Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:25:
Help! Sinds het uitvoeren van 'n update vanavond (ik neem aan dé nieuwste, ik was niet echt wakker meer) reageert mijn scherm niet meer! Ook 'n hard reset heeft geen succes. Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft, want de klantenservice afwachten bij HTC dat is... later we zeggen, ik ben niet zo geduldig.
Had ik ook. Opgestuurd naar htc, (of eigenlijk laten halen door htc) en binnen een week terug. Ik verwachte een re-flash, maar tot mijn verrassing een nieuwe board én een nieuw touchscreen! Functioneert nu weer uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb zolang uitgekeken naar Froyo, zodat ik niet elke keer weer de melding zou krijgen dat me geheugen vol zit. Maar het is weer zover, elke dag krijg ik weer de melding "weinig ruimte". Het valt op dat er nog te weinig apps naar de SD verplaatst kunnen worden, maar zoveel apps heb ik niet eens geïnstalleerd. Volgens mij heeft me vader op zijn phone nog meer apps dan ik xD. Wat ik ook vreemd vind: op het ene moment heb ik nog geen melding dat me geheugen vol zit, maar ik installeer een app op de SD en krijg plots de melding dat me geheugen vol zit. Veel apps worden zeker maar gedeeltelijk op de SD opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
xileS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 04:15:
Veel apps worden zeker maar gedeeltelijk op de SD opgeslagen.
Alle apps worden maar gedeeltelijkk op de sd op geslagen (voor zover ze dat kunnen). Wat je eens kan proberen is bepaalde caches te legen (internet, mail, dat soort werk), misschien dat je dan wat meer ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat mij opgevallen is na de update is dat het re-sizen van tekst niet meer helemaal juist is.
Bijvoorbeeld de website van nu.nl voor de update was dubbelklik op het scherm zorgde ervoor dat de tekst perfect in de breedte paste en je dus niet van links naar rechts hoefde te scrollen.
Nu na de update lijkt het alsof hij net te breed doorgegeven wordt en moet je dus steeds van links naar rechts scrollen om een zin helemaal te kunnen lezzen.
Ik vind het jammer dat je nu voor je het hoofdscherm en unlockscherm dezelfde achtergrond hebt.
Voor de rest ben ik tot nu toe tevreden met de update, zover ik dat nu kan inschatten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Saffie_time schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:12:
Wat mij opgevallen is na de update is dat het re-sizen van tekst niet meer helemaal juist is.
Bijvoorbeeld de website van nu.nl voor de update was dubbelklik op het scherm zorgde ervoor dat de tekst perfect in de breedte paste en je dus niet van links naar rechts hoefde te scrollen.
Nu na de update lijkt het alsof hij net te breed doorgegeven wordt en moet je dus steeds van links naar rechts scrollen om een zin helemaal te kunnen lezzen.
Ik vind het jammer dat je nu voor je het hoofdscherm en unlockscherm dezelfde achtergrond hebt.
Voor de rest ben ik tot nu toe tevreden met de update, zover ik dat nu kan inschatten.
Instellingen nalopen, mobiele weergave van websites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:06

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Vanmorgen nog niet, maar vanmiddag wel de nieuwe Market op mn Legend, wel ff wennen zeg. Had pas twee weken die met de tabs, eindelijk beetje aan gewend, en nu alweer een andere layout. Ziet er wel gelikter uit allemaal, maar heb het idee dat het op een hogere resolutie beter werkt dan op de resolutie van de Legend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:08
Sinds Froyo gaat mijn wifi vaak spontaan aan als ik het zelf uitschakel. Zelf als ik Vliegtuig Modus inschakel gaat wifi soms aan. Ik heb Y5 en als ik in een bekende wifi cell ben gaat wifi direct aan als ik het uit zet. Ook in vliegtuig mode gaat wifi dan direct aan. Ik heb nu even de bekende wifi cell uit Y5 verwijderd en nu lijkt wifi uit te blijven in vliegtuig mode. Zodra ik vliegtuig mode echter verlaat gaat wifi direct weer aan. Ook als ik het zelf uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 04:15:
Ik heb zolang uitgekeken naar Froyo, zodat ik niet elke keer weer de melding zou krijgen dat me geheugen vol zit. Maar het is weer zover, elke dag krijg ik weer de melding "weinig ruimte". Het valt op dat er nog te weinig apps naar de SD verplaatst kunnen worden, maar zoveel apps heb ik niet eens geïnstalleerd. Volgens mij heeft me vader op zijn phone nog meer apps dan ik xD. Wat ik ook vreemd vind: op het ene moment heb ik nog geen melding dat me geheugen vol zit, maar ik installeer een app op de SD en krijg plots de melding dat me geheugen vol zit. Veel apps worden zeker maar gedeeltelijk op de SD opgeslagen.
Ik had hetzelfde, ik heb hem teruggezet naar de fabrieksintellingen en heb nu met meer apps veel meer ruimte, je hebt in market voldoende backup programma's en je betaalde apps kan je zo weer binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bogey dope: heb je dan de screen time-out een hele lange tijdstip gekozen? Zo niet, dan is het heel vreemd, zo snel zou de helderheid van de OLEDjes niet moeten verminderen.

Over de nieuwe market: ik heb de cache al geleegd, dus heel vreemd dat ik de update nog niet krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:57:
@Bogey dope: heb je dan de screen time-out een hele lange tijdstip gekozen? Zo niet, dan is het heel vreemd, zo snel zou de helderheid van de OLEDjes niet moeten verminderen.

Over de nieuwe market: ik heb de cache al geleegd, dus heel vreemd dat ik de update nog niet krijg...
Screen out staat al sinds ik hem heb (februari) op 1 minuut. Ik heb hem wel altijd op 100% brightness staan.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:20:
[...]

Screen out staat al sinds ik hem heb (februari) op 1 minuut. Ik heb hem wel altijd op 100% brightness staan.
Net even gekeken en bij mij staat het er ook heeeel vaag. En mijn time outstaat ook op 1 minuut en verlichting op automatisch.
Hebben meerdere hier last van? Dit zou toch niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:35:
[...]

Net even gekeken en bij mij staat het er ook heeeel vaag. En mijn time outstaat ook op 1 minuut en verlichting op automatisch.
Hebben meerdere hier last van? Dit zou toch niet mogen?
Ik heb nergens last van !

EDIT: Eveneens 1 minuut en automatisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander1 op 18-12-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:25:
[...]

Ik had hetzelfde, ik heb hem teruggezet naar de fabrieksintellingen en heb nu met meer apps veel meer ruimte, je hebt in market voldoende backup programma's en je betaalde apps kan je zo weer binnenhalen.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb, na de update naar Froyo omdat hij gelijk al een melding gaf dat geheugen vol zat ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10 15:48
Ik heb wat zitten testen met tethering via wifi. Dat zit er ineens of sinds froyo.

Ik merk dat ik nogal wat packetloss heb als ik via de laptop aan het internetten ga. Pings vertonen heel wat gaten.

Hebben jullie dit al een getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
boonie schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:39:
Ik heb wat zitten testen met tethering via wifi. Dat zit er ineens of sinds froyo.

Ik merk dat ik nogal wat packetloss heb als ik via de laptop aan het internetten ga. Pings vertonen heel wat gaten.

Hebben jullie dit al een getest?
Getest en leek erg goed te werken. Geen pingtest gedaan though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ben ik de enige die strontziek wordt van de geheugen is vol melding? Naar mijn gevoel heb ik zeer weinig op het telefoongeheugen staan. Ik heb gemerkt als je sommige apps naar de SD verplaatst, niet alles wordt meeverplaatst. Waarschijnlijk komt het ook deels daardoor, dat me geheugen zo snel vol is, maar waar kan je zien hoeveel ze van een app op het telefoongeheugen wordt opgeslagen?
Of iemand tips hoe ik veel onnodig opslag van het telefoongeheugen eraf haal? Cache opschonen enzo, werkt elke keer maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
xileS schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:10:
Ik heb gemerkt als je sommige apps naar de SD verplaatst, niet alles wordt meeverplaatst. Waarschijnlijk komt het ook deels daardoor, dat me geheugen zo snel vol is, maar waar kan je zien hoeveel ze van een app op het telefoongeheugen wordt opgeslagen?
Alle apps worden maar gedeeltelijk naar de SD-card verplaatst. Om te zien hoevel er nog op je telefoon staat ga je naar Instellinge -> Applicaties -> Applicaties beheren. Dan kan je door opde applicatie te klikken zien hoeveel ruimte hij inneemt op je telefoongeheugen (De grote die bij "totaal" staat).
Of iemand tips hoe ik veel onnodig opslag van het telefoongeheugen eraf haal? Cache opschonen enzo, werkt elke keer maar tijdelijk.
Er werd eerder in de thread geopperd om een factory reset te doen. Dan moet je wel al je apps opnieuw installeren (gebruik een back up programma voor je sms'jes enzo), maar dat heeft bij die tweaker geholpen. Betaalde apps zijn overigens aan je google account gekoppeld en hoef je dus niet opnieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53
Sinds korte tijd (dagen? weken?) nu maak ik gebruik van de Froyo-update. Helemaal prima en goed gegaan, maar wat ik afgelopen weekend, tot en met vanmorgen vroeg, heb gemerkt is dat mijn Gmailapp wel aangeeft dat ik zoveel nieuwe berichten heb, maar dat deze niet zichtbaar zijn! Dus, bijvorbeeld 15 ongelezen, waarvan er nog 3 als ongelezen zichtbaar waren.
Vanaf halverwege deze ochtend krijg ik weer het 'plingeltje' en zijn nieuwe berichten weer direct zichtbaar.

Gmail online laat dus wel een aanzienlijke lijst met ongelezen berichten zien, de app niet.

Is er wat gebeurd? Info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
RicoK schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:58:
Sinds korte tijd (dagen? weken?) nu maak ik gebruik van de Froyo-update. Helemaal prima en goed gegaan, maar wat ik afgelopen weekend, tot en met vanmorgen vroeg, heb gemerkt is dat mijn Gmailapp wel aangeeft dat ik zoveel nieuwe berichten heb, maar dat deze niet zichtbaar zijn! Dus, bijvorbeeld 15 ongelezen, waarvan er nog 3 als ongelezen zichtbaar waren.
Vanaf halverwege deze ochtend krijg ik weer het 'plingeltje' en zijn nieuwe berichten weer direct zichtbaar.

Gmail online laat dus wel een aanzienlijke lijst met ongelezen berichten zien, de app niet.

Is er wat gebeurd? Info?
Probeer eens op je pc op www.gmail.com in te loggen. Zet dan daar je mails op gelezen, misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien zitten ze in de priority mailbox? (als je die geactiveerd hebt)
Moet je even je inbox op het juiste label zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke wie kan me helpen, ik kan het niet terug lezen.

ik krijg ook de update binne, maar na binne halen en bezig zijn krijg ik weer de rode driehoek in beeld.

hoe kan ik ook de update op mijn telefoon krijgen? snap er echt te weing van gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:24:
oke wie kan me helpen, ik kan het niet terug lezen.

ik krijg ook de update binne, maar na binne halen en bezig zijn krijg ik weer de rode driehoek in beeld.

hoe kan ik ook de update op mijn telefoon krijgen? snap er echt te weing van gewoon!
Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=866629

Ik had er ook last van, maar kon mijn telefoon vervolgens met geen mogelijkheid meer opstarten. Heb 'm terug naar Vodafone voor reparatie gebracht. Zie op de track & trace site van de reparatiedienst dat de reparatie voltooid is en dat er een "boardswap" plaats heeft gevonden. Verwacht dus eigenlijk elk moment een telefoontje dat ik 'm weer kan ophalen.

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

Tarin

Just plain weird.

Kunnen jullie sinds de Vodafone-Froyo-update de website van de RET ook niet meer bezoeken met de standaard-browser? Als ik naar www.ret.nl ga, laadt hij wel, maar zodra ik in probeer te zoomen klapt de browser eruit..
Voordat ik dalijk een reset-to-factorysettings doe en nog steeds met hetzelfde probleem zit..

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 21-12-2010 14:08 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 14:38
Naar de update is m'n Legend een stuk langzamer geworden.
Het is niet zo als eerder in dit topic gemeld dat hij op 99% staat. Ik merk het bijvoorbeeld bij het typen van een sms. Dan loopt hij een woord achter etc.

Iemand die dit bekend klinkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:28:
Naar de update is m'n Legend een stuk langzamer geworden.
Het is niet zo als eerder in dit topic gemeld dat hij op 99% staat. Ik merk het bijvoorbeeld bij het typen van een sms. Dan loopt hij een woord achter etc.

Iemand die dit bekend klinkt ?
omg... leest niemand nou niet dit topic? je hoeft misschien een paar postings terug te lezen en je ziet alweer een posting waar dit minstens voor de 50e x gevraagd is en beantwoord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Had dat truukje al geprobeerd ;-) Didn't work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:51:
Had dat truukje al geprobeerd ;-) Didn't work.
Wel handig om erbij te vermelden... taskkiller al geprobeerd en daarna SMSen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Excuses =).

Jep word het tijdelijk beter van, maar ik stuur ongeveer 30 á 40 sms'jes per dag dus omdat nou telkens te doen...

Vrees voor een factory reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:00:
Excuses =).

Jep word het tijdelijk beter van, maar ik stuur ongeveer 30 á 40 sms'jes per dag dus omdat nou telkens te doen...

Nou zoals je het nu omschrijft, heb ik zelf ook... sinds 2.2 maar met 2.1 was het ook, alleen nu heb ik vaker de taskkiller nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
2.1 had ik nergens last van...

Moet er maar mee leven denk ik xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 15:49
Hallo!
Na mij heeft ook mn pa nu een legend. Nu blijkt echter dat hij geen verbinding kan maken met de market! Ik las al ergens dat je dat een hard reset moet doen, maar hij heeft al zijn gegevens voor zn werk al ingevoerd (outlook enzo) Is het mogelijk om deze allemaal te backuppen, vervolgens een hard reset te doen, vervolgens zn gmail adres aan te melden bij market en daarna alle gegevens weer terug te zetten? Lijkt me slim om eerst Android 2.2 erop te zetten of juist niet?
danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32

jacobras

Developer

Tarin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:08:
Kunnen jullie sinds de Vodafone-Froyo-update de website van de RET ook niet meer bezoeken met de standaard-browser? Als ik naar www.ret.nl ga, laadt hij wel, maar zodra ik in probeer te zoomen klapt de browser eruit..
Voordat ik dalijk een reset-to-factorysettings doe en nog steeds met hetzelfde probleem zit..
Werkt hier perfect, heb echter wel een unbranded Legend.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:08:
Bij mij klapt 'ie er ook uit. Maar da's volgens mij precies de bedoeling, want ik kom uit Amsterdam. Hulde aan de Legend dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:17:
[...]

Bij mij klapt 'ie er ook uit. Maar da's volgens mij precies de bedoeling, want ik kom uit Amsterdam. Hulde aan de Legend dus! ;)
Bij mij ook.Bij Gsmarena.com gebeurt het ook altijd.
Wat kan hier de reden van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiorano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:00:
Excuses =).

Zo erg is een factory reset toch niet?

Na update begon m'n legend redelijk traag te lopen (vooral na een keer usb debugging aan en uit zetten). Gisteren een factory reset gedaan. SMS en favorites weg idd (was ook gewoon te backuppen), maar wel een veel snellere legend er voor terug. Daarnaast lijken ook enkele apps, waaronder de market, meteen een update te hebben gehad. Kost je hoogstens een uurtje tijd....maar dan heb je ook wel weer een verse snelle HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:07:
[...]

Na update begon m'n legend redelijk traag te lopen (vooral na een keer usb debugging aan en uit zetten).
Het is ook niet de bedoeling dat je dat debugging weer uit zet. Gewoon aan laten staan.
Gisteren een factory reset gedaan. Kost je hoogstens een uurtje tijd....maar dan heb je ook wel weer een verse snelle HTC!
Als je de USB-debugging aan had laten staan, had het je waarschijnlijk helemaal niks gekost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:07:
[...]

Na update begon m'n legend redelijk traag te lopen (vooral na een keer usb debugging aan en uit zetten). Gisteren een factory reset gedaan. SMS en favorites weg idd (was ook gewoon te backuppen), maar wel een veel snellere legend er voor terug. Daarnaast lijken ook enkele apps, waaronder de market, meteen een update te hebben gehad. Kost je hoogstens een uurtje tijd....maar dan heb je ook wel weer een verse snelle HTC!
Worden SMS en favorites automatisch gebackup't? Ik kan namelijk in mijn VF branded Legend 2.2 geen kopje 'privacy' meer vinden in de Instellingen (waar het volgens HTC moet zitten), en wat googlen gisteren vertelde mij dat backuppen sinds 2.2 niet meer zo werkt als vroeger. Heb ook HTC Sync geprobeerd, maar daar kom ik ook niet uit (mis de Nokia Suite-functie 'backup de hele telefoon').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:12:
[...]

Worden SMS en favorites automatisch gebackup't? Ik kan namelijk in mijn VF branded Legend 2.2 geen kopje 'privacy' meer vinden in de Instellingen (waar het volgens HTC moet zitten), en wat googlen gisteren vertelde mij dat backuppen sinds 2.2 niet meer zo werkt als vroeger. Heb ook HTC Sync geprobeerd, maar daar kom ik ook niet uit (mis de Nokia Suite-functie 'backup de hele telefoon').
Daar zijn apps voor in de market. (My back-up pro bijvoorbeeld, die kost wel geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik wil helemaal geen apps uit de market, zeker geen apps die geld kosten. Ik wil gewoon een telefoon die werkt :/.

Van de zomer die SMS-bug (workaround: iets anders installeren: kost geld, of met advertenties). Nu een crashende browser, een telefoon die met een dag supertraag wordt en een mogelijke workaround voor dat laatste (reset naar fabrieksinstellingen) die niet mogelijk is omdat er geen backup-functie meer in de software zit.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Legend een geweldige telefoon. Mooie vormgeving, stevig, mooi schermpje, maar ik wil niets met de market en de voorwaarden van 3rd-party-software te maken hebben.
Ik ben blij met de agenda-functie (gelinkt met de Exchange van m'n werk en m'n eigen google-agenda), de email (gmail en exchange) en Maps, wat stuk voor stuk 100 keer beter geimplementeerd is dan het was in m'n Nokia 5800, maar voor de rest ben ik het pielen met instellingen en extra software ontgroeid denk ik.

Ik merk het met computers ook, zit op m'n werk al genoeg te ruzien met windows-settings en software die niet lekker wil installeren, ik pak thuis liever een boek dan dat ik nog even verder ga zitten klooien..

[ Voor 45% gewijzigd door Tarin op 22-12-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:05:
Ik wil helemaal geen apps uit de market, zeker geen apps die geld kosten. Ik wil gewoon een telefoon die werkt :/.

Van de zomer die SMS-bug (workaround: iets anders installeren: kost geld, of met advertenties). Nu een crashende browser, een telefoon die met een dag supertraag wordt en een mogelijke workaround voor dat laatste (reset naar fabrieksinstellingen) die niet mogelijk is omdat er geen backup-functie meer in de software zit.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Legend een geweldige telefoon. Mooie vormgeving, stevig, mooi schermpje, maar ik wil niets met de market en de voorwaarden van 3rd-party-software te maken hebben.
Ik ben blij met de agenda-functie (gelinkt met de Exchange van m'n werk en m'n eigen google-agenda), de email (gmail en exchange) en Maps, wat stuk voor stuk 100 keer beter geimplementeerd is dan het was in m'n Nokia 5800, maar voor de rest ben ik het pielen met instellingen en extra software ontgroeid denk ik.

Ik merk het met computers ook, zit op m'n werk al genoeg te ruzien met windows-settings en software die niet lekker wil installeren, ik pak thuis liever een boek dan dat ik nog even verder ga zitten klooien..
Zo te horen, had jij beter een non-smartphone kunnen kopen. Dat werkt zoals het werkt voor de beperkte doeleinden die jij gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

n00bs schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:16:
[...]

Zo te horen, had jij beter een non-smartphone kunnen kopen. Dat werkt zoals het werkt voor de beperkte doeleinden die jij gaat gebruiken.
'beperkte doeleinden'? Ik wil mailen (gmail/exchange), smssen, m'n agenda direct online beheren (google calendar/exchange) en een beetje kunnen internetten. Okee, en de Facebook-app is leuk. Precies waar een smartphone voor bedoeld is - dat je er ook allerlei extra dingetjes mee kan is leuk meegenomen - ik maak met plezier gebruik van handyCalc en een gitaar-stemmer, en de Dropbox-client. Die opmerking dat ik niets met de market te maken wil hebben moet je dus met een korrel zout nemen.

Maar dat basisfunctionaliteit (eerst SMS en nu de backup-functie) niet meer werkt door een f*ckup (of dat nou bij HTC ligt, of bij Vodafone) vind ik onverkoopbaar, en ik wil niet extra betalen of tegen advertenties aankijken omdat die functionaliteit alleen met 3rd-party-software redelijk werkend te krijgen is.

Als ik nog vrijgezel en full-time student was geweest had ik er ongetwijfeld zelf wat leuks voor geprogrammeerd :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 22-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:27:
[...]
Maar dat basisfunctionaliteit (eerst SMS en nu de backup-functie) niet meer werkt door een f*ckup (of dat nou bij HTC ligt, of bij Vodafone) vind ik onverkoopbaar, en ik wil niet extra betalen of tegen advertenties aankijken omdat die functionaliteit alleen met 3rd-party-software redelijk werkend te krijgen is.
Die "back-up" die er eerst in stond was ook niet voor sms'jes enzo hoor. Die 3rd party apps zijn juist de kracht van een smartphone naar mijn idee. Als je die niet wilt gebruiken dan houdt het simpelweg op en moet je naar mijn idee niet zeuren. Jij wil een bepaalde functionaliteit niet gebruiken, nou dan moet je dus ook niet gaan zeuren dat het niet kan. En hoezo tegen reclame aan kijken? Er zijn genoeg gratis apps die geen reclame bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Huntard schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:40:
[...]

Die "back-up" die er eerst in stond was ook niet voor sms'jes enzo hoor. [...]
Uw telefoon is ingesteld voor het automatisch op de microSD-kaart maken van een back-up van bepaalde gegevens en instellingen, zoals uw bladwijzers en Wi-Fi wachtwoorden.

Uw telefoon maakt een back-up van de volgende soorten gegevens en instellingen, telkens wanneer en nieuwe toevoegingen of wijzigingen zijn:

* SMS- en MMS-berichten
* Instellingen in de toepassing Berichten
* Web-bladwijzers
* Toetsenbordwoordenboek
* Instellingen van de telefoon die onder de volgende categorieën vallen:
o Draadloos en netwerken
o Geluiden en weergave
o Locatie
o Toepassingen
o Datum en Tijd
o Taal en toetsenbord - alleen landinstellingen

Nadat u de fabrieksinstellingen hebt teruggezet of de software van de telefoon hebt bijgewerkt, herstart de telefoon en kunt u de op de geheugenkaart opgeslagen gegevens en instellingen terugzetten naar de telefoon.
Precies wat ik zocht dus. Zou automagisch moeten gaan, maar:
Automatische back-up in- of uitschakelen

1. Druk in het begin scherm op MENU en tik op Instellingen.
2. Blader omlaag en tik op Privacy > Back up van mijn gegevens maken.
3. Selecteer of wis het keuzevakje Back up van mijn gegevens maken om de automatische back-up in of uit te schakelen.
Die optie "Privacy" bestaat dus niet meer, en ik loop liever niet het risico dat alles dalijk ineens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Mijn excuses, ik dacht dat hij die niet zou meenemen. Erg vervelend dan ja. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik had na de update naar 2.2 last dat mijn gmail app contant afsloot met een foutmelding.
Na alle instellingen nagekeken te hebben niets raars kunnen vinden.
Volgens market ook geen update te vinden. Handmatig naar de gmail app gezocht en er stond een vakje 'bijwerken' actief. (Raar dat dit dus niet in de normale lijst zichtbaar is).
Na de update (van de gmail app) nu 2 dagen draaien zonder dat de app een foutmelding heeft gegeven.
Wellicht dat hier nog iemand mee geholpen is.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Nadat ik best wel negatieve gevoelens heb gekoesterd tegenover mijn HTC Legend wil ik nu graag aantekenen dat ik sinds de Froyo update een zeer tevreden gebruiker ben. Ik ben geen power user, ik ben erg blij met de compactheid van de Legend (t.o.v. die nieuwe logge HTC monsters), en sinds 2.2 is de lag nagenoeg verdwenen.

Ik vind hem prima zo :)

[/happy rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Huntard schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:24:

[...]

Er werd eerder in de thread geopperd om een factory reset te doen. Dan moet je wel al je apps opnieuw installeren (gebruik een back up programma voor je sms'jes enzo), maar dat heeft bij die tweaker geholpen. Betaalde apps zijn overigens aan je google account gekoppeld en hoef je dus niet opnieuw te kopen.
Ja, dat was het eerste wat ik gedaan had na de update naar froyo, maar geheugen zat snel weer vol. Ik zou nog een reset kunnen doen, maar ik weet niet of dit veel gaat helpen. Ik heb het gevoel, dat iets onnodig veel ruimte inneemt.
Ik heb die contacten sync met google ook nooit echt goed werkend gekregen, dus dat heb ik altijd al uit staan en doe me contacten backuppen met MyBackup Pro. Nu wil ik weer proberen om me contacten te syncen met google, maar het werkt nog steeds niet bij mij, als ik op pc een contact toevoeg, dan komt die er wel bij op me telefoon, maar hij neemt niet de contacten over, die al op me telefoon staan. Ik heb ook met veel contactpersonen een koppeling met facebook. Ik weet niet of het daar aan kan liggen, maar het werkt iig niet bij mij ;s

/edit
Net weer hard reset gedaan. Na de reset was er nog 157 MB intern geheugen over. Na de standaard market updates, zoals van google maps gmail enzo was er nog 133 MB over. Straks even goed opletten bij het terug zetten van de backups wat zo veel ruimte in beslag neemt. Maar het syncen met google contacts werkt nu ook, alleen ben geloof ik wel een paar contacten kwijt nu. Had voor de reset een standaard backup in android gemaakt door te exporteren naar de SD-kaart. Dit werkt toch beter dan MyBackup Pro voor contactpersonen, aangezien MyBackup Pro ook alle facebook contacten meeneemt en daardoor teveel dubbele contacten hebt. Alleen het is wel nog steeds zo als je een foto toegevoegd hebt aan een contactpersoon, dat die foto heel slecht van kwaliteit wordt na het syncen

[ Voor 24% gewijzigd door xileS op 22-12-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
Tarin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:45:

Die optie "Privacy" bestaat dus niet meer, en ik loop liever niet het risico dat alles dalijk ineens weg is.
die optie is er wel nog, alleen moet je hem zoeken. Dus met de search knop zoeken naar "Privacy".
Je moet er wel voor zorgen dat hij in de settings zoekt

• Stevanov
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:03 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
Stevanov schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:57:
Kunnen wij als legend gebruikers het meldings lichtje niet veranderen?
Ik heb nu alleen nog oranje en groen gezien. Er zijn wel apps voor. Maar voor wat ik heb geprobeert lukte niet. Iemand tips?
Het ledje kan fysiek geen andere kleur weergeven. Dus gaat niet werken.

• matn013
  • Laatst online: 29-05-2021
Jimster schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:04:
[...]

Het ledje kan fysiek geen andere kleur weergeven. Dus gaat niet werken.
Met de Desire is het toch wel mogelijk om het ledje blauw of oranje te laten kleuren en naar het schijnt zelfs paars en ik denk dat de desire en legend wel dezelde led zullen hebben
Waarschijnlijk moet je gsm wel geroot zijn om dit te kunnen doen

[ Voor 12% gewijzigd door matn013 op 23-12-2010 15:19 ]

• xileS
  • Niet online
Weer hard reset gedaan en deze keer zo min mogelijk gebruik gemaakt van MyBackup Pro. Heb het alleen gebruikt om me bookmarks en sms terug te zetten. Me gebruikerswoordenboek terug zetten werkte helaas niet. De rest van de apps en instellingen heb ik handmatig geïnstalleerd. Ik heb nu veel meer ruimte over dan eerst. Ik heb het gevoel dat die backup programmas teveel troep terug zetten.

• pinda powerrr
  • Laatst online: 27-10 14:18

pinda powerrr

Slow down...

matn013 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:26:
[...]

Met de Desire is het toch wel mogelijk om het ledje blauw of oranje te laten kleuren en naar het schijnt zelfs paars en ik denk dat de desire en legend wel dezelde led zullen hebben
Waarschijnlijk moet je gsm wel geroot zijn om dit te kunnen doen
Mijn Desire is niet geroot, maar het ledje kan idd alle kleuren van de regenboog weergeven. Bij de Legend van de vrouw krijg ik het idd niet voor elkaar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Misschien een wat domachtige vraag, maar hoe krijg ik de geluidsterkte naar beneden, zodat niet iedereen kan meegenieten tijdens een telefoongesprek en (bijna) letterlijk kan horen wat mijn gesprekspartner allemaal te melden heeft?

Ik heb de instellingen > Geluid al nagelopen, maar hier niets kunnen vinden wat het 'gespreksvolume' naar beneden brengt.
Ik heb wel sinds gisteren een nieuwe BT headset, een Sennheiser EZX 60, waarbij ik wel aan de geluidsinstellingen van de headset heb gerommeld. Heeft het hiermee te maken gehad? Kan ik nu niet meer de geluidsinstellingen bepalen ook al is de headset ontkoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
RicoK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:44:
Misschien een wat domachtige vraag, maar hoe krijg ik de geluidsterkte naar beneden, zodat niet iedereen kan meegenieten tijdens een telefoongesprek en (bijna) letterlijk kan horen wat mijn gesprekspartner allemaal te melden heeft?

Ik heb de instellingen > Geluid al nagelopen, maar hier niets kunnen vinden wat het 'gespreksvolume' naar beneden brengt.
Ik heb wel sinds gisteren een nieuwe BT headset, een Sennheiser EZX 60, waarbij ik wel aan de geluidsinstellingen van de headset heb gerommeld. Heeft het hiermee te maken gehad? Kan ik nu niet meer de geluidsinstellingen bepalen ook al is de headset ontkoppeld?
.... je kan met je volume-knoppen + en - op de linker zijkant van de Legend 't volume tijdens het gesprek bepalen ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
renio schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:46:
[...].... je kan met je volume-knoppen + en - op de linker zijkant van de Legend 't volume tijdens het gesprek bepalen ... :/
Nu juist dat heb ik ook geprobeerd, maar het geluid werd er niet minder om. Wel zag ik een balk aflopen, toen ik de Legend even van mijn oor weghield, maar het geluid werd niet zachter. Het bleef even luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
renio schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:46:
[...].... je kan met je volume-knoppen + en - op de linker zijkant van de Legend 't volume tijdens het gesprek bepalen ... :/
RicoK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:09:
[...]Nu juist dat heb ik ook geprobeerd, maar het geluid werd er niet minder om. Wel zag ik een balk aflopen, toen ik de Legend even van mijn oor weghield, maar het geluid werd niet zachter. Het bleef even luid.
Schijnbaar opgelost. Ik heb zojuist eens de klantenservice van Vodafone gebeld, omdat ik een bandje wilde horen waarbij ik even de tijd had om wat te spelen met de + en - knop. De Legend reageerde niet op de - knop, alhoewel wel de balk naar minimaal was teruggelopen, maar nadat ik eenmaal op de + knop had gedrukt en daarna weer op de - knop kon ik het geluidsvolume wél tot een acceptabel niveau terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:48
De batterij duurt wordt eigenlijk steeds slechter, na 2 uurtjes muziek luisteren zit ie nog maar op 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Mijn legend met 2.2 werkt totaal niet zoals ik het wil.
Internet-browser sluit steeds af terwijl je zit te internetten, en hij reboot om het kwartier ongeveer (ook in standby modus) gewoon willekeurige reboots dus..

Ik snap er niks van maar dit is niet wat ik verwachte toen ik deze mobiel NIEUW kocht.
Is dit een hardwarematige fout (garantie sturen dus?) of is dit op te lossen op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
remoendoo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:24:
Internet-browser sluit steeds af terwijl je zit te internetten, en hij reboot om het kwartier ongeveer (ook in standby modus) gewoon willekeurige reboots dus..

Ik snap er niks van maar dit is niet wat ik verwachte toen ik deze mobiel NIEUW kocht.
Is dit een hardwarematige fout (garantie sturen dus?) of is dit op te lossen op 1 of andere manier?
Ik zou voordat je hem opstuurt eerst eens een factory reset proberen. Let wel op dat je dan al je sms'jes, contacten (ligt eraan wat voor contacten het zijn) en apps kwijt bent, tenzij je een back-up maakt. Apps kun je natuurlijk weer downloaden, en betaalde apps staan gelinkt aan je google account en hoef je dus niet opnieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Factory reset heb ik al gedaan, en tijdens het instellen van al die dingen viel die alweer 2x uit..
Denk dus dat die gewoon kapot is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

remoendoo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:24:

Zit de batterij wel goed? Probeer daar misschien eens mee te rommelen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
_Christiaan_ schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:32:
[...]

Zit de batterij wel goed? Probeer daar misschien eens mee te rommelen.
Ja die zit wel goed, heb hem er een keer in en uitgehaald. zonder effect..
Als ik de telefoon rammel dan valt die ook niet uit ofzo, dus een niet goed zittende accu lijkt mij uitgesloten.
Ik heb vandaag ook de accu helemaal leeg laten lopen en weer compleet opgeladen, ik kijk nu even aan of die weer gaat uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Cool, op XDA-developers zijn ze bezig met een Gingerbread-rom voor de Legend :). Is momenteel nog erg instabiel (niet zelf geprobeerd),maar het begin is er. Ook een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Laatst online: 11:35
Hoort mijn agenda niet automatisch te syncen met mijn google agenda? ik voeg op mijn legend een afspraak toe, maar dan staat hij er niet in op mijn "internet" google agenda, alleen in mijn telefoon..
wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acidd91 schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:17:
Hoort mijn agenda niet automatisch te syncen met mijn google agenda? ik voeg op mijn legend een afspraak toe, maar dan staat hij er niet in op mijn "internet" google agenda, alleen in mijn telefoon..
wat is de oplossing?
Als je in je legend-agenda een afspraak maakt kun je in het bovenste vakje kiezen uit de door jouw gebruikte agenda's. Heb je hier wel de google-agenda gekozen? Want anders synct ie daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update heb ik het probleem dat de synchronisatie van mijn agenda slechts een weg wil. Van Outlook2010 naar Legend gaat goed. Van Legend naar Outlook niet.
Ik heb HTC Sync van de PC verwijderd. Daarna opnieuw geinstalleerd.
Dan werkt het synchroniseren wel twee-zijden..... maar slechts 1 maal!
Daarna werkt het weer niet.
Ik denk er over om een factory-reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:46:
[...]

Als je in je legend-agenda een afspraak maakt kun je in het bovenste vakje kiezen uit de door jouw gebruikte agenda's. Heb je hier wel de google-agenda gekozen? Want anders synct ie daar niet mee.
Ik heb volgens mij maar 1 agenda er in staan, en dat is de google-agenda. ;) En hij synct niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik ondervind nog steeds problemen met het syncen van/via de Gmail app. Zo wordt in de app wel gemeld dat ik nieuwe berichten heb, maar zijn deze niet zichtbaar als nieuwe berichten. Als ik dan Gmail online open zijn deze nieuwe berichten wél zichtbaar.

Ik heb eerder in dit topic hiervan melding gemaakt, maar het euvel blijft. Het lijkt alsof het euvel zich voordoet als ik 's nachts de dataverbinding open laat staan. Dit doe ik vooral als de Legend toch aan de lader hangt. Normaliter sluit ik de dataverbinding af 's avonds/'s nachts en start ik de verbinding 's ochtends weer.

Zo ook laatst een goed voorbeeld. Ik ben redelijk atief op marktplaats. En via marktplaats krijg je dan ook regelmatig meldingen dat een advertentie moet worden verlengd etc. Zo had ik laatst enkele tientallen nieuwe berichten volgens de Gmail-app, maar werden deze niet zichtbaar gemaakt als nieuw bericht. Online zag ik deze berichten wel in mijn Gmail inbox staan en kon ik ze verwerken. Na verwerking verdween de melding in de Gmail-app wel weer snel.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik als enige met de Gmail-app dit euvel ervaar. Wie ondervindt dezelfde problemen?

De laatste berichten lijken te maken te hebben aangaande syncproblemen met Google's Agenda. Passen mijn problemen in hetzelfde straatje?

NB Schijnbaar ondervind ik overdag deze problemen niet en krijg ik dan ook regelmatig het plingeltje van een nieuw bericht te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
RicoK schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:44:

Je kunt de App sound Manager downloaden , deze geeft goed overzicht van de verschillend geluiden die je kunt instellen qua volume.

Daarnaast is het inderdaad een trucje om eerst harder en vervolgens echt zachter te kunnen zetten. Het heeft volgens mij te mazken met het aanvangsvolume <> hoever het balkje al op mimmaal staat terwijl er ondertussen heel hard geluid uit komt..... door eerst omhoog te doen gaat dit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na Froyo twee keer gehad dat ik het bericht krijg dat mijn sd-kaart niet meer aangesloten zit, terwijl ik toch echt niet mee heb gespeeld. Ik moet dan de sd kaart eruit halen (en dus de telefoon eerst uit zetten) en opnieuw in zetten, voordat ik weer op mijn sd kaart kan komen. Ben ik de enige met dit probleem en weet iemand hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 21:40
ik hinderden laatst dat ik mijn legend maanden geleden in het "test menu" wat je via *#*#4636#*#* op GSM prl had gezet om accu te besparen. Van de week weer eens naar dat menu gegaan en hem weer op die setting gezet. Het lijkt inderdaad weer een een verbetering te zijn =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Crazyanz schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:46:
ik hinderden laatst dat ik mijn legend maanden geleden in het "test menu" wat je via *#*#4636#*#* op GSM prl had gezet om accu te besparen. Van de week weer eens naar dat menu gegaan en hem weer op die setting gezet. Het lijkt inderdaad weer een een verbetering te zijn =D
Eeuh....vertaling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Zo erg is het niet, "hinderden" moet "herinnerde" zijn. Misschien verkeerd gedrukt op een suggestie van het toetsenbord op zijn Legend ;).

[ Voor 16% gewijzigd door jacobras op 28-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in dit topic wat tegenstrijdige berichten over het gebruik van Taskiller (of soortgelijken) onder Froyo.

Wat is nu waar: zijn task killers uit den boze onder 2.2, of is het toch nodig om de Legend soepel te laten (blijven) draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:13:
Wat is nu waar: zijn task killers uit den boze onder 2.2, of is het toch nodig om de Legend soepel te laten (blijven) draaien?
Dat lijkt me een keertje experimenten waard toch?
Begin zonder en kijk hoe dat is, en probeer het naderhand met.
Als het goed is zou het niet nodig moeten zijn als alle processen zich netjes gedragen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:24:
[...]
Dat lijkt me een keertje experimenten waard toch?
Begin zonder en kijk hoe dat is, en probeer het naderhand met.
Als het goed is zou het niet nodig moeten zijn als alle processen zich netjes gedragen.
Wellicht een handige toevoeging; reden waarom ik het vraag is dat ik in de 2.1 versie heel veel van taskiller gebruik maakte. In 2.2 deed ik dit ook, maar naar aanleiding van berichten hier waarin gemeld werd dat het zelfs slecht zou zijn, ben ik ermee gestopt, tot het moment dat bij mij wegens traagte de usb-truuc moest doen. En hierbij las dat ook het gebruik van taskiller nuttig zou zijn.

Uitvoerig getest dus eigenlijk. Geen verschil gemerkt, maar wel de vraag wat nu waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:26:
[...]

Wellicht een handige toevoeging; reden waarom ik het vraag is dat ik in de 2.1 versie heel veel van taskiller gebruik maakte. In 2.2 deed ik dit ook, maar naar aanleiding van berichten hier waarin gemeld werd dat het zelfs slecht zou zijn, ben ik ermee gestopt, tot het moment dat bij mij wegens traagte de usb-truuc moest doen. En hierbij las dat ook het gebruik van taskiller nuttig zou zijn.

Uitvoerig getest dus eigenlijk. Geen verschil gemerkt, maar wel de vraag wat nu waar is...
Ik gebruik geen taskkiller (nooit gebruikt ook) en eigenlijk loopt alles soepel. Ik heb begrepen uit verschillende artikelen dat taskkillers in android overbodig zijn. En zoals ik het ervaar is dat inderdaad waar. Dus aangezien ik niks merk van traagheid (buiten dat USB-debugging aanzet bug ding), zie ik geen reden om een taskkiller te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn er inderdaad tegenstrijdige uitspraken over taskkiller: Ik heb juist gemerkt dat het onder 2.1 niet nodig is om taskkiller te gebruiken. Onder 2.2 ben ik echter soms genoodzaakt om taskkiller te gebruiken, omdat zelfs het scrollen door de homescreen dan traag gaat. Ik heb het gevoel dat er onnodig programma's op de achtergrond draaien en zo ook relatief cpu resources nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik gebruik free advanced task killer om programma's te stoppen, puur als ze niet goed meer werken. Bijvoorbeeld als de connectie bij whatsapp niet goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Irminsul schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:37:
Ik gebruik free advanced task killer om programma's te stoppen, puur als ze niet goed meer werken. Bijvoorbeeld als de connectie bij whatsapp niet goed loopt.
Ik ook. Gebruik de task-killer zelden. Met 2.2 nog niet nodig gehad.

Heb trouwens Executive Assistant geïnstalleerd, tovert een overzicht met agenda, gemiste oproepen en dergelijke op je lockscreen. Allemaal leuk, totdat 's ochtends mijn alarm op de Legend afging. Doordat de app het standaard lockscreen omzeilt, en je die naar beneden moet sliden om het alarm uit te schakelen, kon ik het alarm dus niet uitzetten :P. Behoorlijk irritant, moest 'm dus uitschakelen.

Snap trouwens niet waarom er standaard (zowel bij Android als iOS) geen mogelijkheid is om een agenda op je lockscreen te zetten |:(. Zonder agenda erop blijf ik het lockscreen onzin vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:55:
[...]

Snap trouwens niet waarom er standaard (zowel bij Android als iOS) geen mogelijkheid is om een agenda op je lockscreen te zetten |:(. Zonder agenda erop blijf ik het lockscreen onzin vinden.
Widget locker + je favoriete agenda widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Hoe zit het met het overclocken, zijn hier mensen in thuis?

Na snel op het cyanogen/xda forum gekeken te hebben blijkt 787 mhz max 245 mhz min met setcpu een goede middelweg te zijn. In de benchmarks van setcpu merk ik het verschil zeker wel, ik wil dan ook zo ver mogelijk stabiel overclocken, maar ik weet niet wat vertrouwd is en waar je op moet letten.

Iemand tips?

Edit: Gisteren de hele nacht bezig geweest om mn telefoon weer in normale staat te krijgen.
DO NOT SETCPU tot max en zet Set on Boot aan. Als je dan een benchmarkje draait dan loopt ie vast en moet je een reboot doen. Het probleem hier is dat als je Set on Boot aanzet hij dus vanaf de boot naar 864 gaat overclocken, wat in houdt dat je telefoon steeds opnieuw op blijft starten! (De CPU word volledig belast tijdens het opstarten)

Hier bleek dat de goldcard erin doen -> recovery booten -> Factory reset (bij wipe) -> je rom opnieuw flashen genoeg was, maar hier heb ik heel lang over gedaan om erachter te komen.

Wel handig als je je telefoon een back up geeft van te voren. Ik had dit met ROM Manager gedaan, nadat ik de ROM opnieuw geflashed had kon ik zo een recovery doen naar het punt voordat ik Setcpu installeerde.

[ Voor 52% gewijzigd door Cobesz op 29-12-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
RicoK schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:06:
Ik ondervind nog steeds problemen met het syncen van/via de Gmail app................................en krijg ik dan ook regelmatig het plingeltje van een nieuw bericht te horen.
Vanmorgen nu juist het tegenovergestelde ervaren.

Gisterenavond heb ik de dataverbinding op mijn Legend afgesloten en heb ik enkele e-mails in Gmail inbox afgehandeld. Deze Gmails heb ik gisteren in de loop van de dag ontvangen en ook gezien in de Gmail app op mijn Legend.
Vanmorgen stel ik de dataverbinding op mijn Legend weer in en check ik mijn Gmail app en sync ik deze. Althans, dat wil ik, maar er gebeurt niet wat ik wil en verwacht. Zo wordt wel weergegeven dat ik 2 nieuwe berichten heb, middels (2), maar in de app staan alleen nog de nieuwe berichten van gisteren overdag die ik wel gisterenavond heb afgehandeld en dus als gelezen of verwijderd moeten staan in de Gmailapp!

Open ik Gmail online, dan is daar wel de inbox te zien zoals die moet zijn. Dus met gelezen berichten, verwijderde berichten en de 2 nieuwe berichten.

Wie van jullie heeft nu dezelfde ervaringen? Wat doe ik nu verkeerd?

Heel graag (re)actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:16:
[...]

Widget locker + je favoriete agenda widget
Er zijn inderdaad wel oplossingen voor, ook voor iOS, maar ik begrijp niet waarom ze dat standaard niet hebben ingebouwd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobesz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 03:12:
Hoe zit het met het overclocken, zijn hier mensen in thuis?

Na snel op het cyanogen/xda forum gekeken te hebben blijkt 787 mhz max 245 mhz min met setcpu een goede middelweg te zijn. In de benchmarks van setcpu merk ik het verschil zeker wel, ik wil dan ook zo ver mogelijk stabiel overclocken, maar ik weet niet wat vertrouwd is en waar je op moet letten.

Iemand tips?

Edit: Gisteren de hele nacht bezig geweest om mn telefoon weer in normale staat te krijgen.
DO NOT SETCPU tot max en zet Set on Boot aan. Als je dan een benchmarkje draait dan loopt ie vast en moet je een reboot doen. Het probleem hier is dat als je Set on Boot aanzet hij dus vanaf de boot naar 864 gaat overclocken, wat in houdt dat je telefoon steeds opnieuw op blijft starten! (De CPU word volledig belast tijdens het opstarten)

Hier bleek dat de goldcard erin doen -> recovery booten -> Factory reset (bij wipe) -> je rom opnieuw flashen genoeg was, maar hier heb ik heel lang over gedaan om erachter te komen.

Wel handig als je je telefoon een back up geeft van te voren. Ik had dit met ROM Manager gedaan, nadat ik de ROM opnieuw geflashed had kon ik zo een recovery doen naar het punt voordat ik Setcpu installeerde.
Ik zal er zo ook eens mee bezig gaan. Heb jij zelf al een goede middenweg gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:20:
[...]

Ik zal er zo ook eens mee bezig gaan. Heb jij zelf al een goede middenweg gevonden?
Ik heb me er even van terug getrokken, ik merkte dat het toch wat instabiel liep en de batterijduur wel erg snel ging. Ik heb totaal geen koek gegeten van overclocken, maar als iemand me hier mee duidelijkheid over kan geven dan wil ik het graag weer proberen!

Trouwens, weet iemand hoe je op je toestel de kloksnelheid van je cpu kan bekijken? Setcpu even eraf gehaald vanwege die instabiliteit, maar ik las dus dat CM 6.1 / CM 7 standaard een overclock kernel hadden? Houdt dit in dat mijn legend dan al standaard over geclocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de Legend 2 maanden in bezit te hebben heb ik hem in een emmer water laten vallen.. zucht.
Nu heb ik hem laten repareren, Ze hebben wel de menu knopjes gemaakt maar pakt de simkaart en het sd-kaartje nog steeds niet. Kortom hij is niet goed gerepareerd.

Weet iemand wat mijn 'rechten' nu zijn? Ik heb bij het brengen en het telefonische contact duidelijk aangegeven wat er allemaal mis was met het toestel. Ik heb er 70 euro voor betaald maar wil eigenlijk mijn geld terug of dat hij kosteloos het nog een keer probeert. Kan ik dat eisen? En is er nog wel hoop dat het toestel het sim en sd-kaartje nog pakken?

Echt zeer irritant, heb nog steeds niet de nieuwe Android update kunnen uitproberen :(
Sorry als ik het niet in het juiste forum heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Heeft iemand enig idee hoe het soort dataverbinding samenhangt met het stroomverbruik? Kan ik beter 'm standaard op Wifi zetten, of juist niet? En indien niet, is het dan zuiniger om via WCDMA te werken of via GSM? Of maakt dat niet uit?
Mocht het relevant zijn: Ik gebruik de verbinding voornamelijk om wat dingen te syncen, zoals mail en agenda, dus het dataverkeer is niet erg intensief.

[ Voor 27% gewijzigd door asvogel op 29-12-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 14-09 12:45
asvogel schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:22:
Heeft iemand enig idee hoe het soort dataverbinding samenhangt met het stroomverbruik? Kan ik beter 'm standaard op Wifi zetten, of juist niet? En indien niet, is het dan zuiniger om via WCDMA te werken of via GSM? Of maakt dat niet uit?
Mocht het relevant zijn: Ik gebruik de verbinding voornamelijk om wat dingen te syncen, zoals mail en agenda, dus het dataverkeer is niet erg intensief.
Veel succes met werken op WCDMA, tenzij je in Amerika woont natuurlijk... Als de snelheid niet echt van belang is kan je al het verkeer net zo goed via GSM laten gaan, als je WiFi constant aan laat staan zul je dat wel merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:52:
Na de Legend 2 maanden in bezit te hebben heb ik hem in een emmer water laten vallen.. zucht.
Nu heb ik hem laten repareren, Ze hebben wel de menu knopjes gemaakt maar pakt de simkaart en het sd-kaartje nog steeds niet. Kortom hij is niet goed gerepareerd.

Weet iemand wat mijn 'rechten' nu zijn? Ik heb bij het brengen en het telefonische contact duidelijk aangegeven wat er allemaal mis was met het toestel. Ik heb er 70 euro voor betaald maar wil eigenlijk mijn geld terug of dat hij kosteloos het nog een keer probeert. Kan ik dat eisen? En is er nog wel hoop dat het toestel het sim en sd-kaartje nog pakken?

Echt zeer irritant, heb nog steeds niet de nieuwe Android update kunnen uitproberen :(
Sorry als ik het niet in het juiste forum heb geplaatst.
Waterschade is een vak apart, en moet je je vaak apart voor verzekeren bij je provider.

Toen ik vorig jaar mijn SE in een bak met water liet vallen toen vroegen ze er ook direct naar of ik voor waterschade verzekerd was.
Dit heb ik gelukkig gedaan en kon ik een nieuwe telefoon uitkiezen (de HTC Legend ;))

Ik denk dat ze je op gaan laten draaien voor reparatiekosten van je telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
MPeek schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:26:
[...]

Veel succes met werken op WCDMA, tenzij je in Amerika woont natuurlijk... Als de snelheid niet echt van belang is kan je al het verkeer net zo goed via GSM laten gaan, als je WiFi constant aan laat staan zul je dat wel merken...
Ik dacht dat de telefoon bij 'GSM / WCDMA auto' kiest voor 3G (indien beschikbaar), terwijl in 'GSM' mode je op 2G of 2.5G blijft hangen? Als dat niet klopt, hoe zit het dan wel?

• EasyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04-2024
Hoi,

Ben al een tijdje op zoek naar een goede Android phone. Maar ik ben wat moeilijk. Niet te groot, niet te klein, geen te kleine resolutie, batterijduur. Veel blijft er dan al niet meer over. Ik kom uit op de Legend of op de Gratie, waarvan niemand weet wanneer hij uitkomt. De Legend is al een tijdje uit. Koop ik voor die 340 euro een telefoon die nog goed meekan (en ook de komende tijd nog) of wacht ik beter op de Gratia. Uiterlijk vind ik ze allebei wel ok...

Alvast bedankt...

Verwijderd

Cobesz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:39:
[...]

Waterschade is een vak apart, en moet je je vaak apart voor verzekeren bij je provider.

Toen ik vorig jaar mijn SE in een bak met water liet vallen toen vroegen ze er ook direct naar of ik voor waterschade verzekerd was.
Dit heb ik gelukkig gedaan en kon ik een nieuwe telefoon uitkiezen (de HTC Legend ;))

Ik denk dat ze je op gaan laten draaien voor reparatiekosten van je telefoon :(
Ja ik heb hem daarom niet bij HTC zelf laten repareren! Maar kan ik nu van deze "particuliere" sukkel eisen dat hij nu wel een volledige reparatie doet? Ik heb volgens de factuur gewoon betaalt voor waterschade.

• RicoK
RicoK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:04:
[...]Wie van jullie heeft nu dezelfde ervaringen? Wat doe ik nu verkeerd?

Heel graag (re)actie.
Ik word er gestoord van. Ik heb nu maar standaard Gmail online open staan.

Want vanmorgen weer, overigens duurt het syncen heel erg lang sinds de installatie van de Froyo update, want lange tijd blijft het sync-kringeltje zichtbaar, de Gmail app geeft wél aan 3 nieuwe berichten, maar géén van deze nieuwe berichten zijn zichtbaar. Gmail online geeft deze wel weer in mijn inbox.

(N)iemand dezelfde ervaring? Wie gebruikt de Gmail app ook? Wie heeft mijn problemen wel/niet?

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52

J-P

Syntax erro....

RicoK schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:37:
[...]

Ik word er gestoord van. Ik heb nu maar standaard Gmail online open staan.

Want vanmorgen weer, overigens duurt het syncen heel erg lang sinds de installatie van de Froyo update, want lange tijd blijft het sync-kringeltje zichtbaar, de Gmail app geeft wél aan 3 nieuwe berichten, maar géén van deze nieuwe berichten zijn zichtbaar. Gmail online geeft deze wel weer in mijn inbox.

(N)iemand dezelfde ervaring? Wie gebruikt de Gmail app ook? Wie heeft mijn problemen wel/niet?
Ik gebruik de gmail app ook en heb het probleem wat je hebt een enkele keer geconstateerd. Nadat ik één keer de gmail website had bezocht was het ook weer verholpen.
Dat het bij jou zo vaak gebeurt is dus ook absoluut niet normaal, al geprobeerd een mailtje te sturen naar de maker van de app (aka google) via de market, misschien dat dat helpt.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MPeek schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:26:
[...]

W-CDMA is gewoon een andere term voor UMTS oftewel 3G. Dat heb je hier dus ook gewoon.

Wikipedia: W-CDMA (UMTS)

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

EasyB schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:30:
Hoi,

Ben al een tijdje op zoek naar een goede Android phone. Maar ik ben wat moeilijk. Niet te groot, niet te klein, geen te kleine resolutie, batterijduur. Veel blijft er dan al niet meer over. Ik kom uit op de Legend of op de Gratie, waarvan niemand weet wanneer hij uitkomt. De Legend is al een tijdje uit. Koop ik voor die 340 euro een telefoon die nog goed meekan (en ook de komende tijd nog) of wacht ik beter op de Gratia. Uiterlijk vind ik ze allebei wel ok...

Alvast bedankt...
Ik heb de specs even vergeleken, en heb eigenlijk geen verschillen kunnen vinden. Het enige is dat je met de Gratia een grotere kans op updates hebt. Echter, met HTC is de kans op een update nogal klein, en ben je misschien beter af met een Legend: daar kan je nu al custom ROM's op flashen, en met de Gratia weet je dat niet.

Het voordeel van de Legend vind ik zelf een mooier design en de aanwezigheid van fysieke knoppen (die ik wel degelijk van goede kwaliteit vind, i.t.t. sommige Legend-gebruikers).

Ik zit zelf ook een beetje met het vraagstuk van de nieuwe telefoon. Ik hoop dat HTC snel met iets beters op de proppen komt dan de Gratia. De Gratia is gewoon de Legend in een andere jas. Ik moet nog altijd een nieuwe telefoon in de medium-size formfactor (net als de Legend dus)... Maar een waardige opvolger van de Legend is er nog niet.

NOSIG

• Cobesz
EasyB schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:30:
Hoi,

Alvast bedankt...
De Legend is een hele mooie telefoon die een officieel supported device is van het Cyanogenmod Team. Je kan dus rekenen op updates van je telefoon van de onofficiële kant. Ik draai nu bijvoorbeeld al Gingerbread/Android 2.3 (CM7 12/26) terwijl het nog maar de vraag is of HTC deze update ooit officieel uit gaat brengen.

De Gratia daarentegen is dezelfde telefoon, qua hardware, alleen in een ander jasje. Moet zeggen dat ik de Legend mooier vind.

340 euro is een mooie prijs voor een goede telefoon, ik zou het zeker overwegen!
Pagina: 1 ... 52 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.