Je mail client haalt de mail op bij de Server. Hij dowload al deze berichten naar de client (bv je telefoon).Msniekers schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:23:
[...]
Ik heb het verschil tussen POP en IMAP even opgezocht, maar het lijkt me dat wat ik graag wil ook met POP zou moeten kunnen.
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar wat ik wil is wat de webmail-site van Ziggo ook doet: alleen de berichten laten zien die nog op de server staan. Dat is ook het enige wat de Legend voor mij zou moeten doen: de berichten laten zien die op de server staan. Eerder gedownloade berichten die inmiddels niet meer op de server staan: verwijderen van de telefoon.
Dat zou toch moeten kunnen met POP?
Je telefoon laat dan deze berichten zien. Telefoons staan meestal zo ingesteld dat deze het bericht nog wel op de server laten staan zodat je thuis met Outlook de berichten nog op je PC kunt binnenhalen (deze haalt het weg van de server). Maar je telefoon weet niet wat de status is van de berichten omdat POP het binnenhaalt en cached op je telefoon. De berichten blijven dus staan.
Als je IMAP gebruikt dan kan dat wel. Als je op 1 device/pc iets aanpast (delete, mark as read oid) dan wordt dat naar alle andere devices gesynct).
[ Voor 34% gewijzigd door DarkSide op 31-03-2010 11:44 . Reden: quote vergeten ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.