Ik ben er zelf ook mee gestopt. ik kreeg het niet goed voor elkaar. heb het met setcpu geprobeerd.Cobesz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:58:
[...]
Ik heb me er even van terug getrokken, ik merkte dat het toch wat instabiel liep en de batterijduur wel erg snel ging. Ik heb totaal geen koek gegeten van overclocken, maar als iemand me hier mee duidelijkheid over kan geven dan wil ik het graag weer proberen!
dat is een ander verhaal, als je betaald hebt voor waterschadereparatie, dan moet hij ook de waterschade repareren!Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:54:
[...]
Ja ik heb hem daarom niet bij HTC zelf laten repareren! Maar kan ik nu van deze "particuliere" sukkel eisen dat hij nu wel een volledige reparatie doet? Ik heb volgens de factuur gewoon betaalt voor waterschade.
Heeft iemand nog toevallig een Mugen Power Extended Batterij A6363 te koop ?!
Ik denk niet dat het een marktplaats is hier >_<
Verwijderd
Ik heb een verschil gevonden op wiki: het ondersteunt multi-touch. Blijkbaar zit er een andere digitizer op. Of dat belangrijk is, moet je uiteraard zelf weten. Echter heb ik nog één belangrijke verschil gevonden: de gratia heeft een 1200mAh batterij (tegenover 1300mAh van de legend). Dus tenzij multi touch heel belangrijk voor je, dan is de Legend een betere keuze.EasyB schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:30:
Hoi,
Ben al een tijdje op zoek naar een goede Android phone. Maar ik ben wat moeilijk. Niet te groot, niet te klein, geen te kleine resolutie, batterijduur. Veel blijft er dan al niet meer over. Ik kom uit op de Legend of op de Gratie, waarvan niemand weet wanneer hij uitkomt. De Legend is al een tijdje uit. Koop ik voor die 340 euro een telefoon die nog goed meekan (en ook de komende tijd nog) of wacht ik beter op de Gratia. Uiterlijk vind ik ze allebei wel ok...
Alvast bedankt...
Ik zie vast iets over het hoofd, maar sinds wanneer heeft de Legend geen multi-touch ondersteuning meer?Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb een verschil gevonden op wiki: het ondersteunt multi-touch. Blijkbaar zit er een andere digitizer op. Of dat belangrijk is, moet je uiteraard zelf weten. Echter heb ik nog één belangrijke verschil gevonden: de gratia heeft een 1200mAh batterij (tegenover 1300mAh van de legend). Dus tenzij multi touch heel belangrijk voor je, dan is de Legend een betere keuze.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
De Legend ondersteunt gewoon netjes Multi-Touch hoor.... Weet niet waar dat vandaan komt, maar mijn Legend doet dat in ieder geval welVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb een verschil gevonden op wiki: het ondersteunt multi-touch. Blijkbaar zit er een andere digitizer op. Of dat belangrijk is, moet je uiteraard zelf weten. Echter heb ik nog één belangrijke verschil gevonden: de gratia heeft een 1200mAh batterij (tegenover 1300mAh van de legend). Dus tenzij multi touch heel belangrijk voor je, dan is de Legend een betere keuze.
Verwijderd
Ik heb het volgens mij al eens eerder aangehaald, maar blijkbaar heeft niet iedereen dat gelezen.
De legend is naar mijn mening niet een volwaardige multi-touch smartphone, omdat ten eerste maximaal 2 inputs herkend worden (natuurlijk zijn er weinig applicaties die van meer dan 2 inputs gebruik maakt, dus dat is niet heel belangrijk). Ten tweede werkt de multi-touch ook niet helemaal goed: het werkt volgens het principe van afstanden tussen de 2 inputs, niet de absolute coördinaten van de 2 inputs. Je kunt het testen met multi-touch test app, je zult merken dat er iets niet klopt (en dat daarom multi-touch gestures niet soepel gaat op de legend). Ik weet niet of die gratia het heeft, maar op wiki staat wel dat die 'multi-touch' ondersteunt (in tegenstelling tot 'dual-touch' van de legend). In hoeverre je wiki moet vertrouwen, dat weet ik niet:P.
De legend is naar mijn mening niet een volwaardige multi-touch smartphone, omdat ten eerste maximaal 2 inputs herkend worden (natuurlijk zijn er weinig applicaties die van meer dan 2 inputs gebruik maakt, dus dat is niet heel belangrijk). Ten tweede werkt de multi-touch ook niet helemaal goed: het werkt volgens het principe van afstanden tussen de 2 inputs, niet de absolute coördinaten van de 2 inputs. Je kunt het testen met multi-touch test app, je zult merken dat er iets niet klopt (en dat daarom multi-touch gestures niet soepel gaat op de legend). Ik weet niet of die gratia het heeft, maar op wiki staat wel dat die 'multi-touch' ondersteunt (in tegenstelling tot 'dual-touch' van de legend). In hoeverre je wiki moet vertrouwen, dat weet ik niet:P.
Ik gebruik de standaard Gmail app, ik heb nergens last van. Wel een aantekening is dat ik alleen gebruik maak van Wifi (geen data-abo). Dus mijn synchronisatie staat standaard uit, en als ik thuiskom ga ik syncen.RicoK schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:37:
[...]
(N)iemand dezelfde ervaring? Wie gebruikt de Gmail app ook? Wie heeft mijn problemen wel/niet?
Dus ik kan je niet helpen, heb er geen slechte ervaring mee.
Dit is inderdaad correct. Eerder in het topic was er ook iemand die het grafisch liet zien hoe het scherm verdeeld is. Er is inderdaad wel pinch-to-zoom, maar geen echte multitouch. Ik kan het helaas niet meer vinden, maar het is inderdaad geen 100% multitouch.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:51:
Ik heb het volgens mij al eens eerder aangehaald, maar blijkbaar heeft niet iedereen dat gelezen.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
ff een vraagje (als ik ervoor in het juiste topic zit).
Ik heb laatst mijn HTC Legend geupdated naar 2.2 (Froyo).
Sindsdien loopt hij meerde malen per dag vast en wil ik dit probleem oplossen.
Is terugzetten naar fabrieks instellingen de enige oplossing (zo ja, Behoud ik mijn WiFi-instellingen, contacten enz.)?
Mocht dit al eerder gevraagd zijn, wordt ik graag doorgestuurd.
Zo niet, dan hoop ik graag dat 1 van jullie een oplossing heeft.
Is terugzetten naar fabrieks instellingen de enige oplossing (zo ja, Behoud ik mijn WiFi-instellingen, contacten enz.)?
Ik denk dat je last hebt van de bug die al verschillende keren in dit topic is langsgekomen. Probeer eerst eens USB-foutopsporing aan te zetten. Doe dit door te gaan naar Instellingen -> Applicaties -> Ontwikkeling en dan " USB-foutopsporing" aanvinken. Gewoon aan laten staan en kijken of hij nog vast loopt. Mocht dat wel het geval zijn, horen we het wel weer.Toelsie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:39:
Met alle respect, maar dit forum is geen helpdesk.Toelsie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:39:
Deze vraag is al meerdere keren langsgekomen op het forum. Kijk even rond en dan vind je het ook
Te vroeg gesproken dus ff een edit.Huntard schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:49:
[...]
Ik denk dat je last hebt van de bug die al verschillende keren in dit topic is langsgekomen. Probeer eerst eens USB-foutopsporing aan te zetten. Doe dit door te gaan naar Instellingen -> Applicaties -> Ontwikkeling en dan " USB-foutopsporing" aanvinken. Gewoon aan laten staan en kijken of hij nog vast loopt. Mocht dat wel het geval zijn, horen we het wel weer.
Hij loopt nu aardig, alleen als ik advanced task killer gebruik en afsluit,
dan gaat die soms weer herstarten (Scherm met Android poppetje).
Ligt dit aan de advanced task killer (is die nog wel nodig op 2.2)?
of tog ergens anders aan?
Ik kan geen topic vinden over het directe probleem. En om nou alle pagina's ff af te lopen, als iemand mij ook ff snel een antwoord kan geven of kan doorverwijzen. Als u weet op welke pagina/topic dit behandelt wordt, wordt ik dus graag doorgestuurd.Cobesz schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Met alle respect, maar dit forum is geen helpdesk.
Deze vraag is al meerdere keren langsgekomen op het forum. Kijk even rond en dan vind je het ook
[ Voor 45% gewijzigd door Toelsie op 05-01-2011 20:05 . Reden: Nieuw probleembje ]
Verwijderd
Ik word ook het liefst op m'n wenken bediend, maar zo werkt dat nou eenmaal niet altijd. De zoekfunctie had je al heel snel de oplossing gegeven!Toelsie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:13:
Ik kan geen topic vinden over het directe probleem. En om nou alle pagina's ff af te lopen, als iemand mij ook ff snel een antwoord kan geven of kan doorverwijzen. Als u weet op welke pagina/topic dit behandelt wordt, wordt ik dus graag doorgestuurd.
Ik gebruik geen taskkiller, nooit gebruikt ook, en ik heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat die nodig is. Probeer het eens zonder.Toelsie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:13:
[...]
Te vroeg gesproken dus ff een edit.
Hij loopt nu aardig, alleen als ik advanced task killer gebruik en afsluit,
dan gaat die soms weer herstarten (Scherm met Android poppetje).
Ligt dit aan de advanced task killer (is die nog wel nodig op 2.2)?
of tog ergens anders aan?
Is totaal niet nodig, android heeft een prima memory management uit zichzelfHuntard schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:16:
[...]
Ik gebruik geen taskkiller, nooit gebruikt ook, en ik heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat die nodig is. Probeer het eens zonder.
Oh ok sorry,Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:11:
[...]
Ik word ook het liefst op m'n wenken bediend, maar zo werkt dat nou eenmaal niet altijd. De zoekfunctie had je al heel snel de oplossing gegeven!
ik had de zoekfunctie helemaal rechtsboven nog niet gezien, ik had gewoon op topics gezocht in het forum en op tags.
Iedergeval bedankt.
En de andere ook over de advanced task killer.
Hoe lang gaat in de praktijk nu de batterij mee?
Hierbij denk ik aan push email, sync van facebook elke 2 uur.
rest uit
rest uit
En verder doe je niks? Dan moet je wel 2 dagen halen.Batsu schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:55:
Hoe lang gaat in de praktijk nu de batterij mee?
rest uit
Inderdaad, 2 dagen mag geen probleem zijn. Vorige week zat ik zelfs bijna aan de 72 uur op 1 acculading. Pushmail voor meerdere accounts, weer widget, RSS feeds iedere 2 uur, 's nachts dan wel de WiFi / 3G uit maar overdags standaard gebruik (mail, SMS, WhatsApp, browsen, nieuws lezen).Huntard schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:00:
[...]
En verder doe je niks? Dan moet je wel 2 dagen halen.
ja af en toe smsje en bellen en spelletje, +/- 15 min internetHuntard schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:00:
[...]
En verder doe je niks? Dan moet je wel 2 dagen halen.
zit voor mijn werk dagelijks in Belgie dus dan heb ik zeker geen data verbruik
Ja, dan moet twee dagen wel lukken.Batsu schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:16:
[...]
ja af en toe smsje en bellen en spelletje, +/- 15 min internet
zit voor mijn werk dagelijks in Belgie dus dan heb ik zeker geen data verbruik
ok thanks! twijfel namelijk tussen de Legend (Android+metal casing en kan ik voor n zeer scherpe prijs online kopen met abo) en een nokia N8 (metalen casing en goed ebatterij maar twijfel vanwege uitvalproblemen) en de kleine nokia C6-01
zoals duidelijk is;
ik wil een compacte touchscreen, met metalen behuizing met een acceptabele accu-duur
[ Voor 12% gewijzigd door Batsu op 06-01-2011 13:48 ]
De Legend heeft die alle 3 dus het is een goede kandidaatBatsu schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:46:
[...]
ok thanks! twijfel namelijk tussen de Legend (Android+metal casing en kan ik voor n zeer scherpe prijs online kopen met abo) en een nokia N8 (metalen casing en goed ebatterij maar twijfel vanwege uitvalproblemen) en de kleine nokia C6-01
zoals duidelijk is;
ik wil een compacte touchscreen, met metalen behuizing met een acceptabele accu-duur
Ben zelf erg blij met mijn Legend. Doet precies wat ik wil en is voor mij snel genoeg.
haha ja ik heb lang onderzoek gedaan!Josh64 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:50:
[...]
De Legend heeft die alle 3 dus het is een goede kandidaat
Ben zelf erg blij met mijn Legend. Doet precies wat ik wil en is voor mij snel genoeg.
Ik ben dus ook niet zo kapot van el die snelheidsmonsters. Ik kijk er geen videos of zo mee, maar gewoon standaard gebruik is voldoende!
Heeft de legend nou ook die nieuwe sense interface?
Nee. Die zit alleen op de nieuwe desires (de HD en de Z). Houdt er trouwens rekening mee, dat de baterrijduur in het begin nog niet optimaal is, maar na een tijdje is hij wel "getraind" en kan hij dus wel 2 dagen mee.Batsu schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:00:
[...]
Heeft de legend nou ook die nieuwe sense interface?
ah ok jammer!Huntard schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:04:
[...]
Nee. Die zit alleen op de nieuwe desires (de HD en de Z). Houdt er trouwens rekening mee, dat de baterrijduur in het begin nog niet optimaal is, maar na een tijdje is hij wel "getraind" en kan hij dus wel 2 dagen mee.
thanks!
Vandaag heb ik ter beveiliging ingesteld dat je een patroon moet tekenen om het toestel te unlocken.
Maar nu heb ik een "dubbele unlock". Eerst moet je de bekende balk omlaag schuiven en daarna nog een patroon tekenen.
Weet iemand hoe je die balk weg kunt krijgen? Want alleen een patroon tekenen is natuurlijk genoeg.
In de handleiding, via google en in dit topic heb ik niets kunnen vinden.
Maar nu heb ik een "dubbele unlock". Eerst moet je de bekende balk omlaag schuiven en daarna nog een patroon tekenen.
Weet iemand hoe je die balk weg kunt krijgen? Want alleen een patroon tekenen is natuurlijk genoeg.
Verwijderd
Ik weet dat je met Tasker kan instellen dat de balk weggaat, zodat je na het indrukken van de aan-knop alleen het patroon hoeft te tekenen. Ik heb ooit eens ergens een website gevonden met stap-voor-stap instructies om dit in Tasker op te zetten, ik zal vanavond even thuis kijken of ik die nog kan vinden...KifArU schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:46:
Vandaag heb ik ter beveiliging ingesteld dat je een patroon moet tekenen om het toestel te unlocken.
Is er eigenlijk een app waarbij de foto van degene die belt fullscreen getoond wordt, of zit dat er standaard in??
Verwijderd
Makkelijker gevonden dan gedacht:Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:53:
[...]
Ik weet dat je met Tasker kan instellen dat de balk weggaat, zodat je na het indrukken van de aan-knop alleen het patroon hoeft te tekenen. Ik heb ooit eens ergens een website gevonden met stap-voor-stap instructies om dit in Tasker op te zetten, ik zal vanavond even thuis kijken of ik die nog kan vinden...
http://tasker.wikidot.com/keyguardtog
Ik heb nog niet alle 210 paginas doorgelezen maar wel al gezocht over het opladen van de legend. Ik heb net een tweetal gekocht (één voor mij en één voor mijn vrouw). Nu heb ik eentje aan de oplader omdat me vrouw niet zeker weet of ze em wil, nu wil ik natuurlijk dolgraag de interface laten zien maar ja........ nog aan de oplader!
Kan ik nu wel al de tel gebruiken tijdens het opladen of moet ik echt wachten totdat het lampje groen wordt?
Kan ik nu wel al de tel gebruiken tijdens het opladen of moet ik echt wachten totdat het lampje groen wordt?
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Ik heb sinds vandaag ook een Legend \o/ Gekregen van de verzekering omdat mijn vorige kapot was.
Dit weekend eens leuke dingen uitzoeken. Nieuwe rom erop zetten is in ieder geval iets wat ik direct ga doen
Al die Facebook/twitter/flickr troep eraf en er een lege gestripte rom erop. Veel goodies zijn leuk maar ik wil wel kunnen uitzoeken welke goodies ik bewaar en wat niet. Jammer genoeg kan ik niet met LauncherPro plus de HTC Widgets kan gebruiken
Dit weekend eens leuke dingen uitzoeken. Nieuwe rom erop zetten is in ieder geval iets wat ik direct ga doen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Bedankt voor de link.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:26:
[...]
Makkelijker gevonden dan gedacht:
Maar ik loop bij de tweede stap al vast
Heb jij dit voor elkaar gekregen? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Wordt de Legend eigenlijk nog geleverd met AMOLED of is dat nu met S-LCD??
Ik meen alleen AMOLED.Batsu schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:07:
Die van mij is afaik nog steeds met AMOLED... Ik weet alleen niet hoe ik dat moet testenBatsu schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:07:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als het goed is staat dat op de doos.Touchdomex schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Die van mij is afaik nog steeds met AMOLED... Ik weet alleen niet hoe ik dat moet testenIs daar een methode voor? Hij komt van afgelopen vrijdag dus dat is vrij recent
[ Voor 0% gewijzigd door Huntard op 10-01-2011 11:43 . Reden: spellings ]
Verwijderd
Je kunt het heel goed testen door onder een bijna gestrekte hoek naar het scherm te kijken; als de kleuren nog steeds goed zijn, dan is het amoled. Een andere methode is door de brightness te verlagen (dan zou het scherm meer paars/roze moeten kleuren). Verder kan je natuurlijk ook kijken in hoeverre de kleuren (over)verzadigd zijn (dit is uiteraard een beetje subjectief).
In dat geval zit er nog steeds normaal een AMOLED scherm in. Die paarse gloed heb ik al gezien namelijkVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:08:
Je kunt het heel goed testen door onder een bijna gestrekte hoek naar het scherm te kijken; als de kleuren nog steeds goed zijn, dan is het amoled. Een andere methode is door de brightness te verlagen (dan zou het scherm meer paars/roze moeten kleuren). Verder kan je natuurlijk ook kijken in hoeverre de kleuren (over)verzadigd zijn (dit is uiteraard een beetje subjectief).
Goedemiddag tweakers,
ik heb een probleempje met mijn HTC Legend.
Ik heb laatst een goedkope 5.1 Speakerset gekocht voor mijn tv,
die ik o.a. kan aansluiten met een 3,5 mm plug.
Nu dacht ik eraan om hem aan te sluiten op mijn HTC Legend.
Nou heb ik dat geprobeerd, alleen slaat mijn muziek programma (De standaard Muziek player van HTC)
op "hol" en spoelt die automatisch door en skipt die nummers achter elkaar door.
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?
bij voorbaat dank,
Rishen
ik heb een probleempje met mijn HTC Legend.
Ik heb laatst een goedkope 5.1 Speakerset gekocht voor mijn tv,
die ik o.a. kan aansluiten met een 3,5 mm plug.
Nu dacht ik eraan om hem aan te sluiten op mijn HTC Legend.
Nou heb ik dat geprobeerd, alleen slaat mijn muziek programma (De standaard Muziek player van HTC)
op "hol" en spoelt die automatisch door en skipt die nummers achter elkaar door.
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?
bij voorbaat dank,
Rishen
Is de stekker van de speakerset een stekker met meer dan 3 polen/ringen?
Toch een goede oplossing gevonden. Deze link gaf me de goede zoektermen en daarmee ben ik op een app in de market uitgekomen: Antilock en deze doet precies wat ik wil.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:26:
[...]
Makkelijker gevonden dan gedacht:
Ben bijna om.
Nokia N8 is afgevallen, twijfel nu nog tussen de Legend (Android) of de Nokia C6-01 (compact, betere standbytijd). Iemand dezelfde afweging gehad?
Nokia N8 is afgevallen, twijfel nu nog tussen de Legend (Android) of de Nokia C6-01 (compact, betere standbytijd). Iemand dezelfde afweging gehad?
nee 2 als ik jouw polen/ringen begrip goed begrijp.bredend schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:00:
Is de stekker van de speakerset een stekker met meer dan 3 polen/ringen?
Verwijderd
Ik heb het inderdaad voor elkaar gekregen, gewoon de stappen precies volgen... Moet zeggen dat ik het er weer af heb gehaald, ik heb geen probleem met het lockscreen, vind het eigenlijk wel prettig (ik gebruik het lock-patroon toch niet).KifArU schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:18:
Bedankt voor de link.
Maar ik loop bij de tweede stap al vast
Heb jij dit voor elkaar gekregen? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Da's het mooie van Android, voor alles een app! Heb 'm ook even geprobeerd (puur uit nieuwsgierigheid), maar vond het niet zo'n mooie oplossing. Als je je scherm aanzet zie je een fractie van een seconde nog steeds het lockscreen, dat daarna verdwijnt. Dan was de oplossing met Tasker grafisch mooier, geen enkele 'overgang' te zien. Maar goed, als de app voor jou doet wat je wil dan is het prima zo!KifArU schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:41:
Toch een goede oplossing gevonden. Deze link gaf me de goede zoektermen en daarmee ben ik op een app in de market uitgekomen: Antilock en deze doet precies wat ik wil.
Anders dan de standbytijd zou ik geen enkele reden kunnen bedenken om voor een Nokia telefoon te gaan. Ze hebben met Symbian de strijd om de smartphones allang verloren en de OVI store kan niet tippen aan de Android market. Android is natuurlijk niet voor niets het snelst groeiende platform voor smartphones! Maar goed, het is jouw keus, niet de mijne...Batsu schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:53:
Ben bijna om.
Verwijderd
@toelsie: probeer anders een andere player. Alhoewel het vreemd is dat het alleen voorkomt als je aansluit op je set.
@batsu: Is de standbytijd met 3g aan echt veel langer dan die van de legend? (dat zou vreemd zijn, aangezien de c6-01 een batterij heeft van maar 1050mAh). Verder moet je natuurlijk kijken wat je ermee wilt gaan doen. Persoonlijk denk ik dat Android fijner werkt, maar je moet natuurlijk beide uitproberen om een keuze te maken. Succes!
@batsu: Is de standbytijd met 3g aan echt veel langer dan die van de legend? (dat zou vreemd zijn, aangezien de c6-01 een batterij heeft van maar 1050mAh). Verder moet je natuurlijk kijken wat je ermee wilt gaan doen. Persoonlijk denk ik dat Android fijner werkt, maar je moet natuurlijk beide uitproberen om een keuze te maken. Succes!
Verwijderd
Ik heb mijn contactpersonen op twee plaatsen opgeslagen.
Prive contactpersonen via Gmail zodat ze ook gesynchroniseerd worden naar mijn andere telefoon. En werk contactpersonen via Exchange (outlook).
Nu is het probleem dat de Gmail contacten wel worden gesynchroniseerd naar mijn Parrot maar de Exchange contacten niet.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Prive contactpersonen via Gmail zodat ze ook gesynchroniseerd worden naar mijn andere telefoon. En werk contactpersonen via Exchange (outlook).
Nu is het probleem dat de Gmail contacten wel worden gesynchroniseerd naar mijn Parrot maar de Exchange contacten niet.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
het is lastig om beide echt goed uit te proberen, dat kan helaas bijna nergens....Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:56:
Neig ook naar Android omdat dat inmiddels een bewezen gebruiskvriendelijk OS is. Daarentegen gebruik ik al jaren Symbian en heb nog nooit te klagen gehad.
Kan je bij Android nou ook themas installeren welke de achtergrond, screensaver en icoontjes veranderd?
Achtergronden kun je vrijelijk veranderen, dan veranderd je "lockscreen" ook automatisch mee. Een screensaver is er volgens mij niet, aangezien je scherm gewoon uit gaat na een tijdje. Of je icoontjes ook kan veranderen weet ik niet, niet standaarrd in ieder geval.Batsu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:46:
[...]
Kan je bij Android nou ook themas installeren welke de achtergrond, screensaver en icoontjes veranderd?
[ Voor 0% gewijzigd door Huntard op 11-01-2011 09:23 . Reden: Spellings ]
Laatste vraag, kan je nou ook "gratis" navigeren met de Legend, dwz zonder actieve data verbinding?
Nee. Google stelt Google Navigatie gratis beschikbaar, maar deze heeft een dataverbinding nodig. Offline kan wel, maar dan moet je van te voren de route cachen via een dataverbinding (kan wifi zijn) en onderweg niet teveel afwijken van de route. Iets wat ik zelf niet super handig vind.
Je kunt wel software kopen die offline kan navigeren, maar zoals ik al zeg, die software kost geld...
[edit]Meer info over Android navigatie is goed te vinden in Android: Turn by Turn Navigation en Google Maps Navigation in Nederland en België
Je kunt wel software kopen die offline kan navigeren, maar zoals ik al zeg, die software kost geld...
[edit]Meer info over Android navigatie is goed te vinden in Android: Turn by Turn Navigation en Google Maps Navigation in Nederland en België
[ Voor 26% gewijzigd door majoh op 11-01-2011 10:16 ]
majoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:14:
Nee. Google stelt Google Navigatie gratis beschikbaar, maar deze heeft een dataverbinding nodig. Offline kan wel, maar dan moet je van te voren de route cachen via een dataverbinding (kan wifi zijn) en onderweg niet teveel afwijken van de route. Iets wat ik zelf niet super handig vind.
[ Voor 7% gewijzigd door Batsu op 11-01-2011 10:52 ]
Ja. Zolang je de .apk file hebt, kan je alles installeren, ongeacht de "bron".Batsu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:29:
[...]
en stel dat je ergens een navigatieprogramma "leent" of kuch legaal verkrijgt kan je die dan wel gewoon installeren zonder de market??
Natuurlijk zijn er manieren om illegale software te installeren... Maar dat hoef je hier toch niet te vragen?Batsu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:29:
[...]
en stel dat je ergens een navigatieprogramma "leent" of kuch legaal verkrijgt kan je die dan wel gewoon installeren zonder de market??
nee klopt is niet t juiste forum. Ben niet zo bekend met Android, zal mn post weghalen!majoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:47:
[...]
Natuurlijk zijn er manieren om illegale software te installeren... Maar dat hoef je hier toch niet te vragen?
Ik ga voor de Legend, waarschijnlijk de zwarte!Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Anders dan de standbytijd zou ik geen enkele reden kunnen bedenken om voor een Nokia telefoon te gaan. Ze hebben met Symbian de strijd om de smartphones allang verloren en de OVI store kan niet tippen aan de Android market. Android is natuurlijk niet voor niets het snelst groeiende platform voor smartphones! Maar goed, het is jouw keus, niet de mijne...
Heb de zwarte nu een paar maand en ben er erg tevreden over. Zeker een aanrader voor iemand die een handzame smartphone zoekt. Niet top of the bill, maar zeker afdoende voor gangbare zaken.
edit: Overigens dit geldt natuurlijk ook voor de zilvere versie, maar ik vond deze wat apparter.
edit: Overigens dit geldt natuurlijk ook voor de zilvere versie, maar ik vond deze wat apparter.
[ Voor 20% gewijzigd door Jannibal23 op 11-01-2011 12:53 ]
Goed keusBatsu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:47:
[...]
Ik ga voor de Legend, waarschijnlijk de zwarte!
thanks
nu nog uitzoeken waar ik m goedkoop kan krijgen EN op voorraad is!
zo besteld (74 euro). Nu hopen dat ze m op voorraad hebben!!Cobesz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:13:
Zo uit de pricewatch
Zwarte Legend
Zilveren Legend
Ik heb een vraagje.
Mijn legend ziet er nog wel mooi uit maar op de randjes, vooral de rand aan de achterkant voor hij afrond, komen een paar kleine beschadigingen. Deze beschadigingen zien er meteen zwartig uit, ik vermoed dat dit vuil is.
Heeft iemand enig idee of je dit met een middeltje weer mooi aluminium kan laten lijken? Ik kan met wat zoeken nog niet iets vinden. Ik hoopte op een soort van silverpoets voor alu.
Ik ben benieuwd of jullie wat weten.
Mijn legend ziet er nog wel mooi uit maar op de randjes, vooral de rand aan de achterkant voor hij afrond, komen een paar kleine beschadigingen. Deze beschadigingen zien er meteen zwartig uit, ik vermoed dat dit vuil is.
Heeft iemand enig idee of je dit met een middeltje weer mooi aluminium kan laten lijken? Ik kan met wat zoeken nog niet iets vinden. Ik hoopte op een soort van silverpoets voor alu.
-= Its dry in the dessert =- So what??
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem, de rest van de foon blijft mooi. Ik denk dat het gewoon beschadigd is en je er niet zoveel aan kunt doen.atacama schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:38:
Ik heb een vraagje.
De alu body is geanodiseerd. Waar de body beschadigd is de dunne laag aan oppervlak die feitelijk aangetast wordt bij het proces gewoon weg. Het 'donkere' wat je ziet is waarschijnlijk gewoon brute (kaal) aluminium.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Nog een reden om een zwarte aan te schaffenatacama schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:38:
Ik heb een vraagje.
Verwijderd
totdat je die een keer laat vallen en de zwarte lak bekrast wordt; nee, ik hou het liever nog steeds bij de grijze versie. Het beste is gewoon een beetje voorzichtig omgaan met je Legend, of het nou de grijze of de zwarte is.
Ik snap trouwens niet waarom die zwarte duurder is, het lakken zou niet veel meer kosten met zich mee moeten brengen.
Ik snap trouwens niet waarom die zwarte duurder is, het lakken zou niet veel meer kosten met zich mee moeten brengen.
Ach je hebt niet voor niets een telefoon met een alu-body dus krasjes en beschadigingen zijn alleen maar een bewijs dat het een stevige telefoon is. Ben blij dat het niet je scherm is
Ik heb voor de zilveren gekozen omdat deze op voorraad was en ik het wel een sjieke stalen uitsraling vind hebben die de zwarte een beetje mist, bovendien zijn veel gsms nog zwart dus het zilveren zorgt ervoor dat hij zich onderscheidt van de rest
ik denk het ;-) heb hem nog niet helaasCobesz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:00:
Wat een mooie telefoon he (A)
Ach dan maar gaan aankloten met custom roms!Jannibal23 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:48:
Neem aan dat dit aan ons voorbij gaat?
http://twitter.com/markmoons/status/25098511171190785
Verwijderd
@Cosbez: het gaat er niet om hoeveel die duurder is, maar dat die duurder is. Hetzelfde geldt voor de zwarte macbook. Maar jah, aan de andere kant nog steeds, het is maar 3 euro^^.
Dat zullen we af moeten wachten niet? Ik verwacht het niet, maar zou het wel heel erg stoer van ze vinden als ze ook de Legend gaan updaten. Dan kunnen ze echt niet meer stuk voor mij. Ik bedoel, Sony zegt over hun huidige vlaggenschip (X10) gewoon "Zak maar in de stront, stelletje lutsers, jullie krijgen geen updates meer". Als HTC dan de Legend wel gaat updaten, dan laten ze toch wel zien dat ze hun klanten een stuk serieuzer nemen dan Sony.Jannibal23 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:48:
Neem aan dat dit aan ons voorbij gaat?
http://twitter.com/markmoons/status/25098511171190785
Verwijderd
Beste Mede Tweakers!
Ik heb sinds een paar maand een probleem met mijn legend als ik m wil aansluiten op de pc.
Ik krijg dan de melding :"usb wordt niet herkend". Als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken geeft die mijn legend aan als een onbekend apparaat.
Ik heb alle drivers correct geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.
T rare is als ik de desire van mn kameraad aansluit wel gewoon gezien wordt!
Wat kan het probleem zijn?
Mvg, Ronald
Ik heb sinds een paar maand een probleem met mijn legend als ik m wil aansluiten op de pc.
Ik krijg dan de melding :"usb wordt niet herkend". Als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken geeft die mijn legend aan als een onbekend apparaat.
Ik heb alle drivers correct geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.
T rare is als ik de desire van mn kameraad aansluit wel gewoon gezien wordt!
Wat kan het probleem zijn?
Mvg, Ronald
Heb je dat probleem ook als je 'm aansluit op een andere computer? Probeer je sd kaart eens te lezen met een cardreader. Ik heb een keer meegemaakt dat er iets met mijn sd kaart mis was en hersteld moest worden.
Verwijderd
Ik heb t probleem overal. Op mn pc, op mn laptop en op school! En ik heb net ook mn sd card laten lezen door mijn laptop. geen enkel probleem gevonden en kan gewoon de bestanden benaderen die op de sd card staan.
Gr Ronald
Gr Ronald
Probeer hem eens te formatteren, wel eerst even je bestanden kopiëren naar je laptop, dan formatteren in je telefoon, dan proberen of ie het doet, werkt het, dan je bestanden terugzetten.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:22:
Ik heb t probleem overal. Op mn pc, op mn laptop en op school! En ik heb net ook mn sd card laten lezen door mijn laptop. geen enkel probleem gevonden en kan gewoon de bestanden benaderen die op de sd card staan.
Gr Ronald
Verwijderd
Ook geprobeerd, mocht helaas niet baten. Zelfde melding wederom. Op internet beetje lopen zoeken maar word er ook niet echt wijzer van.
Vandaag kwam ik erachter dat één van mijn agenda's niet meer in mijn telefoon verscheen. Dat wil zeggen: hij staat wel aangevinkt maar de afspraken staan niet op mijn telefoon (wel op internet). Als ik nieuwe afspraken maakte in deze agenda worden die wel gesynct.
(HTC Legend, Android 2.2 NL)
Op onderzoek uitgegaan en ik heb de oplossing gevonden die ik nu dus ook post zodat anderen er ook profijt van kunnen hebben.
1. Druk op de menu toets (als je op je homescreen staat)
2. Ga naar instellingen
3. Ga naar Applicaties
4. Ga naar Applicaties beheren
5. In het tabblad "Alle applicaties" zoek Agenda-opslag en open deze
6. Selecteer "Gegevens wissen"
5. Reset je telefoon
6. Ga naar de standaard agenda applicatie (die van HTC)
7. Ga naar instellingen (via menu --> meer)
8. Vink hier de agenda's weer aan (als ze er niet staan klik dan een paar keer op "Alle agenda's" dan verschijnen ze uiteindelijk toch.
(HTC Legend, Android 2.2 NL)
Op onderzoek uitgegaan en ik heb de oplossing gevonden die ik nu dus ook post zodat anderen er ook profijt van kunnen hebben.
1. Druk op de menu toets (als je op je homescreen staat)
2. Ga naar instellingen
3. Ga naar Applicaties
4. Ga naar Applicaties beheren
5. In het tabblad "Alle applicaties" zoek Agenda-opslag en open deze
6. Selecteer "Gegevens wissen"
5. Reset je telefoon
6. Ga naar de standaard agenda applicatie (die van HTC)
7. Ga naar instellingen (via menu --> meer)
8. Vink hier de agenda's weer aan (als ze er niet staan klik dan een paar keer op "Alle agenda's" dan verschijnen ze uiteindelijk toch.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Crossposten wordt niet op prijs gesteld.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 13-01-2011 01:02 ]
Ik heb trouwens een beetje irritante 2.2 bug gevonden. Tijden terug al, maar had het druk
Als je de weer widget gebruikt (die grote) en je telefoon aansluit op je pc en mount als sd kaart en vervolgens weer loskoppelt dan blijft de weer widget helemaal leeg en moet je hem verwijderen om het weer werkend te krijgen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Was die ook al tegengekomen, vroeg me al af hoe het kwamt_o_c schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:36:
Ik heb trouwens een beetje irritante 2.2 bug gevonden. Tijden terug al, maar had het drukAls je de weer widget gebruikt (die grote) en je telefoon aansluit op je pc en mount als sd kaart en vervolgens weer loskoppelt dan blijft de weer widget helemaal leeg en moet je hem verwijderen om het weer werkend te krijgen.
[mbr]Dit topic is niet bedoeld voor software.[/]
Nou ja beetje erg strak modden zeg... N.a.v. update 2.2 op mijn Legend. En 1 enkel vraagje gaan we daar nou moeilijk over doen.
Nou ja beetje erg strak modden zeg... N.a.v. update 2.2 op mijn Legend. En 1 enkel vraagje gaan we daar nou moeilijk over doen.
[ Voor 137% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-01-2011 09:25 ]
is custom rom echt zoveel beter en snelller stabiler WOW effect??
Verwijderd
Dat ligt er aan welke ROM. Je hebt veel verschillende en ook gebaseerd op de stock FroYo.roycerolls schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:25:
is custom rom echt zoveel beter en snelller stabiler WOW effect??
Het grote voordeel voor mij is is toch wel dat je de laatste android versies kan draaien.
Ik draai nu bijvoorbeeld 2.3 gingerbread op mn Legend
en merk je verschil tov Froyo?Cobesz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:04:
Het grote voordeel voor mij is is toch wel dat je de laatste android versies kan draaien.
Okee, tweede poging.
Ik heb dus sinds gisteren een htc Legend, met daarop nu 2.1
Ik krijg alleen regelmatig een berichtje 'Bericht niet gedownload. Algemene netwerkfout'. Ik denk dat het iets te maken heeft met de MMS-instellingen die provider Ben mij poogt te sturen, maar ik heb geen idee wat het precies inhoudt (mede doordat ik nieuw ben met het Android platform
)
Er iets aan doen is ook niet echt mogelijk, ik krijg het bericht (boven in de balk), druk erop, en dan is hij weg.
Kan iemand mij uitleggen wat het nou precies betekend en of het uitmaakt? Het is erg vervelend zo'n geluidje elke keer te krijgen.
*Edit
Overigens ook al gegoogle'd op 'bericht niet gedownload android' en 'algemene netwerkfout android' maar daar kwam ik niet verder.
Ik heb dus sinds gisteren een htc Legend, met daarop nu 2.1
Ik krijg alleen regelmatig een berichtje 'Bericht niet gedownload. Algemene netwerkfout'. Ik denk dat het iets te maken heeft met de MMS-instellingen die provider Ben mij poogt te sturen, maar ik heb geen idee wat het precies inhoudt (mede doordat ik nieuw ben met het Android platform
Er iets aan doen is ook niet echt mogelijk, ik krijg het bericht (boven in de balk), druk erop, en dan is hij weg.
Kan iemand mij uitleggen wat het nou precies betekend en of het uitmaakt? Het is erg vervelend zo'n geluidje elke keer te krijgen.
*Edit
Overigens ook al gegoogle'd op 'bericht niet gedownload android' en 'algemene netwerkfout android' maar daar kwam ik niet verder.
[ Voor 10% gewijzigd door HotFix op 13-01-2011 18:27 ]
Yeah, werkt sneller, ziet er beter uit en het beste: geen htc sense
wil in ieder geval niet meer terug naar froyo
Welke custom ROM draai je dan, ik had begrepen dat de Gingerbread ROM's nog veel dingen miste zoals Bluetooth.Cobesz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:43:
[...]
Heb je een linkje?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Een andere vraag. Soms als ik in de auto rijd of even niet de telefoon vast kan houden neem ik gesprekken soms wel eens op met de speaker. Veel mensen geven daarbij aan dat ze rare harde geluiden horen (soms terwijl de telefoon ook gewoon stil ligt) en daardoor moeten ophangen (erg hard geluid). Kan dit door de alubody komen?
Mijn Legend doet af en toe een beetje raar:
Als ik een sms krijg verschijnt regelmatig Links boven in geen envelopje...
Soms doet ie vanuit het niet Zoom, Zoooooom. Poosje niks en dan zooooooooooooooommmm
En af en toe ls ik op berichten druk op m'n homescreen opent ie van alles behalve berichten
Iemand die hier mee bekend is ?
Als ik een sms krijg verschijnt regelmatig Links boven in geen envelopje...
Soms doet ie vanuit het niet Zoom, Zoooooom. Poosje niks en dan zooooooooooooooommmm
En af en toe ls ik op berichten druk op m'n homescreen opent ie van alles behalve berichten
Iemand die hier mee bekend is ?
Welke software zouden jullie me aanraden om op mijn legend te zetten, na Froyo-update?
andere launcher?
task killer?
andere launcher?
task killer?
Launcher alleen als de huidige (dus zeg maar je standaard homescreen/Sense) je niet bevalt. Task killer sowieso niet. Voor de rest, tja, wat wil je allemaal doen?Batsu schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:27:
Welke software zouden jullie me aanraden om op mijn legend te zetten, na Froyo-update?
andere launcher?
task killer?
Dude,en merk je verschil tov Froyo?
Kameraad van me heeft exact hetzelfde als jou.
Hij zou de Gingerbread ROM 'Gingervillain' 2.3 hebben geinstalleerd. Lijkt me zelf ook super..
alle standaard spul eruit + langere accuduur!
Toestel moet wel eerst geroot worden uiteraard...
ik googlen, meerdere android sites (androidworld etc) wijzen uit naar deze Tutorial:
http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/
nou loop ik bij Stap8 (8. Now you should see a custom recovery screen) vast.
Die custom screen zie ik namelijk niet, maar hij blijft gewoon op de standaard staan =/
heb dit op meerdere boards gevraagd, helaas nog geen antwoord gekregen, hoop dat jij me misschien kan helpen
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.