts de basis is van je systeem en dat de rears alleen maar voor bijgeluiden zijn en de center alleen de dialoog (van een film) doet. De sub was voor filmfanaten (waartoe ik mezelf reken) wel belangrijk...

Na lang luisteren waarbij de B&W's dus dof klonken ben ik toch voor het warme en heldere geluid van de phonar's gegaan (Veritas P3 EdMa) en ivm budget nog even zonder center en sub.

Ik heb nu dus een 4.0 opstelling met de phonar's als front en de B&W's als rear en het klinkt dus perfect. :9~
Dus alles van hetzelfde soort hoeft niet perse, de fronts zijn toch veruit het belangrijkste. Deze nemen 90% van wat je hoort voor hun rekening. Ook als ik naar DTS CD's of DVD-A l(met het juiste volume) luister waar de rears actief aan deelnemen, dan nog klinkt het geweldig goed en kun je absoluut niet horen dat het speakers van verschillende merken zijn. :)

Ik wil wel nog een keer een center en sub hebben om het compleet te maken en dan neem ik ook weer Phonar's.
De reden hiervoor is dat een goede sub toch een extra dimensie is aan een film en omdat ik nu geen center heb wordt de dialoog ook door de fronts weergegeven. Omdat die pakweg 3 meter van de TV vandaan staan en heb ik niet het idee dat het geluid van met name de dialoog uit het midden komt en dat wil ik dus wel.

Dus maar ff sparen en hopen op een goede 13de maand, dan heb ik met kerst het zaakje compleet..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06-2022
Glenn77 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:40:
Weet iemand een (andere) code dan *104* om een originele Denon afstandsbediening in te stellen op gebruik met een Humax IR-FOX C decoder (Ziggo) ??

Ik krijg alle andere apparatuur wel geprogrammeerd, behalve die Humax |:(
Dit heb ik ook. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Na wat googlen niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
danielsan11 schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:17:
[...]

Dit heb ik ook. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Na wat googlen niets gevonden...
Ik heb mn Denon afstandsbediening gedeeltelijk ingeleerd.
Hij kan de Humax nu aan/uit zetten, volume, kanalen, tv gids en info aansturen.
ik ben er tevreden mee.
krijg alleen het numerieke gedeelte niet ingeleerd |:(
lastig met zappen van kanaal 4 naar 413 bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Sjaaky schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:44:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt het kleine powerknopje ook ingedrukt? Naast de aan/standby knop zit er namelijk ook een echte aan/uit knop op.
Als je speaker verkeerd hebt aangesloten, of ze maken sluiting oid, moet het rode lampje gaan knipperen, dus ik verwacht niet dat dat het is.
Afbeeldingslocatie: http://www.thesafehouse.org/forums/images/smilies/emote_stupid.gif

Zo heeft mijn vriendin al eens lopen te tieren, omdat 'dat stomme apparaat' niet aan wilde...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:52:
[...]

De 3311 is buiten budget :'( Daarom dat ik voor de 2310 zal gaan als ik de 3310 niet meer zal vinden voor +/- 900 euro, want dat is toch echt het maximum budget voor m'n receiver.

[...]
In Best is een zaak waar de 2310 voor 699 aangeboden wordt, en ik weet dat dat zelfs nog minder kan worden aangezien het een opruimactie is ... wellicht interessant als je voor de 2310 kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:39:
[...]

In Best is een zaak waar de 2310 voor 699 aangeboden wordt, en ik weet dat dat zelfs nog minder kan worden aangezien het een opruimactie is ... wellicht interessant als je voor de 2310 kiest.
Kan eventueel interessant zijn. Naam of website? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaaky schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:44:
[...]

Hallo,

Je hebt gelijk, maar deze knop staat bij een denon AVR1910. Ik heb een AVR 1911, en daar is geen aparte powerknop meer. Je moet dus de stekker helemaal uittrekken, anders blijft hij in standby (staat ook zo in de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06-2022
Glenn77 schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:45:
[...]

Ik heb mn Denon afstandsbediening gedeeltelijk ingeleerd.
Hij kan de Humax nu aan/uit zetten, volume, kanalen, tv gids en info aansturen.
ik ben er tevreden mee.
krijg alleen het numerieke gedeelte niet ingeleerd |:(
lastig met zappen van kanaal 4 naar 413 bijvoorbeeld ;)
Dat is eigenlijk ook voldoende. Zou je kunnen aangeven hoe je dat hebt gedaan? Ik heb wel een aantal andere Humax codes geprobeerd, maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:33:
[...]

Kan eventueel interessant zijn. Naam of website? :+
Beste Keus, hebben echt een stapel 2310's midden in de winkel staan dus ik denk dat ze er vanaf willen !
http://www.bestekeus.nl/p...ver-cPath--pId-72075.html
even bellen want er kan volgens mij nog best wat af :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:48:
[...]

Beste Keus, hebben echt een stapel 2310's midden in de winkel staan dus ik denk dat ze er vanaf willen !
http://www.bestekeus.nl/p...ver-cPath--pId-72075.html
even bellen want er kan volgens mij nog best wat af :-)
Moet wel een zwarte zijn voor mij, heb je die ook zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik niet op gelet !
(ben zelf gecharmeerd van de premium silver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
danielsan11 schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:12:
[...]

Dat is eigenlijk ook voldoende. Zou je kunnen aangeven hoe je dat hebt gedaan? Ik heb wel een aantal andere Humax codes geprobeerd, maar niets werkt.
Ik weet niet of elke a.b. die functie heeft, maar i.i.g. die van de 3310 en de 4310 wel.
In jouw handleiding staat ongetwijfeld iets over functies toekennen / leren / inleren.
En anders ff een handleiding googlen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Unne Offerse schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:18:
[...]

Ik heb de 2310 icm B&W 685's als front en dat klinkt absoluut niet te warm of wollig...

Wat ik wel heb ervaren is dat de 684's icm met een (relatief) goedkope surroundversterker erg dof klinkt, om maar met de ontzettende cliche van het "doek over de speaker" te spreken. Met een goede (Denon) stereoversterker klinken ze echter ontzettend goed!

De 685's daarentegen zijn een perfecte match voor de 2310. Je zou kunnen beslissen om bijvoorbeeld Chord Silverscreen kabels te gebruiken om het mid en hoog nog wat meer omhoog te trekken (en nee, deze kabels zijn niet onder blauw maanlicht gesmeed door elfjes ;))

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Hallo

Heb van alles gelezen op dit forum maar kom er nu niet meer uit.

Heb een denon avr1910 recevier daar wil ik mijn video kaart op aansluiten gforce 8600 gts
Wil graag blu-ray's kijken vanaf mijn harde schijf met dts-hd dit kan alleen via hdmi (beeld plus geluid). Dit heb ik gedaan met een hdmi kabel vanaf mijn video kaart hdmi out naar denon hdmi hdp in. Nou herkent de video kaart de verbinding met de denon wel,want die optie komt er bij in het scherm. Maar als ik deze aanklik dan verbind hij niet naar mijn reciever en van daar door naar de tv. Heb een hdmi kabel van de hdmi out naar de tv hdmi dus dat is goed.
Kan iemand mij vertellen of ik misschien een instelling in de denon moet veranderen want denk zelf dat daar het probleem zit.

Er zullen er toch meer zijn die het op deze manier doen alvast bedankt voor de moeite

Mvg

Mischa

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13
Um, even kort, de 8600 gts ondersteund geen dts-hd. Ik denk eerder dat het probleem bij je pc ligt.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• botech
dlmh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:45:
[...]

Ik heb de 2310 icm B&W 685's als front en dat klinkt absoluut niet te warm of wollig...
Ben blij dit te lezen. Nu zal ik toch nog wel 's ergens gaan luisteren voordat ik de speakers zal kopen
maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn voor mij. De speakers die er nu staan klinken toch ook vrij warm.
Maar eerst de receiver, de speakers zijn voor eind dit jaar waarschijnlijk. Denk dat ik dit weekend m'n receiver zal halen, de 2311 of de 3310, ben er nog niet uit.
Wat ik wel heb ervaren is dat de 684's icm met een (relatief) goedkope surroundversterker erg dof klinkt, om maar met de ontzettende cliche van het "doek over de speaker" te spreken. Met een goede (Denon) stereoversterker klinken ze echter ontzettend goed!

De 685's daarentegen zijn een perfecte match voor de 2310. Je zou kunnen beslissen om bijvoorbeeld Chord Silverscreen kabels te gebruiken om het mid en hoog nog wat meer omhoog te trekken (en nee, deze kabels zijn niet onder blauw maanlicht gesmeed door elfjes ;))
Zal daar eens wat meer over lezen, dat kan ik misschien proberen. Ik heb ff vlug gegoogled en ik geloof dat die kabel nog betaalbaar is. 8)

Verwijderd

Okee dat is duidelijk dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit weekeind eens mijn PS3 geupdate naar v3.50 om 3D bluray/games te kunnen gebruiken. Mijn PS3 hangt via een AVR-3808 (HDMI 1.3a) aan een Panasonic VT20 (HDMI 1.4). Tot mijn verbazing werkte de HDMI autodetect functie gewoon: de PS3 zag dat ik een 3D-capable TV had en wist ook dat het scherm 50 inch groot was. Blijkbaar geeft de AVR-3808 de EDID-informatie voor HDMI 1.4 netjes door.

Daarna even een spel met 3D ondersteuning opgestart (Mr. Pain), maar helaas pindakaas: alleen een soort ruis op het scherm en de TV herkent het niet als 3D-signaal, ook was het niet mogelijk het scherm handmatig naar 3D modus te zetten. Jammer, had gehoopt dat 3D passthrough gewoon zou werken op de 3808 omdat de bandbreedte van het signaal hetzelfde is als voor HDMI 1.3. Ik denk dat het gewoon oplosbaar is met een nieuwe firmware. De HDMI controller in de Denon is gewoon programmeerbaar getuige dat ze al eerder firmware updates uitgebracht hebben voor handshake problemen en HDMI-CEC toegevoegd hebben.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
ari3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:00:
Daarna even een spel met 3D ondersteuning opgestart (Mr. Pain), maar helaas pindakaas: alleen een soort ruis op het scherm en de TV herkent het niet als 3D-signaal, ook was het niet mogelijk het scherm handmatig naar 3D modus te zetten.
Werkt het wel als je de PS3 rechtstreeks met een HDMI kabel naar de Panasonic verbindt?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:48:
[...]

Werkt het wel als je de PS3 rechtstreeks met een HDMI kabel naar de Panasonic verbindt?
Ja, dat werkt wel. Maar dan moet ik de audio via de TV naar de AVR-3808 laten lopen. Dan heb ik alleen stereo. Natuurlijk zou een SPDIF kabeltje van de PS3 naar de receiver kunnen maar dan heb ik weer geen HD audio.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

ari3 schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:11:
[...]
Ja, dat werkt wel. Maar dan moet ik de audio via de TV naar de AVR-3808 laten lopen. Dan heb ik alleen stereo. Natuurlijk zou een SPDIF kabeltje van de PS3 naar de receiver kunnen maar dan heb ik weer geen HD audio.
Hmmm... zou je er niet een HDMI repeater tussen kunnen zetten? 1 ingang (PS3) en twee uitgangen (TV + receiver). Dan heb je zowel 3D-ondersteuning als HD Audio! :)

Edit:
Ow wacht ff... je hebt natuurlijk zoiets als handshaking.... maar wie weet werkt het :P

[ Voor 8% gewijzigd door dlmh op 27-09-2010 16:14 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dlmh schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:13:
[...]
Hmmm... zou je er niet een HDMI repeater tussen kunnen zetten? 1 ingang (PS3) en twee uitgangen (TV + receiver). Dan heb je zowel 3D-ondersteuning als HD Audio! :)

Edit:
Ow wacht ff... je hebt natuurlijk zoiets als handshaking.... maar wie weet werkt het :P
Iets in mij zegt dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Deze week ook een Denon gekocht, het is de 2311 geworden. De 3310 was weg en in een andere winkel kwam ie wat te duur uit.
Gisteren alles aangesloten en nu alles aan het proberen en testen maar ik heb toch een paar probleempjes.
Ik heb het al een paar keer gehad dat als ik de receiver aanzet om TV te kijken via de decoder dat ik dan wel beeld maar geen geluid krijg. Als ik de receiver dan eens uit en weer aan doe heb ik wel geluid en er komt on screen dan ook de melding "audiosysteem actief" , dit is iets wat ik niet te zien krijg de eerste keer als ik geen geluid heb.
Dit gaat toch weer niet een soort van handshake probleem zijn? Daar heb ik net m'n Onkyo voor weg gedaan.
Tweede probleem is als ik kijk met PL II of DTS Neo 6 als geluid mode. Als er gesproken wordt in de film/serie, komt dit uiteraard door de center speaker maar als ik m'n oor dicht bij de surround speakers houd hoor ik de gesproken woorden daar ook maar dan net alsof ze versneld afgespeeld worden, op een hoge en snelle toon. Ik weet ook wel dat je niet altijd met je oor tegen de speaker lig, maar ik wel toch 's weten of anderen dit ook horen en of het normaal is. Bij m'n vorige Onkyo is dit nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

botech schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:31:
.. Als ik de receiver dan eens uit en weer aan doe heb ik wel geluid ...
Mijn (HDMI) ervaring tot nu toe met een AVR-3311 is dat ik deze ook soms moet uit- en aanzetten voor geluid bij;
Panasonic DMP-BDT300 Blu-ray speler en een WDTVlive (laatste .40 betafirmware).
Aangezien de WDTVlive wel beeld en geluid via de receiver naar de TV afgeeft lijkt het signaal toch goed binnen te komen. Misschien hangt het er vanaf van de gebruikte audio stream (als in DD / DTS etc.)

Vooralsnog heb ik alles correct ingesteld maar uit- en aan zetten is soms het enige wat werkt.
Misschien ooit in een firmwareupdate opgelost :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Vandaag een Denon AVR 1911 opgehaald bij Schluderbacher (http://www.hifi-schluderbacher.de/). Het is net over de grens bij Venlo (ca 30 min). Mooie winkel en 1 van de medewerkers spreekt zowel NL als D.

Prijs 420,- euro. Ik kreeg er 2+1 jaar garantie bij.

Alles aangesloten en geluid is, wat ik tot nu toe heb kunnen testen, erg goed. Speakers zijn van JBL (front Century Gold).

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is mijn Iphone 3Gs rechtstreeks op de USB uitgang. Ik krijg een foutmelding over de connectie. Ik vind die Dock wat aan de dure kant die je er bij kunt kopen.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Vanochtend een firmware update gedaan voor de AVR-3311;
Als je de web-interface benaderd bij
SETUP MENU | AUDIO/VIDEO ADJUST | AUDIO ADJUST | Audyssey Settings,
wordt hier nu gesproken over 'MultEQ XT 32' terwijl dit voorheen volgens mij niet zo was (MultEQ XT).
'MultEQ XT 32' wordt alleen vanaf de AVR-4311 ondersteund volgens de website http://www.audyssey.com/products/ .
Zou dit een typo zijn of een 'upgrade' ingebakken in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
grimson schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:18:
Vanochtend een firmware update gedaan voor de AVR-3311;
Als je de web-interface benaderd bij
SETUP MENU | AUDIO/VIDEO ADJUST | AUDIO ADJUST | Audyssey Settings,
wordt hier nu gesproken over 'MultEQ XT 32' terwijl dit voorheen volgens mij niet zo was (MultEQ XT).
'MultEQ XT 32' wordt alleen vanaf de AVR-4311 ondersteund volgens de website http://www.audyssey.com/products/ .
Zou dit een typo zijn of een 'upgrade' ingebakken in de firmware?
Heb ff in mijn 3311 gekeken en daar is sprake van: MultEQ XT, dus geen XT32
Van wanneer is die firmware en wat is er allemaal veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Ik ben nog m'n nieuwe 2311 wat aan het uitproberen geweest en ik blijf slecht geluid (zie uitleg eerdere post) hebben uit m'n surrounds als ik het stereo geluid van de TV-decoder wil laten weergeven in PL II of DTS Neo .
Bij de HD formaten van Blu-ray, of DVD's in DTS, of games via de PS3, werkt alles perfect, prachtig geluid, ook uit m'n surrounds.
Is er niemand die een idee heeft waat dat zou kunnen zijn? Ergens verkeerde instelling?
Een defect kan het toch niet zijn zeker?
Ik zit er echt mee verveeld, bij m'n vorige Onkyo had ik goed geluid als ik TV programmas in surround bekeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Unne Offerse schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:09:
[...]
Heb ff in mijn 3311 gekeken en daar is sprake van: MultEQ XT, dus geen XT32
Van wanneer is die firmware en wat is er allemaal veranderd?
Firmware is vrij recent, ik denk van afgelopen week, geen melding gezien op de receiver zelf ook al staat dit zo ingesteld.
Via de Web Gui heb ik de firmware kunnen installeren, ik heb handmatig naar een nieuwe firmware gezocht.

'Helaas' is deze 'typo' alleen zichtbaar in de WebGui, niet in de 'TV'Gui.
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1257209&page=78 en verder denkt men ook dat het een typo is en alweer helaas geen XT32 upgrade. :o

Oja, helaas geen idee wat er is veranderd in deze firmware. Heb zelf geen releasenotes kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door grimson op 02-10-2010 19:47 . Reden: geenfrimwarereleasenotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een 3310 icm Monitor Audio RX6, RX1 en RXC. (Nog geen Sub)

Na wat spelen en tweaken vind ik, dat er nog te weinig bereik in mijn geluid zit; m.n. de lage tonen als ik er geluid mee afspeel van DVD of TV.(dolby/DTS). De RX6-en beginnen bij 35Hz en het lijkt me dat ik genoeg 'laag' in mijn speakers heb zitten om dit af te kunnen spelen. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie in de instellingen, maar ik kan niet uitvinden wat.

Ook met de handleiding en de info op internet kom ik er niet uit. Zijn er meer mensen met dit soor probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik heb het gevoel dat ik wat informatie mis in jouw post. Bijvoorbeeld: Staan de speakers als "large" ingesteld?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Xander schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:35:
Ik heb het gevoel dat ik wat informatie mis in jouw post. Bijvoorbeeld: Staan de speakers als "large" ingesteld?
Sorry, Ja alle speakers staan als large ingesteld. Audio set-up gedaan op 6 punten zoals in de handleiding vermeld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:22
Vandaag de 3311 aan het netwerk gekoppeld en via menu laten zoeken naar nieuwe firmware. Deze was aanwezig, dus laten installeren. Helaas, in de laatste minuut van de update verschijnt de melding "Updating fail 80". Toch maar een tijdje gewacht, maar gebeurde verder niets meer. Toen een reset gedaan, waarna de receiver opnieuw de update gaat installeren. Via de handleiding wordt ik niets wijzer en ook na wat gegoogle geen duidelijke aanwijzing wat er mis gaat of wat nu te doen. Iemand hier met suggesties?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Ik heb het probleem van het slecht surround geluid van m'n nieuwe 2311 (zie enkele posts terug) nog niet kunnen oplossen, maar ik heb er een filmpje van gemaakt in de hoop dat iemand er iets meer over kan zeggen of wat het eventuele probleem kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=MRkE27qt7WM

Het begint ongeveer vanaf 9 seconden. Dat geluid krijg ik dus als ik (stereo) TV geluid afspeel via
PL II of DTS NEO. Speel ik echter een stereo DVD af in deze formaten krijg ik dat raar geluid niet.
Kan dit aan een instelling liggen? Is er niemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
botech schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:31:
Ik heb het probleem van het slecht surround geluid van m'n nieuwe 2311 (zie enkele posts terug) nog niet kunnen oplossen, maar ik heb er een filmpje van gemaakt in de hoop dat iemand er iets meer over kan zeggen of wat het eventuele probleem kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=MRkE27qt7WM

Het begint ongeveer vanaf 9 seconden. Dat geluid krijg ik dus als ik (stereo) TV geluid afspeel via
PL II of DTS NEO. Speel ik echter een stereo DVD af in deze formaten krijg ik dat raar geluid niet.
Kan dit aan een instelling liggen? Is er niemand die een idee heeft?
Dat is normaal. Je receiver maakt surround geluid van een stereo bron. De stemmen worden dan alleen door de center speaker weergegeven. Op je andere speakers hoor je dan zo'n slis geluid. Ik heb hetzelfde op mijn Onkyo receiver en op mijn vorige receiver, Marantz, had ik het ook. Is bij mij alleen hoorbaar als ik mijn oor tegen mijn speakers houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
lethargy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:38:
[...]

Dat is normaal. Je receiver maakt surround geluid van een stereo bron. De stemmen worden dan alleen door de center speaker weergegeven. Op je andere speakers hoor je dan zo'n slis geluid. Ik heb hetzelfde op mijn Onkyo receiver en op mijn vorige receiver, Marantz, had ik het ook.
Bij m'n vorige reciever, Onkyo 606, is me dit toch nooit opgevallen.
Is bij mij alleen hoorbaar als ik mijn oor tegen mijn speakers houd.
In het filmpje houd ik de camera natuurlijk extreem dicht tegen de speaker, zodat het geluid goed hoorbaar zou zijn.

Als ik naar een serie of een film kijk valt het niet echt op, maar gisteren keek ik naar 't voetbal, waar je weinig surround geluid hebt, en iedere keer als de commentator sprak hoorde ik dat rare geluid uit m'n surrounds. Op zo'n moment is het wel storend, heb de receiver dan maar terug op stereo gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

KneppaH schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:23:
[...]
Een vraagje verder nog, misschien dat iemand anders hier ook al tegenaan is gelopen. Internetradio werkt perfect, maar mijn favoriete radiostation staat er niet tussen. Ik heb verder nergens iets kunnen vinden waar ik gewoon de url van de stream kan ingeven. Bij m'n roku soundbridge gaat dat wel gewoon.
Zou erg zonde zijn als dit gewoon totaal niet mogelijk is. Nu moet ik altijd m'n pc aan hebben staan om die zender door te sturen. Het gaat om de zender Bassdrive (worldwide drum&bass station)
Als ik naar http://www.radiodenon.com/ ga en aanmeld kan ik een eigen URL toevoegen onder het kopje "My Added Stations".
Ik gebruik het zelf niet maar misschien werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik ben enorm aan het twijfelen over de keuze tussen de AVR-1911 of de AVR-2311 van Denon. Waar ik m voor ga gebruiken is als volgt:

Aangesloten apparatuur wordt:

Macmini 2010
PS3
Humax 5050C

Aangezien ik aan de achterkant zie dat er veel meer aanluitingen zit op de 2311 dan de 1911 ben ik bang dat ik mezelf te kort doe met de 1911. Maar de prijs van de 1911 is natuurlijk een stuk aantrekkelijker dan de 2311.
Graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik ben van een (zilveren) Denon 1909 naar een (zwarte) 2309 gegaan omdat
  • Door wijziging van het interieur zwarte apparatuur mooier is.
  • De 2309 gescheiden voor en eindtrappen heeft: mochten de ingebouwde versterkers niet volstaan dan is het eenvoudig om met separate eindversterkers te gaan spelen..
  • De aanwezigheid van een seriele poort maakt het programeren en inregelen erg eenvoudig. Geen gepruts meer met een wazige OSD en prutsknopjes
  • Bovenstaande voordelen de door mij betaalde meerprijs van €100 dik waard zijn.
Qua geluid merk ik niet echt verschil...

In het geval van de 1911 vind ik het aantal aansluiting wel erg beperkt. Zelf dus even een kijken welke aansluitingen je nu nodig hebt en welke je in de toekomst nodig denkt te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

micmac666 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:
Ik ben enorm aan het twijfelen over de keuze tussen de AVR-1911 of de AVR-2311 van Denon. ....
Aangezien ik aan de achterkant zie dat er veel meer aanluitingen zit op de 2311 dan de 1911 ben ik bang dat ik mezelf te kort doe met de 1911. Maar de prijs van de 1911 is natuurlijk een stuk aantrekkelijker dan de 2311.
Graag jullie mening!
denon.de vergelijking

AVR-2311 tov AVR-1911;
  • Audyssey Dynamic EQ
    Zover ik het ervaar is het best de moeite waard! Bij lage volumes toch een vol geluid! (Niet te vergelijken met 'Loudness'.)
  • OSD met volume
  • Betere scaler die ook in duurdere modellen zit (Anchor Bay ABT2015 vs ABT1030)

[ Voor 8% gewijzigd door grimson op 08-10-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 09:28
ransbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:39:
Ik ben van een (zilveren) Denon 1909 naar een (zwarte) 2309 gegaan omdat
[list]

• De aanwezigheid van een seriele poort maakt het programeren en inregelen erg eenvoudig. Geen gepruts meer met een wazige OSD en prutsknopjes
Bestaat er dan software om de Denon via de seriële poort aan te sturen? Ik heb een 2310 die vlakbij mijn media center staat. Lijkt me een interessante optie om mijn receiver via rs232 aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Dat weet ik niet, misschien dat je de tool van de 2309 kunt gebruiken: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31647454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
grimson schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:20:
[...]

denon.de vergelijking

AVR-2311 tov AVR-1911;
  • Audyssey Dynamic EQ
    Zover ik het ervaar is het best de moeite waard! Bij lage volumes toch een vol geluid! (Niet te vergelijken met 'Loudness'.)
  • OSD met volume
  • Betere scaler die ook in duurdere modellen zit (Anchor Bay ABT2015 vs ABT1030)
Volgens die Duitse site zit Audyssey Dynamic EQ wel degelijk ook op de 1911 (Toch? Stipje in kolom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Marcel19710401 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:38:
[...]
Volgens die Duitse site zit Audyssey Dynamic EQ wel degelijk ook op de 1911 (Toch? Stipje in kolom?)
De AVR-2311 heeft MultEQ XT waar de AVR-1911 de gewone MultEQ heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Marcel19710401 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:38:
[...]
Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
FeaR1986 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:44:
[...]

De AVR-2311 heeft MultEQ XT waar de AVR-1911 de gewone MultEQ heeft.
Volgens de Audyssey site is dat niet zo: http://www.audyssey.com/products/
Beide zouden MultEQ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

grimson schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:37:
[...]

Als ik naar http://www.radiodenon.com/ ga en aanmeld kan ik een eigen URL toevoegen onder het kopje "My Added Stations".
Ik gebruik het zelf niet maar misschien werkt het?
Hey thanks, ik heb ondertussen de zender gevonden. Hij stond er wel tussen alleen werd het anders geschreven.
Maar jouw methode zal ik zeker onthouden, voor in de toekomst.

Ik heb de Denon nu enkele weken, en merk dat het hele besturingssysteem ervan een beetje buggy is.
Af en toe springt de receiver spontaan op calibration mode en vraagt ie of ik die mic erin wil steken.
Vaak werkt de menu-toets en nog wat andere toetsen op de hoofdafstandsbediening niet en kan ik alleen het menu in door via ethernet de receiver te benaderen of door de knoppen op de receiver zelf te gebruiken. Af en toe werkt het wel en af en toe niet.

Ik heb ook al 2 keer een complete vastloper gehad. Geluid bleef wel werken maar verder totaal geen response meer. Volume en zelfs de standby knop reageren dan niet meer. Beide keren kwamen voor toen ik naar internet radio aan het luisteren was en door de zenderlijst aan het bladeren was. Enige remedie was de stroom loskoppelen. Gelukkig start hij daarna wel weer normaal op.
Nu is de 3311 pas net op de markt en kunnen er wat kinderziektes in de software zitten. Gelukkig komen er regelmatig updates. :)

Zijn er nog meer mensen die vreemde dingetjes mee hebben gemaakt met een Denon receiver?

Trouwens, er zijn ook erg goede dingen die ik heb ontdekt. Anynet via HDMi werkt super! Ik kan met de afstandsbediening van de tv het volume van de receiver veranderen. Ik kan er zelfs mee gamen op de PS3 en blurays mee bedienen. 3D wordt ook prima doorgestuurd.
ARC werkt ook prima. als ik tv ga kijken schakelt de receiver automatisch over naar TV en heb ik geluid over de receiver. Als ik dan op de tv via Anynet naar de PS3 schakel springt de receiver ook netjes over. Als ik de TV uit zet schakelt de receiver ook netjes mee uit. :) Werkt allemaal erg gelikt samen en je hoeft veel minder handelingen te verrichten om hetzelfde te bereiken. Nu alles goed is ingesteld gebruik ik alleen nog de afstandsbediening van de TV en kan ik alle apparaten die Anynet hebben er mee bedienen.

[ Voor 21% gewijzigd door KneppaH op 09-10-2010 06:59 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneppaH schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 06:48:
[...]

... Vaak werkt de menu-toets en nog wat andere toetsen op de hoofdafstandsbediening niet en kan ik alleen het menu in door via ethernet de receiver te benaderen of door de knoppen op de receiver zelf te gebruiken. Af en toe werkt het wel en af en toe niet ...
Andere rare dingen heb ik nog niet ervaren (Als ik daar mijn inregeling van speakers die weg waren na stroomuitval niet meetel).

Dat het menu e.d. niet te benaderen is via de afstandsbediening heb ik ook wel eens gehad maar dan is het een kwestie van zone controleren en AMP selecteren op de afstandsbediening en dan werkt het gewoon weer. (meestal heeft mijn zoontje dan de afstandsbediening gehad :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Nu online

grimson

domeingrommer

KneppaH schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 06:48:
[...]
Trouwens, er zijn ook erg goede dingen die ik heb ontdekt. Anynet via HDMi werkt super! Ik kan met de afstandsbediening van de tv het volume van de receiver veranderen. Nu alles goed is ingesteld gebruik ik alleen nog de afstandsbediening van de TV en kan ik alle apparaten die Anynet hebben er mee bedienen.
Niet om je te verbeteren maar voor de duidelijkheid in dit topic; Anynet+ is een andere naam van een bepaalde fabrikant voor HDMI CEC. Feitelijk is het dus een HDMI standaard die de verschillende fabrikanten hanteren zodat je idd de apparaten onderling kan bedienen.

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 10-10-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Weet iemand hoe ik de surround parameters kan opslaan, of is dit niet mogelijk? Iedere keer als ik ze voor sat/cbl op pro logic zet, en ik kies een andere ingang, game of cd ofzo, en ik ga terug naar sat/cbl , dan staan die weer op PLII.
Heb al overal gezocht maar vind het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik had een vraagje
Is de denon 2311 veel beter dan de 2310. De Denon 2310 heeft geen usb aansluiting had ik gelezen. Dan is het toch ook een stuk moeilijker om een firmware update te doen? En zit er nog veel verschil tussen HDMI 1.3 en HDMI 1.4? Behalve het 3D gebeuren.

Alvast bedankt,

[ Voor 4% gewijzigd door Vinny1 op 13-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

grimson schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:29:
[...]

Niet om je te verbeteren maar voor de duidelijkheid in dit topic; Anynet+ is een andere naam van een bepaalde fabrikant voor HDMI CEC. Feitelijk is het dus een HDMI standaard die de verschillende fabrikanten hanteren zodat je idd de apparaten onderling kan bedienen.
Klopt. Anynet is de benaming van Samsung voor HDMI CEC. Aangezien de Samsung bij mij een TV is, krijg ik dat dus steeds te zien. Na een paar weken neem je die benaming vanzelf over. :p

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vinny1 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:14:
Ik had een vraagje
Is de denon 2311 veel beter dan de 2310. De Denon 2310 heeft geen usb aansluiting had ik gelezen. Dan is het toch ook een stuk moeilijker om een firmware update te doen?
De AVR-2310 heeft een RS232-poort om de receiver van updates te voorzien.
De USB-aansluiting van de AVR-2311 is overigens alleen om muziek en dergelijke over te streamen, niet voor updates.
Denon does not currently use the USB port to install firmware updates.
Dus qua updates zijn de AVR-2310 en de AVR-2311 hetzelfde.
Vinny1 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:14:
En zit er nog veel verschil tussen HDMI 1.3 en HDMI 1.4? Behalve het 3D gebeuren.
En wat heb je zelf al gevonden, want dit is wel heel erg basic. Want nogmaals: op GoT verwachten we eigen inzet en het antwoord op dit soort vragen is binnen enkele seconden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghmfranken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:16
Ik heb een (tweedehands) Denon AVR-4310 en een Bravia W5500 televisie. Ik heb de TV via optische kabel aangesloten op de versterker. Voordat ik de Denon naar factory defaults had gezet kon ik met de afstandsbediening van de Bravia TV het volume regelen van de versterker. En ook bij het uitschakelen van de versterker schakelde de TV automatisch over naar de TV speakers (in plaats van het audio systeem). Zoals gezegd krijg ik dit niet meer voor elkaar naar de factory reset. Op internet kan ik hier niks over vinden. Wie weet welke instellingen ik moet wijzigen op de versterker (aan de TV heb ik namelijks niks veranderd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ghmfranken schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:36:
Wie weet welke instellingen ik moet wijzigen op de versterker (aan de TV heb ik namelijks niks veranderd)?
Wat je zoekt is de inschakeling van HDMI CEC. Naar mijn weten is dit in de Denon terug te vinden onder een term als "HDMI Control" of iets in die trant. Als je dat op "on" zet moet het weer werken zoals het eerst ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghmfranken
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:40:
[...]

Wat je zoekt is de inschakeling van HDMI CEC. Naar mijn weten is dit in de Denon terug te vinden onder een term als "HDMI Control" of iets in die trant. Als je dat op "on" zet moet het weer werken zoals het eerst ging.
Dat was inderdaad de instelling die ik zocht. Het werkt nu. Ik moet zeggen dat deze functionaliteit erg welkom is. Om "gewoon" TV te kijken heb je dan nog maar één afstandsbediening nodig. Een hele verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Dus hdmi control werkt ook via optische kabel? Klinkt niet heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sjaaky schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:37:
Dus hdmi control werkt ook via optische kabel? Klinkt niet heel logisch.
Je mag toch aannemen dat iemand met een AVR-4310 de HDMI-out van de AVR gebruikt en via die kabel loopt ook de HDMI CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghmfranken
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Je mag toch aannemen dat iemand met een AVR-4310 de HDMI-out van de AVR gebruikt en via die kabel loopt ook de HDMI CEC.
Om aan alle twijfel een einde te maken, dat is ook zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Gister mijn Denon 1911 aangesloten en ik moet zeggen dat het gemakkelijker werkt dan dat ik had gedacht. Wel nog een raar geval is dat ik af en toe witte lijnen op sommige tv zenders boven in beeld heb.

Ook verrassend dat mijn settop box werkt zonder een optische kabel en dat ik de 1911 gewoon uit kan zetten en het geluid en beeld doorgesluisd wordt naar mijn tv door alleen de HDMI control op on te zetten.

Wel nog een vraag, ik lees overal dat iedereen zijn speakers instelt als small. Ik heb een setje Kefs Q5 zuilen erop aangesloten. Ze worden gedetecteerd als large en het lijkt me dus ook dat ik ze op large zou moeten laten staan. Waarom kiezen veel mensen er dan voor om deze op small te zetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Wooldoor op 18-10-2010 16:30 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Wel nog een raar geval is dat ik af en toe witte lijnen op sommige tv zenders boven in beeld heb.
Die lijnen vallen normaal binnen de overscan. Bij jou staat overscan terecht uit, zodat je 1:1 pixelmapping hebt. Alleen sommige zenders zenden nog witte lijnen (teletekst, vbi) uit in dat stuk van het beeld.
Waarom kiezen veel mensen er dan voor om deze op small te zetten?
Als je een subwoofer hebt moet je de fronts op small instellen, dan gaan de lage freqs naar de subwoofer en niet naar de fronts. Op batpig en audyssey is er meer over te lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaaky op 18-10-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:39
Weet iemand of het werkt om je laptop via hdmi aan te sluiten op je Denon ( 2310 ) Receiver en zo geluid te krijgen
Ik had hem erop aangesloten maar op me laptop stond er dat de HDMI kabel niet aangesloten was. Het licht niet aan mijn laptop denk ik want als ik hem op de bravia tv aansluiten krijg ik wel beeld en geluid uit me tv.

Als ik het google kan ik trouwens ook niks erover vinden.

Laat maar zag net dat de vraag al eerder gesteld is op dit forum. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Vinny1 op 18-10-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:26
Hi,

Ik heb een klein jaar geleden een Denon 3310 gekocht welke ik middels hdmi->dvi naar de philips cineos 32pf9966/10 tv heb aangesloten.
Hierbij heb ik problemen met de hdmi/dvi synchronisatie waarbij ik de tv enkele keren van kanaal moet switches alvorens er een goede sync plaats vind en ik beeld heb.

Een playstation3 via de denon naar tv sync = Wel OK
(Alles lijkt goed te werken)

Een Xtreamer via de denon naar tv sync = Niet OK
(nu zou je denken dat het probleem aan de xtreamer ligt)

Playstation en Xtreamer direct middels hdmi->dvi op de tv is wel OK
(nu is de denon niet in het verhaal en werkt alles wel goed, dus verdenk ik de denon)

Aangezien ALLE apparatuur rechtstreeks op de tv aangesloten prima werkt, verdenk ik de Denon van deze hdmi sync problemen, alleen is dit een buikgevoel en voor mij niet meetbaar.

Los hiervan wil ik ook melden dat ik ontzettend veel problemen met de Denon3310 heb gehad.
het begon als ik schakelde tussen de internet-radio en andere sources, waarna de receiver begon met het vervormen van het geluid alsof het via een low-bitstream werd aangeboden. Uit-Aan zetten was de enige oplossing. Hieronder een opsomming van de problemen die ik ondervond.

- Receiver bewaarde soms wel, soms niet de instellingen onder de quick-select.
- Receiver vervormde het geluid digitaal, zodat het leek alsof je met een extreem lage bit kwaliteit muziek aan het afspelen was.
Dit kwam altijd voor als je een internet radio of mp3 had geluisterd, en je ging daarna een andere source beluisteren (radio, tv etc).
- De receiver gaf aan dat er een software-update beschikbaar was, echter bij het updaten gaf hij aan dat er toch geen nieuwe aanwezig was.
- Bij het aanzetten van de receiver (niet uit standby) gaf deze een piek door aan de sub waarbij de sub een flinke knal gaf.
- HDMI compatibility is altijd ver te zoeken geweest. Vaak moest ik naar de tv lopen om even een kanaal te wisselen en weer terug te komen om sync te krijgen.
- Bij het weergeven van analoge video bronnen geeft hij boven in beeld streepjes weer die de tv nooit laat zien als een source rechtstreeks is aangesloten.
- Sommige opties in het menu laten de receiver vast lopen (party-mode on/off)
- DHCP was geactiveerd, echter de receiver hield een ouder ip adres vast
- De receiver is wel te pingen, echter de web-omgeving is niet meer middels een browser te benaderen
- De receiver liep in het begin soms vast, naar verloop van tijd kwam dit vaker voor.
- Nu de laatste weken bij het wisselen van source loopt de receiver vast.
- Soms als de receiver vast liep was deze niet middels de standy knop uit te zetten en moest hij volledig uit.

Nu is de receiver ter reparatie aangeboden bij Poulissen Audio in Roermond en heb ik netjes een tijdelijk vervangende receiver ontvangen om de komende weken door te komen. Dit is een iets lichter model van Denon (ook met hdmi) AVR-2308. Dit model heeft echter dusdanige HDMI problemen dat ik met een Xtreamer geen enkele keer een synchronisatie krijg.
Nu heb ik een workarround door eerst het menu van de denon op te zetten, waarbij de tv resolutie daalt en de receiver over schakelt naar de analoge via video-in waar ik ook de xtreamer op heb aangesloten.
Dan heb ik in elk geval beeld en kan ik de xtreamer instellen op 1080i 60hz, waarna ik het denon menu uit zet en dus overschakel naar hdmi.
Dit gaat 1 op de 5 keer goed, en soms klungel je nog wat langer totdat je eindelijk een sync hebt.

Welke combo of rotte appel ik er tussen heb vraag ik me nu dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
sprk_nl schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:45:
[..]

Welke combo of rotte appel ik er tussen heb vraag ik me nu dus af.
De problemen die je beschrijft over de 3310 lijken heel erg op de problemen die ontstaan als de netwerkinterface defect is.
Buiten dat DHCP niet meer goed werkt en de webinterface niet meer te benaderen is kunnen er ook andere vreemde zaken optreden waarvan je niet zou verwachten dat die gerelateerd zijn aan de netwerkinterface (geen geluid na switchen van source, receiver loopt soms volledig vast enz)
Sinds begin dit jaar is de 3310 voorzien van een andere revisie netwerkinterface die deze problemen niet kent.
Volgens avsforum is het partnumber van deze interface : 8R1891001200D (DM860 SUB ASSY)
Sinds ik meen maart dit jaar wordt het nieuwe type interface gebruikt, bouwjaar ed kun je herkennen aan het serienummer.
906 is bijv juni 2009, 003 is maart 2010 (sinds maart schijnt deze nieuwe interface standaard gemonteerd te worden als ik het goed heb)
Een deel van de problemen die jij beschrijft hadden wij ook met onze 3310 alleen kan ik niet met zekerheid zeggen of alleen de netwerkkaart defect was, onze unit is zoekgeraakt oid en we hebben een hele nieuwe gekregen (serienummer beginnend met 006) en deze doet het vanaf dag één veel beter dan de eerste unit en alles werkt zoals het hoort te werken.

PS
Voor wat betreft de update, er is een verschil tussen upgrade en update in de configuratie maar dat blijkt niet uit de melding die de Denon geeft als deze aangezet wordt.
De upgrade is voor opties die je kunt kopen maar deze wordt onterecht aangegeven als update waardoor je denkt dat er een firmware update is die dan er inderdaad niet blijkt te zijn.
Update en upgrade kun je onafhankelijk van elkaar uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Wat betreft het aansluiten van mijn receiver (Denon 1911) heb ik een vraag.

Op dit moment heb ik de coax kabel (vanaf zo'n Tratec/Ziggo kastje aan de muur) direct op m'n "Ziggo certified" tv (LG Infinia 8500) aangesloten. Via de optische uitgang van de tv gaat het geluid naar de receiver.

Nu vraag ik mij enkele dingen af (cq. zoek ik bevestiging...):
  1. De Denon is een AVR, dus het lijkt mij logisch dat ik ook het beeld (incl. geluid) eerst hierop aansluit (en met HDMI naar de tv). Wat voor kabel heb ik daarvoor nodig? Zie ook de images onder. Deze coax past niet in de receiver (anders had ik alles zelf al kunnen uitproberen).
  2. Misschien nog wel belangrijker: is dat niet nadelig voor de beeldkwaliteit?
  3. Ik heb ook al het e.e.a. gelezen over het out-of-sync zijn van beeld en geluid, daar ben ik natuurlijk ook benieuwd naar in mijn situatie. In mijn huidige opstelling gaat het goed, maar andersom?
  4. Ook niet onbelangrijk: is het wel mogelijk om het beeld over de AVR te laten lopen, aangezien het "descramblen" pas bij de tv gebeurd? Ik neem aan van wel overigens, maar dan zou er geen enkele processing op het beeld plaatsvinden door de AVR (= goed). Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic thuis overigens.
Sorry voor de n00bness :D

NB Ik heb nu een eenvoudige Vivanco coax kabel lopen:
Afbeeldingslocatie: https://www.sluitallesaan.nl/prodimages/FRA752_460.png
Afbeeldingslocatie: http://www.wwsat.nl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2F_F__connector_ve_4a06940341a5d_90x90.jpg&newxsize=90&newysize=90&fileout=
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1201283263.jpg

De Denon hoef ik hier denk ik niet te laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Je kunt het niet anders aansluiten dan je nu gedaan hebt. De denon kan niets met die coax kabel (behalve fm radio signaal afhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Mijn 1911 heb ik via HDMI op de tv aangesloten en mijn Cisco UPC box via HDMI naar de 1911. Ik verbaasde me erover dat alles in gelijk werkte. Geen synchornisatie problemen, HDMI handshake problemen dus je kan het eens proberen met alleen HMDI kabels. En uiteraard de coax kabel gewoon in je ziggo box laten zitten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Sjaaky schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:52:
Je kunt het niet anders aansluiten dan je nu gedaan hebt. De denon kan niets met die coax kabel (behalve fm radio signaal afhalen).
Really? Dat verbaast mij wel. Ik zou dat ook wel erg jammer vinden, want dat kost me de optische ingang van de receiver (er zit er maar één op en ik wil daar ook een Sonos op aansluiten, dus één zal analoog moeten). Voordeel is geen av-sync issues en ik ben nu wel erg tevreden met de beeldkwaliteit.
Wooldoor schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:30:
En uiteraard de coax kabel gewoon in je ziggo box laten zitten.
Ik heb geen Ziggo box... Die module + smartcard zit direct in de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Deze week heb ik een auto audissey setup gedaan van mijn 2310 met bijgeleverde microfoontje. Voor mijn center is een verzwakking van -12.00 dB bepaald. Ik heb gelezen dat dit de maximale waarde is, m.a.w. de verzwakking zou eigenlijk nog groter moeten zijn, maar dat is buiten het bereik van de Denon. Mijn sub-woofer gaf aanvankelijk ook -12 db, maar deze heb ik met zijn eigen volume knop teruggebracht naar ~6 db.

Hoe kan ik dit oplossen? Wat wel opvalt is dat voor alle speakers (5.1) de waarde negatief is, de kleinste verzwakking is voor de surrounds en is ca. -6 db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

Tazzios

..

Dan wijzig je het 1 en ander toch handmatig? als je de rest van je boxen 3Db minder in de min zet is je center in verhouding ook al minder hard.
Dus je surround op -3db.Hierdoor is het verschil tussen je center en surround -9 ipv -6 db

Note: heb zelf geen denon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Tazzios schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:37:
Dan wijzig je het 1 en ander toch handmatig? als je de rest van je boxen 3Db minder in de min zet is je center in verhouding ook al minder hard.
Dus je surround op -3db.Hierdoor is het verschil tussen je center en surround -9 ipv -6 db

Note: heb zelf geen denon :o
Dit zal zeker een verbetering zijn. Het probleem blijft dat ik niet weel hoe groot het verschil van de center met de rest van de speakers moet zijn. In ieder geval 6 maar mogelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
ginkgo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:28:
Deze week heb ik een auto audissey setup gedaan van mijn 2310 met bijgeleverde microfoontje. Voor mijn center is een verzwakking van -12.00 dB bepaald. Ik heb gelezen dat dit de maximale waarde is, m.a.w. de verzwakking zou eigenlijk nog groter moeten zijn, maar dat is buiten het bereik van de Denon. Mijn sub-woofer gaf aanvankelijk ook -12 db, maar deze heb ik met zijn eigen volume knop teruggebracht naar ~6 db.

Hoe kan ik dit oplossen? Wat wel opvalt is dat voor alle speakers (5.1) de waarde negatief is, de kleinste verzwakking is voor de surrounds en is ca. -6 db.
Heb je geen dB meter ?
Kun je alles goed handmatig mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

Tazzios

..

ginkgo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Dit zal zeker een verbetering zijn. Het probleem blijft dat ik niet weel hoe groot het verschil van de center met de rest van de speakers moet zijn. In ieder geval 6 maar mogelijk meer.
Wat je zelf het best vind natuurlijk. Je geeft zelf tenslotte aan dat je het na automatisch afstellen toch niet goed vindt klinken.
nu vind jij hem te hard maar de Denon vindt het blijkbaar nodig dat tie zo hard moet.

Ik zou bij de andere boxen het aantal -6DB met 2 verhogen( ja verhogen, +/- gedoe he ;) ) naar -4DB en luisteren hoe dat klinkt. En eventueel nog verder verhogen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik mijn installatie verrijkt met een Denon AVR-1910. Alles via HDMI aangesloten op de AVR zodat alles in 1x doorgezet kan worden naar mijn tv (via HDMI out) toe. Alleen als ik nu mijn laptop er op aansluit verdwijnt mijn geluid op regelmatige basis het beeld blijft wel gewoon netjes doorlopen. Dit gebeurt alleen als ik mijn beeld ook volledig doorzet via HDMI (dus het scherm van mijn laptop gaat uit).

Iemand een idee / quick fix hiervoor? Ik vermoed dat het hem in de instellingen zit, maar tot op heden nog niet gevonden hoe en wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al iets met Win media sharing gedaan op de 3311 ? Ik zou een media server toe willen voegen maar het is me niet duidelijk hoe. De lijst met Media servers is in de setup leeg en ik kan geen manier vinden om er 1 toe te voegen.De handleiding helpt hierin ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Gisteren op de AV-NU geweest en natuurlijk ook even bij Denon gekeken, maar wat een verschil is die nieuwe 11 serie zeg! En dat bedoel ik eigenlijk niet positief. Bijvoorbeeld een 1911 in vergelijking met mijn 1908: Je kunt qua beeld bronnen enkel HDMI-apparaten aansluiten en je hebt nog slechts 2 digitale inputs, echt heel die achterkant is gewoon leeg. Je kunt echt geen oude apparatuur meer gebruiken.... Zelfs de 3311 (toch heel wat modellen hoger) heeft wat minder aansluitingen dan mijn 1908, wat een verschil zeg.

Nou zijn 4 S-video aansluitingen oid niet echt nodig, maar helemaal geen is wel heel schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:48:
Heeft er iemand al iets met Win media sharing gedaan op de 3311 ? Ik zou een media server toe willen voegen maar het is me niet duidelijk hoe. De lijst met Media servers is in de setup leeg en ik kan geen manier vinden om er 1 toe te voegen.De handleiding helpt hierin ook niet.
Als het goed is en je netwerkverbinding tussen je pc en receiver is in orde, dan moet die server er vanzelf tussen komen te staan. Waarschijnlijk moet je op de pc nog iets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneppaH schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 06:39:
[...]

Als het goed is en je netwerkverbinding tussen je pc en receiver is in orde, dan moet die server er vanzelf tussen komen te staan. Waarschijnlijk moet je op de pc nog iets instellen.
Idd zeg, zat het op de receiver te zoeken, maar nu werkt het. Dank je wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

gambr0 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:11:
Gisteren op de AV-NU geweest en natuurlijk ook even bij Denon gekeken, maar wat een verschil is die nieuwe 11 serie zeg! En dat bedoel ik eigenlijk niet positief. Bijvoorbeeld een 1911 in vergelijking met mijn 1908: Je kunt qua beeld bronnen enkel HDMI-apparaten aansluiten en je hebt nog slechts 2 digitale inputs, echt heel die achterkant is gewoon leeg. Je kunt echt geen oude apparatuur meer gebruiken.... Zelfs de 3311 (toch heel wat modellen hoger) heeft wat minder aansluitingen dan mijn 1908, wat een verschil zeg.

Nou zijn 4 S-video aansluitingen oid niet echt nodig, maar helemaal geen is wel heel schraal.
Ja heb dat ook gemerkt toen ik eens keek naar een receiver voor vrienden. Als je geen 3d of usb poort nodig hebt hebben entry en mid range receivers van een generatie of 2 terug toch een hoop meer inputs zowel voor video als audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het analoge tijdperk, dat nu met uitsterven bedreigd wordt.
En men is al bezig met een opvolger voor HDMI, tja het houdt nu echt niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel logisch te verklaren zijn maar ik ben toch benieuwd naar de grote volumeverschillen die ik opmerk tussen gewoon stereo, multi ch stereo en dolby surround. Alles loopt via mijn PC geluidskaart (7.1) optisch aangesloten op de 3311. Speakers zijn niet allen hoogwaardig.

Gewoon stereo komt op een acceptabel niveau tussen de -40 -35 db
Multi Ch Stereo komt op een acceptabel niveau tussen de -50 -45 db
Dobly Digital komt op een acceptabel niveau tussen de -25 -20 db

Kan iemand dit uitleggen ?

Andere vraag, vanaf welk niveau kom je in de gevarenzone qua overbelasting, warmte e.d. ?

groet,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Zijn er dan gevaren zones? Het uitgangsnivo is gewoon verschillend voor de verschillende formaten, het geleverde vermogen zal op hetzelfde hoorbaar volume niet veel schelen..
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:43:
.. Alles loopt via mijn PC geluidskaart (7.1) optisch aangesloten op de 3311.
Je weet dat je via optisch max 5.1 dd/dts (en dus geen HD formaten) te horen kan krijgen he?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze toestellen zijn beveiligd tegen overbelasting, gaan dan gewoon in stand-by .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:43:
Het zal wel logisch te verklaren zijn maar ik ben toch benieuwd naar de grote volumeverschillen die ik opmerk tussen gewoon stereo, multi ch stereo en dolby surround. Alles loopt via mijn PC geluidskaart (7.1) optisch aangesloten op de 3311. Speakers zijn niet allen hoogwaardig.

Gewoon stereo komt op een acceptabel niveau tussen de -40 -35 db
Multi Ch Stereo komt op een acceptabel niveau tussen de -50 -45 db
Dobly Digital komt op een acceptabel niveau tussen de -25 -20 db

Kan iemand dit uitleggen ?

Andere vraag, vanaf welk niveau kom je in de gevarenzone qua overbelasting, warmte e.d. ?

groet,
Dave
Volgens mij kan je bij iedere bron het ingangsvolume afregelen op de rest.

-edit- besef nu pas dat je bron steeds hetzelfde is. Kun je dan de verschillende volumes niet gelijktrekken op je geluidskaart?

Maar vergeet niet dat het bij Dolby Digital en de HD audioformaten gaat om de grotere dynamiek. Die moet je juist bijna altijd hard zetten om de stemmen te kunnen verstaan en zodat als er een ontploffing komt ofzo, die ook klikt als een echte ontploffing. Hard en diep! maar dat moet natuurlijk zonder vervorming van het ingangssignaal. Dus zetten ze de rest van de audio gewoon zachter. Je kunt dit eventueel corrigeren met dynamic volume op de receiver.

[ Voor 26% gewijzigd door KneppaH op 29-10-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Zojuist weer een firmware update uitgevoerd op mn 4310.
Een redelijk grote update voor mijn gevoel;
- ROM update
- Ether IMG
Duurde ongeveer 15 minuten (downloaden en installeren)

Ik kan echter geen specs over de update vinden :?

Denon.de heeft een laatste .log van april dit jaar.........

Wie weet waar je de laatste specs kan vinden ?

@ Dave; Ik heb nu ook de RX2's achter staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
KneppaH schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:55:
[...]

Maar vergeet niet dat het bij Dolby Digital en de HD audioformaten gaat om de grotere dynamiek. Die moet je juist bijna altijd hard zetten om de stemmen te kunnen verstaan en zodat als er een ontploffing komt ofzo, die ook klikt als een echte ontploffing. Hard en diep!
:Y

Zoals ik me kan herinneren (ook van andere receivers) zit er veel volume verschil tussen alle presets.
Met name DTS klinkt altijd veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46
Mag ik in dit topic ook vragen naar ervaringen met de DM-38 of moet ik daar een nieuw topic voor aanmaken?

Ik kan vooralsnog niet veel vinden over dit setje en in de Pricewatch komt deze ook nog niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de denon AVR1911 aan te schaffen, Ik zou graag een 5.1 in bi-ampi willen aansluiten (heb dus alle zeven aansluitingen nodig). Ik heb echter nog twee speakers in de keuken die ik er ook graag nog had bij aangesloten. Is dit mogelijk? Kan ik deze bijvoorbeeld in parallel mee aansluiten op de achterste surrounds? (Wel 4 en 8 ohm speakers)
Tweede vraag: Wat is het verbruik als je de de functie standby pass through gebruikt? Gaat de digicoarder opnemen als de receiver in stanby staat?
Is het een probleem dat mijn fronts en ecnterspeakers 4 ohm zijn (volgens manuel van 6-16 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Glenn77 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:41:
Zojuist weer een firmware update uitgevoerd op mn 4310.
Een redelijk grote update voor mijn gevoel;
- ROM update
- Ether IMG
Duurde ongeveer 15 minuten (downloaden en installeren)

Ik kan echter geen specs over de update vinden :?

Denon.de heeft een laatste .log van april dit jaar.........

Wie weet waar je de laatste specs kan vinden ?
Ik ben ook benieuwd. Kon niets op AVForums vinden. Ik neem aan dat het evt meer is dan alleen 3D-pass-through. Misschien wel een mooie iPhone/iPad interface zoals voor de xx11 modellen? Van de ene kant laat ik die updates aan me voorbij gaan, van de andere kant weet ik nu ook niet wat ik mis aan verbeteringen.
Van de Denon firmware site wordt je inderdaad niet wijzer.

Daarnaast wel grappig dat er nog een update voor de 4310 is gekomen want op de site staat de nieuwe 4311.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:17:
[...]

Voor de zoveelste keer:
Duitse model is gelijk aan het Nederlandse. Sterker nog: Denon levert negen van de tien keer eerst uit naar Eindhoven en van daar wordt het weer verder verscheept. Enige land waar ze andere modellen hebben was in de UK, althans dat was met de xx10-modellen nog wel. Weet niet of dat met de xx110-modellen nog steeds zo is.
Maar hoe zit het met de garantie, kan ik gewoon in Nederland dan terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:59:
[...]

Maar hoe zit het met de garantie, kan ik gewoon in Nederland dan terecht?
Als je een Denon koopt in het buitenland zul je in hetzelfde land je garantie moeten claimen.
Het gaat je niet zondermeer lukken om in Nederland garantie te krijgen als je de apparatuur niet in Nederland gekocht hebt.
Zelfde gaat op voor een eventuele upgrade, je moet je serienummer doorgeven en zult dan de melding krijgen dat het bewuste apparaat niet bekend is bij de importeur gevolgd door het verzoek om een factuur oid op te sturen om eea te controleren.
Wat er daarna gebeurt geen idee, ik ben afgehaakt bij de melding dat het apparaat onbekend was toen ik informeerde naar een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
iPatrick schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:49:
[...]

Daarnaast wel grappig dat er nog een update voor de 4310 is gekomen want op de site staat de nieuwe 4311.
?
Als er een nieuw model komt, wil niet zeggen dat de ondersteuning / updates op vorige types vervalt.
Toch ?

Maar tot op heden weet ik nog steeds niet wat de update inhield ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een Denon-AVR2311 gekocht. Aangesloten op mijn panasonic plasma TV, en op totem dreamcather speakers (surrounds zijn Kef's)
Een paar vragen: Als ik op mijn TV de viera functie gebruik, en bijvoorbeeld een filmpje van Youtube afspeel, slaag ik er niet in om dit geluid door mijn speakers te laten komen. Het gewone TV geluid, geen probleem. TV is verbonden via een HDMI 1.4 kabel met de receiver.
Heb tamelijk wat problemen om de juiste instellingen voor TV te vinden, ik gebruik een 5.1 syteem, wat ik ook instel, de surround klinken altijd zeer luid, en ook zeer veel bas. Als de je automatische calibratie gebruikt, op hoeveel HZ plaats je je sub?
Al de verschillende instelmogelijkheden , maakt het er echt niet simpel op, moelijk om te weten op wat je hem moet instellen, als je gewoon radio beluisterd of een CD afspeelt. Wat zijn jullie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
ninjazx9r98 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:53:
[...]

Als je een Denon koopt in het buitenland zul je in hetzelfde land je garantie moeten claimen.
Het gaat je niet zondermeer lukken om in Nederland garantie te krijgen als je de apparatuur niet in Nederland gekocht hebt.
Zelfde gaat op voor een eventuele upgrade, je moet je serienummer doorgeven en zult dan de melding krijgen dat het bewuste apparaat niet bekend is bij de importeur gevolgd door het verzoek om een factuur oid op te sturen om eea te controleren.
Wat er daarna gebeurt geen idee, ik ben afgehaakt bij de melding dat het apparaat onbekend was toen ik informeerde naar een upgrade.
Dat is nie altijd zo, bij men duitse denon 2809 kan ik wel gewoon de upgrades vinden op de denon pagina :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.