Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Huntard schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:30:
[...]

Launcher alleen als de huidige (dus zeg maar je standaard homescreen/Sense) je niet bevalt. Task killer sowieso niet. Voor de rest, tja, wat wil je allemaal doen?
mail, spellekes, facebook

en achetrgrondschermen kunnen veranderen en eventueel als dat kan per persoon een sms-toon toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Batsu schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:36:
[...]

mail, spellekes, facebook
Daar hoef je geen niewe software voor te downloaden, dat kan je met de standaard apps ook doen (kan natuurlijk wel, als je leiver wat anders wil). Edit: Spelletjes natuurlijk wel downloaden, zoek de market maar af voor leuke, of kijk in het games topic.
en achetrgrondschermen kunnen veranderen en eventueel als dat kan per persoon een sms-toon toewijzen
Dat kan standaard (toon per persoon bij sms weet ik niet zeker, ik gebruik de app handcent voor sms berichten, en daar kan dat mee)..

[ Voor 8% gewijzigd door Huntard op 14-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Huntard schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Daar hoef je geen niewe software voor te downloaden, dat kan je met de standaard apps ook doen (kan natuurlijk wel, als je leiver wat anders wil). Edit: Spelletjes natuurlijk wel downloaden, zoek de market maar af voor leuke, of kijk in het games topic.

[...]

Dat kan standaard (toon per persoon bij sms weet ik niet zeker, ik gebruik de app handcent voor sms berichten, en daar kan dat mee)..
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
Bogey Dope schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:28:
[...]

Welke custom ROM draai je dan, ik had begrepen dat de Gingerbread ROM's nog veel dingen miste zoals Bluetooth.
Heb je een linkje?
Gebruik zelf CM7 03/01 van Aleba, mist alleen nog 3d graphics, maar games als angry birds draait hij gewoon en ik merk geen fouten tot nu behalve de keer dat ik setcpu wilde draaien, dat ging helemaal verkeerd en moest heel wat kapriolen uithalen eer ik em weer normaal werkend kreeg.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:02
Lol, heel wat capriolen? Bij mij herstartte hij plots. Heb het daarna gewoon verwijderd en verder geen last meer gehad :)

Voor meer informatie over het rooten kan je ook het rooting topic voor de Legend eens bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
perslucht schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:21:
Lol, heel wat capriolen? Bij mij herstartte hij plots. Heb het daarna gewoon verwijderd en verder geen last meer gehad :)

Voor meer informatie over het rooten kan je ook het rooting topic voor de Legend eens bekijken ;)
Ja gozer, wi-fi deed et niet, mn drawer stond uit mn beeld (vraag me niet hoe dat eruitziet xD gewoon zoals ik et zeg haha :P)

Na een reflash, kreeg ik mn recovery niet meer op gestart. Clockwork deed weird (scherm flikkerde erin) en nog veeeel meer rare dingen.

Toen de RUU geflashed en kreeg ik mn 3G niet aan de praat, daarna mn wi-fi weer niet.
Na uren ploeteren was het op de een of andere manier weer normaal goed werkend en hele voorzichtig weer geprobeerd te rooten en dat ook niet helemaal lekker, dus WEER de RUU geflashed.

Maarja, eindstand = dat het weer lekker loopt :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik word echt knettergek met 2.2 van die logging oid die elke keer geactiveerd wordt:
je drukt iets in op het scherm opeens een tril en daarna is de hele telefoon zo traag als stront tot die weer trilt en er blijkbaar een log oid aangemaakt is. Weet ook niet of die elke keer overschreven hebben anders heb ik nu al 1000 logs oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 14:33
ja indrukken van je rechter twee toetsen tegelijk activeert dat. En dat doe je nogal snel want ik heb het ook regelmatig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Als je die 2 knoppen tegelijk indrukt activeer je de debuggingmode. Hij slaat dan alle informatie van je telefoon dan op in log bestandjes. En ja dan wordt hij een momentje wat trager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:38

Sorbo

Uw hulp in huis!

Cobesz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:59:
[...]

Gebruik zelf CM7 03/01 van Aleba, mist alleen nog 3d graphics, maar games als angry birds draait hij gewoon en ik merk geen fouten tot nu behalve de keer dat ik setcpu wilde draaien, dat ging helemaal verkeerd en moest heel wat kapriolen uithalen eer ik em weer normaal werkend kreeg.

Link
Hoe staat het met de stabiliteit en batterijduur? Wil eigenlijk wel graag over naar 2.3, maar wil er eigenlijk niet op achteruit gaan. Nu game ik eigenlijk bijna nooit, dus die 3D ondersteuning kan me niet schelen, maar mijn dagelijkse dingetjes (twitter/sms/browsen/evernote/engadget) wil ik toch nog gewoon kunnen doen.

Kan dat een beetje? :) En hoeveel dagen houd je t vol op de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Als je alleen dat gaat doen zou ik zeker upgraden naar 2.3!

Stabiliteit is goed, batterijduur is goed ('s nachts opladen, 's morgens eruit -> 's avonds laat = 30-40% over) licht er natuurlijk wel aan hoe je hem gebruikt, maar als je er geen zware dingen op doet dan houdt hij het goed vol ;)

Heb nu zelf toch weer setcpu erop geknalt, ik kwam er achter dat het de vorige keer aan totaal iets anders lag. Ben nu de batterijduur aan het testen.

Had hem gisteravond rond 80% van de lader gehaald en daarna naar de Pub geweest, vervolgens slapen bij mn vriendin zonder lader mee te nemen en ik zit nu op 25% batterij. Best netjes mag ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Ik merk dat ik in het begin toen Froyo net op m'n Legend stond, USB Debugging echt nodig had. Ik schakelde het dan even aan, de lag verdween en dan kon ik het weer uitzetten (eerst had ie natuurlijk weer een log gemaakt). Nu merk ik dat ik, sinds een paar weken met Froyo erop en enkele keren te rebooten, die debugging helemaal niet meer moet inschakelen om hem vlot te laten lopen. Hij draait nu meer dan 70 uren en alles is nog steeds soepel, dus als je die USB Debugging beu bent, probeer het dan eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cosbesz: bij 2.3 hoef je niet meer debugging mode aan hebben staan? (of had je bij 2.2 daar ook geen last van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Dat is een bug die alleen bij de officiele sense 2.2 update was. Met Cyanogenmod heb je hier geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Cobesz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:32:
Als je alleen dat gaat doen zou ik zeker upgraden naar 2.3!

Stabiliteit is goed, batterijduur is goed ('s nachts opladen, 's morgens eruit -> 's avonds laat = 30-40% over) licht er natuurlijk wel aan hoe je hem gebruikt, maar als je er geen zware dingen op doet dan houdt hij het goed vol ;)

Heb nu zelf toch weer setcpu erop geknalt, ik kwam er achter dat het de vorige keer aan totaal iets anders lag. Ben nu de batterijduur aan het testen.

Had hem gisteravond rond 80% van de lader gehaald en daarna naar de Pub geweest, vervolgens slapen bij mn vriendin zonder lader mee te nemen en ik zit nu op 25% batterij. Best netjes mag ik zeggen!
Nou, bij deze dan maar :) Ziet er allemaal goed uit en het blijft allemaal lekker snappy. Dus, eerst maar eens met de stock launcher draaien, daarna zie ik nog wel of LauncherPro er nog op komt. Bovendien is dat grijs/zwarte natuurlijk erg :9~ allemaal

* Sorbo mist m nu al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh, op die fiets. Ik ga binnenkort rooten en dan 2.3 uitproberen!=D Ik ben echt blij dat 2.3 visueel meer lijkt op sense.
Btw, waar had je de instructies en de rom? Bij unclocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Zo, heb de Legend nu binnen.
Moet heel eerlijk bekennen dat komende van een Symbian device e.e.a.niet direct logischer is.

Enkele vragen nog;

zit er een RSS lezer in,zo nee welke raad je aan?
Het is mij niet duidelijk of de synchronisatie ook uit te zetten is tussen bepaalde tijden. Bv mijn friendsstream en gmail hoeven zat mij betreft na 22.00 niet automatisch opgehaald te worden tot 7.00, is dit mogelijk? Wellicht met een app-je??

Is het mogelijk om een mp3 toon in te stellen voor de wekker? Zijn er problemen met de wekkerfunctie geweest (niet afgaan).

Is het mogelijk een mp3 in te stellen als sms toon, beltoon en agenda alarmtoon?

enne is er al swype beschikbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Batsu schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:53:
Zo, heb de Legend nu binnen.
Moet heel eerlijk bekennen dat komende van een Symbian device e.e.a.niet direct logischer is.
Mwa logischer, het is anders ja. Ik denk dat iemand die nog nooit met symbian heeft gewerkt maar wel altijd met android ook zal moeten wennen als hij voor het eerst symbian gaat gebruiken.
Enkele vragen nog;

zit er een RSS lezer in,zo nee welke raad je aan?
Ja, zelfs een widget. Het is de "nieuws" applicatie die er standaard opzit (ook de nieuws widget dus).
Het is mij niet duidelijk of de synchronisatie ook uit te zetten is tussen bepaalde tijden. Bv mijn friendsstream en gmail hoeven zat mij betreft na 22.00 niet automatisch opgehaald te worden tot 7.00, is dit mogelijk? Wellicht met een app-je??
Als je de "energiebeheer" widget op een van je homescreens zet, dan kan je gemakkelijk het ophalen uitzetten door het tweede symbooltje van rechts uit te klikken. Verder zijn er nog apps waarmee je de tijden dat je verbinding actief is kan aanpassen.
Is het mogelijk om een mp3 toon in te stellen voor de wekker? Zijn er problemen met de wekkerfunctie geweest (niet afgaan).
Niet bij de standaard wekker volgens mij. Misschien wel bij een ander wekker uit de market? Heb geen klachten gehoord van wekkers die niet afgingen.
Is het mogelijk een mp3 in te stellen als sms toon, beltoon en agenda alarmtoon?
Bel en sms toon wel (met Handcent), agenda weet ik niet.
enne is er al swype beschikbaar??
Ja. Zoek maar even met google, dan vind je wel ergens een .apk. Of zoek even bij XDA developpers, die hebben daar ergens een thread over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe stabiel is 2.3 en alles werkt er toch op?

Ik wil graag overstappen naar een "schone" rom zonder die sense meuk.... Ook denk ik dat het soms ongevraagd blijft draaien en zo mijn telefoon onnodig traag maakt :/ Maar ik wil niet naar een kale 2.2 :+ Geen voorruitgang in verhouding tot wat ik nu heb.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:53:
Als je astro file ]manager hebt, dan is dat mogelijk en aangezien je toch een file manager nodig hebt, dan is het 2 vliegen in 1 klap. Maar er zijn natuurlijk ook anderen die een andere file manager willen, maar voor zover ik weet is Astro één van de beste.
Veel plezier nog met het spelen!=P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:27:
ooh, op die fiets. Ik ga binnenkort rooten en dan 2.3 uitproberen!=D Ik ben echt blij dat 2.3 visueel meer lijkt op sense.
Btw, waar had je de instructies en de rom? Bij unclocker?
Kijk eens bij htc legend rooten en custom roms draadje hier op het got, heb een heel stappenplan gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb sinds een paar dagen problemen met de batterij van mn Legend. Waar ik mn telefoon na de Froyo update makkelijk 48 uur op één volle batterij kon gebruiken, is hij nu na 14-15 uur leeg, terwijl ik hem amper heb gebruikt. Voorbeeld: gisteravond opgeladen, vannacht heeft hij naast mn kussen gelegen, en toen ik vandaag opstond moest ik hem acuut aan de lader hangen, want hij had nog maar een paar procent over. Hij was op dat moment welgeteld 14 uur van de lader af, en ik heb hem niet gebruikt.

Zoals gezegd, ik heb hier pas sinds een paar dagen last van, en heb geen idee waar het door kan komen. Heb de laatste dagen geen nieuwe apps geïnstalleerd ofzo. Heeft iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Touchdomex schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:36:
Hoe stabiel is 2.3 en alles werkt er toch op?

Ik wil graag overstappen naar een "schone" rom zonder die sense meuk.... Ook denk ik dat het soms ongevraagd blijft draaien en zo mijn telefoon onnodig traag maakt :/ Maar ik wil niet naar een kale 2.2 :+ Geen voorruitgang in verhouding tot wat ik nu heb.
Ik draai nu al zo'n 12 uur Ali Ba's 03/01, dus ik ben overduidelijk de expert hier :+

Nee, het bevalt tot nu toe goed :) De rom werd standaard geleverd met ADW als default launcher, maar die heeft inmiddels plaats gemaakt voor MoDaCo-Paul's Gingerbread launcher, en die loopt heerlijk soepel.

Ik was niet helemaal tevreden over het energieverbruik gisteravond, maar nu ik terugkijk valt dat volgens mij ook reuze mee, aangezien ik vanaf een uur of 7-8 nontstop tot 02.00 aan het kloten ben geweest met alle settings en apps, en aan het einde had ie nog 49% van de batterij over. Daar heeft ie gedurende de nacht wel nog zo'n 20-25% van verbruikt, terwijl dat normaliter (2.2) zo'n 10% was, dus dat wil ik nog even in de gaten houden.

Verder bevalt de nieuwe, donkere, stijl hevig :) Google is niet helemaal consistent geweest met hun nieuwe groene accentkleur, aangezien een hoop kleine dingetjes toch nog oranje zijn, en daar erger ik me vervolgens weer aan :+ Zaken als die oranje gloed als je het einde van een pagina hebt bereikt, de oranje volumebalk, oranje vierkantjes om een icoontje als je er een selecteert (hoewel dat ook door de launcher kan komen ofc, dunno), dat soort dingetjes.

Wat ik overigens wel leuk vond was dat ie automagisch al mn apps installeerde toen ie voor de eerste keer bootte. Wel irritant, aangezien ik een hoop meuk niet meer gebruikte, maar toch :) Heeft ie die shit gesynced met het internet, of heeft ie dat van mn SD geplukt? Heb gewoon keurig Data wipe en Cache wipe gedaan, en weet vrijwel zeker dat sommige van de gerestorede apps niet op mn SD geinstalleerd waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Apps die je download uit de market worden gesynced met je google account, dus als je een factoryreset doet/nieuwe rom flashed dan doet hij een deel (niet alles zal werken) gelijk downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sorbo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:47:
[...]

Ik draai nu al zo'n 12 uur Ali Ba's 03/01, dus ik ben overduidelijk de expert hier :+

Nee, het bevalt tot nu toe goed :) De rom werd standaard geleverd met ADW als default launcher, maar die heeft inmiddels plaats gemaakt voor MoDaCo-Paul's Gingerbread launcher, en die loopt heerlijk soepel.

Ik was niet helemaal tevreden over het energieverbruik gisteravond, maar nu ik terugkijk valt dat volgens mij ook reuze mee, aangezien ik vanaf een uur of 7-8 nontstop tot 02.00 aan het kloten ben geweest met alle settings en apps, en aan het einde had ie nog 49% van de batterij over. Daar heeft ie gedurende de nacht wel nog zo'n 20-25% van verbruikt, terwijl dat normaliter (2.2) zo'n 10% was, dus dat wil ik nog even in de gaten houden.
Prima dan ga ik dat dit weekend of eerder eens proberen. Ik had altijd mijn vorige telefoon (Galaxy Spica) constant custom roms en om de 2 weken moest ik alles weghalen omdat hij zo traag werd als bagger en toen was er ook meestal wel een nieuwe kernel samengesteld met meerdere custom drivers (3D, Multitouch). Maar ik heb nu een Legend en ik mis het knutselen met verschillende roms toch wel eigenlijk :$ :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sorbo: ik dacht dat google altijd de oranje accenten gebruikten en dat groen meer iets was van sense. Blijkbaar heb ik me hierin vergist=P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
snelle vraag;

heb nu handcent sms maar nu krijg ik elke sms 2x binnen, via handcent en de normale app.
Hoe kan ik dat aanpassen?

en;

is er een app waarbij ik beltoon (custom mp3) in volume kan laten toenemen in de tijd?

[ Voor 26% gewijzigd door Batsu op 18-01-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

jacobras

Developer

Batsu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:55:
snelle vraag;

heb nu handcent sms maar nu krijg ik elke sms 2x binnen, via handcent en de normale app.
Hoe kan ik dat aanpassen?
Kan je uitschakelen! Open je standaard berichtenapp en ga naar Instellingen, daar staat het ergens. Handcent is nu de enige die bij mij in beeld springt :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2024

Josh64

iOS aangedreven

Nog een raar iets wat mij opviel. In mijn Galerij bij Camera-opnames en Alle foto's staan heel veel foto's vaak dubbel. Het valt me op dat dit allemaal foto's zijn die ik via Twitter heb gedeeld of gemaakt (ik gebruik Twitter for Android). Ik heb al geprobeerd in de instellingen van Galerij bepaalde albums niet te laten zien (zoals Favorieten of Downloads) maar dat bleek niet de oplossing te zijn.

Onder Twitter for Android zijn geen instellingen (alleen een keuze om te switchen tussen TwitPic en yFrog) en ook de Camera instellingen bieden hier geen functie voor aan. Wat om dit op te lossen?

Het is een niet geroote Legend met de officiële Froyo update.

[ Voor 5% gewijzigd door Josh64 op 18-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
jacobras schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:26:
[...]

Kan je uitschakelen! Open je standaard berichtenapp en ga naar Instellingen, daar staat het ergens. Handcent is nu de enige die bij mij in beeld springt :).
ik kan de melding daar uitzetten ja. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Batsu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:53:
[...]

ik kan de melding daar uitzetten ja. Bedoel je dat?
Dat denk ik ja. Zo heb ik het in ieder geval ook opgelost. Dan krijg je ze dus wel "twee keer" binnen, maar aangezien je maar 1 melding krijgt, merk je niet dat ie in je standaard app ook binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

jacobras

Developer

Huntard schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:
[...]

Dat denk ik ja. Zo heb ik het in ieder geval ook opgelost. Dan krijg je ze dus wel "twee keer" binnen, maar aangezien je maar 1 melding krijgt, merk je niet dat ie in je standaard app ook binnenkomt.
Precies, zo gaat het bij mij ook, bevalt prima :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Huntard schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:
[...]

t werkt inderdaad!!

ik vind het tot op heden een fijne gsm!
Standby na eerste keer opladen 2 dagen dus best ok!
Nog wel een beetje configureren en handige apps vinden.
tevens nog op zoek naar een offline navigatie en mooie live wallpapers.
En moet nog uitzoeken hoe ik e.e.a. gedaan krijg mbt custom mp3 beltonen en sms maar dat komt nog. Tot nu toe tevreden!

[ Voor 33% gewijzigd door Batsu op 19-01-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Laatst online: 15-04 15:33
En ik raak steeds meer ontevreden over het toestel. Een paar kleine en grote minpunten:

- Klein: Het lijkt haast onmogelijk om deze telefoon uit te houden. Bij een concert/begrafenis zet je de telefoon natuurlijk uit, maar hij gaat met de power-knop bovenop het toestel zo gemakkelijk opnieuw aan waarna je het leuke HTC deuntje krijgt.... Ik heb mijn Legend altijd in een leren beschermhoesje zitten, meestal doe ik hem dan omgekeerd (met power-button aan de onderzijde) in het hoesje maar nog steeds gaat hij vaak aan. Ik haal tegenwoordig de accu er maar uit... :'(

- Groot: stabiliteit/snelheid. Als ik de telefoon opnieuw heb opgestart is alles prima, als de telefoon 2-3 dagen heeft aangestaan wordt hij steeds trager. Met name bij het telefoneren en bijv. opleggen kan je dan eindeloos lang op "bellen" / beëindigen" drukken maar de telefoon reageert pas na 10-20 seconden. Deze traagheid wordt steeds erger totdat de telefoon zichzelf reboot!

- Groot: soms bij de automatische reboot zoals hierboven omschreven krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://files.vanstratum.com/htclegend.jpg

Dit is duidelijk mijn eerste en laatste HTC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
julby schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:39:
En ik raak steeds meer ontevreden over het toestel. Een paar kleine en grote minpunten:

- Klein: Het lijkt haast onmogelijk om deze telefoon uit te houden. Bij een concert/begrafenis zet je de telefoon natuurlijk uit, maar hij gaat met de power-knop bovenop het toestel zo gemakkelijk opnieuw aan waarna je het leuke HTC deuntje krijgt.... Ik heb mijn Legend altijd in een leren beschermhoesje zitten, meestal doe ik hem dan omgekeerd (met power-button aan de onderzijde) in het hoesje maar nog steeds gaat hij vaak aan. Ik haal tegenwoordig de accu er maar uit... :'(
Heb je er misschien al aan gedacht hem gewoon op "stil" te zetten? Dan merkt ook niemand dat hij afgaat.
- Groot: stabiliteit/snelheid. Als ik de telefoon opnieuw heb opgestart is alles prima, als de telefoon 2-3 dagen heeft aangestaan wordt hij steeds trager. Met name bij het telefoneren en bijv. opleggen kan je dan eindeloos lang op "bellen" / beëindigen" drukken maar de telefoon reageert pas na 10-20 seconden. Deze traagheid wordt steeds erger totdat de telefoon zichzelf reboot!
Dat lijkt mij het bekende "debug" syndroom. zet je debuggingmode (foutopsporingsmodus) aan en dit zou opgelost moeten zijn.
- Groot: soms bij de automatische reboot zoals hierboven omschreven krijg ik dit scherm:
[afbeelding]
Dat gebeurt als ie reboot in je zak? Dan heb je nog een ander knopje ingedrukt smane met de powerknop (weet zo snel niet welke). Als je hem nu gewoon op stil zet heb je hier dus ook geen last meer van.
Dit is duidelijk mijn eerste en laatste HTC :|
Zo te zien zijn al je problemen te verhelpen / je eigen schuld. Ik vind dit dan ook geen goede conclusie van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 14:45

Hier heb ik zelf ook last van hoor. Soms wil je gewoon je telefoon uitzetten, omdat hij dan geen batterij gebruikt of omdat ik het gewoon wil. Echter 0.1 sec het knopje indrukken en hij gaat gewoon aan. Meeste telefoons moet je het knopje 1-2sec indrukken voordat hij aangaat. Als ik iets zou verbeteren aan mijn telefoon zou dit het eerste zijn.

Verder heb ik -soms- wel eens last van lag, en inderdaad mijn telefoon is niet meer zo snel als toen hij was na een fabrieksreset. Maar ik vind het nog steeds een goede telefoon. (beter dan Desire vanwege ALU omhuizing en OLED scherm)

[ Voor 3% gewijzigd door Milosonator op 19-01-2011 12:02 ]

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@julby: Ik snap niet wat je bedoelt met dat het toestel zo gemakkelijk aan gaat. Is dat niet met elke toestel die zo'n knop heeft? :? Bovendien kun je ook je toestel op vliegtuig modus zetten, dat lijkt me een veel betere optie!
Dat stuk over de snelheid, daar ben ik het mee eens, Ik wist ook niet dat die zo traag is ten opzichte van de high end toestellen. Echter heb ik met froyo nog niet gehad dat die vanzelf gaat rebooten.
over je 3de punt: druk je tijdens dat automatisch booten niet toevallig op één van de volume toetsen? Dicht menu krijg je namelijk als je tijdens het booten op één van de volume toetsen drukt (ik dacht de onderste toets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz

[afbeelding]
1: Zet usb debugging eens aan, dat verhelpt dat probleem.

2: Dat is het fastboot menu, daar kom je niet zomaar in. je komt daar door je volume knop naar beneden ingedrukt te houden en op power te drukken, dus dat is je eigen fout dan denk ik.

HTC legend is een heerlijk toestel met een geweldige bouw kwaliteit, alle problemen die je nu op noemt komt door jezelf of is gemakkelijk te fixen omdat er een bugje in zit.

Ikzelf heb trouwens totaal geen last van alle sense mikmak, ik heb een custom rom geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Probleem dat ik tegenwoordig heb: Google navigatie die uitvalt. Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-10 21:25

Vmu

Rotatate

Ik ben het wel eens met punt 1.
Die aan-knop druk je veel te makkelijk in, ook bij vergelijkbare toestellen.
Zodra ik tijd over heb ga ik mijn toestel weer uit elkaar halen om te kijken of ik die knop wat meer kan verzinken.
En inderdaad zijn andere toestellen groter en sneller, met name bijvoorbeeld de Desire. Maar deze is mooier 8)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 28-09 20:05
Ik heb zelf last van een flippende muziekspeler op mijn HTC Legend. Als ik soms een liedje aanzet, dan lijkt hij een eigen leven te leiden en gaat hij gerust naar het volgende liedje, volgende liedje, slaat stukken over (zichtbaar op de progress-bar van het specifieke liedje) springt verder, terug, etcetera..

Vandaag geen last meer van gehad, maar weet iemand hoe ik dit de volgende keer kan oplossen? Ik heb zelf het gevoel dat het te maken heeft met de shuffle-optie, maar zeker weten doe ik dat niet.

Trouwens had ik ook het probleem dat hij traag werd na enkele dagen. Hopelijk werkt de USB-debugging dit een beetje bij :)
Als ik hem weer resette was de traagheid enigszins voorbij, maar het lijkt alsof de applicaties die in de achtergrond draaien toch veel resources opeisen. Is er geen manier om ze handmatig uit te zetten, zoals de browser die ik toch maar sporadisch gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ja hoor, instelling -> toepassingen -> actieve services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Silent Boot in de Market, verhelpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53

Eboman

Ondertitel

Vraagje, zijn er meer mensen die sinds dinsdag problemen hebben met syncen naar hotmail (als exchange), bij mijn vriendin blijf de sync steeds hangen met als gevolg lege batterij. Dit is zowel via wifi als de APN.

Had al even gezocht maar kan geen actieve topics vinden hierover.

edit: nvm account opnieuw aangemaakt op de telefoon en werken...

[ Voor 10% gewijzigd door Eboman op 19-01-2011 21:43 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Laatst online: 15-04 15:33
@Allen; bedankt voor de reacties, ik ga het eea eens proberen.

Over het geluid uitzetten: bij concerten/begrafenissen ga ik geen risico's nemen en gaat mijn telefoon gewoon uit. Bij andere telefoons (een hele serie Nokia's) heb ik nooit het probleem gehad dat de telefoon per ongeluk aanging. Dus ik zie dit als een (negatief) verschil met andere telefoons.

Het vreemde reboot scherm heb ik pas 1x gehad, toen resette de telefoon zich terwijl hij op mijn bureau lag. Ik heb de telefoon toen wel opgepakt tijdens het rebooten, maar ik schat de kans dat ik tegelijkertijd per ongeluk de volume- en powerbutton indrukte wel erg klein :) Dus ik denk toch een klein bugje.

Maar mijn excuses als ik misschien iets te negatief was.. Met voorgaande telefoons (de serie Nokia's) heb ik zelden dit soort problemen gehad, ik ben van mening dat een telefoon vers uit de doos zonder verdere tweaks (debug aan/uit, etc.) gewoon moet werken. Maar misschien had ik dan een Nokia 1100 moeten kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Maar ik vind ook dat als je een nokia 1100 koopt je ook echt een telefoon koopt die alleen maar kan bellen, dan kan er weinig fout gaan qua software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

De N-serie van Nokia is nou ook niet om over naar huis te schrijven... Zowel bouwkwaliteit als software werd steen en been over geklaagd. En niet door enkelingen, maar door de hele community.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik heb een jaar geleden een sony ericcson satio gekocht met abbonement, 3/4 jaar later na terug gebracht na het menig falen van symbian en irritaties aan het OS. Toen in ruil een Legend gekregen en ik moet zeggen dat ik nooit, maar dan ook NOOIT meer terug wil naar symbian of iets wat er op lijkt en dan kom je tegenwoordig uit op Nokia.

De HTC legend is echt een geweldig apparaat en met name het android platform wat enorm snel en goed groeit is verschrikkelijk goed. Enige waar je ooit echt mensen over hoorde klagen was het klagen over de duur van de froyo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds wanneer veel problemen ondervonden met mijn sd-kaart. Als ik bestanden wil bekijken die op mijn sd-kaart staan, dan krijg ik het bericht dat de sd-kaart onverwachts is verwijderd:S. Na een reboot werkt die vaak wel weer, totdat ik weer toegang wil hebben tot mijn sd-kaart. Zelfde gebeurt als ik die aansluit op mijn computer. Betekent het dat mijn sd-kaart het einde van z'n leven heeft genaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Zo klinkt het wel :( het ziet er naar uit dat je SD kaart onbenaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Dan moet ik dus langsgaan bij Hi om een nieuwe te vragen, want dit slaat natuurlijk nergens op=S. Misschien haal ik wel een nieuwe kaart om hem fatsoenlijk te kunnen rooten. Zorgt een hogere class sd-kaart voor meer prestaties bij een geroote phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Had is ook dat probleem met SD kaart. Na eruit gehaald te hebben, schoongemaakt en geblazen in het 'gaatje' waar die in moet, geen problemen gehad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb dat ook gehad. toen heb ik met android heel de kaart opnieuw geformatteerd (wel eerst een backup gemaakt) en heb er nu geen een keer meer last van gehad.

ook het schoon blazen zoals majoh zij wil misschien wel helpen

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al een aantal keren eruit gehaald en schoongemaakt, maar nog steeds hetzelfde probleem. Misschien moet ik dan binnenkort Proxx's manier gebruiken.
Thanks voor de tips!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
kan ik trouwens ergens instellen of ik wel 3G wil hebben?
Ik werk overdag in Belgie en dan wil ik sowieso geen dataoverdracht (roaming heb ik al uitgezet).
maar het zou denk ik beter voor de batterij zijn als ik dan de modus in allen GSM zet, is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:22
@ Batsu: Je kunt via verschillende Widgets (APNdroid gebruik zelf) de 3G module in z'n geheel uitschakelen. Ik geloof dat je met SwitchPro een Widget kunt plaatsen waarmee je wisselt tussen 2G en 3G maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
UTwizard schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:28:
@ Batsu: Je kunt via verschillende Widgets (APNdroid gebruik zelf) de 3G module in z'n geheel uitschakelen. Ik geloof dat je met SwitchPro een Widget kunt plaatsen waarmee je wisselt tussen 2G en 3G maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
thanks, ik ga APNDroid eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10 08:55
Ik zit met een vreemd en vervelende probleem met mijn agenda.

Onder mijn gmail account heb ik 1 agenda nl "Agenda". In mijn HTC heb ik 3 agenda's nl "Agenda", "Facebook", "PC Sync". Nu wil ik de laatste 2 verwijderen en enkele "Agenda" overhouden.
Dus ga ik naar Agenda > Agenda verwijderen. Het probleem is dat mijn HTC enkel de mogelijk geeft om "Agenda" te verwijderen..

Nu op zich is dit geen probleem. Je vinkt gewoon de 2 andere agenda's uit en je ziet enkel de gevraagde agenda. Het probleem steekt de kop op bij de melding. Het is onmogelijk om de meldingen van "Agenda" aan te zetten zonder ook de meldingen van "Facebook" aan te zetten. Dus krijg ik elke nacht een bericht wanneer iemand verjaard :-s
Iemand een oplossing hiervoor?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Facebook verjaardagen hebben bij mij geen alarm... Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 15-10 19:31
CK3v1N schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:42:
Ik zit met een vreemd en vervelende probleem met mijn agenda.

Onder mijn gmail account heb ik 1 agenda nl "Agenda". In mijn HTC heb ik 3 agenda's nl "Agenda", "Facebook", "PC Sync". Nu wil ik de laatste 2 verwijderen en enkele "Agenda" overhouden.
Dus ga ik naar Agenda > Agenda verwijderen. Het probleem is dat mijn HTC enkel de mogelijk geeft om "Agenda" te verwijderen..

Nu op zich is dit geen probleem. Je vinkt gewoon de 2 andere agenda's uit en je ziet enkel de gevraagde agenda. Het probleem steekt de kop op bij de melding. Het is onmogelijk om de meldingen van "Agenda" aan te zetten zonder ook de meldingen van "Facebook" aan te zetten. Dus krijg ik elke nacht een bericht wanneer iemand verjaard :-s
Iemand een oplossing hiervoor?
Dat bericht dat je krijgt als iemand jarig is, wordt volgens mij aangemaakt door Outlook oid. De meldingen zul je dus handmatig moeten weghalen of de afspraken helemaal verwijderen. De verjaardagen uit de Facebook agenda geven zelf geen melding.

Wat ik zelf heb gedaan: In Outlook gezocht op afspraken waar de tekst 'Verjaardag' in zat, en al deze afspraken verwijderd. Overigens had ik alle afspraken er ook dubbel instaan, met én zonder alarm. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Als ik de Facebook agenda aanvink, zie ik inderdaad elke verjaardag 2x
Hoe zorg ik ervoor dat die Facebook agenda verdwijnt?
Verder snap ik jouw Outlook uitleg niet goed aangezien ik geen Outlook gebruik..

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 28-09 20:05
HotFix schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:51:
Ik heb zelf last van een flippende muziekspeler op mijn HTC Legend. Als ik soms een liedje aanzet, dan lijkt hij een eigen leven te leiden en gaat hij gerust naar het volgende liedje, volgende liedje, slaat stukken over (zichtbaar op de progress-bar van het specifieke liedje) springt verder, terug, etcetera..

Vandaag geen last meer van gehad, maar weet iemand hoe ik dit de volgende keer kan oplossen? Ik heb zelf het gevoel dat het te maken heeft met de shuffle-optie, maar zeker weten doe ik dat niet.
Niemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje(s) over de navigatiemogelijkheden e.d.:

klopt het dat ik om te navigeren (met de app Navigatie) zowel GPS als een internetverbinding moet hebben (wifi of 3G)? Lijkt me logisch aangezien de kaarten niet op mijn SD-kaartje staan (dus online google maps) en een GPS-verbinding voor je locatie te volgen. Bijkomende vraag: kan ik toch geen benelux-map of dergelijke downloaden dat ik kan navigeren zoals een gewoon GPS-toestel dit doet (GPS voor positietracking en maps dus op het toestel zelf)

dan, als je geen werkende internetverbinding hebt en de gps niet wilt aanzetten, kan je toch je locatie laten bepalen door alle wifi-netwerken in de buurt, nietwaar? maar hoe werkt dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik begrijp nu niet echt wat je bedoelt, maar als je google maps gebruikt dan kan je er ook voor kiezen om zonder gps te werken, hij gebruikt dan puur je mobiele 3G verbinding om je positie te bepalen. Het nadeel alleen is dat dit tot 200m nauwkeurig is. Als je gps gebruikt dan heb je uiteraard een veel beter resultaat qua positionering ;)

Wat wi-fi en maps betreft, hij positioneert je dan op de plek waar de verbinding zich bevindt. Dat is de router in dit geval. Ik snap ook eigenlijk niet waarom je maps zou willen gebruiken met wi-fi ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
@Hans_A
Voor de app Navigatie heb je inderdaad een internetverbinding nodig voor de kaarten. Je kan evt wel via WiFi alvast de route inladen, dan heb je geen internetverbinding meer nodig. Alleen als je van de route afwijkt dan kom je in een zwart gat terecht :+

Locatiebepaling via Wifi, ik denk niet dat het werkt. Zeker op snelwegen zal je vrijwel geen netwerken tegenkomen. De Wifi hotspots zouden ook ergens in een database van Google moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 20-01-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Het is nu mogelijk n trackpad wake up in te stellen voor de Legend. Alles staat hier uitgelegd. Je moet dus eerst de nieuwe kernel flashen die nu ondersteuning biedt voor trackpad wake, en daarna of de zip flashen die het activeert of t handmatig activeren door de code die daar staat. Heb 2 alternatieve downloads: hier de kernel en hier de trackpad zip. Zijn kleine bestanden,
Volgens mij was hier wel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
Waarschijnlijk niet echt een punt voor de mensen in Nederland. Maar ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de update policy van HTC. Ik woon in de Asian-pacific regio van de wereld. En hier is Froyo nog steeds niet uit voor de legend. Als ze de update in Europa nu al hebben, hoe ingewikkeld kan het dan zijn om nu een ruim een maand later nu gewoon dat ding hier ook te verspreiden?

Komt er nog iets meer bij kijken dat ik over het hoofd zie bij een release? Of is HTC gewoon echt lui bezig?

Waarom niet gewoon wereldwijd in een keer? Ik neem aan dat ze per regio toch wel servers hebben?
Ben toch wel redelijk teleurgesteld... ik bedoel een telefoon up to date houden is toch wel belangrijk eigenlijk voor mij. En als ze de update nu toch al hebben kan ik er helemaal niet bij dat ze dat niet gewoon releasen.

Voor de rest erg tevreden over mijn legend, maar dit doet mij toch de volgende keer wel buiten de HTC's kijken.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Root je m toch? als je snel updates wil moet je n iphone nemen, in vergelijking tot andere fabrikanten brengt htc juist snel en veel updates vind ik, kijk naar SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
Irminsul schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:19:
Root je m toch? als je snel updates wil moet je n iphone nemen, in vergelijking tot andere fabrikanten brengt htc juist snel en veel updates vind ik, kijk naar SE
Nou ik kan begrijpen waarom een fabrikant even wil wachten met een update totdat ze denken dat het vlekkeloos werkt. Wat ik niet kan begrijpen is wanneer ze er een klaar hebben liggen waarom ze dat niet releasen. Twee maanden wachten met een release vind ik wel een heel erg lang. En niet "juist snel" al helemaal niet als dat een release is die toch al een langere tijd uit is.

Rooten kan zoals je aangift. Maar dat is dus eigenlijk ook zeggen dat de fabrikant te traag is met iets dat buiten de fabrikant al wel te krijgen is.

Ik vind het nogal sneu dat HTC nog nog steeds het ding vast houdt terwijl de ontwikkeling toch al lang klaar is. Ik zou zo graag dingen begrijpen. en ik begrijp dus niet waarom ze mensen laten wachten terwijl dat ding in andere landen wel goed is. Als ze het dan hebben, dan is het toch een druk op de knop?

Die iPhone suggestie is een beetje nutteloos eigenlijk, het is niet alsof de updates het enige is, er spelen wel meer dingen mee.

Maar goed... Voor Nederland dus waarschijnlijk niet zo'n punt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Pff, de ontwikkeling van die Nightlies gaat me te hard af. Ben de 17e begonnen met Ali Ba's 03/01, de dag erna de legend_full-3 van 18/01, en ze zitten nu al weer aan build nummero 7. Iemand nog iets gehoord van grote fixes/veranderingen in de nightlies, de afgelopen dagen?

Anders wacht ik nog een paar builds, alles draait soepel en zuinig op het moment. Gistermiddag om 1 uur de telefoon van de lader gehaald, en precies 12 uur later was er 6% weg, bij normaal gebruik. De 03/01 build had in die tijd zeker een %je of 30-40 verbruikt, dus kudos aan de ontwikkelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK3v1N schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:05:
Als ik de Facebook agenda aanvink, zie ik inderdaad elke verjaardag 2x
Hoe zorg ik ervoor dat die Facebook agenda verdwijnt?
Als je maar 1 keer de verjaardagen wil zien, moet je je facebook account verwijderen op je gsm en terug toevoegen.
Heb dit ook moeten doen en werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
HotFix schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:07:
[...]

Niemand ervaring met dit probleem?
Heb je het ook bij een andere mediaspeler? Probeer PowerAMP anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Semyon schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Nou ik kan begrijpen waarom een fabrikant even wil wachten met een update totdat ze denken dat het vlekkeloos werkt. Wat ik niet kan begrijpen is wanneer ze er een klaar hebben liggen waarom ze dat niet releasen. Twee maanden wachten met een release vind ik wel een heel erg lang. En niet "juist snel" al helemaal niet als dat een release is die toch al een langere tijd uit is.

Rooten kan zoals je aangift. Maar dat is dus eigenlijk ook zeggen dat de fabrikant te traag is met iets dat buiten de fabrikant al wel te krijgen is.

Ik vind het nogal sneu dat HTC nog nog steeds het ding vast houdt terwijl de ontwikkeling toch al lang klaar is. Ik zou zo graag dingen begrijpen. en ik begrijp dus niet waarom ze mensen laten wachten terwijl dat ding in andere landen wel goed is. Als ze het dan hebben, dan is het toch een druk op de knop?

Die iPhone suggestie is een beetje nutteloos eigenlijk, het is niet alsof de updates het enige is, er spelen wel meer dingen mee.

Maar goed... Voor Nederland dus waarschijnlijk niet zo'n punt.
Dit is ook het vervelende, je weet dat de update al klaar is sinds half november maar je hebt m nog niet... Toch blijf ik erbij dat je bij HTC goed zit qua ondersteuning, zowel de legend, desire als de wildfire hebben 2.2 gekregen. Binnenkort wordt bekend gemaakt welke toestellen 2.3 krijgen. SE heeft geen enkele telefoon geupdate naar 2.2, en bij Samsung zit je alleen met een Galaxy S goed, de andere toestellen hebben ook slechte ondersteuning voor updates.

En rooten is juist leuk als je er mee spelen wil... Je kan alles aanpassen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Als je maar 1 keer de verjaardagen wil zien, moet je je facebook account verwijderen op je gsm en terug toevoegen.
Heb dit ook moeten doen en werkt perfect.
Heb dit even geprobeerd en dit werkt! Ik hoop enkel dat er geen herinneringen verbonden zijn aan de Facebook agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zijn er hier nog mensen die telkens opnieuw hun wifi wachtwoord moeten ingeven nadat het toestel herstart is?
Het wachtwoord van mijn netwerk thuis (WPA) wordt netjes onthouden, maar de credentials van de wifi van mijn werk (Enterprise/802.1x security) zijn telkens weg als mijn toestel herstart is.
Ik moet dit eerst merken, en dan manueel het wifi netwerk selecteren en dan kan ik het wachtwoord ingeven.

En aangezien mijn toestel icm. Google Navigation soms eens besluit eigenhandig te herstarten, is dit flink vervelend. Er wordt dan immers 3G gebruikt, wat mijn dataverbruik de hoogte in jaagt (en ik vlug mijn datalimiet bereik).

Het lijkt niet uit te maken of ik Settings -> Security -> Credential Storage aan- of uitzet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:26

J-P

Syntax erro....

Sorbo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:20:
Pff, de ontwikkeling van die Nightlies gaat me te hard af. Ben de 17e begonnen met Ali Ba's 03/01, de dag erna de legend_full-3 van 18/01, en ze zitten nu al weer aan build nummero 7. Iemand nog iets gehoord van grote fixes/veranderingen in de nightlies, de afgelopen dagen?

Anders wacht ik nog een paar builds, alles draait soepel en zuinig op het moment. Gistermiddag om 1 uur de telefoon van de lader gehaald, en precies 12 uur later was er 6% weg, bij normaal gebruik. De 03/01 build had in die tijd zeker een %je of 30-40 verbruikt, dus kudos aan de ontwikkelaars :)
? Als ik de nieuwe versie erover heen installeer onthoud mijn telefoon alle instellingen en apps. Je moet gewoon niet de cache wissen. Zie het als een windows update.

Bogey Dope had net zijn toestel geroot en een custom ROM erop gezet (CM6) toen een update van die ROM uitkwam :o

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Sorbo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:20:
Iemand nog iets gehoord van grote fixes/veranderingen in de nightlies, de afgelopen dagen?
Geen changelogs gevonden, wel is de ervaring een stuk vebeterd.

Toen ik met build #1 linpack draaide had ik een score van 6.5k/7k, als ik nu linpack draai krijg ik een score van 9500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb last van een bug. Wanneer ik bel of gebeld word, is mijn scherm 'verschoven' zo lijkt het. De profielfoto is dan nog wel zichtbaar maar luidspreker niet en de telefoonnummer maar half. Iemand anders het zelfde probleem ondervonden en is er een fix ervoor? Het is pas 1 week geleden ontstaan. Ik heb ook geen foute apps gedownload. Alleen watsapp en StumbleUpon, dat zijn kwaliteitsapps dus daar kan 't niet aan liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

RoloTomassie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:31:
Ik heb last van een bug. Wanneer ik bel of gebeld word, is mijn scherm 'verschoven' zo lijkt het. De profielfoto is dan nog wel zichtbaar maar luidspreker niet en de telefoonnummer maar half. Iemand anders het zelfde probleem ondervonden en is er een fix ervoor? Het is pas 1 week geleden ontstaan. Ik heb ook geen foute apps gedownload. Alleen watsapp en StumbleUpon, dat zijn kwaliteitsapps dus daar kan 't niet aan liggen denk ik.
Yes me, maar niet perse wanneer ik bel of gebeld word. Hij lijkt de laatste tijd half te focusen op mijn eerste rechter desktop en laat de helft zien. Dit gebeurt soms en soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
@ Rolo en N00bs

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat CM7 voor de legend nog geen 3D weergave ondersteunt.
Heb je de drawer aan staan die de apps als een kubus (je ziet je apps aan de bovenkant en onderkant een beetje doorlopen) laat zien ingesteld? Als ik dat doe krijg ik hetzelfde probleem, als ik het uit zet is het weer weg.

Hoop dat het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Cobesz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:40:
@ Rolo en N00bs

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat CM7 voor de legend nog geen 3D weergave ondersteunt.
Heb je de drawer aan staan die de apps als een kubus (je ziet je apps aan de bovenkant en onderkant een beetje doorlopen) laat zien ingesteld? Als ik dat doe krijg ik hetzelfde probleem, als ik het uit zet is het weer weg.

Hoop dat het helpt!
CM7? Ik weet hier niks van. Ook geen flauw idee wat een Drawer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

RoloTomassie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 03:42:
[...]

CM7? Ik weet hier niks van. Ook geen flauw idee wat een Drawer is.
LOL Cobesz denkt dat die standaard in het custom ROM's topic zit ;)

CM7 is een custom ROM
Drawer is het scherm waar al je programma's (app's) staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Rofl, je hebt gelijk whahahahaha Twas ook aardig laat he (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mijn batterijduur van de Legend is echt veel beter geworden na de derde keer opladen.
Gaat nu met gemak 2 volle dagen mee! Hoop naar de drie te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Want je komt maar eens per drie dagen in de buurt van elektriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Frank-NL schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:42:
Want je komt maar eens per drie dagen in de buurt van elektriciteit?
Nee maar hoe minder vaak opladen hoe beter.
Bovendien kan ik er dan ook een weekend mee weg zonder oplader mee te hoeven (kan natuurlijk wel) nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cobesz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Geen changelogs gevonden, wel is de ervaring een stuk vebeterd.

Toen ik met build #1 linpack draaide had ik een score van 6.5k/7k, als ik nu linpack draai krijg ik een score van 9500!
ChangeLogs vind je gewoon hier: http://review.cyanogenmod.com/#q,status:merged,n,z

Alles wat gemerged wordt in CM verschijnt daar. Aangezien de nightlies 's nachts worden gebakken, kun je er van uit gaan dat alle wijzigingen van de dag ervoor er wel in zitten. Wel nog even letten op de branch waar het in gemerged wordt, want changes voor de FroYo-branch komen niet automatisch ook in de Gingerbread-branch terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Awesome, die ga ik in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:22
julby schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:13:
@Allen; bedankt voor de reacties, ik ga het eea eens proberen.

Over het geluid uitzetten: bij concerten/begrafenissen ga ik geen risico's nemen en gaat mijn telefoon gewoon uit. Bij andere telefoons (een hele serie Nokia's) heb ik nooit het probleem gehad dat de telefoon per ongeluk aanging. Dus ik zie dit als een (negatief) verschil met andere telefoons.
Ik denk dat 'Vliegtuigmodus' beter werkt dan 'uit' in zulke gevallen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
Er bestaat een apart topic over custom roms, dus dat kan toch gewoon daar besproken worden? [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 16:42
Ik gebruikte voorheen een offline agenda in Outlook 2010 en HTC Sync, maar twee-weg synchronisatie werkte niet meer. Ik ben overgestapt op de hotmail exchange agenda, wat ook prima werkt. Hoe kan ik mijn oude agenda verwijderen? In de lijst bij Agenda -> Menu -> Instellingen -> Agenda's -> Agenda verwijderen, komt de 'PC Sync' niet in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

GAIAjohan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 04:35:
[...]

Ik denk dat 'Vliegtuigmodus' beter werkt dan 'uit' in zulke gevallen.
En dan gaat je wekker af :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje: als ik via de standaard browser de webmail van m'n werk check en dit later opnieuw wil proberen dan geeft de webmail "for security reasons you need to restart your browser".

Browser killen helpt niet. Browsercache clearen helpt niet. Cookies kuisen helpt niet. Telefoon herstarten helpt niet.

Heb dus 1x de webmail van het werk kunnen benaderen :D

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Misschien even bij de systeembeheerder navragen? Lijkt mij dat er eerder iets niet helemaal goed staat geconfigureerd daarzo.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehihaho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:03
Ik heb zojuist een htc legend aangeschaf, maar ik ben tot de constatering gekomen dat de batterij nog geen halve dag meegaat. Iemand tips voor een goeie energiemanagement app? of andere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
hehihaho schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:18:
Ik heb zojuist een htc legend aangeschaf, maar ik ben tot de constatering gekomen dat de batterij nog geen halve dag meegaat. Iemand tips voor een goeie energiemanagement app? of andere tips.
Na een tijdje moet hij sowieso langer meegaan. Ik snap niet hoe jij maar een halve dag haalt? Stream je de hele tijd video of muziek ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Wacht even een paar dagen, dan is de batterij op volle sterkte. Energiebesparingsapps zijn er wel, wat die doen is bijvoorbeeld je gegevensverbinding uitzetten of je schermhelderheid laag zetten. Dat zijn de twee dingen aan de smartphone die de meeste energie vreten. Taskkillers en dergelijke zijn onzin die moet je niet gebruiken in Android.

Draai trouwens nu sinds n dag de CM7 nightlies en het bevalt zeer goed! Het is een heel andere ervaring dan n sense rom. Het enige dat ik wel mis is de sense dialer.
Wat ik verder echt tof vind is de galerij, deze beweegt mee naar links en rechts als je de telefoon kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Omdat ik geen idee heb waar ik deze vraag anders kan stellen doe ik het hier maar.

Ik ben aan het rondkijken voor een Android telefoon, nou is een 2e hands Legend goed betaalbaar en een mooie telefoon. daar was mijn oog dus al opgevallen.
Nu heeft mijn schoonzusje sinds dit weekend een Samsung Apollo, een grappig instap android toestel maar het voel me op dat dit toestel (en andere Samsungs) tov andere toestellen relatief weinig ram hebben.
Maar wat is belangrijker meer ram of een snellere CPU ?
Ik wil het toestel gaan gebruiken voor standaard een belletje, redelijk veel sms, whatsapp en wat apps voor fotografie (exposure calculator ed.).

Kan iemand daar een licht op werpen want ik kom er niet uit....

voordeel van de Legend is ook de Sense interface :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
De Legend zal die dingen die jij ermee wilt doen makkelijk aankunnen.

Als ik de bijvoorbeeld de Apollo met de Legend vergelijk zou ik 100% voor de Legend gaan. Bijna alle eigenschappen van de Legend zijn beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Ow dat absoluut !

Ik zie net dat ik een gedeelte vergeten ben, want ik zat namelijk te kijken en toen viel mijn oog op een artikel hier op t.net over een Samsung Galaxy cooper. Een 3,5" HVGA telefoon met een 800mhz CPU. Vandaar dat ik op de crux kwam CPU Vs. RAM aangezien die cooper ook erg mooi is een snellere CPU heeft maar minder RAM .

De discussie Legend Vs. Apollo is snel geslecht in het voordeel van de Legend die gewoon superieur is :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.