Hee kan je met de htc legend ook de htc sense uitzetten en dat je dan gewoon weer de android interface krijgt te zien??
Verwijderd
Heb jij een progje gevonden waarmee je snel tussen 3G en 2G kan switchen dan? ( zonder het hele menu door te moeten spitten ?? )pimsaint schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:10:
als ik 3G vervang voor 2G zelfs 3 of 4.
Als je heel even zou zoeken, Googlen, dit topic door zou nemen...Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:47:
Hee kan je met de htc legend ook de htc sense uitzetten
en dat je dan gewoon weer de android interface krijgt te zien??
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jazeker, genaamd "2G-3G OnOff" (van CurveFish). Het is geen 1 clicks, maar met 2 klikken is het gepiept.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:21:
[...]
Heb jij een progje gevonden waarmee je snel tussen 3G en 2G kan switchen dan? ( zonder het hele menu door te moeten spitten ?? )
Ik geloof dat er ook iets is genaamd OneClick widgets...
[ Voor 25% gewijzigd door pimsaint op 06-04-2010 18:29 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ja ik weet dat het kan, volgens mij moet je dan bepaalde programma's verwijderen. (ik weet niet zeker of dat de enige methode is).Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:47:
Hee kan je met de htc legend ook de htc sense uitzetten en dat je dan gewoon weer de android interface krijgt te zien??
Ik heb aan Vodafone gemeld dat ik niet kan inloggen op my Vodafone met de Legend, en dit kreeg ik terug:
Op live.vodafone.com is voor de rest niets te vinden, m.a.w. Vodafone maakt het onmogelijk. Blijkbaar willen ze dat je niet gratis sms'jes via Vodafone verstuurt op je mobiel zelf.Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Om in te loggen op My Vodafone is dit niet de correcte manier.
Er is een mobiele versie aanwezig op live.vodafone.com en dan helemaal onder in.
Of u kunt de officiele versie bekijken via my.vodafone.nl op een computer.
helaas via een telefoon is de officiele niet te bereiken.
NOSIG
Ziet niemand dat filmpje wat ik hier net boven heb gepost... Niks programma's verwijderen_Christiaan_ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:28:
Ja ik weet dat het kan, volgens mij moet je dan bepaalde programma's verwijderen.
(ik weet niet zeker of dat de enige methode is).
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jawel, filmpje gezien. Maar dat gaat wel verdacht snel. Schakelt hij Sense dan ook echt uit? (=Kill dus energie en snelheidswinst?)
Daar koos ik gewoon welke homescreenapplicatie ik wilde gebruiken, HTC's Sense of de normale 'Home'
Vanuit je homescreen klik je op de menuknop. Kies nu instellingen, Toepassingen, Toepassingen beheren. In de volgende lijst met geinstalleerde programma’s selecteer je HTC sense. Wanneer je nu de knop Standaardwaarden Wissen selecteerd zal Sense niet meer de standaard interface zijn. Druk nu op de Home knop van je Android telefoon en er zal zich een keuze menu openen met daarin Startpagina wat de standaard Android interface is en TouchFlo voor de Sense interface. Wil je dat de volgende keer de standaard Android interface gebruikt wordt zet dan een vinkje bij Standaard gebruiken voor de actie en kies vervolgens voor Startpagina. Wil je elke keer als je op de Hometoets drukt kunnen kiezen welke interface je gebruikt laat je uiteraard het vakje leeg.
Verwijderd
Nope, heb de Legend nog niet zo lang, maar als ik in de Android library zoek op RSS widget krijg ik honderden resultaten, veelal RSS widgets speciaal voor een specifieke website, dus ja dat is ook rot zoeken.Vassie18 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:29:
[...]
Heb je hiervoor een alternatief gevonden die op je homescreen wel goed werkt?
Iemand suggesties voor een alternatief RSS widget die wel zichzelf update?
Lol wou dezelfde vraag net gaan stellen. Zoek me rot maar niks interessants gevonden. Wel 1tje maar die kost 10 dollar ofzo. Beetje overkill voor zo'n klein proggy.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:51:
[...]
Nope, heb de Legend nog niet zo lang, maar als ik in de Android library zoek op RSS widget krijg ik honderden resultaten, veelal RSS widgets voor 1 speciaal voor een specifieke website, dus ja dat is ook rot zoeken.
Iemand suggesties voor een alternatief RSS widget die wel zichzelf update?
Verwijderd
Sinds zaterdag ook trotse bezitter van de Legend, werkte allemaal als n tierelier en na de nodige aanpassingen gaat de batterij met normaal gebruik netjes 2 dagen mee.
Eén probleempje echter, sinds een uurtje of 2 kan hij met geen mogelijkheid verbinding meer maken met internet. Bellen werkt nog wel gewoon, maar internet blijft aan en uit gaan. Sim kaart heb ik er al uitgehaald en schoongemaakt, instellingen nagelopen, switchen naar enkel 2G werkt ook niet...
Iemand ideeën? Zit op het netwerk van Telfort.
Eén probleempje echter, sinds een uurtje of 2 kan hij met geen mogelijkheid verbinding meer maken met internet. Bellen werkt nog wel gewoon, maar internet blijft aan en uit gaan. Sim kaart heb ik er al uitgehaald en schoongemaakt, instellingen nagelopen, switchen naar enkel 2G werkt ook niet...
Kijk is in de: Topicreeks: Android Software & Discussie
Telfort heeft een landelijke storing, bij iedereen ligt zelfs het WAN eruitVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:08:
Sinds zaterdag ook trotse bezitter van de Legend, werkte allemaal als n tierelier en na de nodige aanpassingen gaat de batterij met normaal gebruik netjes 2 dagen mee.
NOSIG
Verwijderd
Dit heb ik laatst dus gedaan, en heb gezegd dat ik standaard geen HTC sense wil. Alles leuk en aardig, maar naar wat ervaring te hebben opgedaan vind ik HTC sense toch fijner. Nu zou ik graag terug willen, en dan zonder hard reset... Is dat mogelijk?Vanuit je homescreen klik je op de menuknop. Kies nu instellingen, Toepassingen, Toepassingen beheren. In de volgende lijst met geinstalleerde programma’s selecteer je HTC sense. Wanneer je nu de knop Standaardwaarden Wissen selecteerd zal Sense niet meer de standaard interface zijn. Druk nu op de Home knop van je Android telefoon en er zal zich een keuze menu openen met daarin Startpagina wat de standaard Android interface is en TouchFlo voor de Sense interface. Wil je dat de volgende keer de standaard Android interface gebruikt wordt zet dan een vinkje bij Standaard gebruiken voor de actie en kies vervolgens voor Startpagina. Wil je elke keer als je op de Hometoets drukt kunnen kiezen welke interface je gebruikt laat je uiteraard het vakje leeg.
'k heb gezocht maar nog niet gevonden...
Wat denk je van het nogmaals wissen van de standaardwaarden =)
Verwijderd
Aha! Had nog op mijn telfort gekeken maar daar stond niets bij._Christiaan_ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:20:
[...]
Telfort heeft een landelijke storing, bij iedereen ligt zelfs het WAN eruit
Nope geen idee...maaruh waar hebben we het eigenlijk over ?
Ging om dit bericht dus 
Crazyanz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:27:
In je contacten lijst kan je gmail contacten etc uit zetten maar als je een sms verstuurd en je wil een contact toevoegen moet je ineens door 500+ gmail contacten scrollen waar je niet op zit te wachten. Hoe fix je dit? sowieso zou ik het niet erg vinden om alle gmail contacten te deleten want vind maar knap onhandig!
Nu kom ik er toch mee in aanraking... m'n schoonmoeder heeft 'm besteld bij HI...CLB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:45:
Zelf heb ik besloten om niet voor de Legend te gaan op dit moment! Ik zou m'n Motorola Milestone er voor verkopen en dan voor de HTC Legend gaan, dit om de reden dat de Milestone toch wat groot is voor de zomer, waarin ik alleen in 'n korte broekje en 'n hempje rondren. HTC Legend is een erg mooi en prachtig apparaatje, zie daarvoor ook m'n onderbouwing in CLB in "HTC Legend", maar is voor mij toch een te grote stap terug qua genot.
De resolutie van de Milestone is 2,5x zo hoog, toch wel heel mooi en aantrekkelijk. Beeld van de HTC Legend vond ik goed en scherp genoeg, maar je zag wel verschil. Dat samen met het feit dat er verschillende applicaties niet te vinden zijn in de Market met de Legend, zie HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden, het feit dat de videoresolutie van de Legend lager is dan van de Milestone en het grootste gemis imho, een fysiek toetsenbord, heb ik besloten om toch nog even verder te gaan Milestonen. Het bied me dan geen voordelen, meer dan Android 2.1, wat op de Milestone binnen 1 maand ook wordt gereleased en de formfactor die me erg aan- spreekt. Hopelijk maakt HTC binnenkort iets bekend met Android en deze formfactor / hardware: nieuws: 'HTC brengt deze zomer Windows Mobile-toestel Trophy uit' en dan zien we wel weer wat we gaan doen...
Succes, veel plezier en Androidse met jullie Legends, zie jullie wel in de algemene Androidtopics!!!
Totaal offtopic, I'm sorry.. 2 jarige verlenging 13,95 met 2 jaar internet, eerste jaar 2,50, daarna 10,- haha VET!
Verwijderd
Daar staat: "Geen standaard waarden ingesteld", en de knop is vervolgens niet clickable...CLB schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:35:
Wat denk je van het nogmaals wissen van de standaardwaarden =)
Verwijderd
Heb sinds gisteren problemen met Bluetooth.
Wanneer ik in de wagen stap maakt hij verbinding met de carkit maar na ongeveer 10min geeft carkit aan dat de verbinding vebroken is. Op de Legend is Bluetooth nog steeds ingeschakeld en zegt hij verbonden te zijn met de carkit. Wanneer ik bluetooth vervolgens uit en daarna terug aan zet blokkeert de Legend.
Iemand zelfde ervaringen?
Wanneer ik in de wagen stap maakt hij verbinding met de carkit maar na ongeveer 10min geeft carkit aan dat de verbinding vebroken is. Op de Legend is Bluetooth nog steeds ingeschakeld en zegt hij verbonden te zijn met de carkit. Wanneer ik bluetooth vervolgens uit en daarna terug aan zet blokkeert de Legend.
Iemand zelfde ervaringen?
Service weer aanzetten? Of druk de home knop in en wacht even dan zie je HTC Sense staan.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:02:
[...]
Daar staat: "Geen standaard waarden ingesteld", en de knop is vervolgens niet clickable...
Verwijderd
Service aanzetten, mm. niet zo kunnen vinden gisteren. En home knop langer indrukken gaf alleen wat actiefe programma's in een lijstje.tiswat schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:55:
[...]
Service weer aanzetten? Of druk de home knop in en wacht even dan zie je HTC Sense staan.
Overigens heb ik vannacht m'n de fabrieks instellingen terug gezet. 't viel me 100% mee wat ik kwijt raakte. Nummers, smsjes, agenda items enz staan er nog netjes op. Zelfs instellingen voor wifi enzo.
Wat was ik kwijt: Alle gedownloade apps, browser history en buetooth koppeling. Met 15min ben je dus weer up and running (incl de meest interessante apps gedownload en geinstalled)
Dank voor de "test"Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:35:
[...]
Service aanzetten, mm. niet zo kunnen vinden gisteren. En home knop langer indrukken gaf alleen wat actiefe programma's in een lijstje.
Overigens heb ik vannacht m'n de fabrieks instellingen terug gezet. 't viel me 100% mee wat ik kwijt raakte. Nummers, smsjes, agenda items enz staan er nog netjes op. Zelfs instellingen voor wifi enzo.
Wat was ik kwijt: Alle gedownloade apps, browser history en buetooth koppeling. Met 15min ben je dus weer up and running (incl de meest interessante apps gedownload en geinstalled)
Verwijderd
Your welcome. Daarom zette ik het er ook even bij.dafmay schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:53:
[...]
Dank voor de "test"Zeker goed om te weten wat er behouden blijft, en wat verloren gaat bij een soft reset.
Letop: ik had paar uur voor de reset wel de checkbox: "Backup van mijn gegevens" aangevinkt. (in privacy instellingen) Dus dat zal ook wel geholpen hebben. Hij zegt na de reset ook of je de backup van de sd-kaart wilt terug zetten.
Kan iemand met een goede camera een foto maken van het scherm van de Legend? Ik wil graag weten hoe het subpixel-raster is, bij de Desire en Nexus One bestaat elke pixel maar uit twee subpixels waardoor het scherm niet heel scherp is. Ik vermoed dat dit bij de Legend niet het geval is (omdat ik het scherm heel scherp vond), maar ik wil het toch graag eens van dichtbij zien. Dus als iemand een foto kan maken waarbij je duidelijk de groene, rode en blauwe subpixels kan onderscheiden, heel graag
.
Even zoeken? Misschien wil je nog een grote versie van een van deze... CLB in "HTC Legend"? Let me know!
Tevens lees ik dit over de Desire:
Neem aan voor de Legend hetzelfde geld...Anteros schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:58:
Hij is binnen en ff snel wat bevindingen:
- Scherm is mooi en heb tot op heden (1 min in gebruik) een lichte roze waas zichtbaar (maar zeker niet storend). Bij gmail en dailer is het oa te zien. Bepaalde grijstinten hebben een lichte roze gloed (zie xda voor meer info);
- Het pentile scherm (rood+groen en blauw+groen pixels) is merkbaar helaas. Het is wat korreliger. Een wit scherm lijkt een soort 'raster' te hebben. Kleine tekst heeft kartels en is niet heel strak. Heb een HD2 gehad (LCD) en deze heeft dat niet;
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 07-04-2010 12:43 ]
Nope. Ik heb de telefoon inmiddels alweer 2 weken en ik heb hem redelijk intensief gebruikt. Ik heb nooit een gloed in welke kleur dan ook gezien. En ook kan ik het scherm helemaal niet korrelig noemen. Kleur weergave en kwaliteit van het scherm vind ik eigenlijk een van de beste punten van de Legend.
Dan heb je een goed exemplaar gehad

als je dat niet hebt gehad, is het beeld van de HTC Legend gewoon goed inderdaad =)

Ik ben gewoon te verwend met m'n Milestone met z'n hoge resolutie,CLB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:45:
Zelf heb ik besloten om niet voor de Legend te gaan op dit moment!
De resolutie van de Milestone is 2,5x zo hoog, toch wel heel mooi en aantrekkelijk.
Beeld van de HTC Legend vond ik goed en scherp genoeg, maar je zag wel verschil.
als je dat niet hebt gehad, is het beeld van de HTC Legend gewoon goed inderdaad =)
[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 07-04-2010 12:49 ]
Ik heb net nog even de helderheid op 100% gezet maar ook dan zie ik totaal geen waas.
Tja die resolutie heb ik heb weinig last van eerlijk gezegd. Text kan je toch alleen lezen als je ingezoomd ben of je nou een hoge resolutie heb of niet.
Tja die resolutie heb ik heb weinig last van eerlijk gezegd. Text kan je toch alleen lezen als je ingezoomd ben of je nou een hoge resolutie heb of niet.
Dat is echt te klein. Ik moet de subpixels duidelijk kunnen onderscheidenCLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:37:
Even zoeken? Misschien wil je nog een grote versie van een van deze... CLB in "HTC Legend"? Let me know!
[...]
Tevens lees ik dit over de Desire:
[...]
Neem aan voor de Legend hetzelfde geld...
Ik zoek een foto zoals deze (foto's van Nexus One-scherm):

[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 07-04-2010 13:28 ]
pixelneukerMarcoC schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:22:
[...]
Dat is echt te klein. Ik moet de subpixels duidelijk kunnen onderscheiden.
Zonder microscoop ga je daar echt geen foto van kunnen maken.
Ik heb net op het werk door de stereoscoop gekeken, waar we fijne smd op printplaten mee nakijken, en zelfs daar kan ik amper de subpixels onderscheiden.
Voor zover me dat wel lukt heb ik het vermoeden dat het om een traditional RGB stripe paneel gaat.
(onderste helft van het plaatje)

Wat je op die foto van CLB ziet (dat rare raster) is vast een rare interferentie, of moire patroon in combinatie met de camera geweest, want dat is echt niet zichtbaar op de legend.
Die sterke kleurafwijking zoals op CLB zijn foto te zien is neem ik absoluut niet waar.
Nou nee hoor, ik Tweaker hier gewoon lekker op Tweakers.net geschaald naar 854 pixels in de breedte =)Crazyanz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:57:
Text kan je toch alleen lezen als je ingezoomd ben of je nou een hoge resolutie heb of niet.
Ach verdomme, je bent niet de enige. Ik had zelf iets verkeerd gedaan en kreeg mijn HTC sense ook niet meer terug. Bedankt voor de tip. Was inderdaad binnen 15 minuten weer helemaal klaar. Fijn is ook dat ie in de markt bij downloads alles liet staan. Dus hoefde ook niet echt te zoeken voor de applicaties.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:35:
[...]
Service aanzetten, mm. niet zo kunnen vinden gisteren. En home knop langer indrukken gaf alleen wat actiefe programma's in een lijstje.
Foto van het scherm van mijn Legend:

edit: Dus niks te Pentile scherm, en ook geen roze waas. Het scherm is wel erg fel

edit: Dus niks te Pentile scherm, en ook geen roze waas. Het scherm is wel erg fel
[ Voor 20% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-04-2010 15:02 ]
NOSIG
Net stukje op de racefiets gedaan. Normaal nam ik dan me nokia mee met endomondo maar nu dus voor het eerst de legend. Was alleen vergeten om endomondo op de ignore list waardoor de task killer em afsloot na een paar minuten
10km voor ik thuis was weer aangezet dus toch nog even kunnen testen volgens mij doet ie prima zijn werk:
http://www.endomondo.com/workouts?w=oHTfnXg0zqw
Nice. Mag ik vragen hoe je die genomen hebt? Ik ben nogal benieuwd_Christiaan_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:00:
...
Had ik het dus toch goed gezien, gewoon standaard RGB stripe paneel._Christiaan_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:00:
Met een canon Ixus genomen zie ik, goede macro stand hebben die dingen dan.
[ Voor 14% gewijzigd door M a r c o op 07-04-2010 15:43 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656128
Ik ben eens gaan kijken en in de gmail app zit idd wat rozigs. Maar Waar ik voor de rest ook kijk bv hier op tweakers zijn alle grijs tinten gewoon grijs en denk ik dat de google app gewoon rare kleuren gebruikt en dat het bij de Legend iig niet aan het scherm ligt.
Ik ben eens gaan kijken en in de gmail app zit idd wat rozigs. Maar Waar ik voor de rest ook kijk bv hier op tweakers zijn alle grijs tinten gewoon grijs en denk ik dat de google app gewoon rare kleuren gebruikt en dat het bij de Legend iig niet aan het scherm ligt.
Even handig: Luqq in "HTC Desire - Deel 2"
Crap, heb sinds vanmiddag ook de legend in huis maar hij kopieert de contacten van de sim-kaart echt op een hele rare manier, van heel veel mensen geen achternaam, achternaam eerst of juist voornaam eerst, is totaal geen lijn in te ontdekken. Iemand al een handig computerprogramma tegengekomen waarmee ik al mn contacten kan aanpassen/aanvullen zonder op de legend zelf te hoeven priegelen?
Je zou je contacten in google kunnen zetten. (Contacts in je gmail) Daar kun je e.e.a. makkelijk aanpassen.
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Ixus 50 dus, zoals M a r c o al heeft ontdekt in de ExifSlonzo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:33:
[...]
Nice. Mag ik vragen hoe je die genomen hebt? Ik ben nogal benieuwd
Verder snap ik het bestaansrecht niet van die Pentile schermen, ik vind de beeldkwaliteit er ernstig op achteruit gaan.
edit:
Even handig idd, alleen de link is verwijderd. Er staat nu op dat forum "link to warez site removed". Heb jij de link nog? Want ik wil ook wel erg graag voice recognition.
edit: stom, de link staat idd gewoon op pagina 2 van het xda forum.
[ Voor 30% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-04-2010 18:22 ]
NOSIG
Jij bent een held_Christiaan_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
in dat topic staat verderop gewoon link naar megaupload_Christiaan_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:20:
[...]
Ixus 50 dus, zoals M a r c o al heeft ontdekt in de ExifOp zich is de macrostand van dat ding niet eens zo bijzonder, gewoon een kwaliteit lens (geen brakke phone-lens).
Verder snap ik het bestaansrecht niet van die Pentile schermen, ik vind de beeldkwaliteit er ernstig op achteruit gaan.
edit:
[...]
Even handig idd, alleen de link is verwijderd. Er staat nu op dat forum "link to warez site removed". Heb jij de link nog? Want ik wil ook wel erg graag voice recognition.
[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 07-04-2010 17:58 ]
Hmm ik heb het even geprobeerd, maar bij mij werkte het 1 keer en daarna niet meer. Misschien moet ik het even opnieuw proberen, maar daar heb ik geen zin meer in
NOSIG
Bij mij werkt ie prima maar inderdaad alleen engels. Wel jammer dat je niet gewoon bij smsjes ofzo ook kan praten
Krijgt iemand dit werkend: http://www.androlib.com/a...ation.com-layar-qxEA.aspx
krijg een foutmelding als ik naar die site ga (via barcode)
dat is dus layarn00bs schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:33:
Krijgt iemand dit werkend: http://www.androlib.com/a...ation.com-layar-qxEA.aspx
Verwijderd
Voor degenen die willen schakelen tussen HTC Sense en de gewone Android interface:
HTC Sense uitschakelen en standaard interface kiezen:
1. Ga via 'instellingen' naar 'toepassingen', en dan 'toepassingen beheren'
2. Open HTC Sense en klik op 'Standaardwaarden wissen'
3. Ga eruit en klik dan op de home toets, zet een vinkje bij 'standaard gebruiken voor deze actie', en kies voor 'Startpagina'. Nu heb je de standaard interface
Terugschakelen naar HTC Sense:
2. Open Standaardpagina en klik op 'Standaardwaarden wissen'
3. Ga eruit en klik dan op de home toets, zet een vinkje bij 'standaard gebruiken voor deze actie', en kies voor 'HTC Sense'. Nu heb je weer de HTC interface
Zonde om dit elke keer te moeten doen via een reset!!
HTC Sense uitschakelen en standaard interface kiezen:
2. Open HTC Sense en klik op 'Standaardwaarden wissen'
3. Ga eruit en klik dan op de home toets, zet een vinkje bij 'standaard gebruiken voor deze actie', en kies voor 'Startpagina'. Nu heb je de standaard interface
Terugschakelen naar HTC Sense:
2. Open Standaardpagina en klik op 'Standaardwaarden wissen'
3. Ga eruit en klik dan op de home toets, zet een vinkje bij 'standaard gebruiken voor deze actie', en kies voor 'HTC Sense'. Nu heb je weer de HTC interface
Zonde om dit elke keer te moeten doen via een reset!!
Is het iemand al gelukt om een foto te maken met geotagging?
Ik heb GPS ingeschakeld en vervolgens in de camera settings ook geotagging ingeschakeld. Als ik vervolgens een foto maak staat er in de rechter bovenhoek een satelliet icoontje maar vervolgens wordt er geen geotag info bij de foto opgeslagen. Wat doe ik fout?
Ik heb GPS ingeschakeld en vervolgens in de camera settings ook geotagging ingeschakeld. Als ik vervolgens een foto maak staat er in de rechter bovenhoek een satelliet icoontje maar vervolgens wordt er geen geotag info bij de foto opgeslagen. Wat doe ik fout?
Volgens mij moet je wat langer wachten, tot het icoontje is veranderd in een soort target.
NOSIG
Guys,
Ik wil een reset doen op me tel, maar ook m'n sd card helemaal cleanen.
Kan ik zonder probleem alles van me sd kaart af donderen en dan weer me telefoon in doen? maakt de legend dan automatisch die mappen weer aan?
Wil zegmaar dat alles volledig weg is, tel en sd card..
Ik wil een reset doen op me tel, maar ook m'n sd card helemaal cleanen.
Kan ik zonder probleem alles van me sd kaart af donderen en dan weer me telefoon in doen? maakt de legend dan automatisch die mappen weer aan?
Wil zegmaar dat alles volledig weg is, tel en sd card..
Zier er inderdaad netjes uit! Ik gebruik voor m'n racefiets tochten de cardiotrainer. Ik had hiervoor ook een nokia. Die cardiotrainer heeft als leuke bijkomst dat hij om de x km je pace per km gesproken door geeft.Crazyanz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:31:
Net stukje op de racefiets gedaan. Normaal nam ik dan me nokia mee met endomondo maar nu dus voor het eerst de legend. Was alleen vergeten om endomondo op de ignore list waardoor de task killer em afsloot na een paar minuten10km voor ik thuis was weer aangezet dus toch nog even kunnen testen volgens mij doet ie prima zijn werk:
Be reasonable.... do it my way
ja hier zitten ook nog van die dingen op ook een coach optie als je een doel aangeeft (XX KM). Je kan zelfs live tracking aanzetten en dan kunnen mensen live zien waar je fiets en hoe hard etc. En nog gekker is dat ze berichten kunnen sturen die je dan gesproken hoort ^^ allemaal niet uitgeprobeerd maar grappig dat het kan.
Ik heb sinds vanmorgen een slechte 3G verbinding. Ik ben hem soms een hele tijd kwijt. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb Hi als provider.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb jouw stappen exact gevolgd, maar toch krijg ik op m'n telefoon de verjaardagen niet te zien.M a r c o schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:06:
als het goed is synchroniseert de kalender op je legend met je google agenda als je een gmail account hebt gekoppeld. Ga dan naar gmail, en klik bovenin op agenda.
Daar zie ik links onderin "andere agenda's" staan. Klik hier op "toevoegen"
Dan "Door interessante agenda's bladeren", dan tabblad "meer"
en daar zie je "Verjaardagen van contactpersonen en afspraken"
En dan worden die aan je google agenda toegevoegd. Daarna moet je volgens mij weer wel op je legend selecteren welke agenda's op je kalender moeten verschijnen.
Dit doe je door je kalender te openen, en dan de menuknop indrukken en "meer" aantikken.
Dan tikken op "agenda's" en daar kun je de weer te geven agenda's selecteren.
Ik heb in m'n Google Agenda wel de verjaardagen zichtbaar daar (dus de andere agenda "Verjaardagen van contactpersonen..." is goed aangemaakt. In m'n telefoon heb ik onder Agenda bij 'Meer' > Agenda's, ook de Agenda 'Verjaardagen van contactpersonen aangevinkt staan. Toch worden de verjaardagen niet weergegeven, terwijl andere afspraken die ik in m'n Google Agenda zet wel worden weer gegeven op m'n telefoon. Wat doe ik fout?
Sinds gister heb ik gekloot met m'n internet-verbinding...
Ik heb KPN, zo af en toe heb ik prima bereik, maar meestal heb ik gewoon geen verbinding....
Meer mensen met dit probleem ? Mag toch hopen dat dit aan KPN ligt....
Ik heb KPN, zo af en toe heb ik prima bereik, maar meestal heb ik gewoon geen verbinding....
Meer mensen met dit probleem ? Mag toch hopen dat dit aan KPN ligt....
Hier ook geen 3G ook met HI. Heb al wel eens vaker geen 3G gehad nadat ik van wifi afkwam maar met telefoon uit aan werkt het dan wel weer gewoon wel. Nu niet, zal het aan HI liggen?BillSpaarbank schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:06:
Ik heb sinds vanmorgen een slechte 3G verbinding. Ik ben hem soms een hele tijd kwijt. Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb Hi als provider.
Ik heb sinds vanmorgen ook geen data-verbinding met KPN, dus er zal wel een storing zijn. Hij blijft hangen op 'Bezig met inschakelen...'.
Edit: internetverbinding lijkt weer in orde te zijn
Edit: internetverbinding lijkt weer in orde te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Msniekers op 08-04-2010 09:40 ]
Fieuwwww, gelukkig, vreesde al even dat ik 1 of andere Fail op m'n Legend had...
Hier ook problemen met internet, Hi als provider. Ging al meteen op dit forum kijken, want op de Hi site stond dus echt helemaal niets over dit probleem. Zo zie je maar dat GOT een stuk sneller is
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Thanx dat was het inderdaad. Helaas neemt Picasa de geotagging info nog steeds niet over. Als ik de foto rechtstreeks upload naar Picasa vanaf m'n Legend dan wordt er geen lengte- en breedtegraad info weergegeven. Als ik echter naar de eigenschappen van de foto kijk dan staat die info wel degelijk in het bestand._Christiaan_ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:53:
Volgens mij moet je wat langer wachten, tot het icoontje is veranderd in een soort target.
Gebeld naar KPN. Er is inderdaad een storing.
Iemand die deze app wel kan downloaden? http://www.androlib.com/a...ion.com-nimbuzz-qmBE.aspx
Had hem via de site zelf gedownload, ziet er op zich grappig uit, maar omslachtig en extreeeeem traag! hele telefoon werd instabiel.
Ik zoek dus een goede MSN/Skype vervanger met mogelijkheid om files te sturen en VOIP.
Had hem via de site zelf gedownload, ziet er op zich grappig uit, maar omslachtig en extreeeeem traag! hele telefoon werd instabiel.
Ik zoek dus een goede MSN/Skype vervanger met mogelijkheid om files te sturen en VOIP.
[ Voor 51% gewijzigd door n00bs op 08-04-2010 12:57 ]
Het volgende las ik uit het HTC Desire deel 2 topic:
Hopelijk is dit waarheid, Layar is haast een must have app op de Legend. In ieder geval op mijn Legend.GamezMaster schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:30:
Bij belcompany kreeg je er ook 4gb bij. dit is volgens mij dus gewoon standaard.
Overigens heb ik ook een reactie van mark moons:
Wordt momenteel geen update gepland voor Desire. Er komt er wel een op korte termijn voor Legend I.v.m. camera apps als layar
voorlopig geen update dus..
Ik zou de Android Software en Discussie topics er is op raadplegenn00bs schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:27:
Iemand die deze app wel kan downloaden? http://www.androlib.com/a...ion.com-nimbuzz-qmBE.aspx
Nu in de aanbieding bij de MM http://www.dailymania.nl/ voor 333
Heeft iemand hier toevallig al zo'n invisibleShield om z'n (of haar) legend zitten?
Jesus, dat is wel een heel erg mooie aanbiedingalki schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:50:
Verwijderd
Ik heb m'n Legend nu een paar weken en ben er erg blij mee, maar er zijn een twee dingen die ik niet aan de praat krijg.
- Als eerst stopt het news widget regelmatig met updaten. Ik heb gezien dat meer mensen hier last van hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.
- Pinch-to-zoom werkt niet in Google maps. Ik las op meerdere plaatsen dat dat sinds versie 3.4 had moeten werken, ik heb 4.1.1 dus dat kan het probleem niet zijn.
Voor de rest is het echt een super telefoon. Mijn prive leven is nu misschien wel eigendom van Google, maar dat is het zeker waard.
- Als eerst stopt het news widget regelmatig met updaten. Ik heb gezien dat meer mensen hier last van hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.
- Pinch-to-zoom werkt niet in Google maps. Ik las op meerdere plaatsen dat dat sinds versie 3.4 had moeten werken, ik heb 4.1.1 dus dat kan het probleem niet zijn.
Voor de rest is het echt een super telefoon. Mijn prive leven is nu misschien wel eigendom van Google, maar dat is het zeker waard.
Ik zag het net ook! Dat is een hele scherpe aanbieding en een stuk goedkoper dan een Desire. Ik twijfel nog steeds....alki schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:50:
Verwijderd
Zou heel fijn zijn. Ben zelf aan het developen voor Layar en dan is het toch vervelend steeds iemands iPhone te moeten lenen om te testenRemcor2000 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:39:
Het volgende las ik uit het HTC Desire deel 2 topic:
[...]
Hopelijk is dit waarheid, Layar is haast een must have app op de Legend. In ieder geval op mijn Legend.
Zie de foto's in het Desire topic.. als je de Desire naast de legend zet dan is de Desire wel veel groter..Binnetie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:14:
[...]
Ik zag het net ook! Dat is een hele scherpe aanbieding en een stuk goedkoper dan een Desire. Ik twijfel nog steeds....
Verwijderd
Hmm, nieuw euvel ontdekt. Heb nu enkele malen gehad dat pinch to zoom niet meer werkt in de browser. Meer mensen hier last van? Een simpele uit/aan zetten lost het probleem op, maar handig is het niet. Laatste keer dat het gebeurden was na het openen van een link in Seesmic 
edit: Even toevoegen: gebruik Advanced Task Manager op apps te eindigen en af en toe de App Killer tussendoor.
Kan niet wachten op de hierboven genoemde update (Layar!.....toch?)
edit: Even toevoegen: gebruik Advanced Task Manager op apps te eindigen en af en toe de App Killer tussendoor.
Kan niet wachten op de hierboven genoemde update (Layar!.....toch?)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 16:16 ]
Phewww.dat is me inderdaad de aanbieding wel!!alki schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:50:
CLB...waar wacht je nog op??!!
Dat lijkt alleen bij de "grote" widget te zijn. De kleine "een-regelige" widget update bij mij namelijk altijd wel netjes. Maar het "grote" broertje niet...Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:02:
Ik heb m'n Legend nu een paar weken en ben er erg blij mee, maar er zijn een twee dingen die ik niet aan de praat krijg.
Ik vind het nog steeds vreemd dat het trillen bij ontvangst van een sms niet uitgeschakeld wordt als het profiel op 'normaal' staat. Ik wil dan alleen maar een geluidje horen. Nu schrik ik telkens van dat harde trillen als de telefoon naast me op het bureau ligt.
Ik kan het trillen wel handmatig uitzetten maar dan moet ik het telkens ook handmatig aanzetten als ik het profiel weer op 'trillen' zet, omdat ik het anders niet merk (telefoon in broekzak) als er een sms binnenkomt. Niemand anders die dit onhandig vindt? Was dit bij eerdere Android versies ook al zo?
Ik kan het trillen wel handmatig uitzetten maar dan moet ik het telkens ook handmatig aanzetten als ik het profiel weer op 'trillen' zet, omdat ik het anders niet merk (telefoon in broekzak) als er een sms binnenkomt. Niemand anders die dit onhandig vindt? Was dit bij eerdere Android versies ook al zo?
En m'n schoonmoeder krijgt 'm morgen binnen dus kan er genoeg mee spelenCLB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:45:
Zelf heb ik besloten om niet voor de Legend te gaan op dit moment! Ik zou m'n Motorola Milestone er voor verkopen en dan voor de HTC Legend gaan, dit om de reden dat de Milestone toch wat groot is voor de zomer, waarin ik alleen in 'n korte broekje en 'n hempje rondren. HTC Legend is een erg mooi en prachtig apparaatje, zie daarvoor ook m'n onderbouwing in CLB in "HTC Legend", maar is voor mij toch een te grote stap terug qua genot.
De resolutie van de Milestone is 2,5x zo hoog, toch wel heel mooi en aantrekkelijk. Beeld van de HTC Legend vond ik goed en scherp genoeg, maar je zag wel verschil. Dat samen met het feit dat er verschillende applicaties niet te vinden zijn in de Market met de Legend, zie HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden, het feit dat de videoresolutie van de Legend lager is dan van de Milestone en het grootste gemis imho, een fysiek toetsenbord, heb ik besloten om toch nog even verder te gaan Milestonen. Het bied me dan geen voordelen, meer dan Android 2.1, wat op de Milestone binnen 1 maand ook wordt gereleased en de formfactor die me erg aanspreekt. Hopelijk maakt HTC binnenkort iets bekend met Android en deze formfactor / hardware: nieuws: 'HTC brengt deze zomer Windows Mobile-toestel Trophy uit' en dan zien we wel weer wat we gaan doen...
Succes, veel plezier en Androidse met jullie Legends, zie jullie wel in de algemene Androidtopics!!!
Ja allemaal leuk en aardig, maar dat haalt het niet bij eentje helemaal van je eigen zelf hoorCLB schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:19:
[...]
[...]
En m'n schoonmoeder krijgt 'm morgen binnen dus kan er genoeg mee spelen
Ik heb nu de Legend als opvolger op mijn hero, leuk toestel, maar ik mis toch een aantal zaken.
Tijdens het bellen valt mijn scherm uit, ik krijg het via geen kanten aan, druk op alle mogelijke knoppen. Zeer lastig als ze vragen om een toets in te drukken om een bericht te verwijderen.
Pas als ze aan de andere kant afleggen krijg ik mijn scherm terug. Ik kan dus zelfs niet afleggen !
Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
Tijdens het bellen valt mijn scherm uit, ik krijg het via geen kanten aan, druk op alle mogelijke knoppen. Zeer lastig als ze vragen om een toets in te drukken om een bericht te verwijderen.
Pas als ze aan de andere kant afleggen krijg ik mijn scherm terug. Ik kan dus zelfs niet afleggen !
Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
1. De Legend heeft een proximity sensor. Zodra je de telefoon van je hoofd weghaalt zou het scherm automatisch aan moeten springen. Bij mij werkt het perfect.
2. Die widgets heb ik gewoon hoor.
Heet 'Powercontrol Widget' en anders kan Gizmoke bijvoorbeeld Beautiful Widgets is proberen =)MarcoC schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:04:
Proximity sensor kapot? Er zit een sensor rechts langs de luidspreker die kijkt of er tijdens het bellen iets (je oor bijvoorbeeld) dicht tegen het scherm komt, zo ja, scherm uit, zo nee, scherm weer aan.Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
Ik heb nu de Legend als opvolger op mijn hero, leuk toestel, maar ik mis toch een aantal zaken.
Widgets->Energiebeheer. Een widget waar je Wifi, Bluetooth, GPS, Synchronisatie, Brightness kan beheren.Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
edit:
spuit 11 + 1
spuit 11 + 1
Verwijderd
Misschien is er iets mis met je proximity sensor? Volgens mij gaat je display uit zodra je proximity sensor 'ziet' dat je hem tegen je oor houd. Deze sensor zit rechts naast de speaker aan de bovenkant.Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
Bij mij staat deze gewoon tussen de widgets hoor. Gewoon even goed zoeken dus!Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
Edit: Nou al je het nou nog niet weet...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 16:07 ]
Dat is zeer vreemd, omdat de proximity sensor moet aanvoelen wanneer je je oor in de buurt van het scherm hebt tijdens bellen.Bij mij is het dan ook zo dat wanneer ik bel meteen het scherm op zwart ga, maar zodra ik de telefoon van mijn oor weghaal, dan komt het scherm weer terug. Staat jouw sensor setting toevallig op "uit"? Menu > Instellingen > Geluid&Weergave > Stand. Ik weet, het betreft hier de setting voor automatisch meedraaien van het scherm wanneer je de telefoon draait...maar toch, kan geen kwaad om te checken/testen.Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
Widget Energiebeheer.Bij de hero had ik handige icoontjes geplaatst van bluetooth, draadloze netwerken en wifi. Zeer handig om snel deze in en uit te schakelen. Deze staan blijkbaar bij de legend niet meer in de lijst van de widgets of programma's? Zeer lastig, ik moet nu steeds via instellingen gaan om dit in en uit te schakelen.
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:05:
[...]
Edit: Haha zie net dat ik en Majoh ongeveer dezelfde antwoorden hebben gegeven op precies dezelfde tijd
edit: Amai: snel antwoord, ik ga onmiddellijk eens zoeken bij energiebeheer dan. Die sensor, ik zal nog wat proberen...MarcoC schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:04:
1. De Legend heeft een proximity sensor. Zodra je de telefoon van je hoofd weghaalt zou het scherm automatisch aan moeten springen. Bij mij werkt het perfect.
Heb ze bij energiebeheer gevonden. Zijn wel nog andere widgets dan dat ik bedoelde. Ik had het op die met dat groene balkje dat je kon in en uitschakelen.
Die sensor kan je deze dan uitschakelen? Want het is super vervelend. Heb het zonet getest met mijn vaste telefoon. Zolang ik met het andere toestel niet afleg krijg ik geen beeld. Als er verbinding is kan op gelijk welke toets drukken, combinatie van toetsen, ik krijg geen beeld. Het toestel ligt gewoon op mijn bureau...
[ Voor 18% gewijzigd door Gizmoke op 08-04-2010 16:11 ]
Aha...blijkbaar bedoel jij dus niet bellen met telefoon tegen het oor, maar handsfree met telefoon op tafel? Ja, ik vermoed dat op een gegeven moment het toestel op standby gaat en scherm dus uit. Dan kun je inderdaad alleen door powertoets bovenop toestel in te drukken en daarna swipen, de telefoon weer actief krijgen...Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]
Waar staan deze widgets bij jou ergens? Ik kan ze maar niet vinden. Bij de legend stonden ze bij de lijst met de andere widgets.
Die sensor kan je deze dan uitschakelen? Want het is super vervelend. Heb het zonet getest met mijn vaste telefoon. Zolang ik met het andere toestel niet afleg krijg ik geen beeld. Als er verbinding is kan op gelijk welke toets drukken, combinatie van toetsen, ik krijg geen beeld. Het toestel ligt gewoon op mijn bureau...
Edit : heeft in dat geval dus niets met de proximity sensor van doen.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 08-04-2010 16:12 ]
Ik heb het toestel even naar fabrieksinstellingen gezet. De widgets stonden er nu gewoon bij. Deze heb ik al.dafmay schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:11:
[...]
Aha...blijkbaar bedoel jij dus niet bellen met telefoon tegen het oor, maar handsfree met telefoon op tafel? Ja, ik vermoed dat op een gegeven moment het toestel op standby gaat en scherm dus uit. Dan kun je inderdaad alleen door powertoets bovenop toestel in te drukken en daarna swipen, de telefoon weer actief krijgen...
Edit : heeft in dat geval dus niets met de proximity sensor van doen.
Het probleem met het uitvallen blijft.
Ik bel niet handsfree. ik leg deze gewoon neer op mijn bureau, want ik zou graag nummer 3 intoetsen om mijn voicemailberichten te verwijderen.
Enegiebeheer widget heeft juist te mogelijkheid om vanalles aan en uit te zetten in 1 widget. Wil je losse widgets hiervoor, dan gaan naar: Widgets->Instellingen. Daar staan de losse versies...Gizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]
Heb ze bij energiebeheer gevonden. Zijn wel nog andere widgets dan dat ik bedoelde. Ik had het op die met dat groene balkje dat je kon in en uitschakelen.
widgets->instellingen-> hier staan de widgets die jij bedoeldGizmoke schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]
edit: lol, ook ik te laat. antwoorden geen tekort hier dus.
[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 08-04-2010 16:16 ]
Ik weet niet of het al gemeld is maar de MediaMarkt heeft een mooie 24uurs actie met de Legend.
http://www.dailymania.nl Een Legend voor € 333.-
http://www.dailymania.nl Een Legend voor € 333.-
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Even zoeken op '333' en:
alki schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:50:
Heeft iemand de apk voor google goggles? Of werkt die ook zowiezo niet op de Legend?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
C'est ca: Google Goggles
Weet iemand een oplossing als er staat dat je 1 nieuw bericht (groen 1'tje, sms) hebt, maar dat niet zo is?
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.