Toevallig dit probleem?n00bs schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:35:
[...]
Idd veel gelukwant voor dat geld koop je een beter nieuw toestel
Maar goed iemand nog tips voor mijn niet werkende USB port? opladen doet hij wel, maar apparaat herkend geen connectie met een PC met een USB kabel en PC flipt van de connectie. Meldt ook dat het apparaat niet correct werkt. Instellingen op de telefoon wijzigen, haalt niets uit. USB port van de telefoon ook schoongemaakt, maar helaas niets.
Ik heb geen idee ben niet bekend met dat probleem, echter is mijn toestel niet rooted en dat kan ook niet meer
Misschien keer nog een hard reset doen...
Heb al een poosje een HTC Legend (gewoon origineel, niks geroot, geen speciale dingen, niks van dat alles).
Om de paar dagen laad ik 'm op en hij doet het eigenlijk altijd. Bevalt prima.
Totdat...totdat hedenmorgen, toestel is vannacht opgeladen, maar gaat niet meer aan! Hoe lang je de on-toets ook ingedrukt houdt, niks meer, nada, niente.
Ook geprobeerd (ergens gevonden) [ Volume -] + On toets ingedrukt houden; werkt ook niet.
Accu eruit, sim kaart eruit, geheugen cardje eruit, accu er weer in (zonder sim en geheugen) niks, noppes.
Contactjes gecheckt, alles is keurig schoon en oxidevrij. Toch nog ff alles voorzichtig gecleaned.
Allerlei combinaties van wel sim/niet sim, accu erin, accu eruit, nog ff aan de oplader met of zonder accu, maakt allemaal geen verschil. Hij gaat niet meer aan...
Iemand enig idee of er nog een alternatieve reset is, en/of wat dit zou kunnen zijn?
Lijkt me sterk dat in 1 nachtje de accu compleet overleden is en het toestel kortsluit oid.
Totdat...totdat hedenmorgen, toestel is vannacht opgeladen, maar gaat niet meer aan! Hoe lang je de on-toets ook ingedrukt houdt, niks meer, nada, niente.
Ook geprobeerd (ergens gevonden) [ Volume -] + On toets ingedrukt houden; werkt ook niet.
Accu eruit, sim kaart eruit, geheugen cardje eruit, accu er weer in (zonder sim en geheugen) niks, noppes.
Contactjes gecheckt, alles is keurig schoon en oxidevrij. Toch nog ff alles voorzichtig gecleaned.
Allerlei combinaties van wel sim/niet sim, accu erin, accu eruit, nog ff aan de oplader met of zonder accu, maakt allemaal geen verschil. Hij gaat niet meer aan...
Iemand enig idee of er nog een alternatieve reset is, en/of wat dit zou kunnen zijn?
Lijkt me sterk dat in 1 nachtje de accu compleet overleden is en het toestel kortsluit oid.
Misschien dat je deze nog kan proberen: http://www.pdashop.nl/vragen/90878/752070/htc-legend.htmlehtweak schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:20:
Heb al een poosje een HTC Legend (gewoon origineel, niks geroot, geen speciale dingen, niks van dat alles).
Totdat...totdat hedenmorgen, toestel is vannacht opgeladen, maar gaat niet meer aan! Hoe lang je de on-toets ook ingedrukt houdt, niks meer, nada, niente.![]()
Anders lijkt het volgens mij erop dat je on-toets defect is. Ben je trouwens al teruggegaan naar de winkel?
Mijn zus heeft anders exact hetzelfde probleem. Toestel is echt niet vooruit te branden. Gewoon 400 euro in de prullenbak. Ze heeft hem een jaar geleden aangeschaft, dus ze vraagt er volgens jouw redenering helemaal niet om. Anyway, zijn er oplossingen voor dit probleem? Het toestel is gewoon bijna onwerkbaar door deze lag. Fabrieksinstellingen, debug usb, geen applicaties, opnieuw opstarten etc. allemaal zinloos. Is de enige oplossingen een custom rom proberen en maximaal overclocken of helpt dit niet (/niet aan te raden)?n00bs schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:31:
[...]
Beetje overtrokken reactie... waarom koop je dan op dit moment een toestel van 1.5 jaar oud. Dan vraag je er zelf om.
maar controleer in je menu: settings->applicaties->ontwikkeling->usb foutopsporing
Deze staat waarschijnlijk UIT en moet AAN anders wordt het toestel zo traag als stront
Overigens gewoon een ROM met Sense, zonder bugs, maar die zijn voor dit toestel volgens mij onvindbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Michiele93 op 16-10-2011 11:23 . Reden: toevoeging ]
Niet helemaal.
Mijn Sensation is sinds kort voor reparatie en moet noodgedwongen weer even op mn oude Legend. Heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe ROM op te zetten. Er is op het moment een heel populaire, alles erop en eraan, gebaseerd op de HTC ChachaSalsa met allerhande optimalisaties:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=987251
Ik heb daar overheen een nieuwe kernel gekwakt.
En het toestel d.m.v. een app een beetje ge-overklokt. De Legend voelt erg direct aan nu moet ik zeggen! Zeker een werkbare oplossing totdat mn Sensation weer terug is
(ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat hij nu directer aanvoelt dan mn stock sensation)
Mijn Sensation is sinds kort voor reparatie en moet noodgedwongen weer even op mn oude Legend. Heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe ROM op te zetten. Er is op het moment een heel populaire, alles erop en eraan, gebaseerd op de HTC ChachaSalsa met allerhande optimalisaties:
En het toestel d.m.v. een app een beetje ge-overklokt. De Legend voelt erg direct aan nu moet ik zeggen! Zeker een werkbare oplossing totdat mn Sensation weer terug is
[ Voor 6% gewijzigd door _Christiaan_ op 16-10-2011 22:12 ]
NOSIG
Heb ik geprobeerd, geen reactie.tweaker2010 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:16:
[...]
Misschien dat je deze nog kan proberen: http://www.pdashop.nl/vragen/90878/752070/htc-legend.html
Heb het hele toestel ook eens los gehaald en weer in elkaar gezet, maar dat maakt ook geen verschil. En ik meet gewoon spanning op de accu.
Wel apart is dat wanneer de oplader in het toestel geprikt zit, de LED van de oplader een beetje aan knipperen is op halve sterkte... En ja, ik heb ook nog een andere oplader geprobeerd, zelfde effect.
Terug naar de winkel? Deze is niet gekocht in een winkel, maar een jaartje geleden van een tweaker overgenomen...tweaker2010 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:16:
[...]
Anders lijkt het volgens mij erop dat je on-toets defect is. Ben je trouwens al teruggegaan naar de winkel?
De rom loopt toch vast bij WiFi gebruik of lees ik dat verkeerd bij known issues? Het is iig wel een optie. Alles voor een beetje snelheid haha._Christiaan_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:32:
Niet helemaal.
Mijn Sensation is sinds kort voor reparatie en moet noodgedwongen weer even op mn oude Legend. Heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe ROM op te zetten. Er is op het moment een heel populaire, alles erop en eraan, gebaseerd op de HTC Chacha met allerhande optimalisaties:
En het toestel d.m.v. een app een beetje ge-overklokt. De Legend voelt erg direct aan nu moet ik zeggen! Zeker een werkbare oplossing totdat mn Sensation weer terug is(ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat hij nu directer aanvoelt dan mn stock sensation)
Een paar keer gehad maar eigenlijk weinig last van. Ik denk dat ze het over een tijdje wel opgelost hebben, maar for the time being is het prima te doen.
NOSIG
Hmmm, de laatste problemen die ik had zijn uitzich zelf opgelost... denk ik, tenminste ik kom ze niet meer tegen.
Maar ik heb weer 2 probleempjes er bij
Altijd erg leuk, nu is het facebook app en de market het probleem.
Facebook blijft hangen op het laden, eenmaal uit het laden dan zegt hij dat er geen internet verbinding is.
Ook de market blijft hangen op het laden en doet verder niets meer.....
de animaties en dergelijke doen het maar verder gebeurt er niets meer.
Gaat hij eenmaal uit het laden dan zal hij zeggen dat er geen verbinding is.....
Internet zelf werkt gewoon, heb deze heb ik zelf via instellingen uitgeschakeld in weer ingeschakeld, en de mobiel gereboot.
Accounts werken prima, en heb daar geen verder problemen mee
Dus het gaat weer prima
not
Maar ik heb weer 2 probleempjes er bij

Altijd erg leuk, nu is het facebook app en de market het probleem.
Facebook blijft hangen op het laden, eenmaal uit het laden dan zegt hij dat er geen internet verbinding is.
Ook de market blijft hangen op het laden en doet verder niets meer.....
de animaties en dergelijke doen het maar verder gebeurt er niets meer.
Gaat hij eenmaal uit het laden dan zal hij zeggen dat er geen verbinding is.....
Internet zelf werkt gewoon, heb deze heb ik zelf via instellingen uitgeschakeld in weer ingeschakeld, en de mobiel gereboot.
Accounts werken prima, en heb daar geen verder problemen mee
Dus het gaat weer prima
Ok, ik heb het kunnen fixen (hopelijk en niet dat het maar tijdelijk is.)
Facebook heeft een of ander upload appje lopen, deze heb ik uitgezet en dat was dus het probleem.
Internet werkt weer, Facebook werkt weer, Market werkt weer en Rage Reader werkt weer.
Facebook heeft een of ander upload appje lopen, deze heb ik uitgezet en dat was dus het probleem.
Internet werkt weer, Facebook werkt weer, Market werkt weer en Rage Reader werkt weer.
Ik had bij actieve services zitten kijken om het oorzaak van mijn problemen te kunnen vinden.
Toen zag ik dat de Uploadmanager aan het draaien was, deze had ik uitgegooid, snapte niet waarom het aanstond
Dat was dus de oorzaak, misschien was het met iets bezig of probeerde iets waardoor het internet en dergelijke het niet meer deed.
Toen zag ik dat de Uploadmanager aan het draaien was, deze had ik uitgegooid, snapte niet waarom het aanstond
Dat was dus de oorzaak, misschien was het met iets bezig of probeerde iets waardoor het internet en dergelijke het niet meer deed.
Ik heb een tijdje terug een Legend van mijn collega overgenomen en die heeft het tot vanmiddag toe altijd perfect gedaan.
Tot het touchscreen ineens haast niets meer doet, iemand bekend met dit probleem en is dat eventueel nog voor een niet te hoog bedrag te fixen?
Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd en dat heeft niets uitgehaald.
Hij zou het nog een paar maanden vol moeten houden voor ik een andere uit zou mogen zoeken.
Tot het touchscreen ineens haast niets meer doet, iemand bekend met dit probleem en is dat eventueel nog voor een niet te hoog bedrag te fixen?
Hij zou het nog een paar maanden vol moeten houden voor ik een andere uit zou mogen zoeken.
Ik heb mijn HTC Legend 1 jaar en 7 maanden. Na ongeveer 1 jaar ging mijn scherm kapot (touch reageerde eerst aan de bovenzijde niet tot nauwelijks en dit had zich langzaam uitgebreid over het gehele scherm). Nu 7 maanden later, weer exact hetzelfde probleem en gaat deze dus weer terug naar HTC wat ik jou ook adviseer ook contact op te nemen met HTC: http://www.htc.com/nl/contact/VieSix schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:07:
Ik heb een tijdje terug een Legend van mijn collega overgenomen en die heeft het tot vanmiddag toe altijd perfect gedaan.
Zij komen het toestel bij je halen en na reparatie wordt deze teruggebracht.
Overigens altijd eerst ff backup maken van alles en een reset uitvoeren. Dit moet je sowieso eerst testen voordat zij de melding daadwerkelijk accepteren. Dus als je een reset tijdens boot van je telefoon al gedaan hebt, vermeld dit dan ook.
[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 02-11-2011 14:16 ]
Anoniem: 159628
Gek probleem, na wat spelen geeft mijn Legend bijvoorbeeld bij Latitude ineens de afstanden in Miles ipv KMs aan, ik kan maar niet vinden waar ik dat terug kan stellen.
Heeft iemand een idee?
Heeft iemand een idee?
ik heb precies het zeflde alleen bij mij is dit maar af en toe een keer. niet altijd . maar wat is jullie advies om te doen en hoelang ben ik hem dan kwijt??n00bs schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:15:
[...]
Ik heb mijn HTC Legend 1 jaar en 7 maanden. Na ongeveer 1 jaar ging mijn scherm kapot (touch reageerde eerst aan de bovenzijde niet tot nauwelijks en dit had zich langzaam uitgebreid over het gehele scherm). Nu 7 maanden later, weer exact hetzelfde probleem en gaat deze dus weer terug naar HTC wat ik jou ook adviseer ook contact op te nemen met HTC: http://www.htc.com/nl/contact/
Zij komen het toestel bij je halen en na reparatie wordt deze teruggebracht.
Overigens altijd eerst ff backup maken van alles en een reset uitvoeren. Dit moet je sowieso eerst testen voordat zij de melding daadwerkelijk accepteren. Dus als je een reset tijdens boot van je telefoon al gedaan hebt, vermeld dit dan ook.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Toestel ben je ongeveer 1 week kwijt. Probeer je klacht goed samen te vatten en geef aan wat je getest hebt en resultaat ervan. ALTIJD een reset geven van het toestel (vooraf je data backuppen... zelfs zonder root, met visionary kan je Titanium backup daarna een full backup laten doen).psyy138 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:10:
[...]
ik heb precies het zeflde alleen bij mij is dit maar af en toe een keer. niet altijd . maar wat is jullie advies om te doen en hoelang ben ik hem dan kwijt??
Maar ik zal je verklappen dat mijn toestel ALWEER nu na de reparatie problemen heeft met het touchscreen... er zit een nieuw scherm is, maar blijkbaar zit daar het probleem niet.
Klachten nu: touch werkt alweer soms niet goed als het toestel op specifieke ondergronden ligt. Houdt ik dan met 1 vinger bv het frame van het toestel vast, dan werkt de touch wel correct.
En daarbij is de USB port niet gemaakt! dus hij kan alweer terug

Valt mij ook op dat ondanks reset het toestel weer ondanks USB debugging aan/uit spontaan erg traag wordt, net alsof het werkgeheugen beetje einde leven is.
Ik heb m'n Legend nu 1,5 jaar en ben er nog zeer tevreden van, maar dat is eigenlijk allemaal te danken aan de Cyanogenmod die er sinds een maand of 2 op staat. Was dat niet mogelijk geweest dan had ik me al iets nieuws gekocht (soms werd ie te traag, hangen, crashen). Nu heb ik 't gevoel dat ik wel nog makkelijk een half jaar verder kan met m'n Legend
Enige wat er aan te zien is zijn een paar kleine putjes in de behuizing door 'm een paar keer te laten vallen en euh.. ja een barst in de linkerbovenhoek van m'n display (kennelijk gelukkig enkel de toplaag), die valt onder bepaalde hoeken wel op
maar werkt voor de rest prima.
Enige wat er aan te zien is zijn een paar kleine putjes in de behuizing door 'm een paar keer te laten vallen en euh.. ja een barst in de linkerbovenhoek van m'n display (kennelijk gelukkig enkel de toplaag), die valt onder bepaalde hoeken wel op

Anoniem: 435209
Ik las op dit forum een manier om je HTC Legend sneller te maken, maar ik kan het bericht nu niet meer vinden. ik had al een andere tip opgevolgd en die was geweldig..
Nu zie ik het weer. Wat is een Cyanogenmod?????
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 435209 op 04-12-2011 21:22 ]
Gebruik de zoekfunctie/Google eens.Anoniem: 435209 schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:21:
Ik las op dit forum een manier om je HTC Legend sneller te maken, maar ik kan het bericht nu niet meer vinden. ik had al een andere tip opgevolgd en die was geweldig..
Mijn Legend is weer terug, hele mainboard is nu vervangen
Anoniem: 435209 schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:21:

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Mijn Legend werkt in ieder geval nu weer perfect, merk echt wel dat zodra SMSjes geimporteerd worden en boven de 4000 uitkomt, de telefoon in zijn geheel trager wordt. Misschien beperking van Android 2.2? want een vriend van mij had hetzelfde destijds op zijn Desire.
Probleem echter vorige keer was dat ik hem niet teruggeflashed kreeg. Andere Androids krijg ik wel geroot met CM7 erop.
Iemand die dus onlangs nog een Legend met 2.2 heeft gemod naar CM7?
Probleem echter vorige keer was dat ik hem niet teruggeflashed kreeg. Andere Androids krijg ik wel geroot met CM7 erop.
ja ik maar batterij gaat uber snel leeg op een of andere manier of mijn accu is kapotn00bs schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:32:
Mijn Legend werkt in ieder geval nu weer perfect, merk echt wel dat zodra SMSjes geimporteerd worden en boven de 4000 uitkomt, de telefoon in zijn geheel trager wordt. Misschien beperking van Android 2.2? want een vriend van mij had hetzelfde destijds op zijn Desire.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik heb nu 7.1 erop staan, alles nagelopen en mijn accu gaat nu echt 10x sneller leeg 
Heb net hem volgeladen, reboot en gecontroleerd. Nu al na 2 uur 15% weg
waarvan 60% door WiFi....
Heb net hem volgeladen, reboot en gecontroleerd. Nu al na 2 uur 15% weg

Waarom op een smartphone? dit probleem had ik niet met de HTC 2.2 rom. Wil toch via data (whatsapp etc) bereikbaar zijn... overschakelen naar 3G zal enkel nog meer stroom verbruiken.Anoniem: 134818 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Wifi uitzetten?
Nieuwe radio flashen. Een nieuwe radio zorgde bij mij voor stabielere wifi-connectie, minder batterijgebruik en stabielere 3G. Om batterij te besparen kan je underclocken wanneer je scherm uit is. Hiervoor gebruik ik SetCPU met profiles. Mijn batterij gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik, daar ben ik echt trots opn00bs schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:50:
[...]
Waarom op een smartphone? dit probleem had ik niet met de HTC 2.2 rom. Wil toch via data (whatsapp etc) bereikbaar zijn... overschakelen naar 3G zal enkel nog meer stroom verbruiken.
Android developer & dürüm-liefhebber
welke rom heb je dan?Mavamaarten schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:57:
[...]
Nieuwe radio flashen. Een nieuwe radio zorgde bij mij voor stabielere wifi-connectie, minder batterijgebruik en stabielere 3G. Om batterij te besparen kan je underclocken wanneer je scherm uit is. Hiervoor gebruik ik SetCPU met profiles. Mijn batterij gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik, daar ben ik echt trots op
O.R.C. Black Bulls Rugby
Je hebt gelijk! heb nieuwe radio erop gezet... wereld van verschil. Ontvangst met alles is beter en accu gaat langer meeMavamaarten schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:57:
[...]
Nieuwe radio flashen. Een nieuwe radio zorgde bij mij voor stabielere wifi-connectie, minder batterijgebruik en stabielere 3G. Om batterij te besparen kan je underclocken wanneer je scherm uit is. Hiervoor gebruik ik SetCPU met profiles. Mijn batterij gaat 3 tot 4 dagen mee bij normaal gebruik, daar ben ik echt trots op
Ik heb 2 vragen:
Hoe flash je een nieuwe radio?
En ik kan nooit een GPS fix krijgen, wat kan daar een oplossing voor zijn?
Anoniem: 134818
1)Als jij je telefoon al geflashed hebt, via rommanager.acidd91 schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:22:
Ik heb 2 vragen:
2)Radiorom flashen
Je zal root access moeten hebben en dus geen standaard HTC Rom moeten draaien. Die radio update staat ook hier: [HTC Legend] Rooten & Custom ROM'sacidd91 schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:22:
Ik heb 2 vragen:
Een snelle GPS fix kan je ook op een toestel zonder root access voor elkaar krijgen met GPS Status uit de market. Deze is gratis.
Anoniem: 366186
Zijn er hier meerdere mensen die last hebben van de usb aansluiting? wanneer je het kabeltje er in hebt zitten om m op te laden dat deze er bij zo ongeveer een windvlaag al weer uit ligt?
CM7.0.3-Legend
Blij dat ik kon helpenn00bs schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:05:
[...]
Je hebt gelijk! heb nieuwe radio erop gezet... wereld van verschil. Ontvangst met alles is beter en accu gaat langer meegelijk nightly erover en WiFi modus op default gezet (dus na tijdje vanzelf uit maar 3G neemt het dan over). Accu gaat nu vele malen al langer mee dan stock rom en CPU op 806MHz ipv 600MHz, vanuit CM7.1 was laagste 245MHz die die ook doet in standby.
Al geprobeerd met een andere USB kabel? Ik gebruik de kabel van een oude LG, die van HTC kreeg dit bij mij ook na een tijdje... En deze zit minder stroefAnoniem: 366186 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:11:
Zijn er hier meerdere mensen die last hebben van de usb aansluiting? wanneer je het kabeltje er in hebt zitten om m op te laden dat deze er bij zo ongeveer een windvlaag al weer uit ligt?
Android developer & dürüm-liefhebber
Heb je de aansluiting al eens schoongemaakt van binnen? Kans is groot dat er stof onderin zit, waardoor je de plug er niet helemaal in kunt stekenAnoniem: 366186 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:11:
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ja heb ik gedaan met een sateprikker ;-) helpt niet veel. Gebruik al een poos een andere kabel en in het begin klikte die er als het ware in... denk dat ie daardoor gewoon wat versleten is geraakt of zo... maar goed nog 9 maanden en dan kunnen we weer wat nieuws halenkraats schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:44:
[...]
Heb je de aansluiting al eens schoongemaakt van binnen? Kans is groot dat er stof onderin zit, waardoor je de plug er niet helemaal in kunt steken
Ik krijg de USB kabel er niet helemaal meer in. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, daar ligt het niet aan. Ik kan niet zo snel ontdekken waar het door komt.Anoniem: 366186 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:11:
Al wel wat met een tandenstoker of sateprikker geprobeerd? al het stof er uit krabben misschien dat het dan beter lukt.Jimster schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:57:
[...]
Ik krijg de USB kabel er niet helemaal meer in. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, daar ligt het niet aan. Ik kan niet zo snel ontdekken waar het door komt.
Mijn telefoon is ineens na 1,5 jaar zo traag als de pest en loopt regelmatig vast. Tis vandaag begonnen. Volgens mij is er iig voldoende ruimte beschikbaar...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mijn usb kabel heeft er vanaf het begin eigenlijk nooit helemaal ingepast, nooit problemen mee gehad eigenlijkAnoniem: 366186 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:46:
[...]
Al wel wat met een tandenstoker of sateprikker geprobeerd? al het stof er uit krabben misschien dat het dan beter lukt.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Maak eens een backup van alles (titanium backup via Visionary tool voor temproot als je geen custom rom hebt). En reset je toestel. Controleer de USB foutinstelling instelling bij het Ontwikkeling menu. Als het nu traag is en die optie staat UIT, zet het dan AAN.GAIAjohan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:46:
Mijn telefoon is ineens na 1,5 jaar zo traag als de pest en loopt regelmatig vast. Tis vandaag begonnen. Volgens mij is er iig voldoende ruimte beschikbaar...
Als het allemaal niets uithaalt, lekker CM7.1 oid erop zetten en het toestel overclocken. Maakt echt een hoop uit.
Hebben meer mensen ''last'' van dat het beeldscherm snel op stand-by komt te staan? Als ik iets aan het lezen ben op mijn telefoon ofzo, dan valt mijn beeldscherm op zwart binnen 5 sec. Heb al bij opties aanstaan dat scherm pas na 30 sec ofzo gedimt moet worden, maar dat helpt ook niet
Al paar keer CM7 opnieuw geinstalleerd, maar niks werkt ...
Al paar keer CM7 opnieuw geinstalleerd, maar niks werkt ...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
bij mij werkt het wel
anders ff kijken bij adw instellingen misschien??
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ook al gekeken, had namelijk ook dit probleem bij Launcher Pro...psyy138 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:57:
bij mij werkt het welanders ff kijken bij adw instellingen misschien??
dan weet ik het ook niet
O.R.C. Black Bulls Rugby
grmpf .. het is een hele klus om een beetje geheugen over te houden tegenwoordig op mijn Legend. Standaard ROM Android versie 2.2 / kernel: 2.6.32.17 / build 3.15.405.3 .. en er starten bijvoorbeeld steeds 3 processen 'maps' op, die samen 60 MB van de 300 opvreten. Dikwijls heb ik nog maar 90 MB vrij. 
Adoa Task Manager en Automatic Task Killer schieten ze wel af als ik er om vraag, maar 3 seconden later draaien ze alweer.
Heeft iemand goede ideeën? Ik wil graag de HTC rom blijven gebruiken.

Adoa Task Manager en Automatic Task Killer schieten ze wel af als ik er om vraag, maar 3 seconden later draaien ze alweer.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je perse HTC Rom wil gebruiken, dan is er maar 1 dom antwoord mogelijk: nieuwe kopen! (ga ervan uit dat je al apps2sd gebruikt)ing._Buttje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:40:
grmpf .. het is een hele klus om een beetje geheugen over te houden tegenwoordig op mijn Legend. Standaard ROM Android versie 2.2 / kernel: 2.6.32.17 / build 3.15.405.3 .. en er starten bijvoorbeeld steeds 3 processen 'maps' op, die samen 60 MB van de 300 opvreten. Dikwijls heb ik nog maar 90 MB vrij.
Hij heeft het niet over het ROM geheugen, maar het RAM geheugen.n00bs schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:28:
[...]
Als je perse HTC Rom wil gebruiken, dan is er maar 1 dom antwoord mogelijk: nieuwe kopen! (ga ervan uit dat je al apps2sd gebruikt)
Wel aanname van mij dat jij het over ROM geheugen hebt
Waarom maakt het je uit dat je RAM geheugen volloopt, het is hier al veel vaker vermeld dat je Android namelijk niet als Windows op je PC moet zien. Android gebruikt het geheugen op een heel andere manier en het systeem wordt dus niet trager als je geheugen volledig (lees: optimaal) wordt gebruikt.ing._Buttje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:40:
Sterker nog, het systeem wordt juist trager (en de batterij gaat minder lang mee) op het moment dat je processen middels een task killer afsluit.
Kanttekening hierbij: Sommige apps zijn niet goed geprogrammeerd waardoor ze niet goed functioneren en dus onnodig blijven draaien en energie verstoken. Maar dat zijn uitzonderingen (vooral onder populaire apps).
Android wordt net zo goed trager wanneer het RAM geheugen volloopt. Vaak genoeg worden processen niet goed vrijgegeven en op de Legend met stock 2.2 Rom merk je dit dus echt heel snel. Zonder taskkiller wordt wel degelijk het toestel met stock al vrij snel bij gebruik van meerdere apps een stuk trager en gaat de accu sneller leeg. Volstrekste waanzin wat je nu zegt. Ik zou maar eens goed gaan testen... want ik heb eindeloos bij mij en anderen gezien dat dit zo is.Bogey Dope schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:00:
[...]
Hij heeft het niet over het ROM geheugen, maar het RAM geheugen.
Wel aanname van mij dat jij het over ROM geheugen hebt![]()
[...]
Waarom maakt het je uit dat je RAM geheugen volloopt, het is hier al veel vaker vermeld dat je Android namelijk niet als Windows op je PC moet zien. Android gebruikt het geheugen op een heel andere manier en het systeem wordt dus niet trager als je geheugen volledig (lees: optimaal) wordt gebruikt.
Sterker nog, het systeem wordt juist trager (en de batterij gaat minder lang mee) op het moment dat je processen middels een task killer afsluit.
Kanttekening hierbij: Sommige apps zijn niet goed geprogrammeerd waardoor ze niet goed functioneren en dus onnodig blijven draaien en energie verstoken. Maar dat zijn uitzonderingen (vooral onder populaire apps).
Ook door de stock zit het Ram en Rom sneller vol dan bv met CM7.1 omdat er simpelweg veel rotzooi niet meer in zit. Ik wilde zelf mijn Legend al tegen een muur kapot smijten, maar nu met 7.1 en overclock gaat de accu langer mee, kan ik meer apps open hebben staan en installeren.
Bovenstaande volstrekte waanzin noemen, dat is juist waanzin. Ga eens wat lezen over de architectuur van Android dan zal je zien dat Bogey Dope gewoon gelijk heeft.
Of weet jij het beter dan een Android developer?
[ Voor 11% gewijzigd door Frank-NL op 13-01-2012 10:18 ]
Theorie en praktijk zijn 2 verschillende zaken.Frank-NL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:17:
Bovenstaande volstrekte waanzin noemen, dat is juist waanzin. Ga eens wat lezen over de architectuur van Android dan zal je zien dat Bogey Dope gewoon gelijk heeft.
Meten == weten... succes
Uit eigen ervaring en bij anderen weet ik dat de Legend (en andere Android toestellen) langzamer worden met een automatische taskkiller. En dit wordt ook overal bevestigd: bron, bron2, bron3.n00bs schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:00:
[...]
Theorie en praktijk zijn 2 verschillende zaken.
Meten == weten... succes
Blijkbaar heb jij andere ervaringen, prima. Laten we het daarop houden.
Even goed lezen dusBogey Dope schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:19:
[...]
Uit eigen ervaring en bij anderen weet ik dat de Legend (en andere Android toestellen) langzamer worden met een automatische taskkiller. En dit wordt ook overal bevestigd: bron, bron2, bron3.
Blijkbaar heb jij andere ervaringen, prima. Laten we het daarop houden.
Zoals logisch moet je ook niet alle processen killen. Ik en bij anderen staan er ook genoeg in de exclusion list.
Iemand ervaringen met de 1800mah accu's die op Ebay worden aangeboden?
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Sinds een paar weken heb ik last van een krakend scherm in mijn Legend. Zou dat slijtage kunnen zijn?
Het lijkt net of het scherm wat loszit, aan de linkerkant veert hij ook verder in dan aan de rechterkant.
Zijn er nog meer mensen bekend met dit probleem en is er misschien wat aan te doen?
Het lijkt net of het scherm wat loszit, aan de linkerkant veert hij ook verder in dan aan de rechterkant.
Zijn er nog meer mensen bekend met dit probleem en is er misschien wat aan te doen?
Balen, mijn telefoon is sinds gisteren exact twee jaar oud (garantie verloopt) en krijgt ineens kuren. Heeft het eigenlijk altijd perfect gedaan, maar sinds gisteren werkt de bovenste halve cm van mijn scherm niet meer. Niet zo'n groot probleem, aangezien dat alleen de notificatiebalk is... maar dan nog.
Ik kan dus alleen de rest van het scherm gebruiken, zonder notificatiebalk. En soms... doet juist niets op m'n scherm het, en waar ik hem dan ook aanraak, dan komt overal mn notificatiebalk bij te voorschijn. Het vreemde is dat het opnieuw opstarten (dmv accu er uithalen) dat probleem oplost!?
Hierdoor begin ik te denken dat wellicht een harde reset ook kan werken, maar... denk het niet? Iemand die dat weet?
baal hiervan, wilde nog 2 maanden wachten met nieuwe telefoon... en wilde waarschijnlijk voor de HTC one S gaan maar met deze ervaring met HTC.... ga ik twijfelen.
Ik kan dus alleen de rest van het scherm gebruiken, zonder notificatiebalk. En soms... doet juist niets op m'n scherm het, en waar ik hem dan ook aanraak, dan komt overal mn notificatiebalk bij te voorschijn. Het vreemde is dat het opnieuw opstarten (dmv accu er uithalen) dat probleem oplost!?
Hierdoor begin ik te denken dat wellicht een harde reset ook kan werken, maar... denk het niet? Iemand die dat weet?
baal hiervan, wilde nog 2 maanden wachten met nieuwe telefoon... en wilde waarschijnlijk voor de HTC one S gaan maar met deze ervaring met HTC.... ga ik twijfelen.
ik zou zeggen, probeer die harde reset eens.
Als rebooten alles oplost zou er dus een software matige fout in moeten zitten.
Als rebooten alles oplost zou er dus een software matige fout in moeten zitten.
Ja helaas lost het rebooten dus wel het probleem op dat de notificatiebar overal waar ik maar druk te voorschijn komt.. via een tip op internet gelezen dat het helpt om 10 sec lang je hand helemaal op het scherm te houden, en dat klopt. Dus nu reboot ik m niet iedere keer, maar als de notificatiebar dus weer bij iedere aanraking tevoorschijn komt, leg ik 10 sec mn hand op t scherm en dan is t weer even normaal.
maar het lost niet het probleem op dat de notificatiebar niet meer omlaag schuift. Dat doet ie dus sinds gisteren nooit meer. Ik heb gegoogled op "HTC legend notification bar problem" en het is een heel bekend veel voorkomend probleem, echt exact zoals ik het omschrijf.. maar ja, niemand weet echt de oplossing behalve insturen in garantieperiode, maar die is bij mij dus gisteren verlopen...
maar het lost niet het probleem op dat de notificatiebar niet meer omlaag schuift. Dat doet ie dus sinds gisteren nooit meer. Ik heb gegoogled op "HTC legend notification bar problem" en het is een heel bekend veel voorkomend probleem, echt exact zoals ik het omschrijf.. maar ja, niemand weet echt de oplossing behalve insturen in garantieperiode, maar die is bij mij dus gisteren verlopen...
Ik heb dit destijds ook gehad, opsturen en scherm laten vervangen was bij mij de enige oplossing. Wellicht dat je hem alsnog kunt laten repareren, in de Nederlandse wet staat voor zover ik weet dat je, ook buiten de garantieperiode om mag verwachten dat een dergelijk prijzig apparaat goed blijft functioneren. Of de leverancier hier ook mee akkoord gaat is een tweede...
Fijn na 2 jaar en volgens mij 1 maand is mijn telefoon kapot, hij laad niet meer op.
Krijg steeds het rode/groene lampje.

Ik heb ook een HTC Legend. De laatste tijd ondervind ik wat problemen ermee.
De icoontjes zijn ineens een stuk kleiner. Alles wordt compacter. De musicplayer wordt zoveel kleiner dat de tekst door elkaar komt te staan. Dit lost zichzelf vaak weer op na een tijdje, maar is wel erg irritant.
Daarnaast is die ook erg traag geworden. Dat laatste houd misschien verband met teveel apps en een trage sd kaart?
Iemand nog meer dit probleem?
De icoontjes zijn ineens een stuk kleiner. Alles wordt compacter. De musicplayer wordt zoveel kleiner dat de tekst door elkaar komt te staan. Dit lost zichzelf vaak weer op na een tijdje, maar is wel erg irritant.
Daarnaast is die ook erg traag geworden. Dat laatste houd misschien verband met teveel apps en een trage sd kaart?
Iemand nog meer dit probleem?
Die traagheid kun je proberen op te lossen door USB-debugging aan te zetten.
Dat doe ik al erg vaak tijdens het opladen (via dock aangesloten op pc). Het blijft maar terug komen. Scrollen tussen de homescreens hapert en teksten intypen reageert soms even niet.
Gewoon aangevinkt laten staan dan. Wat ook wel eens wil helpen, is je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Uhm neeFreakster86 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:36:
Verlies ik dan niet al mijn gegevens?
En als ie traag begint te worden, misschien tijd voor een andere ROM
Dan maar fabrieksinstellingen proberen 
Zou het ook schelen om een 'snellere' sd kaart erin te zetten? Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in al die ROM's. Heb daar echt de ballen verstand van
Is er een ROM die je aanraadt?
Zou het ook schelen om een 'snellere' sd kaart erin te zetten? Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in al die ROM's. Heb daar echt de ballen verstand van
Ik kan je de Extreme LegendFuse 2 aanraden. Heb deze nu een kleine week, en hij is zeer stabiel, werkt zeer snel, en reageert ook lekker soepel.Freakster86 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:52:
Dan maar fabrieksinstellingen proberen
Zou het ook schelen om een 'snellere' sd kaart erin te zetten? Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in al die ROM's. Heb daar echt de ballen verstand vanIs er een ROM die je aanraadt?
Voor meer info zie het root topic:
Timocos in "[HTC Legend] Rooten & Custom ROM's"
Mijn Legend begint steeds meer kuren te vertonen. Nu herkent ie opeens mn SIM-kaart niet meer.
Dacht eerst dat het aan mijn SIM-kaart lag, maar in een ander toestel werkt die prima.
Rebooten geeft geen oplossing, zouden de contactpinnetjes verbogen kunnen zijn?
Dacht eerst dat het aan mijn SIM-kaart lag, maar in een ander toestel werkt die prima.
Rebooten geeft geen oplossing, zouden de contactpinnetjes verbogen kunnen zijn?
Oké, flink probleem met mijn HTC Legend. De SD-Kaart geeft een foutmelding. In de telefoon geeft ie aan dat deze moet worden geformatteerd.
In de pc opent die nog wel, maar bepaalde mappen (met foto's e.d.) zijn niet te openen. Ook heb veel mappen rare tekens (erbij) gekregen.
Wat nu???
In de pc opent die nog wel, maar bepaalde mappen (met foto's e.d.) zijn niet te openen. Ook heb veel mappen rare tekens (erbij) gekregen.
Wat nu???
Waarschijnlijk is je SD-kaart defect/beschadigd. Mocht je je foto's willen veilig stellen is onderstaand programma een optie: http://www.softwarepatch.com/software/smartrecovery.html Succes!
Is dit niet betertweaker2010 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:12:
Waarschijnlijk is je SD-kaart defect/beschadigd. Mocht je je foto's willen veilig stellen is onderstaand programma een optie: http://www.softwarepatch.com/software/smartrecovery.html Succes!
Testdisk + Photorec
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Superbedankt! Testdisk bleek toch wat handiger te zijn. Die wist binnen een minuut alle bestanden te kopiëren. Smartrecovery ging de hele disk afspeuren naar bepaalde type bestanden (.jpg bijvoorbeeld) wat wel erg lang duurde.
Is er een manier om de sd kaart te repareren? Of is formatteren de enige optie?
Ik zou een defecte SD card gewoon weggooienFreakster86 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:44:
Superbedankt! Testdisk bleek toch wat handiger te zijn. Die wist binnen een minuut alle bestanden te kopiëren. Smartrecovery ging de hele disk afspeuren naar bepaalde type bestanden (.jpg bijvoorbeeld) wat wel erg lang duurde.
Nadeel is dat je wel erg goed moet opletten! Mijn Legend sloopt SDkaartjes ondertussen. Volgende week gaat hij weg eindelijk maar nog steeds durf ik er geen kaartjes in te stoppen...n00bs schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:01:
[...]
Ik zou een defecte SD card gewoon weggooiendie is nooit meer in perfecte staat en zeg zelf wat kosten ze nog? 1 euro per GB en heb je gelijk een nieuwe snelle kaart.
oh ja en ik heb de opvolger van de Legend. Ik heb een HTC One V De meesterlijke kin is weer terug. God wat heb ik dat ding gemist bij mijn Galaxy S
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Formatteren heeft niks geholpen. Direct in de pc steken werkt wel, althans hij is zichtbaar. In de telefoon (en telefoon in dock, aangesloten op pc) krijg ik de melding 'unknown device' en dat er fouten zijn opgetreden.
Probleem is dat hij dit nu ook aangeeft met de oude sd kaart (die het gewoon nog deed). Is er dan iets intern kapot gegaan
- edit -
Het 'kapotte' kaartje doet het in de pc gewoon goed. De telefoon heeft er ook al bestanden naar toe geschreven... Misschien is het de usb aansluiting van de telefoon of van het dock.
-edit 2-
Het lijkt alsof mijn dock kapot is
- Telefoon rechtstreeks aansluiten > werkt
- Telefoon in dock > werkt niet
- Andere kabel op dock aangesloten > werkt niet
Windows: Kan geen stuurprogramma vinden voor ADB
Hoe kan zo'n simpele dock kapot gaan
Opladen doet ie wel. Mijn gok is dat hierdoor er ook corruptie heeft plaatsgevonden toen ik gister foto's eraf haalde en muziek erop zette. Vreemd gedoe dit. Wat een timing weer...
Probleem is dat hij dit nu ook aangeeft met de oude sd kaart (die het gewoon nog deed). Is er dan iets intern kapot gegaan
- edit -
Het 'kapotte' kaartje doet het in de pc gewoon goed. De telefoon heeft er ook al bestanden naar toe geschreven... Misschien is het de usb aansluiting van de telefoon of van het dock.
-edit 2-
Het lijkt alsof mijn dock kapot is

- Telefoon rechtstreeks aansluiten > werkt
- Telefoon in dock > werkt niet
- Andere kabel op dock aangesloten > werkt niet
Windows: Kan geen stuurprogramma vinden voor ADB
Hoe kan zo'n simpele dock kapot gaan

[ Voor 50% gewijzigd door Freakster86 op 10-05-2012 20:42 ]
Ik heb een tijdje geleden hier op V&A een leuke HTC Legend S overgenomen, echter staat hier Cyanogen mod erop, en wil ik graag terug naar de originele software, het heeft weinig meerwaarde voor me vriendin, en ze mist haar T9 keyboard.
Is dit via een app makkelijk erin te krijgen, of stelt restoren naar de originele software weinig voor, en krijg ik de T9 optie ook weer?
Is dit via een app makkelijk erin te krijgen, of stelt restoren naar de originele software weinig voor, en krijg ik de T9 optie ook weer?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Bedoel je niet een Wildfire S?sain onez schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:02:
Ik heb een tijdje geleden hier op V&A een leuke HTC Legend S overgenomen, echter staat hier Cyanogen mod erop, en wil ik graag terug naar de originele software, het heeft weinig meerwaarde voor me vriendin, en ze mist haar T9 keyboard.
Wat bedoel je met T9 keyboard?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De legend die jij nu hebt is ook een poosje in mijn bezit geweest.sain onez schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:02:
Sterker nog, ik ben degene die er cyanogenmod op heeft geinstalleerd:). Naar mijn ervaring is CM7 echt stukken sneller dan de standaard software, dus ik denk dat je het beste een keyboard app kunt installeren.
Volgens mij biedt swiftkey de optie om t9 te gebruiken, hoewel dit wel een app is die wat meer werkgeheugen vraagt. Go-keyboard is misschien zelfs nog een betere optie: t9 en iets minder ram nodig. Bovendien is go-keyboard gratis!
[ Voor 16% gewijzigd door joentjebe op 13-05-2012 14:49 ]
HA! Net gebeld en blijkbaar bij gebrek aan bon geld de fabrikagedatum. Dat gecontroleerd en nog tot september garantie. Morgenochtend wegbrengen!Touchdomex schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:32:
[...]
Nadeel is dat je wel erg goed moet opletten! Mijn Legend sloopt SDkaartjes ondertussen. Volgende week gaat hij weg eindelijk maar nog steeds durf ik er geen kaartjes in te stoppen...
oh ja en ik heb de opvolger van de Legend. Ik heb een HTC One V De meesterlijke kin is weer terug. God wat heb ik dat ding gemist bij mijn Galaxy S![]()
Hopelijk eindelijk van die Legend af en alle problemen. Het is nogal een lijstje
Go keyboard erop gezet, maar nu vind ik nergens hoe ik het nog altijd default keyboard, zij het met extra functies, kan switchen naar een T9 functiejoentjebe schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:46:
[...]
De legend die jij nu hebt is ook een poosje in mijn bezit geweest.
Sterker nog, ik ben degene die er cyanogenmod op heeft geinstalleerd:). Naar mijn ervaring is CM7 echt stukken sneller dan de standaard software, dus ik denk dat je het beste een keyboard app kunt installeren.
Volgens mij biedt swiftkey de optie om t9 te gebruiken, hoewel dit wel een app is die wat meer werkgeheugen vraagt. Go-keyboard is misschien zelfs nog een betere optie: t9 en iets minder ram nodig. Bovendien is go-keyboard gratis!
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
bump... ^^
Zou je je vraag eens willen herformuleren, ik begrijp niet wat je wilt.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik heb op aanraden hierboven GO keyboard geinstalleerd, wat op zich een prettig keyboard is, na wat downloads verder voor dictionaries en nog wat updates werkt hij prima, maakt ook mooi woorden af wat het default keyboard niet deed, maar de reden waarom ik em erop zette, en dat valt niet zo heel ver hierboven te lezen, is dat ik, of me meisje, graag T9 typt en ze dat graag wil gebruiken ipv QWERTY, maar ik vind die optie nergens binnen instellingen...

Ik zou gewoon de standaard software erop zetten en die cyanogen mod ditchen, ik gebruik zelf nog de standaard software en heb er totaal geen problemen mee. Oké het is niet de snelste maar ik vind het persoonlijk niet hinderlijk, ik kan misschien gewend zijn geraakt aan bepaalde zaken. Heb hem al bijna 2 jaar namelijk.
Voor m'n vriendin zou ik sowieso geen gemodde telefoon fixen, lekker makkelijk standaard. Wil je perse een ander toetsenbord, dan zou ik niet weten wat beter is
Maar goed om terug te komen op je vraag, ik begrijp hem ook niet helemaal. T9 betekent (ofja betekende, ze gebruiken die term geloof ik niet meer) gewoon woordvoorspelling/verbetering. B
Na een beetje googlen vraag ik me af of je misschien dit bedoelt? (ongeveer)
http://code.google.com/p/numpad-keyboard/
Voor m'n vriendin zou ik sowieso geen gemodde telefoon fixen, lekker makkelijk standaard. Wil je perse een ander toetsenbord, dan zou ik niet weten wat beter is
Maar goed om terug te komen op je vraag, ik begrijp hem ook niet helemaal. T9 betekent (ofja betekende, ze gebruiken die term geloof ik niet meer) gewoon woordvoorspelling/verbetering. B
Na een beetje googlen vraag ik me af of je misschien dit bedoelt? (ongeveer)
http://code.google.com/p/numpad-keyboard/
Even zo uit mijn hoofd want ik heb hem niet meer erop staan: in de bovenste balk op de taal klikken en dan in het lijstje met opties de bovenste aanklikken. Volgens mij switcht hij dan naar t9...sain onez schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:40:
Ik heb op aanraden hierboven GO keyboard geinstalleerd, wat op zich een prettig keyboard is, na wat downloads verder voor dictionaries en nog wat updates werkt hij prima, maakt ook mooi woorden af wat het default keyboard niet deed, maar de reden waarom ik em erop zette, en dat valt niet zo heel ver hierboven te lezen, is dat ik, of me meisje, graag T9 typt en ze dat graag wil gebruiken ipv QWERTY, maar ik vind die optie nergens binnen instellingen...
Thnx Jellydaddy, daar kan ik wat mee, en T9 is indd zoals de afbeelding hierboven..
Eens kijken of het werkt, i'll get back at ya..
Eens kijken of het werkt, i'll get back at ya..
Ik heb hier een Legend liggen met wat hardware problemen (zo lijkt het). Een kolom van het touchscreen reageert niet meer op aanraking, maar nu zijn er ook problemen met de volumeknop en andere hardwarematige toetsen. Omdat de volumeknop nogal een eigen wil heeft, kom ik regelmatig bij een herstart in HBoot. Eenmaal geboot werken de knoppen heel soms, maar meestal niet.
Hij is geunlocked via de officiele HTC weg, en er staat CyanogenMod op.
Om software problemen uit te sluiten heb ik de storage al gecleared, maar het kan haast niet anders zijn dan een hardware probleem als ik het zo bekijk. Zijn er andere mensen met ongeveer hetzelfde probleem? Of weet iemand toevallig een oplossing? Wat is er stuk, wat moet ik vervangen, en waar koop ik reserveonderdelen? Toestel is natuurlijk net buiten garantie
.
Hij is geunlocked via de officiele HTC weg, en er staat CyanogenMod op.
Om software problemen uit te sluiten heb ik de storage al gecleared, maar het kan haast niet anders zijn dan een hardware probleem als ik het zo bekijk. Zijn er andere mensen met ongeveer hetzelfde probleem? Of weet iemand toevallig een oplossing? Wat is er stuk, wat moet ik vervangen, en waar koop ik reserveonderdelen? Toestel is natuurlijk net buiten garantie

Is er geen sprake van vochtschade omdat er zoveel hardwarematige knoppen niet meer werken?
Voor onderdelen kun je hier terecht: http://www.parts4repair.com/categories/HTC-Repair-Parts/HTC-legend/
Voor onderdelen kun je hier terecht: http://www.parts4repair.com/categories/HTC-Repair-Parts/HTC-legend/
Zover ik weet niet. Het probleem is ook begonnen met het touchscreen, en pas na een paar dagen vielen de knoppen uit. Zo nu en dan werkt het probleemloos, maar ineens blijft bijvoorbeeld de volumeknop hangen. Misschien is openmaken wel de beste optie.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:20:
Is er geen sprake van vochtschade omdat er zoveel hardwarematige knoppen niet meer werken?
Ik vraag me wel af of er bij het vasthouden van de volumeknop nog response is van de home, menu, back en search knop onder 't touchscreen bij andere Legend's. Anders zou het misschien alleen de volumeknoppen kunnen zijn.
Het zou goed kunnen dat die volumetoets blijft hangen waardoor hij input van andere toetsen blokkeert.gibraltar schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:30:
[...]
Ik vraag me wel af of er bij het vasthouden van de volumeknop nog response is van de home, menu, back en search knop onder 't touchscreen bij andere Legend's. Anders zou het misschien alleen de volumeknoppen kunnen zijn.
Eindelijk echt wegTouchdomex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:46:
[...]
HA! Net gebeld en blijkbaar bij gebrek aan bon geld de fabrikagedatum. Dat gecontroleerd en nog tot september garantie. Morgenochtend wegbrengen!![]()
Hopelijk eindelijk van die Legend af en alle problemen. Het is nogal een lijstje
Na wat zoekwerk, en wat debuggen, heb ik wat gevonden. Dankzij het rooten kon ik gemakkelijk events loggen (getevent), en nu blijkt dat /dev/input/event6 (het kompas) nogal wat interrupts de deur uit doet zodra het scherm aan gaat. Hierdoor worden events van het toetsenbord (/dev/input/event3) volledig genegeerd. Gooi je hem in sleep, dan stopt dit.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:34:
Het zou goed kunnen dat die volumetoets blijft hangen waardoor hij input van andere toetsen blokkeert.
Blijkt voor de rest dat op een bijzondere manier de events van het kompas op keycode 272 gemapped worden, wat dan weer DPAD_CENTER is.
In sleep is er in ieder geval absoluut niets aan de hand, en worden keypresses netjes afgehandeld. Dus toch software, terwijl het heel erg op hardware lijkt. Typisch...
And I fixed it: heel stom, gewoon de akmd service stoppen. Toetsen reageren weer normaal, en niets aan de hand. Right! Nu nog debuggen of ik zonder kompas kan.
[ Voor 8% gewijzigd door gibraltar op 25-05-2012 12:42 ]
Ik heb vanmiddag een HTC Wildfire via een RUU file weer teruggezet naar stock firmware nadat hier cyanogen mod 7.1 op stond, dit ging in één keer goed, en zoals je hierboven kunt nalezen heb ik ook een legend waar ik paar posts hierboven om een T9 keyboard vroeg, dit werkt ondertussen perfect maar vrouwen zijn zoals jullie weten niet snel tevreden en nu wilt ze ook haar stock rom with sence terug...
http://shipped-roms.com/i...=android&model=Legend
rom: RUU_Legend_Froyo_S_HTC_WWE_3.15.405.3_Radio_47.51.35.17_7.13.35.05_release_160328_signed.
bovenstaande ruu file genomen, die kan ik starten maar na wat waarschuwingen doorklikken gaat hij de telefoon inspecteren en meld hij na even dat er geen usb verbinding gemaakt kan worden error [170]
Zelfde pc en data kabel/ usb port als daarvoor de wildfire, echter lukt het gewoonweg niet, ook al andere usb ports gebruikt en zelfs een ander systeem (laptop) wie kan me zeggen wat ik verkeerd doe, of heb ik ook een mogelijkheid om via cwm er een original rom op te knallen, neem aan dat deze aanwezig is, gezien er CM 7.1 op draait?
http://shipped-roms.com/i...=android&model=Legend
rom: RUU_Legend_Froyo_S_HTC_WWE_3.15.405.3_Radio_47.51.35.17_7.13.35.05_release_160328_signed.
bovenstaande ruu file genomen, die kan ik starten maar na wat waarschuwingen doorklikken gaat hij de telefoon inspecteren en meld hij na even dat er geen usb verbinding gemaakt kan worden error [170]
Zelfde pc en data kabel/ usb port als daarvoor de wildfire, echter lukt het gewoonweg niet, ook al andere usb ports gebruikt en zelfs een ander systeem (laptop) wie kan me zeggen wat ik verkeerd doe, of heb ik ook een mogelijkheid om via cwm er een original rom op te knallen, neem aan dat deze aanwezig is, gezien er CM 7.1 op draait?
Ik dacht vandaag: laat ik een mijn legend een andere rom geven. Zo gezegd, zo gedaan... zou je denken...
Ondertussen al meerdere uren bezig, maar het wil maar niet lukken. Zo heb ik zelf al de nodige wijzigingen moeten aanbrengen in de tutorials, omdat sommige dingen verouderd zijn. Android-sdk bijvoorbeeld.
Wat ik moet doen is volgens mij dit:
- Downgraden
- Rooten
- Nieuwe rom erop.
Downgraden wil niet lukken. Ik heb een goldcard gemaakt, CID code en serial# achterhaald.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430
Daar loop ik vast op
Die melding krijg ik zelfs na het terugzetten van de fabrieksinstellingen.
Een andere howto http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894465 geprobeerd omdat ik HBOOT 1.01.00 had. Hier snap ik ook niks van. Zit een link tussen van mega-upload, dus niet te downloaden en ze gaan er vanuit dat je al een rooted phone hebt (heb ik niet) of de vodafone OTA update al hebt geïnstalleerd
Zoals je kunt zien snap ik er werkelijk waar niks meer van. Zou iemand mij even in de juiste richting kunnen wijzen?
Ondertussen al meerdere uren bezig, maar het wil maar niet lukken. Zo heb ik zelf al de nodige wijzigingen moeten aanbrengen in de tutorials, omdat sommige dingen verouderd zijn. Android-sdk bijvoorbeeld.
Wat ik moet doen is volgens mij dit:
- Downgraden
- Rooten
- Nieuwe rom erop.
Downgraden wil niet lukken. Ik heb een goldcard gemaakt, CID code en serial# achterhaald.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430
Daar loop ik vast op
code:
1
| c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 |
Die melding krijg ik zelfs na het terugzetten van de fabrieksinstellingen.
Een andere howto http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894465 geprobeerd omdat ik HBOOT 1.01.00 had. Hier snap ik ook niks van. Zit een link tussen van mega-upload, dus niet te downloaden en ze gaan er vanuit dat je al een rooted phone hebt (heb ik niet) of de vodafone OTA update al hebt geïnstalleerd
Zoals je kunt zien snap ik er werkelijk waar niks meer van. Zou iemand mij even in de juiste richting kunnen wijzen?
Je kunt het nu ook met HTC Unlock doen:
http://htcdev.com/bootloader
Hiermee krijg je een nieuwe bootloader,waarbij ook S-off is. Er staat een hele handleiding bij hoe je dat dan krijgt.
http://htcdev.com/bootloader
Hiermee krijg je een nieuwe bootloader,waarbij ook S-off is. Er staat een hele handleiding bij hoe je dat dan krijgt.
Ja, ik had deze post gevonden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26735943
Daarin werd ook verwezen naar jouw link. Echter heb ik daarna die supertool nodig. Die is echt nergens meer te downloaden. Links zijn ongeldig, bestand verwijderd... noem 't maar op. Dus die vlieger lijkt ook niet op te gaan
Andere tips?
Daarin werd ook verwezen naar jouw link. Echter heb ik daarna die supertool nodig. Die is echt nergens meer te downloaden. Links zijn ongeldig, bestand verwijderd... noem 't maar op. Dus die vlieger lijkt ook niet op te gaan
Andere tips?
http://goo.im/apps/frigid/htcsupertoolv3.rar
Daar kun je Supertool downloaden
Maar kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren dat ik die gbruikt heb om te rooten ....
Downgraden
HTC bootloader erop zetten
Clockwork pushen via ADB naar je telefoon.
Daar kun je Supertool downloaden
Downgraden
HTC bootloader erop zetten
Clockwork pushen via ADB naar je telefoon.
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.