Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Meer van allebei is altijd beter, maar zodra het ene meer is dan het andere kan ik alleen maar zeggen dat het ligt aan combinatie van factoren wat beter is.

Van de Legend kan ik alleen maar zeggen dat hij soepel loopt met alles wat ik wil, alleen dat je er geen serieuze game ervaring op moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
sapphire schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:47:
Ow dat absoluut !

Ik zie net dat ik een gedeelte vergeten ben, want ik zat namelijk te kijken en toen viel mijn oog op een artikel hier op t.net over een Samsung Galaxy cooper. Een 3,5" HVGA telefoon met een 800mhz CPU. Vandaar dat ik op de crux kwam CPU Vs. RAM aangezien die cooper ook erg mooi is een snellere CPU heeft maar minder RAM .

De discussie Legend Vs. Apollo is snel geslecht in het voordeel van de Legend die gewoon superieur is :)
Tip: als je je legend overclocked kom je veel beter uit.
ik draai zelf non-stop op 806mhz max en 245mhz min
Doordat je de minimaleclocksnelheid ook aanpast heb je ook nog eens betere batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Ik vertrek volgende week voor aantal maanden naar Nieuw Zeeland en Australie. Ik was eerst van plan de legend te verkopen en een goedkope nokia oid mee te nemen. Maar ik bedacht me dat het soms wel eens handig kon zijn om de legend gewoon mee te nemen, aangezien ik belangrijke mail verwacht van mijn toekomstige werkgever. Maar weet iemand hoe lang de accu van de Legend mee gaat als wifi en 3g enzo uitstaan? Met 3g aan gaat mijn legend zoon 2 dagen mee maar dat is natuurlijk redelijk kansloos als je aan het backpacken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:43:
Ik vertrek volgende week voor aantal maanden naar Nieuw Zeeland en Australie. Ik was eerst van plan de legend te verkopen en een goedkope nokia oid mee te nemen. Maar ik bedacht me dat het soms wel eens handig kon zijn om de legend gewoon mee te nemen, aangezien ik belangrijke mail verwacht van mijn toekomstige werkgever. Maar weet iemand hoe lang de accu van de Legend mee gaat als wifi en 3g enzo uitstaan? Met 3g aan gaat mijn legend zoon 2 dagen mee maar dat is natuurlijk redelijk kansloos als je aan het backpacken ben.
Ik gok niet lang. Kan je anders niet een goedkope Nokia voor het gewone werk meenemen (net 8 dagen op wintersport geweest met nog meer dan een halve lading bij normaal gebruik over *O* ) en die Legend om af en toe die mail te checken in de bewoonde wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Opzich zou een accu duur van +/- 4 dagen met alleen gsm gebruik voldoende zijn voor mij. Ik zal in eerste deel van me reis veel hostels aan doen en 2e deel leg ik waarschijnlijk af per auto dus helemaal zonder stroom zit ik natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:09
Ik heb voor een zomerkamp extra accu's gekocht. Dit werkte uitstekend als je langere tijd zonder energie zit, zeker als je dat combineert met het uitzetten van de meeste data/netwerk mogelijkheden.
Een setje van 2 accus + oplader (die overigens tergend traag laad) koste toen 30/40 euro uit Hong Kong. De accu's zijn van vergelijkbare levensduur als de originele accu.

Als je alles uitzet (behalve 3g) kan je volgens mij de 3 dagen prima halen.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb al een tijd een probleem; al m'n facebookverjaardagen staan dubbel in mn Legend agenda...
1 keer met 'herinnering' (dus zo'n alarmtekentje er achter) en 1 keer zonder dat alarmtekentje.

Als ik bij de opties kijk met welke agenda's die synchroniseert, staat facebook daar maar 1 x tussen. Als ik die uitzet, staan er ook gelijk géén facebookverjaardagen in. (Ik dacht; wellicht dat die facebook verjaradagen via 2 verschillende agenda's ingeladen worden, maar dat is dus niet zo, want als ik die ene facebookagenda uitvink, verdwijnt alles... het is dus óf 2 x de verjaardag, of niets..)

Hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Als je maar 1 keer de verjaardagen wil zien, moet je je facebook account verwijderen op je gsm en terug toevoegen.
Heb dit ook moeten doen en werkt perfect.
dit heeft niet geholpen (zie mn bericht hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
CK3v1N schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Heb dit even geprobeerd en dit werkt! Ik hoop enkel dat er geen herinneringen verbonden zijn aan de Facebook agenda.
of ik weet misschien niet goed hoe het te doen? wat ik heb gedaan is facebook app geopend, 'afmelden' gedaan, en vervolgens opnieuw aangemeld. Of doelen jullie op een andere manire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
laatste toevoeging: ik heb gewoon 'facebook' op mijn telefoon staan en 'facebook for htc sense' (zie ik staan bij 'alle applicaties') echter met die facebook voor HTC sense kan ik niets, hij is nergens als gewoon programma te openen. Is volgens mij meer gebruikt voor het delen van foto's enzo?

Heb dus mn account 'afmelden' gedaan, facebook updates verwijderd bij applicaties (kan niet helemaal verwijderen?), zelfs 'gegevens wissen' gedaan bij de facebook applicatie, maar zelfs nu staan mn verjaardagen nog in de agenda? terwijl ik dus niet aangemeld ben op de facebook applicatie.

Edit:
ik heb bij accounds&synchronisatie mn facebook account verwijderd. Vervolgens stonden geen facebookverjaardagen meer in mijn agenda, en kon ik 'facebook' ook niet als optie doen bij de agenda's.
Toen weer opnieuw mn facebook account toegevoegd, nu is 'facebook' wel weer een optie bij agenda's, en die heb ik dus ook aangevinkt. Echter komen de verjaardagen niet in mn agenda meer? helemaal geen 1 dus.

[ Voor 59% gewijzigd door Florine op 05-02-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:51
Crazyanz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:11:
Opzich zou een accu duur van +/- 4 dagen met alleen gsm gebruik voldoende zijn voor mij. Ik zal in eerste deel van me reis veel hostels aan doen en 2e deel leg ik waarschijnlijk af per auto dus helemaal zonder stroom zit ik natuurlijk ook niet.
Misschien ga je dat wel gewoon halen hoor. Ik kom net terug van wintersport en heb de hele week m'n dataverbinding uit gehad. Af en toe Wifi aan in het hotel. Heb hem in een weektijd 1x op moeten laden. Scheelt een hele hoop. Normaal gesproken doe ik ongeveer 1,5 dag met m'n batterij. (Heb trouwens wel weinig gebeld/gespeeld met foon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
'K heb een korte vraag over handcent sms;

als ik een nieuw contact wil selecteren zie ik alles twee keer, hoe kan ik dit voorkomen?
Ook heb ik het telefoonnumer van een contact veranderd en nu krijg ik geen naam meer bie een sms van die persoon te zien, alleen een tel nr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Jannibal23 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:16:
[...]

Misschien ga je dat wel gewoon halen hoor. Ik kom net terug van wintersport en heb de hele week m'n dataverbinding uit gehad. Af en toe Wifi aan in het hotel. Heb hem in een weektijd 1x op moeten laden. Scheelt een hele hoop. Normaal gesproken doe ik ongeveer 1,5 dag met m'n batterij. (Heb trouwens wel weinig gebeld/gespeeld met foon...)
Vier dagen lukt mij wel (als ik niet te veel bel), maar ik heb ontvangst wel op GSM staan, anders haal ik de 2 dagen niet eens:

- Ga naar Instellingen
- Draadloos en netwerken
- Mobiele netwerken
- Netwerkmodus -> Alleen GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:51
Ja dat heb ik ook gedaan, was niet zo duidelijk. Ik heb met APNDroid 3g uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Gewoon bij widgets --> Instellingen --> Mobiel internet en je hebt een fijne snelkoppeling op je homescreens om te schakelen tussen wel en geen 3g.

Leven is ooit niet zo moeilijk.

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Mijn wifi blijft sinds een aantal dagen steeds aan staan, terwijl ik bij de wifi-settings wel heb ingesteld dat 'ie na 15 minuten uit moet. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het zijn dat het ligt aan je auto sync? Bijvoorbeeld: het is 14 minuten dat je phone standyby is en door auto sync wordt je wifi verbinding gebruikt. Hierdoor moet je nog een keer 14 minuten wachten totdat wifi uitgaat etc. (ik weet niet of het zo werkt, maar het is denk ik een mogelijkheid). Ik heb trouwens gemerkt dat ik hetzelfde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48
(jarig!)
Ik heb een Sms thread van meer dan 3500 sms'jes staan ( Vriendin....) Die wil ik dus verwijderen maar dat gaat niet. De applicatie berichten slaat dan vast. Iemand nog een andere truukje om de sms'jes te verwijderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 20:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Gewoon wachten... Applicatie reageert niet omdat hij bezig is met verwijderen. Bij de popup die je krijgt kun je dan op 'wachten' of zo klikken toch? Ik heb een thread van 800 berichten gehad en die duurde ook wel ff voordat ie verwijdert was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
(jarig!)
Ah oke, Thanks. Ik ga het eens proberen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:11:
De accucduur op gsm netwerk zonder data is 2.5 dag. Natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je belt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Is er geen app beschikbaar die op bepaalde momenten van de dag/plaatsen (mbv gps) je 3g en wifi aan/uit zet? Zal heel veel schelen in batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Cobesz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:22:
Is er geen app beschikbaar die op bepaalde momenten van de dag/plaatsen (mbv gps) je 3g en wifi aan/uit zet? Zal heel veel schelen in batterijduur!
Met behulp van GPS zal je geen winst in accutijd opleveren aangezien GPS ook aardig wat verbruikt. Ik zou gewoon met snelkoppelingen op de homescreens werken, dan heb je het zo aan en uit gezet.

Weet er iemand btw een plaats om goedkoop een nieuwe glasplaat (dus geen scherm maar alleen de glasplaat) te bestellen? Kom alleen maar sites tegen die het voor 150 euro willen doen en dat is evenveel als de restwaarde dus weggegooid geld. En de 'operatie' is op zich ook niet zo lastig dat je het niet zelf kan doen.

Wel fijn dat AMOLED scherm het blijft doen ondanks grote ster maar nu loop ik wel het gevaar om glas in mijn hand te krijgen bij het scrollen.

[ Voor 33% gewijzigd door Kluutmaran op 15-02-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Tja... ik bedoelde eigenlijk dat hij door heeft wanneer je ergens bent/weggaat maar inderdaad, dan zou je GPS altijd aan moeten staan. Kost ook weer batterij >_< Maar ik las dat juice defender zoiets ingebakken had als je de pro versie koopt?

Dolfijn, laat ik nu net geen creditcard hebben -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Met juice defender kan je dat idd allemaal instellen. Jammer genoeg doet het meer kwaad dan goed. Ik had eerst ook juice defender, liet ook steeds mijn 3g etc uitzetten maar nu ik geen juice defender meer gebruik gaat mijn accu langer mee.

Nou ligt het eraan hoevaak je mail etc wil checken maar ik liet dat om de 15 minuten doen en facebook om de 30. Waarschijnlijk kost het behoorlijk wat energie om iedere keer weer 3g aan te zetten, te zoeken naar netwerk, registreren etc dus als je dat vaak wil doen is het waarschijnlijk beter om 3g gewoon altijd aan te laten staan.

Wifi zou ik gewoon een widget voor neerzetten. Doe ik nu ook en werkt waarschijnlijk stukken praktischer dan hopen dat het automatisch goed gaat.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cobesz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:22:
De combinatie APNdroid met timeriffic (beide gratis uit de market gehaald) werkt bij mij perfect.
's-ochtends gaat alles aan, belvolume goed, etc. Om 17.00 gaat bluetooth aan, zodat ie op de terugweg in de auto meteen de carkit pakt en 's-avonds laat gaan data en wi-fi uit om de accu te sparen. Scheelde bij mij een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Sinds vanochtend heb ik een zeer vervelend probleem. Het onderste deel van het scherm (onderste (halve) cm) vertoont grijze strepen die flikkeren. Scherm lijkt ook minder goed te reageren daar. Zeer jammer dat ik mijn telefoon nu voor de 3e keer op moet sturen in een jaar tijd. Laten we hopen dat hij straks snel terug is!

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Als ik muziek via Bluetooth in de auto afspeel, dan soms lijkt het alsof de player iets te weinig kan bufferen, dan weer teveel krijgt en dat versneld afspeelt. Af en toe dan hoor ik dat het ietsje sneller wordt afgespeeld (en daardoor ietsje hoger klinkt), en dan weer terugzakt naar de normale snelheid. Heel irritant :P.

Heb het zowel met MixZing als de normale mediaplayer (en zowel met Android 2.2 als 2.3), iemand die het probleem herkent?

[ Voor 16% gewijzigd door jacobras op 19-02-2011 14:39 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb sinds de laatste update met m'n data connection. Die is soms dus geheel weg, terwijl de optie 'mobiele gegevens altijd aan' in ingeschakeld. Enige wat dan helpt is even de gegevensverbinding uit enw eer aan te zetten.
Erg irritant dus, want ik mis hierdoor dus veel meldingen van e-mail en Whatsapp omdat ik dan geen verbinding blijk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:52
DyStiC schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:52:
Ik heb sinds de laatste update met m'n data connection. Die is soms dus geheel weg, terwijl de optie 'mobiele gegevens altijd aan' in ingeschakeld. Enige wat dan helpt is even de gegevensverbinding uit enw eer aan te zetten.
Erg irritant dus, want ik mis hierdoor dus veel meldingen van e-mail en Whatsapp omdat ik dan geen verbinding blijk te hebben.
Daar heb ik ook last van, vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde
DyStiC schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:52:

• Batsu
Vraagje,

als ik in mijn Friendstream ene reactie wil geven op een facebook gebeuren dan linkt ie door naar de standaard facebook website ipv de mobile.
Ik moet dan wachten tot alles geladen is, dan naar beneden op de mobile-site klikken en dan weer wachten tot alles geladen is. Kan dat niet sneller/gemakkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:12:
Vraagje,
als ik in mijn Friendstream ene reactie wil geven op een facebook gebeuren dan linkt ie door naar de standaard facebook website ipv de mobile.
Ik moet dan wachten tot alles geladen is, dan naar beneden op de mobile-site klikken en dan weer wachten tot alles geladen is. Kan dat niet sneller/gemakkelijker?
Gebruik je de standaard browser? Kijk eens vanuit de browser in "menu, meer, instellingen, mobiele weergave", staat die aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd krijg ik wel vaker een sms van hi over dat ik op 80% zit van datalimiet ziet. Sindsdien heb ik een data counter gedownload en ging ik steeds meer letten op de data (doe nu ook updates alleen via wifi).
Voor de verandering kreeg ik gisteren een sms dat ik mijn datalimiet overschreden heb, terwijl mijn nieuwe maand op de 21ste is begonnen. Ik heb niks gedownload de laatste tijd, alleen maar syncen van fb, twitter, whatsapp en gmail. Dit slaat toch nergens meer op?! Hoe kan je 500mb aan data downloaden binnen een week?
Verder heb ik nog een vraag: ik heb een contract getekend in de tijd dat er geen datalimiet was, dus ze mogen toch niet zomaar het contract veranderen?

(ik weet dat dit niet zozeer met de Legend te maken heeft, maar vroeg me af of meer mensen hier ervaring mee hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:56:
Laatste tijd krijg ik wel vaker een sms van hi over dat ik op 80% zit van datalimiet ziet. Sindsdien heb ik een data counter gedownload en ging ik steeds meer letten op de data (doe nu ook updates alleen via wifi).
Voor de verandering kreeg ik gisteren een sms dat ik mijn datalimiet overschreden heb, terwijl mijn nieuwe maand op de 21ste is begonnen. Ik heb niks gedownload de laatste tijd, alleen maar syncen van fb, twitter, whatsapp en gmail. Dit slaat toch nergens meer op?! Hoe kan je 500mb aan data downloaden binnen een week?
Verder heb ik nog een vraag: ik heb een contract getekend in de tijd dat er geen datalimiet was, dus ze mogen toch niet zomaar het contract veranderen?

(ik weet dat dit niet zozeer met de Legend te maken heeft, maar vroeg me af of meer mensen hier ervaring mee hebben).
Als het goed is staat dit ergens aangegeven in de algemene voorwaarden dat de voorwaarden kunnen veranderen. Niet erg netjes trouwens. Ik ben blij dat ik bij T-mobile zit.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:56:
De telling van de datalimiet lopen van de eerste tot en met de laatste dag van de maand, ongeacht wanneer je abbonnement is ingegeaan. Als het goed is moet je vanaf disndag dus weer de volle snelheid hebben.
Je hebt een contract getekend waarin je akkoord bent gegaan met een FUP. Deze FUP houdt in dat ze je, nadat je tot tien maal het gemiddelde verbruik aan data in die maand hebt verbruikt, terugschroeven in snelheid. Er is dus niks veranderd aan je contract. Je zult ook geen extra kosten krijgen als je meer dan die "limiet" donwnload, het enige wat er gebeurt is dat ze je terugzetten in snelheid tot de eerste dag van de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan niet vreemd dat ze per maand werken en niet per factuur?
Verder had ik er vorig jaar geen last van, dus ik neem aan dat het vanaf 1 januari dit jaar is gestart. Ik moet toegeven dat ik het contract niet helemaal heb gelezen, maar ik neem aan dat daar niet in stond dat er in januari 2011 een datalimiet van start zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:49:
Is het dan niet vreemd dat ze per maand werken en niet per factuur?
Misschien wel. Waarschijnlijk is het voor hun makkelijker om gewoon alle data per maand bij te houden in plaats van per abbonnee met verschillende datums te werken.
Verder had ik er vorig jaar geen last van, dus ik neem aan dat het vanaf 1 januari dit jaar is gestart. Ik moet toegeven dat ik het contract niet helemaal heb gelezen, maar ik neem aan dat daar niet in stond dat er in januari 2011 een datalimiet van start zou gaan.
Er is ook geen datalimiet (tenminste, als mijn inschatting dat het hier om Hi eindeloos online gaat klopt). Je kan gewoon blijven gebruiken, het enige wat er veranderd is je snelheid als je over de 500 mb gaat. Zoek op de Hi site de FUP maar op, daar staat alles in. Met deze FUP ben je akkoord gegaan toen je je contract afsloot. Misschien verbruikte je vorig jaar gewoon wat minder data? Ikzelf had er vorig jaar al last van (ik heb Hi Xtra snel internet, waarvan de "limiet" wat hoger ligt), Ik krijg al vanaf maand 1 sms'jes dat ik over de "limiet" ga. Daar staat dan wel in dat het om een FUP gaat. Is dat bij jou dan niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik ook, in de smsjes die ik krijg, staat ook dat het om FUP gaat. Echter 7,5kB/s i.p.v. ~40kB/s is naar mijn mening wel een heel groot verschil.
Ik heb het contract niet hier bij de hand, morgen zal ik het uitzoeken hoe het zit met het contract.
Verder verbruik ik niet meer, integendeel zelfs; ik verbruik nog minder tegenwoordig!
Bovendien is de limiet te laag voor een huidige smartphone. Ze zeggen wel 10x het gemiddelde, dus ze gaan ervan uit dat iemand met dit abonnement 50MB per maand verbruikt. Kanjer is degene die tegenwoordig met een huidige smartphone onder de 50MB blijft.
Maar goed, genoeg gezeurd, ik moet nu dus nog meer letten op mijn verbruik^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:42:
[...]

Gebruik je de standaard browser? Kijk eens vanuit de browser in "menu, meer, instellingen, mobiele weergave", staat die aangevinkt?
Ja staat aangevinkt.
Bedenk me ook dat mijn vraag fout was. Als iemand op een posting/foto van mij reageert op facebook dan krijg ik een mail in mijn GMAIL met daarin een link. Als ik daarop klik (bv om te reageren) dan stuur hij me altijd door naar de niet mobiele versie van facebook, waar ik niet kan reageren. Pas als ik dan onderaan op mobiele versie klik lukt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds enkele weken ben ik verhuist. Ik woon nu kort bij de nederlandse grens.
Dus wij gaan regelmatig naar nederland en mijn gsm switched dan naar een nederlands netwerk, wat normaal is.
Maar wanneer ik terug in Belgie ben, blijft hij soms op dat nederlands netwerk staan.
Is er een manier om te foceren dat hij altijd omschakeld naar de belgische provider wanneer ik binnen het bereik ben van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:23:
sinds enkele weken ben ik verhuist. Ik woon nu kort bij de nederlandse grens.
Dus wij gaan regelmatig naar nederland en mijn gsm switched dan naar een nederlands netwerk, wat normaal is.
Maar wanneer ik terug in Belgie ben, blijft hij soms op dat nederlands netwerk staan.
Is er een manier om te foceren dat hij altijd omschakeld naar de belgische provider wanneer ik binnen het bereik ben van deze?
Ik woon zelf ook aan de grens, maar dan aan de NL kant.
Ik heb destijds het volgende gedaan:
instellingen->draadloos en netwerken->mobiele netwerken->mobiele providers->netwerk zoeken
Daar laten scannen en je belgische voorkeurnetwerk selecteren. (terwijl je in belgie bent)
Volgens mij zal hij dan eerder weer terug gaan naar je opgegeven netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Legend ruim een half jaar.
Hoewel het toestel op zich mij goed bevalt, zijn er toch een aantal zaken die mij tegenvallen
- De batterijduur is natuurlijk slecht.
- Het toestel lijkt niet echt stabiel in de contactpersonen.
Ik heb mijn contactpersonen in de telefoon staan en sync deze allemaal met outlook.
Hiervoor gebruik ik de HTC sync op de laptop.
Soms gebeuren er echter onverklaarbare zaken.
- soms is een contactpersoon plotseling verdwenen (terwijl hij in Outlook blijft staan)
- soms staat een contactpersoon er twee keer in.
- soms zijn bij de contactpersonen die in mijn favorieten staan (HTC widget) ineens de telefoonnummers weg (uit de widget.. foto blijft staan) terwijl onder contactpersonen gewoon het nummer staat.
- Af en toe zijn de snelkeuze's uit het geheugen van de Legend
- Ik kan de beltonen van sommige contactpersonen niet meer wijzigen. De meest recente toevoegingen van contactpersonen kan ik wel de beltoon van wijzigen. Ik kan er wel op klikken.. en kies OK.. maar er veranderd niets...
- Soms zijn contactpersonen ineens uit belgroepen verdwenen.

Het vreemde is dat als ik alles handmatig herstel.. het weer een tijdje goed gaat.
Ook met het bijna dagelijks sync'en.
Wie herkent dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Batsu schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:53:
[...]

Ja staat aangevinkt.
Bedenk me ook dat mijn vraag fout was. Als iemand op een posting/foto van mij reageert op facebook dan krijg ik een mail in mijn GMAIL met daarin een link. Als ik daarop klik (bv om te reageren) dan stuur hij me altijd door naar de niet mobiele versie van facebook, waar ik niet kan reageren. Pas als ik dan onderaan op mobiele versie klik lukt het...
gebruikt gewoon de officiële facebook app dan.
en zodra dat je een mail ontvangt met link zou je die ook als melding in je facebook app kunnen ontvangen.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:07:
Ik heb nu de Legend ruim een half jaar.
Hoewel het toestel op zich mij goed bevalt, zijn er toch een aantal zaken die mij tegenvallen
- De batterijduur is natuurlijk slecht.
- Het toestel lijkt niet echt stabiel in de contactpersonen.
Ik heb mijn contactpersonen in de telefoon staan en sync deze allemaal met outlook.
Hiervoor gebruik ik de HTC sync op de laptop.
Soms gebeuren er echter onverklaarbare zaken.
- soms is een contactpersoon plotseling verdwenen (terwijl hij in Outlook blijft staan)
- soms staat een contactpersoon er twee keer in.
- soms zijn bij de contactpersonen die in mijn favorieten staan (HTC widget) ineens de telefoonnummers weg (uit de widget.. foto blijft staan) terwijl onder contactpersonen gewoon het nummer staat.
- Af en toe zijn de snelkeuze's uit het geheugen van de Legend
- Ik kan de beltonen van sommige contactpersonen niet meer wijzigen. De meest recente toevoegingen van contactpersonen kan ik wel de beltoon van wijzigen. Ik kan er wel op klikken.. en kies OK.. maar er veranderd niets...
- Soms zijn contactpersonen ineens uit belgroepen verdwenen.

Het vreemde is dat als ik alles handmatig herstel.. het weer een tijdje goed gaat.
Ook met het bijna dagelijks sync'en.
Wie herkent dit ?
Waarom sync je niet met Gmail? Dat lijkt me het grootste voordeel van Android dat je geen contactpersonen meer lokaal hoeft op te slaan maar alleen af en toe moet syncen met gmail.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
(jarig!)
Ik heb de laatste tijd problemen met het instaleren van update's en app's.
Krijg dan een fout melding "18-unknown Reason"

Nog meer mensen die dit herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Welke rom hebben jullie? Ik zit nu op de laatste cyanogenmod nightly (#13) en is de beste rom die ik tot nu toe hen gehad. Er zit nu ook n fm radio app in, kan profielen in zetten en t aantal aanpasbare instellingen is noud nooit zo groot geweest! oa unlocken met de trackball, t zit er allemaal standaard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

Ok dan, net tijdens het autorijden valt mijn Legend ineens uit. Bloedheet en nu (zelfs na afkoelen) niet meer op te starten. Enigste wat hij nog doet is het laad lampje laten zien als hij in de oplader zit.
Vanavond maar eens kijken hoe dat met de garantie zit.

Edit
Na de telefoon een tijdje in de lader te hebben gehad startte het toestel weer wel op. Lijkt er dus op dat de accu simpelweg leeg was (terwijl hij toch aan de autolader hing), gezien de temperatuur van het toestel toen hij uitviel denk ik dat er één of ander programma niet goed was afgesloten en de processor flink belastte.

[ Voor 38% gewijzigd door J-P op 09-03-2011 14:43 . Reden: Hij doet het weer! ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2024

Josh64

iOS aangedreven

Dat heb ik gisteren ook gehad met mijn Legend. Gedeeltelijk althans. Toen ik hem vastpakte na een tijdje was hij opeens heel erg heet en de batterij bijna leeg terwijl hij een half uur van tevoren nog ruim 60% had. Heb hem uitgezet en pas in de avond weer aangezet. Toen leek het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb heel vaak dat de Legend uitvalt terwijl ik aan het navigeren ben.
Knap vervelend, ben je in hartje Brussel tijdens de spits aan het rijden en plots geen navigatie meer en mag je beginnen kloten met je foon om de navigatie weer op te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Bogey Dope schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:36:
gezien de temperatuur van het toestel toen hij uitviel denk ik dat er één of ander programma niet goed was afgesloten en de processor flink belastte.
Ik geloof nooit dat een applicatie de accu zo snel kan leeg trekken dat hij bloedheet word.
Of jou definitie van bloedheet is heel wat anders dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

M a r c o schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:44:
[...]

Ik geloof nooit dat een applicatie de accu zo snel kan leeg trekken dat hij bloedheet word.
Of jou definitie van bloedheet is heel wat anders dan de mijne.
Niet? Mijn vorige telefoon had een camera bug die ervoor zorgde dat de CPU op volle snelheid bleef draaien als je de camera had gebruikt. Tenzij je de telefoon uit deed en weer aan deed. Zet daarbij de 3G/HSDPA(U) aan en je zag op de temperatuur die ik op mijn desktop had als widget met gemak naar 50/55 graden celcius. Wat echt belachelijk warm al aanvoelt.

Alleen ik heb nu ruzie met HTC gekregen! :D Hi zegt tegen mij dat ik omdat ik OTA heb geupdate mogelijk iets fout is gegaan en ik terug moet gaan naar 2.1 en dan via de computer moet updaten naar 2.2. Nu kan alleen volgens HTC dat niet meer. Hi zegt nu dat ik hem maar ter reparatie moet afleveren :/ Stomme winkels. Telefoon is nu 2 maanden oud ongeveer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
DieterVDW schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:45:
Ik heb heel vaak dat de Legend uitvalt terwijl ik aan het navigeren ben.
Knap vervelend, ben je in hartje Brussel tijdens de spits aan het rijden en plots geen navigatie meer en mag je beginnen kloten met je foon om de navigatie weer op te starten...
Met Sygic Aura heb ik hier sporadisch ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:52:
Niet? Mijn vorige telefoon had een camera bug die ervoor zorgde dat de CPU op volle snelheid bleef draaien als je de camera had gebruikt. Tenzij je de telefoon uit deed en weer aan deed. Zet daarbij de 3G/HSDPA(U) aan en je zag op de temperatuur die ik op mijn desktop had als widget met gemak naar 50/55 graden celcius. Wat echt belachelijk warm al aanvoelt.
Aan alles boven de 45-50 graden branden mensen hun poten, dus dat is behoorlijk warm inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Touchdomex schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:52:
[...]
Alleen ik heb nu ruzie met HTC gekregen! :D Hi zegt tegen mij dat ik omdat ik OTA heb geupdate mogelijk iets fout is gegaan en ik terug moet gaan naar 2.1 en dan via de computer moet updaten naar 2.2. Nu kan alleen volgens HTC dat niet meer. Hi zegt nu dat ik hem maar ter reparatie moet afleveren :/ Stomme winkels. Telefoon is nu 2 maanden oud ongeveer.
Dit is wél mogelijk! Je moet de unroot methode volgen die op XDA is te vinden.
quote: whitetigerdk
Hi..

I decided to make an "EASY TO USE" unroot guide for the HTC Legend..

Here goes..

First..
If you want to unroot to software version 1.31
... download this file and put it in the root of your SD-card..
- This version can easily be rooted again..

If you want to unroot to software version 2.03
... download this file and put it in the root of your SD-card..
- This version will need a downgrade in order to root phone again..

When the wanted file is on your SD-card turn OFF your phone..

EDIT: *** NB: Reported in that this might not work if SD-card is partitioned with ext-partition. If not working try to use a fat32-only ***

Turn the phone ON while holding VOLUME DOWN..

The phone will detect the LEGEIMG.zip file on the SD-card and
ask you to upgrade..

Select YES.. And wait...

This should do the trick....
Enige wat je dus hoeft te doen is een zip te downloaden, dit op je sd kaart te zetten en de telefoon in fastboot op te starten. Hij zal dan automatisch de software installeren. De telefoon krijgt wel een wipe. De software is dan een stock 2.1 rom!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Laatst online: 19:45
Heeft iemand al eens de gps van z'n Legend gebruikt op een ander continent? Binnen enkele maanden ga ik naar de usa en vroeg me af of je daar ook deftig je gps functie kan gebruiken. Ik dacht je zo snel fix hebt hier omdat android onderandere al weet in welk continent hij zich bevindt via parameter ergens in config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ja waarom zou het niet werken? Je zal alleen de eerste keer wat langer moeten wachten totdat ie een fix heeft ja. Of anders even via een wifi netwerk een update downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64

Josh64

iOS aangedreven

Ik krijg de laatste tijd vaak melding op mijn Legend dat het intern telefoongeheugen vol is. Nu heb ik via App2SD al zoveel mogelijk apps verplaatst naar de SD maar desondanks blijft de melding komen. Zeer irritant. Heeft iemand nog tips om dit op te lossen?
En als ik de telefoon root, is het dan mogelijk om het interne geheugen te vergroten/aan te passen? Wil hem liever unrooted houden voordat ik iets mis doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Josh64 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:15:
Ik krijg de laatste tijd vaak melding op mijn Legend dat het intern telefoongeheugen vol is. Nu heb ik via App2SD al zoveel mogelijk apps verplaatst naar de SD maar desondanks blijft de melding komen. Zeer irritant. Heeft iemand nog tips om dit op te lossen?
Het kan zijn dat de cache van je HTC mail-app erg groot is, deze loopt om een of andere reden wel eens vol. Je kan hem wissen door te gaan naar Instellingen -> Apllicaties -> Aplicaties beheren -> Alle applicaties, en dan op het menu knopje klikken en sorteren op grootte, Hij zou nu bovenaan moeten staan (als hij daadwerkelijk zo groot is, dan). Als je de cache wist zal je wel weer wat ruimte hebben, moet je wel even je mail opnieuw instellen.
En als ik de telefoon root, is het dan mogelijk om het interne geheugen te vergroten/aan te passen? Wil hem liever unrooted houden voordat ik iets mis doe.
Nee, dat kan niet, daar hoef je hem dus niet voor te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64

Josh64

iOS aangedreven

Ik gebruik de Mail app niet. De grootste applicaties onder "Alle applicaties" zijn Opslag contacten (19MB), Twitter (15MB), Facebook fot HTC Sense (12MB), Maps (9MB), WhatsApp (7MB) en Facebook (6MB).
Wordt van die melding een beetje overmoedig. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Huntard schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:36:

[...]

Nee, dat kan niet, daar hoef je hem dus niet voor te rooten.
Dit kan wel. Door middel van bijvoorbeeld Data2ext kun je een deel van je sd-card formatteren als ext. Hierdoor denkt je telefoon dat je meer intern geheugen hebt voor apps, maar in werkelijkheid worden de apps op je sd-card opgeslagen.

Zie Hier

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 22:26
Ik had vandaag een accu-avontuurtje met m'n Legend.
Gisteravond helemaal opgeladen en deze ochtend vond ik 'm op mijn bureau op het PINcode-login scherm (wat je normaal krijgt als je je telefoon net hebt aangezet of uit vliegtuig stand haalt). Na het inloggen viel mij op dat de legend nog maar 15% van z'n batterij over had. Ik dus m'n telefoon uitgezet en snel even opgeladen voordat ik moest gaan (helaas vergeten te kijken naar de specificatie van het batterij verbruik!!!).
Sindsdien heeft de Legend echter zo'n 6-7% batterij lading per uur gebruikt (terwijl ik mijn telefoon amper heb gebruikt), echter wel met 3g en WiFi. Bij de batterij verbruik specificatie staat WiFi dan ook als grootverbruiker met 67% van het totale gebruik (2e is "mobiel standby" met zo'n 25%).

Mijn vraag dus:
Heeft iemand ooit gehad dat z'n Legend overnight bijna helemaal leeg getrokken was of dat hij 's ochtends op het inlog scherm stond (opnieuw opgestart of wat dan ook)?
Verder, is 6-7% verbruik per uur normaal met WiFi aan? Ik weet dat voor lange accuduur wordt aangeraden om WiFi en 3g uit te zetten maar 7% vind ik wel érg gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
wifi staat bij mij altijd aan, en mijn accu gaat 3 volle dagen mee.

[ Voor 6% gewijzigd door M a r c o op 14-03-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Azaruc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:53:
Dit kan wel. Door middel van bijvoorbeeld Data2ext kun je een deel van je sd-card formatteren als ext. Hierdoor denkt je telefoon dat je meer intern geheugen hebt voor apps, maar in werkelijkheid worden de apps op je sd-card opgeslagen.

Zie Hier
Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de info. Dit zou dus de oplossing kunnen zijn voor Josh64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 12:50
Heb vandaag me HTC legend een factory reset laten doen. En nu zit ik met het probleem dat whatsapp niet meer wil connecten. Nadat ik mijn telefoon nummer heb geverifieerd moet ik een nickname opgeven. Hier komt het scherm niet verder en krijg ik steeds de meldeng:
MISLUKT:
Sorry, WhatsApp kon het opstarten van de toepassing niet voltooien. Controleer of u verbonden bent met het internet en probeer het opnieuw.

Mijn telefoon is zowel verbonden met wifi als gewoon mobiel internet maar met beide krijg ik steeds deze melding. Ik heb de telefoon ook nogmaals een factory reset laten uitvoeren maar het probleem bleef aanhouden.
Weet iemand mischien waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

Staat er misschien nog een mapje van WhatsApp op je SD-kaart waar hij last van heeft?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
kraats schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:30:
Staat er misschien nog een mapje van WhatsApp op je SD-kaart waar hij last van heeft?
De eerste keer vroeg hij om een backup te laden ofzo. Dit had hij gedaan. Toen dit niet lukte had ik het mapje weggehaald. Nu krijg ik geen melding meer van die backup maar hij connect nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
het werkt inmiddels weer -_- bleek dat whatsapp toevallig problemen had vandaag.. was al bang dat het door me reset kwam xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Irminsul schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:08:
[...]

Dit is wél mogelijk! Je moet de unroot methode volgen die op XDA is te vinden.

[...]

Enige wat je dus hoeft te doen is een zip te downloaden, dit op je sd kaart te zetten en de telefoon in fastboot op te starten. Hij zal dan automatisch de software installeren. De telefoon krijgt wel een wipe. De software is dan een stock 2.1 rom!

Succes!
Ik heb hem ondertussen weggebracht voor reparatie. Hij is in de winkel door een reperatiemedewerker geflasht naar de laatste 2.2. Maar dat heeft dus helemaal niets verholpen :/ Hij gaat nu terug voor garantie/verzekering en zie wel wat eruit komt :/ Jammer genoeg heb ik nu dus geen internet en dergelijke meer :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64

Josh64

iOS aangedreven

Huntard schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Bedankt voor de info. Dit zou dus de oplossing kunnen zijn voor Josh64.
Heb opeens weer genoeg ruimte dus voorlopig niet nodig. Heb hem onder de favorieten opgeslagen mocht het nodig zijn ;-) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Misschien dat iemand het volgende probleem al wel eens gehad heeft, en hopelijk opgelost:
Het volgende probleem heb ik alleen als ik mijn vriendin probeer te smsen. Ik druk op send en dan na een seconde of 10 krijg ik de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Open ik het bericht en verstuur hem dan opnieuw dan gaat het wel goed.

Ik heb al het standaard programma gebruikt om sms te versturen, maar ook handsent. Ik denk dus dat er iets mis gaat om de sms van mijn telefoon naar de centrale te versturen.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

psyy138

blackbulls.nl

ik heb soms dat mijn legend opeens heel traag gaat doen en dat vind ik niet leuk :(
zijn er dingen om dat te verkomen ? ik zie dan dat mijn processor naar 100% gaat,
ik gebruik oa pro launcher , geen rom heb heb ook niet geroot en ben ik ook niet van plan.
ik draai 2.2. ook gebruik ik task killer.

als je meer informatie nodig hebt vertel het me aub.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
psyy138 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:06:
ik heb soms dat mijn legend opeens heel traag gaat doen en dat vind ik niet leuk :(
zijn er dingen om dat te verkomen ? ik zie dan dat mijn processor naar 100% gaat,
ik gebruik oa pro launcher , geen rom heb heb ook niet geroot en ben ik ook niet van plan.
ik draai 2.2. ook gebruik ik task killer.

als je meer informatie nodig hebt vertel het me aub.
Allereerst zou ik die task killer eraf gooien, dat is echt niet nodig. Maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ten tweede, dit klinkt als het bekende "debug" probleem. Ga naar Instellingen -> Applicaties -> Ontwikkeling -> USB-foutopsporing aanvinken. Dat zou het probleem moeten verhelpen.

Veel plezier verder met je Legend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Huntard schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:13:
[...]

Allereerst zou ik die task killer eraf gooien, dat is echt niet nodig. Maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ten tweede, dit klinkt als het bekende "debug" probleem. Ga naar Instellingen -> Applicaties -> Ontwikkeling -> USB-foutopsporing aanvinken. Dat zou het probleem moeten verhelpen.

dit gebeurd ongeveer 2-3 keer per dag ? dus ook niet altijd. ik zal is proberen ;) hangt nu in de oplader

alvast bedankt

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Waarom zou je een taskkiller eraf gooien, feit is dat je telefoon een stuk sneller is vooral bij de tragere Androids door taken handmatig om de zoveel tijd even te sluiten. Vooral als je de market of google maps hebt gebruik, loont het de moeite. Telefoon is sneller en de accu gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

n00bs schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:
Waarom zou je een taskkiller eraf gooien, feit is dat je telefoon een stuk sneller is vooral bij de tragere Androids door taken handmatig om de zoveel tijd even te sluiten. Vooral als je de market of google maps hebt gebruik, loont het de moeite. Telefoon is sneller en de accu gaat langer mee.
Dit was met 2.1 misschien zo, maar meerdere tests met 2.2 en nieuwer geven aan dat taskkillers juist vertragen omdat Android het prima zelf regelt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
kraats schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:34:
[...]
Dit was met 2.1 misschien zo, maar meerdere tests met 2.2 en nieuwer geven aan dat taskkillers juist vertragen omdat Android het prima zelf regelt.
ik heb geen actieve taskkiller, alleen een programma met een widget waarmee ik in 1 keer alle actieve (niet essentiële) applicaties kan afsluiten. Dit is vooral handig als een bepaald programma even niet goed meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kraats schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:34:
[...]
Ik kan je zeggen dat dit niet waar is. Naar mate er meer apps gestart zijn geweest, blijft dit ook bij 2.2. in het geheugen aanwezig. Ook al staan ze te idlen, blijft het werkgeheugen gereserveerd, zodat je deze apps weer snel kan starten. De CPU belasting en mem. belasting is dus niet 0! en wanneer je nieuwe apps erna start, functioneren deze trager (evenals door de schermen scrollen) dan wanneer deze apps volledig uit het geheugen zijn.

Je kan wel wachten tot je een ons weegt tot alle resources daadwerkelijk vrijgegeven worden, maar een stuk makkelijker is gewoon 1 knop op je desktopje (wat ik zelf heb) en alle tasks killen. Ik heb natuurlijk een exclusion list aangemaakt en dit werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

[Jules]

Confusion in confusion

ge-flopt schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:49:
Misschien dat iemand het volgende probleem al wel eens gehad heeft, en hopelijk opgelost:
Het volgende probleem heb ik alleen als ik mijn vriendin probeer te smsen. Ik druk op send en dan na een seconde of 10 krijg ik de melding dat het bericht niet verzonden kan worden. Open ik het bericht en verstuur hem dan opnieuw dan gaat het wel goed.

Ik heb al het standaard programma gebruikt om sms te versturen, maar ook handsent. Ik denk dus dat er iets mis gaat om de sms van mijn telefoon naar de centrale te versturen.

Dit 'probleem' heb ik ook, maar dan alleen als ik een sms'je naar de andere kant van de planeet wil versturen. Zolang het sms'je in NL blijft gebeurt me dit nooit.
Vindt het niet zo'n ramp; zoveel sms ik toch niet naar het buitenland; daar gebruik ik whatsapp voor. :)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
[Jules] schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:32:
[...]

Dit 'probleem' heb ik ook, maar dan alleen als ik een sms'je naar de andere kant van de planeet wil versturen. Zolang het sms'je in NL blijft gebeurt me dit nooit.
Vindt het niet zo'n ramp; zoveel sms ik toch niet naar het buitenland; daar gebruik ik whatsapp voor. :)
Ik heb het zelfs als de telefoon van mijn vriendin naast die van mij ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

[...]

het heeft allemaal gewerkt maar klopt het dat je batterij nu VEEL sneller leeg gaat? kan er nu maar een halve dag mee leven :'(

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
psyy138 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:20:
het heeft allemaal gewerkt maar klopt het dat je batterij nu VEEL sneller leeg gaat? kan er nu maar een halve dag mee leven :'(
Ik heb daar persoonlijk geen last van. Ook van anderen heb ik niet gehoord dat hij na dat USB-foutopsporing aanzetten sneller leeg raakt. Dus ik kan je hierbij helaas niet adviseren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik kan nooit een goede GPS fix krijgen. Het duurt soms wel een kwartier, als hij al uberhaupt verbinding krijgt met een satelliet. Iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen / verbeteren?

Ik heb hem geroot, en draai CM7 nightly build 25. Maar voor het rooten had ik hier ook al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Huntard schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Ik heb daar persoonlijk geen last van. Ook van anderen heb ik niet gehoord dat hij na dat USB-foutopsporing aanzetten sneller leeg raakt. Dus ik kan je hierbij helaas niet adviseren. :(
dan zal het vast ergens bij mij liggen,, ff verder zoeken dan.
bedankt voor het commentaar :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik zat net even uit te proberen met de accu en volgens mij komt het door wifi . In 2 minuten van 85% naar 83 % dat is toch nie normaal, of hoort dat zo ? En dan zit ik ondertussen dit te typen en te doen en dan blijft die op 83% klopt de percentage niet van simiclock of is het gwn raar ?
Thanks

EDIT:
na vanacht is mijn batterij ook van 80% waar die gestopt was naar gisteren, toen ik vanochtend tot verbazing keek had ik nog maar 30% over. Als dit zo verder gaat weet ik het ook niet meer, vind het maar raar.
8)7 :?

EDIT:: opgelost het lag aan launcher pro

[ Voor 31% gewijzigd door psyy138 op 22-03-2011 11:27 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
acidd91 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:35:
Ik kan nooit een goede GPS fix krijgen. Het duurt soms wel een kwartier, als hij al uberhaupt verbinding krijgt met een satelliet. Iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen / verbeteren?

Ik heb hem geroot, en draai CM7 nightly build 25. Maar voor het rooten had ik hier ook al last van.
Dit is n cm7 probleem, er zijn geen 2.3 drivers voor de gps. Dus zolang htc geen officiële 2.3 rom uitbrengt voor de legend (wat nooit zal gebeuren) zal de gps niet werken. Na t opnieuw flashen van
De radio vindt hij wel m'n plek maar doet t niet goed. Hardloop apps registeren 7 kilometer als 4, dan weer als#, totaal onbetrouwbaar.
Zie voor meer info t cm7 topic op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
dat gps probleem herken ik dus echt niet. Ik gebruik hem regelmatig als navigatie in de auto op cm7 nightly builds en daar werkt hij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De GPS is wel nauwkeurig, maar het verkrijgen van een fix is soms wel erg problematisch! ook trouwens op een Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Irminsul schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:18:
[...]

Dit is n cm7 probleem, er zijn geen 2.3 drivers voor de gps. Dus zolang htc geen officiële 2.3 rom uitbrengt voor de legend (wat nooit zal gebeuren) zal de gps niet werken. Na t opnieuw flashen van
De radio vindt hij wel m'n plek maar doet t niet goed. Hardloop apps registeren 7 kilometer als 4, dan weer als#, totaal onbetrouwbaar.
Zie voor meer info t cm7 topic op xda
Erhm, bij mijn Legend werkt de GPS gewoon goed. Ik draai ook CM7 vanaf het begin al en heb nooit problemen gehad. Klopt dus niet echt wat je hier zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Cobesz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Erhm, bij mijn Legend werkt de GPS gewoon goed. Ik draai ook CM7 vanaf het begin al en heb nooit problemen gehad. Klopt dus niet echt wat je hier zegt.
Het klopt wel, alleen komt het niet bij iedereen naar voren :)

"Oplossing" die ik gebruik: gpsfix 1 keer laten draaien (kan lang duren). Daarna heb ik gewoon gps fix in CM7. Nadeel is wel dat ik dit na het opnieuw opstarten opnieuw moet laten draaien, want dan ben ik m'n gps fix weer kwijt.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
(jarig!)
Ik heb wat problemen met m'n nieuwe SDkaart. Heb er nu eentej van 8 gigabyte, echter zegt hij nu minimaal 1 keer per dag "SD-kaart onverwachts verwijderd" En dan doet dus geen enkel programma wat op m'n SD staat meer iets... Enigst remedie is opnieuw opstarten maar dat lijkt me niet zo als het hoort...

Iemand die dit bekend voor komt en een evt. fix heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Weet je zeker dat die sd kaart wel helemaal goed is? Misschien je oude kaartje er eens instoppen en kijken of je het dan nog hebt? Want als dat niet zo is dan ligt het eerder aan je sd kaartje dan aan je toestel.

Heb zelf vorige week een 16gb kaartje gekocht ipv het 8gb kaartje wat ik erbij kreeg en alles loopt wel sneller merk ik. Toch wel vreemd want je zou zeggen dat class2 of class4 niet zoveel verschil maakt in een telefoon. Vreemde is dan wel weer dat ik mijn 8gb kaartje met 10mbps dingen kon kopiëren en dat mijn 16gb kaartje maar 1~2mbps haalt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
Fiorano schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:43:
Ik heb wat problemen met m'n nieuwe SDkaart. Heb er nu eentej van 8 gigabyte, echter zegt hij nu minimaal 1 keer per dag "SD-kaart onverwachts verwijderd" En dan doet dus geen enkel programma wat op m'n SD staat meer iets... Enigst remedie is opnieuw opstarten maar dat lijkt me niet zo als het hoort...

Iemand die dit bekend voor komt en een evt. fix heeft?
Kun je niet via "Menu --> Instellingen --> Opslagruimte --> SD-kaart koppelen" je sd-kaart weer koppelen? Scheelt je in ieder geval opnieuw opstarten als dat zou werken.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dit moment een uptime van 93 dagen op mijn Legend. En hij is nog net zo snel als toen ik hem 3 maanden geleden voor het laatst opgestart heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier iets zwaar irritants. Sinds een paar dagen als ik ga bellen gaat meteen het scherm uit. Kan dan ook niet een gesprek beëindigen... De bewegingssensor ligt het niet aan. Deze heb ik zowel aan als uit getest en dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Cobesz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:08:
[...]

De developer beschrijft het probleem op deze manier. Heel veel mensen ondervinden problemen t klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ManiacsHouse schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:51:
Hier iets zwaar irritants. Sinds een paar dagen als ik ga bellen gaat meteen het scherm uit. Kan dan ook niet een gesprek beëindigen... De bewegingssensor ligt het niet aan. Deze heb ik zowel aan als uit getest en dat helpt niet.
Ook gehad, accu eruit trekken en erop nieuw in en alles is weer goed :P
en controleer even de updates van bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
ge-flopt schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:49:

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke provider zit jij en zij?
Vodafone hier in de randstad heeft een lage dekking, heb vaak genoeg dat ik mensen geen SMS kan versturen en dus zoals jij zegt een melding krijg.

T-mobile is ook een drama om iets heen te sturen omdat die mensen sowieso nooit dekking hebben :+

Probleem je SIM kaart eens in een andere telefoon, werkt dit wel? dan nieuwe SIM kaart aanvragen, misschien incompatible versie SIM met jouw telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Bij mij wil het ook weleens voorkomen, maar ik negeer het gewoon en dan wordt het smsje vanzelf verstuurd. Je kan het forcen door op de melding in te gaan, maar bij mij regelt de telefoon het vanzelf wel. Het gebeurt bij mij alleen als ik slecht bereik heb, of als het te druk is op het netwerk, bijv. met Koninginnedag op Museumplein.

Overigens: als je die melding krijgt dan betekent dat het ergens in het verzenden fout gaat (tussen jouw telefoon en Vodafone), en niet bij de ontvanger. Als het bij de ontvanger fout gaat, dan kan je dat zien in het afleverbericht (indien je dit aan hebt staan).

NOSIG

Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.