Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:01
_Christiaan_ schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:07:
[...]

Heb je het volgende al geprobeerd (weet niet precies wat je bedoelt met cache legen)? Had er namelijk ook last van toen ik met de browserinstellingen aan het rommelen was geweest.

menu --> instellingen --> Applicaties --> Applicaties beheren --> Internet --> Gegevens wissen
Ja dat bedoelde ik met cache legen, jammer genoeg werkte dat dus niet voor deze legend

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Duurt een paar uur, maar dan heb je ook wat. Ben eindelijk klaar met rooten/flashen en het installeren van alle apps die ik al had. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik weinig verschil in snelheid merk bij normaal gebruik. Misschien dat het bij games anders is maar als ik zo door menu'tjes gaat merk ik het niet echt. Het verschil wat er is komt eerder door de nieuwe installatie denk ik want toen ik had gedowngrade merkte ik ook al dat alles iets soepeler ging.

Hoe dan ook, 2.2 lost iig wel een paar irritante dingen op. Active sync voor je hotmail account werkt eindelijk waar ik enorm blij mee ben en die irritante bug dat je steeds moest rebooten om je sd kaart te kunnen mounten lijkt er ook uit te zijn.

Ook leuk dat htc er een chinees toetsenbord in heeft gestopt maar wat moet ik daarmee? Ik wou een Japanse hebben, daar had ik tenminste wat aan gehad want het simeji toetsenbord vind ik niet bijster goed.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Holy shit die Google voice translate functie is echt geniaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
t_o_c schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:36:
Duurt een paar uur, maar dan heb je ook wat. Ben eindelijk klaar met rooten/flashen en het installeren van alle apps die ik al had. Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik weinig verschil in snelheid merk bij normaal gebruik. Misschien dat het bij games anders is maar als ik zo door menu'tjes gaat merk ik het niet echt. Het verschil wat er is komt eerder door de nieuwe installatie denk ik want toen ik had gedowngrade merkte ik ook al dat alles iets soepeler ging.

Hoe dan ook, 2.2 lost iig wel een paar irritante dingen op. Active sync voor je hotmail account werkt eindelijk waar ik enorm blij mee ben en die irritante bug dat je steeds moest rebooten om je sd kaart te kunnen mounten lijkt er ook uit te zijn.

Ook leuk dat htc er een chinees toetsenbord in heeft gestopt maar wat moet ik daarmee? Ik wou een Japanse hebben, daar had ik tenminste wat aan gehad want het simeji toetsenbord vind ik niet bijster goed.
Kan jij ook alleen maar tekst ophalen en geen HTML mail? Met POP lukte dit wel altijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-10 11:11

macuz

Dance!

Ik heb de update inmiddels ook ontvangen.

Wat ik echt chronisch irritant vind is dat om één of andere reden hij geen enkel nederlands woord meer kent? Ik moet nu ieder woordt dat ik intyp opslaan, erg vervelend.

Verder merk ik wel -iets- in het kader van snelheid, maar naast een paar leuke extra functies merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:52
macuz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:06:
[...]

Ik heb de update inmiddels ook ontvangen.

Wat ik echt chronisch irritant vind is dat om één of andere reden hij geen enkel nederlands woord meer kent? Ik moet nu ieder woordt dat ik intyp opslaan, erg vervelend.

Verder merk ik wel -iets- in het kader van snelheid, maar naast een paar leuke extra functies merk ik weinig verschil.
Haha ja dacht ik ook. Maar bij het toetsenbord staat zo EN icoontje. Moet je ff op NL zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
xileS schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:08:
[...]

Kan jij ook alleen maar tekst ophalen en geen HTML mail? Met POP lukte dit wel altijd namelijk.
Hmm nooit op gelet eigenlijk. Nou krijg ik volgens mij sowieso trouwens (bijna) geen html mail. Persoonlijk vind ik het niet erg als je alleen tekst krijgt want al die plaatjes heb ik toch geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19
Mijn batterij gaat ineens minder langs mee sinds mn Froyo update....? en verder zijn er geen sync instellingen veranderd voor zover ik weet (dus niet ineens vaker mail binnen halen bijv) dus dat is wel een beetje jammer. Meer mensen daar last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Florine op 11-12-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Florine schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:40:
Mijn batterij gaat ineens minder langs mee sinds mn Froyo update....? en verder zijn er geen sync instellingen veranderd voor zover ik weet (dus niet ineens vaker mail binnen halen bijv) dus dat is wel een beetje jammer. Meer mensen daar last van?
Mensen moeten toch leren om binnen de applicaties zelf ook alle instellingen na te lopen ;) zijn juist een hoop sync opties etc bijgekomen... is allemaal aan te passen.

Overigens hoop ik wel dat jullie allemaal weten dat je nu dus zelf bepaalde apps moet en kan updaten: gmail, google search, voice search etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik was in eerste instantie erg blij met de froyo update. Na 2 dagen gebruiken merk ik echter dat mijn telefoon enorm traag is. Er zit een vertraging van 2-3 seconden bij het unlocken van het scherm, apps opstarten duurt langer dan voorheen en het swipen tussen verschillende homescreens gaat niet meer vloeiend.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
SirLenncelot schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:53:
ik was in eerste instantie erg blij met de froyo update. Na 2 dagen gebruiken merk ik echter dat mijn telefoon enorm traag is. Er zit een vertraging van 2-3 seconden bij het unlocken van het scherm, apps opstarten duurt langer dan voorheen en het swipen tussen verschillende homescreens gaat niet meer vloeiend.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja (zoals al een paar keer in deze thread voorbij gekomen is). Je moet USB debgging aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
IK heb ook een paar kleine probleempjes sinds ik 2.2 heb. Niet echt heel erg, maar ben toch benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

-Nadat ik 1 keer een filmpje heb opgezocht met de youtube widget, kan ik niet nog een keer zoeken zonder hem te restarten.
- Browser soms wat traag
- WIFI signaal sterkte indicator fluctueert nogal. Het ontvangst is overigens wel beter.
- Als ik 3g uitzet blijft het icoontje bovenin soms (1 op 5x) zichtbaar. Alleen met een restart wil hij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05

jacobras

Developer

Zojuist de uitgelekte versie van de nieuwe Android Market geïnstalleerd - werkt perfect! Link naar download hier: http://androidspin.com/20...y-available-for-download/ , of in het topic op XDA-developers.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/huo8ow.png

[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 12-12-2010 01:03 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
t_o_c schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:38:
[...]

Hmm nooit op gelet eigenlijk. Nou krijg ik volgens mij sowieso trouwens (bijna) geen html mail. Persoonlijk vind ik het niet erg als je alleen tekst krijgt want al die plaatjes heb ik toch geen behoefte aan.
Ja, maar zo moet ik voor de mails, waarvan die in html zijn alsnog op de pc gaan bekijken. En als je het ophaalt als POP lukt het wel gewoon ;s, dus dit is niet echt een vooruitgang als dit zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
Froyo verstook idd een stuk meer stroom. Ik heb alle sync opties etc nagelopen en geen extra dingen als live wallpaper geinstald...

Ben zeer tevreden over froyo maar het inboeten aan batterij duur vind ik niet acceptabel

[ Voor 69% gewijzigd door haakjesluiten op 12-12-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
Ok, ik heb nu een probleem sinds de Froyo update en vooral de laatste dagen heel erg!

Als ik mijn Legend in slaap modus zet voor een paar minuten en wil em daarna weer aanzetten dan krijg ik een wit scherm met in het groen HTC. Even later laadt hij sense opnieuw en kan dan pas verder vanuit de sleep mode. Hij doet het wel daarna, maar het is gewoon heel erg irritant! Had ik hiervoor nooit.

Wat ik in Eclair wel had dan (de stock rom en unrooted) is dat hij crash meldingen van sense gaf en daarna weer opstartte. Toen ik daarna een custom rom flashte had ik nergens geen problemen meer mee!

Iemand suggesties? Thank you!

p.s. Ik denk niet dat fabrieksinstellingen zullen werken, want hij laat de firmware namelijk gewoon staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobesz op 12-12-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik zou gewoon eens voor een hard reste gaan want klinkt alsof er iets corrupt is.

Iemand trouwens een idee waarom sommige apps zich zelf steeds blijven opstarten? (bv shazam!)

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 12-12-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cobesz schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:17:
Ok, ik heb nu een probleem sinds de Froyo update en vooral de laatste dagen heel erg!

Als ik mijn Legend in slaap modus zet voor een paar minuten en wil em daarna weer aanzetten dan krijg ik een wit scherm met in het groen HTC. Even later laadt hij sense opnieuw en kan dan pas verder vanuit de sleep mode. Hij doet het wel daarna, maar het is gewoon heel erg irritant! Had ik hiervoor nooit.
Ik heb ook iets soortgelijks. Als ik bijvoorbeeld een tijdje zit te browsen of een ander programma gebruik en ik druk op de homeknop, dan krijg ik soms ook een groen HTC scherm/herstart van Sense. Hetzelfde ook bij LauncherPro. Het lijkt net alsof de tijdslimiet waarop programma's afgesloten worden die op de achtergrond draaien (veel) korter dan voorheen is. Bij het unlocken heb ik dit nog niet gehad.
Slaapje schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:59:
Gister de Legend van mijn vriendin ook maar even naar 2.2 gezet. Naast een langzame telefoon aan het begin (usb debugging werkt inderdaad) was er niets aan de hand. Behalve de browser, die start simpelweg niet op. Elke keer staat er dat com.android.browser gestopt is met werken. Cache leeggegooid, telefoon opnieuw opgestart, niets werkt.

Ik heb nu maar even een andere browser gedownload en die werkt wel, maar dit is toch wel minder. Iemand een idee?
Dit heb ik ook gehad met de stock messaging/berichten app na de 2.1update-1. Bij het opstarten kreeg ik direct een foutmelding. Alternatieve sms apps deden het wel. Ik vermoed dat de upgrade niet goed is gelukt en ergens een systeeminstelling of bestand mist. Ik had zelfs een factory reset geprobeerd zonder succes. Wat geholpen heeft was een downgrade naar een oudere versie van de originele firmware, en van daaruit weer te upgraden met factorysettings naar de nieuwste versie. Guide:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 08:54
Ik lees veel klachten over de 2.2 update, maar ik moet zeggen dat mijn ervaringen positief zijn. Installatie gaat erg gemakkelijk, en alle instellingen, aps en widgets worden keurig overgezet. Ging allemaal erg soepel. Ben erg blij met de Wifi-hotspot (voor internet op mijn werk laptop, waar bleutooth op disabled is). Daarnaast is hotmail exchange ook erg prettig. Daar heb ik nog wel een vraagje over.

Weet iemand hoe je er voor zorgt dat jij bij hotmail over exchange de html opmaak ziet? Nu is het 'plain text' e-mail bij mij, dus zonder balkjes/plaatjes. Alleen tekst en hyperlinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vóór de grote update maakte ik nog wel eens gebruik van Home Switcher om tussen HTC Sense en de standaard Android Home te schakelen. Nu in 2.2 heb ik die app moeten updaten naar Home Switcher for Froyo, maar die ziet alleen HTC Sense. Iemand anders daar last van? Is de standaard Android Home verdwenen in 2.2? Ik heb de hele lijst met applicaties al eens doorlopen maar ik zie ook alleen HTC Sense als home screen. Verder heb ik Home Swicher er al een keer afgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

Is het iemand bekend dat er geen standaard Android Home meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crazyanz: dat viel me inderdaad ook op. Echter zie ik ook dat erbij staat dat het een service is. Ik denk dus dat het programma zelf niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:32

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:59:
ik heb hetvolgende probleem:
heb de vodafone branded legend en onlangs de 2.2 update geiinstalleerd. daar ik de telefoon erg traag vond geworden fabrieksinstellingen teruggezet, heb immers een backup op sd met contactpersonen ed.
echter, ik kan geen backup meer maken, onder instellingen is de privacy optie niet meer te vinden ?!
iemand dezelfde ervaring of suggesties?
Ik loop hier nu ook tegenaan... Draai 2.2 inmiddels, maar wil toch met een 'schone lei' beginnen en een factory reset uitvoeren. Is er een andere manier om de instellingen en contacten etc. in 1 keer te backuppen? MyBackup Pro, zie ik.

En waar vind ik in 2.2 uberhaupt de functie 'Fabrieksgegevens herstellen', nu het Privacy-menu is verdwenen :?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ImPrEzA schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:48:
[...]En waar vind ik in 2.2 uberhaupt de functie 'Fabrieksgegevens herstellen', nu het Privacy-menu is verdwenen :?
Factory reset is nu te vinden onder "SD & phone storage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Shadow-Dancer schreef op zondag 12 december 2010 @ 08:04:
[...]

Ik heb ook iets soortgelijks. Als ik bijvoorbeeld een tijdje zit te browsen of een ander programma gebruik en ik druk op de homeknop, dan krijg ik soms ook een groen HTC scherm/herstart van Sense. Hetzelfde ook bij LauncherPro. Het lijkt net alsof de tijdslimiet waarop programma's afgesloten worden die op de achtergrond draaien (veel) korter dan voorheen is. Bij het unlocken heb ik dit nog niet gehad.
Factory reset toch maar geprobeerd en moet zeggen dat het probleem nu opgelost is! Ook lijkt het allemaal een heel stuk vloeiender te lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43
Al een paar dagen Froyo en het bevalt prima. Ben blij dat het gezeur rond de update nu wel voorbij is.

Ik merkte dat het licht nu wel aan kan bij het filmen, dat was eerst volgens mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 03:38
Nog 1 klein vraagje nu ik de nieuwe Froyo gebruik.
Als ik op internet zit of mijn agenda open heb en ik moet iets invoeren met het toetsenbord, dan klik ik op een veldje waar ik iets wil invoeren.

In het verleden kon ik, als ik klaar was met invoeren, op het toetsenbord het pijltje naar beneden drukken. Het toetsenbord verdween dan. Nu is het soms lastig want ik wil na het invoeren klaar zijn en verder lezen.

Iemand een tip hoe ik het toetsenbord kan verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Het komt wel eens voor dat ik per ongeluk op de menutoets en de pijltoets tegelijk druk. Sinds de update begint mijn telefoon dan kort te trillen en reageert even nergens op. Na een paar sec tilt hij drie keer kort en doet het dan weer. Ik zag ook dat hij van die keren een bestandje van zo'n 3 mb aanmaakt op de SD-kaart in het mapje bugreports. Ook dit had ik nog niet eerder gezien. Die reports kan ik overigens niet openen.
Meer mensen last van?
nickpma schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:42:
Iemand een tip hoe ik het toetsenbord kan verbergen?
Met de pijltoets van je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellydaddy schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:30:
Het komt wel eens voor dat ik per ongeluk op de menutoets en de pijltoets tegelijk druk. Sinds de update begint mijn telefoon dan kort te trillen en reageert even nergens op. Na een paar sec tilt hij drie keer kort en doet het dan weer. Ik zag ook dat hij van die keren een bestandje van zo'n 3 mb aanmaakt op de SD-kaart in het mapje bugreports. Ook dit had ik nog niet eerder gezien. Die reports kan ik overigens niet openen.
Meer mensen last van?
Nu je het zegt heb ik het uitgeprobeert in inderdaad trilt ie bij mij ook. Dat bestand heb ik nog niet naar gekeken maar zou me niks verbazen als het er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-10 14:03
jellydaddy schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:30:
Meer mensen last van?
Idem, gebeurde mij voor het eerst kort na de 2.2 update, daarvoor nooit gehad. Erg vreemd, zal 's kijken of ik die reports kan openen.

*edit*
Is 'n .txt bestandje van ongeveer 2.7 mb in plain text, lijkt zo op 't eerste gezicht 'n dump van alle instellingen en processen op je telefoon.
Je zou ze gewoon moeten kunnen openen op je PC.

*edit*
Hier wat meer gevonden, is kennelijk 'n log aangemaakt door 't commando logcat (of logcat logt 'n deel van dit bestand). Kan op verschillende telefoons worden aangeroepen met key shortcuts, since 2.2 kennelijk ook op de Legend:
http://wiki.cyanogenmod.c...at#Magic_key_combinations

Beetje vreemd dat dit in de publieke build zit, lijkt me nuttig voor developer builds en interne tests maar niet iets waar de doorsnee gebruiker veel aan heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Skizzik0 op 12-12-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook last van en ik snapte niet waarom die kort ging trillen. Ik heb net de back+menu toets tegelijk ingedrukt en ik krijg precies hetzelfde. Het is dus niks ernstigs, maar wel vervelend. Weet iemand of het uitgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
Skizzik0 schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:51:
[...]

Idem, gebeurde mij voor het eerst kort na de 2.2 update, daarvoor nooit gehad. Erg vreemd, zal 's kijken of ik die reports kan openen.

*edit*
Is 'n .txt bestandje van ongeveer 2.7 mb in plain text, lijkt zo op 't eerste gezicht 'n dump van alle instellingen en processen op je telefoon.
Je zou ze gewoon moeten kunnen openen op je PC.

*edit*
Hier wat meer gevonden, is kennelijk 'n log aangemaakt door 't commando logcat (of logcat logt 'n deel van dit bestand). Kan op verschillende telefoons worden aangeroepen met key shortcuts, since 2.2 kennelijk ook op de Legend:
http://wiki.cyanogenmod.c...at#Magic_key_combinations

Beetje vreemd dat dit in de publieke build zit, lijkt me nuttig voor developer builds en interne tests maar niet iets waar de doorsnee gebruiker veel aan heeft.
Thanks, weer heel wat wijzer!
Is dit ook uit te zetten? Ik zie niet iets staan in het toepassingen menu wat ik zou kunnen verwijderen of heb je dan misschien root nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net usb debugging uitgezet en daarna de log te genereren, dat lukte echter niet. Ik dacht dus dat het aan de usb debugging zat. Toen heb ik usb debugging weer aangezet en opnieuw de log proberen te maken, lukte het niet en nu kan ik niet meer die log maken... Heel vreemd, maar ben blij dat het niet meer lukt=P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-10 14:03
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:59:
ik heb net usb debugging uitgezet en daarna de log te genereren, dat lukte echter niet. Ik dacht dus dat het aan de usb debugging zat. Toen heb ik usb debugging weer aangezet en opnieuw de log proberen te maken, lukte het niet en nu kan ik niet meer die log maken... Heel vreemd, maar ben blij dat het niet meer lukt=P.
Dacht ik eerst ook maar ik kan nog gewoon logs aanmaken met USB debugging uit dus daar ligt het niet aan.

Van wat ik hierover heb gelezen ben ik nog geen manier tegengekomen om het uit te zetten. :(
Zolang maar even oppassen met m'n dikke vingers, dus. :P

Dit komt van XDA maar is alleen op geroote legends van toepassing:
"This behaviour can be stopped by commenting out bugreport service from init.legend.rc"

[ Voor 12% gewijzigd door Skizzik0 op 12-12-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu ook het zelfde. Zal dus de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
Maar als ik m daarna opnieuw opstart staat de usb-debugging niet meer aangevinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
buddow schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:18:
Ik lees veel klachten over de 2.2 update, maar ik moet zeggen dat mijn ervaringen positief zijn.
Mensen zijn nou eenmaal geneigd om sneller over klachten te schijven dan over positieve ervaringen. zeker als het nieuwe er een beetje af is.

Zelf behoor ik tot de mensen die zijn Legend geroot hadden en nu wederom een custom ROM moeten installeren. Helaas pindakaas, voorlopig geen tijd voor. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:33
Vraagje, hoe bepaalt de telefoon waar hij is? Ik woon de Asian-Pacific en hier is Froyo nog niet uit voor de Legend. Helpt het om een VPN om te zetten naar Nederland en zo te checken? Helpt het om iemand een prepaid simmetje uit Nederland te laten opsturen?

HTC spreekt over a few weeks dat is wel gemeen lang om mijn geduld op de proef te stellen, is er een makkelijke manier omheen?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Denk dat het op serial nummer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Mensen die de USB-Debugging fix uitgevonden hebben, I LUV YA! ;D
Haha hij gaat weer als een tiet :p

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb gelezen dat HTC Asia op nu op vakantie is tot nieuwjaar en dat ze beginnen met Froyo in de eerste week van januari... Of t ook echt waar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Sinds Froyo laat mijn calendar geen afspraken uit het verleden meer zien. Voor oktober 2010 is mijn agenda leeg, maar als ik op Google Calendar kijk dan staan er wel afspraken.

Ik heb al de Calendar cache geleegd evenals de Calendar storage cache, maar dat heeft nog niets opgelost.
Ik kan ook geen instelling vinden die hiermee te maken heeft. De Calendar refreshen helpt ook niet.

Ter info; voordat ik heb geupdate naar Froyo heb ik een Factory reset gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door S4nder op 13-12-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

S4nder schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:43:
Sinds Froyo laat mijn calendar geen afspraken uit het verleden meer zien. Voor oktober 2010 is mijn agenda leeg, maar als ik op Google Calendar kijk dan staan er wel afspraken.

Ik heb al de Calendar cache geleegd evenals de Calendar storage cache, maar dat heeft nog niets opgelost.
Ik kan ook geen instelling vinden die hiermee te maken heeft. De Calendar refreshen helpt ook niet.

Ter info; voordat ik heb geupdate naar Froyo heb ik een Factory reset gedaan.
Heb ik ook, met een rooted Legend en de semi-officiële Vodafone ROM.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
Mijn search/back knop zat een beetje los, stak wat uit....merkte ik vanmiddag. Als dat maar goed gaat dacht ik nog. Haal ik m vanavond uit mijn broekzak, ik voel m nog haken:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wl5chd.jpg

K..!

Morgen maar even bellen met HTC. Dit valt toch wel binnen de garantie?
Hoe lang ben ik m dan kwijt?

Moest dit ff delen...iets met gedeelde smart.

edit: htc kwam hem halen en bracht hem na 5 werkdagen weer gemaakt terug. Alles binnen de garantie!

[ Voor 11% gewijzigd door jellydaddy op 02-01-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:39:
Vóór de grote update maakte ik nog wel eens gebruik van Home Switcher om tussen HTC Sense en de standaard Android Home te schakelen. Nu in 2.2 heb ik die app moeten updaten naar Home Switcher for Froyo, maar die ziet alleen HTC Sense. Iemand anders daar last van? Is de standaard Android Home verdwenen in 2.2? Ik heb de hele lijst met applicaties al eens doorlopen maar ik zie ook alleen HTC Sense als home screen. Verder heb ik Home Swicher er al een keer afgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

Is het iemand bekend dat er geen standaard Android Home meer is?
Is er nog iemand die de standaard home app op z'n Legend heeft staan na de Froyo update? Of klopt het dat er nu alleen de HTC Sense home app op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 06:59

GurbY{nl}

GurbY{nl}

MaCk- schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:22:
[...]

Ik had er ook last van. Opgelost door je Facebook sync account te verwijderen en opnieuw aan te maken bij

menu > settings > accounts&sync > delete facebook (for htc sense)

daarna opnieuw aanmaken en even handmatig syncen.
Facebook verjaardagen staan nu niet meer dubbel in de agenda.
Volgens mij is het voldoende door in je Agenda gewoon Facebook agenda uit te zetten...???
- kies agenda
- menu
- meer
- agenda's
- vinkje bij facebook uit

Dan hoef je geen accounts te wissen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@siam3me: hier hetzelfde, ik zie alleen htc sense. Maar waarom zou de standaard launcher willen?=$ Er zijn genoeg alternatieven die minstens zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 08:54
Voor de update kon ik nog synchroniseren met Lotus Notes via Companionlink en Dejaoffice. Nu kan ik niet meer verbinden met ... HTC sync werkt nog wel. Raar.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:28

ManiacsHouse

Scheisse!

Bij mij is de Legend na de update bij tijd en wijlen ook erg traag. Wil een factoryreset doen. Maar ben ik dan alle foto's etc ook kwijt?
Hoe kun je ook alweer je adressen naar de sim kopieren? Dat ik die ook niet kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ManiacsHouse schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:
Bij mij is de Legend na de update bij tijd en wijlen ook erg traag. Wil een factoryreset doen. Maar ben ik dan alle foto's etc ook kwijt?
Hoe kun je ook alweer je adressen naar de sim kopieren? Dat ik die ook niet kwijt raak.
sms backup en restore app om je smsjes op je sd te zetten
contacten kun je via menu knop exporteren naar de sd kaart.

volgens mij zou je dan gewoon een reset kunnen doen.
die sd kaart wordt volgens mij niet gebruikt tijdens reset.
maar dat weet ik niet zeker.

anders kun je die er toch gewoon uit halen tijdens de reset.

[ Voor 7% gewijzigd door Proxx op 14-12-2010 15:28 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou even MyBackup Pro regelen en een backup van al je data maken naar SD... en zorg dat je die app ook weer beschikbaar hebt na je reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ik zou eerst eens even proberen om USB-debugging aan te zetten, dit schijnt bij veel mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik ook probeer, gelijk op welke laptop : altijd maar krijg ik de melding : "geen toestel verbonden" ... grrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Stevanov schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:23:
Ik heb nu sinds de 2.2 update mijn hotmail als activesync ingesteld zodat ik meteen als ik een mailtje heb, ik deze op de telefoon ook ontvang. Dit werkt op mijn ipad perfect maar op de legend is het net zo erg als gewoon met pop etc. ik moet zelfs handmatig verversen. Ik heb het idee dat push niet goed werkt oid.
Ook met gmail werkt push niet. Hier ook moet ik handmatig verversen. Heb ik iets verkeerd ingesteld?
Ja. Bij mij werkt het wel goed. Heb je bij de opties wel ingesteld dat er ook daadwerkelijk bij binnenkomst mail word opgehaald? Want standaard staat de instelling nog steeds op iedere 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik heb nu sinds de 2.2 update mijn hotmail als activesync ingesteld zodat ik meteen als ik een mailtje heb, ik deze op de telefoon ook ontvang. Dit werkt op mijn ipad perfect maar op de legend is het net zo erg als gewoon met pop etc. ik moet zelfs handmatig verversen. Ik heb het idee dat push niet goed werkt oid.
Ook met gmail werkt push niet. Hier ook moet ik handmatig verversen. Heb ik iets verkeerd ingesteld?
Grappig, ik heb niets ingesteld en ik krijg mijn mail (gmail) soms nog eerder binnen als op de pc xD
Heb je autosync uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb nu sinds de 2.2 update mijn hotmail als activesync ingesteld
Is dit een hotmail app? Of de standaard mail app? En als je daar mails leest, staan ze dan ook 'online' op gelezen?

En een tweede vraag: mijn agenda geeft geen tekst meer (sinds 2.2) als ik hem in weekweergave open. Alleen blokken in de kleur van de agenda. Nu moet ik altijd op de agenda klikken om te zien welke afspraak ik heb. Hebben anderen dit ook en/of hebben mensen ideeën hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
veincode schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:41:
[...]
En een tweede vraag: mijn agenda geeft geen tekst meer (sinds 2.2) als ik hem in weekweergave open. Alleen blokken in de kleur van de agenda. Nu moet ik altijd op de agenda klikken om te zien welke afspraak ik heb. Hebben anderen dit ook en/of hebben mensen ideeën hoe dit te fixen is?
Zo, dat is lelijk! Ik heb het ook :S niet dat ik vaak de weekweergave gebruik, maar dit ziet er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zit trouwens een dikke bug in 2.2. Wanneer je een gesprek voert en je display gaat uit na X tijd, dan kan je tijdens het gesprek het beeld niet meer aan krijgen... die schiet constant uit waardoor je tijdens een gesprek niet de telefoon kan bedienen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Stevanov schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:21:
[...]
@Cobesz ik heb dat op mn ipad ook, dat ik ze daar eerder krijg dan op de pc. Maar op mn telefoon krijg ik vaak helemaal niks. Had autosync altijd uit staan om batterij te besparen. Ik heb het nu ff aangezet maar dat werkt ook niet echt.
Heel vaag... Als ik het goed begrijp gebruik je wel gewoon Gmail op de gmail app toch? Niet een omweg om via de gmail app hotmail te zien? (als dit mogelijk is)

Als je de mail app van HTC gebruikt raad ik je aan om voor je Gmail de desbetreffende app te gebruiken (Vind ik persoonlijk al een heel stuk fijner werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:07

J-P

Syntax erro....

Huntard schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:54:
[...]

Ik zou eerst eens even proberen om USB-debugging aan te zetten, dit schijnt bij veel mensen te helpen.
Ik had die bug in het begin niet, tot afgelopen weekend, ik merkte idd ook dat de tel heel langzaam werd, een reset verhielp het probleem maar heel even.
Als je een CPU monitor app hebt kan je zien dat op dat moment de CPU op 99% draait. Na USB-debugging aan te hebben gezet werkt de CPU weer normaal.

Toch een vreemde bug dit, weet iemand of het nog nadelige gevolgen heeft om USB-debugging aan te hebben staan (afgezien van het foutrapport wat gegenereerd wordt als je op de back en menu toets tegelijkertijd drukt.)
n00bs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:16:
Er zit trouwens een dikke bug in 2.2. Wanneer je een gesprek voert en je display gaat uit na X tijd, dan kan je tijdens het gesprek het beeld niet meer aan krijgen... die schiet constant uit waardoor je tijdens een gesprek niet de telefoon kan bedienen :(
? Wanneer gaat je scherm uit dan? Want dit klinkt meer als een probleem van de proximity sensor, ik heb hier namelijk totaal geen problemen mee. Of bedoel je dat het scherm uit gaat als je handsfree belt?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Bogey Dope schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:12:
[...]
? Wanneer gaat je scherm uit dan? Want dit klinkt meer als een probleem van de proximity sensor, ik heb hier namelijk totaal geen problemen mee. Of bedoel je dat het scherm uit gaat als je handsfree belt?
Ik had het ook bij 2.1 al. Volgens mij idd een 'probleem' met de proximity sensor.
Maar wel annoying iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik las dat bij sommige sygic navigation ook niet meer werkte in froyo (bij andere werkt het weer wel gewoon). Is hier al een oplossing voor of moet ik op zoek naar andere navigation software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:20
Bij mij is sygic navigation er ook meer gestopt, zal zo eens op nieuw proberen of ik het straks thuis weer aan de gang krijg, als ik nu sygic opstart dan kickt die mij sd kaart eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
n00bs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:16:
Niks nieuws hoor, de proximity sensor zit geloof ik rechtsboven op je scherm, soms werkt het om dan met je linker(!!)duim eventjes aan de linker-bovenkant van je scherm het dropdown menu tevoorschijn te toveren.

Maar goed, annoying is het wel, dat ben ik met je eens.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertrudi
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 23:14
veel gebruikte apps niet op SD installeren heeft toch niet geholpen

[ Voor 170% gewijzigd door gertrudi op 15-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RobertJ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:13:
[...]

Niks nieuws hoor, de proximity sensor zit geloof ik rechtsboven op je scherm, soms werkt het om dan met je linker(!!)duim eventjes aan de linker-bovenkant van je scherm het dropdown menu tevoorschijn te toveren.

Maar goed, annoying is het wel, dat ben ik met je eens.
In 2.1 nooit last van gehad :) ben nooit opeens anders gaan bellen sinds 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

gertrudi schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:17:
voor mensen die hun legend na de update traag vinden wil ik als tip meegeven om vaak gebruikte apps niet op de SD kaart te installeren.
Dit was voor mij de oplossing.
Sommige apps moet je ook niet op SD installeren, dat is natuurlijk logisch. Het intern geheugen kan veel sneller aangesproken worden.

Andere tip is gewoon de snelst mogelijk micro SD kaart te kopen en format in Windows en goed nadenken over de clustersize! niet default maar lekker hoog instellen voor een hogere doorvoersnelheid. Afhankelijk van de groote van het geheugen: probeer eens format met 32K of als mogelijk is 64K cluster size en check dan nog eens de performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 28-10 14:38
mcied schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:50:
Bij mij is sygic navigation er ook meer gestopt, zal zo eens op nieuw proberen of ik het straks thuis weer aan de gang krijg, als ik nu sygic opstart dan kickt die mij sd kaart eruit.
Bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:28

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier iets heel vreemds. Factory reset gedaan en nu loopt 2.2 redelijk soepel. Maar als ik nu een mp3-bestand ga afspelen hoor ik 1 seconde geluid en daarna de melding "kan dit type bestand niet afspelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik gebruik Igo My Way en laatst een update na 2.2. gedaan tot de meest recente versie. Merkte dat ik opeens geen gesproken meldingen meer kreeg tijdens het navigeren. Niets gewijzigd aan de instellingen. Geen oplossing gevonden, behalve reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noobs: als het de proximity sensor is, dan is dat voor zover ik weer altijd al geweest. Bovendien zit het op elke smartphone met touchscreen (en ik heb niet de indruk dat die op de legend slecht gecalibreerd is). Ik had het 'probleem' al bij 2.1 en irritant is het zeker wel!
Met snelst mogelijke geheugen bedoel je class 1? Wat bedoel je verder met 'format in clusters', kan je dat doen als je de sd kaart gaat formatteren?

Het wordt sterk afgeraden om sommige apps (die bijv. op de achtergrond kunnen draaien/widget hebben) op de SD kaart te installeren. Ik heb echter niet de indruk gekregen dat apps op een SD kaart trager opstarten dan die in het telefoon geheugen, maar misschien moet ik het even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:00:
@noobs: als het de proximity sensor is, dan is dat voor zover ik weer altijd al geweest. Bovendien zit het op elke smartphone met touchscreen (en ik heb niet de indruk dat die op de legend slecht gecalibreerd is). Ik had het 'probleem' al bij 2.1 en irritant is het zeker wel!
Met snelst mogelijke geheugen bedoel je class 1? Wat bedoel je verder met 'format in clusters', kan je dat doen als je de sd kaart gaat formatteren?
[...]
Lang niet alle smartphones met touchscreen hebben een proximity sensor, dat is echt iets van de "nieuwere toestellen"

Met een Class 1 SD kaart bedoelt hij een snelle SD kaart (die class staat voor de snelheid dat hij data kan schrijven en lezen). En de clusters kan je inderdaad bepalen bij het formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:39
Sinds Froyo heb ik (ook) dat de accu nog sneller leeg is dan normaal. Normaal haalde ik 1 a 2 dagen. Nu nog geen 1 dag, zit bijvoorbeeld nu na 7 uur nog maar op 20% accu. Heb ik slechts 1 maal gebeld en verder wel wat gesurfd/facebooke/ebuddy/twitter. Dit ondanks gebruik van juicedefender.
Ik baal hier goed van, elke avond aan de lader kan ik wel mee leven maar niet met dat ik de avond niet haal op 1 volle accu.
Ik heb wel sinds froyo die wapperende grassprietjes als achtergrond. Mooi maar niet als dat mijn batt zo leeg trekt. Iemand nog tips/tricks om de batt met froyo t wat langer vol te laten houden?
Zo nee iemand ervaring met andere accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Bij mij gaat de accu juist langer mee dan met 2.1. Haal nu wel 24 uur met mijn normale gebruik. Eerst was dat toch wel minder.

Verwijderd juicedefender eens. Bij 2.1 viel het mij ook al op dat je accu er eerder minder lang dan langer door meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik deed eerst structureel 2 dagen op een lading met +/- 3 uur gebruik. Nu moet ie elke avond aan het stroom met +/- 35%

Ik hoor er meer mensen over maar ik heb nog niemand gehoord die iets nuttigs weet te zeggen over de oorzaak. Ik weet iig dat zgn app killers funest zijn voor 2.2 maar die gebruikte ik in 2.1 ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Timminator schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:26:
Sinds Froyo heb ik (ook) dat de accu nog sneller leeg is dan normaal. Normaal haalde ik 1 a 2 dagen. Nu nog geen 1 dag, zit bijvoorbeeld nu na 7 uur nog maar op 20% accu. Heb ik slechts 1 maal gebeld en verder wel wat gesurfd/facebooke/ebuddy/twitter. Dit ondanks gebruik van juicedefender.
Ik baal hier goed van, elke avond aan de lader kan ik wel mee leven maar niet met dat ik de avond niet haal op 1 volle accu.
Ik heb wel sinds froyo die wapperende grassprietjes als achtergrond. Mooi maar niet als dat mijn batt zo leeg trekt. Iemand nog tips/tricks om de batt met froyo t wat langer vol te laten houden?
Zo nee iemand ervaring met andere accu's?
Wat voor achtergrond had je eerst? Een static wallpaper? Een Livewallpaper vreet erg veel batterijen omdat het constant bezig is... Een static is dat veel meinder!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 13:48
Bij mij stond na de update WiFi weer continu aan ipv uitschakelen na 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:00:

Het wordt sterk afgeraden om sommige apps (die bijv. op de achtergrond kunnen draaien/widget hebben) op de SD kaart te installeren. Ik heb echter niet de indruk gekregen dat apps op een SD kaart trager opstarten dan die in het telefoon geheugen, maar misschien moet ik het even uitproberen.
Wat ik bedoel, is dat er verschillen zijn in performance tussen de merken en typen net als met een HDD. Snel geheugen voor weinig geld: pricewatch: TakeMS Micro SDHC 8GB Class 6 + Adapter en als je meer geld ervoor over hebt: pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 10 + 2 Adapters

De doorvoersnelheid kan je verder verhogen door het kaartje niet in de telefoon te formateren, maar vanuit Windows zelf. Als je een normale format doet kan je de Cluster Size aangeven (standaard geloof ik 512bytes voor een beroerde performance). hoe groter de blocksize hoe meer data in 1 read of write actie verwerkt kan worden. Dat is logisch te snappen:

Stel je hebt een applicatie uit te lezen van 1024KB (1MB), dan is dit bij 512 bytes verdeeld over 2000 clusters. Als je bij een format van 64KB kijkt, maar over 16 clusters. Je hebt dus veel minder leesacties nodig waardoor je meer tegen de theoretisch maximum aankomt van de performance van het geheugen (of zelfs je harde schijf).

Wel is het nadeel, dat als je veel kleine files hebt, dat je veel overhead hebt en daardoor minder beschikbare ruimte hebt. Maar ik vind dit zelf minder belangrijk, omdat een grote omvang van geheugen goedkoop is. Liever meer performance. En dat betekent ook meer accutijd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Touchdomex schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:58:
Wat voor achtergrond had je eerst? Een static wallpaper? Een Livewallpaper vreet erg veel batterijen omdat het constant bezig is... Een static is dat veel meinder!
Ik denk dat velen de fout maken dat sinds 2.2 er veel apps willen syncen, dit moet je per app instellen EN ook bij de sync instellingen algemeen. Als je enkel bij de ene doet, is dit niet afdoende.
2.2 gaat op zeker langer mee zelfs met dynamic wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:21:
[...]
Ik denk dat velen de fout maken dat sinds 2.2 er veel apps willen syncen, dit moet je per app instellen EN ook bij de sync instellingen algemeen. Als je enkel bij de ene doet, is dit niet afdoende.
2.2 gaat op zeker langer mee zelfs met dynamic wallpaper.
ja, ik zie "Engadget" en "Flikkie wallpapers" nu ook steeds bij actieve applicaties staan.
met accu heb ik geen problemen. Ik heb een donkere statische achtergrond.
Hij is gisteren ochtend van de lader afgegaan, en zit nu nog op 56%

snap alleen niet waarom Engadget steeds actief blijft. Ik gebruik de widget niet, en heb in de app zelf de widget update op "off" gezet. verder vind ik geen relevante settings.

[ Voor 12% gewijzigd door M a r c o op 15-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Overigens om hier even op terug te komen.
asvogel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:28:
Opgelost! Dat wil zeggen, een beetje: Als ik de telefoon linksom draai (tegen de klok in, de bovenkant van de telefoon zit dan links), dan werkt het wel. Draai ik rechtsom, dan doet hij het niet. Is dit zoals het hoort?
Bogey Dope schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:20:
[...]
Ligt aan HTC Sense, als je Launcher Pro (plus) gebruikt kan je instellen dat die alle manieren mee draait, zelfs op zijn kop. Wat ik overigens irritant vind dus ik heb het uitgezet
Ik merk nu opeens dat je de legend wel beide kanten op kunt kantelen. (niet op zijn kop)
Waarschijnlijk is dit met Froyo gebeurd. kwam er nu net per toeval achter. 8)

oeps, sorry voor de dubbelpost :$

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 15-12-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
M a r c o schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:06:
Ik merk nu opeens dat je de legend wel beide kanten op kunt kantelen. (niet op zijn kop)
Waarschijnlijk is dit met Froyo gebeurd. kwam er nu net per toeval achter. 8)
Ja, ik merkte het ook. Maar inmiddels was ik er al aan gewend dat het alleen de ene kant op kon. Moet ik mezelf dat nu weer afleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bogey dope: ik dacht dat ze ook bij resistive touchscreens aanwezig waren, maar blijkbaar klopt mijn aanname dus niet^^.

@noobs: bedankt voor de tip, ik zal de sd kaart binnenkort formatteren:).

• xileS
  • Niet online
Als je een backup gaat maken naar de pc, kan je beter de kopiëer functie gebruiken i.p.v. knippen heb ik gemerkt xD. Het duurde veelste lang en bij het terugplaatsen naar SD, kreeg ik allemaal foutmeldingen. Maar gelukkig werkt alles weer.

• Saffie_time
  • Laatst online: 21:33

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb de update (net zoals velen) vlekkeloos kunnen uitvoeren. Ik heb echter een irritant probleem waarvan ik verwacht dat het een simpele instelling is die ik niet gevonden kan krijgen.
Als ik naar een sms-lijst van een persoon kijk staan deze van boven naar beneden gesorteerd op oud-nieuw (dus de nieuwste onderaan).
Voor de update kon je een lijst met sms'jes van 1 persoon openen en dan stond het beeld direct onderaan.
Na de update staat de lijst standaard bovenaan (dus het oudste bericht zie je als eerst) en moet je handmatig naar beneden scrollen. Erg onpraktisch volgens mij, en zoals gezegd zal dit wel ergens een standaard instelling zijn maar ik kan het echt nergens vinden.
Iemand die ditzelfde heeft gehad en opgelost heeft?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• M a r c o
  • Niet online
Saffie_time schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:34:
heb je al eens in dit topic gezocht of teruggelezen op "sms" of "sms bug"???

Je hebt hoogstwaarschijnlijk namelijk de voorbereidende 2.1.1 update gedownload die je nodig hebt voor je froyo erop kunt zetten. Die is ooit uitgebracht, maar teruggeroepen vanwege onder andere die sms bug.
Nu froyo uitgerold werd, werd deze update alsnog uitgerold omdat deze er eerst op moest staan.

Kijk even welke firmware versie je hebt, en probeer of je nog een keer kunt updaten.

• Huntard
Saffie_time schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:34:
Ik heb de update (net zoals velen) vlekkeloos kunnen uitvoeren. Ik heb echter een irritant probleem waarvan ik verwacht dat het een simpele instelling is die ik niet gevonden kan krijgen.
Als ik naar een sms-lijst van een persoon kijk staan deze van boven naar beneden gesorteerd op oud-nieuw (dus de nieuwste onderaan).
Voor de update kon je een lijst met sms'jes van 1 persoon openen en dan stond het beeld direct onderaan.
Na de update staat de lijst standaard bovenaan (dus het oudste bericht zie je als eerst) en moet je handmatig naar beneden scrollen. Erg onpraktisch volgens mij, en zoals gezegd zal dit wel ergens een standaard instelling zijn maar ik kan het echt nergens vinden.
In FroYo zou dat niet meer voor moeten komen, weet je zeker dat je FroYo erop hebt staan en niet de voorbereidende update (2.1 update 1), daarvan is namelijk bekend dat hij dat doet.

• Saffie_time
  • Laatst online: 21:33

Saffie_time

Why use this? 42!

Het lijkt erop dat ik
a) geheel de opmerkingen in dit toppic gemist heb over de sms-bug (bewust danwel onbewust overheen heb gelezen)
b) op maandagochtend in al mijn enthousiasme een update heb gezien en erop gezet en aangenomen dat dit froyo update was (ongeveer 21Mb) en er inderdaad nu nog een update van 80 Mb klaar staat genaamd FROYO.
*haast zich om update te downloaden en erop te zetten*

Dank voor zeer snelle en wederom duidelijke reacties!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:17
Sinds vandaag ook een andere Market layout gekregen... Vind hem eigenlijk onoverzichtelijk.
Jullie deze ook ontvangen?

Volgens mij is dit een andere update dan de eerder besproken market updates? Ik had namelijk al 'gerelateerd' en dergelijke erin staan.

Vind het trouwens nog steeds een gemis dat je niet kan sorteren op populariteit (na zoeken op iets) en aantal sterren...

(ik weet niet of dit mag, maar als je applanet(.net) download kun je alle betaalde apps gratis installeren, natuurlijk wel deze app via internet downloaden want het staat niet in de market)

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_tb op 16-12-2010 16:30 ]

• Cobesz
Goed om te horen ;) maar wat gek dat je em nu pas krijgt? :O

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:17
Oh dan is het dus wel de eerder besproken update?

*edit, ff gegoogled maar dit is een nieuwe update die sinds 3 dagen verspreid wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.megaleecher.net/uploads/android-market-update.png

*edit2, zie inderdaad enkele pagina's terug 1 post over de nieuwe market ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Mister_tb op 16-12-2010 16:42 ]

• Cobesz
Mister_tb schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:31:

*edit, ff gegoogled maar dit is een nieuwe update die sinds 3 dagen verspreid wordt.

[afbeelding]
Yup, dat is de nieuwe market update ;) ik heb em 2 weken geleden of iets via de gelekte .apk ginstalleerd. Werkt als een trein!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Mister_tb schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:31:

[afbeelding]

*edit2, zie inderdaad enkele pagina's terug 1 post over de nieuwe market ;)
Goh, ik heb deze update blijkbaar ook nog niet ontvangen (unbranded op Vodafone). Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen, of krijg je deze update automatisch?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05

jacobras

Developer

Gugger schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:46:
[...]

Goh, ik heb deze update blijkbaar ook nog niet ontvangen (unbranded op Vodafone). Heb je daar nog iets speciaals voor moeten doen, of krijg je deze update automatisch?
Automatisch. Heb wel gelezen dat je het kan versnellen door de cache/gegevens van de Market te wissen, maar dat heb ik niet getest.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

edit: fout topic

[ Voor 115% gewijzigd door Pinin op 17-12-2010 09:39 ]

www.casarodriguillo.com

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ok, ik ben dus net ergens achter gekomen wat ik liever niet wist.
Blijkbaar is de klok in mijn scherm gebrand!
Als ik een volledig wit scherm opzet (bijvoorbeeld een webpagina) en vervolgens naar de plek waar normaal de klok zit kijk (rechtsboven), dan zie ik (vaag) 18:88.
Valt me een beetje tegen van dit type scherm, andere ook last van? En wat kan/mag je eigenlijk verwachten van amoled?

• M a r c o
  • Niet online
in theorie zou het kunnen.
amOLED staat voor Active Matrix Organic Light Emitting Diode.
Een OLED pixel neemt naar verloop van tijd af in helderheid.
Een pixel die meer of minder gebruikt word zou inderdaad meer of minder afnemen in helderheid.

maar dat is theorie.
Je zou er inderdaad niet van uit mogen gaan dat een smartphone display op een aantal maanden "inbrand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Sinds het uitvoeren van 'n update vanavond (ik neem aan dé nieuwste, ik was niet echt wakker meer) reageert mijn scherm niet meer! Ook 'n hard reset heeft geen succes. Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft, want de klantenservice afwachten bij HTC dat is... later we zeggen, ik ben niet zo geduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:25:
Help! Sinds het uitvoeren van 'n update vanavond (ik neem aan dé nieuwste, ik was niet echt wakker meer) reageert mijn scherm niet meer! Ook 'n hard reset heeft geen succes. Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft, want de klantenservice afwachten bij HTC dat is... later we zeggen, ik ben niet zo geduldig.
Kan je iets duidelijker zijn? Je scherm reageert niet meer, dus je ziet wel beeld? Heb je al in dit topic gezocht of dit probleem al eens bij een ander optrad?
Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.