• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:19

Edgarz

Tweako-active since1986

Traice schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:15:
[...]

Wij hebben die ook ontvangen afgelopen week met een brief van Sony erbij.
Echt een super actie!
En 6 mei krijgen we de transmitter opgestuurd.
Ja, kwamen vandaag als verrassing binnen. Had er al twee, dus als de transmitter ook nog geleverd wordt (of zijn de brillen de teaser om deze te kopen) heb ik setje te koop :*)

Altijd leuk, zo'n actie om de overvoorraad weg te werken.

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

@Edgarz welke tv heb jij dan gekocht?
Wel apart dat heel deze actie niet op de website van Sony staat.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Xymox schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:17:
[...]

Waar heb je die firmware vandaan?
Op de Sony website staat nog de 092-108
Nieuwe staat er. Iig voor de 55NX810.

• Janjanus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08-2022
Heeft iemand ervaring met de KDL-37EX500 v.w.b. het sorteren van de kanalen met een CAM module (ZIGGO)

Anoniem: 377367

Ik heb nu mijn tv tuner via hdmi, pc via hdmi, & ps3 via hdmi aangesloten. mijn hx900 zou picture in picture aan moeten kunnen, kan ik dat met deze apparaten of niet?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 07:10
Janjanus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:13:
Heeft iemand ervaring met de KDL-37EX500 v.w.b. het sorteren van de kanalen met een CAM module (ZIGGO)
Simpel: Home>instellingen>digitaal setup>digitale programmasortering.
Je bent misschien wel even bezig ;-)

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-03 07:50
32EX600 vanaf maandag bij de KPN-winkels voor € 249,- i.c.m. 1-jarig Alles-in-1-contract.

PSN ID = Jorco

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

D'r zijn weer wat firmware updates beschikbaar voor diverse systemen:
http://support.sony-europ...99TDS&ch=12&m=KDL-46HX800

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 20:33

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Derice schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:03:
D'r zijn weer wat firmware updates beschikbaar voor diverse systemen:
http://support.sony-europ...99TDS&ch=12&m=KDL-46HX800
Het blijkt dat die update vandaag automatisch geïnstalleerd is. Het ging echter niet helemaal goed.
Net op het moment dat Kate op SBS heftig wilde gaan zoenen, ging het beeld op zwart...
Op dat moment alleen nog NL1 in digitale vorm.
Gelukkig kwamen alle zenders weer terug na een UIT/AAN actie op het toestel.

2k op west bij Pv Output

• Sanction
  • Niet online
Komt er eigenlijk ooit eens iets als uitzending gemist?

Edit: overigens kan ik sinds de laatste update niet meer op Youtube inloggen.

[Voor 42% gewijzigd door Sanction op 30-04-2011 22:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaasjan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02-2015
sinds de laatste update, heb ik weer meer problemen met mijn cam module van ziggo.

Zie ook?

Q9550, Asus P5Q de luxe, 4gb, 2x500gb raid 0, 2x1tB raid 1, 2 saphire 4850 in crossfire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09

Bartske

Valar Morghulis

Klaasjan schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:22:
sinds de laatste update, heb ik weer meer problemen met mijn cam module van ziggo.

Zie ook?
Ja, de digitale zenders vallen hier constant weg! Iets met een codering die hij niet kan ontcijferen ofzo

edit: opgelost door hem uit te zetten, het kaartje er even in en uit te halen en weer erin te stoppen. Vaag allemaal.

[Voor 16% gewijzigd door Bartske op 02-05-2011 20:50]

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:08
Ik had een aantal dagen (vorige week) ook last van problemen met het decoderen van de CI+-module van Ziggo, alleen NED1 werkte gewoon. Vet irritant, maaaar nu werkt alles sinds een paar dagen weer naar behoren. Heb ook overigens gisteren pas laatste firmware geïnstalleerd. (KDL-40EX402)

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 12:56
Ik hoop deze vraag hier nog even te kunnen stellen....

Vandaag de CI+ binnengehad voor mijn ouders' KDL40EX402.... Na een half uurtje had ik het aan de praat, eerst herkende hij alleen nederland1, later de rest ook. Beeld is prima, maar toch net een tikje anders dan van de UPC mediabox.

Echter, mijn vader is slechthorend, en nu was mijn vraag of het volume van de stereo output aan de achterzijde onafhankelijk te regelen is van het geluid van de tv-speakers? het is mij nog niet gelukt!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
cantate schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:21:

Echter, mijn vader is slechthorend, en nu was mijn vraag of het volume van de stereo output aan de achterzijde onafhankelijk te regelen is van het geluid van de tv-speakers? het is mij nog niet gelukt!
Ik heb mijn Bravia via optische uitgang aan mijn versterker hangen en kan ook alleen het geluid regelen met de externe versterker en niet meer met de volumeregeling van de TV.

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 13:59
Anoniem: 377367 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:36:
Het glas van mijn hx900 is helaas beschadigd, was een ongelukje van mn vriendin, (welke niet bij mij woont)
Wat moeten we nu doen, eerst verzekering bellen? Eerst sony bellen, het glas laten vervangen, de rekening zelf betalen, en dan declareren? Of hoe gaat dit, en welk nummer moet ik hiervoor hebben?
toevallig op 8 november gebeurd? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cantate
Artwido schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Ik heb mijn Bravia via optische uitgang aan mijn versterker hangen en kan ook alleen het geluid regelen met de externe versterker en niet meer met de volumeregeling van de TV.
Bedankt voor je bericht.
Dus als ik het goed begrijp kun je het tv-speaker volume onafhankelijk van de optische uitgang regelen? (met andere woorden, zowel de tv speakers als je surroundset kunnen tegelijk werken, en bij het veranderen van het tv volume, blijft je surroundset even luid?) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
cantate schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:41:
[...]

Bedankt voor je bericht.
Dus als ik het goed begrijp kun je het tv-speaker volume onafhankelijk van de optische uitgang regelen? (met andere woorden, zowel de tv speakers als je surroundset kunnen tegelijk werken, en bij het veranderen van het tv volume, blijft je surroundset even luid?) :)
Ja klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cantate
Veel dank. :) Is een simpele D-A converter voor 2 kanalen voldoende, of is het aan te raden een wat uitgebreider model te nemen die surround kan downsamplen(??) naar stereo? (2e hands receiver, iets anders?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:02
Had eind vorig jaar mijn nx700 (40") aangemeld bij sony voor garantie ivm vlekken in beeld.
Oplossing zou een nieuw paneel zijn, zou besteld worden.
Had het beetje druk met andere dingen, dus had zo van ik hoor het wel als het binnen is.

Ondertussen beetje vergeten/niet belangrijk genoeg, begin van de week toch maar eens gebeld wat de status was.
Waren ze hele garantie aanvraag kwijt, werd dus nieuwe case van gemaakt.
Nieuw paneel is besteld, levertijd 5 tot 7 dagen.

Ben benieuwd of er nu wel wat komt en ga er zelf maar wat actiever op letten.
Heb de tv inmiddels ook op de voet gezet (ipv het standaard voetje) en heb nu ook flink last van het kraken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericsaskia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2022
Hoi Braviavisten,
Klein probleempje met m'n KDL-32EX711 (oa Full HD - 100HZ- Edge LED)
Heb het toestel sinds eind april icm digitale TV van UPC.
Sinds een paar dagen last van 2 wittige horizontale strepen die vooral bij donkere uitzendingen te zien zijn.
Strepen draaien in een rustig tempo van beneden naar boven over het scherm.
Bij "vrolijke" lichte beelden haast niet te zien maar dus wel bij donkere beelden.

Mediabox is samen met UPC gereset en in orde bevonden.
Strepen zijn er ook als ik een DVD afspeel dus de UPC verbinding lijkt mij dan uitgesloten te zijn en ik zou het dan meer in de TV zelf moeten zoeken?
Voor ik contact opneem met de leverancier wil ik graag eerst jullie mening horen als dat kan. :)

Ik heb getracht foto te maken van de strepen maar da's vooralsnog nog niet gelukt, misschien vanmiddag als ik een ander toestel kan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 18:41
De Sony KDL-40EX500 is nu voor 499,- euro te koop bij wehkamp. Ik zit te twijfelen tussen die tv en de Samsung LE 40C630.

De Samsung is iets goedkoper, maar de Sony vind ik mooier en deze geeft misschien ook beter beeld. Ik heb gelezen dat Samsung kwalitatief verschillende panelen in de tv's stopt, dit is bij Sony toch niet zo?

Iemand voor dezelfde keuze gestaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericsaskia
Ik heb die EX500 laten staan omdat het geen LED is, volgens mij wel goede recensies dat type.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ericsaskia
ericsaskia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:05:
Strepen zijn er ook als ik een DVD afspeel dus de UPC verbinding lijkt mij dan uitgesloten te zijn en ik zou het dan meer in de TV zelf moeten zoeken?
Voor ik contact opneem met de leverancier wil ik graag eerst jullie mening horen als dat kan. :)

Ik heb getracht foto te maken van de strepen maar da's vooralsnog nog niet gelukt, misschien vanmiddag als ik een ander toestel kan gebruiken.
Heb TV aangesloten met andere SCART kabel en de strepen zitten er nog in, da's dus ook niet de oorzaak.
Fotootje maken van de strepen gaat echt niet... :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 18:41
ericsaskia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:09:
Ik heb die EX500 laten staan omdat het geen LED is, volgens mij wel goede recensies dat type.
Ben net nog even in de winkel gaan wijken, mooi beeld inderdaad maar ik ga ook voor LED. De EX500 is me toch te diep en de rand is zo dik dat veel 42inch tv's vrijwel hetzelfde formaat hebben. Helaas is LED ook weer een stuk duurder..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 13:04

Sinds een paar dagen last van 2 wittige horizontale strepen die vooral bij donkere uitzendingen te zien zijn.
Vroegah, wanneer je dan balken over je beeld had (horizontaal en langzaam naar beneden of naar boven gaant) was er een probleem met de voeding. Je ziet namelijk een 50 hertz brom van de lichtnetfrequentie. Wat het in een LCDtv is? Geen idee.

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 11:52
sheepdog schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:01:
[...]

Ben net nog even in de winkel gaan wijken, mooi beeld inderdaad maar ik ga ook voor LED. De EX500 is me toch te diep en de rand is zo dik dat veel 42inch tv's vrijwel hetzelfde formaat hebben. Helaas is LED ook weer een stuk duurder..
Het gaat mij vooral om het beeld, ik heb een 40HX700 en qua beeld ben ik dik en dik tevreden, de hd kanalen en blu-rays knallen er vanaf, als ik een tv kocht of liet staan om de diepte of de dikke rand...
Natuurlijk het oog wil ook wat qua uiterlijk van de tv, maar voor mij is het beeld de doorslag gevende factor, dan mag het ook een lcd zijn.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:11
Ik denk eraan om binnenkort één van de 32" Bravia modellen aan te schaffen. Dit zou hoofdzakelijk gebruikt worden om media te streamen vanaf een linux server.

Nu heb ik wel in de verste verte geen idee hoe ik dit praktisch zou moeten aanpakken. De meesten zullen waarschijnlijk via HDMI zo aan hun media bestanden geraken, maar dit is praktisch niet haalbaar aangezien deze linux server in een andere kamer staat.

Kan ik via WiFi (of eventueel ethernet) zo de media bestanden naar de TV "verzenden"? Moet ik dan ook nog XMBC draaien op mijn linux server om deze in een soort van mediaplayer te veranderen, of begin ik nu zaken door elkaar te slaan?

[Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 18-05-2011 16:37]

https://sanderh.dev

• DDX
DDX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:17:
Ben benieuwd of er nu wel wat komt en ga er zelf maar wat actiever op letten.
Heb de tv inmiddels ook op de voet gezet (ipv het standaard voetje) en heb nu ook flink last van het kraken.
Vanmorgen belletje gehad, paneel is binnen en ze komen morgenochtend langs om hem te vervangen :)

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
sheepdog schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:43:
De Sony KDL-40EX500 is nu voor 499,- euro te koop bij wehkamp. Ik zit te twijfelen tussen die tv en de Samsung LE 40C630.

De Samsung is iets goedkoper, maar de Sony vind ik mooier en deze geeft misschien ook beter beeld. Ik heb gelezen dat Samsung kwalitatief verschillende panelen in de tv's stopt, dit is bij Sony toch niet zo?

Iemand voor dezelfde keuze gestaan?
Ik sta nu ook voor die keuze. Mijn gevoel zegt de Sony. Ik heb ze kunnen vergelijken in de winkel (jammer genoeg uiteraard met die heerlijke TL verlichting) en kon qua kwaliteit weinig verschil merken. Maar als de verhalen over de Samsung panels kloppen, en dit is denk ik wel het geval, ga ik toch voor de Sony.

Máár, als je het wel treft met een Samsung, dan heeft die net weer betere zwart waardes dan de Sony. Alleen ik vraag mij af hoeveel je hiervan in de praktijk zou merken.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Naj_Geetsrev schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:42:
[...]

Ik sta nu ook voor die keuze. Mijn gevoel zegt de Sony. Ik heb ze kunnen vergelijken in de winkel (jammer genoeg uiteraard met die heerlijke TL verlichting) en kon qua kwaliteit weinig verschil merken. Maar als de verhalen over de Samsung panels kloppen, en dit is denk ik wel het geval, ga ik toch voor de Sony.

Máár, als je het wel treft met een Samsung, dan heeft die net weer betere zwart waardes dan de Sony. Alleen ik vraag mij af hoeveel je hiervan in de praktijk zou merken.
Waarschijnlijk niets omdat je niet beide panelen naast elkaar heb staan in je huiskamer. Zo kan je wel blijven wikken en wegen, maar er komt altijd wel weer iets beters na verloop van tijd. Koop op een gegeven moment die voldoet aan je eisen en wees er blij mee. Heb ik destijds met mijn 40Z5500 ook gedaan en daar ben ik ook nog heel tevreden mee.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

Ik heb een klein vraagje over het aansluiten van mijn Bravia 40EX500 aan mijn pc.

In mijn pc zit een ATI HD 5700 met 2 dvi-aansluitingen. M'n vorige tv (720P) zat aangesloten op m'n pc middels een vga-kabel (en dan dus met een vga-dvi converter aan m'n pc).

Ik probeer nu hetzelfde met m'n bravia (1080P), maar nu blijkt deze via vga maar max 1280*720 (of eigenlijk 1360*768) te ondersteunen. Los ik dit nu gewoon op door gebruik te maken van een DVI/HDMI-kabe zoals deze: http://www.allekabels.nl/...298/HDMI---DVI-Kabel.html

Wat me nog aan 't twijfelen bracht was dat ik alleen de onderstaande resoluties wanneer ik het beeld van mijn pc op de tv zet:

Mijn vraag: Is 1600*1200 de max resolutie van VGA en, waar het om gaat, heb ik wel de optie om 1920*1080 te kiezen met een HDMI/DVI-kabel?

• ericsaskia
JantjeKoud schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Vroegah, wanneer je dan balken over je beeld had (horizontaal en langzaam naar beneden of naar boven gaant) was er een probleem met de voeding. Je ziet namelijk een 50 hertz brom van de lichtnetfrequentie. Wat het in een LCDtv is? Geen idee.
Heb de TV aangesloten op andere groep van electra maar geen verbetering.
Uiteindelijk net maar klaagmailtje gestuurd aan www.plattetv.nl
Foto is wel gelukt:

http://imageshack.us/photo/my-images/834/imgp9990.jpg/

• Ruud2007
ericsaskia schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:53:
[...]

Heb de TV aangesloten op andere groep van electra maar geen verbetering.
Uiteindelijk net maar klaagmailtje gestuurd aan www.plattetv.nl
Foto is wel gelukt:

http://imageshack.us/photo/my-images/834/imgp9990.jpg/
Dit lijkt me een geval van 'banding', alleen zou de witte band dan niet bewegen, maar op dezelfde plaats blijven. Vaak zijn er meerdere banden te zien. Als mijn vermoeden juist is, ligt dat aan het paneel en zou dat vervangen moeten worden. Of de TV inruilen natuurlijk.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 09:52
-RazieL- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:33:
Ik heb een klein vraagje over het aansluiten van mijn Bravia 40EX500 aan mijn pc.

In mijn pc zit een ATI HD 5700 met 2 dvi-aansluitingen. M'n vorige tv (720P) zat aangesloten op m'n pc middels een vga-kabel (en dan dus met een vga-dvi converter aan m'n pc).

Ik probeer nu hetzelfde met m'n bravia (1080P), maar nu blijkt deze via vga maar max 1280*720 (of eigenlijk 1360*768) te ondersteunen. Los ik dit nu gewoon op door gebruik te maken van een DVI/HDMI-kabe zoals deze: http://www.allekabels.nl/...298/HDMI---DVI-Kabel.html

Wat me nog aan 't twijfelen bracht was dat ik alleen de onderstaande resoluties wanneer ik het beeld van mijn pc op de tv zet:
[afbeelding]

Mijn vraag: Is 1600*1200 de max resolutie van VGA en, waar het om gaat, heb ik wel de optie om 1920*1080 te kiezen met een HDMI/DVI-kabel?
Ja je pc kan je het beste aansluiten met een dvi -> HDMI kabel. Kijk wel even of beide DVI poorten HDCP ondersteunen, zo niet sluit dan je tv aan op de poort die het wel ondersteund.

• DDX
DDX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:39:
[...]

Vanmorgen belletje gehad, paneel is binnen en ze komen morgenochtend langs om hem te vervangen :)
Helaas, scherm wat monteur bij zich had was voorzien van een kras.
Ze gaan dus weer een nieuwe scherm voor me bestellen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
heeft iemand de ci+ van upc werkend op een ex402?
op sommige sites (van sony) lees ik dat ie ondersteund wordt, op andere (van diezelfde sony) sites weer niet?
op upc wordt ie sowieso niet gevonden, de ex500 wel.

iemand? op google krijg ik niks gevonden, alleen chelloo.com en sony zelf. :)
reacties gewenst, thanks alvast :)

• Geurt-kun

Geurt-kun

Sinds gisteren een zwart scherm op de poort van de KDL-46HX800. Het gekke is dat ik mijn muis wel over het scherm kon bewegen, maar alle Windows 7 icoontjes waren weg. Eergisteren nog een filmpje zitten kijken. PC staat dag en nacht aan... Nu mijn pc een harde reboot gegeven en alles werkt weer naar behoren.
Toch vervelend als ik niet op GOT kan met m'n 46'' :+

2k op west bij Pv Output

• Geurt-kun

Geurt-kun

-RazieL- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:33:

[afbeelding]

Ik heb mijn KDL-46HX800 aangesloten dmv 10 mtr HDMI kabel en ingesteld op 1920 X 1080. Ik heb destijds mijn videokaart omgeruild voor de goedkoopste kaart (lees +/- 40,00 euro) met HDMI aansluiting.
Helaas heb ik wel onder en boven een zwarte rand van +/- 3 cm en links/rechts +/- 5 cm.

2k op west bij Pv Output

• ericsaskia
Hoi Braviavisten,
Klein probleempje met m'n KDL-32EX711 (oa Full HD - 100HZ- Edge LED)
Heb het toestel sinds eind april icm digitale TV van UPC.
Bij "vrolijke" lichte beelden haast niet te zien maar dus wel bij donkere beelden.

Bedenk me net, zouden die witte strepen kunnen komen doordat ik een scart kabel tussen UPC mediabox en TV heb?
Scart kabel is toch eigenlijk analoog?
HDMI aansluiting zit niet op m'n Mediabox, volgens mij alleen op de HD abbo's van UPC?
Heb namelijk net een vervangend toestel neergezet en de Bravia ingepakt ter verzending en die heeft vervanger heeft dezelfde witte strepen.
Ik weet 't ff niet meer.... :? :?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ericsaskia schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:11:
[...]

Bedenk me net, zouden die witte strepen kunnen komen doordat ik een scart kabel tussen UPC mediabox en TV heb?
HDMI aansluiting zit niet op m'n Mediabox, volgens mij alleen op de HD abbo's van UPC?
Heb namelijk net een vervangend toestel neergezet en de Bravia ingepakt ter verzending en die heeft vervanger heeft dezelfde witte strepen.
Nou, dat lijkt me simpel. Even een ander kabeltje er in en je weet het...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ericsaskia
Heb al een andere scart kabel geprobeerd maar hetzelfde effect.
HDMI aansluiting zit niet op m'n huidige UPC mediabox helaas, wel op de Bravia natuurlijk.
Ga morgen eerst maar eens kijken of UPC een andere mediabox heeft die wel HDMI aansluiting heeft maar denk dat ik daarvoor een HD abbo moet hebben.

• Riiccardo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03 13:55
Ik had even een klein vraagje.
Op mijn Sony KDL-40WE5 kom ik het volgende probleem tegen. Er zit een USB aansluiting op dus ik dacht dat er wel een schijf aan gehangen kan worden en dat ik films kan afspelen.
Maar het lijkt wel of de tv de schijf niet ziet? Op google werd ik ook niet veel wijzer:<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

jaapsander schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:54:
Ja je pc kan je het beste aansluiten met een dvi -> HDMI kabel. Kijk wel even of beide DVI poorten HDCP ondersteunen, zo niet sluit dan je tv aan op de poort die het wel ondersteund.
Bedankt voor je antwoord, maar ik kwam er gister achter dat mn vga gewoon een hdmi-aansluiting heeft... Gister even getest en het werkt perfect, dus meteen een extra hdmi-kabel besteld.
Geurt-kun schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:14:
Ik heb mijn KDL-46HX800 aangesloten dmv 10 mtr HDMI kabel en ingesteld op 1920 X 1080. Ik heb destijds mijn videokaart omgeruild voor de goedkoopste kaart (lees +/- 40,00 euro) met HDMI aansluiting.
Helaas heb ik wel onder en boven een zwarte rand van +/- 3 cm en links/rechts +/- 5 cm.
Dat is wel aan te passen. Er zijn sowieso 3 mogelijkheden om je beeld aan te passen:
-je kan de positie aanpassen
-je hebt een menuutje met (oa) de volgende keuzes: smart, wide, zoom, 4:3
-ergens in dat home menu heb je nog een menuutje met een aantal keuzes, iets met -1 en +1 en nog een optie. Hiermee kon ik het zo instellen dat ik volledig beeld had.

Al vind ik het wel apart dat ie niet standaard goed staat.
Riiccardo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:51:
Ik had even een klein vraagje.
Op mijn Sony KDL-40WE5 kom ik het volgende probleem tegen. Er zit een USB aansluiting op dus ik dacht dat er wel een schijf aan gehangen kan worden en dat ik films kan afspelen.
Maar het lijkt wel of de tv de schijf niet ziet? Op google werd ik ook niet veel wijzer:<
Mijn Bravia doet er altijd even over voordat hij de HD vind, misschien iets meer geduld? ;)

[Voor 16% gewijzigd door Reemster op 20-05-2011 10:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 11:47
Geurt-kun schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:14:
[...]

Menu => Settings => Screen => Display Area op 'Full Pixel' zetten zou kunnen werken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud2007
[...]

Het kan ook met interferentie te maken hebben. Ben geen techneut, maar ik weet dat sommige apparaten een dergelijke storing kunnen veroorzaken. Schakel eens wat dingen uit die in de buurt van de TV staan. M.n. lichtdimmers schijnen een oorzaak te kunnen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 15:43

d-motion

zow... en dan nu...

Wij hebben hier 3 kdl-40ex721 tv's staan vanwege de browser die er in zit.

Weet iemand of je deze tv ook automatisch in de browser kan laten opstarten bij het aanzetten en in plaats van de sony pagina die geladen wordt ook een eigen 'home' page kan instellen?

In de handleiding wordt hier niets over gezegd en kan hier verder ook niets over vinden.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

-RazieL- schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:11:
[...]

[...]

Dat is wel aan te passen. Er zijn sowieso 3 mogelijkheden om je beeld aan te passen:
-je kan de positie aanpassen
-je hebt een menuutje met (oa) de volgende keuzes: smart, wide, zoom, 4:3
-ergens in dat home menu heb je nog een menuutje met een aantal keuzes, iets met -1 en +1 en nog een optie. Hiermee kon ik het zo instellen dat ik volledig beeld had.

Al vind ik het wel apart dat ie niet standaard goed staat.

[...]

Mijn Bravia doet er altijd even over voordat hij de HD vind, misschien iets meer geduld? ;)
Thanks, dat -1, +1 en nog iets moet zijn -1, normaal en hoge resolutie.
Hij staat nu op -1 en ik heb nog een kadertje van 1 cm.
Dit vind ik wel goed zo. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Graag gedaan. Maar het verschilt per connectie, want ik kon wel -1 en +1 kiezen toen mn pc via hdmi op de tv was aangesloten.

Het is iig een goed verstopte optie en ik vind het wel jammer dat zulke opties niet handig in 1 menu. Al denk ik dat dat is omdat je het per connectie verschillend in kan stellen. Ik heb m'n tv nog maar 2dagen dus dat moet ik nog een beetje uitvogelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn Bravia de tulp (cinch) uitgang een PC speaker met een subwoofer set aangesloten. Omdat het geluid van de TV wel erg slecht is.

Maar ik kan niet het volume regelen met de remote van de Bravia. Is er een andere oplossing hiervoor. Software of hardwarematig.

p.s. ik ga geen nieuwe audioset kopen, omdat deze echt super klinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:13
Je zou de set via de hoofdtelefoonuitgang kunnen aansluiten, die is wel regelbaar met AB. Die tulpuitgang is normaal gesproken een lijnuitgang. Daarvan is het volume niet regelbaar, omdat het de bedoeling is, dat je het volume dan gaat regelen met de geluidsset die je daar op hebt aangesloten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Er is weer een nieuwe update, iig voor de NX810. 3D spul ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cantate
Raymond schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:40:
Je zou de set via de hoofdtelefoonuitgang kunnen aansluiten, die is wel regelbaar met AB. Die tulpuitgang is normaal gesproken een lijnuitgang. Daarvan is het volume niet regelbaar, omdat het de bedoeling is, dat je het volume dan gaat regelen met de geluidsset die je daar op hebt aangesloten :)
He probleem van de 40ex402 is in ieder geval dat deze lijnuitgang dus wél meegaat met het volume van de TV... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 354278
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Weet iemand of er benoemswaardige verschillen zitten tussen de 46NX7FTI de 46NX71F en de 46NX7xx serie.

Ik heb zojuist de 46NX7FTI aangeschaft voor 950 euro bij de elektro world maar kan er bijna geen reviews over vinden?

• ericsaskia
[...]

Heb namelijk net een vervangend toestel neergezet en de Bravia ingepakt ter verzending en die >:) vervanger heeft dezelfde witte strepen.
Goed nieuws !
Heb toch maar een monteur van UPC laten komen en de uitgang van m'n Mediabox bleek kapot te zijn, iets wat zelden of nooit voorkomt.
Vandaar dat er wel een goed signaal gemeten werd door UPC.
De Mediabox is vervangen door een Philips HD box (zonder HD abbo maar wel met HDMI kabel naar TV en beeld van de TV is nu perfect ;)
TV wordt dus niet opgestuurd.

[Voor 0% gewijzigd door ericsaskia op 26-05-2011 21:14. Reden: fautje...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-09-2022
Is er door Sony al een oplossing gevonden voor het "kraak" probleem bij de NX700 serie? Mijn NX700 scherm is namelijk al een keer vervangen voor een reparatie bedrijf enkel ik heb nog steeds last van het kraken. Zijn er mensen waarbij het kraken definitief verholpen is na reparatie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Morgen komen ze mijn scherm vervangen, zal eens laten weten wat resultaat is.

Anoniem: 350413

Anoniem: 354278 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:42:
Weet iemand of er benoemswaardige verschillen zitten tussen de 46NX7FTI de 46NX71F en de 46NX7xx serie.

Ik heb zojuist de 46NX7FTI aangeschaft voor 950 euro bij de elektro world maar kan er bijna geen reviews over vinden?
Volgens mij is het geen Nederlands model en een verouderd model tov 46NX7xx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Paneel is dus gisteren vervangen en de vlekken issue is zo goed als opgelost.
Ze vallen iig niet meer op tijdens kijken, alleen als je 1 kleur jpg bekijkt zie je op de randen nog wat verkleuringen, maar vermoed dat daar weinig aan te doen is.

Tot nu toe ook geen last meer gehad van het kraken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-03 22:31
Ik lees in dit topic dat er mensen zijn die arc werkend hebben met de sony hx800 en onkyo sr608. Ik heb net nieuw de onkyo nr609 gekocht maar ik krijg arc niet werkend met de sony hx800. Ik heb een HDMI kabel gekocht met ethernet en ARC functionaliteit, maar zowel met RIHD en sony sync willen de apparaten elkaar niet zien. Ik hem de hdmi 1.4 kabel op de hdmi out van de receiver en op de ingang HDMI1 van Sony. Iemand nog nog tips om het werkend te kunnen krijgen?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-03 17:07

DaOverclocker

Overclocker for life...

DTS /optical out/32EX500

Is er een mogelijkheid m bluray dts geluid syncroon te laten lopen met het beeld? Volgens mij niet...

De tv heeft een input lag, dus bluray direct naar reciever geeft geluid dat volgens mij te vroeg is.
optisch uit van de tv naar reciever lukt alleen met Dolby digital en niet met DTS, dan gaat er gewoon stereo doorheen.

Mijn reciever ondersteun geen HDMI in of uit, dus alles via versterker laten lopen zit er niet in.

Ben ik nu werkelijk genoodzaakt om een nieuwe versterker te kopen die het DTS geluid via hdmi kan delayen?
Lijkt me dat veel meer gebruikers hier last van hebben?

systeem specs

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03 11:26
Anoniem: 354278 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:42:

Gewoon zoeken op de 46NX700 is exact hetzelfde scherm alleen zit bij de NX7FTI standaard die zilveren voet/luidsprekerbalkstandaardingesje

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-09-2022
DDX schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:33:
Paneel is dus gisteren vervangen en de vlekken issue is zo goed als opgelost.
Ze vallen iig niet meer op tijdens kijken, alleen als je 1 kleur jpg bekijkt zie je op de randen nog wat verkleuringen, maar vermoed dat daar weinig aan te doen is.

Tot nu toe ook geen last meer gehad van het kraken.
Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 08:01

WarPuppy

Electronic Technology

Iemand nog een goede tip voor een zwenkbare muurarm voor de EX600?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
Sinds een paar dagen een KDL32EX711 en alles werkte tot nu toe perfect (HDMI, CI+ met UPC) . Echter sinds vandaag krijg ik de HDMI ingangen niet meer aan de praat. Verschillende kabels en apparatuur (zoals PS3) werken geen van allen. Uitgezet, spanningsloos gemaakt voor 5 minuten, harde reset, etc… welke geen verandering brengen.

Voordat ik hem morgen terug ga brengen naar de winkel heeft er iemand nog een tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ondervinden anderen ook problemen met de Bravia EX402 op het gebied van (HDMI) Handshake? Als ik meerdere HDMI apparaten actief heb (HTPC en Xbox) en ik switch tussen deze inputs heb ik 20% van de tijd geen beeld en moet dan eerst naar een 'lege' HDMI kanaal switchen en vervolgens weer naar de input die ik wilde om alsnog beeld te krijgen.

Ook gebeurt het dat het optisch signaal vanuit mijn TV niet doorkomt bij mijn receiver.
De enige remedie is dan om de TV 10 minuten uit te zetten en daarna werkt het weer.

[Voor 84% gewijzigd door XeNeRgY op 12-06-2011 21:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 410562

Een paar vragen mbt de 40NX710

De 40NX720 (model 2011) heeft USB-HDD opnemen (via firmware staat er bij de specs).
Weet iemand of het met de 40NX710 dmv een firmware update mogelijk is om USB-HDD opnemen?

Krijg je bij de firmware-update voor de 40NX710 dezelfde software-onderdelen als bij de 40NX720 (bijv. internetbrowser)

Heeft iemand ervaring met USB HDD opnemen?
- welk merk/type HDD / met externe voeding of voeding via USB?
- is tv kijken en een andere zender opnemen mogelijk?
- is het mogelijk om op te nemen en dat de tv "uit staat" en geen beeld geeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:19

Edgarz

Tweako-active since1986

Anoniem: 410562 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:15:
Een paar vragen mbt de 40NX710

De 40NX720 (model 2011) heeft USB-HDD opnemen (via firmware staat er bij de specs).
Weet iemand of het met de 40NX710 dmv een firmware update mogelijk is om USB-HDD opnemen?

Krijg je bij de firmware-update voor de 40NX710 dezelfde software-onderdelen als bij de 40NX720 (bijv. internetbrowser)

Heeft iemand ervaring met USB HDD opnemen?
- welk merk/type HDD / met externe voeding of voeding via USB?
- is tv kijken en een andere zender opnemen mogelijk?
- is het mogelijk om op te nemen en dat de tv "uit staat" en geen beeld geeft?
Ik vrees dat het 2010 model deze mogelijkheden niet gaat krijgen.... :/

• richard-5
  • Laatst online: 18:29
richard-5 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:29:
Sinds een paar dagen een KDL32EX711 en alles werkte tot nu toe perfect (HDMI, CI+ met UPC) . Echter sinds vandaag krijg ik de HDMI ingangen niet meer aan de praat. Verschillende kabels en apparatuur (zoals PS3) werken geen van allen. Uitgezet, spanningsloos gemaakt voor 5 minuten, harde reset, etc… welke geen verandering brengen.

Voordat ik hem morgen terug ga brengen naar de winkel heeft er iemand nog een tip?
Hmmm, heel vreemd. Nu ineens werkt alles weer….

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 16:28
XeNeRgY schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:03:
Ondervinden anderen ook problemen met de Bravia EX402 op het gebied van (HDMI) Handshake? Als ik meerdere HDMI apparaten actief heb (HTPC en Xbox) en ik switch tussen deze inputs heb ik 20% van de tijd geen beeld en moet dan eerst naar een 'lege' HDMI kanaal switchen en vervolgens weer naar de input die ik wilde om alsnog beeld te krijgen.

Ook gebeurt het dat het optisch signaal vanuit mijn TV niet doorkomt bij mijn receiver.
De enige remedie is dan om de TV 10 minuten uit te zetten en daarna werkt het weer.
Van dat eerste heb ik ook al vanaf het begin last met mijn 37EX402. Van de diverse firmware updates heeft geen één dit opgelost. Ben bang dat het ook niet op te lossen valt..

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Is er een manier om direct tussen radio en tv te switchen? Ik krijg het nu namelijk alleen voor elkaar door naar het XMB te gaan, dan te kiezen voor de digitale programmering en daar via de opties te kiezen voor radio of tv. Erg omslachtig dus. Dit moet toch makkelijker kunnen?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 08:26

Xymox

Determinism rulez !

XeNeRgY schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:03:

Ik had hetzelfde met mijn EX500 in combinatie met m'n AcRyan PlayonHD! mediaplayer.
Een firmware upgrade van de Playon heeft dit verholpen (niet een nieuw firmare van de TV in dit geval).

De oorzaak van issues met HDMI handshakes kan aan twee kanten liggen en in mijn geval is het opgelost aan de mediaplayer kant.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

-RazieL- schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:01:
Is er een manier om direct tussen radio en tv te switchen? Ik krijg het nu namelijk alleen voor elkaar door naar het XMB te gaan, dan te kiezen voor de digitale programmering en daar via de opties te kiezen voor radio of tv. Erg omslachtig dus. Dit moet toch makkelijker kunnen?
Ik heb het maar opgelost door mn radio en tv in mn favorieten te zetten. En de external inputs kies ik via dat snelmenu. Ik hoop dat ze via firmware updates de menu's eens wat kunnen versnellen. Verder is de tv (EX500) helemaal top

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 16:01
TuffScout schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:37:
Hallo allemaal,

Ik heb op mijn Bravia de tulp (cinch) uitgang een PC speaker met een subwoofer set aangesloten. Omdat het geluid van de TV wel erg slecht is.

Maar ik kan niet het volume regelen met de remote van de Bravia. Is er een andere oplossing hiervoor. Software of hardwarematig.

p.s. ik ga geen nieuwe audioset kopen, omdat deze echt super klinkt.
cantate schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:33:
[...]

He probleem van de 40ex402 is in ieder geval dat deze lijnuitgang dus wél meegaat met het volume van de TV... 8)7
Ik kon hier gewoon instellen wat hij moest doen. Je vind de nodige instellingen hier (normaal gezien):
XMB (HOME) -> instellingen -> audio instellingen -> audio uit -> Vast of Variabel

Uit de onscreen handleiding:
  • Vast: De audio uitgang van de televisie is een vaste uitgang. Gebruik de geluidsbediening van uw audio-ontvanger om het volume (en andere geluidsinstellingen) aan te passen via uw audiosysteem.
  • Variabel: Als er een extern audiosysteem wordt gebruikt, kan het volume worden geregeld met de afstandsbediening van de televisie.
Heb nu een receiver die aan hdmi hangt en met CEC overweg kan, dus kan ik nu niet controleren of je nog op een andere manier aan die instellingen kan geraken. Tevens heb ik een al wat ouder model (W5500) dus weet ik niet zeker of het bij die nieuwere modellen nog op dezelfde plaats verstopt zit.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2022

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb de KDL-52NX800 en ik vroeg me iets af.

Je kan youtube op de tv bekijken, maar de beeldkwaliteit is volgens mij maximaal 480, zelfs bij filmpjes die in full hd beschikbaar zijn. Ook wordt het ster-waarderingssysteem volgens mij al een jaar niet meer gebruikt.

Is er een manier om dit op te lossen, zijn hier updates voor beschikbaar?

Z-machine OriginID: JaccoW

• Sanction
  • Niet online
Updates voor de:

KDL-40NX710 / NX713 / NX715
KDL-46NX710 / NX713 / NX715
KDL-55NX810 / NX813 / NX815

- mproves the problem “intermittent sound while watching BBC HD preview”. (UK only.)
- Improves performance and stability of the Internet TV features

Vooral dat laatste was de laatste tijd kut met peren.

http://support.sony-europ...41EUS&ch=14&m=KDL-55NX810

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
we hebben nu net een ex711 maar het laden van de menu's en vooral zappen gaat toch echt te traag. Is daar nog iets aan te doen behalve een extern kastje te kopen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Sanction
  • Niet online
Wat is traag? En is het analoog of digitaal? Bij mij is digitaal langzamer iig (maar dat kan ook komen omdat je een kanaal op twee manieren kunt kiezen, bijvoorbeeld gewoon 1 of 001).

• icecreamfarmer
Sanction schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:32:
Wat is traag? En is het analoog of digitaal? Bij mij is digitaal langzamer iig (maar dat kan ook komen omdat je een kanaal op twee manieren kunt kiezen, bijvoorbeeld gewoon 1 of 001).
digitaal en ik bedoel gewoon de plus en de min toetsen gebruiken.
analoog is net zo snel als met de oude tv.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:15:
we hebben nu net een ex711 maar het laden van de menu's en vooral zappen gaat toch echt te traag. Is daar nog iets aan te doen behalve een extern kastje te kopen?
Dat vind ik het grootste nadeel van deze tv (en hd-tv's in 't algemeen eigenlijk). Een tip voor het zappen, ik doe dat altijd met de guide. Je ziet in 1 oogopslag van 8 zenders wat er nu en straks komt, en met de rode en groene knop kan je naar de vorige/volgende pagina. Werkt eigenlijk nog beter dan old school zappen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Iemand ervaring met hdmi handshake? Mijn tv geeft mijn htpc vaak geen beeld na aanzetten. Na kanaal switchen gaat dit wel goed. Heel af en toe wordt tijdens een film/surfen het beeld ververst alsof ik opnieuw HDMI1 input heb gekozen. Ik kijk nu voor het eerst een 720p film terwijl mijn tv op 1080p staat en krijg nu iedere 2 minuten 3x achter elkaar die 'verversing'. Zou dit aan aan 720p content op 1080p kunnen liggen? Of heeft dit niks met hdmi handshake meer te maken? Betreft een ex402 overigens.

• icecreamfarmer
Ik heb hem nu aan het netwerk gehangen maar heb een aantal vragen:
1 is er een android app om de TV mee te besturen? Ik krijg die wel gevonden voor de modellen van 2011.
2. Hoe kan ik via dlna op mijn pc zoeken naar bestanden?
Ik ze wel via mijn galaxy verzenden maar de tv kan niet zoeken?

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Iemand nog een idee waar de 32EX500 verkrijgbaar is een fysieke winkel? (De Pricewatch noemt vooral online shops)

Computer Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2022

JaccoW

Kijkt en Luistert

icecreamfarmer schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:44:
Ik heb hem nu aan het netwerk gehangen maar heb een aantal vragen:
1 is er een android app om de TV mee te besturen? Ik krijg die wel gevonden voor de modellen van 2011.
2. Hoe kan ik via dlna op mijn pc zoeken naar bestanden?
Ik ze wel via mijn galaxy verzenden maar de tv kan niet zoeken?
1: Geen idee.
2: Voor DLNA moet je eerst op de pc zelf je tv toestemming geven. Om de een of andere reden streamt ie standaard bij mij in lage kwaliteit. (home > video > "de pc waar je wilt zoeken" (meestal onderaan) en dan gewoon zoeken op folder.
Ik gebruik zelf Mezzmo, hiermee kan ik wel in HD streamen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Is er nou echt geen enkele manier om pip te doen tussen 2 hdmi kanalen? (hx900)

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-03 17:10
Ik zie dat er een aantal mensen problemen met de 'handshake' van hdmi kanalen...
Nu heb ik het zelf nog iets ingewikkelder:
Alle randapparatuur heb ik aangeloten op een hdmi-switch en dus 1 hdmikabel naar de KDL-EX40-500.
Als ik dezelfde opstelling aansluit op de beamer (Optoma HD70) werkt dit prima maar de Sony laat alleen de Tele2 zien maar niet de PS3, XBOX360 en PC.
Kan ik een instelling van de tv veranderen waardoor het wel kan?

(ik kan geen 4 hdmi kabels van 15 meter achter de plint kwijt!)

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-03 17:28
Hoi,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Bravia KDL40NX710, zo'een met een glasplaat. Stom dat ik was heb ik recent dat ding verkeerd schoongemaakt waardoor er nu allemaal soorten vlekjes op zitten. Het is niet storend als het beeld aan staat, want je ziet het niet, maar als ie uitstaat is het niet zo netjes. Verkoper in de winkel heeft hier ook niks over verteld maar ik had het ook kunnen vragen natuurlijk.

Nu heb ik een 'Flat Panel TV Screen Cleaner' gekocht. Zit zo'n busje, een afstoffer en een doekje bij. Hoe kan ik de TV nu het beste schoonmaken want ik heb geen zin om weer de fout in te gaan :P

Fujifilm TX-1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 20:07
laucas schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:46:
Hoe kan ik de TV nu het beste schoonmaken want ik heb geen zin om weer de fout in te gaan :P
Met een microvezeldoekje krijg je die vlekjes weg. Flink poetsen, zonder vloeistof, dat werkt bij mij het beste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-03 17:28
Stiggy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:32:
[...]

Met een microvezeldoekje krijg je die vlekjes weg. Flink poetsen, zonder vloeistof, dat werkt bij mij het beste.
Klopt, het heeft gewerkt! Bedankt. Was al bang dat het er niet meer af kon haha :P

Fujifilm TX-1

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik heb ook een keer de fout gemaakt met een licht vochtige doek geprobeerd de glasplaat schoon te maken, de strepen hebben er weken op gestaan :') keihard poetsen met een droge doek was de enige oplossing, maar dat was nogal lastig omdat hij dan elke keer bijna omkiepte (52hx900)

Maak m nooit meer schoon nu :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Daar heb ik dus ook een probleem mee, ben bang dat hij omvalt. Staat al niet zo stevig...

Een 55NX810 op zo'n metalen poot zodat hij iets gekanteld is.

• icecreamfarmer
Is het een van jullie gelukt om de ethernet via hdmi functie werkend te krijgen?
Ik heb nu zowel de ex711 van sony als de onkyo sp309 met ethernet poort dus ik hoopte dat ik maar één ethernet snoer nodig zou hebben. Echter krijg ik het niet werkend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

icecreamfarmer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:53:
Is het een van jullie gelukt om de ethernet via hdmi functie werkend te krijgen?
Ik heb nu zowel de ex711 van sony als de onkyo sp309 met ethernet poort dus ik hoopte dat ik maar één ethernet snoer nodig zou hebben. Echter krijg ik het niet werkend.
Een switch/hub plaatsen.

suc6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 23:12
@icecreamfrmr, Ik bedoelde het officiële Sony forum :-(
Wat icecrmfrmr bedoeld is het volgende;
http://www.hdmi.org/manuf...i_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#5
http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/hec.aspx

Helaas bestaan er zover mij bekend nog helemaal geen tv's die HEC ook daadwerkelijk ondersteunen.
Weet je zeker dat je Onkyo in staat is je data via de HDMI uitgang te sturen?
Jammer, want zoals ik in het Onkyo topic al omschreef hoeft het helemaal niet ingewikkeld te zijn.
Mits de HDMI 1.4a bus volledig uitbedraad is, moet de fabrikant gewoon kijken of er een kabel in de RJ45 zit (net als ie doet bij de overige ingangen), zo niet dan leidt hij het dataverkeer gewoon via een geintegreerde switch om via de HDMI poort. Of hij maakt een extra keuze onder de bedraad netwerk instellingen.

p.s. Ik heb net even in de gebruiksaanwijzing van je sp309 gekeken, die kan ook alleen maar via de RJ45 data versturen, dus niet via de HDMI kabel.

[Voor 8% gewijzigd door PCan op 04-07-2011 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
guys,

ik ben sinds vorige week zaterdag de trotse eigenaar van de KDL-55HX920 ( ben letterlijk een van de eerste in NL is mij verteld ) en ben er heeeeeeeel erg blij mee :D

Ik probeer nu eigenlijk 1 ding voor elkaar te krijgen en maar weet niet waar ik moet beginnen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil dus wireless video streamen van me IMAC naar de tv over DLNA. nu heb ik een aantal software geprobeerd zoals -> XBMC , PS3 media server , twonkymedia.

ik probeer zeg maar om MKV containers waar vaak h.263 codec bestanden in zitten af te spelen , maar soms worden er ook andere codecs gebruikt dus.

Alle mediaservers kan ik netjes discoveren op de tv maar geen enkele mediaserver werkt vlekkenloos. Sterker nog, het werkt allemaal echt BUTT.. dit zijn de problemen waar ik tegenaan loop:

- bestanden worden niet gediscoverd als ik via de tv browse op de mediaserver.
- bestanden worden wel discoverd maar worden niet afgespeeld.
- er worden helemaal geen mappen gevonden ondanks wel als source aangegeven op de mediaserver.
- er worden alleen bepaalde bestandsformaten gezien en afgespeeld zoals alleen mp4 of mpeg4 etc.

Kan iemand mij helpen hiermee? een suggestie wat het beste zou zijn? Ik kijk veel anime wat vrijwel altijd in MKV containers wordt gestopt dus probeer een oplossing te vinden wat draadloos werkt. Het geheel draait wireless over mijn timecapsule met Wifi N en draait dus lekker snel waarbij bandbreedte geen probleem is.

Mischien ben ik hier helemaaaal verkeerd maar er zitten hier iig liefhebbers van deze tv en hoop dat iemand me wilt en kan helpen :D

het kan dus ook een hardware oplossing zijn als een nas ofzo. Ook daar heb ik weinig ervaring mee dus alle suggesties zijn welkom!

TNX!

Damar

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sony TV's en MKV gaan niet samen want dat vind Sony Pictures niet leuk. Deze stugge houding is o.a. de reden dat Samsung meer TV's verkoopt (terwijl Sony TV's over het algemeen een scherper/gedetailleerder beeld geven). Het is jammer dat Sony's ingebouwde mediaspeler nog zo karig is, maar de concurrentie zal ze wel op ten duur dwingen om tegen hun zin in fatsoenlijke MKV ondersteuning te bieden. Let maar op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Gaat uitzendinggemist nog op de toestellen van eind vorig jaar komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:08:
Sony TV's en MKV gaan niet samen want dat vind Sony Pictures niet leuk. Deze stugge houding is o.a. de reden dat Samsung meer TV's verkoopt (terwijl Sony TV's over het algemeen een scherper/gedetailleerder beeld geven). Het is jammer dat Sony's ingebouwde mediaspeler nog zo karig is, maar de concurrentie zal ze wel op ten duur dwingen om tegen hun zin in fatsoenlijke MKV ondersteuning te bieden. Let maar op.
Ik begrijp juist dat als je een goeei mediaserver hebt en daar alles on thr fly transcode dat je dan ook geen probleem hebt met het niet ondersteunen van bepaalde formaten?

Maw de tv is passief en geeft simpelweg weer wat de mediaserver streamt erheen?

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zou in principe moeten kunnen inderdaad. Alleen het grote nadeel van transcoden is dat je beeldkwaliteit erop achteruit gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-03 19:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met iets als PS3 Media Server kom je al een heel eind ja, met wel als nadeel (naast genoemde kwaliteit) dat het een stuk langer duurt voordat je beeld verschijnt bij starten en skippen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee