Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:00:
@noobs: als het de proximity sensor is, dan is dat voor zover ik weer altijd al geweest. Bovendien zit het op elke smartphone met touchscreen (en ik heb niet de indruk dat die op de legend slecht gecalibreerd is). Ik had het 'probleem' al bij 2.1 en irritant is het zeker wel!
Met snelst mogelijke geheugen bedoel je class 1? Wat bedoel je verder met 'format in clusters', kan je dat doen als je de sd kaart gaat formatteren?
Het wordt sterk afgeraden om sommige apps (die bijv. op de achtergrond kunnen draaien/widget hebben) op de SD kaart te installeren. Ik heb echter niet de indruk gekregen dat apps op een SD kaart trager opstarten dan die in het telefoon geheugen, maar misschien moet ik het even uitproberen.
Wat ik bedoel, is dat er verschillen zijn in performance tussen de merken en typen net als met een HDD. Snel geheugen voor weinig geld:
pricewatch: TakeMS Micro SDHC 8GB Class 6 + Adapter en als je meer geld ervoor over hebt:
pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 10 + 2 Adapters
De doorvoersnelheid kan je verder verhogen door het kaartje niet in de telefoon te formateren, maar vanuit Windows zelf. Als je een normale format doet kan je de Cluster Size aangeven (standaard geloof ik 512bytes voor een beroerde performance). hoe groter de blocksize hoe meer data in 1 read of write actie verwerkt kan worden. Dat is logisch te snappen:
Stel je hebt een applicatie uit te lezen van 1024KB (1MB), dan is dit bij 512 bytes verdeeld over 2000 clusters. Als je bij een format van 64KB kijkt, maar over 16 clusters. Je hebt dus veel minder leesacties nodig waardoor je meer tegen de theoretisch maximum aankomt van de performance van het geheugen (of zelfs je harde schijf).
Wel is het nadeel, dat als je veel kleine files hebt, dat je veel overhead hebt en daardoor minder beschikbare ruimte hebt. Maar ik vind dit zelf minder belangrijk, omdat een grote omvang van geheugen goedkoop is. Liever meer performance. En dat betekent ook meer accutijd!!!