n00bs schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:43:
Alles zat netjes in een HTC doosje met een doekje en pennetje... nette service dus :) (in 1 week terug)
In zo'n HTC-doosje met een print van een pleistertje erop? Zo ja, erg leuk doosje :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 371699

Mensen, mijn vriendin heeft een probleem met haar HTC Legend, en wel de volgende.
Ze dacht dat ze haar gmail account niet meer nodig had, dus die heeft ze verwijderd. Maar dat account was gekoppeld aan haar HTC Legend, dus nu werkt de market niet meer. Enige optie is dus een harde reset, alleen dan is ze haar SMS berichten kwijt.
Nu zit ik al een tijdje te zoeken naar een manier om haar sms berichten te backuppen, door ze bijvoorbeeld te kopiëren naar de PC of via een één of ander programma. Maar het is me met nog geen mogelijkheid gelukt. Zo las ik bijvoorbeeld de optie om van je Legend een Disk Drive te maken, en dan komt er een mapje AdvanceSMS. De Legend als Disk Drive aan de pc koppelen lukt me nog wel, maar dat mapje is dan weer nergens te vinden, helaas.

Daarom mijn vraag: hoe is het mogelijk om SMS berichten te backuppen zonder dat daarbij een app aan te pas komt? Want die kan ze immers niet meer downloaden...
Het simpelweg verplaatsen van sms berichten naar de simkaart is ook geen optie, doordat sommige berichten daarvoor te lang zijn.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon een nieuw Google account aanmaken en die koppelen aan je huidige config? Dan hoef je niet zo omslachtig te doen. Of je downloadt een losse APK met SMS backup software.

Of accepteer gewoon dat je een paar smsjes kwijt bent, staan er soms staatsgeheimen in ofzo? ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 371699 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:35:
Mensen, mijn vriendin heeft een probleem met haar HTC Legend, en wel de volgende.
Ze dacht dat ze haar gmail account niet meer nodig had, dus die heeft ze verwijderd. Maar dat account was gekoppeld aan haar HTC Legend, dus nu werkt de market niet meer. Enige optie is dus een harde reset, alleen dan is ze haar SMS berichten kwijt.
Nu zit ik al een tijdje te zoeken naar een manier om haar sms berichten te backuppen, door ze bijvoorbeeld te kopiëren naar de PC of via een één of ander programma. Maar het is me met nog geen mogelijkheid gelukt. Zo las ik bijvoorbeeld de optie om van je Legend een Disk Drive te maken, en dan komt er een mapje AdvanceSMS. De Legend als Disk Drive aan de pc koppelen lukt me nog wel, maar dat mapje is dan weer nergens te vinden, helaas.

Daarom mijn vraag: hoe is het mogelijk om SMS berichten te backuppen zonder dat daarbij een app aan te pas komt? Want die kan ze immers niet meer downloaden...
Het simpelweg verplaatsen van sms berichten naar de simkaart is ook geen optie, doordat sommige berichten daarvoor te lang zijn.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing!
Je kan op internet de apk van SMS Backup pro downloaden. Installeer hem, run een backup, doe een harde reset, installeer de apk opnieuw en doe een restart.

Android developer & dürüm-liefhebber

Anoniem: 371699

Mavamaarten schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:46:
[...]

Je kan op internet de apk van SMS Backup pro downloaden. Installeer hem, run een backup, doe een harde reset, installeer de apk opnieuw en doe een restart.
Ha!
Het is gelukt door inderdaad via internet de apk te downloaden van sms backup, die via htc sync te installeren en zodoende een backup te maken. Bedankt voor deze uiteindelijk vrij simpele oplossing!

Anoniem: 366186

Hoi, ik heb al heel lang een vaag probleem met m'n wifi. en dan alleen thuis via me router. Het probleem is als volgt. Als ik verbinding maak met m'n draadloze netwerk dan heeft de telefoon gewoon verbinding en werkt ook een poosje. Maar na een tijdje is het alsof er geen data overdracht meer plaats vindt. Het probleem zit in mijn router aangezien ik op mijn kamer altijd een Wifi hotspot via m'n macbook opzet omdat het signaal te zwak is en last heb van de kooi van faraday. (glaswol isolatie met zilverfolie aan de ene kant, je kent t wel tussen twee gipswandjes) maar via de MacBook werkt het gewoon altijd en houd hij ook z'n verbinding. Dus dit zou moeten betekenen dat het dus niet aan de HTC legend ligt. Nu zou je zeggen, stel je router eens goed in etc. heb alle mogelijke standjes en mogelijkheden op de router geprobeerd en ook nog hulp gezocht van een ICT-er die hele dagen werkt met draadlozenetwerken en hij vertelde me ook dat er niks verkeerds stond. Mijn router is van het merk Linksys van cisco het type is WRT320N, heb al even wat gegoogled maar kom er zo snel niet uit, is er iemand die mij hier misschien mee kan helpen?

Alvast bedankt.

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-12 14:47
TgR_KILLER schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:37:
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Legend de hele tijd uitvalt als ik hem in mijn broekzak heb. Heb hem eigenlijk altijd in mijn broekzak zitten als ik op het werk ben of weg ben (thuis ligt hij op het bureau of nachtkasje) accu is gewoon vol. zit ook geen stof in. maar ineens voel ik BZZZ in mijn broek en ja hoor dan is hij opnieuw aan het starten en moet ik mijn pincode weer ingeven.

Vorige week is het al eens gebeurd en dit weekend al meerdere keren. soms een tijdje niet dan 2x in 15 min.. erg irritant. en moet nog een jaar met deze gsm voor mijn abbo afloopt.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb dus echt al maanden hetzelfde probleem, alleen heb ik geen Vodafone maar Hi. Sinds ongeveer januari/februari heb ik sowieso alleen maar problemen met mijn Legend, het ding is ontzettend traag (ook met USB Debug aan), muziek stopt er zomaar mee of gaat naar het volgende nummer als je de koptelefoonplug aanraakt, is de batterij de ene dag in no time leeg en de andere dag gaat is hij maar 50% leeg bij hetzelfde gebruik en is het WiFi-bereik behoorlijk waardeloos (en als hij wel verbinding heeft, werkt het vaak alsnog niet). En na meerdere keren terugsturen naar HTC blijven de problemen telkens terugkomen dus ik begin het een beetje beu te raken... En mijn contract duurt nog meer dan een jaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 22:48
Ik heb een klein probleempje met mn vader zn htc legend.
Als ik in de market wil inloggen dan wil die dat ik het wachtwoord invoer voor een emailadres waarvan hij het wachtwoord niet weet. Hij heeft een andere gmail account maar ik kan bij het instellen van de market niet kiezen met welke account ik in wil loggen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:49
Probeer hier eens het wachtwoord te veranderen en probeer daarna nog eens ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remoendoo
bedankt man, maar hij wil het andere mailadres gebruiken..
dus dan word het toch maar even de telefoon resetten denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:49
Nee joh, gewoon even een nieuwe account toevoegen bij Accounts & Synchronisatie ;)

• remoendoo
Al gedaan, maar dan blijft deze account degene waarbij ik MOET inloggen in de market? ik snap het niet echt.
Als ik de market open dan is de enige open optie het wachtwoord voor de oude account invoeren..

Anoniem: 250085

Goeie vraag. Heb je al geprobeerd de cache/gegevens van de android market te verwijderen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Voor mij nu ook het zelfde probleem, mijn Legend valt echt continu uit in mijn broekzak. soms zelfs gewoon als ik hem in mijn hand heb. Heb hem wel geroot maar draai wel gewoon de officiële Froyo 2.2 rom. en heb KPN als provider dus ja beetje raar, denk dat ik hem ga unrooten en dan eens kijken of het nog zo is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 16:34
Anoniem: 366186 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:08:
Voor mij nu ook het zelfde probleem, mijn Legend valt echt continu uit in mijn broekzak. soms zelfs gewoon als ik hem in mijn hand heb. Heb hem wel geroot maar draai wel gewoon de officiële Froyo 2.2 rom. en heb KPN als provider dus ja beetje raar, denk dat ik hem ga unrooten en dan eens kijken of het nog zo is..
Te ver over/under-clocked?

D3 Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:12
Wat heeft het van zin om contacten "te koppelen".
Zoals je bijvoorbeeld een contact koppelt met WhatsApp of bijv. Google/telefoon.

Ik merk geen verschil maar ben benieuwd waarom dit is.

En als ik een nieuw contact aanmaak, maakt het toch niks uit of dit op de telefoon is of op de Google account? Gmail gebruik ik echter toch niet.
Omdat je dit namelijk ook kunt koppelen.

BVD

[Voor 32% gewijzigd door Trezzahn op 05-07-2011 12:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 08:55
Trezzahn schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:10:
Wat heeft het van zin om contacten "te koppelen".
Zoals je bijvoorbeeld een contact koppelt met WhatsApp of bijv. Google/telefoon.

Ik merk geen verschil maar ben benieuwd waarom dit is.

En als ik een nieuw contact aanmaak, maakt het toch niks uit of dit op de telefoon is of op de Google account? Gmail gebruik ik echter toch niet.
Omdat je dit namelijk ook kunt koppelen.

BVD
Als je contact opslaat als Google account dan synchroniseert hij deze met je online Google account. Bij verlies van je telefoon behoudt je deze contacten dus gewoon aangezien deze bij Google opgeslagen staan. Als je het op je telefoon opslaat staat het alleen op je telefoon dus bij een ongelukje ben je de contactgegevens kwijt.

Edit:
Koppelen betekent alle informatie onderbrengen bij 1 account zodat je telefoon weet dat de verschillende updates van verschillende sites (Twitter, Facebook e.d.) bij die ééne persoon horen. Bijvoorbeeld de Twitter van Henk de Vries koppelen aan zijn telefoon dan kun je bij contacten ook mentioned tweets lezen van hem.

[Voor 16% gewijzigd door Kluutmaran op 05-07-2011 12:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 13:12
Bedankt, ik weet genoeg! :D
(Y)

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Klopt het dat als je zwarte klepje(dat voor de batterij zit) eraf valt, je bereik dan ook een stuk slechter is?
Ik ben hem nl. van de week verloren(ding flikkert er ook te makkelijk af) , en sinds dien heb ik buiten slecht bereik , en in gebouwen helemaal geen netwerk meer...

www.degroot-it.nl

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
degroot schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:33:
Klopt het dat als je zwarte klepje(dat voor de batterij zit) eraf valt, je bereik dan ook een stuk slechter is?
Ik ben hem nl. van de week verloren(ding flikkert er ook te makkelijk af) , en sinds dien heb ik buiten slecht bereik , en in gebouwen helemaal geen netwerk meer...
Dat klopt want je antenne zit in dat klepje :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dat dacht ik al inderdaad.
Weet jij of je die zo kan bestellen bij htc o.i.d.? wel lekker lomp natuurlijk om een antenne in een los onderdeel van een toestel te bouwen.

www.degroot-it.nl

• Touchdomex
  • Nu online
degroot schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:45:
dat dacht ik al inderdaad.
Weet jij of je die zo kan bestellen bij htc o.i.d.? wel lekker lomp natuurlijk om een antenne in een los onderdeel van een toestel te bouwen.
Het is vrij praktisch want je kan de gehele behuizing niet aanraken want het is van metaal. De enige plek is dus het stukje rond de camera en de "kin"

Stuur mij een DM ik heb er nog eentje liggen die over is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:27
Touchdomex schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:51:
[...]

Het is vrij praktisch want je kan de gehele behuizing niet aanraken want het is van metaal. De enige plek is dus het stukje rond de camera en de "kin"
En doe eens een gokje op welke plekken je de telefoon vasthoud in landscape? :P

Maar ik heb zelf ook een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? zelf heb ik na het einde van de dag nog zo'n 30% over maar dit is met alleen wifi aan. wel is het zo dat ik op mijn slaapkamer heel slecht wifi ontvangst heb en dat is te merken aan de batterijduur want die is op mijn school een stuk beter omdat ik daar altijd vol wifi bereik heb.

Maar nu komt mijn eigenlijke vraag. Zal het een grote impact hebben op de batterijduur als ik 3G ga gebruiken? Ik heb nu nog prepaid omdat ik de telefoon 2e hands heb overgekocht maar ik wil graag overstappen op Vodafone want daar kan ik dan voor iets minder dan €10 per maand 1gb aan data gebruiken.
Nu hoop ik alleen niet dat wanneer ik dit ga doen ik moeite heb met het halen van het einde van de dag.

(ik komt trouwens van T-Mobile)

i5-10400F | R9 Fury Nitro | 16GB - Precision 15

• Touchdomex
  • Nu online
josje94 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:03:
[...]

En doe eens een gokje op welke plekken je de telefoon vasthoud in landscape? :P
Daar ben ik maar al te bekend mee geraakt ondertussen :X Dat gaat echt vies hard als je hem fatsoenlijk vast hebt in landscape...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 13:52

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al zijn Legend geroot naar Gingerbread?

• Azaruc
n00bs schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:25:
Heeft iemand al zijn Legend geroot naar Gingerbread?
Daar is een ander topic voor. Zie hier

[Voor 43% gewijzigd door Azaruc op 06-07-2011 16:16]

D3 Profile

• Fiorano
  • Laatst online: 30-12-2021
Mn Legend doe de laatste tijd wat vervelend. Metname bij het updaten, als ik een update wil installeren haalt ie hem prima binnen, maar tijdens het installeren krijg ik een fout melding: "Installeren op USB-opslag of SD-kaart is mislukt" Nou snap ik dat dit wellicht ligt aan m'n sd-kaart, maar een andere sd kaart erin geeft geen oplossing... Wie heeft een oplossing?

Azaruc schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:47:
[...]

Te ver over/under-clocked?
Nee dat niet, het klepje zit wat los van de batterij enzo en af en toe ook wat stof er in, lijkt hier mee te maken te hebben.

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem. Ik krijg geen gps fix, welk programma ik ook gebruik. Als ik der accu eruit haal doet ie het weer perfect. Vliegtuigmodus aan of uit helpt niet. Iemand een idee?

Thanks!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:30
ik heb zowiezo problemen met de radio.
zo eens in de week gaat er een bit dwars liggen. het begint met blutooth die geen verbinding meer maakt. aan uit van bt maakt niet uit. ook niet van het contra-apparaat. dan herstart ik de legend, en werk bt weer. maar dan wil mijn 3g niet meer starten. wat ik ook doe aan radio aan / uit vliegtuigmodus etc. 3g blijft dood. pas als ik ergens een open wifi spot heb gevonden ( en verbind) start ook de 3g module weer. en dan loopt ie weer een weekje.

komt dit bekend voor?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

binjap schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:47:
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem. Ik krijg geen gps fix, welk programma ik ook gebruik. Als ik der accu eruit haal doet ie het weer perfect. Vliegtuigmodus aan of uit helpt niet. Iemand een idee?

Thanks!
Download uit de market GPS Status, zet je GPS aan
1) start de app
2) klik menu dan tools, ga dan naar A-GPS Statusbeheer, klik Reset
3) klik menu dan tools, ga dan naar A-GPS Statusbeheer, klik downloaden

Je zal zien als je hierna na een app gaat die GPS gebruikt, dat je meteen een fix hebt zonder die reboot van je telefoon.

Het enige wat je nu moet doen is van tijd tot tijd stap 1 en 3 uitvoeren. Misschien dat je na vaak gebruik nog eens die stap 2 om je GPS databaseje te legen.

Anoniem: 159628

Toestel in de kontzak gedaan, en er per ongeluk op gaan zitten :(

Display kapot, het vervangen kost bij KPN ongeveer evenveel als een nieuw toestel, nu zie ik op E-Bay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWAX:IT#ht_2674wt_901

Dat de schermen los te verkrijgen zijn, weet iemand of die er door jezelf in te zetten zijn?

Of een reparatiebedrijf die dit voor een redelijk bedrag kan repareren?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 159628 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:02:
Toestel in de kontzak gedaan, en er per ongeluk op gaan zitten :(

Display kapot, het vervangen kost bij KPN ongeveer evenveel als een nieuw toestel, nu zie ik op E-Bay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWAX:IT#ht_2674wt_901

Dat de schermen los te verkrijgen zijn, weet iemand of die er door jezelf in te zetten zijn?

Of een reparatiebedrijf die dit voor een redelijk bedrag kan repareren?
Als iemand anders het kan, kan je het zelf ook ;)
Staan genoeg manuals op internet omdat display te vervangen. Ik zou dat in ieder geval doen, bespaard je veel geld.

• Kluutmaran
Tnx voor de Ebay link! Mijn scherm is al even kapot maar kon destijds alleen maar schermen van 50 euro vinden wat ik toch teveel vond. Even bestellen en dan kunnen we weer gaan knutselen :)

Anoniem: 416847

Een waarschijnlijk stomme vraag.

Ik heb een legend en heb problemen met extra kosten in het buitenland.

Ik ben regelmatig in Belgie, en heb inmiddels al 2 telefoonrekeningen die mij veel te duur zijn.

Ik vermoed dat dat ligt aan het automatisch controleren van mail en geen idee wat nog meer.

Is het mogelijk om dit uit te schakelen zodat het in NL wel gewoon gebeurt en in het buitenland niet?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12 20:15
Anoniem: 416847 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:26:
Een waarschijnlijk stomme vraag.

Ik heb een legend en heb problemen met extra kosten in het buitenland.

Ik ben regelmatig in Belgie, en heb inmiddels al 2 telefoonrekeningen die mij veel te duur zijn.

Ik vermoed dat dat ligt aan het automatisch controleren van mail en geen idee wat nog meer.

Is het mogelijk om dit uit te schakelen zodat het in NL wel gewoon gebeurt en in het buitenland niet?
Dataroaming uitzetten:
http://www.htc.com/nl/how...px?id=527&type=1&p_id=313

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

ik woon zelf in een grensgebied met België, en heb met het uitzetten van dataroaming in de opties nog nooit buitenlands dataverkeer op mijn telefoonrekening teruggevonden.

• Kluutmaran
Heb mijn schermpje inmiddels vervangen via deze disassembly guide http://www.formymobile.co.uk/htclegenddisassembly.php met het scherm van deze ebay link http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWAX:IT#ht_2674wt_901.

Scherm netjes met aangetekende post laten versturen voor 30 euro en dan krijg je er een tork- en kruiskopschroevendraaiertje bij en een, imo handigste tooltje, plastic tooltje om tussen onderdelen in te komen. Scherm heeft wel verticale strepen die je vooral ziet als het scherm uit staat, met achtergrond verlichting heb je er geen last van.

Moet zeggen dat het disassembleren wel wat tegenvalt aangezien veel onderdelen gewoon vast gelijmd zijn. Hierdoor heb ik nu een gescheurde cameracover (scheurtje in het rubber dus alleen optische schade). Ook heb ik nu speling op verschillende onderdelen (batterijklepje, rondom het scherm en bij het optische oogje). Maar bovenal ben ik van die enorme ster in mijn scherm af dus zeker tevreden met het eindresultaat ondanks kleine probleempjes.

De vorige keer dat ik een telefoon uit elkaar geschroefd heb deed de microfoon het niet meer en had ik geen bereik meer dus ik ga vooruit ;).

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 22:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

Klopt, ik ben pas in het buitenland geweest en had in APNdroid alles uitgevinkt, maar blijkbaar werkte dat niet helemaal want er was nog steeds dataverkeer. Gelukkig kan je het bij de netwerkinstellingen uitschakelen.

• Touchdomex
  • Nu online
Zijn er meer mensen die last hebben van het niet kunnen focussen met de camera van de Legend. Ik heb een nieuw toestel terug gekregen van de garantie destijds en die heb ik aan mijn vader uitgeleend omdat zijn toestel stuk was. Ik had ondertussen een Samsung Galaxy S wat een verademing...

Maar vandaag wou ik eventjes wat foto's nemen maar tot mijn grote schrik en boosheid bleek dat ik niet kon focussen... Reboot gedaan maar niets opgelost... Is dit een hardwareprobleem? Of een softwareprobleem?

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

komt me niet bekend voor.

Ik heb alleen de laatste 2 weken dat hij voor data alleen maar gprs verbinding maakt, en geen 3G of HSPDA meer.
Komt iemand dit bekend voor?
gelukkig gebruik ik het heel erg weinig omdat ik bijna overal wifi beschikbaar heb.

@KPN overigens

[Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 03-08-2011 17:52]

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12 21:44
Mijn Legend blijft de afgelopen maand maar de melding geven dat het geheugen vol zit. Ik heb het aantal apps teruggebracht naar 24, maar toch komt ie dan later weer tevoorschijn. Ik heb volgens Apps2SD nog 18mb over. Cache is leeggemaakt.

Het lijkt net, of het niet aan de apps ligt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd, maar toch loopt het geheugen vol. Als ik bij applicatiebeheer kijk, dan zijn de grootste applicaties:
  • Navigon Select (22mb)
  • Mail (20mb)
  • Facebook (15mb)
  • Maps (11mb)
  • Whatsapp (7mb)
Mijn mail bestaat uit een bijna lege G-mail account, en Hotmail Exchange. Op Hotmail gebruik ik ook de agenda functie. Er staat een enorme lijst berichten in de e-mail, hoe kan ik dat makkelijk beperken? Bij accountinstellingen heb ik alleen ingesteld staan dat ie berichten tot 7 dagen oud download. Maar er staat veel meer in. Verwijderen is geen optie, want dan ben ik de e-mail ook op het www kwijt.

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:45
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb alle stappen gevolgd maar ik krijg deze error:

System specs;
Dell inspiron 1545
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Ja de usb kabel zit in de telefoon en hij staat op alleen opladen, de gold card maken is wel gelukt.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Kluutmaran
joker-nl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:27:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik verkeerd doe?
Ik heb alle stappen gevolgd maar ik krijg deze error:
[afbeelding]
System specs;
Dell inspiron 1545
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Ja de usb kabel zit in de telefoon en hij staat op alleen opladen, de gold card maken is wel gelukt.
In het verkeerde topic posten, dat doe je verkeerd.
[HTC Legend] Rooten & Custom ROM's

• Freakster86
  • Laatst online: 09:02
Ik heb een probleem met mijn legend.

Na veel gekloot heb ik alles van mijn hotmail account overgezet naar gmail. Nu probeer ik via de mail applicatie mijn gmail account in te stellen (exchange activesync), maar op het einde geeft hij telkens de volgende foutmelding:

"Aanmelden account is mislukt. Probeer het later opnieuw"

Waar kan dit aan liggen? Internet doet het gewoon en de verbinding is goed.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21

kraats

Ik rol

Is er een reden dat je dit via Exchange ActiveSync wil doen en niet gewoon via de ingebouwde Gmail-functionaliteit?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• buddow
buddow schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:53:
Mijn Legend blijft de afgelopen maand maar de melding geven dat het geheugen vol zit. Ik heb het aantal apps teruggebracht naar 24, maar toch komt ie dan later weer tevoorschijn. Ik heb volgens Apps2SD nog 18mb over. Cache is leeggemaakt.

Het lijkt net, of het niet aan de apps ligt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd, maar toch loopt het geheugen vol. Als ik bij applicatiebeheer kijk, dan zijn de grootste applicaties:
  • Navigon Select (22mb)
  • Mail (20mb)
  • Facebook (15mb)
  • Maps (11mb)
  • Whatsapp (7mb)
Mijn mail bestaat uit een bijna lege G-mail account, en Hotmail Exchange. Op Hotmail gebruik ik ook de agenda functie. Er staat een enorme lijst berichten in de e-mail, hoe kan ik dat makkelijk beperken? Bij accountinstellingen heb ik alleen ingesteld staan dat ie berichten tot 7 dagen oud download. Maar er staat veel meer in. Verwijderen is geen optie, want dan ben ik de e-mail ook op het www kwijt.
Mocht het nuttig zijn voor anderen, dan bij deze mijn oplossing tot nu toe. Ik heb de accountinstellingen aangepast naar berichten tot max 3 dagen oud downloaden. Toen is m'n Legend de e-mail gaan opruimen, een winst van 15 mb volgens App2SD. Blijkbaar zat er een bug in.

• Cobesz
  • Laatst online: 27-11 00:11
Tip voor de mensen die geheugen te kort komen: Root je toestel en installeer Data2ext, op deze manier krijg ipv 180mb zoveel geheugen als je maar wilt (theoretisch gezien dan)

Check [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's voor tips :)

• Freakster86
  • Laatst online: 09:02
kraats schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:15:
Is er een reden dat je dit via Exchange ActiveSync wil doen en niet gewoon via de ingebouwde Gmail-functionaliteit?
Ik wou het gewoon eens proberen. Kijken welke fijner werkt. Ik krijg het echter niet aan de praat. Zover ik kan zien heb ik toch alles goed ingesteld/ingevuld, maar telkens die melding...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

Freakster86 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:13:
[...]
Ik wou het gewoon eens proberen. Kijken welke fijner werkt. Ik krijg het echter niet aan de praat. Zover ik kan zien heb ik toch alles goed ingesteld/ingevuld, maar telkens die melding...
Misschien heb je iets aan onderstaande handleiding? Succes!
http://www.androidworld.n...Hotmail+account+instellen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cobesz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:16:
Tip voor de mensen die geheugen te kort komen: Root je toestel en installeer Data2ext, op deze manier krijg ipv 180mb zoveel geheugen als je maar wilt (theoretisch gezien dan)

Check [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's voor tips :)
Behalve dat rooten van een Legend gewoon zwaar onslachtig is en je eerst naar een oude rom moet gaan en dus ook al je data kwijt bent :+ daarna kan je dus niet meer terug zover ik weet naar een originele 2.2 rom en moet je dus wel custom nemen (garantie sowieso dan kwijt).

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Iemand enig idee wat ik met het volgende kan doen?

Sinds een paar maanden werkt het aan/uit knopje niet helemaal lekker meer. Je moet een paar keer goed drukken voordat de telefoon uit standby komt. Ook daadwerkelijk aan of uitzetten moet flink gedrukt worden. Lijkt erop dat de druk "sensor" achter de knop kapot of aan het verslijten is.

Zou dit nog onder garantie vallen? Heb mijn telefoon vorig jaar April gekocht.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55

J-P

Syntax erro....

ge-flopt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:35:
Iemand enig idee wat ik met het volgende kan doen?

Sinds een paar maanden werkt het aan/uit knopje niet helemaal lekker meer. Je moet een paar keer goed drukken voordat de telefoon uit standby komt. Ook daadwerkelijk aan of uitzetten moet flink gedrukt worden. Lijkt erop dat de druk "sensor" achter de knop kapot of aan het verslijten is.

Zou dit nog onder garantie vallen? Heb mijn telefoon vorig jaar April gekocht.
Ik begin dit ook te merken, alhoewel niet zo erg als jij beschrijft. Ik vermoed echter dat 1,5 jaar na aankoop dit als normale slijtage zal worden gezien.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:40

_Christiaan_

Master of SOG

Heb ik ook last van, helaas. Ook ongeveer na 1,5 jaar.

NOSIG

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 14:06
Had na een jaar ook zoiets, met de volumeknop. Zachter zetten gaat prima, maar de 'klik' die je normaal voelt is weg bij het harder zetten en je moet ook een stuk harder duwen wil ie reageren. Al weet ik niet of het slijtage is, of dat er iets van zand/stof tussen is gekomen.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 22:42

DyStiC

'Atta way, baby!

_Christiaan_ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:21:
Heb ik ook last van, helaas. Ook ongeveer na 1,5 jaar.
Idem, op één maand na ook 1,5 jaar. Begon me er de laatste tijd al aan te ergeren.
Als je het powerknopje indrukt heb ik soms dat alleen ff de onderste rij knopjes oplicht maar vervolgens gebeurd er verder niets. Bij nog een keer drukken gaat het scherm dan pas aan. Erg irritant.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:40

_Christiaan_

Master of SOG

Komt ws omdat je bij de eerste keer drukken per ongeluk 2 keer contact maakt. Dus het toestel gaat dan uit standby (lampjes gaan aan), maar voordat het scherm aanspringt heb je al voor de 2e keer contact gemaakt en gaat het toestel weer op standby.

NOSIG

Anoniem: 416215

Is er bij jullie wat bekend over eventuele stabiliteit-issues van Froyo op de HTC Legend? Ik merk dat nieuwe functies een beetje buggy overkomen. De eenheid in de menu-structuur is veel minder geworden. Daarnaast is mijn Legend een aantal keer gecrasht.

Zou er ooit nog een update komen voor de HTC Legend? Komt er uberhaupt nog een update naar bijvoorbeeld Android 2.3? Of Android 3?

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Anoniem: 416215 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:06:
Zou er ooit nog een update komen voor de HTC Legend? Komt er uberhaupt nog een update naar bijvoorbeeld Android 2.3? Of Android 3?
Hier moet je niet op rekenen denk ik.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 416215 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:06:
Is er bij jullie wat bekend over eventuele stabiliteit-issues van Froyo op de HTC Legend? Ik merk dat nieuwe functies een beetje buggy overkomen. De eenheid in de menu-structuur is veel minder geworden. Daarnaast is mijn Legend een aantal keer gecrasht.

Er komen absoluut geen updates meer voor de Legend. Dus ik zit nu ook alles te backuppen en ga hem denk ik flashen [HTC Legend] Rooten & Custom ROM's

Anoniem: 204601

Hey,

Ik ben al vanaf het begin in bezit van een HTC Legend en ik heb besloten het apparaat te gaan gebruiken om mijn wandel/hardloop activiteiten te laten tracken.Dit levert mij een paar vragen op:

1. Waar op de legend zit de GPS antenne?
2. Voor accuraat GPS moet je "vrij zicht" hebben op de satellieten. Klopt deze statement?
3. Wat voor een soort signaal is het satelliet signaal eigenlijk?
4. Hebben jullie ervaring met armhouders (voor tijdens het hardlopen) waarbij ik gewoon de GPS kan gebruiken?

bvd

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 204601 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:49:
Hey,

Ik ben al vanaf het begin in bezit van een HTC Legend en ik heb besloten het apparaat te gaan gebruiken om mijn wandel/hardloop activiteiten te laten tracken.Dit levert mij een paar vragen op:

2. Voor accuraat GPS moet je "vrij zicht" hebben op de satellieten. Klopt deze statement?
4. Hebben jullie ervaring met armhouders (voor tijdens het hardlopen) waarbij ik gewoon de GPS kan gebruiken?

bvd
1) geen idee, ergens erin
2) nee, maar voor een eerste fix is het wel handig
3) ja, maar met assisted GPS, je kan dus voor jouw locatie een file binnenhalen met de locatie van satelieten voor een x aantal dagen, zodat je daarna snel een fix hebt
4) geen idee, lijkt me enkel nog beter te werken dan binnen in een auto waar ik nooit problemen heb :)

Ik heb zelf wel een GPS Status uit de market, om zo nu en dan A-GPS data binnen te halen, omdat anders na een aantal dagen niet gebruik van de GPS een fix echt lastig wordt verkregen!
Echter

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-12 17:43

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Ik heb sinds vandaag een probleem. Nadat ik een telefoontje had gekregen bleef mijn scherm zwart. Ik heb geen idee waarom (iets met de proximity-sensor?), maar ik kreeg op geen enkele manier weer beeld. Wel lichten de knopjes op als ik op de aan-uit knop druk, maar ik kreeg verder niets geen beeld.

Opnieuw aan en uitgezet bood geen soelaas, en om de een of andere reden kom ik ook niet meer in de recovery-modus. Is er iets wat ik kan doen?

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-12 14:43
Je zou eens kunnen proberen om de accu eruit te halen. Anders moet je toch wat drastischer denken.

Eksit

• HotFix

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Absoluut al geprobeerd, en ik heb nèt een glimps van het beeld opgevangen. Toen ik het beeld echter even uitzette kreeg ik hem niet meer terug, nog steeds zwart dus. Is het iets softwarematigs? Ik heb in elk geval geen slechte hardware.

*
Ik merk dat hij nog werkt. Het scherm gaf net wel een kik, maar lijkt nu weer weg te zijn. Als iemand mij blindelings kan uitleggen (aan de hand van de knoppen en niet het touchscreen) om wanneer aangesloten met de pc HTC sync te selecteren, dan helpt die mij ontzettend!

[Voor 37% gewijzigd door HotFix op 16-08-2011 17:26]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ge-flopt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:35:
Ik heb net hetzelfde probleem. Soms gaat het een paar dagen goed, dan gaat het weer een paar dagen minder. Voor een telefoon van (toen) +/- €500 van anderhalf jaar oud (gekocht bij de release), vind ik dat toch absoluut geen normale slijtage... :'(
Ik ben echter niet helemaal overtuigd dat het aan de fysieke knop ligt... Ik heb regelmatig dat ik druk, hij reageert niet, ik druk nog eens en dan springt het scherm aan en meteen weer uit. Dus hij reageert wel degelijk 2 keer? :?

Moest het niet zo'n gedoe zijn met backups en restoren, ik zou 'm even herflashen om zeker te zijn dat het de hardware is, maar op dit moment heb ik daar absoluut geen tijd en zin voor. Moest iemand anders zo vriendelijk willen zijn... :>

• Kluutmaran
HotFix schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:05:
Absoluut al geprobeerd, en ik heb nèt een glimps van het beeld opgevangen. Toen ik het beeld echter even uitzette kreeg ik hem niet meer terug, nog steeds zwart dus. Is het iets softwarematigs? Ik heb in elk geval geen slechte hardware.

*
Ik merk dat hij nog werkt. Het scherm gaf net wel een kik, maar lijkt nu weer weg te zijn. Als iemand mij blindelings kan uitleggen (aan de hand van de knoppen en niet het touchscreen) om wanneer aangesloten met de pc HTC sync te selecteren, dan helpt die mij ontzettend!
Als je hem iedere keer laat kiezen wat voor verbinding hij moet maken is het 1 omlaag en klikken met het optische oogje.

Laat maar weten anders zeg ik wel hoe je via homescreen in menu instelling "verbinden met pc" komt.

• HotFix

HotFix

CAPSLOCK CRUISER

Bedankt! (Ik had het zelf gelukkig al voor elkaar gekregen dus ik heb mijn nummers overgeheveld naar mijn computer).

Het probleem zelf blijft helaas nog. Als ik een paar keer het scherm aan en uit druk (ik zie de knoppen nog steeds oplichten en doven) dan krijg ik soms beeld en lijkt alles nog te werken. Kennelijk is er iets kapot in het circuit of in de software, doordat mijn mobieltje niet altijd het signaal geeft om het display aan te zetten oid. Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Of een website waarin iemand hetzelfde probleem lijkt te hebben?

• Kluutmaran
Als je backup hebt even een fabrieksreset doen, kun je kijken of het aan de software ligt. Anders moet je waarschijnlijk het scherm vervangen waarna je nog niet zeker weet of het werkt. Ik zou HTC inschakelen als het aan de hardware ligt iig (Je zal nog gewoon garantie hebben neem ik aan via Europese wet)

Anoniem: 416215

Ik ben van plan om mijn HTC Legend te verkopen. Zijn alle persoonlijke gegevens permanent gewist na een factory reset en ik de oorspronkelijke lege sd-card van 2gb er in doe? Oftewel, welke stappen moet ik ondernemen voor dat ik mijn toestel verkoop?

Nog een vraag zou zijn: Wat zou een eerlijke prijs zijn voor een toestel van iets meer dan een jaar oud?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 416215 op 19-08-2011 20:43]

• Michiele93
  • Laatst online: 04-12 18:30
Mijn zus heeft een HTC Legend en hij wordt naarmate het in leeftijd gevorderd is, steeds trager. Een factory set, geformatteerde SD kaart en vaak opnieuw opstarten, voorkomen niet de vervelende vertragingen bij tekstinvoer en het swipen door de homescreens. Ze draait weinig apps en weinig widgets. Iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen? Een custom rom draaien ziet ze niet zitten, want ze wil gewoon Sense houden.

• Touchdomex
  • Nu online
Michiele93 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:46:
Mijn zus heeft een HTC Legend en hij wordt naarmate het in leeftijd gevorderd is, steeds trager. Een factory set, geformatteerde SD kaart en vaak opnieuw opstarten, voorkomen niet de vervelende vertragingen bij tekstinvoer en het swipen door de homescreens. Ze draait weinig apps en weinig widgets. Iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen? Een custom rom draaien ziet ze niet zitten, want ze wil gewoon Sense houden.
Een gestripte custom rom met sense niet een idee? Toch de looks maar vermoedelijk wel wat betere prestaties.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 15:27
Michiele93 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:46:
De snelheid tegenover 2.2 en 2.3 is echt enorm vind ik persoonlijk! Ik zal toch je zus proberen te overtuigen om te gaan rooten en dan bijv. deze rom te gaan draaien. Al heb ik Sense er vrij snel af gegooid omdat deze de boel natuurlijk ook onnodig vertraagd.

• Azaruc
ijsthee92 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:51:
[...]

De snelheid tegenover 2.2 en 2.3 is echt enorm vind ik persoonlijk! Ik zal toch je zus proberen te overtuigen om te gaan rooten en dan bijv. deze rom te gaan draaien. Al heb ik Sense er vrij snel af gegooid omdat deze de boel natuurlijk ook onnodig vertraagd.
"onnodig" is hier nogal subjectief.. Veel mensen zijn ook erg tevreden met de Sense schil over Android. Dat het de telefoon vertraagt is wel waar, maar het blijft een persoonlijke afweging.

D3 Profile

• Touchdomex
  • Nu online
Azaruc schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:48:
[...]

"onnodig" is hier nogal subjectief.. Veel mensen zijn ook erg tevreden met de Sense schil over Android. Dat het de telefoon vertraagt is wel waar, maar het blijft een persoonlijke afweging.
Mwah indirect betekent het wel van HTC zelf dat ze een te zware interface op een systeem hebben gezet wat het net niet/niet aankan. Dit is erg storend in normaal gebruik. Een ontzettend irritante keuze dus om toch het systeem door je neus te proppen. Hadden ze wat gestript of andere dingen achterwege gelaten dan was het misschien wel beter/sneller geworden.

Persoonlijk ben ik geen fan van Sense maar op de Legend is het echt zwaar klote en onwerkbaar traag bij vlagen. Echt ontzettend storend... Had er eventjes wat meer tijd ingestoken of enkele dingen eruit gesloopt en het was veel beter geweest in het algemeen :/

• Michiele93
  • Laatst online: 04-12 18:30
Touchdomex schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

Een gestripte custom rom met sense niet een idee? Toch de looks maar vermoedelijk wel wat betere prestaties.
Maar welke dan? De vele roms maken het niet eenvoudiger. App2SD is ook gemakkelijk.

Anoniem: 184468

Anoniem: 204601 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:49:
Hey,

bvd
vraag 4 - Ik heb een heupgordel (klitteband met kleinde drinkflesjes) gekocht bij Decathlon. Hierin zit een opbergvak waar de legend precies inpast. Omdat dit aan de buikkant zit merk je tijdens het hardlopen niets van de (niet echt lichte) Legend. Mijn ervaring met armhouders en de Legend is dat je jezelf er steeds van bewust bent dat er iets aan je arm hangt. Zelf ren ik met de (gratis) MiCoach app, van Adidas (zonder hartslagmeter). Perfecte coaching op loopsnelheid via GPS volgens je eigen schema, met je eigen muziek op de achtergrond. Bevalt mij heel goed.

Anoniem: 353442

Ik lees hier dat ik niet de enige ben die last heeft met on/off knop (je moet die heel ver indrukken om het toestel te unlocken). Hetzelfde heb ik ook met de 'terug' knop=S. En dat voor een toestel die anderhalf jaar geleden nog 400e kostte...
Waar ik echter sinds een aantal dagen echt last van begin te krijgen, is het spontaan rebooten (terwijl ik niet aan het toestel zit). Ik heb begrepen dat die 'forced reboots' veroorzaakt worden door een cpu overbelasting. Daarom heb ik met watchdog en systempanel geprobeerd de boel in de gaten te houden. Hieruit komt dat facebook en whatsapp soms redelijk veel cpu gebruiken. Ik heb ook een aantal dagen geleden facebook ge-update, dus ik vermoedde dat het daardoor komt. Echter bleek het dat whatsapp de oorzaak is (al een aantal uren whatsapp weggegooid en ik heb nog geen last van forced restart).
Ik vraag me alleen af hoe het opeens komt dat whatsapp die forced restarts veroorzaakt. De enige verandering bij whatsapp die ik de laatste dagen heb gemerkt, is het offline zijn van de whatsapp server (berichten worden niet verzonden/ontvangen).
Weet iemand wat ik kan doen, of heeft iemand daar ook last van?

Update: Whatsapp is waarschijnlijk niet het probleem. Ik heb zelfs een reset gedaan (fabrieksinstellingen), en geen apps erop gezet. Zelfs dan krijg ik een 'random' reset=S.
Ik ga er dus vanuit dat er echt iets mis is met mijn phone. Nu is mijn vraag: zal ik bij de hi winkel langs gaan, of het toestel opsturen naar HTC?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 353442 op 25-08-2011 12:00]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mijn USB connector in mijn telefoon is een beetje gaar geworden, weet iemand of deze makkelijk zelf te vervangen is?

• buddow
Sinds een week werkt de mail applicatie (die van de Standaard HTC 2.2 ROM) niet meer.

Ik krijg de melding:
De applicatie Mail (proces com.htc.android.mail) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw

Ik heb Hotmail (Exchange Activesync) en Gmail (standaard) ingesteld als accounts. Werkte allemaal prima, heb niets veranderd, maar zo opeens is het afgelopen.

Iemand tips? of zit ik vast aan een reset naar fabrieksinstellingen?

• Time Bandit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 15:12
Hallo,

Ik zit met een aantal vragen over mijn Legend.
Sinds een tijdje doet het toestel erg vreemd.
Dus kunnen jullie me helpen?
ik heb van de volgende problemen echt last.

1. de Google voice besturing, deze start zich zonder reden op, maakt niet uit wat je aan het doen bent. smsen en internetten gaat langzaam en is erg irritant (het start zich zeer vaak op, soms wel 10 keer in 5 minuten)
2. Google search heeft ook de neiging om zich veel vaker op te starten, is best irritant.
3. soms bij het smsen kan het voorkomen dat als ik verschillende letters intik, er standaard andere letter voorstaan: dus als ik de I indruk, er standaard de T voor staat, of als ik de B indruk er standaard een C voorstaat.
4. nog gekker, soms gebeurt het wel eens dat als ik gewoon op het "bureaublad" (geen idee hoe het precies heet, home) ben ik met touch niet meer naar links kan, en naar rechts is uitzoemen en dan zie ik alle 5 bladen.
en dan wil ik mijn toestel afsluiten, wil je op "afsluiten" drukken maar dan wordt "Annuleren" rood (dus sluit dan niet af)

ik heb echt geen idee wat er mis is, waarschijnlijk is het Google systeem kapot?
of is er iets mis met de touch systeem?
ik heb mijn mobiel sinds Koninginnedag 2010, dus is al langer dan een jaar oud...
Ik heb niets aan geklooid, niets veranderd aan het systeem... dus wat te doen?
Wil eigenlijk niet gaan klooien met spul via de pc en daar ben ik ook niet echt heel goed in. (ben echt een leek op dit gebied)

Please, help.
Groeten,

[Voor 5% gewijzigd door Time Bandit op 09-09-2011 20:37]

• Azaruc
Time Bandit schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:32:
Hallo,

Ik zit met een aantal vragen over mijn Legend.
Sinds een tijdje doet het toestel erg vreemd.
Dus kunnen jullie me helpen?
ik heb van de volgende problemen echt last.

1. de Google voice besturing, deze start zich zonder reden op, maakt niet uit wat je aan het doen bent. smsen en internetten gaat langzaam en is erg irritant (het start zich zeer vaak op, soms wel 10 keer in 5 minuten)
2. Google search heeft ook de neiging om zich veel vaker op te starten, is best irritant.
3. soms bij het smsen kan het voorkomen dat als ik verschillende letters intik, er standaard andere letter voorstaan: dus als ik de I indruk, er standaard de T voor staat, of als ik de B indruk er standaard een C voorstaat.
4. nog gekker, soms gebeurt het wel eens dat als ik gewoon op het "bureaublad" (geen idee hoe het precies heet, home) ben ik met touch niet meer naar links kan, en naar rechts is uitzoemen en dan zie ik alle 5 bladen.
en dan wil ik mijn toestel afsluiten, wil je op "afsluiten" drukken maar dan wordt "Annuleren" rood (dus sluit dan niet af)

ik heb echt geen idee wat er mis is, waarschijnlijk is het Google systeem kapot?
of is er iets mis met de touch systeem?
ik heb mijn mobiel sinds Koninginnedag 2010, dus is al langer dan een jaar oud...
Ik heb niets aan geklooid, niets veranderd aan het systeem... dus wat te doen?
Wil eigenlijk niet gaan klooien met spul via de pc en daar ben ik ook niet echt heel goed in. (ben echt een leek op dit gebied)

Please, help.
Groeten,
Ik zou hiermee gewoon contact opnemen met de HTC servicedesk. Wellicht dat zij weten wat de oorzaak zou kunnen zijn. Als je zelf niets veranderd hebt aan het systeem/os, ligt de fout of in de HTC software, of in de hardware. Misschien hebben zij hier een oplossing voor.

D3 Profile

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
Uit het niets kan ik ineenkeer niet meer bellen of smsen. Bij bellen toets ik nummer in, en hangt gelijk op, zonder over te gaan. Bij smsen krijg ik gewoon bericht dat ie niet verzonden is. 3G werkt wel gewoon, telefoonrekening (Vodafone) is ook gewoon normaal betaald. :? :?

Heb helemaal niks aan de telefoon veranderd of wat dan ook ... iemand die dit probleem ook heeft gehad ??

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55

J-P

Syntax erro....

Timocos schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:30:
Uit het niets kan ik ineenkeer niet meer bellen of smsen. Bij bellen toets ik nummer in, en hangt gelijk op, zonder over te gaan. Bij smsen krijg ik gewoon bericht dat ie niet verzonden is. 3G werkt wel gewoon, telefoonrekening (Vodafone) is ook gewoon normaal betaald. :? :?

Heb helemaal niks aan de telefoon veranderd of wat dan ook ... iemand die dit probleem ook heeft gehad ??
Je zegt dat je wel 3G hebt, houdt dit in dat je ook gewoon op internet kan?
Zelf heb ik geen problemen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• veincode
  • Laatst online: 17-05 15:29
Ik heb mn Legend laten vallen, waarbij de micro-usb (vermoedelijk) naar binnen is gedrukt. Nu laadt de telefoon niet meer op (en ik kan ook geen contact meer maken met een pc). Wel jammer aangezien de telefoon het verder nog prima doet.
Ik heb een reparatiewinkel gevonden die het voor ongeveer €80 wil fixen als de printplaat niet kapot is gegaan. Jullie nog tipsntricks die ik zou kunnen proberen of reparateurs die ik kan benaderen?

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Misschien een hele stomme vraag maar ik kan het op google niet vinden. Is het ook mogelijk om zonder root al die extra tabbladen (waar je apps / widgets op staan enzo) te verwijderen? Ik gebruik bij lange na die standaard 7 niet..

Scientia potentia est

• crankyhenk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12 00:20
martijn--g schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:20:
Misschien een hele stomme vraag maar ik kan het op google niet vinden. Is het ook mogelijk om zonder root al die extra tabbladen (waar je apps / widgets op staan enzo) te verwijderen? Ik gebruik bij lange na die standaard 7 niet..
Je kan er een launcher overheen gooien zoals, Launcherpro daarbij kun je instellen hoeveel homescreens je wil max 7, denk er dan wel aan dat je dat je widgets van htc sense niet kan gebruiken.

• Wolfos
  • Laatst online: 12:29
Kan zo vaak naar fabrieksinstellingen zetten als ik wil, hij blijft traag en vrijwel onbruikbaar vanwege lag.
Gewoon oplichting deze telefoon, high-end prijs vorig jaar maar low-end hardware. En zit er nog een jaar aan vast.

Betaal er nog steeds €25 per maand voor met een studenten abonnement.

[Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 07-10-2011 19:49]

• Cobesz
idee! Zet er een custom rom met met kale android, andere launcher en overclock the telefoon. Wordt ie zeker snappier van ;)

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:31
veel snappier, zeker doen!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

Wolfos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:49:
Kan zo vaak naar fabrieksinstellingen zetten als ik wil, hij blijft traag en vrijwel onbruikbaar vanwege lag.
Gewoon oplichting deze telefoon, high-end prijs vorig jaar maar low-end hardware. En zit er nog een jaar aan vast.
Da's balen, maar ik heb met mijn Legend nergens last van. Zeker sinds de update naar Android 2.2 draait hij nog soepeler als voorheen. Hoe lang heb je trouwens garantie op je telefoon?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

veincode schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:52:
Ik heb mn Legend laten vallen, waarbij de micro-usb (vermoedelijk) naar binnen is gedrukt. Nu laadt de telefoon niet meer op (en ik kan ook geen contact meer maken met een pc). Wel jammer aangezien de telefoon het verder nog prima doet.
Ik heb een reparatiewinkel gevonden die het voor ongeveer €80 wil fixen als de printplaat niet kapot is gegaan. Jullie nog tipsntricks die ik zou kunnen proberen of reparateurs die ik kan benaderen?
Dat is geen 80 Euro of meer waard :D
Mijn USB doet het enkel nog voor het laden, de rest niet. Over 4 maanden kan ik mijn abbo verlengen en dan neem ik gewoon een nieuw toestel. (2 jaar dan meegegaan).

Het toestel is qua hatrdware niet meer van deze tijd en te traag voor de meeste apps en daarbij te weinig geheugen.

Misschien dat je inboedel het dekt? voor dat geld kan je in ieder geval op marktplaats gewoon een werkende Legend vinden.

• Cobesz
Je kan best nog wel wat vangen voor de Legend hoor, heb 3 maanden geleden mijn Legend nog verkocht voor 200 euro.

Ik stel voor het even met het toestel uit te houden of van je inboedel een ander toestel kopen, maar een nieuwe legend ga je niet vinden voor dat geld. Kijk dan eens naar ZTE Blade of Galaxy Gio. Die liggen zo rond de 120 euro qua prijs en zijn hele leuke toestelletjes :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cobesz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:49:
Je kan best nog wel wat vangen voor de Legend hoor, heb 3 maanden geleden mijn Legend nog verkocht voor 200 euro.

Ik stel voor het even met het toestel uit te houden of van je inboedel een ander toestel kopen, maar een nieuwe legend ga je niet vinden voor dat geld. Kijk dan eens naar ZTE Blade of Galaxy Gio. Die liggen zo rond de 120 euro qua prijs en zijn hele leuke toestelletjes :)
200? aan iemand die zwakzinnig is dan!
Nieuw is die goedkoper en een veel sneller toestel heb je al rond die prijs (Samsung 9003).

De legend is rond de 75 euro waard (2e hands).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wolfos schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:49:

Betaal er nog steeds €25 per maand voor met een studenten abonnement.
Beetje overtrokken reactie... waarom koop je dan op dit moment een toestel van 1.5 jaar oud. Dan vraag je er zelf om.

maar controleer in je menu: settings->applicaties->ontwikkeling->usb foutopsporing
Deze staat waarschijnlijk UIT en moet AAN anders wordt het toestel zo traag als stront ;)

• Cobesz
Ik zie m toch echt voor 257 in de price watch staan, en toendertijd was het zelfs +/- 320 euro nieuw :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cobesz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:21:
Ik zie m toch echt voor 257 in de price watch staan, en toendertijd was het zelfs +/- 320 euro nieuw :)
Wat een vergelijking... dat is altijd zo. Oude producten dalen niet verder in prijs. Voor dat geld kan je ook nieuw een HTC Desire, HTC Desire Z
HTC Wildfire kost je rond de 170
HTC Desire HD (100 euro meer)
HTC Google Nexus One kost 50 euro meer

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

n00bs schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:29:
[...]
200? aan iemand die zwakzinnig is dan!
Nieuw is die goedkoper en een veel sneller toestel heb je al rond die prijs (Samsung 9003).

De legend is rond de 75 euro waard (2e hands).
Ik zie toch echt HTC Legends (van 1 jaar oud) op marktplaats staan waar 200 euro op geboden wordt hoor ;)

• Cobesz
Mja, ik zal wel gek zijn of geluk gehad hebben :/ haha

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cobesz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:46:
Mja, ik zal wel gek zijn of geluk gehad hebben :/ haha
Idd veel geluk :p want voor dat geld koop je een beter nieuw toestel :D

Maar goed iemand nog tips voor mijn niet werkende USB port? opladen doet hij wel, maar apparaat herkend geen connectie met een PC met een USB kabel en PC flipt van de connectie. Meldt ook dat het apparaat niet correct werkt. Instellingen op de telefoon wijzigen, haalt niets uit. USB port van de telefoon ook schoongemaakt, maar helaas niets.
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee