Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
hier had ik laatst ook last van! het bleef er maar staan, terwijl ik het smsje wel al had gelezen, er er verder geen nieuwe waren. Het enige wat hielp bij mij was dat laatste smsje waar die op bleef hangen verwijderen..CasperBTU schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:02:
Weet iemand een oplossing als er staat dat je 1 nieuw bericht (groen 1'tje, sms) hebt, maar dat niet zo is?
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de Launcher.apk is te testen...
Dat is de Launcher van de Google N1, dus met 5 homescreens en de hele stoere 3D applicatie interface =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:49:
@ hummel003: Zoek even op Motorola Milestone / Motorola Droid screens, zo ziet het er dan uit!
[...]
Dat is gewoon Android op z'n kaal, zo ziet de 2.0.1 er van de Milestone ook standaard uit![]()
Maar heb je dan geen 'Launcher' zoals op de Nexus One?! Kun je die anders los installeren en testen?
En gebruiken jullie allemaal HTC Sense of homescreen-replacements? Werkt Home++ goed?
Al gechecked voor je....majoh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:08:
Nou ik ben zo vriendelijk geweest om de Launcher even te installeren. De homescreens werken goed, en zien er ook goed uit, echte menu is wel f*cked up... Volgens mij is die toch echt gemaakt voor een hogere resolutie dan die op de Legend te vinden is.
That did the trick! Thnx!Florine schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:15:
[...]
hier had ik laatst ook last van! het bleef er maar staan, terwijl ik het smsje wel al had gelezen, er er verder geen nieuwe waren. Het enige wat hielp bij mij was dat laatste smsje waar die op bleef hangen verwijderen..
Ik heb precies hetzelfde! Zo na 10min bellen begin je die rand echt te voelen...emzed schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:26:
Ik heb maar één klacht over de legend en dat is dat de bovenrand van de telefoon erg scherp is tegen mijn oor tijdens het bellen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of zou het verschillen per toestel?
Heb ik ook wat last van, gewoon je telefoon wat kantelen (wat meer parallel met de zijkant van je hoofd houden zegmaar) of gewoon minder hard je telefoon tegen je hoofd drukken.emzed schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:26:
Ik heb maar één klacht over de legend en dat is dat de bovenrand van de telefoon erg scherp is tegen mijn oor tijdens het bellen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of zou het verschillen per toestel?
Waar ik nu last van heb, en waar ik met de Legend al last van had (dat was met Android 1.5 nota bene) is dat de telefoon plots niet meer trilt bij binnenkomende sms'jes. Ook niet na een reboot. Ik heb alles al gecheckt qua instellingen. Hebben meer mensen daar last van? Zéér irritant probleem, want ik heb geen zin om het toestel te factory-resetten.
edit: gefixed
Toch blijft het slecht dat deze bug blijkbaar nog steeds bestaat. Het lijkt wel alsof het probleem hier ligt, aangezien ik er zo weinig over lees. Ik heb gelukkig toch nog 1 thread kunnen vinden waar mensen ook last hadden van dit probleem en met deze oplossing kwamen.
[ Voor 20% gewijzigd door _Christiaan_ op 08-04-2010 20:36 ]
NOSIG
Weet je wat ik doe, klinkt misscien heel gek, maar ik duw de telefoon niet hard tegen me oor aan.CasperBTU schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:05:
[...]
Ik heb precies hetzelfde! Zo na 10min bellen begin je die rand echt te voelen...
klopt wel hoor van die scherpe rand
Gisteren met de Legend van mijn zwager gespeeld (heb zelf nog een Hero) en heb meteen precies die widget toegevoegd. Ze zitten op dezelfde plek als op de Hero, dus toevoegen -> HTC widgets -> instellingen.Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
Coïtus ergo sum
Je kunt ook de energiebeheer widget toevoegen. Dat is 5 in een: wifi, bluetooth, gps, sync en scherm helderheid. De widget is wel 4 x 1, maar voor mij echt onmisbaar.Chilly_Willy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:25:
[...]
Gisteren met de Legend van mijn zwager gespeeld (heb zelf nog een Hero) en heb meteen precies die widget toegevoegd. Ze zitten op dezelfde plek als op de Hero, dus toevoegen -> HTC widgets -> instellingen.
@_Christiaan_
Ik zal er eens op letten. Ik gebruik nu handcent SMS, maar het irritante van die app vind ik dat de SMSjes alsnog als ongelezen in de standaard applicatie blijven hangen.
Dan moet je bij de instellingen van de standaard applicatie de notificaties uitzetten, dan ben je daar vanafemzed schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:44:
Ik zal er eens op letten. Ik gebruik nu handcent SMS, maar het irritante van die app vind ik dat de SMSjes alsnog als ongelezen in de standaard applicatie blijven hangen.
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Als ik een nieuwe e-mail krijg... blijft hij steeds toontjes geven. Zo zat ik vanavond te eten met wat vrienden,
en mijn telefoon ging gedurende de avond 3 keer af, zo'n e-mail meldingsgeluid. Dus ik dacht 3 e-mails te hebben, maar had er maar één. Waarschijnlijk blijft hij dus herhalen tot ik e-mail gelezen heb. Kan ik dit uitzetten? heb het niet kunnen vinden.
Verwijderd
Ik heb het even getest, maar bij mij gaat het meldingsgeluid maar één keer af...Florine schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:27:
Vraagje,
Als ik een nieuwe e-mail krijg... blijft hij steeds toontjes geven. Zo zat ik vanavond te eten met wat vrienden,
en mijn telefoon ging gedurende de avond 3 keer af, zo'n e-mail meldingsgeluid. Dus ik dacht 3 e-mails te hebben, maar had er maar één. Waarschijnlijk blijft hij dus herhalen tot ik e-mail gelezen heb. Kan ik dit uitzetten? heb het niet kunnen vinden.
Ik heb precies het zelfde, hij blijft de melding geven van die ene email. De frequentie ligt denk ik aan je ophaal frequentie. Als je een exchange account hebt (of gmail) zal hij het denk ik maar 1 x doen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:08:
Ik heb het even getest, maar bij mij gaat het meldingsgeluid maar één keer af...
Heb je een pop account dan zal hij iedere keer dat hij gaat kijken of er nog mail is je ongelezen mail als nieuw zien en een melding geven.
Bij mij blijft hij ook herhalen, en dat is om het kwartier
Be reasonable.... do it my way
Google talk is super handigCrazyanz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:21:
zomaar uit interesse en omdat ik googles invloed op mijn telefoon zoveel mogelijk beperk. Wat doet de service google gtalk. Deze zie je als je kijkt bij actieve services en deze draait automatisch zonder dat je em geactiveerd heb.
Gmail accountje toevoegen en direct soort PING berichten naar elkaar sturen. Lijkt op SMS alleen gratis
Ik ben een groot fan van google talk. Gratis SMSen! Scheelt een hoop want ik heb geen zin meer in een 10 euro per maand voor onbeperkt SMS-abonnement. haha.n00bs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:26:
[...]
Google talk is super handig
Gmail accountje toevoegen en direct soort PING berichten naar elkaar sturen. Lijkt op SMS alleen gratis
Het draait ook altijd op de achtergrond dus niet zoals bijv. MSN o.i.d. dat je het eerst zelf aan moet zetten, en daarna pas kan 'chatten'. Je kan hem gewoon afsluiten en als iemand wat zegt hoor je het vanzelf, als in een SMS. Ik gebruik het dus ook nu veel als SMS-achtig iets.
Op mijn Legend heb ik Sygic geïnstalleerd, dat werkt prima. Het probleem is dat er notificatiegeluidjes bijzitten, deze worden door Sygic in sdcard/Res/sounds geïnstalleerd. Nu komen deze geluidjes ook automatisch in de standaard muziekspeler van Android. Dit wil ik helemaal niet! Hoe kan ik dit tegengaan?
beetje een oplossing met omweg maar goed.
Heb zelf MixZing erop gezet. werkt wel lekker vind ik.
Hier kun je zelf opgeven in welke mappen hij moet kijken voor muziek.
MixZing heeft ook een widget, vergelijkbaar met de default widget.
Enige (in mijn ogen klein) nadeel, is dat MixZing niet op je lockscreen komt zoals de default speler.
Dan weet ik trouwens niet of Sygic ze nog wel herkend of dat ze daar ook voor verborgen zijn... uhm tsjaa
Ik ken Mixzing al, en dat werkt idd. Maar ik wil idd liever de standaard app gebruiken omdat je dan muziekcontrols vanaf je lockscreen hebt.M a r c o schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:24:
een andere muziekplayer gebruiken![]()
beetje een oplossing met omweg maar goed.
Heb zelf MixZing erop gezet. werkt wel lekker vind ik.
Hier kun je zelf opgeven in welke mappen hij moet kijken voor muziek.
MixZing heeft ook een widget, vergelijkbaar met de default widget.
Enige (in mijn ogen klein) nadeel, is dat MixZing niet op je lockscreen komt zoals de default speler.
Maar het schijnt dat je ook een .nomedia-bestand in de map kan zetten van ongewenste geluiden, ik ga dat maar eens proberen zodra mijn Legend terug is.
[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 09-04-2010 14:31 ]
Daar gebruik je toch gewoon je oordopjes voor, om nummers te skippen etc.MarcoC schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:29:
[...]
Ik ken Mixzing al, en dat werkt idd. Maar ik wil liever de standaard app gebruiken omdat je dan muziekcontrols vanaf je lockscreen hebt.
Nee, ik ga niet meer dan €30 uitgeven om nummers te skippen. Ik heb al goede oordopjes.d0s schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:30:
[...]
Daar gebruik je toch gewoon je oordopjes voor, om nummers te skippen etc.
Ow op die manier, ja ik gebruik de standaard oordopjes daar gaat dat prima meeMarcoC schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:31:
[...]
Nee, ik ga niet meer dan €30 uitgeven om nummers te skippen. Ik heb al goede oordopjes.
Kan het iets te maken hebben het het installeren van Navigatie ?
Edit, ik heb niks geen gegevens bij m'n proxy etc staat....
Daar zal het dus wel aan liggen
[ Voor 28% gewijzigd door Fiorano op 09-04-2010 14:54 ]
Heb hem al tig keer gereset ( ivm installen Navi) Maar het helpt niet
heb je gelijk in. Gtalk heb je wel al als je gmail hebt, dus dat scheelt wel. Bij mij staat ook alleen mn vriend daarin, maar daar smste ik ook het meest mee. Dus dat scheeltCrazyanz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:01:
ja maar dan moet wel iedereen gtalk hebben en dan ook noges net een telefoon met gtalk. Aangezien ik meestal mail/twitter/facebook en de rest altijd nog bergen minuten en smsjes over hou heb ik er niets aan
als je genoeg bergen smsjes hebt.. kan t ook gewoon via sms
lekenvraag: dat Htje is dus snellere verbinding dan 3G?Crazyanz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:57:
Ik had gister ook ineens allemaal geikel met internet op de legend en crashende programma's. Toen opnieuw opgestart toen had ie helemaal geen verbinding meer(en hij deed echt 2 minuten over het opstarten). Nog een keer opnieuw opgestart had ie wel GSM en geen internet toen maar gewoon laten liggen en kwartier later had ie ineens weer een G nog tijdje later werd dit 3G en toen H
jij snapt hem!Florine schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:30:
[...]
Ik ben een groot fan van google talk. Gratis SMSen! Scheelt een hoop want ik heb geen zin meer in een 10 euro per maand voor onbeperkt SMS-abonnement. haha.
Het draait ook altijd op de achtergrond dus niet zoals bijv. MSN o.i.d. dat je het eerst zelf aan moet zetten, en daarna pas kan 'chatten'. Je kan hem gewoon afsluiten en als iemand wat zegt hoor je het vanzelf, als in een SMS. Ik gebruik het dus ook nu veel als SMS-achtig iets.
Ik zag hem ook nu pas voor het eerst en ben er gelijk fan van. Helaas gebruiken de meeste mensen die ik ken een Ei Feun of een Windows mobiel geval
Waarom kan je vanuit Gmail niet bij het opstellen van een nieuwe mail kiezen uit je contacts uit je telboek, kan wel via mn toegevoegde hotmailadres.
[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 09-04-2010 15:26 ]
Ja, HSDPA (dat Htje, zie Wikipedia: High-Speed Downlink Packet Access) staat ook wel bekend als 3.5GFlorine schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:09:
[...]
lekenvraag: dat Htje is dus snellere verbinding dan 3G?
[ Voor 24% gewijzigd door Jannibal23 op 09-04-2010 15:35 ]
Volgens mij heb je GPRS 3G en 3,5G en staat die H voor 3,5GFlorine schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:09:
[...]
lekenvraag: dat Htje is dus snellere verbinding dan 3G?
Google talk, email, sms, meebo, trillen tijdens typen etc... terwijl het wel aanstaat. Iemand een oplossing??
Mn home knop probleem is spontaan opgelost na deinstallatie van wat applicaties
Specifiek op enkel trillen zetten, helpt ook niet.
Reboots al te vaak gedaan. Laatste apps gedeinstalleerd.
Trillen tijdens typen krijg ik niet aan via de hoofdinstellingen, maar wel via het keyboard settings menu van een applicatie waar je kan typen. Als je dan trillen aanzet bij typen, werkt dit wel, maar nog steeds bij de rest niet.
[ Voor 64% gewijzigd door n00bs op 09-04-2010 16:56 ]
een draad is een draad (antenne). Snap niet dat je het niet gewoon probeert, want het werkt natuurlijk gewoon.Florine schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:44:
De oordopjes bij de legend vind ik trouwens niet fijn, ik hou van in ear. Maar ik kan natuurlijk niet mn in ear dopjes zomaar er in doen, want ik wil dan de FM radio wel werkend, geen idee wat voor in ear dopjes ik daarvoor kan gebruiken...
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:05:
Hmm, nieuw euvel ontdekt. Heb nu enkele malen gehad dat pinch to zoom niet meer werkt in de browser. Meer mensen hier last van? Een simpele uit/aan zetten lost het probleem op, maar handig is het niet. Laatste keer dat het gebeurden was na het openen van een link in Seesmic
edit: Even toevoegen: gebruik Advanced Task Manager op apps te eindigen en af en toe de App Killer tussendoor.
Het werkt wel, maar met mijn JVC oordopjes vind de FM applicatie minder zenders in de autoscan dan met de meegeleverde.n00bs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:10:
[...]
een draad is een draad (antenne). Snap niet dat je het niet gewoon probeert, want het werkt natuurlijk gewoon.
de JVC zijn ca 20cm korter dan de originele.
Dat probleem heb ik dus ook. Ik overweeg om dit te doen met mijn Legend:emzed schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:26:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/NnGAlf1hjs4&hl=en_US&fs=1&]
Vmu
Ik moest wel ff lachen om dat filmpje!Vmu schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:33:
[...]
Dat probleem heb ik dus ook. Ik overweeg om dit te doen met mijn Legend:
[video]
Dit heb ik inderdaad ook, vooral als ie naast de laptop ligt.FTMarcella schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:35:
Ik heb de legend nu een paar dagen en hij bevalt goed. Het enige wat mij stoort is dat de WiFi ontvangst slecht is en vaak uitvalt en dat niet alle apps in de market staan (zoals layar). Verder nog lekker aan het ontdekken.
Verwijderd
mijn telefoongeheugen zit bijna vol, terwijl ik de meeste apps en spellen die ik niet gebruik er snel weer af gooi..
nu wilde ik een paar spellen installeren maar de tel zei: maak geheugen vrij.. programma werd niet geinstalleerd, maar er is op deze manier makkelijk 30 mb van mijn telefoongeheugen afgesnoept en ik kan deze programma's niet vinden in mijn toepassingenbeheer en dus ook niet verwijderen...
wat doe ik fout of moet ik doen?
Inderdaad dumbassn00bs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:10:
[...]
een draad is een draad (antenne). Snap niet dat je het niet gewoon probeert, want het werkt natuurlijk gewoon.
ander onderwerp
Ik snap echt niet dat mensen task killers gebruiker, je telefoon wordt er onstabiel en traag van, ze denken dat ze het oplossen, omdat er meer geheugen vrijkomt. maar alles loopt veel minder soepel. Probeer het eens zonder taskkiller you will like it.
Heb alle taskkillers gebruikt maar niks is fijner als GEEN taskkiller.
Ik heb sense btw ook uitgeschakeld, lijkt wel in beta staat te verkeren, widgets die info niet goed ophalen, en de gehele flow van sense is gewoon slecht, op mijn hero werkte het nog lekkerder.
Verder ben ik super tevreden met mijn legend.
Dat ligt dan toch echt aan jouw Legend...bij mij loopt Sense super soepel, widgets updaten ALTIJD, en heb nog geen enkele vastloper gehad. En ja...*ik* gebruik wel een task killerswoutr schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:12:
[...]
Ik snap echt niet dat mensen task killers gebruiker, je telefoon wordt er onstabiel en traag van, ze denken dat ze het oplossen, omdat er meer geheugen vrijkomt. maar alles loopt veel minder soepel. Probeer het eens zonder taskkiller you will like it.
Heb alle taskkillers gebruikt maar niks is fijner als GEEN taskkiller.
Ik heb sense btw ook uitgeschakeld, lijkt wel in beta staat te verkeren, widgets die info niet goed ophalen, en de gehele flow van sense is gewoon slecht, op mijn hero werkte het nog lekkerder.
31 uur geleden van stroom gehaald en heb nog 50%
met 1 uur 52 weergave en 3 minuten bellen
Dat is niet de enige reden. Ik vind de snelheid van de Legend en sense helemaal niet tegenvallen, maar ik gebruikt een taskkiller om zo niet elke dag aan de lader te hoeven hangen. Al die programmatjes die op de achtergrond draaien vreten gewoon stroom, en als je per ongeluk een app aanlaat die gebruikt maakt van dingen als GPS ofzo, dan is het helemaal zo bekeken...swoutr schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:12:
[...]
Heb alle taskkillers gebruikt maar niks is fijner als dan GEEN taskkiller.
Prijzig hoesje. Ik heb invisibleSHIELD voor mijn legend besteld. Foto's volgen...Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:37:
De Piel Frama case voor de Legend is nu ook te vinden op de Expansys site.
[ Voor 16% gewijzigd door pimsaint op 10-04-2010 18:03 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Interessant! Ga ik eens uitproberen...Crazyanz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:05:
Ik gebruik sinds een dag trouwens Juice Defender. Wat een geniaal programma zeg! hij zet je 3G uit als je scherm uit staat en 1x in de 15minuten gaat ie even aan om al je programma's te syncen.
31 uur geleden van stroom gehaald en heb nog 50%
met 1 uur 52 weergave en 3 minuten bellen
Ik had hiervoor een iphone, en als ik de deze sync dan doet hij dat dus met mijn outlook contacten. Nu heb ik niet eens outlook zelf geinstalleerd maar zo sloeg hij dat wel op. Na een verse iphone update kreeg ik zo dus alles netjes terug.
Moet hoe krijg ik nu deze outlook contacten, dus namen + nummers, in mijn HTC legend? Met de htc sync zie ik geen optie voor outlook contacten
Edit:
Ik heb alleen de optie om windowscontact personen te syncen, niet om outlook contacten te syncen, en dat is waar alles staat
[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 10-04-2010 18:48 . Reden: Typos ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Erg benieuwd of dat invisibleshield iets is.. ging het even google'n en zag een paar van die scratch tests, gaan ze gewoon met een dremel over een omnia en een iphone heen.. zodra ze het verwijderde was de telefoon nog in goede status..pimsaint schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:38:
Prijzig hoesje. Ik heb invisibleSHIELD voor mijn legend besteld. Foto's volgen...
Ben benieuwd!
[ Voor 28% gewijzigd door Falqoon op 10-04-2010 18:48 ]
Nog iets anders: ik heb veel problemen met het versturen van bestanden naar de Legend via bluetooth, krijg vaak geen verbinding, soms wel en dan verstuurt hij geen data, en soms kapt hij na een paar honderd KB. Ik wacht wel even af tot hier misschien wat meer bekend over is want ik kan er nog niet echt iets over vinden. Misschien ligt het wel aan mijn laptop.. (normaliter gaat bluetooth wel goed).
Opmerkingen/vragen:
Scheelt dat JuiceDefender echt zoveel?
Mijn randje is ook scherp ja, niet scherp dat het snijdt, maar wel onprettig.
Sense loopt bij mij supersoepel!
Ik gebruik geen taskkiller maar af en toe gooi ik alle actieve apps die ik niet meer wil eruit met Advanced Task Manager.
Het lijkt er wel op. Ik heb het nu vanaf vanmiddag draaien en batterijverbruik lijkt minder dan voorheen. Uiteraard zal ik eerst een paar dagen moeten testen, maar het ziet er goed uit!
Same here...ik laat automatisch iedere 30minuten openstaande apps afsluiten door ATM.Mijn randje is ook scherp ja, niet scherp dat het snijdt, maar wel onprettig.
Sense loopt bij mij supersoepel!
Ik gebruik geen taskkiller maar af en toe gooi ik alle actieve apps die ik niet meer wil eruit met Advanced Task Manager.
Hiermee kunnen jullie zien of het iets uitmaakt. Ik ga in ieder geval juice defender er eens op zetten dan weet ik het na een dag of zo.
Vmu
Mijn probleem is al opgelost, heb het via de gmail contacts gedaan.Fiddle schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:45:
Stomme vraag, maar ik heb hier net mijn shiny legend binnen en ik wil deze graag syncen met mijn outlook contact gegevens.
Ik had hiervoor een iphone, en als ik de deze sync dan doet hij dat dus met mijn outlook contacten. Nu heb ik niet eens outlook zelf geinstalleerd maar zo sloeg hij dat wel op. Na een verse iphone update kreeg ik zo dus alles netjes terug.
Moet hoe krijg ik nu deze outlook contacten, dus namen + nummers, in mijn HTC legend? Met de htc sync zie ik geen optie voor outlook contacten
Edit:
Ik heb alleen de optie om windowscontact personen te syncen, niet om outlook contacten te syncen, en dat is waar alles staat
Nu heb ik wel een ander probleempje / vraag...
Mijn e-mail via gmail is keurig ingesteld dat als ik een mailtje krijg, dat ik deze direct op mn telefoon krijg (push). Ik krijg dan netjes een melding zoals het hoort. Deze wordt alleen niet geupdate via de email widget. Dat is natuurlijk niet handig, waar gebruik ik die anders voor dan om mijn laatste binnengekomen mail te checken.?
Kan iemand hiermee helpen?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Verwijderd
ik heb een vraag:
mijn telefoongeheugen zit bijna vol, terwijl ik de meeste apps en spellen die ik niet gebruik er snel weer af gooi..
nu wilde ik een paar spellen installeren maar de tel zei: maak geheugen vrij.. programma werd niet geinstalleerd, maar er is op deze manier makkelijk 30 mb van mijn telefoongeheugen afgesnoept en ik kan deze programma's niet vinden in mijn toepassingenbeheer en dus ook niet verwijderen...
wat doe ik fout of moet ik doen?
Nou ja zeg, ik ben en blijf een vrouw, hoor
Hahaha...prachtige replyFlorine schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:43:
[...]
Nou ja zeg, ik ben en blijf een vrouw, hoor
2e probleem is dat ik opeens geen verbinding meer met een mobiel netwerk krijg, simkaart doet het in een andere telefooon prima. Heel raar dit morgen maar even terug naar de winkel.
[ Voor 16% gewijzigd door camelrulez op 11-04-2010 13:02 ]
De antenne van de Legend zit in het zwart rubberen klepje onderop het toestel, dat je eraf moet schuiven om bij de batterij/sim/geheugenkaartje te komen. Ben je dat klepje kwijt? Dan heeft je toestel geen antenne meer en dus ook geen ontvangst... hoop dat ze een nieuw klepje voor je kunnen regelen :-)Irminsul schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:56:
O God! Gister met mn dronken kop t klepje wat onderop de batterij moet verloren. Iemand enig idee hoe dit te vervangen?
2e probleem is dat ik opeens geen verbinding meer met een mobiel netwerk krijg, simkaart doet het in een andere telefooon prima. Heel raar dit morgen maar even terug naar de winkel.
Mijn klepje klikte niet goed vast, en voor een nieuw klepje mocht ik mijn telefoon opnieuw opsturenIrminsul schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:13:
Hmm mooi dan, hoop dat er wel wat voor te fixen is! Zal niet de eerste zijn die dat dingetje zal verliezen.
Sjezus...zie je wel, ik had al het vermoeden dat dit soort gevallen zouden gaan opduiken. Dat klepje systeem is echt niet fail-proof! Wel goed klote voor je, ik hoop dat je ergens een vervanging kunt vinden. Houd ons op de hoogte aub, het is goed om te weten waar jij een vervanging hebt gevonden...mocht het vaker gaan voorkomen.Irminsul schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:56:
O God! Gister met mn dronken kop t klepje wat onderop de batterij moet verloren. Iemand enig idee hoe dit te vervangen?
Vroeg me alleen af hoe ik tijdens internetten weer snel naar boven kan scrollen.
[ Voor 6% gewijzigd door Irminsul op 11-04-2010 15:27 ]
Hahaha prachtig !Irminsul schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:25:
Oke even een update. Ik heb zon touwtje/sluitstrip dat altijd om snoertjes zit gepakt, uiteinde in t contact voor de antenne gestopt en met een stukje tape vastgeplakt. En t lust prima 3G, haha. http://thereifixedit.com/
Verwijderd
In mijn ervaring wordt bijv Maps vaak vanzelf weer gestart, dit heeft ongetwijfeld te maken met de Sense interface en/of locatie bepaling. Dat neem ik maar voor lief, is toch niets aan te doen. Advanced Task Manager heeft in ieder geval een Ignore List, en de apps in deze lijst kun je dan weer laten verbergen in het beginscherm...zodoende zie je slechts de apps die je mogelijkerwijs zelf wilt killen...Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:09:
Ik ben net over van de Nokia5800 naar de legend en wat een fantastisch ding, ik installeer me rot. Ik heb ook de Task Killer geïnstalleerd maar nu zie ik iedere keer dat er een hele kudde programma's draaien die ik zelf niet heb aangezet. Als ik die kill dan zijn ze naar een tijdje weer actief. Hoe kan dat en met name hoe kan ik dat stoppen?
Ps Kijk ook eens in het Software&Discussie forum : Android Software & Discussie - Deel 4
Daar is vandaag het een en ander voorbij gekomen mbt Task Killers...
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik ga naar programma's--->contacten---->de menu knop inhouden, dan krijg je het toetsenbord.
Als ik dan tekst ga invoeren komt er een grijs vlak op.
Wat kun je hier precies mee? Mij is het onduidelijk.
heb ik ook idd! snap t ook niethenkna schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:56:
Ik heb nog iets ontdekt waarvan ik de functie niet van kan verklaren.
Ik ga naar programma's--->contacten---->de menu knop inhouden, dan krijg je het toetsenbord.
Als ik dan tekst ga invoeren komt er een grijs vlak op.
Wat kun je hier precies mee? Mij is het onduidelijk.
nog iets gevonden:
in het home screen (in htc sense de middelste view) op start knop drukken voor een overview.
vervolgens start ingedrukt houden (om geschiedenis te zien)
hier kies ik barcode scanner
in barcode scanner kies ik pijltje terug
nu zit ik in een leeg sense-scherm !
Heb ik ook, scheve touchscreen 'puntjes' en dat het verbergen van het keyboard niet lekker gaat. Echter heb ik alleen dan er last van, bij andere applicaties daar drukken is geen probleem, dus mss is dat wel express gedaan door HTC dat je het toetsenbord niet zo makkelijk verbergt per ongeluk...BillSpaarbank schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:13:
Alleen in landscapemode. Dan is het lastig om het toetsenbord te verbergen. Die knop reageert niet lekker.
Verwijderd
Hebben andere mensen hier ook last van?
Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk heb. In de browser of iets dergelijks reageert het scherm daar wel heel nauwkeurig.majoh schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:24:
[...]
Heb ik ook, scheve touchscreen 'puntjes' en dat het verbergen van het keyboard niet lekker gaat. Echter heb ik alleen dan er last van, bij andere applicaties daar drukken is geen probleem, dus mss is dat wel express gedaan door HTC dat je het toetsenbord niet zo makkelijk verbergt per ongeluk...
Hoop dat iemand een oplossing of workaround heeft.
Zie volgende:n00bs schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:59:
Ik heb trouwens nog steeds het probleem dat trillen niet meer werkt. Enkel nog bij telefoongesprekken en een enkele game en mn waterpas. Voor de rest: sms, meebo, mms, email niks nada ondanks dat het aanstaat.
Hoop dat iemand een oplossing of workaround heeft.
_Christiaan_ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:09:
[...]
Heb ik ook wat last van, gewoon je telefoon wat kantelen (wat meer parallel met de zijkant van je hoofd houden zegmaar) of gewoon minder hard je telefoon tegen je hoofd drukken.
Waar ik nu last van heb, en waar ik met de Legend al last van had (dat was met Android 1.5 nota bene) is dat de telefoon plots niet meer trilt bij binnenkomende sms'jes. Ook niet na een reboot. Ik heb alles al gecheckt qua instellingen. Hebben meer mensen daar last van? Zéér irritant probleem, want ik heb geen zin om het toestel te factory-resetten.
edit: gefixedEven de app. "Sound Manager" uit de Market downloaden, in die app. bij de opties de vibrate aanzetten bij notificaties en de app. weer verwijderen.
Toch blijft het slecht dat deze bug blijkbaar nog steeds bestaat. Het lijkt wel alsof het probleem hier ligt, aangezien ik er zo weinig over lees. Ik heb gelukkig toch nog 1 thread kunnen vinden waar mensen ook last hadden van dit probleem en met deze oplossing kwamen.
NOSIG
Ik moet zeggen dat het probleem bij ontstond rond de tijd dat ik juist die app had gedownload
Had niet gezien dat er een "verborgen" menu was voor dat trillen.
Nu het volgende probleem dat ik heb sinds ik bij Vodafone zit sinds een paar dagen met mijn Legend. Ik kan geen MMS versturen... instellingen staan volgens mij correct. In ieder geval voor SMS en Data. Snap niet waarom ik geen MMS kan versturen wat wel lukte via TF zonder een data abbo.
Ik zie al dat bij APN niet alles is ingevoerd... de settings van Vodafone http://www.vodafone.nl/pr...len/Algemene_instellingen lijken niet compleet te zijn.
[ Voor 60% gewijzigd door n00bs op 12-04-2010 14:15 ]
Heb het ding nu een maand ofzo, zonder enige bescherming altijd bij me.SubSun schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:02:
Voor de mensen die de htc legend al een tijdje hebben: hoe zit het met de krasgevoeligheid van de behuizing en het scherm?
Scherm zonder enig krasje, lijkt erg stevig.
Behuizig twee kleine miniscule deukjes, van het laten vallen op een randje... (veel drinken & dure phone is niet altijd even handig).
Al met al zeer stevig en krasvrij toestel naar mijn mening.
http://cgi.ebay.co.uk/Lea...uches?hash=item4aa032f453
ondanks dat er een andere gsm op het plaatje staat, past deze perfect voor de legend.
mijn legend is nog volledig kras, en deukloos.
Heb hem nu 2 weken en nog geen kras op het scherm. Je moet er volgens mij nog best lomp mee omgaan wil je krassen krijgen.SubSun schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:02:
Voor de mensen die de htc legend al een tijdje hebben: hoe zit het met de krasgevoeligheid van de behuizing en het scherm?
Inmiddels wel deze pouch besteld :
http://cgi.ebay.com/PDair...ories?hash=item335c121fcb
Overigens gisteren ook de Brodit passive autohouder voor de Hero besteld...de Legend schijnt daarin perfect te passen! Ontvang deze morgen en zal laten weten of het werkelijk zo'n perfect-fit is...
[ Voor 57% gewijzigd door dafmay op 12-04-2010 14:52 ]
Verwijderd
Laat ons morgen weten of de Brodit passive autohouder wat is zodat wij het ook kunnen gaan bestellendafmay schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:44:
Yep same here...toestel 3 weken in bezit en geen enkel gebruiksspoor. Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd uitermate voorzichtig ben met mijn mobiele telefoons...
Inmiddels wel deze pouch besteld :
http://cgi.ebay.com/PDair...ories?hash=item335c121fcb
Overigens gisteren ook de Brodit passive autohouder voor de Hero besteld...de Legend schijnt daarin perfect te passen! Ontvang deze morgen en zal laten weten of het werkelijk zo'n perfect-fit is...
Ik had een paar keer tot mijn grote schrik sleutels tegen het scherm in mijn broekzak zitten. Dacht toen op meerdere plekken krassen te zien zoals ik ook had verwacht met oudere toestellen. Dit bleken gewoon vage vlekken te zijn. Met een microvezel doekje was hij weer perfect schoon en gladSubSun schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:02:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.