Over een minuutje onlineKalua schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:41:
Upcoming nieuws:
11:37 Hacker verkrijgt root-toegang op HTC Legend en Desire
Dat was gisteren toch al bekend?Kalua schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:41:
Upcoming nieuws:
11:37 Hacker verkrijgt root-toegang op HTC Legend en Desire
Vrij standaard antwoord, in mijn vraag had ik vermeld dat er meer mensen waren met dit probleem, daar zijn ze dus niet verder op ingegaan.Beste XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot HTC Legend.
We kunnen de toestelen altijd ter reparatie nemen tenzij ze jonger zijn dan 2 weken dan
kunnen ze eventueel omruilen bij het verkooppunt
Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Graag zou ik op artiest, map (op SD-kaart) of album kunnen zoeken/selecteren.
Bij voorkeur een speler die ook albumart erbij zet (ja daar ben ik zelf te lui voor als er ook progamma's zijn die dat voor me kunnen doen
Ik kom van een SE walkman telefoon af en dat was daar subliem voor elkaar. Hier heb ik nog geen programma kunnen vinden waar ik echt vrolijk van wordt.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Kennelijk is er dus een kleine issue (maar volgens mij hebben wel meer telefoon camera's een vaste autofocus nadat de recording is gestart).Grrr.... Nog steeds geen oplossing voor Legend/Autofocus-camera-app probleem. Wordt dus na de Pasen.... (sorry)
Als dat inderdaad het geval is, wellicht dat dit als issue wordt gezien?
Zie bijgaand een video van een Nokia N900 om mijn punt toe te lichten.
Werkt prima, alleen ik heb verschrikkelijke moeite om de screenprotector er zonder luchtbelletjes opgeplakt te krijgen. Ik heb er al 1 verneukt, maar gelukkig was het een pakketje van 6... Heb er dus nog 5 te gaan.Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:54:
Heb net de Invisible shield screen protector besteld, zag namelijke net een ieniminie klein krasje op het scherm. Ben benieuwd hoe het touch screen gaat reageren.
Staan op internet legio tips om zo'n ding te bevestigen. Las zelfs ergens in de douche (nee niet er onderpriens schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:13:
[...]
Werkt prima, alleen ik heb verschrikkelijke moeite om de screenprotector er zonder luchtbelletjes opgeplakt te krijgen. Ik heb er al 1 verneukt, maar gelukkig was het een pakketje van 6... Heb er dus nog 5 te gaan.
http://www.mobilyz.com/fo...ngen-screenprotector.html bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ook heb ik af en toe dat er een melding komt dat een app niet werkt en afgesloten wordt (begint een beetje op Windows OS te lijken ofzo
Wat ook jammer is, is de speaker, die klinkt veel te schel... Is er een app om de equalizer van de speaker te veranderen?
Maar het grootste kritiek die ik heb op dit toestel is toch echt de ontvangst en met name WIFI. GSM ontvangst is niet top, maar ook niet slecht. Wifi is echter een ander verhaal: Ik moet letterlijk een meter naast de router gaan staan voordat ik de volle streepjes krijg. Op de eerste verdieping heb ik maximaal maar 2/4 streepjes en vaak genoeg valt de verbinding uit (opnieuw verbinding maken is een heel gedoe en lukt ook niet altijd). Op de 2de verdieping kan ik niet eens verbinden. Heel vreemd, zeker als ik zie dat mijn broer met zijn iPhone (3gs) altijd verbinding heeft. Is het een software issue of ligt het echt aan de allu casing? Hebben meerdere mensen daar last van? Ik hoop dat ik alleen deze probleem heb, anders is die allu casing een grote flop van HTC (dat zou jammer zijn
Verwijderd
menu->instellingen->toepassingen->toepassingen beheren. Kies daarna de app en je kunt die verwijderen;).tiswat schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:52:
Programma's kan je niet verwijderen of wel? Zoals aandelen e.d. Geef daar echt helemaal niets om..
@MaroC: wat bedoel je met loszittende batterijklep? Dus de zwarte klep die je opent of dat schuifsysteem? Wel zwaar om (tijdelijk) afscheid te nemen van je Legend
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 17:49 ]
Tnx! Ik zal eens kijken... Voorheen bij mijn Touch Cruise had ik geen enkel probleem, maar die protectors waren wat dikker. Deze zijn zoooo dun dat er telkens luchtbelletjes ontstaan die ik niet 'weggepoetst' krijg!ManiacsHouse schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:32:
[...]
Staan op internet legio tips om zo'n ding te bevestigen. Las zelfs ergens in de douche (nee niet er onder), die flink laten stomen zodat je geen stof er onder krijgt.
http://www.mobilyz.com/fo...ngen-screenprotector.html bijvoorbeeld.
Een aantal apps werken bij mij inderdaad ook niet. Maar dan heb je het echt over 1 of 2 apps die ik heb geinstalleerd achter de market om. Dus best mogelijk dat die niet werken.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:40:
Ook heb ik af en toe dat er een melding komt dat een app niet werkt en afgesloten wordt (begint een beetje op Windows OS te lijken ofzo)
Sluit ik me bij aan, maar het blijft natuurlijk maar een klein luidsprekertjeWat ook jammer is, is de speaker, die klinkt veel te schel... Is er een app om de equalizer van de speaker te veranderen?
Hmm. Mijn wifiontvangst is prima. Ik krijg op circa 10 meter van het accesspoint een volledig bereik. Ik heb een sitecom WL 312.Maar het grootste kritiek die ik heb op dit toestel is toch echt de ontvangst en met name WIFI. GSM ontvangst is niet top, maar ook niet slecht. Wifi is echter een ander verhaal: Ik moet letterlijk een meter naast de router gaan staan voordat ik de volle streepjes krijg. Op de eerste verdieping heb ik maximaal maar 2/4 streepjes en vaak genoeg valt de verbinding uit (opnieuw verbinding maken is een heel gedoe en lukt ook niet altijd). Op de 2de verdieping kan ik niet eens verbinden. Heel vreemd, zeker als ik zie dat mijn broer met zijn iPhone (3gs) altijd verbinding heeft. Is het een software issue of ligt het echt aan de allu casing? Hebben meerdere mensen daar last van? Ik hoop dat ik alleen deze probleem heb, anders is die allu casing een grote flop van HTC (dat zou jammer zijn).
Verwijderd
Deze optie is er wel, maar dan gericht op het toetsenbord;Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:41:
is er ook een optie tot het calibreren van je scherm. dus effe opniieuw " uitlijnen" zeg maar/?
instellingen--taal en toetsenbord--touch input--tekstinvoer--ijkhulpmiddel.
Daar kun je het toetsenbord weer ijken.
Dank...dat is handig om te weten!Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:59:
[...]
Deze optie is er wel, maar dan gericht op het totesenbord;
instellingen--taal en toetsenbord--touch input--tekstinvoer--ijkhulpmiddel.
Daar kun je het toetsenbord weer ijken.
Ik kan me hier niet echt vinden want ik heb in huis sowieso altijd 3 of 4 streepjes en nooit lager.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:40:
Maar het grootste kritiek die ik heb op dit toestel is toch echt de ontvangst en met name WIFI. GSM ontvangst is niet top, maar ook niet slecht. Wifi is echter een ander verhaal: Ik moet letterlijk een meter naast de router gaan staan voordat ik de volle streepjes krijg. Op de eerste verdieping heb ik maximaal maar 2/4 streepjes en vaak genoeg valt de verbinding uit (opnieuw verbinding maken is een heel gedoe en lukt ook niet altijd). Op de 2de verdieping kan ik niet eens verbinden. Heel vreemd, zeker als ik zie dat mijn broer met zijn iPhone (3gs) altijd verbinding heeft. Is het een software issue of ligt het echt aan de allu casing? Hebben meerdere mensen daar last van? Ik hoop dat ik alleen deze probleem heb, anders is die allu casing een grote flop van HTC (dat zou jammer zijn).
Buiten in de tuin heb ik ook bijna altijd 3 streepjes ontvangst.
Ik gebruik ook een Sitecom WL-312.
Wat ik weer wel minder vindt, is dat ik niet kan inloggen op het universiteitsnetwerk (wifi).
Ik kan wel verbinding maken met het netwerk en daarna zou ik doorverstuurd moeten worden naar een inlogscherm voor het voltooien van de connectie maar die kan niet bereikt worden
Dat bedoel ik ja, het schoof heel erg gemakkelijk los en zat gewoon niet goed stevig vast. Maar ik heb mijn oude iPhone 2G nog gelukkigVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:48:
[...]
menu->instellingen->toepassingen->toepassingen beheren. Kies daarna de app en je kunt die verwijderen;).
@MaroC: wat bedoel je met loszittende batterijklep? Dus de zwarte klep die je opent of dat schuifsysteem? Wel zwaar om (tijdelijk) afscheid te nemen van je Legend.
vaak zijn uni netwerken beschermt met van die security software, zoals secure w2 enzo..spetzje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:55:
[...]
Ik kan me hier niet echt vinden want ik heb in huis sowieso altijd 3 of 4 streepjes en nooit lager.
Wat ik weer wel minder vindt, is dat ik niet kan inloggen op het universiteitsnetwerk (wifi).
Ik kan wel verbinding maken met het netwerk en daarna zou ik doorverstuurd moeten worden naar een inlogscherm voor het voltooien van de connectie maar die kan niet bereikt wordenBalen
Verwijderd
Op het netwerk van universiteit leiden word ik zelf wel doorgestuurd naar de inlogpaginaspetzje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:55:
[...]
Ik kan me hier niet echt vinden want ik heb in huis sowieso altijd 3 of 4 streepjes en nooit lager.
Ik kan wel verbinding maken met het netwerk en daarna zou ik doorverstuurd moeten worden naar een inlogscherm voor het voltooien van de connectie maar die kan niet bereikt wordenBalen
Verwijderd
Hoi Bogey Dope.Bogey Dope schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:44:
Na contact met HTC over het probleem met het niet oplichten van de hardware toetsen heb ik dit antwoord gekregen:
[...]
Vrij standaard antwoord, in mijn vraag had ik vermeld dat er meer mensen waren met dit probleem, daar zijn ze dus niet verder op ingegaan.
Mij was dat dus ook opgevallen en heb ook meteen contact gezocht met HTC.
Snap niet dat ze tegen jou zeggen dat je hem terug kan sturen voor reparatie.
Ik heb toen een jongen van HTC aan de telefoon gehad die het helemaal voor me uitgezocht heeft
Heb ook wel een 45 minite met hem aan de telefoon gezeten
Heb dit ook al eerder op het forum besproken.
Het oplichten van de hardware toetsen gaat via een lichtsensor.
Is het erg donker dan gaan ze aan, is er veel licht dan gaan ze dus uit.
Ik heb dat dus ook getest en dat klopt ook helemaal wat ze me vertelden.
Dus als ik jou was zou ik het eerst een teste voor je hem terug gaan sturen
Cindy.
Je kan hem niet verwijderen, alleen maar de cache leeg gooien.. of doe ik echt iets verkeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:48:
[...]
menu->instellingen->toepassingen->toepassingen beheren. Kies daarna de app en je kunt die verwijderen;).
NOSIG
Wie het weet mag het zeggen.
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Jup._Christiaan_ schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:20:
Heb je wel naar beneden gescrolld?
Opslagruimte:
Totaal: 0,00B
Toepassing: 0,00B
Gegevens: 0,00B
---Gegevens wissen (knop)
Cachegeheugen 0,00B
--- Cache wissen (knop)
Standaard starten
Bedieningselementen
Machtigingen
Dat was het.
http://www.google.com/sup...id=204327c0ee8096e0&hl=entiswat schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:11:
[...]
Jup.
Opslagruimte:
Totaal: 0,00B
Toepassing: 0,00B
Gegevens: 0,00B
---Gegevens wissen (knop)
Cachegeheugen 0,00B
--- Cache wissen (knop)
Standaard starten
Bedieningselementen
Machtigingen
Dat was het.
http://www.google.com/sup...cbfaafcbc000480e65432811c
GetaGrip is net een mens.......
Ik had je bericht al gelezen, maar in dit geval werkt die lichtsensor dus niet goed, ik heb dikwijls 's nachts dat de toetsen niet oplichten, even uit en aan zetten en ze doen het wel.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:48:
[...]
Hoi Bogey Dope.
Mij was dat dus ook opgevallen en heb ook meteen contact gezocht met HTC.
Snap niet dat ze tegen jou zeggen dat je hem terug kan sturen voor reparatie.
Ik heb toen een jongen van HTC aan de telefoon gehad die het helemaal voor me uitgezocht heeft
Heb ook wel een 45 minite met hem aan de telefoon gezeten.
Heb dit ook al eerder op het forum besproken.
Het oplichten van de hardware toetsen gaat via een lichtsensor.
Is het erg donker dan gaan ze aan, is er veel licht dan gaan ze dus uit.
Ik heb dat dus ook getest en dat klopt ook helemaal wat ze me vertelden.
Dus als ik jou was zou ik het eerst een teste voor je hem terug gaan sturen
Cindy.
Iemand enig idee of een tip?
Verwijderd
Ik heb wel vaker apps die hij dan afsluit, omdat ze niet goed werken en ik haal al mijn apps van de market.oltk schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:57:
[...]
Een aantal apps werken bij mij inderdaad ook niet. Maar dan heb je het echt over 1 of 2 apps die ik heb geinstalleerd achter de market om. Dus best mogelijk dat die niet werken.
[...]
Sluit ik me bij aan, maar het blijft natuurlijk maar een klein luidsprekertje
[...]
Hmm. Mijn wifiontvangst is prima. Ik krijg op circa 10 meter van het accesspoint een volledig bereik. Ik heb een sitecom WL 312.
Dat van de speaker klopt, maar ik snap dan niet hoe de Iphone 3G zo'n mooi geluid eruit krijgt (is de speaker groter daarvan? Komt het misschien ook doordat het gaatje van de speaker klein is, waardoor de lage tonen beter naar voren komen?)
Dat van de WiFi ontvangst: Thuis bij mijn ouders is er een kpn glasvezel router (met laptop heb ik totaal geen problemen daarmee), op Universiteit (delft) heeft die ook bijna nooit volle streepjes. Thuis in Den Haag heb ik volgens mij wel bijna alle streepjes (router: asus wl500), maar dat komt omdat de router meestal op 3m afstand is
@Crazyanz: bedoel je niet het geruis? Ik hoor wel flink wat geruis tussen de nummers door (en dat geruis klinkt wel een beetje als een piep).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 15:03 ]
Verwijderd
als ik vervolgens thuis mijn wifi aanzet en verbinding krijg, gaat mijn 3g wel uit
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 18:20 ]
Verwijderd
Kan op m'n Legend niet meer "mijn visitekaart" in de Contacten aanpassen. Herkennen jullie dit?
Hij blijft op Laden staan met zo'n draaiend logo. Soft reset heeft niet geholpen.
Heb ik nu echt een bug"je" gevonden?
Gr Herb
Nij mij blijft de 3g verbinding ogenschijnlijk niet actief met wifi als ik de 'icoontjes' bovenin het scherm moet geloven. Alle data loopt via wifi. Vanzelfsprekend is er nog wel verbinding met het GSM netwerk voor het bellen/sms-en, maar daar staat bij mij geen 3g of H meer bij.hebben jullie ook wel een dat het 3g netwerk actief blijft als je het via instellingen hebt uitgezet?
als ik vervolgens thuis mijn wifi aanzet en verbinding krijg, gaat mijn 3g wel uit
Overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig of iemand kan mms-en met vodafone, en zo ja; met welke instellingen. Zoveel legend gebruikers, dan moet er toch wel iemand bij vodafone zitten....
[ Voor 79% gewijzigd door JvW op 03-04-2010 22:25 . Reden: toevoeging ]
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Verwijderd
Ik heb ook Voda en ff getest en hier werkt het ook niet... Kan ook geen uitgebreide instellingen vinden?MediJack schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:20:
Hier geen probleem ermee. Wellicht kun je het visitikaartje helemaal verwijderen en opnieuw proberen?
[...]
Nij mij blijft de 3g verbinding ogenschijnlijk niet actief met wifi als ik de 'icoontjes' bovenin het scherm moet geloven. Alle data loopt via wifi. Vanzelfsprekend is er nog wel verbinding met het GSM netwerk voor het bellen/sms-en, maar daar staat bij mij geen 3g of H meer bij.
Overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig of iemand kan mms-en met vodafone, en zo ja; met welke instellingen. Zoveel legend gebruikers, dan moet er toch wel iemand bij vodafone zitten....Of is mms niet meer van deze tijd en behoor ik tot een uitstervend ras?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik heb inmiddels een Gmail account aangemaakt. Vul men e-mailadres in en wachtwoord
Echter krijg ik nu de foutmelding: Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.
Op Gmail zelf kan ik wel inloggen met de telefoon en op de computer. Ik heb het via Wifi geprobeerd en via de internetverbinding van de telefoon via het Hi netwerk.
Heeft er iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Je doet niets verkeerd, meer mensen hebben hier last van - oplossing: hard reset van de telefoon.Vassie18 schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:50:
Ik heb sinds vandaag de Legen in huis en een prima ding. Internet werkt, email wordt binnen gehaald echter heb ik één probleem ik kom niet op Marketplace.
Ik heb inmiddels een Gmail account aangemaakt. Vul men e-mailadres in en wachtwoord
Echter krijg ik nu de foutmelding: Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.
Op Gmail zelf kan ik wel inloggen met de telefoon en op de computer. Ik heb het via Wifi geprobeerd en via de internetverbinding van de telefoon via het Hi netwerk.
Heeft er iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
http://www.google.com/sup...id=5fcbac1a7ffb52de&hl=en
hier de google search resultaten
GetaGrip is net een mens.......
Als nog bedankt voor de informatie
Alleen 1 ding wat me gisteravond opviel, wat misschien deels komt door het strakke design, is dat de search button aan de rechterzijde wat hoger ligt dan de rest v/d knoppen. Het licht lekt hier ook een beetje in het donker. Is dit iets wat ze allemaal hebben vanwege de dubbele knop (back+search)?
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik gebruik momenteel advanced task manager free, deze ondersteunt geen auto kill, maar dat hoeft van mij ook niet. Het ondersteunt wel een widget om alle tasks te killen, maar telkens als ik de tasks kill killed hij ook mijn home en start hij het opnieuw op, dit doet hij binnen 3 seconden ofso, maar toch het is overbodig. Ik heb sense uitgezet omdat ik het maar traag en irritant vind, het werkt allemaal maar half. Maar wie heeft er een goede taskiller waarmee ik ook "startpagina" tussen de Ignore list kan zetten?
Mag betaald zijn
Ik en een vriend hebben allebei een Legend, allebei hebben ze ook een klein beetje lichtlekkage boven de zoekknop.Zym0tiC schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:28:
Sinds gister de eigenaar van een Legend. Gelijk ook mijn eerste android toestel. De ervaring tot nu toe is zeer positief. Het OS zit degelijk in elkaar. Veel functies en apps die te ontdekken zijn. Ik wilde nog wachten op de desire maar het design v/d legend sprak me zeer aan. wbt cpu kracht zit het wel goed tot nog toe.
Alleen 1 ding wat me gisteravond opviel, wat misschien deels komt door het strakke design, is dat de search button aan de rechterzijde wat hoger ligt dan de rest v/d knoppen. Het licht lekt hier ook een beetje in het donker. Is dit iets wat ze allemaal hebben vanwege de dubbele knop (back+search)?
Echt een fijn toestelletje hoor!Heb alleen een probleempje met m`n email.
M`n emails komen wel binnen maar als ik bijv een email van hyves,marktplaats of iets anders krijg
Dan opent hij ze niet met een of andere foutmeliding.en zegt dat de outlook niet compatible is met het type email.
en @ marcoC ik heb ook lichtlekkage boven de zoekknop
hehe gek onnie
Verwijderd
Ik krijg constant de melding 'Authentication failed, please verify your username/password'. Dezelfde instellingen werken wel in Outlook 2007, die kunnen dus niet fout zijn. Op zowel wifi als 3G getest. De Gmail mailserver instellingen in de HTC app werken wel gewoon...
Edit...verkeerd gelezen.....MediJack schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:28:
Is er hier iemand die met zijn Legend MMS-jes kan versturen en ontvangen met Vodafone? Ik krijg het niet voor elkaar. De site van vodafone geeft geen uitsluitsel en met de algemene instellingen kom ik er ook niet uit.
[ Voor 6% gewijzigd door verytallman op 04-04-2010 20:24 ]
edit op jouw edit
Ps Ik ook Vodafone en MMS versturen lukt mij ook niet. Echter ik maak er in principe geen gebruik van...
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 04-04-2010 20:25 ]
Dat is nou net het probleem. De instellingen laten versturen naar de Legend via de vodafone site werkt niet en met de algemene instellingen werkt het niet.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:46:
Ik heb wel vodafone maar gebruik eerlijk gezegd geen MMS. Via de vodafone site kan je toch de instellingen opvragen?
Overigens heb ik op androidworld.nl wel wat gevonden, maar daarmee krijg ik het ook niet aan de gang..
| 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 | Vodafone (proxy & server settings niet altijd nodig) APN: live.vodafone.com Name: Vodafone Internet APN: live.vodafone.com Proxy: 192.168.251.150 Port: 8799 Username: vodafone Password: vodafone Server: <Not set> MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl MMS proxy: <Not set> MMS port: <Not set> MCC: 204 MNC: 04 APN type: default Vodafone MMS name: Vodafone MMS APN: Live.vodafone.com Proxy: <not set> Port: <not set> Username: Vodafone Password: Vodafone Server: <Not set> MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl MMS Proxy: 192.168.251.150 MMs port:8799 MCC: 204 MNC: 04 APN Type: mms | 
Ik vind het vreemd dat het mmsc adres in het eerste APN zonder http wordt geschreven en de tweede keer met. Overigens werkt het ook niet als je het met dan wel zonder doet...
Natuurlijk is dit niet het eind van de wereld, maar mijn vrouw en ik sturen elkaar geregeld foto's van ons kleine mannetje als een van ons aan het werk is. Het is dus gewoon iets triviaals, maar tegelijkertijd mis ik het erg...

[ Voor 6% gewijzigd door JvW op 04-04-2010 21:25 ]
Verwijderd
Zijn er meer mensen die bij music playback via bluetooth stereo headset soms wat onderbrekingen hebben? Het lijkt zich vooral voor te doen wanneer je de bovenkant afdekt.
Wanneer ik de legend met zn rug op de tafel leg stopt playback, maar ook als je je hand voor de camera houdt.
Heeft dit te maken met een soort proximity sensor of wordt de bluetooth antenne dan gestoord?
Crazyanz jij gebruikt ook een stereo bluetooth headset, heb jij hier ook last van of ligt het aan mijn Jabra Clipper (in alle reviews geen issue..)
Verwijderd
Schijnt in de Bluetooth stack te zitten van Android. Dateert al vanuit 1.6 ongeveer.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:42:
Ik heb het forum even afgestruind, maar nog geen vraag of antwoord kunnen vinden.
Zijn er meer mensen die bij music playback via bluetooth stereo headset soms wat onderbrekingen hebben? Het lijkt zich vooral voor te doen wanneer je de bovenkant afdekt.
Wanneer ik de legend met zn rug op de tafel leg stopt playback, maar ook als je je hand voor de camera houdt.
Heeft dit te maken met een soort proximity sensor of wordt de bluetooth antenne dan gestoord?
Crazyanz jij gebruikt ook een stereo bluetooth headset, heb jij hier ook last van of ligt het aan mijn Jabra Clipper (in alle reviews geen issue..)
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2807
Je bent dus verre van alleen met dit probleem.
Ligt natuurlijk ook aan de tel van je vrouw, maar je zou de foto ook makkelijk kunnen mailen.MediJack schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:24:
[...]
Natuurlijk is dit niet het eind van de wereld, maar mijn vrouw en ik sturen elkaar geregeld foto's van ons kleine mannetje als een van ons aan het werk is. Het is dus gewoon iets triviaals, maar tegelijkertijd mis ik het erg...
Vroeger met mn Hero op Android 1.5 had ik geen problemen. Met my Vodafone kan je gratis sms'en en je tegoed controleren.
Kan iemand kijken of my.vodafone.nl het bij zijn/haar Legend wel doet? Ik heb het idee dat het aan mijn exemplaar ligt.
NOSIG
[ Voor 26% gewijzigd door JJapie op 05-04-2010 14:24 ]
Er is overigens ook een tool in de markt voor je tegoed te controleren. Zoek maar eens op beltegoed._Christiaan_ schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:21:
Hebben jullie ook last bij het openen van my.vodafone.nl? Ik krijg de hele tijd een foutmelding "kan niet communiceren".
Vroeger met mn Hero op Android 1.5 had ik geen problemen. Met my Vodafone kan je gratis sms'en en je tegoed controleren.
Kan iemand kijken of my.vodafone.nl het bij zijn/haar Legend wel doet? Ik heb het idee dat het aan mijn exemplaar ligt.
Ja. Ik heb zelf een 8GB-kaartje aangeschaft en het zo gedaan:Crazyanz schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:37:
Ik wil een 8GB kaart in mijn Legend schuiven. Kan ik dan simpelweg de gegevens die nu op 2Gb kaart staan copy pasten naar de 8Gb kaart?
- Inhoud 2GB-kaartje naar computer kopiëren
- 2GB-kaartje verwijderen en nieuwe kaartje in je Legend doen
- Legend vraagt of je het kaartje wilt formatteren, yes please!
- Kopieer alles terug

[ Voor 25% gewijzigd door tiswat op 05-04-2010 16:11 ]
Ja ik heb al zoiets: Callmeter NG, echt een top applicatie. Alles is customizable (v.w.b. afrekening), hij klopt bij mij exact. Hij houdt het tegoed bij d.m.v. het logboek van de telefoon zelf (offline dus), dus het tegoed is altijd up-to-date. Dus als Vodafone's tegoed informatie er weer eens uitligt, weet ik nu nog altijd hoeveel tegoed ik nog over heb. (en dus of ik de huistelefoon van mn ouders moet gaan gebruikentiswat schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:40:
[...]
Er is overigens ook een tool in de markt voor je tegoed te controleren. Zoek maar eens op beltegoed.
De reden dat ik toegang wil tot my vodafone is dan ook voor het gratis sms'en. Ik heb inmiddels een email ingediend bij de klantenservice, ik ben benieuwd of men er iets aan gaat doen.
[ Voor 22% gewijzigd door _Christiaan_ op 05-04-2010 16:39 ]
NOSIG
Bedankt voor de tip, die app ga ik zeker installeren als mijn Legend weer terug is_Christiaan_ schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:35:
[...]
Ja ik heb al zoiets: Callmeter NG, echt een top applicatie. Alles is customizable (v.w.b. afrekening), hij klopt bij mij exact. Hij houdt het tegoed bij d.m.v. het logboek van de telefoon zelf (offline dus), dus het tegoed is altijd up-to-date. Dus als Vodafone's tegoed informatie er weer eens uitligt, weet ik nu nog altijd hoeveel tegoed ik nog over heb. (en dus of ik de huistelefoon van mn ouders moet gaan gebruiken)
De reden dat ik toegang wil tot my vodafone is dan ook voor het gratis sms'en. Ik heb inmiddels een email ingediend bij de klantenservice, ik ben benieuwd of men er iets aan gaat doen.
Gebruik ik ook, alleen jammer dat deze app niet altijd even lekker werkt.tiswat schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:40:
[...]
Er is overigens ook een tool in de markt voor je tegoed te controleren. Zoek maar eens op beltegoed.
Nou niet de hele wereld hoeft van mij hoor. Als de regio er maar opstaat.MarcoC schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:16:
Internetverbruik kost geld. Hoe groot acht je de kans dat de hele wereld op straatniveau op je 2GB-kaartje voorgeïnstalleerd staat?
Dat snap ik, maar ik probeer dus te zeggen dat Google Maps de kaarten via internet downloadt. Dus als je via Google Maps navigeert kost dat je data, en als je geen internetabonnement hebt kost dat je een hoop geld. Als je geen internet wilt gebruiken om te navigeren moet je Sygic gebruiken.tiswat schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:53:
[...]
Nou niet de hele wereld hoeft van mij hoor. Als de regio er maar opstaat.
...uh ja...of navigon, of Igo, of Ndrive....MarcoC schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:56:
[...]
Dat snap ik, maar ik probeer dus te zeggen dat Google Maps de kaarten via internet downloadt. Dus als je via Google Maps navigeert kost dat je data, en als je geen internetabonnement hebt kost dat je een hoop geld. Als je geen internet wilt gebruiken om te navigeren moet je Sygic gebruiken.
Gek genoeg hier hetzelfde meegemaakt met HI. Bleek dat na het verlengen van een abo niet alle vinkjes in de administratie van de provider goed stonden. Gevolg was geen MMS, terwijl met dezelfde instellingen/toestel met een andere SIM kaart er wel verstuurd en ontvangen kon worden.Bogey Dope schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:58:
[...]
Ligt natuurlijk ook aan de tel van je vrouw, maar je zou de foto ook makkelijk kunnen mailen.
Ik zou dus even kijken of het met een andere telefoon of SIM kaart wel lukt...
...
Het kan helpen als je een zakelijk abo hebt dit te veranderen in "office.vodafone.nl" ipv "live.vodafone.com"MediJack schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:24:
[...]
Dat is nou net het probleem. De instellingen laten versturen naar de Legend via de vodafone site werkt niet en met de algemene instellingen werkt het niet.
Overigens heb ik op androidworld.nl wel wat gevonden, maar daarmee krijg ik het ook niet aan de gang..
code:
Ik vind het vreemd dat het mmsc adres in het eerste APN zonder http wordt geschreven en de tweede keer met. Overigens werkt het ook niet als je het met dan wel zonder doet...
Helaas heb ik geen zakelijk abo. En mijn vrouw heeft een simpele Samsung Ladyphone. Dus voor mij is het ontvangen van mail met foto dan wel het verzenden ervan geen probleem. Maar zij kan met haar telefoon geen mail inzien, laat staan verzenden met foto's erbij.Het kan helpen als je een zakelijk abo hebt dit te veranderen in "office.vodafone.nl" ipv "live.vodafone.com"
Het is gewoon makkelijk om te MMS-en voor dit soort zaken. Nogmaals; het is geen halszaak, maar ik vind het ontvangen en versturen van kleine momentopname's van het wel en wee van mijn zoon erg leuk.
Overigens was ik van plan om deze week even bij de winkel langs te gaan om te zien of zij de juiste instellingen weten (zou me verbazen, maar toch), anders ga ik wel even bellen met Vodafone. Dan kom ik er ook wel achter of het iets te maken heeft met het plaatsen van een vinkje in de systemen bij Vodafone. Dat laatste kan ik me bijna niet indenken omdat ik met ditzelfde abo met mijn vorige telefoon prima in staat was om foto's te versturen en te ontvangen via MMS. Zowel abo als sim-kaart zijn niet veranderd.
Anyways; mocht ik werkende vodafone instellingen vinden dan zal ik ze zeker hier even posten voor de kleine schare van MMS gebruikers.
Heb je het al wel geprobeerd of het werkt ?MediJack schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:43:
[...]
Helaas heb ik geen zakelijk abo. En mijn vrouw heeft een simpele Samsung Ladyphone. Dus voor mij is het ontvangen van mail met foto dan wel het verzenden ervan geen probleem. Maar zij kan met haar telefoon geen mail inzien, laat staan verzenden met foto's erbij.
Het is gewoon makkelijk om te MMS-en voor dit soort zaken. Nogmaals; het is geen halszaak, maar ik vind het ontvangen en versturen van kleine momentopname's van het wel en wee van mijn zoon erg leuk.
Overigens was ik van plan om deze week even bij de winkel langs te gaan om te zien of zij de juiste instellingen weten (zou me verbazen, maar toch), anders ga ik wel even bellen met Vodafone. Dan kom ik er ook wel achter of het iets te maken heeft met het plaatsen van een vinkje in de systemen bij Vodafone. Dat laatste kan ik me bijna niet indenken omdat ik met ditzelfde abo met mijn vorige telefoon prima in staat was om foto's te versturen en te ontvangen via MMS. Zowel abo als sim-kaart zijn niet veranderd.
Anyways; mocht ik werkende vodafone instellingen vinden dan zal ik ze zeker hier even posten voor de kleine schare van MMS gebruikers.
Misschien werkt het toch ?
Bij de N97 mini van mijn vrouw was dit wel de oplossing omdat zij geen toegang kreeg tot internet.
Nu heb ik wel 4 zakelijke abonnementen bij Voda, maar er werd mij verteld dat live.vodafone.com standaard voortaan geblokkeerd staat ivm hoge datakosten in het buitenland.
Ps ik heb geen Legend maar een Iphone 3G (maar ik volg dit topic omdat ik de Legend een supermooi toestel vind)
320x480 vs 800x480
Maakt dit veel uit? Of valt het niet op omdat de applicaties voor de Legend gemaakt zijn voor 320x480?
[ Voor 17% gewijzigd door SubSun op 06-04-2010 00:40 ]
ja ik!MediJack schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:28:
Is er hier iemand die met zijn Legend MMS-jes kan versturen en ontvangen met Vodafone? Ik krijg het niet voor elkaar. De site van vodafone geeft geen uitsluitsel en met de algemene instellingen kom ik er ook niet uit.
via de vodafone site de instellingen voor internet laten toesturen!
http://www.vodafone.nl/pr...TC&models=50784&settings=
[ Voor 13% gewijzigd door Silverline op 06-04-2010 04:25 ]
Volle accu om 10:30 's ochtends, daarna vrij weinig met de telefoon gedaan tot 14:30
Toen enkel GPS aangezet en van Disney naar NL genavigeerd met iGo (display constant aan). 18:30 telefoon uitgezet omdat de accu een melding gaf dat deze bijna leeg was (rond de 10%).
Ook nog een test gedaan met non stop muziek luisteren met display uit. Dit houdt het ongeveer 12 uur uit!
Nou hier werkt dat niet.Silverline schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 04:18:
[...]
ja ik!
Kan je de gegevens hier posten?
Kleine bestanden, laten we zeggen <200 kb, haal ik zonder probleem snel binnen maar bij grotere programma's lijkt het alsof de download op een bepaald moment stopt en met veel moeite heel traag verder gaat. Via wifi gaat het wel probleemloos. Ligt dit nou aan KPN of hebben meer mensen dit probleem?
Zal toch ergens in je instellingen zitten....
Hier ook niet, bij automatisch gaat het fout als ik de code in moet voeren (die ik wel ontvang via SMS). Als ik handmatig wil doen, dan zegt de Vodafone site dat voor deze telefoon geen instellingen zijn.Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:55:
[...]
Nou hier werkt dat niet.
Kan je de gegevens hier posten?
Aan degene waar het wel werkt, zou je eens de instellingen kunnen posten die je hebt (Instellingen>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten>Vodafone MMS)?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
ik gebruik de rss reader als widget en heb de controlefrequentie op 1uur staan echter haald die niet elk uur de nieuws items op.
tevens probeer ik met de weer widget die in de klok zit deze automatisch te laten updaten. Echter als ik hem daar aanvink en terug keer en opnieuw open is het vinkje weer weg. Hij wil deze optie dus niet opslaan.
iemand enig idee waarom beide opties fout gaan?
Dat opslaan van instellingen gaat wel vaker fout geloof ik. Zo slaat hij bij mij niet altijd op dat hij niet moet trillen als het profiel op 'normaal' staat.Vassie18 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:20:
tevens probeer ik met de weer widget die in de klok zit deze automatisch te laten updaten. Echter als ik hem daar aanvink en terug keer en opnieuw open is het vinkje weer weg. Hij wil deze optie dus niet opslaan.
ok:Gugger schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:56:
[...]
Hier ook niet, bij automatisch gaat het fout als ik de code in moet voeren (die ik wel ontvang via SMS). Als ik handmatig wil doen, dan zegt de Vodafone site dat voor deze telefoon geen instellingen zijn.
Aan degene waar het wel werkt, zou je eens de instellingen kunnen posten die je hebt (Instellingen>Mobiele netwerken>Namen toegangspunten>Vodafone MMS)?
Naam
Vodafone NL
APN
live.vodafone.com
Proxy
192.168.251.150
Poort
8799
Gebruikersnaam
vodafone
Wachtwoord
******** (weet ik dus niet)
Server
<niet ingesteld>
MMSC
http://mmsc.mms.vodafone.nl/
MMS-proxy
192.168.251.150
MMS-poort
8799
Mms-protocol
WAP 2.0
MCC
204
MNC
04
Verificatietype
<niet ingesteld>
APN-type
*
edit: bij mij werkt het ook nog altijd niet.
Silverline, heb jij meerdere toegangspunten of gebruik jij voor internetten en MMS'en hetzelfde toegangspunt? Verder staat bij mij bij 'verificatietype' "geen" i.p.v. "<niet ingesteld>". Dit krijg ik niet anders.
De reden dat ik het vraag is omdat ik voor MMS'jes niet apart kan opgeven welk toegangspunt die gebruikt.
[ Voor 81% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-04-2010 14:32 ]
NOSIG
Heb hem nu een week, vanmorgen om 7u van de lader gehaald.
Stuk of 25 sms'jes verstuurd, 3 Mails, Paar keer World War gecheckt en wat getwittert.
En nu zit m'n batterij al op 50%....
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Verwijderd
Dit merk ik ook, ik heb de refresh op een half uur staan, werkt ook niet. Heb het altijd handmatig moeten updaten. Als je de telefoon opnieuw opstart zou je verwachten dat de widget iig moet updaten, doet ie ook niet.Vassie18 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:20:
ik heb sinds afgelopen zaterdag de legend en werkt inmiddels goed op een 2 tal punten na.
ik gebruik de rss reader als widget en heb de controlefrequentie op 1uur staan echter haald die niet elk uur de nieuws items op.
Heb de widget daarom maar weer van m'n homescreen verwijderd. zo heeft het geen zin natuurlijk...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 16:54 ]
Ik ben niet de eerste die het heeft geprobeerd en heeft gefaald, zie ik hierboven.Silverline schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 04:18:
[...]
ja ik!
En heb jij ook 2 verschillende APN's? Ik heb er (standaard) 1 voor internet en 1 voor MMS.
In elk geval bedankt voor het posten.
(Ik begrijp dat het met deze instellingen bij jou wel werkt?)
dit vraag ik mij ook af!Crazyanz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:27:
In je contacten lijst kan je gmail contacten etc uit zetten maar als je een sms verstuurd en je wil een contact toevoegen moet je ineens door 500+ gmail contacten scrollen waar je niet op zit te wachten. Hoe fix je dit? sowieso zou ik het niet erg vinden om alle gmail contacten te deleten want vind maar knap onhandig!
Heb je hiervoor een alternatief gevonden die op je homescreen wel goed werkt?Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:48:
[...]
Dit merk ik ook, ik heb de refresh op een half uur staan, werkt ook niet. Heb het altijd handmatig moeten updaten. Als je de telefoon opnieuw opstart zou je verwachten dat de widget iig moet updaten, doet ie ook niet.
Heb de widget daarom maar weer van m'n homescreen verwijderd. zo heeft het geen zin natuurlijk...
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
:fill(white):strip_exif()/i/1286522414.jpeg?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/298197/imagesCA923KWL.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/123426/anti-ipod-.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/118736/crop632053cc178c4_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/126360/crop6575c709c516d.gif?f=community) 
            /u/50191/crop5804a4a647388_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/4103/Logo.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/90151/crop605936758553a_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/190324/crop679cb4f5dc413_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/230062/crop68a64a5ccbb66_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/80269/adriaan2_60.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/137402/Roland60x60.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/250715/crop5b8808aee367e.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/206557/captain-obvious.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/21865/shoe_60x60.jpg?f=community) 
            /u/334751/crop561f5c364af60.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/108795/pisang.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/61660/crop66280cd1bbb54_cropped.jpg?f=community) 
            /u/111989/crop55afaa1d0c9ab_cropped.png?f=community)