Werkt bij mij niet... Ook al fabrieksinstellingen gedaan. Enige manier om scherm te krijgen tijdens bellen is heel snel met mijn vinger schuin over het scherm te glijden/tikken... Heel vaag dit.n00bs schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:00:
[...]
Ook gehad, accu eruit trekken en erop nieuw in en alles is weer goed
en controleer even de updates van bepaalde apps.
Ik was net even aanhet internetten met de stroom erop, valt ie zomaar uit met een knipperend rood ledje? Dit normaal constant rood is als hij oplaadt..
Op internet lees ik vershillende verhalen. Een volledig lege batterij, een kapotte batterij en een kapotte telefoon? Wat is het?
Op internet lees ik vershillende verhalen. Een volledig lege batterij, een kapotte batterij en een kapotte telefoon? Wat is het?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Kapotte telefoon lijkt me makkelijk te controleren: doet 'ie het nog?
Is knipperend rood ook niet als hij bijna leeg is? Misschien zat de stroomkabel er aan een kant niet goed in.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Nee, hij knipperde langzamer dan als hij gewoonlijk bijna leeg is, en hij wilde niet meer starten.jacobras schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:17:
Kapotte telefoon lijkt me makkelijk te controleren: doet 'ie het nog?Is knipperend rood ook niet als hij bijna leeg is? Misschien zat de stroomkabel er aan een kant niet goed in.
Maar nu is het ledje weer normaal rood. Blijkbaar was ie zo leeg geraakt door wifi gebruik tijdens dat ie aan de stroom zat dat ik er helemaal niks meer mee kon
Een klein probleem waar ik via Google niets over kan vinden: Ik heb 2 contactpersonen met hetzelfde telefoonnummer. Als ik vanaf dat nummer wordt gebeld, zie ik altijd de (alfabetisch) eerste naam, terwijl ik de tweede wil zien.
Op mijn Nokia kon ik dit veranderen door een * voor of achter het nummer te zetten. Dan kon ik het nummer nog wel gewoon bellen, maar werd het nummer niet herkend bij een binnenkomend gesprek.
Is er in Android ook zo'n mogelijkheid? (de namen aanpassen is in dit geval geen optie)
Op mijn Nokia kon ik dit veranderen door een * voor of achter het nummer te zetten. Dan kon ik het nummer nog wel gewoon bellen, maar werd het nummer niet herkend bij een binnenkomend gesprek.
Is er in Android ook zo'n mogelijkheid? (de namen aanpassen is in dit geval geen optie)
Achternaam eerst? Misschien dat je wat kan aanpassen in de volgorde van die namen...
Ik ga vanmiddag mijn Legend weer ophalen
Hij is gerepareerd
Ik ga vanmiddag mijn Legend weer ophalen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De ene vermelding is "ICE" en vanwege internationale conventies wil ik die natuurlijk niet aanpassen. En voor- en achternaam (en bijnaam) zitten allemaal later in het alfabet.Touchdomex schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:03:
Achternaam eerst? Misschien dat je wat kan aanpassen in de volgorde van die namen...
Daarom is het aanpassen van de naam helaas geen optie.
Ik heb het ook zo maar krijg het gewone contact als melding. Dat contact is een Googlecontact. En mijn ICE staat als sim contact opgeslagen. Wellicht dat dat een oplossing is?KifArU schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:02:
Een klein probleem waar ik via Google niets over kan vinden: Ik heb 2 contactpersonen met hetzelfde telefoonnummer. Als ik vanaf dat nummer wordt gebeld, zie ik altijd de (alfabetisch) eerste naam, terwijl ik de tweede wil zien.
Dat is in ieder geval voorlopig een oplossing. Thanks!jellydaddy schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:49:
[...]
Ik heb het ook zo maar krijg het gewone contact als melding. Dat contact is een Googlecontact. En mijn ICE staat als sim contact opgeslagen. Wellicht dat dat een oplossing is?
En als iemand een definitieve oplossing weet: graag.
De HTC Legend van een vriend van me geeft sinds vanochtend 'veilige modus' aan, what to do?
Op de FAQ van HTC zelf vind ik alleen dit:
Q. Ik kan m’n telefoon niet inschakelen, of start herhaaldelijk opnieuw op tijdens opstarten?
Druk op de toets OPROEP en houd de MENU-toets in terwijl het systeem opstart naar het Startscherm.
De melding Veilige modus staat linksonder in beeld. In de Veilige modus worden toepassingen van derden niet uitgevoerd, zodat je de telefoon normaal kunt opstarten om eventueel toepassingen te verwijderen die onlangs zijn geïnstalleerd, of die ervoor zorgen dat de telefoon niet meer correct kan opstarten.
Aan en uitzetten werkt niet? Hij heeft ook geen idee hoe of wat hij in 'veilige modus' is komen te staan...
En dit is best wel zuur aangezien we vrijdag naar IJsland gaan
Q. Ik kan m’n telefoon niet inschakelen, of start herhaaldelijk opnieuw op tijdens opstarten?
Druk op de toets OPROEP en houd de MENU-toets in terwijl het systeem opstart naar het Startscherm.
De melding Veilige modus staat linksonder in beeld. In de Veilige modus worden toepassingen van derden niet uitgevoerd, zodat je de telefoon normaal kunt opstarten om eventueel toepassingen te verwijderen die onlangs zijn geïnstalleerd, of die ervoor zorgen dat de telefoon niet meer correct kan opstarten.
Aan en uitzetten werkt niet? Hij heeft ook geen idee hoe of wat hij in 'veilige modus' is komen te staan...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat ik heb gedaan is een contact gemaakt "ICE => call [naam van degene die gebeld moet worden]"KifArU schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:37:
[...]
Dat is in ieder geval voorlopig een oplossing. Thanks!
En als iemand een definitieve oplossing weet: graag.
Zie je de naam nooit als je door dat nummer gebeld wordt, maar kunnen hulpdiensten wel de juiste persoon bereiken.
Iemand?CLB schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:00:
De HTC Legend van een vriend van me geeft sinds vanochtend 'veilige modus' aan, what to do?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Baal wel dat de nieuwe Firefox browser niet voor de Legend beschikbaar is :<. De laatste tijd merk ik steeds vaker dat sommige apps niet op de Legend beschikbaar zijn, jammer!
Dat is denk ik puur de resolutie. Volgens mij hebben meer mensen een toestel met 800x480 reso dan een 480x320Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:53:
Baal wel dat de nieuwe Firefox browser niet voor de Legend beschikbaar is :<. De laatste tijd merk ik steeds vaker dat sommige apps niet op de Legend beschikbaar zijn, jammer!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik wilde ook al deze homescreen replacement halen, maar die werkt ook al niet op de Legend. Er zijn geen work arounds hiervoor? Ik weet niks van dat rooten ofzo, maar daarmee kan je de resolutie zeker niet aanpassen?
Voor zover ik weet is daar niets aan te doen. Is pure luiheid eigenlijk van de makers van de app die maar voor 1 resolutie ontwikkelen...Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:57:
Ik wilde ook al deze homescreen replacement halen, maar die werkt ook al niet op de Legend. Er zijn geen work arounds hiervoor? Ik weet niks van dat rooten ofzo, maar daarmee kan je de resolutie zeker niet aanpassen?
Verwijderd
Ok tnx. Is er misschien een andere browser waarmee ik (makkelijk) mijn favorieten van desktop Firefox op m'n mobiel kan krijgen?
Blijkbaar ligt het niet aan de resolutie maar aan de processor. Firefox 4 for Android heeft minimaal een ARMv7 processor nodig. De Legend heeft een ARMv6 processor.Touchdomex schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:00:
[...]
Voor zover ik weet is daar niets aan te doen. Is pure luiheid eigenlijk van de makers van de app die maar voor 1 resolutie ontwikkelen...
Bron: http://www.tomsguide.com/...b-browser,news-10654.html
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb me helemaal suf gezocht op internet, maar geen oplossing gevonden.
Zwaar irritant probleem: de mobiele internet (3g) verbinding op mn Legend valt heel vaak spontaan uit. Gevolg is dat ik Whatsapp berichtjes e.d. misloop. Enige manier om het weer aan de praat te krijgen is door flightmodus of dataconnectie uit/aan te zetten. Erg irritant dus. Ik wil gewoon permanent verbinding hebben.
(p.s. Het ligt niet aan het netwerk want in een ander toestel doet mobiel internet het prima en valt het nooit weg. Probleem zit dus echt in de Legend zelf.)
Hebben meer mensen hier last van? Is er een oplosing voor?
Zwaar irritant probleem: de mobiele internet (3g) verbinding op mn Legend valt heel vaak spontaan uit. Gevolg is dat ik Whatsapp berichtjes e.d. misloop. Enige manier om het weer aan de praat te krijgen is door flightmodus of dataconnectie uit/aan te zetten. Erg irritant dus. Ik wil gewoon permanent verbinding hebben.
(p.s. Het ligt niet aan het netwerk want in een ander toestel doet mobiel internet het prima en valt het nooit weg. Probleem zit dus echt in de Legend zelf.)
check je instellingen van de telefoon. Dit is simpelweg iets wat je zelf kan in- en uitschakelen. Misschien de handleiding een keer doorlezen.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:21:
Vraagje:
Ik heb om die reden nu voor de 2e keer mijn telefoon opgestuurd. Had er heel erg veel last van (6 a 7 keer per uur resetten) Simkaart werkt inderdaad ook gewoon in andere 3G/HSDPA telefoon. Probleem bleef daarentegen bestaan en niet opgelost....Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:21:
Vraagje:
Verwijderd
Wat bedoel je met "check je instellingen"? Alles onder mobile network settings staat goed ingeschakeld/aangevinkd. Ik heb de apn helemaal volgens de handleiding van de provider ingesteld. Lijkt me dat het daar dus niet aan ligt.n00bs schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:48:
[...]
check je instellingen van de telefoon. Dit is simpelweg iets wat je zelf kan in- en uitschakelen. Misschien de handleiding een keer doorlezen.
Doel je nog op een andere instelling die ik over het hoofd zie?
Welke provider heb je? Kloppen je instellingen? Al naar de winkel geweest om alles te controleren?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:13:
[...]
Wat bedoel je met "check je instellingen"? Alles onder mobile network settings staat goed ingeschakeld/aangevinkd. Ik heb de apn helemaal volgens de handleiding van de provider ingesteld. Lijkt me dat het daar dus niet aan ligt.
Doel je nog op een andere instelling die ik over het hoofd zie?
Verwijderd
Telfort.Touchdomex schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Welke provider heb je? Kloppen je instellingen? Al naar de winkel geweest om alles te controleren?
Netwerk (apn) instellingen helemaal conform de handleiding die Telfort op hun website heeft staan: Data roaming staat aangevinkd, etc.
Ik ben nog niet naar een winkel geweest.
Let wel: het internet doet het prima. Alleen het valt dus van tijd tot tijd zomaar uit en dan moet je het weer handmatig opstarten, wat gewoon k$t is.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 13:19 ]
Ga eens bij de winkel langs en leg je klacht uit. Ik heb dat ook gedaan en het enige wat ze konden doen is het ding opsturen naar HTC. HTC heeft hem toen "gerepareerd" en weer terug gestuurd. Het probleem bleef daarentegen...Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:16:
[...]
Telfort.
Netwerk (apn) instellingen helemaal conform de handleiding die Telfort op hun website heeft staan: Data roaming staat aangevinkd, etc.
Ik ben nog niet naar een winkel geweest.
Let wel: het internet doet het prima. Alleen het valt dus van tijd tot tijd zomaar uit en dan moet je het weer handmatig opstarten, wat gewoon k$t is.
Hier hetzelfde probleem met een HTC Legend en dataverbinding die wegvalt.
Gelukkig niet vaak: 1x per week misschien.
Op dat moment dus geen enkele dataverbinding meer (bellen kan wel).
Even vliegtuigmodus aan en weer uitzetten en weer een dataverbinding.
provider: Vodafone
Gelukkig niet vaak: 1x per week misschien.
Op dat moment dus geen enkele dataverbinding meer (bellen kan wel).
Even vliegtuigmodus aan en weer uitzetten en weer een dataverbinding.
provider: Vodafone
Wat ik mij afvraag is het volgende.
Mijn Legend is voorzien van alle laatste updates. Als ik nu terug wil naar de fabrieksinstellingen, moeten dan ook weer alle updates, zoals Froyo, worden geïnstalleerd?
Mijn Legend is voorzien van alle laatste updates. Als ik nu terug wil naar de fabrieksinstellingen, moeten dan ook weer alle updates, zoals Froyo, worden geïnstalleerd?
Nee, alleen alle instellingen die je persoonlijk gemaakt hebt zullen verdwijnen. De firmware die erop staat zal hetzelfde blijven.RicoK schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:00:
Wat ik mij afvraag is het volgende.
De tijd op mijn HTC legend klopt niet helemaal.
Ik heb ingesteld dat automatisch de tijd opgehaald wordt; GMT+2 (zomertijd).
Maar hij loopt exact 2 minuten achter op de werkelijke tijd (bijv 2 minuten achter op treintijd, maar ook bijv. op teletekst, en teletekst is gewoon echt de werkelijke tijd, en dus ook 2 minuten achter op de tijd op mijn laptop, die ook gewoon automatisch wordt opgehaald).
Het irriteert mij dat de automatisch opgehaalde tijd op mijn telefoon dus niet klopt en 2 minuten achterloopt.
Hoe kan dit? Hoe los ik het op?
Ik kan natuurlijk handmatig de tijd instellen, maar dat wil ik dan weer niet. Ik wil gewoon dat het automatisch gebeurt... maar dan wel goed! 2 minuten vind ik toch echt te veel. Ik heb niet het idee dat het altijd zo geweest is, ik heb de telefoon nu een jaar en het valt me eigenlijk pas sinds een week op.... (wellicht dat het daarvoor ook was en ik het gewoon nooit heb gezien... maar ik denk het niet)
Maar hij loopt exact 2 minuten achter op de werkelijke tijd (bijv 2 minuten achter op treintijd, maar ook bijv. op teletekst, en teletekst is gewoon echt de werkelijke tijd, en dus ook 2 minuten achter op de tijd op mijn laptop, die ook gewoon automatisch wordt opgehaald).
Het irriteert mij dat de automatisch opgehaalde tijd op mijn telefoon dus niet klopt en 2 minuten achterloopt.
Ik kan natuurlijk handmatig de tijd instellen, maar dat wil ik dan weer niet. Ik wil gewoon dat het automatisch gebeurt... maar dan wel goed! 2 minuten vind ik toch echt te veel. Ik heb niet het idee dat het altijd zo geweest is, ik heb de telefoon nu een jaar en het valt me eigenlijk pas sinds een week op.... (wellicht dat het daarvoor ook was en ik het gewoon nooit heb gezien... maar ik denk het niet)
Die tijd komt volgens mij van de zendmast van je provider. Welke provider heb je? Ik vind het ook wel naar als het niet klopt. Bij mijn Desire HD blijft hij ook verlopen. Je kunt je toestel wel rooten en een programma als Micro Second gebruiken die via NTP de juiste tijd ophaalt.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
lol nou je het zegt, ik zie ook dat mijn klok 2 minuten achterlooptFlorine schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:15:
De tijd op mijn HTC legend klopt niet helemaal.

Mijn klok loopt exact gelijk met laptop en werk-pc 
Alhoewel die van de HTC Sense interface iets van 8 seconden achterloopt op die andere die bovenaan staat.
Die bovenaan verspringt op hetzelfde moment als mijn laptop.
Alhoewel die van de HTC Sense interface iets van 8 seconden achterloopt op die andere die bovenaan staat.
Die bovenaan verspringt op hetzelfde moment als mijn laptop.
[ Voor 61% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2011 15:55 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn legend. Zit btw ook bij Telfort.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:21:
Vraagje:
Soms ben ik de hele dag door bezig mijn internet weer aan te zetten. Andere dagen hoeft het nooit.
misschien ligt het aan de combinatie legend/telfort
mijn tijd loopt ook exact gelijk met mijn zender gestuurde klok die hier hangt.
(heb je geen andere ROM erop staan waar het aan kan liggen?)
(heb je geen andere ROM erop staan waar het aan kan liggen?)
Ik heb alle niet automatisch verspringende klokken thuis mooi op zomertijd gezet totdat ik erachter kwam dat de klok 2 minuten achterloopt. Misschien een timeserver die niet helemaal prima is? Geen idee of je kan veranderen met welke server gesynchroniseerd moet worden.
Ik heb een vraagje: heeft iemand hier ervaring met koptelefoons met een afstandsbediening en mic in het snoer? Bijna allemaal claimen ze te werken met iPod, iPhone, iEtcetera, maar nooit iets over Android.
Zou iemand die hier gebruik van maakt mij kunnen vertellen of Android ook wordt ondersteund?
Zou iemand die hier gebruik van maakt mij kunnen vertellen of Android ook wordt ondersteund?
Ja hoor, is vrij standaard allemaal. Gewoon plug met 4 contacten.Framoes schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:38:
Ik heb een vraagje: heeft iemand hier ervaring met koptelefoons met een afstandsbediening en mic in het snoer? Bijna allemaal claimen ze te werken met iPod, iPhone, iEtcetera, maar nooit iets over Android.
Microfoon zal zeker werken, afstandsbediening weet ik minder over.
Verwijderd
Volgensmij heb ik mijn legend zojuist gebricked.
Unbranded Legend, eerder geroot, daarna ge-unroot om 2.2 update te draaien. Onlangs launcherpro geinstalleerd. Vanmiddag reageerde hij wat traag waarop ik mn legend opnieuw opstartte. Kwam direct in het boot-screen, waarna ik niks meer kon. Kan niet meer door het menu scrollen, volume knoppen reageren niet, power knop reageert niet.
Legend PVT SHIP S-ON
HBOOT-1.01.0000
MICROP-0816
TOUCH PANEL_SYN7_0103
RADIO-7.13.35.05
Wat nu, is mijn telefoon dood? Of is hier nog wat aan te doen?
Unbranded Legend, eerder geroot, daarna ge-unroot om 2.2 update te draaien. Onlangs launcherpro geinstalleerd. Vanmiddag reageerde hij wat traag waarop ik mn legend opnieuw opstartte. Kwam direct in het boot-screen, waarna ik niks meer kon. Kan niet meer door het menu scrollen, volume knoppen reageren niet, power knop reageert niet.
Legend PVT SHIP S-ON
HBOOT-1.01.0000
MICROP-0816
TOUCH PANEL_SYN7_0103
RADIO-7.13.35.05
Wat nu, is mijn telefoon dood? Of is hier nog wat aan te doen?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 18:06 . Reden: typo ]
Iemand bekend met het fenomeen:
HTTP Error Code 423
heb er al meer dan een maand last van en ik kan gewoon niks.. 2x op gestuurd voor reparatie zonder enige voortgang...
kan iemand me helpen?!
HTTP Error Code 423
kan iemand me helpen?!
@S.D.: HTTP 423 is volgens AskApache een gelockte resource, maar waar krijg je die melding?
Ik zit nu bij Telfort en krijg internet niet werkend. Niet via de instellingen uit dit topic, noch met de instellingen van de TF website.
Iemand die het werkend heeft en kan aangeven wat hij heeft ingesteld staan en hoeveel APN's zichtbaar zijn (ik heb er 2 staan, TF spot als actief en TF mms). Met Vodafone was het ook een hele klus om internet werkend te krijgen.
Iemand die het werkend heeft en kan aangeven wat hij heeft ingesteld staan en hoeveel APN's zichtbaar zijn (ik heb er 2 staan, TF spot als actief en TF mms). Met Vodafone was het ook een hele klus om internet werkend te krijgen.
Telfort zit op het kpn-netwerk. Je zult data roaming aan moeten zetten om te kunnen internetten. Heb je data roaming aangevinkt? En national data roaming?
[ Voor 10% gewijzigd door Fotogravinnetje op 06-04-2011 10:01 ]
Roaming heb ik uitstaan, volgens mij niet nodigFotogravinnetje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:59:
Telfort zit op het kpn-netwerk. Je zult data roaming aan moeten zetten om te kunnen internetten. Heb je data roaming aangevinkt? En national data roaming?
Ik zit ook bij telfort en ik moet data roaming echt aan hebben staan, anders kom ik niet op het internet (behalve natuurlijk via wifi). Zou natuurlijk kunnen liggen aan de leeftijd van mijn sim-kaart (jaar of 5 minstens), maar android ziet kpn als niet-eigen netwerk icm mijn telfort-sim. Ik schijn niet de enige te zijn die met een telfort-sim data roaming aan moet hebben om via het kpn-netwerk te kunnen internetten
Data roaming moet idd aan staan als je Provider anders is dan het Netwerk. Dus in geval van Telfort moet dat.
Dat Telfort onderdeel van KPN is tegenwoordig heeft daar niets mee te maken, zolang ze technisch gezien niet dezelfde identiteit hebben, is het roaming....
Dat Telfort onderdeel van KPN is tegenwoordig heeft daar niets mee te maken, zolang ze technisch gezien niet dezelfde identiteit hebben, is het roaming....
ok dankje. Helaas nog steeds geen internetFotogravinnetje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:03:
Ik zit ook bij telfort en ik moet data roaming echt aan hebben staan, anders kom ik niet op het internet (behalve natuurlijk via wifi). Zou natuurlijk kunnen liggen aan de leeftijd van mijn sim-kaart (jaar of 5 minstens), maar android ziet kpn als niet-eigen netwerk icm mijn telfort-sim. Ik schijn niet de enige te zijn die met een telfort-sim data roaming aan moet hebben om via het kpn-netwerk te kunnen internetten
Heb 2 AP's. 1 telfort spot (handmatig ingevoerd adh van hun site en deze actief gezet) en 1 tf MMS AP, die al automatisch correct ingesteld stond volgens de website, zonder de mogelijkheid deze aan te vinken.
Overigens staat er een R bij mijn GSM connectie (dekkingsmeter) sinds ik bij TF zit.
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 06-04-2011 11:43 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:13 ]
Controleer welke applicaties op de achtergrond draaien (gebruik een taskkiller). En/of reboot de telefoon, laadt hem vol. Kill all tasks en test. Blijft misschien je dataverbinding constant openstaan?Stevanov schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:53:
Sinds 2 weken ong is mijn batterij heel snel leeg, terwijl ik 'm echt amper gebruik.
Voorheen ging het snel als ik bijvoorbeeld een filmpje in de bus naar de hogeschool oid keek, en dan zag je dat ook terug in het verbruik, dan stond beeldscherm bovenaan als grootste verbruiker.
Maar sinds een tijdje is mn batterij vooral gebuikt door "mobiel standby", die nu as we speak op 53% van het verbruik op zich neemt. Vanochtend op 9 uur haalde ik de telefoon van de lader en nu inmiddels 14:50 is de batterij op 23%.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn, ik heb geen nieuwe programmas geinstalleerd en gebruik mijn telefoon de laatste tijd zelfs minder dan normaal, dus ik snap er ff niks van.
Als dit al geen uitsluitsel biedt, misschien de accu langzaam aan het sterven. Li-Ion accu's in telefoons gaan ook maar 1-2 jaar mee.
-
[ Voor 99% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:13 ]
Weet iemand een manier waarop ik binnenkomende bestanden via Bluetooth van PC naar de Legend direct naar de SD kaart kan zetten?
Ik wilde een cdtje in 1 mp3 overzetten naar de Legend maar halverwege gaf de telefoon aan dat er te weinig geheugen was. Aangezien er op de sdkaart nog voldoende geheugen vrij is ben ik op zoek gegaan naar een optie om een map te selecteren bij binnenkomst maar geen gevonden. Ook een search in de Android market was onsuccesvol en via google is het ook nog niet gelukt er een oplossing voor te vinden.
Ik wilde een cdtje in 1 mp3 overzetten naar de Legend maar halverwege gaf de telefoon aan dat er te weinig geheugen was. Aangezien er op de sdkaart nog voldoende geheugen vrij is ben ik op zoek gegaan naar een optie om een map te selecteren bij binnenkomst maar geen gevonden. Ook een search in de Android market was onsuccesvol en via google is het ook nog niet gelukt er een oplossing voor te vinden.
Bluetooth filetransfer doet afaik gewoon naar de SD kopieren. Die eens proberen? Wegens gebrek aan android kan ik dat niet zelf testen.
Handiger wel natuurlijk maar die heb je niet altijd voor handen he. Zoiets simpels als een map selecteren waar een bestand binnen moet komen via BT zou toch niet zo'n probleem moeten zijn.M a r c o schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:04:
je oplossing weet ik niet, maar is het niet handiger om je usb kabel voor zoiets even te gebruiken?
Ik heb nu bluetooth file transfer geinstalleerd en terwijl ik bestand verstuurde vanaf de pc gaf deze in ieder geval wel aan dat hij hem zend naar de map /mnt/sdcard/bluetooth. Even kijken of het bestand nu wel in zijn geheel aankomt.
Is er misschien een manier om stof onder je scherm eruit te halen? Bij mijn Legend begint er nu stof onder het scherm te komen rechts onder.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Sinds enige tijd werkt bij mij de locatiebepaling op basis van GSM masten niet meer. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik zit bij Vodafone, en locatiebepaling via Wifi of GPS werkt wel gewoon.
Via GSM als UMTS werkt het niet.
Verwijderd
Wellicht leuk om te weten over accu-verbruik.
Sinds vorige week ben ik van provider geswitcht. Namelijk van Vodafone, naar KPN.
Voorheen kon ik thuis, bij gemiddeld gebruik, makkelijk 2 dagen halen. Maar op mijn werk was iedere dag ongeveer 50-60% van de accu leeggetrokken, zonder iets te doen.
Nu, bij KPN gaat er maar zo'n 10% vanaf op één werkdag (zonder iets te doen).
Waarschijnlijk kostte het zoeken naar zendmasten behoorlijk veel energie...
Sinds vorige week ben ik van provider geswitcht. Namelijk van Vodafone, naar KPN.
Voorheen kon ik thuis, bij gemiddeld gebruik, makkelijk 2 dagen halen. Maar op mijn werk was iedere dag ongeveer 50-60% van de accu leeggetrokken, zonder iets te doen.
Ik kan dat beamen. Bij mij is mn batterijverbruik afhankelijk van mijn locatie. Op bepaalde plaatsen is het zo erg, dat mn batterij binnen 1 dag helemaal op is zonder iets erop te doen (telefoon switcht daar steeds tussen GPRS, Edge en UMTS).
Echter, ergens anders zit ik vlakbij een UMTS mast, en daar doe ik met gemak 2 dagen met de telefoon.
Echter, ergens anders zit ik vlakbij een UMTS mast, en daar doe ik met gemak 2 dagen met de telefoon.
NOSIG
Dit kan ik beamen, bij mij hetzelfde, ook Vodafone. Sinds de laatste Google Maps update ongeveer, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben. Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag, want dit is vrij irritant.DanTm schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:28:
Sinds enige tijd werkt bij mij de locatiebepaling op basis van GSM masten niet meer. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik heb ook problemen met de HTC Legend.. had ver weg in het begin van dit topic al eens gelezen over mensen waarbij het touchscreen niet altijd goed werkte.. de meldingen balk niet meer naar beneden kwam behalve op momenten uit zichzelf. Dat de meldingen balk niet naar beneden kom als ik dat wil is niet zo erg.. maar als hij bij iedere aanraking tijdens een sms of bericht type naar beneden komt maakt het typen vrijwel onmogelijk!
Hierbij komt ook nog wanneer mijn telefoon in zon slechte fase is ( nu al een week achter elkaar) dat hij de helft van de tijd niet meer meer van de scherm blokkering afgaat.. net of de touchscreen het niet doet? als ik dan ff batterij uit-in doe en opstart is er in het begin weer niets aan de hand, maar na de volgende schermblokkering begint de ellende weer! als de telefoon het eenmaal doet is er niets aan de hand en doen alle apps het goed.
wat kan ik hier aan doen.. ik las dat mensen de telefoon opstuurde en na 3 weken terug kregen zonder dat dit probleem verholpen is.. updaten iets anders?
thankksss wnt
Hierbij komt ook nog wanneer mijn telefoon in zon slechte fase is ( nu al een week achter elkaar) dat hij de helft van de tijd niet meer meer van de scherm blokkering afgaat.. net of de touchscreen het niet doet? als ik dan ff batterij uit-in doe en opstart is er in het begin weer niets aan de hand, maar na de volgende schermblokkering begint de ellende weer! als de telefoon het eenmaal doet is er niets aan de hand en doen alle apps het goed.
wat kan ik hier aan doen.. ik las dat mensen de telefoon opstuurde en na 3 weken terug kregen zonder dat dit probleem verholpen is.. updaten iets anders?
thankksss wnt
@hierboven: ik had dit probleem ook, opgestuurd naar htc (met probleem op n briefje erbij) na toen dagen telefoon terug met een nieuw scherm.
ik merk nu na iets meer dan een jaar dat mijn HOME toets wat ongevoeliger word.
als ik hem licht indruk (maar hij wel "klikt") dan doet hij niks, ik moet wat meer druk op de knop uitoefenen.
als ik hem licht indruk (maar hij wel "klikt") dan doet hij niks, ik moet wat meer druk op de knop uitoefenen.
@masterlijk545 Het lijkt té bizar voor woorden maar sinds vandaag heb ik exact hetzelfde probleem als jij... Voor de tweede keer begeeft t touchscreen van de legend het. Morgen maar weer bellen met HTC en m op laten halen. Wat een dramatische kwaliteit van die touchscreens, zodra het warm weer wordt begeven ze het! Was vorig jaar precies hetzelfde.
Even contact opnemen met HTC zelf. Dit probleem helaas 2x gehad, maar de laatste keer mijn telefoon gerepareerd en wel binnen een week terug gehad!masterlijk545 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:58:
Ik heb ook problemen met de HTC Legend.. had ver weg in het begin van dit topic al eens gelezen over mensen waarbij het touchscreen niet altijd goed werkte.. de meldingen balk niet meer naar beneden kwam behalve op momenten uit zichzelf. Dat de meldingen balk niet naar beneden kom als ik dat wil is niet zo erg.. maar als hij bij iedere aanraking tijdens een sms of bericht type naar beneden komt maakt het typen vrijwel onmogelijk!
thankksss wnt
Ik heb dat ook maar dan ook bij de Search knop. Op zich (nog) geen ramp, als je maar niet te nonchalant de knop indrukt. Over een tijdje komt er misschien toch een Sensation voor in de plaatsM a r c o schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:27:
NOSIG
Misschien domme vraag, maar ik zoek hoe ik vanuit de Legend zelf een backup van mijn data kan maken (telefoonnrs en SMS) op SD kaart. Echter weet ik dat dit in 2.1 nog kon en met 2.2 kan ik deze optie niet meer vinden 
Worden SMSjes en telnrs uberhaupt wel op het telefoongeheugen opgeslagen?
Deze optie: http://www.htc.com/nl/how...px?id=551&type=1&p_id=313 heb ik dus niet
Worden SMSjes en telnrs uberhaupt wel op het telefoongeheugen opgeslagen?
Deze optie: http://www.htc.com/nl/how...px?id=551&type=1&p_id=313 heb ik dus niet
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 26-04-2011 10:01 ]
oke meer mensen dus met het probleem... hoe kan je beste contact opnemen bellen mailen? en naar welk nummer/adres. ben niet handig ik zulke dingen! ik start nu mijn telefoon gewoon 10x per dag opnieuw op omdat hij dan voor een tijd redelijk goed meegaat...Irminsul schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:51:
@hierboven: ik had dit probleem ook, opgestuurd naar htc (met probleem op n briefje erbij) na toen dagen telefoon terug met een nieuw scherm.
Even bellen 0207157310, ik heb goede ervaringen met de service.masterlijk545 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:12:
[...]
oke meer mensen dus met het probleem... hoe kan je beste contact opnemen bellen mailen? en naar welk nummer/adres. ben niet handig ik zulke dingen! ik start nu mijn telefoon gewoon 10x per dag opnieuw op omdat hij dan voor een tijd redelijk goed meegaat...
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met de terug-toets, die gebruik ik namelijk vaker dan de home-toetsM a r c o schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:27:
Het zal wel slijtage zijn, hopelijk houdt ie het nog even vol want mn abbo loopt nog 1 jaar door.
Verwijderd
een lokal computerwinkel verkoopt hier de legend voor 249 euro in een actie
nu twijfel ik tussen deze legend en de nieuwe wildfire S, die ongeveer 260 euro zou kosten.
de legend is (of was vorig jaar) meer high-end dan de wildfire, is dit een aanleiding voor een kwaliteitsverschil met de wildfire S..
cpu is gelijk, wildfire s heeft meer geheugen, bluetooth 3.0 en android 2.3. verder zo goed als identiek
wat denken jullie?
nu twijfel ik tussen deze legend en de nieuwe wildfire S, die ongeveer 260 euro zou kosten.
de legend is (of was vorig jaar) meer high-end dan de wildfire, is dit een aanleiding voor een kwaliteitsverschil met de wildfire S..
cpu is gelijk, wildfire s heeft meer geheugen, bluetooth 3.0 en android 2.3. verder zo goed als identiek
wat denken jullie?
Als je custom Roms wilt draaien ga dan voor de Legend (hiermee kan je ook android 2.3 draaien)
Zo niet? Ga dan voor de Wildfire S
Zo niet? Ga dan voor de Wildfire S
Verwijderd
wat is het voordeel van custom roms en waarom zouden deze niet op een wildfire S geinstalleerd kunnen worden?
Het is niet dat ze niet geinstalleerd kunnen worden, maar de Wildfire S is nieuw, en de custom rom-makers kunnen pas nadat zij een toestel hebben aan de gang. Daarnaast staat HTC's nieuwe bootloader volgens mij ook op de Wildfire S, die eerst nog gekraakt zal moeten worden, voordat men aan custom roms kan beginnen.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:32:
wat is het voordeel van custom roms en waarom zouden deze niet op een wildfire S geinstalleerd kunnen worden?
Voordeel van custom roms is dat nieuwe versies van android vaak (sneller) komen, zo draai ik Android 2.3 op mijn Legend, die een tijdje geleden pas 2.2 kreeg, en helemaal geen 2.3 vanuit HTC krijgt. In zekere zin kun je kiezen wat jij graag op je telefoon wil: Ligt Sense je toch niet, dan neem je een rom zonder sense, en bijvoorbeeld met de Xperia Arc-schil (sinds kort mogelijk op de Legend
Daarnaast zijn er roms met bijvoorbeeld de MIUI schil (momenteel niet voor de Legend), die het complete uiterlijk van Android aanpassen.
Mocht je dus meer willen spelen, dan is de Legend een betere keuze, zoek je gewoon een mooie telefoon (met Sense), dan ben je bij de Wildfire S beter uit. Dat houdt dan wel in dat je nog even zal moeten wachten, aangezien ie nog niet verkocht wordt.
[ Voor 25% gewijzigd door Sorbo op 28-04-2011 18:39 ]
Beter kon het niet gezegd worden 
tevens kan je ook je processor overclocken en je interne geheugen uitbreiden als je je device kan rooten, dit zal voorlopig nog niet kunnen met de Wildfire S
tevens kan je ook je processor overclocken en je interne geheugen uitbreiden als je je device kan rooten, dit zal voorlopig nog niet kunnen met de Wildfire S
Verwijderd
maw, de legend is al redelijk goed uitgeperst door "gekraakte" software en dan is de wildfire s op lange termijn misschien een betere keuze (tenminste als ze er in slagen door die bootloader te geraken)Sorbo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:37:
[...]
Het is niet dat ze niet geinstalleerd kunnen worden, maar de Wildfire S is nieuw, en de custom rom-makers kunnen pas nadat zij een toestel hebben aan de gang. Daarnaast staat HTC's nieuwe bootloader volgens mij ook op de Wildfire S, die eerst nog gekraakt zal moeten worden, voordat men aan custom roms kan beginnen.
Voordeel van custom roms is dat nieuwe versies van android vaak (sneller) komen, zo draai ik Android 2.3 op mijn Legend, die een tijdje geleden pas 2.2 kreeg, en helemaal geen 2.3 vanuit HTC krijgt. In zekere zin kun je kiezen wat jij graag op je telefoon wil: Ligt Sense je toch niet, dan neem je een rom zonder sense, en bijvoorbeeld met de Xperia Arc-schil (sinds kort mogelijk op de Legend).
Daarnaast zijn er roms met bijvoorbeeld de MIUI schil (momenteel niet voor de Legend), die het complete uiterlijk van Android aanpassen.
Mocht je dus meer willen spelen, dan is de Legend een betere keuze, zoek je gewoon een mooie telefoon (met Sense), dan ben je bij de Wildfire S beter uit. Dat houdt dan wel in dat je nog even zal moeten wachten, aangezien ie nog niet verkocht wordt.
ik heb geduld, m'n huidige foon gaat al 5j mee
en daarom zal ik eerst ook gewoon moeten raken aan de nieuwe smartphones en hun functies vóór ik alles begin aan te passen. voorlopig zie ik me zo'n nieuwe foon nog niet "rooten" meteen na aankoop
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 19:26 ]
Dan zal ik als ik jou was voor een Wildfire S gaan, of misschien iets als de normale Galaxy S? Die zal tegen die tijd niet veel qua prijs schelen denk ik.
Verwijderd
ik heb het niet zo voor samsung, en het toestel moet zo lang mogelijk meegaan dus start ik liever met een nieuw model, dat ik achteraf eventueel nog kan "modden" en zo ook vooruit kan
Nadeel op dit moment is dat bijvoorbeeld de Wildfire S nog niet gekraakt is en op dit moment dus nog geen customroms voor bestaan. Afaik maakt die Wildfire S gebruik van dezelfde beveiliging als dat Motorola gebruikt en tot op heden is die beveiliging belachelijk effectief gebleken. Hij is nog niet gekraakt. Er is wel een omweg gevonden maar die is nog niet effectief en volledigVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:50:
ik heb het niet zo voor samsung, en het toestel moet zo lang mogelijk meegaan dus start ik liever met een nieuw model, dat ik achteraf eventueel nog kan "modden" en zo ook vooruit kan
Die Samsung heeft zich op dit moment al bewezen dat het een toestel is wat zich belachelijk gemakkelijk en goed laat "modden"
Is dat al bevestigd door HTC? Zou wel jammer zijn, want anders ga ik hem toch ook maar rooten.Sorbo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:37:
[...]
Het is niet dat ze niet geinstalleerd kunnen worden, maar de Wildfire S is nieuw, en de custom rom-makers kunnen pas nadat zij een toestel hebben aan de gang. Daarnaast staat HTC's nieuwe bootloader volgens mij ook op de Wildfire S, die eerst nog gekraakt zal moeten worden, voordat men aan custom roms kan beginnen.
Voordeel van custom roms is dat nieuwe versies van android vaak (sneller) komen, zo draai ik Android 2.3 op mijn Legend, die een tijdje geleden pas 2.2 kreeg, [b]en helemaal geen 2.3 vanuit HTC krijgt]/]. In zekere zin kun je kiezen wat jij graag op je telefoon wil: Ligt Sense je toch niet, dan neem je een rom zonder sense, en bijvoorbeeld met de Xperia Arc-schil (sinds kort mogelijk op de Legend).
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Of het officieel is bevestigd weet ik niet, wel weet ik dat ze de Legend niet genoemd hebben in het rijtje toestellen die een update gaan krijgen.
Als je wilt rooten kan ik je doorverwijzen naar [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's
Hoop dat dit je geholpen heeft!
Als je wilt rooten kan ik je doorverwijzen naar [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's
Hoop dat dit je geholpen heeft!
Locatiebepaling werkt hier weer sinds een paar dagen, maar schijnbaar wel iets minder precies dan voorheen, maar dat zou ook aan het gebied kunnen liggen waar ik momenteel tijdelijk woon, bereik is er ook matig.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik heb sinds een tijd een probleem met de kalender. Ik zag dat Pinksteren automatisch vanuit google calender op deze maand was gezet.
Ik kon die gegevens niet wijzigen en vanuit https://www.google.com/calendar/ zag alles er wel correct uit. Her Sync. hielp niet. Hierop de cache van de agenda en agenda gegevens gewist, echter zie ik dat mijn account bij de calender voor sync. niet meer aanwezig is. Enige optie is PC Sync.
Mijn hele google account verwijderen kan niet!
Wie o wie heeft voor mij een oplossing?
<UPDATE>
Opeens stond mijn gmail account er weer bij voor sync, na sync optie bij de accounts & sync (wat ik al 10x had gedaan).
En nog geen antwoord gekregen op hoe je een backup maakt van SMS en Contacts:
http://www.htc.com/nl/faq...p_id=313&cat=84&id=126198
Die optie zit er bij mij sinds 2.2 update niet meer in, dus kan iemand controleren hoe het wel moet?
Ik kon die gegevens niet wijzigen en vanuit https://www.google.com/calendar/ zag alles er wel correct uit. Her Sync. hielp niet. Hierop de cache van de agenda en agenda gegevens gewist, echter zie ik dat mijn account bij de calender voor sync. niet meer aanwezig is. Enige optie is PC Sync.
Mijn hele google account verwijderen kan niet!
Wie o wie heeft voor mij een oplossing?
<UPDATE>
Opeens stond mijn gmail account er weer bij voor sync, na sync optie bij de accounts & sync (wat ik al 10x had gedaan).
Die optie zit er bij mij sinds 2.2 update niet meer in, dus kan iemand controleren hoe het wel moet?
[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 12-05-2011 17:00 ]
Dat Pinksteren op de verkeerde maand staat is een bekend probleem.n00bs schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:39:
Ik heb sinds een tijd een probleem met de kalender. Ik zag dat Pinksteren automatisch vanuit google calender op deze maand was gezet.
[...]
Je kan evt automatisch je SMS-jes backuppen door gebruik te maken van de app Backup SMS.
[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 13-05-2011 23:46 ]
Ja ik gebruik Backup Pro, echter de manual voor backuppen contacts + sms werkt niet (meer). Toch merkwaardig dat na die 2.2 update dit niet meer beschikbaar is?tweaker2010 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:40:
[...]
Dat Pinksteren op de verkeerde maand staat is een bekend probleem.
Je kan evt automatisch je SMS-jes backuppen door gebruik te maken van de app Backup SMS.
merk trouwens dat de bovenkant van mn display opeens de touch het niet meer doet... scherm goed schoongemaakt net omdat van alles en nog wat versprong... maar helaas bovenkant nog steeds niets.
Ik weet dat meer mensen dit hadden, hoe is dit afgehandeld door HTC?
Heb je al simpel batterij erin en eruit halen geprobeerd?n00bs schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:46:
merk trouwens dat de bovenkant van mn display opeens de touch het niet meer doet... scherm goed schoongemaakt net omdat van alles en nog wat versprong... maar helaas bovenkant nog steeds niets.
Mijn scherm lijkt af en toe een drukpunt te hebben waardoor ik hem dus niet meer kan ontgrendelen omdat hij net doet alsof ik mijn vinger constant op het scherm heb. Helaas heb ik hem 1 week nadat ik dit wist laten vallen waardoor het scherm gebroken is en het net lijkt alsof het daardoor komt. Batterij erin en eruit verhelpt het probleem bij mij.
Natuurlijk al geprobeerdKluutmaran schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:02:
[...]
Heb je al simpel batterij erin en eruit halen geprobeerd?
Mijn scherm lijkt af en toe een drukpunt te hebben waardoor ik hem dus niet meer kan ontgrendelen omdat hij net doet alsof ik mijn vinger constant op het scherm heb. Helaas heb ik hem 1 week nadat ik dit wist laten vallen waardoor het scherm gebroken is en het net lijkt alsof het daardoor komt. Batterij erin en eruit verhelpt het probleem bij mij.
Grappig helemaal is ( met meerdere mensen vanavond getest). Als je de telefoon in je hand hebt. werkt de touch redelijk goed. Leg je de telefoon op de bank en probeer je met 1 hand het scherm te bedienen dan werkt he niet
Toestel een reset gegeven, helpt natuurlijk niets.
Morgen wordt het toestel opgehaald... ben benieuwd hoe snel het opgelost is.
[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 16-05-2011 11:41 ]
Mijn vriendin heeft de Legend nu ongeveer een jaar en sinds kort heeft het toestel last van een reboot loop, elke 5 minuten start ie weer opnieuw op en pas als je de batterij verwijderd en er weer in doet stopt het. Ik heb gekeken of er misschien nieuwe programma's zijn geïnstalleerd, maar dit is niet het geval. Het is nu 3x gebeurd in een periode van 2 maanden o.i.d.
Na de eerste keer heb ik een factory reset gedaan (was toch al wel nodig) maar dit heeft dus ook niet tot het gewenste resultaat geleid. Heeft iemand hier ook last van (gehad) of weet wat er aan de hand kan zijn?
Na de eerste keer heb ik een factory reset gedaan (was toch al wel nodig) maar dit heeft dus ook niet tot het gewenste resultaat geleid. Heeft iemand hier ook last van (gehad) of weet wat er aan de hand kan zijn?
To dare is to do
Ze heeft het probleem in 2 maanden tijd slechts 3x gehad, dat valt toch wel mee?Slaapje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:28:
Mijn vriendin heeft de Legend nu ongeveer een jaar en sinds kort heeft het toestel last van een reboot loop, elke 5 minuten start ie weer opnieuw op en pas als je de batterij verwijderd en er weer in doet stopt het. Ik heb gekeken of er misschien nieuwe programma's zijn geïnstalleerd, maar dit is niet het geval. Het is nu 3x gebeurd in een periode van 2 maanden o.i.d.
Het zou misschien aan de SIM-kaart kunnen liggen. Zie d0s in "HTC Desire - Deel 6"
[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 18-05-2011 11:44 ]
Ik vind het feit dat een telefoon in een bootloop komt eigenlijk al helemaal niet goed. Zeker niet als het vaker gebeurt. Of ik/jij het frequent vind hou ik dan nu maar buiten beschouwing. Bedankt voor de link,, eens kijken of je bij Vodafone makkelijk aan een nieuwe sim kan komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Slaapje op 18-05-2011 12:08 ]
To dare is to do
Ik heb net de app JournaalDroid geinstalleerd op mijn Legend.
Nu krijg ik de foutmelding "Geen flash geinstalleerd"
Met youtube kan ik echter wel gewoon flash afspelen. Iemand enig idee hoe dat kan?
Met youtube kan ik echter wel gewoon flash afspelen. Iemand enig idee hoe dat kan?
Omdat de Legend de HTC versie van Flash heeft niet de officiële. Daar is de telefoon te traag voor.tweaker2010 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:16:
Ik heb net de app JournaalDroid geinstalleerd op mijn Legend.
Disclaimer: Dit is allebei volgens mij zonder bronvermelding
Oke, bedankt! Dus het is onmogelijk om de officiële versie van Flash op de Legend te installeren?Kluutmaran schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:25:
Omdat de Legend de HTC versie van Flash heeft niet de officiële. Daar is de telefoon te traag voor.
Custom rom?tweaker2010 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:39:
[...]
Oke, bedankt! Dus het is onmogelijk om de officiële versie van Flash op de Legend te installeren?
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is alleen de door HTC aangepaste versie van Flash (Flash Light) te draaien op de Legend, omdat de officiële Flash simpelweg te zwaar/te groot is.
[ Voor 17% gewijzigd door Azaruc op 18-05-2011 16:03 ]
Voor mij hetzelfde;Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:54:
Wellicht leuk om te weten over accu-verbruik.
KPN heeft duidelijk beter bereik dan Vodafone en dat merk ik aan de batterij die langer meegaat nu ik Telfort (KPN netwerk) gebruik
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Legend de hele tijd uitvalt als ik hem in mijn broekzak heb. Heb hem eigenlijk altijd in mijn broekzak zitten als ik op het werk ben of weg ben (thuis ligt hij op het bureau of nachtkasje) accu is gewoon vol. zit ook geen stof in. maar ineens voel ik BZZZ in mijn broek en ja hoor dan is hij opnieuw aan het starten en moet ik mijn pincode weer ingeven.
Vorige week is het al eens gebeurd en dit weekend al meerdere keren. soms een tijdje niet dan 2x in 15 min.. erg irritant. en moet nog een jaar met deze gsm voor mijn abbo afloopt.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Vorige week is het al eens gebeurd en dit weekend al meerdere keren. soms een tijdje niet dan 2x in 15 min.. erg irritant. en moet nog een jaar met deze gsm voor mijn abbo afloopt.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Heeft het niks hiermee te maken?TgR_KILLER schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:37:
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Legend de hele tijd uitvalt als ik hem in mijn broekzak heb. Heb hem eigenlijk altijd in mijn broekzak zitten als ik op het werk ben of weg ben (thuis ligt hij op het bureau of nachtkasje) accu is gewoon vol. zit ook geen stof in. maar ineens voel ik BZZZ in mijn broek en ja hoor dan is hij opnieuw aan het starten en moet ik mijn pincode weer ingeven.
nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons
Ik vrees van wel ja.. Net viel hij ook al uit toen hij gewoon op mijn bureau lag. Had dat artiekel nog niet gevonden maar collega wees me er net op. Hopelijk fixt de vodafone het snel want het is mega irritant..Jimster schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:01:
[...]
Heeft het niks hiermee te maken?
nieuws: Vodafone-klanten klagen over herstartende HTC-telefoons
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Mijn HTC Legend is weggeweest voor reparatie ivm touch problemen.
Er zit nu een nieuw scherm in, echter weet ik niet wat er nog meer vervangen is. Alles zat netjes in een HTC doosje met een doekje en pennetje... nette service dus
(in 1 week terug)
Er zit nu een nieuw scherm in, echter weet ik niet wat er nog meer vervangen is. Alles zat netjes in een HTC doosje met een doekje en pennetje... nette service dus
[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 01-06-2011 15:43 ]
Mazzelaarn00bs schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:43:
Mijn HTC Legend is weggeweest voor reparatie ivm touch problemen.
Er zit nu een nieuw scherm in, echter weet ik niet wat er nog meer vervangen is. Alles zat netjes in een HTC doosje met een doekje en pennetje... nette service dus(in 1 week terug)

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.